نوشته شده توسط : مجله دلتا

طراحی دکوراسیون تلویزیون و دیزاین دیوار پشت آن همواره از اهمیت ویژه‌ای در دکوراسیون داخلی برخوردار است و بیشترین تاثیر را در زیبایی دکوراسیون منزل دارد.

دکوراسیون فضای اطراف میز تلویزیون

دکوراسیون فضای اطراف میز تلویزیون به خصوص زمانی که تلویزیون را به دیوار نصب کرده‌اید یک فضای خوب برای نصب و قرار دادن لوازم دکوری مورد علاقه شما است. با این مطلب از مجله دلتا همراه باشید.

یک گالری دیواری درست کنید

برای دکوراسیون فضای اطراف میز تلویزیون می‌توانید از فضای اطراف آن به عنوان یک گالری استفاده کنید و تعداد زیادی تابلو متناسب با فضا و حال و هوای منزل به دیوار نصب کنید. حتی می‌توانید می‌توانید روی دیوار و بالای میز تلویزیون یک شلف ساده نصب کنید و روی آن را با لوازم دکوری بپوشانید.

یک گالری دیواری درست کنید

لوازم دکوری دیواری

اگر می‌خواهید فضای بالای دیوار پشت تلویزیون را به یک گالری تبدیل کنید لزوما مجبور نیستید که از قاب عکس یا تابلوهای قاب‌دار استفاده کنید. یک ایده جالب نصب لوازم دکوری مثل چراغ‌های تزیینی دیورای، شلف‌های دیواری کوچک یا یک تابلوی سرتاسر است.

دکوراسیون فضای اطراف میز تلویزیون

سبک روستیک را امتحان کنید

یک میز چوبی قدیمی به سبک روستیک به عنوان میز تلویزیون بگذارید، روی آن چند گلدان گل طبیعی بچینید و برای فضای پشت تلویزیون روی دیوار هم چند تکه چوب الوار نصب کنید. روی الوارهای چوبی تلویزیون را نصب کنید تا حال و هوای منزل به دکوراسیون روستیک نزدیک شود. برای اینکه چیدمان زیباتری در منزل داشته باشید به مطلب ۷ وسیله‌ای که خانه شما را کوچک و زشت می‌کند سر بزنید.

دکوراسیون فضای اطراف میز تلویزیون

سبد ایده خوبی است

یک ایده دیگر برای دکوراسیون روستیک استفاده از سبدهای چوبی است. این سبدهای چوبی را روی دیوار نصب کنید. روی میز تلویزیون را هم با سبد تزیین کنید. داخل سبد روی میز را می‌توانید گل بگذارید. یک فانوس دکوری که داخل آن با شمع تزیین شده هم ایده شیک و جذابی برای روی میز تلویزیونی است.

یک ایده خوب برای خانه‌های کوچک

برای مثال یک شلف ساده بالای میز تلویزیون نصب کنید و از آن به عنوان یک کتابخانه استفاده کنید. میز زیر تلوزیون را هم از نوع کشودار انتخاب کنید و لوازم اضافی را در کشوها بچینید. قسمتی از فضای زیر میز تلویزیون را هم بدون کشو بگذارید تا لوازم اضافی مثل پاف و کوسن را زیر آن جا بدهید.

ایده خوب برای خانه‌های کوچک

همه چیز را داخل دیوار مخفی کنید

دلتان می‌خواهد همه چیز را پنهان و در عین حال دکوراسیون خانه را شکیل و منحصر به فرد کنید؟ یک دکور چوبی دردار روی دیوار تعبیه کنید، تلویزیون را داخل آن بگذارید و به دیوار نصب کنید و درب کمد دکوری را ببینید و به این ترتیب همه چیز را داخل دیوار مخفی کنید. قسمت زیر کمد جا تلویزیونی را هم می‌توانید شلف نصب کنید و لوازم دکوری بچینید.

یک کمد دکوری در فضای اطراف تلویزیون بسازید

می‌توانید تلویزیون را به دیوار نصب کنید و تمام فضای دیوار اطراف را با یک کمد سرتاسر که در قسمت پایین شامل یک یا چند کمددار یا بدون در در  و در اطراف و کناره‌ها و قسمت بالا چندین شلف کار شده دکور کنید. داخل کمدهای پایینی لوازم اضافی و کتاب بچینید و روی شلف‌ها را با لوازم دکوری تزیین کنید.

کمد دکوری در فضای اطراف تلویزیون

پیشنهاد مطالعه: این مطلب ۷ گیاه آپارتمانی مخصوص آشپزخانه شما را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

استفاده از گیاهان آپارتمانی در چیدمان آشپزخانه یک راه ساده و کم‌هزینه برای زیباسازی فضای آشپزخانه است. گیاهان سبز آپارتمانی حال‌وهوای آشپزخانه را سرشار از سرزندگی و آرامش می‌کند.

گیاهان مناسب آشپزخانه

گیاهان مناسب آشپزخانه منزل از جمله گیاهانی هستند که به راحتی بتوانند در فضاهایی با نوسانات دمایی مانند آشپزخانه دوام بیاورند و کمترین آسیب را ببینند. این گیاهان دارای طرفداران بسیاری نیز هستند و گزینه خوبی برای نگهداری در آشپزخانه هستند. با مجله دلتا همراه باشید.

پوتوس

این گیاه از جمله گیاهان مناسب آشپزخانه است که می‌توان در آشپزخانه نگهداری نمود. این گیاه دارای رگه‌های زرد رنگ بوده و جزو گیاهان بادوام در آشپزخانه و خانه است. این گیاه دارای برگ‌های زیبایی بوده که به شکل قلب هستند. گیاه پوتوس دارای آستانه تحمل خوبی در شرایط آشپزخانه و فضاهای دیگر بوده و یکی از خاصیت‌های مهم آن تصفیه هوای اطراف است.

گیاهان مناسب آشپزخانه

برگ عبایی

این گیاه نیز یکی دیگر از گیاهان مناسب آشپزخانه است که دارای برگ‌های زیبا و درخشان است. از ویژگی‌های این گیاه تحمل زیاد و نوسانات دما است که آن را تبدیل به یک گزینه خوب برای نگهداری در قسمت آشپزخانه منزل شما می‌کند.

گیاهان مناسب آشپزخانه

گیاه زاموفیلیا

این نیز یکی دیگر از گیاهان قوی به حساب می‌آید که می‌توان در آشپزخانه نگهداری نمود. این گیاه دارای برگ‌های سبز تیره است و حالتی چرم گونه دارد که همین خصوصیت باعث می‌شود که اکثرا تصور می‌کنند گیاهی مصنوعی است. این گیاه جزو گیاهانی است که به راحتی می‌تواند تنش‌های دمایی را تاب آورد و یک گزینه خوب برای نگهداری در منازل شما است. گیاه زاموفیلا از گیاهان مناسب آشپزخانه محسوب می‌شود که به همین دلیل دارای طرفداران زیادی است.

گیاه زاموفیلیا

گیاه گندمی

گیاه گندمی بسیار مقاوم به خشکی بوده و خیلی هم پرطرفدار است. برگ‌های این گیاه آویزان و دارای مقاومت بالایی هستند. این گیاه به اکثر شرایط مقاوم بوده و یکی از گزینه‌های خوب برای نگهداری در آشپزخانه است. برای آشنایی با گیاهان آپارتمانی به مطلب این گیاهان آپارتمانی خانه شما را لوکس می‌کنند سر بزنید.

گیاه گندمی

گیاه آلوئه‌ورا

این گیاه جزو گیاهان قوی است که مناسب آشپزخانه بوده و کم آبی را به مدت طولانی می‌تواند تحمل نماید. آلوئه‌ورا یکی از گیاهان مناسب برای نگهداری در آشپزخانه بوده که در مواقع سوختگی می‌توانید از آن برای بهبود سوختگی استفاده کنید.

گیاه آلوئه ورا

سانسوریا شمشیری

این گیاه در سایه و در مقابل نور به راحتی زندگی می‌کند و دارای اصالت آفریقایی است. شما این گیاه را در صورتی که به باغبانی و کشاورزی نیز آشنایی نداشته باشید به راحتی می‌توانید نگهداری کنید. پس یک گزینه خوب برای نگهداری در منزل و بخصوص آشپزخانه شما است. برای نگهداری بهتر از گیاهان آپارتمانی به مطلب با این ۷ ترفند از گیاهان آپارتمانی بهتر مراقبت کنید سر بزنید.

سانسوریا شمشیری

گیاه کاکتوس

کاکتوس‌ها از دیگر گیاهان مناسب آشپزخانه شما هستند زیرا علاوه بر داشتن آستانه تحمل بالا، برای افرادی که آب دادن به گل‌ها را فراموش می‌کنند یا به دلیل شرایط زندگی مجبور به مسافرت رفتن هستند مناسب است. این گیاهان آب بسیار زیادی را در داخل بافت خود ذخیره می‌کنند به همین دلیل به راحتی می‌توانند زمان طولانی را بدون آب زنده بمانند.

گیاه کاکتوس

پیشنهاد مطالعه: مطلب جذاب‌ترین آینه‌ها در دکور منزل که باید بشناسید! را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,گیاه آپارتمانی ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

آینه از جمله وسایل مهم پراستفاده در دکوراسیون داخلی است که جدا از اینکه افراد ظاهر خود را در آن می‌بینند، به‌عنوان یک وسیله دکوری هم نقش بسیار مهمی در منزل دارد.

مدل های شیک و جذاب آینه در منزل

آینه‌ها در ابعاد، طرح و مدل‌های مختلفی در بازار وجود دارند که نسبتا طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده‌اند. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی مدل های شیک و جذاب آینه در منزل می‌پردازیم.

آینه قدی مدرن

اغلب افراد آینه را به عنوان یک عنصر دکوراتیو در دکوراسیون حساب می‌کنند و شاید بیشتر به دنبال نمونه‌های کوچک برای نصب بر روی دیوار هستند. این موضوع یک موضوع کاملا درست است. اما نکته‌ای که باید به آن اضافه شود این است که آینه‌های تمام قد، برخلاف آینه‌های دکوراتیو، صرفا برای تزیین و زیبایی نیستند. بلکه کاربرد و عملکردشان مهم‌تر و جدی‌تر مطرح می‌شود. این آینه‌ها همان‌طور که از نامشان پیداست در ارتفاعی متناسب با قد انسان طراحی و ساخته می‌شوند و البته گاهی هم ممکن است بسیار بلندتر باشند.

مدل های شیک و جذاب آینه در منزل

آینه قدی چوبی و روستیک

این آینه‌ها همان‌طور که در تصویر نیز مشخص است از چوب ساخته شده‌اند و می‌توانند یک فرم کاملا روستیک به خود بگیرند. استفاده از آینه‌های قدی در فضای نشیمن و غذاخوری، یک دکوراسیون شیک و جذاب به شما می‌دهد و در عین حال فضا را بسیار بزرگ‌تر و روشن‌تر نشان خواهد داد. فقط برای انتخاب مدل و سبک آن‌ها باید به سبک کلی دکوراسیون منزل خود توجه لازم را داشته باشید. برای اینکه چیدمان زیباتری داشته باشین به مطلب ترفندهایی زیرکانه، برای تغییر چیدمان خانه مراجعه کنید.

مدل های شیک و جذاب آینه در منزل

آینه قدی پایه‌دار

یکی از مدل های شیک و جذاب آینه در منزل آینه‌های قدی پایه دار است. این مدل‌ها به دلیل پایه‌دار بودن انعطاف پذیری کمتری نسبت به مدل‌های بدون پایه دارند. به‌طور مثال شاید نتوان آن‌ها را در هر جایی از خانه قرار داد. اما با این وجود نسبت به مدل‌های قبلی فضای شما را شیک‌تر و رسمی‌تر نشان می‌دهند. اگر با کمبود جا مواجه هستید حتما آینه‌های قدی پایه‌داری را انتخاب کنید که به صورت کمد ساخته شده‌اند. در این صورت با یک تیر دو نشان زده‌اید. هم از وجود آینه بهره برده‌اید و هم به‌عنوان یک کمد مشکل کمبود جا را حل کرده‌اید.

آینه قدی پایه‌ دار

آینه قدی کلاسیک

در نهایت می‌رسیم به آینه قدی کلاسیک. همان قدر که سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی طرفداران خاص خود را دارد، این آینه‌ها نیز دوستداران زیادی پیدا کرده‌اند. بر خلاف مدل‌های مدرن و روستیک، این آینه تزیینات و ریزه‌کاری‌های زیادی داشته و اغلب به رنگ طلایی طراحی و ساخته می‌شود. بهتر است در هنگام انتخاب آن‌ها به سبک و رنگ مبلمان خانه خود توجه زیادی داشته باشید. فضای ورودی را برای قرار دادن این آینه‌ها فراموش نکنید. وجود یک آینه تمام قد شیک در جلوی درب می‌تواند تعریف بسیار زیبایی برای یک ورودی باشد.

آینه قدی کلاسیک

پیشنهاد مطالعه: مطلب بهترین مکان قرارگیری ساعت دیواری در منزل کجاست؟ را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

پیدا کردن محل مناسب ساعت دیواری در خانه، اهمیت زیادی دارد، چراکه می‌تواند به بالا بردن انرژی فضا کمک کند. 

محل مناسب ساعت دیواری در خانه

طراحان دکوراسیون منزل تاکید زیادی بر وجود و حضور ساعت در خانه دارند. چراکه چرخش عقربه‌های آن، باعث بالا رفتن انرژی هوای خانه و صدای تیک تیک آن، باعث نظم بیشتر زندگی خانوادگی می‌شود. در این مطلب از مجله دلتا شما را با اصول یافتن محل مناسب ساعت دیواری در خانه آشنا می‌کنیم.

کدام اتاق برای نصب ساعت دیواری مناسب است؟

قرار دادن ساعت دیواری در اتاق خواب مناسب نیست. به این دلیل که صدای تیک تیک ساعت می‌تواند باعث مختل شدن خواب شما شود. بنابراین بهتر است آن را در اتاق نشیمن قرار دهیم.

محل مناسب ساعت دیواری در خانه

بهترین نقطه برای قرار دادن ساعت دیواری

نصب ساعت دیواری در خانه ، قوانین خاص خودش را دارد. برای مثال، بهتر است ساعت نباید روبروی پنجره یا بالکن قرار گیرد. حتی اگر کسی در خانه نباشد، حرکت عقربه‌ها باعث به جریان انداختن هوای خانه و ایجاد انرژی می‌شود. در عین حال، قرار دادن ساعت در مرکز اتاق نشیمن اشتباه است. بهتر است ساعت را کنار اتاق در نصب کنید که محل مناسب ساعت دیواری در خانه به حساب می‌آید.

محل مناسب ساعت دیواری در خانه

ارتفاع نصب ساعت دیواری

ساعت را در ارتفاع خیلی زیاد یا خیلی کم نصب نکنید. به‌طور کلی ساعت باید در ارتفاعی بین سینه و چشم‌های شما قرار گیرد. بهتر است ارتفاع نصب ساعت دیواری به‌گونه‌ای باشد که برای دیدن آن نیاز به بلند کردن سر در حالت ایستاده نداشته باشید. مدل‌های زیبا و جذاب ساعت دیواری را در مطلب ۷ ساعت دیواری خاص و بی‌نظیر در دکور منزل ببینید.

ارتفاع نصب ساعت دیواری

شکل و اندازه ساعت دیواری

بهترین جنس برای ساعت ساعت چوبی و بهترین شکل ساعت برای خانه، مربع است چون نمادی از ثبات و صلح درونی بوده و کاملا مطابق با یک زندگی آرام است. ساعت دیواری نباید خیلی بزرگ باشد. برخی افراد به ساعت‌های رومیزی بزرگ علاقه دارند اما این ساعت‌ها برای آپارتمان‌های کوچک مناسب نیستند و صدای آن می‌تواند باعث ایجاد اضطراب و تشویش شود. نکات بیشتر در مورد چیدمان خانه کوچک را در مطلب آپارتمان کوچک خود را بزرگ‌تر نشان دهید بخوانید.

بهترین جهت برای قرار دادن ساعت

ساعت را به سمت جنوب خانه، که رو به جلو و پویاست، قرار دهید چون این جهت متعلق به عنصر آتش است. اگر این کار را انجام دادید، رنگ ساعت را از میان رنگ‌های قرمز، بنفش یا نارنجی انتخاب کنید.
علاوه بر جنوب ساعت را می توانید در جهت شرق یا جنوب شرقی خانه هم آویزان کنید. همچنین سمت چپ اتاق نشیمن، مکان مناسبی برای قرار دادن ساعت به حساب می آید. ساعت باید عمدتا به رنگ سبز یا فیروزه‌ای و به شکل مربع باشد چون این جهت به عنصر چوب تعلق دارد.

بهترین جهت برای قرار دادن ساعت

پیشنهاد مطالعه: مطلب این پرده‌ها دکور اتاق خواب را خاص و بی‌نظیر می‌کنند را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,ساعت دیواری ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

پرده اتاق خواب را باید به‌گونه‌ای انتخاب و ترکیب کنید که در ساعت‌های مختلف شبانه روز بتوانید میزان نور وارد شده و حریم شخصی را با توجه به نیاز خود تغییر دهید.

انواع مدل های پرده در دکور اتاق خواب

در این مطلب از مجله دلتا انواع مدل های پرده در دکور اتاق خواب را معرفی خواهیم کرد. توجه داشته باشید که بهتر است این پرده اتاق خواب را با توجه سبک دکوراسیون منزل خود انتخاب کنید تا فضایی هماهنگ و متناسب داشته باشید. همراه ما باشید.

انواع پرده‌های ساده و بدون طرح برای اتاق خواب

پرده های ساده و بدون طرح اغلب برای سبک دکوراسیون مدرن و امروزی مناسب هستند که جلوه‌ای ساده به اتاق خواب می‌دهند. البته اگر اتاق خواب شما با عناصر زیاد دکوری که دارای طرح و نقش است دیزاین شده، پیشنهاد می‌کنیم از پرده بدون طرح استفاده کنید تا فضا شلوغ نشود.

انواع مدل های پرده در دکور اتاق خواب

انواع پرده طرح‌دار برای اتاق خواب

توجه داشته باشید که طبق اصول دکوراسیون اتاق خواب، می‌توانید رنگ وطرح پرده را با رنگ و طرح یکی دیگر از وسایل اتاق هماهنگ کنید تا فضایی منسجم داشته باشید. برای اینکه دکوراسیون زیباتری در اتاق خواب خود داشته باشید به مطلب این رنگ‌ها برای اتاق خواب ممنوع است سر بزنید.

طرح گل‌دار پرده اتاق خواب

یکی از انواع مدل های پرده در دکور اتاق خواب طرح‌های گل‌دار پرده بوده که شامل شکل‌های گل، شاخه، برگ و درختان هستند، رنگ‌های متنوع و جلوه‌ای جذاب به اتاق خواب می‌دهند و فضایی با ظرافت در آن ایجاد می‌کند. به یاد داشته باشید که این نوع طرح اغلب مناسب دکوراسیون کلاسیک و تلفیقی است.

انواع مدل های پرده در دکور اتاق خواب

طرح هندسی پرده اتاق خواب

از پرده‌هایی که دارای شکل هندسی هستند، بهتر است در اتاق خواب‌هایی که به سبک مدرن و امروزی دکور شده‌اند، استفاده کنید. اگر به دنبال مدل‌های زیبا پرده برای آشپزخانه خود هستید به مطلب زیباترین و مدرن‌ترین پرده‌ها در دکور آشپزخانه سر بزنید.

طرح هندسی پرده اتاق خواب

طرح راه راه پرده اتاق خواب

طرح راه راه پرده‌ها را می‌توان در هر سبک دکوراسیونی استفاده کرد. تنها توجه داشته باشید که طرح راه راه افقی، پنجره را عریض‌تر و طرح راه راه عمودی، پنجره را بلندتر نشان خواهد داد.

طرح راه راه پرده

طرح داماسک پرده اتاق خواب

پرده‌هایی که دارای طرح داماسک هستند، جلوه لوکس و تجملی به اتاق خواب خواهند داد و بهتر است که از آن در دکوراسیون کلاسیک استفاده کنید.

طرح داماسک پرده

پیشنهاد مطالعه: این مطلب با رنگ، خانه بزرگ‌تر جلوه می‌کند یا کاغذ دیواری؟ را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان اتاق خواب ,
:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

کاغذ دیواری یک گزینه مناسب برای جایگزینی رنگ است که در عین داشتن قیمت مناسب، گرفتاری‌های نقاشی کردن را به همراه ندارد اگر شما هم به دنبال بهترین انتخاب هستید، این مطلب را از دست ندهید.

تاثیر رنگ و کاغذ دیواری در دکور خانه کوچک

خیلی از افراد برای دکوراسیون منزل خود مردد هستند که رنگ را انتخاب کنند یا کاغذ دیواری؟ رنگ با قدمت طولانی‌تری در زمره طراحی داخلی است. اما این روزها کمتر کسی به خودش زحمت گرفتاری های چند روزه به خاطر رنگ زدن سطوح داخلی منزل و بعد از آن نیز تحمل بوی ناشی از آن برای مدتی طولانی را می‌دهد. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی و تاثیر رنگ و کاغذ دیواری در دکور خانه کوچک می‌پردازیم.

کاغذ دیواری برای دیوار خانه

اگر خانه شما کوچک است رنگ‌ها بیشتر از کاغذ دیواری‌ها به شما کمک خواهند انتخاب رنگ یا کاغذ دیواری برای دیوارهای خانه به نظر معضلی حل نشدنی است. گاهی وقت ها واقعا انتخاب بین این دو سخت می‌شود زیرا هر کدام مزایا و معایبی دارند که انتخاب را محدود می‌کنند ولی شاید دانستن چند نکته درباره آن‌ها به شما کمک کند انتخاب آگاهانه‌تری داشته باشید.

تاثیر رنگ و کاغذ دیواری در دکور خانه کوچک

کاغذ دیواری مخملی به رنگ تیره

ما قصد نداریم بگوییم رنگ بهتر است یا کاغذ دیواری، ما فقط قصد داریم نکات مثبت و منفی این دو را به شما بشناسانیم، اما تصمیم نهایی برعهده خود شماست. رنگ‌ها تنوع بیشتری دارند یا کاغذدیواری‌ها؟ در امر تنوع این کاغذ دیواری‌ها هستند که برگ برنده را در اختیار دارند زیرا هم تنوع رنگی و هم تنوع طرحی بیشتری دارند.

تاثیر رنگ و کاغذ دیواری در دکور خانه کوچک

کدام یک نورگیرتر هستند؟

از تاثیر رنگ و کاغذ دیواری در دکور خانه کوچک می‌توان به نورگیری اشاره کرد. وقتی صحبت نورگیری به میان می‌آید، رنگ‌ها به دلیل سطح براقشان یک قدم از کاغذ دیواری‌ها جلوتر هستند. این سطح براق نور را منعکس می‌کند و در نتیجه فضا روشن‌تر به‌نظر می‌رسد در صورتی که کاغذدیواری‌ها جاذب نور هستند و از این قابلیت بی بهره هستند.

با رنگ، خانه بزرگ‌تر جلوه می‌کند یا کاغذ دیواری؟

اگر قصد دارید خانه کوچک خود را بزرگ‌تر جلوه دهید، رنگ‌ها بیشتر از کاغذ دیواری‌ها به شما کمک خواهند کرد. چراکه در خانه‌های کوچک هرچه فضا به دور از شلوغی و طرح‌های اضافی باشد، بزرگ‌تر به‌نظر می‌رسد. از سوی دیگر نمی‌توان کاغذدیواری‌هایی را که طرح‌های زیبایی دارند هم نادیده گرفت. درست است که طرح روی آن‌ها خانه را کوچک‌تر نشان می‌دهد اما فریبنده‌تر و متفاوت‌تر از رنگ‌ها است. اما برای حل این مساله می‌توان از کاغذ دیواری هایی استفاده کرد که خانه را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. به مطلب ۵ مدل کاغذ دیواری که خانه را بزرگ‌تر نشان می‌دهد مراجعه کنید.

رنگ آمیزی یا کاغذ دیواری

می‌توانید ترکیبی از رنگ و کاغذدیواری در خانه داشته باشید؟

در نهایت اگر نتوانستید بین رنگ و کاغذ دیواری یکی را انتخاب کنید، از ترکیب رنگ و کاغذ دیواری استفاده کنید اما این ترکیب کردن باید هوشمندانه و معمارانه انجام بگیرد.

بهتر است بدانید

از دیگر قابلیت‌های کاغذ دیواری که آن را به یک انتخاب فوق العاده تبدیل می‌کند، عمر طولانی و دوام بسیار زیاد آن است. همان طور که احتمالا خودتان هم می دانید، رنگ پس از مدتی ظاهر روزهای اول خود را از دست می‌دهد. این تغییر شکل در طول زمان به دلیل عوض شدن رنگ، گرد و غبار گرفتن و ورقه شدن اتفاق می‌افتد.

ترکیبی از رنگ و کاغذدیواری

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۷ مدل شیک و جذاب پرده چین‌دار، برای اتاق پذیرایی را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

پرده در واقع یک عنصر دکوری بسیار مهم است که می‌تواند پرهزینه هم باشد، بنابراین آشنایی اولیه با انواع مدل‌های پرده بسیار مهم است.

مدل های چین پرده برای اتاق پذیرایی

چین‌های روی پرده‌ها بر شکل ظاهری آن‌ها و نحوه باز و بسته شدنشان تاثیر می‌گذارد. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی انواع مدل های چین پرده برای اتاق پذیرایی می‌پردازیم.

پرده با چین پلیسه‌دار

اگر به دنبال پرده‌هایی به سبک سنتی و رسمی هستید پرده‌های پلیسه دار بهترین انتخاب هستند. این پرده‌ها معمولا با پارچه‌های ضخیم‌تر و سنگین‌تر ساخته می‌شوند. برای انتخاب نوع چین پرده‌ها باید ببینید که به دنبال چه ظاهری برای اتاق خود هستید.

مدل های چین پرده برای اتاق پذیرایی

پرده با چین انگشتی یا چین متناسب

این نوع پرده‌ها محبوب‌ترین نوع پرده‎های پلیسه‎دار هستند. چین‌ها در قسمت بالای پرده ایجاد می‌شوند و به قسمت آویز پرده‌ها کمک می‌کنند تا ظاهری زیباتر و رسمی‌تر داشته باشند. تعداد چین این پرده ها از ۲ انگشتی یا ۵ انگشتی متغیر هستند. داشتن چین‌های بیشتر کمک می‌کند که پرده‌های زیباتر و فاخرتری داشته باشید. پرده‌هایی با چین سه انگشتی متداول‌ترین نوع این پرده‌ها هستند. از این پرده‌ها در اتاق خواب اصلی یا اتاق نشیمن استفاده می‌شود.

مدل های چین پرده برای اتاق پذیرایی

پرده با چین جعبه‌ای

پرده‌هایی با چین جعبه‌ای برای اتاق‌های غذا خوری، اتاق پذیرایی یا اتاق خواب مناسب هستند. چین‌های روی پارچه عمیق و ممتد هستند و پوشش کامل و ظاهری بسیار متناسب ایجاد می‌کنند.

پرده با چین جعبه‌ای

پرده با چین ساغری

یکی از مدل‌ های چین پرده برای اتاق پذیرایی پرده‌هایی با چین ساغری بوده که برای اتاق‌های بزرگ و رسمی با سقف‌های بلند ایده آل و مناسب هستند. نام آن‌ها به دلیل شباهتشان به جام گرفته شده است. با توجه به ساختار ظریف پرده‌ها این سبک پرده‌ها برای جاهایی که پرده ثابت باقی می‌ماند مناسب هستند و اغلب برای تزیین پنجره‌ها از آن‌ها استفاده می‌شود. آن‌ها برای پرده‌هایی که کاربردی هستند، گزینه‌های مناسبی نیستند. برای اینکه چیدمان زیبایی در منزل خود داشته باشید به مطلب ۷ وسیله‌ای که خانه شما را کوچک و زشت می‌کند سر بزنید.

پرده با چین ساغری

پرده با چین مدادی

این نوع پرده‌ها چین‌های ریز و یکدستی دارند و همین کمک می‌کند که با یک قلاب و میله ساده نیز نصب شوند. پرده‌هایی با چین مدادی معمولا با پارچه‌هایی نازک‌تر و به صورت یک لایه قرار می‌گیرند و با انواع قلاب‌ها و آویزها قابل نصب هستند. این پرده‌ها حالت غیر رسمی دارند و برای اتاق‌های خواب یا نشیمن که تشریفات لازم ندارند مناسب هستند.

پرده با چین مدادی

پرده با چین پاکتی با آویز میله

پرده‌های پاکتی معمولا از پارچه‌های سبک و یا ظریف ساخته شده‌اند. این پرده‌ها به راحتی باز و بسته می‌شوند و کافی است میله پرده را از قسمت پاکتی آن عبور بدهید. برای این پرده‌ها به راحتی می‌توان آستر گذاشت.

پرده با چین پاکتی با آویز میله

پرده با چین بندیلک‌دار

آخرین نوع پرده‌ها پرده‌های بندیلک‌دار هستند و درست مانند پرده‌های پاکتی و پرده‌های پانچی به راحتی نصب می‌شوند. فقط کافی است بندیلک‌ها را از داخل میله عبور دهید. معمولا برای این نوع پرده‌ها از پارچه‌های چاپی و طرح‌دار استفاده می‌کنند.

پرده با چین بندیلک‌دار

پیشنهاد مطالعه: مطلب این رنگ‌ها برای اتاق خواب ممنوع است را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان پذیرایی ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

در این مطلب بدترین رنگ‌هایی که می‌توانید برای دکوراسیون اتاق خواب خود انتخاب کنید را به شما معرفی می‌کنیم. 

رنگ های نامناسب در دکور اتاق خواب

اتاق خواب به این دلیل که جایی برای استراحت است و همچنین اولین جایی است که شما در آن چشم‌های خود را باز می‌کنید، باید در انتخاب رنگ آن دقت کنید. برخی از رنگ‌ها برای دکوراسیون اتاق خواب اصلا مناسب نیستند. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی رنگ های نامناسب در دکور اتاق خواب می‌پردازیم.

دکوراسیون اتاق خواب با رنگ قرمز روشن

یکی از رنگ های نامناسب در دکور اتاق خواب رنگ قرمز است. هنگامی که شما می‌خواهید یک فضای آرامش‌بخش و بدون استرس داشته باشید به شما پیشنهاد می‌کنیم رنگ قرمز را انتخاب نکنید. می‌توانید برای داشتن یک اتاق خواب رمانتیک برای برخی از قسمت‌ها از رنگ قرمز استفاده کنید.

رنگ های نامناسب در دکور اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب با رنگ زرد

یکی از رنگ های نامناسب در دکور اتاق خواب رنگ زرد است. شاید رنگ زرد به نظر شما یک رنگ پرانرژی و خیره‌کننده برای اتاق خواب باشد و در طولانی مدت می‌تواند شما را خسته و کسل کند. اگر در تمام اتاق خواب تان از رنگ زرد استفاده کنید دقیقا مانند کسی هستید که درون یک لیمو بزرگ قرار گرفته است. همچنین اگر اتاق خواب شما یک اتاق پرنور باشد اصلا به هیچ عنوان نباید از این رنگ استفاده کنید. اگر به این رنگ علاقه بسیاری دارید می‌توانید برای قسمت هایی از اتاق خواب از رنگ زرد روشن و یا شتری روشن استفاده کنید.
 
رنگ های نامناسب در دکور اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب با رنگ سفید

رنگ سفید هم مانند رنگ زرد اگر در اتاق خواب زیاد استفاده شود بسیار کسالت آور خواهد شد. اگر هم به رنگ سفید بسیار علاقه دارید برای این که اتاق خواب خود را یکنواخت و کسالت‌آور نکند، پیشنهاد می‌کنیم از سرویس خواب قهوه‌ای استفاده کنید که بتواند مقداری رنگ به اتاق خواب شما اضافه کند.
رنگ سفید در اتاق

دکوراسیون اتاق خواب با رنگ پرتقالی

پرتقالی یا نارنجی پر رنگ هم یکی دیگر از رنگ‌های تندی است که برای اتاق خواب اصلا مناسب نیست. این رنگ می‌تواند شما را در اتاق خواب عصبی کند.
 
رنگ پرتقالی

دکوراسیون اتاق خواب با رنگ قهوه‌ای

قهوه‌ای یکی دیگر از رنگ‌هایی است که اگر برای دکوراسیون اتاق خواب به درستی استفاده نشود می‌تواند کسالت آور باشد. اگر برای تمام لوازم و دیوارهای اتاق خواب از رنگ قهوه‌ای استفاده کنید مطمئن باشید بعد از چند روز خوابیدن در این اتاق خواب احساس افسردگی خواهید کرد. بهترین پیشنهاد این است که رنگ قهوه‌ای را با رنگ‌هایی مانند سبز روشن و آبی ترکیب کنید.
رنگ قهوه‌ای
پیشنهاد مطالعه: مطلب ۷ چیزی که انرژی منفی خانه را از بین می‌برد را بخوانید.


:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان اتاق خواب ,
:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

 خانه جایی است که باید در آن بیشتر از هر جای دیگری احساس امنیت و آرامش کنیم، اما وقتی خانه پر از انرژی منفی می‌شود تاثیر محسوسی بر احساسات و هیجانات و البته سلامتی ما می‌گذارد.

راهکارهای پاکسازی منزل از انرژی‌های منفی

شما نمی‌توانید انرژی را با چشم‌های‌ خود ببینید اما به‌طور حتم می‌توانید آن را احساس کنید و انرژی داخل خانه‌‌ شما معمولا انعکاسی از وضعیت هیجانی درونی شما است. این انرژی اگر منفی باشد می‌تواند می‌تواند در ایجاد تعادل و هارمونی در فضای زندگی شما تاثیر چشمگیری بگذارد. این مطلب از مجله دلتا به بیان راهکارهای پاکسازی خانه از انرژی‌های منفی می‌پردازیم.

استفاده از دود معطر

سوزاندن گیاه معطر یکی از قدیمی‌ترین و موثرترین راه‌های دور کردن انرژی منفی از خانه است. معروف‌ترین گیاه برای دود کردن مریم گلی است. مریم گلی وقتی سوزانده می‌شود مقدار زیادی یون منفی وارد هوا می‌کند. یون‌های منفی کمک می‌کنند تا احساس تندرستی کرده و ذهن‌ شما شفاف شود ضمنا رایحه‌ مریم گلی، آرامش‌بخش است.

استفاده از دود معطر

نور خورشید و هوای تازه

هوای تازه و نور آفتاب قابلیت شگفت انگیزی در پاکسازی دارند. انرژی قدرتمند طبیعت همیشه احساس خوبی به شما می‌دهد. پس اجازه دهید کمی نور خورشید و هوای تازه وارد فضای خانه شود. این هم یک راه ساده‌ دیگر برای تقویت انرژی مثبت در خانه است.

راهکارهای پاکسازی منزل از انرژی‌های منفی

نمک دریا

نمک دریا نیز راهی دیگر برای دفع انرژی منفی هم از خانه و هم از درون شما است. این باور وجود دارد که نمک دریا کمک می‌کند تا یون‌های منفی در هوا تولید شده و ارتعاشات مثبت ارسال شود. چند قاشق غذاخوری نمک دریا را به یک فنجان آب گرم اضافه کرده و کاملا حل کنید. این محلول را در یک بطری اسپری بریزید و در گوشه‌های خانه اسپری کنید.

کریستال‌ها

کریستال‌ها و سنگ‌ها، ارتعاشات قوی برای نابود کردن انرژی منفی ارسال می‌کنند. تورمالین سیاه و سنگ نمک یکی از بهترین کریستال‌هایی هستند که باید یکی از آن را در خانه داشته باشید. تورمالین سیاه را نزدیک ورودی خانه قرار دهید تا جلوی ورود هر نوع انرژی بالقوه‌ منفی را به خانه بگیرد. برای آشنایی بیشتر با این سنگ‌ها به مطلب این سنگ‌ها انرژی منفی خانه را از بین می‌برند سر بزنید.

کریستال‌ها

عصاره‌های گیاهی

رایحه‌ قوی عصاره‌های گیاهی، انرژی منفی را پراکنده می‌کنند و ضمنا به‌طور طبیعی هوای خانه را با طراوت کرده و انرژی مثبت را به خانه و زندگی شما دعوت می‌کنند. می‌توانید از انواع عصاره‌های گیاهی مانند لیمو، پرتقال، اسطوخودوس، مریم گلی، نعنا و گل رز استفاده کنید.

گل و گیاه

یکی از راهکارهای پاکسازی خانه از انرژی‌های منفی استفاده از گل و گیاه است. گیاهان زیبای زیادی وجود دارند که در دفع انرژی منفی و ایجاد تعادل در ارتباط درون شما با دنیای بیرون بسیار موثر هستند. شما می‌توانید گیاهانی مانند بامبو، درخت پول، مریم گلی، ریحان مقدس، ارکیده، آلوئه ورا، رزماری و یاسمن را در جاهای مختلف خانه قرار دهید. برای آشنایی بیشتر با گیاهان آپارتمانی به مطلب این گیاهان آپارتمانی خانه شما را لوکس می‌کنند سر بزنید.

گل و گیاه

تغییر چیدمان و دکوراسیون

یکی از راهکارهای پاکسازی خانه از انرژی‌های منفی تغییر چیدمان است. انرژی منفی برای اینکه باقی بماند نیاز به اشیاء و وسایل دارد برای همین باید دکور خانه را هر از چند گاهی تغییر دهید. حتی فقط تغییر چیدمان مبلمان کافی است تا انرژی منفی را دور کند. دست کم ماهی یک بار مبلمان را کمی حرکت دهید. البته تغییر چیدمان وسایل خانه بیشتر اوقات جای‌ شما را بازتر می‌کند و احساس راحتی بیشتری نیز خواهید داشت.

راهکارهای پاکسازی منزل از انرژی‌های منفی

پیشنهاد مطالعه: مطلب زیباترین و مدرن‌ترین پرده‌ها در دکور آشپزخانه را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

گیاهان آپارتمانی لوکس مخصوص افراد ثروتمندی است که به نگه ‌داشتن گل و گیاه از خود علاقه نشان داده و همیشه به دنبال گیاهانی هستند که با دکوراسیون منزل‌ آن‌ها هماهنگی داشته باشد.

مشهورترین گیاهان آپارتمانی لوکس در منزل

گیاهان آپارتمانی لوکس شامل موارد زیادی از گل‌ها و گیاهان می‌شود که ظاهری بسیار خاص و شیک دارند. با این مطلب از مجله دلتا همراه باشید تا برخی از مشهورترین گیاهان آپارتمانی لوکس در منزل را به شما معرفی کنیم تا شما بنا بر سلیقه و توان مالی خود، یک یا چند نمونه از آن‌ها را خریداری کنید.

انواع بونسای‌

یکی از مشهورترین گیاهان آپارتمانی لوکس در منزل بونسای است. بونسای به گیاهانی گفته می‌شود که در طبیعت در اندازه‌های بزرگ دیده می‌شوند اما با هنرهای باغبانی به صورت کوچک در آمده‌اند تا بتوان آن‌ها را در منزل و آپارتمان نیز نگهداری کرد. بونسای‌ها می‌توانند در اندازه‌هایی مانند کمتر از ۱۰ سانتی‌متر تا بیشتر از ۷۰ سانتی‌متر وجود داشته باشند.

بونسای‌ها بر اساس مکان نگهداری به ۲ دسته تقسیم می‌شوند:

  1. دسته اول بونسای، گیاهانی هستند که باید در فضای باز نگهداری شوند.
  2. دسته دوم باید در فضای خانه و آپارتمان نگهداری شوند.

مشهورترین گیاهان آپارتمانی لوکس در منزل

درختچه‌های آپارتمانی

درختچه‌های آپارتمانی از دیگر گیاهان آپارتمانی لوکس به‌شمار می‌روند که می‌تواند به‌عنوان یک عنصر زیبایی در منزل هر فرد نگهداری شود. این درختچه‌ها (مانند درخت‌های طبیعی) تنها با سایزی کوچک‌تر هستند. درختچه‌ها نسبت به دیگر گیاهان آپارتمانی لوکس، سایز بزرگ‌تری دارند و به همین دلیل، می‌توان آن‌ها را در ورودی منزل، راهرو و سالن استفاده کرد. از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به نخل‌ها، دراسناها، فیکوس‌ها، شفلرا، کاج مطبق، آکوبا و غیره اشاره کرد.

مشهورترین گیاهان آپارتمانی لوکس در منزل

ارکیده

یکی از مشهورترین گیاهان آپارتمانی لوکس در منزل گل ارکیده است. این گل، به دلیل زیبایی بی‌نظیری که دارد، توانسته است محبوبیت زیادی بین علاقه‌مندان به گل و گیاه پیدا کند. ارکیده به دلیل تنوع بالایی که دارد، جزو بزرگ‌ترین خانواده‌های گل و گیاهان به‌شمار می‌رود.

ارکیده

بامبو

یکی از پر طرفدارترین و شیک‌ترین گیاهان آپارتمانی لوکس، بامبو است. این گیاه به دلیل ظاهر خاصی که دارد، می‌تواند یکی از زیباترین گیاهان برای دکوراسیون منزل شما باشد. بامبو علاوه بر زیبایی و نگهداری آسان، می‌تواند برای افراد خوش‌شانسی نیز به ارمغان آورد.

این گیاه برای رشد بهتر و سلامتی نیاز به نور زیاد و غیرمستقیم، تعویض آب هفتگی، تمیز کردن برگ‌ها به صورت مرتب و غیره دارد.این گیاه می‌تواند هم در خاک و هم در آب قرار بگیرد. برای تکثیر این گیاهان آپارتمانی لوکس می‌توان از طریق بریدن ساقه گیاه در فصل تابستان و یا قلمه زدن استفاده کرد. برای آشنایی بیشتر با گیاهان آپارتمانی به مطلب ۷ گیاه آپارتمانی برای خانه‌های کم‌نور و تاریک سر بزنید.

بامبو

زامیفولیا

زامیفولیا یکی از گیاهان آپارتمانی لوکس و لاکچری است که در آپارتمان بسیاری از ثروتمندان دیده می‌شود. این گیاه به نام “زی زی” نیز شهرت دارد. این گیاه در تمام فصول سال سرسبز و با طراوت است. ظاهر این گیاه بسیار زیبا و دوست‌داشتنی است. برگ‌های آن روغنی و گوشتی هستند. از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این گیاه بین افراد، نگهداری آسان و راحت آن‌ها است؛ زیرا این گیاه، مقاومت بسیار بالایی در برابر مشکلات دارد.

زامیفولیا

پاچیرا

یکی از گیاهان آپارتمانی لوکس، پاچیرا نام دارد. این گیاه، ظاهری بسیار زیبا و خاص دارد. به همین سبب تبدیل به یکی از گیاهان آپارتمانی لوکس شده است. در گذشته‌های دور، مردم چین به این گیاه درخت پول می‌گفتند‌ زیرا عقیده داشتند که این گیاه، نماد خوشبختی و ثروت است.

نگهداری این گیاه مانند دیگر گیاهان آپارتمانی لوکس، بسیار ساده و آسان است. تنها کافی است هفته‌ای یک مرتبه به آن آب داده شود. از نظر نور نیز این گیاه به نور غیر مستقیم نیاز دارد.

پاچیرا

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۷ وسیله‌ای که خانه شما را کوچک و زشت می‌کند را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,گیاه آپارتمانی ,
:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

پرده یکی از واجبات آشپزخانه‌هایی است که پنجره دارند. پرده آشپزخانه به آن جانی دوباره می‌بخشد و گرمایی شادی‌بخش در فضا ایجاد می‌کند.

انواع پرده در دکوراسیون آشپزخانه

اگر آشپزخانه شما از نظرتان سرد و بی روح است با استفاده از پرده می‌توانید به راحتی شور و نشاط را در آن ایجاد کنید. انتخاب پرده مناسب کار تقریبا سختی است و شاید هنگام خرید ندانید که کدام یک برای خانه شما مناسب‌تر است. با مجله دلتا همراه باشید و با انواع پرده در دکوراسیون آشپزخانه آشنا شوید.

پرده شید (زبرا)

این مدل پرده جدید جزو پرده‌های مدرن آشپزخانه است که از جنس‌های سخت‌تر، مثل پلی اتیلن یا پارچه توری زبر، ساخته و روی قابی مخصوص نصب می‌شود. پرده شید دربرابر گرما و سرما عایقی مناسب است. سه مدل پرده شید مناسب آشپزخانه وجود دارد: رومی، بامبو و رول.

انواع پرده در دکوراسیون آشپزخانه

شیدهای رومی یا رومن، یک مدل پرده آشپزخانه منحصربه‌فرد

یکی از انواع پرده در دکوراسیون آشپزخانه شیدهای رومی یا رومن است. این نوع شیدها هنگام پایین آمدن وقتی به‌طور کامل باز می‌شوند از ورود نور تاحد زیادی جلوگیری می‌کنند. آن‌ها بیشتر از پارچه‌های نسبتا سخت، دوخته می‌شوند که درصورت مطابقت مناسب با رنگ‌ها و سبک‌های دکوراسیون آشپزخانه شما، ظرافت زیادی به دکور آشپزخانه شما می‌بخشند.

شیدهای رومن یکی از جذاب‌ترین انواع پرده‌های بالا رونده هستند و یکی از بهترین گزینه‌ها برای دکوراسیون آشپزخانه ها محسوب می‌شوند.

انواع پرده در دکوراسیون آشپزخانه

شیدرول‌ها

شیدرول ها به خوبی شدت نور دریافتی در فضاهای باز و بزرگ را کنترل و از شما در برابر اشعه های زیان آور فرابنفش محافظت می کنند. این شیدها در ضخامت های مختلف وجود دارند؛ شما می‌توانید از انواع نازک آن برای فضاهای کم نور و ضخیم آن برای فضاهایی که می خواهید شدت نور قابل کنترل تری داشته باشید، استفاده کنید.

شیدرول‌ها

شیدهای بامبو، یک مدل پرده آشپزخانه برای تمامی سلیقه‌ها

برخلاف سبک رومی، شیدهای بامبو هنگام بسته بودن میزان کمی از نور فیلتر می‌کنند. آن‌ها ظاهری زیبا مانند پرده‌های گرمسیری دارند، بنابراین به آشپزخانه شما ظاهری آرامش‌بخش می‌دهند. این مدل پرده برای صاحبان خانه های دوست دار محیط زیست بسیارمناسب است چرا که ۱۰۰٪ طبیعی هستند و نگهداری آن‌ها آسان است.

شیدهای بامبو

پرده روستیک، یک مدل پرده آشپزخانه روستایی

یکی از انواع پرده در دکوراسیون آشپزخانه پرده روستیک است. سبک روستیک یکی از سبک های جالبی است که این روزها محبوبیت زیادی پیدا کرده است. اگر می‌خواهید این سبک را به فضای آشپزخانه خود بیاورید، می‌توانید از پرده‌هایی استفاده کنید که از کنف درست شده‌اند یا حصیری هستند. این پرده‌ها در ترکیب با میز و صندلی چوبی آشپزخانه شما فوق العاده زیبا به‌نظر خواهند رسید.

پرده روستیک

پرده‌های بلند، مدل پرده آشپزخانه مجلل

پرده های بلند در رنگ ها، طرح ها و جنس های مختلفی یافت می شوند. این مدل پرده برای آشپزخانه هایی که فضای بزرگی دارند، بسیار مناسب است. برای به دست آوردن اندازه مناسب این پرده، از جایی که میله را نصب می کنید تا پایین پنجره را اندازه بگیرید.

پرده‌های حریر

پرده‌های حریر از پارچه‌های بسیار سبکی ساخته می‌شوند. این نوع پرده به اندازه کافی شفاف هستند که نور طبیعی آشپزخانه را روشن کند و تا حدودی هم حریم شخصی شما را حفظ می‌کند. رنگ‌های روشن و ملایم و ظرافت طراحی این نوع پارچه در این مدل پرده، بر زیبایی آشپزخانه شما می‌افزاید.

پرده‌های حریر

پیشنهاد مطالعه: مطلب ترفندهایی زیرکانه، برای تغییر چیدمان خانه را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان آشپزخانه ,
:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

معمولا اعضای خانواده بعد از گذشت چند وقت، فضای خانه را یکنواخت و تکراری دانسته و ترجیح می‌دهند که وسایل خود را تغییر دهند تا بتوانند دکوراسیون منزل خود را متنوع‌تر و جدیدتر کنند.

ترفندهای تغییر چیدمان خانه

بهتر است که با یادگیری ترفندهایی دکوراسیونی به تغییر چیدمان منزل پرداخته و با کمک همان وسایلی که در خانه دارید، فضای متنوع و متفاوت‌تری را چیدمان کنید. در این مطلب از مجله دلتا با شما هستیم تا به موضوع ترفندهای تغییر چیدمان خانه بپردازیم و شما را با راه‌های انجام این کار آشنا کنیم.

تغییر چیدمان مبلمان در دکوراسیون منزل

یکی از اولین راه های تغییر چیدمان منزل، ایجاد تغییراتی در چیدمان مبلمان است. به‌طور کلی شما باید با در نظر گرفتن معیارهای متفاوتی از جمله ابعاد دکوراسیون نشیمن، سبک و ابعاد مبلمان خود، ابعاد و اندازه فرش، محل قرارگیری دیوار و پنجره و غیره بتوانید تغییراتی را در چیدمان مبلمان خود ایجاد کنید.

در مورد چیدمان مبلمان پیش از این در مطلبی با عنوان ۷ روش جذاب برای چیدمان مبلمان در اتاق نشیمن شما را با انواع چیدمان مبلمان در دکوراسیون منزل آشنا کرده‌ایم.

ترفندهای تغییر چیدمان خانه

تغییر چیدمان وسایل دکوری

اگر در فضای خانه خود جای مانور زیاد و اساسی برای تغییر چیدمان منزل خود ندارید می‌توانید به سراغ وسایل دکوری و تزیینی بروید. این وسایل حتی با کوچک‌ترین تغییرات نیز می‌توانند حال و هوای دکوراسیون منزل شما را به‌طور کلی تغییر دهند.

شما می‌توانید با مطالعه مطلب ۵ راز برای چیدمان وسایل دکوری در منزل  ایده‌های فوق العاده‌ای را در زمینه تغییر چیدمان منزل با کمک وسایل تزیینی به دست آورید.

ترفندهای تغییر چیدمان خانه

تغییر چیدمان اتاق خواب

جدا از دکوراسیون نشیمن، بسیاری از افراد دوست دارند که دکوراسیون اتاق خواب خود را تغییر دهند. برای اینکه چیدمان زیباتری در اتاق خواب خود داشته باشید به مطلب ۵ نکته طلایی در چیدمان اتاق برای خواب راحت مراجعه کنید.

تغییر چیدمان اتاق خواب

چیدمان وسایل با توجه به نور منزل

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در تغییر چیدمان منزل میزان تابش نور خورشید به داخل خانه است. در این رابطه باید سعی کنید که در مرحله اول با تغییر چیدمان منزل و جابه‌جایی وسایل مانع تابش نور به داخل خانه نشوید. به همین دلیل هم همیشه باید سعی کنید که کناره‌های پنجره را خالی نگه داشته و از قرارگیری وسایلی با ارتفاع زیاد اجتناب کنید.

چیدمان وسایل با توجه به نور منزل

پیشنهاد مطالعه: مطلب آپارتمان کوچک خود را بزرگ‌تر نشان دهید را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

با توجه به کوچک شدن فضای خانه‌ها در این روزها، همه ما به دنبال نکته‌هایی از دکوراسیون داخلی هستیم که فضای خانه ما کوچک و محدود به‌نظر نرسد.

وسایل نامناسب در چیدمان و دکوراسیون منزل

یکی از نکات اصلی دکوراسیون فضاهای کوچک دقت در خرید وسایل ضروری زندگی است. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی وسایل نامناسب در چیدمان و دکوراسیون منزل می‌پردازیم.

فرش کوچک

اگر خانه شما کوچک است و فضای محدودی دارید، بهتر است از فرش کوچک در چیدمان خانه استفاده نکنید زیرا استفاده از فرش کوچک سبب می‌شود فضای کوچک خانه شما کوچک‌تر به‌نظر برسد. بنابراین سعی کنید فرش بزرگی را انتخاب کنید که تا حدی به بزرگ‌تر نشان دادن فضا به شما کمک کند.

وسایل نامناسب در چیدمان و دکوراسیون منزل

کوسن زیاد

اگر خانه شما کوچک است هرگز از تعداد زیادی بالش و کوسن بر روی مبلمان خود استفاده نکنید زیرا هم باعث شلوغ شدن فضا و هم باعث کوچک‌تر نشان دادن فضای خانه خواهد شد. توجه داشته باشید که اندازه کوسن یا بالش روی مبل باید متناسب با ابعاد صندلی در نظر گرفته شود.

وسایل نامناسب در چیدمان و دکوراسیون منزل

میزها و عسلی‌های بزرگ

اگر خانه شما کوچک و فضای آن محدود است، میز و عسلی‌های بزرگ را نخرید. میز و عسلی‌های بزرگ فضای خانه را محدود می‌کند، پس از میزهای تاشو بخرید که پس از اتمام کار میز را جمع کنید تا فضای کمتری را اشغال کند. مبل‌های میزدار نیز گزینه مناسبی هستند و به شما این امکان را می‌دهند که با یک تیر دو نشان بزنید. در چیدمان خانه‌های نقلی می‌توانید از میزهای عسلی کشودار بهره ببرید. اگر میزهای عسلی دارای کشو باشند به راحتی می‌توان از آن‌ها به منظورهای مختلف استفاده کرد.

میزها و عسلی‌های بزرگ

پرده کوتاه

یکی از وسایل نامناسب در چیدمان و دکوراسیون منزل استفاده از پرده کوتاه است. در طراحی دکوراسیون خانه های کوچک از پرده کوچک استفاده نکنید زیرا پرده‌های کوتاه، دیوارها را کوتاه نشان می‌دهد و همین امر باعث می‌شود خانه شما کوچک‌تر به‌نظر برسد. بهتر است پرده‌ها از بالای پنجره آویزان شود و تا روی کف برسد. برای اینکه دیدن پرده‌های زیبا و جذاب در دکور منزل به مطلب ۵ مدل‌ پرده جدید و شیک برای پذیرایی منزل مراجعه کنید.

پرده کوتاه

خرده‌ریزها و اکسسوری های زیاد

خرده ریزها و اکسسوری‌های زیاد، دشمن خانه‌های کوچک نیز به‌شمار می‌رود. با کم کردن تعداد آن‌ها و حذف کردن برخی از آن‌ها می‌توانید به فضایی دلبازتر دست پیدا کنید.

تختخواب‌های بزرگ

در اتاق خواب منازل کوچک از تخت‌خواب‌های خیلی بزرگ استفاده نکنید، شما می‌توانید از تختخواب‌هایی که پس از استفاده جمع می شوند، استفاده کنید. تختخواب‌‌های جک‌دار و کشویی نیز انتخاب خوبی برای فضاهای کوچک هستند زیرا شما به راحتی می‌توانید لباس‌ها یا وسایل اضافی که همیشه از آن‌ها استفاده نمی‌کنید را در صورت عدم نیاز در فصل‌های از سال در زیر این تخت‌ها قرار دهید. همچنین میز مطالعه تاشو و همین طور میز‌ آرایش‌های فانتزی کوچک یک انتخاب مناسب برای دکوراسیون اتاق خواب منازل کوچک است. برای دیدن روتختی‌های زیبا و جذاب به مطلب زیباترین و مدرن‌ترین روتختی‌ها برای اتاق خواب مراجعه کنید.

تختخواب‌های بزرگ

میز تلویزیون بزرگ

اگر شما هم با مشکل کمبود فضا برای قرار دادن میز تلویزیون مواجه هستید، می توانید تلویزیون خود را بر روی دیوار نصب کنید. تلویزیون‌های امروزی قابلیت نصب به دیوار را دارند و برای کاربرانی که در منزل خود فضای زیادی برای قرار دادن میز تلویزیون ندارند، گزینه ایده‌آلی هستند.

میز تلویزیون بزرگ

پیشنهاد مطالعه: مطلب گلیم و فرش فقط برای زیر پا نیست را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

اکثر ما ایرانی‌ها به ظروف، وسایل و اشیای قدیمی علاقه بسیاری داریم. در کنار این وسایل و اشیا، فرش و گلیم ایرانی جایگاه ویژه و خاص‌تری نسبت به بقیه دارد.

در این مطلب از مجله دلتا تصمیم داریم کاربردهای گلیم و فرش برای تزیین دیوار را به شما معرفی کنیم تا بتوانید از آن، به‌عنوان یک عنصر ارزشمند در دکوراسیون خود بهره ببرید. همان طور که از عنوان مطلب هم مشخص است، این روش برای تزیین دیوار، وارد خانه شما می‌شود.

روش‌های آویزان کردن فرش و گلیم

طراحان و دکوراتورها به این موضوع اشاره کرده و اعتقاد دارند که فرش‌ها به همان اندازه که در کف خانه و فضای ما موثر هستند، بر روی دیوارها نیز تاثیرگذار خواهند بود. حتی به نوعی می‌توانیم بگویم که برای شما نقش یک تابلوی هنری بزرگ و ارزشمند را بازی خواهند کرد.

کاربردهای گلیم و فرش برای تزیین دیوار

قاب گرفتن قالیچه یا گلیم

یکی از کاربردهای گلیم و فرش برای تزیین دیوار قاب گرفتن قالیچه یا گلیم است. چهارچوب اطراف فرش آن را به خوبی روی دیوار نگه داشته و به فرش آسیبی نخواهد رسید. اگر فرش شما از ارزش زیادی برخوردار است می‌توانید از یک قاب‌ساز ماهر برای این کار کمک بگیرید. با این ایده گلیم یا فرش شما نقش یک تابلوی هنری ارزشمند را بازی کرده و به راحتی رنگ و نقش را وارد دکوراسیون شما می‌کند. این روش هم برای دکوراسیون‌های مدرن و هم برای سنتی‌پسندها مناسب خواهد بود.

کاربردهای گلیم و فرش برای تزیین دیوار

آویختن با میله پرده تزیینی

به کارگیری میله پرده تزیینی با نقش و نگار زیبا می‌تواند جلوه خاصی را برای شما به‌وجود بیاورد. بنابراین دقت داشته باشید که طول میله از عرض قالیچه یا گلیم شما بیشتر بوده تا از دو طرف آن دیده بشود. در این روش اصلا لازم نیست که برای عبور دادن میله به گلیم و پارچه خود آسیب بزنید، استفاده از انواع گیره‌ها که در روش قبل به آن اشاره کردم در این روش کاملا کارآمد خواهد بود. البته بهتر است گیره یا قلاب به‌صورت مستقیم با قالیچه در تماس نباشد و بین آن‌ها یک پارچه کاملا معمولا قرار بگیرد. اگر می‌خواهید منزل خود را زیبا کنید به مطلب ۶ مدل لوستر که منزل شما را زیبا و مدرن می‌کند مراجعه کنید.

آویختن با میله پرده تزیینی

آویختن با میله پرده مخفی

یکی از کاربردهای گلیم و فرش برای تزیین دیوار می‌توان به آویختن با میله پرده مخفی اشاره کرد. این روش همانند روش پنجم است با این تفاوت که میله پرده به‌صورت مخفی به‌کار برده شده و دیده نمی‌شود. برای این کار باید حلقه یا هر قطعه‌ای را که برای عبور دادن میله لازم دارید، در پشت فرش و کمی پایین‌تر از حاشیه به فرش بدوزید. البته می‌توانید از نخ‌های همرنگ فرش استفاده کنید که کار تمیزتر و با ظرافت بیشتری انجام شود. عرض میله هم برعکس روش بالا باید کمتر از عرض فرش باشد.

آویختن با میله پرده مخفی

پیشنهاد مطالعه: مطلب آپارتمان کوچک خود را بزرگ کنید را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

اگر چه زندگی در آپارتمان‌های کوچک و جمع و جور، یک ایده جالب و رویایی است، اما دکوراسیون منزل کوچک همیشه با چالش و مشکل مواجه بوده است.

نکات چیدمان و دکوراسیون در خانه های کوچک

برای برخی از افراد این کار بسیار دشوار است، اما برخی دیگر که تجربه زندگی در خانه‌های کوچک را دارند، به راحتی از عهده تغییرات دکوراسیون برمی‌آیند. زندگی کردن در منزل کوچک، مزایا و معایبی دارد. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکات چیدمان و دکوراسیون در خانه های کوچک می‌پردازیم.

دیوارها را به رنگ سفید رنگ بزنید

یکی از ساده‌ترین نکات چیدمان و دکوراسیون در خانه های کوچک خود را تغییر دهید و آن را به یک فضای لذت بخش تبدیل کنید، این است که دیوارهای خانه را به رنگ سفید نقاشی کنید. رنگ‌های سفید و خاکستری روشن یا نقره‌ای درخشان، به‌طور ذاتی می‌توانند جلوه بصری یک فضا را افزایش بدهند. اگر دیوارها و سقف را به رنگ سفید نقاشی کنید، فضای داخل خانه، روشن‌تر و بزرگ‌تر جلوه می‌کند.

نکات چیدمان و دکوراسیون در خانه های کوچک

از ابزارها و وسایل مناسب برای ذخیره سازی استفاده کنید

یکی از مهم‌ترین ترفندهایی که می‌توانید دکوراسیون منزل کوچک را زیباتر بچینید، استفاده از کابینت‌ها، قفسه‌ها، کشوها و ابزارهای ذخیره‌سازی است. ذخیره‌سازی به معنای نگهداری لوازم و وسایل اضافی در تمام قسمت‌‌های خانه محسوب می‌شود. یکی از این نمونه‌ها، قرار دادن کشوهای مخفی زیر تخت اتاق خواب است، به‌گونه‌ای که بتوانید لباس‌ها، کفش یا سایر لوازم بلااستفاده یا اضافی را در داخل آن قرار دهید.

نکات چیدمان و دکوراسیون در خانه های کوچک

درباره چیدمان وسایل به صورت عمودی، فکر کنید

یکی از ترفندهایی که می‌توانید دکوراسیون منزل کوچک را زیباتر و جذاب‌تر بچینید این است که در مورد طراحی دکوراسیون در جهت عمودی بیشتر فکر کنید. اگر فضای آپارتمان‌ها به اندازه کافی وسیع و گسترده باشد، شما می‌توانید از هر لوازم و وسایلی در جهت‌های دلخواه استفاده کنید. ساخت قفسه‌های طبقاتی روی دیوار و قرار دادن لوازم، کتاب‌ها و غیره بر روی آن یکی از این ایده‌های جذاب است. نکات بیشتر در مورد چیدمان منزل را در مطلب ۶ ایده‌ شیک و ارزان برای دکور منزل شما بخوانید.

چیدمان وسایل به صورت عمودی

از دیوارهای ساختمان، حداکثر استفاده را ببرید

یکی از راهکارهایی که برای دکوراسیون منزل به شما توصیه می‌کنیم، استفاده حداکثر از دیوارهای اتاق است. اگر اتاق خواب شما فضای بسیار محدودی دارد، می‌توانید از یک تختخواب در زاویه استفاده کنید؛ تخت خواب مجهز به کشوها برای لوازم شخصی است. در این شرایط، شما فضای کافی برای قرار دادن میز ندارید، بنابراین از میزهایی استفاده کنید که به دیوار متصل شده‌اند. به جای اینکه کمدهای بزرگ، داخل اتاق قرار دهید، قفسه‌های کوچک و پیوسته را روی دیوار نصب کنید و کتاب‌ها و لوازم را داخل آن‌ها قرار دهید.

استفاده از دیوارهای ساختمان

در آشپزخانه، لوازم را در قفسه‌ها قرار دهید

برای این که دکوراسیون منزل کوچک در قسمت آشپزخانه، ساده‌تر و کاربردی‌تر به‌نظر برسد، قفسه‌های کوچک‌تر و جادارتر طراحی کنید و لوازم خود را داخل آن‌ها قرار دهید. ایده دیگر در این باره این است که شما برخی از دیوارکوب‌ها را نصب کنید که بتوانید لوازم را از آن‌ها آویزان کنید.

لوازم آشپزخانه در قفسه

پیشنهاد مطالعه: مطلب زیباترین و مدرن‌ترین روتختی‌ها برای اتاق خواب را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

روتختی همواره یکی از چشمگیرترین عناصر در فضای اتاق است. بنابراین انتخاب رنگ و مدل آن می‌تواند طراحی و طراحی دکوراسیون اتاق خواب شما را تحت تاثیر خود قرار دهد.

مدل های جدید روتختی برای اتاق خواب

به لطف طراحان و تولید کنندگان، امروزه به طیف وسیعی از طرح‌ها و رنگ‌های روتختی مواجه هستیم. نکته‌ مهم در انتخاب روتختی، سلیقه و سبک شما در چیدمان فضایی است. بنابراین با توجه به سلیقه‌ خود از میان انواع گوناگون روتختی، دست به انتخاب زده و به وسیله‌ی آن اتاق خود را بیارایید. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی مدل های جدید روتختی برای اتاق خواب می‌پردازیم.

مدل روتختی جدید طرح برجسته

یکی از مدل های جدید روتختی برای اتاق خواب روتختی بافت‌دار بوده که معمولا از آن مدل‌های محبوب است. بسته به طرح بافت می‌توان آن را در دسته‌های اسپرت، کلاسیک، مدرن و غیره دسته بندی کرد. همان طور که مشاهده می‌کنید این مدل‌ها مناسب سلیقه‌ کسانی است که از طرح‌های ساده و در عین حال غیرکسل کننده خوششان می‌آید. از طرفی این مدل هیچگاه شما را خسته نکرده و همواره می‌توانید به وسیله‌ آن اتاق خود را زینت بخشید.

مدل های جدید روتختی برای اتاق خواب

مدل روتختی اسپرت حاشیه‌دار

این سبک روتختی‌ها علاوه بر اسپرت بودن بسیار شیک هستند. در حقیقت شما این انتخاب خود را در هر دو دسته قرار می‌دهید. به تصویر آورده شده به خوبی دقت کنید. معمولا تهیه ست رو تختی به دلیل هماهنگی بین کل اجزا، نتیجه‌ی بهتری تا یک روتختی ساده خواهد داشت. برای اینکه چیدمان بهرتی در اتاق خواب داشته باشید به مطلب ۵ نکته طلایی در چیدمان اتاق برای خواب راحت سر بزنید.

مدل های جدید روتختی برای اتاق خواب

مدل روتختی جدید شیک

این طرح یکی از مدل‌های محبوب روتختی است. شاید دلیل آن وجود طرح برجسته به همراه یک رنگ زیبا و کم‌تر استفاده شده برای روتختی است. اگر بتوانید یک دکوراسیون زیبا در هماهنگی با رنگ و سبک این روتختی ایجاد کنید، نتیجه‌ی حاصله یک فضای خاص را خلق خواهد کرد.

مدل روتختی جدید شیک

مدل های روتختی قلاب بافی و بافتنی

یکی از جدیدترین مدل‌های روتختی که اغلب خانم های هنرمند و باسلیقه سعی دارند با هنر دست خود آن را تهیه نمایند روتختی‌های بافتنی و قلاب بافی است. این روتختی‌ها تاثیر زیادی در دکوراسیون اتاق خواب شما دارد.

مدل های روتختی قلاب بافی و بافتنی

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۷ گیاه آپارتمانی برای خانه‌های کم‌نور و تاریک را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,روتختی ,
:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

علاوه بر وسایل چوبی مانند میز و کمد، طرح‌ها و ایده‌های بسیاری برای استفاده چوب در دکوراسیون داخلی منزل شما وجود دارد که به آن دکوراسیون چوبی می‌گویند.

طراحی دکوراسیون داخلی منزل با چوب

طراحی دکوراسیون داخلی منزل با چوب یکی از ایده‌های شیک و ارزان در دکوراسیون منزل است. چوب از عناصر طبیعی است و بافت سبکی دارد. خنثی بودن رنگ چوب باعث شده که به راحتی با سایر دکوراسیون هماهنگ شود. با مجله دلتا همراه باشید.

دکوراسیون چوبی آشپزخانه

دکوراسیون چوبی آشپزخانه شامل همه بخش‌های آشپزخانه از جمله سقف، کف و کابینت‌ها است. هماهنگی رنگ در بخش‌های مختلف به زیبایی دکوراسیون آشپزخانه کمک زیادی می‌کند.

طراحی دکوراسیون داخلی منزل با چوب

کابینت چوبی کلاسیک

کابینت ها از مهم‌ترین عناصر در آشپزخانه محسوب می‌شوند و به واسطه نوع کاربردی که دارند هم از لحاظ زیبایی و هم از لحاظ دوام و مقاومت از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. کابینت‌های چوبی به دو دسته کلاسیک و مدرن تقسیم می‌شود. کابینت‌های کلاسیک دارای جزییات و تزیینات زیادی هستند و به همین دلیل توصیه ما به شما استفاده از این کابینت چوبی در آشپزخانه های بزرگ است. برای اینکه چیدمان زیباتری داشته باشید به مطلب ۵ مدل کاغذ دیواری که خانه را بزرگ‌تر نشان می‌دهد سر بزنید.

طراحی دکوراسیون داخلی منزل با چوب

استفاده از کفپوش و پارکت

یکی دیگر از موارد طراحی دکوراسیون داخلی منزل با چوب انتخاب کفپوش یا پارکت برای کفسازی منزل است. وقتی شما بر روی سطح چوبی گام برمی‌دارید حس آرامش و طبیعت را در خود احساس خواهید کرد و از طرفی کف چوبی گرما و صمیمیت را در فضای خانه ایجاد می‌کند.

استفاده از کفپوش و پارکت

استفاده از استند و قفسه چوبی

شلف‌های دیواری جلوه‌ای زیبا و خاص به فضای داخلی هر خانه‌ای اضافه می‌کنند .قبل از هرچیز باید به هماهنگی مدل و طرح آن با دکوراسیون داخلی منزل خود توجه داشته باشیم. برای کسانی که قصد دارند حداکثر استفاده از فضا را ببرند نیز استفاده از مدل‌های باکس دیواری، طاقچه‌ها و قفسه دیواری برای نگهداری وسایل یکی از بهترین گزینه‌ها است.

استفاده از استند و قفسه چوبی

دکوراسیون چوبی دیوار

یکی از بهترین ایده‌های طراحی دکوراسیون داخلی منزل با چوب استفاده از آن بر روی دیوار است. این نوع دکوراسیون نیازی به تغییرات اساسی در منزل شما ندارد و فقط با قرار دادن آماده و تزیین و طرح دادن آن روی دیوار انجام می‌شود. از این طرح‌ها بیشتر در اتاق نشیمن و اتاق خواب استفاده می‌شود و قابلیت استفاده در سایر مکان‌های منزل را نیز دارد.

دکوراسیون چوبی دیوار

دکوراسیون چوبی اتاق خواب

استفاده از طرح‌ها و دکورهای چوبی در اتاق خواب یک ایده فوق العاده برای تزیین و فضاسازی بی‌نظیر اتاق خواب است. می‌توان با چند طرح چوبی ساده اتاق خواب را به شکل منحصربه‌فرد و خیره‌کننده ای به یک اتاق متفاوت و زیبا تبدیل کرد.

دکوراسیون چوبی اتاق خواب

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۷ گیاه آپارتمانی برای خانه‌های کم‌نور و تاریک را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

معمولا کسانی که آپارتمان‌های کم نوری دارند کمتر سراغ نگهداری از گل و گیاه می‌روند. در حالی که گیاهانی وجود دارند که نیاز زیادی به نور و تابش مستقیم خورشید ندارند.

گیاهان مناسب خانه های کم نور

با این مطلب از مجله دلتا همراه باشید تا تعدادی از گیاهان مناسب خانه های کم نور در دکوراسیون داخلی منزل را به شما معرفی کنیم.

اسپاتی فیلوم

این گیاه از کلمبیا آمده پس با این اوصاف گرمادوست بوده و از سرما بیزار است. به‌طوری که دمای زیر ۱۳ درجه دیگر برایش قابل تحمل نیست. به رطوبت هوای بالا نیاز دارد و باید حداقل روزی یک‌بار غبارپاشی شود. زیر گلدان آن هم باید همیشه پر از آب باشد ولی به آبیاری دستی نیازی ندارد. اگر از آن دسته آدم‌ها هستید که همیشه آب دادن به گل‌ها را فراموش می‌کنید، اسپاتی فیلوم می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

گیاهان مناسب خانه های کم نور

کالاتیا

این گیاه به نور متوسط، گرمای زیاد، آبیاری معمولی، رطوبت هوای ۵۰ تا ۹۰ درصد و خاک کمی اسیدی احتیاج دارد. بهتر است هر چند روز یک‌بار سطح برگ‌ها را با اسپری آب مرطوب کنید. این گیاه به سرما حساس است و حداقل دمای قابل تحمل آن در زمستان ۱۶ درجه سانتی‌گراد است ولی سایه‌دوست است، به‌طوری که با تابش مستقیم برگ‌هایش دیگر راه‌راه‌های زیبا را از دست می‌دهند.

گیاهان مناسب خانه های کم نور

دیفن باخیا

نور غیر مستقیم زمینه رشد و نموی آن را فراهم می‌کند اما در سایه هم ماندگاری بالایی دارد. با این تفاوت که در سایه رشد علفی می‌کند و بیش از اندازه دراز می‌شود. هر ماه باید برگ‌هایش با اسفنج تمیز شوند و هفته‌ای چند بار غبارپاشی شود. مهم‌ترین نیازش هر سال تعویض گلدان به اندازه دو برابر بزرگ‌تر است.

دیفن باخیا

گل گندمی از گیاهان مناسب خانه های کم نور

این گیاه تابش مستقیم نور خورشید را دوست ندارد. با تابش خورشید نوک برگ‌هایش می‌سوزند. در تابستان هفته‌ای دو تا سه بار آب می‌خواهد و زمستان‌ها یک‌بار آبیاری کفایت می‌کند. در صورت گرم بودن محیط غبارپاشی هم لازم می‌شود. نهایت سرمایی که تحمل می‌کند ۲ درجه سانتی‌گراد است و بعد از آن دیگر گلی در کار نیست. برای نگهداری بهتر از گیاهان آپارتمانی به مطلب با این ۷ ترفند از گیاهان آپارتمانی بهتر مراقبت کنید سر بزنید.

گل گندمی

آگلونما

درواقع هر کسی که بخواهد برای اولین‌بار دست به نگهداری گل‌ها بزند بهتر است از یک گلدان آگلونما شروع کند. این گل احتیاج چندانى به نور و روشنایى ندارد. در بهار و تابستان هر دو هفته یک‌بار نیاز به کود محلول دارد و سطح خاک هم باید همیشه نسبتا مرطوب نگه داشته شود و فقط آب فراوانی نباید نثارش کرد.

آگلونما

فیلودندرون برگ قلبی

این گیاهان که بیشتر در آپارتمان‌های ما نفوذ کرده‌اند حتی باید از تابش مستقیم آفتاب محفوظ بمانند. لبه پنجره یا لبه میز معمولا بهترین مکان برای نگهداری این گل رایج امروزی است. با هر شاخه‌اش هم می‌توان گلدان‌های زیادی از آن در خانه تکثیر کرد. فقط کافی است ساقه‌ای را جدا کنید و چند وقتی در آب قرار دهید؛ بعد از مدتی سر و کله ریشه‌ها پیدا می‌شود. گیاه فلودنرودن زمستان‌ها هفته‌ای یک‌بار آب می‌خواهد و تابستان‌ها دو تا سه‌بار در هفته.

فیلودندرون برگ قلبی

برگ عبایی از گیاهان مناسب خانه های کم نور

این گل با برگ‌های پهن و بزرگش نه فقط در سایه ماندگاری خوبی دارد که در برابر سرما و گرما هم حسابی مقاوم است و تقریبا هیچ‌وقت نمی‌توانید خراب شدنش را ببینید برای همین به آن گل فولادی هم می‌گویند. فقط یک ایرادی دارد که رشد چندانی ندارد و باید هفته‌ها خیره به برگ‌هایش بمانید تا اندک تغییری را احساس کنید. زمستان‌ها هفته‌ای یک‌بار آب می‌خواهد و تابستان‌ها هم هفته‌ای دوبار.

برگ عبایی

پیشنهاد مطالعه: مطلب این آباژورها نشیمن شما را متحول می‌کنند را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,گیاه آپارتمانی ,
:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

استفاده از آباژور در کنار مبل، علاوه بر زیبایی دکوراسیون به مصرف کم انرژی نیز بسیار کمک می‌کند. شما با استفاده از این آباژورها تغییرات زیادی را در نورپردازی اتاق مشاهده کنید.

مدل های جدید آباژور در دکوراسیون منزل

نیازی نیست برای ایجاد روشنایی در فضا تمام اتاق را نورباران کرد. چرا که با روشن کردن یک آباژور و نورپردازی در بخشی که شما انتخاب کرده‌اید، می‌توانید به این مهم دست پیدا کنید. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی مدل های جدید آباژور در دکوراسیون منزل می‌پردازیم.

آباژور ایستاده برای کنار مبل به رنگ مسی

یکی از جدیدترین آباژورهایی که امروزه در دکوراسیون داخلی از آن استفاده می‌شود آباژورهای مسی هستند. رنگ این آباژورها به شکلی طراحی‌ شده است که در کنار هر دکوراسیونی جلوه مخصوص به خود را دارند. به‌ عنوان‌ مثال شما به‌ راحتی می‌توانید از این آباژور در کنار مبل راحتی و یا حتی مبل‌های کلاسیک و سلطنتی استفاده کنید. شما می‌توانید از این وسیله زیبا در کنار مبل‌های تک نفره استفاده کنید و یک محیط دنج برای مطالعه را تجربه کنید.

مدل های جدید آباژور در دکوراسیون منزل

آباژورهای سه تیکه کنار مبلی

این آباژورها عموما به سه بخش بزرگ، کوچک و متوسط تقسیم می‌شوند. شما می‌توانید از یک بخش از فضا برای استفاده از آن‌ها استفاده کنید. ‌همچنین می‌توانید آن‌ها را در بخش‌های مختلف اطراف مبل مورد استفاده قرار دهید.

مدل های جدید آباژور در دکوراسیون منزل

آباژور تلسکوپی

اگر تمایل دارید یک چیدمان خاص را تجربه کنید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم از آباژورهای که به سبک تلسکوپی تهیه‌ شده‌اند استفاده کنید. این سبک آباژور نمادی از نورپردازی در عکاسی‌ها نیز به شمار می‌رود. می‌توانید برای داشتن یک عکس ایده آل از این آباژور در کنار یک مبل استفاده کرد تا شاهد نتیجه زیبای کار بود.

آباژور تلسکوپی

آباژورهای سه‌پایه بلند ایستاده

یکی از مدل های جدید آباژور در دکوراسیون منزل آباژورهای سه پایه بلند ایستاده است. شما به‌ راحتی با استفاده از این آباژور می‌توانید نور محیط را تامین کنید. به دلیل ارتفاع آن از سطح زمین و مشرف بودن به تمام فضا، به‌ راحتی نور خود را در فضا پخش می‌کند. این وسیله به زیبای دکوراسیون شما نیز کمک شایان به ذکری می‌کند. برای تاثیرپذیری بیشتر پراکندگی نور در فضا می‌توانید از یک آباژور رومیزی نیز کمک بگیرید.

آباژورهای سه‌پایه بلند ایستاده

آباژور فانتزی مشکی

به شما توصیه می‌کنیم با این آباژور یک دکوراسیون ایده‌آل را برای اتاق بازی خود آماده کنید. شما به کمک گرفتن از دو صندلی در کنار شومینه و قرار دادن یک میز بازی می‌توانید به این مهم دست پیدا کنید. ارتفاع این آباژور در اندازه و حدودی است که تا دو برابر سطح مبل شما را پوشش می‌دهد. برای اینکه انرژی مثبت را به خانه خود بیاورید به مطلب ۵ راهکار برای بالا بردن انرژی‌ مثبت در خانه شما سر بزنید.

آباژور فانتزی مشکی

آباژورهای لوکس ایستاده کنار مبلی

آباژورهای لوکس عموما به رنگ طلایی ساخته می‌شود. طلایی مشکی شما را به یک دکوراسیون لوکس بسیار نزدیک می‌کند. از همین رو به شما توصیه می‌کنیم در کنار هر مبلی که مورد استفاده قرار می‌دهید از آباژورهای مشکی طلایی برای جلوه دادن بیشتر به فضا استفاده کنید.

آباژور چوبی مصنوعی

اگر علاقه‌مند به تهیه آباژور چوبی هستید، اما زمان برای آماده‌سازی آن ندارید به شما پیشنهاد می‌کنیم از آباژورهای آماده استفاده کنید. به شکلی می‌توان گفت آباژورهای دست‌ساز در رده تزیینات طبیعی و آباژورهای چوبی آماده در رده محصولات فانتزی مصنوعی قرار گرفته‌اند.

آباژور چوبی مصنوعی

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۵ مدل کاغذ دیواری که خانه را بزرگ‌تر نشان می‌دهد را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,آباژور ,
:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

اگر خانه‌ای کوچک دارید، نصب کاغذ دیواری رنگ روشن، بدون شک خانه شما را بزرگ‌تر از آنچه که در واقعیت هست نشان می‌دهد. 

مدل های کاغذدیواری برای خانه کوچک

یکی از دغدغه‌های افرادی که در شهرها زندگی می‌کنند، اقامت در منازلی با مساحت کم است. بنابراین دغدغه اصلی این افراد چگونگی بزرگ‌تر نشان دادند، مساحت داخلی این منازل است. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی مدل های کاغذ دیواری برای خانه کوچک می‌پردازیم.

کاغذ دیواری با طرح های هندسی و ساده

کاغذ دیواری طرح هندسی یک کاغذ دیواری بشدت جسورانه است که حتی فکرش را هم نخواهید کرد که چگونه فضای خانه شما را بزرگ‌تر و دلبازتر نشان خواهد داد. اشکال هندسی به‌کار رفته در این نوع کاغذ دیواری‌ها، چشم ببینده را به خود جذب می‌کند و باعث می‌شود که چشم در امتداد اشکال هندسی به حرکت دربیاید و ذهن احساس کند که فضایی بیشتر از آنچه که وجود دارد در اتاق می‌تواند پیدا کرد.

مدل های کاغذ دیواری برای خانه کوچک

 کاغذ دیواری طرح عمودی

یکی از مدل های کاغذ دیواری برای خانه کوچک انتخاب کاغذ دیواری با طرح‌های عمودی است. این طرح دقیقا همان گزینه اصلی و بسیار کاربردی هستند که شما می‌توانید برای پهن و گسترده‌تر نشان دادن فضاهایی مثل پذیرایی و اتاق نشیمن استفاده کنید. در انتخاب رنگ این کاغذ دیواری حتما سعی کنید از رنگ‌های روشن استفاده کنید چراکه رنگ تیره باعث کوچک‌تر و جمع جور نشان دادن خانه می‌شوند. برای چیدمان زیبای نشیمن به مطلب ۵ وسیله ضروری که نشیمن شما باید داشته باشد مراجعه کنید.

مدل های کاغذ دیواری برای خانه کوچک

کاغذ دیواری یا پوستر دیواری بعددار یا همان کاغذ دیواری سه بعدی

این مدل از گزینه های جدید در دکوراسیون داخلی خانه به حساب می آیند. کاغذ دیواری سه بعدی به راحتی می‌تواند فضاهای خاص و جذابی را ایجاد کنند. این نوع کاغذ دیواری همان طور که از اسم آن پیداست تصویری پیش رویمان می‌گذارد که تا حد زیادی آن را واقعی احساس می‌کنیم.

تصویر سه بعدی این احساس را به شما می دهد که با لمس این کاغذ چیزی فرای یک‌ تصویر و کاغذ معمولی را احساس خواهید کرد. این کاغذ دیواری‌ها برای آپارتمان‌های کوچک بهترین انتخاب هستند است و به شما کمک می‌کند از احساس فشار در محیط بسته آپارتمان رها شوید.

کاغذ دیواری یا پوستر دیواری

کاغذ دیواری‌ با رنگ بژ

از آنجایی که این رنگ نه سفید است و نه تیره، می‌توان گفت که یک تناژ رنگی خنثی است و می‌تواند برای بزرگ جلوه دادن خانه، گزینه مناسبی باشد.

کاغذ دیواری‌ با رنگ بژ

کاغذ دیواری با طرح‌های راه‌راه

یکی از مدل های کاغذ دیواری برای خانه کوچک طرح‌های راه راه است. نوع دیگر از کاغذ دیواری‌های مناسب فضای کوچک، کاغذ دیواری‌های سه بعدی هستند و کمک می‌کنند فضا بزرگ‌تر دیده شود. از قدرت کاغذ دیواری راه راه غافل نشوید. کاغذ دیواری با راه‌راه عمودی کمک می‌کند یا سقف اتاق بالاتر به‌نظر برسد.

گروه دیگر از افراد هستند که فضای کوچکی در منزل دارند اما به کاغذ دیواری‌های طرح‌دار بیشتر علاقه دارند. به این افراد توصیه می‌کنیم از کاغذ دیواری‌هایی با طرح‌های هندسی استفاده کنند، چرا که فضا را بزرگ‌تر از آنچه که هست نشان می‌دهد.

کاغذ دیواری با طرح‌های راه‌راه

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۹ وسیله‌ای که هرگز نباید در خانه خود نگه ندارید! را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,کاغذ دیواری ,
:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

ممکن است منزل شما پر از وسایل گوناگون باشد، اما احساس خوبی در آن نداشته باشید. برای اینکه شما هم دچار این احساس‌های منفی در خانه خود نشوید، این موارد را انجام ندهید.

اشتباهات رایج در چیدمان و دکوراسیون داخلی

همه ما دوست داریم خانه‌ای مرتب، زیبا و شیک داشته باشیم. برای داشتن چنین منزلی الزاما نیازی به خرید وسایل گران قیمت و مارک ندارید، استفاده از تکنیک‌های ساده دکوراسیون داخلی این امکان را برای شما فراهم می‌کند. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی اشتباهات رایج در چیدمان و دکوراسیون داخلی می‌پردازیم.

استفاده از مبلمان تیره در خانه‌هایی با سقف کوتاه

اگر سقف خانه شما کوتاه است، استفاده از مبل‌های تیره رنگ باعث می‌شود منزل شما کوچک‌تر و کوتاه‌تر دیده شود. در این موارد می‌توانید فضای داخلی منزل خود را با مبل‌هایی به رنگ روشن پر کنید تا منزل شما زیباتر و بزرگ‌تر دیده شود.

اشتباهات رایج در چیدمان و دکوراسیون داخلی

ظروف شکسته

قطعا برای همه ما پیش می‌آید که در منزل خود لیوان، بشقاب، کاسه یا هر ظرف شکسته دیگری داشته باشیم و به هر دلیلی آن‌ها را دور نیندازیم. اما ظروف شکسته یا حتی ترک خورده باعث جذب انرژی‌های منفی مثل ناراحتی می‌شوند.

استفاده از قالی کوچک یا خیلی بزرگ

استفاده از قالی کوچک در پذیرایی و نشیمن از اشتباهات رایج دکوراسیون منزل است که ظاهر لوکس و لاکچری منزل شما را از بین می‌برد. فرشی را انتخاب کنید که کل مبل یا حداقل پایه‌های جلویی مبل روی آن قرار بگیرد. این کار ظاهری مرتب و زیبا به چیدمان شما می‌دهد.

اشتباهات رایج در چیدمان و دکوراسیون داخلی

استفاده از وسایل خیلی بزرگ

اندازه وسایل خیلی مهم است و هنگام خرید باید حتما وسایلی را انتخاب کنید که ابعادش برای مکان مورد نظر شما مناسب باشد.پس باید هنگام خرید اسباب منزل این مسئله را مد نظر داشته باشید. شاید یک کاناپه بزرگ در فروشگاه عالی به‌نظر برسد اما اندازه آن برای فضای خانه شما مناسب نباشد.

نصب پرده‌های کوتاه در اتاق نشیمن

پرده کوتاه مخصوص اتاق خواب است و استفاده از آن در اتاق پذیرایی باعث می‌شود دیوار اتاق شما کوتاه‌تر دیده شود. برای اتاق پذیرایی پرده‌هایی را انتخاب کنید که تا کف زمین برسد و ظاهری لوکس و زیبا به منزل شما بدهد. مدل‌های زیبای پرده در دکور منزل را در مطلب ۵ مدل‌ پرده جدید و شیک برای پذیرایی منزل بخوانید.

نصب پرده‌های کوتاه در اتاق نشیمن

نگهداری وسایلی که دوست ندارید

یکی از اشتباهات رایج در چیدمان و دکوراسیون داخلی نگهداری اشیایی است که دوست ندارید و فقط به دلیل گران‌بها بودن، مدگرایی و یا هرچیز دیگری از آن‌ها دل نمی‌کنید. این کار نه‌تنها به دکوراسیون شما آسیب می‌رساند، بلکه بر روحیه شما هم اثر مخربی می‌گذارد.

آینه‎‌های شکسته و لک‌دار

شما باید آینه‌های شکسته یا لک‌دار خود را تعویض کنید. همین‌طور اگر آینه‌های خانه شما به خاطر استفاده طولانی مدت ظاهر زشتی به خود گرفته‌ است، بهتر است که برای ایجاد حس خوب و مثبت در منزل، آن‌ها را با آینه‌‏های جدید جایگزین کنید.

آینه‎‌های شکسته و لک‌دار

وسایلی که طرح شلوغی دارند

یکی از اشتباهات رایج در چیدمان و دکوراسیون داخلی که زیبایی آن را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار می‌دهد، شلوغ بودن تمامی وسایل است. در صورتی که مبلمان شما طرح شلوغی دارد، باید طرح پرده یا فرش‌ها ساده باشد و اگر طرح مبل‌ها ساده است، می‌توانید از پرده‌ها یا فرش‌های شلوغ استفاده کنید. برای اینکه دکور منزل را زیبا کنید به مطلب ۶ مدل لوستر که منزل شما را زیبا و مدرن می‌کند مراجعه کنید.

استفاده از گل‌های مصنوعی

اغلب افراد به دلیل مشکلاتی که در نگهداری گل طبیعی دارند برای ایجاد شادابی در منزل از گل‌های مصنوعی استفاده می‌کنند، اما باید بدانید که این کار درست نیست، چراکه گل مصنوعی گرد و غبار هوا را به خود جذب می‌کند، بعد از یک مدت کدر می‌شود و در واقع هیچ فایده‌ای هم برای ما ندارد.

استفاده از گل‌های مصنوعی

پیشنهاد مطالعه: مطلب این گیاهان آپارتمانی هرگز خشک نمی‌شوند را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

گیاهان مقاوم آپارتمانی یکی از بهترین گزینه‌ها و راهکارهای موجود برای ایجاد فضایی مطبوع و دلپذیر در زندگی مدرن امروزی است که در فضاهای کوچک و غالبا بسته‌ای چون آپارتمان جریان دارند.

گیاهان مقاوم آپارتمانی برای منزل

حضور گیاهان آپارتمانی در فضای زندگی روزمره ما در چنین فضاهایی می‌تواند علاوه بر ایجاد زیبایی، با فراهم نمودن فضایی پاک، تاثیر بسیار مثبتی بر جسم و روح ما داشته باشند. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی گیاهان مقاوم آپارتمانی برای منزل می‌پردازیم.

گیاهان مقاوم آپارتمانی چه ویژگی‌هایی دارند؟

گل‌ها و گیاهانی که به‌عنوان گیاهان مقاوم آپارتمانی شناخته می‌شوند، چند ویژگی دارند.

  • از جمله اینکه این گیاهان می‌توانند در مقابل تغییرات دمای محیط مقاومت کنند.
  • آن‌ها می‌توانند به خوبی سرما و گرمای محیط را تحمل کرده و به رشد خود در این شرایط ادامه دهند.
  • این گیاهان می‌توانند در مقابل کم‌آبی دوام بیاورند و غالبا به آبیاری چندان زیادی نیاز ندارند.

گیاهان مقاوم آپارتمانی برای منزل

گل آسپیدیسترا یا گل برگ عبایی

این گیاه به‌عنوان مقاوم‌ترین گیاه آپارتمانی در بین این دسته از این گیاهان شناخته می‌شود. ویژگی این گیاه مقاوم آپارتمانی این است که حساسیت چندانی به نور و دما ندارد و از مقاومت بسیار زیادی در شرایط  متفاوت دمایی برخوردار است. میزان آبیاری این گیاهان در طول سال، یک یا دوبار در سال است.

گیاهان مقاوم آپارتمانی برای منزل

گیاه پتوس

این گیاه یکی دیگر از گیاهان مقاوم آپارتمانی برای منزل است که علاوه بر مقاومت بالا در مقابل گرما و سرما، در فضاهایی که به اندازه کافی نور وجود ندارد نیز می‌تواند رشد نماید. این گیاه علاوه بر برخورداری از ویژگی مقاوم بودن به دلیل بالارونده بودن آن، قابلیت بسیاری برای ایجاد فضایی زیبا در منزل دارد.

گیاه پتوس

گیاه گندمی

این گیاه نیز در زمره گیاهان مقاوم آپارتمانی برای منزل محسوب می‌شود. هر چند قسمت‌های پرنور و روشن خانه برای این گیاه مناسب‌ترین مکان است اما نور طبیعی و مصنوعی برای رشد این گیاه کافی است و در شرایط وجود نور کمتر نیز می‌تواند دوام بیاورد. با توجه به اینکه ریشه‌های قطور این گیاه می‌توانند آب را درون خود ذخیره کنند، نیاز به آبیاری در فواصل زمانی کوتاه مدت وجود ندارد. برای انتخاب بهتر گیاهان آپارتمانی به مطلب هرگز از این گیاهان آپارتمانی در منزل استفاده نکنید مراجعه کنید.

گیاه گندمی

گیاه سانسوریا

این گیاه با داشتن برگ‌های سبزرنگ و شمشیری و همچنین داشتن بافت پرآب  جزو گیاهان مقاوم در برابر خشکی محسوب می‌شود. این گیاه در نور غیرمستقیم یا سایه به خوبی رشد می‌کند. این گیاه علاوه بر ویژگی مقاوم بودن، می‌تواند هوای آلوده اطراف را به بهترین شکل تصفیه نماید. به همین دلیل می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های انتخاب رشد و نگهداری گیاه در آپارتمان باشد.

گیاه سانسوریا

گیاه استنوکارپوس

این گیاه استرالیایی یکی دیگر از گیاهان مقاوم آپارتمانی برای منزل است که در مقابل تغییرات زیاد دمای محیط به خوبی مقاومت می‌کند. این گیاه نیز مانند سایر گیاهان آپارتمانی به آبیاری زیاد حساس است. نکته قابل توجه در مورد این گیاه این است که در ابتدای رشد به قیم نیاز دارد ولی با رشد و قوی‌تر شدن ساقه‌ها می‌تواند به تنهایی بایستد.

گیاه استنوکارپوس

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۵ مدل کاغذ دیواری که خانه را بزرگ‌تر نشان می‌دهد را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,گیاه آپارتمانی ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

پرده‌های خانه مانند دیگر وسایل باید به درستی نگهداری و استفاده شوند تا عمری طولانی داشته باشند. یکی از اصول نگهداری پرده‌ها، شستشوی به موقع آن‌ها است.

نکات نگهداری و افزایش عمر انواع پرده

روشی که برای مراقبت از پرده خانه شما استفاده می‌شود به ساخت و جنس پارچه پرده شما بستگی دارد. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکات نگهداری و افزایش عمر انواع پرده می‌پردازیم.

محافظت در برابر نور خورشید

همانطور که همه شما می‌دانید، نور خورشید به پارچه آسیب می‌زند. نور خورشید باعث رنگ پریدگی پارچه می‌شود. پارچه‌های رنگ روشن معمولا نور خورشید را منعکس می‌کنند و در برابر محو شدن مقاومت می‌کنند. رنگ‌های تیره نور را جذب می‌کنند و کمرنگ می‌شوند. برای محافظت از پارچه پرده در برابر آفتاب، از سایبان پنجره یا آستری، زیر پرده اصلی استفاده کنید.

نکات نگهداری و افزایش عمر انواع پرده

زدودن گرد و غبار

مراقبت از پرده‌ها آسان است. همانطور که همه شما عزیزان مطلع هستید، به غیر از نور آفتاب، گرد و غبار هم ممکن است به پارچه پرده آسیب بزند. گرد و غبار اگر به مدت طولانی روی پارچه باقی بماند در الیاف پارچه نفوذ کرده و منجر به آسیب می‌شود. برای جلوگیری از چنین مشکلی پرده‌ها را هرچند وقت یکبار تکان دهید تا گرد و غبار از روی آن جدا شود. مدل‌های زیبای پرده را در مطلب ۵ مدل‌ پرده جدید و شیک برای پذیرایی منزل ببینید.

بهترین روش برای شستن پرده

پرده‌های نصب شده در خانه شما مانند هر چیز دیگری به مرور زمان کثیف می‌شوند و نیاز به تمیز کردن عمیق دارند، به این معنا که باید شسته شوند.

نوع پارچه تکنیک شستشوی مورد نیاز شما را تعیین می‌کند. بنابراین همیشه قبل از شستشو یا خشکشویی برچسب‌های پارچه‌ها را برای راهنمایی‌های خاص بررسی کنید. برچسب را بررسی کنید تا متوجه شوید که آیا پارچه موردنظر قابل شستشو هست یا خیر و اگر قابل شستشو است، شیوه صحیح شستن آن کدام است. ممکن است برای برخی از پرده‌های پنجره شستشو با دست و برای برخی دیگر شستشو با ماشین پیشنهاد شود.

برای شستن پرده‌ها باید از آب خنک و مواد شوینده ملایم و چرخه ملایم لباسشویی استفاده کنید و برای خشک کردن، آن‌ها را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید.

نکات نگهداری و افزایش عمر انواع پرده

رفع بوی بد پرده

یکی از نکات نگهداری و افزایش عمر انواع پرده رفع بوی بد آن است. پرده‌ها به مرور زمان، با جذب بوی اطراف خود بو می‌گیرند. برای از بین بردن بو بهتر است پرده‌ها را جدا کنید و آن‌ها را در هوای آزاد قرار دهید. به امید اینکه بوی آن‌ها از بین برود. اگر این راه‌حل جواب نداد می‌توانید از اسپری‌های بوگیر که برای این منظور طراحی شده‌اند، استفاده کنید. در این مرحله مراقب باشید از مواد شیمیایی استفاده نکنید که ممکن است به پارچه پرده شما آسیب برساند.

اگر پارچه پرده‌ای شما گران، نادر یا غیرمعمول است بهتر است در مورد مراقبت، تعمیر و نگهداری آن با یک متخصص مشورت کنید، حداقل اولین بار که می‌خواهید آن‌ها را تمیز کنید. برای اینکه چیدمان زیباتری با پرده در منزل داشته باشید به مطلب بهترین مدل پرده که هر خانه‌ای باید داشته باشد مراجعه کنید.

رفع بوی بد پرده

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۵ روش غلط در چیدمان منزل که قدیمی شده است را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,پرده منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

برقراری تناسب در چیدمان منزل یا همان دکوراسیون، یکی از مهم‌ترین اصول خلق یک دکور زیبا و چشم‌نواز است.

نکات چیدمان زیبا و شیک در منزل

احتمالا شما هم دکورهایی را دیده‌اید که به رغم صرف هزینه گزافی که برای تهیه وسایل آن‌ها شده است، اصلا زیبا به‌نظر نمی‌رسند و مجموعه‌ای نامتناسب از اشیای گران قیمت را تنها دور هم جمع کرده‌اند. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکات چیدمان زیبا و شیک در منزل می‌پردازیم.

هر اتاق نشیمن یک کاناپه می‌خواهد

هیچ لزومی ندارد که در هر اتاق نشیمنی یک یا دو کاناپه عریض و طویل وجود داشته باشد. درواقع در باور ما تا امروز مبل‌های نیم ست هم بدون کاناپه نبوده‌اند. در حالی که امروزه در طراحی مدرن این قانون را کنار گذاشته‌اند و بسیاری از اوقات به داشتن چهار مبل ساده راحت اکتفا می‌کنند. طراحان داخلی این روزها کاناپه‌ها را بیشتر در اتاق خواب یا کنار کتابخانه‌های شخصی جا می‌دهند.

نکات چیدمان زیبا و شیک در منزل

هر اتاقی یک فرش می‌خواهد

باوری که در بین ما ایرانی‌ها رواج زیادی دارد این است که بعد از چیدن وسایل هر کدام از اتاق‌ها باید وسط هر فضای خالی یک قالی یا قالیچه پهن کنیم. فرقی هم برای ما ندارد که طراح ساختمان با چه زحمت و ظرافتی برای انتخاب نوع و جنس کفپوش‌ها وقت گذاشته است. سرامیک یا سنگ، لمینت یا پارکت فرقی ندارد؛ تا امروز قانون این بوده که اتاق باید با فرش پوشیده باشد در حالی که دیگر این طور نیست. در حال حاضر طراحان داخلی دارند به سمت خداحافظی با فرش‌ها پیش می‌روند. به عقیده خیلی از این طراحان ترکیب سنگ و چوب روی کف خانه زیباترین نمایی است که می‌توان خلق کرد.

نکات چیدمان زیبا و شیک در منزل

وسایل باید با هم هماهنگ باشند

یکی از نکات چیدمان زیبا و شیک در منزل این است که لازم نیست تمام وسایل با هم هماهنگ باشند. این روزها اگر به کارهای هر طراح معروفی نگاهی بیندازید، متوجه نکته عجیبی می‌شوید؛ اینکه دیگر در کارهای طراحان بزرگ خبری از ست بودن همه وسایل خانه با هم نیست. یک قانون قدیمی همیشه می‌گفت وسایل خانه باید از هر لحاظ مانند جنس، رنگ، استیل و غیره هماهنگ باشند در حالی که دیگر این روزها کسی به این قانون توجهی ندارد. برای اینکه خانه زیبا داشته باشید به مطلب چگونه یک دکور زیبا و بی‌نظیر در خانه داشته باشیم؟ مراجعه کنید.

هر دست مبل یک میز لازم دارد

محال است به خانه‌ای وارد شوید و جلوی کاناپه بزرگی که در وسط هال و پذیرایی آن قرار گرفته یک میز چوبی بزرگ همراه چند عسلی نبینید. این تصویری است که قانون‌های طراحی قدیمی در خانه‌های ما شکل داده‌اند اینکه باید جلوی هر دست مبل راحتی حتما یک میز باشد. در حالی که این روزها دیگر خبری از این قانون عجیب نیست. این روزها یا دیگر جلوی کاناپه‌های روبه‌روی تلویزیون میزی نمی‌گذارند یا اگر به آن نیاز داشته باشند به یک صندلی عثمانی اکتفا می‌کنند.

هر دست مبل یک میز

وسایل چوبی همه قهوه‌ای هستند

این باور سالیان سال است که بین مردم رایج شده است. به‌طوری که همه به یک دست مبل و صندلی چوبی زرد یا آبی رنگ مدت‌ها خیره می‌مانند. همچنین وقتی کسی صحبت از داشتن یک تخت و کمد قرمزرنگ می‌کند انگار که از سیاره‌ای دیگر آمده است. در حالی که این روزها خیلی از طراحان برای متفاوت جلوه دادن کارهای خود سراغ رنگ‌ها می‌روند. آن هم پاشیدن رنگ روی چوب‌هایی که ما همیشه به قهوه‌ای دیدن آن‌ها عادت کرده‌ایم.

استفاده از وسایل چوبی

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۶ مدل لوستر که منزل شما را زیبا و مدرن می‌کند را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

اگر می‌خواهید از دکوراسیونی جذاب و شیک و زیبا برخوردار باشید بهتر است که لوستر را به‌عنوان تجهیزی بسیار مهم در کنار وسایل دیگر خود قرار دهید.

مدل های زیبای لوستر در دکوراسیون داخلی

خوشبختانه مدل های بسیار متفاوتی از لوستر وجود دارد که با هر سلیقه و دکوراسیونی هماهنگ است. در انتخاب لوستر خود باید سعی کنید نکات و موارد بسیاری را در نظر بگیرید. در این مطلب از مجله دلتا به بررسی مدل های زیبای لوستر در دکوراسیون داخلی می‌پردازیم.

لوستر برنز

لوسترهای برنز جزو انواع لوسترهای کلاسیک به حساب می‌آیند. لوستر کلاسیک چند شعله با لامپ‌های شمعی انتخابی مناسب برای خانه‌هایی با دکوراسیون رسمی و کلاسیک است. همان‌گونه که می‌دانید لوسترهای برنزی دارای رنگی بسیار زیبا و براق هستند. می‌توان اذعان داشت که رنگ براق و طلایی این لوسترها توجه را به خود جلب خواهد کرد و نور را در کانون توجه قرار می‌دهد.

مدل های زیبای لوستر در دکوراسیون داخلی

لوستر مستطیلی

یکی دیگر از مدل های زیبای لوستر در دکوراسیون داخلی لوسترهای برنزی هستند. لوسترهای سقفی مدرن و امروزی از فرم ثابت و کلاسیک فاصله گرفته و اشکال متنوعی را شامل می ‌شوند که این اشکال معمولا شکل های هندسی بسیار خاص است اما یکی از زیباترین اشکال برای لوستر، مستطیل خواهد بود. این لوسترها معمولا به‌صورت فلزی هستند. به‌کارگیری فلز در لوازم دکوری به دلیل مقاومت زیاد و تنوع در رنگ روز به روز در حال افزایش است.

مدل های زیبای لوستر در دکوراسیون داخلی

لوسترهای مدرن

لوسترهای مدرن معمولا برای استفاده در دکوراسیون های مینیمال و مدرن مناسب است. این نوع لوسترها می‌توانند فضایی بسیار خاص را در خانه و محل کار شما به‌وجود آورند. این نوع از لوسترها را می‌توان با انواع رنگ‌ها ست کرد به دلیل آن که رنگ‌های به‌کار رفته در لوسترهای مدرن خنثی است.

لوسترهای مدرن

لوستر چوبی

لوسترهای چوبی یکی از پر طرفدارترین انواع لوستر هستند که بیشتر برای دکوراسیون مدرن و روستیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع می‌توان اذعان داشت که  استفاده از چوب در نمای این لوستر حسی از وجود طبیعت در دکوراسیون داخلی خانه به‌وجود می‌‌آورد. اگر به دنبال تکه‌ای از طبیعت در خانه خود هستید، این نوع لوستر می‌تواند انتخابی مناسب برای شما باشد. برای اینکه چیدمان زیبایی با وسایل چوبی داشته باشید به مطلب این وسایل چوبی خانه شما را زیباتر می‌کنند سر بزنید.

لوستر چوبی

لوستر کنفی

یکی دیگر از مدل های زیبای لوستر در دکوراسیون داخلی که طرفدارن خاص خود را دارد، لوستر کنفی است. می‌توان اشاره داشت که چوب و کنف در کنار یکدیگر با رنگ‌های گرم ترکیب زیبایی را پدید می‌آورند. اگر می‌خواهید از این نوع لوستر بهره ببرید، بهتر است به سبک دکوراسیون خود دقت زیادی داشته و با نگاهی ریز بینانه آن را انتخاب کنید. توجه داشته باشید. لوستر کنفی برای اتاق خواب، کافی شاپ، آشپزخانه و راهرو مناسب است.

لوستر کنفی

لوستر شیشه‌ای

لازم به ذکر است که لوسترهای شیشه‌ای برای استفاده در اتاق خواب، آشپزخانه و ورودی منازل مناسب است. برای بزرگ‌تر نشان دادن اتاق‌های کوچک می‌‌توانید آن را به چیدمان خود اضافه کنید. به دلیل بازتاب نور در جهت‌های مختلف از گوی‌های شیشه‌ای موجود در این لوستر، به بزرگ‌تر دیدن شدن فضا کمک خواهد کرد.

لوستر شیشه ای

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۵ راهکار برای بالا بردن انرژی‌ مثبت در خانه شما را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,لوستر منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

پرده‌ها به قدری در دکوراسیون شما تاثیر دارند که می‌توانند به هر فضایی روح و ظاهری تازه بدهند. پرده‌ای که ازسقف تا زمین ادامه داشته باشد، ظاهری یکپارچه‌ای به فضای شما خواهد داد.

مزایای استفاده از پرده بلند برای پنجره قدی

به نظر شما چرا انقدر به نصب پرده های بلند برای پنجره های قدی توصیه اهمیت داده می‌شود؟ آیا فقط ملاک طراحان شکل ظاهری منزل و نوع چیدمان است؟ در این مطلب از مجله دلتا به بیان مزایای استفاده از پرده بلند برای پنجره قدی پرداخته می‌شود.

اتاق شما بزرگ‌تر به‌نظر می‌رسد

یکی از مزایای استفاده از پرده بلند برای پنجره قدی اینکه باعث می‌شود اتاق شما بزرگ‌تر به‌نظر برسد. در این حالت هنگام صبح، پرده‌ها را کنار می‌زنید و نور کافی و زیبا سرتاسر فضای منزل شما را در بر می‌گیرد. در همین حال وجود پرده های قدی بلند جمع شده کنار پنجره، احساس بزرگی و عظمت به منزل شما خواهد داد.

مزایای استفاده از پرده بلند برای پنجره قدی

این سبک از نصب پرده فوق العاده کاربردی است

پرده‌ها دو وظیفه اصلی دارند. اول حفظ حریم خصوصی و دومی تنظیم نور ورودی. وجود انواع پرده با پارچه‌های گوناگون باعث شده که علاوه بر ایجاد زیبایی ظاهری خواسته مشتری نیز برآورده شود.

به عنوان مثال در انتخاب پرده برای پنجره قدی خودتان، اگر مشکل دید به داخل ندارید پیشنهاد می‌کنیم سرتاسر پنجره را حریر نصب کنید. در این صورت می‌توانید از حداکثر نور آفتاب بهره ببرید. اما برای افرادی که منزل آن‌ها از بیرون به داخل دید دارد خصوصا در شب و یا موقعیت مکانی آن‌ها به‌گونه‌ای است که دوست ندارند نور زیادی وارد منزلشان شود، پیشنهاد ما در این حالت استفاده از پرده های ضخیم تر مانند مخمل و کتان به تنهایی و یا استفاده همزمان با حریر است.

مزایای استفاده از پرده بلند برای پنجره قدی

با هر دکوری سازگار است

این اطمینان را به شما می‌دهیم که خانه شما هر سبکی داشته باشد، چه کلاسیک مانند سبک‌های ویکتوریایی و اسکاندیناوی و چه سبک مدرن و مینیمال، پرده پارچه‌ای بلند یک گزینه ایده‌آل برای شما خواهد بود. اما برای اینکه بخواهید محکم کاری کنید می‌توانید نوع پارچه را با توجه به دکور خود انتخاب کنید. نکات بیشتر در مورد نگهداری از پرده را در مطلب با این ترفندها پرده‌های منزل را سفید و براق کنید بخوانید.

پرده سازگار با دکوراسیون

پرده را به پرده اضافه کنید

اگر تا این قسمت از مقاله را خوانده باشید، ممکن است به خودتان بگویید من که حالا از پرده های دیگری مانند پرده های شید رول و کرکره برای پنجره قدی خود استفاده کردم، الان چه کاری را باید انجام دهید؟ اصلا نگران نباشید چون می‌توانید تنها با اضافه کردن دو پنل از پرده‌های پارچه‌ای در کنار پرده‌های قبلی خود، تمام مزایایی که تا الان گفته شد را برای خود داشته باشید.

پرده چند لایه

پیشنهاد مطالعه: مطلب این مبلمان هرگز قدیمی نمی‌شوند را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,پرده منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. وارد کردن انرژی مثبت به خانه، سنتی دیرینه است که همیشه مورد استفاده بوده است.

راهکارهای ایجاد انرژی مثبت در خانه

آیا بیش از حد احساس خستگی می کنید؟ شما می‌توانید با ایجاد تغییر و تنوع در خانه از شر این حس خلاص شوید. با این مطلب از مجله دلتا همراه ما باشید تا شما را با راهکارهای ایجاد انرژی مثبت در خانه آشنا کنیم که بتوانید در خانه خود احساس بهتری پیدا کنید.

در دکوراسیون خانه خود فضاهایی را به استراحت کردن اختصاص دهید

بر اساس تحقیقاتی که صورت گرفته است، ثابت شده که داشتن فضایی برای آرامش و استراحت در دکوراسیون منزل می‌تواند احساس مثبت و آرامش بخشی به افراد منتقل شود. اینکه شما بتوانید در بعد از ظهر یک روز شلوغ و پردغدغه، چرتی بزنید و استراحت کنید قطعا برای شما لذت‌بخش خواهد بود.

اگر از آن دسته از افرادی هستید که فضا و دکوراسیونی که در آن به استراحت و خواب می‌پردازید برای شما اهمیت زیادی دارد می‌توانید به سراغ ابتکار و ایجاد تغییرات هیجان انگیزی در دکوراسیون منزل خود بروید، برای مثال می‌توانید دکوراسیون کاناپه و اتاق استراحت خود را روبه‌روی پنجره‌ای قرار دهید که رو به سبزی و نور است.

راهکارهای ایجاد انرژی مثبت در خانه

تکنولوژی ممنوع

قرار گرفتن بیش از حد در معرض مانیتور می‌تواند خواب ما را به مدت یک ساعت و نیم به تاخیر بیندازد. این مسئله می‌تواند برای افرادی که صبح زود به سرکار می‌روند و یا فرزندانمان که به مدرسه می‌روند مسئله ساز و مشکل زا باشد:

  • نور روشن متصاعد از صفحه مانیتور می‌تواند بر هوشیاری شما در طول خواب تاثیر منفی بگذارد.
  • استفاده بیش از حد از موبایل و سایر لوازم تکنولوژیکی در طول روز می‌تواند مغز افراد را تحریک نموده و به مرور زمان بر آن تاثیر منفی بگذارد.
  • از آنجایی که افراد به شدت جذب تکنولوژی می‌شوند به شکل خودباخته‌ای در مقابل آن رفتار می‌کنند و همین مسئله به مرور زمان بر ذهن و سلامت آن‌ها تاثیر منفی خواهد داشت.

راهکارهای ایجاد انرژی مثبت در خانه

در دکوراسیون منزل خود از رنگ های مناسب استفاده کنید

یکی از راهکارهای ایجاد انرژی مثبت در خانه استفاده از رنگ‌های مناسب و آرامش‌بخش برای دکوراسیون منزل است. بنابراین سعی کنید در بخش‌هایی از منزل که نیازمند آرامش هستید در دکوراسیون منزل خود از رنگ‌های لطیف، روشن و آرامش‌بخش استفاده کنید. در مقابل این انتخاب می‌توانید در بخش‌های دیگر منزل خود از رنگ‌های پرانرژی‌تر استفاده کنید. اگر علاقه‌ای به استفاده از این نوع رنگ‌ها در دکوراسیون منزل خود ندارید می‌توانید به سراغ رنگ‌های سیاه و سفید بروید. برای اینکه انرژی منفی خانه خود را از بین ببرید به مطلب این سنگ‌ها انرژی منفی خانه را از بین می‌برند مراجعه کنید.

استفاده از رنگ های مناسب

در دکوراسیون منزل خود سرگرمی‌های خانگی ایجاد کنید

قطعا برای افرادی که منزل کوچکی دارند و نمی‌توانند به فضای بیرونی دسترسی پیدا کنند، این دغدغه وجود دارد که چگونه می‌شود در دکوراسیون داخلی منزل، امکاناتی را برای سرگرمی به میان آورد و استفاده کرد.

در این زمینه می‌توانیم سوالی از شما بپرسیم. آیا علاقه خاصی دارید که بتوانید فضایی مرتبط و مناسب با آن در دکوراسیون منزل خود ایجاد کنید؟ پس سعی کنید از علایق خود غافل نشوید. به سراغ آن‌ها بروید و از این راه، انرژی و نیروی دوباره‌ای را به خود هدیه دهید. ممکن است در ابتدا برایتان کمی سخت به‌نظر برسد، اما شک نکنید که موفق خواهید شد.

استفاده از سرگرمی های خانگی

فضایی برای مدیتیشن در خانه خود ترتیب دهید

یکی از راهکارهای ایجاد انرژی مثبت در خانه ایجاد فضایی برای مدیتیشن است. طبق مطالعات صورت گرفته در زمینه مدیتیشن گفته شده که مدیتیشن می‌تواند تاثیرات بسیار زیادی بر روی روح و آرامش انسان داشته باشد. ضربان قلب افراد را کاهش داده و تنظیم می‌نماید. حافظه را تقویت می‌بخشد، عملکرد شناختی را بهبود داده و صد البته انرژی افراد را نیز بیشتر خواهد کرد.

مدیتیشن در خانه

پیشنهاد مطالعه: مطلب چگونه یک دکور زیبا و بی‌نظیر در خانه داشته باشیم؟ را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

گیاهان آپارتمانی طبیعت را به داخل خانه می‌آورند. خانه را رنگی از سبزی می‌بخشند و بخش‌های بی‌روح خانه را ملایم و زیبا می‌کنند. گیاهان حتی می‌توانند هوای بهتری در خانه ایجاد کنند.

نکات نگهداری از گیاهان در منزل

بعضی از گیاهان محلی هستند که نگهداری‌ از آن‌ها شرایط ویژه‌ای دارد، اما این ترفندها به‌طورکلی می‌تواند به شما کمک کند، گیاهان خود را سالم نگه دارید. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکات نگهداری از گیاهان در منزل می‌پردازیم.

گیاهان را با شرایط نوری خانه تطابق دهید

گیاهان در نیاز به نور متفاوت هستند. بعضی‌ها به نور زیاد احتیاج دارند که می‌توانید آن را مقابل پنجره رو به جنوب در خانه پیدا کنید. بعضی دیگر از گیاهان در نور ملایم صبح و در مقابل پنجره رو به شرق رشد می‌کنند. فاصله از پنجره می‌تواند بر قدرت نور و کیفیت آن تاثیر بگذارد و موضوع را پیچیده کند. بعضی از گیاهان به نور کمتری احتیاج دارند، ولی بهتر است گیاهان را با شرایط نوری که در آن بهترین رشد را دارند، مطابقت دهید.

نکات نگهداری از گیاهان در منزل

از خاک گلدان مرغوب استفاده کنید

یکی از نکات نگهداری از گیاهان در منزل استفاده از خاک گلدان مرغوب است. خاک گلدان خوب با ایجاد تعادل در هوادهی، تغذیه و نگهداری رطوبت، ریشه‌های سالم‌تری پرورش می‌دهد. این خاک گل خوب را می‌توانید از مراکز پرورش گل تهیه کنید. نکات بیشتر در مورد گیاهان آپارتمانی را در مطلب هرگز از این گیاهان آپارتمانی در منزل استفاده نکنید بخوانید.

به اندازه کافی به گیاه آب بدهید

گل‌های آپارتمانی به آبیاری مکرر و کامل نیاز دارند. تمام ریشه را خیس کنید و بگذارید آب اضافه از زیر گلدان خارج شود. نگذارید آب راکد بیشتر از یک یا ۲ روز در زیرگلدانی بماند. این کار باعث بیماری‌های مختلف در ریشه می‌شود. اجازه دهید قبل از آبیاری دوباره خاک گلدان کاملا خشک شود برای این که رطوبت خاک را اندازه بگیرید، انگشتتان را حدود ۵ سانتیمتر داخل خاک فرو کنید. اگر خشک بود، زمان مناسبی برای آب‌دهی است.

به اندازه کافی به گیاه آب بدهید

کوددهی و کنترل آفات

آب‌دهی مرتب برای بیشتر گیاهان آپارتمانی مورد نیاز است، اما این کار مواد مغذی را از خاک خارج می‌کند. با کوددهی منظم این کمبود را جبران کنید. حشراتی مثل شته‌ها، فلس و مگس سفید می‌توانند در خانه مسئله‌ساز شوند. به‌طور مرتب گیاهان خود را بازرسی کنید تا متوجه نشانه‌هایی از این حشرات شوید و اگر لازم بود، آن را درمان کنید.

رطوبت را افزایش دهید

شرایط داخل خانه می‌تواند برای گیاهان خشک و کشنده باشد. آن‌ها را از وسایل گرمایشی، درگاه‌ها و پنجره‌های باز دور نگه دارید. گلدان‌ها را در جاهایی از خانه که مرطوب هستند، مثل آشپزخانه و حمام (اگر نور کافی دارند) بگذارید.

رطوبت را افزایش دهید

برگ‌ها را تمیز نگه دارید

خاکی که روی برگ گیاهان آپارتمانی می‌نشیند، نور را محدود می‌کند و حشرات را در خود نگه می‌دارد. برگ‌ها را با دستمال مرطوب پاک کنید و اگر هوا سرد نیست، آن‌ها را در حیاط بشویید.

برگ‌ها را تمیز نگه دارید

پیشنهاد مطالعه: مطلب چگونه یک دکور زیبا و بی‌نظیر در خانه داشته باشیم؟ را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

شما می‌توانید با استفاده از نکات کلیدی و بسیار ساده خانه‌ای زیبا با دکوراسیون شیک و جذاب داشته باشید که در آن احساس آرامش کنید. 

چیدمان و دکوراسیون زیبای منزل

با ایده‌های مدرن و در عین حال ساده و ارزان می‌توانید دکوراسیون خانه را از یکنواختی و تکراری بودن خارج کنید، شیک شدن خانه کار چندان سختی نیست. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکاتی برای چیدمان و دکوراسیون زیبای منزل می‌پردازیم.

استفاده از گلدان‌های جدید

تعویض گلدان‌های قدیمی با گلدان‌های جدید می‌تواند نقش مهمی را در زیبایی فضای خانه ایفا نماید. استفاده از گلدان‌های جدید که در مدل‌ها و طرح‌های مختلفی همچون سفالی، سرامیکی، فلزی و حصیری تولید و به بازار عرضه می‌شود در طراحی دکوراسیون داخلی منزل کمک قابل توجهی به شما خواهد کرد. برای دیدن گلدان‌های زیبا به مطلب ۵ گلدان شیک و جذاب در دکور منزل شما مراجعه کنید.

چیدمان و دکوراسیون زیبای منزل

نقش تغییر چیدمان مبلمان در زیبا کردن خانه

اگر به دنبال تغییری چشمگیر با هزینه‌ای کم هستید می‌توانید چیدمان مبلمان خود را تغییر دهید. برای این کار سعی کنید مبلمان را با فاصله‌ای کم حدود ۵۰ یا ۶۰ سانتی‌متر از دیوار و در زوایای جدیدتر قرار دهید. با این کار فضای داخلی خانه بزرگ‌تر و منظم‌تر به‌نظر می‌رسد.

چیدمان و دکوراسیون زیبای منزل

استفاده از لوسترها و یا آویزهای تزیینی

ایجاد فضای دراماتیک و زیبا با خرید و استفاده از لوسترها و یا آویزهای تزیینی امکان پذیر است. لوسترها و یا آویزهایی که از طریق آن می‌توان در فضای خانه سایه‌های مناسب و نورهای زیبا ایجاد کرد. مدل‌های زیبا و جذاب لوستر را در مطلب لوسترهای شیک و زیبا برای منزل شما ببینید.

لوسترها و یا آویزهای تزیینی

استفاده از رنگ متریال طلایی و یا رنگ طلایی

چنانچه قصد شما از تغییر دکوراسیون و چیدمان فضای داخلی خانه، زیبا و لوکس نشان دادن منزل و اسباب و اثاث آن است می‌توانید از رنگ متریال طلایی استفاده نمایید. این رنگ حس گران قیمتی و لوکس بودن را به شما القا می‌نماید.

اگر نتوانستید به علت هزینه‌هایی که برای شما ایجاد می‌کند از رنگ متریال طلایی استفاده کنید می‌توانید به جای آن از رنگ طلایی که همان کارکرد را دارد ولی هزینه کمتری را برای شما ایجاد می‌نماید، استفاده کنید. ایده‌های بیشتر برای استفاده از رنگ طلایی را در مطلب معجزه رنگ طلایی در دکوراسیون منزل بخوانید.

رنگ متریال طلایی و یا رنگ طلایی

ایجاد مکانی دنج

قسمت‌هایی از خانه که نسبت به مکان‌های دیگر آرام‌تر هستند مثل قسمت‌های تاریک خانه و کنار پنجره را به مکانی دنج برای استراحت و آرامش تبدیل کنید. برای این کار کافی است یک نیمکت ساده و یا یک صندلی راحتی همراه با یک میز و چند تابلو و نقاشی در این مکان قرار گیرد.

ایجاد مکانی دنج

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۵ مدل‌ پرده جدید و شیک برای پذیرایی منزل را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

پرده نه تنها خانه شما را از نظر بصری زیبا می‌کند، بلکه با جلوگیری از تابش مستقیم نور، از وسایل شما در برابر نور خورشید محافظت می‌کند.

مدل های جدید پرده اتاق پذیرایی

در این مطلب از مجله دلتا قصد داریم مدل های جدید پرده اتاق پذیرایی را معرفی کنیم. اما پیش از پرداختن به اصل مطلب اجازه دهید مقدمه‌ای کوتاه در مورد پرده و نحوه انتخاب پرده مناسب بیاوریم.

پرده در دکوراسیون منزل

پرده یکی از اصلی‌ترین لوازمی است که خانه شما را شیک می‌کند. تکمیل دکوراسیون شما با انتخاب پرده مناسب به شما این امکان را می‌دهد که با انتخاب پارچه مناسب در میان انواع پرده، از نور روز بهره بیشتری ببرید.

در هنگام انتخاب پرده به نوع سبک استفاده، نوع اتاق، ترکیب خانه و مواردی از این دست توجه کافی داشت. پرده‌ها بدون توجه به اینکه چقدر لوکس یا مدرن باشند، بر روی سایر عناصر چیدمان مبلمان فضای اتاق نشیمن تاثیر دارند.

مدل های جدید پرده اتاق پذیرایی

پرده‌های کتان

یک از مدل های جدید پرده اتاق پذیرایی پرده‌ کتان بوده که به دلیل امکان چاپ طرح‌های مختلف و دوخت آسان، دوام و زیبایی محبوبیت بالایی دارد. پرده‌های دوخته شده با پارچه کتان برای آب و هوای گرمسیری مناسب هستند. با این حال، پارچه کتان اجازه نمی‌دهد نور زیادی فیلتر شود و نور بیشتری را منتشر می‌کند. نتیجه استفاده از این مدل و متریال ظاهری نرم و رمانتیک است. برای افزایش طول عمر پرده‌های منزل به مطلب  نکاتی برای حفظ زیبایی و افزایش دوام پرده‌های خانه مراجعه کنید.

البته، اگر هدف جلوگیری از نور بیشتر باشد، صاحبان خانه می‌توانند یک پرده مجزا در پشت پرده های پارچه ای خود نصب کنند تا جلوه مورد نظر را به دست آورند.

مدل های جدید پرده اتاق پذیرایی

پرده طرح‌دار برای اتاق پذیرایی

این پرده‌های طرح‌ گلدار و شیک، دکوراسیون اتاق نشیمن را کاملا تکمیل و ظاهری مدرن ایجاد می‌کنند. چین‌های مرتب در پارچه ابریشمی به پرده‌ها ظرافت داده و ظاهری سلطنتی به آن می‌بخشد. طرح و رنگ هماهنگ بر روی پرده‌ها و کوسن‌های روی مبل، ساختاری عمیق در اتاق نشیمن ایجاد کرده است.

پرده طرح‌دار

پرده رویال یا پرده سلطنتی

این پرده‌ها از پارچه‌های گران‌قیمت و باشکوه ساخته شده‌اند و از ابزارهای زیادی برای مدل‌سازی آن‌ها استفاده شده است. مدل‌های رویال برای خانه‌های بزرگ استفاده می‌شود. مدل پرده‌های رویال معمولا دارای روکش و میله پرده‌های بسیار مجلل و بسیاری از وسایل تزیینی است و به دلیل اندازه و رسمی بودن بیشتر از آن به‌عنوان پرده پذیرایی استفاده می‌شود.

پرده رویال یا پرده سلطنتی

پرده ابریشمی پذیرایی

یکی از زیباترین و جذاب ترین انواع پرده های ساده و شیک برای پذیرایی، پرده ابریشمی است. که از گذشته تا به امروز در بازار وجود دارد و هنوز زیبایی و اهمیت خود را دارد. به همین دلیل ، یکی از انواع پرده های پذیرایی است که در هر طرح و دکوراسیونی هماهنگی ایجاد می‌کند و بی‌نظیر است.

پرده ابریشمی پذیرایی

پرده‌های لایه‌ای

لایه‌بندی پرده‌های ساده و شیک در پذیرایی یکی از مهم‌ترین تغییرات در سبک پرده امروز است و چندین مزیت مثبت دارد.

  • صاحبان خانه می توانند از دو یا سه لایه پرده با رنگ‌ها و ضخامت‌های مختلف استفاده کنند.
  • روش‌های مختلف و دلخواهی را برای نحوه آویزان و نصب کردن، حرکت دادن و میزان نور ورودی ایجاد کنند.
  • همچنین می شود با رنگ‌ها، الگوها، بافت ها و پارچه‌های مختلف ترکیب شود تا جلوه ای عالی برای پوشش پنجره پیدا کنند.
  • مصرف کنندگان باید به جای آویزان کردن پارچه‌های سنگین و ضخیم، دو یا سه پرده سبک را لایه‌بندی کنند.
  • طراحان داخلی حتی از پرده‌های باریکی استفاده می‌کنند که با پرده‌های سنتی تضاد دارد و راهی برای ایجاد بافت به پنجره است.

پرده‌های لایه‌ای

پیشنهاد مطالعه: مطلب این وسایل سنگی دکور منزل را شیک می‌کنند را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,پرده منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

برخی از گیاهان سمی‌تر از بقیه گونه‌ها هستند. خبر بد درباره گیاهان سمی این است که اگر در مقادیر زیادی مصرف شوند، آسیب واقعی ایجاد می‌کنند.

گیاهان سمی در دکور منزل

تعداد انگشت شماری گیاه هستند که باعث تحریک پوستی، آلرژی و ناراحتی‌های معده یا آسیب‌های جدی‌تر در بدن می‌شوند. البته ناراحتی معده و مسومیت‌های شدید از گیاهان، بیشتر شامل بچه‌ها و حیوانات خانگی می‌شود. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی گیاهان سمی در دکور منزل می‌پردازیم.

گل نرگس

بسیاری از گیاهان از خانواده پیازها همچون سنبل و گل نرگس زرد در فصل بهار اقدام به گل‌دهی می‌کنند. اگر انسان یا حیوانی از این گیاهان مصرف کند دچار مسمومیت می‌شود. خوردن پیاز این گروه از گل‌ها باعث مشکلات شدید همچون درد معده، فشار خون بالا، ضربان قلب نامنظم و حتی مرگ می‌شود.

گیاهان سمی در دکور منزل

گل دیفن‌باخیا

این گیاه در محیط کم نور رشد می‌کند. یکی از نام‌های رایج آن در بین مردم نیش حشر‌ات است از آنجا که اگر مقداری از برگ آن را بچشید، حس سوزش ناشی از نیش حشرات را تجربه می‌کنید. از این رو زبان احساس سوزش کرده و شخص مصرف کننده دچار نفخ نیز می‌شود. نفخ حاصل از این گیاه آنقدر هست که باعث جلوگیری از ورود هوا به گلو شود. اگر این گیاه در مقادیر زیادی مصرف شود، می‌تواند برای انسان و حیوانات خانگی مرگبار باشد.

گیاهان سمی در دکور منزل

پاپیتال یا پیچک معمولی

مصرف زیاد پیچک معمولی باعث مشکلات جدی در بدن می‌شود. به یاد داشته باشید تمامی قسمت‌های این پیچک باعث مشکلات جدی در انسان می‌شود که می‌تواند علائمی چون سوزش پوست، گلودرد شود. اما مصرف توت این گیاه باعث ایجاد تب و جوش در بدن می‌شود.

پاپیتال یا پیچک معمولی

خرزهره

خرزهره درختچه‌ای سمی و همیشه سبز است. تمام بخش‌های این گیاه به شدت سمی هستند. در موقع هرس کردن این گیاه حتما از دستکش استفاده کنید و اگر احیانا در موقع هرس کردن دستتان باشاخه‌های بریده شده تماس پیدا کرد، خیلی زود آن را با آب و صابون بشویید. توجه داشته باشید اگر این گیاه خورده شود می‌تواند مرگبار باشد.

خرزهره

گل فیلودندرون

این گیاه از آن دسته از گیاهان آپارتمانی است که به طور گسترده استفاده نمی‌شود. اما این گیاه می‌تواند باعث مسمومیت انسان و حیوان شود .خوردن این گیاه باعث سوختن و تورم لب شده، زبان و گلو را می‌سوزاند و استفراغ و اسهال را نیز به‌همراه می‌آورد. نکات بیشتر در مورد گیاهان آپارتمانی را در مطلب ۵ گیاه آپارتمانی بی‌نظیر برای اتاق خواب شما بخوانید.

گل فیلودندرون

سیکاس رولوتا

سیکاس رولوتا یکی از قدیمی‌ترین گیاهان روی زمین است. کف (تنه پایینی) سیکاس اگر روی زمین بیافتد تا مدت‌های طولانی زنده می‌ماند، چون حیوانات از آن مصرف نمی‌کنند. تمامی قسمت‌های این گیاه از جمله دانه و ریشه‌ها سمی هستند مصرف این گیاه و دیگر اعضای آن باعث استفراغ و اسهال می‌شود و حتی ممکن است باعث نارسایی کبدی نیز شود.

سیکاس رولوتا

گل زامیفولیا

یکی از گیاهان سمی در دکور منزل گل زامیفولیا است. این گیاه مقاوم در برابر خشکی است و در محیط کم نور چون درون خانه‌ها و دفاتر بسیار شگفت انگیز رشد و نمو دارد. چون از آن دسته از گیاهانی است که برای رشد به نور کمی نیاز دارد. بخش‌هایی از این گیاه نیز سمی است. این گیاه را دور از بچه‌ها و حیوانات خانگی نگه دارید و در موقع تمیز و هرس کردن این گیاه از دستکش استفاده کنید.

گل زامیفولیا

پیشنهاد مطالعه: مطلب۵ نکته طلایی در چیدمان اتاق خواب برای خواب راحت را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,گیاه آپارتمانی ,
:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

سنگ‌ها علاوه بر ظاهری لوکس و خاص، دوام بالایی دارند و با هر سلیقه و سبک دکوراسیونی به راحتی هماهنگ می‌شوند.

استفاده از سنگ در دکوراسیون داخلی منزل

سنگ یکی از مصالح پرکاربرد در منزل است. شاید در نگاه اول یاد کفپوش سنگی و یا کانتر سنگی آشپزخانه بیفتید ولی از کاربردهای دیگر سنگ در منزل انواع وسایل سنگی هستند که هم به شکل کاربردی و هم مانند یک وسیله دکوری می‌توانند در خانه شما باشند. در این مطلب از مجله دلتا به بیان ایده‌های استفاده از سنگ در دکوراسیون داخلی منزل می‌پردازیم.

وسایل سنگی منزل، از میز جلومبلی تا سنگ‌های دکوری

به جز دیوارپوش‌ها و کفپوش‌های سنگی که کاربرد زیادی در دکوراسیون داخلی دارند، برخی از وسایل دیگر مانند انواع میز جلومبلی، ظروف سنگی، استندهای پذیرایی سنگی، اکسسوری‌های سنگی و سنگ‌های تزیینی را نیز می­‌توان در منزل استفاده کرد. همچنین انواع سینک سنگی ظرفشویی و کاسه روشویی سنگی هم از موارد کاربرد سنگ در منزل هستند.

استفاده از سنگ در دکوراسیون داخلی منزل

وسایل سنگی خانه، حتی در مبلمان

یکی از وسایلی که سنگ در آن‌ها استفاده می­‌شود، میزهای جلومبلی است. حتی می‌­توان با تراشیدن سنگ‌های بزرگ، صندلی‌هایی سنگی برای محوطه و فضای باز یا حتی داخل منزل طراحی کرد. هرچند این نوع صندلی­‌ها جابه­‌جایی راحتی نخواهند داشت. انواع میزهای جلومبلی در بازار وجود دارند که سطح رویی آن‌ها از سنگ­‌های صیقل یافته ساخته شده است.

استفاده از سنگ در دکوراسیون داخلی منزل

ظروف سنگی جدید، کاربرد دارند؟

احتمالا این روزها که در بازار به دنبال خرید ظروف جدید هستید، با ظروف سنگی جدید روبرو شده‌­اید. برای یک پذیرایی جذاب از مهمان­‌های خود، انواعی از ظروف پذیرایی سنگی را تهیه کنید. بله این ظروف کاملا قابل استفاده و محکم هستند. برخی از انواع ظروف سنگی به شکل­‌های منظمی در آورده شده‌اند یا دسته و پایه­‌هایی فلزی بر روی آن‌ها نصب شده که به آن‌ها استندهای پذیرایی هم گفته می­‌شود.

ظروف سنگی جدید

سنگ تزیینی کوچک

یکی از راه‌های استفاده از سنگ در دکوراسیون داخلی منزل سنگ­‌های تزیینی است. این سنگ‌ها در ابعاد و رنگ‌های مختلف می‌توانند در طراحی دکوراسیون منزل استفاده شوند. به‌طور مثال شما می‌توانید برای تزیین میز کنسول، چند سنگ صیقلی و در اندازه‌های مختلف را در کنار همدیگر قرار بدهید و جایی برای آن‌ها در گوشه‌­ای از میز کنسول در نظر بگیرید. ترکیب عناصر طبیعی مانند سنگ‌های دکوری و گیاهان بسیار جذاب خواهد بود.

وسایل سنگی منزل، یک آبنمای خاص

یکی از وسایل دکوری که می‌تواند منزل شما را جذاب کند، آبنمای سنگی است. آبنماهای سنگی در ابعاد مختلفی وجود دارند و برای خانه‌ه­ایی که فضای کافی برای قرار دادن آبنما داشته باشند، انتخاب خوبی است. هرچند آبنماهای کوچک هم وجود دارند که حتی بر روی یک میزی که در گوشه‌ای از نشیمن قرار دارند جا می‌شوند. یک آبنما می‌تواند کاملا سنگی باشد یا از سنگریزه‌های تزیینی برای داخل آب استفاده شود. سنگریزه­‌ها در کنار آب، حسی از یک رودخانه را تداعی می‌کنند.

وسایل سنگی خانه، مجسمه سنگی دوست دارید؟

مجسمه­‌ها یکی از اکسسوری­‌هایی هستند که سبک­‌های مختلفی در طراحی آن‌ها دیده می‌­شود. در فروشگاه‌های اکسسوری مجسمه‌های سنگی مدرن هم دیده می‌­شوند که می‌تواند برای منزل شما مناسب باشد. مجسمه سنگی سفید یا سیاه، یک اکسسوری شیک است. همچنین انواعی از گلدان­‌ها برای گیاهان آپارتمانی از جنس سنگ هستند. این نوع گلدان­‌ها ابعاد مختلفی دارند و بستر خوبی برای گیاهان آپارتمانی شما خواهند بود.

مجسمه سنگی در منزل

پیشنهاد مطالعه: مطلب هرگز از این گیاهان آپارتمانی در منزل استفاده نکنید را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

انسان‌ها به‌طور متوسط یک سوم زمان زندگی خود را در خواب می‌گذرانند. بنابراین بسیار مهم است که بتوانید یک محیط آرام برای اتاق و فضای خواب خود به‌وجود بیاورید.

نکات چیدمان اتاق خواب برای خواب راحت

برای داشتن یک خواب خوب در شب چه کارهایی انجام می‌دهید؟ موارد مثبت و منفی بسیاری است که می‌تواند بر روی الگوی خواب شما تاثیر بگذارد، مهم‌ترین آن اتاق خواب شما است. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکات چیدمان اتاق خواب برای خواب راحت می‌پردازیم.

اتاق را تاریک کنید

اتاق خواب خود را تاریک نگه دارید، زیرا نور باعث جلوگیری از تولید هورمونی در بدن که خواب را تقویت می‌کند، می‌شود. زمانی که خورشید غروب می‌کند و هوا رو به تاریک‌تر شدن می‌رود، چراغ‌ها و نور مصنوعی اتاق خود را کم کنید. انجام این کار باعث می‌شود مغز شما فرمان دهد که زمان خواب فرا رسیده است.

وسایل الکترونیکی مانند تلویزیون و کامپیوتر را خاموش کنید و گوشی هوشمند خود را در حالت تنظیمات شب قرار دهید. زیرا قرار گرفتن در معرض نور تلویزیون و موبایل هم می‌تواند شما را بیدار نگه دارد حتی اگر چراغ‌ها خاموش باشد. نکات بیشتر در مورد دکور اتاق خواب را در مطلب ۵  نکته کلیدی در دکور اتاق خواب که باید بدانید بخوانید.

نکات چیدمان اتاق خواب برای خواب راحت

اتاق را خنک نگه دارید

حتما تا حالا برایتان اتفاق افتاده که از گرما موجود در اتاق، خوابتان نبرد و کلافه شوید. خنک نگه داشتن اتاق، خواب شما را تسهیل و خوابیدن را برای شما آسان‌تر می‌کند. دلیل علمی این قضیه این است که وقتی به خواب می‌روید دمای بدن شما به‌طور طبیعی کاهش می‌یابد تا به خواب راحت شما کمک کند.

نکات چیدمان اتاق خواب برای خواب راحت

نظم را در محیط اطراف خود برقرار سازید

یک فضای نامرتب و به هم ریخته و شلوغ می‌تواند باعث از بین رفتن آرامش شما و در نتیجه نداشتن خواب راحت شود. تنها صرف چند دقیقه در روز برای مرتب کردن اتاق و قرار دادن هر چیزی سر جای خودش می‌تواند کمک بسیاری به شما کند.

نظم در فضای اتاق

مطمئن شوید که تشک شما راحت و استاندارد است

فرض کنید شما تمام شرایط بالا را خوب اجرا کردید. اما تشک مناسبی برای خواب نداشته باشید نمی‌توانید خواب راحتی را تجربه کنید. تشک شما باید خوش ساخت، استاندارد، راحت و مناسب تخت شما باشد. همچنین باید بتواند وزن شما را تحمل کند و تغییر حالت ندهد.

استفاده از پرده مناسب

انتخاب یک پرده مناسب برای اتاق خواب چندان کار راحتی نیست. این قضیه بستگی به محیط و شرایط اتاق خواب شما دارد. به طور مثال اگر در یک منطقه زندگی می‌کنید که آفتاب زیاد وارد اتاق خواب شما می‌شود، پرده شید گزینه بسیار مناسبی است. مواقعی هم که احتیاج به کنترل نور ورودی دارید می‌توانید از پرده زبرا یا انواع پرده کرکره استفاده کنید. البته وجود نور در اتاق خواب باعث می‌شود شما صبح زودتر از خواب بیدار شوید و این یک مزیت بزرگ است.

استفاده از پرده مناسب

پیشنهاد مطالعه: مطلب این مبلمان هرگز قدیمی نمی‌شوند را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

اگر می‌خواهید اتاق شما نشانی از دنجی و امنیت در خود داشته باشد، هیچ چیز بهتر از چرم، چاره‌‌ساز نیست. این چرم‌ها با گذشت سال‌ها کیفیت خود را به خوبی حفظ می‌کنند.

ویژگی مبلمان چرمی در دکوراسیون منزل

در واقع انتخاب بین مبل چرم و مبل پارچه‌ای سخت است. اما اگر شما خواهان دکوراسیون داخلی شیک و بسیار متفاوتی باشید می‌توانید از مبل چرم برای دکوراسیون منزل خود استفاده کنید و از ایجاد فضایی شیک و خاص لذت ببرید. در این مطلب از مجله دلتا به بیان ویژگی مبلمان چرمی در دکوراسیون منزل می‌پردازیم.

باورهای غلط درباره مبلمان چرمی منزل

در ابتدای این مطلب به باورهای غلط دربار مبلمان چرمی می‌پردازیم تا با ذهنیت روشنی نسبت به این مبل‌ها به سراغ خریدشان برویم.

دوام مبلمان چرمی کمتر از مبلمان پارچه‌ای است

واقعیت این است که وقتی مبل چرمی می‌خرید یک عمر برای شما کار می‌کند. از آنجایی که چرم یک محصول طبیعی است، گذر زمان ارزش آن را بیشتر می‌کند و حتی به مرور زمان زیبا و زیباتر می‌شود. از آنجایی که چرم سال‌های سال زیبایی خود را حفظ می‌کند، خرید مبلمان چرمی از نظر اقتصادی نیز باصرفه‌تر است.

ویژگی مبلمان چرمی در دکوراسیون منزل

مبلمان چرمی فقط برای پولدارها است

اگرچه مبلمان چرمی جلوه ثروتمندی به منزل‌ شما می‌بخشد، اما الزاما نباید فرد ثروتمندی باشید که از آن لذت ببرید. از آنجایی که با گذر زمان، چرم باارزش‌تر و پارچه مستهلک‌تر می‌شود، می‌توان نتیجه گرفت که دوام چرم بیشتر از پارچه است و از این رو ارزش بالاتری در درازمدت دارد. مطالب بیشتر در مورد نگهداری از مبلمان را در مطلب مبلمان منزل را مانند روز اول نو کنید بخوانید.

ویژگی مبلمان چرمی در دکوراسیون منزل

مراقبت از مبلمان چرمی کار دشواری است

یکی از ویژگی مبلمان چرمی در دکوراسیون منزل اینکه مراقبت از آن آسان است. فقط لازم است که هر ۶ تا ۱۲ ماه از حالت‌دهنده‌های مخصوص استفاده کنید و اگر لکه‌ای ایجاد شد با یک دستمال تمیز پاک کنید. اما از شوینده‌های معمولی مثل صابون، مایع ظرف‌شویی و غیره استفاده نکنید.

مراقبت از مبلمان چرمی

مبلمان چرمی خیلی سریع توسط حیوانات و بچه‌ها خراب می‌شوند

برای اینکه اطمینان خاطر بیشتری داشته باشید، چرم‌های حفاظت‌شده بخرید، در این نوع چرم‌ها از یک لایه اضافی استفاده شده است. این لایه اضافی از چرم حفاظت می‌کند و از این رو بچه‌ها و حیوانات خانگی می‌توانند بدون هیچ نگرانی روی آن بنشینند.

مبلمان چرمی در زمستان بسیار سرد و در تابستان بسیار گرم می‌شوند

مبلمان چرمی منزل، خواهید دید که در زمستان دمای آن به محض نشستن به راحتی به دمای بدن شما خواهد رسید. در تابستان نیز از آنجایی که چرم یک محصول طبیعی است و می‌تواند نفس بکشد، خنک می‌ماند. فقط نباید در معرض مستقیم آفتاب قرار بگیرند.

رنگ زیبای مبمان از جنس چرم

نگهداری از مبلمان چرمی

نکته اول

برای اینکه مبلمان چرمی شما تمیز و نرم بماند، مرتب آن را گردگیری و گاه گاه سطح آن را به وسیله واکس مخصوص چرم آغشته کنید.

نکته دوم

مبلمان و کاناپه های چرمی را از منابع گرمازا مانند رادیاتور و آتش روباز شومینه دور نگه دارید چرا که گرمای زیاد موجب خشک و شکننده شدن چرم می‌شود.

نکته سوم

پیش از خرید بهتر است از مرغوبیت چرم و درجه‌بندی آن آگاهی داشته باشید تا بتوانید کالای مناسبی را خریداری کنید. چرم‌هایی که دارای رنگ تیره هستند و رنگ‌هایی یکدست و یکنواخت دارند، از نوع مرغوب هستنداین نوع چرم لطافت و نرمی خاصی هم دارد.

نگهداری از مبلمان

پیشنهاد مطالعه: مطلب این وسایل چوبی دکور منزل را زیباتر می‌کنند را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,مبلمان ,
:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

استفاده از چوب در دکوراسیون به دلیل زیبایی بی‌نظیر و با شکوهی که دارد حس و حال فضا را عوض می‌کند.

کاربرد چوب در دکوراسیون داخلی منزل

آیا تاکنون به کاربرد چوب در دکوراسیون داخلی منزل و نقش آن در زیباسازی فضای داخلی خانه فکر کرده‌اید؟ در این مطلب از مجله دلتا به بیان ایده‌های استفاده از چوب در دکور منزل می‌پردازیم.

قفسه‌های چوبی در دکوراسیون داخلی منزل

اگر قرار است که چوب‌ها مهمان خانه شما شوند، نظرتان چیست که آن‌ها را در نقش یک قفسه دکوری زیبا به دکوراسیون داخلی خانه بیاوریم؟ به نظر من که ایده خوبی است. یک قفسه چوبی زیبا و در عین حال ساده که داخلش می‌تواند با انواع و اقسام وسیله‌های دکوری پر شود. مطمئن باشید وقتی این ویترین چوبی به خانه شما بیاید دیگر نمی‌توانید از آن دل بکنید.

کاربرد چوب در دکوراسیون داخلی منزل

لوورهای سقفی چوبی برای دکوراسیون داخلی منزل

یکی از موارد کاربرد چوب در دکوراسیون داخلی منزل استفاده از لوور چوبی است. تعدادی لوور چوبی تهیه کنید، آن‌ها را روی سقف کار بگذارید و از زیبایی آن‌ها نهایت لذت را ببرید. آن‌ها کاملا به سقف خانه شما عمق و بعد می‌دهند، مطمئن باشید که خیلی راحت می‌توانید به آن‌ها اعتماد کنید.

کاربرد چوب در دکوراسیون داخلی منزل

کنسول‌های چوبی در دکوراسیون داخلی منزل

چوب‌ها می‌توانند در نقش کنسول‌های زیبا و منحصربه‌فرد در دکوراسیون داخلی خانه شما حاضر شوند. کنسول‌هایی که بی‌شک حضورشان معجزه‌ای خواهد بود. یادتان باشد که آینه و کنسول عناصر جلوه بخش دکوراسیون منزل شما هستند. نکات بیشتر در مورد دکوراسیون چوبی را در مطلب تاثیر دکوراسیون‌های چوبی بر کاهش استرس بخوانید.

کنسول‌ های چوبی

قاب‌های چوبی و زیبا در دکوراسیون داخلی منزل

یک تابلوی خوش نقش با قاب چوبی هم می‌تواند حسابی در دکوراسیون داخلی خانه شما غوغا به پا کند. چوب‌ها که حتما نباید در ابعاد و مقیاس‌های بزرگ به‌کار گرفته شوند، گاهی هم می‌توانند به باریک‌ترین شکل ممکن در دکوراسیون داخلی خانه ظهور کنند.

قاب های چوبی و زیبا

قاب پنجره‌‌های چوبی در دکوراسیون داخلی منزل

در راستای حضور باریک چوب‌ها در دکوراسیون داخلی خانه می‌توان به قاب پنجره‌ها هم اشاره کرد. چه اشکالی دارد که پنجره‌های خانه دارای قاب چوبی باشند؟ از نظر من نه تنها اشکالی ندارد بلکه مزیت بزرگی هم دارد و آن هم این است که چوب‌ها به دلیل خاصیت آکوستیک خود می‌توانند تا حد زیادی مانع از ورود سر و صدا به داخل خانه شوند.

کفپوش‌های چوبی در دکوراسیون داخلی خانه

این روزها استفاده از کفپوش‌های چوبی مثل پارکت به شدت زیاد شده است، خب شما هم می‌توانید از این ترفند دکوراسیونی استفاده کنید و در ضمن با یک تیر دو نشان بزنید، هم حس و حالی مدرن به خانه خود ببخشید و هم چوب‌ها را به دکوراسیون داخلی خانه خود بیاورید.

کفپوش‌ های چوبی

مبلمان چوبی در دکوراسیون داخلی منزل

چوب‌ها می‌توانند کاملا یک حضور معمولی اما متفاوت در خانه داشته باشند، به‌عنوان مثال می‌توانند در قالب مبلمان چوبی با طراحی‌های متفاوت ظاهر شوند.

مبلمان چوبی در دکوراسیون

شلف‌های چوبی در دکوراسیون داخلی منزل

چوب‌ها حتی می‌توانند شلف‌هایی باشند نشسته بر سینه دیوار تا ظاهر آن را از این رو به آن رو کنند. یادتان باشد که شلف، عنصری کاربردی برای خانه‌ای زیبا است.

شلف های چوبی

پیشنهاد مطالعه: مطلب با کمترین هزینه دکور منزل را نو کنید را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

تغییر در دکوراسیون خانه یکی از موضوعاتی است که همیشه فکر شما را درگیر خود می‌کند. مخصوصا زمانی که به سال جدید نزدیک می‌شوید و خانه تکانی و تغییر در دکور خانه آغاز می‌شود.

تغییر دکوراسیون داخلی با کمترین هزینه

با انجام برخی کارهای کوچک در خانه می‌توان تغییر دکوراسیون داخلی با کمترین هزینه را انجام داد. کارهایی که زیبایی بیشتری به خانه می‌بخشند اما هزینه بالایی ندارد. با این مطلب از مجله دلتا همراه باشید.

یک آینه زیبا بخرید

آینه‌ها با وجود سادگی خاصی که دارند، تاثیر بسیار زیادی روی فضای خانه و زیبایی آن می‌گذارند. شما می‌توانید برای تغییر دکوراسیون با کمترین هزینه یک آینه بخرید و آن را در جای مناسبی نصب کنید تا تاثیر بیشتری در بازتاب نور محیط داشته باشد.

جالب است بدانید که آینه‌ها علاوه بر بزرگ‌تر نشان دادن یک فضا می‌توانند فضا را روشن‌تر نشان دهند. فقط کافی است که آینه را در محلی قرار دهید که در جهت نور باشد و آن را بازتاب کند.

اگر خانه کوچک و کم‌نور دارید باز هم از معجزه آینه‌ها غفلت نکنید. در کنار آینه می‌توانید یک آباژور کوچک یا ریسه‌های نوری به‌کار ببرید تا روشنایی آن را بیشتر کنید. برای دیدن آباژورهای زیبا و خاص به مطلب ۷ آباژور خاص که اتاق خواب شما را رمانتیک می‌کنند مراجعه کنید.

تغییر دکوراسیون داخلی با کمترین هزینه

نگاهی به کوسن‌ها بیندازید

شاید زمان آن رسیده باشد که در کوسن‌های رنگ و رو رفته مبلمان تغییری ایجاد کنید. با خرید یک کاور جدید و خوش رنگ، تغییر جدیدی در فضای مبلمان ایجاد کنید. سعی کنید رنگی متضاد با رنگ کاورهای قبلی انتخاب کنید تا این تغییر بیشتر خود را نشان دهد.

تغییر دکوراسیون داخلی با کمترین هزینه

قاب عکس و تابلوها را فراموش نکنید

اضافه کردن چند قاب عکس و تابلو جدید به دیوارهای خانه راهکاری ساده و آسان برای تغییر دکوراسیون با کمترین هزینه است. علاوه بر آن می‌توانید جای تابلوها روی دیوار خانه را تغییر دهید. هیچ دلیلی ندارد که یک قاب عکس و تابلو برای سال‌ها در یک جای مشخص باقی بماند. با خلاقیت خود جای جدید و متفاوتی برای تابلوها پیدا کنید.

قاب عکس و تابلوها

با روبالشی‌های قدیمی خداحافظی کنید

شاید شما هم علاقه دارید موقع تماشای تلویزیون به یک بالشت تکیه بزنید. با نزدیک شدن به سال جدید حتما روبالشی‌ها نیاز به تغییر و تحول دارند. حتی اگر با یک شستشوی ساده روبالشی‌ها تمیز می‌شوند، بهتر است آن‌ها را عوض کنید. با رنگی شاد به این وسایل حس و حال جدیدی از تغییر و نو شدن بدهید.

از خرید گل و گلدان غفلت نکنید

یکی از روش‌های تغییر دکوراسیون داخلی با کمترین هزینه استفاده از گل و گلدان است. گل‌ها همیشه فضایی زیبا، جذاب و گرم به خانه می‌بخشند. اصلا نیازی نیست که گل و گلدان خریداری شده خیلی گران و خاص باشد. سبزی و طراوت گل‌ها فضای شاد و گرمی در خانه ایجاد می‌کند. در کنار سایر کارهایی که برای تغییر در دکور خانه انجام می‌ٰدهید، گل و گلدان‌های زیبا و رنگی نیز بخرید و در قسمت‌های مختلف خانه قرار دهید. اجازه دهید که این حس طراوت در تمامی فضای خانه بپیچد.

اگر می‌خواهید همه گل‌ها را در یک قسمت پر نور خانه جا بدهید، می‌توانید از استندها استفاده کنید. استندها ظاهر مرتبی به گلدان‌ها می‌دهند و نشانه خوش سلیقه بودن شما در نگهداری گل و گلدان هستند. برای آشنایی با گیاهان آپارتمانی به مطلب ۷ گیاه آپارتمانی که هوای منزل را پاکسازی می‌کند مراجعه کنید.

گل و گلدان در دکور منزل

پیشنهاد مطالعه: مطلب این سنگ‌ها انرژی منفی خانه را از بین می‌برند را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

به کمک برخی از سنگ‌ها و کریستال‌های انرژی بخش که دارای ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فردی هستند، می‌توان انرژی‌های منفی را از خانه دور کرد.

انواع سنگ تزیینی دارای خواص انرژی درمانی

در این مطلب از مجله دلتا قصد داریم تا شما را با انواع سنگ تزیینی دارای خواص انرژی درمانی آشنا سازیم. شما می‌توانید علاوه بر بهره‌مندی از خواص ویژه این سنگ‌ها از آن‌ها برای زینت بخشیدن و تزیین خانه خود نیز استفاده کنید.

سنگ کریستال

اولین سنگی که به معرفی آن می‌پردازیم سنگ کریستال است. شما می‌توانید ۸ سنگ کریستال را در اتاق خواب خود قرار دهید و از انرژی ارزشمند آن بهره‌مند شوید. سنگ کریستال از یک ساختار منظم و یکپارچه تشکیل شده و به‌عنوان یک شبکه بندی کریستالی شکل شناخته می‌شود. این سنگ از خود انرژی مثبت ساطع می‌کند و با یک فرکانس ثابت در سطح خانه باقی می‌ماند.

به‌طور معمول برای تزیین خانه‌ها از کریستال‌هایی به شکل قطره، قلب و اشکال تراش‌دار استفاده می‌کنند تا علاوه بر زیبایی باعث تلالو و درخشندگی بیشتر نور در خانه شود.

انواع سنگ تزیینی دارای خواص انرژی درمانی

سنگ کریستال شکل‌دار

شما می‌توانید آن را به‌صورت آویز از دیوار خانه خود آویزان کنید. سنگ‌های کریستال در شکل، رنگ و اندازه‌های مختلفی وجود دارند و شما می‌توانید بنابر سلیقه خود هر یک از آن‌ها را خریداری کنید. همچنین قابل ذکر است که هر یک از انواع مختلف کریستال، خواص ویژه‌ای دارند.

انواع سنگ تزیینی دارای خواص انرژی درمانی

سنگ هیمالیایی

یکی از انواع سنگ تزیینی دارای خواص انرژی درمانی سنگ نمک هیمالیایی یا سنگ نمک صورتی است. سنگ نمک صورتی همچنین به‌عنوان تسکین دهنده، عنصری آرامش‌بخش و برای کاهش استرس در حمام نگهداری می‌شود. از سنگ نمک برای تزیین خانه‌ها نیز استفاده می‌شود. از جمله کشورهایی که از این سنگ برای تزیین خانه های خود استفاده می‌کنند می‌توان به استرالیا، چین، کشورهای اروپایی و عربی اشاره نمود به طوری که با تزیین خانه‌های خود با سنگ نمک علاوه بر بهره‌مندی از زیبایی آن از خواص درمانی این سنگ نیز بهره‌مند می‌گردند.

سنگ هیمالیایی

سنگ یاقوت ارغوانی

یاقوت ارغوانی یا آمیتیست، از ارزشمندترین و پرطرفدارترین نوع یاقوت‌ها به‌شمار می‌رود. با توجه به اینکه اتاق نشیمن قسمت اصلی خانه را تشکیل می‌دهد و اعضای خانواده بیشتر وقت خود را در این قسمت از خانه سپری می‌کنند. بنابراین می‌توان با به‌کار بردن این سنگ ارزشمند در قسمت‌هایی از اتاق نشیمن، به افزایش روابط صمیمانه اعضای خانواده کمک کرد و همچنین از انرژی مثبتی که منتشر می‌کند، نهایت استفاده را برد.

سنگ یاقوت ارغوانی

روش‌های استفاده از سنگ های تزیینی در دکوراسیون

شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که چگونه می‌توان از این سنگ‌ها برای تزیین خانه استفاده کرد. برای استفاده از سنگ های تزیینی در دکوراسیون راه‌های بی‌شماری وجود دارد. می‌توان این سنگ‌ها را درکنار سایر اقلام تزیینی مثل گل و گلدان و شمع. قرار داد. همچنین می‌توانید آویزهای کوچک با آن‌ها بسازید و از در و دیوار خانه آویزان کنید. کتابخانه‌ها و طبقه‌های دیواری هم می‌توانند جای مناسبی برای قرار دادن سنگ‌ها باشند یا حتی با استفاده از آن‌ها می‌توانید انواع مختلفی از قاب عکس‌ها را درست کنید. شاید هم به این نتیجه برسید که بعضی از دکورهای قبلی شما مثل آینه یا قاب یک تابلو را با این سنگ‌ها تزیین کنید.

کاربرد سنگ ها در دکوراسیون

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۶ ایده جذاب برای تزیین و زیباسازی بالکن و تراس را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

خواه بالکن روی پشت‌بام باشد یا بالکن آپارتمان، این تکه‌ بی‌نظیر در فضای باز می‌تواند محل شگفت‌انگیزی برای لذت بردن از اوقات شما باشد.

چیدمان تراس در دکوراسیون داخلی

اگر هنوز نتوانسته‌اید به یک تصمیم قاطع برای تبدیل تراس خود به یک بالکن زیبا برسید تنها با انجام چند کار ساده می‌توانید این فضای صمیمی را برای خود و خانواده‌ مهیا کنید. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکاتی برای چیدمان بالکن در دکوراسیون داخلی می‌پردازیم.

از لایه‌ها و پارچه‌های مختلف استفاده کنید

با لایه‌بندی بافت و رنگ‌های زیاد به بالکن خود روح ببخشید. پارچه‌ها و الگوهای مختلف را روی بالش‌ها و کوسن‌های فضای باز با هم ترکیب کنید. یک فرش دستباف با ترکیب رنگ‌های گرم یک وسیله عالی برای دادن بافت طبیعی به این فضا است. برای حفظ حریم خصوصی بیشتر، پرده‌های فضای باز را در امتداد قسمت پایین بالکن آویزان کنید. نکته‌ کلیدی این است که تا جایی که می‌شود پارچه‌ها را لایه‌بندی کنید تا حال و هوای خوبی به این بالکن زیبا ببخشید.

چیدمان بالکن در دکوراسیون داخلی

زیباسازی دیوارها را فراموش نکنید

برای تزیین بالکن خود با وسایل مخصوص دکور فضای باز شروع کنید. به دنبال مجسمه‌های دیواری مقاوم در برابر آب و هوا باشید تا جلوه‌ای شخصی به بالکن خود بدهید. یک ساعت زیبا یکی از افزودنی‌های تزیینی و کاربردی عالی برای تراس است.

چیدمان بالکن در دکوراسیون داخلی

در رنگ‌آمیزی به اندازه‌ بالکن دقت کنید

سعی کنید یک پالت رنگ روشن را انتخاب کنید. به‌خصوص اگر تراس یا بالکن شما کوچک است یا اینکه نور خورشید مستقیما به آن می‌تابد. رنگ‌های روشن به طور طبیعی باعث می‌شوند فضاهای کوچک‌تر، بزرگ‌تر از آنچه هستند احساس شوند و همچنین به دلیل برگرداندن نور زیاد، گرم نمی‌شوند. اگر دوست دارید رنگ بالکن حس طبیعی در شما ایجاد کند، سراغ رنگ سبز پاستیلی بروید.

رنگ‌آمیزی بالکن

نورپردازی بیرون خانه به اندازه‌ داخل خانه مهم است

یکی از نکات چیدمان بالکن در دکوراسیون داخلی این است که با نورپردازی روشن کنید. مجموعه‌ای از چراغ‌های رشته‌ای، بالکن شما را بدون نیاز به نور خورشید زیبا می‌کند. چراغ‌های خورشیدی انتخاب‌های خوبی هستند، زیرا هر بار استفاده از آن‌ها نیاز به اتصال برق ندارد. یک فانوس زیبا یا یک شمع باطری‌دار، یکی‌دیگر از منابع شیک نور برای یک بالکن زیبا هستند. سعی کنید از شمع‌های واقعی در بالکن استفاده نکنید، زیرا احتمال آتش‌سوزی را افزایش می‌دهد.

نورپردازی بیرون خانه

انتخاب مبلمان و وسایل بالکن نیاز به دقت بالایی دارد

هنگام انتخاب مبلمان سعی کنید راحت بودن آن‌ها اولویت شما باشد. از مبلمانی استفاده کنید که فضای زیادی را اشغال نکند و در مقابل تغییرات هوای آزاد مقاوم بوده و در صورت گرد و غبار گرفتن به‌راحتی تمیز شود. از یک کمد یا کابینت کوچک برای نگهداری لوازم بالکن مانند لوازم آشپزی استفاده کنید.

در انتخاب گیاهان دقت کنید

شما می‌توانید در بالکن خود یک باغ کوچک داشته باشید. سعی کنید گیاهانی را انتخاب کنید که نگهداری از آن‌ها آسان است. اگر برای فضای داخل خانه نیاز به نور بیرون دارید، از انتخاب گیاهان بلند قد خودداری کنید.

در انتخاب گیاهان مناسب

پینشهاد مطالعه: مطلب ۶ ترفند بی‌نظیر برای چیدمانی زیبا در منزل شما را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان تراس ,
:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

شما به راحتی می‌توانید با کمترین امکانات ماندگارترین چیدمان را در فضای داخلی منزل خود داشته باشید. کافی است کمی خلاقیت به خرج دهید.

ترفندهای چیدمان و دکوراسیون زیبا

شاید برای شما هم داشتن یک خانه با چیدمانی شیک و زیبا به‌نظر سخت برسد. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی ترفندهای چیدمان و دکوراسیون زیبا می‌پردازیم که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها خانه‌ای با یک چیدمان شیک بچینید.

استفاده از کارهای هنری

استفاده از اثرهای هنری مثل تابلوهای نقاشی، تابلوفرش‌ها، تابلوهای منبت‌کاری و غیره می‌تواند تاثیر به‌سزایی در زیباسازی فضای خانه داشته باشند. با کنار هم قرار دادن این آثار که در آن ترکیب رنگ‌ها و هماهنگی لازم رعایت شده است می‌توان کلکسیونی از کارهای هنری ایجاد کرد که شکوه و جلوه خاصی به فضای خانه می‌بخشد.

ترفندهای چیدمان و دکوراسیون زیبا

استفاده از تابلوهای هنری

برای این که بتوانید خانه‌ای منظم و مرتب داشته باشید در چیدمان اثاثیه و لوازم منزل خود، تقارن و تعادل را رعایت کنید. از جمله سبک‌هایی که می‌تواند شما را در این کار یاری کند استفاده از سبک کلاسیک است. سبکی که در آن تقارن و نظم در اسباب و اثاثیه منزل به خوبی دیده می‌شود.

ترفندهای چیدمان و دکوراسیون زیبا

استفاده از گیاهان گلدار

خوشبو شدن فضای خانه، ایجاد حس طراوت، نشاط و شادابی و خوش رنگ شدن فضای خانه از جمله مزایای استفاده از گیاهان گلدار در فضای داخلی خانه است. شما می‌توانید با استفاده از چندین گلدان خوش رنگ و زیبا و کاشتن گیاهان گلدار با صرف هزینه‌ای کم محیط خانه خود را به آسانی زیباتر از قبل کنید.

البته آشنایی با گیاهان‌متناسب با فضای خانه شما و همچنین روش نگهداری از آن‌ها امری لازم و ضروری است. برای آشنایی بیشتر با گیاهان آپارتمانی به مطلب ۷ گیاه آپارتمانی که هوای منزل را پاکسازی می‌کند سر بزنید.

استفاده از گیاهان گلدار

استفاده از انواع اسباب و اثاثیه چوبی

استفاده از اسباب و اثاثیه چوبی در طراحی دکوراسیون و چیدمان منزل همواره زیبایی خاصی به فضای خانه می‌بخشد، اما باید به این نکته توجه داشت که استفاده از وسایلی که تنها از یک رنگ از چوب ساخته شده‌اند فضای خانه را سرد و بی‌روح می‌کند. برای این کار شما می‌توانید از رنگ‌های مختلف چوب که نزدیک به هم هستند استفاده کنید. نکات بیشتر در مورد دکوراسیون چوبی را در مطلب ۴ نکته کلیدی استفاده از چوب در دکور منزل بخوانید.

انواع اسباب و اثاثیه چوبی

نصب تابلوهای رنگی بر روی دیوارهای سرد و بی‌روح

یکی از ترفندهای چیدمان و دکوراسیون زیبا استفاده از تابلوهای رنگی است. اگر در رنگ‌آمیزی دیوارهای خانه از رنگ‌های سرد و بی‌روح استفاده کرده‌اید، بهتر است از تابلوها و تصاویر شاد یا وسایل تزیینی رنگی در طراحی دکوراسیون منزل خود استفاده کنید. چرا که این کار باعث می‌شود فضای خانه از حالت سرد و بی‌روحی در بیاید.

نصب تابلوهای رنگی

استفاده از وسایل نو

هر از چند گاهی با نو کردن یکی از وسایل پرکاربرد خانه خود را از حالت یکنواختی و عادت زدگی دربیاورید. با این کار متحمل هزینه‌های زیادی نمی‌شوید. بلکه با ایجاد تنوع در فضای داخلی منزل، شور و نشاطی جدید را به فضای خانه خود می‌بخشید.

استفاده از وسایل نو

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۵ وسیله ضروری که نشیمن شما باید داشته باشد را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

اگر قصد دارید یک دکوراسیون شیک و جذاب برای خانه انتخاب کنید، بهتر است لیستی از وسایل ضروری و مورد نیاز یک دکوراسیون خوب و اصولی را بدانید.

وسایل ضروری برای چیدمان و دکوراسیون منزل

اصولا نشیمن منزل مهم‌ترین فضایی است که طراحی دکوراسیون آن باید با دقت و سلیقه بیشتری انجام شود. چون مهمان‌ها و اعضای خانواده بیشترین اوقات با هم بودن را در چنین مکانی از منزل سپری می‌کنند. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی وسایل ضروری برای چیدمان و دکوراسیون منزل پرداخته می‌شود.

کوسن و بالشتک‌ها

دو دلیل برای استفاده از کوسن‌ها در دکوراسیون وجود دارد. اولین دلیل ایجاد راحتی بیشتر در استراحت، خوابیدن و نشستن است. دلیل دیگر تزیینی بودن آن و قابلیت تطبیق با رنگ‌ها و بافت‌ها و متریال‌های به‌کار رفته در فضا است که می‌تواند متناسب با فصول و سبک‌ها و تغییرات دکوراسیون هماهنگی و انطباق ایجاد کند.

وسایل ضروری برای چیدمان و دکوراسیون منزل

پتوهای سبک و ملحفه‌هایی با بافت‌های متفاوت

این اکسسوری شیک چندین عملکرد را در کنار هم دارد. برای فصول سرد و القای تم فصل زمستان به نشیمن یا برای تغییر دادن و افزودن رنگ به دکوراسیون می‌تواند ایده‌ای بسیار مناسب باشد. با به‌کارگیری بافت‌های مختلف می‌تواند همخوانی بیشتری در فضا ایجاد کرده و زیبایی و کارایی بیشتری را به فضا بیفزاید.

وسایل ضروری برای چیدمان و دکوراسیون منزل

چیزی که احساس زندگی و شادابی را به فضا ببخشد

هر اتاق نشیمن نیاز به چیزی دارد که آن را زنده کند. رنگ‌های شاد استفاده از طرح گل‌ها و نقش‌های شاد در دیوارها یا استفاده از نقاشی‌ها و آثار هنری بسیار فضا را تغییر می‌دهد و علاوه بر آن وجود گیاهان و گل‌های طبیعی در نشیمن بسیار فضا را زنده و پویایی را در نشیمن افزایش می‌دهد.

حس زندگی و شادابی در منزل

شمع‌ها

یکی از وسایل ضروری برای چیدمان و دکوراسیون منزل استفاده از شمع است. شمع آرامش زیبایی فضا را بیشتر کرده و تمی منحصربه‌فرد در فضا ایجاد می‌کند. رایحه حاصل از انواع معطر شمع همین طور ایجاد نورکم در فضای نشیمن، فضایی مطلوب و هنرمندانه را ایجاد می‌کند و برای قرارگیری روی میزهای جلو مبلی یا قهوه‌خوری نیز می‌تواند بسیار مناسب باشد. در واقع شمع با ایجاد نور کم می‌تواند فضایی آرامش‌بخش را برای مواقع استراحت و نیاز به آرامش مهیا سازد.

شمع‌ها در دکوراسیون

المانی شخصی و مورد علاقه

مهم‌ترین چیزی که باید در اتاق نشیمن خود داشته باشید چیزی است که برای شما بسیار شخصی و معنی‌دار باشد. می‌تواند یک اثر هنری، یک عکس یا انواع اکسسوری‌هایی باشد که برای شما منحصربه‌فرد محسوب می‌شود.

منظور از المان شخصی چیزی است که نمی‌توان به فروشگاه رفت و آن را خریداری نمود. وسیله‌ای منحصر به شما که احساسی خاص را به دلیلی شخصی در شما ایجاد می‌کند و فضای نشیمن منزل شما را از دیگران متفاوت می‌سازد.

المانی شخصی و مورد علاقه

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۴ نکته کلیدی استفاده از چوب در دکور منزل را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 دی 1400 | نظرات ()