نوشته شده توسط : مجله دلتا

زندگی  در خانه‌های کوچک در زندگی شهری امروز به یک دغدغه تبدیل شده است و باید  با کمک چیدمان بهینه، شرایط زندگی را جذاب کنیم و خانه‌ای کوچک، اما زیبا  داشته باشیم.

تخت خواب تاشو

استفاده  از وسایل کم‌جا مانند تخت خواب تاشو معجزه‌ای طلایی برای زندگی در  خانه‌هایی با متراژ پایین است.در خانه‌هایی با اتاق خواب کم یکی از  دقدقه‌های افراد چیدمان اتاق با فضای کم می‌باشد، تا بتواند استفاده بهینه  از اتاق خواب داشته باشند. امروز در مجله دلتا به برسی تخت خواب کم جا می‌پردازیم.

تخت تاشو دیواری را به کمد تبدیل کنید

تخت در کمد

با وجود استفاده از تخت تاشو دیواری، کودکان شما فضای کافی برای بازی در اتاق خودشان دارند و تخت خواب آنها در زمان  بسته بودن، تنها بخشی از دیوار اتاق را به خود اختصاص داد و ظاهری جمع‌وجور  مثل یک کمد دارد. کمدی که یک تخت گرم و نرم را در خود پنهان کرده است و  ظاهر ساده شبیه به کمد دیواری دارد. برای آنکه دکوراسیونی شیک و کاربردی در  اتاق کوچک فرزندتان داشته باشید،

تخت تاشو دیواری معجزه‌ای در چیدمان اتاق

تخت دیواری

وقتی  که قرار است با وجود فرزند، در یک آپارتمان کوچک زندگی کنیم، کمبود جا  بیشتر به چشم می‌آید و کاربرد وسایل کم‌ جا بیش از گذشته اهمیت پیدا  می‌کند. اگر وسایل فرزند شما قرار است در اتاقی کوچک چیده شود، بهتر است  فضای اتاق را با قرار دادن تخت اشغال نکنید و از یک تخت تاشو دیواری  استفاده کنید. اهمیت استفاده از تخت تاشو دیواری در اتاق خواب کودکان در  زمانی که فرزندان شما بیش از یک نفر باشد، بیشتر لمس می‌شود. به‌خصوص اگر  دو فرزند دارید، برای چیدمان دکوراسیون اتاق، دیگر امکان استفاده از دو تخت  جاگیر معمولی نیست و تخت تاشو دیواری در این مواقع به کمکتان می‌آید و  فضای محدود اتاق را به شکلی کاربردی برایتان بهینه می‌کند.

آیا تخت خواب‌های تاشو واقعاً خطرناک هستند؟

تخت کم هزینه

در  حقیقت چندین مورد مستند از تخت خواب‌های تاشو وجود دارند که موجب آسیب و  کشته شدن افراد شده است. این اتفاق زمانی می‌افتد که تخت به طور ناخودآگاه  از جای خود خارج می‌شود و اگر فردی در زیر آن قرار داشته باشد، دچار آسیب  می‌شود. امروزه، تخت خواب‌های تاشو دارای مکانیزم‌های  مجهزی جهت قفل شدن هستند، بنابراین واقعاً لازم نیست نگران تا شدن یکدفعه  آن باشید. فقط مراقب باشید که صبح با دقت از رختخواب خارج شوید و تخت را به  درستی قفل کنید.

مزایای استفاده از تخت تاشو

اتاق کوچک

مهم‌ترین  مزیت تخت خواب تاشو هنگامی که نیازی به استفاده از آن ندارید، آن را جمع  کنید. این باعث می‌شود که در طول روز بتوانید از فضایتان برای مقاصد دیگری  استفاده کنید یکی دیگر از بزرگ‌ترین مزیت‌های این مدل تخت خواب کم جا  این  است که از نظر اقتصادی مقرون به صرفه هستند.

همچنین بخوانید:

اصول دکوراسیون اتاق خواب 

دکوراسیون اتاق خواب کم جا 

چند ترفند برای اتاق خواب کوچک و نقلی 

راه حل کمبود جا در خانه‌های کوچک! 

۸ نکته مهم برای نصب تابلو به دیوار 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 331
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

انتخاب  رنگ مناسب برای خانه، نه تنها می تواند زیبایی طراحی داخلی خانه را تحت  تاثیر قرار دهد، بلکه می تواند در حس و حال موجود در فضا نیز موثر باشد.

رنگ رنگ های خنثی در دکوراسیون

همیشه  طراحان داخلی و کارشناسان دکوراسیون توصیه می کنند که در انتخاب رنگ  دکوراسیون منزل خود، نهایت دقت و حوصله را به کار بگیرید. در این مطلب از مجله دلتا چیدمان رنگ های خنثی در دکوراسیون را برسی می‌کنیم.

کدام رنگ ها، رنگ خنثی هستند؟

رنگ بژ

رنگ های خنثی مانند رنگ‌های طوسی، خاکستری، دودی و رنگ‌های دسته کرم، بژ و شیری، نقره ای، پلاتینی، کرومی و شنی، رنگ هایی هستند که به عنوان رنگ‌های بی‌طرف و خنثی در دکوراسیون و به عنوان رنگ‌های زمینه کاربرد فراوانی دارند.

تاثیر رنگ خنثی در دکوراسیون

ترکیب رنگ

این  رنگ‌ها ماهیتی ملایم و بی‌رنگ دارند و به همین سبب که تاثیر کمی نسبت به  رنگ‌های پررنگ‌تر بر فضا دارند، خنثی نامیده می‌شوند و در دکوراسیون به  دلیل قابلیت انطباق با اجزای دکوراسیون کاربرد فراوانی دارند و همچنین  هیچ‌گاه کهنه و قدیمی نمی‌شوند.

با رنگ خنثی پاییز را به خانه ببریم

رنگ پاییزی

رنگ  خنثی در بعضی موارد تلفیقی از رنگ‌ها هستند و یا ته زمینه رنگ‌های دیگر را  در خود دارند برای مثال در رنگ بژ ممکن است سایه‌هایی از صورتی،  قهوه‌ای مایل به زرد و یا طلایی وجود داشته باشد و یا سفید ممکن است کمی  عاجی، زرد، صورتی یا هلو در خود داشته باشد اما در همه موارد از رنگ خنثی  به دو روش می‌توان در دکوراسیون بهره گرفت اولین روش کاربرد آن‌ها به  تنهایی برای ایجاد فضایی ملایم و لطیف و یا در روش دوم استفاده به عنوان پس  زمینه رنگ فضا و استفاده از رنگ متضاد برای ایجاد کنتراست رنگی می باشد.

 رنگ خنثی را در کجا استفاده کنیم

رنگ طوسی

اگر  تمایل به استفاده از رنگ‌های خنثی به تنهایی دارید، می‌توانید برای جلب  توجه و افزایش زیبایی فضا از پارچه طرح‌دار و یا از تلفیق سبک‌های  دکوراسیون و اجزای دکوری و یا از تُناژ‌های متفاوت چوب برای زیبایی بیشتر  استفاده نمایید. همچنین استفاده از بافت ایده‌ای هوشمندانه برای روح و گرما بخشیدن به فضا است تا فضا از بی‌رنگی خارج شده و سبب یکنواختی و ایجاد فضایی کسالت بار نشود.

همچنین بخوانید:

ست کردن پرده و فرش در دکوراسیون 

استفاده از کمد‌های مخفی در اتاق‌خواب 

اتاق خوابی به سبک مینیمال 

انتخاب بهترین کفپوش برای اتاق‌خواب 

نکاتی که باید در طراحی دکوراسیون اداری بدانید 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 241
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

هیچ  چیزی در دکوراسیون داخلی خانه مانند دیوار آجری دلپذیر و گرم کننده نیست،  گرمی و نمای روستیک آجر یکی از بهترین گزینه ها برای پوشش و تزیین دیوار  است.

ددیوار آجری در فضای داخلی

دیوار  آجری در منزل یکی از صمیمی ترین مصالح ساختمانی می‌باشد که حضور آن در  دکوراسیون داخلی علاوه بر منحصر به فرد کردن آن حالت صمیمی و ساده ای به آن  می‌بخشد. به همین منظور امروز در مجله دلتا می خواهیم کاربرد دیوار آجری در فضای داخلی را با شما در میان بگذاریم .

دیوار آجری در ورودی و راهرو

درب ورودی

در دکوراسیون این خانه با طراحی بسیار زیبا و متفاوت دیوار راهروی ورودی مواجه هستیم. برای طراحی این دیوار آجری از چیدمان قاب عکس و همچنین چراغ دیواری استفاده شده است. طراحی سقف این راهرو هم بی نظیر و  متفاوت است و برای تزیین آن از کلاف نخ های رنگی استفاده شده است و ظاهر  این فضا را بیش از بیش منحصر به فرد کرده است.

دیوار آجری در دکوراسیون نشمین

پذیرایی

همان طور در تصویر می‌بینید در دکوراسیون داخلی این نشیمن برای تزیین دیوار پشت تلویزیون از آجر استفاده شده است، دیوار آجری در منزل  ظاهری صمیمی‌تر و با اصالتی به این دکوراسیون مدرن بخشیده است. تلفیق رنگ  گرم آجر با رنگ سرد مبلمان توانسته به سادگی تعادل را در فضای این  دکوراسیون برقرار کند.

دکوراسیون آشپزخانه با دیوار آجری

تزیین دیوار

شاید  انتخاب آجر به دلیل نظافت سخت برای فضایی مانند آشپزخانه کمی دور از ذهن  به نظر برسد، اما با کمی زیرکی می‌توانید از آن برای فضاهایی مانند دیوار ورودی آشپزخانه و یا اطراف کابینت‌های دور از گاز و سینک استفاده کنید و ظاهر صمیمی با دیوار آجری به دکوراسیون آشپزخانه خود ببخشید.

دیوار آجری در اتاق غذاخوری

پذیرایی

یکی  از زیباترین کاربرد‌های آجر در دکوراسیون سنتی است. استفاده از دیوار آجری  در دکوراسیون داخلی نه تنها برای دکوراسیون سبک‌های سنتی بلکه برای انواع  سبک مینیمال و مدرن نیز استفاده می‌شود، که شما بسته به نوع سلیقه و سبک  خانه خود یا محیط کار خود می‌توانید از آن استفاده کنید.

دکوراسیون اتاق خواب با دیوار آجری

اتاق خواب

سرویس  خواب از ضروریات جدایی ناپذیر یک اتاق خواب است. باید در انتخاب سرویس  خواب، به تمام نکات مخصوصا رنگ و طرح دیوارهای اتاق خواب توجه زیادی داشت.  تلفیق دیوار آجری با سرویس تخت و روتختی‌های کرم قهوه‌ای فضای گرم و دلچسبی را به وجود آورده است.

ترکیب دیوار آجری با چوب در دکوراسیون داخلی

چوب

یکی  از متریال‌هایی که می‌توان به راحتی در کنار آجر قرار داد، چوب است. چوب و  دیوار آجری در منزل در کنار هم هماهنگی بسیار زیادی دارند و جلوه خاصی به  محیط می‌بخشند. برای ترکیب این دو متریال می‌توانید یکی از دیوارها را به  عنوان دیوار آجری انتخاب کنید و برای کف از پوشش پارکت استفاده کنید. از مبلمان‌های رنگ روشن‌تر هم برای داشتن تنالیته مناسب رنگی و طیف بیشتر می‌توانید بهره ببرید.

همچنین بخوانید:

چه طرح کاغذ دیواری خانه را بزرگ تر نشان می‌دهد 

چگونه اتاق نشیمن زیبایی داشته باشیم؟ 

رنگ مناسب اتاق نشیمن چه رنگی است؟ 

نکاتی که باید در طراحی دکوراسیون اداری بدانید 

اتاق بدون پنجره را چگونه دکوراسیون کنیم؟ 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 259
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

استفاده  از نورپردازی خانه اشتباه می‌تواند تمام هنر معماری را از بین ببرد و باعث  شود زیبایی‌های منزل به چشم نیاید. از همین رو باید در انتخاب لوستر مناسب  بسیار دقت کرد.

انواع مدل لوستر

انتخاب  نور مناسب برای منزل مانند خلق یک اثر هنری می‌ماند. با انتخاب صحیح بین  انواع مدل لوستر می‌تواند زیبایی‌ خانه را دوچندان کرد و همچنین نورپردازی  خانه غلط می‌تواند یک دکوراسیون زیبا را زشت نمایش دهد. برای انتخاب لوستر  مناسب چند نکته ساده باید رعایت شود که در مجله دلتا به آن ها اشاره می‌کنیم.

لوستر مناسب برای فضاهای مختلف خانه

لوستر

نور  مناسب برای هر اتاق باید بسته به کاربری آن فضا انتخاب شود. به این معنی  که هنگام انتخاب نور مناسب باید در نظر گرفت در این اتاق چه کاری انجام  می‌شود و بر همین اساس نور و منبع نور مناسب را انتخاب کرد. روشنایی خانه  در همه بخش‌های آن یکسان و یک شکل نیست. به همین ترتیب لوستری که برای اتاق  پذیرایی انتخاب می‌شود با اتاق خواب فرق می‌کند.

لوستر مناسب برای اتاق پذیرایی

آباژور

اگر تصمیم دارید تا لوستر اتاق پذیرایی خود را تغییر دهید و به دنبال منبع نور جدیدی می‌گردید باید با توجه به  شرایط اتاق انتخاب لوستر مناسب را انجام دهید. برای این انتخاب باید به  دکوراسیون اتاق و رنگ‌های استفاده شده در مبلمان دقت کرد. انتخاب لوستر  کلاسیک و بسیار بزرگ برای فضاهای کوچک باعث می‌شود فضا کوچک‌تر به نظر  برسد.

چگونه یک لوستر مناسب انتخاب کنیم

سبک لوستر

لوسترها  تنها به عنوان منبع روشنایی خانه کاربرد ندارند بلکه آن‌ها به عنوان یک  وسیله دکوراسیون خانه را تکمیل می‌کنند. هنگام انتخاب لوستر مناسب منزل  باید دقت شود تا با باقی وسایل  هماهنگی داشته باشد. برای تامین نور مورد  نیاز لازم نیست تمام لوسترها سقفی باشند با انتخاب لوستر دیواری، آباژورهای ایستاده و رومیزی می‌توان نور را از منابع کوچک‌تری گرفت.

سبک لوستر

نورپردازی

هنگام انتخاب لوستر سبک دکوراسیون ‌تان را در نظر بگیرید. در انواع مدل لوستر که غالبا  روشنایی کمتری دارند و در ترکیب ‌شان فلز یا چوب به کار رفته مناسب  خانه‌های مدرن هستند و در مقابل لوسترهای بزرگ، کلاسیک و پرنور که معمولا  بلوری و کریستال هستند، هماهنگی بیشتری با دکوراسیون و سبک چیدمان خانه‌های سنتی دارند.

محل آویزان کردن لوستر

نورپردازی خاص

این  نکته مهمی است که هنگام دکوراسیون خانه باید به آن توجه داشت. اما برخلاف  قانون معمول دکوراسیون سنتی که لوسترها از مرکز اتاق آویزان می‌شوند در  دکوراسیون مدرن می‌توان فضاهای دیگری را برای نصب در نظر گرفت.درخصوص اتاق  نشیمن اما جای تغییر بسیار وجود دارد. لوستر اتاق نشیمن می‌تواند در  گوشه‌ای از اتاق آویزان شود و پیرو قوانین دکوراسیون داخلی نشود. آویزان  کردن لوسترهای بلند در گوشه اتاق نیز یکی از تکنیک‌هایی است که به زیبایی  اتاق نشیمن اضافه می‌کند.

کاربرد لوسترهای دیواری در انتخاب روشنایی خانه

اتاق نشیمن

لوسترهای  دیواری و نورهای کوچک دیگری که به عنوان نورهای غیرمتمرکز شناخته می‌شوند  می‌توانند به زیبایی فضای شما اضافه کنند. استفاده از این منبع‌های نور  می‌تواند توجه را به سوی خاصی جلب کند. مدل دیواری در روشن کردن راهروها و  همچنین تابلوهای آویزان‌شده کاربرد بسیاری دارند. با نصب در بخشی از اتاق  می‌توان فضایی خاص ایجاد کرد. به عنوان مثال قرار دادن یک آباژور ایستاده  به همراه یک مبل راحتی در گوشه اتاق می‌تواند فضای مناسبی برای مطالعه آخر  شب باشد.

همچنین بخوانید:

یک چیدمان زیبا با آباژور 

ست کردن پرده و فرش در دکوراسیون 

استفاده از کمد‌های مخفی در اتاق‌خواب 

اتاق خوابی به سبک مینیمال 

انتخاب بهترین کفپوش برای اتاق‌خواب 

 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

این  روزها سقف اکثر خانه‌ها که معمولا آپارتمانی هستند کوتاه ساخته می‌شود اما  با کمک رنگ و اصول دکوراسیون می‌توانیم سقف را بلندتر و حتی خانه را  دلباز‌تر کنیم.

بلندتر نشان دادن سقف خانه

بلند  نشان دادن سقف خانه یک روش اجرایی توسط یک وسیله یا تخریب و ساخت دوباره  نیست، بلکه به کمک روش‌ها و تغییراتی در موجودیت خانه‌ با سقف کوتاه این  امکان برای بیننده فراهم می‌شود تا سقف را بلندتر از آنچه هست ببیند. برای  این که این اتفاق رخ دهد موارد متعددی در این راه به شما کمک خواهند کرد.در  این مطلب از مجله دلتا قصد داریم به آن‌ها پاسخ دهیم.

برای بلند نشان دادن سقف خانه چه رنگی بهتر است؟

رنگ روشن

برای  بلندتر نشان دادن سقف خانه باید هم به رنگ خود سقف و هم رنگ دیوارهای خانه  توجه کنید. در مجموع می‌توان اذعان کرد که هم‌رنگ بودن رنگ هر دو بخش یعنی  هم دیوار و هم سقف باعث بلند نشان دادن سقف خانه می‌شود. این یعنی بهتر  است هنگام انتخاب رنگ اولاً رنگ‌های سرد و پس از آن رنگ‌های سرد روشن در  اولویت هستند مانند رنگ آبی روشن یا فیروزه‌ای و رنگ سبز کاهویی.

پرده‌ها

پرده

پرده‌ها نقش بسیار مهمی در دکوراسیون خانه‌ ها با سقف کوتاه دارند. پرده‌ها  از نظر ارتفاع و رنگ و مدل و جنس پارچه بسیار حائز اهمیت هستند. پرده‌های  توری شکل از نظر نور موقعیت مناسبی برای خانه‌ با سقف کوتاه به شمار  می‌آیند و از نظر رنگی نیز قابلیت همگام سازی با دیوارها را دارند. جنس  آن‌ها نیز مناسب هر‌فضایی است. در مجموع پرده‌های توری بهترین انتخاب برای  یک وسیله تزیینی در خانه‌ای است که قصد بلند نشان دادن ارتفاع سقف آن را  داریم. پرده‌های کرکره‌ای نیز از جمله پرده‌های مناسب برای اجرای این کار است.

استفاده از آینه برای بلندتر نشان دادن سقف های کوتاه

آینه کاری

مورد  دوم از این بخش آینه‌ها هستند که با توانایی‌هایی که در خود دارند کمک  شایانی به بلند نشان دادن سقف خانه می‌کنند. قرار دادن آینه‌ها در مقابل هم  بر روی دو دیوار موازی روشی است که می‌توانید علاوه بر کاهش توجه به  ارتفاع از نظر عرضی نیز خانه را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

کاغذ دیواری مناسب سقف های کوتاه

کاغذ دیواری

امروزه  کاغذ دیواری تنها برای پوشاندن زیرکار دیوار و معایب آن نیست، بلکه نقش  ثابت شده‌ای در تزیین و دکوراسیون منزل ایفا می‌کند. نقشی که برای آن در  این مقاله در نظر گرفته‌ایم، کمک به بلندتر نشان دادن سقف خانه است، در بخش  طرح‌های مناسب برای این کار، طرح‌های مستطیلی نسبت به مربعی و دایره‌ای  اولویت اصلی هستند، در بخش رنگی نیز می‌توان همان روش تک رنگ روشن و یا راه  راه را برای آن استفاده کرد. راه راه کردن دیوارها به شدت در بلند دیده  شدن سقف مؤثر است، که شرط آن استفاده صحیح از یک طرح با دو رنگ نزدیک بهم و  یا تا حدودی متضاد است.

همچنین بخوانید:

ست کردن رنگ پرده با مبلمان 

انواع پرده برای اتاق خواب 

ست کردن پرده و فرش در دکوراسیون 

بزرگ‌ تر نشان دادن خانه 

چه طرح کاغذ دیواری خانه را بزرگ تر نشان می‌دهد 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

این  روزها داشتن یک اتاق خواب کوچک در یک خانه‌ی جمع ‌وجور می‌تواند، یک نعمت  بزرگ باشد. دردسر کمتر برای چیدمان و فضای کمتری که می‌تواند باعث شود تمیز  کردن خانه یک دغدغه‌ی بزرگ نباشد.

اتاق خواب با فضای کم

کافی  است با دانستن چند نکته در مورد چیدمان اتاق خواب با فضای کم کاری کنید که  اتاق خواب کوچک شما دل‌باز و بزرگ به نظر برسد.برای اینکه بدانید چطور  می‌توانید از فضای خود بهترین استفاده را بکنید. این مطلب از مجله دلتا را از دست ندهید.

از رنگ‌های روشن و شفاف استفاده کنید

چیدمان فضای کوچک

رنگ سفید یک رنگ کاربردی و همیشگی برای اتاق خواب‌های کوچک است، سفید از اینکه اتاق  خواب شما کوچک، فشرده و به اصطلاح قوطی کبریتی دیده شود جلوگیری می‌کند.  رنگ سفید یا هر رنگ روشن و شفاف دیگری جای خالی دیوارهای گسترده و  پنجره‌های بزرگ را برای شما پر می‌کند.

تخت خواب را در گوشه‌ی اتاق قرار دهید

رنگ پاستلی

برای  اینکه بهترین استفاده را از فضای اتاق خواب خود داشته باشید، بهتر است تخت  خواب را کنج اتاق قرار دهید. قرار گرفتن تخت در گوشه‌ی اتاق یک حالت  جمع‌وجور و راحت به اتاق خواب شما می‌دهد.

تخت خواب‌های کتیبه‌دار را کنار بگذارید

اتاق خواب کوچک

در اتاق خواب با فضا کم، تخت خواب بزرگ کتیبه‌دار  را فراموش کنید و به جای آن از یک تخت خواب جدید ساده اما مدرن استفاده  کنید.استفاده از تخت خواب‌های ساده و مینیمال به شما این اجازه را می‌دهد  که بالای تخت از تابلوها یا قاب عکس‌های کوچک و جذاب استفاده کنید. چیزی که  در دکوراسیون خانه مد روز است.

طرح‌های مینیمال بهترین انتخاب هستند

مینیمال

در چیدمان اتاق خواب کوچک فقط اکسسوری‌ها و لوازم تزیینی محبوب‌تان را نگه دارید و با ساده نگه داشتن تزئینات و استفاده از طرح‌های مینیمال،  روی فضای باز بیشتر تمرکز کنید.به جای کمد دیواری‌ها یا کتابخانه‌های  بیرون دیوار از قفسه‌هایی استفاده کنید که داخل دیوار کار گذاشته می‌شوند  تا فضای بیشتری برای وسایل خود داشته باشید و کمتر چیزی را سر راه قرار  بدهید.

از جادوی آینه‌ها استفاده کنید

آینه

قرار  دادن یک آینه در برابر پنجره می‌تواند نور طبیعی را دو برابر کند و همین  باعث می‌شود اتاق خواب با فضای کم شما بزرگ‌تر و دل‌بازتر دیده شود. بهترین  انتخاب، یک آینه‌ی قدی بزرگ است که می‌توانید آن را به سادگی به یکی از  دیوارها تکیه دهید.

از فضای زیر تخت خواب استفاده کنید

تخت خواب

اگر  به فکر خرید سرویس خواب جدید هستید، تخت خوابی را انتخاب کنید که فضای زیر  آن کشو داشته باشد. تخت خواب‌های کشودار بیشتر از آنچه که فکر می‌کنید  می‌توانند به شما در ایجاد فضای اضافی کمک کنند.

چیدمان عمودی را انتخاب کنید

 چیدمان عمودی

البته  در چیدمان اتاق خواب کوچک این انتخابی نیست که همه بتوانید داشته باشید،  اگر از تخت خواب‌هایی که بالای میز کار یا کتابخانه قرار می‌گیرند بدتان  نمی‌آید، می‌توانید این ایده را اجرا کنید. سعی کنید از دیوارها تا  می‌توانید بهره ببرید و هر چیزی را لایه لایه روی هم قرار دهید.

قفسه‌ها را داخل دیوار ایجاد کنید

کتابخانه

قفسه‌های  داخل دیوار وقتی به کارتان می‌آید که بخواهید خانه را بازسازی کنید. این  قفسه لازم نیست چندان عمیق باشند؛ فقط تا حدی عمیق که به کارتان بیایند و  بتوانید برخی از خرده‌ریزها یا لوازم تزئینی مثل قاب عکس را در آن‌ها جای  دهید.

همچنین بخوانید:

طراحی دکوراسیون اتاق خواب با کمترین هزینه 

دکوراسیون داخلی برای منزل کوچک 

دکوراسیون اتاق خواب کم جا 

اتاق خوابی به سبک مینیمال 

ریسه‌های نوری در اتاق خواب 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

اکثر  افراد برای زیبایی بیشتر و سهولت در نصب کاغذ دیواری به نسبت رنگ کردن  دیوارها برای فضاهای مختلف خانه از کاغذ دیواری استفاده می‌کنند.و از  آنجایی که دیوارها بخش اعظم یک فضای داخلی را تشکیل می‌دهند یکی از اصلی  ترین راه حل‌هایی هستند که می‌توان به کمک آن‌ها فضای داخلی خانه را بزرگتر  نشان داد.

کاغذ دیواری برای خانه

کاغذ  دیواری ابزاری است که امروزه اکثر افراد برای زیباسازی دیوارهای داخلی  خانه از آن استفاده می‌کنند. از آنجایی که طرح های کاغذ دیواری بسیار متنوع  است، ما در این مقاله از مجله دلتا به نکاتی درباره رنگ کاغذ دیواری برای خانه اشاره کرده‌ایم که با آن‌ها می‌توانید خانه نقلی و کوچک را بزرگ و دلباز نشان بدهید.

کاغذ دیواری به رنگ روشن فضا را دلباز می‌کند.

دکوراسیون سفید

استفاده  از رنگ‌های روشن اولین گزینه ای است، که در بزرگ نشان دادن خانه به ذهن  می‌رسد. بهتر است برای رنگ کاغذ دیواری اتاق خواب کوچک یا سالن پذیرایی  نقلی و هر فضای کوچک دیگری از تنالیته رنگ‌های روشن و خنثی استفاده کنید تا  علاوه بر دلبازتر کردن دکوراسیون داخلی منزل مبلمان فضا را نیز چشم گیرتر  کنید.

کاغذ دیواری رنگ شاد را در کنار رنگ‌های روشن بیاورید.

احتمالا  ترس استفاده از رنگ‌های شاد برای خانه‌های کوچک را دارید. استفاده از  رنگ‌های شاد در کنار رنگ‌های روشن یک انتخاب هوشمندانه است که هم فضا را  دلبازتر می‌کند و هم با لکه‌های رنگی شاد فضا روح می‌گیرد.

رنگ‌های پاستیلی کاغذ دیواری در خانه آرامش ایجاد می‌کند.

رنگ‌ پاستلی

آرامش  یکی از آیتم‌هایی که اکثر افراد آن را در خانه الزامی می‌دانند. زیرا فضای  خانه برای جمع شدن افراد در کنار هم است که به آرامش برسند که برای رسیدن  به این آرامش رنگ‌های موجود در فضا نیز دخیل هستند. پس استفاده از رنگ‌های پاستیلی در کاغذ دیواری برای خانه شیک و لوکس را فراموش نکنید.

از کاغذ دیواری ساده در کنار کاغذ دیواری طرح‌دار استفاده کنید.

خانه کوچک

معمولا  خیلی از ما از یک ست رنگی ساده یا طرحدار برای تمامی دیوارهای فضا استفاده  می‌کنیم که این موضوع انتخاب اشتباهی است و تمامی مرزهای دیوارها را از  بین می‌برد. سعی کنید یک دیوار را مخصوصا دیواری که نقطه کانونی فضا است را  با کاغذ دیواری طرحدار و دیگر دیوارها را با کاغذ دیواری ساده و  مینیمال بپوشانید. این نکته باعث می‌شود فضای شما دارای عمق شود و بزرگتر  از حد معمول احساس شود.

کاغذ دیواری راه راه را فراموش نکنید.

کاغذ دیواری های راه راه یکی از بهترین انتخاب‌ها برای خانه‌های کوچک هستند. اگر خانه ای کوچک با ارتفاع کمی دارید از کاغذ دیواری با طرح عمودی  استفاده کنید که باعث می‌شود سقف مرتفع تر احساس شود. و اگر خانه ای دارید  که اتاق خوابی با عرض کمی دارد با استفاده از کاغذ دیواری با طرح راه  راه‌های افقی می‌توانید آن را عریض تر نشان بدهید.

از رنگ هماهنگ با مبلمان برای کاغذ دیواری انتخاب کنید.

کاغذ دیواری

وجود  رنگ‌های مختلف در فضا باعث شلوغی فضا و در کنار آن باعث دلگیر شدن فضا  می‌شود که بهتر است برای اینکه فضا شلوغ احساس نشود از رنگی برای کاغذ  دیواری ها استفاده کنید که هماهنگ با رنگ‌های موجود در مبلمان و دکوراسیون  داخلی فضا است. با رعایت کردن این نکته نیز باعث دلبازتر دیده شدن فضا  می‌شوید.

کاغذی دیواری با طرح‌های هندسی را فراموش نکنید.

طرح هندسی

کاغذ دیواری با طرح‌های هندسی برای کسانی که به نصب کاغذ دیواری طرحدار برای خانه کوچک اصرار دارند  انتخاب مناسبی است. این گزینه از آنجایی که دارای طرح‌های هندسی مشابهی است  که پست سرهم تکرار شده است این حس را  القا می‌کند، که فضا بزرگ است.

همچنین بخوانید:

چگونه فضای خانه را گرم و صمیمی کنیم؟ 

اگر خانه کوچک دارید، با نور و رنگ بزرگش کنید! 

راه حل کمبود جا در خانه‌های کوچک! 

نکاتی که باید در طراحی دکوراسیون اداری بدانید 

بلند‌تر نشان دادن سقف با چند ترفند ساده 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

هر  انسانی برای دکوراسیون منزل خود ایده‌ها و رنگ‌هایی را مد نظر دارد،  نمی‌تواند از کنار رنگ فیروزه‌ای بی تفاوت عبور کند. این رنگ سبز مایل به  ابی است، می‌توان در کنار مکمل‌های رنگ فیروزه ای، به منظور ایجاد فضای خاص  در دکوراسیون خانه از آن استفاده کرد.

مکمل رنگ فیروزه ای

رنگ  فیروزه ای از انواع رنگ های زیبا و جذاب برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل  است. در نظر داشته باشید که، از این رنگ در کنار رنگهای مکمل رنگ فیروزه ای  استفاده کنید. به این دلیل که استفاده رنگ فیروزه‌ای در جای نامناسب و در  کنار رنگ های نا هماهنگ نه تنها به زیبایی کمک نمی‌کند. بلکه زیبایی را از  بین می‌برد. این مقاله در مجله دلتا به منظور شناخت رنگ های مناسب و انواع مکمل های رنگ فیروزه ای، تهیه شده است.

ویژگی‌های کلی رنگ فیروزه‌ای

نشیمن

رنگ  فیروزه‌ای می‌تواند خاصیت سرزندگی، تحرک، هوشمندی، ازادی،  کمک دهندگی،  پیروزی را داشته باشد. می‌توان از انواع مکمل های رنگ فیروزه ای که در  کنار، این رنگ قرار می‌گیرد استفاده کرد. تعیین می‌کند که، کدام ویژگی بارز  رنگ فیروزه‌ای در دکوراسیون باشد.

رنگ های مکمل رنگ فیروزه‌ای

قطعا  استفاده از رنگ فیروزه‌ای به تنهایی، موجب خستگی در طولانی مدت، کلافگی  میزبان می‌شود. برای رفع این مشکل می‌توانید از رنگ‌های مکمل رنگ فیروزه‌ای  مانند رنگ سفید، مشکی، صورتی کم رنگ، زرد، بنفش، قرمز تیره، خاکستری،  شکلاتی و … استفاده کنید. یکی از خاصیت های رنگ فیروزه‌ای، استفاده از آن  در دکوراسیون به سبک مدرن کلاسیک و سنتی است.

استفاده از رنگ فیروزه‌ای و مکمل رنگ فیروزه‌ای در دکوراسیون فضاهای مختلف

آشپزخانه:

آشپزخانه

 اگر  رنگ دیوار‌های آشپزخانه شما سفید است. و نمی‌خواهید رنگ دیوارها را تغییر  دهید، می‌توانید برای پرده آشپزخانه استفاده کنید. می‌تواند برای گلدان‌های  جلوی پنجره از رنگ‌های مکمل رنگ فیروزه‌ای استفاده کنید. مانند صورتی و  قرمز تیره، که در کنار پرده فیروزه‌ای ترکیبی انرژی بخش ایجاد می‌کند.

اتاق خواب:

اتاق خواب

اگر  نمی‌خواهید رنگ فیروزه ای در اتاق خواب شما، رنگی غالب باشد. می‌توانید از  رنگ‌های مکمل رنگ فیروزه‌ای برای رنگ اصلی و از رنگ فیروزه‌ای در کوسن‌های  روی تخت، تابلو بالای تخت و … استفاده کنید.

نشیمن:

کوسن

رنگ فیروزه‌ای تیره در کنار رنگ طلایی یکی از ، زیباترین و جذاب ترین ترکیب رنگ برای استفاده در اتاق نشیمن است.

پذیرایی:

مبل فیروزه‌ای

اگر  قصد دارید خانه شما در هر زمانی، حال و هوای بهاری داشته باشد می‌توانید  در پذیرایی خانه از رنگ فیروزه‌ای استفاده کنید و در کنار آن از رنگ سبز  مایل به لیمویی به عنوان رنگ مکمل استفاده کنید.

مبلمان فیروزه‌ای: 

ترکیب رنگ

اگر مبلمان پذیرایی شما به رنگ فیروزه ای است. می‌توانید از رنگهای گرم مانند رنگ قرمز یا طلایی به عنوان مکمل رنگ فیروزه‌ای،  برای پرده‌های پذیرایی استفاده کنید. همچنین می‌توانید از رنگ‌های کرم یا  قرمز به عنوان رنگ مکمل رنگ فیروزه‌ای، در فرش‌ها استفاده کنید.

همچنین بخوانید:

ترکیب زیبا برای رنگ آمیزی اتاق‌ خواب‌ 

رنگ های گرم در دکوراسیون داخلی 

نکات مهم دکوراسیون اتاق نشیمن 

دکوراسیون پذیرایی کوچک، استفاده‌ بهتر از فضا 

رنگهای خنثی در دکوراسیون داخلی 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

فرقی نمی‌کند خانه شما کوچک باشد یا بزرگ. تفاوتی ندارد با چه سبکی آن را چیده باشید. به‌هر حال باید فکری برای تزیین ورودی بکنید.

دکوراسیون ورودی

اثری  که دکوراسیون ورودی منزل می‌گذارد،‌ خیلی زیاد است، چرا که هر کس وارد  خانه می‌شود، اول جذب این‌ مکان می‌شود. یا خودتان اولین صحنه‌ای که بعد از  یک روز کاری سخت هنگام ورود به خانه با آن مواجه می‌شوید، همینجا است. پس  اگر تا حالا حواس‌تان به طراحی و چیدمان ورودی خانه‌ نبوده، با خواندن این  مطلب در مجله دلتا تغییر را شروع کنید.

پاف یا نیمکت؛راحت و چشم‌نواز

آینه کاری

هر  کسی که وارد خانه می‌شود، می‌خواهد کفشش را از پا درآورد. این‌جاست که  نیمکت یا پاف حسابی کارتان را راه می‌اندازد. پاف و نیمکت گذشته از کاربردی  بودن، ظاهر جذابی دارند و اگر در انتخاب رنگ و استایل آن دقت کافی داشته  باشید، همه در نگاه اول جذب خانه می‌شوند. پاف ممکن است با پایه یا بدون آن  باشد. این دیگر به سلیقه شما برمی‌گردد.بعضی از مدل‌های نیمکت فضای  ذخیره‌سازی دراختیار شما می‌گذارد.

آینه؛ زیبا و کاربردی

آینه‌های  گروهی که به شکل‌های مختلفی طراحی شده‌اند و می‌توانند چیدمان متفاوتی هم  داشته باشند، حسابی به ورودی خانه جان می‌دهند. هم قشنگ هستند و هم نور را  بازتاب می‌دهند.

نورپردازی؛ انتقال حس گرما و صمیمیت

نورپردازی

ورودی  کم‌نور و دلگیر هیچ حس خوبی به شما نمی‌دهد. خواه نور طبیعی داشته باشد یا  نه، نورپردازی ورودی خانه را دست‌کم نگیرید. در دکوراسیون ورودی منزل نور  حس خوش‌آمدگویی را تقویت می‌کند؛ از طرف دیگر با انتخاب لوستر یا آباژور قشنگ، سلیقه‌تان را به رخ می‌کشید.

کاغذ دیواری با رنگ و طرح شلوغ

ممکن  است رنگ‌ محافظه‌کارانه و خنثا را برای رنگ‌آمیزی خانه بپسندید که خیلی هم  عالی ا‌ست. ولی برای ورودی خانه می‌توانید به رنگی تند یا کاغذ‌دیواری  طرح‌دار فکر کنید. چیزی که در موقع ورود فرد را غافلگیر کند. ممکن است  انتخاب شما رنگی باشد که دوستش دارید.

کنسول

کاغذ دیواری

یکی از روش‌ها در طراحی و چیدمان ورودی، اگر خانه شما جای کافی داشته باشد، انتخاب کنسول خیلی هوشمندانه است. بالای کنسول را با آینه یا تابلو تزیین می‌کنید. از  داخل آن به‌عنوان فضای ذخیره‌سازی بهره می‌برید، و رویش را با لوازم جانبی  دکوراتیو مثل گل، کتاب یا مجسمه تزیین می‌کنید.

جالباسی؛ یک دیزاین کاربردی

در  طراحی و چیدمان ورودی، هیچ خانه‌ای نیست که نیاز به جالباسی نداشته باشد.  هر کس از راه می‌رسد، کت، مانتو، کاپشن، کیف یا وسایلی دارد که بهتر است در  جلوی ورودی از آن‌ها جدا شود. خوشبختانه انواع جالباسی برای انواع  سلیقه‌ها وجود دارد. بعضی از مدل‌ها فضای ذخیره‌سازی برای کیف، کفش و چتر  هم دارند.

تابلو

تخته سیاه

بعضی‌ها چیدمان شلوغ دوست ندارند، اما می‌خواهند دکوراسیون ورودی منزل جذابی داشته باشند. این طور وقت‌ها می‌شود سراغ تابلو رفت. یک تابلوی بزرگ یا چند تابلوی کوچک کنار هم جلوه قشنگی به راهرو یا ورودی خانه می‌دهند.

تخته سیاه

در  دکوراسیون ورودی هیچ‌ عاملی به‌اندازه خلاقیت اثرگذار و چشم‌گیر نیست.اگر  بیشتر آدم‌ها آینه و تابلو به دیوار می‌کوبند، شما تخته سیاه بخرید. تخته  سیاه و گچ‌های سفید و رنگی نه‌تنها حس نوستالژیک را زنده می‌کنند، امکان  نوشتن یادداشت‌های مهم، لیست خرید، درست کردن تقویم هفتگی به شما می‌دهند.

همچنین بخوانید:

ترفندهای کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون 

دیزاین دیوار، دکوراسیون خانه شما را زیبا می کند! 

نکاتی که باید در طراحی دکوراسیون اداری بدانید 

یک چیدمان زیبا با آباژور 

اتاق بدون پنجره را چگونه دکوراسیون کنیم؟ 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 318
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

تزیین  اتاق خواب با ریسه یک انتخاب هوشمندانه است که شما برای چیدمان اتاق خود  انتخاب کرده اید. گاهی اوقات تغییرات جزئی در یک اتاق می‌تواند تاثیر زیادی  در زیباتر شدن آن داشته باشد.

ریسه های نور

همواره  در دکوراسیون داخلی نور و روشنایی بسیار حائز اهمیت بوده است. تزیین با  ریسه های نور یا ریسه‌های برقی و درخشان یکی از همان وسایل ساده هستند که  از خاص ترین ایده‌ها برای تزیین اتاق بشمار می‌آیند و فضای اتاق شما را  بسیار رویایی و رمانتیک می‌کنند.امروز در مجله دلتا انواع چیدمان آن را مورد برسی قرار می‌دهیم

تزئین دیوار

نورپردازی

مهم  ترین عنصر در طراحی دکوراسیون هر اتاقی دیوار‌های آن هستند. دیوار‌ها به  ترکیب هر فضا و دکوراسیونی شخصیت می‌بخشند، پس برای ایجاد کردن فضای منحصر  به فرد در اتاق خود می‌توانید از ایده‌های استفاده از ریسه برای تزئین  دیوار استفاده کنید. دیوار‌ها بزرگترین قسمت‌های قابل مشاهده در هر اتاقی  هستند و شما می‌توانید با کمک مجموعه ای از ریسه‌های تزئینی وسایل مورد نظر  خود را از دیوار‌ها آویزان کنید تا دیوار‌های ظاهری زیبا و دلنشین پیدا  کنند.

 عکس روی ریسه

قاب عکس

در  تزئین اتاق خواب با ریسه می‌توانید عکس‌هایی که در آن خاطرات شادی دارید و  دیدن آن‌ها منجر به حسی خوب در شما می‌شود را انتخاب کنید و عکس‌ها را به  هر صورتی منظم و نامنظم و یا به اشکال مختلفی همچون قلب و یا ستاره بر روی  ریسه در کنار هم بچینید، سپس ریسه را به دیوار آویزان کنید. یادتان باشد  ابعاد و تعداد عکس‌ها بسیار مهم هستند.

ریسه روی پارچه

تزیین دیوار

یکی  از راه‌های ساده دیگر برای تزئین با ریسه این است آن قسمتی که می‌خواهید  را پارچه نصب کنید و روی پارچه را با این ریسه‌ها تزئین کنید. اما باید  توجه داشته باشید که با دقت و ظرافت پارچه خود را انتخاب کرده باشید.

ریسه روی صفحه مشبک 

یکی  دیگر از استفاده‌های تزیین با ریسه های نور در اتاق خواب این است که یک  صفحه مشبک را بر روی یک تکه از دیوار نصب کنید. می‌توانید یک گالری دیواری زیبا خلق کنید و بر روی آن وسایل تزیینی که علاقه مند به دیدنشان هستید را  قرار دهید، می‌تواند عکس‌ها، کارت پستال‎ها و نوشته‌های زیبایتان باشد و  سپس برای تزیین بیشتر از ریسه‌های نورپردازی در کنار آن استفاده کنید و با  یک اقدام ساده زیبایی بسیاری را به اتاق خواب خود هدیه کنید.

 تزیین سقف با ریسه

اتاق خواب

در  تزیین اتاق خواب با ریسه اگر سقف اتاق شما بیش از حد کوتاه است و باعث  می‌شود فضای اتاق خفه و کم ارتفاع به نظر برسد با آویختن ریسه از سقف به  شکل عمودی این ارتفاع کم تا حدی جبران می‌‌شود و موجب می‌شود سقف بلند تر  به نظر برسد.

تزئین اشیاء و وسایل

وسایل دکوری

زمانی که نور ریسه‌‌ها از پشت یک بوم نقاشی پوشیده شده با رنگ طلایی، چشمک می‌‌زنند، فضایی جذاب خلق می‌کنند. یا به  هنگام پیچیدن به دور یک شاخه خشک، تبدیل به شکوفه‌های نورانی خواهند شد، یا  با استفاده از چراغ‌های ریسه‌ایی تاج تخت خواب خود را نورانی کنید و با  استفاده از یک صفحه نیمه‌ شفاف و نصب ریسه‌‌ها پشت آن، در طول شب نوری  ملایم و همیشگی داشته باشید. اگر در اتاق خود آینه دارید می‌توانید دور آینه را نیز با این ریسه‌ها تزئین کنید.

همچنین بخوانید:

چراغ‌خواب مناسب برای اتاق‌خواب 

طراحی دکوراسیون اتاق خواب با کمترین هزینه 

ایده‌هایی برای نورپردازی اتاق خواب 

استفاده از کمد‌های مخفی در اتاق‌خواب 

اتاق خوابی به سبک مینیمال 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

مبلمان  نیز یکی دیگر از مهم ترین نکاتی است که شما باید به آن توجه کنید تا  بتوانید نتیجه مطلوبی بگیرید، مبلمان رابطه مستقیمی با ایجاد حس راحتی و  آرامش در فضا دارد.

انواع مبلمان در چیدمان

مبلمان‌  به راحتی می‌توانند بر احساس و تجربه شما از فضای داخلی تاثیر گذار باشند،  می‌توانند به شما حس راحتی بدهد یا برعکس وادارتان کنند تا رسمی و خشک  رفتار کنید.این مطلب می‌خواهد به شما نشان دهد که چگونه می‌توانید از انواع  مبلمان در چیدمان داخلی استفاده کنید. پس این مطلب جذاب در مورد انواع  مبلمان منزل از مجله دلتا را از دست ندهید.

توجه به بافت مبلمان در طراحی دکوراسیون داخلی

مبل فلزی

اگر در دکوراسیون داخلی خانه تان از وسیله‌های دکوری چوبی زیاد استفاده کرده اید، بهتر است که از دیگر انواع مبلمان منزل استفاده کنید، تا دکوراسیون داخلی خانه سنگین و تیره نشود، بهتر است  در کنار این وسیله‌های چوبی از مبلمان‌های تمام پارچه با رنگ‌های روشن  استفاده کنید چرا که چوب به طور ذاتی جاذب نور است و این رنگ‌های روشن این  کمبود نور را در فضای داخلی خانه جبران خواهد کرد.
بر عکس این قضیه نیز  صادق است، یعنی اگر فضای داخلی خانه تان روشن، یکدست و یکنواخت و کسل  کننده است، مبلمانی که در طراحی آن از چوب استفاده شده است می‌تواند به فضا  گرمی و انرژی بخشد. ترکیب چوب و پارچه هم می‌تواند نتیجه خوبی را رقم  بزند، فقط کافی است تا به سبک طراحی دکوراسیون تان توجه کنید.

مبلمان L شکل در طراحی دکوراسیون داخلی

خانه کوچک

بر  خلاف تصور خیلی از مردم که فکر می‌کنند مبل‌های L شکل نجات بخش دکوراسیون  داخلی خانه آن‌ها است، اما همیشه هم این طور نیست، اگر در دکوراسیون داخلی  خانه تان از یک دست مبل بهره می‌برید، بهتر است از این مبل‌ها صرف نظر کنید  چرا که این کار فضای خانه را خالی نشان می‌دهد و باعث بر هم خوردن نظم و  تقارن دکوراسیون داخلی خانه تان خواهد شد و بر عکس اگر از دو دست یا تعداد  بیشتری مبلمان بهره می‌برید، این مبل‌های  L شکل به شما در تفکیک فضایی کمک خواهند کرد.

استفاده از مبلمان چند تکه در طراحی دکوراسیون داخلی

مبل کلاسیک

مبلمان‌های  چند تکه برای فضاهای بزرگی مناسب هستند که شما می‌خواهید در هر گوشه خانه  هماهنگی و نظم پیوسته میان مبلمان‌ خود را پیاده کنید، این مبلمان‌ که  معمولا دارای چند صندلی هستند بیشتر در فضاهایی که طراحی دکوراسیون داخلی  استفاده می‌شوند. شما می‌توانید هر‌تکه آن‌ را در یک گوشه خانه استفاده  کنید و به آن جذابیت ببخشید.

راحتی با مبلمان ها در طراحی دکوراسیون داخلی

مبل چوبی

باید یادمان باشد که انواع مبلمان در چیدمان مقدم بر هر چیزی در دکوراسیون هستند، که برای راحتی و استراحت، قرار گرفته  است تا در طول روز مرتب از مبلمان تان استفاده کنید، پس آن ها باید خیلی  راحت باشند، مبلمان های رسمی تر را بگذارید برای مهمان های تان و مواقعی که  خیلی کم از آن ها استفاده می‌کنید، پس برای مصرف روزمره تان از مبلمان های  مدرنی که راحت تر و زیبا تر و در عین حال متنوع تر هستند استفاده کنید.

هماهنگی رنگ مبلمان در دکوراسیون داخلی

چیدمان مبل

اگر  خانه کوچک یا کم نوری دارید بهتر است قید مبلمان پارچه ای پفکی و بزرگ  تیره رنگ را بزنید. سعی کنید مبلمان‌ ظریف با ابعاد کوچک و از رنگی هایی که  با هر دکوراسیونی ست می‌شوند استفاده کنید.

همچنین بخوانید:

چگونه اتاق نشیمن زیبایی داشته باشیم؟ 

نحوه چیدمان مبل و میز ناهارخوری در اتاق نشیمن 

وسایل دکوری که هر خانه به آن نیاز دارد 

رنگ مناسب اتاق نشیمن چه رنگی است؟ 

۷ وسیله که اتاق خواب شما کم دارد! 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 221
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

برای اینکه خانه‌های کوچک فضایی دلباز داشته باشند و بتوانید بهترین استفاده را از آن ببرید، باید این نکات هوشمندانه را رعایت کنید.

بزرگتر نشان دادن خانه

خانه کوچک خود را بزرگ جلوه دهید

اگر خانه‌ کوچکی دارید از شلوغ‌کردن محیط پرهیز کنید و از کوچک‌ترین فضا، بهترین استفاده‌ کاربردی را ببرید. در این نوشتار از مجله دلتا چند راهکار برای بزرگتر نشان دادن خانه را با هم مرور می‌کنیم.

از رنگ روشن و مونوکروم استفاده کنید

رنگ  تیره باعث کوچک دیده‌شدن فضا می‌شود، در حالی که رنگ‌های روشن به بزرگتر  نشان دادن خانه کمک می‌کند. برای این کار می‌توانید از طیف رنگ کرم استفاده  کنید تا فضا را روشن‌تر نشان بدهد. سعی کنید رنگ اثاث خانه را نزدیک به  رنگ باقی وسایل‌ها و دیوار یا حداقل در یک طیف رنگی انتخاب کنید. تشابه رنگ  باعث یکدست دیده‌شدن وسایل‌ها و در نتیجه بزرگ دیده‌شدن فضا می‌شود.

خانه بزرگتر

آینه را فراموش نکنید

استفاده  از آینه روش بی‌نظیری است که به‌وسیله آن می‌توان حتی کوچک‌ترین فضا‌ها را  بزرگ نشان داد. آینه به‌وسیله انعکاس نور، چه نور طبیعی خورشید یا نور  مصنوعی، فضا را روشن‌تر نشان می‌دهد. آینه را در راستای نقطه تمرکز اتاق  قرار دهید. در برابر دیوار اصلی اتاق آینه‌ای بزرگ قرار دهید. این کار باعث  دراز و بلند دیده‌شدن اتاق می‌شود. اگر آینه را روی دیوار مقابل پنجره نصب  کنید، اتاق را بزرگ‌تر و روشن‌تر نشان می‌دهد.

آینه در خانه

از فضای دیوار استفاده کنید

اگر  فضای کوچکی در اختیار دارید، مهم‌ترین نکته این است که از شلوغ‌کردن  بی‌دلیل خودداری کنید و فقط لوازمی را که مورد نیاز است، داشته باشید. اگر  وسیله‌ای دارید که سالهاست از آن استفاده نکرده‌اید، از شرش خلاص شوید. شلف  و رخت‌آویز را درون کمد نصب کنید. لوازم ریز درون کمد را داخل یک قفسه  قرار داده و روی شلف‌ها بگذارید. تخت خود را کشودار انتخاب کنید.

بزرگ جلوه دادن خانه

از اثاث خود چندمنظوره استفاده کنید

می‌توانید  میز کار خود را کنار تختخواب قرار دهید و شب، از آن به‌عنوان پاتختی  استفاده کنید. برای میز اتاق پذیرایی از گنجه و صندوق استفاده کنید. اولا  سطح کافی برای گذاشتن وسایل را در اختیارتان قرار می‌دهد. دوما از فضای  داخل آن می‌توانید به‌راحتی استفاده کنید.

فضا را شلوغ نکنید

هرچقدر  که در اتاق لوازم بیشتری قرار دهید، کوچک‌تر به نظر می‎رسد؛ بنابراین از  خریدن لوازمی که کاربرد ندارند، خودداری کنید. ابتدا لوازمی که مورد  نیازتان است را بچینید، مانند تخت و مبلمان. اگر فضای کوچکی دارید، به  خریدن یک دست کامل مبلمان فکر نکنید و تنها به تعدادی که نیازتان است،  بخرید. از گذاشتن صندلی و میز اضافه خودداری کنید. دیوار فضا کوچک را با  آویزان‌کردن تابلو و نقاشی زیاد شلوغ نکنید. دیوار شلوغ، اتاق را شلوغ و  کوچک‌تر نشان می‌دهد.

بزرگتر جلوه دادن خانه

در چیدمان اثاثیه بازنگری کنید

وقتی  فضای کوچکی دارید، کوچک‌ترین تغییر‌ها هم بزرگ به چشم می‌آیند. لوازم را  نزدیک‌تر به دیوار‌ها قرار دهید و در وسط اتاق نچینید. حتما تخت‌خواب را  گوشه اتاق قرار دهید. از مشخصه‌های اتاق بزرگ این است که بتوانید به‌راحتی  در آن حرکت کنید و اثاثیه را طوری قرار دهید که مانع رفت‌وآمد نشوند.

حواستان به ارتفاع لوازم روی دیوار باشد

فرقی نمی‌کند قفسه باشد یا یک تابلو. اگر آن‌ها را در نصف ارتفاع دیوار نصب کنید، باعث کوتاه  دیده‌شدن آن می‌شوند. اگر این لوازم را نزدیک‌تر به کف اتاق آویزان کنید،  باعث بلند دیده‌شدن سقف می‌شوند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات دکوراسیون مطلب “دکوراسیونی برای بلند جلوه دادن سقف کوتاه” را بخوانید.

همچنین بخوانید:

راه حل کمبود جا در خانه‌های کوچک! 

تزیین پیشخوان آشپزخانه با ایده‌های ساده 

نحوه چیدمان مبل و میز ناهارخوری در اتاق نشیمن 

چراغ‌خواب مناسب برای اتاق‌خواب 

آبی و خاکستری، دو رنگ جذاب در دکوراسیون اتاق نشیمن 

 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

آسان‌ترین راه برای تغییر دکوراسیون فضای منزل و ایجاد حال و هوای تازه، تغییر پرده و فرش است.

ست کردن پرده و فرش

ست کردن پرده و فرش

نگران  صرف هزینه و زمان برای تغییرات کلی دکوراسیون نباشید. در این نوشتار  گزینه‌هایی بسیار کاربردی برای تغییرات و ست کردن پرده و فرش مناسب و در  هارمونی با فضا آورده شده است. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید و متناسب با علایق و سبک دکوراسیون موجود منزل از آن‌ها استفاده کنید.

رنگ‌های خنثی

استفاده  از رنگ‌های خنثی روشی عالی برای داشتن دکوراسیونی دائمی است. با کاربرد  رنگ‌های بژ، مشکی، قهوه‌ای یا سفید همیشه خیالتان راحت خواهد بود. علاوه  براین، رنگ‌های خنثی می‌توانند بسیار آرام‌بخش و متناسب با هر اتاقی باشند.

ست پرده و فرش در دکوراسیون

تک رنگ

نیازی  نیست که فرش و پرده دقیقا با هم همخوانی داشته باشند. فقط باید باهم خوب  ترکیب شوند و هارمونی در فضا را افزایش دهند. اگر فرش سبز ملایم است، پرده  با رنگ سبز آهکی مناسب است. زمانی هر دو از یک خانواده رنگ باشند، اشتباه  کمتری پیش خواهد آمد و در حین سادگی  دکوراسیونی متعادل خواهید داشت.

طرح‌های مشابه

بسیاری  از فرش‌ها در طرح‌های مختلف و با پترن‌های متفاوت ارائه می‌شوند که بتوان  به راحتی آن‌ها را با پرده هماهنگ کرد. هماهنگی طرح  یا پترن فرش و پرده در  منزل امکان هماهنگی بدون تغییر کلی دکوراسیون را داده و در یک نگاه بسیار  هماهنگ به نظر میرسد.

بافت

این  گزینه راه حلی مفید برای هماهنگ کردن پرده و فرش بدون نیاز به تغییر کلی  دکوراسیون در منزل است. فرش کرکی را با پرده کرکی هماهنگ کنید. به‌خاطر  داشته باشید این موضوع از این جهت که نمود خیلی واضحی در دکوراسیون ندارد  ممکن است مورد توجه قرار نگیرد. اما برای کسانی که به جزییات اهمیت می‌دهند  و به نکات ریز در دکوراسیون بها می‌دهند می‌تواند راهکار خوبی باشد.

ست پرده و فرش

رنگ سوم و رنگ‌های مکمل

به  خاطر داشته باشید که ایجاد هماهنگی فقط از طریق ترکیب و استفاده از دو رنگ  حاصل نمی‌شود. می‌توانید از چند رنگ و همینطور رنگ‌های مکمل در دایره رنگ  که روشی عالی برای هماهنگ کردن فرش و پرده است، استفاده کنید و حتی  می‌توانید از اقلام دکوری و کوسن‌ها نیز کمک گرفته و فضا را با رنگهای  مشابه دکور و هماهنگ کنید.

نقطه کانونی

اگر نمی‌توانید بین فرش و پرده موجود در دکوراسیون خود هماهنگی ایجاد کنید بهتر است از یک نقطه کانونی استفاده  کنید. برداشتن تمرکز از فرش و پرده باعث می‌شود که توجه به الگوهای مختلف و  اقلام موجود در فضا متمرکز شوند و عدم هماهنگی در فضا کمرنگ‌تر به چشم  آید.

پرده و فرش در دکوراسیون

حتما لزومی به هماهنگی نیست!

آخرین  بخش از این گزینه‌ها توجه به این نکته است که می‌تواند در دکوراسیون منزل  هیچگونه هماهنگی بین فرش و پرده وجود نداشته باشد و در واقع بعضی اوقات  ناهماهنگی بین اجزای مختلف دکوراسیون در منزل به خودی خود می‌تواند یک  ترکیب زیبا ایجاد کند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با نکات چیدمان و دکوراسیون مطلب “ست کردن رنگ پرده با مبلمان” را بخوانید.

همچنین بخوانید:

رنگهای خنثی در دکوراسیون داخلی 

میز ناهارخوری مناسب برای خانه‌های کوچک 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

شاید فکر کنید که در خانه‌های کوچک نمی‌شود میز ناهارخوری داشت. ولی باید بگوییم که اینطور نیست.

میز ناهارخوری کوچک

میز ناهارخوری خانه‌های کوچک

در این نوشتار از مجله دلتا به معرفی ایده‌هایی برای مدل میز ناهارخوری مناسب منزل‌های کوچک  می‌پردازیم و اینکه چگونه قسمتی از منزل خود را مناسب فضای ناهارخوری کنید.

میزهای گرد

مدل  میز ناهارخوری برای خانه کوچک، مدل گرد است. یک میز گرد جمع و جور معمولا  می‌تواند افراد بیشتری را نسبت به میز مستطیلی دور خود جای دهد. علاوه بر  این در گوشه‌های خانه هم می‌تواند قرار بگیرد.

میز ناهارخوری گرد

از فضاها استفاده‌های چندگانه کنید

می‌توانید به گونه‌ای از میز ناهارخوری استفاده کنید که هم به عنوان فضای اضافی در کابینت استفاده شود و هم به عنوان میز ناهارخوری.

میز ناهارخوری

از میزهای تاشو استفاده کنید

اگر  فکر می‌کنید به فضای بیشتری نیاز دارید، می‌توانید از میزهای تاشو استفاده  کنید، تا زمانی که به آن نیازی ندارید آن را در گوشه از منزل قرار دهید.

علاوه  بر این برخی از میزها می‌توانند به دیوار لولا شده و در مواقع نیاز باز  شوند تا مورد استفاده قرار گیرند. در صورتی که فضای منزل مناسب چنین  میزهایی است می‌توانید از آن‌ها هم استفاده کنید.

میز ناهارخوری تاشو

از میزهای گسترده شونده استفاده کنید

برخی  از میزها قابلیت این را دارند که بزرگ‌تر شوند. در مواقعی که قرار است به  عنوان میز تزیینی مورد استفاده قرار گیرند به صورت کوچک و جمع و جورند و در  زمانی که قرار است به عنوان میز ناهارخوری مورد استفاده باشند، فضایشان  بزرگ‌تر می‌شود و می‌تواند تعداد افراد بیشتری را گرد خود جمع کند. این مدل  میز ناهارخوری برای مهمانی‌های پر جمعیت در خانه‌های کوچک کاربرد دارد.

میزهای نشستنی

در  صورتی که می‌خواهید مدرنیته و سنت را با هم ترکیب کنید می‌توانید از  میزهای نشستنی استفاده کنید. این میزها قابلیت تنظیم ارتفاع پایه را دارند.  علاوه بر این می‌توانند گسترده شوند و برای تعداد افراد بیشتر هم مورد  استفاده قرار گیرند.

میز ناهارخوری نشستنی

دکوری که میز می‌شود!

این  مدل میز ناهارخوری زمانیکه به عنوان دکور مورد استفاده قرار گیرد در  گوشه‌ای از منزل حضور دارد و در زمانی که باید به عنوان میز ناهارخوری  استفاده شود، قابلیت این را دارد که ۱۰ تا ۱۲ نفر را دور خود جای دهد.

میزهای چندکاره

این میزها معمولا میزهایی هستند که برای زمان چای‌خوری و قهوه مناسب هستند. اگر معمولا عادت دارید که روی کاناپه استراحت کنید،  می‌توانید از این مدل میز ناهارخوری استفاده کنید. قابلیتی که در چنین  میزهایی مشاهده می‌شود این است که می‌توان آن را تا کرد یا گسترده کرد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات دکوراسیون مطلب “انواع رومیزی برای میز ناهارخوری” را بخوانید.

همچنین بخوانید:

چگونه دیوار اتاق را تزیین کنیم؟ 

ایده‌های مختلف برای چیدمان مبلمان راحتی 

اگر خانه کوچک دارید، با نور و رنگ بزرگش کنید! 

طراحی اتاق غذاخوری گیرا و دعوت کننده! 

رنگ مناسب اتاق نشیمن چه رنگی است؟ 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

منازلی  وجود دارند که برخی از اتاق‌های شان پنجره ندارد، از این رو کسانی که از  این گونه اتاق‌ها بهره می‌برند، از نعمت نور طبیعی خورشید محروم هستند. حال  اولین سوالی که پیش می‌آید، این است با کم نوری اینگونه اتاق‌ها چه باید  کرد

چیدمان اتاق خواب

شاید  اگر اتاق خواب تان پنجره داشت هیچوقت به اهیمت وجود آن پی نمی‌بردید ولی  الان که اتاق خواب تان پنجره ندارد تازه به کارآیی و اهمیت آن پی می‌برید،  نبود پنجره در هر‌بخش از منزل شما را از داشتن نور طبیعی و فضای باز محروم  می‌کند اما نگران نباشید با ترفندهایی که در این بخش از مجله دلتا با چیدمان اتاق خواب آشنا می‌شوید، که  می‌توانید اتاق خواب بدون پنجره را  طوری طراحی و دکوراسیون کنید که دلباز و روشن تر به نظر برسد.

 استفاده از رنگ‌های روشن

پنجره اتاق خواب

همان  طور که می‌دانید، انتخاب یک رنگ برای اتاق می‌تواند مهمترین مورد باشد.  البته این در حالی است که شما از نور طبیعی بهره مند باشید. اما اگر اتاق  شما دارای پنجره نباشد، انتخاب رنگ مناسب بی شک مهمترین گزینه برای  اتاق‌های کم نور و بی پنجره است. زیرا انتخاب رنگ نامناسب می‌تواند چهره  اتاق‌ها را دگرگون کند. پس در هنگام انتخاب رنگ برای اتاق خود شرایط اتاق  را حتما در نظر داشته باشید. توجه داشته باشید، رنگ‌های روشن، براق و نیمه  گرم بیشترین انعکاس ممکن را دارند. هر چند لایه نازکی از آن روی دیوار  کشیده شده باشد. چنین رنگ‌هایی می‌توانند برای اتاق‌های بدون پنجره بسیار  مناسب باشند.

استفاده از آینه‌های بزرگ

اولین و موثرترین کار در چیدمان اتاق خواب بدون پنجره قرار دادن یک آینه بزرگ است، آینه‌ها به این دلیل که نور را بازتاب می‌دهند باعث عمق دادن به اتاق و در نهایت روشن تر شدن آن می‌شوند.آینه کاری

ترفندهای دکوراسیون اتاق بی پنجره 

در اتاق خواب‌هایی که پنجره ندارند باید برای دیوارها و سقف از رنگ‌های روشن استفاده کنید، اگر کاغذ دیواری استفاده می‌کنید باید طرح‌های ساده با رنگ‌های روشن انتخاب کنید. رنگ‌هایی  مانند سفید، کرمی، صورتی ملایم و… مناسب هستند اما سعی کنید سقف حتما رنگ  سفید داشته باشد.

نورپردازی

 استفاده از مبلمان رنگ روشن

شاید  دیوارها تنها چیزی باشد که برای روشن کردن نمای داخلی باید در نظر بگیریم.  اما وسایلی که درون اتاق‌های بدون پنجره قرار می‌گیرند نیز می‌تواند تفاوت  بزرگی ایجاد کند. به طور مثال وقتی شما از مبل‌ها با رنگ‌های روشن استفاده  می‌کنید، چون خاصیت بازتاب رنگ روشن بیشتر از سایر رنگ‌ها است، از این رو  می‌تواند جلوه زیبایی به اتاق بدون پنجره تان بدهد. شیشه‌ها، سنگ مرمره تیره، جلا نیکلی، و اکرلیک شفاف و حتی یک میز قهوهای  می‌تواند جلوه خاصی به یک اتاق بدهد و حس اینکه درون اتاق هوا جریان دارد  را زنده کنند اما در حد امکان در اتاق‌های کم نور از وسایل تیره استفاده  نکنید.

همچنین بخوانید:

نکات مهم دکوراسیون اتاق نشیمن 

اگر خانه کوچک دارید، با نور و رنگ بزرگش کنید! 

رنگ مناسب اتاق نشیمن چه رنگی است؟ 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

آباژور  ها در ایران بیشتر کاربری دکوراتیو دارند و زینت بخش اتاق های نشیمن ،  پذیرایی و خواب می شوند، در اتاق خواب ‎ها به  عنوان چراغ خواب و یا چراغ  مطالعه از آباژورها استفاده می ‎شود، در نشیمن روی میز های عسلی یا میز های  دکوراتیو کنار سالن آن‎ ها را مشاهده می ‎کنیم.

چیدمان آباژور در خانه

انواع  آباژورهایی که در فروشگاه‌ها موجودند بسیار زیاد هستند، به طوری که شما  برای انتخاب طرح مورد نظر خود دچار تردید می‌شوید. برای انتخاب چیدمان  آباژور در خانه لازم است نکاتی را در نظر داشته باشید که امروز در مجله دلتا آن‌ها را مورد برسی قرار می‌دهیم.

انواع آباژور

چیدمان لوکس

انواع آباژور به دو دسته کلی تقسیم می‎شوند:

۱-آباژورکنار سالنی که به آن‎ها آباژور ایستاده یا آباژور پایه بلند هم گفته می‎شود.

۲-آباژورهای رومیزی که به عنوان چراغ خواب و یا چراغ مطالعه نیز از آن‎ها استفاده می‎شود.

کاربری آباژور مورد نیاز شما چیست؟

دقت کنید اگر شما می‎خواهید آباژور شما در دکوراسیون داخلی منزل تان فقط یک وسیله تزیینی باشد، باید از آباژور‌هایی با کلاهک‌های رنگ تیره  استفاده کنید. چون نور کمی دارند. ولی اگر از آباژور به عنوان یک منبع نور  می‌خواهید استفاده کنید باید آباژورهایی را انتخاب کنید که کلاهک‌های رنگ  روشن دارند و نور زیادی را دارا می‎باشند.

شکل فیزیکی آباژور را چگونه انتخاب میکنید؟

آینه کاری

اگر  آباژور ما رومیزی باشد، پس میز مورد نظر مهمترین عامل برای انتخاب ما است،  اگر میزی که برای قرار دادن زیر آباژور انتخاب کرده اید گرد یا مستطیل شکل  است، بهتر است کلاهک آباژور نیز با میز شما هماهنگ باشد. همچنین از نظر  رنگ و طرح و مدل ،سعی کنید آباژور شما با میزتان مطابقت داشته باشد.

مکان‎‌های مناسب برای قرار دادن آباژور

چیدمان  آباژور در خانه قواعد خاصی دارد. درهر نقطه خالی که دارید ،آباژور را قرار  ندهید، آباژورها فضای کمی را می‎گیرند، اما باید برای قرار دادن آن‌ها به  تاثیر آن بر بیننده و همچنین کاربرد آن در نقاط مختلف توجه کرد.

  1. اگر  در منزل خود پیش ورودی دارید می‎توانید آباژور را روی میز یا کنسولی در  پیش ورودی جلوی درقرار دهید این کار فضایی برای خوش‌آمدگویی مهمانان فراهم  می‎کند که تاثیر خوبی روی بیننده دارد.
  2. اگر میزهایی در دو طرف  کاناپه یا مبل خود در پذیرایی دارید قرار گرفتن آباژورها روی میزها  می‌تواند هم فضایی برای مطالعه به وجود آورد هم از نظر بصری فضای شما تعادل  خواهد داشت.
  3. اگر در فضای پذیرایی خود آینه کنسول دارید یا همچنین  در اتاق‌ها دراور دارید توجه کنید که وجود یک آباژور مقابل آینه روی دراور  یا کنسول، با انعکاس نور به بزرگنمایی فضا کمک می‌کند.
  4. معمولا شومینه یک کانون مرکزی در فضای منزل است. از این رو شما می‎توانید با قرار دادن  آباژورهای باریک با ارتفاع بیشتر روی طاقچه شومینه به تقویت این نقطه در  فضا کمک کنید.
  5. قرار دادن دو آباژور روی پاتختی‎های دو سوی تختخواب، هم برای ایجاد تعادل و هم برای ایجاد نوری مناسب برای مطالعه، مناسب خواهد بود.
  6. آباژور روی میز مطالعه و کار،به عنوان جایگزین برای چراغ مطالعه خواهد بود.
  7. انعکاس  نور در صفحه تلویزیون، مشکلی است اکثرا با آن مواجه هستیم. همچنین، قرار  دادن آباژوری کنار تلویزیون و با نور خیلی کم می‌تواند این مشکل را حل کند.

یکی  از المان‌هایی که می‌تواند نقش بسزایی در زیبایی دکوراسیون داخلی داشته  باشد، چیدمان آباژور در خانه می‌باشد. انواع آباژور و استفاده درست از آن  می‌تواند یک فضای ساده را به فضایی زیبا تبدیل کند.

همچنین بخوانید:

دکوراسیون داخلی برای منزل کوچک 

چگونه دیوار اتاق را تزیین کنیم؟ 

ایده‌های مختلف برای چیدمان مبلمان راحتی 

اگر خانه کوچک دارید، با نور و رنگ بزرگش کنید! 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

طراحی  تراس خانه را دست کم نگیرید، با طراحی فضای داخلی آن می‌توانید، یک محیط  زیبا برای زمان استراحت و مکانی برای نوشیدن چای عصرانه خود داشته باشید.

طراحی تراس خانه

طراحی  تراس خانه یکی از مکان‌هایی است، که امروزه توجه زیادی به آن می‌شود. حتی  بسیاری از خانه‌های آپارتمانی که بالکن های کوچک دارند نیز ترجیح می‌دهند  تا با روش‌ها و ایده‌های مختلف، تراس کوچک خود را طراحی و دیزاین نمایند.  در این مقاله از مجله دلتا می‌خواهیم تا از چند ایده خلاقانه برای دکوراسیون تراس و بالکن کوچک  رونمایی کنیم. پس خواندن این مقاله و تماشای تصاویر آن را از دست ندهید.

فلاور باکس‌ها همیشه در تراس معجزه می‌کنند

گیاهان آپارتمانی

امروزه  هم کمتر بالکنی را می‌بینید که دست کم چند گلدان گل در آن جای نگرفته  باشد. فلاور باکس‌ها شکل مدرن‌تری از گلدان‌های قدیمی هستند که می‌توانید  آن‌ها را به شکل‌های متنوع و در اندازه‌های دلخواه برای دکوراسیون تراس و  بالکن کوچک منزل ‌خود اجرا کنید. یکی از ایده‌های جذاب برای گل‌آرایی تراس‌ها، آویزان کردن گلدان‌های گل از سقف تراس و دیوارهای آن است. که  جلوه‌ بصری فوق‌العاده‌ای دارد.  اجرای این ایده حتی برای دکوراسیون تراس و  بالکن کوچک نیز عملی و بسیار جذاب است.

تراس خود را با ریسه‌های نور تزئین کنید

نورپردازی

یکی  از ایده‌های پر طرفدار برای طراحی تراس خانه و بالکن‌های کوچک، استفاده از  ریسه‌های نور است. ریسه‌های نور می‌توانند فضای تراس‌تان را بسیار رمانتیک  و روح‌نواز نمایند. می‌توانید ریسه‌های نور را در هر جایی از تراس به کار  ببرید. مثلا روی جان‌پناه، اطراف مبلمان، دور گلدان‌های گل یا دیوار و کف  تراس که هر یک با توجه به سبک طراحی و دکوراسیون تراس و بالکن می‌توانند  جذابیت خاص خود را داشته باشند.

از میزهای تاشو و کم‌جا برای تراس کوچک استفاده کنید

میزهای تاشو

کمتر  کسی است که داشتن فضایی برای نشستن و نوشیدن چای در تراس خانه را دوست  نداشته باشد. اما بعضی‌ها با مشکل کمبود جا برای این کار مواجه‌اند.   پیشنهاد ما استفاده از میزهای تاشو و کم‌جا در دکوراسیون تراس و بالکن های  کوچک است. می‌توانید با توجه به فرم و اندازه تراس منزل‌، یکی از انواع  میزهای تاشو و کم جا را در تراس‌تان قرار دهید. بعضی از این میزها به  جان‌پناه تراس وصل می‌شوند و در هنگام استفاده می‌توانید آن را باز کرده و  به عنوان میز استفاده کنید.

برای طراحی کف تراس به سراغ ترموود بروید

ترموود

طراحی  چوبی کف تراس یکی دیگر از کارهایی ا‌ست که پیشنهاد می‌کنیم انجام دهید.  استفاده از ترموود در کف و حتی دیوار تراس فضای آن‌جا را گرم و دنج  می‌نماید. ترموود در مقابل رطوبت، حرارت و خوردگی حشرات بسیار مقاوم است.

طراحی دیوار تراس با اجرای دیوار سبز

دیوار سبز

 

امروزه اجرای دیوار سبز در روف‌گاردن، فضاهای داخلی و فضاهای بیرونی آپارتمان‌ها و برج‌های  مسکونی و تجاری بسیار رواج پیدا کرده است، زیرا هم زیبا و هم دوستدار محیط  زیست است. دیوار تراس خانه‌ها نیز یکی از آن جاهایی ا‌ست که می‌توانید در  آن‌جا به فکر اجرای دیوار سبز باشید. می‌توان گفت که اجرای دیوار سبز  بهترین ایده برای دکوراسیون تراس و بالکن کوچک است.

همچنین بخوانید:

دیزاین دیوار، دکوراسیون خانه شما را زیبا می کند! 

دکوراسیون داخلی برای منزل کوچک 

دکوراسیون اتاق خواب کم جا 

چگونه دیوار اتاق را تزیین کنیم؟ 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

بیشتر  ما به کتابخانه علاقه داریم اما جالب اینجاست که در کمتر خانه‌ای یک  کتابخانه زیبا و در خور توجه مشاهده می‌کنیم. یکی از دلایل دور ماندن ما از  این وسیله پرکاربرد نگرش نادرست ما به مقوله زیبایی است.

چیدمان کتابخانه

برای  بسیاری از افراد دکوراسیون در اشیای گران‌ قیمت شیشه‌ای یا فلزی و مبلمان و  صندلی‌های خوش‌فرم خلاصه می‌شود.در حالی که می‌توان از همان کتاب‌هایی که  در کمدها و کارتن‌های انباری خاک می‌خورند به‌عنوان اجزای دکوراتیو استفاده  کرد. در واقع می‌توان با اطمینان گفت که چیدمان کتابخانه را در هر فضایی  که علاقه دارید می‌توانید ایجاد کنید. امروز در مجله دلتا یادآور این موضوع هستیم که لزومأ نباید در چیدمان کتابخانه منزل ظاهری همسان با آنچه در تصور دارید داشته باشد.

ایجاد کتابخانه در فضاهای پرت خانه

کتاب خانه

برای  مثال اگر یک راه پله در منزل خود دارید به ‌راحتی می‌توانید با فضای بدون  استفاده آن یک کتابخانه جذاب و دوست‌داشتنی خلق کنید و با چیدمان کتابخانه  یک بخش بی‌روح و انرژی از منزل خود را به کانون توجه دوستان و مهمانان خود  بدل نمایید.

استفاده از مبلمان برای جا دادن کتاب‌ها

کتابخانه دیواری

طراحان  حتی برای افرادی که در محیط اطراف خود و حتی روی دیوارها نیز مکانی برای  نصب کتابخانه پیدا نمی‌کنند نیز طرح‌های جالبی ارائه می‌کنند. صندلی‌هایی  که هم مکانی برای نشستن شما محسوب می‌شوند و هم فضایی برای قرار دادن  کتاب‌های مورد علاقه‌تان فراهم می‌کنند. با این وصف، ظاهراً داشتن یک  کتابخانه دیگر یک رؤیا یا آرزو محسوب نمی‌شود.

 کتابخانه‌های دیواری

مبلمان

با وجود اینکه عده‌ای تصور می‌کنند نصب کتابخانه در اتاق نشیمن و پذیرایی یک ناسازگاری و عدم تطابق در دکوراسیون منزل ایجاد می‌کند اما  طرح‌های دکوراتیوی وجود دارد که جز با کتاب جلوه خود را به‌خوبی نشان  نمی‌دهد. سال‌های اخیر طرح‌های دکوراتیو ساده و غالباً چوبی روانه بازار  شده‌اند که به ‌راحتی نصب می‌شوند تا هم فضای مورد نیاز برای قرار دادن  کتاب‌های شما ایجاد کنند و هم زیبایی پذیرایی و نشیمن منزل شما را تکمیل  نمایند. این طرح‌ها به دلیل سادگی و استفاده از خطوط ساده و بدون پیچیدگی،  به طرز جالبی با دکوراسیون‌های مدرن سازگاری دارند.

کتابخانه درکنار یا بالای تلویزیون

دکوراسیون

همچنین  می‌توان از فضای اطراف تلویزیون نیز برای نصب کتابخانه‌های بزرگ و کوچک و  قرار دادن کتاب‌ها و سایر اشیای دکوراتیو استفاده کرد چراکه ما معمولاً به  موازات میز تلویزیون مبل،  میز یا صندلی قرار نمی‌دهیم و این بخش از منزل تقریباً بدون استفاده باقی  می‌ماند. در نتیجه نصب کتابخانه در این قسمت نه‌ تنها فضای مفید بیشتری  اشغال نمی‌کند بلکه دیوار پشت میز تلویزیون را نیز از یکنواختی خارج  می‌کند.

کتابخانه در اتاق کودک و نوجوان

اتاق کودک و نوجوان

اگر  دوست دارید که کودکان همچون شما در سنین بزرگسالی به کتاب علاقه داشته  باشد لزومی به اجبار و سختگیری نیست. تنها کافی است آن‌ها در فضایی زیبا  مملو از کتاب‌های مصور و جذاب قرار دهید، تا این علاقه رفته رفته در آن‌ها شکل بگیرد. معمولاً  فضای خالی و اطراف تختخواب کودکان محیط مناسبی برای طبقه‌بندی و استفاده  بهینه محسوب می‌شود.

همچنین بخوانید:

اصول دکوراسیون اتاق خواب 

تزیین دیوار خانه با ایده های جذاب 

ست کردن رنگ پرده با مبلمان 

آینه کاری سالن پذیرایی 

بزرگ‌ تر نشان دادن خانه 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

یکی  از معدود مشکلات خانه‌های امروزی کوچک بودن آن است زاویه‌‌های بسته محیط  خانه  را كوچك‌تر نشان می‌دهند. برای بزرگ‌‌تر نشان دادن خانه روش‌ها و  نکات کوچکی را به شما یادآوری می‌کنیم

بزرگ‌ تر نشان دادن خانه

امروزه  با توجه به افزایش زندگی شهرنشینی و نقل مکان از خانه‌های زیبا و حیاط دار  روستایی، که پر از گل و گیاه است، به آپارتمان‌های کوچک شهری که خود  معضلات اجتماعی را پدید آورده است. اما تکنیک‌هایی در طراحی وجود دارد که  به کمک آن می‌توانید به بزرگ‌ تر نشان دادن خانه کمک کنید و ضمن جلوگیری از  هزینه‌های گزاف نقل و انتقال از زندگی در آن احساس رضایتمندی داشته باشید.  اگر جزء افرادی هستید که به دنبال راه های بزرگ‌ تر نشان دادن خانه هستید،  این مطلب از مجله دلتا را از دست ندهید.

مرتب و تمیز کردن خانه

یکی از مهمترین راه‌های بزرگ‌تر نشان دادن خانه‌های کوچک،  مرتب و تمیز نگه داشتن آن‌ است. شلوغ بودن محیط و وجود آلودگی در محیط‌های  کوچک زودتر به چشم می‌آید و باعث آشفتگی اعصاب ساکنان می‌شود.

مبلمان استیل

ایجاد خطوط منحنی

فضا‌های  کوچک پر از خط‌‌های مستقیم‌اند. وقتی لوازم خانه کنار هم قرار می‌گیرند،  زاویه‌های تند زیادی به وجود می‌آورند. زاویه‌های تند و خط‌ های مستقیم را  با ایجاد خطوط منحنی محو کنید تا به بزرگ‌ تر نشان دادن خانه کمک نماید.

ایجاد انحنا با اسفاده از پارچه 

پارچه‌ها  برای این منظور بسیار مناسبند. پارچه را روی میل ‌پرده بیندازید تا حالت  هلالی گرفته، چین‌دار شود. از رومبلی که از لبه‌ مبل یا صندلی آویزان است،  استفاده کنید.

مبلمان با اشکال منحنی 

راه دیگر آن است که به دنبال مبلمان‌هایی که حالت منحنی دارند باشید. مبل راحتی که مانند منحنی‌ است ،صندلی‌های خمیده یا مبل‌های استیل گرد را انتخاب کنید. برای انحنای بیشتر در دکوراسیون از بالش یا فرش‌های بیضی و گرد استفاده کنید.

قرینه سازی

قرینه سازی‌ وآیتم‌های یک شکل  

 برای  تزیین دیوار، کف پوش و…از آیتم‌های یک شکل استفاده کنید. در عین این که  زاویه‌ها بازتر نشان داده می‌شوند، اثر هنری خلاقی هم به آن افزوده‌اید.

رنگ دیوارها 

انتخاب  یک رنگ برای تمام دیوارها از ظاهر کادر مانند جلوگیری کرده. محیط را  بزرگ‌تر و منسجم‌تر می‌کند و این کار باعث بزرگ‌ تر نشان دادن خانه می‌شود.

رنگ دیوار ها

گل‌های آپارتمانی
 

اگر با همه این تدابیر فضایی کادر مانند وجود دارد نگران نباشید، از گل های آپارتمانی استفاده کنید. گیاهان فضا را بزرگ‌تر و زوایا را بازتر نشان می‌دهند. قرار  دادن آن‌ها در کنار دیوار مورد نظر یا جاهای بسته  یکی از راه های بزرگ‌تر  نشان دادن خانه  است و علاوه برآن فضای خانه سالم‌تر و پاکیزه‌تر شود.

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

پربازده‌ترین  دفاتر اداری و محیط‌های شغلی، محیط هایی بوده اند که افراد حس راحتی در  آنها داشته اند. یک محیط شیک و پر از رنگ می تواند برای کارمندان الهام بخش  یک محیط کاری شاد و سالم و رشد اعضای تیم باشد.

طراحی محیط اداری

طراحی  محیط اداری این روزها تنها به عنوان یک فاکتور زیبایی‌ شناسانه و تزئینی  در دفاتر اداری به کار نمی‌رود. در واقع دکوراسیون محیط‌های اداری می‌تواند  بر‌موارد بسیاری از جمله روش‌کار کارکنان، نوع ارتباطات درون‌سازمانی،  میزان بهره‌وری و… به طور مستقیم و غیر مستقیم تاثیر بگذارد. مجله دلتا چند فاکتور مهم در طراحی محیط‌های اداری به شما یادآوری می‌کند.

توجه به رنگ مبلمان

مبلمان

برای  طراحی محیط اداری نیاز است که انواع مبلمان و پارچه مبلی مناسب و کاربرد  آن‌ها را بشناسید، تا از مبل های خاص محیط‌های اداری و رنگ‌های مناسب آن‌ها  استفاده کنید. میز و صندلی و مبلمان شما باید هم مدرن و هم زیبا باشد تا  بتواند سلامت کارمندان را حفظ کند. همچنین به رنگ مبل نیز دقت کنید تا با  دیوار و دیگر وسایل دکوری اداری شما هماهنگ باشد.

استفاده از گل و گیاه

 مبلمان محیط اداری

همچنین می توانید از گل‌ها و گیاهان آپارتمانی برای طراحی محیط اداری خود نیز استفاده کنید تا حس شادابی به کارمندان خود  بدهید. هرجایی که از گل و گیاه استفاده کنید علاوه بر اینکه باعث زیبایی  محیط می‌شود، می‌تواند باعث افزایش روحیه و آرامش شما و ایجاد یک دکوراسیون  اداری کلاسیک نیز باشد.

توجه به رنگ دیوارها و کاغذ‌ دیواری

کاغذ دیواری

رنگ  دیوارها و کاغذ دیواری‌های انتخاب شده در دکوراسیون داخلی اداری باید به  نحوی باشد تا فضا را در راستای افزایش راندمان کارمندان سوق دهند. لازمه  اینکار برقراری و ایجاد یک محیط آرام و تعریف شده است تا هر‌بخش مطابق با  نوع فعالیت، به کار خود بپردازد. دکوراسیون اداری معمولا کاغذ دیواری‌های  رسمی به خود می‌بیینند و از طرح‌های گل دار و الگوهای شلوغ یا جنس‌هایی  مانند چرم و کاغذهای لوکس در طراحی این محیط استفاده نمی‌شود.

 از رنگ برند خود الهام بگیرید

در  دکوراسیون اداری می‌توانید از رنگ برند و لوگوی خود برای فضاها الهام  بگیرید. هنگام انتخاب یک طرح رنگی برای فضای خود، از رنگ‌های برند خود  استفاده کنید تا فضای شما بازتابی از آنچه باشد که در شغلتان انجام  می‌دهید. رنگ‌های مناسب می‌توانند تأثیر روانشناختی بر روی افراد داشته و  باعث احساس رضایت و شادابی آن‌ها شوند.

طرح‌های مناسب برای ادارات و فضاهای کوچک

اما  برای محیط‌های اداری که کوچک هستند نیز می‌توانید از دکوراسیون خاصی  استفاده کنید که در ادامه به فاکتورهایی در طراحی فضای اداری کوچک آن اشاره  می‌شود.

استفاده از آینه‌ها

استفاده آینه

در  طراحی محیط اداری آینه‌ها می توانند ظاهر کلی فضای کاری شما را تغییر  دهند. آن‌ها دفتر شما را با ظرافت و حرفه‌ای‌تر جلوه می دهند و می توانند  هر نوع فضایی را بزرگتر نشان دهند و باعث می‌شوند فضای کاری شما بازتر و  جذاب تر شود.

از پارتیشن‌ها استفاده کنید

پارتیشن بندی

یکی  از المان‌های دکوراسیون اداری کوچک استفاده از پارتیشن‌ها برای تقسیم بندی  و خصوصی سازی حریم کارمندان است. محیط‌های اداری باز در ظاهر فضای کاری  مدرنی را ارائه می‌دهند. اما خوب است از پارتیشن‌های شیشه‌ای یا پرده‌هایی استفاده کنید که کارمندان بتوانند یکدیگر را ببینند.

استفاده از نور پردازی‌های مناسب

نور پردازی

یکی  از مواردی که در طراحی محیط اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد و موجب شیک  نشان دادن محیط می‌شود استفاده از نور است. علاوه بر رنگ، روشنایی نیز روی  کارمندان تاثیر گذار است. نبود نور کافی در محیط کار باعث خستگی و خواب  آلودگی پرسنل می‌شود.

همچنین بخوانید:

نورپردازی سالن پذیرایی 

بزرگ‌ تر نشان دادن خانه 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید. 

دوری  از تجملات و لوازم تزئینی اضافی و غیر ضروری و استفاده از لوازم مهم و  ضروری پرکاربرد به سبکی مدرن و زیبا در آشپزخانه به سبک مینیمالیسم نیز  خبری از شلوغی و بی‌نظمی بی‌دلیل نیست و لوازم اضافی جایی در چیدمان  دکوراسیون آشپزخانه مینیمال ندارند.

دکوراسیون آشپزخانه

آشپزخانه‌های  مینیمال بر طبق اصول سادگی طراحی می‌شوند، در واقع مینیمال به معنای  ساده‌گرایی است. که با استفاده از عناصر مکمل یک نمای ساده و در عین حال  مدرن و امروزی را از آشپزخانه ایجاد می‌کند. مجله دلتا قصد دارد در این مطلب به طور خاص بر موضوع دکوراسیون آشپزخانه مینیمال تمرکز نماید و نکاتی را در زمینه طراحی و چیدمان آشپزخانه کوچک به سبک مینیمالیستی برای شما همراهان همیشگی ارائه کنیم.

انتخاب رنگ روشن برای آشپزخانه مینیمالیستی

نور پردازی

اولین  و مهم‌ترین نکته‌ای که برای داشتن آشپزخانه‌ای به سبک مینیمالیستی باید  بدانید و به آن توجه کنید، استفاده از رنگ روشن است. بهترین پیشنهاد برای رنگ آشپزخانه‌های  به سبک مینیمال در بین رنگ‌های مناسب برای آشپزخانه، رنگ سفید است. رنگ  سفید القا کننده حس آرامش و پاکی و در واقع کامل‌ترین رنگ‌ها است.

نورپردازی در دکوراسیون آشپزخانه مینیمال

کابینت‌های ساده

یکی  دیگر از ویژگی‌های دکوراسیون آشپزخانه مینیمال، وجود نور است. اگر در  آشپزخانه خود پنجره و نورگیر خوبی دارید، از آن نهایت استفاده را ببرید.  برای اینکار می‌توانید از پرده‌های ساده و نازک استفاده کنید که نور را از  خود عبود می‌دهد یا حتی می‌توانید اصلا از پرده استفاده نکنید و اجازه دهید  نور کاملا وارد آشپزخانه‌تان شود.

آشپزخانه مینیمالیستی با کابینت‌های ساده و توکار

در طراحی آشپزخانه مینیمالیستی، بهترین انتخاب برای کابینت،  انتخاب ترکیبی از کابینت‌های جادار و توکار است که نمایی از داخل به بیرون  ندارند؛ یعنی داخل این کابینت‌ها و محتویات آن‌ها از بیرون قابل مشاهده  نیست و در عین حال جای زیادی برای لوازم شما دارند. به این ترتیب می‌توانید  حس منظم و مرتب بودن را در آشپزخانه در هر زمانی از روز داشته باشید.

استفاده از مرمر و سنگ‌های ساده و صیقلی

آشپزخانه کوچک

سنگ مرمر یکی دیگر از ایده‌های فوق‌العاده زیبا و جذابی است که می‌توانید از آن برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه مینیمال خود استفاده کنید. این سنگ در کنار سادگی و زیبایی خود، اصالت و جذابیت زیادی را در آشپزخانه مینیمالیستی شما، به ارمغان می‌آورد.

استفاده از چوب و طرح چوب در آشپزخانه مینیمالیستی

آشپزخانه طرح چوب

چوب  یکی از دیگر عناصر زیبا و اصیل است که می‌توانید در آشپزخانه مینیمالیستی  خود آن را به کار ببرید. در دنیای امروز استفاده از چوب، مخصوصا چوب‌هایی  با رنگ روشن و طبیعی، می‌تواند نشانگر ساده‌گرایی باشد و به علاوه می‌تواند  زیبایی آشپزخانه شما را دو چندان کند. شما می‌توانید از عناصر چوبی در  آشپزخانه مینیمالیستی خود استفاده کنید.

چیدمان آشپزخانه‌های کوچک به سبک مینیمالیسم

از  آنجا که در سبک مینیمالیسم از وسایل اضافی اجتناب می‌شود و تنها وسائل مهم  و کاربردی مورد توجه قرار دارد، این سبک می‌تواند بهترین راه حل برای  آشپزخانه‌های کوچک و کم جا باشد. در سبک مینیمالیسم تاکید بر استفاده از  حداقل‌ها است. هر چیز اضافی را از آشپزخانه حذف کنید تا فضای کافی برای کار  در آن را داشته باشید. به علاوه، با توجه به این که یکی از رنگ‌های پر  استفاده در سبک مینیمالیستی، رنگ‌های روشن است، با استفاده از این سبک  می‌توانید آشپزخانه خود را بزرگ تر جلوه دهید.

همچنین بخوانید:

میز ناهارخوری کم جا ، مناسب برای خانه کوچک شما 

۷ دلیل استفاده از رنگ‌های روشن در آشپزخانه 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

پیدا  کردن مناسب‌ترین رنگ برای اتاق‌ خواب همیشه کاری جذاب و در عین حال  گیج‌کننده است. کاری که هنگام انجام آن حسابی به شما خوش خواهد گذشت، ممکن  است، ترس‌های فراوانی در مورد این که شاید رنگ درستی برای اتاق خود انتخاب  نکرده‌اید سراغ‌تان بیایند.

رنگ آمیزی اتاق‌ خواب‌

نکته‌ای  که باید به آن توجه داشته باشید، این است که کار شما فقط انتخاب رنگ‌های  مورد علاقه‌تان نیست، بلکه باید حواس‌تان جمع باشد تا رنگ‌هایی که انتخاب  کرده‌اید با یکدیگر نیز هماهنگی مناسبی داشته باشند. در این مطلب از مجله دلتا درباره چهار ترکیب زیبا برای رنگ آمیزی اتاق‌ خواب‌ صحبت خواهیم کرد.

اتاق خواب صورتی و مسی

اتاق خواب

این  ترکیب حسابی مُد شده است. مس یک فلز زیبا با رنگی گرم است که شما  می‌توانید از آن برای ایجاد ظاهری لوکس در اتاق‌های خود استفاده کنید.  رنگ صورتی هم شیک است و هم ملایم و اگر مثل چیزی که اینجا می‌بینید ته‌‌رنگ  روشنی از آن را در کنار مرمر سفید استفاده کنید. حاصل کار یک ترکیب زیبا برای رنگ‌آمیزی اتاق‌ خواب‌ خواهد  بود. رنگ مسی با رنگ‌های روشن‌تر هم کنتراستی بسیار عالی ایجاد می‌کند. اگر  تا به حال به رنگ مسی فکر نکرده‌اید بهتر است از این به بعد آن را جز  گزینه‌های خود قرار دهید.

دکوراسیون اتاق خواب سبز و صورتی

رنگ سبز

این ترکیب که مثل ترکیب رنگ‌های یک گل است، حالتی زنده و تروتازه دارد. سبز مورد استفاده می‌تواند بسته به سلیقه شما از میان سبزهای نعنایی و سردتر،  یا سبزهای زیتونی و گرم‌‌تر انتخاب شود. این مسئله کاملا به سلیقه شما و  فضایی که به دنبال آن هستید بستگی دارد. صورتی هم می‌تواند تنالیته‌های  متنوعی از صورتی روشن تا بنفش را دربر بگیرد.

اتاق خواب سبز و قهوه‌ای

 ترکیب رنگ سبز وآبی

اگر  به دنبال این هستید تا در اتاق‌تان حس و حالی طبیعی‌تر به وجود آورید  می‌توانید از رنگ‌های سبز و قهوه‌ای در آن استفاده کنید. البته مانند اتاق  خواب سبز و صورتی، می توانید تنالتیه‌های متفاوتی از سبز را انتخاب نمایید.

اتاق خواب آبی و قهوه‌ای

رنگ آبی

در این سبک از رنگ آمیزی اتاق‌ خواب‌ شما می‌توانید آبی‌های مختلف از آبی فیروزه ای گرفته تا سبز آبی را انتخاب کرده و به شکل‌های مختلف با قهوه‌ای کنار یکدیگر بگذارید. البته  بهتر است برای جلوگیری از شلوغ شدن بیش از اندازه فضا، آبی را برای  دیوارها و پارچه‌ها و قهوه‌ای را برای وسایلی مانند تخت و میز آرایش به کار  ببرید. مسلما ترجیح طراحان داخلی به این است که تنها یکی از دیوارهای اتاق  خواب به رنگ آبی رنگ آمیزی شود تا ترکیب اتاق‌ خواب‌ زیبا باشد.

همچنین بخوانید:

ترفندهای کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون 

۷ دلیل استفاده از رنگ‌های روشن در آشپزخانه 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

با اینکه فرش بر روی کف قرار گرفته و  ممکن است اینطور به نظر بیاید که چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد اما باید  بدانید که این عنصر دکوراسیون داخلی نقشی اساسی ایفا می‌کند

چیدمان فرش

کف  منزل در هر جای خانه بدون فرش نمای خوبی ندارد و می‌توان با یک فرش، ظاهر  کل خانه را تغییر داد اما گاهی اوقات چگونگی استفاده از فرش در چیدمان کمی  افراد را گیج می‌کند. حال در این قسمت از مجله دلتا فرش مناسب دکوراسیون اتاق را برای شما بازگو می کنیم .

از فرش‌هایی استفاده کنید که مکان‌ها را از یکدیگر تفکیک می‌دهد

تفکیک فضای داخلی

از  فرشی استفاده کنید که می تواند نواحی مختلف را از یکدیگر جدا کند، حال اگر  اتاق شما بزرگ است، می‌توانید به راحتی دو قسمت آن را با دو فرش از یکدیگر  تفکیک دهید .

تنوع ایجاد کنید

برای  دکوراسیون بهتر باید از فرش‌هایی استفاده کنید که تنوع کافی داشته باشد،  زمانی که از دو فرش در یک اتاق استفاده می‌کنید باید مراقب سایز فرش‌ها  باشید و کاملا سایز یکسانی برای هر دو در نظر داشته باشید .

هارمونی ایجاد کنید

زمانی  که از بیش از یک فرش استفاده می‌کنید، بهتر است که از فرش‌هایی استفاده  کنید که با یکدیگر هارمونی دارند تا نمای نامطلوبی به محیط منزل شما ندهند.

حجم را کنترل کنید

برای  انتخاب فرش به الگوی کاغذ دیواری خود دقت کنید، نباید کاری کنید که ترکیب  الگوی فرش با دیگر نقش و نگارهای داخل اتاق باعث کوچک‌تر نشان دادن حجم  اتاق شوند، مثلا زمانی که الگوی کاغذ دیواری شما خلوت است، می‌توانید از فرش‌های کمی شلوغ‌تر استفاده کنید.

به دنبال الگوی رنگی مناسبی باشید

باید  از رنگ فرشی استفاده کنید که به رنگ زمینه و قالب اتاق شما بیاید و از  طرفی حتما باید فرش را بعد از مبلمان خریداری کنید تا تصمیم‌گیری بهتری  داشته باشید .

دیوار را بپوشانید

فرش دیواری

یکی از نمونه‌های چیدمان فرش در منزل می‌توان، به آویزان کردن فرش روی قسمتی از دیوار اشاره کرد.

نقطه مرکزی در اتاق خود ایجاد کنید

یکی  از راه‌ها برای بزرگتر نشان دادن فضا، چیدمان فرش در منزل به صورت صحیح  است. این فرش‌ها باید در مرکز خود یک طرح بزرگ داشته باشند تا فضای اتاق را  بزرگ تر نشان دهند .

با شکل‌ها بازی کنید و از آن‌ها استفاده کنید

فرش‌های گرد

حتما نباید فرش شما مستطیلی شکل باشد ، اجازه دهید که طرح مبلمان شما روی انتخاب فرش‌تان  تاثیرگزار باشد ، با این کار متوجه می‌شوید که باید از چه مدل فرشی استفاده  کنید. فرش‌های گرد و بیضی هم می‌تواند برای مبلمان نسبتا گرد مناسب باشد و لزومی به استفاده از فرش‌های مستطیلی نیست.

اتاق خود را به روز رسانی کنید

یکی از ایده‌های جذاب دکوراسیون این است که با تغییر فصل ، فرش‌های اتاق را تغییر دهید و از رنگ‌های مناسب فصل استفاده کنید .

حتما سایز مناسب را انتخاب کنید

قالیچه

فرشی  که می‌خرید ، نباید کل فضای اتاق شما را بپوشاند و باید قسمتی از بالا  پایین فرش را خالی بگذارید و برای فرش‌های زیر میز ناهار خوری باید از هر  چهار طرف، اطراف فرش را خالی بگذارید اما طوری عمل کنید که وقتی شخص صندلی  را به عقب کشید ، پایه عقبی صندلی روی فرش باشد. بهتر است برای چیدمان فرش  در اتاق خواب به گونه باشد که زمانی که از خواب بیدار می‌شوید و پای خود را  روی زمین می‌گذارید، پایتان روی فرش قرار گیرد.

همچنین بخوانید:

فرش مناسب زیر میز ناهارخوری 

دکوراسیون اتاق پذیرایی مدرن 

ترفندهای کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون 

ست کردن پرده و فرش در دکوراسیون 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 353
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

 

داشتن  یک آشپزخانه زیبا تاثیر بسیاری در دکوراسیون کلی خانه شما دارد . با چند  ترفند ساده می‌توانید پیشخوان آشپزخانه خود را مدرن کنید.

پیشخوان آشپزخانه

تزیین پیشخوان آشپزخانه

برای ایجاد تغییر در دکوراسیون آشپزخانه، می‌توانید در مدت زمان کوتاه و با کمترین مهارت و استفاده از مواد و رنگ‌های مختلف، پیشخوان آشپزخانه را تغییر دهید. این کار به زیباتر شدن آشپزخانه و کل خانه کمک می‌کند. با  این نوشتار از مجله دلتا همراه باشید.

استفاده از گل‌های طبیعی

گل‌های  طبیعی همیشه جلوه‌ای جذاب به خانه می‌بخشند. می‌توانید برای زیباتر شدن  دسته گل‌های تازه و رنگارنگ را روی آن قرار دهید. گل‌های طبیعی معمولا طی  یک هفته پژمرده می‌شوند، پس هر هفته گل‌های متنوعی بخرید و آن‌ها را روی  پیشخوان قرار دهید تا جلوه زنده و زیبا به آشپزخانه ببخشند.

تزیین پشخوان آشپزخانه

از قوطی‌های یک شکل استفاده کنید

برای  اینکه پیشخوان جلوه‌ای زیبا و جذاب داشته باشد، درون قوطی‌های یک شکل،  مواد غذایی مانند شکر و آرد بریزید و آن‌ها را روی آن قرار دهید تا هم  پیشخوان تغییر کند و هم دسترسی به این مواد آسان‌تر باشد. در انتخاب  قوطی‌های مواد غذایی سلیقه به خرج دهید و رنگ و طرح زیبایی انتخاب کنید که  با دکوراسیون آشپزخانه هماهنگ باشد.

برای زیباتر شدن پیشخوان، میوه‌های تازه روی آن بگذارید

برای  زیباتر شدن پیشخوان و تغییر دکوراسیون محیط، در ظرفی زیبا مقداری میوه  بگذارید. اگر دیوارهای آشپزخانه مرمری است، روی پیشخوان میوه‌هایی مانند  لیمو و پرتقال قرار دهید تا ترکیب رنگ آن‌ها آشپزخانه را جذاب کند.

آشپزخانه مدرن

از روکش استفاده کنید

می‌توانید  از روکش‌هایی با طرح‌ها، نقش‌ها و رنگ‌های زیبا برای پیشخوان استفاده و آن  را با سایر وسایل آشپزخانه هماهنگ کنید. این روکش‌ها باید نسبت به گرما و  انواع لکه‌ها مقاوم باشد.

استفاده از تخته

برای  ایجاد تغییر در پیشخوان می‌توانید از تخته‌های چوبی یا مرمری با  اندازه‌های مختلف استفاده کنید و آن‌ها را کنار دیوار بر روی پیشخوان قرار  دهید.

سرویس قهوه یا چای‎خوری روی پیشخوان قرار دهید

روی  پیشخوان آشپزخانه، سرویس قهوه خوری یا چای‎خوری زیبایی قرار دهید.  فنجان‌های قهوه، سینی قهوه و قهوه‌ساز یا سرویس چای و قاشق‌های چایخوری روی  پیشخوان بگذارید تا پیشخوان و آشپزخانه شما زیبا شود.

استفاده از عکس‌های خانوادگی

برای زیبایی بیشتر پیشخوان، از عکس‌های خانوادگی استفاده کنید و همه عکس‌ها را در یک منطقه قرار دهید.

آشپزخانه مدرن

از لوازم برقی استفاده کنید

می‌توانید  وسایل خود را که ظاهر خوبی دارند، مثل مخلوط کن خوشرنگ یا توستر خود را  روی پیشخوان بگذارید تا آشپزخانه تغییر دهد. این کار برای افرادی که  آشپزخانه کوچک دارند و نمی‌دانند وسایل برقی خود را در کجا قرار دهند،  مناسب است.

مایع ظرفشویی را روی پیشخوان قرار دهید

اگر  کنار سینک خود مایع ظرفشویی نگه می‌دارید، برای زیباتر شدن این مایع را در  بطری‌های زیبا و شیشه‌ای بریزید و روی پیشخوان قرار دهید.

وقتی  پیشخوان آشپزخانه شلوغ نباشد، ظاهر بهتری دارد، اما فقدان هر گونه تزیین و  تمیزی کامل آن نیز می‌تواند ظاهری بی روح داشته باشد، در حالی که می‌توان  با قرار دادن اشیا تزیینی، رنگ، سبک و تم دکور آن را کامل‌تر کرد و به آن شخصیت بخشید، بدون آنکه بر کارایی آن تاثیر گذارد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با انواع کفپوش و دیوارپوش، مطلب“کفپوش و دیوار پوش پی وی سی”را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

چگونه اتاق نشیمن زیبایی داشته باشیم؟ 

ایده‌های تزیین اپن آشپزخانه 

رنگ بژ در طراحی داخلی 

انتخاب آباژور مناسب برای دکوراسیون 

چه رنگ پرده‌ای برای خانه مناسب است؟ 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید. 

                



:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

پرده‌ها  نسبت به جنس و ضخامتشان، عایق صوتی و گرمایی اند که این ویژگی‌ها پرده را  تبدیل به گزینه مناسبی برای اتاق خواب می‌کند تا خوابی آرام‌بخش و بدون  دردسر داشته باشیم.

انواع پرده اتاق خواب

معرفی انواع پرده برای اتاق خواب

اتاق‌خواب  بخش شخصی خانه است و هر فرد علاقه دارد که آن را با توجه به سلیقه خود  دکور و چیدمان کند. اما باید بگوییم دکوراسیون اصولی اتاق خواب، تنها به  سلیقه ما و زیبایی آن وابسته نیست و باید در کنار این دو، محیطی آرام‌بخش و  به دور از استرس ایجاد کنیم که نقش پرده بر تمام این ویژگی ها، تاثیر  دارد. بنابراین در این نوشتار از مجله دلتا،  انواع پرده برای اتاق خواب را با توجه به میزان نوری که از خود عبور  می‌دهند توضیح خواهیم داد، تا در عین زیبایی، اتاق خوابی آرامش بخش و امن  داشته باشید.

پرده اتاق خواب

۱. انواع پرده‌هایی که اغلب نور را از خود عبور می‌دهند

انواع  پرده‌هایی که تقریبا تمام نور خورشید را از خود عبور می‌دهند، از  پارچه‌های نازک و شفافی مانند تور و حریر دوخته می‌شوند. این نوع پرده‌ها  برای اتاق خوابی مناسب خواهند بود که نورگیر نیستند، تا در طول روز از طریق  آن‌ها، میزان نور کافی برای فعالیت‌های روزمره وارد محیط شود. اما دقت  کنید که با توجه به این ویژگی، آن‌ها به هیچ میزان حریم شخصیتان را حفظ  نخواهند کرد و افراد دیگر از بیرون به اتاق خوابتان، دید خواهند داشت.

انواع پرده اتاق خواب

بنابراین  اگر از این پرده می‌خواهید استفاده کنید، از پرده آستری که جنس ضخیم‌تری  دارد، در پشت آن استفاده کنید. همچنین می‌توانید، پرده‌های ضخیم‌تری را در  جلوی پرده توری یا حریر به کار ببرید تا در مواقع نیاز، جلو ورود نور به  اتاق خواب را بگیرد.

انواع پرده اتاق خواب

۲. انواع پرده‌هایی که به طور متوسط نور را از خود عبور می‌دهند

انواع  پرده‌هایی که میزان متوسطی از نور را از خود عبور می‌دهند، از جنس  پارچه‌های نیمه شفاف مانند نخ، کتان و ابریشم دوخته می‌شوند. این نوع  پرده‌ها نسبت به پارچه‌های تور و حریر، ضخامت بیشتری دارند و حریم شخصی را  تا حد بیشتری برای افراد حفظ می‌کنند. اما به یاد داشته باشید که از میل  پرده‌ای استفاده کنید که کنار زدن پرده در آن آسان باشد تا بتوانید میزان  نور دلخواه را در طول روز وارد محیط کنید.

پرده اتاق خواب

پرده‌های  نخی به راحتی قابل تمیز کردن و شست و شو است. اما پرده‌های کتان نسبت به  پرده‌های نخی وزن سنگین‌تری دارند و شست و شوی آن‌ها نسبتا سخت‌تر است.  همچنین پرده‌هایی از جنس پارچه ابریشم، پرده‌های گران قیمت و لوکسی است که  جلوه بسیار زیبا و تجملی را به اتاق خواب می‌دهند. اما در نگهداری این نوع  پرده باید دقت کنید، زیرا به صورت خاص باید شست و شو شوند.

پرده اتاق خواب

۳. انواع پرده‌هایی که نور را از خود عبور نمی‌دهند

پرده‌های  شید، کرکره‌ای و پرده‌های پارچه‌ای که از جنس پارچه‌های بلک اوت، مخمل و  کرباس اند، در هنگام بسته بودن، اجازه عبور هیچ نوری را از خود نمی‌دهند و  حریم شخصی را بیش‌تر از هر نوع پرده دیگری حفظ می‌کنند. استفاده از این نوع  پرده‌ها برای افرادی که هنگام خواب به نور حساسیت دارند، بسیار مناسب  خواهد بود. دقت داشته باشید که پرده‌های شید و کرکره‌ای قابل تنظیم اند و  در مواقع مختلف می‌توان میزان ورود نور طبیعی مورد نیاز محیط را، با آن‌ها  کنترل کرد. اما اگر از نوع پارچه‌ای این پرده‌ها می‌خواهید استفاده کنید،  آن‌ها را روی میل پرده‌ای نصب کنید که کنار زدن و بستن آن‌ها به آسانی  انجام گیرد.

انواع پرده اتاق

پرده‌های  مخملی علاوه بر حفظ حریم شخصی، عایق گرما است که آن را تبدیل به گزینه  مناسبی در مناطق سردسیر می‌کند. اما توجه داشته باشید که شست و شوی آن‌ها  بسیار سخت است.

پرده‌هایی که از پارچه کرباس دوخته شده‌اند، از نظر بافت و ظاهر بسیار شبیه پرده‌های کتان است ولی  ضخامت نسبتا بیشتری دارند. البته که شست و شوی کرباس بسیار ساده است که این  ویژگی آن را تبدیل به گزینه مناسبی در محیط‌های غیر رسمی مانند اتاق خواب  می‌کند.

پرده اتاق خواب

 

پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر نوشتار “رازهای دکوراسیون اتاق‌خواب” را بخوانید.

همچنین بخوانید:

طراحی دیوار پشت تخت خواب 

۴ دشمن افسردگی در دکوراسیون 

رنگ بژ در طراحی داخلی 

انواع پرده در دکوراسیون داخلی 

چه رنگ پرده‌ای برای خانه مناسب است؟ 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

کم پول بودن به معنی ثابت ماندن در یک محیط دلگیر و قدیمی و تحمل فضای یکنواخت آن نیست.

تغییر دکوراسیون

تغییر دکوراسیون

تغییر دکوراسیون، خانه شما را تازه و مدرن کرده، امکان ابراز و اعمال سلیقه را به شما می‌دهد. تغییر کلی با خرید وسایل جدید مانند مبل، دکور، پرده و رنگ امکان‌پذیر است. اما اگر بودجه شما محدود است، با کمی خلاقیت  می‌توانید به ظاهر جدید و مورد نظر خود بدون تحمل هزینه زیاد برسید. در این  نوشتار از مجله دلتا با ما همراه باشید تا راه‌های کم هزینه تغییر دکوراسیون را بررسی کنیم.

تغییر

استفاده دوباره

جلوه  تازه به خانه دادن به معنی تعویض همه چیز و از نو خریدن همه وسایل نیست.  استفاده مجدد از آن‌چه قبلا داشته‌اید، باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های شما  می‌شود.

در سایر اتاق‌ها، زیرزمین و  انباری به دنبال وسایلی باشید که می‌توانید از آن‌ها مجددا استفاده کنید.  یک لایه رنگ و لکه‌گیری به شما امکان می‌دهد ظاهری جدید به اشیاء قدیمی  بدهید. به عنوان مثال، دوباره رنگ کردن یک قاب‌عکس قدیمی و تغییر عکس یا  پرینت داخل آن می‌تواند آن را تبدیل به یک اثر هنری زیبا برای یک دیوار  خالی کند.
چیدمان جدید
 از نظر بعضی‌ها معاوضه برخی وسایل با یکدیگر نه تنها اشکال و هزینه‌ای  ندارد، بلکه ایجاد تنوع می‌کند. حتی در میان افراد بی‌‌بضاعت هم افراد  باذوقی هستند که به دنبال تغییر دکوراسیون خانه هستند و  برای تکمیل و تغییر وسایل خود از بازارهای دست دوم، بازیافتی یا حراج در  گاراژ که در بسیاری کشورها مرسوم است، استفاده می‌کنند تا آن‌ها را  نونوارتر ‌کنند.

ایجاد مرکز توجه

به جای تغییر در همه جا، یک قسمت را که بیش‌تر مورد توجه است انتخاب و تغییر دکوراسیون دهید.
 اختصاص بودجه به یک قسمت و پرداختن به آن، باعث می‌شود کیفیت مواد مورد  استفاده بالاتر رفته، بیش‌تر به چشم ‌آید. مثلا تغییر شومینه با کاشی جدید،  رنگ کردن مجدد طاقچه آن، نصب مشعل تزیینی و قرار دادن یک اثر هنری جدید در  بالای آن تمام توجه‌ها را به خود جلب می‌کند.

دکور کم هزینه

خود انجام دهید

تلفیق  وسایل دکوری و انجام دکوراسیون توسط خود شما، باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها  می‌شود. هزینه بوم و رنگ معمولا ارزان‌تر از یک کار آماده به عنوان اثر  هنری یا صنایع دستی است. درست کردن یک شید ساده برای آباژور با وسایلی مانند مهره، وسایل تزیینی و چسب؛ جلوه تازه‌ای به آن می‌دهد.  اگر در کار چوب کمی مهارت داشته باشید، حتی می‌توانید خود تاج تخت‌خواب یا  میز عسلی بسازید.

رنگ کنید

با  رنگ، ظاهر و حس اتاق بدون هزینه زیاد تغییر می‌کند. رنگ راه‌حل نسبتا  ارزانی برای تغییر یک اتاق است. چه کل اتاق را رنگ کنید یا یک دیوار را یا  میز و صندلی؛ در واقع توانسته‌اید با یک قوطی رنگ جلوه تازه‌ای به آن‌ها  بدهید. استفاده از پارچه، راه‌حل دیگری برای رنگ و آب دادن به یک اتاق با  توجه به بودجه موجود است. این تفاوت می‌تواند در قالب پرده جدید یا  کوسن‌های رنگی باشد.

تغییر دکور

پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر “تعویض روکش مبل را بخوانید.

همچنین بخوانید:

رنگ و روحی تازه در خانه با کمترین هزینه 

چند تغییر تا دکوراسیون پاییزی 

طراحی دکوراسیون داخلی منزل را از کجا شروع کنیم؟ 

پارچه سوزن دوزی، برای یک دکوراسیون امروزی! 

ویژگی صندلی مناسب پیشخوان 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

یکی از هنرهای شاخص ایرانی آینه کاری می‌باشد و به کمک این هنر می‌توان قسمت‌های داخلی خانه را به زیباترین شکل ممکن تزیین کرد.

آینه کاری سالن پذیرایی

ایده هایی برای آینه کاری سالن پذیرایی

تزیین سالن پذیرایی به  کمک آینه از انواع روش‌های ساده و جالب است و اگر شما تمایل دارید اتاق  پذیرایی جالب و در عین حال متفاوت داشته باشید بهتر است از این ایده  خلاقانه استفاده نمایید. در این نوشتار از مجله دلتا با انواع ایده‌ها برای آینه کاری سالن پذیرایی آشنا خواهید شد.

نشیمن

تزیین پذیرایی با آینه

از  آینه‌ها می‌توانید برای زیباسازی طراحی داخلی پذیرایی مدرن یا کلاسیک  استفاده نمایید. آینه‌های تزیینی در انواع طرح‌ها و رنگ‌های متنوع نظیر  طلایی و برنز و نقره‌ای و مسی موجودند که انتخاب هر یک از آن‌ها سلیقه‌ای  است.

آینه‌های تزیینی همچنین به صورت  مدل‌های لوکس و ساده طراحی می‌شوند که انتخاب هر یک از آن‌ها به میزان  بودجه‌ای که شما در نظر گرفته اید بستگی دارد.

آینه‌ها  نور را منعکس می‌کنند و باعث عمق بخشیدن به فضا می‌شوند از این رو بهتر  است شما از این عناصر دکوراتیو برای تزیین قسمت‌های مختلف سالن پذیرایی  استفاده نمایید. آینه‌کاری سالن پذیرایی‌ با ابعاد کوچک ایده‌ای جالب و کاربردی است. برای پذیرایی با ابعاد بزرگ بهتر است از آینه‌های عریض و بزرگ استفاده کنید.

برای آینه‌کاری سالن پذیرایی باید فضایی را برای چیدمان و نصب آینه در نظر بگیرید که مناسب باشد. در  پذیرایی‌های کوچک بهتر است سراغ آینه های دیوارکوب بروید و دیوار پشت  مبلمان یا دیوار بالای شومینه را به کمک این آینه‌ها تزیین نمایید. برای  پذیرایی‌های بزرگ نیز می‌توانید از آینه‌های پایه‌دار و قدی استفاده کنید.  همچنین برای تزیین دیوار پذیرایی با آینه می‌توانید آینه‌های چند تکه را  روی دیوار نصب و از این طریق جذابیت دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی را تکمیل  نمایید.

دکوراسیون

اگر فضای پذیرایی دارای سبک کلاسیک و سلطنتی است بهتر است آینه‌کاری را به شیوه‌ای لوکس و لاکچری انجام دهید  همچنین آینه‌کاری ساده برای پذیرایی‎ها با این سبک طراحی داخلی انتخابی  مناسب و ایده‌آل به شمار می‌روند.

در  این مطلب با روش‌هایی خلاقانه و کاربردی برای آینه‌کاری سالن پذیرایی آشنا  شدید که امیدواریم با ایده گرفتن از آن‌ها بتوانید به کمک آینه های ساده یا  دکوراتیو پذیرایی منزلتان را به زیبایی تزیین کنید.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی بیشتر “نکات استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

دکوراسیون اتاق پذیرایی مدرن 

تزیین دیوار بالای تخت خواب با چند ایده جالب 

دکوراسیون پذیرایی بدون پنجره 

نورپردازی سالن پذیرایی 

ایده‌هایی برای جدا کردن آشپزخانه از پذیرایی 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

دیوار یکی از مهم‌ترین قسمت های یک خانه است. دیزاین دیوار مناسب می‌تواند تمام توجه‌ها را به خودش جلب کند و تبدیل به قلب خانه شود.

دیزاین دیوار

دیزاین دیوار

اگر خانه شما سفید و خالی است از همین حالا به فکر دیزاین شیک و مناسب دیوار آن باشید. در این نوشتار از مجله دلتا به پیشنهادهای ارائه شده توجه کنید و هر یک از آن‌ها را که به سلیقه شما نزدیک تر بود اجرا کنید.

شلف‌های باز نصب کنید.

شلف‌ها  اکثرا از چوب ساخته شده‌اند و به روی دیوار به راحتی نصب می‌شوند.  می‌توانید انواع و اقسام دکوری‌های زیبا را روی آن‌ها بگذارید. شلف‌ها را  در کنج دیوار‌ها نیز می‌توانید نصب کنید. این نوع دیزاین، انتخاب‌های  هوشمندانه‌ای برای دیوارهای خالی است.

دکور دیوار

دیزاین دیوار با قاب عکس‌ها

شما  می‌توانید دیوار خالی خود را با سایزهای مختلف قاب عکس بپوشانید. قاب  عکس‌ها را با طرح و سلیقه کنار هم نصب و در دیوار خانه خود جاذبه ایجاد  کنید. اگر می‌خواهید فضایی مدرن و خاص در منزلتان داشته باشید، از قاب  عکس‌های خالی استفاده کنید.

طراحی دیوار

 نصب بشقاب طرح‌دار

بشقاب‌های طرح‌دار با طرح‌های هنری، سنتی یا قدیمی تهیه کنید و به روی دیوار مورد نظر آن‌ها را نصب کنید.

دیزاین دیوار

استفاده از شابلون و استیکر دیواری 

   شابلون و استیکرهای دیواری با طرح های متنوع در بازار موجودند. استفاده از  آن‎ها ایده شیکی برای دیزاین دیوار اتاق‎خواب است. در نظر داشته باشید  که  باید در نصب آن‎ها دقت کنید یا از متخصص آن برای نصب، کمک بگیرید.

دیزاین دیوار

استفاده از چوب، روشی ساده برای دیزاین دیوار

استفاده  از چوب می‎تواند راه حل ساده‌ای باشد. شما می‌توانید از چوب با طرح‌ها و  رنگ‌های مختلف استفاده کنید و روی دیوار خود نصب کنید.

دکور دیوار

فرش و پارچه طرح‎دار در دیزاین دیوار اتاق

پارچه‌های  طرح‌دار و هنری و حتی تابلو فرش‌ها، امروزه بسیار مورد استفاده قرار  می‌گیرند. این پارچه‌ها و تابلو فرش‌ها بهتر است روی دیوار سفید استفاده  شوند تا جلوه بیشتری داشته باشند.

طراحی دیوار

 دیزاین دیوار با رنگ کردن آن

رنگ کردن دیوار همیشه به خانه زیبایی و گرمی منحصر به فردی می‎دهد. شما می‎توانید از طیف رنگی یکسان برای دیوار‎های خانه خود استفاده  و روی آن‎ها از شلف‎های مختلف استفاده کنید و جذابیت و گرما را به خانه خود بیاورید.

دیزاین دیوار

پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر مطلب “ایده‌هایی برای کتابخانه دیواری” را بخوانید.

همچنین بخوانید:

ترفندهای کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون 

تزیین دیوار خانه با ایده های جذاب 

کاغذ دیواری مناسب راهرو 

طراحی دیوار پشت تخت خواب 

کاربرد آینه در طراحی داخلی 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 177
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

مسلما فضاهای خانه با دیگری تفاوت دارد، البته شاید در ظاهر همگی یک شکل باشند اما تفاوت در ماهیت‌شان است.

دکوراسیون اتاق خواب کمجا

اتاق خواب کم جا

فرار  از یک روز پرتنش و رسیدن به آرامش باید یک اتفاق معمولی در اتاق خواب  باشد. اما آیا دکوراسیون اتاق خواب کم جا هم می‌تواند زمینه را برای رسیدن  به این آرامش فراهم کند؟ اتاق‌خواب کوچک شما می‌تواند با کمک تنها چند ایده  ساده به اتاقی رویایی تبدیل شود. شناخت باید و نبایدهای چیدمان، وسعت و آرامش بیش‌تر را به اتاق کوچک شما خواهد آورد. با این نوشتار از مجله دلتا همراه باشید.

حذف هر گونه شلوغی در دکوراسیون اتاق‌خواب کم جا

هر  چه تعداد وسایل موجود در دکوراسیون اتاق‌خواب کوچک بیش‌تر باشد فضا تنگ‌تر  به نظر می‌رسد. فضا را از  هرگونه وسیله بی‌استفاده خالی و آن را خلوت  کنید. در این صورت هنگام ورود به اتاق چشم به آسانی می‌توانید اتاق را  برانداز کنید و در نتیجه دکوراسیون اتاق‌خواب وسیع‌تر به نظر می‌رسد. حتی  اگر میز پاتختی یا هر میز دیگری در اتاق خود دارید سعی کنید همیشه روی آن  را خلوت نگه داشته و وسایل را در کمدها جای دهید. اگر سادگی بیش از اندازه  را دوست ندارید، نهایتا از چند وسیله دکوری یا گیاهان استفاده کنید.

 اتاق خواب کمجا

گوشه دنج مطالعه در دکوراسیون اتاق‌خواب کم جا

این  که دکوراسیون اتاق‌خواب کوچک تنها جایی برای خوابیدن و لباس عوض کردن  باشد، باوری نادرست است. با قرار دادن یک صندلی کوچک و یک چراغ در گوشه‌ای  از اتاق به راحتی یک گوشه دنج و راحت برای مطالعه بسازید. برخلاف تصور، یک  میز حتما نباید فرم مستطیل شکل و پایه‌های قطور داشته باشد، یک شلف ساده  نصب شده روی دیوار هم می‌تواند همان نقش را برای شما بازی کند.

دکوراسیون اتاق خواب

فضاهای ذخیره سازی در دکوراسیون اتاق خواب کم جا

برای  نجات اتاق از شلوغی و خلوت و منظم نگه داشتن فضا، استفاده از سبدهای  تزیینی و قفسه‌ها و طبقه‌های دیواری برای ذخیره سازی اشیا و عناصر مختلف که  لازم نیست دیده شوند بسیار توصیه می‌شود، در این خصوص نوآور و مبتکر  باشید. حتی از فضای زیر تخت نیز استفاده کنید و با قراردادن سبد و جعبه‌ها  درآن فضا، فضاهای ذخیره سازی نو به وجود آورید. در این صورت می‌توانید برای  قرار دادن کتاب‌ها، مجله‌ها و اسباب بازی‌های فرزندان نیز جای مشخص تدارک  ببینید.

دکوراسیون اتاق خواب

رنگ در دکوراسیون اتاق‌خواب کوچک

رنگ‌های  تیره در یک اتاق‌خواب کوچک می‌تواند باعث کوچک‌تر شدن آن شود. اگر به  استفاده از رنگ‌های تیره برای اتاق‌خواب کوچک خود علاقه زیادی دارید، برای  وسایل جانبی از قبیل کوسن‌ها، قالیچه‌ها و ملحفه تخت‌خواب از رنگ‌های تیره و  برای رنگ قسمت‌های اصلی دکوراسیون اتاق خواب کم جا از قبیل دیوارها و سقف  از رنگ روشن استفاده کنید تا فضا باز و وسیع به نظر برسد. تا آن جا که  می‌شود نور طبیعی را به داخل دکوراسیون اتاق‌خواب خود راه دهید، زیرا نور  طبیعی در بزرگ نمایی فضا بسیار خوب عمل می‌کند. اگر تم رنگی اصلی دکوراسیون  اتاق خواب کم جا خود را روشن در نظر بگیرید، برای انتخاب رنگ سایر وسایل  با محدودیتی مواجه نخواهید شد و به راحتی می‌توانید رنگ‌های تیره‌تر را با  آن ترکیب نمایید.

اتاق خواب کمجا

تعیین مقیاس دکور را با اندازه تخت

مسلما  شاخصه اول تخت‌خواب راحتی آن برای استراحت و خوابیدن است، اما در  دکوراسیون اتاق‌خواب کوچک کمی انتخاب مشکل به نظر می‌رسد. بسته به اندازه  اتاق‌خواب، تخت خواب می‌تواند به نقطه کانونی در فضا تبدیل شود. وجود یک  تخت خواب بزرگ در یک اتاق کوچک می‌تواند سبب شود تا اتاق بسیار تنگ و  ناراحت به نظر برسد. برای اتاق‌خواب خود تخت خوابی کوچک‌تر و ظریف در نظر  بگیرید و از میز کنار تختی مناسب با آن استفاده کنید. البته تخت خواب تاشو  هم می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

اتاق خواب کمجا

جذابیت‌های دیداری سقف

در  یک دکوراسیون اتاق خواب کم جا به خاطر وضعیت قرارگیری برای خوابیدن،  ناخودآگاه سقف را زیاد خواهیم دید. در واقع می‌توان گفت در سال‌های اخیر، دکوراسیون سقف در اتاق خواب به کاری محبوب تبدیل شده است. در حقیقت این کار می‌تواند یک  بعد پنجم را به اتاق بیفزاید، که اغلب نادیده گرفته می شود. اگر اتاقی با  سقف استاندارد دارید تو صیه می‌کنیم سقف را با رنگی روشن رنگ آمیزی کنید.  این کار سبب ایجاد خطای دید شده و اتاق را باز و وسیع نشان  می‌دهد، برعکس  سقفی که با رنگ تیره رنگ آمیزی شود اتاق را تنگ و خفه می‌کند. سقف شما هرچه  ساده تر باشد، از شلوغی اتاق جلوگیری می‌کند. در صورتی که به آویز و لوستر  علاقه دارید مدل های ساده و کوتاه آن را انتخاب نمایید.

دکوراسیون اتاق خواب کمجا

ایجاد یک نقطه کانونی برای دکوراسیون اتاق خواب کم جا

اگر  شما یک اثر هنری فوق العاده زیبا دارید، آن را بالای تخت خود بیاویزید و  چشم‌ها را از قست‌های دیگر اتاق به سمت تخت خواب جذب کنید. اگر تخت خواب  جذابی ندارید و به جای آن میز توالت به نظرتان زیبا و خاص می‌آید و علاقه  مندید در جایگاه نقطه کانونی قرار بگیرد، یک گلدان رنگی زینتی را روی آن قرار دهید تا نظرها را به آن سمت بکشاند. در  دکوراسیون اتاق خوب کم جا خود ایجاد جذابیت و گیرایی کنید تا کوچکی اتاق  خواب به چشم نیاید. این نقطه کانونی می‌تواند خیلی ساده ایجاد شود، مثلا  رنگ آمیزی خاص یک دیوار یا حتی آینه‌ای قدیمی در بالای تخت.

دکوراسیون اتاق خواب کم جا

 

همچنین بخوانید:

خانه خود را دلبازتر کنید 

طراحی دیوار پشت تلویزیون 

ایده‌هایی برای کتابخانه دیواری 

فضاهای پرت خانه را رها نکنید! 

تخت خواب گرد، اتاقتان را با این مدل تصور کنید! 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

اگر  در خانه از رنگ‌های خثنی استفاده کرده‌اید و دکوراسیون شما جذاب، گرمابخش و  دوستانه نیست، از رنگ‌های پاستلی در دکوراسیون داخلی خانه خود بهره  بگیرید.

رنگ پاستلی در دکوراسیون داخلی

رنگ‌های پاستلی

این  روز‌ها رنگ‌های پاستلی بسیار محبوب شده‌ و نماد دکوراسیون مدرن است و  محبوبیت بیشتری نسبت به رنگ‌های کلاسیک مانند قهوه‌ای، زرشکی، فیروزه‌ای و…  دارند. در این نوشتار از مجله دلتا ترفندهای استفاده از رنگ پاستلی در دکوراسیون داخلی، برای شیک  و زیبا شدن خانه را خواهیم گفت.

رنگ‌های پاستلی چه نوع رنگ‌هایی است!

رنگ‌های  پاستلی حالت ملایم و دوست داشتنی دارند و نماد لطافت و معصومیت اند.  رنگ‌های پاستلی به ترکیب رنگ‌های روشن و شاد با رنگ‌های سفید می‌گویند،  رنگ‌هایی مانند: زرد کوراتز، آبی ملایم، سبز نعنایی، بنفش یاسی، هلویی و  صورتی کم رنگ .

رنگ پاستلی در دکوراسیون

ترفند‌هایی برای اجرای رنگ پاستلی در دکوراسیون داخلی:

به ترفند‌های زیر دقت کنید تا بتوانید از رنگ‌های پاستلی در خانه خود، استفاده کنید.

۱.در استفاده از رنگ پاستلی در دکوراسیون داخلی، عجله نکنید!

اگر  می‌خواهید رنگ پاستلی را در دکوراسیون داخلی خانه خود به کار ببرید، باید  به آرامی شروع و قسمت کوچکی از خانه را انتخاب کنید و وسایلی از آن را به  رنگ پاستلی در آورید . مثلا از راهرو خانه شروع یا وسایلی از آشپز‌خانه را  به رنگ پاستلی  انتخاب کنید مثل نمکدان‌ها، کفگیر‌ها یا وسایل تزیینی آشپزخانه را به این رنگ انتخاب کنید.

رنگ پاستلی در دکوراسیون داخلی

۲.دکوراسیون داخلی اتاق خواب، به رنگ پاستلی:

اتاق‌خواب  شروع هوشمندانه‌ای برای اجرای رنگ پاستلی است . زیرا اتاق خواب از  قسمت‌های دیگر خانه، مجزا است و می‌توان آن را به راحتی تغییر دکوراسیون  داد. شما می‌توانید روتختی به رنگ پاستلی تهیه کنید و با چراغ‌خواب اتاق را  هماهنگ کنید. در نظر داشته باشید از به کار گیری رنگ سفید  در اتاق‌خواب  خود غافل نشوید.

رنگ در دکوراسیون داخلی

۳.استفاده از رنگ متناقض رنگ پاستلی، در دکوراسیون داخلی:

استفاده از رنگ‌های متناقض، مانند قهوه‌ای، بژ، نخودی و… در کنار رنگ‌های پاستلی می‌تواند ایده‌ای هوشمندانه، برای این سبک رنگ باشد.

رنگ پاستلی

۴.استفاده از رنگ سفید در کنار رنگ پاستلی در دکوراسیون داخلی:

در  نظر داشته باشید استفاده از رنگ سفید در کنار رنگ‌های پاستلی، بسیار مدرن و  شیک است. رنگ‌های پاستلی را در زمینه رنگ سفید استفاده کنید و زیبایی خیره  کننده‌ای به وجود آورید .

رنگ پاستلی

۵.رنگ پاستلی در دکوراسیون داخلی آشپزخانه:

انتخاب  جسورانه برای استفاده از رنگ‌های پاستلی در آشپزخانه، انتخاب کابینت‌ها به  رنگ پاستلی که بسیار زیبا و خاص است. در مقابل انتخاب محتاطانه برای اجرای  رنگ پاستلی در آشپزخانه، انتخاب رنگ سفید برای کابینت‌ها و انتخاب رنگ‌های  پاستلی برای جزییات آشپزخانه است.

رنگ پاستلی در دکوراسیون داخلی

پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر نوشتار “نکات مهم برای انتخاب رنگ دیوار” را بخوانید.

همچنین بخوانید:

ترفندهای کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون 

دکوراسیون سبز رنگ 

بهترین رنگ اتاق‌خواب 

رنگ بژ در طراحی داخلی 

رنگهای خنثی در دکوراسیون داخلی 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

میزان نور موجود در هر فضایی روی بینایی، روحیه و هیجانات افراد و ساعات بیولوژیک بدن تاثیرگذار است.

نورپردازی سالن پذیرایی

نورپردازی پذیرایی

نورپردازی  یکی از مهم‌ترین ارکان در طراحی دکوراسیون‌ پذیرایی است. بنابراین اگر  نورپردازی در سالن پذیرایی به درستی انجام شود همه اجزای دکوراسیون به چشم  می‌آیند و فضای پذیرایی زیباتر به نظر می‌رسد. در این نوشتار از مجله دلتا ایده‌هایی برای طراحی نورپردازی پذیرایی را بیان خواهیم کرد.

نور سالن پذیرایی

نکاتی برای طراحی نورپردازی پذیرایی

اگر  به دکوراسیون سالن پذیرایی خود اهمیت می‌دهید و تمایل دارید رنگ و طرح  وسایل در دکوراسیون پذیرایی جلب توجه کند، بهتر است در طراحی نورپردازی  پذیرایی دقت لازم را به خرج دهید تا به کمک نور فضای پذیرایی جلوه زیباتری  پیدا کند.
توجه داشته باشید که برای طراحی نورپردازی در سالن‌پذیرایی  باید منابع نور متعدد در سطوح مختلف وجود داشته باشد تا نورپردازی دلپذیرتر  به نظر برسد. اغلب افراد تصور می‌کنند که سالن‌پذیرایی باید کاملا روشن  باشد در صورتی که این تصور نادرست است و نور زیاد باعث‌ می‌شود تا در  سالن‌پذیرایی احساس راحتی و آرامش نداشته باشید.

طراحی نورپردازی پذیرایی
 بهتر است کانون تمرکز نور در سالن‌پذیرایی روی میز پذیرایی در نظر گرفته  شود تا توجه مهمان‌ها به مرکز اتاق‌پذیرایی جلب شود. مناسب‌ترین منبع نور  برای میز پذیرایی لوسترهای  کلاسیک پر زرق و برق اند و می‌توانید این مدل لوسترها را در بالای میز  پذیرایی نصب کنید. از لامپ‌های قوی برای این مدل لوسترها استفاده نکنید  زیرا شدت نور آزاردهنده می‌شود و جذابیت لوستر نیز کمتر به نظر می‌رسد. در  سالن‌های پذیرایی بزرگ اغلب از چند لوستر با نور کمتر برای طراحی نورپردازی  مناسب و کاربردی استفاده می‌شود.

 

سالن پذیرایی

در  سایر قسمت‌های سالن‌پذیرایی بهتر است از نورپردازی غیرمستقیم استفاده  کنید. نصب دیوارکوب‌هایی که نور را به سمت سقف پذیرایی می‌تابانند می‌تواند  ایده مناسبی برای نورپردازی غیرمستقیم باشد. همچنین شما می‌توانید برای  این مدل نورپردازی از آباژورهایی که پوشش‌های مات دارند استفاده کنید.  چراغ‌های باتری‌دار که در میان ظرف‌های چینی و سنگ‌های تزیینی نیز کار  گذاشته شده‌اند می‌توانند ایده مناسبی برای ایجاد نورپردازی غیرمستقیم  باشند.

نورپردازی
 اگر در فضای سالن‌پذیرایی بوفه وجود دارد می‌توانید لامپ‌های هالوژنی با  نور ملایم را درون بوفه قرار دهید و از نور این لامپ‌ها به عنوان نورپردازی  غیرمستقیم استفاده کنید.
یکی دیگر از ایده‌های جالب برای طراحی نورپردازی پذیرایی روشنایی دور تا دور سقف کاذب است توجه داشته باشید که نورپردازی در سقف می‌تواند نشان‌دهنده جزئیات بیشتر کار معمار باشد.

پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر نوشتار “انواع لوستر، کدام مناسب منزل شماست؟” را بخوانید.

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

هنگامی  که صحبت از اصول طراحی دکوراسیون اتاق خواب می‌شود، بسیاری از افراد اهمیت  نورپردازی را از یاد می‌برند. اما باید توجه داشت که برای جلوه بهتر  دکوراسیون، نور مناسب و استاندارد اولین و ضروری‌ترین گزینه است.

دکوراسیون اتاق خواب

لازمه هر اتاقی، نورپردازی مناسب است و این قاعده در ارتباط با اتاق خواب نیز صدق می‌کند. در این مطلب از مجله دلتا با بهترین ایده‌ها برای نورپردازی اتاق خواب آشنا خواهید شد.

ترکیبی از منابع نوری مختلف

از  اهمیت منابع مختلف نور در دکوراسیون اتاق خواب کوچک غافل نشوید. اگر اتاق  خواب شما خیلی کوچک باشد، تنها به یک منبع نوری احتیاج دارید. در غیر این  صورت باید ترکیبی از منابع نوری مختلف را برای نورپردازی اتاق خواب خود استفاده کنید.  

لوستر

طراحی‌های ساده 

لازم  نیست که یک لامپ یا یکی از انواع مدل لوستر فانتزی، طراحی فوق العاده‌ای  داشته باشند تا در دکوراسیون داخلی اتاق تاثیر شگرفی ایجاد نماید؛   طراحی‌های ساده می توانند تاثیری فوق العاده روی دکوراسیون اتاق خواب ایجاد  کنند.

لوستر سقفی شیک

یکی از ساده‌ترین راه‌های ایجاد نورپردازی شیک در فضای اتاق خواب، استفاده از چراغ‌های سقفی به جای آباژورها است.

چراغ‌های توکار

چراغ‌های توکار ایده بسیار مناسبی برای ایجاد یک نور ملایم و استاندارد در شب است و می‌تواند در زیبا کردن فضای اتاق نیز موثر باشد.

نورپردازی

لوستر‌های کریستالی

جلوه‌ای  که لوسترهای کریستالی ایجاد می‌کنند قابل مقایسه با هیچ منبع نوری در اتاق  خواب نیست؛ این لوسترها بسیار شکیل و زیبا است که فضای اتاق خواب را بسیار  جذاب خواهند کرد.

لوستر مدرن

در  حالی که لوسترها اغلب طراحی سنتی دارند و از کریستال ساخته می‌شوند، اما  تنها گزینه برای اتاق خواب‌ها محسوب نمی‌شوند. لوسترهای مدرن و زیبایی نیز  برای نورپردازی اتاق، در بازار یافت می‌شوند.

لامپ‌های رشته‌ای در اتاق خواب

درست  است که اغلب از چراغ‌های رشته‌ای، در اتاق نشیمن و آشپزخانه استفاده  می‌شود، اما این بدان معنا نیست که این چراغ‌ها در اتاق خواب جایگاهی  نخواهند داشت.

نورپردازی رنگی

یکی  از راه‌های جذاب برای ایجاد فضای رنگی در اتاق خواب، استفاده از لامپ‌ها و  چراغ‌هایی است که دارای روکش‌هایی با طرح و رنگ‌های فوق العاده است.

اتاق خواب

لوستر‌های چوبی

در  این اتاق از المان‌های مختلف چوبی برای ایجاد سبکی سنتی یا کلاسیک در اتاق  خواب استفاده شده که لوستر چوبی آن جلوه‌ای بسیار زیبا دارد.

آباژور‌های تکی

به  جای استفاده از یک چراغ خواب خسته کننده و بی روح، می‌توانید از  آباژورهایی جذاب و تکی استفاده کنید. برای مثال آباژور و چراغ خواب‌هایی با  طرح جغد یا طراحی برجسته از یک اسب یا حتی یک صدف زیبا!

همچنین بخوانید:

نورپردازی سقف در دکوراسیون داخلی 

چراغ‌خواب مناسب برای اتاق‌خواب 

چراغ دیواری، عنصر تزیینی درخشان 

دکوراسیونی برای بلند جلوه دادن سقف کوتاه 

چگونه لوستر پذیرایی را انتخاب کنیم؟ 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

نکته  مهمی که پیش از هر چیز باید به آن  دقت کنید انتخاب یک ساعت متناسب با فضای  داخلی شماست، پیش از خرید ساعت محل نصب آن را مشخص کنید و متناسب با رنگ،  بافت و فرم دیوارهای خود ساعت مورد نظر را تهیه کنید

ساعت دکوری

ساعت دکوری

ساعت یکی از عناصر پرکاربرد و غالبا تزئینی در فضای داخلی است، با این که  ساعت‌ها نقش مهمی در فضای داخلی ما ایفا می‌کنند اما بیشتر اوقات محل  مناسبی برای نصب آن‌ها در نظر نمی‌گیریم، اما امروز در مجله دلتا راه کارهای مناسبی را برای استفاده بهتر از ساعت دکوری در دکوراسیون داخلی پیشنهاد می‌دهیم با ما همراه باشید.

دکوراسیون داخلی

ساعت‌ها  باید در محلی نصب شوند که از همه قسمت داخلی قابل مشاهده باشند برای این  منظور می‌توانید از ساعت‌های سقفی استفاده کنید، این ساعت‌ها مکانیزم خاصی  دارند و از دو طرف قابل مشاهده‌اند، با استفاده از آن‌ها همیشه زمان را در  دست خود خواهید داشت.

اگر به دنبال  طراحی‌های خاص در دکوراسیون منزل خود هستید باید به عناصر ساده به چشم دیگر  نگاه کنید، ترکیب ساعت و آینه یک ترکیب منحصر به فرد است که علاوه بر آن  که فضای شما را بزرگ تر جلوه می‌دهد، زیبایی خاصی به دکوراسیون داخلی شما  می‌بخشد و تحسین همگان را برمی‌انگیزد.

ساعت

در انتخاب ساعت برای فضاهایی مانند اتاق خواب باید بیشتر دقت کرد، اگر در خوابیدن مشکل دارید این عنصر را به کلی حذف  کنید  یا از ساعت‌های دیجیتالی کمک بگیرید، اما اگر خواب راحتی دارید  ساعت‌ها را در دیوارهای روبه رو یا اطراف سرویس خواب خود نصب کنید.

ساعت‌ها  انواع و اقسام مختلفی دارند و هر کدام در یک سبک و طرح خاص در بازار موجود  است، شما می‌توانید به خوبی با توجه به سبک مبلمان و دکوراسیون خود یک  کلاسیک آونگ دار یا حتی مدرن دیجیتالی را برای خود انتخاب کنید و ظاهر  متفاوتی به فضای خود ببخشید.

ساعت دیواری

ساعت‌ها  علاوه بر کاربردشان در فضای داخلی نقش عنصر تزئینی را نیز بازی می‌کنند،  به خوبی می‌توانید با کمی خلاقیت دیوارهای خود را با ساعت‌هایتان تزیین  کنید، در این باره نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، سبک دکوراسیون شماست که به خوبی می‌تواند به شما ایده‌هایی خوب برای انتخاب ساعت‌ها بدهد.

درست  است که ساعت‌ها باید در فضایی نصب شوند که به راحتی قابل مشاهده باشند اما  افرادی که به صدای عقربه‌های ساعت حساس‌اند می‌توانند ساعت‌های خود را در  فضاهایی کم رفت و آمدتری نصب کنند و راه حل مناسب‌تر دیگر برای آن‌ها  استفاده از ساعت‌های دیجیتالی است.

اتاق خواب

یک  راه حل بی نظیر برای تزیین دیوارهای خالی شما ترکیب ساعت‌ها با سایر عناصر  تزئینی مثل تابلوها و چینی ها و … است حتی می‌توانید یک ساعت قدیمی را  برای این منظور انتخاب کنید و حال و هوای نوستالژیکی به فضای مورد نظر خود  بدهید، این فضا می‌تواند محل مناسبی برای مطالعه شما باشد.

همچنین بخوانید:

نکات دکوراسیون رنگی 

کاغذ دیواری هندسی، طرحی که هیچ وقت قدیمی نمی‌شود! 

ساعت دیواری در دکوراسیون منزل 

ایده‌هایی برای ایجاد دیوار گالری در خانه 

چگونه از تابلوهای بزرگ دیواری در دکوراسیون استفاده کنیم؟ 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 242
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

رنگ‌هایی  مانند قرمز، زرد و نارنجی محیط خانه را گرم‌تر نشان می‌دهند. اگر  می‌خواهید شیوه درست استفاده از رنگ‌های گرم در دکوراسیون منزل را بدانید،  این مطلب را بخوانید.

رنگ های گرم در دکوراسیون

رنگ‌های  گرم به آن بخشی از گردونه رنگ اطلاق می‌شود که متشکل از طیف‌های قرمز،  زرد، نارنجی و ترکیبات مختلف این رنگ‌هاست. این رنگ‌ها به خانه شما گرما  می‌بخشند. رنگ‌های گرم هر قدر پر رنگ‌تر باشند، شدت گرما بخشی آن‌ها بیشتر  خواهد بود. در این مطلب مجله دلتا می‌خواهیم نکاتی مهم درباره استفاده از رنگ های گرم در دکوراسیون را با شما در میان بگذاریم. با ما همراه باشید.

دکوراسیون با رنگ های گرم

گرمای طبیعت در خانه شما

رنگ  های گرم در دکوراسیون تداعی‌گر نور خورشید، شن، آتش و حرارت هستند. این  رنگ‌ها به دلیل ویژگی‌های خاصی که به محیط می‌افزایند، برای ایجاد جذابیت و  انرژی در فضا‌های بی‌روح و همچنین ایجاد تعادل در ترکیب با رنگ‌های خنثی  بسیار مناسبند. رنگ‌های گرم در یک فضا اغلب نزدیک‌تر به نظر می‌آیند؛ به  همین دلیل است که این رنگ‌ها اتاق‌های بزرگ را دنج‌تر و صمیمانه‌تر می‌کنند  و در اتاق‌های شمالی یا تاریک باعث روشنایی و گرمای بیشتر می‌شوند.

دکوراسیون داخلی پذیرایی

نکته: با توجه به انرژی‌بخش بودن رنگ‌های گرم، بعضی از افراد مایل نیستند از یک  رنگ گرم و برجسته به عنوان رنگ غالب در اتاق خواب یا هر نقطه دیگری از خانه  که در آن به دنبال آرامش هستند، استفاده کنند.

رنگ های گرم در دکوراسیون سنتی

رنگ‌های گرم اغلب با سبک‌های قدیمی و سنتی در طراحی دکوراسیون، ترکیبی مناسب ایجاد  می‌کنند. اگر این سبک‌ها را می‌پسندید، از طیف‌های گرم به عنوان رنگ غالب  در فضا استفاده کنید.

در صورتی که  بیشتر ترکیب رنگ شما از رنگ‌های گرم تشکیل شده، با اضافه کردن یک یا دو رنگ  سرد به این ترکیب در آن تعادل ایجاد کنید. برای آن که بهترین انتخاب را  داشته باشید، از رنگ‌های مخالف طیف‌های گرم در چرخه رنگ استفاده کنید. برای  مثال، می‌توانید یک زرد آفتابی را با یک رنگ یاسی ملایم یا بنفش پررنگ  ترکیب کنید.

رنگ مناسب مبل راحتی

رنگ های گرم یا سرد برای درونگراها؟

اگرچه  اغلب در خانه‌هایمان در پی احساس هیجان و انرژی هستیم؛ اما اگر شخصیتی  آرام و درونگرا دارید، احتمالا یک ترکیب رنگ گرم و برجسته برای شما مناسب  نخواهد بود. اگر چنین ویژگی‌هایی دارید، رنگ های گرم در دکوراسیون را فقط  برای تاکید در فضا به کار ببرید و از طیف‌های سردتر و ملایم‌تر به عنوان  رنگ غالب فضا استفاده کنید.

دکوراسیون اتاق خواب

انتخاب رنگ دیوار

طیف‌های  سفید، سیاه، خاکستری و دیگر رنگ‌های خنثی در ترکیب با رنگ‌های گرم بسیار  مناسب خواهند بود و این رنگ‌های خنثی بسته به ته رنگشان سرد یا گرم به نظر  می‌رسند. یک رنگ خنثی و گرم می‌تواند رنگ بسیار مناسبی برای دیوار باشد و  با رنگ‌های سردتری مثل انواع آبی، سبز یا طیف‌های سرد رنگ قرمز ایجاد تعادل  کند.

روانشناسی رنگ های گرم

در  زمان انتخاب این رنگ‌ها برای دیوارها، باید توجه داشته باشید که به دلیل  تفاوت‌هایی که در رنگدانه‌های آن‌ها وجود دارد، ممکن است رنگ مورد نظر روی  دیوار خانه‌ شما با آن چه در فروشگاه دیده‌اید متفاوت باشد. رنگ‌هایی که ته  رنگی زرد یا دیگر رنگ‌های کمرنگ دارند معمولا گرمند؛ اما با خرید یک نمونه  رنگ و امتحان کردن آن  روی دیوار می‌توانید از مناسب بودن این رنگ برای  خانه خود مطمئن شوید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با رنگ‌های مناسب دیوار، “۵ نوع رنگ دیوار برای خانه‌های شیک” را مطالعه کنید.

بهترین رنگ برای دیوار خانه

هنگام  استفاده از رنگ‌های گرم به خاطر داشته باشید که قواعد مربوط به استفاده از  رنگ های گرم در دکوراسیون در واقع فقط برای راهنمایی شماست و این قواعد  می‌توانند بسته به عوامل مختلفی مثل نورپردازی یا چیدمان محیط متغیر باشند.

همچنین بخوانید:

نکات مهم برای انتخاب رنگ دیوار 

نکات دکوراسیون رنگی 

استفاده از ترکیب رنگ و کاغذدیواری در خانه 

دکوراسیون سبز رنگ 

چگونه از تابلوهای بزرگ دیواری در دکوراسیون استفاده کنیم؟ 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 182
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

در این مطلب، قوانینی را به شما توضیح می‌دهیم تا ببینید با دانستن این نکات، چیدمان مبلمان منزل چقدر کار آسانی است.

چیدمان مبلمان منزل

اگر  از شما بخواهند چیدمان مبلمان منزل و وسایل در یک اتاق خالی را انجام دهید  و شما قوانین و اصول چیدمان صحیح را ندانید، این کار احتمالا برایتان  دشوار خواهد بود. نیازی به نگرانی نیست؛ زیرا در ادامه این مطلب مجله دلتا، قوانین مهم را به شما توضیح می‎دهیم تا ببینید چیدمان مبلمان منزل چقدر آسان خواهد شد. با ما همراه باشید.

قانون اول؛ یک نقطه کانونی ایجاد کنید

در  بعضی مواقع نقطه کانونی در خانه شما وجود دارد، مانند پنجره اتاق و یا  طاقچه بالای شومینه. اگر این نقطه کانونی در خانه وجود ندارد، باید خودتان  آن را ایجاد کنید. در نشیمن خانه، مناسب‌ترین گزینه، تلویزیون است.  بنابراین با توجه به سلیقه خود ، یک وسیله را به عنوان نقطه کانونی انتخاب  کنید و با قوانینی که در ادامه می‌گوییم، مبلمان را در اطراف آن بچینید.

چیدمان پذیرایی مدرن

قانون دوم؛ مبل ها را به دیوار نچسبانید

با  توجه به اندازه اتاق، می‌توان فاصله بین مبل‌ها و دیوارها را تعیین کرد؛  اما دقت کنید، حتی اگر فضای اتاق کوچک است، به هیچ وجه مبل‌ها را به دیوار  نچسبانید و چند سانتی‌متری فاصله بین این دو در نظر بگیرید. بر خلاف باور  عموم، این فاصله کم، فضای اتاق را بزرگ‌تر جلوه خواهد داد. همچنین اگر  اندازه نشیمن خانه بزرگ است، چیدمان بسیار آسان خواهد بود. در این حالت  مبلمان را در مرکز اتاق و نزدیک به هم بچینید.

قانون سوم؛ فضای گفت‌وگو ایجاد کنید

در  چیدمان مبلمان منزل باید این نکته را در نظر بگیرید که افرادی که روی مبل  نشسته‌اند باید بتوانند به صورت طبیعی و بدون این که به گردنشان فشار آید و  یا با صدای شان را بلند کنند، با یکدیگر به گفت‌وگو بنشینند. بنابراین  فاصله مبل و صندلی‌ها را طوری بگذارید که لازم نباشد کسی صدایش را بلند  کند. همچنین اگر نشیمن بزرگی دارید، چندین فضا برای گفت‌وگو ایجاد کنید.

دکوراسیون پذیرایی

قانون چهارم؛ هنگام چیدمان تعادل را در نظر بگیرید

همیشه  باید به اندازه و مکان قرارگیری وسایل در اتاق دقت کنید و تمام وسایل بزرگ  و یا کوچک را در یک سمت اتاق نچینید؛ زیرا این کار حس در هم ریختگی را به  افراد خانه منتقل می‌کند. در ضمن تعادل را در چیدمان مبلمان منزل و شکل  آن‌ها رعایت کنید. برای مثال اگر شکل مبل‌ها دارای خطوط صاف و مستقیم است،  یک میز جلو مبلی گرد در اتاق قرار دهید.

قانون پنجم؛ مبلمان را طوری بچینید که رفت و آمد راحت باشد

از  موارد مهم در چیدمان مبلمان منزل، رفت و آمد راحت افراد بین آن‌هاست.  چیدمان باید طوری باشد که هنگام رفت و آمد با مبلمان برخورد نشود. بنابراین  فاصله بین میز و مبل‌ها را به گونه‌ای تعیین کنید که مشکلی برای رفت و  آمد، وجود نداشته باشد.

قوانین چیدمان منزل

قانون ششم؛ فرش با اندازه مناسب انتخاب کنید

اندازه  فرش باید طوری باشد که تمام کف اتاق را نپوشاند. همچنین فرش آنقدر باید  بزرگ باشد تا مبل‌ها روی آن قرار بگیرند. این نکته را در نظر بگیرید که اگر  نمی‌توانید مبل‌ها را به صورت کامل روی فرش بچینید، حتما پایه‌های جلویی  آن روی فرش قرار گیرد.

قانون هفتم؛ میز جلو مبلی بزرگ خریداری کنید

در  اغلب مواقع میز جلو مبلی بزرگ، بهتر از اندازه کوچک آن است. یک میز جلو  مبلی بزرگ در مرکز نشیمن، هم از نظر زیبایی و هم کارایی گزینه‌ای ایده‌آل و  فضایی مناسب برای قرار دادن لوازم دکوری و دیگر وسایل است. اگر میز جلو  مبل بزرگ باشد، دسترسی افرادی که روی مبل نشسته‌اند به میز راحت‌تر است.  البته باید فضای کافی برای رفت و آمد در نظر بگیرید. بنابراین بزرگی میز به  اندازه‌ای باشد که بین میز و مبل حداقل ۴۵ سانتی‌متر فضا برای رفت و آمد  داشته باشیم.

چیدمان مبل سلطنتی

قانون هشتم؛ چیدمان مناسب میزها در کنار مبل

مبل  و صندلی‌ها باید دسترسی آسان به میزهای کناری یا میز جلو مبل را داشته  باشند. میزها نباید به گونه‌ای باشند که افراد مجبور شوند برای قرار دادن  یا برداشتن فنجان، از جایشان بلند شوند. همچنین این نکات را در ارتفاع میز  در نظر داشته باشید:

  • میزهای کناری  بهتر است که ارتفاعی برابر با دسته‌های مبل یا صندلی داشته باشند. اگر  میزی با این ارتفاع پیدا نکردید، میزهایی که کوتاه‌تر از دسته مبل هستند،  مناسب‌تر از میزهای بلند است.
  • ارتفاع میز جلو مبل بهتر است با ارتفاع نشیمن مبل یا صندلی، برابر یا کوتاه‌تر باشد.

قانون نهم؛ از منابع نوری مختلف استفاده کنید

نور  یکی از مهم‌ترین عناصر در دکوراسیون خانه است که اغلب افراد از آن غافل  هستند. همیشه از ترکیب لوستر، آباژور ایستاده و رومیزی در اتاق استفاده  کنید. آباژورهای ایستاده را در پشت و کنار مبل‌ها و آباژورهای رومیزی را  روی میزهای کناری و طاقچه‌ها قرار دهید. منابع نوری باید در سطوح مختلف  قرار بگیرند تا در فضای اتاق تعادل ایجاد کنند.

نحوه چیدمان مبل

قانون دهم؛ آثار هنری با اندازه مناسب به دیوار آویزان کنید

آثار  هنری که به دیوار آویزان می‌کنید، چه تابلو نقاشی باشند و چه آینه، باید  با قاعده قرار داده شوند و با مبلمان اتاق تناسب داشته باشند. برای مثال  تابلوهای باریک را پشت مبل قرار ندهید. به جای آن از تابلوهای بزرگی که  طولشان حدود دو سوم طول مبل است و یا از مجموعه‌ای از تابلوهای کوچک،  استفاده کنید.

همچنین بخوانید:

دکوراسیون پذیرایی کوچک، استفاده‌ بهتر از فضا 

میز ناهارخوری کم جا ، مناسب برای خانه کوچک شما 

تزیین دیوار خانه با ایده های جذاب 

دکوراسیون پذیرایی بزرگ؛ ایده های کاربردی و ساده 

مبلمان مناسب برای جلو تلویزیون 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

گاهی  در فضای خانه با وجود چینش مناسب تمام اثاثیه‌ها، هنوز احساس می‌کنید که  چیزی کم است؟ آیا خانه‌‌ای بزرگ با دیوارهای وسیع دارید که هیچ‌چیز آن را  پر نمی‌کند؟ آیا برای انتخاب نوع و اندازهٔ دکور مناسب برای دیوارهایتان  دچار سردرگمی شده‌اید؟

دکوراسیون دیوار

چگونه دیوارهای خانه را مثل حرفه‌ای‌ها بیاراییم؟

برای  داشتن دیوار زیبا پیش از هر چیز، به دیوار مورد نظر نگاه کنید و تصمیم  بگیرید اثر هنری را در چه اندازه‌ای انتخاب کنید. راه‌های مختلفی برای  اندازه‌گیری وجود دارد. در این مطلب از مجله دلتا نکاتی در رابطه با دکوراسیون دیوار مطرح می‌کنیم

برای نصب تابلو بالای مبل، تخت یا میز چه کنیم؟

دنبال تابلو (یا مجموعه چندتایی) باشید که هم‌اندازه‌ یا کوچک‌تر از مبلمان موردنظر باشد. از انتخاب تابلوهایی بلندتر از مبلمان‌تان پرهیز کنید؛ چون چندان خوشایند نخواهد بود.

اگر دیوار خیلی بزرگ داشتیم چه کنیم؟

آثار  هنری بزرگ بسیار گران است. حتی حمل‌ونقل آن‌ها نیز می‌تواند مشکل‌ساز  باشد. در عوض، با انتخاب آثار کوچک‌تر می‌توانید آنها را در چند ردیف  به‌صورت کلاژ روی دیوار نصب کنید. با این کار دکوراسیون دیواری امروزی  خواهید داشت.

تابلوها را طبق یک الگوی  چندتایی و به‌صورت دو لت یا سه لت به دیوار نصب کنید. فراموش نکنید که بین  هر تابلو حدود ۵ سانتی‌متر فاصله بگذارید. اگر دیوار بزرگ‌تری دارید،  می‌توانید این فاصله را بیشتر کنید. فقط فراموش نکنید که همه تابلوها را  به‌صورت یک‌پارچه فاصله‌گذاری کنید.

تابلو دیواری

گزینه  دیگر برای دکوراسیون دیوار استفاده از دیوارنماهای قابل‌جابه‌جایی است. با  استفاده از این دیوارنماها، می‌توانید یک نقطه کانونی هیجان‌انگیز به‌دست  آورید.

نکته آخر، برای دکوراسیون دیوار بزرگ این است که به‌دنبال یک اثر پرطراوت و قدرتمند باشید.

