نوشته شده توسط : مجله دلتا
تغییر یا اضافه کردن چند تابلو به دیوارها می‌تواند حال و هوای جدیدی را به خانه شما ببخشد.
نصب تابلو

هنگامی که تصمیم می‌گیریم تغییری در دکوراسیون داخلی منزل ایجاد کنیم، ذهنمان متوجه مبلمان، فرش یا شاید پرده‌ها خواهد شد. اینکه آیا می‌توانیم با توجه به بودجه‌ای که در اختیار داریم آنها را عوض کنیم؟! مجله دلتا پیشنهاد دیگری دارد. نیازی نیست که برای تنوع دست به عوض کردن اجزای بزرگ و اصلی خانه بزنید. یک بار امتحان کنید و تغییرات ایجاد شده توسط تابلو‌ها را در خانه ببینید. در این مطلب نکته‌ها و اصول نصب تابلو بر دیوار در منزل را مرور خواهیم کرد.

چیدمان تابلو

اگر قصد دارید چندین تابلو را در کنار هم روی یک دیوار نصب کنید، بهتر است تابلوهایی که رنگی روشن‌تر دارند را در بالا و آن‌ها که تیره‌تر است را در پایین قرار دهید.

تابلوهای بزرگ را بر دیوارهای اصلی نصب کنید. اگر در هنگام خرید انتخاب شما تابلویی بزرگ بوده است، بهتر است به این نکته توجه کنید.

اگر ارتفاع دیوارها در خانه کم است، نصب تابلوهای عمودی به بلندتر نشان دادن آن‌ها کمک بسیاری خواهد کرد.

چیدمان تابلو

سبک تابلوها

در فضایی مشخص، مانند نشیمن یا اتاق خواب، سعی کنید که از موضوعات و سبک‌های هماهنگ در تابلو‌ها استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که وحدت در دکوراسیون خانه احساس شود.

با توجه به سبک کلی دکوراسیون داخلی منزل، توجه به حفظ تقارن یا تناسب در نصب تابلوها یکی از نکات کلیدی و مهم است.

نصب تابلو روی دیوار

رنگ تابلو

قاب تابلوها باید متناسب با رنگ و سبک مبلمان و وسایل داخلی فضای مورد نظر باشد.

رنگ تابلو

نورپردازی تابلو

استفاده از نورپردازی روی تابلو‌ها تاثیرگذاری آنها را دو چندان می‌کند. در صورت امکان این شرایط را برای تابلوی جدید خود فراهم کنید. در غیر این صورت در انتخاب محل نصب آن دقت کنید و مناسب‌ترین مکان را بیابید.

نورپردازی تابلو

مکان مناسب نصب تابلو

یکی از مکان‌های مناسب برای نصب تابلوها دیوار پشت کاناپه در نشیمن است. اما توجه داشته باشید که اندازه قاب نباید بزرگ‌تر از اندازه طول کاناپه باشد.

مطالب بیشتر در زمینه دکوراسیون نشیمن را در مطلب رازهایی برای جذابیت نشیمن شما بخوانید.

مکان مناسب نصب تابلو

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات دکوراسیون مطلب ۵ کاری که نباید در دکوراسیون خانه انجام دهید! را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
اگر قصد دارید دکوراسیون منزل شیک و بی نقص داشته باشید باید اشتباهات دکوراسیونی را بدانید و با رعایت آن‌ها وسایل منزل خود را بچینید.
اشتباهات در چیدمان خانه

دکوراسیون داخلی خانه یکی از معیارهای اصلی برای داشتن خانه‌ای زیبا و مدرن است. اگر می‌خواهید دکوراسیون داخلی خانه شما یک دکوراسیون زیبا و منحصر به فرد باشد، بهتر است برخی اشتباهات را انجام ندهید. در این مطلب از مجله دلتا به چند نمونه از رایج‌ترین انواع این اشتباهات در چیدمان خانه می‌پردازیم.

از مبلمان رنگین‌کمان نسازید

یکی از اشتباهات در چیدمان خانه بکارگیری رنگ‌های زیاد از حد است. رنگ می‌تواند به فضای منزل شما جان دهد، اما این بدان معنی نیست که پالت رنگ‌های دکوراسیون خود را به رنگین کمان تبدیل کنید. اگر می‌خواهید از رنگ‌ها استفاده کنید، دو یا سه رنگ با طیف مشابه و یا دارای تضاد معقول را برای طراحی انتخاب کنید.

مبلمان رنگین‌ کمان

خودتان را گرفتار مد نکنید

فقط به خاطر این که یک سبک، طرح یا رنگ خاص مد شده، خودتان را ملزم به پیروی از آن نکنید. طرح‌هایی که در یک بازه زمانی خاص مد می‌شوند، معمولا به خاطر داشتن ویژگی‌های خاص، بعد از مدتی شما را دل‌زده می‌کنند. سعی کنید در طرح‌های انتخابی خود از مواردی استفاده کنید که همیشه جذاب و متناسب هستند.

 اشتباهات دکور خانه

از طرح‌های شلوغ دوری کنید

یکی دیگر از اشتباهات در چیدمان خانه استفاده از طرح های بسیار شلوغ است. طرح‌ها و الگوها در صورت استفاده مناسب همیشه یکی از گزینه‌های جالب در طراحی دکوراسیون بشمار می‌روند. در استفاده از الگوها افراط نکنید. همچنین از چندین طرح مختلف که هیچ تناسبی با یکدیگر ندارند در طراحی استفاده نکنید.

طرح‌های شلوغ

به طور کلی، استفاده از الگوهای بیش از حد شلوغ و متنوع فضا را کوچک و آشفته نشان می‌دهد و باعث خسته شدن چشم می‌شود. سعی کنید در صورت تمایل به استفاده از الگوها، یک یا دو نوع خاص که با یکدیگر تناسب دارند را در طراحی بکار ببرید.

برای اینکه چیدمان زیباتری را در خانه تجربه کنید مطلب ترفندهایی ساده و ارزان برای شیک شدن خانه را بخوانید.

همه چیز را به یک رنگ در نیاورید

تناسب رنگ‌های بکار رفته در یک فضا به این معنی نیست که همه چیز باید به یک رنگ در نظر گرفته شوند. تناسب و هارمونی رنگ‌های تشکیل دهنده یک فضا به معنای استفاده از رنگ‌هایی است که با یکدیگر همنشینی مناسبی دارند.

همه چیز را به یک رنگ در نیاورید

چه بسا گاهی استفاده از رنگ‌های متضاد نسبت به رنگ‌هایی که در یک طیف یا زمینه خاص باشند، بهتر جواب می‌دهد. بنابراین بهتر است در انتخاب رنگ دیواره و مبلمان روی یک رنگ خاص و طیف‌های آن تمرکز نکنید.

در فضای کوچک رنگ تیره بکار نبرید

رنگ‌های تیره، بسته به میزان تیرگی شان نور را تا حدود زیاد و گاهی به طور کامل به خود جذب کرده و از بازتاب آن جلوگیری می‌نمایند. به همین دلیل این رنگ‌ها عموما فضا را کوچک‌تر از آن چیزی که در واقعیت هست، جلوه می‌دهند.

در فضای کوچک رنگ تیره بکار نبرید

استفاده از رنگ‌های تیره در فضاهای کوچک توصیه نمی‌شود. اگر به استفاده از رنگ‌های تیره علاقه دارید، می‌توانید یک قسمت کوچک از دکور خانه را به آن‌ها اختصاص دهید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب با ترفندهایی ساده مبلمان خانه را نو کنید! را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
در این مطلب با روش‌هایی ساده برای نو کردن مبل کهنه منزل آشنا می‌شوید که امیدواریم با استفاده از این روش بتوانید تغییرات مثبتی را در طرح و رنگ مبلمان منزل خود ایجاد کنید.
نو کردن مبل کهنه

آیا مبل‌تان دیگر جلوه سابق را ندارد و قدیمی به نظر می‌رسد؟ این صرفا دلیل نمی‌شود که به‌ فکر خریدن مبل تازه بیفتید. راهکارهای متعددی برای نو کردن مبل کهنه وجود دارد. شما می‌توانید این راهکارها را جایگزین کارهایی مثل خرید مبل جدید کنید. با مجله دلتا همراه باشید.

تعویض روکش مبل

اگر احساس می‌کنید رنگ‌ و روی مبل رفته است، دو راهکار پیش رو خواهید داشت: رنگ‌کردن روکش بالشتک‌ها یا عوض‌کردن روکش‌ها.

رنگ‌کردن روکش بالشتک‌ها

رنگ کردن روکش پارچه‌ای

برای نو کردن مبل کهنه به این روش، به رنگ گچی و کمی چسب کاغذی نیاز پیدا می‌کنید. رنگ را در آب حل کنید تا محلول شفاف و روشنی درست شود. قسمت‌هایی را که به رنگ نیاز ندارند، با چسب کاغذی بپوشانید. سپس، با برس ظریفی به‌دقت نقاط موردنظر را رنگ کنید. در پایان، چسب‌ها را جدا کنید و با درجه‌حرارت کم سشوار، قسمت‌های رنگ‌خورده را خشک کنید.

نو کردن مبل

رنگ کردن روکش چرمی

برای رنگ‌کردن روکش‌های چرمی، به رنگ اکریلیک چرم و برسی با سریِ زبر نیاز پیدا می‌کنید. برای رسیدن به نتیجه مطلوب، نیاز است سه لایه رنگ اکریلیک روی روکش چرمی بزنید. با اتمام هر لایه رنگ، ۴۵ دقیقه صبر کنید و سپس لایه بعدی را بزنید. بعد از آنکه هر سه لایه رنگ را زدید، به‌مدت یک‌شبانه‌روز از نشستن روی مبل خودداری کنید و اجازه دهید خشک شود.

عوض‌کردن روکش‌ها

اگر زمان و حوصله کافی برای رنگ‌زدن روکش را ندارید، می‌توانید روکش‌های جدید سفارش بدهید یا آنکه خودتان روکش جدید بدوزید. البته اگر این کار را به کارگاه‌های مخصوص بسپارید، بهتر است؛ چراکه نتیجه نهایی کار آن‌ها، بخاطر دستگاه‌ها و تجهیزاتی که دارند، بهتر و مطمئن‌تر خواهد بود.

نو کردن مبل قدیمی

خرید کوسن‌های جدید

با خریدن چند کوسن جدید، ظاهر جدیدی به مبل خود ببخشید. از آن‌جایی که هزینه کمی صرف خرید کوسن‌های جدید می‌کنید، انتخاب ایده آلی برای نو کردن مبل کهنه خواهد بود. حتی برای کمترکردن این هزینه می‌توانید به‌جای سفارش‌دادن کوسن با طرح و رنگ دلخواه، از محصولات موجود در بازار استفاده کنید.

خرید کوسن‌های جدید

تعویض پایه‌های مبل

  • با این کار، مبلتان ظاهر کاملا تازه‌ای پیدا می‌کند. پایه‌های مبل در انواع‌ و اقسام مدل‌ها و شکل‌های مختلف عرضه می‌شوند. به‌هنگام تعویض پایه‌ها، از این فرصت برای تنظیم ارتفاع مبل استفاده کنید.
  • اگر پایه‌های مبل قابلیت تعویض نداشتند، برای نو کردن مبل کهنه می‌توانید پایه‌ها را رنگ بزنید. توصیه می‌شود برای این منظور از رنگ گچی استفاده کنید.

تعویض پایه‌های مبل

پیشنهاد مطالعه: مطلب جدیدترین ایده‌ها برای تزیین اتاق خواب را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
حتی اگر بودجه کمی هم دارید می‌توانید هوشمندانه انتخاب کنید که کدام یک از لوازم جانبی به بهترین شکل اتاق شما را زیباتر می‌کند.
تزیین اتاق خواب با وسایل ساده

تزیین اتاق خواب با وسایل ساده یکی از مواردی است که احتمالا هرکسی می‌خواهد راجع به آن بداند. در این مطلب از مجله دلتا به شما می‌گوییم چگونه با داشتن فقط چند وسیله ساده اتاق خواب زیباتری داشته باشید.

استفاده از رو‌‌تختی در تزیین اتاق خواب

روتختی‌ها در رنگ‌ها و اندازه‌های مختلفی وجود دارند. همچنین جذابیت رنگارنگی را به اتاق خواب شما می‌بخشند. می‌توانید از بین آن‌ها رو تختی را انتخاب کنید که متناسب با سبک و سلیقه شماست.

تزیین اتاق خواب

رو‌تختی‌های سبک وزن به دلیل اینکه باریک‌تر هستند، در هر چهار فصل مورد استفاده قرار می‌گیرند. روتختی‌هایی با وزن متوسط ​​بسیار رایج و محبوب هستند. روتختی‌هایی با وزن زیاد بیشتر در مناطق آب و هوایی که زمستان بسیار سرد دارند، استفاده می‌شوند.

برای چیدمان بهتر اتاق خواب مطلب اشتباهات پرتکرار در چیدمان اتاق خواب را بخوانید.

پتو و بالشت

پس از انتخاب روتختی، اکنون باید بالشت‌ها و پتوهای خود را برای یک دکوراسیون کامل انتخاب کنید. الگوهای رنگارنگی را انتخاب کنید که باعث افزایش تزئینات ملحفه‌ها شود. خیلی زیاد هم از رنگ و نقش استفاده نکنید چرا که زیبایی روتختی‌های اتاق خواب از بین می‌رود.

سعی کنید از الگوهای ساده که زیبایی روتختی‌ها یا سایر لوازم اتاق خواب را به شما نشان می‌دهد، استفاده کنید.

پتو و بالشت

پرده عنصری مهم در تزیین اتاق خواب

در تزیین اتاق خواب با وسایل ساده پرده‌های تزئینی یا کاربردی می‌توانند بهترین لوازم جانبی برای دکوراسیون اتاق خواب باشند. شما گزینه‌های مختلفی برای پرده‌های اتاق خواب از جمله پرده‌های کتانی، پرده‌های چین‌دار، پرده‌های سبک، پرده‌های لایه‌ای یا پرده‌های شفاف دارید.

پرده عنصری مهم در تزیین اتاق خواب

این در حالی است که انتخاب طول یا رنگ پرده اتاق خواب مهم است. سعی کنید رنگ پرده‌ها را با ملحفه یا رنگ دیوارهای مجاور هماهنگ کنید. برای اتاق خواب‌هایی که دیوارهای تیره دارند، از پرده‌هایی با تراز روشن‌تر استفاده کنید یا آن را با پرده‌های شفاف تزیین کنید.

لامپ و روشنایی

هنگام انتخاب لوازم جانبی مختلف برای اتاق خواب، چراغ‌های کف، چراغ‌های سقفی، چراغ‌های رومیزی یا نورهای فرو رفته را نیز در نظر بگیرید. جدا از وسایل روشنایی موردنیاز، لامپ‌های تزئینی هم می‌توانند جذابیت هنری را به اتاق خواب اضافه کنند.

لامپ و روشنایی

چراغ‌های فرورفته یا ریسه مانند را می‌توان برای برجسته سازی آثار هنری، قاب عکس، نقاشی یا تزئینات دیوار استفاده کرد.

استفاده از لامپ‌های کم نور در اتاق خواب فضایی رمانتیک و نرم ایجاد می کند. قبل از انتخاب لامپ برای اتاق خواب، از عملکرد و همچنین تزئینی بودن لامپ‌ها اطمینان حاصل کنید.

فرش را فراموش نکنید

لوازم جانبی اتاق خواب همچنین شامل فرش یا موکت نیز است. فرش‌ها می‌توانند جذابیت کلی اتاق خواب را تغییر دهند. همچنین می‌توانند فضای داخلی خسته کننده را به یک فضای کاملا مهیج تبدیل کنند.

فرش را فراموش نکنید

فرش‌ها لوازم جانبی انعطاف پذیری در اتاق خواب هستند و رنگ، بافت و سبک را به اتاق خواب می‌بخشند. علاوه بر آن باعث می‌شوند که افراد راحت‌تر در طول اتاق قدم بردارند و پای آن‌ها احساس نرمی و راحتی کند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب رازهایی برای جذابیت نشیمن شما را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
هنگامی که تصمیم گرفتید کاغذ دیواری داشته باشید، یعنی می‌خواهید فضایی شاد و متناسب با روحیات خود بسازید.
ست کردن کاغذ دیواری با مبل

ممکن است این تصمیم را داشته باشید که دیوارهای منزل خود را با کاغذ دیواری تزئین کنید. اما نمی‌دانید که چه طرح کاغذ دیواری با چه رنگی را برای خود انتخاب کنید که هم خانه شما را زیباتر کند هم با دیگر وسایل شما ست باشد. یکی از وسیله‌هایی که ست کردن کاغذ دیواری با آن ایده بسیار مناسبی است، مبلمان شماست. در این مطلب از مجله دلتا به ایده‌های ست کردن کاغذ دیواری با مبل پرداخته می‌شود.

با پارچه مبلی ست کنید

هنگام ست کردن کاغذ دیواری با مبل معمولا سعی بر این است که طرح و رنگ کاغذ دیواری با روکش و پارچه مبلی آن ست باشد. پس اگر ابتدا دیوار خود را کاغذ دیواری کرده‌اید و اکنون می‌خواهید مبل خود را بخرید، به رنگ و پارچه آن که قرار است با دیوار هماهنگ باشد دقت کنید.

ست کاغذ دیواری و مبل

باید ببینید چه رنگی برای مبلمان شما مناسب است که ترکیب آن با کاغذ دیواری هماهنگ باشد. برای مثال اگر کاغذ دیواری شما بیشتر به رنگ صورتی است، مبلمانی که جلوی آن قرار می‌گیرد اگر طوسی رنگ باشد، بسیار جلوه جذاب و دلنشینی دارد.

به یاد داشته باشید که ست بودن رنگ‌ها تنها به معنای هم رنگ بودن آن‌ها نیست بلکه می‌توان دو رنگ مخالف که در کنار هم رنگی دلنشین را جلوه می‌دهند در فضای نشیمن به کار برد.

مطالب بیشتر در زمینه چیدمان نشیمن را در مطلب چگونه نشیمن مستطیلی را چیدمان کنیم؟ بخوانید.

ست کردن کاغذ دیواری

با سبک مبلمان خود ست کنید

اگر دکوراسیون خانه شما به سبک کلاسیک باشد و می‌خواهید مبلمان استیل را انتخاب کنید، از کاغذ دیواری‌های طرح‌دار کلاسیک استفاده کنید. اگر این مدل کاغذ دیواری را انتخاب کردید، رنگ‌هایی از کاغذ دیواری که با رنگ چوب به کار گرفته شده است همخوانی خواهد داشت.

با سبک مبلمان خود ست کنید

رنگ‌های هماهنگ انتخاب کنید

در انتخاب رنگ باید چند اصل و قاعده را رعایت کنید.

اصل اول

یکی از اصل‌ها این است که شما باید رنگ‌های موجود در خانه را با یکدیگر هماهنگ کنید. به عنوان مثال همخوانی رنگ پرده اتاق نشیمن با رنگ روکش مبل در استفاده از کاغذ دیواری قابل توجه است. باید به استفاده از رنگ‌های روشن و تیره، رنگ‌های سرد و گرم دقت کنید.

رنگ‌های هماهنگ

اصل دوم

اگر مبلمان شما ساده است و هیچ‌گونه شکل و طرحی روی آن وجود ندارد، بهتر است که کاغذ دیواری خود را طرح‌دار انتخاب کنید. اگر هر دو ساده و هم‌رنگ باشند نبود تداخل رنگی باعث می‌شود که از زیبایی دکوراسیون شما کاسته شود.

مبلمان ساده و کاغذ طرح دار

یک ترفند عالی دیگر برای کم کردن شلوغی فضا و نگه‌داشتن طرح‌ها در یک تعادل دلنشین، استفاده از رنگ‌هایی است که در یک تنالیته (خانواده) قرار دارند. برای مثال، همنشینی کاغذ دیواری آبی و سبز کله‌غازی با مبل طرح‌دار سرمه‌ای، معمولا یک ایده جذاب به‌شمار می‌آید.

به هرحال سعی کنید یا کاغذ دیواری یا مبلمان را طرح‌دار انتخاب کنید. پیشنهاد ما این است که دیوارتان را طرح‌دار کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب چیدمان مبل در پذیرایی مربع شکل را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
طراحی دکوراسیون پذیرایی مربع شکل تا حدودی نسبت به دیگر طراحی‌ها دشواری دارد و به همین دلیل در طراحی کردن این پذیرایی باید دقت بیشتری داشته باشیم.
چیدمان مبل در پذیرایی مربعی

یکی از سخت‌ترین مسائلی که هنگام ورود به فضای جدید پیش می‌آید این است که چگونه مبلمان خود را بچینیم؟ در این مطلب از مجله دلتا ایده‌هایی برای چیدمان مبل در پذیرایی مربعی ارائه می‌شود.

استفاده از مبل چند منظوره

نقطه کانونی در دکوراسیون این اتاق پذیرایی مبل وسط اتاق و رو به شومینه است. سه مبل تک نفره در اطراف آن قرار دارد. یک فرش بزرگ و دنج همه این عناصر مبلمان را به هم گره می‌زند. این طرح اجازه می‌دهد تا اجتماع گروه‌های کوچک و همچنین مکالمات صمیمی‌تری انجام شود.

یک چراغ روی یک میز کوچک کنار کاناپه و یک چراغ زمینی بین دو مبل تک نفره مقابل پنجره وجود دارد. با داشتن منابع مختلف نور می‌توانید فضایی گرم و صمیمی ایجاد کنید.

مطالب بیشتر در مورد نکات چیدمان پذیرایی مربع شکل را در مطلب دکوراسیون پذیرایی مربع شکل بخوانید.

چیدمان پذیرایی مربعی

قرار دادن میز در مرکز

اگر دوست ندارید مبلمان خود را بصورت مورب در یک اتاق چیدمان کنید، این ایده چیدمان مبل در پذیرایی مربعی برای شما بهتر است. ما کاناپه و مبل‌های تک نفره را در اطراف یک نقطه مرکزی درست در وسط اتاق دور میز قرار دادیم.

آیا می‌خواهید نور اضافی داشته باشید؟ می‌توانید لامپ‌ها را بین دو مبل تک نفره در بالا، یا کنار صندلی منفرد در سمت چپ قرار دهید.

چیدمان پذیرایی مربع شکل

ایجاد تعادل بین مبلمان و سایر وسایل

در اینجا، کاناپه و مبل‌های تک نفره در یک زاویه، در مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند. حتی اگر آن‌ها رو به شومینه هم نباشند، اما هنوز هم شومینه به عنوان نقطه کانونی ما عمل می‌کند. توجه کنید که فرش چگونه به سمت آن کشیده می‌شود؟

افراد بطور طبیعی به سمت شومینه کشیده می‌شوند. همچنین فرش و چیدمان مورب، شومینه را به صندوقچه در سمت راست متصل می‌کند.

می‌بینید، همه چیز در مورد تعادل است. چیدمان اتاق پذیرایی شما باید منطقی باشد و هماهنگی را به شما منتقل کند بدون اینکه به آن فکر کنید.

ایجاد تعادل بین مبلمان و سایر وسایل

بازی با تعادل

در قسمت انتهایی چیدمان مبل‌های تک نفره خود، یک کاناپه سه نفره آبی رنگ داریم که در سمت چپ آن یک چراغ زمینی قرار دارد. روبروی کاناپه، سه مبل تک نفره و یک چراغ زمینی دیگر وجود دارد. همه‌ این‌ها وزن مناسبی برای کاناپه و لامپ کنار آن ارائه می‌دهند.

این اتاق بسیار متعادل است اما خسته کننده نیست. قرار دادن قطعات در یک زاویه تقریباً پراکنده در اطراف اتاق، کمی تعلیق ایجاد می‌کند.

بازی با تعادل

پیشنهاد مطالعه: مطلب ست کردن پرده با مبل و فرش را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
حتما شما هم حداقل یک‌بار با دغدغه‌های ست کردن مبلمان منزل خود مواجه شده‌اید. این دغدغه در این روزها که رنگ‌ها و طرح‌ها بسیار متنوع‌تر شده‌اند، بیشتر شده است.
ست کردن پرده با مبل و فرش

شما می‌توانید هزاران ایده و ترکیب برای داشتن یک ست زیبا در نظر بگیرید که هر کدام ویژگی های خاص خودشان را دارند. اگر احساس می‌کنید در میان ترندها و رنگ‌ها گم شده‌اید و نمی‌توانید آن‌طور که باید تصمیم بگیرید، بهتر است با اصول شکل‌گیری ست کردن دکوراسیون خانه آشنا شوید. در این مطلب از مجله دلتا به ایده‌های ست پرده با مبل و فرش پرداخته می‌شود.

ترکیب رنگ ساده و یک‌دست

اگر به دنبال یک ترکیب رنگ ساده و یک‌دست هستید و زیاد از طرح‌های شلوغ و رنگ‌های متعدد استقبال نمی‌کنید، احتمالا نمونه زیر برای شما مناسب است. در ترکیب زیر، همان‌طور که می‌بینید، رنگ انتخابی برای پرده، مبل و فرش، دقیقا یکسان است.

ست کردن پرده با مبل

این ساده‌ترین روش ست پرده با مبل و فرش است که در آن همه چیز به یک رنگ انتخاب می‌شوند. چنین ترکیب‌هایی برای دکوراسیون مدرن و مینیمال مناسب‌تر هستند و بسیار ساده و شیک به نظر می‌رسند.

ترکیب رنگی شیری و یاسی

ترکیب رنگ بعدی که مشاهده می‌کنید، یک ترکیب ساده و شیک از دو رنگ شیری و یاسی است که در پرده، مبل و فرش دیده می‌شود. مبل‌های استیل نیز در دو رنگ شیری و یاسی دیده می‌شوند. انتخاب رنگ پرده نیز به گونه‌ای صورت گرفته که شامل هر دو رنگ شیری و یاسی باشد.

به این شکل که رنگ غالب، شیری بوده و خطوط به کار رفته در طرح آن یاسی هستند. همین رنگ یاسی را می‌توانید در فرش نیز مشاهده کنید که کم رنگ‌تر بوده، اما به خوبی این ترکیب را تثبیت می‌کند.

ترکیب رنگی شیری و یاسی

ترکیب رنگی قرمز و کرمی

ترکیب رنگ بعدی با استفاده از دو رنگ قرمز و کرمی ایجاد شده است. پرده‌ها ساده و قرمز رنگ بوده و برای ایجاد تناسب، برخی از مبل‌ها نیز به رنگ قرمز هستند. رنگ دیگری که از آن نام برده شد، رنگ کرمی است که در بقیه مبل‌ها دیده می‌شود.

این رنگ در طرح فرش نیز به چشم می‌خورد که این تناسب را به کمال رسانده و زیباتر می‌کند. پس می‌توان گفت که لازم نیست مبل، پرده و فرش، هر کدام به صورت مجزا با دیگری در تشابه رنگ باشند. می‌توان این تناسب را در مجموعه کلی هر سه ایجاد کرد.

ترکیب رنگی قرمز و کرمی

ترکیب رنگی سرمه‌ای و سفید

اگر به پرده آویخته شده توجه کنید، می‌توانید هر دو رنگ مذکور را ببینید که در طرح آن هم‌نشینی دارند. کاناپه‌ای که در فضا قرار داده شده، تماما به رنگ سفید است و هیچ طرحی ندارد. رنگ این کاناپه به خودی خود با خطوط سفید موجود در طرح پرده تناسب دارد. برای تاکید بیش‌تر بر این تناسب، از یک کوسن استفاده شده که شامل دو رنگ سرمه‌ای و سفید است.

پس نتیجه می گیریم که یک کوسن هم می‌تواند در تناسب رنگ به کمک ما بیاید. فرش نیز دارای طرحی با دو رنگ سرمه‌ای و سفید است که در تناسب با دیگر موارد قرار دارد.

ترکیب رنگی سرمه‌ای و سفید

پیشنهاد مطالعه: مطلب با این ایده‌ها آشپزخانه خود را مدرن کنید! را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
اگر هدف شما ایجاد یک آشپزخانه شیک و مدرن است اما نمی‌دانید چگونه این کار را انجام دهید، ما بهترین ایده‌ها برای دکوراسیون آشپزخانه مدرن را با شما بررسی کنیم.
ایده‌ های مدرن آشپزخانه

یک آشپزخانه مدرن باید طراحی زیبا داشته باشد. از آن‌جایی که آشپزخانه یکی از مهم‌ترین بخش‌های منزل است، مطمئنا ایده‌ های مدرن آشپزخانه نکات الهام بخشی را برای طراحی درست و اصولی آن به شما نشان می‌دهد. با مجله دلتا همراه باشید.

کاغذ دیواری برجسته و پررنگ انتخاب کنید

بهتر است برای آشپزخانه سراغ کاغذ دیواری‌های برجسته و پررنگ با مقیاس بزرگ بروید. اگر این پوشش موردپسند شما نبود، می‌توانید الگوی ریز و ظریف‌تر آن را انتخاب کنید. در این‌صورت کاغذ دیواری جدید آشپزخانه شما دارای رنگ‌هایی است که سال‌ها از آ‌ن‌ها راضی خواهید بود. این کار هزینه زیادی دارد. اگر از آن خوشحال نباشید و لذت نبرید هیچ سودی برای شما ندارد. پس با دقت انتخاب کنید.

کابینت‌های درب شیشه‌ای داشته باشید

کابینت‌های شیشه‌ای از ایده‌‌های مدرن آشپزخانه است که باعث می‌شود آشپزخانه شما بزرگ‌تر و گران‌تر به نظر برسد. کابینت‌های با درب شیشه‌ای ممکن است کمی پرهزینه برایتان تمام شود. بنابراین مطمئن شوید که طراحی و سبک شما با این مدل کابینت‌ها هماهنگ باشد.

با این کابینت‌ها می‌توانید آنچه در داخل آن است را به نمایش بگذارید. همچنین قادر خواهید بود آنچه را که نیاز دارید بسیار سریع‌تر پیدا کنید.

چیدمان آشپزخانه مدرن

از کابینت‌های طبقه بالا صرف نظر کنید

برای داشتن آشپزخانه‌ای بازتر و روشن‌تر، از کابینت‌های بزرگ و جاگیر طبقه‌های بالا صرف نظر کنید. با این کار شما یک ظاهر تمیزتر خواهید داشت. این کار به شما فضایی برای نصب قفسه‌های باز و زیبا می‌دهد. همچنین سقف آشپزخانه شما بلندتر به نظر می‌رسد و آشپزخانه شما احساس سبک‌تری دارد. شما می‌توانید روی این قفسه‌ها را با ظروف شیشه‌ای و وسایل مربوط به آشپزخانه مدرن دکور کنید.

تناژ رنگ‌های ملایم و خنثی بکار ببرید

شاید برای شما سوال باشد که رنگ آشپزخانه مدرن چه رنگی است؟ رنگ‌های خنثی نیز جایگزین بسیار خوبی برای آشپزخانه‌های سفید هستند. استفاده از پالت رنگ‌های ملایم و لوازم جانبی با همین رنگ، باعث می‌شود آشپزخانه شما صمیمی و گرم‌تر شود.

آشپزخانه مدرن

به جای اینکه سراغ رنگ‌های جسورانه و رنگارنگ بروید، به رنگ‌های صورتی چرک، بژ و سایه‌های کرمی فکر کنید. کابینت‌های ساده آشپزخانه در سایه‌های رنگ‌های مبهم باعث می‌شوند نور پردازی بسیار ساده و زیبا به نظر برسد.

به نورپردازی خلاقانه اهمیت دهید

روشنایی در دکوراسیون آشپزخانه مدرن یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین نکاتی است که باید به آن توجه کرد. نور خوب تعیین می‌کند که شما در آشپزخانه خود احساس خوبی داشته باشید. پس نور فضا باید به قدری مناسب باشد که شما در هر حالتی از بودن در این مکان لذت ببرید. همچنین با افزودن نور کافی و مناسب، آشپزخانه شما می‌تواند بزرگٰ‌تر به نظر برسد.

دکور آشپزخانه مدرن

فضاهای تاریک مانند زیر کابینت‌ها را روشن کنید و بالای کمدهای کابینت را نیز لامپ با نور سفید نصب کنید. اگر آشپزخانه شما یک یا دو پنجره داشته باشد بهترین حالت برای ایجاد روشنایی است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب خانه تاریک خود را روشن‌ کنید! را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
نور یکی از عوامل اصلی جذابیت و چشمگیرتر شدن هر دکوراسیونی است. همچنین باعث ایجاد سرزندگی و نشاط در محیط زندگی شما می‌شود.
روشنایی خانه

روشن بودن خانه برای همه خوشایند است. یکی از معیارهای خرید و یا اجاره خانه برای هر فردی روشن بودن منزل و اتاق‌های آن است. در بسیاری از مواقع به خاطر مسائل ساخت خانه امکان تغییر وجود ندارد. بنابراین از روش‌های دیگری برای افزایش روشنایی در خانه باید استفاده کرد. با مجله دلتا همراه باشید.

دیوارهای سفید رنگ

رنگ سفید به سه دلیل یکی از بهترین رنگ‌های دیوار خانه به شمار می‌رود.

  • دیوارهای به رنگ سفید باعث می‌شوند که مبلمان منحصر به فرد و رنگی منزل بیشتر به چشم بیایند.
  • رنگ سفید نور طبیعی را به صورت غیر مستقیم به سایر قسمت‌های خانه نیز منعکس می‌کند.
  • رنگ سفید خانه را تمیزتر و مدرن‌تر نشان می‌دهد.

شاید این سه دلیل کافی باشند تا هنگام رنگ آمیزی خانه خود، سفید را به عنوان رنگ اصلی خانه خود انتخاب کنید.

نور در خانه

مبلمان روشن

در مورد رنگ مبلمان نیز بایستی بگوییم که رنگ‌های روشن بهترین ترکیب رنگ مبل برای خانه‌های تاریک هستند. برای مثال همان‌طور که در عکس زیر مشاهده می‌کنید، مبلمان روشن‌تر با وجود این سه پنجره بزرگ، به خوبی در خانه خود را نشان می‌دهند. همچنین باعث می‌شوند که خانه نیز روشن‌تر به نظر برسد.

روشن تر شدن خانه

رنگ‌های روشن

یکی از ساده‌ترین و ارزان‌ترین راه‌های روشن‌تر نشان دادن خانه استفاده کردن از رنگ‌های روشن است. توجه کنید که منظور ما از رنگ‌های روشن تنها رنگ سفید و رنگ‌های شبیه به آن مانند رنگ استخوانی و یا کرمی نیست؛ بلکه همانند تصویر زیر می‌توانید از رنگ‌های روشن دیگری همانند صورتی و… استفاده کنید.

رنگ روشن و روشنایی خانه

پرده‌های مناسب

پرده‌ها جزئی جدایی ناپذیر از هر خانه‌ای بوده و یار همیشگی پنجره‌ها به حساب می‌آیند. اگر می‌خواهید پرده‌ها علاوه بر پوشش پنجره‌ها، نور کافی نیز به شما برسانند، پرده‌هایی با ضخامت کمتر را انتخاب کنید. در مطلب  ۴ ایده جدید برای پرده خانه شما می‌توانید به ایده های جالبی برای پرده خانه خود دست یابید.

روشنایی خانه با پرده های مناسب

دیوارها را بردارید!

در صورتی که قصد تغییر ساختار کلی خانه خود را داشته باشید، بهتر است برای افزایش روشنایی درخانه به فکر آن باشید. برای مثال اگر خانه‌تان تنها در یک طرف پنجره دارد، می‌توانید یکی از دیوارهای اتاق‌ها را برداشته و جای آن از پارتیشن‌های خلاقانه‌ای استفاده کنید که نور از آن‌ها رد شود. مانند تصویر زیر که در آن دیوار اضافه‌ای وجود ندارد و نور از طریق پنجره‌های خانه همه جا را روشن کرده است.

دیوارها را بردارید!

نورهای مصنوعی

نکاتی که تا اینجا برای روشن تر نشان دادن خانه‌های تاریک گفتیم ترفندهایی برای استفاده از نور طبیعی بودند. بنابراین اشاره‌ای به استفاده از نور غیر طبیعی لامپ‌ها نکردیم. اما در صورتی که قادر به اجرای روش‌های گفته شده نبودید، می‌توانید از منابع نور مصنوعی مانند انواع لامپ‌ها، شمع‌ها، نورهای مخفی و… استفاده کرده و خانه خود را روشن‌تر کنید.

روشنایی خانه کوچک

پیشنهاد مطالعه: مطلب ترفندهایی ساده و ارزان برای شیک شدن خانه را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
یکی از بهترین روش‌ها برای ایجاد تغییرات مثبت در طراحی داخلی منزل استفاده از ایده‌های ارزان قیمت است. شما می‌توانید بدون صرف هزینه زیاد در دیزاین داخلی منزل خود تنوع ایجاد کنید. 
تغییر دکوراسیون کم هزینه

برای ایجاد تغییرات در دکوراسیون منزل روش‌های زیادی وجود دارد. شما می‌توانید به کمک آن‌ها فضایی بی‌نظیر و در عین حال آرامش بخش را در منزل خود ایجاد کنید. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی روش‌هایی برای تغییر دکوراسیون با هزینه کم پرداخته می‌شود.

دست سازه‌های خلاقانه و ارزان

وسیله‌های دست ساز و خلاقانه حال و هوای خوبی را به فضای منزل می‌بخشند. شما می‌توانید به کمک وسیله‌های دور ریختنی وسایل دکوری ارزانی را بسازید. سپس از آن‌ها برای تزپین منزل یا وسایل ساده استفاده کنید. علاوه بر این تغییرات ارزان و مقرون به صرفه‌ای را در دکوراسیون منزل خود ایجاد کنید.

تغییر دکوراسیون ارزان

گلدان‌های رنگارنگ و زیبا

به کمک بطری‌های بلا استفاده می‌توانید گلدان هایی زیبا و متفاوت بسازید. سپس گل‌هایی زیبا را درون گلدان‌ها قرار دهید و از این طریق فضایی بی‌نظیر را در قسمت‌های مختلف منزل خود ایجاد نمایید. همچنین این ایده از انواع ایده‌های ارزان برای ایجاد تغییر در دکوراسیون منزل است.

تغییر در مدل کابینت‌های آشپزخانه

اگر کابینت آشپزخانه منزل شما قدیمی است می‌توانید کابینت‌ها را رنگ بزنید. همچنین از برچسب برای ایجاد تغییرات در کابینت‌های آشپزخانه استفاده کنید.

تغییر دکوراسیون کم هزینه

نورپردازی فانتزی

برای خرید لامپ و آباژورهای فانتزی باید هزینه‌های زیادی را متحمل شوید از این رو بهتر است کمی خلاقیت و مهارت به خرج دهید و خودتان دست به کار شوید و به کمک کتاب‌ها و مجله‌ها آباژورهایی فانتزی را بسازید.

 رنگ زدن یکی از دیوارها

لازم نیست همه دیوارها را رنگ بزنید. می‌توانید یکی از دیوارها را رنگی متفاوت با سایر رنگ‌ها بزنید. در این صورت حال و هوایی متفاوت را در دکوراسیون منزل خود ایجاد می‌کنید. بهتر است این رنگ را روی دیواری بزنید که بیشتر در معرض دید است.

 رنگ زدن یکی از دیوارها

به کف خانه رنگ بیفزایید

برای ایجاد تغییر دکوراسیون با هزینه کم کفپوش منزل خود را به کمک گلیم رنگی یا فرش رنگی بپوشانید. همچنین از گلیم و فرش برای پوشاندن کف قسمت‌های مختلف منزل استفاده کنید.

پارچه مبلمان را تغییر دهید

در صورت تمایل می‌توانید پارچه مبلمان قدیمی خود را عوض کنید و تغییرات مثبتی را در طرح مبلمان منزل خود ایجاد کنید.

تغییر پارچه مبلمان

 رنگ زدن قفسه کتاب

اگر قفسه کتاب در دکوراسیون داخلی منزل خود دارید، قفسه را رنگ بزنید. در این صورت تغییرات بی‌نظیری در دکوراسیون منزل شما ایجاد می‌شود.

شال تخت در فضای اتاق خواب

شال تختخواب از انواع وسایل پرطرفدار و محبوب بوده که در انواع طرح و رنگ‌های متنوع موجود است. شما می‌توانید به کمک آن تغییرات مثبتی را در دکوراسیون اتاق خواب منزل خود ایجاد کنید.

شال تخت در فضای اتاق خواب

پیشنهاد مطالعه: مطلب چگونه نشیمن مستطیلی را چیدمان کنیم؟ را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
دیزاین یک اتاق نشیمن مستطیل شکل ممکن است کمی سخت به نظر برسد اما یک چالش دلپذیر است و گزینه‌های زیادی برای چیدمان آن وجود دارد.
چیدمان نشیمن مستطیلی

چیدمان در نشیمن‌هایی با فضای باریک و مستطیلی می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد. اشتباه در چیدمان، فضا را غیر قابل استفاده می‌کند. همچنین به راهرویی مبدل می‌سازد که غیرکاربردی است. در این مطلب از مجله دلتا به نکات چیدمان نشیمن مستطیلی پرداخته می‌شود.

مرکز فضا را خالی نگه دارید!

با توجه به اینکه دکوراسیون اتاق نشیمن باید جریانی آزاد داشته باشد، تکیه دادن مبلمان به دیوار گزینه خوبی است. به این ترتیب مرکز نشیمن بدون مانع خواهد بود. این نکته هنگام تزئین یک اتاق مستطیل شکل که باریک است نیز می‌تواند بسیار مفید باشد. علاوه بر این با پیروی از خط دیوارها با مبلمان و رعایت هماهنگی بین مبلمان، می‌توانید این تاثیر را بیشتر کنید.

دکوراسیون نشیمن مستطیلی

از گوشه‌ها استفاده کنید!

با قرارگیری مبلمان به سمت دیوارها، گوشه‌هایی وجود دارد که معمولا هدر می‌روند. برای ایجاد جلوه‌ای متعادل مبلمان گوشه‌ای یا میزهای کناری را در گوشه اتاق قرار دهید. ایده اصلی این است که علاوه بر کمک به زیبایی دکوراسیون، عملکردی نیز باشند.

از جمله گزینه‌هایی که می‌توانید در گوشه فضا استفاده کنید، مبلمان سفارشی هستند. این مبل‌ها مانند قفسه‌هایی به نظم بخشیدن به اشیای دکوراتیو کمک می‌کنند. همچنین می‌توانند به عنوان کتابخانه کاربردی باشند.

هندسه را حفظ کنید!

نکته معمول در چیدمان نشیمن مستطیلی، تزئین آن با وسایلی شبیه همان شکل است. شما می‌توانید با برخی از اشیاء مربع و دایره نیز تفاوت‌های ظریف ایجاد کنید.

نشیمن باریک مستطیلی

نمونه آن مجموعه تصاویری است که می‌توانید روی دیوار پشت مبل اصلی قرار دهید. بهتر است یک گالری از تصاویر در اندازه‌های مختلف، با قاب‌های مربع و مستطیل، متفاوت باشد. آن‌ها را برای جلوه‌ای چشمگیر، بالاتر قرار دهید. البته در این نوع فضاهای باریک و مستطیلی بهترین حالت دکوراسیون مینیمالیستی است. در این صورت می‌توان فضایی بزرگ‌تر را به وجود آورد.

در تزئین اتاق نشیمن مستطیلی، به نور اولویت دهید!

به یاد داشته باشید که نور طبیعی فضاهای شما را دگرگون می‌کند. نور  اقلام دکوراتیو شما را برجسته می‌کند و اتاق را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. بنابراین ، نباید جلوی ورود نور را بگیرید.

روشنایی اتاق مستطیلی

توجه را به دیوار پشت مبل متمرکز کنید!

رنگ آمیزی اتاق نشیمن مستطیلی به رنگ سفید به جادار بودن و بزرگ‌تر نشان دادن آن کمک می‌کند، بنابراین با شجاعت به طولانی‌ترین دیوار پشت مبل جلوه‌ای متفاوت بدهید. به این ترتیب می‌توانید عمق بیشتری به اتاق بدهید.

دکور نشیمن مستطیلی

از جمله گزینه‌های متریال برای تزئین این فضا؛ کاغذ دیواری، مجموعه خوبی از تصاویر و قاب‌های دیواری، نقاشی یا استفاده از تناژ متفاوت تنها روی یک دیوار است.

مبلمان پایه‌های ظریف

اتاق نشیمن مستطیل شکل را با مبل و یا صندلی‌هایی با پایه باریک تزئین کنید. اتاق نشیمن مستطیل شکل کمی تنگ به نظر می‌رسد. عاقلانه است که مبلمان اصلی را با صندلی‌های راحتی که پایه‌های نازک‌تر دارند، ترکیب کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب دکوراسیون منزل را با ماه تولدتان ست کنید! را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
ماهی که در آن متولد شده‌اید می‌تواند به شما در پیدا کردن بهترین راه برای طراحی داخلی محیط زندگی و سبک مناسب دکوراسیون کمک کند.
تاثیر ماه تولد بر دکوراسیون

از روش‌های متنوعی می‌توانید کمک بگیرید تا به سبک مناسب دکوراسیون خانه خود دست پیدا کنید. یکی از این روش‌ها، توجه به ماه تولد است. در این مطلب از مجله دلتا به بررسی تاثیر ماه تولد بر دکوراسیون پرداخته می‌شود.

متولدین فروردین

دکوراسیون اتاق خواب برای متولدین این ماه اهمیت زیادی دارد. این افراد تمایل زیادی به خانه‌های صاف دارند و پله دوست ندارند. فضاهای نورگیر و خالی را بیشتر از خانه‌های دنج و تاریک دوست دارند.

  دکوراسیون ماه من

متولدین اردیبهشت

برای متولدین این ماه تاثیر ماه تولد بر دکوراسیون این است که به ظرافت‌های دکوراسیون توجه زیادی می‌کنند. سبک کلاسیک و سلطنتی را دوست دارند. علاقه زیادی به ظرف‌های تاریخی و عتیقه دارند.

ماه تولد بر دکوراسیون

متولدین خرداد

زندگی در برج‌های بلند برای متولدین این ماه جذابیت دارد. علاقه‌مند به سبک مدرن در دکوراسیون هستند. علاقه زیادی به تلفیق دکوراسیون با طبیعت دارند. این کار را معمولاً با قرار دادن گل و گیاه و داشتن گل‌خانه‌های کوچک در خانه انجام می‌دهند.

گلخانه‌های کوچک در خانه

متولدین تیر

برای متولدین این ماه خانواده ارزش بسیار زیادی دارد. معمولاً دکوراسیونی که توسط این افراد طرح می‌شود طوری است که پاسخگوی همه نیازهای افراد خانواده باشد.

دکوراسیون ماه تولد

متولدین مرداد

خانه‌ای که مختص این افراد است دارای دکوراسیونی است که آسایش زیادی در خانه فراهم است. معمولا با مبل‌های بزرگ و راحت این چیدمان را تکمیل می‌کنند. قسمت پذیرایی و نشیمن خانه، نقطه تمرکز آن‌ها برای چیدمان است.

متولدین شهریور

متولدین این ماه معمولا خانه‌های ساده را می‌پسندند. بیشترین چیزی که برای آنها اهمیت دارد نظم و ترتیب است. در چیدمان دکوراسیون خانه، ظرافت و دقت خاصی بکار می‌برند. تمایل آن‌ها بیشتر به داشتن دکوراسیون مینیمالیستی است.

دکوراسیون مینیمالیستی

متولیدن مهر

این افراد به دنبال خانه‌های بزرگ‌تر و خانه‌های ویلایی هستند. تمایل دارند در خانه خود وسایلی داشته باشند که آرامش و خوش‌گذرانی خود آن‌ها را فراهم کند. همچنین تمایل دارند در خانه خود میز و صندلی‌های زیادی داشته باشند.

متولدین آبان

این افراد رفتارهای مرموزی دارند و تمایل آن‌ها به خانه‌های بزرگ ویلایی مخصوصا خانه‌هایی که خارج از شهر و قسمت‌های ساکت‌تر باشد بیشتر است. معمولا هم خانه آن‌ها مثل خودشان، مرموز و عجیب و غریب است. متولدین این ماه سعی می‌کنند با توجه به سلیقه شخصی خودشان چیدمان را انجام دهند.

متولدین آبان

متولدین آذر

 دکوراسیونی که دلخواه متولدین این ماه است دکوراسیون جدید و مدرن است. متولدین آذر، وسیله‌ها را بصورت هدف‌مند خریداری می‌کنند.

دکوراسیون جدید و مدرن

متولدین دی

دکوراسیون منزل متولدین این ماه با دقت و ظرافت زیادی همراه است. معمولا از وسایل دست‌ساز که با خلاقیت خود آن‌ها درست شده است، در دکوراسیون خانه استفاده می‌کنند. دکوراسیون ساده و اصولی و مدرن را بیشتر می‌پسندند.

دکوراسیون ساده و مدرن

متولدین بهمن

دکوراسیون مد نظر متولدین این ماه بیشتر خانه‌های معاصر و مدرن است. این افراد در خانه‌های خود صاحب کلی ایده‌های جدید هستند. این موضوع  باعث می‌شود خانه‌ای پر از انرژی داشته باشند.

دکوراسیون خانه مدرن

متولدین اسفند

تنوع زیادی در خانه این افراد وجود دارد. معمولاً دکوراسیون خانه آن‌ها رنگارنگ است و از ایده‌های ناب پیروی می‌کنند. متولدین این ماه، تمایل زیادی به نزدیک بودن به آب و دریا دارند.

دکوراسیون در ماه تولد

پیشنهاد مطالعه: مطلب اشتباهات پرتکرار در چیدمان اتاق خواب را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 504
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
لازم است که دکوراسیون اتاق خواب بدون نقص باشد و به بهترین نحو ممکن چیده شده باشد تا بتوانید به هدف اصلی این اتاق یعنی حفظ آرامش و امنیت و داشتن خواب راحت برسید.

اغلب افراد به علت عدم آگاهی کافی در مورد دکوراسیون دچار اشتباهاتی می‌شوند. در این صورت با وجود هزینه‌ای که می‌کنند تا منزل زیبایی داشته باشند برعکس خانه آن‌ها زیبایی‌اش را از دست می‌دهد و تمام زحماتشان به هدر می‌رود. در این مطلب از مجله دلتا به اشتباهات چیدمان اتاق خواب پرداخته می‌شود.

کوسن و بالش روی تخت خواب

ممکن است فکر کنید که گذاشتن تعداد زیادی بالش بر روی تخت باعث زیباتر شدن اتاق خواب شما می‌شود. اما وقتی که بخواهید استراحت کنید مجبورید بالش‌ها را زمین بگذارید و باعث می‌شود که اتاق شلوغ شده و آرامش شما گرفته شود.

اگر به دنبال راه حلی هستید که فضای اتاق شما دلبازتر و بزرگ‌تر دیده شود مطلب ترفندهایی ساده برای اتاق خواب کوچک را بخوانید.

اشتباهات رایج چیدمان اتاق خواب

هماهنگی وسایل در اتاق خواب

اگر شما فکر می‌کنید که ست کردن وسایل اتاق خواب باعث زیباتر شدن آن می‌شود باید بگوییم که در اشتباه هستید. این کار باعث زیباتر شدن دکوراسیون اتاق خواب شما نخواهد شد.

برای حل مشکلی که در مورد ست کردن تمام وسایل اتاق خواب گفته شد می توانید از ترکیب کردن متریال و مدل‌های مختلف در اتاق خواب خود استفاده کنید. از این که در کنار تخت مدرن خود جعبه‌ای که آنتیک است را قرار دهید نترسید. این ترکیب در عین اینکه پیچیده به نظر می‌آید می‌تواند آرام‌بخش هم باشد.

چیدمان اتاق خواب

لامپ فلورسنت در بالای تخت

از اشتباهات چیدمان اتاق خواب، استفاده از لامپ فلورسنت در بالای تخت است. شاید شنیده باشید که استفاده از لامپ‌های فلورسنت در بالای تخت باعث زیبایی و خواب آرام می‌شود. اما بهتر است در بالای تخت خواب خود از این لامپ‌ها استفاده نکنید. به جای آن بهتر است چراغ خواب دیواری و رومیزی داشته باشید که نور آن خیلی کم باشد تا محیط شما برای خواب فراهم شود.

قفسه کتابخانه در اتاق خواب

میزها و قفسه‌های کتابخانه جزو مهم‌ترین وسایل خانه هستند که نباید بهم ریخته باشند. پس سعی کنید از میزها و قفسه‌های کتابخانه در خارج از اتاق خواب استفاده کنید. حتی در صورت مرتب بودن هم حضور این قفسه‌ها در اتاق خواب باعث می شود که آرامش خود را از دست بدهید.

قفسه کتابخانه در اتاق خواب

وسایل اضافه در اتاق خواب

شاید فکر کنید هر چقدر وسایل زیباتر و بیشتری در اتاق خواب خود قرار دهید، بهتر است. باید بدانید هر چه اتاق خواب ساده‌تر باشد، آرامش بخش‌تر است. همچنین باعث می‌شود که شما حس بسیار دل‌پذیری در اتاق داشته باشید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۴ ایده جدید برای پرده خانه شما را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
اگر در نصب پرده کمی خلاقیت به خرج دهید می توانید دکوراسیون اتاق را دگرگون کرده و آن را دلنشین‌تر از آنچه که هست به نمایش بگذارید.
نصب پرده در خانه

این‌که چه مدل و الگویی را برای نصب پرده انتخاب می‌کنید به خلاقیت ذهنی شما بستگی دارد. با یک طرح هوشمندانه شما می‌توانید به دیزاین هر نوع اتاقی بافت اضافه کنید. شما می‌توانید پرده را به‌گونه‌ای نصب کنید که اشعه‌های نور از گوشه‌های آن به درون اتاق بتابند. یا کلاً مانع از ورود نور به فضا شوید. در این مطلب از مجله دلتا به بیان ایده‌هایی برای نصب پرده در خانه پرداخته می‌شود.

از یک فضای خلاقانه برای ورود نور ملایم استفاده کنید

با این روش نور بیشتری وارد فضا شده و اتاق روشن‌تر می‌گردد. با توجه به تصویر زیر، هنگامی که پرده را بدین شکل نصب می‌کنید نور راحت‌تر وارد اتاق می‌شود. میزان نور را با تنظیم پرده ضخیم‌تر می‌توانید کم یا زیاد کنید. نوری که از طریق این مدل پرده به اتاق راه می‌یابد بسیار ملایم است و از حضور آن لذت خواهید برد.

روش نصب پرده

با استفاده از اشکال هندسی، خلاقیت را به نمایش بگذارید

شیوه دیگری برای ورود نور ملایم به اتاق وجود دارد. به تصویر زیر دقت کنید. پرده‌هایی که از جنس حریر و بدین شکل آویزان شده‌اند که قابل استفاده برای تمام پنجره‌ها حتی پنجره‌هایی که در کنج دیوار قرار دارند، هستند.

شاید یکی از موثرترین راه‌های آویزان کردن پرده، قرار دادن آن‌ها بر روی دیوارهای کج باشد. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، دیوار پشت تلویزیون کج است اما نصب پرده از سقف تا کف، این دیوار را مزین نموده است.

ایده های نصب پرده

با این طرح خلاقانه شما متوجه می‌شوید که پرده تنها مختص دیوارها و پنجره‌های صاف نیست. شما می‌توانید فضای اتاق خود را با استفاده از این طرح رمانتیک‌تر و زیباتر کنید. خصوصا اگر پرده‌ها از سقف آویزان شوند.

پرده را با رنگ برجسته انتخاب کنید

ایده دیگر برای نصب پرده در خانه انتخاب رنگ برجسته است. انتخاب رنگ‌های برجسته یکی از خلاقانه‌ترین روش‌های افزودن جذابیت به پرده است. تصویر زیر به خوبی نشان می‌دهد که چگونه پرده قرمز با رنگ قرمز کوسن‌ها همخوانی دارد و در فضا هارمونی ایجاد نموده است.

پرده پذیرایی

رنگ پرده را می‌توانید در طیفی همرنگ کاغذ دیواری اتاق، میز، کوسن‌ها و حتی المان‌های کوچک انتخاب کنید. برای مثال پرده اتاق خواب را می‌توان با توجه به رنگ روتختی انتخاب نمود.

از بافت روتختی الهام بگیرید

در تصویری که در زیر مشاهده می‌کنید، این پرده باشکوه به فضا بافت افزوده است. با تمرکز بر سایه‌های روشن می‌توانید پرده‌ای را انتخاب کنید که با سایر المان‌های موجود در اتاق هماهنگ باشد. این مثال نشان می‌دهد که رنگ آبی پرده چقدر زیبا با رنگ آبی ملایم بالشت‌ها همخوانی پیدا کرده است.

همچنین نصب پرده در پشت تخت خواب ایده‌ای جذاب است که می‌تواند بسیار خلاقانه و خاص به نظر بیاید. تمام قد بودن پرده نیز می‌تواند دلیلی دیگر برای زیبایی آن باشد. پرده‌های تمام قد در مقایسه با پرده هایی که تنها قاب پنجره را پوشش می‌دهند باشکوه‌تر هستند.

نصب پرده در پشت تخت خواب

پیشنهاد مطالعه: مطلب خانه خود را مجلل کنید! را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
اکسسوری‌ها جنبه دکوری دارند و برای ایجاد تغییرات کوچک در فضا از آن‌ها استفاده می‌شود.
وسایل دکوری

اگر به دنبال این هستید که خانه‌ خود را مجلل کنید و از دیدنش لذت ببرید، تهیه وسایل دکوری لوکس که در این نوشتار از مجله دلتا راجع به آن‌ها می‌خوانید، شما را به هدفتان خواهد رساند.

فرش را دست کم نگیرید

یکی از بهترین وسایل دکوری لوکس که می‌توانید با اضافه کردن آن به محیط خانه‌، فضایی مجلل به وجود بیاورید، فرش است. فرش مثل یک تابلوی زمینی عمل می‌کند.

با فرش می‌توانید دنیایی از نقش و نگار را به فضای خانه اضافه کنید. این نقش و نگارها نماینده سلیقه صاحب خانه است.

فرش در دکوراسیون

توجه به مدل لوستر

انواع مدل لوسترهای مختلف در بازار وجود دارد؛ اما کسی که دوست دارد خانه‌اش را مجلل کند، بهتر است سراغ لوسترهایی برود که زیبایی منزل را بیشتر کنند.

یکی از بهترین مدل‌ها برای خانه‌های بزرگ، لوسترهای چند شاخه کریستالی است که می‌تواند با انعکاس نور، فضایی رویایی و جذاب ایجاد کند.

مبلمان کلاسیک

کافی است سری به فروشگاه‌های مبلمان بزنید تا با انواع مبلمان رو به رو شوید؛ اما کدام یک از این مدل‌ها برای خانه‌ای که دوست دارید شکوه بیشتری داشته باشد مناسب است؟ بهترین جواب مبلمان استیل است.

 مبل کلاسیک

اهمیت استفاده از تابلو فرش

از وسایلی که حضور آن در خانه به زیبایی و شکوه بیشترش کمک می‌کند، تابلو فرش است. نکته مهمی که خوب است موقع انتخاب تابلو فرش به آن دقت کنید، هماهنگی آن با تم کلی خانه، رنگ فرش‌ها و مبلمان است.

کدام ظروف مجلل‌اند؟

ظروفی که در خانه و آشپزخانه‌ به کار می‌برید، نقش اساسی در ایجاد احساس مجلل بودن ایفا می‌کنند.

  • انتخاب ظروف سیلور: ظروف سیلور یکی از بهترین جایگزین‌ها برای ظرف‌های نقره کلاسیک هستند. سرو غذا داخل این ظروف و گرم نگه داشتنشان با استفاده از وارمر می‌تواند میز شام شما را صمیمی و گرم کند.
  • توجه به رنگ‌ها: رنگ‌ها تاثیر زیادی روی احساسات انسان دارند. به خاطر داشته باشید استفاده از رنگ‌های طلایی و نقره‌ای و ترکیب آن‌ها با رنگ سفید، می‌تواند ظروف شما را مجلل کند.

توجه به انواع اکسسوری‌ها

وسایل دکوری در ایجاد محیط زیبا نقش پر رنگی ایفا می‌کند. به خاطر داشته باشید هر چه تعداد وسایل دکوری کمتر باشد، اما ارزش بیشتری داشته باشد، بهتر است.

به این نکته دقت داشته باشید که لوازم دکوری باید با کلاسیک یا مدرن بودن وضعیت خانه هماهنگ باشند.

اکسسوری مجلل

استفاده از وسایل قدیمی

معمولا در هر خانه‌ وسیله‌ قدیمی پیدا می‌شود که به مرور زمان ارزش مادی و معنوی بیشتری پیدا کرده است. اما بسیاری به جای اینکه این وسایل را در معرض دید قرار دهند، آن‌ها را در نقاط کور دکوراسیون خانه می‌گذارند.

برای مثال اگر یک گرامافون قدیمی دارید، آن را روی یک میز زیبا قرار دهید که مرکز توجه است و اطرافش را با وسایل دکوری لوکس، تزئین کنید.

لوازم دکوری مجلل

پیشنهاد مطالعه : مطلب چگونه آشپزخانه‌ای زیبا و شیک داشته باشیم؟ را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
پوشش و طراحی که برای دیوارهای آشپزخانه انتخاب می‌کنید بر روی دکوراسیون آشپزخانه بسیار تاثیرگذار است.
پوشش دیوار آشپزخانه

آشپزخانه از مهم‌ترین نقاط هر خانه‌ای بشمار رفته و دکوراسیون آن تاثیر قابل توجهی بر زندگی انسان ایجاد می‌کند. جزئیات زیادی در این فضا وجود دارند که باید به طراحی آن‌ها توجه شود. یکی از مهم‌ترین عناصر در طراحی آشپزخانه، پوشش دیوارها است. امروزه برای این منظور انتخاب‌های متنوعی پیش روی شما قرار دارند. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی پوشش مناسب دیوار آشپزخانه می‌پردازیم.

رنگ‌های پلاستیکی و اکریلیک

اگر می‌خواهید با اقدامات کوچک به آشپزخانه خود رنگ و انرژی ببخشید، از رنگ‌های اکریلیکی و یا پلاستیکی برای دیوارهای آشپزخانه استفاده کنید.

  • این نوع رنگ‌ها روشی اقتصادی برای پوشش دیوارهای آشپزخانه بشمار می‌روند.
  • بسیار در برابر آب مقاوم بوده و در زمانی کوتاه و به سرعت خشک می‌شوند.
  • ماندگاری آن‌ها بالا بوده و پوسیده نمی‌شوند.
  • تمیز کردن آن‌ها بسیار ساده است و کار شما را راحت خواهند کرد.

به همین دلیل این نوع رنگ‌ها برای پوشش دیوار آشپزخانه مناسب هستند. ایده‌های بیشتر برای داشتن آشپزخانه‌ای زیبا را در مطلب با این ایده‌ها آشپزخانه خود را زیبا کنید! بخوانید.

انواع پوشش دیوار آشپزخانه

کاشی و سرامیک

کاشی و سرامیک به عنوان محبوب‌ترین و پرکاربردترین پوشش‌ها برای دیوارهای آشپزخانه بشمار می‌روند.

  • تمیزی و نگه‌داری از این پوشش‌ها بسیار ساده بوده و به راحتی تمیز می‌شوند.
  • رنگ‌ها، فرم‌ها و طرح‌های متنوع کاشی‌ها، انتخاب‌های زیادی را پیش روی ما قرار می‌دهند.

به همین دلیل می‌توانید هر سبک و طراحی را با استفاده از این کاشی و سرامیک‌ها به نمایش بگذارید.

پوشش مناسب دیوار آشپزخانه

پوشش‌های چوبی برای دیوارهای آشپزخانه

چوب یکی دیگر از انتخاب‌های زیبایی است که می‌توانید برای پوشش مناسب دیوار آشپزخانه از آن بهره‌مند شوید.

  • چوب در آشپزخانه‌های سبک روستیک و کانتری، فضایی ایده آل ایجاد می‌کند.
  • چوب در آشپزخانه‌های مدرن و امروزی ترکیبی زیبا را به نمایش می‌گذارد.
  • گرمای چوب در کنار رنگ‌های سرد طراحی‌های مدرن، تعادل و هماهنگی زیبایی را ایجاد می‌کند.

پوشش‌های چوبی برای دیوارهای آشپزخانه

دیوارپوش وینیل

اگر به دنبال پوششی ساده و اقتصادی برای دیوارهای آشپزخانه هستید، از دیوارپوش‌های وینیلی استفاده کنید.

  • وینیل انتخابی ساده و ارزان قیمت برای دیوارهای آشپزخانه بشمار می‌رود.
  • کاربرد این نوع پوشش برای دیوارها و تمیزی آن‌ها بسیار ساده است.
  • این نوع پوشش با هر میزان بودجه‌ای سازگار بوده و می‌توانید طراحی‌های متنوعی را به نمایش بگذارید.

دیوارپوش وینیل

کاغذ دیواری برای دیوارهای آشپزخانه

امروزه کاغذ دیواری‌ها یکی از محبوب‌ترین پوشش‌ها برای دیوارهای آشپزخانه‌های مدرن بشمار می‌روند. شما نیز می‌توانید از تنوع و زیبایی آن‌ها بهره مند شوید.

  • می‌توانید از استیکرها و کاغذ دیواری‌های متنوع استفاده کنید.
  • از طرح های گل‌دار گرفته تا طرح‌های انتزاعی، طراحی‌های متفاوتی را بر روی دیوارهای آشپزخانه به نمایش بگذارید.
  • کاغذ دیواری‌های دکوراتیو و ضد آب مناسب آشپرخانه، بهترین انتخاب برای شما هستند.

کاغذ دیواری برای دیوارهای آشپزخانه

پیشنهاد مطالعه: مطلب دکوراسیون خانه با رنگ‌های روشن و شاد را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 390
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
استفاده از رنگ‌ها به روش‌های مختلفی امکان پذیر است و استفاده از آن‌ها تنها محدود به رنگ آمیزی دیوار نمی‌شود.
رنگ‌های روشن در دکوراسیون داخلی

استفاده از طیف رنگ روشن در دکوراسیون داخلی طرفداران زیادی دارد. استفاده از رنگ‌های روشن باعث ایجاد فضایی آرام‌بخش می‌شود. در این مطلب از مجله دلتا به ارائه ایده‌ها و اهمیت استفاده از رنگ‌های روشن در دکوراسیون داخلی می‌پردازیم.

استفاده از مبلمان رنگ روشن

از جمله عوامل تاثیرگذاری که باید در هنگام انتخاب مبلمان به آن توجه داشته باشید، انتخاب رنگ مناسب است.

رنگ مبلمان می‌تواند تاثیر فراوانی در زیبایی دکوراسیون داخلی داشته باشد. برای مثال استفاده از مبلمانی به رنگ پاستلی می‌تواند نمای زیبایی در اتاق نشیمن ایجاد نماید.

رنگ روشن در دکور

اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که به استفاده از مبلمانی با رنگ پاستیلی علاقه مند هستید، انتخاب جنس پارچه نکته مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. برای مثال استفاده از پارچه مخمل برای مبلمان می تواند نمای زیبایی ایجاد کند.

استفاده از رنگ های مکمل را فراموش نکنید. در صورتی که از رنگ روشن برای مبلمان استفاده کرده اید، می توانید از کوسن هایی با رنگ مکمل در کنار آن استفاده نمایید. انجام این کار بدون شک نمای بسیار زیبایی ایجاد خواهد کرد.

استفاده از نورپردازی مناسب

در صورت استفاده از رنگ‌های روشن در طراحی داخلی نورپردازی مناسب را فراموش نکنید. انتخاب وسایل روشنایی مناسب نیز در این میان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رنگ روشن خانه

انتخاب وسیله روشنایی که از رنگ تیره برخوردار است، می‌تواند با ایجاد کنتراست به زیبایی خانه بیفزاید.

در صورتی که از طیف رنگی تیره در طراحی خانه استفاده کرده اید، این امکان وجود دارد که از وسایل روشنایی که از رنگ‌های روشن مانند رنگ‌های پاستلی در ساخت آن‌ها استفاده شده است، استفاده نمایید.

استفاده از رنگ‌های خنثی

استفاده از طیف روشن رنگٰ‌های خنثی باعث ایجاد نمای بسیار زیبایی می‌شود. از مزیت‌های این رنگ‌ها می‌توان به تطبیق پذیری آن‌ها با سایر رنگ‌ها اشاره کرد.

اگر از این رنگ‌ها در طراحی خانه استفاده کردید، در کنار آن از الگوهای مختلف استفاده نمایید. استفاده از الگوها باعث عمق بخشی به فضای اتاق می‌شود. همچنین از ایجاد یکنواختی جلوگیری می‌کند.

رنگ‌های خنثی

استفاده از نور طبیعی

اگر در فضای اتاق مورد نظر پنجره‌ای وجود دارد و نور به اندازه کافی به داخل اتاق می تابد، بهتر است از پرده های تیره و سنگین استفاده نکنید و اجازه دهید نور به داخل اتاق وارد شود.

انجام این کار و در کنار آن استفاه از رنگ‌های روشن باعث می‌شود فضای اتاق بزرگ‌تر از آن چه که هست نمایش داده شود.

نور طبیعی در دکوراسیون

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۷ چیز که نباید در اتاق خواب نگه داریم را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
طراحی دکوراسیون بخش غذاخوری خانه باید به نحوی صورت گیرد که فضایی گرم، صمیمی و دنج برای صرف غذا ایجاد کند.
دکوراسیون فضای غذاخوری

دکوراسیون فضای ناهارخوری به اندازه سایر قسمت‌های خانه از اهمیت بسیاری برخوردار است. اتاق غذاخوری مکانی است که اهالی خانه برای صرف غذا در آن جمع می‌شوند. فاکتورهای بی‌شماری در طراحی دکوراسیون بخش ناهارخوری موثر هستند. در این مطلب از مجله دلتا قصد داریم مهم‌ترین و اصلی‌ترین فاکتورها را در اختیار شما بگذاریم. با ما همراه باشید.

ایجاد فضایی دنج و آرام

استفاده از بافت و پارچه در طراحی دکوراسیون فضای ناهارخوری فضایی گرم و صمیمی ایجاد می‌کند. در تصویر زیر روکش‌های صندلی و پرده پارچه‌ای در کنار رنگ‌های آبی و سفید فضایی بسیار صمیمی، آرام و دوست داشتنی ایجاد کرده است.

چیدمان فضای ناهارخوری

استفاده از تابلوهای هنری

از آثار هنری برجسته با رنگ‌های متضاد برای طراحی دکوراسیون فضای ناهارخوری استفاده کنید. در تصویر زیر رنگ سفید طاقچه و رنگ خاکستری، قهوه‌ای دیوارها باعث شده جذابیت قاب عکس‌ها و تابلوها دوچندان شود.

دکوراسیون ناهارخوری

قفسه‌های دیواری

شکل تکراری کتاب‌ها در قفسه‌های دیواری، الگویی بی‌نظیر در دکوراسیون اتاق ایجاد می‌کند. در تصویر زیر ردیف‌های کتاب در قفسه‌های دیواری، پس زمینه‌ای مناسب برای میز نهارخوری فراهم نموده که زیبایی بی‌نظیری را به نمایش گذاشته است.

قفسه‌ های دیواری

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، برای ایجاد کنتراست در متریال‌های به کار رفته در دکور این اتاق به جای استفاده از چوب در ساخت قفسه از گچ استفاده شده است. برای اینکه دیوارهای خانه را زیبا کنید، مطلب تزیین دیوارهای خانه با ایده‌هایی جذاب را بخوانید.

صندلی مناسب

پیشنهاد ما به شما استفاده از صندلی‌هایی با رنگ روشن است. استفاده از صندلی‌هایی به رنگ‌های روشن، می‌تواند در روشن‌تر نشان دادن فضای مورد نظر کمک کند.

صندلی مناسب ناهارخوری

استفاده صندلی‌هایی که رنگ روشن دارند، تطبیق پذیری بالایی داشته و به راحتی با سایر وسایل هماهنگ می‌شود. استفاده از نمونه طرح‌دار این صندلی‌ها می‌تواند نمای متفاوتی را ایجاد کند.

پرده مناسب

اگر میز خود را در کنار پنجره قرار داده‌اید، استفاده از یک پرده مناسب نکته مهمی است که باید به آن توجه نمایید. از نکات تاثیرگذار در انتخاب پرده مناسب برای این قسمت توجه به نمای میز و صندلی است. اگر صندلی‌ها از طراحی ساده‌ای برخوردار هستند، می‌توانید از انواع مدل پرده طرح‌دار برای طراحی این قسمت استفاده نمایید.

پرده مناسب

برای مثال استفاده از پرده‌ای که در طراحی آن از الگوهای غالب استفاده شده است، می‌تواند گزینه‌ای مناسب در این زمینه باشد. اما در صورتی که برای انتخاب صندلی‌ها از انواع طرح‌دار استفاده کرده‌اید، بهتر است نمونه‌ای از پرده‌های ساده را انتخاب نمایید.

نورپردازی مناسب

استفاده از نورپردازی مناسب نکته مهمی در طراحی دکوراسیون داخلی شناخته می‌شود. از این رو باید در انتخاب وسایل روشنایی مناسب دقت داشته باشید. استفاده از یک لوستر مناسب و نصب آن در بالای میز، بهترین ایده در این زمینه است.

نورپردازی مناسب

پیشنهاد مطالعه: مطلب با این رنگ‌ها خانه خود را دلباز کنید! را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
انتخاب رنگ، باید با توجه به فضایی که می‌خواهید از رنگ مورد نظر در آن استفاده کنید، انجام شود. برای مثال استفاده از رنگ‌های آرام بخش در طراحی اتاق خواب نکته مهمی است که باید به آن توجه نمایید.
رنگ‌های مناسب خانه کوچک

آیا با رنگ‌های مناسب خانه کوچک آشنایی دارید؟ انتخاب رنگ مناسب در طراحی دکوراسیون داخلی بسیار مهم و تاثیرگذار است. اهمیت این موضوع به اندازه‌ای است که استفاده از رنگ یا تغییر آن می‌تواند نمای کلی خانه را بطور کامل تغییر دهد. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی رنگ‌هایی که در بزرگ‌تر نشان دادن فضای کوچک موثر است، خواهیم پرداخت.

بهترین رنگ برای ورودی کوچک

انتخاب طیف مناسبی از رنگ آبی می‌تواند پیشنهاد خوبی برای استفاده در طراحی راهرو و ورودی‌هایی که کوچک هستند، باشد. اگر خانه شما دارای قسمت ورودی جداگانه‌ای است، در انتخاب رنگ آن باید هوشمندانه عمل کنید. چرا که این قسمت اولین قسمتی از خانه است که مهمانان با آن روبه‌رو می‌شوند.

رنگ خانه کوچک

رنگ مناسب برای طراحی اتاق نشیمن کوچک

اگر فضای اتاق نشیمن یا پذیرایی خانه کوچک است پیشنهاد ما استفاده از رنگ خاکستری است. این رنگ در طراحی اتاق نشیمن باید باعث القای گرما در اتاق نشیمن می‌شود. همچنین از تطبیق پذیری بالایی نیز برخوردار است. از این رو استفاده از رنگ خاکستری می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای انتخاب باشد. برای یک چیدمان زیبا در اتاق پذیرایی مطلب ایده‌های چیدمان مبل در اتاق پذیرایی را بخوانید.

انتخاب رنگ در خانه کوچک

رنگ خاکستری نمونه‌ای از رنگ‌های شیک و مدرن شناخته می‌شود. استفاده از آن در طراحی اتاق نشیمن فضایی دنج ایجاد می‌کند. استفاده از طیف روشن این رنگ باعث می‌شود فضای اتاق روشن‌تر و بزرگ‌تر نشان داده شود.

استفاده از این رنگ در کنار طیف گرم رنگ سفید باعث ایجاد نمای زیبایی در اتاق نشیمن شده و در بزرگ‌تر و روشن‌تر نشان دادن نشیمن‌های کوچک نقش بسزایی دارد.

رنگ‌های مناسب در غذاخوری کوچک

انتخاب طیف مناسبی از رنگ نارنجی و استفاده از آن می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای فضای غذاخوری کوچک تلقی شود. استفاده از این رنگ باعث القای انرژی به فضای مورد نظر نیز می‌شود.استفاده از این رنگ تنها برای رنگ آمیزی یکی از دیوارهای اتاق غذاخوری، به عنوان رنگی غالب می‌تواند نتیجه خوبی در پی داشته باشد.

رنگ‌ در غذاخوری کوچک

رنگ‌های مناسب در آشپزخانه کوچک

استفاده از رنگ سفید یکی از بهترین گزینه‌ها در طراحی آشپزخانه‌های کوچک است. استفاده از رنگ سفید یا انواع طیف روشن رنگ‌های خنثی، می‌تواند انتخاب خوبی برای بزرگ‌تر نشان دادن فضای آشپزخانه باشد.

رنگ‌ در آشپزخانه کوچک

نکته مهم، استفاده از میز و صندلی با طیف رنگی هماهنگ در آشپزخانه است. برای جلوگیری از ایجاد یکنواختی در فضای آشپزخانه می‌توانید از انواع المان‌های رنگی استفاده کنید.

رنگ‌های مناسب در اتاق خواب کوچک

استفاده از طیف روشن رنگ‌های خنثی می‌تواند انتخاب مناسبی برای رنگ‌های مناسب خانه کوچک باشد. این رنگ‌ها باعث می‌شوند نور طبیعی به خوبی در اتاق خواب پخش شود.

رنگ‌ در اتاق خواب کوچک

استفاده از رنگ‌های عاجی و کرمی نیز می‌تواند گزینه مناسبی باشد. برای جلوگیری از ایجاد یکنواختی در اتاق خواب استفاده از تابلوهای نقاشی که در آن‌ها از رنگ‌های غالب استفاده شده است، پیشنهاد می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب اشتباهات رایج چیدمان فرش در خانه را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

همچنین بخوانید:

خانه کوچک را چگونه چیدمان کنیم؟

دیوارهایی زیباتر با هزینه‌های کم‌تر

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
فرش با پیوند دادن مبلمان و کفپوش منزل باعث می‌شود فضا هماهنگ ومتحـدتر به‌نظر برسـد. همچنین ابهت و زیبـایی فضا بیشتر شود.
چیـدمان فرش در خـانه

در ایـن مطلـب از مجله دلتا قصـد داریـم به اشـتباهات رایجی که هنگـام چیـدمان فرش در خـانه رخ می‌دهـد بـپردازیم. در این صورت به شـما کمـک کنیم، فرش منـاسب‌تری خریداری کنید و آن را در محل مناسب پهن کنید.

پهن کردن فرش خیلی کوچک

یکی از مشـکلات رایـج افراد، انتخاب ابعاد مناسب فرش در سالن پـذیرایی است. معمولا افراد فرشـی را انتخاب می‌کننـد که بسـیار کوچک است. یکی از نقش‌های مهم فرش در چیدمان خانه‌های ایرانی، ایجاد وحدت بین تمامی عناصـر خانه است. به همین دلیل از انتخاب فرش‌های خیلی کوچک اجتناب کنیـد.

در تصویر زیر چیـدمان اولیه با فرشـی کوچک صورت گرفته و فضا خالی و نامتناسب به‌نظر می‌رسـد.

چیـدمان فرش پذیرایی

در تصویر زیر انتخـاب فرش بزرگ‌تر، ست مبلمـان را هماهنـگ‌تر و چیـدمان آن‌هـا را زیباتر جلوه داده است. پس هنگام انتخاب فرش، دقت کنید ابعاد فرش به صورتی باشد که خانه برهنه و ناقص به‌نظر نرسد. همچنین فرش بتواند نقش خود را به عنوان عنصر انسجام دهنده چیدمان به خوبی ایفا کند.

چیدمان فرش در منزل

پر کردن تمام کف منزل با فرش

یکی از اشتباهات چیـدمان فرش در خـانه پوشاندن کل فضای کف منزل با فرش است. فرش در دکوراسیون عنصری زینتی است و نقش آن با کفپوش و موکت متفاوت است. لذا هرگز کل کف خانه را با فرش نپوشانید و طوری آن را استفاده کنید که عنصری شاخص کننده در دکور منزل شما باشد.

چیدمان فرش

پهن کردن فرش در جهت ناهماهنگ با راستای مبل‌ها

فضاهـای مسـتطیلی راسـتای مشخصـی دارنـد و بهتر است چیـدمان کلی فضـا نیز بـا آن راسـتا همسو باشـد. فضاهای مربعی شـکل، انعطاف بیشتری به شـما می‌دهنـد. اما قاعـدتا بخشـی از فضای آن‌ها برای مسـیر رفت و آمد صـرف می‌شود و فضای باقی مانده مسـتطیلی شکل خواهد بود. باز هم چیدمان مبل‌ها، راستایی خاص در فضا ایجاد می‌کند که بهتر است فرش نیز با این راستا، هماهنگ باشد.

پهن کردن فرش در جهت ناهماهنگ با راستای مبل‌ها

پیشنهاد مطالعه: مطلب جذاب‌ترین ایده‌ها برای طراحی ورودی خانه را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
همواره به یاد داشته باشید که طراحی ورودی خانه نیز به اندازه سایر قسمت‌ها حائز اهمیت است.
طراحی ورودی خانه

زمانی که صحبت از دیزاین خانه به میان می‌آید، بسیاری از ما طراحی ورودی خانه را فراموش کنیم. اگر طراحی قسمت ورودی خانه به درستی انجام پذیرد، به ایجاد انسجام در خانه کمک می‌کند. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکاتی در مورد طراحی ورودی خانه می‌پردازیم که به جذابیت فضای منزل می‌افزاید.

استفاده از رنگ مناسب برای رنگ آمیزی دیوار

تکنیک رنگ آمیزی بهترین و ارزان‌ترین راه برای ایجاد تغییر در دکوراسیون بوده و باعث جلب توجه افراد مختلف می‌شود. به این منظور می‌توانید از تکنیک‌های مختلف رنگ‌آمیزی استفاده کنید.

دکوراسیون ورودی خانه

انتخاب رنگ مناسب را فراموش نکنید. رنگی که برای طراحی ورودی خانه انتخاب می کنید باید با رنگ دیوار سایر قسمت‌های خانه هماهنگی داشته باشد. اگر میزان نور طبیعی قسمت ورودی خانه کم است بهتر است از رنگ‌های روشن برای انجام این کار استفاده نمایید. این کار باعث می شود فضای قسمت ورودی عریض‌تر نشان داده شود.

استفاده از المان‌های طبیعت

با استفاده از طرح‌های گل‌دار، طبیعت را به خانه خود بیاورید. اگر بتوانید یک کاناپه در ورودی خانه قرار دهید، استفاده از یک طرح گل بر روی دیوار و کاناپه می‌تواند تاثیرگذاری زیادی داشته باشد. سعی کنید از کاغذ دیواری‌هایی که طرح آن‌ها شلوغ است، استفاده نمایید.

چیدمان ورودی خانه

نصب یک تابلو بزرگ

با توجه به سلیقه شخصی خود یک اثر هنری زیبا خریداری کرده و با نصب آن به دیوار قسمت ورودی خانه، به طراحی خود هویت ببخشید. استفاده از طرح‌های سیاه و سفید می‌تواند گزینه مناسبی باشد. اما پیشنهاد ما این است که اگر طراحی‌های شاد و سرزنده را ترجیح می‌دهید، به دنبال طرح‌های رنگی باشید.

نصب یک تابلو بزرگ

رنگ دیوار را در نظر گرفته و با توجه به آن قاب و تصویر مورد نظر خود را انتخاب نمایید. استفاده از رنگ سفید درخشان می‌تواند گزینه خوبی باشد. اگر از یک تصویر آبی در کنار این رنگ استفاده نمایید بطور قطع، نمایی چشمگیر ایجاد خواهید کرد.

استفاده از یک طراحی شاد در قسمت ورودی خانه

با استفاده از رنگ زرد و المان‌های چوبی، نمایی از نورخورشید و شادابی و روشنایی آن را به خانه بیاورید. استفاده از رنگ زرد درخشان نمای زیبا و فضایی شاد را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

طراحی شاد در قسمت ورودی خانه

پیشنهاد مطالعه: مطلب پرده آشپزخانه خود را انتخاب کنید! را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
پرده به عنوان یکی از المان‌های تاثیرگذار در دکوراسیون داخلی است. استفاده از این المان تزئینی نه تنها در اتاق نشیمن و اتاق خواب بلکه در طراحی آشپزخانه‌ها نیز بسیار تاثیرگذار است.
انتخاب پرده برای آشپزخانه

انتخاب پرده آشپزخانه ممکن است آخرین گزینه‌ای باشد که به آن توجه می‌شود. بدون شک استفاده از یک پرده مناسب، زیبایی آشپزخانه شما را دو چندان خواهد کرد. در این مطلب از مجله دلتا به بررسی ایده‌هایی در جهت انتخاب پرده برای آشپزخانه می‌پردازیم.

پرده با پارچه سبک

استفاده از انواع پرده‌هایی است که در دوخت آن‌ها از پارچه‌های سبک استفاده شده، برای آشپزخانه مناسب است. آشپزخانه مکانی است که تجمع چربی در آن بسیار بالا است.

از این رو پرده‌ای که برای استفاده در آشپزخانه تهیه می‌شود، باید به‌گونه‌ای باشد که شستشوی آن آسان باشد. برای مثال استفاده از پارچه‌های حریر و کتان می‌توانند انتخاب‌های مناسبی باشند.

پرده مناسب آشپزخانه

پرده‌های رنگی در آشپزخانه

پرده‌های آبی رنگ

استفاده از پرده‌های آبی رنگ با تمامی سبک‌های بکار رفته در آشپزخانه هماهنگی دارد. آبی رنگی تطبیق پذیر است و از زیبایی منحصر به فردی برخوردار است. رنگ آبی از جمله رنگ‌های سرد محسوب شده و در کنار رنگ‌های گرم کنتراست زیبایی ایجاد می‌کند.

پرده آشپزخانه

پرده‌های سبز رنگ

با استفاده از پرده‌های سبز، بهار را به آشپزخانه خود دعوت کنید. رنگ سبز نیز به مانند رنگ زرد باعث ایجاد سرزندگی می شود. استفاده از پرده‌های سبز رنگ باعث می‌شود فضای آشپزخانه روشن‌تر شود.

پرده آشپزخانه

پرده‌هایی با رنگ خنثی

اگر در انتخاب پرده برای آشپزخانه دچار تردید هستید، انتخاب پرده‌هایی با رنگ‌های خنثی می‌تواند بهترین کار باشد. رنگ‌هایی مانند رنگ بژ و قهوه‌ای، طیف‌های گسترده‌ای داشته و کثیفی را نشان نمی‌دهند. استفاده از این رنگ باعث ایجاد توازن میان رنگ‌های تیره بکار رفته در آشپزخانه می‌شود.

استفاده از پرده‌های کلاسیک

همان‌طور که می دانید در طراحی آشپزخانه از سبک‌های مختلف استفاده می‌شود. سبک کلاسیک نمونه‌ای از انواع سبک‌های طراحی است که می‌توان آن‌را در طراحی آشپزخانه مورد استفاده قرار داد. استفاده از پرده کرمی رنگ می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای استفاده در دکوراسیون آشپزخانه باشد.

در انتخاب پرده آشپزخانه کلاسیک، این امکان برای شما وجود دارد که از والان نیز برای تزئین پرده استفاده نمایید. استفاده از پرده‌های کرمی و سفید رنگ نیز می‌تواند گزینه مناسبی برای طراحی آشپزخانه کلاسیک باشد.

انتخاب پرده آشپزخانه

استفاده از پرده‌های مدرن

استفاده از انواع پرده‌هایی که از طیف رنگ‌های تیره برخوردار هستند، گزینه‌ای مناسب برای استفاده در آشپزخانه‌های مدرن شناخته می‌شوند. استفاده از چنین پرده‌ای می‌تواند به نقطه کانونی در آشپزخانه نیز تبدیل شود.

استفاده از پرده‌های مینیمال

  • از ایده‌هایی که می‌توانید در انتخاب پرده آشپزخانه استفاده نمایید، استفاده از یک پرده دو لایه است. این بدان معناست که شما می‌توانید از یک پرده ساده و یک والان طرح‌دار بر روی آن استفاده کنید.
  • از دیگر ایده‌هایی که در انتخاب پرده آشپزخانه استفاده می‌شود، استفاده از والان به تنهایی و بدون پرده‌ای ساده در زیر آن است.
  • استفاده از انواع پردهٰ‌های کرکره‌ای نیز امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است.

پرده‌های مینیمال

استفاده از پرده‌زبرا

پرده زبرا نمونه‌ای از بهترین انواع پرده‌هایی است که می‌توان در آشپزخانه مورد استفاده قرار داد. پرده‌های زبرا انواع مختلفی دارند که می‌توان متناسب با طراحی آشپزخانه نمونه‌ای مناسب از آن‌ها را انتخاب کرد.

استفاده از پرده‌زبرا

پیشنهاد مطالعه: مطلب با کنج‌های خالی خانه خود چه کنیم؟ را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
برای داشتن خانه شیک و مدرن، ایده‌های متنوع و متفاوتی وجود دارد. یکی از آن‌ها ساماندهی کنج‌های خالی خانه است.
دکوراسیون کنج خانه

در هر خانه‌ای معمولا چند کنج خالی پیدا می‌شود. این کنج‌ها فضای کافی برای قرار دادن وسایل اصلی ندارند. همچنین به‌گونه‌ای هستند که نمی‌توان از آن‌ها صرف نظر کرد. این فضاها شاید به ظاهر بی‌استفاده باشند، اما با کمی خلاقیت می‌توان آن‌ها را به فضاهای مفید، کاربردی و زیبا تبدیل کرد. در این مطلب از مجله دلتا به بررسی ایده‌هایی برای دکوراسیون کنج خانه می‌پردازیم.

از شلف‌‌های نردبانی استفاده کنید

دکورهای کوچک چند طبقه‌ای که حالتی نردبانی شکل دارند، یک ایده مناسب برای کنج‌های خالی منزل هستند. با قرار دادن یکی از این مدل‌ها در گوشه فضای پذیرایی، فضایی برای گیاهان آپارتمانی و لوازم دکوری خود خواهید داشت.

این ایده برای اتاق خواب به شما فضایی برای نگه‌داری کتاب و مجلات، لوازم شخصی و وسایل دکوری می‌دهد.

طراحی کنج خانه

گوشه منزل را از گلدان‌ها پر کنید

یکی از ایده‌های ساده و در عین حال کاربردی، پر کردن کنج خالی اتاق با گلدان‌های گل است. از گلدان‌هایی با ارتفاع‌های مختلف استفاده کنید تا گوشه اتاق نشیمن یا پذیرایی شما به یک نقطه کانونی تبدیل شود. حتی می‌توانید چند گلدان را از سقف آویزان کنید و فضای متفاوت‌تری در منزل خود ایجاد کنید.

ایده برای کنج خانه

یک فضای غذاخوری کوچک بسازید

اگر در آشپزخانه خود گوشه‌ کوچک خالی دارید و نمی‌دانید با آن چه کنید، ایده میز ناهارخوری کوچک مناسب شما است. با ساخت یک نیمکت ساده و قرار دادن یک میز کوچک در مقابل آن، فضای کاربردی و جالبی در آشپزخانه خود بسازید.

پیشنهاد می‌کنیم یک میز گرد برای این منظور انتخاب کنید. در صورت لزوم می‌توانید یک یا دو صندلی به این میز ناهار خوری کوچک اضافه کنید.

دکور کنج خانه

فضایی برای مطالعه ایجاد کنید

یکی از ایده‌های پرطرفدار برای دکوراسیون کنج خانه تبدیل کردن آن به فضایی برای مطالعه است. برای این کار به یک صندلی راحتی، یک استند یا میز کوچک برای نگهداری کتاب‌ها و نور کافی احتیاج دارید.

اگر این کنج در کنار کتابخانه شما قرار بگیرد قطعا تجربه بهتری خواهید داشت. با انتخاب یک لوستر ساده و جمع و جور یا یک آباژور پایه بلند، نور کافی برای مطالعه را فراهم کنید.

فضایی برای مطالعه

یک گالری دیواری بسازید

یک گوشه خالی و بی‌استفاده می‌تواند بهترین فضا برای داشتن یک گالری دیواری باشد. تصاویر مورد نظرتان را روی دیوار گوشه منزل نصب کنید. هر بار که چشمتان به گوشه اتاق می‌افتد، خاطرات و اتفاقات خوش برایتان تداعی می‌شود.

با قرار دادن یک صندلی و مبل راحتی، از این فضا برای استراحت روزانه نیز می‌توانید استفاده کنید.

گالری دیواری

شلف‌‌های کنجی را فراموش نکنید

حتی کوچک‌ترین کنج‌های خانه هم می‌توانند به فضایی کاربردی تبدیل شوند. مانند این فضای کنج دیوار و در که با نصب چند شلف کوچک مثلثی شکل به فضایی کاربردی برای نگهداری وسایل تبدیل شده است.

شلف‌‌های کنجی

پیشنهاد مطالعه: مطلب ایده‌های چیدمان مبل در اتاق پذیرایی را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
اتاق پذیرایی و نشیمن کلیدی‌ترین بخش هر خانه‌ای است. چون ساکنین خانه اکثر وقت خود را در این بخش سپری می‌کنند.
چیدمان در اتاق پذیرایی

آیا شما یک اتاق پذیرایی دارید که به نظرتان غیر ممکن است که مبلمان راحتی چندنفره را در آن قرار دهید؟ بسیاری از اتاق‌های پذیرایی طوری طراحی شده‌اند که همه‌ سمت‌های دیوار اتاق توسط ورودی، پنجره و … گرفته شده‌اند. در نتیجه نمی‌توان مبلمان را به خوبی در آن چیدمان کرد. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی حالت‌هایی از چیدمان در اتاق پذیرایی می‌پردازیم که مبلمان چند نفره در آن بکار نرفته است.

حالت اول

در این اتاق پذیرایی، ترکیب یک تخت روزانه و دو صندلی بدون دسته را می‌بینیم. صندلی‌ها در مقابل هم قرار گرفته و در میان آن‌ها یک میز قهوه‌خوری باریک قرار دارد. تخت روزانه به شما فضایی برای دراز کشیدن روی یک بازو را می‌دهد.

چیدمان پذیرایی

حالت دوم

در این چیدمان کلاسیک، چهار صندلی دسته‌دار در یک حالت مورب دور یک میز قهوه‌خوری قرار گرفته‌اند. اغلب افراد می‌ترسند که این حالت را امتحان کنند. این بطور شگفت‌انگیزی کاربردی است. شومینه، پنجره و ورودی نیز آزاد است.

دکوراسیون پذیرایی

حالت سوم

یک میز نوشیدنی مربعی در سمت مورب گوشه‌ها با چهار تا از صندلی‌های با کلاس قرار دارد. میزهای کناری نقاط خوبی برای قرار دادن لامپ‌ها برای روشنایی است.

مزیتی که این حالت از گروه کردن نسبت به یک مبل راحتی دارد این است که افراد وقتی می‌نشینند راحت‌تر صورت همدیگر را می‌توانند ببینند تا وقتی که در کنار هم روی یک مبل راحتی می‌نشینند.

دکور اتاق پذیرایی

حالت چهارم

شاید تجربه این را داشته باشید که  احساس غریبی در اتاق به شما دست بدهد وقتی که واردش می‌شوید با پشت مبل راحتی مواجه می‌شوید.

این جا دوتا تخت روزانه را می‌بینیم که جوری قرار دارند که ورودی به نظر بسته نباشد. این تخت روزانه انتخابی فوق‌العاده برای این اتاق کوچک است تا آن را باز نشان دهد.

حالت چهارم چیدمان پذیرایی

حالت پنجم

در این فضای باریک و بلند، مبل‌ها به صورت مورب در مقابل شومینه چیده شده‌اند. این نوع چیدمان برای پذیرایی مستطیلی شکل مناسب است.

حالت پنجم چیدمان پذیرایی

حالت ششم

اگر تصمیم گرفتید با چهار مبل تکی دکوراسیون را بچینید، لازم نیست همه آن‌ها با هم یک شکل باشند. عوض کردن استایل مبل و فیبر آن این گروه‌بندی را جذاب‌تر می‌کند.

حالت ششم چیدمان

پیشنهاد مطالعه: مطلب تزیین دیوارهای خانه با ایده‌هایی جذاب را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
دیزاین دیوار، یکی از روش‌های محبوب در دکوراسیون داخلی خانه ما ایرانی‌ها است.
دیزاین دیوارهای خانه

از دیوار پشت تلویزیون و تخت خواب گرفته تا دیوار راهرو و راه پله! مطمئنا شما علاقه دارید که حداقل یکی از دیوارها را بصورت خاص دکور کنید. در این صورت جلوه فضای داخلی خانه زیبا می‌شود. از چه روش‌هایی برای تزیین دیوار خانه‌های خود می‌توانید استفاده کنید؟ در این مطلب از مجله دلتا قصد داریم به روش‌های دیزاین دیوارهای خانه بپردازیم.

از شلف و قفسه برای چیدمان دکوری‌ها استفاده کنید!

یکی از راه‌های آسان و مقرون به صرفه برای دیزاین دیوار خانه نصب شلف و قفسه‌های دیواری روی آن است. بعد از نصب آن‌ها، دکوری‌ها، کتاب‌ها و یا گل و گلدان‌ها را رویشان چیدمان کنید. همچنین جلوه‌ای زیبا به اتاق خواب و نشیمن و پذیرایی منزل خود بدهید.

دیزاین دیوار

تابلو یا قاب عکس را برای دکور دیوار انتخاب کنید!

یکی از معمول‌ترین و آسان‌ترین روش هایی که آن را می‌توانید برای دیزاین دیوارهای خانه بکار ببرید، نصب تابلو و قاب عکس است.

در این روش پیشنهاد می‌کنیم که تابلوهای دکوری بزرگ را بالای نقطه کانونی فضا، مثل دیوار شومینه، دیوار پشت مبل سه نفره پذیرایی و یا دیوار پشت تاج تخت قرار دهید تا بیشتر در فضای داخلی جلوه کنند.

نکات بیشتر در مورد نحوه چیدمان تابلو را در مطلب نکاتی در مورد چیدمان تابلو را بخوانید.

دکور دیوار

گلدان‌های دیواری و یا استند مخصوص گلدان بخرید!

این روش مخصوص کسانی است که عاشق گل و گیاه هستند. باید بدانید که گل و گیاه از اجزای جدا نشدنی یک دکوراسیون داخلی ایده آل، به حساب می‌آیند. همچنین طراوت و تازگی به منزل شما می‌دهند.

پس می‌توانید از گلدان دیواری و آویز و یا استند مخصوص آن‌ها برای دکور روی دیوار استفاده کنید.

دکوراسیون دیوار

دیوارهای منزل را آینه کاری کنید!

از نظر من همیشه نباید تزئینات دیوار خانه‌ها، مثل تابلو، جلوه‌ای ثابت داشته باشد. در واقع جلوه سطحی از دیوارتان به کمک آینه، می‌تواند پویا باشد. البته به غیر از این ویژگی خاص، آینه فضای داخلی مد نظر شما را روشن و دلباز هم می‌کند. اما در استفاده از آن باید سبک طراحی منزل خود را در نظر داشته باشید.

دیوارهای منزل را آینه کاری کنید!

دیوارها را با برچسب یا استیکر دیواری دیزاین کنید!

مزیت استیکر دیواری نسبت به پوستر و کاغذ دیواری، آسان بودن نصب و کندن آن است. شما می‌توانید در مدت کوتاه از طرح‌های دکوری دیگری برای دیوارها استفاده کنید و به فضای خانه خود تنوع دهید.

برچسب یا استیکر دیواری

برای خانه‌های سنتی، بشقاب دیوارکوب بخرید!

اگر عاشق هنر اصیل ایرانی هستید و علاقه دارید خانه‌تان فضای سنتی قدیم را داشته باشد، بشقاب‌های دیوارکوب، بهترین گزینه برای تزیین دیوارها هستند.

این روش برای دکوراسیون‌های سنتی بسیار مناسب است. بهتر است آن را در منازل مدرن و امروزی بکار نبرید.

بشقاب دیوارکوب

دیوارها را با طرح‌های خاص نقاشی کنید!

حتما لازم نیست که دیوارها یکرنگ و یکنواخت نقاشی شوند و یا با کاغذ دیواری طرح‌دار شوند. می‌توانید به کمک شابلون‌های مخصوصِ نقاشی، طرح مدنظر خود را روی دیوار بیندازید و آن را دیزاین کنید.

طرح‌های خاص نقاشی روی دیوار

پیشنهاد مطالعه: مطلب با این ترفندها، اتاق خواب همیشه مرتب می‌ماند! را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
بی‌نظمی دشمن آرامش است. وقتی یاد همه چیزهایی که در اطراف شما هستند می‌افتیم ، می‌دانیم سخت است که به خواب با کیفیت بروید.
اتاق خواب نامرتب

کمد یکی از الزامی‌ترین وسایل هر خانه‌ای محسوب می‌شود. در آپارتمان‌های کوچک امروزی به دلیل کمبود جا و مسائل دیگر این وسیله پرکاربرد برایشان تعبیه نشده است. اگر شما هم با اتاق خواب نامرتب مواجه هستید با این مطلب از مجله دلتا همراه باشید. در ادامه با ایده‌های طبقه‌بندی و نظم‌دهی لوازم و وسایل آشنا می‌شوید.

استفاده از نردبان

شاید این ایده برای دکوراسیون اتاق خواب نامرتب کمی غیر معمول به نظر برسد، اما می‌توانید به سادگی با کمک یک نردبان قدیمی و چند تخته، یک رگال برای خودتان بسازید و به لباس‌ها و وسایل خود نظم و ترتیب ببخشید.

در این صورت خود لباس‌ها، کفش‌ها و وسایل دیگر به عنوان یک عنصر دکوراتیو عمل می‌کنند. حتی چیدمان و رنگ آن‌ها نیز می‌تواند در دکوراسیون اتاق خواب نقش موثری ایفا کند.

 چیدمان اتاق خواب بدون کمد

استفاده از گوشه دیوار

شما هم می‌توانید از فضاهایی مانند گوشه دیوارها برای اتاق خواب بدون کمد خود، کمد بسازید! حتی می‌توانید برای این فضا درب قرار دهید و به سادگی یک کمد لباس برای خودتان بسازید.

استفاده از استند نردبانی

برای طبقه بندی و نظم‌دهی به کفش‌های خود از یک استند نردبانی استفاده کنید. با این کار ظاهر مرتب و چهره خاصی به دکوراسیون اتاق خود می‌دهید.

استفاده از پرده

کافی است بخشی از دکوراسیون اتاق خواب خود را رگال قرار دهید. سپس با کمد یک پرده سقفی بلند آن را پنهان کنید و یک کمد لباس منحصر به فرد داشته باشید. پرده‌های بلند باعث بلندتر دیده شدن سقف و بزرگ‌تر جلوه کردن فضای شما می‌شوند.

 اتاق خواب بدون کمد

استفاده از جا کفشی

ممکن است که شما کفش زیاد داشته باشید و اتاق خواب شما بدون کمد باشد. بهترین ایده برای شما انتخاب یک جاکفشی است. با کمک این جاکفشی به سادگی به فضای اتاق خود نظم می‌بخشید. ظاهر اتاق خواب بدون کمد خود را منحصر به فرد خواهید کرد.

درها را فراموش نکنید

آویزهای لباس را در پشت اتاق خواب و درهای کمد خود نصب کنید و از آن‌ها برای آویزان کردن حوله ، ژاکت ، کیف پول ، روسری ، کلاه و کمربند استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب با کم‌ترین هزینه خانه خود را زیباتر کنید را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
شما می‌توانید با استفاده از نکات کلیدی و بسیار ساده، خانه‌ای زیبا با دکوراسیون شیک و جذاب داشته باشید که در آن احساس آرامش نمایید.
اجرای دکوراسیون با بودجه کم

بسیاری از ما تصور می‌کنیم که برای داشتن خانه‌ای زیبا باید بودجه زیادی را در نظر بگیریم. همچنین لوازم مجلل و گران قیمتی را خریداری کنیم. اما حقیقت این است که این تصور، ذهنیتی اشتباه بشمار می‌رود. بدون صرف هزینه‌های زیاد نیز می‌توانید خانه خود را به فضایی زیباتر تبدیل کنید. اما چگونه؟ برای این که بدانید چگونه می‌توانید اجرای دکوراسیون خانه با بودجه کم داشته باشید با مجله دلتا همراه باشید.

بر روی اشیاء زیبا سرمایه گذاری کنید!

بر روی مبلمان و وسایلی که در طراحی و دکوراسیون خانه تفاوت ایجاد می‌کنند، سرمایه گذاری کنید. برای مبلمان، مدل‌هایی کاربردی که نیازهای شما را برطرف می‌کنند را انتخاب کنید. در کنار ویژگی کاربردی اشیاء و مبلمان، مدل‌هایی را خریداری کنید که کاربرد بیشتری داشته باشند.

اجرای دکوراسیون ارزان

با انتخاب اکسسوار و اشیاء کاربردی و زیبا، به جای خرید چندین اکسسوار معمولی، صرفه جویی بیشتری در بودجه انجام می‌شود. همچنین تاثیر قابل توجه‌تری در فضای زندگی شما ایجاد می‌شود.

طراحی داخلی مینیمال

اکنون زمان آن رسیده است که لوازم و اشیائی که از آن‌ها استفاده نکرده‌اید را از خانه حذف کنید. برای ایجاد فضایی دلباز و فرح‌بخش، بهتر است طراحی فضا را به شکلی هوشمندانه و کاربردی انجام دهید.

اجرای دکوراسیون کم هزینه

اگر فکر می‌کنید که ایجاد فضایی راحت و کاربردی در مکانی که دارای متراژ کوچک است کار غیر ممکنی است، کاملا در اشتباه هستید. به شکل مینیمال فکر کنید و چیدمانی ایجاد کنید که باعث ایجاد سردرگمی و شلوغی در فضا نشود. همین روش ساده می‌تواند جلوه‌ای زیبا و مدرن به محیط زندگی شما ببخشد.

اشیاء کمتر در دکوراسیون داخلی منزل

فراموش نکنید که هر چه از اشیاء بیشتری استفاده کنید، چیدمان فضا سخت‌تر می‌شود. برای ایجاد فضایی فرح بخش‌تر لازم است که محل قرارگیری مبلمان و وسایل را مورد بررسی قرار دهید. تلاش کنید تا با کم‌تر کردن لوازم موجود و با استفاده از اشیاء محدودتر، چیدمانی زیبا انجام دهید.

اشیاء کمتر در دکوراسیون داخلی

عناصر دکوراتیو کلاسیک و یا مدرن!

برخی از پوشش‌هایی که از سقف خانه گرفته تا کفپوش و دیوارها بکار برده می‌شوند، دارای ویژگی‌های کلاسیک هستند. در طراحی خانه خود می‌توانید از عناصر دکوراتیو کلاسیک بهره‌مند شوید. همچنین می‌توانید با استفاده از مبلمان مدرن، فضایی متفاوت ایجاد کنید.

عناصر دکوراتیو کلاسیک و یا مدرن!

به جزئیات توجه کنید

برای اجرای دکوراسیون با بودجه کم عناصر زیبایی بخش را در کنار یکدیگر قرار دهید، باید به جزئیات توجه داشته باشید. با استفاده از عناصر دکوراتیو یا قاب عکس‌ها و تابلوها برای تزئین دیوارها، می‌توانید با هزینه کم، فضای یک مکان را بطور کامل تغییر دهید.

به جزئیات توجه کنید

همچنین با استفاده از سیستم روشنایی مناسب نیز می‌توانید به فضایی زیبا و فرح‌بخش دست پیدا کنید. نکته مهم این است که جزئیات را به درستی مورد توجه قرار دهید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب سقف کوتاه خانه را بلندتر نشان دهید! را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 177
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
طراحی خانه‌هایی که سقف کوتاهی دارند بعنوان امری چالش برانگیز برای طراحان داخلی تلقی می‌شود. سقف کوتاه بر افراد تاثیر منفی گذاشته و باعث ایجاد گرفتگی محیط می‌شود.
سقف کوتاه خانه

در برخی از خانه‌ها نیز سقف‌ها از ارتفاع استاندارد کوتاه‌تر است و فضای موجود بسیار تنگ و فشرده بنظر می‌رسد. اگر یک سقف کمتر از ۲.۵ متر ارتفاع داشته باشد، باعث می‌شود تا احساس کنید که دیوارهای موجود در خانه به شما فشار وارد می‌کنند. اگر شما نیز در خانه‌ای با سقف کوتاه زندگی می‌کنید، با مجله دلتا همراه باشید تا با ترفندهای بلندتر نشان دادن سقف کوتاه خانه آشنا شوید.

رنگ سقف‌های کوتاه را بر روی دیوارها ادامه دهید

اولین روشی که می‌توانید بکار ببرید این است که رنگ سقف را بر روی دیوارها ادامه دهید. این روش در مورد ایجاد خطای دید در مرزهای موجود سقف، روشی بسیار کارآمد است.

 ایده برای سقف‌های کوتاه

اما به چه میزان باید این رنگ را ادامه داد؟ برای این منظور می‌توانید یک سوم و یا حتی یک دوم دیوار را در نظر گرفته و رنگ سقف را بر روی آن ادامه دهید. اگر این کار هماهنگ با سلیقه شما نیست، می‌توانید تنها ۱۰ سانتی متر از دیوار را در نظر گرفته و رنگ سقف را بر روی آن امتداد دهید.

مبلمانی با ارتفاع کوتاه

اگر در مبلمان، مدل‌هایی با ارتفاع کوتاه‌تر را انتخاب کنید، به نوعی خطای دید ایجاد شده و سقف از آن‌چه که هست بلندتر احساس می‌شود. ویژگی دیگر مبلمان کوتاه این است که اگر در مقابل پنجره‌ها قرار بگیرند، مانع از ورود نور طبیعی به داخل خانه نخواهند شد.

برای اینکه مبل خانه خود را به درستی انتخاب کنید، مطلب کدام مبل مناسب دکور خانه شماست؟ را بخوانید.

سقف های کوتاه

طراحی‌های عمودی را بکار ببرید

استفاده از تزئینات و چیدمان‌های عمودی بر روی دیوار باعث می‌شود تا سقف از آنچه که هست بلندتر دیده شود. برای این منظور می‌توانید از یک کتابخانه عمومی استفاده کنید. همچنین شلف‌ها، قفسه‌های دیواری، قاب عکس‌ها و تابلوها را به شکل عمودی بر روی دیوار نصب کرده و تا سقف آن‌ها را ادامه دهید.

طراحی‌های عمودی

از پرده‌ها کمک بگیرید

پرده‌ها را به چوب پرده‌هایی آویزان کنید که به سقف متصل می‌شوند. یا در نزدیک‌ترین فاصله به سقف آن‌ها را نصب کنید. این‌گونه چشم بیننده دچار خطای دید شده و پنجره و ارتفاع سقف را از آن‌چه که هست بزرگ‌تر احساس خواهید کرد. ارتفاع پرده نیز در این مورد بسیار تاثیرگذار خواهد بود. به همین دلیل بهتر است که ارتفاع پرده ها را از سقف تا کف زمین در نظر بگیرید.

از پرده‌ها کمک بگیرید

استفاده از خطوط عمودی

بدون شک یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین راه‌ها برای بلندتر نشان دادن سقف، استفاده از خطوط و طرح‌های عمودی بر روی رنگ دیوار و یا استفاده از کاغذ دیواری است. خطوط عمودی بدون استثنا در هر مکانی باعث می‌شوند تا ارتفاع آن مکان بلندتر از آن‌چه که هست دیده شود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب اصول انتخاب رومیزی برای میز غذاخوری را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
شاید رومیزی از کوچک‌ترین انتخاب‌ها باشد، اما این از میزان اهمیتی که در دکوراسیون منزل دارد، چیزی کم نمی‌کند.
رومیزی ناهار خوری

یکی از مهم‌‌ترین بخش‌های دکوراسیون غذاخوری انتخاب رومیزی ناهارخوری است. این موضوع می‌تواند در زیبایی دکوراسیون این فضا نقش به‌سزایی داشته باشد. برای انتخاب رومیزی مناسب، باید نکاتی را در نظر بگیرید. این نکات عبارتند از: اندازه، شکل، رنگ. در این نوشتار از مجله دلتا تصمیم داریم به این موضوع بپردازیم. همچنین انواع رومیزی برای میز غذاخوری را معرفی می‌کنیم.

اندازه و شکل رومیزی

قبل از هر چیز باید اندازه و شکل میز غذاخوری را به طور دقیق در نظر بگیرید. معمولا میزهای غذاخوری در قالب یکی از شکل‌های مستطیل، بیضی، دایره و مربع است. این مسئله تاثیر بسیار زیادی در انتخاب رومیزی غذاخوری مناسب دارد.

برای اولین مرحله در انتخاب رومیزی باید میز ناهارخوری خود را اندازه بگیرید. معمولا استانداردی که برای رومیزی‌ها در نظر گرفته می‌شود به گونه‌ای است که از هر طرف میز حدودا ۲۰ تا ۲۵ سانتی‌متر آویزان باشد. در این صورت نمای کلی میز و رومیزی بسیار زیباتر می‌شود.

رومیزی نخی

جنس مناسب برای رومیزی میز ناهارخوری

رومیزی غذاخوری در معرض لکه‌های بسیاری قرار می‌گیرد. باید در انتخاب جنس رومیزی دقت بالایی را به کار ببرید. ماندگاری بعضی از لکه‌ها روی پارچه و پاکسازی سخت آن‌ها باعث می‌شود، عمر مفید رومیزی خیلی زود به پایان برسد.

رومیزی

پارچه لینن برای رومیزی

می‌توان گفت که هیچ پارچه‌ای به اندازه پارچه‌های لینن نمی‌تواند برای مهمانی‌ها مناسب باشد. این نوع پارچه‌ها از الیاف درخت کتان تهیه می‌شوند و الیاف بلندتری نسبت به پارچه‌های پنبه‌ای دارند. به همین دلیل است که مقاومت بالاتری از خود نشان می‌دهند.

پارچه نخی برای رومیزی

پارچه‌های نخی می‌توانند به راحتی تنوع رنگی بالایی را به وجود آورند. این نوع پارچه‌ها نگه‌داری و مراقبت بسیار ساده‌ای دارند و می‌توانید آن‌ها را در ماشین لباسشویی قرار دهید.

رومیزی غذاخوری

رومیزی با پارچه پلی‌استر

در نهایت می‌توان به پارچه‌های ترکیبی نخ و پلی‌استر اشاره کرد که دوام و مقاومت بالایی دارند. در عین حال می‌توانند ظاهری مشابه با پارچه‌های نخی داشته باشند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب با این رنگ‌ها اتاق خواب خود را بزرگ کنید! را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
با رنگ آمیزی دیوارها و سقف به رنگ‌های ملایم، فضا را مینیمال کنید. استفاده از رنگ سفید و طیف‌های آبی در اتاق‌هایی که کفپوش چوبی یا لوازم چوبی دارند نتیجه بی‌نظیری دارد.
انتخاب رنگ در اتاق خواب

انتخاب رنگ در اتاق خواب برای دکوراسیون اتاق‌های کوچک عاملی تاثیرگذار است. می‌توان رنگ سفید را برای تمام دیوارها و اکثر مبلمان و وسایل بکار برد. این توصیه به مذاق دوستداران فضاهای پر از رنگ و انرژی خوش نمی‌آید. شما هم اتاق کوچکی دارید و در عین حال که دوست دارید فضا بزرگ و روشن به نظر برسد؟ از توصیه‌های زیر استفاده کنید و رنگ‌ها را به اتاق کوچک خود بیاورید. با مجله دلتا همراه باشید.

رنگ آبی فیروزه‌ای

در تصویر زیر اتاقی را مشاهده می‌کنید که یک دیوار به رنگ آبی فیروزه‌ای دارد. این رنگ فضا را روشن و پر نور نشان می‌دهد. هم با دکوراسیون سنتی و هم با چیدمان مدرن همخوانی دارد. پس با هر نوع وسایل و چیدمانی به راحتی می‌توانید از این رنگ استفاده کنید.

رنگ اتاق خواب

رنگ صورتی

برای انتخاب رنگ در اتاق خواب می‌توانید رنگ صورتی را امتحان کنید. اگر از صورتی کمرنگ مانند تصویر زیر استفاده کنید، می‌توانید تمام دیوارهای اتاق خود را به این رنگ در آورید. شاید به نظر بسیار روشن و کمرنگ بیاید، اما اتاق خواب شما را به اتاقی گرم و پر از آرامش تبدیل می‌کند. اگر می‌خواهید از تنالیه های پر رنگ‌تر رنگ صورتی استفاده کنید، تنها یک دیوار را به رنگ صورتی درآورید.

رنگ در دکوراسیون اتاق خواب

رنگ سبز

استفاده از رنگ‌های جسورانه و پر رنگ برای اتاق کودک، فضا را شاد و پر انرژی می‌کند. می‌توانید یکی از دیوارهای اتاق خود را به رنگ سبز در آورید. این کار نه تنها فضا را کوچک نشان نمی‌دهد، بلکه باعث می شود کودکان شما حس بهتری در اتاق خواب خود داشته باشند.

رنگ سبز

رنگ آبی لاجوردی

این روزها رنگ آبی لاجوردی را کمتر در دکوراسیون خانه‌ها می‌بینید. آبی لاجوردی با اینکه رنگی پر انرژی است فضا را روشن و پر نور نشان می‌دهد و برای فضاهای کوچک مناسب است. با انتخاب این رنگ برای اتاق خواب خود تازگی و سرزندگی را به اتاق خواب کوچک خود هدیه کنید.

رنگ آبی لاجوردی

پیشنهاد مطالعه: مطلب مبل مناسب با دکور خانه شما کدام است؟ را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

همچنین بخوانید:

ترفندهای استفاده از رنگ سبز در اتاق خواب

۵ رازی که اتاق خواب شما را متحول می‌کند!

نکاتی برای انتخاب کفپوش اتاق خواب

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
طبیعی است که انتخاب مبلمان به همین سادگی‌ها صورت نمی‌گیرد و نیازمند رعایت و توجه به نکات بسیاری خواهد بود.
انتخاب مبلمان منزل

انتخاب مبلمان منزل یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین کارها در طراحی دکوراسیون داخلی و چیدمان منزل به حساب می آید. به همین دلیل هم هست که به نوعی می توان مبلمان را قلب چیدمان هر منزلی دانست و از آن به عنوان عضو اصلی دکوراسیون نشیمن یاد کرد. با مجله دلتا همراه باشید.

انتخاب مبلمان متناسب با متراژ خانه

برای انتخاب مبلمان دکوراسیون منزل کوچک باید به سراغ مدل‌هایی بروید که جمع و جورتر هستند. این یعنی دسته‌های ظریف و نسبتا کوتاه، پشتی‌های کوتاه، پهنای کم مبل و… باید از ویژگی‌های اصلی مبلمان مورد نظر شما باشند. معمولا مبلمان مدرن و راحتی در چنین شرایطی از بهترین انتخاب‌ها بشمار می‌آیند. اگر از طرفداران سبک کلاسیک هستید، مدل‌هایی متناسب با ابعاد نشیمن خود را انتخاب کنید.

 مبلمان مناسب منزل

انتخاب کاربری مبلمان

شما باید در زمان خرید مبلمان خود بطور قطع بدانید که تصمیم دارید از این مبلمان در چه فضایی استفاده کنید. طبیعی است که شرایط انتخاب مبلمان راحتی نشیمن با مبلمان لوکس و رسمی دکوراسیون پذیرایی بسیار متفاوت خواهد بود. معمولا مبلمان راحتی به لحاظ استفاده بالا و رفت و آمد بسیار در نشیمن، سادگی خود را حفظ کرده و از متریال باکیفیت تری ساخته می شوند تا دوام و مقاومت طولانی تری داشته باشند.

مطالب بیشتر در مورد انتخاب مبل راحتی را در مطلب ۳ نکته مهم در انتخاب مبل راحتی که باید بدانید! بخوانید.

انتخاب مبل مناسب

رنگ مناسب مبلمان

  •  نکته‌ای که در این رابطه باید ذکر کرد این است که رنگ مبلمان نیز تا حدود بسیار زیادی به ابعاد خانه شما بستگی خواهد داشت.
  • انتخاب رنگ مبلمان نیز کاملا به شرایط موجود در خانه و همین طور سلیقه شما بستگی خواهد داشت.
  • نکته دیگری که در رابطه با رنگ مبلمان می‌توان گفت، برقراری تناسب و هارمونی مبلمان با سایر رنگ‌های موجود در خانه است.

انتخاب مبل خانه

پارچه مناسب مبلمان

بخش مهم دیگری که باید در خرید مبلمان خود در نظر داشته باشید توجه به جنس روکش و پارچه مبلمان شماست. این موضوع نیز کاملا به سبک زندگی شما بستگی خواهد داشت. برای مثال اگر در خانه شما رفت و آمد زیادی وجود دارد. حتی فرزند کوچک یا حیوان خانگی دارید بهتر است که به سراغ مبلمانی با پارچه‌هایی بروید که علاوه بر آنکه لکه گیری کمی دارند، مو و پرز کمی را نیز به خود می‌گیرند.

مطالب بیشتر در مورد پارچه مبلمان را در مطلب انتخاب پارچه مناسب برای مبلمان بخوانید.

پارچه مناسب مبلمان

سبک مبلمان

طبیعی است که مبلمان منزل شما به عنوان موثرترین عضو در انتخاب و تعیین سبک دکوراسیون منزل شناخته می‌شود. برای مثال اینکه شما با انتخاب مبلمان کلاسیک و قرارگیری آن در کنار فرش‌هایی مدرن بخواهید فضای خانه خود را زیباتر کنید اشتباه محض خواهد بود، چرا که در این شرایط نه تنها زیبایی و تناسبی را در خانه تان شکل نمی دهید، بلکه باید اعتراف کنیم که هزینه ای را که صرف خرید این وسایل می کنید نیز هدر خواهید داد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب روشنایی به همراه زیبایی در خانه شما را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
برای داشتن خانه‌ای گرم و صمیمی به یک آشپزخانه با دکوراسیون کاربردی و زیبا نیاز دارید. در این مطلب درباره اصول اولیه چیدمان و دکور آشپزخانه بیشتر خواهیم خواند.
دکور آشپزخانه

اگر می‌خواهید که آشپزخانه‌ای بی نقص داشته باشید، ایده‌های دکوراتیو آسان و کارآمد می‌توانند به شما کمک کنند. با توجه به نکات کلیدی که در طراحی دکور آشپزخانه وجود دارد می‌توانید به آشپزخانه‌ای دست پیدا کنید که به شما حس غرور و زیبایی بدهد. همچنین از آشپزخانه به عنوان بخشی از محیط زندگی خود برای پذیرایی از مهمان‌ها استفاده کنید. با مجله دلتا همراه باشید.

