نحوه چیدمان مبل و میز ناهارخوری در اتاق نشیمن
نوشته شده توسط : مجله دلتا
ترکیب این دو در کنار هم کار دشوار و پیچیده‌ای نیست و تنها به ذوق و سلیقه بستگی دارد.
چیدمان مبل و میز ناهارخوری

مبلمان و میز ناهارخوری در اتاق نشیمن

در خانه‎های بزرگ، مخصوصا در دکوراسیون خانه‌های قدیمی، فضاهای غذاخوری به صورت اتاق‌های جداگانه در نظر گرفته می‎شوند. اما امروزه در خانه‎هایی با متراژهای کوچک، معمولا همگی این فضاها در اتاق نشیمن جای داده می‌شوند. چیدمان مبلمان و میز ناهارخوری در چنین فضاهایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا هر گونه اشتباه دکوراسیونی می‌تواند اتاق را شلوغ و تنگ‌تر نشان دهد. باید بتوانید با انتخاب هوشمندانه‌ محل قرارگیری مبلمان و اندازه‎ی مناسب آن‎ تعادلی را در اتاق‌نشیمن پلان باز خود برقرار کرده و هر فضا و عملکرد آن را به خوبی تعریف کنید. در این نوشتار از مجله دلتا روش‌های مفیدی را برای چیدمان مبل و میز ناهارخوری و تعریف این فضاها معرفی می‌کنیم.

مبل و ناهارخوری

تردد در اتاق

اولین چیزی که باید قبل چیدمان مبلمان و میز ناهارخوری باید انجام دهید، اندازه‌ دقیق اتاق‌ را داشته باشید تا به کمک آن بتوانید مسیرهای رفت‌وآمد آسانی در اتاق ایجاد کنید. درست است که اندازه‌گیری فضا و توجه به کاربردی که این فضا دارد، برای چیدمان مبلمان ضروری است اما کافی نیست. باید به هنگام چیدمان مبلمان در اتاق نشیمن به تردد راحت، محل قرارگیری در و پنجره‌ها و منابع روشنایی توجه کنید.

مبلمان و میز ناهارخوری

چیدمان مبلمان و میز ناهارخوری

برای شروع، می‌توانید فضای خود را با استفاده از مبل و قرار دادن آن در مرکز اتاق تعریف کنید. پشت مبل باید به طرف فضای ناهارخوری باشد تا بتوانید این دو فضا را از هم جدا کنید. چیدمان مبلمان در اطراف میز مرکزی نباید از شکل U یا L دور شود. چنین چیدمانی به خوبی می‌تواند فضای نشیمن را تعریف کند و محیط مستقلی را تشکیل دهد.

تفکیک نشیمن و ناهارخوری

اگر فضای خانه‌ کوچک است، پیشنهاد می‌کنیم که برای دکوراسیون آن به سمت مبل مدل مبل ال راحتی بروید. مبل ال با اشغال فضای کمتر تعداد نشیمن بیشتری را فراهم می‌کند. برای چنین دکوراسیونی سعی کنید که از میزهای ناهارخوری گرد استفاده کنید.

نکات پایانی

  • میز و صندلی‌های طویل و همین‌طور میز‌های گرد کوچک از لحاظ بصری فضای اتاق را بزرگ‌تر نشان می‌دهند.
  • می‌توانید برای تعریف فضاهای جداگانه ارتفاع سقف یا کفپوش را در سمت ناهارخوری تغییر دهید.
  • برای فضاهای کوچک می‌توانید از مبلمان‌های چندمنظوره استفاده کنید. با یک جستجوی کوچک در اینترنت می‌توانید مدل‌های بسیار جذاب را پیدا کرده و از آن‌ها الهام بگیرید.

 

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات دکوراسیون مطلب “اصول چیدمان مبلمان نشیمن مربع شکل” را بخوانید.





:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: