نوشته شده توسط : مجله دلتا
کابینت های ایتالیایی در انواع مدل‌های مدرن و کلاسیک از پرکاربردترین و زیباترین مدل کابینت‌ها در دکوراسیون آشپزخانه محسوب می‌شوند که مورد توجه بسیاری از طراحان دکوراسیون داخلی نیز قرار دارد.
کابینت ایتالیایی

آشپزخانه ایتالیایی یکی از پرطرفدارترین آشپزخانه های اروپایی در طراحی دکوراسیون آشپزخانه محسوب می‌شود. این سبک آشپزخانه، ساده و به روز است و فضایی آرامش بخش را به خانه منتقل می‌کند. کابینت ایتالیایی مشخصه بارز و اصلی آشپزخانه، در این سبک می‌باشد که در ادامه این مطلب از مجله دلتا به ویژگی‌ها، طرح ها و انواع مدل کلاسیک و مدرن آن می‌پردازیم.

 کابینت ایتالیایی

این مدل کابینت از زمان‌های گذشته، به دلیل سادگی و شیک بودن طرح‌ها و تنوع در رنگ‌هایش، مورد توجه بسیاری از افراد و طراحان دکوراسیون داخلی قرار گرفته است. البته انتخاب طرح‌های مختلف کابینت به سلیقه شما بستگی دارد. می‌توانید هر رنگ و طرحی را متناسب با سبک دکوراسیون منزل خود انتخاب کنید. در ادامه شما را با ویژگی‌های کابینت ایتالیایی مدرن و کلاسیک آشنا می‌کنیم.

دکوراسیون آشپزخانه

ویژگی های کابینت ایتالیایی مدرن

  • طرحی ساده و امروزی
  • حداقل برش در ساخت و تزیینات
  • ارتفاع کمتر نسبت به سایر طرح‌های کابینت
  • غالبا در این مدل از رنگ های شیری، نقره ای  و سفید بیشتر استفاده می‌شود تا آشپزخانه ظاهری شلوغ نداشته باشد.
  • دارای شلف و قفسه های زیاد که معمولا در ردیف‌های بالایی استفاده می‌شوند و وسایل زیادی را در خود جای می‌دهند.
  • استفاده از رنگ‌های ترکیبی و مکمل برای هماهنگ کردن کابینت با سایر وسایل و دکوراسیون آشپزخانه

مجله دلتا توصیه می‌کند اگر آشپزخانه کوچکی دارید از رنگ‌های روشن و براق برای کابینت استفاده کنید چرا که این رنگ‌ها نوربه خوبی انعکاس   و آشپزخانه را بزرگتر جلوه می‌دهند.

کابینت مدرن

کابینت مدرن سفید رنگ

خنثی بودن، یکی از ویژگی‌های بارز رنگ سفید می‌باشد که به راحتی با رنگ‌های اجزای آشپزخانه مثل کفپوش ها و کاشی و .. هماهنگ می‌شود. رنگ سفید به علت اینکه نور را به خوبی منعکس می کند، آشپزخانه را بزرگ تر نشان می‌دهد.

انواع کابینت

متریال مورد استفاده

می‌توانید از انواع متریال در ساخت کابینت آشپزخانه ایتالیایی بهره بگیرید. متریالی از جنس MDF ، هایگلاس، MDF براق و چوب طبیعی، از رایج‌ترین موادی است که در ساخت کابینت مدرن ایتالیایی کاربرد دارند.

آشپزخانه مدرن

ویژگی‌های کابینت ایتالیایی کلاسیک

  •  مقاومت زیاد و دوام طولانی
  • ایجاد فضایی زیبا و آرامش بخش در کنار سایر تجهیزات
  • کابینت های ایتالیایی به گونه ای ساخته می شوند که امکان ایجاد پیشخوان مجزا یا جزیره با کاربرد های گوناگون را فراهم می کند.

کابینت ایتالیایی کلاسیک

پیشنهاد مطالعه: برای اطلاع بیشتر درباره کابینت‌های آشپزخانه “بهترین کابینت آشپزخانه را مال خود کنید” را مطالعه کنید.



:: برچسب‌ها: دکوراسیون، دلتا، مجله دلتا، مجله دکوراسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 282
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
در این مطلب یک روش ساده برای پاک کردن چربی‌ و لکه های کثیف گاز شیشه ای بدون استفاده از شوینده های شیمیایی ارائه می‌کنیم و راه های تمیز نگه داشتن گاز شیشه‌ای در آشپزخانه را شرح می‌دهیم.
تمیز کردن گاز شیشه ای

اجاق گاز شیشه‌ای به دلیل جنسی که دارد، بیشتر در برابر چرک شدن و خراش دیدن مستعد است به خصوص وقتی با انواع اسفنج‌ها تمیز شود؛ بسیاری از افراد و خانم های خانه دار که گاز شیشه ای دارند، برای تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای صفحه ای از هر دو نوع شعله دار و بدون شعله دچار مشکل هستند.  مجله دلتا به شما یک راه ساده و طبیعی برای برق انداختن و از بین بردن تمام چربی‌ها و رسوبات اجاق گازهای شیشه‌ ای معرفی می‌کند، تا بدون استفاده از مواد شیمیایی که برای تنفس ضرر دارند، اجاق گاز را به راحتی پاک کنید.

روش تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای ( صفحه ای )

قبل از شروع اطمینان پیدا کنید که گاز را خاموش کرده باشید و مواد و چربی‌های کثیف و گیر کرده را پاک کرده باشید. اگر گاز شیشه‌ ای شما داری شعله است شعله های آن را جدا کنید.

موادی که لازم دارید:

  • مایع ظرفشویی
  • آب داغ
  • جوش شیرین
  • دستمال میکرو فایبر
  • دستمال نخی تمیز
  • سرکه سفید + کاردک پلاستیکی ( در صورت کثیفی زیاد )

مراحل تمیز کردن

۱. ابتدا داخل یک سطل آب داغ، دو قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی بریزید و پارچه نخی را داخل آن ببرید تا کاملا خیس شود.

 اجاق گاز شیشه ای

۲. روی سطح اجاق گاز را جوش شیرین بریزید

تمیز کردن چدن روی گاز با جوش شیرین

۳. دستمال را خوب بفشارید که خیس نباشد. توجه کنید برای پاک کردن آب و لکه های باقی مانده روی گاز از یک پارچه نرم آغشته به ۱ تا ۲ قاشق سرکه، استفاده کنید.

۴. دستمال را روی گاز پهن کنید و ۱۵ تا ۳۰ دقیقه آن را روی گاز پهن کنید تا تمام چربی‌ها و کثیفی روی شیشه ی گاز از آن جدا شوند.

پاک کردن چربی از روی شیشه

۵. سپس با همان دستمال به صورت چرخشی روی گاز را تمیز کنید. در صورتی که مواد سخت‌تری روی گاز وجود دارد از کاردک پلاستیکی برای جدا کردن آن استفاده کنید.

پاک کردن چربی از روی چدن گاز

۶. بعد از این کار با یک دستمال مایکرو فایبر تمیز و خشک، جوش شیرین و آب‌های باقی مانده روی گاز را تمیز کنید.

طرز تمیز کردن چدن روی گاز

تجربیات خود را در این باره با خوانندگان مجله دلتا در میان بگذارید.

منبع: wikihow.com

پیشنهاد مطالعه: برای اطلاعات بیشتر درباره تمیز کردن آشپزخانه ” ۷ نکته جادویی برای تمیز کردن آشپزخانه ” را مطالعه کنید.



:: برچسب‌ها: دکوراسیون، دلتا، مجله دلتا، مجله دکوراسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
سینی های دکوری یا دکوراتیو از انواع اکسسوری های ساده و جذاب در دکوراسیون داخلی محسوب می‌شوند که چیدمانی منظم و زیبا در فضا خلق می‌کنند. در ادامه مطلب کاربرد و تزیین سینی‌های دکوراتیو در دکوراسیون فضاهای مختلف خانه را شرح می‌دهیم.
 

در دنیای گسترده دکوراسیون داخلی اکسسوری‌های مختلفی هستند که در عین سادگی و کم هزینه بودن، جذابیت شیک و خاصی به فضاهای مختلف خانه می‌بخشند. در این مطلب با مجله دلتا همراه باشید تا با یکی اکسسوری‌های موجود در دکوراسیون داخلی آشنا شویم. این اکسسوری جذاب، سینی دکوری است که در انواع شکل، نوع و اندازه‌ های متنوع وجود دارد

استفاده از سینی دکوری در مجلس دوستانه و رسمی

سینی‌های دکوری از جمله لوازم تزیینی  چندکاره برای استفاده در دورهمی‌های دوستانه و رسمی است. یک جعبه مستطیلی روستیک با تعدادی صدف، شمع و گیاهان سبز را در نظر بگیرید چقدر می تواند جذاب باشد.

 

دکوراسیون آشپزخانه

برای نظم بخشیدن هرچه بیشتر به کانترهای شلوغ آشپزخانه، از یک سینی دکوری حصیری یا چوبی برای نگهداری روغن و سرکه و دیگر وسایلی که روزانه ممکن است به کار ببرید، استفاده کنید.

 

 دکوراسیون اتاق خواب

از سینی‌های دکوری آینه‌ای می‌توانید برای نظم دادن وسایل روی میز آرایش یا  پاتختی‌ ها و یا نگهداری وسایلی که موقتا به آنها احتیاج ندارید،  مثل ساعت، شیشه های عطر و سایر زیورآلات استفاده کنید.

 

 سرویس بهداشتی

در این سینی چوبی مستطیل شکل لوازم بهداشتی مثل صابون و لوسیون همراه با یک گلدان زیبا و یک شمع قرار دهید و ترکیب دکوری چشم نوازی برای سرویس بهداشتی‌ منزل خود ایجاد کنید.

 

در این مطلب نقش موثر سینی دکوری را در تزیین  فضاهای داخلی خانه به شما نشان دادیم . البته به کاربردن این تزیینات به سلیقه‌ شما بستگی دارد. نظرات خود را با خوانندگان مجله دلتا در میان بگذارید.



:: برچسب‌ها: دکوراسیون، دلتا، مجله دلتا، مجله دکوراسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
کاج مطبق از جمله پرطرفدارترین گیاهان است که به زیبایی تمام بالا می‌رود و ظاهری دل انگیز در فضای خانه ایجاد می‌کند. این کاج نیاز به نگهداری خاص دارد که در ادامه مطلب به آن‌ها می‌پردازیم.
نگهداری کاج مطبق

گل‌ها و گیاهان در هر فضایی که باشند محیط را سرزنده و آرامش بخش جلوه می‌‎دهند و به راحتی با رنگ‌های دکوراسیون منزل و یا محیط کار هماهنگ می‌شوند. وجود گلدان‌ها و آویزهای گل شاداب و با طراوت، ‌تاثیری بسیار مثبت بر روحیه افراد در فضای خانه و محیط کار دارد. اما به خاطر داشته باشید، برای اینکه این گیاهان همچنان ماندگار و شاداب بمانند باید از آن‌ها به خوبی نگهداری کرد. در این مطلب از مجله دلتا قصد داریم شما را با شرایط نگهداری کاج مطبق این گیاه زیبا و پرطرفدار آشنا کنیم.

کاج مطبق

منشا کاج مطبق یا Araucaria ، جزیره نورفولک استرالیا است و به عنوان کاج نورفولک یا کاج آندز هم شناخته می‌شود. این گیاه طرفدران زیادی دارد اما معمولا افراد برای نگهداری آن مشکل دارند؛ به این دلیل که برگ‌های آن زرد می‌شود و می‌ریزد یا گیاه، خم شده و برگ هایش آویزان می‌شود.

اولین عامل: تعویض گلدان های گیاهان بعد از خرید، شاید علت اصلی زرد شدن و ریختن برگهای آن است

دومین عامل: علت دیگر کمبود نور مناسب برای کاج مطبق است. اگر محیطی که برای نگهداری گیاهان در نظر گرفته اید نور مناسب ندارد از خرید این گیاه صرف نظر کنید و گرنه فاصله طبقات گیاه زیاد می‌شود و حالت بدی پیدا می‌کند؛

خواص کاج مطبق

شرایط نگهداری کاج مطبق

آبیاری

آبیاری نامناسب باعث سوختگی و خشکی برگ‌ها می‌شود؛ زیرا خاک گلدان تا حدودی به رطوبت احتیاج دارد اما از آبیاری زیاد گلدانه نیز باید پرهیز کرد؛ چون باعث زرد شدن و ریزش برگ‌های آن می ‌شود. به یاد داشته باشید که وقتی خاک تا حدودی رطوبتش را از دست داد، زمان آب دادن به گیاه است.

خاک

خاک مورد نیاز این گیاه کمپوست سبک است. ترکیب پیت ماس و شن یا ترکیبات سبک دیگر برای کاج مطبق مناسب می‌باشد، اما تا زمانی که به تعویض گلدان نیاز نیست؛ به ویژه اگر تازه خریداری کرده اید. برای تقویت گیاه در فصل رشد می توانید از کود ۱۰-۱۰-۱۰ ماهی یک بار استفاده کنید.

دما

گرمای زیاد باعث قهوه‌ای شدن نوک برگ‌ها می شود، در اثر سرما هم گیاه حالت خمیدگی  پیدا می‌کند؛ سعی کنید گیاه را در معرض باد کولر قرار ندهید. دمای مناسب برای کاج مطبق بین ۱۵-۳۲ درجه پیشنهاد می‌شود.

خشک شدن کاج مطبق

 برگ‌های بی روح کاج مطبق

در صورتی که هوا سرد است و یا با کمبود نور مواجه هستید؛ در این دو حالت گیاه را به مکان گرمتر و پرنورتری منتقل کنید.

سوزنی شدن برگ ها

اگر برگ ها سوزنی زرد و قهوه ای شدند به دلیل گرم و خشک بودن هواست؛ پس جای گلدان را به محل خنک‌تر با اکسیژن فراوان تغییر دهید و هرگز آبیاری و آب فشانی را فراموش نکنید.

در این مطلب بطور مختصر نکات و شرایط نگهداری مناسب از کاج مطبق را شرح دادیم. نظرات خود را با خوانندگان مجله دلتا در میان بگذارید.

برای اطلاعات بیشتر درباره گل‌های آپارتمانی “آشنایی با گل های آپارتمانی ؛ معرفی ۷ گیاه آپارتمانی” را مطالعه کنید.



:: برچسب‌ها: دکوراسیون، دلتا، مجله دلتا، مجله دکوراسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

پارکت‌ چوبی از انواع پرطرفدار کفپوش‌ها برای افراد و طراحان داخلی دکوراسیون منزل است. در این مطلب راهکارهایی را جهت تمیز و براق کردن کفپوش‌های چوبی شرح می‌دهیم.

پارکت چوبی

کفپوش‌ها یکی از عناصر کلیدی در سبک‌های مختلف دکوراسیون منزل به حساب می‌آیند. کفپوش‌های چوبی مات و براق از انواعی هستند که مورد توجه بسیاری از افراد و طراحان دکوراسیون داخلی است. اما احتمالا متوجه شده‌اید که بعد از مدتی ممکن است این پارکت‌های چوبی به زیبایی روز اولشان نباشند و این سوال برایتان ایجاد شود؛ چگونه پارکت چوبی خود را همیشه زیبا و براق نگه داریم؟

در ادامه این مطلب با مجله دلتا همراه باشید تا راهکارهای مناسب، جهت براق کردن پارکت چوبی را با هم مرور کنیم.

استحکام پارکت چوبی شما

برای سنجیدن محکم بودن کفپوش چوبی‌تان، ابتدا یک نقطه از کفپوش قطره ای آب بریزید و اگر بعد از گذشت چند ساعت همچنان قطره باقی مانده بود بدانید که پوشش کفپوشتان استحکام بالایی دارد. اگر قطره آب جذب کفپوش شد یا لکه بوجود آورد یعنی کفپوش شما قابل ترکیب با آب نیست و نباید آن را با آب تمیز کنید.

برای سنجیدن استحکام پوشش وکس کفپوش، یک سیم ظرفشویی بردارید و آن را بر گوشه ای از کفپوش بمالید. اگر بعد از این کار لایه‌ای خاکستری بر سیم ظرفشویی کشیده شود، نشان دهنده میزان وکس بر روی کفپوش است.

کفپوش چوبی

دلایل کدر شدن پارکت چوبی

هنگام استفاده از جارو یا تی کثیف فقط باعث جا به جا کردن آلودگی روی سطح می شوید. مواد شوینده صنعتی هم ممکن است برای سلامت و کیفیت کفپوشتان مضر باشد. این مواد روی سطوح وکس شده و پلی اورتان، باعث بهم خوردن ظاهر پارکت می شوند. حتما اول این مواد را قبل از استفاده روی یک نقطه امتحان کنید. اگر پارکت چوبی آسیب ببیند، برای بازگرداندن درخشش کاملش باید دوباره آن را بازسازی کنید. مجله دلتا به شما توصیه می‌کند، از موادی مثل کلر، آمونیاک، سرکه غیرمایع و .. استفاده نکنید؛ قبل از استفاده از این مواد، توضیحات و برچسب‌ها را کامل بخوانید.

جلا دادن پارکت

روش‌های تمیز کردن پارکت چوبی

از دو روش زیر برای تمیز کردن پارکت چوبی‌تان استفاده کنید.

از بین بردن آلودگی‌ها بصورت روزانه

ابتدا آلودگی های موجود را بلافاصله تمیز کنید. سعی کنید این کار را روزانه انجام دهید و دقت کنید اطراف فرش‌ها ذراتی نباشند که جا بمانند و باعث خراش خوردن روی کفپوش شوند.

استفاده از تی مرطوب

توجه کنید که سطح کفپوش را بیش از چهار بار در سال خیس نکنید. می‌توانید با کمک یک تی مرطوب میکروفیبر کفپوش را تمیز کنید. هرگز از آب گرم استفاده نکنید، چرا که باعث از بین رفتن سطح کفپوشتان می‌شود.به عنوان شوینده های قوی‌تر و صنعتی می‌توانید از یک اپلیکاتور استفاده کنید و با کمک یک اسپری کار خود را ادامه دهید. سعی کنید این کار را بر روی جزء جزء کفپوش به صورت جداگانه انجام دهید و بعد آن را پاک کنید.

تی مخصوص پارکت

در این مطلب بطور مختصر روش تمیز و براق کردن پارکت چوبی را شرح دادیم. نظرات خود را حتما با خوانندگان مجله دلتا در میان بگذارید.

پیشنهاد مطالعه: برای اطلاع بیشتر از انواع کفپوش‌ها “کفپوش سه بعدی ؛جلوه ای مدرن در خانه شما” را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

رنگ سال ۲۰۲۰ در دکوراسیون داخلی

ترکیب رنگ‌ها با قانون ۱۰-۳۰-۶۰

دکوراسیون داخلی خانه ۱۸ متری!

روش‌های تمیز کردن مبل مخمل

ایده هایی ساده برای تغییر دکوراسیون منزل

برای مشاهده مطالب بیشتر از مجله دکوراسیون دلتا دیدن نمایید

 



:: برچسب‌ها: دکوراسیون، دلتا، مجله دلتا، مجله دکوراسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 301
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

تغییر دکوراسیون کلی منزل علاوه بر زمان‌بر بودن، هزینه‌های بسیاری به خانواده‌ها تحمیل می‌کند. در این مطلب راه های ساده و مقرون به صرفه را به شما معرفی می‌کنیم.

دکوراسیون منزل ساده

با شروع سال جدید و فصل بهار، هزینه‌های مصرفی خانواده‌ها به‌طور سرسام آوری افزایش پیدا می‌کند و قطعا خرید وسایل جدید برای تغییر دکوراسیون منزل ساده ، هزینه‌های مالی خانواده را بیشتر هم می‌کند. بنابراین، نیاز دارید با تکنیک‌های مقرون به صرفه آشنا شوید تا با کم ترین هزینه ممکن، بدون خرید مبلمان و پرده‌های گران قیمت و یا هزینه اضافی برای کاغذ دیواری، دکوراسیونی شیک و به روز را به منزل خود هدیه دهید.

با مجله دلتا همراه باشید تا شما را با ایده‌ها و تکنیک‌های مقرون به صرفه، برای تغییر دکوراسیون در سال جدید آشنا کنیم.

عوض کردن آستر روکش مبل

ساده‌ترین راه برای ایجاد یک تغییر تازه در دکوراسیون منزل، انتخاب یک استر جدید و شیک، به رنگ‌های منتخب سال و یا رنگ های مورد علاقه خودتان، برای مبلمان منزل است. این تم رنگی را می‌توانید برای کاناپه، مبل‌های تکی و صندلی‌های مهمان در نظر بگیرید و هر کدام را با یک رنگ متضاد ایده پردازی کنید. سعی کنید از رنگ های خنثی مثل طوسی استفاده کنید؛ چرا که این رنگ‌ها به راحتی با هر تم رنگی که شما دوست داشته باشید، ست می‌شوند.

دکوراسیون داخلی منزل کوچک

چیدمان گلدان و شلف‌های دیواری

می‌توانید از شلف‌های دیواری و چیدمان گلدان روی آن‌ها نمایشگاهی زیبا، مختص فصل بهار خلق کنید. به همین منظور از گل‌های طبیعی آپارتمانی استفاده کنید که به نور زیاد نیاز ندارند. همچنین از گلدان‌های رو میزی برای روی میز تلویزیون و میز پذیرایی خود بهره بگیرید. گل بدون شک یکی از جذاب ترین آیتم هایی است که در عین زیبایی به منزل شما تازگی و طراوت می‌بخشد.

تزیین خانه برای عید

میز تلویزیون دیواری

این بار به جای استفاده از میز تلویزیون‌های ساده و مرسوم، یک میز تلویزیون دیواری جدید با طرح‌ و رنگ متنوعی را در دکوراسیون منزل خود امتحان کنید. میز‌های دیواری هزینه زیادی ندارند، اما جلوه زیبایی را به فضا می‌دهند. در هر نقطه‌ای از میز تلویزیون که قرار بگیرید چیدمان مبلمان نیز به همان سمت هدایت می‌شود. این کار به راحتی بدون اینکه هزینه زیادی متحمل شوید به شما ایده ای تازه می‌دهد.

چیدمان خانه ایرانی

تابلو‌های دست ساز

از رنگ‌ها برای ایجاد فضایی هنری و خلاقانه در دکوراسیون خود بهره ببرید. برای این کار می توانید به یاری دوستان و یا سایر اعضای خانواده، قاب سفیدی متناسب با مساحت دیوار منتهی به میز پذیرایی‌تان انتخاب کنید و طرحی مدرن و هماهنگ با تم رنگی دکوراسیون خود خلق کنید.

چیدمان خانه

اگر با هنر نقاشی میانه خوبی ندارید، از قاب‌های عکس خانوادگی یا فانتزی هم می‌توانید استفاده کنید و فضایی صمیمانه و آرامش بخش در منزل خود ایجاد کنید.

دکوراسیون منزل کوچک

کوسن‌ها و شال مبل

استفاده از کوسن‌ و یا شال مبل با طرح‌ها و الگوهای متنوع که با تابلو‌ها و مبلمان هماهنگ باشند، زیبایی خیره کننده و جذابی به فضای نشیمن و پذیرایی می‌دهد و هزینه زیادی هم ندارند. برای تاثیرگذاری بیشتر، می‌توانید طریقه تزیین کوسن‌ها را فرا بگیرید و از هنر دست هم در دکوراسیون منزل خود استفاده کنید.

دکوراسیون شیک

در این مطلب سعی کردیم کم‌ هزینه‌ترین راه‌ها را برای تغییر دکوراسیون منزل برایتان شرح دهیم. شما نیز نظرات مفید خود را برای تغییر دکوراسیون به صرفه با خوانندگان مجله دلتا در میان بگذارید.

پیشنهاد مطالعه: برای کسب اطلاعات بیشتر درباره عوض کردن روکش مبل “تعویض روکش مبل ؛ تغییر دکوراسیون با هزینه کم” را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

رنگ سال ۲۰۲۰ در دکوراسیون داخلی

ترکیب رنگ‌ها با قانون ۱۰-۳۰-۶۰

دکوراسیون داخلی خانه ۱۸ متری!

روش‌های تمیز کردن مبل مخمل

راهکار برای براق کردن پارکت چوبی

برای مشاهده مطالب بیشتر از مجله دکوراسیون دلتا دیدن نمایید

 



:: برچسب‌ها: دکوراسیون، دلتا، مجله دلتا، مجله دکوراسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

نگهداری از مبل مخملی نیازمند دقت و حوصله بیشتری است و اگر روش‌های درست تمیز کردن آن را یاد بگیریم دیگر جای نگرانی نیست. با استفاده از روش‌‌هایی که در این مطلب به آن‌ها می‌پردازیم، به راحتی و با کمترین زمان می‌توانید در منزل، مبل راحتی خود را تمیز کنید.

تمیز کردن مبل مخمل

 اگر از کاورها و روکش مبل برای پوشاندن مبلمان خود استفاده نمی‌کنید، باید به فکر یک راه حل مناسب برای تمیز کردن مبل پارچه مخملی منزل خود باشید. اگر شما هم نمی‌دانید که چه گونه و با چه وسایلی، مبل مخمل خود را تمیز کنید، بدون اینکه بافت روکش مبل آسیب ببیند؛ با مجله دلتا  همراه باشید تا به طور کامل با نحوه تمیز کردن مبل مخمل و شستشوی آن در خانه آشنا شوید.

پارچه رومبلی جیر و مخمل

یکی از شناخته شده‌ترین پارچه‌های رومبلی، جیر یا مخمل است. در مورد انتخاب این پارچه‌ها باید توجه کنید که جنس مرغوبی داشته باشند تا بعد از مدتی نشستن، کهنه نشوند و پرزهایشان نریزد. برای خرید این پارچه‌ها بهتر است رنگ های خنثی یا تیره‌تر را انتخاب کنید تا لکه ها را نشان ندهند و چرک هم نشوند. تمیز کردن مبل مخملی به نسبت سخت تر از دیگر انواع مبل‌ها است. همچنین لکه و یا تغییر رنگ در این بافت بیشتر از دیگر بافت‌ها به چشم می‌آید. با این حال هنوز هم افرادی هستند که دوستدار و طرفدار مبل‌های مخملی برای دکوراسیون منزلشان هستند.

بهترین شوینده برای مبل مخمل

تمیز کردن مبل مخمل با جارو برقی

خاک و ذرات ریز هوا به سرعت روی تمام وسایل خانه می‌نشینند. پس شما حداقل یک‌بار در هفته نیاز به گردگیری دارید و در این میان گردگیری مبلمان و به ویژه مبلمان مخملی اهمیت زیادی دارد. به منظور گرد‌گیری مرتب مبل مخملی خود ، شما نیاز به یک جاروبرقی دارید. با استفاده از سری گردگیر مخصوص مبلمان و پرده که در همه جارو برقی‌ها وجود دارند به آرامی و در جهت خواب تشک مبل آن را جارو کنید. توجه داشته باشید که لازم نیست این کار با فشار آوردن سری گردگیر به مبل انجام شود. چون با این کار به پرز‌های مبل آسیب می‌رسد.

لکه گیری مبل مخمل

 محلول آب و صابون برای شستن مبل مخمل

وقتی لکی روی مبل دیدید، بهتر است سریعا اقدام به تمیز کردن کنید و اجازه ندهید که لکه روی مبل خشک شود؛ ابتدا با یک پارچه خشک و تمیز و با قابلیت جذب بالا، رطوبت آن را بگیرید. سپس کمی آب و صابون را در یک سطل کوچک مخلوط کنید تا مایع کف آلودی ایجاد شود. پارچه‌ را در مایع آب و صابون فرو برده و بعد به آرامی، پارچه را روی رومبلی بمالید تا موقعی که لکه کاملا از بین برود. اگر لکه از بین نرفت این کار را دوباره تکرار کنید.

تمیز کردن مبل مخمل با شامپو فرش

 شامپو مبل یا مواد ضد غفونی کننده قوی‌

اگر لکه خشک شده و سمج تری روی مبلمان ایجاد شد که به راحتی از بین نرفت و استفاده از این دو روش که در بالا ذکر کردیم هم کمک چندانی به تمیز شدن مبل شما نکرد، باید از ماده قوی‌تری مثل شامپوی‌ مبل که مخصوص شستشوی مبلمان منزل است، استفاده کنید. باید توجه داشت که به منظور آسیب نرسیدن به بافت مخملی و حساس مبل ابتدا مایع شستشوی مورد نظر را روی یک نقطه نا‌پیدا تشک مبل امتحان کنید و پس از اطمینان از آسیب ندیدن پارچه مبل می‌توانید با خیال راحت این مایع را روی تمام روکش مبل استفاده کنید.

خشک کردن مبل مخمل

بعد از تمیز کردن مبل مخملی با هریک از رو‌ش‌ها، سریعا با یک پنکه یا سشوار مو، محل خیس را خشک کنید و یا بگذارید تشک خیس شده مبل در هوای آزاد خشک شود. در این مدت روی مبل ننشینید. وقتی روکش مبل کاملا خشک شد، یک برس نرم و خشک را به آرامی در جهت خواب مبل بکشید و به این شکل پرز‌های ریز آن را دوباره صاف و مرتب کنید.

تمیزکردن مبل مخمل با بخارشو

بطور کلی مبل مخملی نیاز به نگهداری بیشتری دارد. در این مطلب تلاش کردیم بطور مختصر روش های تمیز کردن مبل مخملی را برای خوانندگان مجله دلتا شرح دهیم.

پیشنهاد مطالعه: برای اطلاع بیشتر درباره انواع پارچه‌های رومبلی “نکاتی برای انتخاب پارچه مبل” را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

رنگ سال ۲۰۲۰ در دکوراسیون داخلی

ترکیب رنگ‌ها با قانون ۱۰-۳۰-۶۰

دکوراسیون داخلی خانه ۱۸ متری!

ایده هایی ساده برای تغییر دکوراسیون منزل

راهکار برای براق کردن پارکت چوبی

برای مشاهده مطالب بیشتر از مجله دکوراسیون دلتا دیدن نمایید

 



:: برچسب‌ها: دکوراسیون، دلتا، مجله دلتا، مجله دکوراسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

تزیین و چیدمان کوسن‌ها را باید به عنوان عامل تاثیرگذار در تنوع و تغییر مبلمان راحتی منزل در نظر گرفت. در این مطلب چیدمان کوسن در مبلمان راحتی ال را با هم مرور می‌کنیم.

کوسن مبل راحتی

مبل ال یکی از محبوب‌ترین سبک‌های مبلمان برای اتاق‌های نشیمن خودمانی و راحتی است. یکی از خصوصیات بارز مبلمان ال، ایجاد فضای بیشتر برای نشستن مهمان‌ها است، در حالی که کمترین جا را در اتاق نشیمن اشغال می‌کند. کوسن‌ها یکی از عناصر تاثیرگذار در چیدمان مبل‌ها به خصوص مبل‌های راحتی ال محسوب می‌شوند و علاوه بر اینکه راحت و زیبا است، حس آرامش بخشی به محیط منتقل می‌کنند. در ادامه این مطلب مجله دلتا با چندین راهکار ساده برای چیدمان کوسن مبل راحتی ال شکل آشنا می‌شوید.

چیدمان کوسن مبلمان ال

روش های مختلفی برای چیدن کوسن مبل راحتی ال شکل وجود دارد. در ادامه دو روش کلیدی را شرح می دهیم.

روش اول: یک ست سه تایی و یک ست دوتایی از کوسن های هم شکل و هم اندازه انتخاب کنید. بهتر است طرح و رنگ و اندازه دو ست با هم متفاوت باشند. در دو قسمت انتهایی مبل یک کوسن از هر ست را کنار هم قرار دهید و در وسط مبل هم اینکار را تکرار کنید با این تفاوت که یک کوسن مستطیلی و یک کوسن با طرح و رنگ متفاوت اضافه کنید.

دکوراسیون پذیرایی

روش دوم: در این روش یک ست سه‌تایی هم اندازه و هم شکل انتخاب کنید به علاوه یک ست دوتایی با همین ویژگی‌ها و برای قسمت مرکزی هم یکی از کوسن‌های ست سه تایی را در گوشه وسط قرار داده و یک کوسن مستطیلی زیبا در قسمت طولانی تر مبل قرار دهید.

ابعاد مناسب برای کوسن مبلمان ال

حالت‌های مختلفی برای چیدمان و انتخاب ابعاد کوسن‌ها برای مبلمان ال وجود دارد. رایج‌ترین شکل های‌ کوسن برای مبل ال کوسن‌های مربعی و کوسن‌های مستطیلی است و ابعاد مناسب برای کوسن های مربعی را در شکل زیر معرفی کرده‌ایم. البته باز هم ضرورتی در انتخاب شکل و ابعاد وجود ندارد.

انواع کوسن مبل

طرح مناسب کوسن برای مبلمان ال

طرح کاور کوسن مبل ال بستگی به روکش و طرح و رنگ مبلمان دارد. مبلمان ال شکل در انواع ساده و طرح دار موجود است. برای هر کدام از این حالت‌ها، رعایت چند نکته مهم ضروری است.

طرح کوسن برای مبلمان ال ساده

برای تزیین مبل ال تک رنگ و ساده با کوسن، بهتر است از سه رنگ و طرح کوسن استفاده کنیم. پیشنهاد مجله دلتا این است؛ رنگ بزرگترین کوسن‌ها را متضاد با رنگ مبلتان انتخاب کنید. کوسن‌های متوسط را با طرحی شامل رنگ‌های کوسن‌های بزرگ و رنگ اصلی مبل انتخاب کنید و کوسن‌های کوچک‌تر را تقریبا هماهنگ با رنگ اصلی مبل تهیه کنید.

پارچه مناسب کوسن مبل

طرح کوسن برای مبلمان ال طرح دار

برای کوسل مبلمان طرح دار بهترین راه استفاده از پارچه‌های ساده است. می‌توانید رنگ‌هایی را انتخاب کنید که با مبل شما هماهنگ باشند. بهتر است در بین رنگ‌های انتخابی‌تان، یک یا چند کوسن‌ را دقیقا متضاد با رنگ اصلی مبل انتخاب کنید.این کار باعث جلب توجه به رنگ ساده و یکدست متضاد با طرح مبل می‌شود و احساسی از خلوت و ساده بودن فضا را منتقل کند.

کوسن فانتزی مبل

در این مطلب سعی کردیم نحوه صحیح چیدمان و طرح مناسب کوسن برای مبلمان ال را برایتان شرح دهیم. نظرات خود را با خوانندگان مجله دلتا در میان بگذارید.

پیشنهاد مطالعه: برای اطلاع بیشتر درباره انواع کوسن‌ها “کوسن مبل ؛ جلوه گر مبلمان” را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

رنگ سال ۲۰۲۰ در دکوراسیون داخلی

پارکت لمینت چیست؟

ترکیب رنگ‌ها با قانون ۱۰-۳۰-۶۰

ایده‌هایی برای دکوراسیون هال و پذیرایی

انواع مدل های پرده پذیرایی

برای مشاهده مطالب بیشتر از مجله دکوراسیون دلتا دیدن نمایید

 



:: برچسب‌ها: دکوراسیون، دلتا، مجله دلتا، مجله دکوراسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

در این مطلب چند مدل جذاب و دیدنی از مبل‌های راحتی کوچک و شیکی را می‌بینیم که در عین سادگی زیبایی خیره کننده‌ای به فضا بخشیده‌اند.

مبل راحتی کوچک

مبل راحتی تاثیر شگرف و باورنکردنی در فضاسازی خانه دارد. به ویژه تفکیک فضاهای مختلف نشیمن با ناهارخوری، آشپزخانه و سایر اتاق‌ها. اما اگر فضای کافی در خانه نداشته باشیم چه؟ چه جور مبلمانی انتخاب کنیم؟ با چه رنگ‌ها و چه سبکی؟ در این مطلب مجله دلتا چند مدل زیبا از مبل راحتی کوچک را به شما معرفی می‌کند که حتی در اتاق خواب و یا اتاق کار هم جا می‌شوند.

مبل راحتی چرم مات

مدل اول، یک مبل راحتی زیبای مدرن است که فقط ۱۴۷ سانتی متر پهنا دارد. این مبل کوچک و ظریف با رنگ های خنثی زمینه و همچنین رنگ کوسن‌ها ترکیب فوق العاده شیکی را می سازند. روکش مات مبل و همچنین میز مدرن جلو مبلی با هم دو سبک وینتیج (قدیمی) و مدرن را تلفیق کرده‌اند.

مبل ظریف و کوچک

مبل سوپر راحتی

این مدل مبل راحتی با ۱۱۷ سانتی‌متر پهنا و روکش پنبه‌ای و نرمی که دارد از همان ابتدای کار، راحتی و ظرافت خود را نمایان می‌کند. به‌ علاوه رنگ آبی کلاسیک مبل و همچنین کوسن‌های پراکنده شده در فضا، همگی با هم نشمین آرامش بخش و استثنایی را خلق می‌کنند.

مبل کوچک برای خانه کوچک

مبل پارچه‌ای نقلی

این مبل پارچه‌ای با ۱۷۷ سانتی متر پهنا، روی پایه‌های چوبی مخروطی‌اش در کنار دیگر اکسسوری‌های مدرن اتاق، زیبایی خاص و منحصر به فردی به نشیمن بخشیده است.

مبل راحتی پایه بلند

سادگی و ظرافت در این مبل مخملی آبی رنگ با کوسن های استوانه‌ای موج می‌زند. با عرض ۱۸۵ سانتی متر، روی پایه‌های بلند چوبی‌اش معرف یک استایل خاص و شیک است که به زیبایی با طرح وسایل دیگر نشیمن، مثل میز گرد جلو مبلی و نقش روی فرش فانتزی ست شده‌ است.

مبل راحتی کم عرض

در این مطلب سعی کردیم با ۴ مدل مبل راحتی کوچک و به روز ایده‌های مناسبی را برای انتخاب یا خرید مبلمان در آپارتمان‌های کوچک به شما ارائه کنیم . نظرات خود را درباره مبل‌های راحتی کم جا با خوانندگان مجله دلتا در میان بگذارید.

پیشنهاد مطالعه: برای اطلاع بیشتر درباره مبل‌های راحتی “مبل راحتی در اتاق نشیمن” را مطالعه کنید.

منبع: realhomes.com

همچنین بخوانید:

طراحی دکوراسیون پذیرایی ال شکل

رنگ سال ۲۰۲۰ در دکوراسیون داخلی

فرش و گلیم ایرانی در دکوراسیون‌ داخلی

ترکیب رنگ‌ها با قانون ۱۰-۳۰-۶۰

آباژورهای رومیزی شیک

برای مشاهده مطالب بیشتر از مجله دکوراسیون دلتا دیدن نمایید

 



:: برچسب‌ها: دکوراسیون، دلتا، مجله دلتا، مجله دکوراسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 474
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

بسیاری از ما ممکن است در دکوراسیون هال و پذیرایی و تفکیک فضاهایی مثل آشپزخانه، ناهارخوری و اتاق های دیگر از هم مشکل داشته باشیم. در این مطلب چند راهکار طلایی پیشنهاد شده است که باهم مرور می کنیم.

دکوراسیون هال و پذیرایی

در دکوراسیون هال و پذیرایی ابتدا باید نگاهی عمیق به سبک و سیاق زندگی افراد خانه انداخت.

در این مرحله چندین سوال اساسی پیش می‌آید؛ آیا قرار است از فضای هال به عنوان یک فضای جداگانه از فضاهای دیگر استفاده کنیم یا دوست داریم هال خانه به ناهارخوری، آشپزخانه و اتاق‌ها راه داشته باشد؟ با مجله دلتا همراه باشید تا ایده‌هایی کارآمد برای مسائل فوق را به شما ارائه دهیم.

انتخاب بین فضای بسته یا باز

مبلمان و وسایل دکوری هال و پذیرایی را می‌توان به گونه‌ای چید که فضایی جداگانه برای تماشای تلویزیون و یا بازی بچه‌ها فراهم شود. در حالیکه پدر و مادرها یا سایر اعضای خانواده در فضای ناهارخوری یا آشپزخانه وقت بگذارنند. از طرف دیگر می‌توان فضای بازتری ایجاد کرد که آشپزخانه، ناهارخوری و فضای نشیمن باهم در ارتباط باشند تا فضای تعامل برای اعضای خانواده، ایجاد شود. در این حالت دیوارها و پارتیشن‌ها حذف می‌شوند و فضای هال بزرگتر و دلبازتر جلوه می‌کند.

نورپردازی

مجله دلتا به شما توصیه می‌کند از تاثیر نورپردازی در تفکیک فضاها غافل نشوید. علاوه بر نورپردازی طبیعی می توان از لامپ‌ها، چراغ‌ها و یا آباژورها برای مشخص کردن فضاهای مختلف در هال خانه تاثیر گرفت.

دکوراسیون هال و پذیرایی مدرن

نقطه کانونی

یک نقطه کانونی در هال خانه پیدا کنید.

اگر طرفدارسینما و تلویزیون هستید دکوراسیون هال خانه را در قسمت میز تلویزیون متمرکز کنید.

در موارد دیگر از کمد یا قفسه‌های شامل دکوری‌های هنری، به عنوان کانون هال خانه استفاده کنید. اما اگر هال خانه برایتان حکم فضایی آرامش بخش را دارد و اهل کتاب خواندن و گوش دادن به موسیقی هستید، استفاده از شومینه یا میز آینه مناسب‌ترین گزینه است.

طراحی و دکوراسیون هال

رفت و آمد در هال خانه

بعد از اینکه کانون هال را مشخص کردید، نحوه رفت و آمد افراد در فضای هال را در نظر بگیرید و با توجه به این مسئله، مبلمانی مناسب انتخاب کنید. به عنوان مثال، از مبلمان ال شکل می توانید به راحتی در پلان‌های باز برای تفکیک فضاها استفاده کنید. در نظر بگیرید اگر فضای هال به ناهارخوری یا آشپزخانه راه دارد؛ از کتابخانه یا قفسه‌های باز به عنوان جداکننده فضاها از هم استفاده کنید.

دکوراسیون داخلی هال و پذیرایی

تاثیر آینه

از تاثیر آینه در دکوراسیون هال و پذیرایی غافل نشوید. آینه را در تقابل با پنجره و یا لوسترها قرار دهید تا تاثیر دوبرابر نور در فضای هال و پذیرایی را مشاهده کنید و همچنین فضای هال را بزرگتر جلوه دهید.

دکوراسیون داخلی

پیشنهاد مطالعه: برای اطلاع بیشتر از نورپردازی خانه ” با روش های نوین نورپردازی داخلی آشنا شوید ” را مطالعه کنید.

برای مشاهده مطالب بیشتر از مجله دکوراسیون دلتا دیدن نمایید

 

 



:: برچسب‌ها: دکوراسیون، دلتا، مجله دلتا، مجله دکوراسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

حضور یک آباژور رومیزی زیبا و لوکس، گوشه پذیرایی هر خانه‌ امروزی لازم و ضروری می‌باشد.

آباژور رومیزی

گوشه پذیرایی هر خانه‌ی مدرن و امروزی یک آباژور رومیزی به عنوان یک اکسسوری جذاب استفاده می‌شود. اما قبل از انتخاب و یا خرید آباژور به چند نکته باید توجه کرد. برای اطلاع از کاربرد آباژورهای رومیزی و انواع آن در این مطلب با مجله دلتا همراه باشید.

انتخاب آباژور رومیزی

شاید فکر کنید انتخاب آباژور کاملا سلیقه‌ای است البته نه اینکه اینطور نباشد؛ اما هرچقدر هم آباژور شما کلاسیک و زیبا به نظر برسد، در دکوراسیون مدرن جلوه بصری مناسبی ایجاد نمی‌کند. مجله دلتا به شما توصیه می کند که این اکسسوری زیبا را حتما با دکوراسیون منزل خود هماهنگ انتخاب کنید. کلاهک عنصر مهمی در آباژور تلقی می شود که از متریال هایی مثل فلز، شیشه، کاغذ، پارچه و… تهیه می شود. برای آباژورهای شیک، کلاهک‌های شیشه‌ای، کاغذی و یا فلزی توصیه می‌شود.

آباژور رومیزی در پذیرایی

آباژور رومیزی در فضای پذیرایی بنا به سایه‌های عمودی نوری که روی خطوط افقی مبلمان ایجاد می‌کند، فضای منحصر به فردی را خلق می‌کند. به این نکته توجه کنید؛ ارتفاع آباژور کنار مبلمان باید مساوی یا کمی بلند‌تر از دسته مبل انتخاب شود و سعی کنید آباژور را در گوشه‌های تاریک‌تر قرار دهید.

خرید آباژور رومیزی

هماهنگی و هارمونی

هنگام انتخاب یا خرید، دقت کنید آباژور با مبلمان، پرده‌ها، لوستر و سایر اکسسوری‌های مورد نظرتان متناسب باشد. در آباژورها نورپردازی‌ با توجه به شکل، رنگ، جنس، اندازه کلاهک و نوع لامپ به کار رفته داخل آن متفاوت است.

آباژور رومیزی فانتزی

در این مطلب سعی کردیم بطور مختصر نکات مهم درباره آباژور رومیزی مدرن برای پذیرایی را شرح دهیم. نظرات خود را با خوانندگان مجله دلتا در میان بگذارید.

پیشنهاد مطالعه: برای اطلاع درباره آباژورهای ایستاده “زیبایی دکوراسیون خانه با آباژور ایستاده” را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

طراحی دکوراسیون پذیرایی ال شکل

رنگ سال ۲۰۲۰ در دکوراسیون داخلی

فرش و گلیم ایرانی در دکوراسیون‌ داخلی

ترکیب رنگ‌ها با قانون ۱۰-۳۰-۶۰

۳ مدل میز تلویزیون کلاسیک

برای مشاهده مطالب بیشتر از مجله دکوراسیون دلتا دیدن نمایید

 



:: برچسب‌ها: دکوراسیون، دلتا، مجله دلتا، مجله دکوراسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 265
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
با نزدیک شدن به فصل بهار، بوی تازگی و تغییر به مشام می‌رسد و بسیاری از شما به‌ ویژه خانم‌های خانه‌دار، به‌ دنبال تغییر و تحولی در دکوراسیون آشپزخانه‌ خود هستید.
تغییر دکوراسیون آشپزخانه

در این مطلب، مجله دلتا  ترفندهای خاص و مدل‌های به روز ۲۰۲۰ تغییر دکوراسیون آشپزخانه را برای شما راحت و آسان شرح می‌دهد. با ما همراه باشید تا دکوراسیون آشپزخانه‌تان را به سادگی نو کنید.

چرا تغییر دکوراسیون؟

بدون شک تغییر دکوراسیون آشپزخانه، یکی از مسائل مهم و حیاتی برای هر کدبانوی ایرانی تلقی می شود؛چرا که آن‌ها بیشتر وقت خود را در آشپزخانه سپری می‌کنند. به همین منظور یک دیزاین کاربردی و در عین حال به روز و شیک، به راحتی می تواند روی سلامت و بهداشت کل افراد خانواده شما تاثیرگذار باشد.

آشپزخانه 2020

تغییر دکوراسیون آشپزخانه‌های بزرگ

آشپزخانه‌های بزرگ، دست کدبانوهای خانه را حسابی باز می گذارد. با وجود وسایل زیاد آشپزخانه، چیدمان بسیار راحت تر از وقتی می‌شود که آشپزخانه کوچک است. مجله دلتا به شما توصیه می کند، اگر آشپزخانه‌تان‌ از چیدمان مناسبی برخوردار است و نمی‌خواهید برای سال جدید هزینه‌های زیادی را جهت تغییر دکوراسیون آشپزخانه متحمل شوید، به راحتی می‌توانید وسایل جزیی را با استفاده از رنگ‌های ترند و منتخب سال ۲۰۲۰ به آشپزخانه خود اضافه کنید.

چیدمان جدید آشپزخانه

یکی‌دیگر از ترفندهای کم‌هزینه و مثبت برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه، استفاده از گل و گیاهان طبیعی در گلدان‌هایی با رنگ‌های جدید سال ۲۰۲۰ می‌باشد.

تغییر دکوراسیون آشپزخانه با کمترین هزینه

و اما اگر از لحاظ مالی مشکلی ندارید و می خواهید دیزاینی تازه را شروع کنید؛ ابتدا بهتر است طرح و رنگ کابینت‌ها، کاشی‌ها و سرامیک خود را انتخاب کرده که برای فضاهای بزرگتر، می‌توان کابینت‌های زیادی را روی دیوار نصب نمایید تا فضای مناسب‌تری برای چیدن وسایل آشپزخانه‌تان به‌ویژه وسایل برقی ایجاد شود. این را هم بدانید که در دکوراسیون آشپزخانه‌های بزرگ در سال ۲۰۲۰، شما هیچ محدودیتی در انتخاب رنگ نخواهید داشت. پس حتما لازم نیست از آبی کلاسیک استفاده کنید. در عکس زیر یک ترکیب رنگی جدید ۲۰۲۰ پیشنهاد شده است.

تغییر دکوراسیون منزل

تغییر دکوراسیون آشپزخانه‌های کوچک

بیشتر کدبانوهای خانه فکر می‌کنند دیزاین آشپزخانه‌های کوچک سخت و دشوار است. باور کنید به راحتی می‌توان با استفاده از لوازم جانبی مثل قفسه‌های دیواری، چارپایه، لوستر، شیشه های ادویه و پارچه‌هایی با رنگ‌های زیبا و به روز، به آشپزخانه کوچکتان روح تازه‌ای بخشید.

دیزاین آشپزخانه کوچکبرای ذخیره بهتر فضا از پیشخوان و یا میزهای غذاخوری تاشو، می‌توان به‌عنوان میز ناهار خوری استفاده کرد.

در این مطلب، سعی کردیم ایده‌های ساده را با مدل‌ها و رنگ‌های جدید و به روز تلفیق کنیم تا ایده‌های تازه‌ای به کدبانوهای خانه داده باشیم. ایده های ناب خود را حتما با خوانندگان مجله دلتا در میان بگذارید.

پیشنهاد مطالعه: برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دکوراسیون آشپزخانه “ ۶ توصیه کاربردی برای دکوراسیون آشپزخانه‌ اپن” را بخوانید.



:: برچسب‌ها: دکوراسیون، دلتا، مجله دلتا، مجله دکوراسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
لوستر یک جز جدایی ناپذیر از دکوراسیون منزل است؛ اما این را بدانید که لوستر فقط جنبه تزیینی ندارد و عملکرد آن در هر فضا مهم است.
لوستر مدرن

در این مطلب، مجله دلتا انواع لوستر مدرن در سال ۲۰۲۰ را به شما معرفی می‌کند. فرض کنیم شما یک خانم یا آقای بسیار خوش‌سلیقه و مدرن هستید و وسایل شیک و گران‌قیمتی در دکوراسیون خانه خود دارید؛ اما فقط یک لحظه همه این وسایل را در فضایی با نورپردازی نامتناسب تصور کنید… این‌جاست که به اهمیت بالای لوسترها در فضای منزل پی می‌بریم.

چرا لوسترهای مدرن؟

انتخاب یک لوستر مدرن در عین سادگی، برای هر فضا عملکرد منحصر به خود را دارد. تنوع در لوسترهای مدرن به قدری زیاد است که می‌توان آن‌ها را با هر‌ سلیقه‌ای در فضای منزل به کار گرفت؛ اما در انتخاب لوستر مدرن خود دقت کنید، چرا که لوستر در هر فضا عملکرد متفاوتی را می‌طلبد.

لوستر پ

 پذیرایی و نشیمن

در پذیرایی از لوسترهای مجلل و بزرگتری مثل لوسترهای چندشاخه استفاده می‌شود. توصیه مجله دلتا این است که مدل لوسترتان، با مبلمان و پرده‌ها هماهنگ باشد و نور به خوبی در فضا پخش شود.

لوستر مدرن پذیرایی

آشپزخانه

فضایی مثل آشپزخانه که محل آماده‌سازی غذاست، احتیاج به نور مستقیم دارد. از یک لوستر مدرن با لامپ‌های کافی در مرکز آشپزخانه استفاده کنید. همچنین لوسترهای آویز با نور متمرکز برای آشپزخانه به شدت پیشنهاد می‌شود.

دکوراسیون منزل

اتاق خواب

انتخاب یک لوستر مدرن برای اتاق خواب بنا به سلیقه هر شخص بسیار متنوع است. اتاق خواب فضایی برای استراحت و آرامش است و احتیاج به نوری غیرمستقیم و ملایم دارد. ترجیحا نور به سمت بالا بتابد و روشنایی را پخش کند. طرح‌های ساده و مینیمال در اتاق خواب بیشترین کاربرد را دارند.

لوستر مدرن اتاق خواب

راه پله ها و لابی

شاید باورتان نشود ولی لوسترهای بلند ریسه‌ای از جذاب‌ترین لوسترها محسوب می‌شوند و استفاده به نسبت محدودتری دارند و از آن‌ها بیشتر در فضاهایی که ارتفاع سقف بلندتر است، استفاده می‌شود.

لوستر 2020

پیشنهادات خود را در انتخاب و خرید لوستر با خوانندگان مجله دلتا در میان بگذارید.



:: برچسب‌ها: دکوراسیون، دلتا، مجله دلتا، مجله دکوراسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
طراحی هوشمندانه این فضای محدود 18 متری با استفاده از تخت خواب سکویی یا پلتفرم صورت گرفته است.
دکوراسیون داخلی خانه 18 متری

اگر شما هم فکر می کنید که در طراحی دکوراسیون داخلی خانه‌های نقلی و کوچک دارای محدودیت هستید و ایده‌هایتان به بن بست می‌خورد، با مجله دلتا همراه باشید تا طراحی داخلی این خانه کوچک و جذاب را با هم مرور کنیم. طراحی دکوراسیون داخلی این خانه ۱۸ متری با استفاده از یک تخت‌خواب سکویی ( پلتفرم ) انجام شده که میز ناهارخوری، مبل راحتی و جالباسی را در خود جای داده است و فضاهای بسیاری را ذخیره می‌کند.

دکوراسیون داخلی خانه

این خانه کوچک ۱۸ متری بسیار انعطاف‌پذیر عمل کرده و کاربران به راحتی می‌توانند در صورت لزوم فضای مورد نیاز را با سلیقه خود و بر اساس فعالیت‌های روزانه‌شان چیدمان کنند.

دکوراسیون خانه 18 متری

در بخش پایینی تخت‌خواب کمدهای کشویی دارای قفسه، میله‌هایی برای آویزان کردن لباس و همچنین جایی برای کیف و کفش‌ها تعبیه شده است.

 خانه 18 متری

در بخش مخفی میانی هم مبل راحتی دو نفره‌ای قرار دارد که روی چرخ‌هایش به راحتی به بیرون و درون فضا حرکت می‌کند.

دکوراسیون

در  طراحی دکوراسیون داخلی خانه ۱۸ متری ، همچنین یک مجموعه کوچکی از پله‌ها قرار گرفته که به دلیل ذخیره هر چه بیشتر فضا کشویی طراحی شده است.

رنگ ها و جداسازی فضا

جداسازی هنرمندانه فضاهای ضروری مثل آشپزخانه و نشیمن از حمام و تخت خواب، از دیگر ویژگی‌های این خانه کوچک است.

انتخاب رنگ‌های سبز و سفید به عنوان رنگ‌های غالب فضا، محیط شاد و سرزنده‌ای را در عین سادگی و شیکی در دکوراسیون خانه ایجاد کرده است. اگر کمی دقت کنیم تاثیر به سزای رنگ‌های خنثی طوسی و خاکستری در فضا دیده می‌شود؛ همچنین رنگ زرد خردلی هم در مبل راحتی استفاده شده است.

مبل راحتی

به راحتی می‌توانیم در چنین فضایی بر حسب نیازهای روزانه خودمان، از وسایل و اجزای محیط نهایت استفاده را ببریم و آزادی عمل بیشتری در محیط خانه خود داشته باشیم.

نظرات خود را در مورد دکوراسیون داخلی این خانه نقلی با ما در میان بگذارید.

پیشنهاد مطالعه : برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه “نکاتی درباره دکوراسیون آشپزخانه کوچک” را مطالعه کنید.



:: برچسب‌ها: دکوراسیون، دلتا، مجله دلتا، مجله دکوراسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
متنوع بودن انواع روشویی سرویس بهداشتی باعث سردرگم شدن خریدار می‌شود. انتخاب صحیح روشویی برای فضای بهداشتی، ارتباط مستقیمی با ابعاد سرویس بهداشتی و حمام منزل شما دارد.
انواع روشویی

انتخاب تجهیزات و وسایل مورد نیاز سرویس‌های بهداشتی باید افزون بر زیبایی، کارایی و کیفیتی مناسب داشته باشد. روشویی پرکاربردترین وسیله در حمام و دستشویی است؛ از این رو در انتخاب آن باید بسیار دقت کرد. این مقاله درباره انواع روشویی موجود در بازار، ویژگی‌ ،کیفیت و کاربرد آن‌ها در فضای بهداشتی شما را راهنمایی می کند. با مجله دلتا همراه باشید.

روشویی پایه‌دار

روشویی پایه‌دار پر کاربرد و ساده است. از ویژگی‌های مثبت این نوع روشویی، دسترسی راحت به شیر و لوله‌ها برای تعمیر و نگهداری است. اگر امکان لوله کشی توکار در سرویس بهداشتی وجود ندارد، بهترین راه برای پوشش لوله ها استفاده از روشویی‌های پایه‌دار است.

از آنجایی که روشویی پایه‌دار کابینت ندارد، فضایی برای نگهداری وسایل ندارید. تمیز کردن اطراف روشویی پایه‌دار کمی مشکل است و معمولا در تمیز کردن فاصله بین پایه و دیوار مشکلاتی به وجود می‌آید.

استفاده و نصب این روشویی نسبت به انواع روشویی دیگر، بسیار آسان است و برای سرویس بهداشتی خانه، سرویس مستر و حمام مناسب است.

روشویی ساده

روشویی توکار

در این نوع روشویی سینک زیر کانتر کابینت قرار گرفته و لبه‌های آن پوشانده شده  به گونه‌ای که روشویی در زیر سنگ کابینت قرارگرفته است.

این نوع سینک روشویی درز و شکاف ندارد و آب به طور مستقیم درون سینک می‌ریزد و مناسب سرویس های بهداشتی خانوادگی مناسب است.

ویژگی منفی این نوع روشویی در تمیز کردن محل اتصال سینک به سنگ کابینت است. از طرف دیگر این روشویی باید به طور مستقیم به جسمی صلب و جامد مثل سنگ وصل شود. این نوع روشویی بهتر است در فضاهای بسیار مرطوب مانند حمام نصب نشود.

روشویی شیک

روشویی دیواری

این روشویی مستقیما بر روی دیوار نصب می‌شود و اتصالی به زمین ندارد. این مدل، برای فضاهای کوچک، بسیار مناسب است. انواع روشویی دیواری با کابینت و بدون کابینت در بازار وجود دارد که انتخاب شما باید با توجه به فضای سرویس بهداشتی باشد.

دکوراسیون داخلی

 

روشویی کاسه‌ای

سطح سینک در این نوع روشویی خارج از کانتر کابینت قرار دارد و این موضوع باعث زیباتر شدن فضای سرویس بهداشتی می‌شود.

از آنجا که روشویی کاسه‌ای از کانتر کابینت بالا‌تر است، ارتفاع کابینت باید کمتر از حد معمول باشد؛ در نتیجه محل نگهداری وسایل در کابینت محدود می‌شود. انواع روشویی کاسه‌ای بهتر است برای سرویس‌های بهداشتی عمومی و سرویس مستر در خانه استفاده شود.



:: برچسب‌ها: دکوراسیون، دلتا، مجله دلتا، مجله دکوراسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
طراحی داخلی به سبک دکوراسیون هندی، میراث تلفیق فرهنگ‌ و هنر غنی و سنتی در سراسر هندوستان است. سبکی که انسان را به شور و جنب و جوش وادار می‌کند.
دکوراسیون هندی

اگر دوستدار شادی، گرمی و جنب و جوش در منزل خود هستید و به رنگ‌های تند، نقش‌های تودرتو، چیدمان شلوغ و پراز زرق‌و‌برق علاقه دارید؛ مطالعه این مطلب مجله دلتا، راجع به ایده‌هایی برای سبک دکوراسیون هندی را از دست ندهید.

استفاده از رنگ‌های گرم و تند

بخش مهمی در دکوراسیون داخلی منزل به سبک هندی، استفاده از رنگ‌های گرم و تند است. برای یک چیدمان به سبک هندی باید در انتخاب رنگ‌های تند تا آنجا که می‌توانید جسارت به خرج دهید و از انتخاب رنگ‌های قرمز و نارنجی و ترکیب آن‌ها با سبز یشمی، زرد و بنفش تیره، نترسید. همچنین در ترکیب رنگ‌ها به مقادیری رنگ طلایی و نقره‌ای نیاز دارید. با کمک این دو رنگ می‌توانید فضاهای تیره و روشن بیشتری را ایجاد کنید. اگر هم با رنگ‌های تند میانه‌ای ندارید، کافی است با به کار بردن رنگ‌های فیروزه‌ای و لیمویی، تندی رنگ‌های دیگر را تا حدودی متعادل کنید.

معاری خانه با دکوراسیون هندی

پارچه های پر نقش و متنوع

در طراحی داخلی منزل به سبک دکوراسیون هندی، انواع پارچه‌های پولک دوزی، گل‌دوزی یا تکه‌دوزی، همچنین لحاف‌های تزئینی چهل تکه، رومیز‌ی‌های قلاب‌بافی و حریرهای سرمه‌دوزی، بیشترین استفاده را دارد. همچنین پارچه‌های مخمل و پر‌زرق‌و‌برق‌، ساتن‌ به رنگ‌های شاد و پارچه‌های ارگانزا، در چیدمان به سبک هندی، بسیار دیده می‌شود.

معماری داخلی هندی

وسایل چوبی

باید مبلمان اصلی منزل را چوبی در نظر بگیرید و از وسایل چوبی تزئینی مانند: جعبه‌های عود، میزهای عسلی، قفس پرنده و مجسمه‌های چوبی در چیدمان حتما استفاده کنید.

طراحی داخلی به سبک هندی

در طراحی داخلی منزل به سبک دکوراسیون هندی، منبت‌کاری جایگاه خاصی دارد. در پاراوان های چوبی، تابلوهای بزرگ، قاب آینه و میزهای عسلی و مبلمان اصلی نیز حضوری پررنگ دارد.

در این مقاله سعی کردیم نکات اصلی دکوراسیون داخلی منزل به سبک هندی را به طور مختصر توضیح دهیم. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر بخش دکوراسیون مجله دلتا را مطالعه کنید.



:: برچسب‌ها: دکوراسیون، دلتا، مجله دلتا، مجله دکوراسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 302
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
طراحی دکوراسیون اتاق خواب دختران، کار نسبتا دشواری است؛ از این رو بهتر است برای طراحی کاربردی و زیبا، ترفندهای مهمی را به کار ببرید که در ادامه به آن‌ها پرداخته‌ایم.
دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

یکی از ویژگی‌های مهم دخترها، روحیه حساس و لطیف آن‌هاست که باعث شده تا طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه از اهمیت زیادی برخوردار باشد. باید توجه داشت، فضای اتاق دخترها باید متناسب با خواسته‌ها و نیازهای آن‌ها تغییر کند. مجله دلتا با پیشنهاد ایده‌هایی جالب و خلاق کمک می‌کند تا فضای اتاق دخترتان، به زیبایی چیده شود.

رنگ اتاق خواب دخترانه

انتخاب بهترین رنگ در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

بدون شک رنگ در دکوراسیون اتاق دخترها، حرف اول را می‌زند. امروزه طراحی اتاق خواب دخترانه با سبک‌ها، رنگ‌ها و طرح‌های متنوع، جذاب‌تر است. دیوارهایی با رنگ خنثی مانند سفید، خاکستری، کاراملی و هلویی روشن، می‌تواند بهترین انتخاب برای اتاق خواب دخترانه باشد.

انتخاب تخت‌خواب و روتختی مناسب

تخت‌خواب اصلی‌ترین وسیله اتاق خواب است و باید هنگام خرید، از کیفیت مطلوب و استحکام آن اطمینان پیدا کنید

تخت خواب دخترانه

طرح و اندازه تخت بهتر است به صورتی باشد که فرزندتان بتواند تا پایان دوران نوجوانی از آن استفاده کند و شما مجبور به تعویض سریع آن نشوید؛ بنابراین تخت مناسب و ساده بخرید و روتختی را متناسب با سلیقه و سن او تهیه کنید. از آن‌جا که پوست کودکان بسیار نرم و حساس است، باید بافت روتختی آن‌ها نرم و از الیاف طبیعی باشد تا به پوستشان آسیب نزند و حساسیت ایجاد نکند؛ بنابراین روتختی‌هایی را که از پنبه ارگانیک و بامبو بافته شده‌اند برای چیدمان اتاق خواب دخترانه استفاده کنید.

استفاده از چراغ خواب و ریسه ال‌ای‌دی

با انتخاب چراغ‌هایی با روشنایی کافی، نور مورد نیاز اتاق را تامین کنید. همچنین با استفاده از چراغ خواب‌های شیک با نور ملایم و لوسترهای زیبا اتاق خواب را جذاب‌تر کنید. استفاده از ریسه‌های ال‌ای‌دی نیز، ایده زیبایی برای روشنایی و ایجاد آرامش‌ در اتاق خواب خواهد بود.

ریسه ال ای دی اتاق کودک

برای دیدن مطالب بیشتر، بخش دکوراسیون مجله دلتا را بخوانید.



:: برچسب‌ها: دکوراسیون، دلتا، مجله دلتا، مجله دکوراسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
میز تلویزیون یکی از عناصر مهم در دکوراسیون داخلی هر خانه‌ای محسوب می‌شود؛ چرا که می‌تواند یک نقطه کانونی در دکوراسیون باشد.
 

امروزه میز تلویزیون و تناسب آن با دکوراسیون داخلی کمی بیشتر از گذشته توجه طراحان را جلب کرده است. از آنجا که تلویزیون عضو ثابت تمام خانه‌هاست، پس در هر خانه‌ای یک میز تلویزیون هم لازم است. اما در انتخاب میز تلویزیون علاوه بر فاکتورهایی نظیر اندازه تلویزیون، متراژ نشیمن، اندازه میز، محل قرار گرفتن آن و … باید به تناسب آن با سبک دکوراسیون خانه هم توجه کنید. بنابراین انتخاب یک میز مناسب با توجه به کلاسیک یا مدرن بودن دکوراسیون داخلی بسیار مهم است؛ چرا که تلویزیون و میز آن یک نقطه کانونی نشیمن محسوب می‌شود. بنابراین یک میز تلویزیون مناسب به چیدمان مبلمان هم کمک می‌کند. در این مطلب مجله دلتا با میز تلویزیون کلاسیک بیشتر آشنا می‌شوید.

 

میز تلویزیون، کلاسیک یا مدرن؟

مدرن یا کلاسیک بودن میز تلویزیون کاملا تابع سبک چیدمان هر خانه است؛ اما هر کدام ویژگی‌هایی دارند که دانستن آن‌ها انتخاب را آسان‌تر می‌کند. میزهای کلاسیک همانطور که از نام آن‌ها مشخص است ابعاد بزرگتری دارند و مدل طراحی آن‌ها تابع چارچوب‌های طراحی سنتی است. اما میزهای مدرن ظاهری ساده‌تر و ظریف‌تر دارند. با توجه آپارتمان‌های کوچک امروزی میزهای تلویزیون کوچک و کم‌حجم طرفداران زیادی دارند؛ اما توجه به دو نکته ضروری است. اول این که دستگاه‌های پخش جانبی تلویزیون نیاز به یک فضای مناسب برای چیده شدن دارند؛ پس میز کوچک پاسخگوی این نیاز نیست. دوم این که میزهای کلاسیک با طراحی سنتی که در دل خود دارند فضایی نوستالژیک به خانه می‌بخشند.

 

میز تلویزیون چوبی

مهم‌ترین مشخصه‌ میز کلاسیک تلویزیون جنس و طرح چوب آن است. میزهای کلاسیک چوبی را می‌توان طوری طراحی کرد که از ویژگی سنتی بودن آن‌ها به نفع آپارتمان‌های کوچک استفاده شود. برای این هدف می‌توان قفسه‌، طبقات و کشوهایی در قسمت‌های مختلف تعبیه کرد تا به جز میز تلویزیون یک عنصر زیباسازی نشیمن باشند. همچنین یادآور گنجه‌های قدیمی در دکوراسیون خانه‌های قدیمی است.

 

ترکیب ام‌دی‌اف و شیشه

در گذشته‌ای نه چندان دور میزهای تلویزیون طرح شیشه و ام‌دی‌اف به وفور دیده می‌شد. در این مدل میزهای کلاسیک تلویزیون نیز برای دستگاه‌های صوتی جانبی مکان‌هایی تعبیه شده که در فضاهای کوچک هم جوابگوی نیاز افراد باشند. اگر سبک و سیاق دکوراسیون داخلی اتاق نشیمنتان کلاسیک است، در خرید میزهای این مدلی تردید نکنید!

 

میز تلویزیون با توری فلزی

این میز برای سلیقه‌های خاص و کسانی که پیوند محکمی با سبک دکوراسیون کلاسیک دارند، مناسب است. تعبیه‌ی پوشش توری فلزی یکی از مشخصه‌های بارز این میز تلویزیون طرح کلاسیک است. در این مدل شما می‌توانید قفسه‌های آن را به طرز هوشمندانه‌ای چیدمان کنید تا نگاه بیننده را درگیر کند، خالی بودن برخی قفسه‌ها باعث وضوح محتویات سایر قفسه‌ها می‌شود.

منبع: سایت اتاق

 

برای مشاهده مطالب بیشتر از مجله دکوراسیون دلتا دیدن نمایید

 



:: برچسب‌ها: دکوراسیون، دلتا، مجله دلتا، مجله دکوراسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
کابینت‌ها هر چقدر شیک و جذاب باشند، بدون صفحه روی کابینت چشم‌نواز، زیبایی آن‌ها به چشم نمی‌آید. در واقع این دو مکمل هم هستند.
 

طراحی دکوراسیون آشپزخانه نسبت به سایر قسمت‌های خانه به دلیل ظرافتی که باید در سِت کردن وسایل زیادی داشته باشید، کمی دشوار است. علاوه بر جنس و کیفیت متریال مورد استفاده در وسایلی مثل کابینت، پرده آشپزخانه، سرویس ناهار خوری، کاشی بین کابینتی، کفپوش، صفحه‌ روی کابینتی و ….، هارمونی رنگی آن‌ها هم بسیار مهم است. اما تنوع در جنس و رنگ صفحه روی کابینت انتخاب را برای شما آسان‌ کرده است و می‌توانید با توجه به دکوراسیون سایر قسمت‌های آشپزخانه، یک مدل مناسب انتخاب کنید. مجله دلتا در این مطلب برای انتخاب مناسب صفحه روی کابینت به شما کمک می‌کند.

 

نکات مهم در انتخاب صفحه روی کابینت

  • توجه به جنس صفحه

استحکام و مقاومت در برابر ضربه، آب، رطوبت و حرارت بسیار مهم است. امروزه صفحه روی کابینتی فلزی، چوبی و انواع سنگی آن را در بازار می‌بینیم؛ اما صفحه‌های سنگی مثل گرانیت، کوارتز و مرمر علاوه بر مقاومت بالا به دلیل ویژگی‌هایی که در ادامه می‌خوانید محبوبیت بیشتری دارند.

  • انتخاب رنگ مناسب

حفظ هارمونی رنگی با سایر قسمت‌های دکوراسیون از جمله پرده آشپزخانه، رنگ کابینت‌ها و دیوارها بسیار مهم است. اگر آشپزخانه ساده و تک رنگی دارید، انتخاب صفحات رنگی و طرح‌دار توصیه می‌شود.

  • قیمت

برخی از صفحات روی کابینت مثل سنگ صابون، سیمان و شیشه بازیافتی علی‌رغم کیفیت عالی و عمر زیاد، قیمت نسبتاً بالایی دارند. اما ترکیب ویژگی‌های قابل اعتماد در دیگر صفحات بین کابینتی هم به وفور دیده می‌شود، پس نگران قیمت نباشید.

 

انواع صفحات روی کابینتی

  • صفحه روی کابینت چوبی

صفحات چوبی از نظر تنوع، زیبایی و قیمت گزینه مناسبی هستند؛ اما مشکل غیرقابل اغماض این صفحات عدم مقاومت آن‌ها در برابر آب و رطوبت است. صفحات چوبی با وجود مقاومت بالا در برابر ضربه و تحمل وزن زیاد، با نفوذ آب ساختار دورنی آن‌ها در گذر زمان از هم فاصله می‌گیرد و پوسیده می‌شوند.

  • صفحه روی کابینت فلزی

صفحات فلزی علی‌رغم مراقبت ساده و مقاومت بالایی که دارند طرفدران زیادی ندارند. این صفحات اکثرا از جنس مس هستند که همین موضوع انتخاب آن‌ها را سخت کرده است؛ چون واکنش پذیری شیمیایی مس بالاست و به سادگی با مواد مختلف از جمله آب دچار واکنش می‌شود و رنگ آن تغییر می‌کند. یکی از نتایج این واکنش تغییر رنگ مس به قهوه‌ای یا سبز است که همین عامل ظاهر آن را کاملا تغییر می‌دهد. صفحاتی از جنس فلز روی هم وجود دارد که خاصیت ضدمیکروبی آن مورد توجه است؛ اما فلز روی هم مانند مس در گذر زمان تغییر رنگ می‌دهد.

  • صفحه روی کابینت سنگی

صفحات سنگی به دلیل مرتفع کردن معایب صفحات فلزی و چوبی محبوبیت بالایی دارند. تا چند سال پیش انتخاب اول اکثر طراحان دکوراسیون داخلی، سنگ گرانیت بود؛ اما اخیرا سنگ کوراتز و مرمر به دلیل ظاهر زیباتر و ماندگاری بیشتر طرفدران زیادی پیدا کردند و انتخاب اول طراحان دکوراسیون برای آشپزخانه‌های مدرن است.

پیشنهاد مطالعه: برای منظم کردن آشپزخانه کوچک‌تان “چطور آشپزخانه کوچک‌مان را منظم کنیم؟ ” را مطالعه کنید.

 

برای مشاهده مطالب بیشتر از مجله دکوراسیون دلتا دیدن نمایید

 



:: برچسب‌ها: دکوراسیون، دلتا، مجله دلتا، مجله دکوراسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 378
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
استفاده از تخت دو طبقه یکی از بهترین راه‌ها برای استفاده بهینه از فضای محدود اتاق خواب‌های کوچک است.
 

 هر چند در گذشته فقط در مکان‌های شلوغ مثل خوابگاه‌ها از تخت دو طبقه استفاده می‌شد تا از فضای محدود اتاق‌ها نهایت استفاده را ببرند؛ اما امروزه که زندگی در آپارتمان‌های کوچک فراگیر شده استفاده از این تخت‌‌خواب‌ها هم باب شده است. عموما در خانه‌هایی که تعداد اتاق‌ها برای فرزندان کافی نیست یا متراژ اتاق جوابگوی نیازهای ساکنین آن نیست، تختخواب دو طبقه‌ مشکل را حل می‌کند. نکات کلیدی  برای خرید تختخواب دو طبقه را  در این مطلب مجله دلتا بخوانید.

 تختخواب دو طبقه

در گذشته منظور از تختخواب دو طبقه صرفا دو تخت بود که با فاصله‌ای معقول روی هم قرار داشتند؛ اما امروزه این تختخواب‌های دو طبقه اصولا طوری طراحی می‌شوند که علاوه بر محل خوابیدن و استراحت جوابگوی نیازهای دیگری درخانه‌های کوچک آپارتمانی باشند. در طراحی این تخت‌ها عموما سعی بر این است فضاهایی برای استفاده‌های دیگر در نظر گرفته شود و با فاصله گرفتن از مدل‌های قدیمی، به زیبایی دکوراسیون اتاق خواب هم کمک کند.

 

تنوع در طراحی، اندازه و امکانات تختخواب‌های دو طبقه به شما این امکان را می‌دهد که متناسب با نیاز خود تختخواب مناسب را خریداری کنید و برای انتخاب به مشکل نخورید. برای مثال در اتاق کودکان بیشتر فضاهای جانبی برای بازی تعبیه شده است. در اتاق نوجوان‌ها که عموما وسایل و لباس بیشتری دارند دراور و قفسه در دل تخت‌خواب تعبیه شده است. برای دانش آموزان، تخت خواب امکان تبدیل شدن به میز مطالعه را دارد. در کنار همه این مزایا توجه به جنبه زیبایی شناختی تختخواب در طراحی و تأثیر آن در جلوه دکوراسیون داخلی اتاق خواب هم مزید بر علت شده که طرفدران زیادی پیدا کند.

 

نکات مهم برای خرید تخت دو طبقه

  • استحکام تخت

در بررسی استحکام این تخت‌ها به جنس و کیفیت متریال آن، نردبان تعبیه شده بین دو طبقه، محل‌های اتصال دو تخت و کیفیت اتصال آن‌ها دقت کنید.

  • ایمنی تخت

ایمن بودن تختخواب برای کسی که طبقه بالا می‌خوابد بسیار مهم است. تخت طبقه بالا باید مجهز به نرده‌های محافظتی با ارتفاع مناسب باشد.

  • ارتفاع و فاصله بین دو طبقه

با در نظر داشتن اندازه اتاق، یکی از فاکتورهای مهم برای خرید هر نوع تخت ابعاد آن است. اما در مورد تخت خواب دو طبقه علاوه بر طول تخت، باید توجه داشته باشید فاصله بین دو تخت طوری باشد که در طبقه پایین امکان نشست و برخاست داشته باشد. همچنین دقت کنید فاصله تخت بالا با سقف متعادل باشد. فراموش نکنید در سنین کودکی و نوجوانی رشد سریع قد بچه‌ها را هم در خرید تخت خواب دو طبقه در نظر داشته باشید.

 

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با تخت‌های چند منظوره ” ۹ نکته طلایی برای انتخاب مبل تختخواب شو ” را مطالعه کنید.

 

برای مشاهده مطالب بیشتر از مجله دکوراسیون دلتا دیدن نمایید

 



:: برچسب‌ها: دکوراسیون، دلتا، مجله دلتا، مجله دکوراسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
فاکتورهای زیادی در جذابیت چیدمان آشپزخانه مؤثرند، اما کاشی بین کابینتی مناسب باعث جلوه بیشتر کابینت‌ها و کل آشپزخانه می‌شود.
 

آشپزخانه و پذیرایی فضاهایی از خانه هستند که در بدو ورود هر فرد به خانه، توجه او را جلب می‌کنند. بنابراین چیدمان اصولی و جذاب این فضاها بسیار مهم است. در چیدمان آشپزخانه بخش‌های مختلفی باید در نظر گرفته شود، از جمله پرده، کابینت، کاشی و دیوارها. در این مطلب مجله دلتا در مورد کاشی بین کابینتی می‌خوانید. ایجاد فضایی دلنشین، چشم‌نواز و گرم در آشپزخانه چندان ساده نیست. البته با توجه به تنوع در طرح‌های مختلف دکوراسیونی که برای هر از قسمت از آشپزخانه وجود دارد، با کمی خلاقیت و ترکیب اصولی رنگ‌ها می‌توانید آشپزخانه‌ای متفاوت داشته باشید. یکی از قسمت‌های جالب توجه که تأثیر زیادی در زیبایی آشپزخانه دارد، کاشی بین کابینتی است.

 

کاشی بین کابینتی چیست؟

همان طور که از نامش مشخص است، در فضای بین کابینت‌ها نصب می‌شود که نه تنها به دکوراسیون آشپزخانه انسجام می‌بخشد بلکه انتخاب درست طرح و رنگ آن جلوه بصری فوق‌العاده‌ای به آشپزخانه شما می‌بخشد. کاشی‌های بین کابینتی در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی در بازار وجود دارد و هر کدام ویژگی‌هایی دارد. می‌توانید طبق سلیقه شخصی و چیدمانی که برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه مدنظر دارید، یک مدل کاشی انتخاب و استفاده کنید. در ادامه با مدل‌های کاشی بین کابینتی بیشتر آشنا می‌شوید.

انواع مدل‌های کاشی بین کابینتی

کاشی ساده

اگر آشپزخانه شما کمی شلوغ به نظر می‌رسد و یا طرفدار سادگی هستید، می‌توانید از کاشی‌های ساده، یک رنگ و بدون هیچ طرحی استفاده کنید. این سادگی با انتخاب رنگ‌های سفید، شیری و کرم کامل می‌شود. البته برای جان بخشیدن به این رنگ‌های خنثی سعی کنید از وسایل تزئینی رنگی روی کابینت استفاده کنید.

 

کاشی طرح‌دار 

توصیه ما برای کسانی که دکوراسیون سایر قسمت‌های آشپزخانه‌شان ساده است یا رنگ کابینت‌ها خنثی و یکنواخت است، این است که از کاشی‌های طرح‌دار بین کابینت‌ها استفاده کنند. در این مدل هم طرح‌های اسلیمی شلوغ و هم طرح‌های ساده‌تر مثل چوب قابل استفاده است.

 

 کاشی مشکی 

استفاده از رنگ تیره در طراحی دکوراسیون داخلی طرفدران زیادی دارد، چرا که با کمی خلاقیت در انتخاب رنگ‌های مکمل آن فضای متفاوتی ایجاد می‌شود. انتخاب کاشی بین کابینتی مشکی در طراحی دکوراسیون آشپزخانه شاید باعث شود فضا تنگ‌تر به نظر برسد، اما جوی آرام ایجاد می‌کند و دست شما برای طراحی سایر قسمت‌ها و انتخاب رنگ آن‌ها باز می‌شود.

 

کاشی عمودی

برای چیدمان آشپزخانه‌های کوچک و یا با سقف کوتاه توصیه می‌شود از کاشی‌های عمودی استفاده کنید؛ چون نمای عمودی کاشی‌ها باعث ارتفاع بخشیدن به دیوارهای آشپزخانه می‌شود. جالب است بدانید که اگر این کاشی‌های عمودی براق هم باشند باعث انعکاس نور می‌شوند و آشپزخانه کوچک شما وسعت پیدا می‌کند.

 

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با انواع کاشی در دکوراسیون داخلی ” کاشی کاری های خلاقانه برای خانه‌های ایرانی ” را مطالعه کنید.

 

برای مشاهده مطالب بیشتر از مجله دکوراسیون دلتا دیدن نمایید

 



:: برچسب‌ها: دکوراسیون، دلتا، مجله دلتا، مجله دکوراسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 320
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
چیدمان سالن پذیرایی یکی از چالش‌ برانگیزترین بخش‌های طراحی دکوراسیون هر خانه محسوب می‌شود. به‌خصوص اگر پذیرایی ال شکل باشد باید تکنیک‌های خاصی برای چیدمان آن به کار ببریم.
 

شکل هندسی هر فضا نقش مهمی در نحوه چیدمان آن دارد. سالن‌های پذیرایی در خانه‌ها عموما مستطیل، مربع و ال شکل هستند و برای چیدمان هر کدام باید ترفندهای خاصی به کار بگیریم. همانطور که می‌دانید در آپارتمان‌های امروزی، پذیرایی ال شکل زیاد دیده می‌شود و ممکن است چیدمان چنین فضایی کمی مشکل به نظر برسد. اما نکته قابل توجه در پذیرایی ال شکل، تفکیک پذیرایی به دو قسمت است که کافی‌است شما کمی سلیقه به خرج دهید و این دو قسمت را با مبلمان مناسب بچینید. مجله دلتا همراه شماست و در این مطلب ایده هایی را برای طراحی دکوراسیون پذیرایی ال شکل به شما پیشنهاد می‌دهد.

دکوراسیون پذیرایی ال شکل

سالن پذیرایی یکی از مهم‌ترین قسمت‌های خانه محسوب می‌شود، چرا که تمام اعضای خانواده ساعات زیادی را در پذیرایی سپری می‌کنند. همچنین اولین مکان از فضای خانه است که در معرض دید مهمان‌ها قرار دارد و معیار قضاوت سلیقه‌ شما در طراحی است. بنابراین طراحی یک چیدمان دلنشین برای این فضا بسیار مهم است. همانطور که می‌دانید در پذیرایی های ال شکل معمولا فضا به دو قسمت تقسیم می‌شود که بهتر است قسمت کوچکتر را به میز ناهارخوری اختصاص دهید تا برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه کوچک‌تان به مشکل نخورید. با این کار می‌توانید در ساعات دیگر روز از آن فضا برای مطالعه هم استفاده کنید. اگر فضای پذیرایی ال شکل شما بزرگ است می‌توانید در قسمتی از پذیرایی مثلا روبه‌روی تلویزیون یا شومینه از مبل‌های راحتی استفاده و قسمت دیگر را برای پذیرایی از مهمان با مبلمان مدرن چیدمان کنید.

 

 توجه کنید که اگر آشپزخانه فضای کافی برای میز ناهارخوری دارد می‌توانید قسمت کوچکترِ پذیرایی ال شکل منزلتان را منحصراً به فضایی مناسب برای مطالعه اختصاص دهید. برای طراحی چنین فضایی می‌توانید از یک کتابخانه یا قفسه‌های کتاب در طرح‌های مختلف استفاده کنید و با یک میز مخصوص مطالعه فضایی آرام برای کتاب خواندن داشته باشید.

چیدمان پذیرایی ال شکل کوچک

دکوراسیون پذیرایی ال شکل به خودی خود کمی سخت به نظر می‌رسد، اگر مساحت کمی هم داشته باشد شاید در نگاه اول نگران کننده باشد. اما با کمی خلاقیت در طراحی می‌توانید از همان فضای اندک نهایت استفاده را ببرید. ابتدا توجه کنید با تمایزی که بین مدل مبلمان نشیمن و غذاخوری ایجاد می‌کنید، فضای خانه را مرزبندی کنید. شاید در نگاه اول تصمیم بگیرید از مبلمان ظریف و کم حجم استفاده کنید اما در تصویر مشاهده می‌کنید با وجود این مبلمان بزرگ و رنگ تیره در طراحی دیوارها، محیطی دلنشین خلق شده است. در کنار این مبلمان شاید استفاده از صندلی لهستانی به دلیل ظرافت آن‌ها، برای فضای ناهارخوری انتخاب مناسبی باشد.

 

 

 

برای مشاهده مطالب بیشتر از مجله دکوراسیون دلتا دیدن نمایید

 



:: برچسب‌ها: دکوراسیون، دلتا، مجله دلتا، مجله دکوراسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 255
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
ترکیب رنگ‌ها در طراحی دکوراسیون داخلی، یک فاکتور مؤثر در زیبایی و چشم‌نواز بودن فضا محسوب می‌شود.
 

بدیهی است که انتخاب رنگ و ترکیب مناسب رنگ‌ها در طراحی یک دکوراسیون داخلی جذاب و چشم‌نواز، بسیار تأثیرگذار است. بی‌شک تا کنون با چنین فضای تأثیرگذاری مواجه شده‌اید و این سؤال برایتان پیش آمده که چطور می‌توان رنگ‌ها را به شیوه‌ای جذاب در دکوراسیون داخلی ترکیب کرد. شناخت رنگ‌ها و قوانین مربوط به آن‌ها پاسخگوی این سؤال شماست و خواهید دید که فقط با به کارگیری قانون ساده ۱۰-۳۰-۶۰ تفاوتی فاحش در جذابیت دکوراسیون داخلی به وجود خواهد آمد. می‌توانید بر اساس سلیقه شخصی از رنگ‌های دلخواه تان استفاده کنید، اما اگر با این سوال مواجه شدید که ترکیب چه رنگ‌هایی مناسب است و یا از هر رنگ باید به چه میزان استفاده شود، این مطلب مجله دلتا را مطالعه کنید.

 نحوه استفاده از قانون ۱۰-۳۰-۶۰

در نظریه رنگ‌ها قانونی به نام ۱۰-۳۰-۶۰ تعریف شده است که با استفاده از آن می‌توانید بین رنگ‌های مورد استفاده در دکوراسیون داخلی تعادل برقرار کنید. به کار گرفتن این قانون علاوه بر این که جلوه بصری دکوراسیون داخلی را بیشتر می‌کند، باعث می‌شود اصولی که در روانشناسی رنگ‌ها تعریف شده‌است نیز تاثیرات خود را نشان دهند. قانون ۱۰-۳۰-۶۰ به شما پیشنهاد می‌دهد که ۶۰ درصد از فضای مدنظرتان؛ اتاق خواب، پذیرایی یا هر محوطه دیگر را به رنگ اصلی که متناسب با سلیقه خودتان انتخاب کرده اید اختصاص دهید؛ به‌طوری که این رنگ پس زمینه آن فضا باشد. برای مثال در مورد دکوراسیون پذیرایی می‌توانید این ۶۰ درصد را به دیوارها، کف و مبلمان اختصاص دهید.

 

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جادوی رنگ‌ها در دکوراسیون ” روانشناسی رنگ در دکوراسیون ” را بخوانید.

برای انتخاب رنگ دوم که سهم آن نیمی از رنگ اصلی است، نیاز نیست که مکمل رنگ اصلی باشد. تفاوت رنگ دوم و رنگ اصلی باید در حدی در نظر گرفته شود که تمایز آن‌ها در کنار هم به وضوح تشخیص داده شود و رنگ اصلی جای خودنمایی داشته باشد. این ۳۰ درصد را می‌توانید به پرده‌ها، یکی از دیوارها یا تابلو اختصاص دهید. رنگ سوم صرفاً برای جلوگیری از یکنواختی فضا و ایجاد کمی سرزندگی به کار می رود که به وسایل کوچک‌تر مثل کوسن‌ها، گلدان‌ها و سایر وسایل تزئینی اختصاص داده می‌شود.

 

 

 

برای مشاهده مطالب بیشتر از مجله دکوراسیون دلتا دیدن نمایید

 



:: برچسب‌ها: دکوراسیون، دلتا، مجله دلتا، مجله دکوراسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
استفاده از فرش و گلیم ایرانی در طراحی دکوراسیون داخلی علاوه بر حفظ اصالت فرهنگ ایرانی، فضایی دلنشین و صمیمی در خانه ایجاد می‌کند.
 

طراحی دکوراسیون داخلی با مبلمان هر چقدر هم جذاب و زیبا باشد، اضافه کردن یک فرش و گلیم ایرانی با نقش و نگار منحصربه‌فرد زیبایی آن را دو چندان می‌کند. فرش ایرانی نماد فرهنگ، هنر و اصالت ایرانی و برندی معتبر و نام آشنا در تمام دنیاست. معجزه فرش ایرانی درخشیدن آن در هر نوع دکوراسیونی، چه مدرن و چه کلاسیک است. هارمونی طیف‌های رنگی متفاوت در کنار هم و از همه مهم‌تر طرح‌های اصیلی که خاص فرهنگ ایران است، باعث شد فرش های ایرانی شهرت جهانی پیدا کنند و خوش بدرخشند.

با وجود این که هر سال طرح‌ها و رنگ‌های متفاوتی برای دکوراسیون داخلی فراگیر می‌شود، فرش ایرانی با تمام این طرح‌ها قابلیت ترکیب شدن دارد. نقش و نگار و رنگ‌های فرش و گلیم ایرانی در چیدمان مدرن و امروزی به حفظ فرهنگ اصیل ایرانی کمک می‌کند. در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مدرن، نقش اصلی را مبلمان ایفا می‌کنند؛ امّا در فضاهای بین مبل‌ها، کنار شومینه و راهروها می‌توانید فرش و گلیم با طرح‌های سنتی پهن کنید.

شاید استفاده کردن از فرش ایرانی در دکوراسیون‌های امروزی کمی برایتان دشوار باشد، اما نگران نباشید چون ما در این مطلب مجله دلتا به جایگاه فرش ایرانی در دکوراسیون داخلی می‌پردازیم.

فرش ایرانی در دکوراسیون آشپزخانه

فرش و گلیم ایرانی را در همه قسمت‌های خانه از دکوراسیون اتاق خواب گرفته تا راه‌پله، راهرو و نشیمن می‌توان استفاده کرد. استفاده از فرش و گلیم ایرانی در تمام قسمت‌های منزل حتی در آشپزخانه حس گرما و صمیمیت را به محیط منتقل می‌کند.

 

فرش ایرانی در دکوراسیون نشیمن

در اتاق نشیمن می‌توانید فرش و گلیم را وسط مبل‌ها پهن کنید تا کفپوش خانه  هم جلوه خود را داشته باشد. البته لزومی ندارد حتما تابع شکل مستطیلی فرش باشید که وسط مبل‌ها قرار بگیرد. با کمی خلاقیت می‌توانید از گلیم فرش‌هایی در ابعاد کوچک استفاده کنید و آنها را اطراف مبل‌ها پهن کنید.

 

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با چگونگی استفاده از فرش ایرانی در دکوراسیون داخلی “ ۷ قانون مهم در انتخاب و استفاده از فرش ایرانی ” را مطالعه کنید.

اگر از موکت به عنوان کفپوش خانه استفاده می کنید، می‌توانید گلیم‌هایی در ابعاد کوچک را روی موکت پهن کنید. البته اگر رنگ موکت از طیف‌های رنگی خنثی باشد، جلوه فرش بیشتر نمایان می‌شود.

 

 

برای مشاهده مطالب بیشتر از مجله دکوراسیون دلتا دیدن نمایید

 



:: برچسب‌ها: دکوراسیون، دلتا، مجله دلتا، مجله دکوراسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
انتخاب کفپوش مناسب علاوه بر جلوه ظاهری منحصربه‌فرد، تأثیر زیادی هم در جذاب‌تر شدن دکوراسیون داخلی دارد.
 

در تعریف کفپوش ساختمان می‌توان گفت پوششی است که برای کف ساختمان استفاده می‌شود. کفپوش‌های ساختمانی از تنوع بالایی در جنس بهره‌مندند که از آن جمله می‌توان به سنگ، سرامیک، پی وی سی، لمینت، چوب و … اشاره کرد. یکی از کفپوش‌های پرطرفدار برای ساختمان، پارکت لمینت است که علاوه بر مزایای قابل توجهی که در ادامه خواهید خواهند، جلوه بسیار زیبایی هم در دکوراسیون داخلی دارد.  مجله دلتا در این مطلب هر آنچه در مورد کفپوش لمینت لازم است بدانید را در اختیارتان می‌گذارد.

پارکت لمینت

پارکت لمینت نوعی کفپوش ساختمان است که گاهی به اشتباه آن را همان پارکت می‌دانند، در صورتی که پارکت لمینت در واقع برای مرتفع کردن مشکلات پارکت به بازار عرضه شد و از جمله کفپوش‌های مدرن محسوب می‌شود. هر چند شباهت زیادی به پارکت دارد، اما تفاوت‌هایی دارد که بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. لمینت از چهار لایه تشکیل شده که لایه اصلی آن از جنس (HDF(high density fiberboard یعنی صفحات فیبر با چگالی بالا است، که به دلیل همین چگالی بالا، مقاومت لمینت در برابر هر نوع آسیب نسبت به چوب طبیعی بیشتر است. پارکت لمینت برای ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری مناسب است.

 

 

نکات مهم در خرید انواع کفپوش

 فاکتورهای زیادی از جمله مقرون به صرفه بودن، تناسب با دکوراسیون داخلی، نوع کاربری ساختمان (مسکونی، اداری، تجاری) و نوع زیرسازی کف ساختمان در انتخاب کفپوش مناسب مؤثر است. یکی دیگر از عوامل مهم در خرید کفپوش، در نظر گرفتن مقاومت آن است. برای مکان‌هایی که رفت و آمد زیاد است باید از کفپوش‌های مقاوم به ضربه استفاده کنیم و برای مکان‌های خلوت‌تر بیشتر جنبه زیبایی و جلوه ظاهری کفپوش مورد توجه قرار می‌گیرد؛ چون در غیر این صورت خیلی زود ناچار به بازسازی کف ساختمان خواهیم شد. جالب است بدانید که لمینت تمام این ویژگی‌ها را دارد.

 

 

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با انواع پارکت ” بهترین نوع پارکت ها کدامند؟ ” را مطالعه کنید.

چرا لمینت؟

 مزایای پارکت لمینت که آن را از سایر کفپوش‌ها متمایز می‌کند عبارتند از:

عدم استفاده از چسب برای نصب:

  • دور تا دور لمینت شیارهایی به نام کلیک طراحی شده که این شیارها در هم قفل می‌شوند و با تکیه به وزن سطحی خودشان روی زمین می‌خوابند.
  • جلوگیری از آسیب‌های احتمالی به کف ساختمان هنگام نصب و امکان استفاده مجدد از لمینت در طرح‌های مختلف در هر بار بازسازی کف خانه

مقاومت در برابر آب :

با در نظر گرفتن احتمال ریختن مایعات روی کف، مقاومت خوب لمینت در برابر آب، یک ویژگی قابل توجه در انتخاب کفپوش است.

عایق گرما و صدا:

قبل از نصب کفپوش لمینت، یک لایه فوم زیر آن قرار می‌گیرد که تا حدود زیادی مانع انتقال صدا به واحدهای زیر می‌شود، به‌علاوه اینکه این فوم عایق گرما است.

مقاومت در برابر اجسام نوک تیز:

کفپوش لمینت  به دلیل روکش محکم روی سطح آن ، در مقابل آسیب‌های محیطی مثل برخورد اجسام نوک تیز، مقاوم است.

مهم‌ترین نکته در استفاده از پارکت لمینت قیمت مناسب آن است که نسبت به سنگ، سرامیک و دیگر کفپوش‌ها مقرون به صرفه‌تر است. ناگفته نماند که  نصب کفپوش لمینت در مقایسه با سایر کفپوش‌ها بسیار سریع تر است.

 

برای مشاهده مطالب بیشتر از مجله دکوراسیون دلتا دیدن نمایید

 



:: برچسب‌ها: دکوراسیون، دلتا، مجله دلتا، مجله دکوراسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
نگهداری گل‌های آپارتمانی در خانه علاوه بر تصفیه هوا و زیبایی محیط، به فضای خانه سرزندگی و طراوت می‌بخشد و به سلامت روان افراد هم کمک می‌کند.
گل پتوس

زیبایی و ایجاد هوای پاک و آرامش توأم با انرژی با وجود گیاهان آپارتمانی باعث شده است استفاده از گیاهان در آپارتمان‌ها روز به روز بیشتر مورد توجه قرار گیرد. بدیهی است که فضای داخلی خانه‌ای که گیاهان آپارتمانی به عنوان بخشی از دکوراسیون داخلی آن، دل‌نشین‌تر، زیباتر و آرامش‌بخش‌تر باشد. بسته‌ به علایق و وسعت فضای خانه، چند نوع گلدانرا  انتخاب کنید و ازوجود آن‌ها لذت ببرید. نگهداری برخی از گیاهان آپارتمانی از جمله گل پتوس بسیار آسان و راحت است و از جمله گیاهان آپارتمانی پرتوان است.

در این مطلب مجله‌ دلتا به معرفی گل پتوس و شرایط نگهداری این گیاه زیبا می‌پردازیم.

گل پتوس

معرفی گل پتوس

گل پتوس از خانواده گل‌های شیپوری است و مشخصه ظاهری که آن را متمایز می‌کند برگ‌های قلبی شکل و زیبای آن است. دو نوع گل پتوس داریم: پتوس با برگ‌‌های معمولی و پتوس با برگ‌های ابلق. هر دو نوع پتوس نیاز به مراقبت دارند و حتی در سایه هم روند رو به رشد خود را به خوبی خواهند داشت ولی برگ‌های ابلق نسبت به برگ‌های معمولی نیاز بیشتری به نور دارند. شاخه‌های این گیاه بالارونده هستند و تا سقف ادامه می یابند که همین امر جلوه زیبایی به دکوراسیون داخلی می‌دهد.

شرایط نگهداری گل پتوس

میزان نور خورشید

نیاز کم به نور خورشید یکی از ویژگی‌های اکثر گل‌های آپارتمانی است. گل پتوس هم در این دسته قرار دارد، این گیاه زینتی و مقاوم نیازی به نور مستقیم خورشید ندارد و در صورتی که در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار بگیرد برگ‌های آن دچار آفتاب سوختگی و پژمرده می‌شوند. در صورتی که برگ‌های کمرنگ گل پتوس به تدریج زرد شوند نشانه‌ی این است که پتوس شما بیش از حد در معرض نور قرار دارد.گیاه پتوس حتی با نور متعادل فضای خانه هم شرایط مناسب خود را حفظ می کند؛و بنابراین گیاهی کاملا متناسب با فضای آپارتمانی است.

نحوه آبیاری

نکته جالب در مورد گل پتوس این است که هم در آب و هم در خاک رشد می‌کند. اما مراقب باشید که اگر از ابتدا در آب قرار داده می شود آن را به خاک منتقل نکنید، چون شرایط نگهداری بعد از تغییر محل رشد بسیار سخت خواهد شد. اگر در خاک باشد بهتر است هر ۵-۴ روز یک بار آبیاری شود، چون باید خاک آن همواره مرطوب باشد. البته قبل از هر بار آب دادن مطمئن شوید که سطح خاک تقریبا خشک شده باشد. یکی دیگر از دلایل زرد شدن برگ‌های پتوس آب دادن بیش از حد به این گیاه است و همچنین اگر برگ‌ها قهوه‌ای یا پژمرده شدند نشانه کم آبی است. ناگفته نماند آب دادن بیش از حد، به ریشه آن هم آسیب می‌رساند. در فصل سرد تعداد دفعات آبیاری را کمتر کنید مثلا هر ۷-۶ روز یک بار. چون همان رطوبت اندک محیط برایش کافی است.

گیاهان آپارتمانی

دمای مناسب

پتوس یک گیاه گرمسیری است و دمای بین ۲۲ تا ۳۲ درجه سانتی‌گراد برایش مناسب است. البته در دمای پایین‌تر هم تا حدودی مقاومت می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با سایر گیاهان آپارتمانی مقاوم “ گیاهان آپارتمانی مقاوم ” را مطالعه کنید.

توجه کنید که گل پتوس به دلیل داشتن برگ‌های سمی حتما باید دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی باشد، البته برگ‌های پتوس کشنده نیست ولی اگر جویده و هضم شوند باعث تحریک دستگاه گوراش و منجر به استفراغ می‌شوند.

 



:: برچسب‌ها: دلتا،مجله دلتا،خرید آپارتمان،املاک دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 194
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
رنگ سال نه فقط بهانه خوبی برای آن دسته از افراد است که بدر پی ایجاد تنوع در دکوراسیون داخلی خانه هستند، بلکه با تعیین یک خط مشی مشخص انتخاب را برای آن‌ها راحت‌تر می‌کند.
 

شرکت پنتون (Pantone) از شرکت های تعیین کننده رنگ سال، طراحان دکوراسیون داخلی را در همین خصوص به چالش می‌کشد. انتخاب رنگ سال با توجه به رویدادهای مهم جهان در سال قبل و در آستانه سال جاری انجام می‌شود. با توجه به تغییرات محیط زیست و شرایط آب و هوایی در سال گذشته سبک زندگی سالم، تندرستی و سلامت روان در سال ۲۰۲۰ بیشتر مورد توجه قرار گرفت، از این رو رنگ دکوراسیون ۲۰۲۰ اقتباسی از رنگ طبیعت و زمین است یعنی رنگ آبی و سبز ملایم و طیف رنگی خاکی و خنثی .

نکته قابل توجه در این انتخاب، کنار رفتن رنگ‌های براق و درخشان است. رنگ‌های ملایم، خنثی و مات با در نظر گرفتن آرامش روانی که به محیط القاء می‌کنند، انرژی و هیجان به جا مانده از رنگ‌های براق سال‌های قبل را در خود حل کرده و به صنعت طراحی و فضای منازل آرامش بخشیدند.  مجله دلتا در این مطلب چند مدل طراحی داخلی با رنگ سال دکوراسیون ۲۰۲۰ به شما پیشنهاد می‌دهد.

استفاده از رنگ سبز

رنگ سبز در آرامش اعصاب و روان افراد تأثیر دارد و استفاده از آن در طراحی دکوراسیون داخلی حس آرامش و کاهش فشارهای روانی را القا می‌کند.در انتخاب رنگ سال ۲۰۲۰ هم توجه به سلامت روان موردنظر کارشناسان این صنعت بود و فلسفه‌ انتخاب این رنگ روانشناسی نهفته در دل آن بود.

 

 

 

استفاده از رنگ آبی

استفاده از رنگ آبی در طراحی دکوراسیون افزون بر اینکه بر بزرگتر و دلبازتر شدن محیط تأثیر دارد، باعث آرامش ذهن می‌شود؛ همان حسی که از دیرباز با نگاه کردن به آبی آسمان و دریا داشته‌ایم. البته نباید رنگ آبی را در تمام دیوارهای یک فضا به کار برد. برای مثال سقف یا برخی دیوارها را با طیف‌های رنگی خنثی طراحی کنیم.

 

 

رنگ های خنثی و خاکی

رنگ‌های خنثی چندان نمی‌توانند جلب توجه کنند اما با کمی خلاقیت و ترکیب رنگ‌های کِرِم و خاکی با رنگ‌های خنثی، افزون بر القای آرامش و سلامت روان، فضایی روشن و دلباز خلق می‌کنند. البته برای روح بخشیدن به فضا می‌توانید از گیاهان آپارتمانی برای ایجاد طراوت و شادابی در محیط استفاده کنید.

 

 

همان‌طور که در توضیح آثار روانی هر سه رنگ خواندید، ویژگی بارز تمام آن‌ها القای آرامش روانی به مخاطب است؛ پس هر کس به سلیقه خودش می‌تواند یکی از این رنگ‌ها یا ترکیبی از آن‌ها را برای چیدمان نشیمن یا محوطه دلخواه منزل انتخاب کند.

 

برای مشاهده مطالب بیشتر از مجله دکوراسیون دلتا دیدن نمایید

 



:: برچسب‌ها: دکوراسیون، دلتا، مجله دلتا، مجله دکوراسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 241
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
راه پله داخلی خانه می‌تواند یکی از المان‌های زیباسازی دکوراسیون و فضای داخلی باشد که با ایده‌های خلاقانه می‌توانید جذابیت منحصربه‌فردی به آن ببخشید.
 

دکوراسیون راه پله‌

راه پله در فضای داخلی ساختمان در کنار سایر کاربردهایی که دارد می‌تواند به عنوان یک بخش از زیباسازی دکوراسیون داخلی استفاده شود. چه در آپارتمان‌های کوچک و چه در ساختمان‌های بزرگ، با کمی خلاقیت و بدون صرف هزینه خاصی می‌توانید از یک راه پله ساده فضایی زیبا و متفاوت بسازید و چیدمان دلخواه خود را ایجاد کنید. برای تزیین راه پله انتخاب‌های زیادی دارید؛ رنگ آمیزی پله‌ها، استفاده از گیاهان آپارتمانی یا گلدان‌های مصنوعی، استفاده از عکس‌های خاص و خاطره‌انگیز. در این مطلب مجله دلتا چند ایده‌ ساده اما جذاب را برای چیدمان راه پله داخل ساختمان می‌خوانید.

 

طراحی راه‌پله با رنگ آمیزی

رنگ‌آمیزی با رنگ سیاه برای محیط‌های نسبتاً وسیع و با سقف بلند مناسب است چون باعث می‌شود فضای راه پله گرفته‌تر و بسته‌تر به نظر برسد. در مقابل رنگ سیاه، استفاده از رنگ سفید و هم‌خانواده‌های آن باعث دلبازتر شدن فضای مورد نظرتان می‌شود. البته از ترکیب هر دو رنگ هم می‌توانید استفاده کنید.

 

یک ایده‌ دیگر این است که تمام قسمت های راه پله اعم از کف پله‌ها، نرده‌ها و حتی سقف محدود به آن را یک رنگ بزنید و یک فضای متفاوت ایجاد کنید.

 

انتخاب دیگری که دارید استفاده از طیف‌های رنگی متفاوت متناسب با دیگر رنگ‌هایی که در چیدمان سایر قسمت‌های خانه به کار برده شده، که در اصطلاح به طرح مدادرنگی معروف است . این ایده بیشتر برای طراحی راه پله اتاق کودک مناسب است.

 

طراحی با گل‌های آپارتمانی یا مصنوعی

تزیین راه پله با گل و گیاه علاوه بر زیبایی، طراوت و سرزندگی خاصی به فضای خانه می‌بخشد.

 

 

تزیین راه پله با تابلو

از قاب عکس‌های خاطره انگیز استفاده کنید یا متناسب با سبک هنری مورد علاقه‌تان با تابلو‌های تزیینی متفاوت در سایزهای مختلف فضای محدود به راه پله را تزیین کنید.

 

طراحی راه پله با کاغذ دیواری

از ساده‌ترین روش های تزیین راه پله‌  استفاده از طرح‌های مختلف کاغذ دیواری است.

 

 

 

برای مشاهده مطالب بیشتر از مجله دکوراسیون دلتا دیدن نمایید

 



:: برچسب‌ها: دکوراسیون، دلتا، مجله دلتا، مجله دکوراسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
آشپزخانه قلب خانه است و چیدمان آن به بهترین شکل ممکن سبب می‌شود بر دکوراسیون کل فضا تاثیر مثبتی بگذارد.
دکوراسیون آشپزخانه کوچک

دکوراسیون آشپزخانه کوچک

دکوراسیون داخلی آشپزخانه از جمله مهم‌ترین دغدغه‌های طراحان داخلی است ‌به خصوص که در سال‌های اخیر عموما متراژ آشپزخانه‌ها در سرتاسر دنیا کوچک و نقلی شده است. اگرچه در گذشته هم اغلب آشپزخانه‌ها کوچک و نقلی بودند اما امروزه آشپزخانه کوچک در خانه‌های آپارتمانی بیشتر خودنمایی می‎کند و به‌همین سبب دکوراسیون آشپزخانه کوچک تبدیل به یک چالش شده است. در این مطلب مجله دلتا چند ایده کاربردی به شما پیشنهاد می‌دهیم.

نورپردازی در آشپزخانه

نورپردازی آشپزخانه

نور‌پردازی مناسب یکی از ترفندهای هوشمندانه و اساسی برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه‌ کوچک است. هر چه آشپزخانه شما نور کمتری داشته باشد دلگیر و کوچک‌تر به نظر می‌رسد. از لامپ‌های هالوژن در سقف بالای کابینت‌ استفاده کنید تا آشپزخانه‌ نور بیشتری پیدا کند. به کار بردن لوسترهای بلند و پر نور یک ترفند ساده دیگر برای نورپردازی مناسب آشپزخانه است. از سوی دیگر با انتخاب پرده سبک و نازک، نور طبیعی بیشتری را وارد آشپزخانه کنید. هر چه آشپزخانه با نور طبیعی روشن‌تر شود فضا بزرگ‌تر به نظر می‌رسد.

کابینت هایگلاس

کابینت آشپزخانه کوچک هایگلاس

یکی دیگر از روش‌های زیرکانه برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه کوچک استفاده از کابینت‌های بلند و البته براقِ هایگلاس است. برای آشپزخانه حداقل دو کابینت سرتاسری و بلند به ارتفاع سقف آشپزخانه در نظر بگیرید. به این ترتیب هم جای بیشتری برای وسایل باز می‌شود و هم رنگ براق کابینت‌ها با ایجاد خطای دید، آشپزخانه را بزرگ‌تر و دلبازتر از آن‌چه هست نشان می‌دهد. از سوی دیگر اگر درهای بالایی کابینت‌ها شیشه‌ای و البته داخل کابینت‌ها مرتب و خلوت باشد فضا بزرگ‌تر به نظر می‌رسد. سعی کنید تفاوت زیادی میان رنگ دیوار و کابینت‌ نباشد.

پیشنهاد مطالعه: یکی از جدیدترین انواع کابینت، مدل جزیره است که در صورت تمایل می‌توانید مطلب “جزیره آشپزخانه در فضاهای کوچک” را مطالعه کنید.

آشپزخانه بدون اپن

دکوراسیون آشپزخانه کوچک بدون اپن

در آشپزخانه‌های بدون اپن برای جا دادن وسایلی مثل قوطی چای، ظرف قهوه، ادویه و لوازم دکوری مناسب آشپزخانه می‌‎توانید از شلف چوبی یا شلف‌هایی به رنگ کابینت‌ آشپزخانه بدون اپن استفاده کنید. به این ترتیب هم وسایل مورد نیاز خود را در آن‌ها جا می‌دهید، هم جلوه‌ای شیک و کلاسیک به آشپزخانه می‌بخشید. علاوه بر این، جلوی بی‌نظمی آشپزخانه را می‌گیرید.

دکوراسیون آشپزخانه مدرن

دکوراسیون آشپزخانه مدرن

یکی از مدرن‌ترین روش‌های چیدمان آشپزخانه کوچک و ایرانی، استفاده از کانتر در محیط است. برای دکور این مکان، به جای استفاده از کانترهای ضخیم و زمخت بهتر است از کانترهای چوبی نازک استفاده کنید تا هم فضای کمتری را اشغال کند و هم فضا را بزرگ‌تر نشان دهد. حتی اگر می‌خواهید چیدمان این بخش را به سبک آشپزخانه جزیره‌ای بچینید، بهتر است از کانترهای کم حجم و نازک استفاده کنید. به کار بردن کانترهای متحرک یک ایده فوق‌العاده دیگر برای دکوراسیون آشپزخانه کوچک است.

نقشه آشپزخانه کوچک

نقشه آشپزخانه کوچک

ایرانی‌ها علاقه زیادی به آشپزی دارند و دورهم غذا خوردن یکی از جذاب‌ترین کارهای روزانه است. به همین دلیل وجود لوازم پخت و پز از جمله فر و مایکرویو در بیش‌تر آشپزخانه‌ها ضروری است. اگر هنوز در مرحله طراحی و ساخت منزل‌ خود هستید و برای آشپزخانه متراژ زیادی در نظر نگرفته‌اید به یاد داشته باشید که دستگاه فر و مایکرویو را داخل کابینت‌های دیواری تعبیه کنید. چیدمان این وسایل، روی کانتر یا کابینت‌ها در آشپزخانه‌های کوچک هم فضای زیادی را اشغال می‌کند و هم آشپزخانه را شلوغ و در نتیجه کوچک‌تر نشان می‌دهد. یک راه‌حل دیگر، طراحی محفظه مخصوص، برای جا دادن یخچال، فریزر، ماشین لباسشویی و ظرفشویی است که در اکثر آشپزخانه‌های ایرانی جایی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

دکوراسیون آشپزخانه کوچک

چیدمان آشپزخانه کوچک ایرانی

در دکوراسیون آشپزخانه کوچک گاهی چاره‌ای جز در نظر گرفتن فضای خالی بالای کابینت‌ها برای جا دادن وسایل باقی نمی‌ماند. البته لازم است این کار با نهایت دقت، سلیقه و نظم انجام شود. اگر ظروف چوبی یا عتیقه و زیبا دارید آن‌ها را بالای کابینت‌ جا بدهید. به این ترتیب محیط را چشم‌نواز و از فضای آشپزخانه به خوبی استفاده می‎کنید. علاوه بر این می‌توانید با قرار دادن شلف‌های متعدد روی دیوار کمبود جا را جبران و به داشتن نمایی جذاب کمک کنید.



:: برچسب‌ها: دکوراسیون، دلتا، مجله دلتا، مجله دکوراسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
تزیین اتاق کودک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ زیرا زیبا بودن محیط سبب می‌شود فرزند شما روحیه‌ای شاد داشته باشد.
 

چگونه اتاق کودک را تزیین کنیم ؟

وقتی که لفظ دکوراسیون بر زبان جاری می‌شود اغلب مردم فکر می‌کنند منظور از این کلمه، چیدمان بخش‎‌ هایی مانند سالن یا اتاق نشیمن منازل است. باید بدانید که دکوراسیون خانه فقط شامل سالن پذیرایی نمی‌شود، بلکه تمام نقاط را در برمی‌گیرد. تزیین اتاق کودک یکی از این فضاها است که در صورت رعایت برخی نکات و بهره‎‌مندی از چیدمان درست و اصولی می‌تواند کاری بسیار لذت‌بخش باشد و محیط خانه‎ را عوض کند.

به گزارش اختصاصی مجله دلتا، در سال‌ های گذشته با افزایش توجه به تزیین اتاق کودک، پس از یک دوره طولانی تحقیق و بررسی محققان به این نتیجه رسیده‌ اند که برای رشد و تعالی شخصیت فردی و اجتماعی، کودکان به این فضاهای شخصی سازی شده نیاز دارند. به این ترتیب، آن‌ ها می‌توانند محیطی آرام برای خود داشته باشند و زمانی را برای خواندن یک کتاب یا رسم یک تصویر اختصاص دهند و به راحتی در محیط شخصی خود به مطالعه بپردازند.

در این بین با توجه به اهمیت این موضوع، چگونگی چیدمان دکوراسیون اتاق کودک نیز در سال‌ های گذشته دستخوش تغییرات بسیاری شده و انواع وسیله‌ های مورد نیاز و مفید برای داشتن چیدمانی مناسب با طراحی ‎‌های نوین و متنوع در حال ارائه به بازار است. برای تزیین اتاق کودک طرح‌ های گوناگونی وجود دارد. دغدغه والدین این است که با توجه به وجود گزینه‌ های فراوان، بهترین انتخاب را برای فرزندان در نظر بگیرند؛ اما باید بدانید که چیدمان اتاق کودک دارای قواعدی است که حتما باید رعایت شود.

 

اتاق پسرانه

توجه داشته باشید که تزیین اتاق کودک زمانی درست و اصولی به نظر خواهد رسید که با سلیقه آن‌ ها چیده شود نه با نظر بزرگ‌تر ها؛ زیرا در نهایت اتاق برای کودک است و او زمان زیادی را در آن سپری خواهد کرد، بنابراین باید به شکلی چیده شود که باعث شادی و نشاط هرچه بیش‌تر آن ها گردد. به طور مثال برای اتاق پسرانه که معمولا به فوتبال علاقه دارد می‌توانید از وسیله ‎‌هایی مانند توپ و اشکال مختلف موجود در زمین فوتبال استفاده کنید.

یکی از این موارد مهم، توجه به انتخاب درست رنگ است. رنگ و طرح در تزیین اتاق کودک باید به گونه ‎‌ای انتخاب شود که با گذشت زمان و بزرگ شدن کودک نیز قابل استفاده باشد و زیبایی روانی و بصری خود را از دست ندهد. با توجه به این نکات، می‌توانید به یک دکوراسیون شیک و هوشمندانه دست پیدا کنید.

 

اتاق دخترانه

برای رنگ دیوارهای اتاق می‌توانید از رنگ ‎‌های ملایم کمک بگیرید. این کار باعث می‌شود تا اتاق بزرگ‎‌تر از آنچه که هست دیده شود. علاوه بر این، به کار بردن رنگ‌ های جذاب و پویا نیز می‌تواند در روحیه کودک تاثیر مثبتی داشته باشد؛ مثلا رنگ صورتی یا ترکیب دو رنگ نارنجی و سبز زیبایی بی‌نظیری را برای اتاق دخترانه ایجاد می‌کند. البته می‌توانید به جای رنگ از کاغذ دیواری هم استفاده کنید. بیش تر دختران به اشکال رنگارنگ علاقه دارند که توصیه می‌شود کاغذ دیواری ‎های گل‌دار، رنگارنگ یا طرح‎‌دار را برای اتاق آن‌ ها در نظر بگیرید.

 

انتخاب مبلمان مناسب

مبلمان را از رنگ‌‎ های روشن انتخاب کنید. رنگ‌ های آبی، سفید و کرم از جمله رنگ‌ هایی هستند که در برجسته‎‌تر کردن ترکیب اتاق کودک می‌توانند نقش مهمی را ایفا کنند. البته دانستن این نکته ضروری است که برای ایجاد کنتراست، رنگ‎‌های کاملا متفاوت یا مکمل نیز به یاری شما خواهند آمد. برای مثال بهتر است در کنار تخت کرم رنگ از رنگ‎ آبی و یا نارنجی که از رنگ ‎های مکمل به شمار می‌روند، استفاده کنید، یا در کنار میزی که به رنگ سفید رنگ آمیزی شده از صندلی‌ های سبز رنگ برای تکمیل رنگ آمیزی اتاق بهره ببرید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیش تر با نقش رنگ در فضای داخلی خانه، مطلب “روانشناسی رنگ در دکوراسیون” را مطالعه کنید.

همچنین در تکمیل تزیین اتاق کودک می‌توانید از تختخواب و کمد لباس متناسب با سایر وسیله ‎ها استفاده کنید و به جای خالی گذاشتن دیوار اتاق یا آویزان کردن وسیله‎‌ های بی مورد، از تابلوهای مختص کودکان یا جدول‌ های آموزشی کمک بگیرید. علاوه بر این، وجود قفسه ‎های رنگی کتاب نیز می‌تواند به عنوان یک عنصر زیبا برای دکوراسیون اتاق نقش مهمی ایفا کند.

 

فضایی آرام برای مطالعه

  برای مهیا کردن محیط مناسب مطالعه برای کودکان می‌توان از چراغ ‎هایی که با دکوراسیون میز و صندلی اتاق هماهنگی دارند، استفاده کرد. این چراغ‌ ها در طرح‌ ها و اندازه‌‎ های مختلف در بازار موجود است و می‌توان از مدل‌هایی مانند طرح ابر، گل و یا الگوهای هندسی برای این چیدمان بهره برد.

با استفاده از این موارد، فضای اتاق را برای کودک لذت‌بخش‎ و با قرار دادن میز و صندلی‌ هایی متناسب با قد آن‌ ها محیطی دل‌نشین و کاربردی برای بازی با دوستان و همسالان آن‌ ها ایجاد کنید.

 

برای مشاهده مطالب بیشتر از مجله دکوراسیون دلتا دیدن نمایید

 



:: برچسب‌ها: دکوراسیون، دلتا، مجله دلتا، مجله دکوراسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
یکی از راه های محوطه سازی و تزیین تراس، بالکن، پاسیو و ... استفاده از فلاور باکس است. می‌توانید در ادامه این مطلب، نمونه هایی از فضاهای سبز تزیین شده با این وسیله را ببینید.
فلاور باکس

فلاور باکس

فلاور باکس (گلشنه) جعبه ای تزیینی است که از جنس های مختلفی از جمله بتن، چوب یا پلاستیک تولید می‌شود و می‌توان داخل آن گلکاری کرد. آیا حیاط خانه شما به کاشت گل های جدید یا بازسازی کامل نیاز دارد؟ با مجله دلتا همراه شوید تا نکاتی را برای طراحی باغ، حیاط، تراس، بالکن و … بیاموزید.

اگر قبلاً طراحی منظره نکرده‎ اید، ممکن است تمام گزینه هایی که می‌توانید انجام دهید، به نظرتان جزییات بسیار زیادی داشته باشد. فلاور باکس چیست؟ چه مدل هایی دارد؟ از چه جنسی تولید می‌شود؟ پاسخ همه این سوال‌ ها می‎تواند به شما در انتخاب صحیح و طراحی مناسب کمک کند. تزیین محوطه و فضای سبز، اصول یکسانی دارد. به ‎طور کلی همان اصولی که به شما در طراحی و دکور اتاق کمک ‌می‌کند، در خارج از محیط اتاق نیز صادق و قابل اجرا است. در ادامه مطلب شما می‌توانید با رعایت نکاتی ساده، محوطه و چشم انداز خانه، باغچه، ویلا و … خود را طراحی کنید.

جعبه گل

انواع فلاور باکس

آیا بچه های شما نیاز به یک فضای بازی دارند؟ آیا افراد خانواده شما برای تفریح در یک پاسیو جمع می‌شوند؟ آیا می‌خواهید محلی برای دورهمی خانواده، دوستان و … داشته باشید؟ برای تحقق این خواسته‎ ها کافی است ابتدا فهرستی از نیازها و خواسته ‎ها را تهیه و طبق آن طراحی کنید. این یک اصل سازماندهی شده برای طراحی چشم انداز است. یکی از گزینه هایی که می‌تواند به شما در داشتن محوطه ای جذاب کمک کند استفاده از فلاور باکس است. در این جا چند نوع از آن را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

  • نکته: در هنگام طراحیِ فضا، الگوهای حرکتی خورشید و باد را در نظر بگیرید. ممکن است بخواهید یک پاسیو را در سمت غرب حیاط خانه ایجاد کنید، در حالی که خورشید بعد از ظهر، بیشتر به آن سمت می‌تابد و محل مورد نظر خیلی گرم می‌شود. این‎ ها اشتباهات رایج در طراحی محوطه برای مبتدیان است. محوطه را با توجه به الگوی حرکت خورشید و باد در زمان های مختلف روز و سال طراحی و سعی کنید هر چیزی در جای صحیح خود قرار گیرد. برای مدتی صحنه طراحی شده را با جزییات کامل تصور کنید. نتیجه ‎گیری سریع در مورد حیاط می‌تواند منجر به انتخاب‎ هایی شود که در بلند مدت پاسخگوی نیازهای شما نیست.

فلاور باکس بتنی

  • فلاور باکس بتنی

شما می‌توانید ایده ‎های خود را از یک نقطه شروع کنید و به مرور زمان در تکمیل فرایند طراحی، در ایده‎ اولیه تغییراتی ایجاد کرده و آن را توسعه دهید. به عنوان نمونه می‌توانید از یک فلاور باکس در حیاط خانه یا پشت پنجره استفاده کنید و در ادامه محل قرارگیری آن را نسبت به نور، باد و چشم انداز مناسب تغییر دهید. یکی از انواع فلاور باکس، نوع بتنی آن است که به دلیل داشتن جداره ای مقاوم و رنگی خنثی، می‌توانید آن را در مکان های گوناگون قرار دهید و سایر لوازم را با آن هماهنگ کنید. فلاور باکس بتنی را به دلیل داشتن وزن زیاد، می‌توان بدون نیاز به نصب روی دیوار، داخل محوطه و حتی فضاهای تفریحی قرار داد.

فلاور باکس دیواری

  • فلاور باکس دیواری

هر طراحی خوب دارای یک یا چند مرکز توجه است. نقطه کانونی در حیاط و فضای سبز، ممکن است یک مجسمه، گیاهی خیره کننده، یک درخت کهن سال، ابتدای ورودی بنا یا پنجره ای خاص باشد. با قرار دادن فلاور باکس دیواری روی یکی از این نقاط، توجه را به آن سمت جلب کنید. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که چه گلی را برای کاشتن در فلاور باکس انتخاب می‌کنید. اگر محل نصب در معرض نور مستقیم خورشید است، گیاهان سایه دوست را نباید انتخاب کنید، زیرا به سرعت خشک می‌شوند و زیبایی خود را از دست می‌دهند. می‌توانید گل شمعدانی یا سبزیجاتی مانند فلفل را درون آن بکارید.

فلاور باکس پلاستیکی

  • فلاور باکس پلاستیکی

یک اصل پر طرفدار در طراحی چشم انداز، توجه به مقیاس است. با قدم زدن در محیط، می‌توانید مقیاس فضا را درک و از وسایلی استفاده کنید که با آن متناسب باشد. دقت به جزییات بسیار مهم است. تغییر در اندازه، شکل و رنگ گیاهان، بلندی قد در برابر یک ساختمان و قرار دادن فلاور باکس در مسیرهایی که نگاه مردم را هدایت می‌کند، اهمیت دارد. فلاور باکس های پلاستیکی در ابعاد متنوعی تولید می‌شوند که می‌توانید با توجه به ظرفیت فضا و در نظر داشتن مقیاس، انواع مختلف آن را در اندازه های گوناگون تهیه کنید.

در ارتباط با طراحی محوطه، بسیاری از موارد دیگر وجود دارد که قابل تامل و اجرا است. به یاد داشته باشید صبر و شکیبایی، کلید طراحی محوطه ای روح بخش با چشم اندازی زیبا است. از خلاقیت خود بهره ببرید و فضای سبز خانه خود را آن گونه که می‌پسندید تزیین کنید.



:: برچسب‌ها: دکوراسیون، دلتا، مجله دلتا، مجله دکوراسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 بهمن 1398 | نظرات ()