نوشته شده توسط : مجله دلتا
شکل، در انتخاب هر نوع مبلمانی در فضای داخلی جزو گزینه‌های اولیه و مهم است. طرح و دیزاین فضای غذاخوری براساس فرم و اندازه میز غذاخوری تعیین می‌شود.
میز غذاخوری در دکوراسیون

با توجه به اینکه استفاده از میز غذاخوری در دکوراسیون منزل بسیار باب شده است، اما بسیاری از خانواده‌ها هنگام انتخاب مدل و سبک میز غذاخوری دچار اشتباه می‌شوند. همچنین بعد از گذاشتن میز غذاخوری در پذیرایی یا اتاق ناهارخوری، دچار مشکل می‌شوند. در این مطلب از مجله دلتا انواع شکل‌های میز غذاخوری را بر اساس سبک دکوراسیون شما بررسی می‌کنیم تا بهترین تصمیم را بگیرید.

شکل مستطیل

شکل مستطیل به عنوان محبوب‌ترین انتخاب برای میز غذاخوری است. این میز به‌گونه‌ای است که می‌تواند بیشتر از ظرفیتش در طول خود صندلی جا دهد. اگر شکل منزل یا اتاق غذاخوری شما کشیده است، بهتر است از میز مستطیلی استفاده نکنید، زیرا باعث کشیده‌تر دیده شدن فضا می‌شود و ظاهر خوبی به فضا نمی‌دهد.

میز غذاخوری دکوراسیون داخلی

اگر از میز مستطیلی در فضای داخلی که شکل کشیده دارد، استفاده کردید، سعی کنید آن را عمود بر فضای خود قرار دهید.

شکل مربع

شکل مربع، ساده‌ترین شکل میز غذاخوری است. شکل مربع میز برای فضاهای کوچک مناسب است. درواقع اگر متراژ فضای شما کوچک است و علاقه دارید در فضای خود حتما میز غذاخوری داشته باشید، میز مربعی مناسب‌ترین گزینه برای فضای شما است.

میز غذاخوری مربعی

معمولا این فرم میز با ظرفیت‌های ٢ الی ۴ نفر طراحی می‌شود زیرا اگر با ظرفیت بیشتری طراحی شود، بیشتر سطح میز غیرقابل دسترس است یا دسترسی به آن سخت است.

شکل دایره

میز غذاخوری با شکل دایره معمولا از گزینه‌های میزهای کم‌جا هستند، یعنی اگر میز دارای ظرفیت کمی باشد، فضای کمی را اشغال می‌کند. اما اگر میز با ظرفیت بالا باشد، بیشترین مقدار فضا را اشغال می‌کند.

میز دایره ای شکل

میز دایره‌ای هم مانند میز مربعی اگر از یک حدی بزرگ‌تر شود، دسترسی به مرکز میز کار غیرممکنی است. میز دایره‌ای شکل این امکان را می‌دهد که شما تعداد صندلی‌های اضافه‌تری را نسبت به ظرفیت میز قرار دهید.

شکل بیضی

شکل بیضی از گزینه‌های خاص و محبوب است و به دلیل اینکه طول بیشتری نسبت به دایره دارد، فضای بیشتری برای پذیرایی دارد. میز بیضی شکل مانند فرم میز مستطیلی است.

میز غذاخوری در دکوراسیون

در واقع اگر شما فضایی دارید که دارای شکلی کشیده است، سعی کنید از میز بیضی شکل در فضای خود استفاده نکنید و اگر استفاده کردید، آن را به صورت عمودی قرار دهید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب نکات طلایی برای انتخاب آویز و لوستر شیک  را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله مدوزیبائی دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
مکان بدون نور به شدت خالی از روح، سرزندگی و انرژی است. پس با انتخاب زیباترین لوستر و آویز به فضای خانه خود، جانی دوباره ببخشید.
انتخاب لوستر شیک و لوکس

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مراحل طراحی دکوراسیون، نورپردازی فضای داخلی است. نورپردازی، باعث می‌شود مبلمان فضای داخلی شما از نظر رنگ، فرم و… به زیباترین شکل خود جلوه کنند. با انتخاب لوستر شیک و لوکس علاوه بر اینکه نور و روشنایی فضا را تامین می‌کنید؛ باعث زیبایی و درخشندگی دکوراسیون منزل هم می‌شوید. با مجله دلتا همراه باشید.

لوستر را با توجه به متراژ فضا خریداری کنید

کوچک یا بزرگ بودن فضا، اولین نکته‌ای است که در هنگام انتخاب لوستر شیک و لوکس باید به آن توجه کنید. زیرا ممکن است لوستری با شاخه‌های زیاد و آویز بلند انتخاب کنید و پس از نصب، متوجه اشتباه خود شوید و مجبور باشید از تعداد شاخه‌های آن کم کنید که در این حالت زیبایی اولیه لوستر، از بین خواهد رفت.

لوستر شیک

در هنگام خرید لوستر، کوتاهی و بلندی سقف را در نظر بگیرید

طول سقف فضای شما مانند متراژ آن، در انتخاب لوستر اهمیت دارد. به عنوان مثال شما فضایی دارید که دارای چندین طبقه است که از طریق پله‌های داخلی به یکدیگر متصل شده‌اند، در این حالت شما نیازمند لوسترهای آویزی هستید.

انتخاب لوستر شیک و لوکس

اما اگر فضای شما دارای سقفی کوتاه است باید لوسترهای سقفی که در ادامه نمونه‌هایی از آن را قرار داده‌ایم، انتخاب کنید.

به سقف کاذب و هالوژن‌ها توجه داشته باشید

سقف‌های کاذب معمولا فضا را کوچک و شلوغ نشان می‌دهند؛ مخصوصا اگر در آن از هالوژن‌ها هم استفاده شده باشد. پیشنهاد ما این است که در این نوع سقف‌ها، از کوچکترین لوستر با سبکی ساده و کم‌ترین شاخه استفاده کنید.

انتخاب لوستر شیک و لوکس

انتخاب بر اساس سبک دکوراسیون خانه

در اینجا منظورمان همان سبک است. سبک دکوراسیون شما از عوامل تعیین کننده لوستر هستند که باید به آن توجه داشته باشید. اگر فضای شما دارای سبکی کلاسیک و سلطنتی است و از مبلمان کلاسیک و استیل استفاده کرده‌اید، بهترین انتخاب می‌تواند لوسترهای کریستالی و سبک کلاسیک باشد.

سبک دکوراسیون خانه

همچنین اگر فضای شما مدرن است و از مبلمان راحتی استفاده کرده‌اید، لوسترهای مدرن و امروزی مناسب‌ترین نوع است.

کاربری فضا را مشخص کنید

همیشه بر اساس کاربری فضا، نوع روشنایی را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید برای بالای میزناهارخوری خود لوستر تهیه کنید، بهتر است لوستر از نوع آویز و بلند باشد که تمام محدوده‌ میز شما را روشن کند. در این حالت علاوه‌بر اینکه از چیدمان خود لذت می‌برید؛ فضای صمیمانه‌تری را خلق می‌کنید.

انتخاب لوستر شیک و لوکس

علاوه بر مدل لوستر به رنگ آن هم توجه کنید

علاوه‌بر نوع و فرم لوستر، رنگ آن هم باید مطابق با سبک، چیدمان و دکوراسیون شما باشد تا همان‌طور که مدنظر دارید فضای داخلی را جذاب کند. انتخاب رنگ‌های شیک و جدید می‌تواند به شما کمک کند تا لوستر و آویز با تمامی وسایل منزل شما هماهنگی داشته باشند.

نکات انتخاب چراغ

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۵ مبل راحتی خاص و شیک برای خانه شما را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله مدوزیبائی دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
ست کردن رنگ فرش با مبل از جمله مرسوم‌ترین راه‌های چیدمان خانه است. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند رنگ فرش را با رنگ مبل‌های خود ست کنند که کار عاقلانه‌ای به نظر می‌رسد.
ست کردن فرش و مبل

یکی از کهن‌ترین لوازم منزل که همواره در دکوراسیون داخلی کاربرد داشته، فرش است. فرش‌ها به غیر از زیبایی دادن به فضای زندگی ما، باعث گرم شدن محیط می‌شوند و می‌توانند، فضاها را تعریف و مشخص کنند. در این مطلب از مجله دلتا راه‌های مختلف ست کردن فرش با مبلمان را با شما در میان خواهیم گذاشت.

به طور کلی رنگ فرش به سه دسته؛ فرش به رنگ تیره، فرش به رنگ روشن و فرش به رنگ خنثی تقسیم می‌شود.

ست کردن فرش تیره با مبلمان

رنگ‌های تیره‌تر و پررنگ‌تر فرش علاوه بر این که آلودگی و لکه‌ها را کم‌تر نشان می‌دهند، فضای دنج و صمیمی‌تری را نیز ایجاد می‌کنند. اما در عین حال برای خانه‌‎های کوچک و کم‌نور مناسب نیستند. از جمله این فرش‌ها می‌توان به دو رنگ لاکی و سورمه‌ای اشاره کرد.

فرش لاکی

رنگ قرمز لاکی رنگی بسیار خاص است که می‌توانید با مبلمان کرم، طوسی و سبز ست کنید. همین‌طور در هنگام خرید مبلمان برای این فرش هم می‌توانید به سراغ مبلمان راحتی و نئوکلاسیک بروید.

ست کردن فرش و مبل

 فرش سورمه‌ای

برای این فرش می‌توانید از مبل با رنگ‌های سفید، کرم و آبی روشن استفاده کنید. البته اگر به دنبال ایجاد تضاد در دکوراسیون هستید، مبل چرم قهوه‌ای فضای خاص‌تری را ایجاد می‌کند. برای فرش سورمه‌ای، می‌توانید از سبک مبلمان راحتی یا کلاسیک استفاده کنید.

ست کردن فرش روشن با مبلمان

استفاده از رنگ‌های روشن باعث بزرگ‌تر شدن و دلبازتر شدن فضا می‌شود.

فرش کرم

فرش کرم یکی از فرش‌های با رنگ روشن است که با اکثر رنگ‌ها نیز ست می‌شود. بنابراین انتخاب رنگ مبل برای این فرش بستگی زیادی به ترکیب رنگی دکوراسیون‌ خانه شما دارد. فرش کرم هم برای مبلمان کلاسیک، هم مبلمان نئوکلاسیک و هم مبلمان راحتی مناسب است.

ست کردن فرش روشن با مبلمان

ست کردن فرش به رنگ خنثی با مبلمان

رنگ‌های خنثی نسبت به دو دسته قبلی خیلی راحت با بقیه رنگ‌ها ست می‌شوند. رنگ‌های سفید، طوسی و خاکستری در همین دسته قرار دارند.

 فرش طوسی

رنگ طوسی همیشه نماینده سبک‌های مینیمال و امروزی بوده و با مدل مبل‌های راحتی و چستر خیلی خوب هماهنگ می‌شود. در مورد رنگ مبلمان هم باید بدانید که اکثر رنگ‌ها به خوبی با فرش طوسی ست می‌شوند.

ست کردن فرش به رنگ خنثی با مبلمان

گاهی اوقات برای ست کردن فرش با مبل می‌توان بین رنگ مبل و فرش تناسب ایجاد کرد، یعنی شما می‌توانید رنگ فرش‌ خود را با رنگ کوسن‌ها ست کنید. بنابراین اگر مبل‌ با فرش هماهنگی ندارد، با تهیه کردن چند کوسن هم‌رنگ فرش‌ خود این مشکل را برطرف نمایید. البته توجه داشته باشید که رنگ فرش و کوسن‌ها با رنگ مبلمان هم‌خوانی داشته و ترکیب زیبایی را به‌وجود بیاورند.

پیشنهاد مطالعه: به مطلب ۵ راز انتخاب بهترین کاغذ دیواری سر بزنید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله مدوزیبائی دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
کفپوش‌یکی از اجزای مهم در بخش دکوراسیون داخلی است. با توجه به استفاده دائمی و طولانی مدت از کفپوش ها، بهتر است برای انتخاب مناسب، شناخت درستی از ویژگی مصالح آن داشته باشیم.
اصول انتخاب کفپوش

انتخاب کفپوش مناسب برای منزل یکی از دغدغه‌های همیشگی ساکنین منزل و طراحان بوده است. از بین کفپوش‌های فراوانی که در بازار وجود دارد قطعاً انتخاب بهترین کفپوش امری دشوار است. در راستای داشتن یک انتخاب صحیح، در ابتدا با پارکت و سرامیک و مزایا و معایب هر کدام به درستی آشنا شوید و سپس انتخاب کنید. مجله دلتا در این نوشتار به بررسی این موضوع می‌پردازد.

سرامیک

سرامیک از کفپوش‌های قدیمی به حساب می‌آید و لازم به ذکر است که با کفپوش سنگ تفاوت دارد و یکسان نیست. سرامیک‌ها در حالت کلی به دو دسته لعاب‌دار و بی‌لعاب تقسیم می‌شوند، که با‌ توجه به نوع و درجه کیفیت آن، دارای قیمت‌های متفاوتی هستند.

مزایا: داشتن قیمت‌های متنوع، تنوع زیاد در طرح و رنگ، ظاهر جذاب، سازگاری با محیط‌های مرطوب، شستشوی راحت

معایب: لغزندگی بسیار در صورت خیس بودن، شکنندگی بسیار، انتقال سرمای شدیداصول انتخاب کفپوش

پارکت

پارکت کفپوشی از جنس چوب است و قطعا بزرگترین مزایای کفپوش چوبی این است که به عنوان عایق صوتی و گرما عمل می‌کند و زیبایی آن نیز بسیار بیشتر از هر نوع کفپوش دیگر است.

مزایا: لطافت و نرمی، گرما و داشتن دمای یکسان در همه نقاط، تنوع بسیار و راحت بودن ست‌کردن آن با سایر وسایل، داشتن طول عمر طولانی‌تر، ظاهر بسیار زیبا و جذاب

معایب: نیاز به مراقب و درزگیری، ایجاد سر و صدا در صورت عدم نصب درست، نامناسب برای آب و هوای مرطوب به دلیل جذب رطوبت

انتخاب کفپوش مناسب بخش مهمی از یک خانه به حساب می‌آید. شما با کفپوش منزل خود قرار است تا سال‌ها زندگی کنید و از آن استفاده کنید. هیچ زمان به صورت قاطع نمی‌توان اذعان داشت که که کدام کفپوش بهترین است، اما می‌توان با توجه به شرایط هر خانه بهترین انتخاب را داشت.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال یک چیدمان خوب برای اتاق نشیمن هستید مطلب ۵ راز انتخاب بهترین کاغذ دیواری را از دست ندهید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله مدوزیبائی دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
مبلمان راحتی جدید در طرح‌ها، مدل‌ها و رنگ‌های گوناگون و متنوعی تولید می‌شوند که انتخاب را برای هر خریداری سخت کرده‌‌اند. با ما همراه باشید تا مبل خانه خود را انتخاب کنید.
مبل های راحتی شیک و مدرن

مبلمان راحتی جزو عناصر مهم و اصلی اتاق نشیمن و پذیرایی به حساب می‌آیند. قرار دادن مبلمان راحتی جدید در اتاق نشیمن یا هر اتاق دیگری می‌تواند به آن فضا شخصیت بدهد و سبک دکوراسیون اتاق را مشخص کند. در این مطلب از مجله دلتا جدیدترین مدل‌های مبل های راحتی شیک و مدرن را معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

مبلمان راحتی با دسته مستطیل شکل

یکی از مبل‌های راحتی مدرن و شیک، مبل‌هایی با دسته‌های مستطیلی شکل هستند. باید بدانید که این دسته‌ها، نسبت به دسته‌های گرد و منحنی، فضای کمتری را در‌بر می‌گیرند. بنابراین برای استفاده در نشیمن و اتاق‌های کوچک مناسب هستند.

مبل راحتی شیک و مدرن

شکل ساده این دسته‌ها، باعث می‌شود که بتوانید از آن در انواع سبک‌های دکوراسیون استفاده کنید و از این نظر محدودیتی نداشته باشید.

مبلمان راحتی با دسته گرد

مبل‌های راحتی با دسته‌های گرد، طراحی زیبا و ظریفی دارند و اغلب آن‌ها بسیار نرم و راحت هستند. بنابراین این نوع مبل‌ها را بهتر است برای فضاهای غیر رسمی و خودمانی، مانند نشیمن خانه‌ خود خریداری کنید.

مبل های راحتی شیک و مدرن

دسته‌های گرد، سال‌های زیادی است که در طراحی مبل‌ها به‌کار گرفته می‌شوند. پس بهتر است از آن‌ها، در خانه و مکان‌هایی که دکوراسیون کلاسیک یا سنتی دارند، استفاده کنید. برای اینکه مبلمان را به زیبایی بچینید، مطلب چیدمان مبلمان به شکل استادانه را بخوانید.

مبلمان راحتی با دسته منحنی شکل

دسته‌های منحنی شکل، نوع دیگری از دسته‌های مبل راحتی هستند که جلوه‌ای زیبا و لوکس به فضای اتاق می‌دهند. دسته‌های منحنی باریک مثل تصویر زیر، رسمی هستند و بهتر است آن‌ها را برای پذیرایی استفاده کنید.

مبلمان راحتی با دسته منحنی شکل

مبلمان راحتی با دسته شیب‌دار

مبل‌های راحتی با دسته‌های شیب‌دار، جزو مبل های راحتی شیک و مدرن هستند. شما با قرار دادن دست‌های خود روی آن، احساس راحتی می‌کنید. این نوع مبل‌ها با توجه به جلوه و ظاهری که دارند، در فضاهای رسمی و غیر‌ رسمی قابل استفاده هستند.

 مبلمان راحتی با دسته شیب‌دار

قرار دادن مبل‌هایی که دسته‌های شیب‌دار دارند، نسبت به مبلمان‌ دیگر، فضای اتاق را را دلبازتر جلوه می‌دهند و برای نشیمن‌های کوچک مناسب هستند.

مبلمان راحتی با دسته فوم‌دار

در ساخت دسته برخی از مبل‌ها، چندین لایه فوم یا ابر نرم به‌کار می‌برند تا راحتی آن دو چندان شود. این نوع مبل‌ها برای افرادی که عادت به خوابیدن روی مبل دارند، بسیار مناسب و بهتر است. این نوع مبلمان را در نشیمن و یا فضاهای خودمانی قرار دهید.

مبلمان راحتی با دسته فوم‌دار

پیشنهاد مطالعه: مطلب چند اشتباه رایج و تاثیرگذار در چیدمان منزل را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله مدوزیبائی دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
برای چیدمان اصولی دکوراسیون ترفندهایی وجود دارد که اگر به آن‌ها توجه شود می‌توان فضایی متعادل‌تر از نظر زیباشناسی و عملکردی ایجاد نمود.
اشتباهات رایج در دکوراسیون خانه

بسیاری از افراد در چیدمان خانه خود اشتباهاتی را انجام می‌دهند که به دلیل تکرار زیاد، این اشتباهات به اتفاقی عادی تبدیل می‌شوند. این اشتباهات سبب می‌شوند که افراد در خانه احساس آشفتگی و بی‌قراری داشته باشند و از دکوراسیون منزل خود راضی نباشند. در این مطلب از مجله دلتا به اشتباهات رایج در دکوراسیون خانه می‌پردازیم.

خرید مبلمان نامناسب

متناسب نبودن اندازه مبل‌ها با اندازه اتاق از بزرگ‌ترین اشتباهات در دکوراسیون منزل است. بسیاری از افراد زمانی که می‌خواهند مبلمان را انتخاب نمایند، تنها به مد روز بودن آن فکر می‌کنند و مرغوبیت، راحتی و اندازه‌اش را در نظر نمی‌گیرند.

اشتباهات رایج در دکوراسیون خانه

برای سالن کوچک، مبلمان بزرگ به خصوص کاناپه بزرگ استفاده نکنید زیرا اندازه اتاق کوچک‌تر نشان داده می‌شود. از کاناپه‌های بزرگ برای سالن‌های بزرگ استفاده کنید. برای سالن‌های کوچک یک عدد مبل دو نفره و دو عدد صندلی راحتی بخرید.

اهمیت ندادن به روشنایی منزل

از مهم‌ترین اشتباهات رایج در چیدمان خانه نورپردازی نامناسب است. عدم استفاده از نور مناسب در فضا زیبایی دکوراسیون شما را کاهش می‌دهد. بنابراین در فضای نشیمن خود از نورپردازی مناسب استفاده کنید. در دکور منزل خود از چراغ‌های رومیزی و چراغ‌های پایه‌دار مثل آباژور استفاده کنید و تا جایی که می‌توانید چراغ‌های سقفی کم‌نور را به‌کار ببرید.

اشتباهات رایج در دکوراسیون خانه

نصب کردن تابلوها در ارتفاع بالا

در چیدمان تابلو یکی از مهم‌ترین موضوعات نصب تابلوها در ارتفاع مناسب است، تا با چشم‌ها هم‌سطح باشند و از زمین فاصله یک و نیم متری داشته باشند. نصب تابلوها در ارتفاع خیلی بالا یا خیلی پایین اشتباه است.

اشتباهات رایج در دکوراسیون خانه

قرار دادن تمام مبل‌ها پشت به دیوار

برای اینکه ظاهر مبلمان زیباتر دیده شود و فضای نشیمن شما کوچک به‌نظر نرسد، هیچ‌گاه مبلمان خود را به دیوار نچسبانید و با اندکی فاصله از دیوار قرار دهید. عدم ایجاد فاصله بین مبل و دیوار سبب می‌شود بعد از مدتی روی دیوار لک ایجاد گردد.

مبل‌ها پشت به دیوار

یک فرش کوچک برای زیر مبل‌ها انتخاب نکنید

انتخاب یک فرش کوچک به طوری که از مبل‌ها فاصله داشته باشد یک کار رایج، اما اشتباه است. فرشی که می‌خواهید برای فضای نشیمن منزل خود انتخاب کنید باید ابعاد آن به‌گونه‌ای باشد که کمی از دیوار فاصله داشته باشد و تنها به فضای چیدمان مبل‌ها محدود شود.

فرش کوچک برای زیر مبل‌ها

باید انتخاب فرش شما به‌گونه‌ای باشد که وقتی روی مبل می‌نشینید پای شما روی فرش قرار بگیرد. انتخاب یک فرش مناسب به طوری است که یک ست مبلمان و میز ناهارخوری روی آن‌ قرار بگیرد.

قرار دادن تلویزیون در نقطه مرکزی

در بسیاری از خانه‌ها تلویزیون را به‌عنوان زیباترین وسیله در نقطه مرکزی خانه قرار می‌دهند. این کار بسیار تکراری است. پس بهتر است به‌جای این کار کمی تنوع و ابتکار به خرج بدهید و تلویزیون خود را در گوشه قرار دهید یا با دیوار گالری ترکیب کنید.

قرار دادن تلویزیون در نقطه مرکزی

نصب پرده‌ در ارتفاع نامناسب

یکی دیگر از اشتباهات رایج در دکوراسیون خانه نصب پرده‌ در ارتفاع نامناسب است. برای اینکه فضای منزل شما بزرگ‌تر به‌نظر برسد و زیباتر به‌نظر آید، هیچ‌گاه پرده‌ها را در ارتفاع نامناسب نصب نکنید.

نصب پرده‌ در ارتفاع نامناسب

پیشنهاد مطالعه: مطلب چیدمان مبلمان به شکل استادانه را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
برای داشتن دکوراسیون منزل زیبا و چشمگیر راهکارهای متفاوتی وجود دارد. ما در نظر داریم در این مطلب به نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری بپردازیم.
کاغذ دیواری‌ در دکوراسیون

کاغذ دیواری‌ در دکوراسیون اتاق تاثیر چشمگیری دارد و دید کلی آن را دگرگون می‌کند. کاغذ دیواری می‌تواند به اتاق نما و جلوه‌ای خاص بدهد. در این مطلب از مجله دلتا به شما می‌گوییم که چگونه کاغذ دیواری‌هایی را انتخاب کنید که طرح آن‌ها با طراحی دکوراسیون داخلی اتاق‌های شما همخوانی داشته‌ باشند.

قبل خرید حتما امتحان کنید

برای این که نتیجه بهتری بگیرید، یک تکه بزرگ از کاغذ دیواری را همراه خود به خانه بیاورید و آن را روی دیوار مورد نظر امتحان کنید. سپس آن را کنار دیگر وسایل دکوری و مبلمان اتاق بگذارید تا میزان ست بودن آن‌ها را با یکدیگر بسنجید.

کاغذ دیواری‌ در دکوراسیون

انتخاب طرح و رنگ

به این فکر کنید که چه طرح و رنگی از همه بیشتر شما را هیجان‌زده می‌کند و همان را انتخاب کنید. وقتی هدف دقیق خود را بشناسید نصف بیشتر راه را رفته‌اید. به این فکر کنید که طرح نرم و لطیف می‌خواهید یا طرحی شلوغ با رنگ‌های براق و گرم. همه این‌ها در تصمیم نهایی شما برای انتخاب تاثیرگذار است. وقتی دقیقا بدانید که چه چیزی می‌خواهید، در وقت و زمان خود هم صرفه جویی کرده‌اید. این یکی از نکات کلیدی در خرید کاغذ دیواری شیک و زیبا است.

انتخاب طرح و رنگ

هماهنگی با دکور خانه

همه شرایط اتاق خود را برای انتخاب کاغذ دیواری‌ در دکوراسیون در نظر بگیرید. به طرح و رنگ انتخابی خود و ترکیب آن با رو تختی‌ها، نورپردازی اتاق و خلاصه هر آنچه که در اتاق وجود دارد، فکر کنید. یادتان باشد که کاغذ دیواری، جلوه‌ای مدرن در خانه شما است.

هماهنگی با دکور خانه

هماهنگی کاغذ دیواری با سایر فضاها

به این فکر کنید که نمای کاغذ دیواری خانه شما از اتاق‌های دیگر به چه شکل است. ممکن است جلوه کاغذ دیواری انتخابی شما از دور آنقدری هم که شما فکر می‌کنید زیبا و جذاب نباشد. پس حتما این نکته را هم برای انتخاب‌های خود در نظر بگیرید.

هماهنگی کاغذ دیواری با سایر فضاها

توجه به طرح‌ها و جزئیات

به ظرافت طرح‌ها و جزئیات کاغذ دیواری‌ها توجه کنید. برای انتخاب کاغذ دیواری مناسب حتما به این نکته توجه کنید که آیا بافت آن‌ها برای شما مناسب هستند یا نه. آیا می‌توانند توقع شما را مرتفع کنند یا نه؟ بعضی از کاغذ دیواری‌ها گرچه زیبا هستند اما بافت‌های آن‌ها با دکوراسیون داخلی خانه شما هماهنگ نمی‌شود.

توجه به طرح‌ها و جزئیات

پیشنهاد مطالعه: مطلب با ایده‌های جذاب دکور خانه خود را خاص کنید! را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
شاید همه ما تصویری کلی از چیدمان مبلمان نشیمن و پذیرایی در ذهن خود داشته باشیم، اما واقعا نحوه چیدن وسایل و مبلمان در کنار هم به چه صورتی صحیح است؟
چیدمان مبلمان نشیمن

قطعا شما می‌دانید که برای چیدمان یک فضا فقط یک راه وجود ندارد. اما از کجا می‌فهمید که کدام راه بهتر است؟ چه اصولی را مبنای کار خود قرار می‌دهید؟ اگر از یک طراح نظر بخواهید، نکاتی را به شما گوشزد می‌کند که در اثر سال‌ها تجربه متوجه شده است. ما خلاصه‌ای از نکات چیدمان مبلمان نشیمن را در این مطلب با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. همراه مجله دلتا باشید.

قرارگیری مبلمان

اول به وسایلی که دارید، نگاه کنید. مبل‌ها، میز جلومبلی، تلویزیون، پیانو، میز ناهارخوری و بسیاری از وسایل دیگر هستند که شما در نشیمن یا پذیرایی خود استفاده می‌کنید. هر وسیله‌ای باید در جای مناسبی قرار بگیرد. مثلا میز ناهارخوری شما باید تا حد امکان به آشپزخانه نزدیک باشد.

چیدمان مبلمان نشیمن

مبل‌ها را باید طوری قرار دهید که رو به تلویزیون باشد و صد البته تلویزیون باید پشت به دیوار قرار داشته باشد. اگر وسایل اصلی را اول در جای خود قرار دهید، بقیه نیز جای خود را پیدا خواهند کرد.

استفاده از نقطه کانونی

از نقطه کانونی استفاده کنید. شاید بپرسید که نقطه کانونی چیست؟ نقطه کانونی به نقطه‌ای از فضا گفته می‌شود که چیدمان مبلمان در اطراف آن صورت می‌گیرد. وجود یک نقطه کانونی می‌تواند شما را از سردرگمی نجات دهد. شما می‌توانید تلویزیون را در نشیمن خود، نقطه کانونی در نظر بگیرید. بعد از این که نقطه کانونی را پیدا کردید، بهتر می‌توانید روی چیدن مبلمان حول آن‌ها تمرکز کنید.

چیدمان مبلمان نشیمن

استفاده از تقارن

شاید در دکوراسیون خانه‌های امروزی از تقارن به آن شکلی که در گذشته وجود داشت، خبری نباشد ولی با این حال، تقارن همیشه مهم بوده و هست، زیرا به مبلمان و وسایل خانه نظم می‌دهد. تقارن، تعادل می‌آورد و از هرج و مرج و شلوغی جلوگیری می‌کند.

چیدمان مبلمان نشیمن

حتی اگر می‌خواهید یک دکوراسیون مدرن داشته باشید، تقارن را به صورت کلی در نظر بگیرید. به عبارت دیگر، طوری مبلمان را بچینید که فضا دارای تعادل باشد.

در نظر گرفتن فضای رفت و آمد

خیلی اوقات، مبلمان نشیمن و وسایل نشیمن و پذیرایی به قدری نزدیک به هم هستند که نمی‌توان به راحتی از بین آن‌ها رد شد. این ایراد بزرگی است که باید آن را برطرف کرد. در نظر گرفتن فضای کافی برای رفت و آمد در فضا مهم و ضروری است.

سعی کنید چیدمان را طوری انجام دهید که مبلمان در هیچ قسمتی از فضا متراکم نشود. خالی بودن یک بخش و شلوغ بودن بخش دیگر، باعث می‌شود در یک محل آزادانه حرکت کنید و در بخش‌های دیگر دچار مشکل شوید.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر، مطلب با ایده‌های جذاب دکور خانه خود را خاص کنید! را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
در این مطلب ایده‌های زیبا و جذاب برای دکوراسیون داخلی منزل را جمع آوری کرده‌ایم. این ایده‌ها بـه هزینه‌های بالا نیاز ندارند و منزل شـما را بهتر و زیباتر نشان می‌دهند.
ایده های جذاب دکوراسیون منزل

با صرف هزینه کم و کمی خلاقیت می‌توان تغییرات چشم‌گیری را در فضای دکوراسیون منزل به‌وجود آورد. در این مطلب از مجله دلتا به بیان ایده های جذاب دکوراسیون منزل می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

گالری دیواری درست کنید

روی دیوارهای خالی، می‌توانید با ترکیب تابلوهایی در سایزهای مختلف، یک گالری زیبا ایجاد کنید. نیاز نیست که فقط از تابلو استفاده کنید. می‌توانید تابلوها را با بشقاب‌های تزئینی یا دیوارکوب‌های تزئینی نیز ترکیب کنید. توجه داشته باشید که همه دیوارکوب‌ها از نظر هارمونی کاملا با یکدیگر تناسب داشته باشند.

ایده های جذاب دکوراسیون منزل

از یک عنصر بصری بزرگ استفاده کنید

ترکیب یک عنصر بصری بزرگ روی دیوار مانند یک ساعت دیواری بزرگ روی دیوار پشت مبل، به همراه یک گلدان زیبا در کنار آن، جلوه بسیار زیبایی را به‌وجود می‌آورد. به جای گلدان می‌توانید از یک مبل یا صندلی خاص هم استفاده کنید. این چیدمان، فضای شما را بسیار زیبا و متفاوت جلوه خواهد داد. در حالت کلی با ایده‌هایی ساده و جذاب برای دکور کنار مبل می‌توان تغییرات زیبایی را ایجاد کرد.

عنصر بصری بزرگ

از گیاهان استفاده کنید

از ساده‌ترین و ارزان‌ترین راه‌ها برای زیبایی بخشیدن به فضای منزل، استفاده از گیاهان آپارتمانی است. گیاهان هوای داخل خانه را مطبوع می‌کنند و انرژی بسیار خوبی را در فضا جریان می‌دهند. همچنین از نظر ظاهری فضای شما را بسیار زیبا جلوه خواهند داد. می‌توانید از گلدان‌های مختلف روی استند استفاده کنید یا آن‌ها را به کمک قاب یا بند‌های مکرومه به دیوار و سقف آویزان کنید.

استفاده از گیاهان

کمی رنگ بپاشید

اجازه دهید شخصیت شما از طریق رنگ‌هایی که برای دکوراسیون منزل خود انتخاب می‌کنید، بازتاب کند. اگر در انتخاب رنگ تردید دارید، کافی است کمی درباره رنگ‌شناسی، چرخه رنگ، رنگ‌های مکمل و هماهنگ تحقیق کنید. با کمی تلاش می توانید مناسب‌ترین رنگ را برای دکوراسیون منزل خود بیابید.

کمی رنگ بپاشید

پارچه‌ها را عوض کنید

یکی از ایده های جذاب دکوراسیون منزل تغییر پارچه‌ها است. با تغییر پارچه‌ها می‌توانید تحول بسیار زیادی را به‌وجود آورید. این پارچه‌ها می‌توانند شامل روکش مبلمان، کوسن‌ها، پرده‌ها و حتی فرش‌ها باشند. با انجام این کار جلوه و حال و هوای تازه‌ای را به فضای خود خواهید بخشید. می‌توانید با ترکیب بافت‌های مختلف از پارچه‌های متنوع، زیبایی خاصی در جلوه بصری فضای خود ایجاد کنید.

پارچه‌ها را عوض کنید

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۵ رنگ محبوب و خاص برای اتاق نشیمن شما را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
دکوراسیون اتاق نشیمن یکی از مهم‌ترین قسمت‌های دکوراسیون داخلی هر خانه‌ای است. اگر می‌خواهید یک اتاق نشیمن رنگی و زیبا بچینید، این مطلب را تا انتها بخوانید.
رنگ مناسب برای اتاق نشیمن

استفاده از رنگ مناسب برای اتاق نشیمن کاملا به سلیقه شما، هارمونی فضا، نوع دکوراسیون خانه و رنگ وسایل آن بستگی دارد. برای اینکه بتوانید رنگ اتاق نشیمن خود را با دکوراسیون داخلی منزل خود هماهنگ کنید. با مجله دلتا همراه باشید.

رنگ سبز

رنگ سبز از رنگ‌های تکرارشونده و دارای هارمونی متفاوت است. این رنگ انعکاسی از رنگ‌هایی است که در طبیعت بسیار دیده می‌شوند. اگر نشیمن منزل شما از فضای کافی برخوردار نیست، این فضای نشیمن احتیاج به دیوارهایی در طیف رنگی سبز دارد.

رنگ مناسب برای اتاق نشیمن

رنگ سبز می‌تواند یک تازگی و لطافت خاصی را به فضای شما بدهد. همچنین یکی از رنگ‌های خنثی است که می‌تواند فضا را از یکنواختی دربیاورد. رنگ اتاق نشیمن کوچک می‌تواند سبز انتخاب شود.

رنگ خاکستری

انتخاب رنگ خاکستری برای دیوارها باعث می‌شود فضای منزل شما بزرگ‌تر دیده شود. رنگ خاکستری در دکوراسیون مدرن خیلی پرکاربرد است. این رنگ به فضای منزل شما یک چشم‌انداز شیک و درعین‌حال آرام می‌دهد.

رنگ مناسب برای اتاق نشیمن

اگر شما علاقه‌مند به تابلوها و نقاشی‌های مدرن هستید، رنگ خاکستری می‌تواند کمک کند فضای شما هنری‌تر به‌نظر برسد.

رنگ آبی یک انتخاب همیشگی

طیف رنگ آبی همیشه جزو رنگ‌هایی بوده که در فضای خانه‌های قدیمی خیلی به چشم می‌خورد. رنگ آبی دیوارهای نشیمن باعث می‌شود این فضا آرام و رسمی به‌نظر برسد.

رنگ آبی یک انتخاب همیشگی

انواع مختلفی از طیف رنگ آبی برای دیوارها وجود دارد که همه را می‌توان با رنگ طبیعی چوب و کرم ست کرد. اگر کف اتاق شما پارکت است، انتخاب رنگ آبی دیوارها باعث می‌شود فضای شما تمیز و بانظم دیده شود.

رنگ بژ یک انتخاب همیشگی برای دیوارها

در دکوراسیون‌های داخلی رنگ بژ یکی از پرکاربردترین رنگ‌ها برای دیوار است. یکی از رنگ‌‌های مناسب برای اتاق نشیمن رنگ بژ است که یک رنگ نزدیک به رنگ پایه بوده و جزو رنگ‌های قابل‌اعتماد برای دیوارها است.

اگر نشیمن شما کوچک و باریک است برای چیدمان بهتر آن به مطلب ایده‌های جذاب چیدمان نشیمن باریک سر بزنید.

رنگ بژ برای دیوارها

برای کسانی که علاقه‌مند به دکوراسیون مینیمال هستند رنگ بژ جزو رنگ‌های انتخابی است. در واقع برای داشتن یک دکوراسیون خیره‌کننده می‌توان از سایه‌هایی از رنگ سفید تا بژ استفاده کرد.

دیوارهای اتاق نشیمن به رنگ مشکی

رنگ مشکی شاید جزو رنگ‌های انتخابی همیشگی برای دیوارها نباشد. اما جزو یکی از بهترین انتخاب‌ها است. دیوارهایی به رنگ مشکی باعث می‌شوند فضای نشیمن شما غیرمنتظره و رمانتیک به‌نظر برسد.

دیوارهای اتاق نشیمن به رنگ مشکی

درواقع جزئیات معماری منزل می‌تواند در دیوارهایی به رنگ مشکی بیشتر دیده شود. همچنین اگر فضای اتاق نشیمن شما نورگیر است، رنگ مشکی برای دیوار باعث می‌شود که این نور بیشتر و طبیعی‌تر دیده شود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب کدام فرش ایرانی مناسب دکوراسیون منزل شماست؟ را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
در چیدمان اتاق نشیمن همیشه در کنار مبل فضا‌های خالی وجود دارد با استفاده از دکور کنار مبل می‌توانید زیبایی‌هایی به اتاق نشیمن اضافه کنید. با ما همراه باشید.
دکوراسیون کنار مبل

کاناپه یکی از مهم‌ترین قسمت‌های مبلمان در چیدمان اتاق نشیمن یا اتاق خانوادگی شما است. این طبیعی است که بسیار به سبک، اندازه، پوشش و قیمت آن فکر شود. وقتی تصمیم گرفته شد و کاناپه مناسب خود را خریداری کردید و در جای مناسب در اتاق قرار دادید، وقت آن است که توجه خود را به نحوه تزئین فضاهای کنار آن معطوف کنید. در این مطلب از مجله دلتا قصد داریم به شما چند ایده برای دکوراسیون کنار مبل بگوییم تا بتوانید اطراف مبلمان خود را زیباتر تزئین کنید و از فضای اتاق نشیمن خود لذت ببرید.

میزهای انتهایی

رایج‌ترین راهکار برای تزئین محوطه کنار مبل، استفاده از میزهای انتهایی است. میزهای انتهایی میزهای کوچکی با سطح کافی برای قرار دادن یک لامپ و برخی لوازم جانبی هستند. ست مبلمان اغلب شامل یک کاناپه، میز قهوه و دو میز انتهایی است که هرکدام برای هر انتهای کاناپه است. این میزهای کوچک برای تکمیل سبک کاناپه شما طراحی شده‌اند.

دکور کنار مبل

کتاب‌های مختلف

ممکن است قفسه‌های کتاب شما پر شده است و دیگر فضای خالی برای قرار دادن کتاب‌های خود ندارید. در این صورت اگر فضای روی میز قهوه و یا زیر آن خالی است و جا برای گذاشتن چند کتاب روی آن را دارد، از این فضا برای دکور و تزئین روی میز استفاده کنید.

دکور کنار مبل

آینه و قاب عکس

اگر مبلمان خود را به‌گونه‌ای چیده‌اید که کنار آن دیواری خالی قرار دارد، می‌توانید از آن برای دکوراسیون کنار مبل نیز استفاده کنید. کافی است کمی سلیقه به خرج دهید و نسبت به علاقه خود روی دیوار را تزئین کنید. شما می‌توانید روی این قسمت از دیوار خانه خود را با عکس‌های خانوادگی و یا دوستان و عزیزان خود پر کنید.

آینه و قاب عکس

پیشنهاد دیگر این است که در این قسمت از دیوار آینه بزرگی را نصب کنید، چرا که یک آینه قدی مناسب هر اتاق نشیمنی است. شما می‌توانید هر زمان که لازم داشتید، چه روی مبل نشسته باشید چه ایستاده، خودتان را در این آینه نگاه کنید. دقت کنید که این آینه با توجه به سلیقه شما می‌تواند گرد و یا مستطیلی باشد.

اشیای قدیمی

اگر در اتاق نشیمن خود شومینه دارید، مبل خود را در کنار آن قرار دهید و روی شومینه خود را به عنوان دکوراسیون کنار مبل تزئین کنید. شما می‌توانید روی شومینه را با لامپ و یا شمع دکور کنید. می‌توانید روی آن را با چند دست کتاب قدیمی و یا سبدی پر از گلوله‌های نخی نیز بپوشانید.

اشیاء قدیمی یا سبک وینتیج

یک میزچوبی قدیمی را به عنوان میز کناری ترکیبی استفاده کنید. می‌توانید روی این میز را با جعبه‌های عتیقه و یا ظروف سفالی تزئین کنید. در مرحله بعدی می‌توانید در کنار مبلمان خود از وسایل صنایع دستی استفاده کنید. آن‌ها را در یک سبد بزرگ رنگی ذخیره کنید و با استفاده از یک چراغ مطالعه که دارای سایه شیشه رنگی است روی میز کنار مبل بگذارید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ایده‌های جذاب چیدمان نشیمن باریک را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
آشپزخانه قلب خانه است و چیدمان آن به بهترین شکل ممکن سبب می‌شود بر دکوراسیون کل فضا تاثیر مثبتی بگذارد.
دکوراسیون آشپزخانه کوچک

دکوراسیون داخلی آشپزخانه از جمله مهم‌ترین دغدغه‌های طراحان داخلی است ‌بخصوص که در سال‌های اخیر عموما متراژ آشپزخانه‌ها در سرتاسر دنیا کوچک و نقلی شده است. اگرچه در گذشته هم اغلب آشپزخانه‌ها کوچک و نقلی بودند اما امروزه آشپزخانه کوچک در خانه‌های آپارتمانی بیشتر خودنمایی می‎‌کند و به‌همین سبب دکوراسیون در آشپزخانه کوچک تبدیل به یک چالش شده است. در این مطلب از مجله دلتا چند ایده کاربردی به شما پیشنهاد می‌دهیم.

نورپردازی آشپزخانه

نور‌پردازی مناسب یکی از ترفندهای هوشمندانه و اساسی برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه‌ کوچک است. هر چه آشپزخانه شما نور کمتری داشته باشد دلگیر و کوچک‌تر به نظر می‌رسد. از لامپ‌های هالوژن در سقف بالای کابینت‌ استفاده کنید تا آشپزخانه‌ نور بیشتری پیدا کند.

کابینت آشپزخانه کوچک هایگلاس

یکی‌دیگر از روش‌های زیرکانه برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه کوچک استفاده از کابینت‌های بلند و البته براقِ هایگلاس است. برای آشپزخانه حداقل دو کابینت سرتاسری و بلند به ارتفاع سقف آشپزخانه در نظر بگیرید. به این ترتیب هم جای بیشتری برای وسایل باز می‌شود و هم رنگ براق کابینت‌ها با ایجاد خطای دید، آشپزخانه را بزرگ‌تر و دلبازتر از آن‌چه هست نشان می‌دهد.

کابینت هایگلاس

دکوراسیون آشپزخانه مدرن

یکی از مدرن‌ترین روش‌های چیدمان آشپزخانه کوچک و ایرانی، استفاده از کانتر در فضا است. برای دکور این مکان، به جای استفاده از کانترهای ضخیم بهتر است از کانترهای چوبی نازک استفاده کنید تا هم فضای کمتری را اشغال کند و هم فضا را بزرگ‌تر نشان دهد.

حتی اگر می‌خواهید چیدمان این بخش را به سبک آشپزخانه جزیره‌ای بچینید، بهتر است از کانترهای کم حجم و نازک استفاده کنید. به کار بردن کانترهای متحرک یک ایده فوق‌العاده دیگر برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه کوچک است.

دکوراسیون آشپزخانه مدرن

نقشه آشپزخانه کوچک

ایرانی‌ها علاقه زیادی به آشپزی دارند و دورهم غذا خوردن یکی از جذاب‌ترین کارهای روزانه است. به همین دلیل وجود لوازم پخت و پز از جمله فر و مایکروویو در بیشتر آشپزخانه‌ها ضروری است. اگر هنوز در مرحله طراحی و ساخت منزل‌ خود هستید و برای آشپزخانه متراژ زیادی در نظر نگرفته‌اید به یاد داشته باشید که دستگاه فر و مایکروویو را داخل کابینت‌های دیواری تعبیه کنید.

چیدمان این وسایل، روی کانتر یا کابینت‌ها در آشپزخانه‌های کوچک هم فضای زیادی را اشغال می‌کند و هم آشپزخانه را شلوغ و در نتیجه کوچک‌تر نشان می‌دهد.

نقشه آشپزخانه کوچک

پیشنهاد مطالعه: مطلب چطور یک آشپزخانه زیبا و جذاب داشته باشیم؟ را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن


:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
اگر نشیمن خانه شما باریک است و برای چیدمان آن به دنبال ایده های جذاب و کاربردی هستید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.
چیدمان نشیمن باریک

خانه‌های کوچک امروزی برای چیدمان فضاها ما را با چالش‌هایی روبه‌رو کرده‌اند. مثلا نشیمن‌های باریک و کوچک می‌توانند بر خلاف ظاهرشان که در نگاه اول شاید تنگ و گرفته به نظر برسند، بسیار صمیمی و دنج باشند. یک کاناپه، دو صندلی و یک میز جلو مبلی، تمام چیزی است که شما برای ایجاد یک فضای دنج جهت گفتگویی راحت، نیاز دارید. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکاتی برای چیدمان نشیمن باریک می‌پردازیم.

انتخاب مبلمان

  • کاناپه‌ها و مبلمان نیمکتی و توکار، راه‌حلی مناسب برای حداکثر استفاده از فضاهای باریک و کوچک نشیمن هستند.
  • فکر نکنید چون نشیمن خانه شما کوچک و مبل‌های آن کم است دیگر نمی‌توانید رسمی و شیک باشید. با انتخاب مبل‌های لوکس یا کلاسیک جمع و جور و طراحی دکوراسیون شکیل به راحتی می‌توانید یک نشیمن شیک و فاخر داشته باشید.
  • مبل‌های تختی بدون پشتی مانند آنچه در تصویر زیر می‌بینید، حس بزرگی به فضا می‌دهند و در عین حال همه چیز را نزدیک و صمیمی نگه می‌دارند.

چیدمان نشیمن کوچک

چیدمان مبلمان

اگر بخشی از نشیمن شما در مسیر رفت و آمد قرار می‌گیرد، با چیدمان مناسب مبل‌ها، می‌توانید از ایجاد مزاحمت در مسیر پیش‌گیری کنید. مبلمان کم و جمع و جور از رازهای یک چیدمان بهینه است.

چیدمان مبلمان

چیدمان دوبخشی

اگر نشیمن شما بلند و باریک است، می‌توانید از یک کاناپه به عنوان جداکننده استفاده کرده و فضا را به دو بخش تقسیم کنید. مثلا فضای نشستن را اطراف شومینه یا تلویزیون برپا کنید و فضای دیگر را برای میز و صندلی ناهارخوری در نظر بگیرید. برای چیدمان بهتر نشیمن خود مطلب ۵ اشتباه رایج در چیدمان اتاق نشیمن را بخوانید.

چیدمان دوبخشی نشیمن

چیدمان ال شکل

چیدمان دیگری که می‌توانید برای مبلمان خود در این فضاهای کوچک در نظر بگیرید، چیدمان ال شکل با میز دو منظوره‌ای است که می‌تواند مبل هم باشد. همان کاناپه و دو صندلی را این بار به جای روبه‌روی هم، در دو ضلع عمود بر هم بچینید. یک مبل عثمانی نیز می‌تواند به عنوان میز دو منظوره شما باشد.

چیدمان ال شکل

فضای ناهارخوری

اگر در فضای کوچک نشیمن خود، علاوه بر کاربرد نشیمن، کاربری دیگری مانند غذاخوری نیز وجود دارد، همیشه تلاش نکنید آن‌ها را تفکیک کنید. بلکه با رنگ و سبک دکوراسیون، جریان یکسانی را در آن‌ها جاری سازید.

فضای کوچک نشیمن

استفاده از حداقل مبلمان

برای چیدمان نشیمن باریک باید تا جای ممکن از حداقل مبلمان استفاده کنید. مثلا می‌توانید از میزهای عسلی به عنوان میز قهوه‌خوری یا همان میز جلومبلی استفاده کنید و از اشغال فضا توسط میزهای متعدد جلوگیری نمایید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب مبلمان پارچه‌ای یا چرم، کدام برای شما مناسب‌تر است؟ را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
برای انتخاب هوشمندانه در جنس مبل بهتر است مزایای هر یک را بررسی کرده و سپس با سنجیدن آن‌ها تصمیم نهایی متناسب با نیازها گرفته شود.
مبلمان پارچه ای

انتخاب رنگ، طرح، مدل و جنس مبلمان به دلیل تنوع در گزینه‌های موجود از انتخا‌ب‌های چالش برانگیز دکوراسیون داخلی محسوب می‌شود و انتخاب مبلمان پارچه ای یا مبلمان چرم یکی از رایج‌ترین سوالات کاربران برای انتخاب درست است، در ادامه همراه  مجله دلتا باشید.

جنس مبلمان چرم

مزایای استفاده از مبلمان پارچه‌ای

مبل راحتی

مبلمان راحتی پارچه ای بسته به جنس پارچه به کار رفته در آن‌ها و کوسن‌ها و فریم اصلی مبلمان می‌تواند متنوع باشد و میزان راحتی را افزایش یا کاهش دهد اما در حالت کلی مبل‌های پارچه‌ای راحت‌تر از مبل‌های چرمی بوده‌اند زیرا ماهیتی نرم‌تر و منعطف‌تر دارند، از سوی دیگر مبلمان چرمی در تابستان گرم و چسبنده و در زمستان سرد می‌شوند و این احساس خوشایندی در کاربران ایجاد نمی‌کند.

جنس مبلمان پارچه ای

مراقبت و نگهداری

میزان ساییدگی در مبلمان پارچه ای اغلب به ضخامت، جنس و کیفیت پارچه بستگی دارد. البته، در پارچه‌ها با کیفیت بهتر، میزان ساییدگی در گذر زمان کمتر است. در واقع تمیز کردن لک از روی مبلمان چرمی آسان‌تر از پارچه است البته امروزه پارچه‌هایی با کیفیت بالا و مقاوم به لکه و دارای قابلیت آسان برای پاک شدن آسان‌تر در بازار موجود است که برای کاربرانی که مبلمان پارچه‌ای را ترجیح می‌دهند می‌‌تواند گزینه مورد قبولی باشد.

از سوی دیگر چرم مقاومت کمتری نسبت به خراش‌ها دارد برای مثال در منازلی که حیوان خانگی وجود دارد مبلمان پارچه‌ای گزینه بهتری محسوب می‌شود.

تنوع رنگ‌ها و الگو‌ها

چرم می‌تواند رنگ‌های مختلفی داشته باشد، اما پارچه‌ها رنگ و طرح‌های نامحدودی دارند، بنابراین شانس بیشتری برای مطابقت با دکوراسیون موجود را برای کاربر ایجاد می‌کنند.

مزایای استفاده از رومبلی‌های چرمی

ضد حساسیت

افرادی که آلرژی‌ دارند به دلیل جذب مواد و آلودگی‌های مختلف حساسیت بیشتری نسبت به پارچه دارند و انتخاب مبلمان چرمی می‌تواند گزینه مناسب‌تری برای‌ آن‌ها باشد.

مبلمان پارچه ای یا مبلمان چرم

ظاهر

مبلمان چرم ظرافت خاصی به دکوراسیون بخشیده و چه از نوع چرم مصنوعی یا طبیعی سبکی معاصر یا مدرن را با ظاهری شیک و لوکس‌تر به فضا می‌بخشد.

مراقبت و نگهداری

از مزیت‌های اصلی مبلمان چرمی قابلیت پاک شدن آسان است که به دلیل سطح صاف و صیقلی، آلودگی‌ها را جذب نکرده و حتی با ریختن مایعات روی آن به راحتی مثل قبل پاک می‌شود البته نیاز به نظافت روزانه برای جلوگیری از نشستن گرد و غبار روی خود را دارد.

حال می‌توانید خیلی راحت مبلمان پارچه ای یا مبلمان چرم خود را انتخاب کنید.

پیشنهاد مطالعه: در مجله دکوراسیون دلتا مطلب اتاق خواب فانتزی با ایده‌های خلاقانه را مطالعه کنید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
در آپارتمانی با متراژ کم و فضای کوچک زندگی می‌کنید؟ چگونگی چیدمان و دکوراسیون در این فضای کوچک شما را دچار نگرانی می‌کند؟ برای حل این مسئله تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.
کمبود جا در خانه کوچک

در چیدمان و طراحی دکوراسیون، متراژ خانه مهم نیست بلکه انتخاب وسایل، رنگ‌ها و نورپردازی مناسب است که اهمیت دارد. کوچک شدن فضای خانه با از دست دادن برخی عناصر در طراحی داخلی خانه برابر است. در نتیجه ساکنین با مشکل کمبود فضا در خانه‌ روبرو می‌شوند. در این مطلب از مجله دلتا به بیان راهکارهای کمبود جا در خانه کوچک می‌پردازیم.

وسایل چند کاربردی

یکی از رایج‌ترین این وسایل چند کاربردی، مبلمان است. به عنوان مثال می‌توانید از مبل‌های تخت‌خواب‌شو در اتاق خواب استفاده کنید که هم بتوان از آن برای نشستن و هم در شب برای خوابیدن استفاده کرد.

کمبود جا در خانه کوچک

مبل‌های بدون پشتی نیز می‌توانند به جای میز کناری کاناپه استفاده شوند. برخی از این مبل‌ها در داخل، دارای کشو و فضای خالی جهت قراردادن وسایل اضافی هستند.

یک ابزار دیگر میز ناهارخوری است که می‌تواند به شیوه کلاسیک انتخاب شود تا جهت میز کار نیز کاربرد داشته باشد. فضای زیرین برخی از این میز‌ها دارای قفسه برای نگه‌داری کتاب و یا ظروف اضافه خواهد بود.

از فضای زیر تخت به عنوان کمد استفاده کنید

در یک اتاق کوچک تخت فضای زیادی را اشغال می‌کند و جایی برای کمد یا کابینت نمی‌ماند.

بنابراین راهکارهای کمبود جا در خانه کوچک چیست؟ در این حالت پیشنهاد می‌شود که از فضای آزاد زیر تخت به عنوان کمد برای انبار کردن وسایل استفاده کنید. همچنین از اضافه کردن مبلمان یا کابینتی که مانع رفت و آمد می‌شود، خودداری کنید.

مطالب بیشتر در مورد انتخاب تخت‌خواب را در مطلب نکات کلیدی در انتخاب تخت‌خواب بخوانید.

کمبود جا در خانه کوچک

همچنین اگر خانه‌ای که در آن ساکن هستید سقف بلندی دارد، می‌توانید از تخت‌خواب بلند استفاده کنید تا فضای بیشتری زیر تخت فراهم شود.

استفاده خلاقانه از ارتفاع فضا

سقف‌های بلند همیشه کارایی زیادی را با خود به همراه دارند. در خانه‌هایی که متراژ کمی دارند، این سقف‌ها به شدت در معرض دید هستند. سقف‌های بلند که آن‌ها را فضاهایی برای ذخیره‌سازی می‌نامیم، به آزاد کردن فضای سطح خانه و حل مشکل کمبود فضا در خانه کمک شایانی می‌کنند.

استفاده خلاقانه از ارتفاع فضا

استفاده از دیوار‌ها

نکته‌ای که باید در خصوص دیوار به آن توجه کرد این است که نباید به آن تنها به عنوان ابزاری برای آویزان کردن وسایل تزئینی نگاه کرد. بلکه می‌توان از آن‌ها برای نصب میز‌های تاشو و کتابخانه‌های تاشو نیز بهره برد که هم در هنگام جمع بودن به عنوان طاقچه و قفسه کاربرد دارند و هم در هنگام باز بودن به عنوان میز می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

استفاده از دیوار‌ها

استفاده از رنگ

رنگ‌ها نقش مهمی در فضا ایفا می‌کنند. هنگامی که متراژ آپارتمان شما کم است لازم نیست از مبلمان، کوسن و پرده با رنگ‌های مختلف و طرح‌دار استفاده کنید. چرا که موجب شلوغ جلوه کردن و در نتیجه کوچک‌تر نشان دادن فضا خواهد شد.

استفاده از رنگ

استفاده از رنگ‌های خنثی و روشن در خانه‌های کوچک ترفند جالبی است که هم حس آرامش را القا می‌کند و هم فضا را بازتر نشان می‌دهد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۷ راز چیدمان برای اتاق پذیرایی را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
خرید و انتخاب لوستر سقفی جزء انتخاب‌های سخت وسایل خانه است؛ زیرا اکثر افراد در آن تخصصی ندارند، ممکن است در انتخاب آن دچار مشکل شوند.
آویز و لوستر شیک

آویز و لوستر شیک یکی از انواع وسایل دکوراسیون داخلی است که می‌تواند روشنایی فضای شما را زیباتر از قبل کند. لوسترها انواع مختلفی دارند. تنوع انواع لوستر نشان می‌دهد شما باید با دقت بیشتری لوستر مدنظر خود را خریداری کنید. در این مطلب از مجله دلتا شما را با انواع لوسترهای سقفی آشنا می‌کنیم. تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

لوستر کریستالی شاخه‌ای

نوع دیگر از لوسترهای کریستالی، لوستر شاخه‌ای است. این مدل لوسترها همانطور که از اسمشان مشخص است دارای شاخه‌هایی هستند که دست شما را برای انتخاب باز می‌گذارند. شما می‌توانید متناسب با فضا تعداد شاخه‌های لوستر را مشخص کنید.

آویز و لوستر شیک

همچنین قیمت لوستر سقفی کریستال شاخه‌ای با توجه به تعداد شاخه‌ها تعیین می‌شود. هر چقدر تعداد شاخه‌ها بیشتر باشد قیمت لوستر کریستالی سقفی گران‌تر خواهد شد.

لوستر کریستالی کلاسیک

لوستر سقفی از نوع کریستالی یکی از انواع آویز و لوستر شیک است. این لوسترها به کمک کریستال‌هایی به سقف وصل هستند. اگر به دنبال لوستر برای سقف کوتاه هستید و قیمت لوستر ارزان و شیک برای شما حائز اهمیت است، لوستر کریستالی سقفی گزینه مناسبی است.

لوستر شیک

لوستر سقفی آبشاری

مدل سوم، لوستر سقفی آبشاری است که همان‌طور از اسمش مشخص است به صورت آبشاری طراحی شده‌اند و برای فضاهایی با ارتفاع بلند گزینه مناسب‌تری هستند. قیمت لوستر سقفی کریستالی از نوع آبشاری به خاطر ابعاد اندازه‌ای که دارند به نسبت لوسترهای دیگر گران‌تر هستند.

لوستر سقفی آبشاری

لوستر کریستالی گرد

لوستر سقفی در فرم‌های متنوعی ساخته می‌شود. برای مثال لوستر سقفی کریستال مربع، دایره‌ای و فرم‌های دیگر نوعی از لوسترهای کریستالی هستند که شما می‌توانید متناسب با فضا فرم لوستر مدنظر خود را انتخاب کنید.

لوستر کریستالی گرد

لوستر کریستالی مدرن

لوسترها با توجه به سبک دسته بندی می‌شوند یعنی لوسترهای کلاسیک، لوسترهای مدرن و موارد دیگر. لوسترهای کریستالی در دسته لوسترهای کلاسیک به حساب می‌آیند اما به صورت مدرن نیز طراحی و ساخته می‌شود و ترکیبی از کلاسیک و مدرن هستند.

لوستر کریستالی مدرن

پیشنهاد مطالعه: مطلب بهترین مدل‌های فرش برای خانه شما را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
وقتی که در مورد انواع تخت‌خواب فکر می‌کنیم، اولین چیزی که به ذهن خطور می‌کند، آرامش و راحتی در هنگام استراحت و خوابیدن ما است، ایجاد حس خوشایندی که ساعات خوابمان را لذت بخش‌تر می‌کند.
نکات انتخاب تخت‌خواب

تخت‌خواب یک عنصر ضروری در دکوراسیون هر خانه است. بررسی نکات کلیدی انتخاب تخت‌خواب عوامل بسیار زیادی را در بر می‌گیرد. هر چند که اغلب ما هنگام انتخاب تخت‌خواب به دنبال راحتی آن هستیم، اما بد نیست بدانیم که ظاهر تخت‌خواب هم مسئله کم اهمیتی نیست و می‌تواند فضایی خاص و زیبا را برای ما بسازد. در این مطلب از مجله دلتا در کنار معرفی انواع مختلف تخت به نکات انتخاب آن‌ها در دکوراسیون هم پرداخته خواهد شد.

تخت‌های بازشو

این تخت‌ها با این هدف طراحی و ساخته شدند که چیدمان اتاق خواب یا فضای استراحت در منزل را برای کسانی که با کمبود فضای کافی مواجه هستند، راحت‌تر سازند.

تخت‌های بازشو

بنابراین، اگر شما اتاق‌خواب کوچکی دارید و نمی‌دانید چگونه قرار است یک تخت‌خواب را در فضای آن جای دهید، می‌توانید به سادگی از تخت‌های بازشو استفاده کنید. این تخت‌ها در زمان بسته‌شدن به دیوار تکیه می‌دهند و هر موقع که بخواهید به راحتی باز می‌شوند.

تخت در طاقچه

یک سری از تخت‌ها هستند که به جای مستقیما قرار گرفتن روی سطح زمین، روی یک فضای طاقچه مانند یا کشودار قرار می‌گیرند و به همین دلیل تا حد زیادی از سطح کف اتاق فاصله دارند.

این تخت‌ها معمولا در طراحی یکپارچه اتاق‌خواب و خصوصا زمانی که فضا کافی نیست و شما می‌خواهید از حداقل فضای موجود در اتاق خود بیش‌ترین استفاده را ببرید، به کار می‌آیند. چنین تخت‌هایی مرتفع هستند و فضای زیر آن‌ها جای مناسبی برای قرار دادن وسایل مختلف است.

نکات انتخاب تخت‌خواب

تخت با پارتیشن

نوع دیگری از تخت‌ها به گونه‌ای طراحی و اجرا می‌شوند که یک یا چند پارتیشن یا پنل، آن ها را از محیط سایر بخش‌های اتاق جدا می‌کند. این تخت‌ها ظاهر عجیب و غریب یا خاصی ندارند.

تخت با پارتیشن

تنها تفاوتی که با یک تخت عادی دارند در این است که، دید به آن ها از سایر نقاط اتاق‌خواب محدود می‌شود و حریم خصوصی آن ها به خوبی تعریف می‌شود. بعضی از پنل‌ها یا پارتیشن‌های مورد استفاده در اجرای این تخت‌ها کشویی هستند و به راحتی کنار زده می‌شوند.

تخت فلت

این روزها نوع جدیدی از تخت‌ها عرضه شده‌اند که فلت هستند. تخت‌های فلت از جمله تخت‌های مدرن به شمار می‌روند که ساخت آن‌ها بدون استفاده از تزئینات و فرم‌های خاص صورت می‌گیرد. این تخت‌ها ظاهری کاملا ساده دارند و با دکوراسیون‌های مینیمال به خوبی هماهنگ می‌شوند. تخت‌های فلت و مینیمال به خاطر ظاهر ساده خود برای اتاق‌خواب‌های کوچک مناسب هستند، زیرا به مراتب فضای بسیار کم‌تری را اشغال می‌کنند.

نکات انتخاب تخت‌خواب

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال ایده‌های بیشتری برای دکوراسیون اتاق‌خواب خود هستید، به مطلب آرامش‌بخش‌ترین رنگ‌ها برای اتاق خواب سر بزنید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
انتخاب کاغذ دیواری می‌تواند بسیار هوشمندانه باشد. اگر در منزل شما نقطه عطفی وجود دارد که می‌خواهید جلوه بیشتری داشته باشد، از کاغذ دیواری‌ها کمک بگیرید.
نکات انتخاب کاغذ دیواری

یکی از سوالاتی که ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد، این است که آیا باید همه دیوارهای منزل را با کاغذ دیواری پوشاند؟ به نظر شما نکات انتخاب کاغذ دیواری چیست؟ برای پاسخ این سوال با این مطلب از مجله دلتا همراه باشید.

نکات انتخاب کاغذ دیواری

پاسخ این سوال به متراژ خانه شما بستگی دارد. اگر صاحب یک خانه کوچک هستید و مایلید از کاغذ دیواری استفاده کنید، بهتر است این را بدانید که پوشاندن همه دیوارها با این کاغذهای زیبا، کار درستی نیست.

در صورتی‌که خانه بزرگی دارید، دست شما بازتر است. اما باز هم لزومی ندارد همه دیوارها را با کاغذ دیواری بپوشانید. می‌توانید از نکات زیر برای اجرای هر چه بهتر کاغذ دیواری بهره بگیرید.

نکات انتخاب کاغذ دیواری

یک انتخاب هوشمندانه داشته باشید

انتخاب کاغذ دیواری می‌تواند بسیار هوشمندانه باشد. اگر در منزل شما نقطه عطفی وجود دارد که می‌خواهید بیشتر جلوه پیدا کند، از کاغذ دیواری‌ها کمک بگیرید. به عنوان مثال، دیوار پشت شومینه از بهترین نقاط برای نصب کاغذ دیواری به‌شمار می‌رود.

نکات انتخاب کاغذ دیواری

کاغذ دیواری می‌تواند کاری کند که شومینه منزل شما به خاص‌ترین بخش خانه تبدیل شود. به طور کلی، نصب کاغذ دیواری‌ها به صورت تک و تنها در برخی از قسمت‌ها انتخابی هوشمندانه است.

کاغذ دیواری‌های طرح‌دار را محدود کنید

یکی از نکات انتخاب کاغذ دیواری این است که اگر به کاغذ دیواری‌های طرح‌دار علاقه‌مند هستید و مایلید از آن‌ها در دکوراسیون داخلی منزل خود استفاده کنید. بهتر است تنها در یک سری از دیوارها این کار را انجام دهید. ما دیوارهایی که امتداد دیگری ندارند را پیشنهاد می‌کنیم. منظورمان این است که کاغذ دیواری طرح‌ها نباید روی سطح دیوار بچرخد و در دیوار کناری امتداد پیدا کند.

کاغذ دیواری‌های طرح‌ دار

برای فضاهای خاص فکر دیگری داشته باشید

برای فضاهای خاص کاغذ دیواری بهتر است یا رنگ آمیزی؟ شما می‌توانید از کاغذ دیواری‌های طرح‌دار برای دکوراسیون فضاهای خاص منزل خود استفاده کنید. با انتخاب یک کاغذ دیواری منحصر به فرد و متمایز می‌توان روی تفاوت و مجزا بودن یک فضا تاکید کرد. این ترفند برای جدا کردن فضا در منازلی که پلان آزاد دارند، خیلی به‌کار می‌آید.

کاغذ دیواری‌های خاص

عیب و ایرادات فضای خانه خود را بپوشانید

یکی از موهبت‌های نصب کاغذ دیواری، قدرتی است که این پوشش در پنهان کردن عیوب دیوار دارد. اگر دیوارهای منزل شما دارای فرورفتگی یا برجستگی هستند، یکی از بهترین راهکارها برای پوشاندن، استفاده از همین کاغذ دیواری است. بهتر است این دیوارها را شناسایی کرده و ابتدا آن‌ها را پوشش دهید. سپس می‌توانید بقیه دیوارها که سالم هستند را بدون پوشش رها کنید.

کاغذ دیواری زیبا

در ترکیب الگوها با یکدیگر محتاط باشید

مواظب بر هم خوردن تعادل دکوراسیون منزل خود باشید. برخی الگوها به قدری قدرتمند هستند که کل دکوراسیون منزل را تحت تاثیر قرار می‌دهند. ممکن است در مواجهه با دنیای رنگارنگ کاغذ دیواری‌ها و مشاهده الگوهای مختلف، دچار سردرگمی شوید و ندانید انتخاب درست چیست. الگوها را محتاطانه انتخاب کنید و ترکیب آن‌ها را با هم مورد بررسی قرار دهید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۷ راز چیدمان برای اتاق پذیرایی را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
انتخاب جدیدترین مدل فرش پذیرایی متناسب با فضا نیازمند دانستن نکاتی است که در کنار دانستن اطلاعاتی درباره چیدمان فرش در پذیرایی می‌تواند فضایی لوکس و شیک را ایجاد کند.
فرش برای پذیرایی

بهترین مدل فرش برای خانه شما چه مدلی است؟ امروزه انواع کفپوش از جمله سرامیک، سنگ و پارکت برای کف اتاق پذیرایی وجود دارند. فرش و موکت هم یکی از این موارد است. به طور خلاصه می‌توان گفت یکی از وسایل ضروری در خانه هر ایرانی فرش است که بر روی نمای کلی خانه بسیار تاثیرگذار است. با مجله دلتا همراه باشید.

مدل فرش ترک

جدیدترین مدل فرش ترک معمولا در رنگ‌های روشن، خنثی و شاد هستند تا دست مشتری در انتخاب باز باشد. عـدم پرزدهی و در نتیجه خـطـر ایجاد حساسیت یکـی از نکاتی هست کـه در معرفی فرش‌های ترک به آن اشاره می‌شود.

فرش برای خانه

فرش‌های ترک طرح‌ها، مدل‌ها و رنگ‌های متنوعی دارند. اگر تصمیم به خرید این فرش دارید حتما از یک فروشگاه معتبر خریداری کنید تا از خریدتان پشیمون نشوید.

مدل فرش سنتی

یکی دیگر از مدل‌های فرش‌ها، فرش سنتی است. این مدل فرش معمولا به رنگ‌های گرم بافته می‌شود و برای خانه‌هایی به سبک سنتی استفاده می‌شوند.

فرش برای خانه

مدل فرش پذیرایی شیک گرد

فرش‌های گرد جذابیت چشم گیری به سالن پذیرایی می‌دهند. به کمک این فرش‌ها می‌توانید جزییات معماری که در اتاق پذیرایی وجود دارند را به خوبی نمایان کنید.

فرش برای خانه

اگر در اتاق پذیرایی از میزناهارخوری استفاده کرده‌اید می‌توانید از این فرش برای زیر آن استفاده کرده و مرکزیتی در دکوراسیون ایجاد کنید. حتی به کمک فرش گرد می‌توانید فضا را بزرگ تر جلوه بدهید.

مدل فرش دستباف

فرش دستباف ایرانی به‌ طور کلی در ۳ قالب ترنج، خشتی و افشان بافته می‌شود که نوع ترنج آن از همه پرطرفدارتر است. این نوع فرش حاشیه‌ای پهن در اطراف، طرح‌های بیضی و دایره در میانه دارد. فرش‌های دستباف از دور و نزدیک جلوه بسیار زیبایی دارند و بسیار درخشنده هستند.

مدل فرش دستباف

مدل فرش ماشینی

یکی از معروف‌ترین مدل‌های فرش، فرش ماشینی است. این مدل فرش‌ها به نسبت دیگر فرش‌ها قیمت مناسب‌تری دارند و مقرون به صرفه هستند. فرش‌های ماشینی در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی بافته می‌شوند و دست شما را در انتخاب باز می‌گذارند تا متناسب با دکوراسیون اتاق پذیرایی فرش مدنظر را انتخاب کنید.

مدل فرش ماشینی

مدل فرش سالن پذیرایی مدرن

فرش مدرن یکی از فرش‌هایی است که امروزه در اکثر خانه‌های ایرانی دیده می‌شود. این مدل فرش‌ها به‌گونه‌ای هستند که به دکوراسیون داخلی اکثر اتاق‌های سالن پذیرایی هماهنگ می‌شوند.

فرش سالن پذیرایی مدرن

مدل فرش فانتزی پذیرایی

یکی دیگر از مدل‌های فرش که خواهان زیادی نیز دارند، فرش‌های فانتزی هستند. این مدل فرش‌ها دارای تنوع طرحی و رنگی بسیاری هستند و مانند فرش‌های ماشینی دست شما را در انتخاب باز می‌گذارند تا بهترین و مناسب‌ترین مدل فرش را برای سالن پذیرایی انتخاب کنید.

مدل فرش فانتزی

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۷ راز چیدمان برای اتاق پذیرایی را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
زمانی که می‌خواهید از شلف‌ها و قفسه‌های تزئینی در دکوراسیون آشپزخانه استفاده کنید، با به کار بردن رنگ‌های متفاوت می‌توانید، آشپزخانه را به مکانی جذاب‌تر و زیباتر تبدیل کنید.
چیدمان شلف آشپزخانه

زمانی که می‌خواهید آشپزخانه خود را دکوراسیون کنید باید به تمام جزئیات موجود در آن، مانند کابینت‌ها، میز آشپزخانه، زمین، اکسسوارها و تمام لوازم برقی موجود در آن نیز توجه داشته باشید. یکی از جزئیاتی که در سال‌های اخیر به لوازم آشپزخانه اضافه شده و در دکوراسیون آن بسیار محبوب شده است، شلف‌ها و قفسه‌های تزئینی و کاربردی هستند. در این نوشتار از مجله دلتا  به نحوه استفاده از شلف های آشپزخانه پرداخته می‌شود.

نصب در اطراف پنجره

وجود پنجره و نور طبیعی از بزرگ‌ترین مزیت‌هایی است که یک آشپزخانه می‌تواند داشته باشد. اما در بسیاری از موارد، قرارگیری کابینت در کنار آن مانع از رسیدن نور کافی به داخل خواهد شد. شلف‌های باز، در عین حال که همان کارآیی را برای شما دارند، اجازه می‌دهند نور کافی از طریق پنجره‌ها به تمام فضا وارد شود.

نصب در اطراف هود

بعضی از مردم دوست دارند که هود در آشپزخانه به صورت توکار و مخفی نصب شود. اما عده‌ای هم هستند که انتخاب‌شان هودهایی با طراحی خاص بوده و تمایل دارند از آن به عنوان یک عنصر دکوراتیو بهره ببرند. نصب شلف های آشپزخانه در اطراف هود به خوبی می‌تواند این کار را عملی کرده و به فضای اطراف هود دیزاین خاصی ببخشد. این کار از لحاظ کاربردی هم مفید خواهد بود زیرا استفاده راحت و سریع از ادویه‌ها و ابزار پخت و پز را در حین آشپزی فراهم می‌آورد.

شلف های آشپزخانه

استفاده از فضای بالای سینک، مدل شلف آشپزخانه

سینک، یکی دیگر از مناطقی است که زمان زیادی با آن کار دارید. استفاده از شلف‌های باز به جای کابینت‌های بزرگ و بسته علاوه بر این که فضا را برای شما در آشپزخانه بازتر می‌کند، امکان استفاده سریع‌تر از وسایل را نیز افزایش می‌دهد.

پرکردن فضاهای ناقص شلف‌های آشپزخانه

خانه‌ها اغلب دارای گوشه‌های “ناصاف” و عجیب و غریب هستند که به دلایل مختلف گوشه‌های کم عمق زیادی را در آن‌ها به وجود آورده است. طرح‌های ساده برای شلف های آشپزخانه در این موقعیت‌ها بسیار کارآمد و مناسب خواهد بود.

شلف های آشپزخانه

نصب شلف کنار کابینت در انتهای آشپزخانه

با استفاده از شلف های آشپزخانه می‌توانید قسمت‌های بدون استفاده آشپزخانه مانند فضاهای انتهایی را دوباره قابل استفاده نمایید. این فضاها معمولا عمق خیلی کمی دارند و کابینت‌های معمولی قابلیت نصب پیدا نمی‌کنند. در نتیجه راهکار هوشمندانه، سفارش شلف باز به همان اندازه مورد نیاز است.

شلف کنار کابینت هود

قرارگیری شلف آشپزخانه در بالای جزیره

چه کسی می‌گوید قفسه‌ها باید به دیوار وصل شوند؟ شلف‌های آویزان شده از سقف بالای جزیره هم می‌توانند به همان اندازه کارآمد باشند. اگر ارتفاع آن‌ها را متناسب در نظر بگیرید، بدون هیچ مزاحمتی در اختیار شما خواهند بود. همچنین مکان مناسبی برای قرار دادن ظرف‌های مناسب مهمانی برای پذیرایی است زیرا مجبور نخواهید بود مرتب مهمان‌ خود را تنها گذاشته و به آشپزخانه بروید.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال ایده‌هایی جذاب برای دکوراسیون آشپزخانه خود هستید، به مطلب چطور یک آشپزخانه زیبا و جذاب داشته باشیم؟ سر بزنید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
اتاق پذیرایی در دکوراسیون منزل یکی از مهم‌ترین بخش‌ها است چرا که در واقع به عنوان ویترین منزل شما به شمار می‌آید. بنابراین در تزیین اتاق پذیرایی علاوه بر سلیقه باید به اصول طراحی نیز توجه ویژه‌ای داشت.
اتاق پذیرایی شیک و مدرن

دکوراسیون اتاق پذیرایی می‌تواند در حال و هوای منزل شما تاثیر زیادی داشته باشد. اگر در چیدمان آن وقت و انرژی زیادی صرف کنید، می‌تواند دید میهمانان را نسبت به سلیقه شما مثبت جلوه دهد و تحسین برانگیز باشد. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکاتی برای اتاق پذیرایی شیک و مدرن می‌پردازیم.

اکسسوری‌ها را فراموش نکنید

اشیای دکوری و از همه مهم‌تر گیاهان را فراموش نکنید. گیاهان یک روش بسیار ساده برای اضافه کردن رنگ و لعاب به اتاق پذیرایی هستند.

اتاق پذیرایی شیک و مدرن

از رنگ‌های خنثی و متضاد در دکوراسیون پذیرایی بهره ببرید

یک طیف غنی و چشم‌گیر از رنگ‌های خنثی را انتخاب کنید. مثلا دکوراسیونی با دیوارهای سفید، صندلی چرمی کاراملی، اکسسوری‌های برنجی، کاناپه‌های خاکستری و بوفه‌ای به رنگ آبی-خاکستری بسیار مناسب است. گرچه بعضی عناصر با هم متضاد هستند اما ترکیب نهایی هارمونی و هماهنگی دارد.

اتاق پذیرایی شیک و مدرن

چوب را حتما در دکوراسیون داخلی پذیرایی داشته باشید

همه ما این را خوب می‌دانیم که چوب، یکی از برترین عناصر برای گرما بخشیدن به حس و حال فضا است. روش‌های زیادی برای اضافه کردن چوب به دکوراسیون داخلی وجود دارد که هر کدام باعث می‌شود فضا کمی جذاب‌تر به‌نظر برسد. استفاده از چوب به عنوان دیوارکوب، میزهای عسلی، قاب عکس و آثار هنری می‌تواند زیبایی منحصر به‌فردی به فضا بدهد.

اتاق پذیرایی شیک و مدرن

گفتگو را در نظر بگیرید

مهم نیست که اتاق پذیرایی شما چقدر بزرگ باشد اما چیدمان مبلمان باید فضایی دنج و صمیمی برای گفتگو ایجاد کند. بهتر است فاصله بین دورترین صندلی‌ها در چیدمان یک ست مبل نهایتا ۲.۵ متر باشد.

ترکیب رنگی زیبا در اتاق

یک مبل بزرگ ممکن است برای یک اتاق پذیرایی بزرگ بسیار مناسب به‌نظر برسد، اما اگر به دنبال ایجاد یک پذیرایی دنج هستید، بهتر است از مبلمان کوچک‌تری استفاده کنید و کمی فاصله آن‌ها را به هم نزدیک کنید.

بهترین پرده را برای اتاق پذیرایی را انتخاب کنید

انتخاب پرده پذیرایی بسیار مهم است. وظیفه پرده‌ها در اتاق، ایجاد احساس راحتی، حفظ حریم خصوصی و کنترل نور است، پرده‌ها عایق حرارت و صدا هم هستند اما در اتاق پذیرایی زیبایی و شیک بودن پرده بیش از هر چیز دیگری مد نظر است. برای انتخاب پرده‌های اتاق پذیرایی به مطلب  ۵ مدل پرده پذیرایی خاص و شیک برای خانه شما سر بزنید.

انتاخب پرده مناسب

تعادل ایجاد کنید

تقارن، ساده‌ترین راه رسیدن به تعادل است. در یک اتاق پذیرایی متقارن، میز به عنوان نقطه مرکزی چیدمان در نظر گرفته می‌شود و چیدمان دو طرف میز باید یکسان باشد. اگرچه همه اتاق‌های پذیرایی متقارن نیستند اما اگر به درستی دکوراسیون انجام شود، نتیجه یک فضای ساده و در عین حال خیره کننده است.

ایجاد تعادل در دکور اتاق

توجه بر روی نقاط کانونی اتاق پذیرایی

یکی از قوانین چیدمان اتاق پذیرایی شیک و مدرن پیدا کردن نقاط کانونی جذاب و خیره کننده است. این نقاط کانونی می‌تواند یک قطعه بزرگ از آثار هنری و یا یک شومینه باشد. می‌خواهید افراد در اولین نگاه هنگام ورود به پذیرایی با چه چیزی مواجه شوند؟ آن را به عنوان نقطه کانونی در نظر بگیرید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ایده‌های شیک و جذاب برای تزئین میز ناهارخوری را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
بسیاری از خانم‌های خوش سلیقه و خوش ذوق سعی می‌کنند با وسایل تزیینی روی میز ناهار خوری را شیک و متفاوت کنند و آن را از سادگی خارج کنند. اما چگونه میز را تزیین کنیم؟ با ما همراه باشید.
دیزاین میز ناهار خوری

در گذشته سفره‌های ایرانی در خانه مادربزرگ، صفا و صمیمت جذابی داشت که امروزه در اکثر خانه‌ها جای خود را به میز ناهار خوری داده است. فرقی نمی‌کند میز ناهار خوری (۲نفره، ۴ نفره، ۶ نفره) دارید. موضوعی که حائز اهمیت است، تزیین میز ناهارخوری است. در این مطلب از مجله دلتا به ایده و ترفندهای جذاب و ساده‌ای برای دیزاین میز ناهار خوری می‌پردازیم.

استفاده از رانر

تنوع در تولید رومیزی رانر بسیار بالا است. شما می‌توانید با استفاده از رانر جذاب که متناسب با ابعاد میز و هماهنگ با رنگ و شکل منزل شما است، زیبایی بی‌نظیری به دیزاین میز ناهار خوری بدهید. رانر بر روی میز مرزبندی مشخصی تعیین می‌کند و باعث می‌شود شما راحت‌تر میز را تزیین کنید.

دیزاین میز ناهار خوری

دکوری و اکسسوری

دکوری و اکسسوری از وسایل جذابی هستند که به راحتی می‌توانند با دیزاین میز ناهار خوری شما ست شوند و جذابیت فوق العاده‌ای به آن بدهند. اما فراموش نکنید که میز ناهار خوری را بیش از اندازه شلوغ نکنید! در تصویر زیر از انواع تخم‌مرغ‌های رنگی به همراه دسته گل استفاده شده است.

دیزاین میز ناهار خوری

تنوع رنگی

رنگ از عواملی است که علاوه بر دکوراسیون داخلی منزل در چیدمان و تزیین هر چیزی از جمله میز ناهار خوری تاثیرگذار است. سعی کنید میزی را طراحی کنید که رنگ آن مخاطب را جذب کند و او را به وجد بیاورد.

دیزاین میز ناهار خوری

استفاده از بانکه

بانکه‌ها، ظروف شیشه‌ای هستند که کاربردهای متنوعی دارند. یکی از این کاربردها می‌تواند دیزاین میز ناهار خوری باشد. در نمونه زیر می‌توانید چیدمان میز با استفاده از بانکه را مشاهده کنید.

استفاده از بانکه

روکش میز ناهار خوری

استفاده از روکش یا همان رومیزی می‌تواند زیبایی را به میز بدهد و آن را از سادگی خارج کند. اما مزیتی که رومیزی دارد باعث می‌شود، سطح میز کثیف نشود. همچنین اگر میز دارای کثیفی و خط و خشی است، پوشانده شود.

روکش میز ناهار خوری

استفاده از شمع

شمع ایده دیگری است که می‌تواند آرامش خاصی در فضا حکم‌فرما کند. استفاده از پایه‌های شمع به همراه شمع‌های بلند می‌تواند میز شما را زیبا و لوکس کند. پس استفاده از شمع را فراموش نکنید.

استفاده از شمع

رنگ طلایی چیدمان میز ناهار خوری را لوکس می‌کند.

رنگ طلایی عاملی برای لوکس شدن است. شما می‌توانید با استفاده از رنگ طلایی در پایه‌های شمع، قاشق و چنگال و اکسسوری لوکس بودن را به میز انتقال بدهید.

دیزاین میز ناهار خوری

پیشنهاد مطالعه: مطلب چگونه دیوار پشت تلویزیون را جذاب‌تر کنیم؟ را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
بعد از ورود به منزل اولین چیزی که جلب توجه می‌کند، فضای اختصاص یافته به تلویزیون و دکور آن است. برای طراحی دیوار پشت تلویزیون الگوهای زیادی پیشنهاد می‌شود. با ما همراه باشید.
دکور دیوار پشت تلویزیون

دکوراسیون فضای مربوط به تلویزیون یکی از دکوراسیون‌های خاص در طراحی منزل است. قسمت طراحی شده این دکوراسیون در فضای منزل اگر چه بسیار اندک است اما نمود بسیار زیادی دارد. رنگ دیوار پشت تلویزیون نیز جزئی از همین دکوراسیون است. در این مطلب از مجله دلتا به بیان ایده‌هایی برای دکور دیوار پشت تلویزیون پرداخته می‌شود.

رنگ دیوار پشت تلویزیون

انتخاب رنگ و نمای مناسب برای زمینه پشت تلویزیون اهمیت زیادی دارد. تلویزیون معمولا در اتاق پذیرایی قرار می‌گیرد و فضایی که به خود اختصاص می‌دهد به عنوان مرکز خانه شناخته می‌شود.

دکور دیوار پشت تلویزیون

برای انتخاب رنگ دکور دیوار پشت تلویزیون می‌توانید آزادانه عمل کنید و بهتر است در این انتخاب از رنگ‌های شاد استفاده کنید تا محدوده ال‌سی‌دی بصورت برجسته و متمایز نمایان گردد. رنگ‌های متضاد با تلویزیون نیز گزینه مناسبی برای رنگ دیوار پشت میز تلویزیون هستند. بیشتر تلویزیون‌ها مشکی رنگ هستند بنابراین در هر رنگی بجز رنگ‌های بسیار تیره به خوبی نمایان می‌شوند.

ایده‌های برجسته‌سازی دیوار

چرا در محدوده فضای مربوط به تلویزیون برجسته‌سازی انجام می‌شود؟

این محدوده در اتاق پذیرایی قرار دارد و در دید همگان قرار می‌گیرد. فضای مربوط به تلویزیون یک فضای هدایت‌گر برای چشم محسوب می‌شود و ما در طی شبانه روز، به این محدوده توجه بسیاری می‌کنیم. در ادامه به معرفی ایده‌هایی برای برجسته‌سازی دکور دیوار پشت تلویزیون می‌پردازیم.

کاغذ دیواری

از جمله الگوهایی است که افراد علاقه زیادی به استفاده از آن دارند. طرح‌های زیبایی می‌توان برای کاغذ دیواری پشت تلویزیون در نظر گرفت.

دکور دیوار پشت تلویزیون

رنگ‌آمیزی

گاهی ترجیح داده می‌شود به جای استفاده از الگوهای کاغذ دیواری، از رنگ‌های خاص و جذاب استفاده شود. رنگ دیوار پشت تلویزیون از نظر سبک طراحی و … با بقیه نقاط خانه متفاوت است. علت این تمایز نیز کاملا مشخص است.

دیوار پشت تلویزیون

استفاده از تزئین و دکوری

برای تمایز این فضا از وسایل تزئینی و نورپردازی خاص، طرح‌های جذاب و شیک استفاده می‌شود. رنگ دیوار پشت تلویزیون به برجسته شدن این محدوده کمک می‌کند. به همین خاطر در این محدوده سعی می‌شود از رنگ‌های جذاب و گرم استفاده شود.

وسایل تزیینی در دکور

استفاده از رنگ‌های براق

استفاده از رنگ‌های براق گزینه قابل توجهی برای رنگ‌آمیزی است. می‌توانید زمینه مشکی را برای دکور دیوار پشت تلویزیون انتخاب کرده و رگه‌های سفیدی را بر روی دیوار رنگ‌آمیزی شده نقاشی کنید. به این ترتیب این تیرگی متعادل می‌شود و ترکیب زیبایی را با تلویزیون ایجاد می‌کند.

استفاده از رنگ‌های براق

پیشنهاد مطالعه: مطلب چیدمان مبل ال راحتی با چند ایده جذاب را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
پرده پذیرایی همیشه یکی از مهم‌ترین اجزای اتاق بوده که زیبایی آن تاثیر زیادی در دکوراسیون خانه دارد. کدام پرده مناسب پذیرایی است؟ برای پاسخ این سوال، مطلب را تا انتها بخوانید.
انتخاب مدل پرده پذیرایی

یکی از المان‌هایی که تاثیر زیادی در زیبایی خانه‌ها دارد، پرده‌ها هستند. هر چه پرده‌ای که برای پذیرایی انتخاب می‌کنید با رعایت اصول و قواعد بیشتری خریداری شده باشد، فضای دلنشین‌تری را برای خانه شما فراهم می‌کند. در این مطلب از مجله دلتا به بررسی نکات انتخاب مدل پرده پذیرایی پرداخته می‌شود.

مدل پانچی

یک مدل پرده که اخیرا خیلی مد شده، پرده پانچی است. پرده‌هایی که در لبه بالایی خود سوراخ‌های بزرگی برای عبور میله پرده دارند. این پرده‌ها بیشتر مناسب دکوراسیون‌های امروزی و مدرن هستند. البته در بعضی مدل‌ها دارای رویه‌های زیبا و ظریفی هستند که سبکی کلاسیک به پرده می‌دهد.

انتخاب پرده پذیرایی

انتخاب پارچه در پرده‌های پانچی بسیار مهم است. بر اساس طرح و رنگ پارچه می‌توانیم سبک دکوراسیون خود را تعیین کنیم. مثلا پرده پذیرایی سبک مدرن می‌‎تواند ساده با رنگ‌های تند باشد.

پرده پذیرایی کلاسیک که معمولا دارای رویه حریر و رنگ‌های ملیح است یا مدل‌های مختلفی از پرده پانچ طوسی که برای سبک نئوکلاسیک مناسب‌‌ هستند.

انتخاب مدل پرده پذیرایی

مدل حریر

مدل پرده حریر به نسبت سایر پارچه‌های پرده‌ای ضخامت نسبتا کمی دارد و نور را به خوبی از خود عبور می‌دهد. می‌توانید از حریر به عنوان پرده اصلی پذیرایی استفاده کنید و یا آن را به صورت مکمل‌های تزئینی و یا لایه‌های دوم پرده پذیرایی مورد استفاده قرار دهید. این بستگی به نیاز شما به نور یا حفظ حریم خصوصی دارد.

پرده مدل حریر

پرده‌های حریر همچنین از نظر طرح و رنگ بسیار متنوع هستند. بهترین کار این است که با توجه به سبک دکوراسیون پذیرایی منزل‌ خود، پرده حریر ساده یا طرح‌دار را انتخاب کنید. می‌توانید برای دیزاین‌های ساده از مدل‌های طرح‌دار و برای دیزاین‌های شلوغ از مدل‌های حریر ساده استفاده کنید.

مدل کرکره‌ای

برای انتخاب مدل پرده پذیرایی مدل کرکره‌ای بیشتر برای سبک‌های امروزی و مدرن به‌کار می‌رود اما مدل‌هایی مثل رومن هم هستند که برای سبک‌های کلاسیک مناسبند.

پرده مدل کرکره ای

برای دکوراسیونی مدرن و مینی‌مال انواع پرده کرکره‌ای چوبی و شیدها مناسب هستند و امکان نورپردازی مدرن طبیعی در ساعات مختلف روز را فراهم می‌کنند. استفاده از کرکره‌های چوبی در دکوراسیون کلاسیک نیز چشم‌نواز است.

پرده‌های مدل جدید افغانی

در سال‌های اخیر استفاده از مدل‌های سنتی و دست‌دوز برای پرده پذیرایی مد شده است. اگر شما هم از از طرفداران سبک‌های سنتی هستید و در عین حال دلتان می‌خواهد کمی متفاوت و خاص عمل کنید، پرده‌های مدل جدید افغانی، گزینه‌ خوبی برای شماست. در تصویر زیر می‌توانید نمونه‌های مربوط به این مدل پرده را ببینید.

پرده‌های مدل جدید افغانی

پرده پذیرایی با مدل والان جدید

روی مد بودن فقط محدود به انتخاب نوع، مدل و رنگ پرده نیست. گاهی روش‌های کم‌هزینه‌تری هم وجود دارد. یکی از روش‌ها توجه به والان روی پرده است.

پرده والان دار جدید

والان‌ها در وهله اول یک عنصر جانبی و تزئینی به‌نظر می‌رسند، اما در عمل این‌طور نیست. آن‌ها نقص پنجره‌ها را می‌پوشانند، در صورت نیاز آن‌ها را بلندتر یا کوتاه‌تر نشان می‌دهند. از همه مهم‌تر اینکه به راحتی رنگ، نقش و بافت را وارد دکوراسیون پذیرایی می‌کنند.

والان‌ها انواع مختلفی دارند:

  • باکس پلیسه‌ای

باکس پلیسه ای پرده

  • والان منحنی

پرده پذیرایی با والان منحنی

پیشنهاد مطالعه: مطلب چطور یک آشپزخانه زیبا و جذاب داشته باشیم؟  را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
استفاده از تکنیک رنگ آمیزی بهترین و ارزان‌ترین راه برای ایجاد تغییر در دکوراسیون داخلی است. همچنین باعث جلب توجه افراد مختلف می‌شود.
رنگ دیوار ورودی خانه

یکی از روش‌هایی که می‌توانید در طراحی دیوار قسمت ورودی از آن استفاده کنید، رنگ آمیزی دیوار است. به این منظور می‌توانید از تکنیک‌های مختلف رنگ آمیزی استفاده نمایید. رنگ دیوار ورودی خانه باید با رنگ دیوار سایر قسمت‌های خانه هماهنگی داشته باشد. با مجله دلتا همراه باشید.

استفاده از رنگ‌های خنثی

رنگ دیوار ورودی خانه از اهمیت زیادی برخوردار است، چرا که در بدو ورود تاثیر زیادی بر افرادی که وارد اتاق می‌شوند، می‌گذارد. پیشنهاد ما استفاده از رنگ‌های خنثی است، چرا که استفاده از این رنگ‌ها در ورودی خانه باعث ایجاد فضایی روشن می‌شود.

رنگ ورودی خانه

استفاده از رنگ‌هایی مانند زرد، صورتی، آبی، سبز و دیگر رنگ‌های پاستیلی نیز می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشند. استفاده از این رنگ‌ها در دراز مدت تاثیر بهتری خواهد گذاشت.

استفاده از رنگ بنفش

با استفاده از رنگ‌های زیبا و تیره در جهت ایجاد فضایی دنج اقدام نمایید. برای مثال استفاده از رنگ بنفش می‌تواند گزینه خوبی باشد. این رنگ بیشتر حال و هوایی زمستانی به خانه شما می‌بخشد. به این خاطر استفاده از رنگ‌های آبی و سفید در کنار این رنگ، می‌تواند این حس و حال را تا حدی تعدیل نماید.

ورودی خانه

استفاده از رنگ خاکستری

استفاده از رنگ خاکستری تاثیرگذاری خوبی برای قسمت ورودی خانه خواهد داشت. با استفاده از این رنگ حس آرامش را به قسمت ورودی خانه دعوت کنید. استفاده از دو طیف مختلف از رنگ خاکستری نیز ایده خوبی است. بهتر است برای قسمت‌های پایین‌تر از طیف تیره‌تر و برای قسمت‌های بالایی از طیف روشن استفاده نمایید.

رنگ مناسب ورودی خانه

برای روشن شدن این قسمت می‌توانید از لوازم تزئینی شیشه‌ای استفاده نمایید. استفاده از این رنگ بسیار تطبیق پذیر است. در کنار این رنگ به فکر استفاده از رنگ‌های آبی و صورتی باشید و از بافت‌های طبیعی نیز در کنار آن‌ها استفاده نمایید.

استفاده از طیف رنگی آبی و سبز

آنچه که در تصویر مشاهده می‌کنید نمونه‌ای از سبک روستیک برگرفته شده از سبک سنتی است که با استفاده از یک سری ایده‌های هوشمندانه، زیبایی چشم نوازی به آن اضافه شده است.

شما می‌توانید از طیف رنگ‌های آبی و سبز برای رنگ آمیزی دیوارها استفاده کنید. استفاده از این طیف رنگ در آرامش روحی نیز تاثیر زیادی می‌گذارد.

استفاده از طیف رنگی آبی و سبز

استفاده از رنگ مرجانی

استفاده از رنگ مرجانی برای رنگ آمیزی دیوارها و در کنار آن به کارگیری یک وسیله چوبی حس و حال ساحلی به فضای قسمت ورودی خانه شما خواهد بخشید و باعث ایجاد آرامش به محض ورود به خانه خواهد شد.

در ایجاد چنین تمی از رنگ آبی تیره استفاده نکنید. به جای آن می‌توانید از رنگ‌هایی مانند رنگ ماسه‌ای، خاکستری و صورتی کم رنگ استفاده کنید.

استفاده از رنگ مرجانی

پیشنهاد مطالعه: مطلب تغییر دکوراسیون منزل با کمترین هزینه را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
استفاده از تکنیک رنگ آمیزی بهترین و ارزان‌ترین راه برای ایجاد تغییر در دکوراسیون داخلی است. همچنین باعث جلب توجه افراد مختلف می‌شود.
رنگ دیوار ورودی خانه

یکی از روش‌هایی که می‌توانید در طراحی دیوار قسمت ورودی از آن استفاده کنید، رنگ آمیزی دیوار است. به این منظور می‌توانید از تکنیک‌های مختلف رنگ آمیزی استفاده نمایید. رنگ دیوار ورودی خانه باید با رنگ دیوار سایر قسمت‌های خانه هماهنگی داشته باشد. با مجله دلتا همراه باشید.

استفاده از رنگ‌های خنثی

رنگ دیوار ورودی خانه از اهمیت زیادی برخوردار است، چرا که در بدو ورود تاثیر زیادی بر افرادی که وارد اتاق می‌شوند، می‌گذارد. پیشنهاد ما استفاده از رنگ‌های خنثی است، چرا که استفاده از این رنگ‌ها در ورودی خانه باعث ایجاد فضایی روشن می‌شود.

رنگ ورودی خانه

استفاده از رنگ‌هایی مانند زرد، صورتی، آبی، سبز و دیگر رنگ‌های پاستیلی نیز می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشند. استفاده از این رنگ‌ها در دراز مدت تاثیر بهتری خواهد گذاشت.

استفاده از رنگ بنفش

با استفاده از رنگ‌های زیبا و تیره در جهت ایجاد فضایی دنج اقدام نمایید. برای مثال استفاده از رنگ بنفش می‌تواند گزینه خوبی باشد. این رنگ بیشتر حال و هوایی زمستانی به خانه شما می‌بخشد. به این خاطر استفاده از رنگ‌های آبی و سفید در کنار این رنگ، می‌تواند این حس و حال را تا حدی تعدیل نماید.

ورودی خانه

استفاده از رنگ خاکستری

استفاده از رنگ خاکستری تاثیرگذاری خوبی برای قسمت ورودی خانه خواهد داشت. با استفاده از این رنگ حس آرامش را به قسمت ورودی خانه دعوت کنید. استفاده از دو طیف مختلف از رنگ خاکستری نیز ایده خوبی است. بهتر است برای قسمت‌های پایین‌تر از طیف تیره‌تر و برای قسمت‌های بالایی از طیف روشن استفاده نمایید.

رنگ مناسب ورودی خانه

برای روشن شدن این قسمت می‌توانید از لوازم تزئینی شیشه‌ای استفاده نمایید. استفاده از این رنگ بسیار تطبیق پذیر است. در کنار این رنگ به فکر استفاده از رنگ‌های آبی و صورتی باشید و از بافت‌های طبیعی نیز در کنار آن‌ها استفاده نمایید.

استفاده از طیف رنگی آبی و سبز

آنچه که در تصویر مشاهده می‌کنید نمونه‌ای از سبک روستیک برگرفته شده از سبک سنتی است که با استفاده از یک سری ایده‌های هوشمندانه، زیبایی چشم نوازی به آن اضافه شده است.

شما می‌توانید از طیف رنگ‌های آبی و سبز برای رنگ آمیزی دیوارها استفاده کنید. استفاده از این طیف رنگ در آرامش روحی نیز تاثیر زیادی می‌گذارد.

استفاده از طیف رنگی آبی و سبز

استفاده از رنگ مرجانی

استفاده از رنگ مرجانی برای رنگ آمیزی دیوارها و در کنار آن به کارگیری یک وسیله چوبی حس و حال ساحلی به فضای قسمت ورودی خانه شما خواهد بخشید و باعث ایجاد آرامش به محض ورود به خانه خواهد شد.

در ایجاد چنین تمی از رنگ آبی تیره استفاده نکنید. به جای آن می‌توانید از رنگ‌هایی مانند رنگ ماسه‌ای، خاکستری و صورتی کم رنگ استفاده کنید.

استفاده از رنگ مرجانی

پیشنهاد مطالعه: مطلب تغییر دکوراسیون منزل با کمترین هزینه را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
قبل از اقدام به چیدمان مبل ال, بعد مساحتی منزل را در نظر بگیرید. این مبلمان برای منازل کوچک بهتر جواب می‌دهد. برای چیدن این مبل از الگوهای خاصی استفاده می‌شود.
نکات چیدمان مبل ال

برای چیدمان مبل ال در منزل باید نکات مهمی را در نظر بگیرید. سپس با تکیه بر این نکات به طرز هوشمندانه‌ای دکوراسیون خود را بچینید. معمولا بیشترین زحمت زمانی نصیب شما می‌گردد که فضای کافی برای مبلمان در منزل وجود ندارد. در این مطلب از مجله دلتا به بیان ایده‌هایی برای چیدمان مبل ال می‌پردازیم.

مبل ال؟

مبلمان ال طبیعتا از نظر ظاهری شبیه به حرف انگلیسی ال است. این حرف در بسیاری از مکان‌ها و وسایل منشا طراحی شناخته می‌شود. یعنی مبل‌ها به صورت افقی در کنار هم چیده می‌شوند و با یکدیگر زاویه‌ای ۹۰ درجه را شکل می‌دهند.

نکات چیدمان مبل ال

مبل ال دارای دو ضلع است که یکی از اضلاع از دیگری بلندتر است. گاهی این دو ضلع به یکدیگر متصل می‌باشند و گاهی نیز مجزا هستند اما در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و در هر دو حالت نماد حرف ال هستند.

چیدمان مبل ال با کاناپه دو نفره

در چیدمان مبل ال با این الگو، فضای کمی برای تعداد افراد وجود دارد. از این رو بهتر است در خانه‌هایی با جمعیت کم مورد استفاده قرار گیرد. در این چیدمان، قسمت کوچک مبل به کاناپه متصل می‌شود.

نکات چیدمان مبل ال

اگر در روبروی مبل ال از مبل‌های تک نفره استفاده کنید در این صورت دکوراسیون مربعی شکل در منزل به وجود می‌آید و در فضای اختیاری شما صرفه جویی می‌شود. استفاده از میز عسلی در مقابل چیدمان مبل ال بسیار حساب شده و زیباست.

چیدمان مبل ال با کاناپه دو نفره قرینه

در این حالت، دکوراسیون مبلمان ال با اضلاع برابر شکل می‌گیرد. احتمالاً فضای اختصاصی شما باید از مورد اول بزرگ‌تر باشد. قرینه‌سازی کاناپه ممکن است فضا را کمی یکنواخت سازد. برای شکستن این یکنواختی باید از یک جلو مبلی نسبتا بزرگ بهره‌مند شوید.

نکات چیدمان مبل ال

مبل ال با کاناپه سه نفره و ضلع کوچک جدا شونده

مدل مبل ال راحتی در این وضعیت در یکی از اضلاع بسیار کوتاه و در ضلع مقابل بسیار بلند است. بهتر است این ضلع طولانی را در راستای طول منزل بگذارید. ضمن اینکه بخش کوتاه مبل را در قسمت عرض منزل قرار دهید.

مبلمان راحتی در نشیمن

در این دکوراسیون از جلو مبلی استفاده نکنید و به جای آن از میز عسلی‌هایی با قابلیت جابه‌جایی استفاده کنید. این چیدمان مبل ال اتاق شما را فراخ و بزرگ نشان می‌دهد. در دکوراسیون مبل ال به این روش از مبل تک نفره استفاده نکنید و به جای آن در قسمت های خالی از استندها، آباژور، بوفه‌ها و گلدان‌های زیبا کمک بگیرید.

مبل ال جدا شونده

این وضعیت مناسب ترین حالت برای چیدمان مبل ال شناخته می شود. در این مواقع می‌توانید با استفاده از قسمت‌های تشکیل دهنده مبل ال، از مهمانان پذیرایی کنید و این قسمت‌ها را گاهی به شکل متصل و گاهی به شکل جدا قرار دهید.

مبلمان رنگی در نشیمن

اضلاع مبل در این چیدمان مبل ال با یک میز عسلی متصل می‌شود و دیگر نیازی نیست فضای داخلی خانه را با میزجلو مبلی و … اشغال سازید. این نوع مبلمان برای خانه‌های کم جمعیت استفاده می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۵ اشتباه رایج در چیدمان اتاق نشیمن را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
بعد از یک روز پر تلاطم همه ما نیاز به فضایی داریم که در آن قدری آرام بگیریم. یکی از این فضاها اتاق خواب بوده که ترکیب رنگی آن تاثیر زیادی در آرامش روح و روان ما دارد. چه رنگی مناسب است؟ همراه ما باشید تا پاسخ خود را دریافت کنید.
بهترین رنگ اتاق خواب

اکثر افراد به دنبال طرحی برای خانه و بخصوص اتاق خواب خود هستند که پس از طی یک روز طولانی و خسته کننده، احساس آرامش نموده و لذت ببرند. انتخاب بهترین رنگ اتاق خواب یکی از مهم‌ترین فاکتورها در ایجاد احساس آرامش است. در این مطلب از مجله دلتا ۴ رنگ به شما معرفی می‌کنیم تا به طور خاص یک انتخاب عالی برای ایجاد یه فضای آرامش‌بخش برای خواب خود داشته باشید.

آبی آرامش بخش و زیبا

آبی احتمالا اولین گزینه‌ای است که به ذهن‌ شما می‌آید و در طیف رنگ‌ها یکی از رنگ‌های آرامش‌بخش محسوب می‌شود. تناژهای کمرنگ آبی همان چیزی است که برای داشتن یه اتاق خواب آرام به آن نیاز دارید. اگر به رنگ‌های روشن علاقه‌مند هستید، آبی فیروزه‌ای مطمئنا مطابق با سلیقه شما بوده و حس و حال خوبی را به شما منتقل می‌کند.

بهترین رنگ اتاق خواب

تناژ پررنگ آبی معمولا زیاد پرطرفدار نبوده و به نظر بسیاری از افراد برای اتاق خواب مناسب نیست. اما اگر اتاقی با مبلمان سفید و روشن دارید، گزینه مناسبی است. زیرا با ایجاد سایه تاریکی، تعادل و توازن را در اتاق برقرار می‌کند. همچنین با انواع سبک‌ها و تم‌ها هماهنگی داشته و با همه رنگ‌های به‌کار رفته در اتاق هماهنگ می‌شود.

بهترین رنگ اتاق خواب

اتاق خواب آرام و لذت بخش با رنگ سبز

برای اینکه اتاق خواب خانه خود را جذاب و متفاوت رنگ کنید! استفاده از تناژهای رنگ سبز انتخاب خوبی خواهد بود. اما بدون شک سایه‌های روشن آن بسیار مناسب‌تر هستند. سبز پاستلی یک انتخاب عالی برای اتاق خواب‌هایی با مبلمان چوبی و به رنگ چوب است.

بهترین رنگ اتاق خواب

همچنین سبز نعنایی در بین رنگ‌های سبز بسیار متداول بوده و با هر سبک و سلیقه‌ای همخوانی دارد و با سایر قسمت‌های خانه نیز هم هماهنگ می‌شود.

رنگ سبز در دکور اتاق خواب

خاکستری رنگی خنثی و دوست داشتنی

رنگ خاکستری بسیار آرامش‌بخش است. با انتخاب این رنگ خنثی سایر اجزای اتاق بهتر دیده می‌شوند. شما می‌توانید بیشتر از رنگ دیوار به رنگ وسایل دکوری دیوار توجه کنید. سایه‌های روشن خاکستری یک انتخاب عالی برای هر اتاقی است و به دلیل هماهنگی با سبک‌های مختلف دکوراسیون، نیازی به تغییر مداوم آن ندارید.

خاکستری رنگی خنثی و دوست داشتنی

با انتخاب رنگ آبی خاکستری شما علاوه بر آرامش این رنگ از خنکای آن هم بهره‌مند می‌شوید و احساس لذت و خنکی خاصی را تجربه می‌کنید.

بهترین رنگ اتاق خواب

سفید، رنگی پرطرفدار و بی‌طرف

سفید می‌تواند بهترین رنگ اتاق خواب باشد. همچنین فضایی روشن، شاد و آرام را نیز ایجاد می‌کند. اگر به دنبال اضافه کردن طرح یا رنگ خاصی در کنار این رنگ هستید، اصلا نگران نباشید چون با هر رنگی هماهنگی و مطابقت دارد. رنگ سفید اتاق خواب‌های کوچک را بزرگ‌تر جلوه می‌دهد و یکی از پرطرفدارترین رنگ‌ها در سبک مدرن است.

سفید رنگی پرطرفدار و بی‌طرف

پیشنهاد مطالعه: مطلب چطور کنج‌های خانه را تزیین کنیم؟ را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن


:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
احتمالا در گوشه و کنار منزل شما جاهای خالی وجود دارد که دوست دارید آن را به بهترین نحو دکوراسیون کنید. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.
تزیین گوشه های خالی

گوشه های خالی منزل ، اعم از سالن پذیرایی و اتاق‌ها محل مناسبی برای قراردادن وسایل مختلف و متنوع است که گاهی اوقات بخاطر نبود ایده‌های خلاقانه کاملا بیهوده رها می‌شوند. پر کردن گوشه‌های خالی اتاق با این ایده‌های ناب می‌تواند علاوه بر کاربردی کردن تمام فضاها به زیبایی آن‌ها نیز بیفزاید. در این مطلب از مجله دلتا به بیان روش‌هایی برای تزیین گوشه‌های خالی و بدون استفاده خانه می‌پردازیم.

استفاده از صندلی

از صندلی‌هایی با پشتی‌های بلند در گوشه‌های خالی خانه استفاده کنید. با قرار دادن دو صندلی، یک میز و قالیچه‌ای زیبا در گوشه مورد نظر، جایگاهی مناسب برای استراحت، مطالعه یا کارهای دیگر درست کنید.

استفاده از صندلی در کنج اتاق

ایده‌های خلاقانه

از میز تحریر برای تزیین گوشه‌های خالی استفاده کنید. گلدان‌های بزرگ و پر برگ درپشت صندلی هم ایده‌ای خوبی هستند. طبقه‌های پایه‌دار به ویژه هرمی شکل، به‌خوبی در گوشه خانه جا می‌گیرند. استفاده از ظروف و گلدان‌های زیبا روی این طبقه‌ها هم مناسب است.

تزیین گوشه های خانه

بوفه و ویترین

اگر دکوراسیون داخلی خانه شما سبک کلاسیک دارد می‌توانید با قرار دادن بوفه و ویترین مناسب در گوشه‌ها، ظروف و گلدان‌های تزئینی را روی آن گذاشته و گوشه مورد نظر را پر کنید.

بوفه و ویترین در کنج اتاق

قرار دادن مبل راحتی

از پنجره گوشه خانه هم به بهترین شکل استفاده کنید. به شرط آنکه با یک کاناپه راحت، میز پیش‌دستی و کمد، کنار پنجره را محل آسایش و استراحت خود کنید.

مبل راحتی در گوشه اتاق

میزهای کوچک

برای تزیین گوشه های خالی از میزهای کوچک در اتاق‌های نقلی می‌توانید استفاده کنید. گذاشتن این میز در اتاق خواب و قرار دادن آباژور و وسایل دیگر روی آن، دکوری مناسبی است.

تزیین گوشه های دیوار

همچنین با استفاده از یک صندلی زیبا و با کمک آباژور پایه بلند، کتاب، میز عسلی زیبا و… به تزیین گوشه‌های خالی منزل پرداخته و گوشه دنج فراهم کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب کاغذ دیواری بهتر است یا رنگ آمیزی؟ را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
در این مقاله می‌خواهیم نکته‌هایی را برای تقویت و زیباتر شدن ابروها با شما در میان بگذاریم.
ابرو‌های پر و خوش حالت

 همانطور که می‌دانید ابروی زیبا تأثیر زیادی در تناسب اجزای صورت دارد. داشتن ابرو‌های پر و خوش حالت ، جلوه جذاب‌تری به چشم‌های شما خواهد داد و آن‌ها را چشمگیر‌تر نشان می‌دهد.
در فروشگاه‌ها و قفسه داروخانه‌ها انواع قطره‌ها و محصولات تقویت ابرو را می‌بینید که ادعا می‌کنند که می‌توانند در پر پشت کردن و حجم دادن به ابرو‌ها به شما کمک کنند ولی در ادامه می‌خواهیم شما را با جادوی طبیعت آشنا کنیم و راه‌های خانگی و طبیعی را با شما در میان بگذاریم که به کمک آن‌ها بتوانید ابرو‌هایی دلبر و جذاب داشته باشید. همچنین یک سری تکنیک‌ها را می‌خواهیم به شما یاد بدهیم که فرم ابرو‌ها را با فرم کلی صورت خود هماهنگ کنید تا جلوه جذاب‌تری به صورتتان بدهند. با ما در مجله دلتا همراه باشید.

چه ابرویی برای چه فرم صورتی است؟

اول از همه لازم است بدانید که متناسب با مدل ابرو و فرم صورتی که دارید چه نوع ابرویی برای شما زیبا‌تر است:

  • ابرو‌های کم پشت و خیلی باریک چهره را خشن نشان می‌دهد.
  • ابرو‌های پر، خیلی خوش حالت هستند اما ابرو‌های کم پشت معمولاً خوب حالت نمی‌گیرند و ژولیده دیده می‌شوند. ابرو‌های ژولیده نیز چشم‌ها را ریز جلوه می‌دهند.
  • ابرو‌هایی که مدل آن‌ها مستقیم و با دم کوتاه است چهره را جوان و شاداب نشان می‌دهند، البته این مدل ابرو برای کسانی که چشم‌های درشتی دارند مناسب‌تر است.
  • برای کسانی که صورت مربعی دارند، ابرو باید قوس ملایم و کمی داشته باشد. اما برای افراد با صورت گرد، ابروی زاویه‌دار بهترین گزینه به شمار می‌رود.

چگونه ابرو‌های خود را طبیعی فرم دهیم؟

چگونه ابرو‌های خود را طبیعی فرم دهیم؟

  • برای پر کردن ابرو و طبیعی به نظر آمدن آن به جای مداد از پودر استفاده کرده و به کمک قلم مو ابرو‌های خود را طبیعی آرایش کنید.
  • با عمود نگه داشتن یک مداد کنار استخوان بینی می‌توانید نقطه ابتدای ابرو را پیدا کنید و برای پیدا کردن نقطه انتهایی ابرو مداد را باید از قسمت خارجی بینی تا گوشه چشم به صورت مورب نگه دارید. هرچه به سمت شقیقه‌ها می‌روید باید ابرو‌ها نازک‌تر شود.
  • برای طبیعی نشان دادن ابرو از موچین‌هایی که نوک آن اریب است استفاده کنید و همیشه در همان جهتی که مو‌ها رویده شده‌اند، بردارید. یعنی به سمت مایل و بعد به طرف بالا شانه، و مو‌های بلند را کوتاه کنید تا اندازه همه مو‌ها تقریباً یک اندازه شوند.
  • قسمت تاج ابرو حتما باید پر باشد و برای جلوگیری از رشد نامنظم، ابرو را یکی یکی بردارید. این کار باعث رشد منظم مو می‌شود.

راهکار‌های طبیعی برای تقویت ابرو‌ها

راهکار‌های طبیعی برای تقویت ابرو‌ها

  • روغن کرچک: روغن کرچک علاوه بر این که می‌تواند ابرو‌های شما را تقویت کند به عنوان یکی از اسرار زیبایی نیز شناخته می‌شود که برای رفع چروک‌های دور چشم بسیار مفید است.
  • روغن نارگیل: روغن نارگیل، این روغن گیاهی، باعث رشد مجدد و ضخیم شدن مو‌های ابرو می‌شود.
  • ویتامین E: ویتامین E ریزش مو‌های ابرو را متوقف می‌کند و رشد آن‌ها را سرعت می‌بخشد.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی مطلب ۶ راز زیبایی برای جذاب‌تر شدن را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله مدوزیبائی دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
داشتن ظاهر خوب برای آقایان امتیاز بزرگی است. شما با داشتن ظاهر خوب حرفه‌ای‌تر به‌نظر می‌رسید و باید باور کنید که با استایل مناسب موفق‌تر خواهید بود.
استایل کلاسیک مردانه

ترند‌ها می‌آیند و می‌روند و طبق روال پس چند فصل یا سال دوباره تکرار می‌شوند ولی برخی ترند‌ها هستند که هیچ وقت از مد نمی‌افتند، مانند استایل کلاسیک مردانه که بعد از یک دهه هنوز هم بیش‌تر موارد آن روی بورس باقی مانده‌اند. با ما در مجله دلتا همراه باشید.

پیراهن جین

پیراهن جین

ترند پیراهن جین مردانه به زمان بازیگر معروف فرانسوی آلن دلون (Alain Delon) بر می‌گردد. این ستاره خوش‌استایل سینمایی به خوبی نشان داد که پیراهن‌های جین چقدر می‌توانند در تیپ‌های کژوال مردانه نقش اساسی بازی کنند. می‌توانید یک پیراهن لی آبی روشن را با کت کتان، شلوار جین و نیم بوت چرمی ست کنید.

کت سورمه‌ای

کت سورمه‌ای

هنوز زیاد از زمانی نگذشته است که کت سورمه‌ای ترند مردان تاجر شده بود. اکنون نیز این کت‌ها ترند هستند و یکی از آیتم‌های مهم در استایل کلاسیک مردانه است. کت‌های سورمه‌ای در دو نوع رسمی با برش کلاسیک و کژوال با برش راحت‌تر و اسپرت دیده می‌شوند. با این حال فرقی نمی‌کند رسمی باشد یا کژوال این کت‌ها قانون خود را در دوخت دارند: سر شانه تیز و کمر باریک.

کفش رسمی Oxford

کفش‌های رسمی براق

کفش‌های رسمی براق، نرم و چرمی مدل Oxford از سال‌ها پیش، عضو ثابت کمد هر مردی بوده و هست. این مدل کفش چهار فصل بوده و در رنگ‌ها و بافت‌های مختلف از سوی برند‌های گوناگون عرضه می‌شود.

راه‌راه‌های بریتنی

سفید با راه‌راه‌های سورمه‌ای

بریتنی نام ایالتی در شمال غرب فرانسه است که استایل‌های سفید با راه‌راه‌های سورمه‌ای را به این منطقه نسبت داده‌اند چرا که اولین بار ماهی‌گیران بریتنی این مدل لباس‌ها را می‌پوشیدند و آن را به استایل ملوانی مرتبط کردند. بی شک شما هم مانند اکثراً آقایان همین الان یک تی‌شرت یا لباس به این سبک دارید.

کت بارانی

استایل کلاسیک مردانه

کت‌های بارانی برای اولین بار در سال ۱۸۹۵ برای افسران انگلیسی طراحی شد تا سربازان در طول جنگ از آن‌ها استفاده کنند. از آن زمان تا کنون تقریباً تمام برند‌های مطرح جهان چندین نسخه مختلف از این کت‌های بارانی محبوب را ارائه داده‌اند. این مدل بارانی‌ها را می‌توانید با شلوار کتانی، کفش اسپرت، پیراهن مردانه و کراوات برای یک تیپ شیک کژوال هماهنگ کنید.

کت و شلوار‌های کلاسیک خاکستری

خاکستری دومین رنگ محبوب آقایان البته بعد از مشکی برای کت و شلوار، شناخته شده است. این رنگ با این که از جمله رنگ‌های خنثی به شمار می‌آید ولی تنوع طیف‌های فوق‌العاده مختلف و جذابی دارد. کت و شلوار خاکستری خود را با پیراهن آبی روشن یا صورتی ملایم یا یاسی و کفش قوی ست کنید تا به جادوی خاکستری در کت و شلوار پی ببرید. برای تیپی اسپرت‌تر می‌توانید آن را با پیراهن و کتانی سفید هماهنگ کنید.

کتانی‌های سفید

برای داشتن یک تیپ شیک و جذاب، کتانی‌های سفید را با شلوار‌های جین چسبان و کراوات به همراه کت اسپرت کتان ست کنید.
بهتر است کتانی‌های سفید چرمی تک رنگ بدون نقش یا ترکیب رنگی دیگر انتخاب کنید که راحت‌تر بتوانید آن را با تیپ‌های مختلف خود هماهنگ کرده و مورد استفاده قرار دهید.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی مطلب روش ست کردن پیراهن چهارخانه را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله مدوزیبائی دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
اصول علم استایلینگ بر اساس قوانین خاصی وضع شده است؛ قوانینی که همه در بدن انسان قابل رویت‌اند!
ترفند هایی برای قد کوتاه ها

ما فارغ از پوشاندن بدن خود، برای بهتر دیده شدن لباس می‌پوشیم. صد البته که دوست داریم لباس‌هایی را انتخاب کنیم که ما را زیباتر نشان بدهند. در این میان هستند کسانی که می‌خواهند با استفاده از لباس، ایرادات اندامی خود را پنهان کنند. درست در همین‌جا علم استایلینگ به دادمان می‌رسد، علمی که با زبان ساده و بی‌تعارف به ما می‌گوید چه چیزی را چگونه و کجا بپوشیم. در این مقاله ترفند هایی برای قد کوتاه ها به شما معرفی می‌کنیم تا قد بلند‌تر به نظر برسید. با ما در مجله دلتا همراه باشید.

چه لباس‌هایی ما را کوتاه‌تر از حد معمول نشان می‌دهند؟

متاسفانه در ترندهای جدید این آیتم‌ها کم نیستند و باید در استایلینگ بر اساس قد، خیلی حرفه‌ای باشید که بتوانید توازن قدتان را با آیتم‌هایی که شما را کوتاه نشان می‌دهند برقرار کنید.

دامن و شلوارهایی که کمی بالاتر از قوزک پا قرار می‌گیرند: این لباس‌ها در کوتاه نشان دادن قد شما بسیار حرفه‌ای عمل می‌کنند.

شلوارهای خیلی تنگ: اگر قدتان کوتاه است شلوار‌های تنگ قد شما را کوتاه‌تر نشان می‌دهند.

آستین سه ربع: قد این آستین‌ها روی آرنج یا پایین‌تر قرار می‌گیرد و می‌تواند به راحتی قد دستان شما را کوتاه‌تر از حد معمول نشان دهد.

یقه‌های خیلی بسته: یقه‌های بسته هم می‌توانند در کوتاه شدن قد شما تاثیر داشته باشند. البته یقه اسکی‌های زمستانه جزو این دسته قرار نمی‌گیرند.

یقه‌های خیلی بسته

شلوارهایی با فاق خیلی بلند یا کوتاه: شلوارهایی که فاق آن خیلی بلند است بالاتنه شما را کوتاه و شلوارهایی که فاق کوتاهی دارند پاهایتان را کوتاه‌تر از حد معمول می‌کنند، پس از اغراق در این دو مورد خودداری کنید.

لباس‌های اورسایز: لباس‌های اورسایز مناسب قد بلندها هستند.

برای اینکه قد بلند‌تر دیده شویم چه آیتم‌هایی انتخاب کنیم؟

در استایلینگ بر اساس قد به لباس‌ها و اکسسوری‌هایی توجه می‌کنیم که یا قد معمولی خود را به نمایش بگذاریم و یا ما را از آن‌چه هستیم بلند‌تر نشان می‌دهند.

لباس‌های بلند(دامن، پیراهن، شلوار): لباس‌های بلند به دلیل یک‌پارچگی می‌توانند قد ما را بلند‌تر جلوه دهند.

دامن

پارچه‌های ریزش‌دار و لخت: مهم نیست در چه آیتمی از این پارچه استفاده می‌کنید، ذات این پارچه‌ها به شکلی است که اندام شما را بلند و کشیده نشان می‌دهند.

شلوارهای راسته یا straight: این شلوارها مناسب‌ترین گزینه برای انتخاب شلوار هستند زیرا ظاهری یک‌دست داشته و پاهای شما را بلندتر جلوه می‌دهد.

لباس‌هایی که درست اندازه شما هستند: بله بهتر است طبق سایز دقیق خود لباس انتخاب کنید نه کوچک‌تر و نه بزرگ‌تر.

لباس‌هایی که درست اندازه شما هستند

یقه باز: انواع یقه‌های باز برای کشیده‌تر دیده شدن اندام شما کمک شایانی می‌کنند. همچنین باز گذاشتن یقه شومیز هم بی‌تاثیر نیست.

فاق متوسط: شلوارهایی با فاق متوسط مناسب‌ترین گزینه هستند، زیرا آن‌ها در جای استانداردی قرار می‌گیرند.

چه اکسسوری‌هایی در بلندتر و کوتاه‌تر نشان دادن قدمان موثرند؟

یکی از ترفندها برای قد کوتاه‌ها این است که از اکسسوری‌های بزرگ حتی‌الامکان دوری کنید. اگر قدتان کوتاه است بهتر است از کیف و کفش‌های کوچک و زیورآلات ظریف‌تر استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی مطلب روش‌هایی ساده اما موثر برای شیک‌پوشی را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله مدوزیبائی دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
دیوارهای هر خانه‌ای بیشترین سطح اتاق‌ها را به خود اختصاص داده و حاضرین در فضا بیشترین ارتباط بصری را با آن برقرار می‌کنند. بنابراین انتخاب رنگ و طرح دیوارها تاثیر زیادی بر روحیه ساکنین خانه و همچنین زیبایی دکوراسیون داخلی دارد.
نکاتی برای انتخاب کاغذ دیواری

بیشتر افراد اغلب دچار تردید می‌شوند که برای دیوارهای منزل خود کاغذ‌‌ دیواری را انتخاب کنند یا رنگ. کاغذ دیواری و رنگ هر دو معایب و مزایایی دارند که انتخاب را برای افراد سخت می‌کند. در این بخش از مجله دلتا نکاتی برای انتخاب کاغذ‌ دیواری یا رنگ را به شما می‌گوییم که باعث می‌شود آگاهانه‌تر انتخاب کنید.

تنوع در طراحی 

شما در هنگام انتخاب کاغذ دیواری می‌توانید برای کل دیوارها از طرح ساده، نقش‌دار یا ترکیبی از این دو استفاده کنید. همچنین می‌توانید در برخی قسمت‌ها از کاغذ دیواری استفاده کنید و مابقی را رنگ بزنید.

 انتخاب کاغذ دیواری

قیمت

انواع رنگ و کاغذ دیواری با قیمت‌های گوناگون در بازار وجود دارند. اما در کل معمولا هزینه رنگ‌آمیزی پایین‌تر از کاغذ دیواری است.

زیبایی

نیازی به گفتن نیست که کاغذ دیواری بسیار زیبا است و تاثیر زیادی در لوکس شدن دکوراسیون داخلی دارد. از طرفی تاثیری که کاغذ دیواری در لوکس شدن خانه دارد در مقایسه با قیمت آن نسبت به متریالی مانند سنگ، بسیار زیاد است.

زیبایی در دکوراسیون اتاق خواب

دوام و طول عمر

هنگامی‌که شما از یک کاغذ دیواری مرغوب و قابل شستشو استفاده می‌کنید، سال‌های متمادی می‌توانید آن را تمیز و از آن استفاده کنید. از سوی دیگر، رنگ پس از گذشت چند سال و با تمیز کردن مداوم تغییر کرده و ظاهری نه‌ چندان زیبا به خود می‌گیرد.

خانه‌های کوچک

اگر قصد دارید خانه کوچک‌ خود را بزرگ‌تر جلوه دهید، رنگ‌ها بیشتر از کاغذ ‌دیواری‌ها به شما کمک خواهند کرد، چرا که در خانه‌های کوچک هرچه فضا مینیمال‌تر و به دور از طرح‌های اضافی باشد، بزرگ‌تر به نظر می‌رسد.

 انتخاب کاغذ دیواری

نورگیری

رنگ‌ها به خاطر سطح براقی که دارند، برای نورگیری نسبت به کاغذ دیواری‌ها اولویت دارند. سطح براق رنگ‌ها باعث می‌شود خانه‌ شما روشن‌تر به‌نظر برسد. این در حالی است که کاغذ دیواری‌ها نور را جذب می‌کنند.

ترکیب رنگ و کاغذ دیواری 

شما می‌توانید از ترکیب رنگ و کاغذ دیواری در خانه خود استفاده کنید. بعضی از دیوارها رنگ و بعضی را کاغذ دیواری کنید. به این صورت خانه هیجان‌انگیزتری خواهید داشت.

نکاتی برای انتخاب کاغذ دیواری

پوشش عیوب دیوار

استفاده از کاغذ دیواری باعث پوشش بسیار خوب عیب‌های دیوار مانند ترک، لک، تو رفتگی، موج و… می‌شود. این در حالی است که استفاده از رنگ، چنین نقص‌هایی را پوشش نخواهد داد.

پیشنهاد مطالعه: برای اطلاعات بیشتر در زمینه دکوراسیون خانه خود را در مطلب ۵ اشتباه رایج در چیدمان اتاق نشیمن بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
چیزی در دکوراسیون نشیمن منزل شما مشکل دارد، اما مطمئن نیستید این ایراد از کجاست؟ این مطلب را تا انتها بخوانید تا متوجه آن شوید.
اشتباهات رایج در نشیمن

در این مطلب از مجله دلتا به اشتباهات رایج در نشیمن می‌پردازیم که اغلب افراد در چیدمان منزل مرتکب می‌شوند. فراموش نکنید یک طرح رنگی متعادل و چند تکه مبلمان زیبا تنها موارد ضروری و کافی برای چیدمان اتاق پذیرایی یا نشیمن منزل نیست. فاکتورهای دیگری نیز مانند تعادل، نسبت و چیدمان صحیح باید در نظر گرفته شود. با ما همراه باشید.

مبل راحتی بی‌کیفیت در چیدمان منزل

شما یک مبل راحتی خیلی خوب را با قیمتی مناسب می‌بینید و آن را خریداری می‌کنید و درب منزل تحویل می‌گیرید. سپس وقتی برای اولین بار روی آن می‌نشینید، می‌بینید که اصلا مناسب نیست.

قبل از خرید مبل راحتی بهتر است آن را امتحان کنید. مبل‌های راحتی قیمت بالایی دارند و شاید بتوان گفت که جزو گران‌ترین وسایلی هستند که برای چیدمان منزل خود خریداری می‌کنید.

اشتباهات رایج در نشیمن

کاغذ دیواری اشتباه

اگر قصد داشته باشید که شخصیت خاصی را به اتاقی بدهید، بهترین گزینه استفاده از کاغذ دیواری است. قبل از خرید کاملا مطمئن شوید که برای اتاق شما مناسب باشد.

یکی از اشتباهات رایج در نشیمن انتخاب اشتباه کاغذ دیواری است. این موضوع تأثیر شدیدی روی کل فضا دارد. نکته اینجاست که تعویض کردن آن‌ها ارزان تمام نمی‌شود. پس اگر قصد استفاده از کاغذ دیواری را دارید، در بخش‌های کمتری از آن استفاده کنید.

اشتباهات رایج در نشیمن

انتخاب اشتباه پرده

انتخاب درست پرده نه فقط بخاطر دکور شما بلکه بخاطر نوردهی و حفظ حریم شخصی اهمیت زیادی دارد. پرده‌ای که انتخاب می‌کنید، کرکره‌ای باشد یا پارچه‌ای دقت کنید جنس، اندازه و مکانیسمی که برای باز و بسته کردن آن وجود دارد به دلخواه شما باشد.

مطمئن شوید که پرده‌ها نور کافی را به اتاق برسانند و از حریم خصوصی شما نیز محافظت کنند. اگر پرده‌ شما دارای رنگ خاصی است، مطمئن شوید با رنگ دیوارها و مبلمان اتاق هماهنگ باشد.

انتخاب اشتباه پرده

پارچه‌ اشتباه برای مبل

کدام پارچه برای مبل راحتی مناسب است؟ اگر مبل را بصورت سفارشی انتخاب کنید یا اگر از روکش برای مبل‌ها استفاده می‌کنید، در انتخاب پارچه‌های آن‌ها خیلی دقت کنید. مطمئن شوید که جنس آن مناسب سبک زندگی شما باشد و رنگ آن باید با اتاق هماهنگی داشته باشد.

همچنین طرح آن طوری باشد که برای مدت طولانی بتوانید با آن زندگی کنید. به یاد داشته باشید که روکش‌کردن با کیفیت گاهی ممکن است به اندازه‌ خرید یک مبل جدید هزینه داشته باشد.

مبلمان زیبا در دکوراسیون

انتخاب نامناسب رنگ

به طور کلی مردم این‌طور فکر می‌کنند که یکی از راه‌های ارزان برای تغییر ظاهر یک اتاق، رنگ‌آمیزی است. این تفکر ممکن است خیلی از مواقع درست باشد اما یک هشدار جدی اینجا وجود دارد.

اگر خانه‌ شما بزرگ است یا سقف‌های بلندی دارد، رنگ کردن آن می‌تواند بسیار دردسرساز و گران تمام شود. پس هنگام انتخاب رنگ تمام جوانب را در نظر بگیرید و بهترین رنگ را با توجه به روحیه‌ خود و سایر وسایل اتاق انتخاب کنید.

اشتباهات رایج در چیدمان نشیمن

پیشنهاد مطالعه: مطلب خانه خود را جذاب و متفاوت رنگ کنید! را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
اگر در فکر بازسازی آشپزخانه هستید، باید چیدمان و دکوراسیون آشپزخانه را آگاهانه انتخاب کنید. چیدمان صحیح، آشپزخانه‌ای دنج، امن و کاربردی می‌سازد.
چیدمان اصولی آشپزخانه

بعد از چیدمان و انتخاب محل قرارگیری وسایل و کابینت‌ها، نوبت به زیباسازی دکوراسیون آشپزخانه می‌رسد. در این مرحله باید رنگ و جنس کف‌پوش، دیوارپوش، کابینت‌ها و وسایل تزئینی آشپزخانه را انتخاب کنید. قبل از تصمیم نهایی برخی از ایده‌های چیدمان اصولی آشپزخانه را در ذهن داشته باشید. برخی تغییرات کوچک اثر شگفت‌انگیزی بر حال‌ و هوای آشپزخانه شما می‌گذارند. با مجله دلتا همراه باشید.

استفاده از طرح‌های شلوغ و رنگ‌های زنده

کاشی‌ها الگویی تکراری را روی کف، فضای بین کابینت‌ها و میز کار ایجاد می‌کنند. اگر رنگ و طرح کابینت‌ها و وسایل آشپزخانه به‌ اندازه کافی شلوغ و شاد است، برای ایجاد فضایی آرام، از کاشی‌هایی با الگوهای ساده (مستطیل و مربع) استفاده کنید.

چیدمان اصولی آشپزخانه

اگر رنگ‌های خنثی مثل بژ، طوسی و سفید، رنگ‌های غالب در آشپزخانه شما هستند، می‌توانید فضاهای کوچکی مثل دیوار پشت اجاق را با دیوارپوش‌های رنگارنگ پوشش دهید. با این کار فضای آشپزخانه گرم‌تر به‌نظر می‌رسد. استفاده از یک قالیچه پرنقش‌ و نگار نیز فکر خوبی برای رنگ‌بخشیدن به فضای آشپزخانه است.

انتخاب کابینت‌های جذاب

جنس، رنگ و شکل کابینت، ظاهر آشپزخانه را دگرگون می‌کند. کابینت‌هایی با روکش استیل یا برنج گزینه‌های جالبی‌ هستند که زیر نور گرمِ یک لوستر خوب مثل جواهر می‌درخشند.

چیدمان اصولی آشپزخانه

استفاده از اکسنت‌وال

اگر دوست دارید با روشی ساده و کم‌هزینه آشپزخانه‌ خود را زیبا کنید، کافی است یکی از دیوارهای آشپزخانه را با یک رنگ شاد نقاشی کنید و آن را به‌صورت اکسنت‌وال دربیاورید. تضاد رنگ دیوار با رنگ کابینت‌ها فضا را زیبا خواهد کرد.

استفاده از اکسنت‌وال

ایجاد غذاخوری دنج

برای قسمت غذاخوری در آشپزخانه از اتاق نشیمن الهام بگیرید. مثلا استفاده از کاناپه ال شکل در پشت میز غذاخوری، ایده خوبی برای داشتن فضایی دنج و آرام است. اگر خوش‌شانس هستید و آشپزخانه‌ شما پنجره دارد با کمک یک پرده زیبا و مناسب، زیبایی این پنجره را دوچندان کنید.

چیدمان اصولی آشپزخانه

ساختن میز پیشخوان با سطح زیبا

بسیاری گمان می‌کنند کابینت‌ها بیشتر از سایر اجزای آشپزخانه به چشم می‌آیند، اما در واقع طرح و رنگ پیشخوان است که قبل از هرچیز جلب‌توجه می‌کند. استفاده از سنگ‌های گرانیتی و کوارتز روی کابینت‌ها ظاهر آشپزخانه را جذاب می‌کند.

ساختن میز پیشخوان با سطح زیبا

رنگ متفاوت به کابینت‌های بالا و پایین

این ایده‌ای هنرمندانه است. برای کابینت‌های بالایی و پایینی دو رنگ متفاوت در نظر بگیرید. اگر در انتخاب رنگ‌ها کمی ذوق به خرج دهید، نتیجه کار بسیار زیبا خواهد بود. همچنین می‌توانید قسمت داخلی قفسه‌های بدون در را با رنگی غیر از رنگ خود قفسه رنگ کنید.

زدن رنگ متفاوت به کابینت‌های بالا و پایین

دادن نور خوب به آشپزخانه

نور عاملی کلیدی و موثر در زیبایی و چیدمان اصولی آشپزخانه است. استفاده از لامپ در قسمت بالایی کابینت‌ها و داخل قفسه‌ها و استفاده از لوسترهای پرنور فضای کار شما را روشن می‌کند. همچنین نور خوب اعضای خانواده را به حضور در آشپزخانه تشویق می‌کند.

دادن نور خوب به آشپزخانه

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۷ نکته طلایی برای انتخاب میز ناهارخوری را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
در هنگام انتخاب میز و صندلی ناهارخوری دقت لازم را به خرج دهید تا بتوانید میزی با طراحی بی‌نظیر و زیبا را برای فضای آشپزخانه یا اتاق غذاخوری خود انتخاب نمایید.
ویژگی‌ میز و صندلی های ناهارخوری

این روزها دیگر میز و صندلی‌های ناهارخوری جزو ثابت وسایل منزل محسوب می‌شوند. پس بهتر است که در خرید آن‌ها دقت لازم را داشته باشیم. در این مطلب از مجله دلتا شما را با تعدادی از ویژگی‌ میز و صندلی های ناهارخوری که باید داشته باشند، آشنا می‌کنیم تا شما هم بتوانید خریدی مطمئن‌ را تجربه کنید.

مواد و مصالح مورد استفاده

میز و صندلی‌های غذاخوری هم مانند دیگر مبلمان خانه، چه در طراحی و چه در مواد و مصالح دارای انواع متنوعی هستند. محبوب‌ترین نوع آن‌ها میز و صندلی‌های چوبی هستند. اگر خواستید که میز و صندلی غذاخوری چوبی تهیه کنید، دقت کنید که حتما چوب آن‌ها راش باشد. چوب راش مستحکم‌ترین و مقاوم‌ترین نوع چوب است که می‌توان از آن مبلمان مختلفی ساخت.

ویژگی‌ میز و صندلی های ناهارخوری

 توجه به اتصالات در ساخت میز و صندلی

میز و صندلی‌هایی که دارای اتصالات از نوع پیچ و مهره هستند به نسبت میز و صندلی‌هایی که دارای اتصالات چسبی و میخی هستند، استحکام بیشتری دارند. معمولا در اتصال اجزای میز و صندلی‌های ناهارخوری از پیچ‌های خودکار و پیچ‌های آلنی که اتصالات محکم‌تر و مقاوم‌تری را ایجاد می‌کنند، استفاده می‌شود.

رنگ‌آمیزی

با رنگ‌آمیزی میز و صندلی‌ های ناهارخوری فضای ناهارخوری خانه را جذاب کنید. در رنگ‌آمیزی آن‌ها باید از مرغوب‌ترین رنگ‌ها و تینرها استفاده کرد. به طور حتم شما هم می‌دانید که صندلی‌های میزناهارخوری مدام در حال جابه‌جا شدن هستند. پس ممکن است در اثر برخورد با دیگر پایه‌ها و حتی دیگر قسمت‌های خانه دچار آسیب شوند. این رنگ‌ها هستند که وظیفه مراقبت از آن‌ها را بر عهده دارند. پس انتخاب جنس خوب از این جهت اهمیت می‌یابد.

ویژگی‌ میز و صندلی های ناهارخوری

جنس تشکچه‌ها و نشیمن

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ میز و صندلی های ناهارخوری قسمت نشیمن‌گاه آن‌ها است. معمولا برای این قسمت تشکچه‌های نرمی تهیه می‌شود که اگر قصد داشتید مدت زمان زیادی را روی آن بنشینید اذیت نشوید. معمولا این قسمت از تخته‌های چند لایه تهیه می‌شوند و برای روی آن‌ها نیز از ابرهای متراکم، اسفنج‌های بادوام و بهترین پارچه‌ها استفاده می شود.

ویژگی‌ میز و صندلی های ناهارخوری

طراحی پایه‌های میز و صندلی

هرچه پایه‌ها صاف‌تر باشند، مدت زمان بیشتری را دوام می‌آورند. البته نباید از این نکته که پایه‌های دارای منحنی، زیبایی بیشتری دارند هم گذشت. با این حال باید دقت کرد که انحنای این پایه‌ها نباید از یک حد مشخصی گذر کند تا هم زیبایی و هم استقامت میز و صندلی‌های ناهارخوری حفظ شود.

طراحی تکیه‌گاه صندلی

تکیه‌گاه‌های خیلی بلند و یا خیلی کوتاه هر کدام به نوبه خود می‌توانند باعث آزار و اذیت شما شوند. پس بهتر است که صندلی‌هایی را انتخاب کنید که از این بابت هم آسایش و راحتی شما را مهیا کنند.

دکوراسیون اتاق ناهارخوری

شکل کلی میزهای ناهارخوری

شما باید میز و صندلی‌ های ناهارخوری را بر اساس طراحی دکوراسیون داخلی خانه خود انتخاب کنید. باید شکل کلی آن‌ها با طراحی داخلی خانه شما ست باشد. یادتان باشد که میز و صندلی‌های ناهار خوری جزو وسایل بزرگی محسوب می‌شوند که در دکوراسیون خانه شما تاثیر زیادی دارند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب خانه خود را جذاب و متفاوت رنگ کنید! را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن


:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
چرا بهتر است از بیش از یک رنگ در رنگ آمیزی دیوار های خود استفاده کنید؟ استفاده از چندین رنگ می‌تواند نواحی را تعریف کند، ویژگی‌ها را برجسته کرده و فضا را خاص‌تر نماید.
رنگ آمیزی دیوار خانه

انتخاب رنگ نقاشی دیوارها یکی از لذت‌بخش‌ترین مراحل در دکوراسیون داخلی است، اما می‌تواند یکی از سخت‌ترین مراحل هم باشد. از میان رنگ تست شده بر روی دیوار، کدام سایه را انتخاب کنیم؟ دلایل بسیاری وجود دارد که ثابت می‌کند دیوارهای چند رنگ انتخاب خوبی هستند. آن‌ها می‌توانند اتاق‌ها را جالب‌تر کرده، تناسبات یک فضا را تغییر دهند یا به سادگی سبب زیبایی شوند. در این مطلب از مجله دلتا ایده‌هایی رنگارنگ برای رنگ آمیزی دیوار خانه معرفی می‌شوند.

رنگ در خارج از خطوط

شما احتمالا انتظار دارید در یک دیوار دو رنگ، رنگ‌ها توسط یک گچ‌بری یا ریل عکس جدا شده باشند. اما در تصویر زیر، استفاده نکردن از این دو نوع جداکننده بین رنگ‌ها سبب خلق یک اثر جالب شده است. با همرنگ کردن سقف و قسمت بالایی دیوارها و رنگ کردن بالا و پایین ریل عکس، طراح به این اتاق خواب که ارتفاع زیادی دارد، عمق بیشتری بخشیده است.

رنگ صورتی در اتاق خواب

سایه روشن ایجاد کنید

یکی از خوبی‌های رنگ نقاشی این است که می‌توانید آن را با سایه‌ای که دقیقا مد نظرتان است بیامیزید. در واقع می‌توانید یک اثر پله‌ای و از روشن به تیره روی دیوار خلق کنید و اثری واقعا ویژه داشته باشید.

این سقف تیره در دنج و گرم ساختن فضا اثربخش است. هرچند که می‌توانید با افزایش ارتفاع، رنگ‌ها را معکوس کرده و سقف را از همه روشن‌تر کنید تا نوعی سبکی و تعلیق در فضا ایجاد کنید.

رنگ آمیزی دیوار خانه

به راهروها شخصیت ببخشید

برای رنگ آمیزی دیوار خانه اغلب از میان فضاهای تردد مانند راهروها و راه‌پله‌ها بدون این که توجه چندانی به آن‌ها بکنیم، عبور می‌کنیم. با استفاده کردن از چند رنگ در دیوارهای این فضاها آن‌ها را برجسته کنید. می‌توانید از رنگ‌های روشن در کف استفاده کنید و یا برای کمتر چشم‌گیر بودن، از طیف‌های رنگ‌‌های خنثی استفاده کنید.

برای اینکه دیوارهای خانه را جذاب تر کنید، مطلب ۷ روش ساده و جذاب برای تزیین دیوار را بخوانید.

یک فضا را ناحیه بندی کنید

رنگ کردن یک بخش تورفته با یک رنگ متفاوت، راهی بسیار مناسب برای نشان دادن کاربرد متفاوت آن قسمت است. در این اتاق خواب، رنگ زرد فضای خوابیدن را مشخص می‌کند. همچنین رنگ آبی نشان‌دهنده فضای مطالعه است. شما می‌توانید از این روش برای جدا کردن حوزه میز مطالعه در اتاق و یا میز غذاخوری در آشپزخانه استفاده کنید.

رنگ آمیزی دیوار خانه

یک منظره ایجاد کنید

در این اتاق شادی‌بخش، سایه‌های روشن و تیره فیروزه‌ای، آسمان و دریا را تداعی می‌کنند. خورشید در حال غروب، در تصویر روی دیوار، این تداعی را تکمیل می‌کند.

اگر تصمیم دارید که یک قفسه کتاب به منظره اضافه کنید، یکی از طبقه‌ها را با دقت هم تراز با مرز رنگ‌ها نصب کنید و بالا و پایین قفسه را مانند دیوار از همین مرز رنگ آمیزی کنید.

رنگ آمیزی دیوار خانه

پیشنهاد مطالعه: مطلب اتاق کوچک را چگونه بچینیم؟ را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
در صورتی که شما ترفندهایی را یاد بگیرید و در دیزاین اتاق خواب‌های کوچک خودتان آن را پیاده کنید، می‌توانید جلوه منحصر به‌فردی به اتاق خواب بدهید.
دکوراسیون اتاق کوچک

چیدمان یک اتاق خواب کوچک، صرف نظر از اینکه از چه وسایلی شروع کنید، در شکل و ظاهر اتاق و حسی که برای شما ایجاد می‌کند تاثیر دارد. در ادامه چند ایده برای طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب کوچک آورده شده است. برای راهنمایی در مورد چیدمان برای اتاق کوچک و سازماندهی آن‌، همراه مجله دلتا باشید.

چیدن اتاق کوچک را با تخت شروع کنید

تخت‌خواب خود را در مرکز دیوار قرار دهید (این دیوار معمولا رو به در است) قرار دادن تخت‌خواب خود در مرکز، به تقارن در چیدمان اتاق‌ خواب شما کمک می‌کند. در این صورت می‌توانید از فضای خود نهایت استفاده را ببرید.

دکوراسیون اتاق کوچک

کمد برای اتاق کوچک

یک کمد بلند انتخاب کنید و وسایل خود را داخل یا روی آن قرار دهید. کمدهای پارچه‌ای نیز می‌توانند انتخاب مناسبی باشند.

فرش خود را با دقت پهن کنید

اگر تخت در مرکز قرار دارد، فرش را حدود ۳،۲ متر زیر تخت پهن کنید. اگر تخت شما در گوشه اتاق است، فرش را کنار آن یا زیر وسیله دیگری قرار دهید. فرش‌های ایرانی بهترین گزینه برای اتاق خواب کوچک شما هستند.

چیدمان برای اتاق کوچک

از نور طبیعی استفاده کنید

نورپردازی اتاق شما می‌تواند فضای آن را بیشتر و بزرگ‌تر نشان دهد. رنگ‌های تیره می‌توانند نور را جذب کنند. هنگام انتخاب رنگ، رنگ‌های روشن می‌توانند به ایجاد حس جادارتر بودن فضا و بزرگ‌تر نشان دادن آن کمک کنند.

چیدمان برای اتاق کوچک

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات دکوراسیون مطلب با چیدمان کوسن‌ها مبلمان خود را زیباتر کنید! را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
در این مقاله سعی داریم به موضوع نحوه چیدمان کوسن بر روی مبلمان و چیدمان کوسن روی مبلمان ال بپردازیم. مطلب را تا انتها بخوانید.
چیدمان کوسن روی مبل

کوسن‌ها در مبلمان جایگاه ویژه‌ای دارند و در کنار جنبه راحتی، مبلمان شما را زیباتر می‌کنند. علاوه بر انتخاب دقیق رنگ و طرح و شکل آن‌ها، چیدمان کوسن ها روی مبل نیز مهم تلقی می‌شود. برای این چیدمان ترفندها و قوانین مختلفی در دکوراسیون وجود دارد که شما می‌توانید با توجه به اندازه مبلمان و همین‌طور سبک دکوراسیون‌ خود مناسب‌ترین آن را انتخاب نمایید. با مجله دلتا همراه باشید.

اصول چیدمان کوسن روی مبلمان

تاکنون برای شما پیش آمده که فکر کنید برای یک کاناپه سه نفره به چه تعداد کوسن نیاز دارید؟ یا اینکه کوسن‌ها به چه ترتیبی باید چیدمان شوند؟ پاسخ همه این پرسش‌ها در اصول چیدمان کوسن ها روی مبل جواب داده شده‌اند که در ادامه هر کدام را بررسی می‌کنیم.

اصول چیدمان سه‌تایی کوسن

انتخاب ۳ کوسن برای مبل دو نفره بستگی به سلیقه و سبک شما دارد، ممکن است از نظر شکل، رنگ، بافت و اندازه متفاوت باشند.

چیدمان کوسن روی مبل

اصول چیدمان چهارتایی کوسن

بر روی کاناپه‌های سه نفره می‌توانید از ۴ کوسن استفاده نمایید. اما همین ۴ کوسن خود با دو مدل متقارن و نامتقارن چیده می‌شوند.

  • چیدمان متقارن ۴ کوسن

چیدمان کوسن روی مبل

ابتدا با دو کوسن شروع می‌کنیم و دوطرف کاناپه قرار می‌دهیم. در مرحله بعد دو کوسن با اندازه، شکل، رنگ و حتی متریال متفاوت جلوی کوسن‌های قبلی چیده می‌شوند. در اینجا می‌توانید کوسن‌های مستطیل یا دایره را نیز به‌کار ببرید.

  • چیدمان نامتقارن ۴ کوسن

چیدمان کوسن روی مبل

برای چیدمان نامتقارن کوسن‌ها باید سه کوسن را در یک طرف کاناپه و کوسن چهارم را در سمت دیگر چیدمان کنید. دقت داشته باشید که می‌توانید کوسن آخری را با رانر یا رومیزی هم ست نمایید.

مسلما چیدمان‌های نامتقارن، سبک مدرن‌تری را برای شما خلق می‌کنند. با رعایت چیدمان کوسن‌ها می‌توانید اتاق پذیرایی خانه خود را زیباتر کنید!

اصول چیدمان ۵ تایی کوسن

نشیمن زیبا

برای چیدمان ۵تایی، همان کار قبلی را تکرار می‌کنیم. این بار یک کوسن دیگر اضافه می‌شود که رنگ و طرح یا اندازه‌اش با بقیه تفاوت دارد. برای چیدمان ۵ کوسن روی کاناپه سه نفره هم می‌توانیم اصل متقارن یا نامتقارن بودن را رعایت کنیم.

  • اگر بخواهیم چیدمان متقارن داشته باشیم، باید کوسن پنجم را دقیقا در وسط قرار دهیم.
  • اما اگر چیدمان نامتقارن را دوست داریم، کوسن پنجم را سمت راست یا چپ قرار داده و در واقع دو ترکیب دوتایی و سه تایی به‌وجود آوریم.

این نکته را هم فراموش نکنید که بیشترین تعداد کوسن قابل استفاده ۶ عدد است.

چیدمان کوسن روی مبل ال

برای چیدمان کوسن روی مبل ال سه نقطه که شامل دو سر مبل و یک کنج است، انتخاب می‌شوند. دوتا کوسن را یک سر مبل قرار داده و دوتای مشابه را هم سر دیگر مبل می‌گذاریم. در نهایت دو یا ۳ کوسن را در کنج چیدمان می‌کنیم.

نشیمن زیبا

بهتر است رانر یا رومیزی با کوسنی که در کنج قرار می‌گیرد و با بقیه متفاوت است، ست شود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب چرا باید در خانه از آینه استفاده کنیم؟ را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
اگر تزیین دیوار و اتاق‌های خود را به درستی انجام دهید، نه تنها باعث شلوغی نمی‌شود بلکه می‌تواند به تکمیل و منسجم شدن طراحی منزل کمک کند.
دکور دیوار

یکی از روش‌های ساده برای تزیین خانه، استفاده از پتانسیل موجود در سطوحی است که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند؛ مانند دیوارها. تزیین دیوار با وسایل ساده هم به راحتی ممکن است و نیازی نیست به فکر بودجه و هزینه زیاد باشید. در این مطلب از مجله دلتا با چند راهکار برای تزیین و دکور دیوار اتاق آشنا می‌شوید.

استفاده از شلف و باکس‌های دیواری

شلف یا طبقات دیواری که مدل‌های به روز شده طاقچه‌ها هستند، جایگاه ویژه‌ای در دکوراسیون خانه‌های امروزی پیدا کرده‌اند. در خانه‌های آپارتمانی کوچک که فضای زیادی برای قرار دادن وسایل تزیینی و حتی کتاب وجود ندارد، می‌توان از این شلف‌های دیواری استفاده‌ بهینه کرد.

دکور دیوار

تزیین دیوار اتاق با باغچه دیواری

این روش یک ترفند برای نصب و قرار دادن گلدان‌های گیاهی روی دیوار است. در خانه‌های آپارتمانی که حضور گیاهان آپارتمانی به دلیل کمبود فضا کمتر شده است، باغچه‌های دیواری می‌توانند راهی برای ورود طبیعت به درون خانه باشند.

دکور دیوار

برای این گیاهان دیواری فضایی را در نظر بگیرید که نور آن مناسب باشد. اگر خانه‌تان تاریک است، نگران نباشید. به سراغ گیاهانی بروید که نیاز به نور کمتری دارند.

تزیین دیوار با آینه

چرا باید در خانه از آینه استفاده کنیم؟ استفاده از آینه تزیینی روی دیوار باعث بزرگ شدن و روشن‌تر شدن فضای خانه می‌شود. پس می‌توان از این المان به عنوان یکی از تزیینات دیواری هم استفاده کرد.

دکور دیوار

آینه‌های دکوراتیو و تزیینی در قطعات مختلف یا در برش و شکل‌های مختلفی تولید می‌شوند و نصب آن‌ها روی دیوار، باعث زیباتر شدن دکوراسیون منزل شما می‌شود.

تزیین دیوار با نوار چسب

می‌توانید با کمک نوار چسب، طرح یا نقش خاصی را روی دیوار ایجاد کنید. برای مثال می‌توانید دیوار مورد نظر را از ارتفاع به چند قسمت تقسیم و با نوار چسب، مرز هر بخش را علامت‌گذاری کنید. رنگ آکریلیک مورد نظر را بردارید و قسمت‌های جدا شده را به صورت یکی در میان رنگ کنید.

تزیین دیوار با نوار چسب

بعد از اتمام رنگ و خشک شدن آن، نوار چسب را از روی دیوار جدا کنید. باید از چسبی استفاده کنید که به راحتی از روی دیوار کنده شود و آسیبی به آن نرساند.

استیکرهای دیواری

استفاده از استیکر یا طاقچه مجازی تزیین دیوار کار را راحت‌تر می‌کند. می‌توانید مدل و طرح مورد نظر را در فروشگاه و مغازه‌های مخصوص دکوراسیون پیدا کنید و به راحتی آن‌ها را روی دیوار بچسبانید.

استیکرهای دیواری اتاق خواب

تزیین دیوار با عکس و روشنایی دیواری

در بسیاری از خانه‌ها می‌توان تعدادی قاب عکس را روی دیوار مشاهده کرد. برای این که عکس‌های خاطره‌انگیز خود را برجسته‌تر کنید، از نورهای دیواری کمک بگیرید.

عکس و روشنایی دیواری

عکس‌ها را چاپ کنید و به دنبال قاب‌های ساده و زیبا برای آن‌ها بگردید. بهتر است برای هماهنگی بیشتر، عکس‌ها را با تناژ رنگی یکسان پرینت بگیرید و از پاسپارتو در اطراف آن‌ها استفاده کنید.

تزیین دیوار با سنگ و کاغذ دیواری

سنگ‌های دکوری در طرح، رنگ و اندازه‌های مختلفی وجود دارند. تنها کافی است برای دکور دیوار اتاق با توجه به سلیقه و دکوراسیون خانه خود یکی از بهترین مدل‌ها را انتخاب کنید.

تزیین دیوار با سنگ و کاغذ دیواری

فقط یک یا دو دیوار را در هر فضا به این سنگ‌های دکوراتیو اختصاص دهید. تزیین همه دیوارها با سنگ تاثیر منفی بر فضای داخلی خانه می‌گذارد. برای مابقی دیوارها می‌توانید از کاغذ دیواری مناسب استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب چگونه خانه‌ای پر نور داشته باشیم؟ را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 تير 1400 | نظرات ()