نکاتی درباره دکوراسیون آشپزخانه کوچک
نوشته شده توسط : مجله دلتا
آشپزخانه قلب خانه است و چیدمان آن به بهترین شکل ممکن سبب می‌شود بر دکوراسیون کل فضا تاثیر مثبتی بگذارد.
دکوراسیون آشپزخانه کوچک

دکوراسیون آشپزخانه کوچک

دکوراسیون داخلی آشپزخانه از جمله مهم‌ترین دغدغه‌های طراحان داخلی است ‌به خصوص که در سال‌های اخیر عموما متراژ آشپزخانه‌ها در سرتاسر دنیا کوچک و نقلی شده است. اگرچه در گذشته هم اغلب آشپزخانه‌ها کوچک و نقلی بودند اما امروزه آشپزخانه کوچک در خانه‌های آپارتمانی بیشتر خودنمایی می‎کند و به‌همین سبب دکوراسیون آشپزخانه کوچک تبدیل به یک چالش شده است. در این مطلب مجله دلتا چند ایده کاربردی به شما پیشنهاد می‌دهیم.

نورپردازی در آشپزخانه

نورپردازی آشپزخانه

نور‌پردازی مناسب یکی از ترفندهای هوشمندانه و اساسی برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه‌ کوچک است. هر چه آشپزخانه شما نور کمتری داشته باشد دلگیر و کوچک‌تر به نظر می‌رسد. از لامپ‌های هالوژن در سقف بالای کابینت‌ استفاده کنید تا آشپزخانه‌ نور بیشتری پیدا کند. به کار بردن لوسترهای بلند و پر نور یک ترفند ساده دیگر برای نورپردازی مناسب آشپزخانه است. از سوی دیگر با انتخاب پرده سبک و نازک، نور طبیعی بیشتری را وارد آشپزخانه کنید. هر چه آشپزخانه با نور طبیعی روشن‌تر شود فضا بزرگ‌تر به نظر می‌رسد.

کابینت هایگلاس

کابینت آشپزخانه کوچک هایگلاس

یکی دیگر از روش‌های زیرکانه برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه کوچک استفاده از کابینت‌های بلند و البته براقِ هایگلاس است. برای آشپزخانه حداقل دو کابینت سرتاسری و بلند به ارتفاع سقف آشپزخانه در نظر بگیرید. به این ترتیب هم جای بیشتری برای وسایل باز می‌شود و هم رنگ براق کابینت‌ها با ایجاد خطای دید، آشپزخانه را بزرگ‌تر و دلبازتر از آن‌چه هست نشان می‌دهد. از سوی دیگر اگر درهای بالایی کابینت‌ها شیشه‌ای و البته داخل کابینت‌ها مرتب و خلوت باشد فضا بزرگ‌تر به نظر می‌رسد. سعی کنید تفاوت زیادی میان رنگ دیوار و کابینت‌ نباشد.

پیشنهاد مطالعه: یکی از جدیدترین انواع کابینت، مدل جزیره است که در صورت تمایل می‌توانید مطلب “جزیره آشپزخانه در فضاهای کوچک” را مطالعه کنید.

آشپزخانه بدون اپن

دکوراسیون آشپزخانه کوچک بدون اپن

در آشپزخانه‌های بدون اپن برای جا دادن وسایلی مثل قوطی چای، ظرف قهوه، ادویه و لوازم دکوری مناسب آشپزخانه می‌‎توانید از شلف چوبی یا شلف‌هایی به رنگ کابینت‌ آشپزخانه بدون اپن استفاده کنید. به این ترتیب هم وسایل مورد نیاز خود را در آن‌ها جا می‌دهید، هم جلوه‌ای شیک و کلاسیک به آشپزخانه می‌بخشید. علاوه بر این، جلوی بی‌نظمی آشپزخانه را می‌گیرید.

دکوراسیون آشپزخانه مدرن

دکوراسیون آشپزخانه مدرن

یکی از مدرن‌ترین روش‌های چیدمان آشپزخانه کوچک و ایرانی، استفاده از کانتر در محیط است. برای دکور این مکان، به جای استفاده از کانترهای ضخیم و زمخت بهتر است از کانترهای چوبی نازک استفاده کنید تا هم فضای کمتری را اشغال کند و هم فضا را بزرگ‌تر نشان دهد. حتی اگر می‌خواهید چیدمان این بخش را به سبک آشپزخانه جزیره‌ای بچینید، بهتر است از کانترهای کم حجم و نازک استفاده کنید. به کار بردن کانترهای متحرک یک ایده فوق‌العاده دیگر برای دکوراسیون آشپزخانه کوچک است.

نقشه آشپزخانه کوچک

نقشه آشپزخانه کوچک

ایرانی‌ها علاقه زیادی به آشپزی دارند و دورهم غذا خوردن یکی از جذاب‌ترین کارهای روزانه است. به همین دلیل وجود لوازم پخت و پز از جمله فر و مایکرویو در بیش‌تر آشپزخانه‌ها ضروری است. اگر هنوز در مرحله طراحی و ساخت منزل‌ خود هستید و برای آشپزخانه متراژ زیادی در نظر نگرفته‌اید به یاد داشته باشید که دستگاه فر و مایکرویو را داخل کابینت‌های دیواری تعبیه کنید. چیدمان این وسایل، روی کانتر یا کابینت‌ها در آشپزخانه‌های کوچک هم فضای زیادی را اشغال می‌کند و هم آشپزخانه را شلوغ و در نتیجه کوچک‌تر نشان می‌دهد. یک راه‌حل دیگر، طراحی محفظه مخصوص، برای جا دادن یخچال، فریزر، ماشین لباسشویی و ظرفشویی است که در اکثر آشپزخانه‌های ایرانی جایی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

دکوراسیون آشپزخانه کوچک

چیدمان آشپزخانه کوچک ایرانی

در دکوراسیون آشپزخانه کوچک گاهی چاره‌ای جز در نظر گرفتن فضای خالی بالای کابینت‌ها برای جا دادن وسایل باقی نمی‌ماند. البته لازم است این کار با نهایت دقت، سلیقه و نظم انجام شود. اگر ظروف چوبی یا عتیقه و زیبا دارید آن‌ها را بالای کابینت‌ جا بدهید. به این ترتیب محیط را چشم‌نواز و از فضای آشپزخانه به خوبی استفاده می‎کنید. علاوه بر این می‌توانید با قرار دادن شلف‌های متعدد روی دیوار کمبود جا را جبران و به داشتن نمایی جذاب کمک کنید.





:: برچسب‌ها: دکوراسیون، دلتا، مجله دلتا، مجله دکوراسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: