نوشته شده توسط : مجله دلتا

چگونه فرش آشپزخانه خود را انتخاب کنیم؟ برای انتخاب فرش مناسب آشپزخانه، باید هدف استفاده از فرش در آشپزخانه را مشخص کنید.

مدل های فرش در دکور آشپزخانه

وقتی صحبت از آشپزخانه می‌شود، اغلب مردم تصور می‌کنند که کف آن باید با سرامیک کفپوش شود اما این یک تصور اشتباه است. شما می‌توانید یک مدل فرش آشپزخانه مناسب سبک دکوراسیون خود را انتخاب کنید. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی مدل های فرش در دکور آشپزخانه می‌پردازیم.

ابعاد فرش‌ها

فرش‌ها ابعاد متنوعی دارند و نمی‌توان یک سایز یا الگوی یکسانی را برای آن‌ها به‌کار برد، برای داشتن انتخابی مناسب کافی است به چند نکته توجه کنید.

  • اگر در آشپزخانه میز ناهارخوری وجود دارد، ابعاد فرش باید به‌گونه‌ای باشد که از فضای اطراف میز و صندلی کمی فاصله داشته و بزرگ‌تر باشد.
  • در صورت وجود جزیره در آشپزخانه، در قسمتی که سینک و گاز وجود ندارند از فرش استفاده کنید.
  • برای کنار سینک و گاز می‌توانید از پادری یا فرش‌های کوچکی استفاده کنید که جنسی مقاوم در برابر رطوبت دارند، قابل شست‌وشو بوده و از تراکم بالایی نیز برخوردار هستند.

مدل های فرش در دکور آشپزخانه

فرش‌های رانر یا راهرویی

یکی از مدل های فرش در دکور آشپزخانه فرش‌های راهرویی یا کناره بوده که از عرض کمی برخوردار بوده و مناسب آشپزخانه‌هایی هستند که سطح کف آن باریک است. یکی از بهترین سایزهای فرش راهرویی، فرشی است که تمام آشپزخانه را بپوشاند و در حد چند سانتی‌متر در اطراف فرش خالی بماند. شما می‌توانید از فرش‌های راهرویی برای استفاده در کنار جزیره یا قسمت کوچکی از آشپزخانه نیز استفاده کنید.

مدل های فرش در دکور آشپزخانه

فرش از جنس نایلون

فرش نایلونی در دسته بهترین مدل فرش آشپزخانه قرار می‌گیرد. نایلون یک ماده مصنوعی است و برای آشپزخانه متریالی ایده‌آل محسوب می‌شود، نایلون در برابر رطوبت و لک شدن بسیار مقاوم و از دوام بسیار بالایی برخوردار است.

فرش از جنس نایلون

فرش از جنس پلی استر

پلی استر در برابر از بین رفتن بسیار مقاوم است و همچنین بسیار راحت و سریع خشک می‌شود. در برابر لکه‌هایی که بر پایه آب هستند، مقاوم است زیرا سطح آن جذب کمی دارد، اما حذف لکه‌های روغن از روی فرش‌های پلی استر بسیار دشوار است. این الیاف مصنوعی معمولا با الیاف دیگری ترکیب می‌شوند، اما از لحاظ ظاهری و احساسی نزدیک‌ترین ماده به پشم هستند. برای اینکه دکور آشپزخانه را زیبا کنید به مطلب لوسترهایی شیک و زیبا برای آشپزخانه شما سر بزنید.

فرش با الیاف طبیعی گیاهی

فرش‌هایی که از الیاف طبیعی ساخته می‌شوند، از ارزش زیست محیطی بالایی برخوردار هستند. فرش با الیاف گیاهی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای مدل فرش آشپزخانه است و با وجود تنوع محدودی که دارد از طرفداران زیادی برخوردار شده است. این فرش‌ها در برابر لک شدن نیز مقاوم هستند.

فرش با الیاف طبیعی گیاهی

فرش از جنس پلی پروپیلن

یکی از مدل های فرش در دکور آشپزخانه فرش از جنس پلی پروپیلن است. پلی پروپیلن یک ماده مصنوعی است و به همین دلیل نیز بیشترین مقاومت را در برابر لک شدن و سایش دارد. برای تمیز کردن این مدل فرش آشپزخانه می‌توانید از سفید کننده رقیق شده استفاده کنید.

فرش بامبو

فرش‌های بامبو یکی دیگر از الیاف طبیعی با دوام هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. سطح آن‌ها بسیار سخت و بادوام است و زیبایی خیره کننده‌ای را به آشپزخانه می‌دهد.

فرش بامبو

پیشنهاد مطالعه: مطلب این پرده‌ها نشیمن را لوکس و مدرن می‌کنند را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان آشپزخانه ,
:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

چیدمان و دکوراسیون پذیرایی کوچک می‌تواند با چالش‌های دشواری همراه باشد، خصوصا اگر نوری که این فضا دریافت می‌کند هم چندان زیاد نباشد.

دکوراسیون داخلی پذیرایی کوچک منزل

اگر دکوراسیون داخلی پذیرایی کوچک منزل برای شما مهم است، می‌توانید نکاتی را که در این مطلب از مجله دلتا  ذکر شده است را مطالعه کنید و در خصوص تغییراتی که می‌توانند نمای زیباتری در منزل شما ایجاد کنند، تصمیم بگیرید.

تزیین دیوار با کاغذ دیواری‌های گل درشت و پرنقش و نگار

کاغذ دیواری‌هایی که بافت‌های درشت و نقوش برجسته و بزرگ دارند، علاوه بر ایجاد یک جلوه شلوغ، پذیرایی را کوچک‌تر از آنچه که هست به نمایش می‌گذارند. بهترین انتخاب کاغذ دیواری برای تزیین دیوار در دکوراسیون یک پذیرایی کوچک، کاغذهای روشن با طرح‌های ریز و کمرنگ یا کاغذ دیواری‌های بافت‌دار و بدون نقش هستند.

دکوراسیون داخلی پذیرایی کوچک منزل

دکوراسیون داخلی پذیرایی کوچک منزل با رنگ‌های متعدد

پذیرایی کوچک و جمع و جور منزل خود را تبدیل به یک دفتر نقاشی رنگی رنگی نکنید. به‌جای ایجاد جذابیت و نمایش رنگ‌های مختلف، یک نمای شلوغ و بهم‌ریخته ایجاد می‌شود. اگر منزل شما آپارتمانی است یا نورگیری معمولی یا اندکی دارد، در دکوراسیون پذیرایی به‌صورت کلی، چه برای مبلمان و پرده‌ها و چه انتخاب رنگ و تزیینات دیوارها از دو یا سه رنگ استفاده کنید. به علاوه، دو یا سه رنگ انتخاب شده نیز بایستی با یکدیگر کاملا هماهنگ شوند.

دکوراسیون داخلی پذیرایی کوچک منزل

 قرار دادن کابینت‌های تیره رنگ و شلوغ درکنار یک پذیرایی کوچک

کابینت‌های آشپزخانه حتی اگر از فضای پذیرایی به میزان کمی دیده شوند، باز هم تاثیر زیادی در دکوراسیون پذیرایی دارد. در پذیرایی‌های کوچک خصوصا اگر نور اندکی داشته باشند، لازم است که برای کابینت‌ها از رنگ‌های روشن و طراحی‌های ساده استفاده کنید.

پایه‌های کوتاه مبلمان

برای انتخاب مبلمان سعی کنید از مبلی استفاده کنید که پایه‌های بلندی دارد. مبلمان با پایه‌های بلند باعث می‌شود که فضای زیر آن دیده شود و خانه بزرگ‌تر به‌نظر برسد. برای اینکه مبلمان منزل را زیباتر کنید به مطلب این کوسن‌ها مبلمان شما را زیباتر می‌کنند سر بزنید.

پایه‌های کوتاه مبلمان

چسباندن مبل و صندلی به دیوار

در خانه‌های کوچک نباید مبلمان را به دیوار چسابند. در این حالت نه تنها خانه کوچک‌تر از معمول به‌نظر می‌رسد بلکه فضای میانی به‌وجود آمده به نوعی غیر قابل استفاده خواهد بود. پس بهتر است وسایل خانه را از دیوار‌ها دور کنید تا حس خوبی که به شما منتقل خواهد شد را حس کنید.

چسباندن مبل و صندلی به دیوار

پیشنهاد مطالعه: مطلب این پرده‌ها نشیمن را لوکس و مدرن می‌کنند را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

پرده یکی از وسایل تعیین‌کننده و مهم در اتاق نشیمن است. بهتر است برای انتخاب پرده مناسب به طرح کلی و رنگ زمینه اتاق نشیمن خود توجه داشته باشید.

مدل های زیبا و جذاب پرده در نشیمن

پرده اتاق نشیمن یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین ارکان در دکوراسیون است. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی مدل های زیبا و جذاب پرده در نشیمن می‌پردازیم.

پرده طرح‌دار

پرده طرح‌دار فضایی گرم به اتاق نشیمن می‌بخشد. همان‌طور که در تصویر زیر می‌بینید پرده‌های اتاق نشیمن، طرح‌دار هستند و در کنار آن، کاناپه و مبل تکی با رنگ تیره قرار گرفته است. میز عثمانی که روکش چرم دارد و صندلی دسته‌دار مدل لویی شانزدهم با روکش کتانی، فضایی گرم و صمیمی ایجاد کرده‌اند.

مدل های زیبا و جذاب پرده در نشیمن

پرده راه‌راه قرمز

اتاق نشیمن این خانه قدیمی به سبک انگلیسی و وسایل مدرن، با پرده‌های شاد و قرمز رنگ روشن و پرنور به‌نظر می‌رسد. دیوارها با کاغذ دیواری تک‌رنگ پوشیده شده‌اند و یک تابلوی نقاشی بالای شومینه فضا را مدرن‌تر کرده است.

مدل های زیبا و جذاب پرده در نشیمن

پرده دارای سایه روشن (آمبره)

یکی از مدل های زیبا و جذاب پرده در نشیمن پرده‌های دارای سایه روشن (آمبره) هستند. پرده‌های ابریشمی که سایه روشن رنگی دارند، روح زنده‌ای به این آپارتمان مجلل بخشیده‌اند.

پرده دارای سایه روشن (آمبره)

پرده گل‌دار

در این خانه روستایی پرده‌های اتاق نشیمن از جنس لینن گل‌دار هستند. گل‌های  پرده با سایر طیف‌های رنگی اتاق که در طراحی استفاده شده هماهنگ است و در عین حال، تضادی با رنگ دیوارها ندارد. برای این‌که چیدمان زیباتری داشته باشید به مطلب ۷ عادت‌ غلط در چیدمان که دکور منزل را زشت می‌کند سر بزنید.

پرده گل‌دار

پرده حاشیه دوزی شده

رنگ غالب این اتاق نشیمن قرمز است و پرده‌های حاشیه دوزی شده به رنگ خنثی، تضاد جالبی با رنگ دیوارها پیدا کرده است. همچنین کاناپه و زیرپایی که روکش لینن و مخمل دارند، صندلی حصیری و میز عصرانه، هارمونی جالبی با هم دارند.

پرده حاشیه دوزی شده

پرده سفید و طوسی

در این آپارتمان، پرده‌های سفید و طوسی به شکل نامحسوس با هم ترکیب شده‌اند و به اتاق نشیمن که با مدلی قدیمی دکور شده است، ظاهری روشن و سفیدفام بخشیده‌اند. شمعدان‌های سفید و صندلی‌هایی به سبک چینی، با یک میز سفید مرمری در کنار هم قرار گرفته‌اند.

پرده سفید و طوسی

پرده پر نقش و نگار

در اتاق نشیمن این خانه انواع و اقسام طرح‌ها به چشم می‌خورد و پرده مشکی و طوسی این اتاق نیز از این امر مستثنی نیست. روکش کاناپه از جنس مخمل است و زیرپایی‌ها نیز ایتالیایی هستند. قالیچه سفارشی نیز تبتی است.

پرده پر نقش و نگار

پیشنهاد مطالعه: مطلب لوسترهایی شیک و زیبا برای آشپزخانه شما را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

با استفاده از لوسترها می‌توانید به فضا روح و شخصیت دهید و به شکل زیبایی حضور نور را در فضا احساس کنید.

مدل های جذاب لوستر در دکور آشپزخانه

شما چقدر به حضور نور به واسطه لوستر جدید در دکوراسیون داخلی اهمیت می‌دهید؟ لوسترهای آشپزخانه در طرح‌ها، سبک‌ها و رنگ‌های متفاوتی در حال تولید است که ما در این مطلب از مجله دلتا به معرفی مدل های جذاب لوستر در دکور آشپزخانه می‌پردازیم.

لوستر کلاسیک در آشپزخانه

لوسترهای کلاسیک یا همان لوستر سلطنتی لوسترهایی هستند که دارای ظاهری پر زرق و برق و شلوغ هستند و به نوعی در دسته لوسترهای لاکچری و لوکس به‌حساب می‌آیند.

در گذشته این سبک لوسترها تنها به صورت شاخه‌ای طراحی و ساخته می‌شد اما امروزه دارای فرم‌های متنوعی هستند که شما می‌توانید متناسب با فضای آشپزخانه آن را انتخاب کنید.

اگر دکوراسیون آشپزخانه منزل شما به سبک کلاسیک است برای انتخاب لوستر بدون فکر کردن به سمت لوسترهای کلاسیک بروید. البته به متراژ فضا هم توجه کنید. اگر فضای کوچکی دارید می‌توانید لوستر آشپزخانه کوچک اما به سبک کلاسیک با تعداد شاخه کم خریداری کنید.

مدل های جذاب لوستر در دکور آشپزخانه

لوستر مدرن در آشپزخانه

دسته دیگری که در اکثر آشپزخانه‌ها حضور دارد، لوسترهای مدرن هستند. در طراحی و ساخت این لوسترها معمولا سعی شده از ساده‌ترین خطوط و ایده‌ها استفاده شود و زیبایی لوستر در سادگی آن احساس شود و در کنار آن عملکرد اهمیت داشته باشد.

این مدل لوسترها در فرم‌های مختلفی از جمله مربع، دایره، مستطیل و دیگر فرم‌ها تولید می‌شوند و این ویژگی این امکان را به شما می‌دهد متناسب با دکوراسیون فضا، فرم لوستر را انتخاب کنید. برای مثال اگر به دنبال لوستر مدرن اروپایی برای بالای میز ناهارخوری مستطیل شکل منزل خود هستید می‌توانید به دنبال خرید آویز مدرن با فرم مستطیل باشید تا لوستر با فرمش به خوبی فضای ناهارخوری منزل شما را شاخص کند.

مدل های جذاب لوستر در دکور آشپزخانه

لوستر فانتزی

یک از مدل های جذاب لوستر در دکور آشپزخانه ، لوستر فانتزی است. آماده باشید تا با این لامپ‌ها بین نشیمن و آشپزخانه مدرن و فانتزی خود رقابت ایجاد کنید. این لوسترها به‌طور نوستالژیکی شبیه به لامپ‌های رشته‌ای طراحی شده‌اند و علاوه بر زیبایی منحصر به فرد، با خود نور فراوانی را به آشپزخانه شما می‌آورند. زیر این نور وسایل شما می‌درخشند به‌خصوص اگر لوازم آشپزخانه شما سیلور هستند.

لوستر فانتزی

لوسترهای مینیمال

اگر به یک دکوراسیون ساده نیاز دارید بهتر است از لوستر با طرح‌های مینیمال استفاده کنید. یک لوستر مینیمال بالای میز غذا خوری خود آویزان کنید. یک چراغ مینیمال دقیقا نوری را به شما می‌دهد که موقع صرف غذا یا کار روی کانتر به آن نیاز دارید. شما چه رنگی را برای آشپزخانه خود نیاز دارید؟ این لوسترهای مینیمال تنوع رنگ بسیاری دارند.

لوسترهای مینیمال 

لوسترهای معاصر و عجیب

شاید به نظر عجیب برسند ولی در نوع خودشان شاهکار هستند. فقط باید بدانید کجا آن‌ها را نصب کنید. این لوسترهای عجیب و زیبا مخصوص آشپزخانه‌های جزیره‌ای هستند. شما برای جزیره آشپزخانه خود به یک لامپ دکوراتیو با کمی روشنایی نیاز دارید. جزیره اسرار آمیز شما نیاز به چراغ‌های یک شکل ندارد بلکه به یک لوستر اسرارآمیز نیاز دارد تا رمز آلود شود.

لوسترهای معاصر و عجیب

پیشنهاد مطالعه: مطلب این کوسن‌ها مبلمان شما را زیباتر می‌کنند را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

کوسن‌ها بخش مهمی از چیدمان خانه هستند و نباید به هیچ عنوان دسته کم گرفته شوند. کوسن‌‌ها معمولا با طرح و رنگ پارچه مبل ست می‌شوند.

مدل های شیک و جذاب کوسن در منزل

هر چقدر هم که دکور شما لوکس و رسمی باشد، با انتخاب کوسن مناسب می‌توانید فضا را صمیمی و دلپذیر نشان دهید، اما چگونه می‌توان یک کوسن شیک برای مبلمان انتخاب کرد؟ در این مطلب از مجله دلتا به معرفی مدل های شیک و جذاب کوسن در منزل می‌پردازیم.

کوسن‌های پشمی

یکی از مدل های شیک و جذاب کوسن در منزل کوسن‌های پشمی هستند. این نوع کوسن‌ها نرم‌ترین نوع آن‌ها هستند که هسته‌ نازک فوم در یک لایه ضخیم فیبر پلی‌استر پیچیده شده است. سپس در یک لایه‌ ضخیم‌تر از یک ترکیب کرک و پلی‌فیبر پیچیده می‌شود. این نوع کوسن‌ها می‌توانند به‌عنوان بالشت هم استفاده شوند.

مدل های شیک و جذاب کوسن در منزل

کوسن رنگی طرح‌دار

پیشنهاد اول برای انتخاب کوسن این است که اگر طرح مبلمان شما ساده است می‌توانید از کوسن‌های رنگی طرح‌دار استفاده کنید. اما اگر مبمان شما طرح‌دار است و رنگ‌های زیادی در آن استفاده شده است، بهتر است کوسن ساده و بدون طرحی را انتخاب کنید و ترجیحا رنگ آن را هماهنگ با یکی از رنگ‌های به‌کار رفته در مبلمان انتخاب کنید.

مدل های شیک و جذاب کوسن در منزل

کوسن بالشتی

اگر مبلمان شما از جنس چرم است پیشنهاد می‌کنیم که از کوسن بالشتی استفاده کنید. این کوسن‌ها از سر خوردن شما روی مبل جلوگیری می‌کنند. همچنین اگر کناره‌های مبل تیزی دارید از کوسن‌های مربعی استفاده کنید و آن‌ها را در گوشه‌های مبل خود قرار دهید. برای دیدن مدل های زیبا و جذاب مبلمان به مطلب ۵ مبل خاص و شیک که چیدمان منزل را متحول می‌کند سر بزنید.

کوسن بالشتی

کوسن با طرح سنتی

پیشنهاد دیگر برای انتخاب طرح کوسن‌ها، طرح ستنی است که باعث زیباتر شدن فضای خانه می‌شود و یادآور فرهنگ ایرانی است. کوسن‌های با طرح سنتی تنوع زیادی دارند و از جنس‌های ترمه، فرش، گلیم و غیره در بازار وجود دارند. دیگر اینکه شما می‌توانید طرح مورد نظر خود را روی پارچه‌ کوسن چاپ کنید. اما حتما در مورد نحوه‌ شستشوی آن‌ها سوال کنید.

کوسن با طرح سنتی

کوسن‌هایی با طرح گره

طرح پیشنهادی بعدی استفاده از کوسن‌های با طرح گره است. این مدل از کوسن‌ها به تازگی وارد بازار شده‌اند و بیشتر کاربرد تزئینی دارند. این کوسن‌ها به طرح گره یا کلاف هستند و معمولا تک‌رنگ هستند و به‌راحتی با مبل شما ست می‌شوند.

کوسن‌هایی با طرح گره

کوسن‌های منگوله‌دار

طرح پیشنهادی دیگر برای کوسن‌ها که جدید هستند و خلاقانه به‌نظر می‌رسند، کوسن‌های منگوله‌دار هستند که از چهار گوشه‌ آن منگوله آویزان است و مدل جذاب و منحصربه‌فردی برای مبلمان است.

کوسن‌های منگوله‌دار

پیشنهاد مطالعه: مطلب بهترین جا برای گیاه آپارتمانی در منزل کجاست؟ را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

اگر بخواهید به دکوراسیون منزل خود، عضو جدیدی اضافه کنید که رنگ و بویی از طبیعت داشته باشد، بدون شک به سراغ گیاهان آپارتمانی می‌روید.

بهترین جا برای گیاهان آپارتمانی در منزل

گیاهان هرگز جلوه باشکوه و انرژی‌بخش خود را از دست نمی‌دهند. برای اینکه به بهترین شکل از این عناصر سبز دوست‌داشتنی بهره ببریم، نیاز است بدانیم کدام قسمت از دکوراسیون مناسب‌ترین مکان برای آن‌ها است. در این مطلب از مجله دلتا قصد داریم به بررسی بهترین جا برای گیاهان آپارتمانی در منزل بپردازیم.

گیاه آپارتمانی در راهروی منزل

چه ایده‌ای بهتر از اینکه با گل‌ها و گیاهان به استقبال مهمانان خود برویم؟ این عناصر جذاب، تاثیر مثبت و قابل توجهی بر حس و حال ما دارند. بله، راهروی ورودی منزل یکی از بهترین جا برای گیاهان آپارتمانی در منزل است. عناصری شاداب و در رنگ‌هایی مختلف، فضایی گرم و صمیمی را برای شما و مهمانان‌ به ارمغان خواهند آورد.

بهترین جا برای گیاهان آپارتمانی در منزل

صفی از گیاهان آپارتمانی

گیاهان از آن دسته از عناصر دکوراسیون هستند که هرچه بیشتر باشند، بهتراست. بله در مورد آن‌ها نیاز نیست نگران تعدادشان باشیم و صرفا باید حواسمان به نوع چیدمان آن‌ها باشد. میز ناهارخوری بهترین گزینه برای این نوع چیدمان گل طبیعی است. برای یک میز مستطیلی هیچ گزینه‌ای به اندازه چندین گلدان در کنار یکدیگر از آن فضایی منحصربه‌فرد و چشم‌نواز نخواهد ساخت.

بهترین جا برای گیاهان آپارتمانی در منزل

گلی برجسته روی میزجلومبلی خوری

یکی از فضاهای منزل که به دنبال ایجاد دیزاینی برجسته و عمیق برای آن هستیم، اتاق پذیرایی یا نشیمن است. استفاده از گل‌ها و گیاهانی در رنگ‌های برجسته و قوی یکی از بهترین راه‌ها برای عمق بخشیدن به دکوراسیون اتاق نشیمن است. گلی را انتخاب کنید که در پس زمینه دیزاین حسابی به‌چشم آید و رنگ آن نوعی تضاد با عناصر برجسته دکوراسیون ایجاد کند.

گلی برجسته روی میزجلومبلی

ترکیبی ساده روی میز جلومبلی

این ایده از شعار سبک مینیمال یعنی «کمتر، بیشتر است» گرفته شده است. این سادگی در مورد نوع گلی که انتخاب می‌کنید هم می‌تواند صدق کند. بله انتخاب گلی کوچک و در طرح و رنگی ساده و خنثی هم می‌تواند جلوه‌ای مینیمال به اتاق نشیمن شما ببخشد. درواقع این ترکیب در عین سادگی می‌تواند تبدیل به یکی از پیچیده‌ترین عناصر دکوراسیون شود.

ترکیبی ساده روی میز جلومبلی

ترولی

ترولی از متفاوت‌ترین و لوکس‌ترین عناصر دکوراسیون است که می‌تواند در بخش‌های مختلفی ازجمله اتاق نشیمن، اتاق ناهارخوری و آشپزخانه مورد استفاده قرار بگیرد و در صورتی که عناصر موجود روی آن به درستی انتخاب شوند، جلوه دیزاین را دگرگون سازد. یکی از بهترین ایده‌ها برای ترولی، اضافه کردن گل‌ها و گیاهان به دیزاین آن است. برای آشنایی بیشتر با گیاهان آپارتمانی به مطلب ۶ گیاه آپارتمانی که دکور منزل را لوکس می‌کنند سر بزنید.

ترولی

گیاهان آپارتمانی و شلف دیواری

شلف‌های دیواری از مدرن‌ترین اشکال قفسه‌ها برای بخش‌های مختلف منزل، از آشپزخانه گرفته تا اتاق خواب، هستند. این شلف‌ها فضایی مناسب برای قرار دادن گیاهان آپارتمانی ایجاد می‌کنند. از آنجا که تقریبا در تمام بخش‌های منزل می‌توانیم از این شلف‌های دیواری بهره ببریم، پس فرصت مناسبی برای اضافه کردن گل‌ها و گیاهان به دیزاین به کمک آن‌ها در اختیار خواهیم داشت.

گیاهان آپارتمانی و شلف دیواری

پیشنهاد مطالعه: مطلب نکات طلایی ست کردن پرده با فرش و مبل را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

نگران صرف هزینه و زمان برای تغییرات کلی دکوراسیون نباشید. آسان‌ترین راه برای تغییر دکوراسیون فضای منزل و ایجاد حال و هوای تازه، تغییر پرده و فرش است.

نکات ست کردن پرده با فرش و مبل

گزینه‌هایی بسیار کاربردی برای ست کردن پرده با فرش و مبلمان در منزل وجود دارد. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکات ست کردن پرده با فرش و مبل می‌پردازیم.

از رنگ‌های خنثی استفاده کنید

استفاده از رنگ‌های خنثی روشی عالی برای داشتن دکوراسیونی دائمی است. با کاربرد رنگ‌های بژ، مشکی، قهوه‌ای یا سفید همیشه خیالتان راحت خواهد بود. علاوه براین، رنگ‌های خنثی می‌توانند بسیار آرامش‌بخش و متناسب با هر اتاقی باشند.

نکات ست کردن پرده با فرش و مبل

از یک رنگ استفاده کنید

نیازی نیست که فرش و پرده دقیقا با هم همخوانی داشته باشند. فقط باید باهم خوب ترکیب شوند و هارمونی در فضا را افزایش دهند. اگر فرش شما سبز ملایم است، پرده‌ای با رنگ سبز آهکی مناسب است. زمانی‌که هر دو از یک خانواده رنگ باشند، اشتباه کمتری پیش خواهد آمد و در عین سادگی دکوراسیونی متعادل خواهید داشت.

نکات ست کردن پرده با فرش و مبل

استفاده از طرح‌های شبیه هم

بسیاری از فرش‌ها در طرح‌های مختلف و با الگو‌های متفاوت ارائه می‌شوند که بتوان به راحتی آن‌ها را با پرده هماهنگ کرد. هماهنگی طرح یا الگوی فرش و پرده در منزل به شما امکان هماهنگی بدون تغییر کلی دکوراسیون را داده و در یک نگاه، بسیار هماهنگ و زیبا به‌نظر می‌رسد.

استفاده از طرح‌های شبیه هم

از بافت‌های شبیه به هم استفاده کنید

این گزینه راه‌حلی مفید برای هماهنگ کردن پرده و فرش بدون نیاز به تغییر کلی دکوراسیون در منزل است. فرش کرکی را با پرده کرکی هماهنگ کنید. به‌خاطر داشته باشید این موضوع از این جهت که نمود خیلی واضحی در دکوراسیون ندارد ممکن است مورد توجه قرار نگیرد اما برای کسانی که به جزئیات اهمیت می‌دهند و به نکات ریز در دکوراسیون بها می‌دهند می‌تواند راهکار خوبی باشد.

بافت‌های شبیه به هم

رنگ سوم و رنگ های مکمل

به خاطر داشته باشید که ایجاد هماهنگی فقط از طریق ترکیب و استفاده از دو رنگ حاصل نمی‌شود. می‌توانید از چند رنگ و همین‌طور رنگ‌های مکمل در دایره رنگ که روشی عالی برای هماهنگ کردن فرش و پرده است استفاده نمایید. حتی می‌توانید از اقلام دکوری و کوسن‌ها نیز کمک گرفته و فضا را با رنگ‌های مشابه، دکور و هماهنگ کنید. نکات بیشتر در مورد چیدمان منزل را در مطلب ۷ عادت‌ غلط در چیدمان که دکور منزل را زشت می‌کند بخوانید.

نقطه کانونی ایجاد کنید

یکی از نکات ست کردن پرده با فرش و مبل این است که اگر نمی‌توانید بین فرش و پرده موجود در دکوراسیون خود هماهنگی ایجاد کنید بهتر است از یک نقطه کانونی استفاده کنید. برداشتن تمرکز از فرش و پرده باعث می‌شود که توجه به الگوهای مختلف و اقلام موجود در فضا متمرکز شوند و عدم هماهنگی در فضا کم‌رنگ‌تر به چشم آید.

نقطه کانونی ایجاد کنید

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۶ روش بی‌نظیر برای افزایش انرژی مثبت در منزل  را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

محل نصب آینه در منزل از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر آینه‌ها در جای درستی قرار بگیرند تاثیر هر چیزی که در مقابل آن است را دو برابر می‌کند.

مکان مناسب آینه در چیدمان منزل

ممکن است این سوال پیش بیاید که آینه‌ها را در کدام فضای منزل می‌توانیم قرار دهیم؟ در این مطلب از مجله دلتا به معرفی مکان مناسب آینه در چیدمان منزل می‌پردازیم.

آینه در اتاق پذیرایی

بهترین مکان قرارگیری آینه‌ها اتاق پذیرایی و ناهارخوری است. آینه‌کاری پذیرایی زیبایی خانه شما را دو چندان می‌کند. آینه باید به شکلی در کنار میز غذاخوری قرار گیرد که خوراکی‌های روی میز را نشان دهد. چون مواد غذایی نماد ثروت و فراوانی هستند و همان‌طور که گفتیم آینه هر چیزی را بازتاب دهد آن را دو برابر می‌کند. اگر آینه به‌گونه‌ای قرار گیرد که منعکس‌کننده تصاویر زیبا و دلنشین بیرون مثل فضای سبز، درختان، کوه‌ها و رودخانه‌ها باشد بسیار عالی است.

مکان مناسب آینه در چیدمان منزل

آینه در آشپزخانه

مکان مناسب آینه در چیدمان منزل در آشپزخانه، قرار دادن آن در جایی است که بتواند در هنگامی که شما آشپزی می‌کنید، منظره‌ای از درب یا خروجی آشپزخانه را به شما نشان دهد.

آینه در اتاق خواب

آینه کاری اتاق خواب یک امر اجتنا‌ب‌ناپذیر است، زیرا علاوه بر کاربرد آن در اتاق خواب، برای بزرگ‌تر و روشن‌تر نشان دادن اتاق‌های خواب نیز ضروری است. فقط به خاطر داشته باشید که آینه نباید روبه‌روی تختخواب قرار گیرد. هنگامی که شخص بر روی تختخواب دراز می‌کشد نباید تصویر خود را داخل آینه ببیند. نکات بیشتر در مورد چیدمان اتاق خواب را در مطلب ایده‌هایی شیک برای دکوراسیون اتاق خواب والدین بخوانید.

مکان مناسب آینه در چیدمان منزل

آینه روبه‌روی درب ورودی بی ثباتی ایجاد می‌کند

برخی از افراد دوست دارند برای راحتی بیشتر آینه را در نزدیکی درب ورودی برای بررسی ظاهر خود در ورود یا خروج از منزل قرار دهند. روبه‌روی درب ورودی آینه نمی‌تواند قرار بگیرد چرا که ممکن است انرژی درون خانه را به بیرون براند یا انرژی مخالفی را در داخل خانه بچرخاند.

آینه روبه‌روی درب ورودی

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۷ عادت‌ غلط در چیدمان که دکور منزل را زشت می‌کند را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,آینه ,
:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

برای داشتن یک خانه شیک و زیبا، باید شجاعت زیرپا گذاشتن بعضی عادت‌های اشتباه را داشته باشید.

اشتباهات رایج در چیدمان و دکوراسیون خانه

اشتباهات در دکوراسیون و چیدمان، نظم و زیبایی منزل را برهم می‌زند، در این مطلب از مجله دلتا به بیان اشتباهات رایج در چیدمان و دکوراسیون خانه می‌پردازیم.

مبلمان یکپارچه

اشتباه: بعضی از افراد فکر می‌کنند که حتما باید همه مبلمان و وسایل با یکدیگر ست شود. در صورتی که این یک اشتباه بزرگ است.

راه‌حل: سعی کنید تعادل را بین مبلمان و وسایل برقرار کرده و تنوعی بین آن‌ها ایجاد کنید. به‌طور مثال اگر مبلمان بزرگ و سنگین دارید از میزجلومبلی شیشه‌ای و آباژور ظریف در کنارش استفاده کنید.

اشتباهات رایج در چیدمان و دکوراسیون خانه

نگه داشتن وسایلی که دوستشان ندارید

اشتباه: یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات در دکوراسیون نگه داشتن چیزهایی است که واقعا علاقه‌ای به آن‌ها ندارید.

راه‌حل: بهترین راه‌حل این است که این وسایل را از خانه بیرون برده و جایگزین بهتری را برای آن‌ها انتخاب کنید تا انرژی مثبت در منزل جریان یابد. برای افزایش انرژی مثبت در منزل به مطلب ۶ روش بی‌نظیر برای افزایش انرژی مثبت در منزل سر بزنید.

انتخاب صندلی ناهارخوری نامناسب

اشتباه: انتخاب صندلی مناسب برای ناهارخوری از اهمیت زیادی برخوردار است. انتخاب صندلی‌های خیلی سفت و بیش از اندازه رسمی برای ناهارخوری اشتباه بزرگی است.

راه‌حل: انتخاب صندلی راحتی. هنگام خرید صندلی ناهارخوری، روی آن نشسته و تصمیم بگیرید که آیا برای استفاده مدت طولانی مناسب خواهند بود یا نه. همچنین ارتفاع میز ناهارخوری خود را قبل از اینکه صندلی‌ها را بخرید، اندازه‌گیری کنید تا اطمینان حاصل کنید که خیلی کوتاه یا بلند نباشند.

اشتباهات رایج در چیدمان و دکوراسیون خانه

به‌کار بردن بیش از حد نقش‌ها

اشتباه: اگر تعداد زیادی رنگ یا الگو در دکوراسیون به‌کار ببرید، خانه خود را شلوغ و پر هرج و مرج خواهید کرد.

راه‌حل: الگوها را با دقت انتخاب کنید. سعی کنید رنگ‌ها و نقش‌ها را در ترکیب با یکدیگر انتخاب کرده و از کنار هم قرار دادن نقش‌های متفاوت خودداری کنید.

به‌کار بردن بیش از حد نقش‌ها

فرش نامناسب برای دکوراسیون

اشتباه: یکی از اشتباهات رایج در چیدمان و دکوراسیون خانه استفاده از فرش‌هایی است که بیش از اندازه کوچک هستند علاوه بر این که فضا را خالی نشان می‌دهند به راحتی حرکت کرده و روی کفپوش سر می‌خورند.

راه‌حل: انتخاب یک قالیچه با ابعاد مناسب. اگر فرش انتخابی شما اندازه مناسب داشته باشد، به راحتی تا پایه‌های مبلمان رسیده و علاوه بر پر کردن فضا حرکت نیز نمی‌کند.

فرش نامناسب برای دکوراسیون

نورپردازی نامناسب

اشتباه: در هر اتاق از خانه، شما می‌خواهید انواع مختلف نورپردازی را برای زمان‌های مختلف روز انتخاب کنید. در صورتی که این کار باید با دقت و تخصص انجام شود.

راه‌حل: نورپردازی کاربردی. هر فضا باید با توجه به عملکرد و کاربردش نورپردازی شده و این امر نیاز به درک درست از روشنایی دارد. به‌عنوان مثال، نورپردازی زیر کابینت با نورپردازی کلی آشپزخانه متفاوت خواهد بود.

نورپردازی نامناسب

استفاده از گل مصنوعی

اشتباه: استفاده از گل‌های مصنوعی در دکوراسیون یکی دیگر از این اشتباهات است. آن‌ها گرد و غبار را روی خودشان جمع می‌کنند و بو و زیبایی گل‌های طبیعی را نیز ندارند.

راه‌حل: استفاده از میوه‌های طبیعی. به غیر از گیاهان طبیعی از میوه‌ها نیز می‌توانید استفاده کنید. قرار دادن آن‌ها در ظروف پایه‌دار یا شیشه‌ای طراوت خاصی را به خانه شما می‌آورد.

استفاده از گل مصنوعی

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۶ گیاه آپارتمانی که دکور منزل را لوکس می‌کنند را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

گاهی تنها اضافه کردن یک گیاه زیبا به دکوراسیون خانه شما بیشتر از هر وسیله دکوری گران‌قیمتی روی زیبایی فضا و حس و حال شما تاثیر می‌گذارد.

گیاهان آپارتمانی لوکس در چیدمان منزل

نگهداری از برخی گیاهان لوکس آپارتمانی در خانه جلوه فوق العاده شیکی به فضای شما می‌بخشد. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی گیاهان آپارتمانی لوکس در چیدمان منزل می‌پردازیم.

گیاه فیکوس

یکی از گیاهان لوکس آپارتمانی درختچه فیکوس است در حدود ۶ فوت رشد می‌کند و جلوه فوق العاده زیبایی به فضا می‌بخشد. گیاه فیکوس اگر شرایط مناسبی داشته باشد، به سرعت رشد می‌کند و بلند می‌شود. شما می‌توانید از فیکوس به عنوان یکی از شیک‌ترین گل‌های آپارتمانی در قسمت راهروی خانه یا محل کارتان استفاده کنید و آن را در بخش ورودی یا گوشه آشپزخانه قرار دهید و هر بار با نگاه کردن به آن لذت ببرید.

گیاهان آپارتمانی لوکس در چیدمان منزل

گیاه ساکولنت

یکی از گیاهان آپارتمانی لوکس در چیدمان منزل که در لیست زیباترین گیاهان آپارتمانی نیز قرار دارد، ساکولنت است. این گیاه با برگ‌های آویزان و زیبایش جلوه بی‌نظیری دارد و گزینه‌ای عالی برای نگه داشتن در تراریوم است. شما می‌توانید آن را در یک گلدان شیک و کوچک قرار دهید یا از یک گیاه بزرگ آن استفاده کنید. به هر حال ساکولنت یک انتخاب فوق العاده برای شیک پسندان محسوب می‌شود.

گیاهان آپارتمانی لوکس در چیدمان منزل

گیاه کالاتیا

یکی از زیباترین گل‌های آپارتمانی که برگ‌های دو رنگ و جذاب آن قابل مقایسه با هیچ گیاه دیگری نیست. این گیاه زیبا رنگ‌های متفاوتی دارد و برگ‌های پهن بزرگ آن جلوه بی‌نظیری به فضای شما می‌بخشد. معمولا گیاهان سایه‌دوست و مقاوم در برابر نور کم برگ‌ها پهنی دارند و کالاتیا نیز در دسته این گیاهان قرار می‌گیرد. این گیاه نیاز به آبیاری زیادی ندارد و هوای مرطوب را ترجیح می‌دهد.

گیاه کالاتیا

گیاه فیکوس ربابی یا انجیر ربابی

گیاه انجیر ربابی با برگ‌های کمانچه‌ای و زیبایش به نور طبیعی زیاد و آب کمی نیاز دارد. این گیاه از گیاهان لوکس آپارتمانی است که برای رشد به آب و هوای مرطوب نیاز دارد. تنها زمانی گیاه نیاز به آبیاری دارد که خاک آن کاملا خشک باشد. جذابیت برگ‌های بزرگ و زیبای فیکوس ربابی چنان تاثیری بر فضای خانه شما می‌گذارد که هر فرد با ورود به منزل شما محو تماشای آن خواهد شد. برای نگهداری بهتر از گیاهان آپارتمانی به مطلب مکان‌های مرگبار برای نگهداری از گیاهان آپارتمانی سر بزنید.

گیاه فیکوس ربابی یا انجیر ربابی

گیاه نخل اریکا

نخل اریکا از گیاهان لوکس آپارتمانی است که به نور غیرمستقیم نیاز دارد و یکی از بهترین گیاهان آپارتمانی بزرگ برای نگهداری در محیط داخل ساختمان محسوب می‌شود. این گیاه جذاب برگ‌های باریک و کشیده دارد و رنگ برگ آن معمولاً سبز تیره و زرد است.

گیاه نخل اریکا

کاکتوس بزرگ

کاکتوس یکی از گیاهان آپارتمانی لوکس در چیدمان منزل است که به خاطر تنوع زیاد و ظاهر جذابی که دارد همیشه در لیست زیباترین گیاهان آپارتمانی قرار دارد. تنها موضوعی که باید در مورد این گیاه جذاب بدانید این است که این گیاه به نور مستقیم آفتاب نیاز دارد و اگر شرایط آن را در خانه دارید، از این گیاه استفاده کنید.

کاکتوس بزرگ

پیشنهاد مطالعه: مطلب بهترین روش‌های چیدمان مبل در پذیرایی مستطیلی را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,گیاه آپارتمانی ,
:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

این موضوع دغدغه ذهنی همه ما است که چطور می‌توانیم در پذیرایی مستطیلی شکل بهترین چیدمان را داشته باشیم و بیشترین استفاده از را فضا برد.

روش های چیدمان مبل در پذیرایی مستطیلی

در آپارتمان‌هایی که پذیرایی آن مستطیلی و کوچک است دست افراد برای چیدمان مبل کمی بسته است و این کار باید هنرمندانه و توام با صبر و حوصله انجام شود. فقط کافی است که به معجزه طراحی داخلی ایمان داشته باشید. در این مطلب از مجله دلتا به روش های چیدمان مبل در پذیرایی مستطیلی می‌پردازیم.

مشخص کردن مسیرهای رفت و آمد در پلان‌های مستطیل شکل

در نظر گرفتن مسیر رفت و آمد اصلی در یک طرف از پذیرایی مستطیلی شکل بهترین راه برای ایجاد یک فضای راحت و آرامش‌بخش است، که در عین حال حرکت در آن جریان دارد. دراین‌صورت رفت و آمد در این فضا بدون مزاحمت برای کسانی که روی مبلمان نشسته‌اند اتفاق می‌افتد و البته در اطراف مسیر عبور، موانع کمتر خواهند بود.

روش های چیدمان مبل در پذیرایی مستطیلی

 تلویزیون به‌عنوان نقطه کانونی

در روش های چیدمان مبل در پذیرایی مستطیلی تلویزیون به‌عنوان هسته اصلی و نقطه کانونی طراحی دکوراسیون این فضا قرار دارد. تمام چیدمان ما در این فضا به محل قرارگیری تلویزیون بستگی دارد و حول محور آن می‌چرخد. در نشیمن‌های مستطیل شکل کوچک، بهتر است مبلمان را پشت به یکی از دیوارها بگذارید و از دیوار مقابل به‌عنوان دیوار پشت تلویزیون استفاده کنید. ایده‌های بیشتر برای دکوراسیون دیوار تلویزیون را در مطلب چگونه دیوار پشت تلویزیون را جذاب‌تر کنیم؟ ببینید.

روش های چیدمان مبل در پذیرایی مستطیلی

مبلمان ال شکل بهترین گزینه پذیرایی مستطیل شکل

برای پذیرایی‌های مستطیل شکل یکی از بهترین مدل‌های مبلمان، مبل‌های ال هستند زیرا فضای زیادی اشغال نمی‌کنند و برای نشیمن‌های باریک مناسب هستند. حتی اگر عرض اتاق پذیرایی شما خیلی کم باشد اما چیدمان آن درست باشد، می‌توانید خانه‌ای فوق‌العاده زیبا و بی‌عیب و نقص طراحی کنید طوری‌که کوچک و باریک بودن آن حس نشود.

مبلمان نیم‌ست

مبلمان نیم‌ست‌ نیز می‌توانند پیشنهاد خوبی برای پذیرایی مستطیل شکل کوچک باشند. وقتی فضای شما کوچک است پس یعنی فکر ست کامل مبلمان را از سرتان بیرون کنید. یک نیم‌ست جمع و جور همان چیزی است که فضای شما به آن نیاز دارد. این نیم‌ست شما می‌تواند از یک مبل دو نفره به همراه تک مبل‌های آن تشکیل شده باشد.

مبلمان نیم‌ست 

مبلمان نیمکتی

مبلمان نیمکتی راه‌حلی نجات‌دهنده برای خاص پسندها در دکوراسیون پذیرایی مستطیلی است، به خوبی می‌توانید این مبل‌ها را در گوشه و کنار دکوراسیون داخلی خود جای دهید و از کاربرد بی‌نظیر آن‌ها شگفت‌زده شوید.

مبلمان نیمکتی

استفاده از مبلمان تکی

بعد از چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل شکل معمولا فضاهایی خالی باقی‌می‌مانند که می‌توانید با استفاده از مبلمان تکی آن‌ها را پر کنید و دیزاین پذیرایی خود را کامل کنید. مبل‌های تکی می‌توانند در هر غالبی ظاهر شوند.

استفاده از مبلمان تکی

پیشنهاد مطالعه: مطلب ایده‌هایی شیک برای دکوراسیون اتاق خواب والدین را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

اتاق خواب والدین باید فضایی آرام برای رفع استرس و دغدغه‌های روزانه ایجاد کند و طراحی آن باید به‌نحوی صورت گیرد که آرامش و راحتی را به ارمغان بیاورد.

چیدمان و دکوراسیون اتاق خواب والدین

اتاق خواب والدین، یکی از فضاهای مهم خانه‌های معاصر به‌شمار می رود.  این فضا که به‌عنوان بزرگ‌ترین اتاق یک خانه شناخته می‌شود. این اتاق دارای خصوصیات منحصربه‌فردی است که آن را از سایر اتاق‌های منزل جدا می‌سازد. در این مطلب از مجله دلتا به نکات چیدمان و دکوراسیون اتاق خواب والدین می‌پردازیم.

ایجاد مکان نشیمن

اتاق خواب نباید صرفا فضایی برای خواب در نظر گرفته شود بلکه می‌تواند مکانی برای گذراندن وقت آزاد نیز باشد. ساده‌ترین روش برای اجرای این هدف اضافه نمودن یک مکان نشیمن است. اگر می‌خواهید به مطالعه کتاب بپردازید یک صندلی دسته‌دار راحت در کنار قفسه کتاب قرار دهید و اگر می‌خواهید استراحت کنید یک صندلی راحت و دوست‌داشتنی در این محل بگذارید.

ایجاد مکان نشیمن

بهینه‌سازی فضای اتاق

یکی از دغدغه‌های افراد در طراحی دکوراسیون اتاق خواب این است که چگونه می‌توان وسایل مورد نیاز بیشتری در آن قرار داد بدون اینکه در معرض دید باشند یا هرج و مرج ایجاد کنند. بهترین روش برای انجام این کار تعبیه قفسه و کمد در اتاق است. علاوه‌بر آن شما می‌توانید از فضای جلوی تختخواب نیز استفاده نموده و آن را به‌صورت کشوهای قابل استفاده طراحی کنید.

چیدمان و دکوراسیون اتاق خواب والدین

نصب آثار هنری

بهتر است دیوارها را خالی نگذارید و با استفاده از آثار هنری، زیبایی دکوراسیون اتاق خواب را دوچندان کنید. تنوع را نیز مدنظر داشته باشید. همچنین رنگ، بافت و متریال‌های هنری متفاوتی را در اتاق بگنجانید.

چیدمان و دکوراسیون اتاق خواب والدین

افزودن بافت و پارچه

در طراحی داخلی، بافت نقش مهمی در درک فضا دارد. استفاده از بافت در کنار سایر عناصر فضایی گرم، صمیمی و دنج ایجاد می‌کند. پارچه‌های رنگارنگ به دکور اتاق خواب حسی خانگی و صمیمی می‌بخشند و فضا را دلنشین‌تر می‌کنند.

افزودن بافت و پارچه

استفاده از شلف دیواری در طراحی اتاق خواب

شاید استفاده از شلف دیواری در طراحی اتاق خواب مستر جایگاه ویژه‌ای نداشته باشد، اما بدون شک وجود آن می‌تواند کاربردی باشد. آنچه که در استفاده از این شلف‌ها باید به‌یاد داشته باشید به‌کارگیری نمونه‌ای منحصربه‌فرد از آن‌ها در طراحی اتاق خواب است. به‌عنوان مثال می‌توان با استفاده از نورپردازی دکوراتیو، المانی جذاب از شلف‌ها ساخت.

انتخاب تختخواب مناسب

یکی از المان‌های مهم و اساسی در طراحی اتاق خواب، انتخاب تختخواب مناسب است. تختخوابی که به این منظور مورد استفاده قرار می‌دهید نه تنها باید از ظاهر مناسبی برخوردار باشد، بلکه میزان راحتی و کاربردی بودن آن نیز باید در نظر گرفته شود.

انتخاب تختخواب مناسب

طراحی دیوار شاخص

یکی از تاثیرگذارترین ایده‌ها در چیدمان و دکوراسیون اتاق خواب والدین طراحی یک دیوار شاخص است. استفاده از یک کاغذ دیواری که در آن از انواع طرح‌های هندسی استفاده شده است، می‌تواند ایده خوبی باشد. برای چیدمان بهتر اتاق خواب به مطلب ۹ چیزی که هرگز نباید در اتاق خواب خود نگه دارید سر بزنید.

استفاده از رنگ مناسب

رنگ‌های خاکستری یا خنثی نمونه‌ای از بهترین رنگ‌هایی است که می‌توان در طراحی اتاق خواب والدین مورد استفاده قرار داد. به‌عنوان مثال نمونه‌ای از بهترین رنگ‌هایی که می‌توانید در این جهت مورد استفاده قرار دهید، رنگ‌های سیاه، خاکستری و طیف سرد رنگ کرمی است.

استفاده از رنگ مناسب

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۶ روش بی‌نظیر برای افزایش انرژی مثبت در منزل  را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

اگر احساس می‌کنید در خانه مدام احساس غمگینی و افسردگی دارید با ۶ روش بی‌نظیر می توانید انرژی مثبت را به خانه خود دعوت نمایید.

نکات افزایش انرژی مثبت در منزل

باید بدانید که وجود یکسری وسایل در خانه‌ شما باعث جذب انرژی مثبت به سمت شما می‌شود و تاثیر شگرفی بر روحیه شما می‌گذارد. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی نکات افزایش انرژی مثبت در منزل می‌پردازیم.

وسایل دایره‌ای شکل در منزل

دایره به معنای وحدت و یکپارچگی است و نماد این که هر کاری که انجام دهید در نهایت نتیجه آن به خودتان باز می‌گردد. از همه این‌ها گذشته وجود نماد دایره در دکوراسیون منزل باعث افزایش گردش و جریان انرژی در منزل شده و از نکات افزایش انرژی مثبت در منزل است. در ادامه به بیان ایده‌های استفاده از شکل دایره در دکور منزل می‌پردازیم.

استفاده از کاغذ دیواری‌هایی با طرح دایره‌ای شکل

یکی از نکات افزایش انرژی مثبت در منزل این است که می‌توانید از کاغذدیواری‌هایی که طرح‌های دایره‌ای دارند استفاده کنید. اگر نتوانستید در بازار این کاغذ دیواری‌ها را پیدا کنید طرح دایره را روی برگه‌های استیکر پیاده کنید و آن‌ها را روی کاغذ دیواری‌ها بچسبانید.

نکات افزایش انرژی مثبت در منزل

صندلی‌های آویزان دایره‌ای شکل

به‌طور حتم این صندلی‌ها را در مغازه‌ها و بازارها بسیار دیده‌اید اما از تاثیرات آرامش‌بخشی آن‌ها بر دکوراسیون داخلی خانه خود و حتی خودتان غافل بوده‌اید. این صندلی‌ها با معلق بودن آن‌ها و هم شکل ظاهری که دارند می‌توانند گرداننده انرژی در دکوراسیون داخلی خانه شما باشند و انرژی منفی را از بین می‌برند.

نکات افزایش انرژی مثبت در منزل

کاشی‌های طرح‌دار (دایره‌ای)

در بعضی از فضاها می‌توانید از کاشی‌ها یا همان تایل‌های نقش‌دار استفاده کنید. دقت کنید که نقش این کاشی‌ها باید دایره‌ای باشد. با این کار انرژی مثبت بیشتری در فضای شما جریان می‌یابد.

کاشی‌های طرح‌دار (دایره‌ای)

مبل پاف و عثمانی

پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه آرامش بیشتری در منزل خود داشته باشید از صندلی‌های عثمانی دایره‌ای و پاف‌های گرد استفاده کنید. رنگ این پاف‌ها و صندلی‌های عثمانی بنا بر فضایی که در آن قرار می‌گیرند می‌تواند گرم، سرد یا خنثی باشد. برای اینکه چیدمان بهتری در منزل داشته باشید به مطلب ۹ چیزی که هرگز نباید در اتاق خواب خود نگه دارید سر بزنید.

مبل پاف و عثمانی

لوازم دکوری دایره‌ای شکل

بعضی از لوازم و وسایل دکوری هستند که در طراحی آن‌ها از اشکال دایره‌ای استفاده شده است، هر چند ممکن است که اندازه و مقیاس آن‌ها کوچک باشد اما تاثیرات بزرگی در دکوراسیون داخلی می‌گذارند. همین که در فضا دایره وجود داشته باشد آرامش را به فضای خود می‌آورید.

لوازم دکوری دایره‌ای شکل

دیوارکوب‌های دایره‌ای

یکی از نکات افزایش انرژی مثبت در منزل این است که از تعدادی بشقاب گرد نقاشی شده در اطراف تابلوهای مستطیلی بر روی دیوار استفاده کنید. این کار همچنین باعث گردش انرژی در منزل شما شده و دیوارهای منزل را زیبا و شیک می‌کند.

دیوارکوب‌های دایره‌ای

پیشنهاد مطالعه: مطلب مکان‌های مرگبار برای نگهداری از گیاهان آپارتمانی را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

اگر احساس می‌کنید خانه شما قدیمی شده و از آن خسـته شده‌اید، روش‌هایی کم‌هزینه وجود دارد که با اجرا کردن آن‌ها می‌توانید ظاهر خانه را بـه‌روز کنید و از تغییر آن لذت ببـرید.

تغییر دکوراسیون کم هزینه در منزل

دکوراسیون منزل نیز  پس از مدتی قدیمی می‌شود و نیاز به تعویض دارد. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکات تغییر دکوراسیون کم هزینه در منزل می‌پردازیم.

دیوارها را تغییر دهید

خانه‌های قدیمی معمولا یا رنگ‌های روغنی قدیمی دارند یا اینکه کاغذ دیواری‌های آن‌ها از مد افتاده است. می‌توانید بسـته بـه سلیقه‌ خود یا رنگ خانه را عوض کنید یا مدل کاغذ دیواری‌ها را تغییر دهید. اگر قرار اسـت خانه را رنگ کنید، سفید بـهترین انتخاب خواهد بود. این رنگ باعث بزرگ‌تر نشان دادن فضا شده و حس تمیزی و شیک بودن به فضا می‌دهد. مثلا یک دیوار اتاق را با کاغذ دیواری طرح دار بپوشانید و بـرای پوشاندن بقیه دیوارها سراغ انتخاب و خرید کاغذ دیواری با مدل‌های کلاسیک، ساده و شیک بـروید.

تغییر دکوراسیون کم هزینه در منزل

تابلوهای خلاقانه

اگر بـه پرندگان علاقه دارید یا طبیعت، بـه شعر علاقه دارید یا نقاشی، سعی کنید قاب‌های زیبایی را آماده کنید با هر شعر یا نقاشی که دوسـت دارید. این ایده ساده و ارزان قیمت یکی از موثرترین تغییرات در دکوراسیون اسـت. روش جذاب برای چیدمان عکس و تابلو را در مطلب ۶ ایده منحصربه‌فرد برای چیدمان عکس‌ها در منزل ببینید.

تغییر دکوراسیون کم هزینه در منزل

 نقطه مرکزی خاص

یکی از روش‌های تغییر دکوراسیون کم هزینه در منزل ایجاد نقطه مرکزی است. با قرار دادن یک آینه بزرگ و یا یک تابلوی هنری روشن و یا حتی یک لامپ بزرگ در نقطه‌ای از خانه یک نقطه نمایشی‌تر ایجاد کنید. با این کار طیف کلی خانه شما متفاوت شده و بـه‌نظر می‌رسد که گویی در تمام اتاق تغییر دکوراسیون انجام داده‌اید.

 نقطه مرکزی خاص 

قفسه‌ها و شلف‌ها

شما با اسـتفاده از وسایلی که دارید بـه راحتی می‌توانید چیدمان قفسه‌ها و طبقات بوفه خود را زیباتر کنید. فقط کافی اسـت که خلاق باشید. از رنگ‌های زنده و شاد خیلی اسـتفاده کنید. یادتان باشد یک قفسه را بیش از حد شلوغ نکنید. هرگاه چند وسیله را کنار هم گذاشتید یک فضای خالی نیز بین این وسایل بگذارید.

تغییر چیدمان مبلمان

آسان‌ترین و در عین حال مقرون‌بـه‌صرفه‌ترین راه بـرای تغییر در خانه، تغییر چیدمان مبلمان است. بـه تغییراتی که می‌توانید انجام دهید فکر کنید. این تغییرات می‌توانند بـه سادگی تغییر چیدمان مبلمان باشند. برای دیدن زیباترین روش‌های چیدمان مبل به مطلب بهترین روش‌‌های چیدمان مبل در اتاق پذیرایی سر بزنید.

تغییر چیدمان مبلمان

رنگ کردن صندلی‌ها

یکی از روش‌های تغییر دکوراسیون کم هزینه در منزل رنگ کردن وسایل است. تفاوتی ندارد صندلی‌های شما بـرای میز غذاخوری باشد یا چهارپایه‌های ساده چوبی آشپزخانه، در هر صورت با یک رنگ جدید جلوه‌ای جدید خواهند داشت. برای اینکه وسایل قدیمی منزل را نو کنید به مطلب وسایل قدیمی منزل را با کمترین هزینه نو کنید سر بزنید.

کوسن‌ها

لازم نیسـت مبلمان منزل را عوض کنید. تغییر مبل کار هزینه‌بـری اسـت. کافی اسـت فقط کوسن‌های خانه خود را تغییر دهید. از کوسن‌های رنگی رنگی اسـتفاده کنید. اگر فضای سنتی دارید از کوسن‌های سنتی نیز می‌توانید اسـتفاده کنید.

کوسن‌ها

پیشنهاد مطالعه: مطلب چگونه دیوار پشت تلویزیون را جذاب‌تر کنیم؟ را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,بازسازی ,
:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

راه‌های بسیار زیادی برای به نمایش گذاشتن عکس‌های خاطره‌انگیز و به یاد ماندنی وجود دارد که در خانه دارید. چگونه این عکس‌ها را در کنار هم چیدمان می‌کنید؟

ایده های چیدمان عکس در دکور منزل

چگونگی چیدمان عکس‌ها در کنار هم به‌طور قطع تاثیر بسیار زیادی بر روی حال و هوای افراد هنگام ورود به خانه شما می‌گذارد. قطعا آن‌ها به سراغ این عکس‌ها می‌روند و نگاهی به آن‌ها می‌اندازند. در این مطلب از مجله دلتا به بیان ایده های چیدمان عکس در دکور منزل می‌پردازیم.

دیوار قاب‌دار

در تصویر زیر می‌بینید که بر روی دیوار تعداد زیادی قاب وجود دارد که یا از آن آویزان شده‌اند یا با چسب به آن چسبیده‌اند. به هر حال، این شیوه می‌تواند یکی از هزاران شیوه متفاوت برای به نمایش گذاشتن عکس‌ها در خانه شما باشد. شیوه‌ای که بسیار خاص و مبتکرانه است.

ایده های چیدمان عکس در دکور منزل

استفاده از گیره برای به نمایش گذاشتن عکس‌ها

این شیوه یکی از منحصربه‌فردترین شیوه‌های به نمایش گذاشتن عکس‌ها و تابلوها است. این شیوه بسیار اقتصادی است، چراکه نیازی به استفاده از قاب‌های گران قیمت نیست و هر گاه بخواهید می‌توانید به راحتی عکس‌ها را عوض کنید. فقط کافی است عکس‌ها را از گیره جدا کرده و عکس دیگر را در ردیف گیره‌ها قرار دهید.

ایده های چیدمان عکس در دکور منزل

صف منظم و درخشان عکس‌ها

شما می‌توانید عکس‌ها را در ردیف‌های مختلف و به صورت منظم مانند تصویر زیر در کنار هم قرار دهید. فقط از این مسئله مطمئن شوید که زمینه پشت این عکس‌ها (دیوار پشت) روشن است تا عکس‌ها به خوبی در فضا به چشم بیایند و بدرخشند.

صف منظم و درخشان عکس‌ها

پازل قاب عکسی

اگر به دنبال شیوه‌ای متفاوت و متمایز برای به نمایش گذاشتن قاب عکس‌ها در خانه خود هستید می‌توانید عکس‌ها را مانند قطعه‌های پازل در کنار هم چیدمان کنید. برای اینکه چیدمان زیبایی در منزل خود داشته باشید به مطلب بهترین و زیباترین مدل‌های پرده برای پذیرایی منزل سر بزنید.

دیوار عشق

شما می‌توانید مانند تصاویر زیر مجموعه‌ای از تابلو و عکس‌های مورد علاقه‌ خود را ایجاد کرده و آن‌ها را بر روی یکی از دیوارهای خانه خود نصب کنید.

دیوار عشق

حلقه‌ای از قاب عکس‌ها

اگر به دنبال راهی تاثیرگذار و خاص برای به نمایش گذاشتن عکس‌ها در خانه خود هستید، یکی از ایده های چیدمان عکس در دکور منزل می‌تواند چیدمان حلقه‌ای از عکس‌ها را در کنار هم باشد. اگر می‌خواهید تاثیر بیشتری ایجاد کنید می‌توانید یک قاب عکس بزرگ را درست در وسط این حلقه قرار دهید.

حلقه‌ای از قاب عکس‌ها

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۵ مبل خاص و شیک که چیدمان منزل را متحول می‌کند را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که در دکوراسیون داخلی بسیار اهمیت دارد، مبلمان است. مبل‌ها در زندگی روزمره ما نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند.

مبلمان لوکس و شیک در دکور منزل

استفاده از مبلمان شیک و مدرن به شما این امکان را می‌دهد که یک دکوراسیون ایده‌آل در منزل داشته باشید. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی مبلمان لوکس و شیک در دکور منزل می‌پردازیم.

مبلمان رنگی فانتزی

یکی دیگر از پارامترهایی که به زیباسازی بیشتر دکوراسیون داخلی منزل شما کمک می‌کند، استفاده کردن از مبل‌های تکی رنگی است. شما بدون اینکه از کاناپه‌های بزرگ و دست و پا گیر استفاده کنید با استفاده از مبل‌های تکی رنگی، علاوه بر دکوراسیون کردن فضای داخلی می‌توانید به خلوت‌تر شدن منزل خود نیز کمک کنید.

مبلمان لوکس و شیک در دکور منزل

مبلمان راحتی لوکس

یکی از مبلمان لوکس و شیک در دکور منزل مبلمان راحتی لوکس است. شما می‌توانید از این مبلمان برای دکوراسیون اتاق پذیرایی خود استفاده کنید. یک سرویس مبل شیک و لاکچری که به صورت راحتی طراحی شده است می‌تواند بهترین انتخاب برای دکوراسیون اتاق پذیرایی شما باشد. مبل راحتی که در سه رنگ متضاد آبی، قرمز و سفید طراحی شده است و چشم‌ها را تا ساعت‌ها به خود خیره نگه می‌دارد. برای آشنایی با پارچه‌های مبلمان راحتی به مطلب کدام پارچه برای مبلمان راحتی مناسب است؟ سر بزنید.

مبلمان لوکس و شیک در دکور منزل

مبلمان چستر

مبلمان چسترفیلد که چند سالی است حضورشان در خانه‌های ایرانی پررنگ شده است. این مبلمان کاناپه‌های راحتی با دکمه‌های لمسه‌کاری شده هستند که با انواع متریال پارچه و چرم ساخته می‌شوند. مبل‌های چستر، معمولا از ابعاد نسبتا بزرگی برخوردار هستند. بنابراین استفاده از آن‌ها در فضاهای کوچک پیشنهاد نمی‌شود. برای اینکه خانه کوچک خود را بزرگ‌تر نشان دهید به مطلب این مدل فرش‌ها خانه شما را بزرگ‌تر نشان می‌دهند سر بزنید.

مبلمان چستر

انواع مبل و صندلی چپندر

دوستداران مبلمان آنتیک، به احتمال زیاد با مبل چپندر (چیپندل) آشنا هستند. این سبک مبلمان، که به نام طراح و سازنده خود شهرت یافته، عموما از چوب ماهون و بعدها از افرا و گیلاس ساخته شده و حکاکی‌های بسیار ظریف و پیچیده در سراسر آن، اولین چیزی است که نظر بیننده را به خود جلب می‌کند.

در برخی مدل‌های چپندر، پشت مبل یا صندلی دارای پارچه و تکیه‌گاه پشتی است، اما اغلب تکیه‌گاه چوبی کار شده با نقوش پیچیده که فضای پر و خالی چوب را می‌سازند، نشانه یک مبل چپندر است. برای اینکه چیدمان زیبایی در منزل داشته باشید به مطلب این وسایل را هرگز در چیدمان منزل بکار نبرید سر بزنید.

انواع مبل و صندلی چپندر

مبلمان راحتی ال مانند

بهترین مبلی که برای اتاق نشیمن مورد استفاده قرار می‌گیرد یک مبل راحتی به تمام معنا است. بیشترین زمان ما در اتاق نشیمن سپری می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از یک مبل ال شکل راحتی به آسایش بیشتر خود کمک کنید. همان طور که می‌دانید مبل های راحتی از پارچه و الیاف بیشتری در مقایسه با مبلمان استیل و کلاسیک بهره برده‌اند و همین امر به راحت بودن  این سبک از مبل‌ها، کمک می‌کند.

مبلمان راحتی ال مانند

پیشنهاد مطالعه: مطلب چگونه دیوار پشت تلویزیون را جذاب‌تر کنیم؟ را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

استفاده از جدیدترین ایده‌ها برای دکوراسیون دیوار تلویزیون اهمیت ویژه‌ای دارد زیرا این دکور و تزئینات است که این دیوار را شاخص و متمایز می‌کند.

ایده های شیک و جذاب برای دکور دیوار تلویزیون

شاید با خود بگویید که دیوار پشت تلویزیون را چگونه طراحی کنیم؟ در این مطلب از مجله دلتا به بیان ایده های شیک و جذاب برای دکور دیوار تلویزیون می‌پردازیم.

استفاده از نقوش سه بعدی هندسی

می‌توانید از نقوش سه بعدی هندسی که از مصالح چوبی یا بتنی ساخته شده است، به همراه نورپردازی، برای دکوراسیون دیوار تلویزیون استفاده کنید. این ترکیب دیوار پشت تلویزیون را از سادگی خارج کرده و به نقطه کانونی تبدیل می‌کند.

ایده های شیک و جذاب برای دکور دیوار تلویزیون

ترکیب چوب با سرامیک طرح مرمر

یکی از ایده های شیک و جذاب برای دکور دیوار تلویزیون اینکه علاوه بر بتن می‌توانید از ترکیب چوب با سرامیک طرح مرمر استفاده کنید و برای دکور تلویزیون، بر روی دیوار، قابی مخصوص طراحی کنید تا به آسانی تلویزیون را در فضای مشخص شده نصب کنید.

ایده های شیک و جذاب برای دکور دیوار تلویزیون

دکور دیوار تلویزیون با ام‌دی‌اف

با استفاده از ام‌دی‌اف می‌توانید طرح‌های مختلف و خاصی را بر روی دیوار تلویزیون اجرا کنید. برای مثال می‌توانید صفحه ساده‌‌ای را طراحی کنید که قاب پشت تلویزیون و میز تلویزیون باشد و برای اینکه از سادگی خارج شود قفسه‌‌هایی را در کنارش طراحی کنید و با استفاده از کتاب و دکوری‌های جذاب آن را پر کنید. همچنین می‌توانید این دیوار را نورپردازی کنید، نورهای مخفی می‌توانند به دیوار شما جلوه ویژه‌ای بدهند. برای اینکه نشیمن کم‌نور خود را روشن کنید به مطلب ساده‌ترین روش برای افزایش روشنایی نشیمن تاریک سر بزنید.

دکور دیوار تلویزیون با ام‌دی‌اف

استفاده از رنگ‌ها و طرح‌های مختلف

طراحی متفاوت دیوار دکور میز تلویزیون روی دیوار می‌تواند با مصالح، رنگ‌ها و طرح‌های مختلف انجام شود. طراحی زیر نمونه‌ای از طراحی دکور تلویزیون با دیوار رنگی است که با استفاده از طراحی قفسه و رنگ سبز اجرا شده است.

استفاده از رنگ‌ها و طرح‌های مختلف

استفاده از تابلوهای جذاب

می‌توانید از تابلوهای گوناگون برای دکور دیوار پشت تلویزیون استفاده کنید. این ایده نیز یکی دیگر از عواملی است که باعث می‌شود دیوار پشت تلویزیون متفاوت شود. البته این ایده کاملا سلیقه‌ای است زیرا ممکن است برخی شلوغی بیش از حد را نپسندند.

استفاده از تابلوهای جذاب

کاغذ دیواری طرح‌دار

اگر هزینه برای شما مهم است و بودجه محدودی برای دکوراسیون تلویزیون در نظر گرفته‌اید، می‌توانید با استفاده از کاغذ دیواری‌های طرح‌دار دیوار را دیزاین کنید. انتخاب طرح و رنگ مناسب دیوار پشت تلویزیون بستگی به رنگ دیگر دیوارها، متراژ فضا و رنگ مبلمان موجود در فضا دارد زیرا بهتر است هماهنگی در فضا دیده شود.

کاغذ دیواری طرح‌دار

پیشنهاد مطالعه: مطلب بهترین و زیباترین مدل‌های پرده برای پذیرایی منزل را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

دکوراسیونی شیک و بی نظیر مسلما با پرده‌ای جذاب و زیبا تکمیل می‌شود. با شیک‌ترین مدل‌های پرده در اتاق پذیرایی، دکوراسیونی منحصربه‌فرد داشته باشید.

مدل های مدرن و شیک پرده در پذیرایی منزل

انتخاب پرده‌ای شیک و ساده برای منزل ممکن است اندکی چالش برانگیز باشد. در این مطلب از مجله دلتا قصد داریم به معرفی مدل های مدرن و شیک پرده در پذیرایی منزل بپردازیم. تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

پرده تمام سفید

رنگ غالب در بیشتر منازل ایرانی رنگ سفید است، اما انتخاب پرده سفید برای دکور مدرن به سه دلیل توصیه می‌شود. اول اینکه پرده سفید یک رنگ کلاسیک بوده و با هر چیزی در خانه ست می‌شود. دوم اینکه پرده سفید فضای خانه را دنج‌تر نشان داده و مانع از پنهان شدن کامل پنجره‌های خانه می‌شود. دلیل سوم را احتمالا خودتان هم می‌دانید، پرده‌های سفید تنوع بسیار زیادی در طرح و نقش دارند. به‌طوری‌که برای هر سلیقه‌ای چند مدل پرده شیک سفید وجود خواهد داشت.

مدل های مدرن و شیک پرده در پذیرایی منزل

پرده خاکستری دودی

خاکستری یکی از محبوب‌ترین رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی منزل است. اگر در انتخاب تم رنگی خانه دچار شک و تردید هستید، بهترین انتخابی که پیش روی شما قرار می‌گیرد رنگ خاکستری دودی است. رنگ دودی درست مانند سفید با هر نوع رنگ دیگری در اطراف خود به خوبی ست می‌شود.

مدل های مدرن و شیک پرده در پذیرایی منزل

پرده‌های دو و سه رنگ

گزینه دیگر برای افرادی که نمی‌دانند چه پرده‌ای را برای پرده خود انتخاب کنند، استفاده از پرده‌های دو یا سه رنگ است. این پرده‌ها برای اضافه کردن رنگ‌های جذاب در کنار رنگ‌های خنثی بسیار مناسب هستند. با انتخاب یک مدل پرده شیک دو یا سه رنگ، آزادی بیشتری در انتخاب رنگ‌های متنوع در دکوراسیون خانه خواهید داشت. برای اینکه چیدمان زیباتری داشته باشید به مطلب بهترین روش‌‌های چیدمان مبل در اتاق پذیرایی سر بزنید.

پرده‌های دو و سه رنگ

پرده شید

پرده‌های شید یکی از گزینه‌های شیک و بسیار مدرن برای تزیین خانه‌های مدرن و امروزی هستند. اگر رنگ پرده شید را خاکستری انتخاب کنید این تاثیرگذاری حتی بیشتر هم می‌شود. اگر در اطراف منزل خود منظره‌ای زیبا دارید، وجود پرده‌ای که در طول روز به آسانی بالا و پایین شده و یک دید کامل از پنجره فراهم کند، یک موهبت خواهد بود. پرده‌های شید چنین شرایطی را برای شما ایجاد خواهند کرد.

پرده شید

پرده مدرن طرح‌دار

یکی از مدل های مدرن و شیک پرده در پذیرایی منزل پرده طرح‌‌دار است. برای انتخاب این پرده‌ها، طرح‌هایی را انتخاب کنید که فقط قسمت بالای آن‌ها طرح دارد. قسمت پایین پرده باید دارای رنگ‌های خنثی مثل کرم، خاکستری یا طوسی باشد.

پرده مدرن طرح‌دار

پرده‌های چوبی

چوب طبیعی در دکوراسیون خانه‌های مدرن یکی از عنصرهای ضروری و مهم است. حال اگر ست پرده‌های منزل را نیز چوبی انتخاب کنید، دکوراسیونی بی‌نهایت گرم و دنج خواهید داشت. پرده‌هایی از جنس چوب بامبو معمولا در ساخت پرده‌های چوبی کاربرد زیادی دارند. اما از سایر چوب‌های طبیعی مثل افرا، بلوط و راش نیز در ساخت پرده‌های کرکره‌ای چوبی نیز استفاده می‌شود.

پرده‌های عکس‌دار

دکوراسیون مدرن ارتباط تنگانگی با طبیعت دارد. در منازل ایرانی خصوصا در خانه‌های آپارتمانی توجه بسیار کمی به این موضوع می‌شود. با انتخای یک پرده با طرح طبیعت برای منزل خود می‌توانید تا مقداری این ارتباط را تقویت کنید.

پرده‌های عکس‌دار

پیشنهاد مطالعه: مطلب مکان‌های مرگبار برای نگهداری از گیاهان آپارتمانی  را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,پرده منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که گیاهان آپارتمانی بعد از مدت کوتاهی دچار پژمردگی شده و خشک می‌شوند. برای اینکه علت آن را بدانید، همراه ما باشید.

مکان های مرگبار نگهداری از گیاهان آپارتمانی

یکی از موضوعات مهم در مورد گیاهان آپارتمانی این است که نیازهای این گیاهان به عنوان موجود زنده در نظر گرفته نمی‌شود. برای پاسخگویی به نیازهای گیاهان در مرحله اول باید آن‌ها را در مکان مناسبی قرار دهید. اگر گیاهان در جای درست قرار نگیرند عمرشان کوتاه شده و به زودی از بین می‌روند. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی مکان های مرگبار نگهداری از گیاهان آپارتمانی می‌پردازیم.

گیاهان را کجای خانه قرار دهیم؟

بهترین مکان برای نگهداری از گل‌ها و گیاهان جایی است که در آن بتوان شرایط نوری، دمایی و رطوبتی را مهیا ساخت. همچنین هر چیزی را گیاه به آن نیازمند است را برایش فراهم کرد تا در شرایطی نزدیک به زیستگاه طبیعی خود رشد کند. در ادامه مکان‌های ممنوعه برای نگهداری از گیاهان را معرفی می‌کنیم.

مکان های مرگبار نگهداری از گیاهان آپارتمانی

نزدیک وسایل گرمایشی

یکی از مکان های مرگبار نگهداری از گیاهان آپارتمانی در نزدیکی وسایل گرمازا مثل شوفاژ و بخاری است. وسایل گرمازا باعث خشکی هوای خانه می‌شوند. بنابراین اگر گیاهان در نزدیکی شوفاژ قرار بگیرند، زودتر خشک می‌شوند و نیاز به رطوبت بیشتری دارند. همچنین گرمای مستقیم به شدت به گیاهان آسیب می‌زند. به‌طور کلی در فصول سرد با توجه به استفاده از وسایل گرمایشی بهتر است برگ گیاهان را با آب نیز اسپری کنید تا شادابی گیاهان حفظ شود.

مکان‌هایی که تاریک و کم‌نور هستند

تمامی گیاهان برای رشد کردن به تابش نور نیاز دارند. به‌خصوص در زمستان که شدت تابش نور کمتر است، بهتر است گیاهان را به منبع نور نزدیک کنید. حتی الامکان گیاهان را در جایی قرار دهید که در معرض تابش نور قرار بگیرند. اگر خانه شما تاریک است، می‌توانید منابع نور مصنوعی را به صورت ترکیبی از نورهای کم مصرف زرد و سفید در فاصله دو تا سه متری از گیاهان قرار دهید. برای آشنایی بیشتر با گیاهان آپارتمانی به مطلب ۶ گیاه آپارتمانی مخصوص خانه‌های کم‌نور سر بزنید.

مکان های مرگبار نگهداری از گیاهان آپارتمانی

مکان‌های پر رفت و آمد

هرگز گیاهان را در مکان‌های پر رفت و آمد قرار ندهید چراکه باعث آسیب گیاهان شده و رطوبت و نور کافی برای رشد گیاهان تامین نمی‌شود. گوشه‌های اتاق‌ها مکانی مناسب برای قراگیری گیاهان هستند.

فضاهای باز با نور مستقیم

یک نکته مهم در مورد نگهداری از گیاهان اینکه هرگز در برابر تابش مستقیم آفتاب نباید قرار بگیرند. حتی گیاهانی که نور دوست هستند هم بهتر است در فاصله‌ای مشخص از پنجره قرار بگیرند. تابش نور مستقیم باعث سوختگی برگ‌های گیاهان می‌شود.

به‌طور معمول فاصله یک تا دو متری از پنجره‌های جنوبی، مکانی مناسب برای نگهداری از گیاهان آپارتمانی است. در مورد پنجره‌های شرقی و غربی نیز فاصله یک متری مناسب است.

فضاهای باز با نور مستقیم

پیشنهاد مطالعه: مطلب کدام پارچه برای مبلمان راحتی مناسب است؟ را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,گیاه آپارتمانی ,
:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

پارچه مبل اولین قسمتی که از یک مبل توجه افراد را جلب می‌کند، انتخاب پارچه مناسب برای مبلمان اهمیت بسیار زیادی دارد.

پارچه مناسب برای مبلمان راحتی منزل

پارچه مبل در کنار زیبایی که به مبل می‌بخشد وظیفه دیگری نیز دارد و آن دوام بالای پارچه مبل است. انتخاب مناسب‌ترین پارچه مبلی از راه‌هایی است که به شما کمک می‌کند تجربه متفاوت‌تر و در عین حال حس بهتری ازفضای داخلی خانه خود داشته باشید. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی پارچه مناسب برای مبلمان راحتی منزل می‌پردازیم.

مبل راحتی با پارچه مسکو

یکی از پارچه‌های پرطرفدار برای مبلمان راحتی، پارچه مسکو است. این پارچه در بین خریداران مبل راحتی بسیار محبوب و پر طرفدار بوده و از کیفیت بیشتری نسبت به دیگر انواع پارچه‌های مبلی برخوردار است. پارچه مبلی مسکو‌ با ضخامت بالایی که دارد و حالت نمد مانندی که پشت آن قرار می‌گیرد، باعث شده تا این پارچه کاملا مناسب انواع مبلمان راحتی به‌خصوص مبلمان چستر (به علت وجود لمسه کاری) باشد.

پارچه مناسب برای مبلمان راحتی منزل

مزایا و معایب پارچه مبلی مسکو

  • ضد چروک بودن پارچه مسکو
  • کیفیت و مرغوبیت بالا
  • عدم تعریق بدن به هنگام نشستن طولانی مدت بر روی مبل
  • دارا بودن قابلیت شستشوی
  • لطافت و نرمی منحصر به فرد پارچه مسکو
  • دارا بودن ظاهری زیبا و اشرافی
  • منعکس کننده نور در فضای نشیمن
  • دارای بیش از ۲۵ رنگ مختلف

مبل راحتی با پارچه ملیتا

یکی دیگر از پارچه‌های مناسب مبل راحتی که از محبوبیت خاصی در بازار ایران برخوردار است، پارچه مبلی ملیتا است که همانند پارچه مسکو ضخامت بالایی دارد. پارچه ملیتا به علت ضخامت بالایی که دارد مناسب این استفاده‌های روزمره است و از طرفی همین ضخامت بالا باعث افزایش طول عمر این پارچه مبلی نیز شده است. دیگر خصوصیات پارچه ملیتا همانند پارچه مسکو بوده اما با این تفاوت که نقش و طرح‌های متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند.

پارچه مناسب برای مبلمان راحتی منزل

پارچه مبل راحتی مازراتی

این پارچه تنها در یک مدل که آن هم کاملا ساده و بدون طرح خاصی است تولید می‌شود و کاملا مناسب مبلمان راحتی است. این پارچه پرز خیلی کمتر و بافت درشت‌تری دارد. برای تمیز کردن یا حتی شستشوی پارچه مازراتی می‌توانید از اسفنج و یک شوینده ملایم استفاده کنید. برای اینکه چیدمان زیبایی در منزل داشته باشید به مطلب بازسازی نکنید، با ترفندهای ساده خانه را نو کنید سر بزنید.

پارچه مبل راحتی مازراتی

مبل راحتی با پارچه مایا

پارچه مبلی مایا از آن دسته پارچه‌هایی است که یک حالت ابر و بادی دارد و با نام‌های پارچه‌های چرم پارچه یا مبل راحتی چرم پارچه در بازار ایران مشهور است. این پارچه به دلیل اینکه چرم و پارچه را توامان در خود دارد، زیبایی و نمای منحصربه‌فردی را به مخاطب و فضای شما ارائه می‌کند. چرم پارچه بودن این پارچه مبلی باعث می‌شود که راحت‌تر تمیز شده و دیگر نیازی به گردگیری نداشته باشد.

پارچه مایا

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۹ چیزی که هرگز نباید در اتاق خواب خود نگه دارید را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,مبلمان ,
:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

آیا می‌دانید که وسایلی خاص وجود دارد که نباید در اتاق خواب خود نگه دارید؟ برخی از ممنوعیت‌ها در دکوراسیون وجود دارند که شاید حتی آن‌ها را نشنیده باشید.

وسایل ممنوعه در چیدمان اتاق خواب

اتاق خواب مکانی برای استراحت جسم و روح است. بنابراین آنچه در دکوراسیون آن اهمیت دارد ایجاد یک فضای آرامش‌بخش است. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی وسایل ممنوعه در چیدمان اتاق خواب می‌پردازیم.

وسایلی که گوشه‌های مربعی و تیز دارند

یکی از وسایل ممنوعه در چیدمان اتاق خواب استفاده از وسایلی است که گوشه و کنارهای تیز دارند. برای جذب انرژی مثبت در اتاق خواب این وسایل را حذف کنید. در اتاق بهتر است از گلدان‌ها، جعبه‌ها، میزهای دایره‌ای و گرد استفاده کنید. لبه‌های تیز و مربعی آزاردهنده هستند.

وسایلی که گوشه‌های مربعی و تیز دارند

گل خشک

گل خشک و گیاهان مصنوعی اولین چیزهایی هستند که شما باید آن‌‌ها را از اتاق خواب دور کنید. بهتر است بدانید که این وسایل گرد و غبار را به خود جذب می‌کنند و باعث ایجاد انرژی منفی می‌شوند.

وسایل ممنوعه در چیدمان اتاق خواب

رنگ‌های روشن

رنگ در اتاق خواب اهمیت ویژه‌ای دارد. استفاده از رنگ‌های روشن مانند نارنجی، قرمز و زرد در دکوراسیون اتاق خواب آرامش را از بین می‌برد. بنابراین از رنگ‌های آرامش بخش در دکور اتاق خواب استفاده کنید.

وسایل قدیمی و بدون استفاده

در چیدمان اتاق خواب بهتر است وسایل بی‌استفاده و قدیمی را از اتاق خارج کنید تا یک اتاق خلوت و سرشار از آرامش و انرژی مثبت داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم به جای نگهداری وسایل کهنه و بدون کاربرد از گیاهان آپارتمانی زیبا در اتاق خواب خود استفاده کنید.

وسایل ممنوعه در چیدمان اتاق خواب

تلویزیون

تلوزیون‌ها شب‌ها از خود اشعه‌هایی تابش می‌کنند که برای خواب شبانه مضر است. اگر شما نمی‌توانید آن‌ها را از اتاق خواب خود بیرون کنید، لطفا یک کوارتز (سنگ چینی) در کنار آن قرار دهید زیرا این سنگ قدرت جذب این امواج را دارد.

آینه‌ها

آینه‌ها انرژی را منعکس می‌کنند. بنابراین انرژی بین بدن شما و آینه در طول شب جابه‌جا می‌شود. در نتیجه اثر آن دوبرابر می‌شود. بهتر است آینه را به اتاق دیگری منتقل کنید. برای اینکه چیدمان زیباتری داشته باشید به مطلب ۶ راه‌حل برای اشتباهات همیشگی در چیدمان منزل سر بزنید.

آینه‌ها در اتاق خواب

وسایل دکوری که یادآور خاطرات بد هستند

همانطور که می‌دانید، دیدن برخی از اشیاء و شنیدن برخی از موسیقی‌ها، در ذهن ما خاطرات غم‌انگیز و آزاردهنده‌ای را یادآوری می‌کنند. پس با توجه به این موضوع، در اتاق خواب خود چنین وسایل و اشیائی را قرار ندهید.

وسایل دکوری یادآور خاطرات بد

حیوان خانگی در اتاق خواب ممنوع

وجود حیوان خانگی در اتاق خواب باعث می‌شود که اتاق و تخت شما از نظر بهداشتی سالم نباشد. همچنین حضور این حیوانات در اتاق خواب فرد را از خواب راحت و آروم محروم می‌کند.

وسایل الکترونیکی مثل موبایل و کامپیوتر

اتاق خواب جای آرامش است و مکانی که برای آرامش گرفتن است نباید در آن وسایل الکترونیکی وجود داشته باشد. امواج موبایل برای سلامتی مضر است و علاوه بر آن کار کردن با موبایل و لپ‌تاپ در اتاق خواب و در شب باعث آسیب دیدن چشم و بدخوابی می‌شود.

وسایل الکترونیکی مثل موبایل و کامپیوتر

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۶ گیاه آپارتمانی مخصوص خانه‌های کم‌نور را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

گیاهان موجودات زنده‌ای هستند که حضورشان در هر فضایی، حس مثبت با خود به همراه می‌آورد. 

گیاهان پرطرفدار در دکوراسیون منزل

برخی از انواع گل و گیاهان آپارتمانی که فروش بیشتری دارند، اغلب در هر فروشگاه گل و گیاه دیده می­‌شوند. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی گیاهان پرطرفدار در دکوراسیون منزل می‌پردازیم.

 انواع سانسوریا

سانسوریا یا برگ شمشیری یکی از گیاهان پرطرفدار در دکوراسیون منزل است. در انواع سبز و ابلق در بازار وجود دارد. نسبت به گیاهان دیگر سخت جان­ تر است و در نتیجه لازم نیست زمان زیادی را صرف نگهداری آن کنید. به طور کلی این گیاه نیاز به دمای نسبتا بالا و آبیاری کم دارد. انتخاب یک گلدان ساده و شیک برای گیاه سانسوریا توجه همه را به خود جلب خواهد کرد. فراموش نکنید که این گیاه خاصیت تصفیه کنندگی هوا را دارد، در نتیجه می­‌توانید با تهیه گیاه سانسوریا با یک تیر دو نشان بزنید.

گیاهان پرطرفدار در دکوراسیون منزل

 برگ قاشقی

به این گیاه قاشقی یا برگ قاشقی می­‌گویند و آن هم به دلیل ظاهر برگ آن است. احتمالا اسم پپرومیا را هم برایش شنیده باشید. این گیاه با برگ­‌های جذاب خود نظر افراد را به خود جلب می­ کند و یک انتخاب مناسب برای فضای آپارتمان است. پپرومیاها انواع مختلفی دارند، از برگ قاشقی‌های با برگ براق تا برگ هندوانه‌­ای ­و یا برگ قاشقی که برگ­‌های قرمز و یا بنفش دارد.

در آبیاری برگ قاشقی­‌ها حساس باشید و فراموش نکنید که آبیاری برگ قاشقی با توجه به شرایط محیط و هر زمان که سطح خاک خشک شد انجام می­‌شود. همچنین برگ قاشقی­‌ها؛ نور زیاد و غیر مستقیم احتیاج دارند.

گیاهان پرطرفدار در دکوراسیون منزل

 انواع پتوس

این گیاه هم در دو نوع سبز و ابلق در بازار وجود دارد. پتوس را می ‌توانید هم به صورت آویز قرار دهید تا شاخه­‌هایش به صورت آویزان به سمت پایین باشد و یا اگر در گلدان روی میز و یا زمین قرار دارد شاخه­‌هایش را به سمت بالا به استفاده از قیم هدایت کنید. پتوس به سایه مقاوم است و آبیاری متوسطی نیاز دارد. قیمت کم و تکثیر راحت آن باعث شده است جزو گیاهان آپارتمانی پرفروش باشد.

 انواع پتوس

 گیاه آپارتمانی زامیفولیا

یکی از انواع پرفروش­ گل­‌های آپارتمانی گیاه زیبای زامیفولیا یا به گفته برخی زاموفیلیا است. اگر آپارتمانی با نور کم دارید، گیاه زامیفولیا می ‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. این گیاه با برگ­‌های براق خود زیبایی خاصی به دکوراسیون منزل شما می­‌دهد. یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی مناسب برای افراد مبتدی است.

 گیاه آپارتمانی زامیفولیا

گیاه آپارتمانی لیندا

این گیاه آپارتمانی که ظاهری عجیب دارد، می‌تواند هم گیاهی رومیزی باشد و هم یک درخت کامل. لیندا، در شرایط مختلف از نظر میزان نور، می‌تواند زنده بماند. به علاوه اینکه تنه‌ی ضخیم این گیاه آب را در خودش ذخیره می‌کند. این ویژگی‌های طبیعی باعث شده‌اند تا نگهداری از لیندا کار آسانی باشد. رشد لیندا بسیار کند است ولی اگر در شرایط خوبی قرار بگیرد، به رشد سریع‌تر تشویق می‌شود.

گیاه آپارتمانی لیندا

فیکوس بنجامین

این گیاه به انجیر برگ‌ریز مشهور است. ظاهری ساده، شاخه و برگ‌های متراکم و دوست‌داشتنی، مراقبت‌های آسان و تصفیه‌کنندگی هوا، ویژگی‌هایی هستند که باعث محبوبیت و شهرت فیکوس بنجامین شده‌اند. این گیاه از نظر رطوبت، دما و آب، نیاز ویژه‌ای ندارد و فقط باید مراقب باشید در معرض نور مستقیم و شدید آفتاب قرار نگیرد و برای فضاهای تاریک مناسب است.

فیکوس بنجامین

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۶ راه‌حل برای اشتباهات همیشگی در چیدمان منزل را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,گیاه آپارتمانی ,
:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

هنگام انتخاب روتختی باید به نوع دکوراسیون و چیدمان اتاق خواب خود توجه کنید تا با آن هماهنگی داشته باشد و فضای آن را شیک و مدرن کند.

مدل های روتختی مدرن و زیبا

روتختی یکی از عناصر اصلی در اتاق‌خواب به‌شمار می‌رود که در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف در بازار موجود است. در این مطلب از مجله دلتا قصد داریم به معرفی مدل های روتختی مدرن و زیبا بپردازیم تا اتاق خواب خود را زیباتر از قبل نمایید.

روتختی پلی استر پنبه‌‌ای

از این نوع پارچه دارای مقاومت بالایی در برابر شست و شو و سایش دارد. نرمی و لطافت، عایق رطوبتی، مقاوم در برابر گرد و غبار و غیره از ویژگی‌های این نوع پارچه است. این نوع پارچه ترکیبی از ۶۵ درصد پلی استر و ۳۵ درصد پنبه است.

مدل های روتختی مدرن و زیبا

روتختی با پارچه ترکیبی

پارچه‌‌های ترکیبی در انواع متنوع وجود دارند. این پارچه‌‌ها اغلب دارای یکی از انواع پنبه هستند. رایج‌‌ترین نوع پارچه ترکیبی، پنبه با پلی‌ استر است اما پنبه با بامبو و پنبه با ریون هم کاربرد زیادی دارند. پارچه‌های ترکیبی از نظر اقتصادی به‌ صرفه هستند، و ضد چروک‌ بوده و ماندگاری بالایی دارند. به همین دلیل انتخاب خوبی برای لوازم خواب بچه‌ ها هستند. نکات بیشتر در مورد چیدمان منزل را در مطلب هرگز خانه خود را اینگونه چیدمان نکنید بخوانید.

مدل های روتختی مدرن و زیبا

روتختی با جنس پارچه تنسل

یکی از مدل های روتختی مدرن و زیبا پارچه تنسل روتختی بوده که نام آن را از برند پارچه‌‌ای گرفته است که از درخت اکالیپتوس تولید می‌‌شود. پارچه تنسل لطیف است، ماندگاری بالایی دارد و به‌ طور طبیعی ضد باکتری است. این پارچه را دوست‌ داران محیط زیست می‌‌دانند. تنسل پارچه خوبی است و ویژگی‌‌های مثبت قابل‌ توجهی دارد، اما به‌ خوبی پنبه هوا را از خود عبور نمی‌‌دهد و ممکن است به شما احساس نم‌‌زدگی یا چسبندگی بدهد.

روتختی با جنس پارچه تنسل

پارچه پنبه‌‌ای روتختی

پنبه محبوب‌‌ترین نوع پارچه‌‌ای است که برای تولید ملحفه و روتختی استفاده می‌‌شود.  این نمونه از پارچه، بادوام، دارای تنفس راحت، نرم و همچنین مراقبت از آن آسان و کاملا مقرون‌‌به‌صرفه است. پارچه‌‌های پنبه‌‌ای، پارچه‌‌هایی از جنس الیاف پنبه با بافتی ساده هستند و اغلب طرح‌‌های چاپی و گل‌‌دار دارند.

پارچه پنبه‌‌ای روتختی

روتختی با پارچه‌ زربافت

پارچه‌‌ این روتختی از طرح‌‌های برجسته و گل‌‌داری برخوردار بوده که این طرح‌‌ها در زمینه پارچه‌ای که اغلب ابریشمی است، بافته می‌شوند. این نمونه از پارچه‌ها نخست در چین بافته می‌شدند. ایران نیز در زمینه بافت پارچه‌‌های زربافت قدمتی دیرینه دارد.

روتختی با پارچه‌ زربافت

روتختی با پارچه ابریشمی

روتختی‌‌های ابریشمی بسیار نرم و بادوام هستند. زمانی که بدن شما سرد است، ابریشم شما را گرم می‌کند. در زمانی که شما گرمتان است بدن شما را خنک نگه می‌دارد. بنابراین پارچه ابریشمی، پارچه مناسبی برای روتختی است.

روتختی با پارچه ابریشمی

پیشنهاد مطالعه: مطلب این مدل فرش‌ها خانه شما را بزرگ‌تر نشان می‌دهند را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,روتختی ,
:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

آیا می‌دانستید با انتخاب فرش مناسب می‌توانید خانه خود را بزرگ‌تر از آن چیزی که هست نشان دهید؟ تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

مدل های فرش مناسب برای خانه کوچک

امروزه با توجه به کوچک‌شدن آپارتمان‌ها یکی از دغدغه‌های اصلی افراد این است که خانه خود را بزرگ‌تر از آن چیزی که هست نشان دهند. راهکارهای زیادی در این مورد وجود دارد. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی مدل های فرش مناسب برای خانه کوچک می‌پردازیم.

فرش‌هایی با رنگ روشن

فرش مناسب فضای کوچک بهتر است از بین رنگ‌­های خنثی یا روشن انتخاب شود. فرش‌­های دارای تم رنگی خنثی یا روشن را می‌­توانید در پذیرایی کوچک، راهروهای باریک، اتاق خواب و غیره پهن کنید. این فرش‌ها باعث دلبازتر شدن فضای منزل می­‌شوند.

مدل های فرش مناسب برای خانه کوچک

فرش‌هایی با طرح‌های ساده

برای فضاهای کوچک بهتر است فرش‌هایی را انتخاب کنید که طرح و نقش و نگار ساده‌ای دارند. هر چه طرح و نقش شلوغ‌تر باشد فضا کوچک‌تر به نظر می‌رسد. اگر خانه شما کوچک است و به فرش‌های پر نقش و نگار علاقه دارید، بهتر است رنگ‌های روشن را انتخاب کنید تا شلوغی فرش کمتر به چشم بیاید. برای آشنایی بیشتر با مدل‌های فرش به مطلب ۵ مدل فرش شیک که هر خانه‌ای باید داشته باشد سر بزنید.

مدل های فرش مناسب برای خانه کوچک

فرش ایرانی با طرح افشان

یکی از مدل های فرش مناسب برای خانه کوچک فرش با طرح افشان است. این فرش‌ها به دلیل این‌که در وسط فرش ترنج نداشته و گل‌ها پراکنده هستند فرش مناسبی برای خانه‌های آپارتمانی و کوچک هستند و باعث می‌شوند فضای خانه بزرگ‌تر از آن چیزی که هست دیده شود.

فرش ایرانی با طرح افشان

فرش با ابعاد مناسب

هرگز فرش کوچک را برای خانه خود انتخاب نکنید. ابعاد فرش باید به‌گونه‌ای باشد که فقط پایه جلویی مبلمان بر روی آن قرار گیرند. تمام پایه‌های مبلمان نباید روی فرش باشد. در این صورت اتاق کوچک‌تر دیده‌ می‌شود. بهتر است فرش از دیوارهای اطراف فاصله داشته باشد. فضای ایجاد شده بین دیوار و فرش باعث می‌شود که اتاق بزرگ‌تر به‌نظر برسد. همچنین در صورتی که کفپوش اتاق رنگی است، بخشی از آن نیز دیده می‌شود که باعث زیبایی دکوراسیون فضا می‌شود.

فرش با ابعاد مناسب

فرش گرد یک فرش مناسب فضای کوچک

برای اینکه بخواهید در فضای منزل خود تنوع ایجاد کنید، فرش‌های گرد گزینه مناسبی هستند. این فرش‌ها را می‌توانید در تمامی فضاها مانند نشیمن، آشپزخانه، اتاق خواب و غیره نیز به‌کار برید. نکته مهم در مورد فرش گرد ابعاد آن است. این فرش نباید آن‌قدر بزرگ باشد که کل اتاق را بگیرد یا اینکه آن‌قدر کوچک باشد که فقط در وسط اتاق قرار بگیرد. بنابراین هنگام انتخاب حتما به تناسبات فرش گرد با اتاق مورد نظر توجه کنید. برای اینکه چیدمان زیباتری در منزل داشته باشید به مطلب ۶ راه‌حل برای اشتباهات همیشگی در چیدمان منزل سر بزنید.

فرش گرد یک فرش مناسب فضای کوچک

قالی مناسب‌تر است یا فرش؟

انتخاب فرش یا قالی به خودتان وابسته است و محدودیتی وجود ندارد. بهتر است بدانید اگر قالی را انتخاب کردید ابعاد آن طوری باشد که مانند فرش گرد با فضای اتاق تناسب داشته باشد. یعنی  ابعاد قالی را طوری در نظر بگیرید که نه خیلی کوچک باشد و نه اینکه پایه­‌های مبلمان بر روی آن قرار بگیرند. در این صورت طرح و جلوه قالی به‌خصوص اگر دستباف باشد، بیشتر به چشم می‌­آید.

قالی مناسب‌تر است یا فرش؟

پیشنهاد مطالعه: مطلب بهترین گلدان‌ها برای زیبایی دکور منزل را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,فرش منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

گل‌ها روح‌های جاری در هر خانه‌ای هستند. گل و گلدان که در خانه نباشد انگار خانه، خانه نیست.

گلدان های مناسب در دکوراسیون منزل

خانه زمانی خانه می‌شود که در را باز کرده و سرمست می‌شوید از عطر گل‌های زیبایی که در خانه هستند. این گل‌ها شما را برای زمان اندکی از این دنیا و مشغله‌های آن جدا می‌کنند. این گل‌ها نیازمند گلدان‌هایی هستند تا زیبایی منزل شما را دوچندان کنند. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی گلدان های مناسب در دکوراسیون منزل می‌پردازیم.

گلدان‌های مناسب فضای اشپزخانه

مناسب‌ترین گلدان‌ها برای فضای آشپزخانه گلدان‌هایی با اندازه متوسط یا رومیزی مانند گلدان‌های شیشه‌ای، سفالی و سرامیکی هستند. این گلدان‌ها را می‌توانید بر روی میز غذا خوری یا در کنار پنجره قرار دهید. همچنین می‌توانید در کنار فضای خالی کنار کابینت از گلدان پایه‌دار استفاده کنید.

گلدان های مناسب در دکوراسیون منزل

گلدان‌های مناسب اتاق پذیرایی

دکوراسیون پذیرایی تاثیر زیادی در زیبایی منزل دارد. یکی از گلدان های مناسب در دکوراسیون منزل برای اتاق پذیرایی گلدان‌های بزرگ، پایه‌دار یا ایستاده هستند. بهتر است این گلدان‌ها در کنار میز تلویزیون یا پنجره‌های قدی یا مبلمان فضای خوبی به‌وجود می‌آورند. توجه داشته باشید که رنگ گلدان با اتاق پذیرایی شما باید هماهنگی داشته باشد. همچنین می‌توانید از گلدان‌های رومیزی و کوچک برای میز پذیرایی استفاده کنید. برای چیدمان بهتر در اتاق پذیرایی، مطلب بهترین روش‌‌های چیدمان مبل در اتاق پذیرایی را بخوانید.

گلدان های مناسب در دکوراسیون منزل

گلدان‌های مناسب اتاق خواب

اگر در اتاق خواب می‌خواهید از گلدان استفاده کنید در جایی قرار دهید که نور کافی و منظر خوب داشته باشد. گلدان‌های کوچک و تزئینی بهترین گزینه بر روی میز تحریر یا میز کنار تخت شما هستند. استفاده از گلدان‌های بزرگ فضای اتاق را کوچک نشان می‌دهد. بنابراین گلدان‌های کوچک سرامیکی یا فلزی بهترین گزینه برای انتخاب هستند.

گلدان‌های مناسب اتاق خواب

گلدان‌های مناسب سرویس بهداشتی

یکی از فضاهای مناسب برای قرارگیری گلدان‌ها سرویس بهداشتی است. در این فضا می‌توانید گلدان‌ها را در اندازه‌های مختلف قرار دهید. فضای خالی روی کمد روشویی یا فضای کنار آینه‌ها مکان مناسبی برای قرار دادن گلدان هستند. در صورت امکان می‌توانید از لبه پنجره برای گیاهان تزئینی مثل کاکتوس‌ها استفاده کنید.

گلدان‌ سرویس بهداشتی

گلدان‌های مناسب بالکن

یکی از بهترین فضاها برای دکور کردن بالکن‌ها استفاده از انواع گلدان‌ها است. بالکن‌ها به دلیل اینکه نور زیادی دارند مکان مناسبی برای رشد گیاهان هستند.

یکی از گزینه‌های محبوب و ایده‌آل برای فضای بالکن گلدان‌های آویزی هستند. گلدان‌های بزرگ برای بالکن استفاده از گلدان‌های بزرگ بهتر است و کاشت سبزیجات رشد بهتری دارد. گلدان‌های پایه‌دار چوبی نیز یکی از بهترین ایده‌ها برای دکور بالکن است. در صورتی که در بالکن منزل میز کوچکی داشته باشید می‌توانید از یک گلدان شیشه‌ای برای پر کردن فضای خالی میز استفاده کنید.

گلدان‌ مناسب بالکن

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۶ راه‌حل برای اشتباهات همیشگی در چیدمان منزل را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,گلدان ,
:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

همیشه پرسش مشترکی در بین افراد وجود دارد که چرا دکوراسیون خانه‌ آن‌ها به دل نمی‌نشیند؟ این افراد فکر می‌کنند یک جای کار اشتباه است. برای پاسخ این سوال همراه ما باشید.

نکات کلیدی در چیدمان و دکوراسیون منزل

برقراری تناسب در چیدمان منزل، یکی از مهم‌ترین اصول خلق یک دکور زیبا و چشم نواز است. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکات کلیدی در چیدمان و دکوراسیون منزل می‌پردازیم.

طراحی شلوغ اطراف تلویزیون

اشتباه: برخی از افراد برای اینکه وسایل دکوری و تزیینی در چیدمان منزل به خوبی دیده شود آن‌ها را در اطراف تلویزیون قرار می‌دهند. بهتر است بدانید که تلویزیون نقطه کانونی مناسبی برای فضا نیست.

راه‌حل: بهتر است ابتدا قبل از قرار دادن تلویزیون، دیوار پشت آن را طراحی کرده و محل دقیقی برای آن مشخص کنید. این کار باعث می‌شود که همه چیز تعریف شده باشد و شما به یک طراحی متفکرانه و شیک برسید. نکات بیشتر در مورد دکوراسیون دیوار تلویزیون را در مطلب ۷ دیزاین جذاب برای فضای اطراف تلویزیون بخوانید.

نکات کلیدی در چیدمان و دکوراسیون منزل

انتخاب آباژور نامناسب در چیدمان

مشکل: یک آباژور با یک سبک منحصربه فرد می‌تواند جذابیت را به یک فضا اضافه کند، اما انتخاب کلاهک نامناسب می‌تواند نتیجه‌ای کاملا برعکس داشته باشد.

راه‌حل: بهتر است در انتخاب مدل کلاهک آباژور خود دقت بیشتری داشته و سبک و اندازه آن را متناسب با اتاق در نظر بگیرید.

نکات کلیدی در چیدمان و دکوراسیون منزل

تست رنگ‌های مختلف در دکوراسیون

اشتباه: به‌کار بردن رنگ در دکوراسیون می‌تواند بسیار مفید باشد اما شروع یک پروژه بدون دیدن رنگ‌ها در آن فضا یک اشتباه بزرگ است.

راه‌حل: شما باید قبل از انتخاب رنگ نهایی، تنالیته‌های مختلف از رنگ مورد نظر خود را روی یکی از دیوارها امتحان کرده و تاثیر آن را در فضا ببینید.

تست رنگ‌های مختلف در دکوراسیون

لوازم جانبی قدیمی

اشتباه: یکی از نکات کلیدی در چیدمان و دکوراسیون منزل این است که گاهی اوقات وسایل قدیمی را به همان شکل کهنه نگه می‌داریم و حاضر به عوض کردن آن‌ها نیستیم.

راه‌حل: با تغییرات بسیار کوچک مانند عوض کردن دستگیره‌ها و یا رنگ آمیزی می‌توانیم آن‌ها را نو کرده و دوباره استفاده کنیم.  برای اینکه وسایل قدیمی منزل را نو کنید به مطلب وسایل قدیمی منزل را با کمترین هزینه نو کنید سر بزنید.

لوازم جانبی قدیمی

چیدن قاب عکس‌های زیاد در دکوراسیون

اشتباه: بعضی از افراد به عکس‌ها و خاطرات قدیمی علاقه بسیاری دارند و به همین دلیل فضاهای مختلف خانه را پر از قاب عکس می‌کنند. در صورتی که این کار نه تنها باعث دیدن نشدن عکس‌ها می‌شود، بلکه شلوغی و هرج و مرج را به همراه دارد.

راه‌حل: بهتر است یکی از دیوارهای خالی خانه خود را انتخاب کرده و آن را به یک گالری عکس تبدیل کنید. با این کار عکس‌های موردعلاقه خود را به زیبایی روی دیوار نصب کرده و هر زمان که خواستید می‌توانید آن را عوض کنید.

چیدن قاب عکس‌های زیاد

نادیده گرفتن فضای ورودی خانه

اشتباه: فضای ورودی اولین چیزی است که افراد در بدو ورود به منزل شما آن را می‌بینند و نماینده آن چیزی است که در خانه شما وجود دارد. بسیاری از افراد به دکوراسیون این بخش اهمیت نمی‌دهند.

راه‌حل: لازم نیست حتما ایده‌های خیلی خاص و پیچیده داشته باشید. گاهی با استفاده از یک رنگ یا کاغذ دیواری برای دیوارها، نصب آینه یا تابلوی هنری، جاکفشی زیبا و غیره می‌توان یک ورودی جذاب طراحی کرد.

نادیده گرفتن فضای ورودی خانه

پیشنهاد مطالعه: مطلب چگونه نشیمن تاریک را روشن و پرنور کنیم؟ را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

اکثرا افراد در خانه خود فضاهایی دارند که نور بسیار کمی دارد. به طور طبیعی افراد به بودن در فضاهای پرنور و آفتاب‌گیر گرایش دارند و از فضاهای تاریک دوری می‌کنند.

چیدمان و دکوراسیون نشیمن تاریک

اگر می‌خواهید در طول روز از روشنایی فضاهای نشیمن خود بیشتر بهره ببرید، به این بیندیشید که چه کارهایی بدین منظور می‌توانید انجام دهید. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکات برای چیدمان و دکوراسیون نشیمن تاریک می‌پردازیم.

در انتخاب پرده‌های نشیمن دقت کنید

هنگام انتخاب و نصب پرده‌های نشیمن به این نکته توجه کنید که علاوه بر محرمیت و ظاهر زیبا، نور کافی و مناسب هم وارد فضا شود. بهتر است میله پرده بزرگ‌تر از قاب پنجره باشد تا بتوانید پنجره را عقب بکشید تا نور به داخل فضا بیاید.

چیدمان و دکوراسیون نشیمن تاریک

دکوراسیون تمام سفید را به خانه خود بیاورید

در صورتی که نور فضای نشیمن بسیار کم است بهتر است از رنگ سفید استفاده کنید. برای جلوگیری از یکنواخت شدن دکوراسیون می‌توانید از اکسسوری‌های رنگی استفاده کنید.

چیدمان و دکوراسیون نشیمن تاریک

در دکوراسیون نشیمن انعکاس ایجاد کنید

یکی از نکات چیدمان و دکوراسیون نشیمن تاریک استفاده از بازتاب نور است. برای بازتاب نور می‌توانید از آینه بزرگ استفاده کنید. بهتر است این آینه را به صورت عمودی در مقابل پنجره یا منبع نور قرار دهید تا میزان درخشش فضا حداکثر شود.

استفاده از پرده‌های نازک و سبک

در صورتی که حفظ حریم و امنیت در نشیمن برای شما مهم است، از پرده‌های حریر برای پوشش پنجره‌ها استفاده کنیدکه همزمان روشنایی و امنیت را در کنار هم داشته باشید. بدین منظور می‌توانید پرده‌های سفید را انتخاب کنید یا شیدهای رومن که از کتان یا نخ‌های شل بافت درست شده‌اند. برای اینکه پرده‌های منزل را زیباتر کنید به مطلب ۷ نکته طلایی برای زیباترشدن پرده‌های منزل سر بزنید.

استفاده از پرده‌های نازک و سبک

از نورپردازی مناسب استفاده کنید

در فضاهایی که کمبود نورطبیعی دارند نورپردازی تاثیر بسیار زیادی در دکوراسیون آن دارد. برای نورپردازی در فضاهای تاریک، بهتر است ترکیبی از روشنایی‌های سقفی، کف و رومیزی را امتحان کنید. آباژورها را به‌عنوان اکسسوری استفاده کنید. اگر به صورت متقارن قرار بگیرند تاثیر بیشتری دارند.

استفاده از نورپردازی مناسب

درب‌های شفاف در نشیمن استفاده کنید

در صورتی که در فضای نشیمن از جداکننده یا در استفاده می‌کنید بهتر است که متریال آن‌ها شفاف باشد تا مانع ورود نور به فضای داخلی نشود.

از پارچه‌هایی به رنگ روشن استفاده کنید

بهتر است رنگ پرده یا سایر پارچه‌های استفاده شده در اتاق نشیمن به رنگ روشن یا سفید باشد. اگر دوست ندارید فضای نشیمن شما رنگ پریده به نظر برسد، بدون حذف رنگ در بخش‌های دیگر، تنها پرده‌ها را به رنگ‌های روشن یا سفید انتخاب کنید.

پارچه‌هایی به رنگ روشن در نشیمن

پیشنهاد مطالعه: مطلب بازسازی نکنید، با ترفندهای ساده خانه را نو کنید را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

اگر فضای خانه برای شما تکراری و خسته کننده شده است نگران هزینه‌های زیاد تغییر دکوراسیون نباشید. شما می‌توانید با ترفندهای ساده و ارزان خانه خود را زیباتر کنید.

روش های ساده برای تغییر ظاهر خانه

این روزها که اکثر افراد به دنبال تغییر دکوراسیون و ایجاد تنوع در خانه هستند. بنابراین در این مطلب از مجله دلتا تصمیم گرفتیم به بیان روش های ساده برای تغییر ظاهر خانه بپردازیم.

لوسترهای جدید

یکی از چیزهایی که تاثیر زیادی در دکوراسیون منزل دارد لوستر و آویزهایی است که برای روشنایی استفاده می‌کنید. علاوه بر مدل لوستر مکان نصب و نوع لامپی که برای آن انتخاب می‌کنید نیز مهم است. به‌عنوان مثال، می‌توانید در بالای میز ناهارخوری یک لوستر تک‌حبابی بزرگ نصب کنید و آن را تا نزدیک میز پایین بیاورید.  این کار موجب جلب توجه می‌شود.

روش های ساده برای تغییر ظاهر خانه

چیدمان خلاقانه

برای اینکه در فضای منزل خود تنوع ایجاد کنید بهتر است چیدمان زیبا و متفاوتی را داشته باشید. به عوان مثال می‌توانید چیدمان مبلمان را تغییر دهید. نکات بیشتر در مورد چیدمان مبلمان را در مطلب بخوانید. همچنین در آشپزخانه هم می‌توانید، چیدمان وسایل بر روی اپن و کابینت‌ها را به نحوی نوین و متفاوت بچینید تا علاوه بر دسترس بودن، موجب زیبایی فضا هم بشوند.

روش های ساده برای تغییر ظاهر خانه

استفاده از رنگ

برای اینکه به خانه خود طراوت و تازگی ببخشید، می‌توانید از رنگ‌های روشن و رنگی در کنار هم استفاده کنید. به‌عنوان مثال، کوسن‌های گل‌دار و رنگی برای روی مبلمان و کاناپه انتخاب مناسبی است. در انتخاب رنگ کوسن‌ها به تناسب آن با رنگ سایر وسایل در دکوراسیون منزل توجه کنید.

استفاده از رنگ

طراحی شاخص و متمایز

می‌توانید یک بخش از خانه را انتخاب کرده و طرح و رنگ متفاوتی در آن ایجاد کنید به گونه‌ای که با سایر فضاها متمایز باشد. برای ایجاد تمایز بهتر است از وسایل دکوری یا اکسسوری‌های خاص استفاده کنید. به عنوان مثال همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید این بخش می‌تواند در ورودی خانه باشد. در این همه رنگ روشن سفید و آبی، یک قالی قرمز لاکی شوک بزرگ و جالبی است.

طراحی شاخص و متمایز

تعویض پرده منزل

یکی از رایج‌ترین کارهایی که خانم های خانه برای ایجاد تغییر انجام می دهند، تغییر پرده است. پرده‌ها در ظاهر خانه تاثیر بسیاری دارند. اما لازم نیست حتما پرده های میلیونی و گران قیمت خریداری کنید. یک پرده حریر ساده هم می‌تواند به پنجره نمای زیبا ببخشد. مهم این است که آن را به روشی متفاوت و کاملا رها نصب کنید. حتی شاید بد نباشد بخشی از پرده روی زمین جمع شود و برای خودش مدلی داشته باشد. برای زیباکردن پرده‌های منزل به مطلب ۷ نکته طلایی برای زیباترشدن پرده‌های منزل سر بزنید.

تعویض پرده منزل

فرش یا قالی

بعد از پرده، فرش در ظاهر خانه تاثیر بسیاری دارد. به ویژه که در خانه ما ایرانی که هنوز در بیشتر خانواده ها، بیشتر فضای خانه را با فرش می پوشانند. می توانید از انواع فرش یا قالی برای دکور خانه استفاده کنید که تنوع اساسی ایجاد می کند. به طور مثال، اگر تاکنون از رنگ روشن استفاده کرده اید، فرشی با رنگ تیره بخرید. تغییر بزرگ، تاثیر بزرگی هم در نمای خانه دارد. مدل‌های زیبای فرش را می‌توانید در مطلب ۵ مدل فرش شیک که هر خانه‌ای باید داشته باشد بخوانید.

فرش یا قالی

کاغذ دیواری

هرگز به قدرت رنگ و طرح‌های شاخص کاغذدیواری شک نکنید. با استفاده از کاغذ دیواری‌های طرح‌دار می‌توان چهره مکان‌هایی که خیلی بی روح هستند و دکور خاصی هم نمی‌توان روی آن‌ها اعمال کرد را با کاغذ دیواری از این رو به آن رو کرد.

کاغذ دیواری
پیشنهاد مطالعه: مطلب بهترین روش‌‌های چیدمان مبل در اتاق پذیرایی را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

اتاق پذیرایی نقش مهمی را در هر منزلی دارد و بهتر است به طراحی دکوراسیون و مخصوصا نحوه چیدمان مبلمان آن توجه ویژه‌ای شود.

روش های چیدمان مبل راحتی در اتاق پذیرایی

اتاق پذیرایی در چیدمان و دکوراسیون منزل نقش بسیار مهمی دارد. با توجه به اینکه امروزه فضای خانه‌ها کوچک‌تر شده است، اغلب افراد از مبلمان راحتی در چیدمان اتاق بهره می‌گیرند. بنابراین باید توجه زیادی به چیدمان مبلمان کرد. در این مطلب از مجله دلتا به روش های چیدمان مبل راحتی در اتاق پذیرایی می‌پردازیم.

انعطاف‌پذیری در چیدمان مبل

نکته اول در چیدمان مبل این است که شما چه تعداد مبل را در نظر گرفته‌اید. افراد اغلب یک مبل سه نفره به همراه دو یا چند مبل تک نفره را برای اتاق پذیرایی در نظر می‌گیرند. چیدمان مبل‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که افراد بتوانند به راحتی در بین مبلمان جابه‌جا شوند. موقعیت قرارگیری میز جلومبلی هم طوری باشد که همه افراد به آن دسترسی داشته باشند.  بهتر است این چیدمان قابلیت تغییر را داشته باشد تا در صورت ضرورت بتوان آن را تغییر داد.

روش های چیدمان مبل راحتی در اتاق پذیرایی

توجه به نقطه کانونی در چیدمان مبل

یکی از نکات مهم در چیدمان اتاق پذیرایی در نظر گرفتن نقطه کانونی است. بهتر است بدانید که نقطه کانونی تاثیر زیادی در چیدمان مبلمان دارد و با توجه به آن مبل‌ها در فضا چیدمان می‌شوند. بنابراین مبلمان را طوری چیدمان کنید که دید و منظر خوبی نسبت به نقطه کانونی داشته باشد. برای اینکه چیدمان زیباتری در منزل داشته باشید به مطلب هرگز خانه خود را اینگونه چیدمان نکنید سر بزنید.

روش های چیدمان مبل راحتی در اتاق پذیرایی

نحوه چیدمان مبل راحتی در پذیرایی‌های کوچک و با چند در ورودی

اگر فضای پذیرایی به‌گونه‌ای است که چند درب ورودی داشته باشد، بهتر است مبلمان را طوری چیدمان کنیم که به راحتی بتوان جابه‌جا شد و از یک ورودی به ورودی دیگر رفت. البته این موضوع را در نظر بگیرید که چیدمان مبلمان باید با توجه به نقطه کانونی فضا باشد.

مبل راحتی در پذیرایی کوچک

اتاق را با مبلمان بخش‌بندی کنید

اگر اتاق نشیمن یا پذیرایی شما تقریبا بزرگ است، می‌توانید مبلمان را طوری بچینید که فضای اتاق پذیرایی را بخش‌بندی کنید. به‌طور همزمان هم فضایی برای نشستن دورهمی خود خواهید داشت و هم اینکه می‌توانید استفاده‌های دیگری هم از فضا بکنید. در چنین حالتی بهترین گزینه استفاده از مبلمان ال شکل است.

اتاق را با مبلمان بخش‌بندی کنید

چیدمان متقارن در اتاق پذیرایی

یکی از روش های چیدمان مبل راحتی در اتاق پذیرایی چیدمان متقارن است. در این حالت چیدمان، افراد روبه‌روی هم قرار گرفته و به راحتی می‌توانند با هم ارتباط داشته باشند. البته در این نوع چیدمان نیز نقطه کانونی اتاق را در نظر بگیرید. به عنوان مثال اگر نقطه کانونی اتاق پذیرایی تلویزیون است، چیدمان مبل در اتاق بهتر است به نوعی انتخاب شود که افراد علاوه بر اینکه روبه‌روی هم هستند، بتوانند تلویزیون را هم تماشا کنند.

چیدمان زیبای مبلمان

پیشنهاد مطالعه: مطلب زیباترین ایده‌ها برای تزیین دیوار نشیمن را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان مبل ,
:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

از چه روش‌هایی برای تزیین دیوار خانه‌ خود می‌توانید استفاده کنید؟ در این مطلب ایده‌هایی برای تزیین دیوار را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم.

روش‌های تزیین دیوار در چیدمان نشیمن

دیزاین دیوار تاثیر زیادی در زیبایی و جذابیت دکوراسیون داخلی منزل دارد. اگر شما تمایل دارید تغییرات مثبتی را در فضای منزل خود ایجاد کنید بهتر است با صرف هزینه‌ای کم به زیباسازی دیوارها بپردازید. در این مطلب از مجله دلتا به بیان روش های تزیین دیوار در چیدمان نشیمن می‌پردازیم.

از شلف و قفسه برای چیدمان دکوری‌های خود استفاده کنید

یکی از راه‌های آسان و کم‌هزینه برای تزیین و دیزاین دیوارهای منزل، نصب شلف و قفسه‌های دیواری بر روی آن است. بعد از نصب شلف‌ها، شما می‌توانید دکوری‌ها، کتاب‌ها یا گل و گلدان‌های خود را بر روی آن‌ها چیدمان کنید و جلوه‌ای زیبا به منزل خود بدهید. سعی کنید وسایلی که بر روی این شلف‌ها قرار می‌دهید، جزو زیباترین و باارزش‌ترین وسایل شما باشند.

روش‌های تزیین دیوار در چیدمان نشیمن

تابلو یا قاب عکس را برای دکور دیوار انتخاب کنید

یکی از ساده‌ترین روش‌های تزیین دیوار در چیدمان نشیمن نصب تابلو و قاب عکس است. در این روش بهتر است تابلوهایی با ابعاد بزرگ را در بالای نقاط کانونی فضا قرار دهید تا جلوه زیباتری در منزل شما داشته باشد. نقاط کانونی فضا شامل دیوار شومینه، دیوار پشت مبل سه نفره پذیرایی و یا دیوار پشت تاج تخت هستند. در صورتی که تابلو یا قاب عکس‌های شما کوچک هستند، بهتر است طبق الگوی خاصی چیدمان شوند. برای آشنایی با این الگوهای چیدمان به مطلب نکات چیدمان تابلو در دکوراسیون سر بزنید.

روش‌های تزیین دیوار در چیدمان نشیمن

گلدان های دیواری یا استند مخصوص گلدان

یکی از روش‌های تزیین دیوار می‌تواند استفاده از استند و گلدان‌های دیواری باشد. برای این کار می‌توانید از گلدان‌ها یا استندهای مخصوص این کار استفاده کنید. اکثر افراد علاقه زیادی به استفاده از گل و گلدان در دکوراسیون داخلی منزل خود دارند. وجود گیاهان به فضای داخلی منزل طراوت و شادابی می‌بخشد و انرژی مثبت را در فضای خانه جریان می‌دهد. برای آشنایی بیشتر با گیاهان آپارتمانی به مطلب این ۷ گیاه آپارتمانی، هوای خانه را تمیز می‌کنند سر بزنید.

گلدان های دیواری

دیوارهای منزل را با آینه تزیین کنید

اگر دوست دارید دکور منزل شما روشن و دلباز شود، به شما پیشنهاد می‌کنیم که از آینه استفاده کنید. برای استفاده از آینه می‌توانید دیوارهای منزل را با آن تزیین کنید. بهتر است قبل از استفاده از آینه، سبک چیدمان منزل خود را در نظر بگیرید. اگر سبک دکوراسیون منزل کلاسیک است، بهتر است از آینه‌های بزرگ در قاب‌های منبت‌کاری شده مجلل، برای دیزاین دیوار منزل خود استفاده کنید.

دیوارهای منزل را با آینه تزیین کنید

دیوارها را با برچسب یا استیکر دیواری تزیین کنید

یکی از روش‌های تزیین دیوار در چیدمان نشیمن استفاده از استیکر دیواری است. استیکرهای دیواری نسبت به پوسترها کاربرد ساده‌تری دارند و به آسانی از روی دیوار کنده می‌شوند. بنابراین شما می‌توانید تنوع خیلی زیادی به دیوارهای منزل بدهید. بهتر است رنگ و طرح استیکر دیواری با سایر اجزا در دکوراسیون منزل هماهنگی داشته باشد.

برچسب یا استیکر دیواری

از بشقاب دیوارکوب استفاده کنید

در صورتی که دکور خانه شما سنتی و قدیمی است یا اینکه به دکورهای سنتی علاقه دارید، می‌توانید از بشقاب‌های دیوارکوب استفاده کنید. این کار یکی از بهترین روش‌ها در تزیین دیوار منزل است. بهتر است بدانید که این بشقاب‌های دیوارکوب در دکوراسیون‌های مدرن کاربرد ندارند.

بشقاب دیوارکوب

پیشنهاد مطالعه: مطلب این وسایل را هرگز در چیدمان منزل بکار نبرید را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

برخی از افراد در چیدمان منزل فقط از سلیقه خود پیروی می‌کنند و توجهی به قوانین چیدمان منزل ندارند که در این صورت به دکوراسیون ایده‌آلی نمی‌رسند.

رایج ترین اشتباهات در دکوراسیون منزل

دکوراسیون و چیدمان خانه اگر با رعایت اصول و قوانین درستی باشد، باعث می‌شود منزل شما سرشار از انرژی مثبت و آرامش شود. در این مطلب از مجله دلتا به بیان رایج ترین اشتباهات در دکوراسیون منزل می‌پردازیم.

عکس‌ها و نقاشی‌های نامناسب

عکس‌ها و نقاشی‌هایی که مضمون آن‌ها تنهایی، ناراحتی و غیره است را از دکوراسیون خانه حذف کنید و به جای آن‌ها از عکس‌ها و تابلوهایی استفاده کنید که با دیدن آن‌ها حالتان خوب می‌شود.

رایج ترین اشتباهات در دکوراسیون منزل

وسایل با طرح‌های شلوغ

یکی از رایج ترین اشتباهات در دکوراسیون منزل که زیبایی آن را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار می دهد، استفاده از وسایلی با طرح‌های شلوغ است. در صورتی که مبلمان شما طرح شلوغی دارد، باید طرح پرده یا فرش‌ها ساده باشد و اگر طرح مبل‌ها ساده است، می‌توانید از پرده‌ها یا فرش‌های شلوغ استفاده کنید. انتخاب تمامی وسایل با طرح های شلوغ باعث می شود منزل شما شلخته و بهم ریخته به‌نظر برسد.

رایج ترین اشتباهات در دکوراسیون منزل

وسایل غیر قابل استفاده و خراب

برخی از وسایل ریز و درشت منزل که خراب هستند و نیاز به تعمیر دارند یا قدیمی هستند و استفاده‌ای از آن‌ها ندارید را دور بیندازید، نگه داشتن اینگونه وسایل در منزل انرژی منفی را وارد دکوراسیون منزل می‌کنند. نکات بیشتر در مورد چیدمان منزل را در مطلب هرگز خانه خود را اینگونه چیدمان نکنید بخوانید.

وسایل غیر قابل استفاده و خراب

وسایلی از جنس فلز یا خاک

استفاده از عناصر فلزی و خاکی در خانه خوب نیست زیرا عناصر فلزی باعث ایجاد استرس و عناصر خاکی حس گرفتگی و کهنگی را به ارمغان می‌آورند.

وسایلی از جنس فلز یا خاک

تابلو یا عکس‌های بزرگ بالای تختخواب

آویزان کردن تابلو یا قاب عکس‌های بزرگ بالای تختخواب اشتباه بزرگی است زیرا احساس امنیت را از بین می‌برد. وقتی شما جسمی به سنگینی تابلوهای بزرگ بالای سرتان آویزان است قطعا احساس امنیت نخواهید کرد.

تابلو یا عکس‌های بزرگ بالای تختخواب

وسایل ناهماهنگ با دکور منزل

یکی از مهم‌ترین نکات در دکوراسیون کلی خانه این است که به هماهنگی و توازن بین همه وسایل خانه توجه ویژه‌ای داشته باشید. استفاده از مبلمان فانتزی در خانه‌هایی با فضای کلاسیک، عدم هماهنگی رنگ مبلمان و میزها با رنگ دیوارها، استفاده از وسایل دکوراتیو ناهماهنگ با رنگ و تم اصلی خانه، بی‌توجهی به سایز و ارتفاع میز با مبلمان، استفاده از فرش ناهماهنگ با رنگ دیوارها و مبل‌ها و غیره همگی مواردی هستند که به ایجاد ناهماهنگی بین وسایل خانه منجر خواهد شد.

وسایل ناهماهنگ با دکور منزل

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۷ اشتباه رایجی که آشپزخانه شما را شلخته می‌کند را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

بازسازی وسایل و مبلمان یکی از ایده‌های بسیار عالی برای تغییر دکوراسیون منزل با کمترین هزینه است. گاهی اوقات فقط با چند قلم مو و یک سطل رنگ می‌توان زندگی جدیدی را به وسایل منزل داد.

روش های نو کردن وسایل قدیمی منزل

وقتی صحبت از تغییر دکوراسیون داخلی خانه به میان می‌آید، منظور این نیست که به یکباره تمام وسایل و لوازم را دور ریخته و مدل‌های جدیدی از آن‌ها را جایگزین کنیم. بلکه گاهی اوقات فقط با چند تغییر کوچک در ظاهر لوازم و وسایل مورد استفاده می‌توانیم دکوراسیونی متفاوت را تجربه کنیم. در این مطلب از مجله دلتا به بیان روش های نو کردن وسایل قدیمی منزل می‌پردازیم.

نو کردن کنسول قدیمی

تصویر زیر یک کنسول با سبک قدیمی را نشان می‌دهد که به راحتی به یک کنسول امروزی تبدیل شده است. برای این کار شما به رنگ تخته سیاه، برچسب‌های تزیینی یا کاغذ دیواری نیاز دارید. ابتدا باید کنسول را تمیز کرده و اگر قسمت‌های ناصافی دارد سمباده بکشید. سپس درب قسمت‌هایی را که مایل هستید رنگ تخت سیاه داشته باشد را باز کرده و دو بار پشت سر هم رنگ بزنید. سپس اجازه دهید تا خشک شود. بعد برچسب‌های تزیینی را روی قسمت‌های باقی مانده بچسبانید.

روش های نو کردن وسایل قدیمی منزل

نو کردن کمد قدیمی از روش های نو کردن وسایل قدیمی منزل

تصویر بالا مربوط به دکور بسیار قدیمی برای یک آشپزخانه است که به همان سبک قدیمی و روستیک نیز بازسازی شده است. رنگ مناسب برای گچ و موم برای ایجاد حالت پتینه تنها مواد مورد نیاز شما خواهند بود.
بعد از تمیز کردن مبلمان، برای حذف رنگ قدیمی و صاف کردن سطح، ابتدا آن را رنگ کرده و اجازه دهید خشک شود. برای ایجاد یک اثر قدیمی، موم را به وسیله پارچه روی سطح کمد بکشید. اگر بتوانید سایه روشن‌هایی مانند تصویر بالا ایجاد کنید کمد بیش تر حالت آنتیک بودن پیدا کرده و زیباتر می‌شود.

روش های نو کردن وسایل قدیمی منزل

نو کردن جاکفشی قدیمی

جا کفشی‌های چوبی و قدیمی نیز از دیگر وسایلی هستند که به راحتی می‌توانیم آن‌ها را به یک وسیله پرکاربرد و امروزی تبدیل کنیم. ابتدا مانند هر وسیله چوبی دیگری سطح جاکفشی را سمباده کشیده و از لاک الکل استفاده کنید. سپس دو یا سه بار با رنگ معمولی رنگ آمیزی کرده و بعد رنگ تخت سیاه را بزنید. برای نوشتن روی آن تقریبا یک هفته‌ای را صبر کنید. برای اینکه چیدمان بهتری در منزل داشته باشید به مطلب هرگز خانه خود را اینگونه چیدمان نکنید سر بزنید.

نو کردن جاکفشی قدیمی

رنگ‌آمیزی میزهای قدیمی از روش های نو کردن وسایل قدیمی منزل

میزهای ساده و مینیمال تقریبا در همه خانه‌ها پیدا می‌شوند و کافی است با کمی تغییر چهره جدیدی را برایش به‌وجود آورید.
رنگ با قدرت پوشش بالا تنها چیزی است که برای این کار لازم خواهید داشت. پس از تمیز کردن سطح، از یک برس برای هر رنگ استفاده کنید. در صورت لزوم ابتدا طرح‌های هندسی مورد نظرتان را با مداد روی میز کشیده و سپس رنگ‌آمیزی کنید.

رنگ‌آمیزی میزهای قدیمی

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۷ اشتباه رایجی که آشپزخانه شما را شلخته می‌کند را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

در دکوراسیون و چیدمان لوازم آشپزخانه باید به نکات و اشتباهات رایجی که خانم‌ها انجام می‌دهند توجه کنید تا یک آشپزخانه راحت و کاربردی داشته باشید.

اشتباهات در بی نظمی دکور آشپزخانه

آشپزخانه شما یکی از فضاهای مورد استفاده مهم در خانه شما است و زمان زیادی را در آنجا صرف می‌کنید، بنابراین باید راحت و کاربردی باشد. اما چندین اشتباه طراحی وجود دارند که منجر به ناراحتی‌های مداوم می‌شوند. در این مطلب از مجله دلتا به بیان اشتباهات در بی نظمی دکور آشپزخانه می‌پردازیم.

نظم‌دهی به کابینت‌‌ها

برای سازمان‌ دهی به ظروف متنوع داخل کابینت مانند بشقاب‌ها، ظروف پیرکس، لیوان‌‌ها، فنجان‌ها و غیره فقط کافی است فضای داخلی کابینت را با استفاده از طبقات و میله‌‌های فلزی طبقه‌بندی کنید و از کمترین فضای کابینت بیشترین استفاده را ببرید.

اشتباهات در بی نظمی دکور آشپزخانه

تنظیمات نامناسب لوازم آشپزخانه

وسایل آشپزخانه نباید بیش از حد بالا یا خیلی پایین قرار داده شوند، قد خود را در نظر بگیرید. بهترین مورد چیزی است که در سطح کمر شما وجود دارد، برای مثال بهتر است که فر خود را از روی زمین بالا ببرید تا هر چیزی را که از آن بیرون می‌کشید، خودتان را نسوزانید.

کشوهای سنگین روی دیوارهای نازک

شما می‌توانید فقط در بعضی از دیوارهایی که باربر هستند، کشو و قفسه قرار دهید. اگر دیوار شما باربر نباشد چنین وزن سنگینی را تحمل نخواهد کرد، پس بهتر است که از انجام این کار خودداری کنید. نکات بیشتر در مورد دکوراسیون آشپزخانه را در مطلب ۵ نکته طلایی و آسان برای زیباکردن آشپزخانه قدیمی بخوانید.

اشتباهات در بی نظمی دکور آشپزخانه

وجود گوشه‌های خالی

مهم است که از همه گوشه‌های آشپزخانه استفاده کنید. برای این کار استفاده از کشوهای گوشه و مورب یک راه‌حل عالی برای شما هستند. همچنین می‌توانید از درهای گردان استفاده کنید که به راحتی جای کشوها را عوض می‌کند. در این صورت شما قادر خواهید بود از تمام فضای داخل آن استفاده کنید.

عدم نور کافی

یکی از اشتباهات در بی‌نظمی دکور آشپزخانه نورپردازی اشتباه است. وجود نور کافی در آشپزخانه بسیار مهم است. هر چقدر فضا روشن‌تر باشد بزرگ‌تر به‌نظر می‌رسد. در صورتی که رنگ کابینت‌ها تیره است باید از لامپ‌های بیشتری استفاده کنید تا فضا روشن‌تر شود.

به شما توصیه می‌کنیم که چندین چراغ نصب کنید؛ نورپردازی اصلی در سقف، نور در بالای میز اپن، نورپردازی زیر کابینت‌ها و یک چراغ زیبا بالای میز غذاخوری قرار دهید. در این صورت نور بیشتری در آشپزخانه بوده و غذا راحت‌تر آماده می‌شود.

عدم نور کافی

قرار ندادن پایه در زیر کابینت‌ها

در اکثر آشپزخانه‌ها حدود ۱۰ الی ۱۲ سانتی‌متر فضای خالی در زیر کابینت‌ها وجود دارد. در این فضا گرد و غبار مختلفی جمع می‌شود که تمیز کردن آن بسیار دشوار است. شما می‌توانید با قرار دادن تخته‌های ۱۲ سانتی در زیر کابینت این مساله را برطرف کرده و به فضای آشپزخانه نظم ببخشید.

هیچ فاصله‌ای بین لوازم آشپزخانه نباشد

در یک آشپزخانه مهم‌ترین اجزا شامل یخچال، سینک و اجاق است که بهتر است این وسایل در جای مناسبی قرار بگیرند. بهترین حالت قرارگیری یخچال و سینک و اجاق به شکل مثلثی است که به آن مثلث کار گفته می‌شود. همچنین نباید یخچال را در کنار اجاق قرار دهید. به دلیل دمای بالا، یخچال به سختی کار می‌کند، تا بتواند دمای سرد را حفظ کند.

هیچ فاصله‌ای بین لوازم آشپزخانه نباشد

پیشنهاد مطالعه: مطلب هرگز خانه خود را اینگونه چیدمان نکنید را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان آشپزخانه ,
:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بعد از ورود به یک خانه احساس آشفتگی و بی قراری داشته باشید. این موضوع به چیدمان خانه برمی‌گردد. همراه ما باشید.

اشتباهات رایج در چیدمان و دکوراسیون منزل

انجام برخی ازکارها در چیدمان منزل باعث می‌شوند خانه، غرق در انرژی منفی شود. بهتر است با این موارد آشنا باشید و هرگز آن‌ها را مرتکب نشوید. در این مطلب از مجله دلتا به بیان اشتباهات رایج در چیدمان و دکوراسیون منزل می‌پردازیم.

نصب آثار هنری در ارتفاع بالای دیوار

آویختن آثار هنری در ارتفاع خیلی بالا اشتباهی است که معمولا برای آویختن تابلوها و قاب عکس‌ها و اقلام دکوری روی دیوار انجام می‌شود و دلیل این امر این است که آثار هنری باید در ارتفاعی نصب شوند که از نظر بصری در سطح دید چشم قرار گیرد تا از این طریق هم دیدن آن‌ها آسان و هم ترکیب بصری زیباتری ایجاد شود.

اشتباهات رایج در چیدمان و دکوراسیون منزل

قرار دادن تلویزیون کنار یا مقابل پنجره

این مساله نه تنها ظاهر چندان زیبایی به منزل نمی‌دهد، بلکه انعکاس نور در تلویزیون باعث می‌شود در طولانی مدت چشمان شما آسیب جدی ببیند. در نظر داشته باشید مناسب‌ترین مکان برای تلویزیون روی دیوار است. فاصله بین مبل‌ها و تلویزیون نیز متناسب با سایز صفحه نمایش است. برای نصب تلویزیون روی دیوار نکات ارگونومی را رعایت کنید تا هنگام تماشا، گردن درد نگیرید.

اشتباهات رایج در چیدمان و دکوراسیون منزل

چیدن غیر متوازن مبل‌ها

درست است که نظم بیش از اندازه در چیدمان وسایل ممکن است چندان زیبا نباشد اما این مساله با چیدمان غیر متوازن مبل‌ها در کنار یکدیگر فرق می‌کند. یک اشتباه دکوراسیون منزل آن است که برای فرار از کلیشه‌ها به طور مثال یک کاناپه بزرگ را کنار مبلمان تک نفره یا سرویس ناهارخوری قرار دهید. این کار نه تنها انتخابی فانتزی و زیبا نخواهد بود، بلکه ظاهری نامتوازن به چیدمان شما خواهد داد.

کاغذ دیواری اشتباه

اگر قصد داشته باشید که شخصیت خاصی را به اتاقی بدهید، بهترین گزینه استفاده از کاغذ دیواری است. بهتر است بدانید انتخاب اشتباه کاغذ دیواری، تاثیر شدیدی بر روی کل فضا خواهد گذاشت و هر روز حسرت این اشتباه را خواهید خورد. انتخاب شما باید طوری باشد که بتوانید برای مدت طولانی با آن زندگی کنید یا در مناطق محدودی از آن استفاده کنید. برای نگهداری بهتر از کاغذ دیواری به مطلب با این ترفندها کاغذ دیواری منزل همیشه نو می‌ماند سر بزنید.

کاغذ دیواری اشتباه

انتخاب رنگ نامناسب

یکی از اشتباهات رایج در چیدمان و دکوراسیون منزل انتخاب رنگ نامناسب است. هنگام انتخاب رنگ منزل تمام جوانب را در نظر بگیرید و بهترین رنگ را با توجه به روحیه‌ خود و سایر وسایل اتاق انتخاب کنید. انتخاب رنگ اشتباه تاثیر زیادی بر چیدمان منزل و روحیه ساکنین آن می‌گذارد و دکور خانه را زشت می‌کند.

پارچه‌ اشتباه برای مبل

اگر مبل را به صورت سفارشی انتخاب کرده یا از روکش برای مبل‌ها استفاده می‌کنید، در انتخاب پارچه‌های آن‌ خیلی دقت کنید. مطمئن شوید که جنس آن مناسب سبک زندگی شما باشد، رنگ آن با اتاق هماهنگی داشته باشد و طرح آن طوری باشد که برای مدت طولانی بتوانید با آن زندگی کنید.

پارچه‌ اشتباه برای مبل

پیشنهاد مطالعه: مطلب با این وسایل دکوری اتاق پذیرایی را متحول کنید را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

اتاق پذیرایی کلیدی‌ترین بخش هر خانه‌ای است چون ساکنین خانه اکثر وقت خود را در این بخش سپری می‌کنند و در واقع گل سر سبد هر منزلی اتاق پذیرایی آن است.

ایده های جذاب در دکور اتاق پذیرایی

چیدمان پذیرایی در خانه‌های ایرانی همیشه با وسواس صورت می‌گیرد. یکی از دلایل وسواس بیش از حد برای طراحی و چیدمان پذیرایی نقش پررنگ و کلیدی اتاق پذیرایی در نما و ارزش دکوراسیون داخلی منزل است. در این مطلب از مجله دلتا به بیان ایده های جذاب در دکور اتاق پذیرایی می‌پردازیم.

استفاده از فانوس‌ها

یکی از ایده های جذاب در دکور اتاق پذیرایی استفاده از فانوس‌ها است. فانوس‌ها در ترکیب با شمع و ریسه و خز و پوست مصنوعی در زیر آن‌ها از ترکیبات نسبتا جدید و زیبایی هستند که می‌توانند به فضای شما کاراکتری ویژه بخشند. این فانوس‌ها می‌توانند فلزی (نقره‌ای و طلایی) و برای فضاهای کلاسیک و نئوکلاسیک و گاها مدرن و همچنین به صورت چوبی برای فضاهایی با سبک دکوراسیون بوهو و روستیک استفاده شوند.

ایده های جذاب در دکور اتاق پذیرایی

استفاده از شمعدان پایه بلند

شمعدان‌های پایه بلند نیز از دیگر المان‌هایی هستند که هم به‌صورت فلزی و هم با پایه چوبی می‌توانند در چیدمان کنار سالن استفاده شوند. این شمعدان‌ها معمولا در ترکیب‌های ۳ تایی و ۲ تایی و با ارتفاع‌های مختلف در دکوراسیون خانه به‌کار می‌روند.

ایده های جذاب در دکور اتاق پذیرایی

گلدان و کوزه‌های بزرگ

استفاده از این وسایل و ترکیب آن‌ها با شاخ و برگ خشک و گل‌هایی نظیر پامپاس، گل پنبه و خوشه‌های گندم نیز می‌تواند در دکور کنار سالن، کنار شومینه و جلوی آینه قدی استفاده شود. گلدان‌ها می‌توانند شیشه‌ای و بی‌رنگ یا سفالی و سرامیکی باشند.

گلدان و کوزه‌های بزرگ

لوسترهای کنار سالنی

لوسترهای کنار سالنی که معمولا به صورت کریستالی و با پایه بلند در فضاهای کلاسیک و نئوکلاسیک استفاده می‌شوند می‌توانند ظاهری شیک و مجلل به منزل شما هدیه دهند.

این مدل لوسترها را می توان با زنجیر آویزان نمود و یا به سقف چسباند. معمولا وقتی این لوسترها با زنجیر آویزان می‌شوند می‌بایست یک کاور مخملی دور زنجیر نصب کرد تا لوستر زیباتر شود. برای دیدن مدل‌های زیبای لوستر به مطلب این لوسترها اتاق نشیمن را زیباتر می‌کنند سر بزنید.

لوسترهای کنار سالنی

استفاده از مجسمه

اگر می‌‌خواهید از انواع مجسمه‌‌ها برای دکوراسیون منزل استفاده کنید، باید بگوییم که گزینه‌‌های بسیار زیادی را پیش رو دارید. می‌توانید در سراسر خانه از یک سبک مجسمه استفاده کنید و هم می‌توانید سبک‌های مختلف را با یکدیگر ترکیب کنید. برای مثال می‌‌توانید مجسمه‌های کلاسیک را در کنار مجسمه‌های مدرن قرار دهید. همچنین استفاده از مجسمه‌های کوتاه و قرار دادن آن‌ها بر روی پایه‌ای بلند که می‌تواند شخصیتی تازه به خانه شما ببخشد.

استفاده از مجسمه

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۷ نکته طلایی برای زیباترشدن پرده‌های منزل را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

به طور کلی یکی از عملی‌ترین و راحت‌ترین راه‌های ایجاد تغییر در دکوراسیون تعویض پرده خانه است‌.

نکات زیباسازی پرده پذیرایی منزل

پرده‌ها نقش بسیار مهمی در دکوراسیون داخلی منزل دارند و به راحتی می‌توانید فضای دکوراسیونی منزل را با انواع پرده‌ها تغییر دهید. انتخاب پرده باید طوری باشد که با دیگر فضاهای دکوراسیونی منزل هماهنگی داشته باشد. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکات زیباسازی پرده پذیرایی منزل می‌پردازیم.

بدون والان بدوزید

وقتی قسمتی از بالای پرده زیر سقف کاذب و یا قاب پرده می‌رود دیگر لازم نیست شما یک والان هم برای آن در نظر بگیرید‌. آویزان کردن پرده‌های کناری که به دکور معروف است‌، این ترکیب را کامل می‌کند‌.

نکات زیباسازی پرده پذیرایی منزل

بین پنجره‌ها تابلو بزنید

وقتی که شما روی یک دیوار بزرگ دو پنجره کنار هم دارید و بین آن‌ها هم دیوار کوچکی وجود دارد‌، می‌توانید دو پرده جداگانه آویزان کنید و روی دیوار میان دو پنجره هم تابلو و یا شمعدان دیواری نصب کنید‌. شما حتی می‌توانید با توجه به عرض دیوار میانی یک بوفه هم آنجا قرار دهید.

حتما آستری بزنید

درست است که معمولا آستری را برای جلوگیری از ورود تابش شدید نور خورشید و همچنین جلوگیری از اشراف همسایه‌ها‌ی روبه‌رویی به فضای داخل خانه‌، آویزان می‌کنند ولی یادتان باشد حتی اگر هیچ کدام از این مشکل‌ها را هم نداشته باشید‌، باید آستری بزنید‌. چرا که شب که هوای بیرون تاریک می‌شود‌، اگر زیر پرده تور یا حریر آستری سفید آویزان نکرده باشید‌، تیرگی فضای بیرون پرده را سایه‌دار و نا‌زیبا می‌کند‌.

نکات زیباسازی پرده پذیرایی منزل

نقش روی نقش نیندازید

یکی از نکات زیباسازی پرده پذیرایی منزل این است که اگر تصمیم گرفتید که به ترکیب پرده‌ خود دکور هم اضافه کنید‌، به این موضوع مهم توجه داشته باشید که هر دو پارچه حریر و ضخیم را طرح‌دار انتخاب نکنید چراکه فضا را شلوغ می‌کند. اگر پارچه طرح‌دار دوست دارید‌، پارچه دکورهای کنار پرده را طرح‌دار تهیه کرده و پارچه حریر را با یکی از رنگ‌های روشن موجود در طرح انتخاب کنید‌. نکات بیشتر در مورد زیبایی دکور منزل را در مطلب ۵ تغییر کوچک در دکور خانه که آن را لوکس‌تر می‌کند بخوانید.

نقش روی نقش نیندازید

یک رنگ از فضا بگیرید‌

اگر می‌خواهید در فضای پذیرایی‌ خود پرده رنگی بزنید‌، رنگ را از ترکیب رنگ‌های به‌کار رفته در دکوراسیون فضای پذیرایی انتخاب کنید‌. البته رایج‌ترین کار این است که شما رنگ دکورها را تیره‌تر یا تند‌تر انتخاب کنید و حریر را به لحاظ رنگی هماهنگ با آن بخرید‌.

یک رنگ از فضا بگیرید‌

پرده‌ای متناسب با سبک دکوراسیون

در فضایی که مدرن است و مبلمان و دیگر لوازم دکوراسیونی مدرن انتخاب شده است هیچ وقت پرده‌ای کلاسیک همراه با ریشه نخرید‌. این موضوع برای فضای کلاسیک هم صدق می‌کند‌.

پرده‌ای هماهنگ با سبک دکوراسیون

روی دیوار دکور بزنید

اگر نور فضای مورد نظر شما کم است ولی دوست دارید طرفین پرده، دکور با پارچه‌ای ضخیم هم بخورد‌، در صورتی که دو طرف پنجره دیوار خالی وجود دارد‌، ریل پرده را بزرگ‌تر نصب کرده و دکورها را در واقع روی دیوار نصب کنید تا فضایی از پنجره را اشغال نکرده و جلوی نور را نگیرد‌.

روی دیوار دکور بزنید

پیشنهاد مطالعه: مطلب این لوسترها اتاق نشیمن را زیباتر می‌کنند را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

اگر می‌خواهید خانه خود را با بودجه‌ای محدود بازسازی کنید تا تغییری در آن ایجاد شود، می‌توانید از آشپزخانه شروع کنید، زیرا تاثیر مثبتی بر روان شما می‌گذارد.

نکات بازسازی آشپزخانه قدیمی

اگر تمام ابزارهای اولیه را در اختیار داشته باشید، به طور حتم قادر خواهید بود آشپزخانه قدیمی خانه خود را بازسازی کنید. به‌خصوص اگر آشپزخانه به اتاق پذیرایی دید داشته باشد. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکات زیباسازی و بازسازی آشپزخانه قدیمی می‌پردازیم.

چیزهایی که به آن‌ها احتیاج ندارید دور بریزید و آشپزخانه را تمیز کنید

قبل از ایجاد هرگونه تغییر در ظاهر آشپزخانه، باید آن را کاملا تمیز کرده و وسایلی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید را از بین ببرید.

  • اگر تابه یا ظروف را در بیرون کابینت‌های آشپزخانه قرار دهید، می‌توانید آن‌ها را در کابینت‌ها قرار دهید. علاوه بر این هر چیزی که در آشپزخانه استفاده نمی‌شود را می‌توان به کمدها منتقل کرد تا فضای بیشتری داشته باشید.
  • با تمیز کردن کامل آشپزخانه، لکه‌های روی کف آشپزخانه یا دیوارها را از بین ببرید، زیرا انجام این کار در نهایت ظاهر و احساس بهتری به آشپزخانه شما می‌بخشد.

نکات بازسازی آشپزخانه قدیمی

ابزارهای پلاستیکی را کنار بگذارید

یکی از ساده‌ترین کارهایی که می‌توانید برای بهبود ظاهر آن انجام دهید این است که ظروف پلاستیکی را از آشپزخانه خود دور کنید. اگرچه ظروف ساخته شده از این مواد کمی ارزان هستند، اما می‌توانند آشپزخانه را خسته کننده جلوه دهند. در عوض سعی کنید از ابزارهای ساخته شده از شیشه یا فلز استفاده کنید.

  • از ظروف، بشقاب‌ها و لیوان‌های شیشه‌ای به جای ظروف پلاستیکی استفاده کنید زیرا این امر آشپزخانه شما را مجلل‌تر می‌کند. همچنین می‌توانید بشقاب‌ها و سایر ظروفی که برای خوردن غذا با قیمت پایین استفاده می‌شوند را از برخی فروشگاه‌ها خریداری کنید.
  • ظروف پلاستیکی را که برای نگه داشتن بشقاب و لیوان استفاده می‌شود، کنار بگذارید و آن‌ها را با ظروف فلزی جایگزین کنید، زیرا این باعث می‌شود آشپزخانه شما جدید به‌نظر برسد.

نکات بازسازی آشپزخانه قدیمی

یک رنگ جدید انتخاب کنید

برای بازسازی آشپزخانه نیازی به صرف هزینه زیادی نیست و برای زیباتر جلوه دادن آشپزخانه، رنگی زیبا برای رنگ آمیزی آن انتخاب کنید. ترکیب رنگ سفید و طلایی یکی از بهترین رنگ‌های آشپزخانه است که در کنار هم زیبا به‌نظر می‌رسند و جلوه‌ای عالی به آشپزخانه می‌دهند. بنابراین کابینت‌ها و دیوارهای آشپزخانه خود را با رنگ سفید رنگ آمیزی کنید تا زیباتر شود. اگر رنگ‌آمیزی دیوارها و کابینت‌ها برای شما دشوار است، می‌توانید از کاغذ دیواری سفید استفاده کنید. برای استفاده بهتر از کاغذ دیواری منزل به مطلب با این ترفندها کاغذ دیواری منزل همیشه نو می‌ماند سر بزنید.

رنگ جدید انتخاب کنید

از رنگ طلایی نترسید

استفاده از رنگ طلایی یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای افزایش زیبایی ظاهر آشپزخانه است. با تغییر دستگیره کابینت و درب به دستگیره‌های طلا می‌توانید رنگ طلایی را به آشپزخانه خود اضافه کنید.

از دکوراسیون ساده آشپزخانه استفاده کنید

یکی از نکات زیباسازی و بازسازی آشپزخانه قدیمی افزودن چند وسیله ساده است. به‌عنوان مثال می‌توانید از یک میوه‌خوری چوبی یا ظروف شیشه‌ای استفاده کنید که نمک یا فلفل بپاشید. همچنین سعی کنید حوله آشپزخانه جدید را به جای حوله‌های قدیمی خریداری کنید. می‌توانید رنگ حوله‌ها را متناسب با رنگ آشپزخانه انتخاب کنید. اگر رنگ‌های آشپزخانه خنثی هستند، سعی کنید از رنگ‌های مختلف دکور استفاده کنید.

دکوراسیون ساده آشپزخانه

پیشنهاد مطالعه: مطلب انرژی‌های منفی را از خانه خود دور کنید را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان آشپزخانه ,
:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

استفاده از فرشی مناسب باعث ایجاد فضایی گرم و دکوراسیونی آرامش‌بخش می‌شود. از این رو بهتر است شما در هنگام انتخاب مدل فرش حساسیت و دقت لازم را به خرج دهید.

انواع فرش در چیدمان و دکوراسیون منزل

وقتی نوبت به خرید فرش می‌رسد، مدام از خودمان می‌پرسیم که چه فرشی برای خانه ما مناسب است؟ چه ابعادی بخریم تا بتوانیم خانه را با بهترین شکل ممکن فرش کنیم؟ در این مطلب از مجله دلتا به معرفی انواع فرش در چیدمان و دکوراسیون منزل می‌پردازیم تا بتوانیم برای منزل خود فرشی شایسته‌ با ابعاد مناسب انتخاب کنیم.

فرش آنتی‌باکتریال

فرش‌های آنتی‌باکتریال، که به آن‌ها فرش نانو هم می‌گویند، برای حل مشکل آلودگی و لکه‌های فرش به‌وجود آمده‌اند. این فرش‌ها که با فناوری نانو ساخته می‌شوند، ضد باکتری هستند و از جذب میکروب و حتی رطوبت و بو در فرش جلوگیری می‌کنند. برای همین از لحاظ بهداشتی، وضعیت بهتری نسبت به فرش‌های ماشینی دارند.

انواع فرش در چیدمان و دکوراسیون منزل

فرش ترک

یکی از انواع فرش در چیدمان و دکوراسیون منزل فرش ترک است.به طور کلی این فرش، با استفاده از ۳ نوع الیاف طبیعی بافته می‌شود. این الیاف شامل کتان، ابریشم و پشم هستند. از این ۳ الیاف به صورت تکی یا به صورت ترکیبی برای فرش استفاده می‌شود. این الیاف، یکی از عوامل موثر روی تعیین قیمت فرش ترک هستند. فرش‌های ابریشم، قیمت خیلی بالاتری در مقایسه با فرش‌های پشمی و کتانی دارند. برای اینکه دکور منزل خود را شیک کنید به مطلب برای داشتن خانه شیک این ۷ چیز را از دست ندهید سر بزنید.

انواع فرش در چیدمان و دکوراسیون منزل

گلیم فرش

این نوع فرش از تار و پود تشکیل شده است و معمولا با استفاده از پشم حیوانات اهلی روی دار قالی بافته می‌شود. گرچه از لحاظ تاریخی گلیم دستباف، نوع رایج این محصول بوده است، اما امروزه در بازار می‌توانید گلیم ماشینی هم به راحتی پیدا کنید. گلیم فرش‌ها در مدل‌های مختلف ساده‌باف، نقش برجسته، شاهسونی و غیره است که بهترین مدل آن گلیم فرش شاهسونی است.

گلیم فرش

فرش کهنه نما یا وینتیج

یکی از انواع فرش در چیدمان و دکوراسیون منزل  فرش کهنه نما یا وینتیج است. فرش‌هایی که ظاهری کهنه داشته و شبیه به فرش‌های بسیار قدیمی باشند فرش وینتیج یا کهنه نما گفته می شود. در تخصص فرش، هرچقدر که یک فرش قدمت بیش تری داشته و به اصطلاح پاخور زیادی داشته باشد از ارزش و قیمت بسیار بالایی برخوردار است اما از آن جایی که فرشی با چنین ویژگی‌ها قیمت بسیار بالایی خواهد داشت، امروزه فرش‌های نو را به فرش‌های قدیمی تبدیل می‌کنند.

فرش کهنه نما یا وینتیج

فرش ایرانی

فرش‌های ایرانی زیبایی و جذابیت خاصی دارند و می‌توانند به دکوراسیون داخلی منزل جلوه و آرامش خاصی را ببخشند. همچنین این فرش‌ها در انواع رنگ‌های تیره و روشن موجود هستند. اگر فضای سالن پذیرایی منزل شما کوچک است بهتر است از فرش‌های رنگ روشن برای دلبازتر به‌نظر رسیدن فضا استفاده کنید.

فرش ایرانی

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۵ نکته طلایی و آسان برای زیباکردن آشپزخانه قدیمی را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,فرش منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

اگر به ایجاد فضای آرامش‌بخش و سالم در منزل خود اهمیت می‌دهید پیشنهاد می‌کنیم حتما به لیست گیاهان آپارتمانی نگاهی بیندازید.

گیاهان آپارتمانی برای پاکسازی هوای منزل

گیاهان سبز علاوه بر این که جلوه و زیبایی خاص و طبیعی به دکوراسیون منزل می‌بخشند با تصفیه و پاکسازی هوا از بروز انواع مشکلات تنفسی و عمومی بدن جلوگیری می‌کنند. در ادامه با مجله دلتا همراه شوید تا با گیاهان آپارتمانی برای پاکسازی هوای منزل آشنا شویم.

گل داوودی

گل داودی یا داوودی از زیباترین گیاهان خانگی زینتی با گل‌های خوش رنگ و لعاب است. همچنین این گل از بهترین گیاهان آپارتمانی برای پاکسازی هوای منزل است که ترکیبات سمی موجود در هوا را از بین می‌برد. در صورتی که از آب کافی و خاک مساعد استفاده کرده و مکان آفتاب‌گیر برای نگهداری گل داودی در منزل داشته باشید مراقبت از آن بسیار راحت خواهد بود و جذابیت زیاد و طراوت فوق العاده‌ای به فضای منزل شما خواهد بخشید.

گیاهان آپارتمانی برای پاکسازی هوای منزل

گل عنکبوتی

گل عنکبوتی از گیاهانی است که رشد خوبی داشته و خاک مرطوب را دوست دارد اما اگر گاهی آبیاری کردن آن را فراموش کنید شما را خواهد بخشید. این گیاه برای تصفیه هوای آپارتمان عالی است و بنزن، مونوکسید کربن، فرمالدئید و زایلن موجود در هوا را پاکسازی می‌کند.

گیاهان آپارتمانی برای پاکسازی هوای منزل

گیاه فیکوس

گیاه فیکوس از گیاهان پرطرفدار با ظاهر جالب برای خانه‌های آپارتمانی است. همچنین این گیاه یکی از گیاهان آپارتمانی برای پاکسازی هوای منزل است. این گیاه ترجیح می‌دهد از نور غیرمستقیم خورشید بهره برده و خاکش مرطوب باشد، همچنین توصیه می‌شود گاهی با اسپری آن را مرطوب کنید.

گیاه فیکوس

گل لیلی صلح

شاید جالب باشد اگر بدانید این گیاه زیبا در لیست پیشنهادی و مورد تایید ناسا بیشترین امتیاز را برای تصفیه آلودگی‌های داخل منزل دریافت کرده است.

لیلی صلح از گیاهانی است که زیبایی و لطافت را به خانه شما به ارمغان خواهد آورد. این گل به نور زیاد یا متوسط و غیرمستقیم خورشید نیاز دارد و تشنگی‌اش را با پژمردگی برگ‌های آن نشان می‌دهد و به محض آبیاری شدن دوباره باطراوت خواهد شد. سعی کنید گلدان آن را همیشه مرطوب نگه داشته و گاهی از اسپری آب استفاده کنید. برای آشنایی بیشتر با گیاهان آپارتمانی به مطلب این گیاهان آپارتمانی هرگز خشک نمی‌شوند سر بزنید.

گل لیلی صلح

گیاه مار یا سانسوریا

این گیاه که به زبان مادر شوهر نیز مشهور است از گیاهان فوق العاده مقاوم است که با برگ‌های عمودی و جالبش ظاهری منحصر به فرد به فضای اتاق می‌بخشد. این گیاه کمبود آب و نور کافی را تحمل می‌کند اگرچه ترجیح می‌دهد در مکان با نور زیاد و غیرمستقیم خورشید نگهداری شود.

گیاه مار یا سانسوریا

نخل بامبو

اگر به دکوراسیون و فضای گرمسیری علاقه دارید بهترین ایده استفاده از گیاه بامبو در گوشه و کنار خانه و اتاق خود است. این گیاه نور زیاد را ترجیح می‌دهد اما تا زمانی که آب کافی دریافت کند در نور کم نیز خوب رشد می‌کند. همچنین برای تصفیه هوای منزل عالی است.

نخل بامبو

گیاه دراسنا یا خون سیاوشان

گیاه خون سیاوشان یا دراسنا که به درخت اژدها نیز مشهور است از گیاهان آپارتمانی برای پاکسازی هوای منزل است. این گیاه ترجیح می‌دهد زیر نور زیاد خورشید باشد اما با نور کم نیز کنار می‌آید و بهتر است بین دو آبیاری منتظر بمانید تا خاک آن خشک شود.

گیاه دراسنا یا خون سیاوشان



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,گیاه آپارتمانی ,
:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

شناخت بهترین لکه بر فرش و دسترسی به روش‌های تخصصی برای لکه بری فرش در نگهداری از انواع فرش دستباف و ماشینی تاثیر به‌سزایی دارد. 

روش‌ های لکه بری از روی فرش

یادگیری ترفندهای ساده برای لکه بری فرش یک امر کاملا تجربی و ضروری در تمیز نگهداشتن طولانی مدت فرش و همین طور ایجاد راهکاری برای پاک کردن سریع لکه به جای مانده بر فرش است. در این مطلب از مجله دلتا به بیان روش‌ های لکه بری از روی فرش می‌پردازیم.

پاک کردن لکه قدیمی چای از روی فرش

لکه چای به جای مانده روی فرش و یا لکه چای کهنه روی فرش، از رایج ترین لکه هایی که ممکن است تا به امروز چندین با برای شما مواجه با لکه چای روی فرش پیش آمده باشد.

  •  جوش شیرین؛ یک پاک کننده قوی لکه چای از روی فرش است. یک فنجان جوش شیرین را در یک کاسه آب ریخته و یک پارچه تمیز را به این محلول آغشته و روی لکه چای باقی مانده بر فرش قرار داده و سپس با آب سرد روی جای لکه بکشید. نتیجه استثنایی کار شما را شگفت زده خواهد کرد.
  • سرکه سفید؛ تمیز کردن فرش با سرکه یکی از کاربردی‌ترین روش‌ های لکه بری از روی فرش است. با استفاده از نصف سرکه سفید و آب گرم یک محلول پاک کننده لکه چای بر فرش را ایجاد کنید و با اسپری کردن لکه از طریق این محلول و کشیدن یک پارچه نرم روی لکه آن را پاک نمایید. در این محلول برای قوی‌تر کردن لکه‌بری فرش می‌توانید مقداری مایع ظرفشویی را به محلول اضافه کنید.

روش‌ های لکه بری از روی فرش

پاک کردن لکه قهوه از روی فرش

استفاده از مایع ظرف شویی برای لکه بری فرش در خصوص لکه قهوه بسیار تاثیرگذار است. با تهیه محلول یک فنجان آّب و سه قطره مایع ظرفشویی به راحتی می‌توانید لکه قهوه را از روی فرش پاک کنید. با کاربرد چند قطره از این محلول روی لکه و استفاده از اسفنج برای پاک کردن لکه بری فرش به راحتی صورت می گیرد. روش دیگر استفاده از یک قاشق ماست است که در بخش لکه بری چای به‌صورت کامل توضیح داده شد. مدل‌های زیبای فرش در دکور منزل را در مطلب ۵ مدل فرش شیک که هر خانه‌ای باید داشته باشد بخوانید.

پاک کردن لکه قهوه از روی فرش

پاک کردن لکه زعفران از روی فرش

لکه زعفران بر روی فرش؛ بهترین لکه بر فرش در این حالت فقط و فقط مواد شوینده و یا شامپو فرش قوی است. برای لکه‌بری فرش در این روش تنها با استفاده از یک دستمال نرم ابتدا لکه زعفران را جذب کنید. سپس مقداری آب داغ که به مرز جوش نرسیده، را روی لکه ریخته و بگذارید کمی خیس بخورد. در این حالت مواد شوینده را آماده و محل لکه را شستشو دهید.

از بین بردن لکه زرد سوختگی از فرش

در گام اول ابتدا پرزهای سوخته فرش را با قیچی یا سمباده نرم از بین ببرید. در گام دوم یک عدد پیاز بزرگ را به دو نیم تقسیم کرده و روی لکه سوختگی فرش یک الی دو دقیقه محکم بکشید. سپس یک قاشق چای خوری نمک را روی لکه سوختگی فرش بریزید، اجازه دهید ۵ دقیقه بماند. سپس می‌بینید که لکه کم رنگ شده و یا در بیشتر موارد، از بین می‌رود.

پاک کردن لکه قهوه از روی فرش

پیشنهاد مطالعه: مطلب این ۷ گیاه آپارتمانی، هوای خانه را تمیز می‌کند را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,خانه داری ,
:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 بهمن 1400 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 175 صفحه بعد