چگونه تابلوها را به دیوار آویزان کنیم؟

نکتهٔ  بعدی درباره فاصله اثر هنری از زمین است. ارتفاع تابلو مسئله‌ای است که در  اکثر مواقع ‌اشتباه انتخاب می‌شود. قاعده عمومی این است که تابلو را در خط  دید (sight line) بیاویزید تا برای تماشای آن زیادی به بالا یا پایین نگاه  نکنید. طبق این قاعده، فاصله مرکز تابلو تا زمین چیزی حدود یک متر و نیم  خواهد بود.

اگر تابلو را بالای یک مبل  یا میز نصب کرده‌اید چطور؟ برای دکوراسیون دیوار در چنین حالتی، قسمت پایین  تابلو را با فاصلهٔ ۱۵ تا ۲۰ سانتی‌متری از اثاثیه به دیوار نصب کنید.

زمانی  که نقطه‌ای خاص از دیوار را برای نصب تابلو مد نظر قرار دادید، با استفاده  از چسب کاغذی، دورتادور تابلوی فرضی را روی دیوار علامت‌گذاری کنید. حالا  می‌توانید محل قرارگیری تابلو را راحت‌تر مجسم کنید. کمی به عقب بروید و  ببینید آیا محل قرارگیری تابلوی فرضی روی دیوار مناسب است یا خیر.  کمی خلاقیت به‌خرج دهید؛ ممکن است به‌دلیل وجود گلدان یا صندلی در گوشه  اتاق، بخواهید تابلو را کمی خارج از مرکز قرار دهید تا از پوشیده ماندن  بخشی از اثر هنری در پشت وسایل جلوگیری کنید.

راه‌های  مختلفی برای نصب وسایل دکوری روی دیوار وجود دارد که بسته به وزن تابلو،  می‌توانید بدون سوراخ کردن دیوار و با استفاده از چسب خمیری، تابلو را به  دیوار نصب کنید.

تزیین دیوار

ایده‌های برای دکوراسیون دیوار

تابلوهای  مناسب برای دکوراسیون دیوار در اندازه‌ها و شکل‌های مختلف موجود است؛  تابلوهایی به‌شکل سنتی، سبک، بدون قاب، کلاژ اشیاء، مجسمه‌های فلزی دیواری  و… . از این نمونه‌ها برای گرفتن ایده کمک بگیرید:

  • مجسمه و دکورهای فلزی
  • پنل‌های دیواری
  • نمایش متقارن تابلوها به‌شیوه‌ گالری‌ها
  • دکوراسیون دیوار به‌سبک خلاقانه و بدیع
  • تابلوهای رنگی شلوغ و زنده

حالا  شما نیز مثل یک فرد حرفه‌ای برای انتخاب تابلو مناسب و دکوراسیون دیوار  خانه‌تان آماده هستید. دیوارهای سفید و بی‌روح خانه را با تابلوهای بزرگ،  رنگارنگ یا بافت‌دار زنده کنید و از محیط جدیدتان لذت ببرید.

تابلو فرش

همچنین بخوانید:

ایده‌هایی برای دیزاین مبل‌ها 

ایده‌هایی برای طراحی دیوار آشپزخانه 

دیوار پشت مبل را چگونه تزیین کنیم؟ 

ایده‌هایی برای ایجاد دیوار گالری در خانه 

چگونه از تابلوهای بزرگ دیواری در دکوراسیون استفاده کنیم؟ 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید



:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

اتاق‌خواب در عین پرداختن به نیازهای جسمی و رفع خستگی‌ها باید از لحاظ روحی و ذهنی نیز انسان را از خستگی خارج کند.

وسایل اتاق خواب

اتاق خواب

در  دید اکثر ما در نگاه اول اتاق‌خواب محدود به تخت‌خواب و کمد می‌شود، اما  شاید جزییات ریزی کنار این دو عنصر اصلی و اولیه قرار می‌گیرد که نقش  بیشتری در جلوه و زیبایی بصری دکوراسیون داخلی اتاق خواب داشته باشد،  جزییاتی که تاثیرگذاری آنها در برخی موارد بیشتر از داشتن یک تخت‌خواب نرم می‌تواند در آرامش‌پذیری ما موثر باشد. با این نوشتار از مجله دلتا همراه باشید تا با هم به بررسی برخی از وسایل اتاق خواب ساده اما کاربردی بپردازیم.

آباژور

یک  آباژور منحصر به فرد همان چیزی است که در نگاه اول شما را جذب می‌کند. این  آباژور حتی اگر در ترکیب رنگی با دیگر عناصر اتاق نباشد به عنوان یک عنصر  جذاب و منحصر به فرد می‌تواند عمل کند. آباژور زیبا و جذاب از آن عناصر  ویژه‌ای است که نیاز نیست فقط در زمان کاربرد حضورشان مفید باشد. حتی زمانی  که خاموش است و کاربردی ندارد می‌تواند جذاب باشد و تاثیر خود را در محیط  ایجاد کند.

اباژور اتاق خواب

آینه

آینه  الزاما نباید با یک کنسول همراه باشد. خودتان را از قید و بندهای قوانین  طراحی دکوراسیون رها کنید. آنچه که  بیشتر از همه برای شما با اهمیت است حس  فردی و درونی نسبت به وسایل اتاق خواب است. البته این موضوع را نباید  نادیده گرفت که هنجارشکنی‌ها هم باید روی قاعده و قانون باشند. به سادگی  دیوار مقابل تخت را با یک آینه شیک و منحصربه‌فرد پر کنید.

وسیله اتاق خواب

کتابخانه

کتابخانه‌  یکی دیگر از همان عنصرهای دوست داشتنی است که کاربردی بیشتر از یک اکسسوری  نظم دهنده دارد. می‌توانید این طبقات را با کتاب‌های رنگارنگ یا حتی مجلات  روزمره و لوازم دکوری جذاب کنید. قطعا داشتن یک کتابخانه جذاب شما را  بیشتر برای مطالعه ترغیب می‌کند.

تابلو

تاثیر  چشم‌گیر تابلو‌ها را در فضای اتاق‌خواب جدی بگیرید. این تابلوها می‌تواند  اثر هنری، منظره‌ای روح‌نواز یا حتی لحظات دوست‌داشتنی و خصوصی شما باشند.  حتی می‌توانید از قاب عکس‌های زیبا استفاده کنید که پس زمینه آن‌ها قابل  تعویض است و هر از گاهی عکس پس‌زمینه را عوض کنید و به سادگی یک تغییر  دکوراسیون جذاب و بی‌دغدغه و مقرون به صرفه داشته باشید.

اتاق خواب

پاف

پوف‌های  جذاب همان دوست داشتنی‌های خارق العاده‌اند که به سادگی می‌توانند با روح و  روان ما بازی کنند. یکی از آن‌ها را تهیه کنید و در اتاق خواب قرار دهید و  مطمئن باشید که همه شیفته‌اش می‌شوند.

دکور اتاق خواب

فرش

از  فرش غافل نشوید. فرش‌ عنصر کاربردی در فضا است که می‌تواند فضا را  منحصربه‌فرد کند. حتی اگر فرش شما ابعاد کوچکی دارد باید روی طرح و کیفیت  آن تمرکز کنید. فرش می‌تواند نقطه کانونی اتاق‌خواب و در زیبایی بصری  اتاق‌خواب تاثیر به‌سزایی داشته باشد.

سبد

اگر  از آن دسته افراد پر مشغله هستید که فرصت شست و شو و اتو کشی لباس را  ندارید و این پروسه خطیر را به آخر هفته‌ها موکول می‌کنید برای لباس‌های  خود سبدی تهیه کنید و در کمد قرار دهید. طبقه‌بندی و نظم‌دهی کمدها به  اندازه خود فضای داخلی اتاق بااهمیت است و در آرامش فکری  بسیار موثر خواهد  بود.

دکوراسیون اتاق خواب

 

پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر نوشتار “دکوراسیون اتاق خواب بی نقص!” را بخوانید.

همچنین بخوانید:

دکوراسیون داخلی برای منزل کوچک 

طراحی دکوراسیون اتاق خواب با کمترین هزینه 

نکات چیدمان تابلو 

انواع پاف مبل 

چند ایده برای تزیین پشت مبل 


با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید :



:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
برای طراحی دکوراسیون پذیرایی بزرگ می‌توانید به سلیقه شخصی، استفاده از قفسه‌های دکوری، تغییر مبلمان، انتخاب لوستر مناسب و ... رجوع کنید.
دکوراسیون پذیرایی بزرگ

حتما تا به حال شنیده اید که می‌گویند هر چه فضا بزرگتر باشد دردسر چیدمان و دکوراسیون آن سخت‌تر است؟! اکنون می‌خواهیم اشتباه بودن این نظر را اثبات کنیم. در این مطلب از مجله دلتا ما نیز به سراغ بررسی ایده‌ها و نکات کارآمد در  مورد  دکوراسیون پذیرایی بزرگ می‌رویم.

دکوراسیون و طراحی داخلی در صورت اجرا به روش درست و اصولی کاری دلنشین و دوست داشتنی خواهد بود. چیدمان منزل بر خلاف تصور عده‌ای، نیاز به تخصص و مطالعه دارد و باید با دانستن نکات و رعایت اصول انجام شود. در غیر این صورت نتیجه‌ای نامناسب  خواهد داشت. در صورت داشتن فضایی بزرگ، امکان پیاده کردن طرح‌های بسیاری را بدون محدودیت در اختیار خواهید داشت. اما فراموش نکنید بزرگی فضا به آن معنا نیست که با شلوغ کردن آن نوعی اغتشاش بصری در فضا ایجاد کنید. بلکه محیط باید تعادل را در بهترین حالت خود داشته تا طراحی دکوراسیونی هال و پذیرایی شما زیبا باشد.

دکوراسیون پذیرایی

تزیین پذیرایی بزرگ با تصاویر خانوادگی

یکی از بهترین و دوست داشتنی‌ترین ایده‌ها در خصوص دکوراسیون پذیرایی بزرگ استفاده از تصاویر خانوادگی و آلبوم هایتان است. این ایده به جز پر کردن دیواره‌های خالی باعث می‌شود فضا صمیمی‌تر و گرم‌تر به نظر برسد.

همه افراد علاقه‌ زیادی به تماشای عکس و یادآوری خاطرات گذشته دارند بنابراین این ایده نوعی سرگرمی به حساب آمده و سبب گذراندن وقت افراد می‌شود. برای اجرای آن کافی است عکس‌های مورد علاقه‌ خود را قاب گرفته و در جای مناسب به کار برید. می‌توانید بسته به سلیقه و خلاقیت خود در مورد ابعاد عکس‌ها تصمیم گیری کرده و از اندازه‌های مختلف بهره برید. نکته‌ی مهم استفاده از عکس‌ها در جای مناسب است که باید تناسب و تعادل محیط را بهبود بخشد.

استفاده از قفسه برای دکوراسیون پذیرایی بزرگ

نصب قفسه در فضا را هیچ گاه فراموش نکنید. قفسه علاوه بر پر کردن دیوار‌های خالی ، تناسبات بصری محیط را بهبود می‌بخشد. از طرفی نصب قفسه هزینه‌ چندانی برایتان نداشته و اجرای راحتی نیز دارد.

دکوری‌های مورد استفاده روی قفسه‌ها نیز اهمیت ویژه‌ای دارند. سعی کنید از وسایلی استفاده کنید که بر زیبایی فضایتان بیفزاید و یا سبک و سیاقی را که به دنبال آن هستید در انتخاب وسایل خود رعایت کنید. درحقیقت قفسه جایگزین بوفه‌های سنتی در سبک مدرن است و طرفداران بسیاری نسبت به بوفه پیدا کرده است.

دکوراسیون پذیرایی

استفاده از مبلمان مناسب برای دکوراسیون پذیرایی بزرگ

‌می‌توان گفت که مبل، قلب فضای پذیرایی است یا به عبارتی نقطه‌ی کانونی این فضا به حساب می‌آید؛ بنابراین انتخاب مبلمان به عنوان چشم گیرترین عنصر پذیرایی باید با وسواس بیشتری انجام شود. با توجه به سبک طراحی داخلی و سلیقه‌ خود نسبت به انتخاب مدل مبلمان‎تان اقدام کنید.

 نکته‌ی مهم رنگ مبلمان شما است که باید در هماهنگی و یا ارتقا کیفیت محیط باشد.شایان ذکر است که راحتی مبلمان مهم‌ترین ویژگی آن است، بنابراین راحتی را هیچ گاه فدای زیبایی نکنید.

دکوراسیون داخلی

انتخاب درست لوستر برای دکوراسیون پذیرایی بزرگ

لوستر نیز جزیی از نقاط کانونی فضای پذیرایی به حساب می آید و باید در انتخاب آن نهایت دقت را به خرج دهید. به لطف طراحان و تولیدکنندگان طیف گسترده‌ای از طرح‌ها و سبک‌ها در رنگ‌های مختلف در بازار عرضه شده است که می‌توانید با توجه به سبک دکوراسیون داخلی فضای پذیرایی خود دست به انتخاب بزنید.

لوستر پذیرایی

استفاده از گیاهان سبز برای دکوراسیون پذیرایی

گیاهان سبز به جز پر کردن فضا باعث تزریق شادابی و نشاط به محیط زندگی شما می‌شود؛ بنابراین می‌توان ویژگی مثبت آن‌ها را نحوه‌ تاثیر گذاری بر روحیه ساکنان دانست. با توجه به زندگی آپارتمانی این روز‌ها می‌توان خلا فضای سبز رو به طور کامل در خانه‌ها احساس کرد. در این صورت استفاده از گیاهان سبز را نه فقط به دلیل زیبایی بلکه می‌توان به سبب ضرورت به کارگیری شان یک الزام دانست. نوع و نحوه‌ آراستگی گیاه سبز نیز می‌تواند بر ارتقای کیفی فضا تاثیر گذار باشد. مکان قرارگیری این گیاهان نیز از دیگر نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

دکوراسیون داخلی

 استفاده از پارتیشن در دکوراسیون پذیرایی بزرگ

اگر فضای پذیرایی تان بزرگ بوده و نیاز به بخش بندی برای هویت بخشی بهتر به آن دارید، می‌توانید از پارتیشن‌هایی مانند پاراوان برای رسیدن به این هدف بهره بگیرید. امروزه پارتیشن‌ها دنیایی از رنگ و طرح‌ها را داراست بنابراین می‌توانید اطمینان داشته باشید که با توجه به هر سلیقه و سبکی که دارید نمونه‌ مورد نظر خود را خواهید یافت. البته اگر نمونه‌ی بسیار خاصی مد نظرتان است می‌توانید آن پارتیشن را سفارش دهید تا به طور اختصاصی برایتان تولید کنند.

دکوراسیون داخلی



:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
اتاق نشیمن یکی از اتاق‌های مهم خانه است. اعضای خانواده در اتاق نشیمن دور هم جمع می‌شوند و گفتگو می‌کنند و و از صحبت های یکدیگر استفاده می کنند.
ست مبل با پرده

برای اینکه اتاق نشیمن خانه شما دلنشین و دکوراسیونی متوازن داشته باشد، باید از نحوه انتخاب ست مبل با پرده آگاهی کامل داشته باشید. هم پرده و هم مبل، دو وسیله بزرگ دراتاق نشیمن و دیگر اتاق‌های خانه اند و رنگ و طرح آن‌ها تاثیر بسیار مهم و تعیین کننده‌ای بر کلیت فضای خانه شما دارد. ما در این بخش از مجله دلتا با توجه به رنگ‌های احتمالی و پرطرفدار مبل، چند مثال ست مبل با پرده را مطرح می‌کنیم.

ست کردن پرده با مبل قرمز

هر رنگ غالبی، زیرطیف‌های رنگی خودش را دارد. قرمز هم همین‌طور است. اگر مبل قرمز دارید، بهتر است که دیوارهای اتاق شما سفید نباشند. در عوض دیوارها را به رنگ عاجی یا یک رنگ خنثی خیلی روشن رنگ آمیزی کنید تا با رنگ قرمز مبل به توازن برسند.

رنگ پرده‌ها را نیز دقیقا با توناژ و طیف رنگی مبل هماهنگ کرده و رنگ قرمز پرده را مشابه قرمزی مبلتان انتخاب کنید. اگر قرمزی پرده‌ها کمی نارنجی‌تر یا زرد‌تر از رنگ قرمز مبلتان بشود، ست مبل با پرده اتاق شما متوازن نخواهد شد. همین‌طور اگر قرمزی پرده کمی صورتی‌تر یا قرمز‌تر از قرمزی مبلتان بشود، باز هم به مشکل برخواهید خورد.

اگر دلتان نمی‌خواهد که اتاق بیش از حد قرمز شود، می‌توانید از رنگ‌های خنثی برای پرده‌ها استفاده کنید. استفاده از رنگ‌های خنثی برای تمام ست‌ها، در تمام زمینه‌ها جواب می‌دهد!

طیف رنگی

مبل طوسی و پرده مناسب برای آن

رنگ طوسی هم یکی از پرطرفدار‌ترین رنگ‌ها برای مبلمان است. می‌توانید مبل طوسی را با پرده‌های نوک مدادی یا مشکی ست کنید.

مبل طوسی همچنین با پرده‌های آبی و طوسی بسیار روشن هم ست می‌شود و فضا را به تعادل و زیبایی می‌رساند. استفاده از کفپوش‌های طرح چوب، سردی رنگ طوسی را می‌گیرد و فضا را صمیمی و گرم جلوه می‌دهد. یادتان باشد در استفاده از مبل و پرده طوسی دیوارها را خیلی سفید نکنید تا توازن فضا به هم نریزد. در عوض می‌توانید از رنگ‌های طوسی روشن یا انواع کرم‌ها استفاده کنید.

در استفاده از رنگ طوسی برای ست مبل با پرده، اگر می‌خواهید کمی رنگ به فضا اضافه شود، می‌توانید اندکی رنگ یاسی به فضا اضافه کنید. کوسن‌ها، شال مبل، پرده، و دیگر لوازم تزیینی می‌توانند مقدار بسیار کمی از رنگ یاسی داشته باشند تا فضا رنگین‌تر شود.

رنگ‌های دیگری هم وجود دارد که می‌توانند به فضای طوسی رنگ و روح دهند، مثل زرد و قرمز؛ ولی هیچ کدام آرامش رنگ یاسی را ندارند و با رنگ طوسی به خوبی ست نمی‌شوند.

ست مبلمان

مبل قهوه ای و سیاه

مبل قهوه‌ای تیره و سیاه، از آن انتخاب‌های خاص است که هر اتاق نشیمنی را بسیار شیک و منحصر به فرد می‌کند. ولی اگر اتاق نشیمن کوچک باشد، انتخاب این رنگ‌ها با مشکل مواجه خواهد شد. ولی با انتخاب پرده‌هایی با رنگ مناسب می‌توانید این احساس خفگی فضای کوچک را از بین ببرید.

استفاده از پرده‌های حریر و روشن، تیرگی مبل سیاه یا قهوه‌ای تیره را خنثی می‌کند و احساس دلباز بودن را به فضا می‌دهد. همچنین ترکیب سیاه و قهوه‌ای تیره با آبی، حسی دلنشین و صمیمی را القا  و فضا را بسیار زیبا و متوازن می‌کند.

مبل مشکی همچنین به خوبی با پرده قرمز و سفید هماهنگ می‎شود و فضایی بسیار زیبا و دلپسند به وجود می‌‌آورد.

انواع مبلمان

همچنین بخوانید:

انواع پرده برای اتاق خواب

ایده‌هایی برای دیزاین مبل‌ها

انواع پرده در دکوراسیون داخلی

چه رنگ پرده‌ای برای خانه مناسب است؟



:: بازدید از این مطلب : 298
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
قرار نیست، چون خانه‌مان کوچک است تسلیم کوچکی شویم و نتوانیم دکوراسیون دلخواهمان را در آن پیاده کنیم. در این مقاله نکاتی را خواهید خواند که به شما در دکوراسیون پذیرایی کوچک کمک می‌کند.
دکوراسیون پذیرایی کوچک

دکوراسیون پذیرایی بزرگ کمی راحت‌تر است تا دکوراسیون پذیرایی کوچک اما با راهکارهایی می‌توان یک پذیرایی کوچک را بهتر به نمایش بگذارید. داشتن یک اتاق پذیرایی کوچک به این معنا نیست که نمی‌توانید دکوراسیون و سبک خودتان را اجرا کنید. به خانه تان تنها به چشم یک فضای کوچک که باید با آن سر کنید نگاه نکنید. فکرتان را باز کنید چرا که چندین روش وجود داد که می‌توانید این نکته‌ی منفی را به یک مزیت تبدیل کنید. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید.

میز بزرگ ممنوع

به جای یک میز عسلی بزرگ به دنبال چند عسلی کوچک باشید. از میز‌های غول پیکر که فقط و فقط فضا را اشغال می‌کنند و جای رفت و آمد را تنگ، دوری کنید.

دکوراسیون اتاق نشیمن

کف را روشن کنید

اگر کف سازی شما تیره رنگ است، با افزودن یک قالیچه‌ی رنگ روشن رنگ‌ها را باهم ترکیب کنید. هرچه از رنگ‌های روشن بیشتر استفاده کنید، احساس دلبازی بیشتری به خانه‌تان می‌دهید.

یکی برای همه

به دنبال اسباب و اثاثیه‌ای باشید که با داشتنشان با یک تیر چند نشان بزنید!

چیدمان پذیرایی

رنگ‌های خنثی و هماهنگ کارساز هستند

اگر می‌خواهید ریسک نکنید، به سراغ رنگ‌های خنثی بروید که بر فضای اتاق چیره نشوند، مثل سفید. سپس یک ترکیب همانگ از آن بیرون بکشید و در همه جای خانه از آن پیروی کنید.

دکوراسیون اتاق نشیمن

جسارت داشته باشید

با اینکه فضای پذیرایی شما ممکن است کوچک باشد، اما مجبور نیستید حتما از رنگ‌های خنثی استفاده کنید. رنگ‌های بولد و تیره هم می‌توانند فضا را دلباز نشان دهند، پس نگران نباشید و اجازه دهید خلاقیتتان شکوفا شود. اما اگر تصمیم به این کار گرفتید، از رنگی استفاده کنید که براق و صیقلی باشد تا نور را به خوبی بازتاب دهد. درست مثل رنگ‌های خنثی یا آیینه، اینکار هم فضای بزرگتری ایجاد می‌کند.

پرده‌ها را بالا نصب کنید

به جای نصب پرده‌ها درست در بالای پنچره آن‌ها را در نزدیکی سقف نصب کنید. این کار باعث می‌شود حس ارتفاع بیشتری در اتاق ایجاد شود و آنگاه فضا بزرگتر به نظر می‌رسد.

چیدمان پذیرایی

مبلمان با پایه‌های باریک

از مبلمان اثاثیه‌ حجیم دوری کنید و لوازمی را انتخاب کنید که پایه‌های باریک و با فاصله کمی از سطح زمین دارند. این امر به جریان هوا، فضا و انرژی کمک می‌کند و از شلوغی فضا می‌کاهد.

نور طبیعی را به خانه بیاورید

حتی اگر پرده در خانه دارید، بازهم جلوی ورود نور خورشید به خانه را نگیرید. نور یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها در دکوراسیون پذیرای کوچک به حساب می‌آید؛ بنابراین با دریافت نور به حداکثر توان حس کوچکی فضا را به کل فراموش کنید.

نورپردازی پذیرایی

با استفاده از آینه تصور فضای بیشتر ایجاد کنید

آینه‌ها همیشه یک راه کلاسیک برای دکوراسیون پذیرایی کوچک بوده‌اند. آینه علاوه بر بازتاب نور با منعکس کردن تصویری از فضا به ذهن شما و میهمانان شما حقه می‌زنند تا تصور کنید که در فضای بزرگتری هستید.

 



:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 آبان 1399 | نظرات ()