اصول انتخاب کابینت آشپزخانه
نوشته شده توسط : مجله دلتا

کابینت‌ها اولین وسیله‌ای هستند که در  بدو ورود هرکس به درون آشپزخانه جلب توجه می‌کنند. کابینت‌ها ممکن است همه  فضای دیوار یا بخشی از فضای دیوار آشپزخانه شما را اشغال کند.

انتخاب کابینت آشپزخانه

آشپزخانه تقریبا در تمام خانه‌ها مهم‌ترین و پرکاربردترین مکان به شمار  می‌رود. آشپزخانه هم مکانی است که در آن وقت بسیاری سپری شده و در آن  فعالیت‌هایی مانند غذا پختن و تمیز کردن صورت می‌گیرد و هم از نظر ارتباطی  در مرکزیت خانه قرار دارد. به همین دلیل طراحی آشپزخانه و به خصوص مدل  کابینت‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مطلب از مجله دلتا با اصول انتخاب کابینت آشپزخانه آشنا می‌شوید.

سیستم‌های کابینت

امروزه کابینت‌های ال شکل، به خصوص برای آشپزخانه‌های کوچک کاربرد بسیاری دارند، زیرا فضای بیشتری را هم از نظر کانتر و هم از نظر  ذخیره‌سازی در اختیار کاربران قرار می‌دهند. اما یک موضوعی که وجود دارد  این است که، در بسیاری موارد در نقطه‌ای که کابینت‌ها به یکدیگر متصل  می‌شوند، یک فضای خالی ایجاد می‌شود که معمولا دسترسی به آن بسیار دشوار  است، در چنین شرایطی استفاده از کابینت‌های کنجی، پیشنهاد می‌شود.

درب کابینت

زمانی که صحبت از کابینت‌های آشپزخانه می‌شود، مهم‌ترین ویژگی که تفاوت  میان این عناصر را مشخص می‌کند، درب کابینت‌ها است. تنها با تعویض درب  کابینت‌ها، می‌توانید فضای آشپزخانه را به طور کامل تغییر دهید. هم چنین  این سطوح در شکل‌ها و رنگ‌های مختلف، امکان ایجاد هر نوع سبکی را در فضای  آشپزخانه در اختیار شما قرار می‌دهند. درب‌های ساده و مینیمالی که بدون  هرگونه دستگیره‌ای هستند، ظاهری یکدست و بدون نقص به آشپزخانه می‌بخشند.  این نوع کابینت‌ها می‌توانند با هر مدل آشپزخانه و سبکی هماهنگ بیایند.

انتخاب کابینت آشپزخانه

انتخاب مصالح مناسب

یکی دیگر از مواردی که در زمان انتخاب کابینت‌ها باید مورد توجه قرار  بگیرد، مصالحی است که این عناصر را تشکیل می‌دهند. امروزه تنوع بسیاری در  زمینه مصالح مورد استفاده برای کابینت‌ها وجود دارد. برای مثال می‌توانید  انتخابٰ‌های متعدد و کاربردی، مانند درب‌های شیشه‌ای، لاک الکل، ممبران،  چوب و غیره را برای کابینت‌ها در نظر داشته باشید.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال ایده‌های کاربردی برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه خود هستید‌، به مطلب ایده‌های کارآمد در دکوراسیون آشپزخانه سر بزنید.

همچنین بخوانید:

ایده‌های کارآمد در دکوراسیون آشپزخانه 

نقش تابلو در دکوراسیون داخلی 

نکات اصولی دکوراسیون اتاق‌خواب 

رنگ سبز در دکوراسیون داخلی 

انتخاب پرده مناسب برای خانه 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.





:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: