نکات کلیدی در انتخاب تخت‌خواب
نوشته شده توسط : مجله دلتا

وقتی که در مورد انواع تخت‌خواب فکر می  کنیم، اولین چیزی که به ذهن خطور می‌کند، آرامش و راحتی در هنگام استراحت و  خوابیدن ما است، ایجاد حس خوشایندی که ساعات خوابمان را لذت بخش‌تر  می‌کند.

نکات انتخاب تخت‌خواب

تخت‌خواب یک عنصر ضروری در دکوراسیون هر خانه است. بررسی نکات کلیدی  انتخاب تخت‌خواب، عوامل بسیار زیادی را در بر می‌گیرد. هر چند که اغلب ما  هنگام انتخاب تخت‌خواب به دنبال راحتی آن هستیم، اما بد نیست بدانیم که  ظاهر تخت‌خواب هم مسئله کم اهمیتی نیست و می‌تواند فضایی خاص و زیبا را  برای ما بسازد. در این مطلب از مجله دلتا در کنار معرفی انواع مختلف تخت به نکات انتخاب آن‌ها در دکوراسیون هم پرداخته خواهد شد.

تخت‌های بازشو

این تخت‌ها هدف طراحی و ساخته شدند که چیدمان اتاق خواب یا فضای استراحت  در منزل را برای کسانی که با کمبود فضای کافی مواجه هستند، راحت‌تر سازند.  بنابراین، اگر شما اتاق‌خواب کوچکی دارید و نمی‌دانید چگونه قرار است یک تخت‌خواب را در فضای آن جای دهید،  می‌توانید به سادگی از تخت‌های بازشو استفاده کنید. این تخت‌ها در زمان  بسته‌شدن به دیوار تکیه می‌دهند و هر موقع که بخواهید به راحتی باز  می‌شوند.

تخت در طاقچه

یک سری از تخت‌ها هستند که به جای مستقیما قرار گرفتن روی سطح زمین، روی  یک فضای طاقچه مانند یا کشودار قرار می‌گیرند و به همین دلیل تا حد زیادی  از سطح کف اتاق فاصله دارند. این تخت‌ها معمولا در طراحی یکپارچه اتاق‌خواب  و خصوصا زمانی که فضا کافی نیست و شما می‌خواهید از حداقل فضای موجود در  اتاق خود بیش‌ترین استفاده را ببرید، به کار می‌آیند. چنین تخت‌هایی مرتفع  هستند و فضای زیر آن‌ها جای مناسبی برای قرار دادن وسایل مختلف است.

نکات انتخاب تخت‌خواب

تخت با پارتیشن

نوع دیگری از تخت‌ها به گونه‌ای طراحی و اجرا می‌شوند که یک یا چند  پارتیشن یا پنل، آن ها را از محیط سایر بخش‌های اتاق جدا می‌کند. این  تخت‌ها ظاهر عجیب و غریب یا خاصی ندارند و تنها تفاوتی که با یک تخت عادی  دارند در این است که، دید به آن ها از سایر نقاط اتاق‌خواب محدود می‌شود و  حریم خصوصی آن ها به خوبی تعریف می‌شود. بعضی از پنل‌ها یا پارتیشن‌های  مورد استفاده در اجرای این تخت‌ها کشویی هستند و به راحتی کنار زده  می‌شوند.

تخت فلت

این روزها نوع جدیدی از تخت‌ها عرضه شده‌اند که فلت هستند. تخت‌های فلت  از جمله تخت‌های مدرن به شمار می‌روند که ساخت آن‌ها بدون استفاده از  تزیینات و فرم‌های خاص صورت می‌گیرد. این تخت‌ها ظاهری کاملا ساده دارند و  با دکوراسیون‌های مینیمال به خوبی هماهنگ می‌شوند. تخت‌های فلت و مینیمال به خاطر ظاهر ساده خود  برای اتاق‌خواب‌های کوچک مناسب هستند، زیرا به مراتب فضای بسیار کم‌تری را  اشغال می‌کنند.

نکات انتخاب تخت‌خواب

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال ایده‌های بیشتری برای دکوراسیون اتاق‌خواب خود هستید، به مطلب نکات اصولی دکوراسیون اتاق‌خواب سر بزنید.

همچنین بخوانید:

۵ قانون در دکوراسیون خانه‌های کوچک که می‌توانید بشکنید! 

چیدمان داخلی با کمترین هزینه 

نقش تابلو در دکوراسیون داخلی 

بهترین کفپوش برای اتاق‌خواب 

ترفندهای چیدمان اتاق‌خواب کوچک 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.





:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: