نوشته شده توسط : مجله دلتا
ست کردن پرده با مبل و فرش نیاز به رعایت نکات خاصی دارد تا بتوانید منزلی ایده آل و هماهنگ را طراحی و دکوراسیون کنید.
ست کردن پرده با فرش

ست کردن پرده و فرش یکی از دغدغه‌های خانم‌ها است که خیلی زیبایی دکوراسیون داخلی، برایشان اهمیت دارد و دوست دارند همه وسایل با هم هماهنگی داشته باشد. تنوع رنگ و مدل این وسایل، انتخاب را برای آن‌ها سخت می‌کند اما به پیشنهاد طراحان دکوراسیون بین پرده، فرش و مبلمان باید هماهنگی از نظر رنگ وجود داشته باشد. ما در این مطلب از مجله دلتا می‌خواهیم با توجه به رنگ‌ها و طرح‌های احتمالی، به شما بگوییم که چطور پرده و فرش را با هم ست کنید.

رنگ‌های خنثی

یکی از راه‌های ست کردن پرده و فرش استفاده از رنگ‌های خنثی است. با کاربرد رنگ‌های بژ، مشکی، قهوه‌ای و یا سفید همیشه خیال‌ شما راحت خواهد بود. علاوه براین، رنگ‌های خنثی می‌توانند بسیار آرامش‌بخش و متناسب با هر اتاقی باشند.

ست کردن پرده و فرش

 تک رنگ

نیازی نیست که فرش و پرده دقیقا با هم همخوانی داشته باشند. فقط باید باهم خوب ترکیب شوند و هارمونی در فضا را افزایش دهند. اگر فرش شما سبز ملایم است، پرده‌ای با رنگ سبز آهکی مناسب است. زمانی هر دو از یک خانواده رنگ باشند، اشتباه کمتری پیش خواهد آمد و در حین سادگی دکوراسیونی متعادل خواهید داشت.

طرح‌های مشابه

بسیاری از فرش‌ها در طرح‌های مختلفی و با الگوهای متفاوت ارائه می‌شوند که بتوان به راحتی آن‌ها را با پرده هماهنگ کرد. هماهنگی طرح یا پترن فرش و پرده در منزل به شما امکان هماهنگی بدون تغییر کلی دکوراسیون را داده و در یک نگاه بسیار هماهنگ و زیبا به نظر می‌رسد.

ست کردن پرده با فرش

بافت

این گزینه راه حلی مفید برای هماهنگ کردن پرده و فرش بدون نیاز به تغییر کلی دکوراسیون در منزل است. فرش کرکی را با پرده کرکی هماهنگ کنید. به‌خاطر داشته باشید این موضوع از این جهت که نمود خیلی واضحی در دکوراسیون ندارد ممکن است مورد توجه قرار نگیرد.

برای کسانی که به جزئیات اهمیت داده و به نکات ریز در دکوراسیون بها می‌دهند، می‌تواند راهکار خوبی باشد. البته می‌تواند برای تاثیرگذاری بیشتر با گزینه‌های ارائه شده در بالا نیز ترکیب شود.

رنگ سوم و رنگ های مکمل

به خاطر داشته باشید که ایجاد هماهنگی فقط از طریق ترکیب و استفاده از دو رنگ حاصل نمی‌شود. می‌توانید از چند رنگ و همین‌طور رنگ‌های مکمل که روشی عالی برای هماهنگ کردن فرش و پرده است استفاده کنید و حتی می‌توانید از اقلام دکوری و کوسن‌ها نیز کمک گرفته و فضا را با رنگ‌های مشابه دکور و هماهنگ کنید.

ست کردن پرده با فرش

نقطه کانونی

اگر نمی‌توانید بین فرش و پرده موجود در دکوراسیون خود هماهنگی ایجاد کنید، بهتر است از یک نقطه کانونی استفاده کنید. برداشتن تمرکز از فرش و پرده باعث می‌شود که توجه به الگوهای مختلف و اقلام موجود در فضا متمرکز شود و عدم هماهنگی در فضا کمرنگ‌تر به چشم آید.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال ایده‌هایی جذاب برای دکوراسیون داخلی خانه خود هستید به مطلب چیدمان اتاق نشیمن، بدون مبل! سر بزنید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
یکی از فضاهایی که می‌توان شیوه چیدمان بدون مبل را در آن استفاده کرد، اتاق نشیمن است که بسیار پرکاربرد بوده و افراد، زمان زیادی را در آن سپری می‌کنند.
چیدمان نشیمن بدون مبل

ممکن است تصور فضایی بدون مبلمان در دنیای مدرن و پر زرق و برق امروزی، برای بیشتر افراد امری غیرممکن به‌نظر برسد، در حالی که استفاده از دکوراسیون بدون مبلمان می‌تواند کاربردهای فراوانی را در بسیاری از فضاهای خانه‌های امروزی داشته باشد. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکاتی برای چیدمان نشیمن بدون مبل می‌پردازیم.

استفاده از پشتی و تشکچه به‌عنوان مبلمان

همانند تصویری که می‌بینید، می‌توان با قرار دادن تعدادی پشتی ساده در کنار یکدیگر و تشکچه‌هایی در زیر آن‌ها، مبلمانی راحت را برای فضای نشیمن درست کرد.

چیدمان نشیمن بدون مبل

پشتی‌ها و تشکچه‌ها می‌توانند ظاهری مدرن داشته باشند. برای پوشش آن‌ها از رنگی هماهنگ با کاغذ دیواری و رنگ دیوارها استفاده کنید تا فضایی ساده و آرامش‌بخش به‌وجود آید.

استفاده از تخته‌های چوبی همراه با پشتی و تشکچه

می‌توانید از تخته‌های چوبی بلا‌استفاده نیز برای ساختن مبلمان استفاده کنید. با قرار دادن این تخته‌ها در قسمت زیرین تشک‌ها مبلمان ساخته شده ارتفاع بیشتری خواهند داشت و در نتیجه شرایط راحت‌تر و استانداردتری در هنگام نشستن بر روی آن ایجاد خواهد شد.

چیدمان نشیمن بدون مبل

همچنین مانند تصویری که در بالا می‌بینید، از فضای بوجود آمده در زیر این تخته‌های چوبی می‌توان برای نگهداری وسایلی مانند کتاب استفاده کرد.

استفاده از رختخواب برای ساختن مبلمان

این ایده، راهکار بسیار مناسبی برای خانه‌هایی است که فضای کافی برای نگهداری از رختخواب در آن‌ها وجود ندارد. با این ایده می‌توانید هم چیدمانی بدون مبلمان خلق کنید و هم دیگر نگران پیدا کردن فضایی برای نگهداری از رختخواب‌های خود نخواهید بود.

استفاده از رختخواب برای ساختن مبلمان

استفاده از پارچه‌هایی رنگی و هماهنگ با سایر وسایل موجود در نشیمن خانه شما می‌تواند جلوه‌ای جذاب و دلنشین در آن خلق کند.

استفاده از کوسن‌های بزرگ و کوچک

با استفاده از کوسن‌های کوچک و بزرگی که ساخته دست خود شما هستند، می‌توانید فضایی گرم و نرم و دلنشین را ایجاد کنید. استفاده از ترکیب رنگ‌های شاد، جذاب و متفاوت می‌تواند فضایی پویا و سرزنده را برای شما به ارمغان بیاورد. وجود رنگ‌های جذاب، فضای خالی خانه را پر کرده و جایگزینی برای مبلمان‌ پر زرق و برق هستند.

کوسن‌های بزرگ و کوچک

مبلمانی که فاقد پایه‌ها و یا دسته‌های چوبی یا فلزی هستند

یکی از ایده‌های چیدمان نشیمن بدون مبل استفاده از مبلمانی است که فاقد پایه و دسته هستند. این دسته از مبلمان‌ فضایی بسیار نرم و راحت را برای نشستن ایجاد می‌کنند و معمولا در مقایسه با مبلمان‌ معمولی جای کمتری را اشغال می‌کنند. ترکیب این مبلمان با کوسن‌های رنگارنگ و زیبا را می‌توان بر زیبایی فضای نشیمن افزود.

نشیمن بدون مبل

استفاده از رنگ‌های متنوع و جذاب

با استفاده از رنگ‌های شاد و متنوع می‌توانید روحی دوباره به اتاق نشیمن خود ببخشید و گوشه‌ای دنج و دوست‌داشتنی را در آن ایجاد کنید و اگر فضای نشیمن خانه شما بزرگ است این رنگ‌ها کمک فراوانی برای پر نشان دادن فضای خانه شما خواهند کرد.

استفاده از رنگ‌های متنوع و جذاب

مبلمان موردنظر را خودتان بسازید

همانند تصویری که در زیر نشان داده شده است، می‌توانید با استفاده از ابزارهایی ساده، مانند: لاستیک، پارچه، کاموا، چسب و … برای اتاق نشیمن خود مبلی بسازید و از وسایلی که روزی ضایعات به‌حساب می‌آمدند، مبلمان دلخواه خود را خلق کنید.

خانه بدون مبل

پیشنهاد مطالعه: مطلب چه فرشی خانه را بزرگ‌تر نشان می‌دهد؟ را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
مهم‌ترین نکته برای بزرگ‌تر نشان دادن خانه‌های کوچک، انتخاب رنگ‌ فرش است. استفاده از طیف‌های مختلف یک رنگ برای فرش‌ها و سایر وسایل خانه باعث هماهنگی فضا می‌شود.
فرش مناسب فضای کوچک

افزایش جمعیت، کم بودن فضا برای ساخت‌ و ساز منازل و بالا بودن قیمت‌ها مردم را مجبور به زندگی در آپارتمان‌ و خانه‌های کوچک کرده است. طراحی دکور و انتخاب فرش مناسب فضای کوچک سخت‌ است، زیرا در صورت رعایت نکردن برخی اصول، فضا کوچک‌تر از آن‌چه که هست به‌نظر می‌رسد. انتخاب فرش برای خانه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که تاثیر بالایی در سبک و اندازه دکوراسیون خانه دارد که در مجله دلتا به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

رنگ فرش مناسب برای فضای کوچک

در طراحی دکوراسیون منازل یک اصل کلی برای انتخاب رنگ فرش وجود دارد. انتخاب فرش­ تیره، فضا را کوچک‌تر و فرش‌­های روشن فضا را بزرگ‌تر از آن‌چه که هست نشان می­‌دهند.

فرش دست بافت

اگرچه در طراحی دکوراسیون توصیه می‌شود رنگ فرش تیره‌تر از رنگ مبلمان و پرده انتخاب شود، در فضاهای کوچک می­‌توان این مورد را نادیده گرفت. مگر آن‌که همه‌ طیف‌­های رنگی به‌کار رفته در دکوراسیون از بین رنگ­‌های روشن انتخاب شده باشند.

مدل و طرح فرش برای خانه کوچک

هرچه طرح و نقش فرش ماشینی بیشتر باشد، در اصطلاح شلوغ‌تر به‌نظر می‌­رسد. فرش‌­های شلوغ بخصوص اگر دارای رنگ­‌های تیره باشند، فضا را کوچک‌تر نشان می‌­دهند. استفاده از فرش‌­های پر نقش و نگار در فضاهای کوچک انتخاب مناسبی نیست.

فرش ماشینی

چنان‌چه به فرش‌های پر نقش و نگار علاقه دارید، رنگ آن را از میان رنگ­‌های روشن انتخاب کنید تا به این ترتیب تاثیر شلوغی فرش را کاهش داده باشید.

فرش افشان مناسب برای خانه های کوچک

در انتخاب فرش مناسب فضای کوچک، فرش‌های طرح افشان به‌دلیل نداشتن ترنج در وسط فرش و پراکندگی گل‌ها، فرش‌های مناسبی برای خانه آپارتمانی و کوچک هستند و باعث بزرگ‌تر دیده شدن فضای خانه می‌شوند.

فرش

قالی مناسب‌تر است یا فرش؟

انتخاب قالی یا فرش به نظر و سلیقه خود شما بستگی دارد. در این مورد محدودیتی وجود ندارد. ممکن است بخواهید کف اتاق خود را با یک قالی یا گلیم بپوشانید.

 بهتر است مانند فرش گرد، ابعاد قالی را طوری در نظر بگیرید که نه خیلی کوچک باشد و نه این‌که پایه‌های مبلمان بر روی آن قرار بگیرند.

در این صورت طرح و جلوه قالی بخصوص اگر دستباف باشد، بیش‌تر به چشم می­‌آید. همچنین برای مجزا کردن میز غذاخوری یا قسمت­‌های مختلف منزل، قالی­‌ها می­‌توانند کارایی خوبی برای شما داشته باشند.

فرش مناسب فضای کوچک

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۵ نکته طلایی برای چیدمان اتاق پذیرایی را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
اگر اتاق پذیرایی به‌صورت اصولی چیدمان شود، علاوه‌بر داشتن جلوه‌ای شیک و زیبا، به مهمانان حس آرامش و صمیمیت نیز انتقال می‌دهد.
نکات چیدمان در اتاق پذیرایی

برای ایجاد دکوراسیونی اصولی و مناسب در پذیرایی، تنها استفاده از اثاثیه و دکوریجات گران‌قیمت و فوق العاده زیبا کافی نیست و باید در انتخاب رنگ و طرح آن‌ها و نوع چیدمان نکات مهمی را نیز رعایت کنیم. در این مطلب از مجله دلتا به نکات چیدمان در اتاق پذیرایی می‌پردازیم.

نقطه کانونی ایجاد کنید!

یکی از نکات چیدمان در اتاق پذیرایی ایجاد یک نقطه کانونی در آن است. در واقع این نقطه هم باید زیبا و جذاب باشد و هم مبلمان و وسایل دیگر به‌گونه‌ای در اطرافش چیدمان شده باشد تا تبدیل به مرکز توجه پذیرایی شما شود و نگاه مهمانان را به محض ورود، به خود جلب کند.

نکات چیدمان در اتاق پذیرایی

چیدمان مبل در اطراف نقطه کانونی

چیدمان مبل‌ها باید بر اساس نقطه کانونی انجام شود. بنابراین مبل‌ها را مانند تصویر زیر، به‌گونه‌ای بچینید که نقطه کانونی در محور مرکزی آن‌ها قرار بگیرد.

نکات چیدمان در اتاق پذیرایی

توجه داشته باشید، علاوه‌بر در نظر گرفتن نقطه کانونی، چیدمان مبل‌ها در پذیرایی باید به‌گونه‌ای باشد که رفت و آمد، صحبت کردن و پذیرایی از مهمانان در آن، راحت و بدون دردسر باشد.

چیدمان مبل در اطراف نقطه کانونی

انتخاب رنگ مناسب برای دیوار

بهتر است که رنگ دیوارهای سالن پذیرایی را بر اساس علاقه و سلیقه خود انتخاب نکنید. چراکه ممکن است رنگ مورد علاقه شما، برای مهمانان شما خوشایند نباشد و حس بدی به آن‌ها انتقال دهد.

انتخاب رنگ مناسب برای دیوار

بنابراین دیوارها را به رنگ خنثی نقاشی یا کاغذ دیواری کنید که مورد پسند همه است و حس آرامش را به انسان انتقال می‌دهند. اگر پذیرایی کوچکی دارید، بهتر است از رنگ‌های تیره برای دیوارهای آن استفاده نکنید تا فضای آن کوچک‌تر به‌نظر نرسد.

اندازه مناسب فرش پذیرایی

فرش پذیرایی خانه شما نباید به‌اندازه‌ای باشد که تمام سطح کف اتاق پذیرایی را پوشش دهد. بنابراین برای پذیرایی کوچک، فرشی را خریداری کنید که فاصله هر طرف آن با دیوارها حداقل ۱۳ سانتی‌متر و برای پذیرایی بزرگ، حداقل ۴۵ سانتی‌متر باشد.

همچنین در نظر داشته باشید، بهترین حالت برای قرار دادن مبل بر روی فرش این است که مانند تصویر زیر، پایه‌های جلوی مبل و نیمی از آن روی فرش قرار بگیرد.

اندازه مناسب فرش پذیرایی

انتخاب طرح و رنگ پرده بر اساس نقطه کانونی

اگر قصد دارید پرده به نقطه کانونی پذیرایی خانه شما تبدیل شود، مانند تصویر زیر از پرده والان‌دار یا دولایه در آن استفاده کنید.

دکوراسیون پذیرایی

در حالتی که پرده نقطه کانونی نیست، می‌توانید مانند تصویر زیر، رنگ پرده را شبیه به رنگ دیوار و یا مبل انتخاب کنید تا فضایی هماهنگ و منسجم ایجاد شود.

انتخاب طرح و رنگ پرده

ترکیب نور زرد و سفید برای پذیرایی

یکی از اهداف دکوراسیون پذیرایی، ایجاد فضایی آرام و صمیمی برای میهمانان است که این حس را از لامپ‌هایی که نور زرد دارند، ایجاد می‌کنند.

همچنین شما قبل از میهمانی‌ها، ساعاتی را نیز مشغول نظافت و تدارک وسایل پذیرایی هستید که انرژی و تمرکز لازم این فعالیت‌ها را لامپ‌هایی با نور سفید، برای شما ایجاد می‌کنند.

ترکیب نور زرد و سفید برای پذیرایی

یکی از اصول در نورپردازی سالن پذیرایی، استفاده از نور تاکیدی برای جلوه دادن به عناصر و دکوریجات خاص و زیبای موجود در آن است. بنابراین از نور مخفی و چراغ‌های ریلی برای زیباتر کردن دکوراسیون استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب با این روش‌ها آشپزخانه خود را روشن‌تر کنید! را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
نورپردازی آشپزخانه از اهمیت بالایی برخوردار است. با یک نورپردازی عالی می‌توانید به آشپزخانه خود جلوه دیگری بدهید.
نکات نورپردازی آشپزخانه

از آن‌جا که آشپزخانه محلی است که اکثر خانواده‌ها زمان زیادی را در آن می‌گذرانند، طراحی مناسب آن بخصوص از جهت نورپردازی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در این مطلب از مجله دلتا به نکات نورپردازی آشپزخانه می‌پردازیم.

نورهای LED خطی زیر کابینت آشپزخانه

این نورهای باریک و ممتد، به‌طور مستقیم زیر کابینت‌های شما نصب می‌شوند، که علاوه‌بر زیبایی، سطح میزکار و فضاهای آماده‌سازی را روشن می‌کنند. نورهای خطی LED در طول‌های مختلف موجود هستند و همچنین قابلیت اتصال به یکدیگر را دارند.

نکات نورپردازی آشپزخانه

حتی میزکارهای کشیده هم می‌توانند به‌صورت کامل و یکدست روشنایی داشته باشند. آن‌ها می‌توانند داخل یک دیوار بدون هیچ درزی جاسازی شوند، یا برای نصب آسان به پریز متصل شوند.

نورپردازی طنابی زیر کابینت

مانند نورهای LED خطی، نورهای طنابی هم برای روشن کردن سطوح میز کار بهترین کارایی را دارند. نورهای طنابی همچنین نصب آسانی دارند. آن‌ها می‌توانند با احتیاط زیر یک ردیف از کابینت‌ها به‌وسیله مجموعه‌ای از طناب‌ها که به‌طور مستقیم به دور کابینت‌ها پیچ خورده‌اند، آویزان شوند.

نورپردازی طنابی زیر کابینت

لوسترهای تزئینی

یکی از نکات نورپردازی آشپزخانه استفاده از لوسترها است. لوستر آشپزخانه به راحتی فضای بزرگ سقف را پر می‌کنند و می‌توانند به نقطه کانونی فضا تبدیل شوند.

لوسترهای تزئینی

یک لوستر هیجان‌انگیز با جزئیات تزئینی مثل این نور استوانه‌ای دراماتیک با خطوط هندسی یک وسیله چشم‌گیر است که برای نصب تنها به چند طناب و پیچ‌گوشتی نیاز دارد.

چراغ‌های آویز

اگر آشپزخانه شما یک اپن یا صبحانه‌خوری دارد، چراغ‌های آویز بهترین گزینه انتخابی برای شما است. چراغ‌های آویز نه تنها به فضا سبک می‌بخشند، بلکه می‌توانند به اپن آشپزخانه جلوه بیشتری بدهند و تاثیر زیادی در روشنایی خانه شما داشته باشند.

چراغ‌های آویز

نورپردازی داخل کابینت آشپزخانه

نورپردازی داخل کابینت می‌تواند برای کابینت‌های پرعمق و تاریک بسیار کاربردی باشد، ولی علاوه‌بر آن، اضافه کردن نور در داخل کابینت‌های شیشه‌ای، به وسایل تزئینی آن‌ها گرما، انرژی و جلوه می‌بخشد.

نورپردازی داخل کابینت آشپزخانه

نورپردازی بالای کابینت

نصب کردن چراغ‌های خطی یا طنابی زیر کابینت‌ها انتخاب مناسب و کاربردی محسوب می‌شوند. قرار دادن آن‌ها در بالای کابینت‌های شما نیز می‌توانند تاثیری دلنشین و آرامش‌بخش به سقف آشپزخانه القا کنند که خالص و زیبا هستند.

نورپردازی خطی

اگر نور یک سقف واحد در آشپزخانه شما قطع نشده است، نورپردازی خطی بهترین راه حل برای آن است. تنها با یک جعبه اتصال سقف، شما می‌توانید یک نورپردازی خطی را نصب کنید که به شما اجازه می‌دهد تا هرجایی که بیشترین نیاز به روشنایی است، نور را هدایت کنید.

نورپردازی خطی

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۵ تغییر کوچک در دکور خانه که آن را شیک‌تر خواهد کرد! را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
تغییرات دکوراسیون ممکن است پرهزینه و مشکل به‌نظر برسد اما در حقیقت با انتخاب‌ها و راهکارهای هوشمندانه می‌توان خانه‌ای زیبا با هزینه‌ای کمتر ایجاد کرد.
خانه زیبا و شیک

همه ما به‌دنبال زندگی در خانه‌ای شیک و زیبا هستیم که نیازهای همه افراد خانواده را پوشش داده و زندگی راحتی را برای ما به ارمغان آورد. این موضوع به نحوه چیدمان و انتخاب‌های مناسب در دکوراسیون منزل بستگی داشته و استفاده مناسب از فضا و به‌کارگیری دکوری‌ها و دیگر اقلام زیبا خانه را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار می‌دهد. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکاتی برای خلق خانه‌ زیبا و شیک می‌پردازیم.

رنگ‌های موجود در منزل خود را به‌روز کنید

یکی از راه‌های تغییر فضا با هزینه محدود  افزودن رنگ به دکوراسیون و اقلام دکوری موجود در آن است. می‌توانید دیوارها یا سقف و حتی مبلمان موجود که قابل رنگ‌آمیزی هستند را مطابق سلیقه خود رنگ‌آمیزی کنید.

خانه زیبا و شیک

استفاده از پرده‌ها

افزودن پرده‌ها راهی برای اهدای ظرافت و هارمونی به منزل است. پرده‌هایی را که از ابریشم طبیعی، پارچه کتان و پنبه ساخته شده‌اند، ایده بسیار خوبی برای اجتناب از خرید پارچه‌های گران‌قیمت هستند. حتی متناسب با دکوراسیون می‌توانید از رنگ‌های مختلف پرده و سایه‌بان‌ها استفاده کنید.

خانه زیبا و شیک

انتخاب لوسترهای تزئینی

انتخاب لوسترهای تزئینی و یا آویزهای زیبا فضا را بسیار تغییر داده و فضایی دراماتیک ایجاد خواهد کرد. برای تاثیرگذاری نیازی به خریدهای گران قیمت ندارید، فقط لازم است به دنبال تغییر فضای خانه با ایجاد نورهای زیبا و ایجاد سایه‌های مناسب باشید.

انتخاب لوسترهای تزئینی

استفاده از ایده‌های دست‌ساز و کارهای هنری

استفاده از ایده‌ها و کارهای هنری دست‌ساز قطعا بسیار ارزان‌تر است. اما اگر هیچ ایده‌ای در مورد چگونگی انجام این کار ندارید، بهترین کار جست‌و‌جو و یادگیری مراحل انجام کار است.

استفاده از ایده‌های دست‌ ساز

می‌توانید از اقلام دکوری، گلدان و آباژورهای دست‌ساز استفاده کنید که با صرف هزینه کم تنوع زیادی به فضا می‌بخشند و در واقع سلیقه شخصی شما را به منزل اهدا می‌کنند.

استفاده از کوسن‌ها

افزودن کوسن‌ها یکی از ایده‌های جذاب برای داشتن خانه زیبا و شیک است. کوسن‌ها با طراحی خلاقانه و انتخاب الگوها و پارچه‌های مختلف برای افزودن جذابیت و گرما به فضا، ایده‌ای بسیار ارزان قیمت بوده که می‌توانند ترکیب جالبی ایجاد کنند.

استفاده از کوسن‌ها

حتی می‌توانید از کوسن‌هایی با سایز بزرگ‌تر که فضا را بیشتر پر کرده و فضای راحت‌تری ایجاد می‌کنند، استفاده نمایید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب نکات طلایی در مورد چیدمان صحیح مبلمان را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
نورپردازی آشپزخانه از اهمیت بالایی برخوردار است. با یک نورپردازی عالی می‌توانید به آشپزخانه خود جلوه دیگری بدهید.
نکات نورپردازی آشپزخانه

از آن‌جا که آشپزخانه محلی است که اکثر خانواده‌ها زمان زیادی را در آن می‌گذرانند، طراحی مناسب آن بخصوص از جهت نورپردازی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در این مطلب از مجله دلتا به نکات نورپردازی آشپزخانه می‌پردازیم.

نورهای LED خطی زیر کابینت آشپزخانه

این نورهای باریک و ممتد، به‌طور مستقیم زیر کابینت‌های شما نصب می‌شوند، که علاوه‌بر زیبایی، سطح میزکار و فضاهای آماده‌سازی را روشن می‌کنند. نورهای خطی LED در طول‌های مختلف موجود هستند و همچنین قابلیت اتصال به یکدیگر را دارند.

نکات نورپردازی آشپزخانه

حتی میزکارهای کشیده هم می‌توانند به‌صورت کامل و یکدست روشنایی داشته باشند. آن‌ها می‌توانند داخل یک دیوار بدون هیچ درزی جاسازی شوند، یا برای نصب آسان به پریز متصل شوند.

نورپردازی طنابی زیر کابینت

مانند نورهای LED خطی، نورهای طنابی هم برای روشن کردن سطوح میز کار بهترین کارایی را دارند. نورهای طنابی همچنین نصب آسانی دارند. آن‌ها می‌توانند با احتیاط زیر یک ردیف از کابینت‌ها به‌وسیله مجموعه‌ای از طناب‌ها که به‌طور مستقیم به دور کابینت‌ها پیچ خورده‌اند، آویزان شوند.

نورپردازی طنابی زیر کابینت

لوسترهای تزئینی

یکی از نکات نورپردازی آشپزخانه استفاده از لوسترها است. لوستر آشپزخانه به راحتی فضای بزرگ سقف را پر می‌کنند و می‌توانند به نقطه کانونی فضا تبدیل شوند.

لوسترهای تزئینی

یک لوستر هیجان‌انگیز با جزئیات تزئینی مثل این نور استوانه‌ای دراماتیک با خطوط هندسی یک وسیله چشم‌گیر است که برای نصب تنها به چند طناب و پیچ‌گوشتی نیاز دارد.

چراغ‌های آویز

اگر آشپزخانه شما یک اپن یا صبحانه‌خوری دارد، چراغ‌های آویز بهترین گزینه انتخابی برای شما است. چراغ‌های آویز نه تنها به فضا سبک می‌بخشند، بلکه می‌توانند به اپن آشپزخانه جلوه بیشتری بدهند و تاثیر زیادی در روشنایی خانه شما داشته باشند.

چراغ‌های آویز

نورپردازی داخل کابینت آشپزخانه

نورپردازی داخل کابینت می‌تواند برای کابینت‌های پرعمق و تاریک بسیار کاربردی باشد، ولی علاوه‌بر آن، اضافه کردن نور در داخل کابینت‌های شیشه‌ای، به وسایل تزئینی آن‌ها گرما، انرژی و جلوه می‌بخشد.

نورپردازی داخل کابینت آشپزخانه

نورپردازی بالای کابینت

نصب کردن چراغ‌های خطی یا طنابی زیر کابینت‌ها انتخاب مناسب و کاربردی محسوب می‌شوند. قرار دادن آن‌ها در بالای کابینت‌های شما نیز می‌توانند تاثیری دلنشین و آرامش‌بخش به سقف آشپزخانه القا کنند که خالص و زیبا هستند.

نورپردازی خطی

اگر نور یک سقف واحد در آشپزخانه شما قطع نشده است، نورپردازی خطی بهترین راه حل برای آن است. تنها با یک جعبه اتصال سقف، شما می‌توانید یک نورپردازی خطی را نصب کنید که به شما اجازه می‌دهد تا هرجایی که بیشترین نیاز به روشنایی است، نور را هدایت کنید.

نورپردازی خطی

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۵ تغییر کوچک در دکور خانه که آن را شیک‌تر خواهد کرد! را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
تغییرات دکوراسیون ممکن است پرهزینه و مشکل به‌نظر برسد اما در حقیقت با انتخاب‌ها و راهکارهای هوشمندانه می‌توان خانه‌ای زیبا با هزینه‌ای کمتر ایجاد کرد.
خانه زیبا و شیک

همه ما به‌دنبال زندگی در خانه‌ای شیک و زیبا هستیم که نیازهای همه افراد خانواده را پوشش داده و زندگی راحتی را برای ما به ارمغان آورد. این موضوع به نحوه چیدمان و انتخاب‌های مناسب در دکوراسیون منزل بستگی داشته و استفاده مناسب از فضا و به‌کارگیری دکوری‌ها و دیگر اقلام زیبا خانه را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار می‌دهد. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکاتی برای خلق خانه‌ زیبا و شیک می‌پردازیم.

رنگ‌های موجود در منزل خود را به‌روز کنید

یکی از راه‌های تغییر فضا با هزینه محدود  افزودن رنگ به دکوراسیون و اقلام دکوری موجود در آن است. می‌توانید دیوارها یا سقف و حتی مبلمان موجود که قابل رنگ‌آمیزی هستند را مطابق سلیقه خود رنگ‌آمیزی کنید.

خانه زیبا و شیک

استفاده از پرده‌ها

افزودن پرده‌ها راهی برای اهدای ظرافت و هارمونی به منزل است. پرده‌هایی را که از ابریشم طبیعی، پارچه کتان و پنبه ساخته شده‌اند، ایده بسیار خوبی برای اجتناب از خرید پارچه‌های گران‌قیمت هستند. حتی متناسب با دکوراسیون می‌توانید از رنگ‌های مختلف پرده و سایه‌بان‌ها استفاده کنید.

خانه زیبا و شیک

انتخاب لوسترهای تزئینی

انتخاب لوسترهای تزئینی و یا آویزهای زیبا فضا را بسیار تغییر داده و فضایی دراماتیک ایجاد خواهد کرد. برای تاثیرگذاری نیازی به خریدهای گران قیمت ندارید، فقط لازم است به دنبال تغییر فضای خانه با ایجاد نورهای زیبا و ایجاد سایه‌های مناسب باشید.

انتخاب لوسترهای تزئینی

استفاده از ایده‌های دست‌ساز و کارهای هنری

استفاده از ایده‌ها و کارهای هنری دست‌ساز قطعا بسیار ارزان‌تر است. اما اگر هیچ ایده‌ای در مورد چگونگی انجام این کار ندارید، بهترین کار جست‌و‌جو و یادگیری مراحل انجام کار است.

استفاده از ایده‌های دست‌ ساز

می‌توانید از اقلام دکوری، گلدان و آباژورهای دست‌ساز استفاده کنید که با صرف هزینه کم تنوع زیادی به فضا می‌بخشند و در واقع سلیقه شخصی شما را به منزل اهدا می‌کنند.

استفاده از کوسن‌ها

افزودن کوسن‌ها یکی از ایده‌های جذاب برای داشتن خانه زیبا و شیک است. کوسن‌ها با طراحی خلاقانه و انتخاب الگوها و پارچه‌های مختلف برای افزودن جذابیت و گرما به فضا، ایده‌ای بسیار ارزان قیمت بوده که می‌توانند ترکیب جالبی ایجاد کنند.

استفاده از کوسن‌ها

حتی می‌توانید از کوسن‌هایی با سایز بزرگ‌تر که فضا را بیشتر پر کرده و فضای راحت‌تری ایجاد می‌کنند، استفاده نمایید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب نکات طلایی در مورد چیدمان صحیح مبلمان را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
چیدمان مبلمان در نشیمن و پذیرایی یکی از مهم‌ترین و هنرمندانه‌ترین کارهایی است که می‌توان در خانه انجام داد. چیدمان درست، تاثیر بسیاری بر جذابیت، زیبایی و استفاده بهینه از فضای موجود در خانه را دارد.
روش صحیح چیدمان مبلمان

تاثیر چیدمان صحیح بر خلق و خوی و روحیه افراد خانه را به هیچ عنوان نمی‌توان نادیده گرفت. چیدمان اشتباه و غیر اصولی می‌تواند شما را بدون آنکه دلیل آن را بدانید عصبی، افسرده و کم‌انرژی کند. بنابراین نحوه چیدمان خانه نیاز به مطالعه دارد. از این‌رو در این نوشتار از مجله دلتا می‌خواهیم قوانین و قواعد چیدمان صحیح مبلمان در خانه را بررسی کنیم.

نقطه کانونی

اول نگاهی به تعریف نقطه کانونی بیندازید، نقطه کانونی قسمتی از خانه یا جزیی از دکوراسیون است که همه نگاه‌ها را در همان لحظه اول به خود جلب می‌کند. نقطه کانونی می‌تواند قسمتی از خانه مانند پنجره‌های بزرگ و بلند، شومینه، یا دیواری با طراحی متفاوت یا اثاثیه منزل مانند قاب، آینه، لوستر و تلویزیون باشد.

چیدمان صحیح مبلمان

نقطه کانونی به شما امکان ایجاد محوریت می‌دهد که بتوانید مبلمان خود را حول آن بچینید که طبیعتا باعث ایجاد نظم نیز می‌شود. به هیچ وجه قدرت نقطه کانونی را دست کم نگیرید.

فاصله بین دیوار و مبل

بزرگی فضا برای شما تعیین می‌کند که تا چه میزان می‌توانید بین مبل و دیوار فاصله در نظر بگیرید اما حتی در خانه و فضاهای کوچک هم بهتر است، فاصله‌ای بین مبل تا دیوار قائل شوید.

روش صحیح چیدمان مبلمان

برخلاف چیزی که به‌نظر می‌رسد، فاصله ایجاد شده بین دیوار و مبل باعث بزرگ‌تر نشان دادن فضا می‌شود. اگر خانه بزرگی دارید، آزاد هستید با فاصله گرفتن از دیوارها مبلمان‌ خود را به نحوی چیدمان کنید که فضایی برای گفتگو میان اتاق پذیرایی ایجاد شود.

فضایی برای گفتگوی خانوادگی 

بهتر است، مبل‌ها را نزدیک به هم قرار دهید تا گفتگو بتواند به راحتی انجام پذیرد و نیازی به بالا بردن صدا نباشد. اگر خانه‌ای بزرگ دارید، می‌توانید چند ست مبلمان را برای مکالمه و گفتگو کنار یکدیگر چیدمان کنید.

تعادل در چیدمان مبل 

تعادل همیشه در طراحی امری مهم بوده و هیچ فاکتور دیگری در چیدمان صحیح مبلمان و دیگر اثاثیه در اتاق نشیمن به این اندازه اهمیت ندارد. بزرگ و کوچکی مبل و جایی که مبل‌ها قرار می‌گیرند را در نظر بگیرید نباید مبل‌های سه نفره یا دو نفره همگی در یک قسمت اتاق و مبل‌های تک نفره قسمتی دیگر گذاشته شود که در این‌صورت تعادل محیط به هم می‌خورد. از اشکال مختلف در مبلمان‌ خود استفاده کنید.

روش صحیح چیدمان مبلمان

سایز فرش

فرش می‌بایست به قدری بزرگ باشد که زیر مبلمان شما را کامل پوشش دهد یا به قدری بزرگ باشد که حداقل دو پایه جلویی مبل‌های سه نفره و بزرگ بتواند روی آن قرار بگیرد.

میز جلوی مبل 

پیشنهاد ما در اکثر موارد انتخاب میز جلو مبلی بزرگ است. میز بزرگ در میان اتاق پذیرایی علاوه بر زیبایی، کارایی بیشتری نیز دارد. میز بزرگ این امکان را به شما می‌دهد که اکسسوار زیبا روی میز قرار دهید و همچنین دسترسی برای همه به میز راحت‌تر است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ترکیب‌های رنگی پرطرفدار برای اتاق خواب را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
پیدا کردن مناسب‌ترین رنگ برای اتاق‌ خواب همیشه کاری جذاب است. هر رنگ ویژگی و تاثیرات خاص خود را داشته و باعث بروز احساسات متفاوت در شما می‌شود.
ترکیب های رنگی برای اتاق خواب

امروزه رنگ طوسی یکی از پرطرفدارترین رنگ‌ٰها برای دکوراسیون اتاق خواب است. شما می‌توانید از رنگ طوسی برای پرده، دیوارها، روتختی و حتی تخت و کمد خود استفاده کنید. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی ترکیب های رنگی برای اتاق خواب با رنگ طوسی می‌پردازیم.

اتاق خواب طوسی و کرم

اگر می‌خواهید تا یک اتاق خواب پر از آرامش و شیک داشته باشید ما به شما استفاده از رنگ طوسی و کرم را پیشنهاد می‌دهیم. پالت رنگی طوسی و کرم بیشتر مناسب اتاق خواب بزرگسال است.

شما اگر می‌خواهید تا از رنگ طوسی در کنار کرم استفاده کنید، بهتر است از رنگ طوسی گرم و کم رنگ استفاده کنید. برای مثال به تصویر زیر دقت کنید که کاغذ دیواری طوسی و کرم را در کنار تخت خواب طوسی و بالش‌های کرم استفاده کرده‌اند.

ترکیب های رنگی برای اتاق خواب

اتاق خواب طوسی و زرد

یکی از رنگ‌هایی که به زیبایی در کنار رنگ طوسی خودنمایی می‌کند، رنگ شاد و سرزنده زرد است. شما می‌توانید از ترکیب رنگی زرد و طوسی برای اتاق خواب بزرگسال و نوجوان استفاده کنید.

ترکیب های رنگی برای اتاق خواب

به‌عنوان مثال از رنگ زرد خردلی و یا طلایی برای اتاق خواب بزرگسالان، و از رنگ زرد فسفری و یا لیمویی برای اتاق خواب نوجوانان در کنار رنگ طوسی استفاده کنید.

اتاق خواب طوسی و صورتی

همان‌طور که می‌دانید، طوسی رنگی خنثی است که شما می‌توانید از رنگ‌های مختلفی در کنار آن استفاده کنید. یکی دیگر از این رنگ‌ها صورتی است.

اتاق خواب طوسی و صورتی

ترکیب رنگی طوسی و صورتی یکی از پالتٰ‌های رنگی پرطرفدار برای اتاق خواب است. شما می‌توانید با روش‌های مختلفی از رنگ طوسی و صورتی در اتاق خواب خود استفاده کنید.

اتاق خواب طوسی و آبی

آبی و طوسی می‌توانند رنگ‌های بسیار مناسبی برای اتاق خواب باشند. رنگ آبی بسیار آرامش‌بخش است و برای خواب نیز مناسب است و استفاده از آن در کنار رنگ طوسی می‌تواند فضایی شیک و زیبایی را به‌وجود بیاورد.

اتاق خواب طوسی و آبی

شما می‌توانید از رنگ‌های گرم مانند آجری، قهوه‌ای و کرم هم به‌صورت محدود در اتاق خواب آبی و طوسی خود استفاده کنید تا تعادل در فضا حفظ شود.

اتاق خواب طوسی و بنفش

یکی از ترکیب های رنگی برای اتاق خواب رنگ بنفش و رنگ طوسی است. رنگ بنفش دارای طیف رنگی گسترده‌ای است. به‌عنوان مثال: رنگ یاسی، بنفش سیر، ارغوانی، بادمجانی و… همگی جزو خانواده بنفش هستند. شما می‌توانید از تمامی این رنگ‌ها در کنار رنگ طوسی استفاده کنید.

اتاق خواب طوسی و بنفش

پیشنهاد مطالعه: مطلب چند ترفند فوق العاده و جذاب برای چیدمان خانه را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
یادگیری نکات اصلی چیدمان منزل، فرصتی است تا در خانه احساس آرامش و رضایت کنید. در مطلب پیش‌رو، به نکات اصلی چیدمان پرداخته می‌شود.
نکات كليدی برای چیدمان خانه

چیدمان خانه همیشه کاری لذت‌بخش است اما بهتر است به یک‌سری از نکات مهم توجه کرد تا بعد از اتمام کار، ناهماهنگی میان وسایل و فضا سبب پشیمانی شما از این نوع چیدمان نشود. در این مطلب از مجله دلتا با نکات کلیدی برای چیدمان خانه آشنا می‌شوید.

استفاده از وسایل چوبی

چیدمان خانه با انواع وسایل چوبی همیشه زیبا است. ولی این نکته قابل ذکر است که چیدمان خانه با یک رنگ از چوب، فضای خانه را بسته و بی‌روح می‌کند. بنابراین بهتر است از طیف‌های مختلف چوب که رنگ‌هایی نزدیک به‌هم دارند در خانه استفاده کنید.

نکات کلیدی برای چیدمان خانه

استفاده از آینه

قرار دادن آینه‌های بزرگ با شکل و شمایل زیبا به خانه روح می‌بخشند و وسعت دید در چشم بیننده ایجاد می‌کنند. بنابراین همیشه قسمتی از خانه را برای قرار دادن آینه اختصاص دهید تا از بازتاب نور و رنگ در فضای خانه لذت ببرید.

انتخاب فرش مناسب

از نکات کلیدی برای چیدمان خانه انتخاب فرش مناسب است. بهتر است فرش یا قالیچه‌ای که برای پوشش کف در نظر می‌گیرید دارای اندازه مناسب باشد، یعنی حدود ۵۰ تا ۶۰ سانتی‌متر از اطراف میز وسط مبلمان بیرون زده باشد. در غیر این‌صورت فضای خانه از شکل زیبای خود خارج می‌شود.

نکات کلیدی برای چیدمان خانه

انتخاب کوسن‌های مناسب

کوسن‌ها از جمله وسایل تزئینی برای مبلمان بوده که در زیبا به‌نظر رسیدن مبل‌ها تاثیرگذار هستند. بهتر است تعداد محدودی کوسن روی مبلمان استفاده شود زیرا در صورت قرار دادن تعداد زیادی از کوسن روی مبلمان، زیبایی، رنگ و طرح مبلمان دیده نمی‌شود.

رنگ مناسب برای دیوارها

سعی کنید از رنگ‌های بی‌روح برای رنگ‌آمیزی دیوارها استفاده نکنید زیرا رنگ‌ها به خانه عمق و وسعت می‌بخشند. در صورت قرار گرفتن در چنین فضایی، دیوارهای خانه را با تابلوها، تصاویری شاد و نیز وسایل رنگی تزئین کنید.

رنگ مناسب برای دیوارها

سقف بلند

سقف‌های بلند همیشه زیباتر به‌نظر می‌رسند. بهتر است برای آن‌که ارتفاع سقف تا کف زمین بیشتر به‌نظر برسد، چوب پرده را نزدیک به سقف نصب کنید و پرده نیز تا کف زمین آویزان باشد. سعی کنید پرده فقط عرض پنجره را بپوشاند که در این‌صورت خانه باشکوه‌تر و بزرگ‌تر به چشم می‌آید.

چیدمان مناسب مبلمان

مبلمان را در خانه به صورت متعادل چیدمان کنید که در هر سمت از مبلمان، ۵۰ سانتی‌متر فضا برای رفت و آمد ساکنان وجود داشته باشد. همچنین قرار دادن آباژوری بزرگ در یک قسمت از این فضا، خانه را بسیار زیبا می‌کند. بهتر است مبلمان به به‌طور کامل به دیوارها چسبیده نشود.

چیدمان مناسب مبلمان

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۵ مبل مناسب برای دکور نشیمن شما را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
تقریبا اکثر ما ساعت‌های زیادی از روز خود را مشغول تماشای تلویزیون یا استراحت کردن در مقابل آن هستیم.
مبلمان جلو تلویزیون

امروزه خرید مبل مخصوص جلوی تلویزیون یکی از مهم‌ترین خریدها برای تکمیل دکوراسیون خانه محسوب می‌شود، زیرا جایی که تلویزیون قرار می‌گیرد یکی از مکان‌هایی است که افراد خانه بیشترین وقت خود را آنجا می‌گذرانند. بنابراین در این نوشتار از مجله دلتا به بررسی مدل‌های مبلمان جلوی تلویزیون پرداخته می‌شود.

مبلمان راحتی

ممکن است خانه کمی کوچک باشد و فضای اتاق نشیمن و پذیرایی از یکدیگر جدا نباشند. در این‌صورت بهتر است که مبل راحتی و مدرن را به‌عنوان مبل جلوی تلویزیون خود انتخاب کنید.

این نوع مبلمان هم از لحاظ ست کردن با دیگر وسایل اتاق و هم از لحاظ چیدمان، بسیار ساده هستند و فقط باید به راحتی و نرمی پشتی مبل خود و کیفیت پارچه و الیاف آن توجه کنید، زیرا قرار است ساعت‌های زیادی بر روی آن بنشینید و لذت ببرید.

مبلمان مناسب برای جلوی تلویزیون

مبل ال

چه خانه بزرگ باشد و چه کوچک، همیشه یکی از بهترین گزینه‌ها برای مبل مخصوص جلوی تلویزیون مبل‌های ال است که به‌دلیل راحتی که دارند در هر فضایی جای می‌گیرند و تعداد افراد زیادی می‌توانند روی آن بنشینند. از آن‌جایی که این مدل از تنوع بسیار بالایی برخوردار است، مطلوب همگان قرار می‌گیرد.

مبل جلوی تلویزیون

مبل پایه کوتاه

می‌رسیم به مبل‌های پایه کوتاه که یکی دیگر از گزینه‌های ما است. این نوع از مبلمان زاویه دید بسیار مناسبی برای بیننده تلویزیون فراهم می‌کند و از نشیمن‌های پهن و بسیار راحتی برخوردار است. همچنین این نوع مبلمان بعد از مبلمان ال شکل، بهترین گزینه برای اتاق نشیمن شما است که تلویزیون در آن قرار دارد.

مبل پایه کوتاه

مبل نیمکتی

مبلمان نیمکتی نیز می‌توانند برای فضای جلوی تلویزیون شما مناسب باشند. نشیمن این مبل پارچه‌ای بوده و پشتی‌ آن چوبی است. اگر تکیه دادن به پشتی چوبی برای شما سخت نیست و مشکلی ندارید، مبل‌های نیمکتی نیز انتخاب جذابی هستند که می‌توانند فضای استراحت کردن شما را جذاب‌تر کنند.

مبل نیمکتی

مبل تخت‌خواب‌شو

یکی دیگر از مبل‌هایی که برای گذاشتن در جلوی تلویزیون می‌توانند مناسب باشند، مبل‌های تخت‌خواب‌شو هستند. بسیاری از افراد دوست دارند هنگام تماشای تلویزیون در حالت خوابیده قرار گرفته و بتوانند پاهای خود را دراز کنند. پیشنهاد ما به این افراد مبلمان تخت‌خواب‌شو است که بتوانند در نهایت آرامش، استراحت کنند. این نوع مبلمان به همراه کوسن یکی از پرطرفدارترین مبلمان‌ها برای جلوی تلویزیون هستند.

مبل تخت خواب شو

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات دکوراسیون ۵ ایده برای طراحی دیوار در دکوراسیون منزل را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
برای ایجاد کردن فضای منحصربه‌فرد در منزل خود می‌توانید از ایده‌های جالب و جدید برای تزئین دیوار استفاده کنید.
ایده هایی برای دکور دیوار

گاهی اوقات فکر می کنیم که دکوراسیون منزل ما بی عیب و نقص است ولی دقیقا زمانی که حس می‌کنیم همه چیز در جای خود قرار گرفته تازه یاد دیوارها می‌افتیم. انگار بی‌روح و بی‌معنا هستند و رنگ یک‌دست و یکنواخت آن طراحی‌ دکور را خراب کرده است. در این مطلب از مجله دلتا به بیان ایده هایی برای دکور دیوار می‌پردازیم.

استفاده از نورپردازی در دیزاین دیوار

در خانه خود با نور بازی کنید و به شگفتی آن پی ببرید. شما با این کار علاوه بر این که نور فضای خود را تامین می‌کنید یک طرح جذاب و خاص را نیز به‌وجود می‌آورید. ایجاد این طرح می‌تواند با استفاده از منبع نوری خاص و طرح‌دار باشد. ترکیب چوب و نورپردازی هم یک ترفند زیرکانه است.

استفاده از چوب در طراحی دیوار

اولین سوالی که در زمینه طراحی دیوار مطرح می شود این است که هدفتان از این طراحی و دیزاین چیست؟ آیا می‌خواهید صرفا جنبه زیبایی و دکور داشته باشد و یا نیاز دیگری را در منزل شما برطرف نماید. چوب یکی از ایده‌هایی است که می‌تواند هم زمان هر دوی این کارها را برای شما انجام دهد. هم می‌تواند در اتاق نشیمن و پذیرایی دیده شود و هم در اتاق خواب و این به سلیقه شما بستگی دارد.

استفاده از چوب در طراحی دیوار

دیزاین دیوار به وسیله ظروف خاص

استفاده از ظروف از جمله ایده‌هایی است که اخیرا طرفداران زیادی پیدا کرده و باید بگوییم که واقعا هم زیباست. ظروف سفالی، کاشی، حصیرهای تزئینی و حتی ظروف خاص شیشه‌ای می‌توانند در این دسته قرار بگیرند. در چیدمان این ظروف هم مانند قاب عکس لازم نیست که حتما مرتب و با نظم خاصی آن ها را روی دیوار نصب کنید، می‌توانید به صورت نامنظم و حتی از یک دیوار به دیوار دیگر بچینید.

دیزاین دیوار با استفاده از قاب عکس

استفاده از قاب عکس از ایده‌هایی برای دکور دیوار است. ممکن است قاب عکس یک ایده تکراری در طراحی دیوار باشد، اما می‌خواهیم چند ایده جدیدتر را به شما پیشنهاد بدهیم. اگر می‌خواهید از عکس‌های خودتان استفاده کنید حتما لازم نیست آن‌ها را به صورت منظم و با ترتیب خاص روی دیوار بچینید. اما روش جدیدتر این است که از قاب خالی برای تزئین دیوار استفاده کنید.

ایده هایی برای دکور دیوار

استفاده از دکوری‌های کوچک در دیزاین دیوار

با استفاده از طرح‌های دکوری کوچک می‌توانید دیوار خانه را از خالی بودن در بیاورید. با توجه به رنگ دیوار، آن‌ها را رنگ کنید و یا از نمونه‌های آماده استفاده کنید. همه چیز به سلیقه شما بستگی دارد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ویژگی‌های یک پذیرایی شیک چیست؟ را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
دیزاین داخلی پذیرایی در خانه‌های ایرانی اغلب با وسواس زیادی انجام می‌شود زیرا سالن پذیرایی نما و ارزش طراحی داخلی یک منزل است.
چیدمان پذیرایی شیک و مدرن

سالن پذیرایی علاوه بر اینکه باید دیزاین داخلی بی‌نظیر و زیبایی داشته باشد بهتر است به‌گونه‌ای طراحی شود که برای استراحت افراد دارای فضای مناسبی نیز باشد. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکاتی در مورد چیدمان پذیرایی شیک و مدرن می‌پردازیم.

انتخاب مبلمان و وسایل

مبلمان از مهم‌ترین عناصر در طراحی سالن پذیرایی به‌شمار می‌روند. زیرا هر چه مبلمان موجود در پذیرایی شیک‌تر باشند به همان میزان می‌توانید خانه را به مهمان‌های خود زیباتر جلوه دهید. فراموش نکنید که برای پذیرایی از مهمان‌ها، راحتی نیز بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل هنگام خرید مبل‌ها حتما به راحت بودن آن‌ها نیز توجه کنید.

چیدمان پذیرایی شیک و مدرن

اگر تعداد افرادی که در خانه شما رفت و آمد می‌کنند مشخص است، می‌توانید کاناپه‌ای شیک و زیبا را با چند صندلی مدرن ترکیب کرده و فضایی زیبا ایجاد کنید. به غیر از مبل‌ها برای پذیرایی از مهمان‌ها به میز جلومبلی و میزهای کوچک عسلی نیز نیاز خواهید داشت. از آن جایی که امروزه در خانه‌ها اتاق غذاخوری مجزا وجود ندارد می‌توانید از یک میز غذاخوری زیبا نیز برای پذیرایی از مهمان‌ها در این مکان استفاده کنید.

ایجاد نقطه مرکزی

یکی از قانون‌های اصلی در طراحی سالن پذیرایی، ایجاد یک نقطه مرکزی است. نقطه مرکزی به این معنا است که یک وسیله‌ای مانند تلویزیون و یا شومینه به‌عنوان نقطه مرکزی انتخاب شده و سایر اشیا به سمت این نقطه قرار داده شوند.

چیدمان پذیرایی شیک و مدرن

حتی میز جلو مبلی و یا یک پنجره نیز می‌توانند به عنوان نقطه مرکزی در نظر گرفته شوند. اگر می‌خواهید یک وسیله را به‌عنوان نقطه مرکزی انتخاب کنید باید سایر اشیا و لوازم را نیز متناسب با آن وسیله خریداری کنید.

انتخاب اکسسوارها

انتخاب اکسسوارها به اندازه انتخاب مبلمان اهمیت ندارد، اما به مبلمانی ساده با استفاده از اکسسوارهای زیبا می‌توانید ظاهری زیبا و تاثیرگذار ببخشید. یک اکسسوار حتی اگر بسیار کوچک باشد نیز زمانی که به درستی مورد استفاده قرار بگیرد تفاوتی چشم‌گیر ایجاد خواهد کرد.

انتخاب اکسسوارها

سعی کنید تا اکسسوارهایی متناسب با سبک دکوراسیونی که انتخاب کرده‌اید را خریداری کرده و در استفاده از آن‌ها زیاده‌روی نکنید.

روشنایی

از نکات چیدمان پذیرایی شیک و مدرن انتخاب سیستم روشنایی مناسب است. سیستم روشنایی در پذیرایی با دو هدف مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی برای روشن کردن فضا و دیگری به‌عنوان عنصری دکوراتیو. یک سالن هر چه قدر هم که زیبا طراحی شده باشد، با نور کم به مکانی دلگیر و تاریک تبدیل خواهد شد.

البته استفاده از نور زیاد نیز باعث آزار چشم‌ها خواهد شد. به همین دلیل باید از نور ملایمی استفاده کنید که هم تمام فضا را روشن کند و هم باعث اذیت چشم‌ها نشود. از نظر دکوراسیون نیز استفاده از یک لوستر و آباژور لوکس کافی خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب کدام رنگ مبل دکوراسیون خانه شما را شیک‌تر می‌کند؟ را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
انتخاب رنگ مبلمان از آن جهت اهمیت زیادی دارد که تاثیر بسیاری بر دکوراسیون منزل می‌گذارد.
رنگ مبل دکوراسیون خانه

آیا تا به حال به این قضیه فکر کرده‌اید که کدام رنگ مبل دکوراسیون خانه شما را شیک‌تر می‌کند؟ به خیلی از خانه‌ها که پا می‌گذاریم با مبلمان کرم و قهوه‌ای روبرو می‌شویم. اما در این مطلب می‌خواهیم به شما بگوییم که می‌توانید برای مبلمان خانه خود رنگ‌هایی به غیر از کرم و قهوه‌ای در نظر بگیرید. با مجله دلتا همراه باشید.

مبلمانی به رنگ سبز

همه ما به خوبی می‌دانیم که رنگ سبز جلوه طبیعت در دکوراسیون داخلی است. وقتی از این رنگ در مبلمان‌ خانه استفاده می‌شود، فضا سرزنده و شاداب می‌شود. مبلمان سبز رنگ برای خانه‌هایی به سبک روستیک بسیار مناسب هستند، زیرا ترکیب این رنگ‌ها با رنگ قهوه‌ای چوب‌ها بسیار ترکیب خوبی است و ما را به یاد طبیعت می‌اندازد.

رنگ مبلمان دکوراسیون خانه

 رنگ آبی کله غازی

یکی از رنگ‌های هیجان‌انگیزی که می‌توانید برای مبلمان خانه خود انتخاب کنید، رنگ آبی کله غازی است. این رنگ کمی ته‌مایه‌های سلطنتی دارد و اگر شما دوست دارید دکوراسیون مدرن خانه شما کمی حس و حال لوکس بودن به خود بگیرد این رنگ این کار را  انجام خواهد داد.

مبلمانی به رنگ قرمز

مبلمان دریچه‌ای برای تماشای جذابیت رنگ قرمز هستند. وجود مبلمان قرمز رنگ در دکوراسیون داخلی خانه باعث می‌شود روحیه شما همیشه خوب باشد. اگر با خستگی زیاد هم وارد فضای نشیمن خود شدید وقتی چشم شما به مبلمان قرمز رنگ بیفتد، خستگی شما از بین می‌رود.

رنگ مبلمان دکوراسیون خانه

مبلمان زرد رنگ

شما می‌توانید با استفاده از مبلمان، خانواده زرد را مهمان خانه خود کنید. این رنگ یکی از جذاب‌ترین رنگ‌هایی است که به‌ندرت در طراحی دکوراسیون داخلی خانه‌ها استفاده می‌شود. بنابراین، وقتی شما جسارت به خرج می‌دهید و از این رنگ استفاده می‌کنید، این دقیقا مطابق انقلابی در طراحی دکوراسیون داخلی است.

مبلمان سیاه رنگ

یکی از پیشنهادها برای رنگ مبل دکوراسیون خانه رنگ سیاه است که برای داشتن دکوراسیون چشمگیر بسیار کاربردی است. شما می‌توانید با انتخاب رنگ سیاه برای مبلمان کمی قانون‌شکنی کنید. البته دقت کنید اگر مبلمان را به رنگ سیاه انتخاب می‌کنید باید رنگ دیوارهای خانه روشن باشد تا فضای داخلی خانه گرفته نباشد.

طرح سفید یکدست برای مبلمان‌ خانه

اهمیت رنگ سفید در طراحی دکوراسیون داخلی بر کسی پوشیده نیست. این رنگ قدرتمند، زمینه‌ای را برای جلوه‌گری دیگر رنگ‌ها بوجود می‌آورد. اما خیلی از افراد برای انتخاب این رنگ به‌عنوان رنگ مبلمان با مشکل روبرو هستند و فکر می‌کنند که این رنگ خیلی زود کثیف می‌شود؛ اما می‌توانید به فکر لباس و کاور مبلمان هم باشید تا کثیف شدن آن‌ها را به تعویق بیندازید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب اصول چیدمان فرش در خانه شما بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
فرش و قالی، در خانه ما ایرانی‌ها حرف اول را می‌زند. انتخاب فرش مناسب فقط منحصر به رنگ و طرح آن نیست بلکه باید بدانید فرشی که می‌خرید را کجا و چگونه پهن کنید.
انتخاب فرش مناسب

روش‌ها و اصول مختلفی در خصوص نحوه قرارگیری فرش در منزل وجود دارند. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکات انتخاب فرش مناسب در بخش‌های مختلف خانه می‌پردازیم.

انتخاب فرش ورودی خانه

از نکات انتخاب فرش مناسب این است که بهتر است برای انتخاب رنگ فرش ورودی خانه از انواع رنگ گرم که نشانگر مهمان نوازی است، استفاده شود. نکته اساسی در انتخاب فرش ورودی خانه اندازه آن است. این فرش‌ها باید به اندازه کافی بزرگ بوده و وسایلی مانند میز کنسول، کمد کفش و غیره نباید بر روی آن قرار گرفته باشند.

انتخاب فرش مناسب

از آن‌جایی که رفت آمد در این قسمت از خانه بسیار زیاد است، نوع فرش باید به‌گونه‌ای باشد که در طول زمان کم‌تر دچار آسیب دیدگی شود. بهتر است برای این قسمت از خانه، انواعی از فرش که شستشوی آن راحت بوده و نیاز به مراقبت های زیادی ندارد را انتخاب نمایید.

انتخاب فرش راهرو

در هنگام انتخاب فرش راهرو توجه داشته باشید که حتما از ابعاد مناسب برخوردار باشد. انتخاب مدلی که لبه‌های آن تا لبه دیوار امتداد دارد، چندان مناسب نیست. بنابراین نکته مهم در انتخاب فرش راهرو توجه به اندازه آن است.

انتخاب فرش مناسب

انتخاب فرش اتاق ناهارخوری

انتخاب فرش اتاق ناهارخوری بستگی به اندازه اتاق دارد. در برخی مواقع استفاده از تنها یک عدد کافی است. اما گاهی نیز نیاز به استفاده از بیش از یک عدد است.

انتخاب فرش اتاق ناهارخوری

نکته جالب در انتخاب فرش، باز بودن فضای کافی برای انتخاب انواع شکل و مدل است. برای مثال، در اتاق مستطیلی شکل، به‌طور قطع نیاز به استفاده از مدل مستطیلی نیست. نکته مهم در انتخاب فرش اتاق غذاخوری راحتی آن در زیر پا است.

انتخاب فرش اتاق خواب

بهترین مدل برای اتاق خواب انواعی از آن است که راحت‌ترین حالت را در زیر پا ایجاد کند. بر اساس ایده‌های طراحی دکوراسیون داخلی چنین فرشی باید به اندازه‌ای بزرگ باشد که هنگامی که تخت خواب بر روی آن قرار می‌گیرد یا زمانی که از تخت پایین می‌آیید در زیر پا احساس راحتی داشته باشید.

فرش اتاق خواب

برای انتخاب فرش اتاق خواب باید به رنگ دیوار و رنگ پارچه‌هایی مانند پرده و روتختی توجه نمایید. همچنین می‌توانید از مدلی که الگوهای برابر با پرده و روتختی دارد، استفاده کنید.

انتخاب فرش اتاق نشیمن

در بسیاری موارد انتخاب فرش مناسب اتاق نشیمن بستگی به سلیقه و هدف شما دارد. در انتخاب فرش اتاق نشیمن نیز انتخاب اندازه صحیح از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و در ظاهر کلی اتاق نشیمن تاثیرگذار خواهد بود. برای مثال استفاده از سایز کوچک نشان از سبک مینیمالیست دارد.

چیدمان فرش خانه

استفاده از فرش در اتاق نشیمن می‌تواند به منظور ایجاد تعادل میان دو قسمت اتاق نشیمن باشد. در اتاق نشیمنی که از مبلمان و المان‌های تزئینی در اطراف دیوار استفاده شده است، استفاده از فرش در مرکز اتاق نمای زیبایی ایجاد می‌کند. همچنین در انتخاب آن علاوه بر ظاهر به دوام و طول عمر بالای آن نیز فکر کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب نشیمن کوچک خود را زیباتر کنید! را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
اتاق نشیمن یکی از اتاق‌های مهم خانه است. اعضای خانواده در اتاق نشیمن دور هم جمع می‌شوند و گفتگو می‌کنند و از صحبت‌های یکدیگر استفاده می‌کنند.
ست مبل با پرده

برای اینکه اتاق نشیمن خانه شما دلنشین شود و دکوراسیونی متوازن داشته باشد، باید از نحوه انتخاب ست مبل با پرده آگاهی کامل داشته باشید. هم پرده و هم مبل، دو وسیله بزرگ دراتاق نشیمن و دیگر اتاق‌های خانه هستند. همچنین رنگ و طرح آن‌ها تاثیر بسیار مهم و تعیین کننده‌ای بر کلیت فضای خانه شما دارد. ما در این بخش از مجله دلتا با توجه به رنگ‌های احتمالی و پرطرفدار مبل، چند مثال ست مبل با پرده را مطرح می‌کنیم.

ست کردن پرده با مبل قرمز

هر رنگ غالبی، زیرطیف‌های رنگی خودش را دارد. قرمز هم همین‌طور است. اگر مبل قرمز دارید، بهتر است که دیوارهای اتاق شما سفید نباشند. در عوض دیوارها را به رنگ عاجی یا یک رنگ خنثی خیلی روشن رنگ‌آمیزی کنید تا با رنگ قرمز مبل به توازن برسند.

رنگ پرده‌ها را نیز دقیقا با توناژ و طیف رنگی مبل هماهنگ کرده و رنگ قرمز پرده را مشابه قرمزی مبلمان خود انتخاب کنید. اگر قرمزی پرده‌ها کمی نارنجی‌تر یا زرد‌تر از رنگ قرمز مبلمان بشود، ست مبل با پرده اتاق شما متوازن نخواهد شد. همین‌طور اگر قرمزی پرده کمی صورتی‌تر یا قرمز‌تر از قرمزی مبل شما بشود، باز هم به مشکل برخواهید خورد.

اگر دلتان نمی‌خواهد که اتاق بیش از حد قرمز شود، می‌توانید از رنگ‌های خنثی برای پرده‌ها استفاده کنید. استفاده از رنگ‌های خنثی برای تمام ست‌ها، در تمام زمینه‌ها جواب می‌دهد.

طیف رنگی

مبل طوسی و پرده مناسب برای آن

رنگ طوسی هم یکی از پرطرفدار‌ترین رنگ‌ها برای مبلمان است. می‌توانید مبل طوسی را با پرده‌های نوک مدادی یا مشکی ست کنید.

مبل طوسی همچنین با پرده‌های آبی و طوسی بسیار روشن هم ست می‌شود و فضا را به تعادل و زیبایی می‌رساند. استفاده از کفپوش‌های طرح چوب، سردی رنگ طوسی را می‌گیرد و فضا را صمیمی و گرم جلوه می‌دهد. یادتان باشد در استفاده از مبل و پرده طوسی دیوارها را خیلی سفید نکنید تا توازن فضا به هم نریزد. در عوض می‌توانید از رنگ‌های طوسی روشن یا انواع کرم‌ها استفاده کنید.

در استفاده از رنگ طوسی برای ست مبل با پرده، اگر می‌خواهید کمی رنگ به فضا اضافه شود، می‌توانید اندکی رنگ یاسی به فضا اضافه کنید. کوسن‌ها، شال مبل، پرده، و دیگر لوازم تزئینی، می‌توانند مقدار بسیار کمی از رنگ یاسی داشته باشند تا فضا رنگین‌تر شود.

رنگ‌های دیگری هم وجود دارد که می‌توانند به فضای طوسی رنگ و روح دهند، مثل زرد و قرمز؛ ولی هیچ‌کدام آرامش رنگ یاسی را ندارند و با رنگ طوسی به خوبی ست نمی‌شوند.

ست مبلمان

مبل قهوه ای و سیاه

مبل قهوه‌ای تیره و سیاه، از آن انتخاب‌های خاص است که هر اتاق نشیمنی را بسیار شیک و منحصر به فرد می‌کند. ولی اگر اتاق نشیمن کوچک باشد، انتخاب این رنگ‌ها با مشکل مواجه خواهد شد. ولی با انتخاب پرده‌هایی با رنگ مناسب می‌توانید این احساس خفگی فضای کوچک را از بین ببرید.

استفاده از پرده‌های حریر و روشن، تیرگی مبل سیاه یا قهوه‌ای تیره را خنثی می‌کند و احساس دلباز بودن را به فضا می‌دهد. همچنین ترکیب سیاه و قهوه‌ای تیره با آبی، حسی دلنشین و صمیمی را القاء و فضا را بسیار زیبا و متوازن می‌کند.

مبل مشکی همچنین به خوبی با پرده قرمز و سفید هماهنگ می‌‎شود و فضایی بسیار زیبا و دل‌پسند به‌وجود می‌‌آورد.

انواع مبلمان

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۷ مدل مبل که خانه شما را خاص و شیک می‌کند! را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
مبل راحتی امروزه به یکی از لوازم جدایی ناپذیر در دکوراسیون خانه تبدیل شده است. امروزه تقریبا تمامی خانه‌ها دارای مبل راحتی هستند.
انتخاب مبل مناسب در خانه

انتخاب و چیدمان مبل راحتی در منزل یکی از مواردی است که بسیاری از افراد هنگام تغییر دکوراسیون به دنبال آن هستند. در این مطلب از مجله دلتا به نکاتی برای انتخاب مبل مناسب در خانه می‌پردازیم.

مبل ال راحتی

یکی از محبوب‌ترین انواع مبل راحتی شیک، مبل‌های ال هستند که معمولا برای خانه‌هایی که ابعاد بزرگ‌تری دارند، مناسب هستند، دلیل آن هم این است که به فضای بیشتری برای چیدمان نیاز دارد. همان‌طور که در تصویر زیر می‌بینید، این مدل مبل راحتی ترک برای یک بعدازظهر آرام و یک خواب وسط روز مناسب و لازم است. راحتی این مدل مبل می‌تواند هر کسی را به خرید آن وسوسه نماید.

انتخاب مبل مناسب در خانه

 مبل‌های بالشتی

ویژگی برجسته این مدل مبل راحتی ترک در آن است که گویی شما بر روی یک بالشت نشسته و یا تکیه داده اید. مبلمان ترک انواع متنوع و بسیاری از مبل راحتی را از این طیف تولید کرده است که به راحتی می‌توانید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

انتخاب مبل مناسب در خانه

 مبلمان فانتزی

اگر اهل تنوع هستید پس به احتمال زیاد از این مدل مبلمان بدتان نخواهد آمد. مبلمان ترک تنوع بسیار زیادی دارند و هر سلیقه‌ای را پشتیبانی می‌کنند. اگر به این تصویر نگاه کنید متوجه می‌شوید که داشتن چنین مبل راحتی‌ می‌تواند در خاص و منحصربه‌فرد شدن دکوراسیون منزل شما کمک زیادی کند.

 مبلمان فانتزی

مبلمان ساده

در این تصویر مبلمان دو تکه راحتی‌ را می‌بینید که با وجود سادگی زیادی که دارند توانسته فضای بسیار شیکی را نیز به ارمغان آورد. پس اگر از آن دسته افرادی هستید که معتقدند سادگی همیشه شیک است از داشتن چنین مبلمانی به همین راحتی‌ها نگذرید. زمانی که تصمیم به خرید مبل راحتی می‌گیرید می‌توانید به دنبال سادگی بیشتری نیز باشید.

مبلمان ساده

مبل کلاسیک

همان‌طور که در این تصویر مشاهده می‌کنید وجود این مبل کلاسیک و چرمی در دکوراسیون نشیمن این خانه نه تنها راحتی و آسایش فضا را حفظ و یا دوچندان کرده است، بلکه به زیبایی آن نیز افزوده. چرم جزو متریال‌های محبوبی در جهان است که تقریبا برای بسیاری از فضا‌ها با حال و هوا‌های متفاوت نیز مناسب خواهد بود.

مبل کلاسیک

مبل تکی راحتی

برای انتخاب مبل مناسب در خانه می‌توانید از مبل تکی راحتی را انتخاب کنید. همانطور که در این تصویر مشاهده می‌کنید وجود چنین مبل تکی‌ در گوشه‌ای از دکوراسیون نشیمن می‌تواند شما را به یک استراحت دعوت کند.

مبل تکی راحتی

توصیه می‌کنیم که در کنار چنین مبلی از یک پاف نیز استفاده کنید و در زمان تماشای تلویزیون به راحتی بر روی آن تکیه داده و خستگی خود را برطرف کنید.

مدل مبل راحتی، اما لوکس!

اگر به دکوراسیون لوکس و مجلل علاقه دارید باید بگوییم که مجبور نیستید که مبلمانی غیر راحتی تهیه کنید. همان‌طور که در این تصویر نیز مشاهده می‌کنید، شما می‌توانید با داشتن یک مبل لوکس، معیار راحتی آن را نیز در نظر بگیرید. این کار معمولا برای خانه‌هایی که دکوراسیون نشیمن و پذیرایی آن‌ها ادغام شده است انتخاب درست و هوشمندانه‌ای به حساب می‌آید.

مدل مبل راحتی، اما لوکس!

پیشنهاد مطالعه: مطلب کدام مدل موکت مناسب خانه شماست؟ را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
موکت از جمله منسوجاتی است که برای پوشش کف فضاهای مختلف در ساختمان استفاده می‌شود. جنس این کفپوش از الیافی است که با لایه‌ای از پرز پوشیده شده است.
نکات مهم در انتخاب موکت

در مقایسه با سایر کفپوش‌ها، موکت از سطحی نرم و لطیف برخوردار است و حسی گرم و صمیمی به فضا می‌بخشد. استفاده از الیاف طبیعی و مصنوعی و به‌کار بردن رنگ‌های متنوع در بافت موکت باعث شده افراد به آن علاقه‌مند شده و کف خانه خود را با مدل‌های مختلف پوشش دهند. در این مطلب از مجله دلتا به نکات مهم در انتخاب موکت پرداخته و در ادامه با انواع موکت‌ها آشنا می‌شوید.

مزایای استفاده از موکت

مزایای استفاده از موکت

موکت دارای مزایای زیادی است که در زیر به آن‌ها می‌پردازیم:

  • موکت نوعی عایق صوتی است و به مقدار قابل توجهی از انعکاس صوت در فضا جلوگیری می‌کند.
  • موکت‌های نرم و پرزدار انتخابی مناسب برای اتاق کودک هستند، زیرا سطح نرم آن‌ها هیچ آسیبی به بدن کودک وارد نمی‌کنند.
  • این کفپوش مانع از هدررفت انرژی گرمایی از کف می‌شود.
  • با استفاده از جاروبرقی به راحتی می‌توان گرد و غبار را از سطح موکت تمیز کرد.
  • سطح ایمن این کفپوش مانع از لیز خوردن افراد و یا سقوط آن‌ها می‌شود.
  • تنوع طرح، رنگ و بافت موکت امکان استفاده از آن را برای انواع مختلف دکوراسیون داخلی فراهم کرده است.

انواع موکت

موکت‌ها در انواع مختلف به بازار عرضه می‌شوند:

موکت پشمی

موکت‌هایی که از پشم طبیعی تولید می‌شوند انعطاف پذیر و نرم هستند. الیاف این موکت‌ها پس از پا خوردن به حالت اولیه باز می‌گردد و عایق خوبی برای جذب صدا هستند.

موکت پشمی

از نکات مهم در انتخاب موکت مقاومت در برابر آلودگی، لکه‌پذیری و گرد و غبار از جمله ویژگی‌های بارز موکت پشمی است. تنها ایراد این نوع موکت امکان تجمع حشرات در آن‌ها و عدم مقاومت در برابر رطوبت، قارچ و کپک است.

موکت تایل

موکت تایل از جمله موکت‌های باکیفیتی است که می‌توان با خیالی آسوده نسبت به خرید طرح‌های گوناگون آن اقدام نمود. قیمت موکت تایل به نسبت موکت‌های معمولی چندان گران نیست و با توجه به درجه کیفیت می‌توان آن‌ها را خریداری کرد.

نکات مهم در انتخاب موکت

موکت پرز بلند

اگر علاقه‌مند به راه رفتن بر روی سطحی نرم و راحت هستید بهتر است موکت پرز بلند را انتخاب کنید. برخی از این موکت‌ها همانند فرش هستند و گزینه مناسبی برای خانه‌های مناطق سردسیر هستند. موکت‌های پرزبلند گاهی به حدی نرم هستند که رد پا بر روی آن‌ها به جا می‌ماند.

موکت پرز بلند

موکت طرح‌دار یا طرح پارکت

بافت موکت طرح‌دار همان‌طور که از نام این موکت پیدا است دارای نظم و طرح خاصی است. این موکت‌ها در انواع موکت طرح سرامیک، موکت طرح الماس، موکت طرح پارکت و … تولید و در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند.

موکت طرح‌دار یا طرح پارکت

قیمت موکت طرح‌دار با موکت‌های ساده متفاوت است. برای مثال، قیمت موکت طرح پارکت در مقایسه با قیمت موکت با طرح معمولی گران‌تر است. این نوع موکت از الیاف پلی استر تولید می‌شود و قابل شست‌وشو است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب با این روتختی‌ها اتاق خواب خود را زیباتر کنید! را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
اتاق نشیمن خانه هرچقدر هم که کوچک باشد می‌تواند شیک و به‌روز، چیدمان شود و محدودیتی برای آن وجود ندارد.
دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک

اتاق نشیمن محلی برای گپ زدن، استراحت و دورهمی‌های خانوادگی است و باید احساس آرامش را به افراد القا کند. لازمه این امر، طراحی دکوراسیون و چیدمان مناسب اتاق نشیمن است که البته این امر در خانه‌های کوچک کمی دشوار است، اما تنها با رعایت چند نکته می‌توانید، بهترین استفاده را از فضای اتاق کرده و این آرامش را برای دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک خود به‌وجود آورید. با مجله دلتا همراه باشید.

از پرده‌های روشن استفاده کنید

استفاده از پرده‌هایی با رنگ روشن که با رنگ دیوار نیز همخوانی دارند، یکی از نکات مهم در اتاق نشیمن است. چراکه در این صورت اتاق روشن‌تر و دلبازتر به‌نظر می‌رسد.

پرده‌های روشن

از قالیچه یا فرش بزرگ‌تر استفاده کنید

قالیچه‌های بزرگ که کف اتاق را کامل می‌پوشانند، باعث می‌شوند که اتاق‌های کوچک، بزرگ‌تر به‌نظر برسند.

از پاف استفاده کنید

پاف از مبلمان کوچکی است که ظاهری شبیه به کوسن داشته و البته در ابعاد بزرگ‌تر ساخته می‌شود؛ بدون پشتی و دسته بوده، ارتفاع کمی داشته و می‌تواند کاربردهای متعددی داشته باشد. در دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک می‌توانید، جای میز جلو مبلی از پاف استفاده کنید و در مواقعی که تعداد مبل‌ها برای میهمانان کافی نیست، از آن‌ها برای نشستن استفاده کنید.

میز جلو مبلی کوچک استفاده کنید

به‌جای یک میز جلو مبلی بزرگ، می‌توانید از دو یا چند میز جلو مبلی کوچک استفاده کنید که جای کم‌تری می‌گیرند و از طرفی نیز به راحتی جابه‌جا می‌شوند.

رنگ‌های شاد و متنوع استفاده کنید

استفاده از رنگ شاد در هر دکوراسیونی باعث انعکاس انرژی مثبت می‌شود، اما استفاده از رنگ‌های شاد در دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک با نور کم، امری ضروری است، چرا که باعث می‌شوند اتاق روشن‌تر به‌نظر برسد.

اتاق نشیمن کوچک

طرح‌ها و الگوهای رنگی و متنوع را فراموش نکنید

استفاده از طرح‌ها و الگوهای رنگی و متنوع، اتاق‌های کوچک را زیباتر نشان داده و باعث می‌شوند که اتاق در عین کوچک بودن، شاداب به‌نظر برسد. اگر می‌خواهید اتاقی شیک و مدرن داشته باشید، حتما به این نکته توجه خاصی داشته باشید.

مبلمان را نزدیک به هم و با فاصله از دیوار بچینید

در این‌صورت در اطراف دیوار فضایی خالی برای قرار دادن وسایل تزئینی خود خواهید داشت و دکوراسیون اتاق نشیمن شما نیز صمیمی و دوست داشتنی‌تر خواهد شد.

اتاق نشیمن کوچک

از مبلمان با ارتفاع کم استفاده کنید

استفاده از مبلمان با ارتفاع کم در اتاق نشیمن نیز یکی دیگر از نکات مهم در دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک به حساب می‌آید، چرا که در این‌صورت فضای اتاق بزرگ‌تر نشان داده می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب مناسب ترین رنگ برای اتاق خواب را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
طراحی دکوراسیون اتاق پذیرایی در خانه‌های امروزی اهمیت فراوانی دارد. سالن پذیرایی در واقع ویترین دکوراسیون منزل شما بوده و توجه به آن برای همه خانواده‌های ایرانی مهم است.
ایده های طراحی دیوار پذیرایی

طراحی دیوار پذیرایی مدرن، امروزه بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفته است. برای داشتن دکوراسیون پذیرایی مدرن باید به عناصر مختلفی از جمله دیوار توجه کنید، اما این کار نیازمند دانستن اصول و قوانینی است. در این مطلب از مجله دلتا به بیان ایده های طراحی دیوار پذیرایی می‌پردازیم.

استفاده از چوب برای دکور دیوار پذیرایی

چوب، یکی از عنصرهای بسیار کاربردی برای دکور دیوار پذیرایی مدرن است. به‌عنوان مثال شما می‌توانید از چوب‌های برش خورده و باریک استفاده کنید و آن‌ها را به دیوار نصب کرده و سپس روی آن‌ها را رنگ بزنید.

ایده های طراحی دیوار پذیرایی

می‌توانید از چوب‌های تکه‌ای یا عمودی برای دکور دیوار پذیرایی یا تزئین دیوار پشت تلویزیون استفاده کنید. یکی از راه‌هایی که باعث می‌شود چوب به خوبی روی دیوار جلب توجه کند، نورپردازی است. بنابراین شما می‌توانید از نور مخفی نیز در کنار چوب در دکور دیوار خود استفاده کنید.

استفاده از نورپردازی

یکی از ایده‌های طراحی دیوار پذیرایی نورپردازی است. برای این کار شما می‌توانید از نورپردازی مخفی در بالای دیوار، دیوار پشت تلویزیون، قرنیز دیوار و… استفاده کنید.

ایده های طراحی دیوار پذیرایی

همچنین می‌توانید از چراغ‌های نقطه‌ای استفاده کنید و با استفاده از آن‌ها طرحی روی دیوار ایجاد کنید و روی یک جسم خاص و یا یک تابلو را با استفاده از آن روشن کنید.

استفاده از سنگ برای دیوار پذیرایی

سنگ نیز از آن متریال‌هایی است که برای خانه‌های مدرن بسیار استفاده می‌شود. شما می‌توانید از انواع آن مانند، سنگ آنتیک، اسلب و… سنگ‌های مختلف دیگر برای دکور دیوار پذیرایی خود استفاده کنید.

به عنوان مثال می‌توانید مانند عکس زیر، از سنگ آنتیک برای پشت تلویزیون و یا روی شومینه استفاده کنید و یا با استفاده از سنگ اسلب دیوار تاکیدی درست کنید و دیزاین دیوار پذیرایی خود را حرفه‌ای انجام دهید.

استفاده از سنگ برای دیوار پذیرایی

استفاده از دکوری‌های ساده

شما می‌توانید از انواع دکوری‌ها، آینه‌ها، شلف‌ها و تابلوهای مختلف برای تزئین دیوار پذیرایی مدرن استفاده کنید. یک دکوری مدرن و یا یک تابلو خاص می‌تواند دیزاین دیوار شما را با کم‌ترین زحمت تکمیل کند.

استفاده از دکوری‌های ساده

از ایده های طراحی دیوار پذیرایی این است که می‌توانید شلف‌های مختلف خریداری کنید و از آن‌ها استفاده کنید. همچنین یک سری قفسه توکار در قسمت‌های مختلف دیوار پذیرایی خود به وجود آورید و وسایل دکوری را در آن‌جا چیدمان کنید.

رنگ‌آمیزی خلاقانه و خاص

یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توانید از آن استفاده کنید تا دیوار پذیرایی شما مدرن جلوه کند، رنگ‌آمیزی خاص است که این روزها بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفته شده است.

رنگ‌آمیزی خلاقانه و خاص

برای این نوع رنگ‌آمیزی، شما باید یک دیوار را به عنوان دیوار تاکیدی در نظر بگیرید و با استفاده از چسب روی آن طرحی را به‌وجود آورید. سپس آن را رنگ بزنید و در آخر پس از خشک شدن دیوار، چسب‌ها را بکنید. و از طرح زیبای روی دیوار لذت ببرید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب با این روتختی‌ها اتاق خواب خود را زیباتر کنید! را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
روتختی در نقش پوششی که تخت را در برمی‌گیرد، اهمیت زیادی در جهت زیبایی چیدمان اتاق دارد.
انواع روتختی

تخت‌خواب به عنوان مهم‌ترین وسیله اتاق خواب شناخته می‌شود. یک روتختی مناسب بهتر است با دیگر عناصر دکوراسیون اتاق شما هماهنگی داشته باشد. با مجله دلتا همراه شوید تا انواع روتختی را بشناسید و برای انتخاب هماهنگ‌ترین گزینه با سلیقه و سبک دکوراسیون اتاق خود تصمیم بگیرید.

روتختی رنگارنگ

اگر روتختی‌های تک رنگ را دوست ندارید و از طرف دیگر نمی‌خواهید از یک طرح شلوغ با رنگ‌های متعدد استفاده کنید، انتخاب شما بهتر است یک گزینه خنثی با رنگ‌های ملایم باشد.

انواع روتختی در اتاق خواب

رنگ‌های خنثی در چیدمان فضا از بهترین گزینه‌ها هستند، زیرا بسیاری از رنگ‌های دیگر در کنار این رنگ‌ها هارمونی مناسبی دارند. با انتخاب یک روتختی دارای تم خنثی، می‌توانید با آسودگی بیش‌تری به انتخاب دیگر وسایل اتاق خود بپردازید و خیال خود را از بابت هماهنگی آن‌ها راحت کنید.

روتختی مخمل

مخمل یک پارچه فوق‌العاده لطیف و زیبا است که می‌تواند ظاهر اتاق شما را از این رو به آن رو کند. روتختی مخملی را می‌توان برای دکوراسیون لوکس، کلاسیک، سلطنتی، ویکتوریایی و نمونه‌های مشابه به‌کار برد.

روتختی مخمل

بافت زیبا و منحصربه‌فرد مخمل مانند یک نقش و نگار نیز عمل می‌کند و به تخت شما زیبایی و شکوه می‌دهد.

روتختی‌های چند رنگ و دارای پترن‌های مختلف

این روتختی‌ها برای کسانی که دکوراسیون خسته کننده‌ای دارند و می‌خواهند با یک انتخاب صحیح آن را از یکنواختی و بی‌روحی بیرون آورند، خیلی مناسب هستند.

روتختی‌ های چند رنگ

اگر فضای اتاق شما بی‌رنگ و بی‌روح است و می‌خواهید به آن کمی جذابیت اضافه کنید، این روتختی‌ها انتخاب معقولانه‌ای هستند. در صورتی که دکوراسیون شلوغ و آشفته‌ای دارید، چنین طرح و رنگی به شما پیشنهاد نمی‌شود.

روتختی با طرح سنتی

در صورتی که اهل استفاده از نقش و نگارهای سنتی هستید و می‌خواهید یک تم سنتی به اتاق خود بدهید، خوب است به سراغ روتختی‌هایی بروید که الگوهای سنتی در طراحی آن‌ها به‌کار رفته است.

روتختی با طرح سنتی

روتختی‌های سنتی به فضای اتاق شما گرما و صمیمیت می‌دهند. این روتختی‌ها بیش‌تر با سبک بوهمین نیز همخوانی دارند و به خاطر نقوش زیاد و شلوغی که در بر می‌گیرند با عناصر این سبک و رنگ‌های شاد و گرم، هماهنگی بیش‌تری دارند.

روتختی ساده

اگر زیاد اهل به‌کار بردن طرح‌های مختلف نیستید یا سبک مینیمالیسم را ترجیح می‌دهید، روتختی ساده را به شما پیشنهاد می‌کنیم. مزیت انواع روتختی‌های ساده در این است که تقریبا با هر سبکی از دکوراسیون که در اتاق شما به کار رفته باشد، هماهنگ می‌شوند. روتختی‌های ساده به شما این امکان را می‌دهند که کوسن‌ها، فرش و سایر وسایل اتاق خود را طرح‌دار انتخاب کنید.

انواع روتختی در اتاق خواب

پیشنهاد مطالعه: مطلب پوستر دیواری یا کاغذ دیواری، کدامیک بهتر است؟ را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
در این مطلب قصد داریم با نگاهی اجمالی به تفاوت پوستر دیواری با کاغذ دیواری بپردازیم. پوسترهایی که در بازار امروزی شاهد تنوع چشم‌گیر آن‌ها هستیم.
تفاوت پوستر دیواری با کاغذ دیواری

امروزه با پیشرفت تکنولوژی روکش‌های جذاب برای دیوارها هم پیشرفت کرده‌اند و انواع متنوع‌تری از آن‌ها در بازار پدیدار شده‌اند. کاغذ دیواری و پوستر‌های دیواری گوشه‌ای از این تنوع هستند. در این مطلب از مجله دلتا تا حد زیادی با پوستر دیواری، نگهداری آن و تفاوت پوستر دیواری با کاغذ دیواری آشنا خواهید شد.

کدام دیوار مناسب پوستر دیواری است؟

این اولین سوال بعد از تصمیم‌گیری شما برای خرید پوستر دیواری است، بیایید تا با هم چند نکته را در نظر بگیریم:

دیواری را انتخاب کنید که ابعاد و چشم‌انداز مناسبی دارد.
محل نصب پوستر نباید در معرض آلودگی و رطوبت باشد.
مبلمان زیادی در مقابل دیواری که پوستر دیواری دارد، قرار ندهید.

تفاوت پوستر دیواری با کاغذ دیواری

ترکیب پوستر و کاغذ دیواری

اگر قصد ایجاد تغییر در دیوار اتاق خواب را دارید، می‌توانید برای مثال، دیوار پشت تخت خواب را با طرح پوستر مورد علاقه خود بپوشانید و باقی دیوار‌ها را از کاغذ دیواری که رنگی هماهنگ با زمینه طرح دارد، پوشش دهید. برای فضای پذیرایی نیز می‌توان از همین روش استفاده کرده و تغییری چشم‌نواز در دکوراسیون منزل ایجاد کنید.

تفاوت پوستر دیواری با کاغذ دیواری

پوستر دیواری سه بعدی، یک دیوار جادویی!

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چطور می‌توانید یک فضای کوچک را فقط با یک حرکت، بزرگ‌تر جلوه دهید؟ راهکار‌های زیادی در دنیای دکوراسیون وجود دارند که به شما کمک می‌کنند یک فضا، بزرگ‌تر جلوه کند و یکی از آن‌ها استفاده از پوستردیواری سه بعدی است.

پوستر دیواری سه بعدی

اگر طرح و دیوار مناسبی را برای این کار در نظر بگیرید بدون شک خود شما نیز هربار که به آن نگاه می‌کنید فریب این حقه ذهنی را خواهید خورد.

تفاوت پوستر با کاغذ دیواری در چیست؟

تفاوت اصلی پوستر، عدم ترک خوردگی، یکپارچگی طرح روی دیوار، نصب راحت، هزینه کم‌تر و طول عمر بالا است. البته شاید فکر کنید برای خانه‌هایی که کوچک هستند، پوستر دیواری مناسب نیست اما اشتباه است. طرح‌های عمق‌دار مثل دریا، ساحل یا جنگل فضا را بزرگ‌تر نیز نشان می‌دهند.

تزیین دیوار نشیمن

ماندگاری و نظافت دیوار

کاغذ‌های دیواری و پی‌وی‌سی از کیفیت و ماندگاری بالایی برخوردار هستند و برای نظافت قابلیت شست‌وشو با شوینده را دارند. پوستر‌های دیواری با این‌که قابلیت شست‌وشو ندارند اما نسبت به رنگ، کمتر گرد و غبار و آلودگی را جذب می‌کنند و با یک دستمال مرطوب به آسانی تمیز می‌شوند.

تفاوت قیمت و کیفیت پوستر با کاغذ دیواری

شاید در نگاه اول قیمت روکش‌های کاغذی کمی‌گران‌تر از رنگ به‌نظر برسند اما با توجه به کیفیت مواد تولیدی آن‌ها درصورت استفاده خواهید دید که سرمایه‌گذاری خوبی کرده‌اید.

تزیین دیوار پذیرایی

رنگ‌آمیزی به مرور زمان و در معرض نور تغییر رنگ می‌دهد ولی پوستر دیواری رنگ ثابتی دارد. کاغذ دیواری و پوستر‌ها با توجه به ابعاد انتخابی شما دارای تنوع قیمت بسیاری هستند و به آسانی می‌توانید با بودجه مورد نظر خود طرحی را انتخاب کنید.

تفاوت در تنوع طرح و رنگ

پوسترها در مقایسه با کاغذ دیواری از تنوع بیشتری در طرح و رنگ برخوردار هستند و می‌توان فقط با روکش کردن یک دیوار تغییر چشم‌گیری در فضا ایجاد کرد. در مقابل، کاغذ دیواری هر ابعادی که دیوار شما داشته باشد را پوشش می‌دهد و محدودیت‌های اندازه را ندارد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب کدام مبل مناسب نشیمن خانه شماست؟ را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
به خاطر داشته باشید که بهتر است لکه‌ها را زودتر تمیز کنید تا موجب بد شکل شدن مبلمان شما نشوند.
پاک کردن لکه‌ ها

یکی از مهم‌ترین اصولی که در پاک کردن لکه‌ ها نباید فراموش کنید، آن است که برای پاک کردن لکه نباید به سراغ آب خیلی گرم بروید، زیرا این کار به تثبیت لکه‌ها کمک می‌کند. همچنین به خاطر داشته باشید که بهتر است لکه‌ها را زودتر تمیز کنید تا موجب بد شکل شدن مبلمان شما نشوند. در ادامه به چند روش برای از بین بردن لکه‌ها از روی مبلمان خانه می‌پردازیم. با مجله دلتا همراه باشید.

پاک کردن لکه از روی مبل پارچه‌ای

گاهی اوقات از خرید برخی از انواع مبل راحتی شیک و یا کلاسیک با ظاهر زیبا ولی رنگ روشن به دلیل ترس از لک شدن و معلوم شدن آن صرف نظر می‌کنیم. مبلمان استیل یا راحتی و مدرن امروزی رویه‌هایی دارند که به سادگی قابلیت تمیز شدن دارند و شما می‌توانید با تنوع قیمت بسیاری آن‌ها را خریداری کنید؛ بنابراین نگران این مسئله نباشید.

  • برای آنکه بهتر بتوانید لکه ایجاد شده بر روی مبل پارچه‌ای را تمیز کنید، بهتر است به سراغ جوش شیرین بروید. این محلول خانگی باید با کمی سرکه، آب ولرم و مقدار کمی مایع ظرفشویی ترکیب شود. در این روش شما همزمان از قدرت تمیزکنندگی جوش شیرین، سرکه و مایع ظرفشویی استفاده می‌کنید. با این روش حتی سمج‌ترین لکه‌ها هم پاک می‌شوند.
  • پیش از این کار حتما با یک جاروبرقی یا دستمال نخی خشک باقی مانده لکه یا گرد و غبار موجود بر روی مبل را پاک کنید. با یک پارچه تمیز از محلول به بخشی از مبل که در معرض دید نیست بزنید و اگر رنگ پارچه دچار تغییر نشد، آن را به آرامی بر روی لکه بمالید. بعد از پاک کردن لکه بهتر است محل آن را با پارچه‌ای تمیز خشک کنید و اجازه دهید تا کاملا خشک شود. از این روش می‌توانید برای تمیز کردن لکه بر روی مبل نانو، تمیز کردن مبل مخمل و غیره هم استفاده کنید.

پاک کردن لکه بر روی مبل چرمی

پاک کردن لکه‌ ها

مبلمان چرمی بعد از مبلمان پارچه‌ای دارای محبوبیت بسیاری هستند. در این مدل از مبلمان هم برای پاک کردن انواع لکه باید ابتدا از یک حوله تمیز برای گردگیری استفاده کنید. برای پاک کردن این لکه‌ها بهتر است به سراغ الکل بروید. تنها لکه جوهر است که به راحتی از روی جنس چرمی پاک نمی‌شود.

البته برای آن هم می‌توانید به مقدار مساوی آب و سرکه و مقدار کمی روغن زیتون را مخلوط کنید. سپس با دستمال لکه را به آرامی پاک و آن را خشک کنید. اگر چرم مبلمان شما مصنوعی باشد، می‌توانید از واکس مبل چرم مصنوعی هم کمک بگیرید.

پاک کردن لکه رنگ

اگر لک ایجاد شده بر روی مبلمان شما از رنگ باشد، باید هر چه سریع‌تر برای پاک کردن آن اقدام کنید، زیرا این گونه لکه‌ها به سرعت خشک و ماندگار می‌شوند. شما برای این کار می‌توانید یک محلول مایع ظرفشویی و آب سرد یا محلول شامپو فرش و آب تهیه کنید و با استفاده از کمی استون ( حتما باید آن را روی قسمتی که دیده نمی‌شود، قبلا امتحان کنید) یا گاهی با کمک الکل، لکه رنگ موجود را با استفاده از یک پارچه حوله‌ای پاک کرده و سپس آن را کاملا خشک و تمیز کنید.

پاک کردن لکه خودکار از روی مبل

برای پاک کردن لکه خودکار باید ابتدا پارچه مبل را کمی خیس کنید، سپس روی آن نمک پاشیده و با پنبه جای لک خودکار را تمیز کنید. کار دیگری که برای پاک کردن این نوع لکه‌ها می‌توانید انجام دهید، آن است که از مخلوط آمونیاک و گلیسیرین استفاده کنید.

بعد از استفاده از این ترکیب و از بین رفتن لکه خودکار از روی مبل، محل را باید با آب و پودر دستی حتما شستشو دهید. برای مشاهده روش‌های بیش‌تر به صورت مرحله به مرحله به این لینک مراجعه کنید.

پاک کردن لکه چربی از روی مبل

پاک کردن لکه‌ ها

لکه چربی معمولا به‌راحتی بخصوص از روی مبل چرمی پاک می‌شود. اما برای پاک کردن آن از روی مبل پارچه‌ای یا ابریشمی می‌توانید از یک کاغذ خشک‌کن بر روی لکه استفاده کنید و سپس اتو را روی آن بگیرید. در این صورت لکه به وجود آمده پاک می‌شود. البته باید دقت داشته باشید که در هنگام لکه بری، نباید اتو به‌صورت مستقیم بر روی پارچه مبل قرار بگیرد و حتما باید از یک واسطه برای آن استفاده کنید.

پاک کردن لکه میوه از روی مبل

لکه میوه معمولا از رایج‌ترین لکه‌های ایجاد شده بر روی مبلمان است و به همین دلیل هم توصیه ما برای جلوگیری از آن استفاده از کاور لوازم خانگی است.

شما می‌توانید با استفاده از کاور مبل در انواع ژله‌ ای و یا پارچه ‌ای که دارای قیمت‌‌های متفاوتی هستند و یا کاورهای آماده با قیمت ارزان در بازار از ایجاد لکه بر روی آن‌ها جلوگیری کنید. اما با این حال در صورت ایجاد لکه میوه می‌توانید از مخلوط آب و الکل ۹۰ درصد به نسبت مساوی استفاده کرده و لکه را با یک دستمال مرطوب پاک کنید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 194
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
مهم‌ترین ویژگی یک مبل و صندلی، راحتی آن است. تنها با این روش می‌توان فضایی آرامش‌بخش و راحت در اتاق نشیمن ایجاد کرد.
مبلمان مناسب نشیمن

اتاق نشیمن مکانی در خانه به‌شمار می‌رود که در ساعت‌های بیداری بیش‌ترین زمان خود را در آن سپری می‌کنیم. وسیله‌ای که بیش‌ترین استفاده را در این فضا دارد، ست مبلمان است. در این مطلب از مجله دلتا به مدل‌ها و ویژگی‌های مبلمان مناسب نشیمن خواهیم پرداخت.

اندازه‌گیری مبلمان اتاق نشیمن

با درنظر گرفتن فرم و اندازه اتاق، فضایی را که برای مبلمان جدید در نظر گرفته‌اید را اندازه‌گیری کنید. این‌گونه می‌توانید متوجه شوید که مبل مورد نظر شما در این فضا جا می‌شود یا نه و این‌که آیا فضای کافی برای حرکت کردن و رفت و آمد باقی می‌ماند یا خیر.

راحتی مبل

فراموش نکنید که مبل یا صندلی که اکنون بسیار راحت به‌نظر می‌رسد، ممکن است با گذر زمان تغییر فرم دهد.

مبلمان مناسب نشیمن

به همین دلیل تلاش کنید تا متوجه شوید که در زیر روکش مبلمان و کاناپه از چه لوازمی استفاده شده است. کیفیت و ساخت مبل مشخص می‌کند که از آن می‌توان در طولانی مدت استفاده کرد یا خیر.

کارایی مبلمان اتاق نشیمن

اگر دارای خانواده پرجمعیتی هستید برای این‌که تمام اعضای خانواده بتوانند در کنار یک‌دیگر بنشینند، از مبلمانی دو یا چند تکه استفاده کنید که به شکل ال در کنار یک‌دیگر چیده می‌شوند.

مبلمان مناسب نشیمن

این مدل مبلمان که با نام مدولار نیز شناخته می‌شوند باید با روکش‌های بسیار مقاومی پوشانده شوند، بخصوص اگر در خانه حیوان خانگی نیز حضور داشته باشد.

تکیه‌گاه و دسته‌های مبل

از ویژگی‌های مبلمان مناسب نشیمن اسکلت‌بندی مقاوم مبل‌ها است. چوب برای پشتی و دسته مبل‌ها بهترین انتخاب است. چهارچوب مبل‌ها باید با میخ ثابت شده باشد. بنابراین از خریداری مبلمانی که از چهارچوب‌هایی که با منگنه یا چسب ثابت شده‌اند، ساخته شده دوری کنید.

انتخاب مبلمان مناسب

پایه‌ها نیز باید بخشی از اسکلت مبل باشند و یا به شکلی مناسب به آن متصل شده باشند. اگر مبل دارای دسته‌های پهنی باشد لازم است که روکش فلزی داشته باشد.

مواد به‌کار رفته در تشکچه مبلمان

تشکچه مبل باید دارای مواد تشکیل دهنده‌ای باشد که بعد از فشار وارد شدن به آن‌ سریع به حالت اول خود بازگردد. پر، گران‌ترین و باکیفیت‌ترین مواد برای استفاده در مبلمان است. فوم نیز ارزان‌ترین ماده برای پشتی‌ها و تشکچه‌ها به‌شمار می‌رود.

مواد به‌کار رفته در تشکچه مبلمان

روکش مبل‌ها

اگر می‌خواهید از مبل‌های خود در طولانی مدت استفاده کنید، باید برای آن‌ها روکش مناسب انتخاب کنید. پارچه‌های پنبه‌ای سفت انتخاب مناسبی به‌نظر می‌رسند، اما احتمال آن وجود دارد که با پارچه‌های مصنوعی ارزان قیمت اشتباه گرفته شوند.

روکش مبل‌ ها

پارچه‌ای را انتخاب کنید که تمیز کردن آن نیز ساده باشد. پارچه‌هایی که تنها با یک دستمال نمناک تمیز می‌شوند، کار را برای شما ساده‌تر خواهند کرد.

انتخاب رنگ مبلمان اتاق نشیمن

اگر می‌خواهید برای اتاق نشیمن مبلمان مناسب را انتخاب کرده و فضایی هماهنگ در این فضا طراحی کنید، به رنگ مبل‌ها نیز باید توجه ویژه‌ای داشته باشید. اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید سبک طراحی داخلی است که در اتاق نشیمن وجود داشته و یا می‌خواهید از آن استفاده کنید.

انتخاب رنگ مبلمان

پیشنهاد مطالعه: مطلب ایده‌هایی ساده و کاربردی برای دکور آشپزخانه را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

 

بازسازی آشپزخانه یکی از اولین گام‌ها در بازسازی خانه است. آشپزخانه که در واقع قلب خانه است، جایی است که هر خانمی بیش‌ترین زمان خود را در آن صرف می‌کند.
بازسازی در آشپزخانه

بسیاری از افراد زمانی که قصد تغییر دکوراسیون آشپزخانه را دارند، نمی‌دانند که باید کار خود را از کجا و چگونه شروع کنند. اصولا تغییر لوازم آشپزخانه اولین ایده‌ای است که به ذهن بیش‌تر افراد خطور می‌کند. در این مطلب از مجله دلتا به نکات بازسازی در آشپزخانه می‌‌پردازیم.

درب کابینت‌های آشپزخانه را رنگ کنید!

با استفاده از رنگ‌های مخصوص سطوح که با تکنولوژی جدید تولید شده‌اند، می‌توانید به راحتی هر سطحی را که می‌خواهید بدون نقص رنگ‌آمیزی کنید. تغییر دادن رنگ کنونی درب کابینت‌ها و انتخاب یک رنگ ترند و محبوب، تغییری چشم‌گیر و تاثیرگذار در ظاهر آشپزخانه ایجاد خواهد کرد.

تغییر دکوراسیون در آشپزخانه

دیوارها را فراموش نکنید

اکنون که شروع به رنگ‌آمیزی کابینت‌ها کرده‌اید، توصیه می‌کنیم که دیوارها را نیز فراموش نکنید. دیوارها نه تنها برای آشپزخانه، بلکه در تمام نقاط خانه به‌عنوان عنصری بسیار تاثیرگذار در دکوراسیون داخلی به‌شمار می‌روند.

تغییر دکوراسیون در آشپزخانه

حتی بی‌روح بودن رنگ دیوارها در دلگیر شدن فضای خانه نیز بسیار تاثیرگذار خواهد بود. مطمئن باشید که اگر هم‌ رنگ کابینت‌ها و هم رنگ دیوارهای آشپزخانه را تغییر دهید، احساس خواهید کرد که بازسازی کلی در آن انجام شده است.

کاشی‌ها در بازسازی آشپزخانه

آیا تا به‌ حال به این موضوع فکر کرده‌اید که اگر دیوارهای آشپزخانه با کاشی پوشانده شده باشند رنگ آن‌ها را نیز می‌توان تغییر داد؟ شاید این کار به اندازه رنگ کردن درب کابینت‌ها ساده نباشد.

کاشی‌ها در بازسازی آشپزخانه

امروزه امکان رنگ کردن کاشی‌ها و حتی ایجاد طرح با شابلن‌های مخصوص نیز وجود دارد. همان‌طور که گفته شد، بدون هیچ‌گونه بازسازی می‌توانید با استفاده از رنگ‌های نسل جدید و مخصوص همه چیز را تغییر دهید.

دیوارها را تزئین کنید

شخصیت بخشیدن به آشپزخانه همیشه در ایجاد فضایی متفاوت تاثیرگذار خواهد بود. معمولا در آشپزخانه‌هایی که دارای متراژ کوچک هستند برای شخصیت بخشیدن به مکان از دیوارها استفاده می‌شود.

دیوارها را تزئین کنید

نصب تابلوهایی که سلیقه شما را به نمایش می‌گذارند و یا نصب عکس‌ها و تصایر شخصی بر روی دیوارها می‌تواند به آشپزخانه شما کاراکتری منحصربه‌فرد ببخشد.

میز و صندلی آشپزخانه

اگر برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه بودجه کافی در اختیار دارید، به شما توصیه می‌کنیم که در صورت قدیمی شدن میز و صندلی‌های موجود در آشپزخانه آن‌ها را هر چه سریع‌تر تغییر دهید. استفاده از میز و صندلی چوبی به فضای آشپزخانه، گرما، آرامش و ظاهری شیک و زیبا خواهد بخشید.

بازسازی در آشپزخانه

جزئیات در بازسازی آشپزخانه

در نهایت تمام جزئیات موجود در آشپزخانه را از نظر گذرانده و با ایجاد تغییرات کوچک، تاثیراتی بزرگ ایجاد کنید. برای مثال دستگیره کابینت‌ها را در نظر بگیرید.

دستگیره‌های کنونی و قدیمی درب کابینت‌ها را باز کرده و دستگیره‌هایی شیک و جدید که به راحتی می‌توانید از فروشگاه‌های مخصوص خریداری کنید را به‌جای آن‌ها بر روی درب‌ها ببندید. این‌گونه آخرین تغییرات را در آشپزخانه جدید خود ایجاد خواهید کرد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب چه رنگی برای خانه‌های کم‌نور مناسب است؟ را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
همه ما دوست داریم هر روز انوار طلایی رنگ خورشید، نه فقط مبلمان و فضای منزل، بلکه روح و روان ما را نوازش دهد! به همین منظور اغلب به دنبال خانه‌های جنوبی وآفتاب‌گیر هستیم.
رنگ مناسب اتاق های کم نور

گاهی با خانه‌هایی روبه‌رو می‌شویم که به علت کمبود فضا یا طراحی غیر اصولی، از نور طبیعی بهره کمی می‌برند. اتاق‌های کم نور و حتی بعضا بدون نور، جزئی از فضای زندگی شما محسوب می‌شوند. پس باید پتانسیل بالقوه کاربری آن‌ها را بالفعل کرده و فضایی دلچسب و دوست داشتنی ایجاد کنیم. در این نوشتار از مجله دلتا به بررسی رنگ مناسب اتاق های کم نور پرداخته می‌شود.

رنگ مناسب اتاق کم نور

اگر می‌خواهید بدانید رنگ مناسب اتاق‌های کم نور شما چیست، اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، رنگ غالب فضا است. هرچه تم کلی فضا روشن‌تر باشد، فضا وسیع‌تر، و کمبود نور، کم‌تر احساس می‌شود. بهتر است رنگ غالب در دیوارها و مبلمان اصلی اتاق کم‌نور، از رنگ‌های سفید یا تنالیته بسیار روشن رنگ‌های پاستلی انتخاب شود.

رنگ اتاق های کم نور

رنگ زرد

سایه‌های بسیار روشن رنگ زرد می‌توانند انتخاب مناسبی برای اتاق کم نور شما باشند؛ چرا که ناخودآگاه حس گرما و درخشش نور خورشید را در فضا منتشر می‌کنند.

رنگ بنفش روشن

این رنگ برای اتاق های کم نور بسیار مناسب است. شما می‌توانید از درجه رنگ‌های مختلف این رنگ برای دیوارها استفاده کنید. برای تاثیر بیش‌تر، آن را در کنار رنگ طوسی، سیاه و سفید به‌کار برید. بنفش کمرنگ هنگامی که با رنگ بنفش پر رنگ و آبی همراه می‌شود، بسیار شادی‌بخش است.

رنگ اتاق های کم نور

رنگ خاکستری

خاکستری به‌عنوان رنگی خنثی در طراحی دکوراسیون خانه به مراتب استفاده می‌شود. یکی از دلایل محبوبیت این رنگ، قابلیت آن برای استفاده در فضاهای تاریک خانه است. برای فضاهای کم‌نور، درجات روشن این رنگ را برای دیوارهای خانه و برای لوازم خانه، فرش و پرده‌ها رنگی روشن‌تر استفاده کنید.

رنگ نامناسب اتاق کم‌نور

استفاده از رنگ‌های تند و تیره در اتاق های کم‌نور، به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود. این رنگ‌ها شاید به تنهایی برای یک اتاق پر نور، زیبا به‌نظر برسند، اما مطمئن باشید اتاق کم‌نور شما را تاریک‌تر و دلگیرتر خواهند ساخت. به همین علت است که هیچ‌گاه در چنین فضایی آن‌ها را به‌صورت خام و تک‌رنگ به‌کار نمی‌بریم و با میزان زیادی از رنگ سفید، آن‌ها را ترکیب می‌کنیم.

رنگ اتاق های کم نور

رنگ‌های تند و تیره

حتی در فضاهای نورگیر و پنجره‌دار هم هیچ‌گاه نباید به‌صورت رنگ غالب در فضا، مورد استفاده قرار گیرند. بهتر است این رنگ‌ها به‌صورت تاکید روی یک دیوار یا در نهایت برای چند اکسسوری مورد استفاده در اتاق به‌کار ‌روند.

یکی از دیوارها را رنگی کنید

اما اگر می‌خواهید یکی از دیوارهای اتاق کم‌نور خود را با رنگی به‌غیر از رنگ‌های روشن رنگ کنید، کمبود نور ایجاد شده را حتما باید به‌وسیله منابع نور غیرطبیعی تامین کنید. لوسترها معمولا منبع اصلی نور مصنوعی اتاق به‌شمار می‌روند. در میان انواع پر زرق و برق و مدل‌های متنوع، چراغ‌های دیمردار انتخاب مناسبی برای فضاهای کم‌نور محسوب می‌شوند. چراکه به‌صورت اتوماتیک، نور مورد نیاز فضا را تنظیم کرده و کمبود نور را به خوبی برطرف می‌سازند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب میز جلو مبلی منزل را چگونه انتخاب کنیم؟ را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
اتاق نشیمن قلب منزل است و اولین تاثیر را روی فرد می‌گذارد، در واقع چیدمان دکوراسیون شخصیت افراد را به‌طور غیرمستقیم نشان می‌دهد.
چیدمان نشیمن منزل

اتاق نشیمن و پذیرایی فضایی است که در آن در کنار خانواده زمان خود را سپری کرده و هم‌چنین از مهمان‌های خود در آن پذیرایی می‌کنیم. بدون شک این فضا مستحق توجه بیش‌تر و دکوراسیونی خاص و منحصربه‌فرد است. در این مطلب از مجله دلتا به نکاتی برای چیدمان نشیمن منزل می‌پردازیم.

مشخص کردن یک سبک متعادل نشیمن

برای این‌که به اتاق نشیمنی هماهنگ و متعادل دست پیدا کنید، توصیه می‌شود که قبل از خرید مبلمانی که می‌خواهید در دکوراسیون به‌کار ببرید، ابتدا سبک مورد نظر خود را مشخص کنید. در دکوراسیون‌هایی که سبکی برای آن مشخص نشده و اشیا و مبلمان صرفا به‌دلیل زیبا بودن انتخاب می‌شوند، یک فضای هرج و مرج ایجاد خواهد شد.

چیدمان نشیمن منزل

تاثیر طرح‌ها و بافت‌ها در طراحی داخلی

در گذشته طرح‌های متفاوت در کنار یک‌دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گرفتند، اما در دکوراسیون مدرن این مفهوم به دست فراموشی سپرده شده است. امروزه هم طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت در کنار یک‌دیگر به‌کار برده می‌شوند و هم این‌که این طرح‌ها را می‌توان بر روی بافت‌های متفاوتی مورد استفاده قرار داد.

چیدمان نشیمن منزل

رنگ‌های خنثی، اما تاثیرگذار برای اتاق نشیمن

برای چیدمان نشیمن منزل اگر استفاده از رنگ‌های جسورانه، رنگ‌های تیره و ایجاد کنتراست در فضا برای شما بیش از حد دشوار است، اما با این وجود نمی‌خواهید فضایی معمولی در اتاق نشیمن داشته باشید، می‌توانید از تنالیته‌های مختلف رنگ‌های خنثی در کنار یک‌دیگر استفاده کنید.

با استفاده از طیف‌های مختلف یک رنگ می‌توانید به فضایی مدرن و صاحب سبک دست پیدا کنید.

رنگ‌های خنثی برای اتاق نشیمن

به‌کار بردن چوب در طراحی داخلی نشیمن

چوب در راس مصالحی قرار دارد که احساس گرما، آرامش و احساس خانه بودن را در مکان ایجاد می‌کند. اگر در اتاق نشیمن از چوب استفاده کنید، می‌توانید فضایی صمیمی و خانوادگی را به این مکان ببخشید. برای این منظور هم می‌توانید از کفپوش چوبی استفاده کرده، هم پانل‌های چوبی را برای دیوارها به‌کار برده و هم مبلمان چوبی را خریداری کنید.

چوب در طراحی داخلی نشیمن

میز تلویزیون

برای ایجاد فضایی زیباتر و تاثیرگذارتر در اتاق نشیمن، از یک میز تلویزیون استفاده کنید تا هم سیم‌ها و کابل‌ها را در پشت خود پنهان کند و هم جلوه‌ای دلنشین‌تر به اتاق نشیمن ببخشد. هر چه میز تلویزیونی که به‌کار می‌برید زیباتر و مدرن‌تر باشد، به همان میزان در طراحی اتاق نشیمن تاثیرگذار خواهد بود.

میز تلویزیون

انتخاب مبلمان مناسب

برای انتخاب مبلمان حتما باید مواردی مانند بزرگی اتاق، نوع پوشش کف و دیوارها، رنگ‌ها، فاصله میان مبل‌ها با تلویزیون و این‌که معمولا چند نفر از اتاق نشیمن استفاده می‌کنند را در نظر داشته باشید. این موارد می‌توانند به شما کمک کنند تا بهترین و مناسب‌ترین مبلمان را خریداری کنید.

انتخاب مبلمان مناسب

قاب عکس‌ها و تابلوها

همان‌طور که در ابتدای مطلب نیز به آن اشاره شد، اتاق نشیمن باید حتما دارای جزئیاتی باشد که عادت‌های شخصی، سلیقه و شخصیت شما را به نمایش بگذارد. یکی از ایده‌آل‌ترین روش‌ها برای ایجاد چنین فضایی استفاده از قاب عکس‌ها و تابلوهایی است که نشانی از شما را به همراه داشته باشند.

هر چه فضایی که ایجاد می‌کنید شخصی‌تر باشد، ظاهری منحصربه‌فردتر به مکان خواهد بخشید.

قاب عکس‌ها و تابلوها

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۷ ایده جذاب برای دکور دیوار تلویزیون را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
مهم‌ترین نکته بعد از انتخاب میز تلویزیون توجه به تزیین دیوار پشت تلویزیون است، چراکه به‌طور مستقیم بر دکوراسیون داخلی و به‌خصوص بر دید شما به تلویزیون تاثیر می‌گذارد.
تزیین دیوار پشت تلویزیون

این روزها با قرار گرفتن تلویزیون در مرکز اتاق نشیمن خانوادگی، دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون به یک بخش مهم در دکوراسیون داخلی تبدیل شده است. در این مطلب از مجله دلتا ۷ ایده جذاب و زیبا برای تزیین دیوار پشت تلویزیون را به شما آموزش می‌‌دهیم. پس با ما همراه باشید تا بتوانید دیوار پشت تلویزیون نشیمن منزل خود را به آسانی و زیبایی دکور کنید.

دیوار پشت تلویزیون را با گل و گلدان تزیین کنید!

به‌یاد داشته باشید که جای گلدان‌ها تنها در گوشه اتاق و نشیمن نیست. اگر عاشق گل و گیاه هستید، پیشنهاد می‌کنیم که دیوار پشت تلویزیون را برای چیدمان آن‌ها انتخاب کنید.

تزیین دیوار پشت تلویزیون

توجه داشته باشید که مثل تصویر بالا، می‌توانید از گلدان‌های دیواری یا آویز استفاده کنید و یا گلدان‌ها را روی میز تلویزیون یا داخل شلف‌های دیواری بچینید.

از آباژور یا چراغ دیوارکوب استفاده کنید!

باید بدانید که نور در دکوراسیون داخلی، علاوه‌بر تامین روشنایی، برای تاکید و نشان دادن عناصر مهم و زیبای فضا نیز کاربرد دارد. پس از آن‌جا که مهم‌ترین عنصر و مرکز توجه نشیمن، تلویزیون است، مثل تصویر زیر از چراغ دیوارکوب برای دیزاین دیوار آن، می‌توانید استفاده کنید.

تزیین دیوار پشت تلویزیون

یک گالری دیواری برای پشت تلویزیون ایجاد کنید!

یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای دیزاین دیوار تلویزیون این است که تابلوهای دکوری روی آن نصب کنید. دقت داشته باشید که تصاویر این گالری دیواری بهتر است، جلب توجه نکند.

دکگالری دیواری برای پشت تلویزیون

روی دیوار تلویزیون بشقاب دیوارکوب نصب کنید!

به‌غیر از تابلوها، بشقاب‌های دیوارکوب هم برای دکور دیوار پشت تلویزیون هم مناسب هستند. اگر به این دکوری‌های زیبا علاقه دارید، به‌یاد داشته باشید که دیوار را با آن‌ها شلوغ نکنید و از نظر رنگ و طرح آن‌ها را مشابه و خنثی انتخاب کنید.

دکوراسیون دیوار تلویزیون

دیوار تلویزیون را با استیکر دیزاین کنید!

استیکر از دیگر روش‌های ساده و مقرون‌به‌صرفه برای دیزاین دیوار است که هم نصب و هم جدا کردن آسانی دارد. نکته‌ای که در انتخاب رنگ آن باید در نظر داشته باشید این است که آن را به رنگ‌های جسورانه انتخاب نکنید. چون هنگام تماشای تلویزیون این رنگ‌ها حواس شما را به خود جلب می‌کنند و چشم شما را خسته می‌کنند.

دکوراسیون دیوار تلویزیون

دیوار پشت تلویزیون را قاب‌بندی کنید!

یکی از ایده‌های زیبا برای نشیمن‌های کلاسیک یا نئوکلاسیک این است دیوار پشت تلویزیون آن را به‌وسیله گچ یا چوب قاب‌بندی کنید.

قاب بندی دیوار

اگر می‌خواهید جلوه این دیوار به سادگی نشیمن بالا نباشد، پیشنهاد می‌کنیم که داخل قاب‌ها، کاغذ دیواری خنثی با طرح محو نصب کنید.

از شلف و میز تلویزیون برای قرار دادن دکوری‌ها استفاده کنید!

می‌توانید به کمک میز تلویزیون و شلف‌های دیواری، به‌صورت همزمان با تابلو، گل، آباژور و دکوریجات دیگر، دیوار تلویزیون نشیمن خود را تزیین کنید.

شلف و میز تلویزیون برای قرار دادن دکوری‌ها

به یاد داشته باشید که شلف‌ها و میز تلویزیون، مناسب برای چیدن کتاب‌ها و وسایل اضافی شما نیستند و به‌هیچ‌وجه نباید روی آن‌ها را شلوغ و درهم‌ریخته کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ایده‌های کارآمد برای اتاق خواب مستطیلی را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
دکوراسیون اتاق‌های مستطیلی یکی از مهم‌ترین چیدمان‌ها در دکوراسیون داخلی است زیرا اگر چیدمان آن به‌صورت اصولی و درست نباشد، باعث می‌شود قسمت‌هایی از اتاق کاربردی نداشته باشد.
چیدمان اتاق خواب مستطیلی

طراحی و دکوراسیون مکان‌های باریک و تنگ، یعنی فضای مستطیلی شکل، کار ساده‌ای نیست. اگر قرار باشد که چنین فضایی را به اتاق‌خواب تبدیل کنید، کار شما کمی سخت‌تر خواهد شد، زیرا جا دادن مبلمان بزرگی مانند تخت‌خواب و کمد لباس در اتاقی باریک و تنگ، بسیار سخت‌تر از چیزی خواهد بود که تصور می‌کنید. در این نوشتار از مجله دلتا ایده‌های کارآمدی را برای طراحی اتاق خواب مستطیلی بیان خواهیم کرد.

کمد مناسب برای اتاق‌خواب‌های مستطیلی

در اتاق خواب مستطیلی که با مرکزیت قرار دادن تخت‌خواب، طراحی و دکوراسیون می‌شود، یکی از معمول‌ترین مشکلاتی که افراد با آن مواجه می‌شوند، این است که فضای کافی برای ذخیره‌سازی و جاسازی اشیا باقی نمی‌ماند.

اتاق خواب مستطیلی

معمولا در چنین اتاق‌خواب‌هایی امکان استفاده از کمدهای آماده وجود ندارد و لازم است که بر اساس ابعاد اتاق خواب، کمدی مخصوص طراحی شود. کمدهایی که دارای درب‌های کشویی و آینه‌ای هستند برای استفاده در اتاق‌خواب‌های باریک انتخاب مناسبی به‌شمار می‌روند، زیرا هم فضایی دلبازتر ایجاد کرده و هم کاربردی راحت و ساده دارند.

کمدهای کنار تخت‌خواب

یکی از ایده‌های زیبا و کارآمد، ترکیب کمد لباس با تاج تخت‌خواب است. راه‌های متفاوتی برای استفاده از این روش وجود دارد. برخی از طراحان مبلمان، کمدهای لباسی که به تاج تخت‌خواب متصل می‌شوند را طراحی کرده و به شما این امکان را می‌دهند تا هنگام خرید تخت‌خواب، این کمدها را نیز به‌عنوان یک گزینه در نظر بگیرید.

کمدهای کنار تخت‌خواب

طراحی کمد لباس در اطراف درب اتاق خواب

یکی از موارد مهم در طراحی اتاق خواب مستطیلی این است که تمام فضاهای خالی و پرت اتاق را نیز مورد استفاده قرار دهید. استفاده از کمدهایی با ابعاد و طراحی‌های خاص می‌تواند نتیجه مناسبی را در این زمینه به همراه داشته باشد.

اتاق خواب مستطیلی

درست مانند کمدهایی که در اطراف تخت‌خواب طراحی شده و در فضا بسیار صرفه‌جویی می‌کنند، می‌توانید در اطراف درب اتاق‌خواب نیز یک کمد کاربردی و زیبا طراحی کنید.

تخت‌خواب‌های کوتاه

یکی از مواردی که معمولا در خرید و طراحی مبلمان مورد استفاده در اتاق خواب مورد توجه قرار نمی‌گیرد، اما در واقع در ظاهر اتاق خواب بسیار تاثیرگذار خواهد بود، ارتفاع تخت‌خواب است.

تخت‌خواب‌ های کوتاه

تخت‌خواب‌های بلند در اتاق خوابی بزرگ و وسیع، فضا را پر کرده و مکانی زیباتر ایجاد می‌کنند، اما در اتاق‌خواب‌های کوچک به‌خصوص اتاق‌های باریک بهتر است که تخت‌خواب‌های کوتاه را انتخاب کنید. تخت‌خواب‌های کوتاه باعث می‌شوند تا ارتفاع سقف بلندتر احساس شود و همین موضوع باعث بزرگ‌تر و دلبازتر دیده شدن اتاق خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب چگونه رنگ مناسبی برای آشپزخانه انتخاب کنیم؟ را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
متخصصان طراحی دکوراسیون در مورد انتخاب رنگ مناسب آشپزخانه می‌گویند که رنگ‌های گرم، خنثی و رنگ‌های روشن و شاد بهترین رنگ‌‌ها برای آشپزخانه هستند.
انتخاب رنگ مناسب آشپزخانه

انتخاب رنگ مناسب آشپزخانه انتخاب رنگ فضایی است که به عنوان نقطه‌ کانونی خانه، همه در آن حضور پیدا می‌کنند. رنگ آشپزخانه، می‌تواند کل نمای خانه شما را تغییر دهد، بنابراین انتخاب درست رنگ از اهمیت بالایی برخوردار است. با مجله دلتا همراه باشید.

تصمیم‌گیری درباره‌ی پالت انتخاب رنگ آشپزخانه

بهترین راه برای انتخاب رنگ آشپزخانه این است که به یک فروشگاه تزئینات منزل مراجعه کرده و تراشه‌های رنگی (که به صورت کاتالوگ رنگ وجود دارند) را که بیش‌تر برای شما جذاب است را انتخاب کنید. سپس آن‌ها را به خانه بیاورید. بنابراین لازم نیست نگران باشید که رنگ‌های مورد علاقه شما هنگام انتخاب رنگ آشپزخانه با یک‌دیگر مطابقت داشته باشند یا خیر.

اهمیت سلیقه در انتخاب رنگ

باید هر بار که وارد آشپزخانه می‌شوید، انتخاب رنگ آشپزخانه شما را خوشحال کند. مارک‌ها، مدها، رنگ سال و… را از طریق مجلات، اینترنت و… دنبال کنید. محبوب‌ترین رنگ‎‌ها را کشف کرده و گزینه‌های انتخاب رنگ آشپزخانه خود را بررسی کنید.

به خاطر داشته باشید که پیداکردن رنگ‌های محبوب آسان‌تر خواهد بود. به‌خصوص اگر به دنبال لوازم جانبی مورد نیاز آشپزخانه و درجات مختلف هستید، اما گزینه‌های کلاسیک زیادی وجود دارد که برای یک عمر مفید خواهد بود و از مد نمی‌افتند.

انتخاب رنگ مناسب آشپزخانه

وسایل جانبی در انتخاب رنگ

آشپزخانه شما فقط محدود به انتخاب رنگ آشپزخانه و رنگ زدن دیوارها نیست. شما می‌توانید رنگ کابینت، میزهای اپن، سنگ دیوار و کفپوش را نیز در نظر بگیرید.

اگر قصد تعویض و یا رنگ‌آمیزی مجدد کابینت‌ها، میزهای آشپزخانه و کفپوش را ندارید، باید رنگ‌های موجود و حاضر در آشپزخانه را مورد توجه قرار دهید. اگر قصد جایگزینی دارید، باید تمام رنگ‌ها را با هم ترکیب کنید تا برای انتخاب رنگ آشپزخانه مناسب باشد.

وسایل جانبی در انتخاب رنگ

شروع انتخاب رنگ آشپزخانه با کابینت

اگر کابینت‌های آشپزخانه خود را جایگزین یا دوباره رنگ می‌کنید، می‌تواند شروع خوبی برای انتخاب رنگ آشپزخانه باشد. کابینت‌های شما اغلب کانون آشپزخانه هستند. آن‌ها بیش‌تر فضای دیوار را نسبت به دیواری که برای رنگ‌شدن باقی مانده، پوشش می‌دهند. بنابراین باید کابینت‌های خود را با دقت انتخاب کنید.

وسایل جانبی در انتخاب رنگ

برخی از چوب‌ها رنگ گرمی دارند. در حالی که برخی دیگر متعلق به خانواده‌ای با رنگ‌های خنک‌تر هستند. کابینت‌های سفید بسیار زیبا هستند، اما در یک آشپزخانه شلوغ، به سرعت خاک را نشان می‌دهند. اطمینان حاصل کنید که رنگ‌های خود را با توجه به مراقبت‌های طولانی مدت انتخاب کنید.

پیشخوان و انتخاب رنگ

پیشخوان آشپزخانه، یکی از بزرگ‌ترین سطوح آشپزخانه شما است، به این معنی که رنگ اولین چیزی است که بسیاری از افراد هنگام راه رفتن در آشپزخانه مشاهده می‌کنند. از رنگ‌های خنثی استفاده کنید تا به انتخاب رنگ آشپزخانه و رنگ پس‌زمینه کمک کند. این امر به شما امکان می‌دهد که حتی اگر بعدا دوباره آشپزخانه خود را تغییر دادید یا مجددا رنگ‌آمیزی کردید، عمر پیشخوان خود را طولانی کنید.

پیشخوان و انتخاب رنگ

نورپردازی در انتخاب رنگ

پس از انتخاب پالت رنگی که فکر می‌کنید برای انتخاب رنگ آشپزخانه شما بهترین نتیجه را به ارمغان می‌آورد، به نورپردازی توجه کنید. تغییر در نورپردازی می‌تواند تفاوت زیادی در نحوه‌ درک رنگ ایجاد کند.

به‌عنوان مثال، رنگی که در نور طبیعی تابش در ظهر از پنجره‌ها روشن و شاد باشد، ممکن است هنگامی که بعدا یک منبع روشنایی مصنوعی در اواخر عصر داشته باشید، کم‌رنگ و ملایم به‌نظر برسد. برای این کار قسمت کوچکی از دیوار را رنگ کنید تا بتوانید دقیقا ببینید که رنگ در اتاق شما چگونه به‌نظر خواهد رسید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب چگونه فرش خانه خود را انتخاب کنیم؟ را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
ما ایرانی‌ها قبل از هر چیز برای پر کردن یک خانه، فرش انتخاب می‌کنیم. اما هر فرشی برای هر فضایی مناسب نیست.
نکات انتخاب فرش مناسب 

فرش، نقطه مرکزی خانه بسیاری از افراد است. چطور بفهمیم برای اتاق، سالن پذیرایی و حتی آشپزخانه باید چه فرشی را انتخاب کنیم؟ آیا فرش‌های دستبافت پر نقش و نگار، می‌توانند در کنار فرش‌های ساده و مینیمال قرار بگیرند؟ در این مطلب از مجله دلتا به نکات انتخاب فرش مناسب می‌پردازیم. 

جنس فرش را با توجه به نیازتان انتخاب کنید

جنس نایلون

فرش‌ها و قالی‌هایی که از نایلون ساخته می‌شوند دوام و مقاومت بیش‌تری نسبت به دیگر انواع فرش دارند و نگه‌داری خاصی هم نمی‌خواهند. این فرش‌ها ظاهری شبیه به موکت دارند و معمولا برجسته و بدون طرح هستند. اگر می‌خواهید بیش‌تر از ده سال از فرش خود استفاده کنید، نایلون گزینه خوبی است.

نکات انتخاب فرش مناسب 

جنس پلی استر

یکی از دیگر موادی که برای دوخت فرش این روزها استفاده می‌شود، پلی استر است. این فرش نسبت به فرش نایلونی نرم، لطیف و گران قیمت بوده و رنگ‌های درخشان‌تر و متنوع‌تری دارد. البته تمیز کردن آن هم کاری تخصصی است و به اندازه نایلون دوام ندارد.

فرش‌های پر نقش و نگار

چه کسانی از داشتن یک فرش ایرانی پر از رنگ و نقش در خانه‌ ناراحت هستند؟ بیش‌تر ما فرش‌های اصیل ایرانی و زیبا در خانه‌های خود استفاده می‌کنیم اما خیلی از افراد نمی‌دانند که جلوه این فرش‌ها، در یک فضای مینیمال چند برابر خواهد شد.

نکات انتخاب فرش مناسب 

اگر یک فرش قرمز، آبی یا فیروزه‌ای پر از طرح دارید، بهتر است وقت طراحی داخلی و انتخاب مبلمان، وسایل الکترونیکی و دیگر عناصر تزئینی را ساده انتخاب کنید و تمرکز را روی فرش بگذارید.

فضای پذیرایی را با یک فرش چشم‌گیر، به یاد ماندنی کنید

یکی از اولین توصیه‌های هر طراحی هنگام کار روی یک اتاق پذیرایی، انتخاب فرش است. یکی از نکات انتخاب فرش مناسب این است که فرش‌هایی با الگوهای بزرگ، پررنگ و جسورانه می‌توانند بهترین نقطه اتاق پذیرایی شما باشند، مخصوصا اگر در انتخاب رنگ آن‌ها به مبلمان و اکسسوری هم توجه کنید.

فضای پذیرایی فرش چشم‌گیر

البته هیچ قانونی وجود ندارد که بگوید باید حتما در سالن یا اتاق پذیرایی یک فرش تک بیندازید اما در اتاق‌هایی که کوچک‌تر هستند و توسط دیوارها و راهروها احاطه شده‌اند، یک فرش بزرگ با طرح‌های خاص، ایده‌آل خواهد بود. این فرش بزرگ اگر به شکلی درست استفاده شود، فضای کوچک شما را بزرگ و دلباز نشان خواهد داد.

فرش‌های لایه لایه، یک حرکت جسورانه

می‌توانید فرش‌ها را روی هم بیندازید. اگر فضای بزرگی دارید و وسایل شما هم فضا را شلوغ نمی‌کنند، می‌توانید یک فرش نایلونی (یا موکت) را زیر و یک فرش طرح‌دار را روی آن استفاده کنید. فرش نایلونی باید بزرگ باشد و حتما زیر پایه‌های میز، مبل یا تخت‌خواب را بپوشاند.

فرش‌های لایه لایه، یک حرکت جسورانه

فرش کوچک‌تر را روی آن بیندازید و یک فضای خاص و منحصربه‌فرد به‌وجود بیاورید. در انتخاب فرش‌های چندلایه حتما باید رنگ میز و مبلمان را در نظر بگیرید تا انسجام رنگی اتاق شما (چه پذیرایی باشد چه اتاق خواب) حفظ بشود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۵ کاناپه راحتی شیک و مدرن برای نشیمن شما را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
انتخاب مبل، کار نسبتا دشواری است زیرا شما با انواع مبل راحتی و کاناپه روبه‌رو خواهید بود که هر کدام در نوع خود جذاب هستند. برای انتخاب بهتر تا انتهای مطلب همراه ما باشید.
کاناپه راحتی در نشیمن

به‌طور حتم خرید مبل یکی از مهم‌ترین تصمیم‌های هر خانه‌ای است. از دیدگاه طراحی داخلی، مبل مرکز ثقل اتاق نشیمن است زیرا به راحتی می‌تواند اعضای خانواده را دور هم جمع کند. با توجه به کاربرد بالای مبل در خانه، معمولا افراد بیش‌ترین زمان خود را صرف نشستن روی آن می‌کنند. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی مدل‌های کاناپه راحتی در نشیمن می‌پردازیم.

مبل مدولار

با بزرگ‌تر شدن خانه‌ها بیش‌تر تمایلات به سمت مبلمان ال کشیده می‌شود. این نوع مبل‌ها از واحدهای کوچک‌تری تشکیل شده‌اند که می‌توانند در شکل و اندازه‌های مختلفی باهم ترکیب شوند.

کاناپه راحتی در نشیمن

مبل مدولار برای هر دو فضای کوچک و بزرگ مناسب است، زیرا آرایش خطی آن‌ها معمولا کم‌ترین فضا را اشغال می‌کند. این سبک مبلمان انتخاب مناسبی برای فضاهای خودمانی، خانوادگی و برای تماشای تلویزیون و دورهمی‌ها است.

 مبل تخت‌خواب‌شو

مبل تخت‌خواب‌شو یکی از مدل های کاناپه راحتی در نشیمن است که مخصوص فضاهای کوچک است. زیرا آن‌ها معمولا دو عملکرد را با هم دارند و می‌توانند استفاده‌ بهینه‌ای از فضای کوچک شما بکنند.

 مبل تخت‌خواب‌شو

این سبک معمولا به شکل مبل در اتاق‌های نشیمن، خواب یا مهمان قرار می‌گیرد و در صورت نیاز به تخت‌خواب نرمی تبدیل می‌شود.

مبل کلاسیک با دسته‌های گرد

این نوع مبل دارای طراحی بسیار کلاسیکی بوده و در همه‌ دوره‌ها حضور جدی داشته‌ است. با این حال استفاده از پارچه مبلی‌های مدرن می‌تواند ظاهر کلاسیک آن‌ها را تغییر داده و برای فضاهای مدرن و معاصر مناسب نماید.

کاناپه راحتی در نشیمن

مبل با دسته‌های مربعی شکل

این سبک مبل که از دهه‌ ۱۹۵۰ در دکوراسیون خانه‌ها حضور داشته است، یکی دیگر از سبک‌های محبوبی است که ما آن را در این لیست قرار داده‌ایم. با اینکه مبل ظاهر کلاسیکی دارد اما شما می‌توانید بدون هیچ نگرانی از آن در دکوراسیون معاصر خود استفاده کنید.

مبل با دسته‌های مربعی شکل

مبل با دسته‌های دوتایی

این سبک مبل یکی دیگر از گزینه‌های مناسب برای اتاق‌های نشیمن و پذیرایی است. شما می‌توانید به‌راحتی فضای نرم و دنجی را برای خود و مهمانان‌ ایجاد کنید.

مبل با دسته‌های دوتایی

مبل با دسته‌های سراشیبی

مبلی که در تصویر زیر می‌بینید یکی دیگر از طراحی‌های کلاسیکی است که محبوبیت بالایی دارد و هنوز هم در دکوراسیون خانه‌ها به‌کار برده می‌شود. شیب ملایم دسته‌های مبل راحتی شما را فراهم می‌کند و می‌تواند ظاهر رسمی و دوست‌داشتنی به فضای اتاق شما دهد.

مبل با دسته‌های سراشیبی

مبل بدون دسته

این نوع مدرن از مبل‌ها عموما هیچ دسته‌ای ندارند و می‌توانند در شکل و شمایل متنوعی سفارش داده شوند. آن‌ها می‌توانند به‌طور مستقیم یا با پایه‌های کوتاه روی کف زمین قرار می‌گیرند و دکوراسیون منحصربه‌فردی را برای اتاق شما به ارمغان آورند.

مبل بدون دسته

پیشنهاد مطالعه: مطلب چیدمان اتاق خواب بدون کمد! را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
نظم‌دهی و جاسازی وسایل در خانه‌هایی که فاقد کمد هستند به شدت کار دشواری بوده و اکثرا موجب سر درگمی افراد می‌شود.
دکوراسیون اتاق خواب بدون کمد

کمد یکی از الزامی‌ترین وسایل هر خانه‌ای محسوب می‌شود، اما هستند آپارتمان‌های کوچک امروزی که به دلیل کمبود جا و مسائل دیگر این وسیله پر کاربرد برای آن‌ها تعبیه نشده است. اگر شما هم با معضل اتاق خواب بدون کمد مواجه هستید، با این مطلب از مجله دلتا همراه باشید.

استفاده از فضای پشت تخت

وقتی اتاق خواب بدون کمد دارید بهتر است از فضاهای مرده دکوراسیون مثل فضای پشت تخت برای طبقه‌بندی و نظم‌دهی لوازم و وسایل خود استفاده کنید، توجه داشته باشید که برای این منظور بهتر است فضای اتاق‌خواب و رو تختی‌ شما را سفید در نظر بگیرید تا ظاهر اتاق‌خواب شما بیش از این شلوغ و گرفته نشود. البته که باید فضای کافی برای این کار در اتاق شما وجود داشته باشد.

دکوراسیون اتاق خواب بدون کمد

استفاده از تخت‌های جک‌دار

وقتی اتاق خواب بدون کمد و کوچکی دارید باید کمی هوشمندانه‌تر به خرید لوازم ضروری مانند تخت و سایر تجهیزات آن نگاه کنید. انتخاب تخت‌های جک‌دار به شما این امکان را می‌دهد که از فضای زیر تخت به‌عنوان یک کمد استفاده کنید و به لوازم خود نظم و ترتیب ببخشید. این مدل تخت‌ها امروزه برای بسیاری از آپارتمان‌های کوچک مورد استفاده قرار گرفته و طرفداران بسیاری نیز دارند.

استفاده از قفسه‌های باز

برای دکوراسیون اتاق خواب بدون کمد استفاده از قفسه‌های باز، می‌تواند به سادگی به لباس‌ها و لوازم شما نظم ببخشد، اما حتما توجه داشته باشید که در چنین فضایی منظم بودن شرط اول شیک بودن دکوراسیون داخلی شماست.

همین‌طور ترتیب چیدمان لباس‌ها می‌تواند، تاثیر بسیار زیادی در فضا داشته باشد. به‌ّعنوان مثال می‌توانید، لباس‌ها را براساس سایز و یا رنگ‌بندی‌ آن‌ها مرتب نمایید.

استفاده از فضای زیر تخت

گاهی فضای پایین تخت‌ها گزینه مناسبی برای طبقه‌بندی و نظم‌دهی و سر و سامان دادن به فضای دکوراسیون اتاق خواب شما است. کافی است کمی متفاوت‌تر به اجزای اطراف خود نگاه کنید. با کمک سبدهای حصیری به سادگی به لوازم خود مانند کفش و یا لباس‌های فصلی نظم و ترتیب ببخشید.

استفاده از فضای زیر تخت

استفاده از رگال

برای دکوراسیون اتاق خواب خود یک رگال شیک تهیه کنید و به البسه خود نظم ببخشید توجه داشته باشید که همان‌طور که در بندهای قبل توضیح داده شد، بهتر است در چنین فضایی رعایت نظم در اولویت باشد تا ظاهر دکوراسیون شما به‌هم ریخته و کسل کننده نباشد.

 استفاده از شلف‌ها

در دکوراسیون اتاق خواب بدون کمد خود، می‌توانید در کنار استفاده از یک رگال، یک شلف را در نظر بگیرید و به سایر لوازم و البسه خود نظم و ترتیب ببخشید.

 استفاده از شلف‌ ها

استفاده از گوشه دیوار

می‌توانید از فضاهایی مانند گوشه دیوارها برای اتاق خواب خود کمد بسازید. حتی می‌توانید برای این فضا درب قرار دهید و به سادگی یک کمد لباس برای خود بسازید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۵ روش ست کردن رنگ‌ها در آشپزخانه را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
تخت‌خواب‌ها با توجه به اندازه تشکی که می‌توان روی آن‌ها قرار داد، به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که در ادامه آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.
معرفی انواع تخت خواب

وقتی که در مورد انواع تخت‌خواب فکر می‌کنیم اولین چیزی که به ذهن خطور می‌کند آرامش و راحتی در هنگام استراحت و خوابیدن ما است. ایجاد حس خوشایندی که ساعات خواب ما را لذت‌بخش‌تر می‌کند. در این مطلب از مجله دلتا قصد داریم به معرفی انواع تخت خواب بپردازیم.

تخت‌خواب دونفره

تخت‌خواب‌های دونفره به‌طور معمول از دو قسمت جداشونده از هم تشکیل شده‌اند که به‌وسیله قلاب یا بست‌های مخصوص به یک‌دیگر متصل می‌شوند. در قسمت بدنه تخت، پایه‌ها معمولا از چوب ساخته شده و قسمت‌هایی که با زمین در ارتباط هستند از مقاومت بیش‌تری برخوردار هستند.

معرفی انواع تخت خواب

این تخت‌خواب‌ها از نظر جنس متریال نیز به انواع تخت‌خواب‌های چوبی، چرمی و فلزی تقسیم‌بندی می‌شوند و تنوع بی‌نظیر خود را در هر بخش به تکامل می‌رسانند.

تخت‌خواب کابین‌دار

هدف این تخت‌خواب بهینه‌سازی در استفاده از فضای اتاق و ایجاد یک هماهنگی و زیبایی بصری در اتاق است. این تخت‌خواب که در اتاق جوانان، پرکاربردتر از سایر اتاق‌ها خواهد بود، فضای بسیار زیادی به جهت نگه‌داری و یا پنهان کردن لوازم موجود در اتاق را در اختیار صاحب اتاق قرار می‌دهد.

تخت‌ خواب کابین‌ دار

تخت‌خواب سلطنتی

برای معرفی انواع تخت خواب به سراغ تخت‌خواب سلطنتی می‌رویم که جزو تخت‌های قدیمی و به نوعی آنتیک به‌حساب می‌آید. از چوب با کیفیت بسیار بالا در ساخت این نوع تخت استفاده می‌شود. این مدل تخت به دو دسته ستون‌دار و بدون ستون تقسیم می‌شود. بر روی بدنه و ستون‌های تخت، نقش‌های زیبایی کنده‌کاری شده و منبت‌های دست‌سازی که برای آن تهیه شده، نشان از اهمیت ساخت این نوع تخت می‌دهد.

تخت‌ خواب سلطنتی

این تخت که در دکوراسیون‌های کلاسیک و سلطنتی به‌کار گرفته می‌شود با اضافه شدن به دکوراسیون اتاق خواب وزن و وقار اتاق را به نفع خود بالا می‌برد و نگاه‌ها را به سمت خود بر می‌گرداند.

 تخت‌خواب جک‌دار

همان‌طور که از عکس این تخت قابل مشاهده است، این نوع تخت تمرکز خود را بر روی ایجاد فضای کافی برای نگه‌داری و ذخیره‌سازی لوازم گذاشته است. تنوع مدل در این بخش به درون تخت باز می‌گردد که ممکن است چه فضاهایی در زیر بستر شما تقسیم‌بندی شده باشد.

 تخت‌ خواب جک‌دار

رویه این تختخواب‌ها معمولا با تشک‌های استاندارد آماده می‌شود و قسمت زیرین با چرم یا پارچه‌های مقاوم پوشانده می‌شود تا محلی مناسب برای نگه‌داری لوازم شما باشد.

تخت‌خواب تاج‌دار

این تخت که نیمی از طول تخت را با تاج و سقف خود در برمی‌گیرد، به‌عنوان یک تخت‌خواب ترکیبی شناخته شده و تولیدکنندگان آن هدف از ایجاد این تخت‌خواب را ایجاد یک فضای باستانی و قدیمی در خانه‌های امروزی تعریف کرده‌اند.

تخت تاج‌ دار

پیشنهاد مطالعه: مطلب دکوراسیون آشپزخانه در خانه‌های کوچک را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
برای ایجاد فضایی شاد، مخصوص خانواده‌ای کوچک و طرح‌ریزی نقشه خانه 60 متری چالش‌ها و مشکلاتی وجود دارد که باید با هوشمندی و خلاقیت آن‌ها را برطرف کرد.
دکوراسیون آشپزخانه خانه‌ 60 متری

شاید یک خانه ۶۰ متری در نگاه اول کوچک به‌نظر برسد، اما این را بدانید که صفا و محبت بین اعضای خانواده در خانه‌های کوچک‌تر به مراتب بیش‌تر خواهد بود. علاوه بر این، شما می‌توانید با یک دکوراسیون مناسب و زیبا، مطابق سلیقه‌ خود این فضا را بهتر و بزرگ‌تر از آنچه هست نشان دهید. در این مطلب از مجله دلتا به دکوراسیون آشپزخانه در خانه‌ ۶۰ متری پرداخته می‌شود.

جداکردن آشپزخانه از پذیرایی

ابتدا نگاهی به فضای پذیرایی داشته باشید و این‌که تا چه اندازه با فضای آشپزخانه شما ارتباط دارد. معمولا در اکثر خانه‌ها، آشپزخانه‌ها باز یا به اصطلاح اپن هستند که فضای آشپزخانه و پذیرایی (نشیمن) را از هم تفکیک می‌کند. اگر مرز بین آشپزخانه و پذیرایی مشخص نباشد، می‌توانید با چند ترفند ساده و زیبا آن را مشخص کنید.

آشپزخانه خانه‌ 60 متری

از پارتیشن استفاده کنید

استفاده از پارتیشن علاوه بر این‌که فضای آشپزخانه را جدا می‌کند این امکان را نیز می‌دهد که فضایی برای چیدمان دکوری‌ها و اکسسور‌های مورد علاقه‌ خود داشته باشید.

میزهای دوطرفه یک تکنیک جذاب و کاربردی

استفاده از میز می‌تواند گزینه مناسبی باشد، زیرا هم حائلی بین آشپزخانه و پذیرایی خواهد بود و هم نیاز به میز غذاخوری و هر فعالیتی در آشپزخانه که نیاز به میز دارد را رفع می‌کند.

طراحی آشپزخانه

به دلیل حجم بالای وسایل در آشپزخانه اعم از ظروف و لوازم برقی و … طراحی و دیزاین مناسب آشپزخانه بسیار اهمیت دارد. بر حسب قاعده، یک خانه ۶۰ متری احتمالا دارای یک آشپزخانه ۶ الی ۱۰ متری خواهد بود که ممکن است فضایی مربعی شکل یا کشیده به‌صورت مستطیل داشته باشد. برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه، رعایت نکات زیر به بهبود چیدمان و عملکرد آن کمک خواهد کرد.

 آشپزخانه خانه‌ 60 متری

استفاده از کابینت‌ها

اگر فضای آشپزخانه شما مستطیلی شکل یا به اصطلاح کشیده است توصیه ما به شما این است که کابینت‌ها را به‌صورت سرتاسری نصب کنید. به‌عنوان مثال از یک طرف ورودی آشپزخانه شروع کنید و در نقطه مقابل آن یا عقب‌تر از آن اقدام به نصب کابینت‌ها کنید.
اگر مایل به استفاده از میزهای ثابت و یا شناور هستید، می‌توانید کابینت‌ها را در یک سمت و یا به‌صورت ال شکل نصب کنید. در نصب کابینت‌ها به نقاط گوشه‌ای که اغلب نادیده گرفته می‌شوند، توجه کنید و سعی کنید تا از تمام فضای آشپزخانه نهایت استفاده را داشته باشید.

فضای لازم برای قرارگیری وسایل جاگیر

در آشپزخانه‌ها عموما یخچال، فریزر، اجاق گاز و ماشین لباسشویی است که به نسبت وسایل دیگر کمی بزرگ‌تر و جاگیر‌تر هستند. یک راهکار مناسب، تعبیه فضایی مناسب در حین نصب کابینت‌ها برای این‌گونه وسایل است. جای‌گیری این وسایل در فضایی یک‌دست و یک‌پارچه با کابینت‌ها زیبایی آشپزخانه شما را دو چندان می‌کند.

آشپزخانه خانه‌ 60 متری

استفاده از قفسه‌های توکار

یک راه‌حل بسیار کاربردی در دکوراسیون آشپزخانه خانه‌ ۶۰ متری استفاده از شلف‌ها و قفسه‌های کشویی به‌عنوان یک تکنیک موثر و کاربردی است. این تکنیک می‌تواند بسیاری از وسایل کوچک و دم‌دستی شما را تا حد زیادی نظم دهد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب چه مبلی مناسب خانه‌های کوچک است؟ را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
وقتی می‌خواهید وسایل خانه خود را بچینید باید به نحوه درست چیدن وسایل دقت کنید. چیدمان وسایل نباید با سلیقه شخصی باشد بلکه باید به صورت استاندارد چیده شود.
اشتباهات در دکوراسیون منزل

اگر می‌خواهید خانه خود را به خوبی دکوراسیون و چیدمان کنید، باید به برخی نکات توجه ویژه داشته و از بعضی اشتباهات دوری کنید. در این مطلب از مجله دلتا به برخی اشتباهات در دکوراسیون منزل می‌پردازیم.

انتخاب کاغذ دیواری نامناسب

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که باید تمام دیوارهای مکانی که می‌خواهند دکوراسیون کنند را با کاغذ دیواری بپوشانند. در حالی که پوشاندن تمام دیوارها با کاغذ دیواری باعث ایجاد حس شلوغی و خستگی می‌شود. متخصصین دکوراسیون داخلی منزل معتقد هستند که تنها یک دیوار از اتاق مورد نظر باید با کاغذ دیواری پوشانده شود.

اشتباهات در دکوراسیون منزل

برای مثال اگر می‌خواهید اتاق خواب خود را دکور کنید، دیوار پشت تخت‌خواب می‌تواند انتخاب مناسبی بوده و باعث زیبایی اتاق شود. با این روش، هم طرح روی دیوار بیش‌تر دیده شده و هم تازگی فضای اتاق از بین نمی‌رود.

تمرکز بر فضای داخلی خانه و فراموش کردن فضای اطراف

باید فضاهای داخلی خانه و اتاق‌ها با محیط اطراف نیز هماهنگ باشد. برای مثال اگر در منطقه‌ای با آب و هوای گرم زندگی می‌کنید، باید مقداری از فضای داخلی خود را خالی نگاه دارید. فضاهای خالی باعث خنک‌تر ماندن خانه می‌شوند.

استفاده از تمام لوازم در کنار یک‌دیگر

یکی از رایج‌ترین اشتباهات دکوراسیون داخلی، استفاده از لوازم اشتباه در کنار یک‌دیگر است. پرده‌ها، رومیزی و فرش‌هایی که به تنهایی زیبا هستند، اما زمانی که در کنار یک‌دیگر قرار می‌گیرند با هم هماهنگی ندارند را نباید در یک فضا مورد استفاده قرار داد.

اشتباهات در دکوراسیون منزل

همچنین تصور این‌که تنها خرید لوازم گران‌قیمت برای تمام کردن دکوراسیون خانه کافی است نیز یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات است، زیرا ممکن است زمانی که تمام آن لوازم گران‌قیمت در کنار یک‌دیگر قرار بگیرند، ظاهری خسته‌کننده و بی‌معنا ایجاد کنند.

تمایل بیش از حد به مد

از اشتباهات در دکوراسیون منزل این است که لوازم و اشیائی که مورد پسند شما نیستند را تنها به این دلیل که مد هستند خریداری کرده و در منزل خود قرار دهید. در حالی که افرادی که در خانه زندگی می‌کنند باید تصمیم بگیرند که چه لوازمی باید در خانه وجود داشته باشد. از اشیائی که مورد علاقه شما نیستند دوری کنید و راحتی خود را به مد و شیک بودن نفروشید.تمایل بیش از حد به مد

زیاد بودن تزئینات

تعداد بالای رنگ‌ها، طرح‌ها و لوازم دکوری باعث ایجاد حس بهم‌ریختگی و خستگی می‌شود. معمولا با انتخاب رنگ‌های روشن و رنگ کردن نقاط مشخصی از خانه می‌توانید دکوراسیونی شاداب ایجاد کنید. استفاده از دو طرح متفاوت در یک نقطه نیز بسیار آزاردهنده خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب چه مبلی مناسب خانه‌های کوچک است؟ را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
وقتی می‌خواهید وسایل خانه خود را بچینید باید به نحوه درست چیدن وسایل دقت کنید. چیدمان وسایل نباید با سلیقه شخصی باشد بلکه باید به صورت استاندارد چیده شود.
اشتباهات در دکوراسیون منزل

اگر می‌خواهید خانه خود را به خوبی دکوراسیون و چیدمان کنید، باید به برخی نکات توجه ویژه داشته و از بعضی اشتباهات دوری کنید. در این مطلب از مجله دلتا به برخی اشتباهات در دکوراسیون منزل می‌پردازیم.

انتخاب کاغذ دیواری نامناسب

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که باید تمام دیوارهای مکانی که می‌خواهند دکوراسیون کنند را با کاغذ دیواری بپوشانند. در حالی که پوشاندن تمام دیوارها با کاغذ دیواری باعث ایجاد حس شلوغی و خستگی می‌شود. متخصصین دکوراسیون داخلی منزل معتقد هستند که تنها یک دیوار از اتاق مورد نظر باید با کاغذ دیواری پوشانده شود.

اشتباهات در دکوراسیون منزل

برای مثال اگر می‌خواهید اتاق خواب خود را دکور کنید، دیوار پشت تخت‌خواب می‌تواند انتخاب مناسبی بوده و باعث زیبایی اتاق شود. با این روش، هم طرح روی دیوار بیش‌تر دیده شده و هم تازگی فضای اتاق از بین نمی‌رود.

تمرکز بر فضای داخلی خانه و فراموش کردن فضای اطراف

باید فضاهای داخلی خانه و اتاق‌ها با محیط اطراف نیز هماهنگ باشد. برای مثال اگر در منطقه‌ای با آب و هوای گرم زندگی می‌کنید، باید مقداری از فضای داخلی خود را خالی نگاه دارید. فضاهای خالی باعث خنک‌تر ماندن خانه می‌شوند.

استفاده از تمام لوازم در کنار یک‌دیگر

یکی از رایج‌ترین اشتباهات دکوراسیون داخلی، استفاده از لوازم اشتباه در کنار یک‌دیگر است. پرده‌ها، رومیزی و فرش‌هایی که به تنهایی زیبا هستند، اما زمانی که در کنار یک‌دیگر قرار می‌گیرند با هم هماهنگی ندارند را نباید در یک فضا مورد استفاده قرار داد.

اشتباهات در دکوراسیون منزل

همچنین تصور این‌که تنها خرید لوازم گران‌قیمت برای تمام کردن دکوراسیون خانه کافی است نیز یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات است، زیرا ممکن است زمانی که تمام آن لوازم گران‌قیمت در کنار یک‌دیگر قرار بگیرند، ظاهری خسته‌کننده و بی‌معنا ایجاد کنند.

تمایل بیش از حد به مد

از اشتباهات در دکوراسیون منزل این است که لوازم و اشیائی که مورد پسند شما نیستند را تنها به این دلیل که مد هستند خریداری کرده و در منزل خود قرار دهید. در حالی که افرادی که در خانه زندگی می‌کنند باید تصمیم بگیرند که چه لوازمی باید در خانه وجود داشته باشد. از اشیائی که مورد علاقه شما نیستند دوری کنید و راحتی خود را به مد و شیک بودن نفروشید.تمایل بیش از حد به مد

زیاد بودن تزئینات

تعداد بالای رنگ‌ها، طرح‌ها و لوازم دکوری باعث ایجاد حس بهم‌ریختگی و خستگی می‌شود. معمولا با انتخاب رنگ‌های روشن و رنگ کردن نقاط مشخصی از خانه می‌توانید دکوراسیونی شاداب ایجاد کنید. استفاده از دو طرح متفاوت در یک نقطه نیز بسیار آزاردهنده خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب چه مبلی مناسب خانه‌های کوچک است؟ را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
انتخاب مبل متناسب با فضای خانه یکی از مهم‌ترین اصول دکوراسیون منزل است. به‌همین دلیل در انتخاب مبل مناسب خانه کوچک باید وسواس و دقت به خرج داد.
مبل مناسب خانه کوچک

در دکوراسیون منزل کم متراژ یکی از رایج‌ترین سوالات این است که کدام مبل مناسب خانه کوچک است؟ در این مطلب از مجله دلتا به این پرسش پاسخ می‌دهیم. با ما همراه باشید.

ویژگی‌های مبل برای خانه کوچک

مبل مناسب خانه کوچک باید سه ویژگی داشته باشد:

  • فضای کمی اشغال و از فضاهای پرت خانه، مثل کنج‌‌ها استفاده کند.
  •  این تصور را در افراد به وجود آورد که فضای کمی اشغال کرده است.
  •  چند منظوره باشد و بتواند نیاز خانه به دیگر وسایل را کم کند.

مبل مناسب خانه کوچک

معمولا مبل‌‌های ال را به صورت مبل‌‌های راحتی زیبا و باکیفیت می‎‌شناسیم؛ اما امروزه تنوع این مدل مبلمان بسیار زیاد است و هر فرد با هر سلیقه‌‌ای را می‌‎تواند راضی نگه دارند. هر نوع مبلی را که بپسندید نوع ال آن هم وجود دارد.

اندازه مبل مناسب خانه

رنگ مناسب مبلمان

رنگ روشن موجب بازتر به نظر رسیدن فضا می‌شود. همچنین، ساده بودن رنگ‌‌بندی و طرح‌‌بندی مبل‌‌ها، مانع از خفه‌‌تر شدن فضای یک خانه کوچک می‌شود. بنابراین مبل روشن مناسب خانه‌ کوچک است.

 تاثیر فرش در دکوراسیون

در دکوراسیون داخلی تاثیر فرش و اندازه و رنگ آن‌ را در فضاسازی و هدایت چشم فراموش نکنید. همان‌طور که رنگ دیوار و مبل اگر روشن باشد خانه را بازتر نشان می‌دهد، رنگ فرش هم از این قاعده مستثنی نیست.

میز عسلی

عسلی و میز جلوی مبل مناسب خانه‌ کوچک

میز جلو مبلی خود را حتی ‎الامکان ظریف انتخاب کرده و بهتر است از میزی استفاده کنید که تاشو باشد. هم‌چنین می‌توانید از میزهای جلومبلی چند منظوره مثل پاف‌‌ها استفاده کنید. پاف‌‌ هم می‌تواند گنجه باشد و هم با متصل کردن آن‌ به مبل به صورت یک تخت‌خواب شود. در صورت تمایل می‌توانید روی پاف شیشه یا سینی قرار دهید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب بهترین رنگ برای اتاق پذیرایی را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
زیبایی که به چشم می‌آید از پرتو نور و روشنایی است وگرنه در تاریکی ، زیبایی مفهومی ندارد.
نور طبیعی در دکوراسیون داخلی

نور طبیعی حال و هوای خانه شما را دگرگون می‌کند و برای همه انسان‌ها ضروری است. پوست،چشم‌ها،موها و مغز ما برای حفظ سلامتی خود به نور طبیعی نیاز دارند. نور طبیعی را به دلیل ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر بفرد نمی‌توان با نورهای مصنوعی مقایسه کرد. در این مطلب از مجله دلتا به بررسی راه‌ها و دلایل استفاده از نور طبیعی در دکوراسیون داخلی پرداخته می‌شود.

شدت نور طبیعی را به حداکثر برسانید

در بسیاری از خانه‌ها مساله اصلی وارد کردن نور به داخل فضا است. اگر پنجره‌ها را به وسیله پرده‌های ضخیم ثابت، پوشش دهید، میزان ورود نور به داخل به شدت کاهش می‌یابد. پس بهتر است از یک پرده نازک و در صورت نیاز یک پرده متحرک ضخیم استفاده کنید. در این صورت می‌توانید از حداکثر نور وارد شده به فضا استفاده کنید.

نور طبیعی دکوراسیون

به‌کار بردن پرده‌های کرکره‌ای، به‌جای پرده‎‌های پارچه‌ای ضخیم و تیره می‌تواند احساس طراوت و تازگی بیش‌تری به اتاق و محیط عمومی خانه ببخشد. در عین حال، با استفاده از آن‌ها از نور طبیعی خورشید هم بیش‌ترین بهره را برد.

بهره‌گیری از آینه‌ها

قرار دادن آینه‌هایی با اندازه بزرگ در اتاق‌ها و فضای داخلی خانه‌هایی که دارای محیط‌های محدود هستند، بسیار مفید خواهد بود. این آینه ها علاوه بر بزرگ‌تر نشان دادن فضای خانه می‌توانند با بازتاب نور طبیعی در هنگام روز، محیط را بسیار روشن‌تر نشان دهند. بهتر است این آینه‌ها در محل‌هایی تعبیه شوند که روبروی پنجره باشند.

بهره‌گیری از نور طبیعی باعث بزرگ‌تر به نظر رسیدن فضا می‌شود

دغدغه بسیاری از طراحان، بزرگ‌تر به‌نظر رسیدن فضا است. برای وارد کردن نور خورشید به داخل فضا از بخش‌های مختلف خانه استفاده کنید تا در هنگام غروب، قسمت‌های تاریک خانه را پوشش دهد.

نور طبیعی دکوراسیون

استفاده از ویژگی انعکاس نور 

یکی از ترفندهای نور طبیعی در دکوراسیون داخلی استفاده از انعکاس نور است. این کار بسیار راحت، کم‌هزینه و قابل اجرا بر روی تمامی سطوح است. می‌توانید یک سطح صاف صیقلی آهنی را در هر جهتی که نور بیش‌تری می‌تابد، قرار دهید. با این روش می‌توانید نور طبیعی بیش‌تری را در فضای داخلی وارد کنید. وسیله بازتاب کننده حول یک لولا گردش می‌کند، به این ترتیب شما می‌توانید زاویه مناسب، برای انعکاس نور از بیرون به داخل فضا را پیدا کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۷ نکته طلایی برای چیدمان آشپزخانه شما را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن


:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 مرداد 1400 | نظرات ()