ایده‌های دکوراتیو برای آشپزخانه‌ای دلباز

آشپزخانه را به‌گونه‌ای طراحی کنید که دلباز و فرح بخش باشد.

  • برای این منظور ابتدا باید رنگ‌های روشن را انتخاب کنید.
  • رنگ سفید و تنالیته‌های متنوع آن را انتخاب کنید.

آشپزخانه‌ای که رنگ سفید در آن به عنوان رنگ غالب بکار برده شود. همچنین رنگ‌های سایر لوازم با رنگ سفید هماهنگی داشته باشد. هم مکانی دلباز و روشن خواهد بود و هم فضایی بسیار آرامش بخش ایجاد خواهد کرد.

طراحی دکور آشپزخانه

سیستم روشنایی مناسب

نورپردازی آشپزخانه نیز به اندازه رنگ آن اهمیت دارد. سیستم روشنایی و لوستری که در طراحی دکور آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد باید بتواند تمام نقاط آشپزخانه را به یک میزان روشن کند. همچنین شدت نور آن نیز باید به اندازه‌ای باشد که به سلامت چشم‌ها آسیب وارد نکند. با توجه به این نکات می‌توانید سیستم نورپردازی مناسبی را در محیط آشپزخانه ایجاد کنید. زمانی که بتوانید یک سیستم نور پردازی کافی را در آشپزخانه طراحی کنید، به مکانی بی‌نقص و زیبا دست پیدا خواهید کرد.

دکوراسیون آشپزخانه

کنتراست رنگ‌های متضاد در آشپزخانه

در دکوراسیون آشپزخانه می‌توانید از رنگ‌های متضاد استفاده کنید. فراموش نکنید که برای این که در این مکان میان رنگ‌ها کنتراست ایجاد کنید. باید از رنگ‌های متضاد به میزان متعادل استفاده کرده و از به کار بردن رنگ‌های متعدد و بیش از حد دوری کنید. مطالب بیشتر در مورد رنگ آشپزخانه را در مطلب انتخاب رنگ آشپزخانه بخوانید.

چیدمان آشپزخانه

کاشی‌های آشپزخانه

برای دیوار و فضای خالی که میان کابینت‌های بالا و پایین باقی می‌ماند از کاشی‌های رنگی، جذاب و زیبا استفاده کنید. کاشی‌ها از جمله عناصر دکوراتیو و کاربردی آشپزخانه هستند. این عناصر می‌توانند انرژی مثبت به فضا ببخشند و باعث ایجاد حس شادی در انسان شوند. با انتخاب کاشی‌هایی رنگی و طرح‌های هماهنگ با کلیت طراحی آشپزخانه، ظاهری زیبا و دلنشین به آن بدهید.

کاشی آشپزخانه

پیشنهاد مطالعه: مطلب روشنایی به همراه زیبایی در خانه شما را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
نورپردازی مناسب به معنای روشن کردن تمام بخش‌های خانه نیست. نورپردازی خوب، با ترکیب سایه و نور، فضای جذابی ایجاد کرده و همه چیز به طور واضح در اتاق نمایش داده شود.
نورپردازی منازل مسکونی

توجه به نورپردازی منازل مسکونی می‌تواند سبب شود تا شما از وجود دیزاین منزل خویش به خوبی لذت ببرید. یکی از عوامل تاثیرگذار در نورپردازی خانه‌ها، علاوه بر وجود چراغ‌های رنگی در دل سقف‌ها، وجود آباژورها هستند. امروزه طرح‌ها و مدل‌های خارق العاده‌ای از آن‌ها تولید و روانه بازار شده‌اند. با مجله دلتا همراه باشید.

توجه به نکات ظریف در دکوراسیون

یکی از ابزارهای نورپردازی در منازل مسکونی را می‌توان استفاده از آباژورهای تزئینی و بسیار شیک قلمداد نمود. شما می‌توانید از وجود آن‌ها در کنار لامپ‌های رنگی و سایر وسایل منزل خویش به خوبی بهره‌مند شوید.

آباژورهای مختلفی امروزه تولید و روانه بازار شده‌اند. شما می‌توانید هر یک از آن‌ها را خریداری کنید. بنابراین در اتاق خواب و پذیرایی خود به عنوان بخشی از دکوراسیون داخلی خود از آباژورها استفاده کنید.

نورپردازی منازل مسکونی به منظور حس آرامش و نشاط

نورپردازی منازل مسکونی و بکارگیری آباژور و لامپ‌های رنگی در دل سقف و سیستم‌های روشنایی دیگر، حس گرمابخشی را درون منازل به وجود می‌آورد.

هر یک از این موارد می‌تواند از جمله عوامل جذاب در تزئین دیزاین منزل شما شود. آباژورها نیز در این بین نقش تعیین کننده‌ای در نورپردازی منازل مسکونی دارند. در ادامه درخصوص جدیدترین آباژورهای تزئینی نیز سخن به میان خواهد آمد.

نورپردازی منازل

معرفی آباژورهای جدید هدیه‌ای به نورپردازی منازل شما

آباژورها علاوه بر کمک به نورپردازی ساختمان‌ها، نقش انکارناپذیری در دیزاین منازل مسکونی دارند. به‌گونه‌ای که شما می‌توانید با خرید هر یک از مدل‌های جدید و برجسته آباژورها، تغییری در سبک زندگی خود بوجود آورید. آباژورهای رومیزی از جمله گزینه‌های پیش روی شما روی میز کنسول، به منظور تزئین دکوراسیون داخلی منزل به حساب می‌آید.

شما بسته به سبک زندگی خود می‌توانید هر یک از این آباژورها را خریداری کرده و تغییری اساسی را در منزل خود پدید آورید.

آباژورهای ایستاده، چوبی، شیشه ای، لاکچری، والتر و… تنها بخشی از انواع این وسایل هستند که ضمن زیبایی، نقش تعیین کننده‌ای در نورپردازی منزل شما دارند.

نورپردازی خانه

آباژورها؛ آویزی در گوشه اتاق شما

آن‌چه به غیر از مسئله نورپردازی در آباژورها مهم و قابل توجه است؛ این مسئله است که اگر آباژورها را در پذیرایی منزل خویش مورد استفاده قرار می‌دهید؛ باید آن‌ها را با مبلمان خود ست کنید.

بهتر است ضمن نورپردازی در هنگام شب با فضا و محیط اتاق خواب شما هماهنگ بوده و حس زیبایی و خارق العاده را در شما طنین انداز کنند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ایده‌هایی جذاب برای چیدمان مبل منزل را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
با توجه به کوچک شدن متراژ منازل، استفاده از مبلمان نیم ست در نشیمن منازل مورد استقبال قرار گرفته است. البته مبلمان نیم ست علاوه بر استفاده در پذیرایی کوچک منازل کاربردهای دیگری نیز دارد.
مبلمان نیم ست

مبلمان نیم‌ست مدرن، انتخاب خیلی‌ها بوده و هست. چون هم برای خانه‌های بزرگ مناسب است و هم به کار خانه‌های کوچک می‌آید. از طرفی چیدمان راحتی دارد و از نظر ترکیب رنگ هم که بسیار متنوع است. در این مقاله با مجله دلتا همراه شوید تا به شما کمک کنیم در هنگام خرید مبلمان مدرن نیم‌ست انتخاب راحت‌تر و بهتری داشته باشید.

مبلمان مدرن نیم‌ست چه کاربردهایی در دکوراسیون دارد؟

با توجه به کوچک شدن متراژ منازل، استفاده از مبلمان نیم‌ست در نشیمن منازل مورد استقبال قرار گرفته است. البته مبلمان نیم‌ست علاوه بر استفاده در پذیرایی کوچک منازل کاربردهای دیگری نیز دارد. بطور مثال در منازل بزرگ که با یک ست مبل کلاسیک یا مبلمان استیل هم چیدمان شده است، می‌توان برای قسمت تی وی روم از یک مبل نیم‌ست مناسب استفاده کرد.

مبلمان نیم ست

انتخاب رنگ و طرح مبلمان نیم‌‌ست

نکته‌ دیگری که در خرید یک مبل نیم‌ست برای منزلتان باید درنظر بگیرید، انتخاب رنگ مبل است. انتخاب رنگ پارچه و چوب مبل در منازل کوچک بسیار مهم است. اگر عاشق رنگ‌های تیره و جیغ هستید از این علاقه صرف نظر کنید. زیرا مبلمان با رنگ تیره منزل کوچک شما را کوچک‌تر از قبل جلوه می‌دهد.

پیشنهاد ما به شما این است که از یک رنگ روشن یا خنثی برای کاناپه مبل استفاده کنید. سپس روی آن کوسن‌هایی با رنگ‌های تیره و مورد علاقه‌تان چیدمان نمایید. علاقه‌ خود به رنگ‌های جیغ و تیره را در لوازم اطراف مبلمان مانند اکسسوری‌ها و یا کوسن به کار ببرید.

مبلمان مدرن

چیدمان مبل مدرن نیم‌ست چگونه است؟

کاربرد مبلمان نیم‌ست مدرن فقط محدود به خانه‌هایی با متراژ کوچک نمی‌شود. اگر شما خانه‌ای بزرگ دارید، می‌توانید قسمت‌های مختلف آن را با مبلمان نیم‌ست چیدمان کنید. اما یک نکته مهم وجود دارد! و آن اینکه باید با توجه به متراژ هر فضا، مبلمان مناسب را برای بهترین چیدمان انتخاب کنید.

مثلا می‌توانید از یک دست مبلمان نیم‌ست سه نفره (یک مبل دو نفره و یک مبل تک نفره)، یا از یک دست مبلمان نیم‌ست چهار نفره و یا حتی از دو تا مبل تک‌نفره استفاده کنید. این که چه چیدمانی مناسب است بستگی به متراژ، شکل هندسی و دیوارهای فضای مورد نظر دارد.

مبلمان

پیشنهاد مطالعه: مطلب بهترین و زیباترین ایده‌های دکوراسیون اتاق خواب را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
پایان هر روز نیاز به استراحت داریم و باید به فکر کیفیت خواب و استراحت خود باشیم. اتاق خواب جایی برای خواب و استراحت و مطالعه است.
چیدمان اتاق خواب مدرن

دکوراسیون اتاق خواب مدرن نیاز به ایده‌هایی جذاب و لذت بخش دارد. در این صورت می‌توان فضایی بسیار لاکچری و مدرن در اتاق خواب خانه ایجاد کرد. افراد علاقه بسیاری در جهت ایجاد چنین دکوراسیونی دارند. بنابراین در این مطلب از مجله دلتا تصمیم گرفتیم به چیدمان اتاق خواب مدرن بپردازیم.

نورپردازی مدرن

نورپردازی و دکوراسیون اتاق یکی از مهم‌ترین عوامل در زیبایی اتاق خواب است. هر چه این نورافشانی با دقت و درستی بیشتر انجام شود نتیجه کار بهتر خواهد شد.

در تصویر زیر به وضوح استفاده مناسب از انواع لامپ هالوژن و ال ای دی توکار را می‌بینید. برای زیبایی بیشتر، از لامپ مخفی برای ایجاد نور ملایم استفاده شده است.

دکوراسیون اتاق خواب

در تصویر زیر فضا کمی کم نور و تیره به نظر می‌رسد. با این مدل نورپردازی در اتاق خواب فضایی نورانی پشت تاج تختخواب و بالای سر افراد ایجاد می‌شود.

با این شیوه چیدمان اتاق خواب مدرن بسیار زیباتر خواهد شد. همچنین نورکافی برای استفاده در ساعات مختلف شبانه روز محیا می‌شود.

چیدمان اتاق خواب

استفاده از آباژور مدرن

آباژورها همیشه جزو مهم‌ترین چیزهایی هستند که برای اتاق خواب تدارک دیده می شود. در کنار تمامی المان‌هایی زیبایی حتما از یک یا چند آباژور مدرن در اتاق خواب استفاده کنید. یک نمونه از آباژورهای زیبا و مدرن را در تصویر زیر می‌بینید.

استفاده از آباژور مدرن

در تصویر زیر زیبایی دکوراسیون اتاق خواب به اوج خود رسیده است. طراح از دو آباژور مدرن بزرگ و زیبا در دو طرف تختخواب مدرن استفاده کرده است. چنین کاربردی چند مزیت ویژه دارد:

  • اول اینکه هر کدام از افراد می‌توانند برای مطالعه فقط از آباژور خود استفاده کند.
  • دوم اینکه استفاده از هنر قرینه در چیدمان اتاق خواب مدرن، فضایی بسیار زیبا و لاکچری ایجاد می‌کند.

آباژور در اتاق خواب

نورپردازی به کمک نور مخفی

چنین نورپردازی در اتاق خواب مزیت‌های فراوانی دارد. در تصویر زیر از شدت و تندی نور که عاملی مزاحم برای استراحت است، خبری نیست.

لامپ‌ها در هیچ قسمتی از اتاق دیده نمی‌شوند. همین عامل می‌تواند در زیبایی دکوراسیون اتاق خواب بسیار موثر باشد.

نورپردازی به کمک نور مخفی

پیشنهاد مطالعه: مطلب هرگز این مبلمان را برای خانه کوچک نخرید! را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
انتخاب رنگ برای دیوار خانه با وجود هزاران طیف رنگی متنوع کار بسیار سختی است. بهترین رنگ برای دیوار خانه‌های ایرانی کدام است؟
رنگ خانه

هنگام کار با رنگ، نوع پرداخت رنگی که انتخاب می‌کنید تقریبا به اندازه انتخاب رنگ برای دیوار خانه مهم است. این رنگ‌ها تاثیر مستقیمی در چگونگی به نظر امدن سایه ها، و چگونگی پوشش نواقص دیوارها دارد. با توجه به این موضوع، قبل از اینکه شروع به کار کنید، باید گزینه‌های پرداخت رنگ خود را انتخاب کنید. با مجله دلتا همراه باشید.

رنگ مات

رنگ مات رایج‌ترین رنگ برای دیوار خانه است. این رنگ از آن جهت محبوب است که هیچ درخشندگی ندارد. از مزایای رنگ مات این است که در پنهان کردن نقایصی مانند ترک دیوار بسیار خوب عمل می‌کند. به همین دلیل، برای خانه‌های قدیمی‌تر مناسب است.

از سوی دیگر، مات بودن این رنگ باعث می‌شود که پاک کردن اثر انگشت و لکه‌های دیگر بسیار دشوار باشد.

رنگ مناسب دیوار خانه

رنگ لعابی مات

رنگ لعابی مات بسیار شبیه رنگ مات است و فاقد درخشندگی است. همچنین تمیز کردن آن نسبت به رنگ مات آسان است. دوام رنگ لعابی مات فوق العاده بالاست. می‌توانید آن را برای فضاهای پر رفت و آمد خانه مانند آشپزخانه و حمام استفاده کنید.

  • این رنگ قابل شستشو است.
  • در معرض نور خورشید دوام می‌آورد.
  • به راحتی با صابون و آب شسته می شود.

رنگ لعابی مات

رنگ پوست تخم مرغی

ممکن است بخواهید کمی درخشندگی به فضای خانه خود ببخشید. بهتر است از رنگ‌های پوست تخم مرغی استفاده کنید. این نوع پرداخت نهایی برای خانه‌های کوچک و پر جمعیت عالی است زیرا خانه را تمیزتر نشان می‌دهد. با این حال، بهتر است از ایجاد درخشندگی زیاد در دیوارها بپرهیزید.

رنگ مناسب برای خانه

اگر نتوانید به خوبی از این رنگ استفاده کنید، ترک‌ها و سایر نواقص دیوار به مرور خود را نشان می‌دهند. قبل از استفاده از این نوع رنگ، حتما دیوارتان را لکه گیری کنید. علاوه بر این، همیشه قلم موی خود را در جهت یکسان حرکت دهید تا پس از خشک شدن دیوارتان پر از خط و خطوط نباشد.

رنگ جلا

رنگ جلا احساس گرم و تقریبا یکنواختی را به خانه می‌بخشد و برای لکه‌گیری نیز عالی است. این رنگ یک انتخاب خوب برای بخش‌هایی مانند درب‌ها، و اطراف پنجره‌ها است.

علاوه براین، به دلیل دوام بالا انتخاب خوبی برای مناطق پر رفت و آمد مانند راهروها، آشپزخانه‌ها و حمام است. تمیز کردن رنگ جلا بسیار آسان است و در برابر خط و خش نیز مقاوم است. اما نقطه ضعف این رنگ این است که اغلب ممکن است جای قلمو بر روی دیوار مشاهده شود.

رنگ جلا

رنگ براق

در قسمت پایانی این لیست، رنگ‌های براق قرار دارند. سطح براق و بازتابنده این رنگ، آن را به انتخاب خوبی برای اطراف پنجره‌ها یا درب‌ها تبدیل می‌کند. با این حال، اگر بخواهید زیبایی بیشتری را به فضای داخلی اتاق‌های خود بیفزایید، لایه‌ای از این رنگ را بر روی دیوارهای اتاق خود اعمال کنید.

رنگ دیوار خانه

پیشنهاد مطالعه: مطلب هرگز این رنگ‌ها را در اتاق خواب بکار نبرید! را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
چیدمان اتاق پذیرایی شما چه سبکی دارد؟ حتما یک ست مبلمان و تعدادی لوازم دکوری را کنار هم چیده‌اید. کمی متفاوت باشید و با تغییرات کوچک، چیدمان آن را تغییر دهید.
چیدمان مبل در اتاق پذیرایی

فرقی نمی‌کند که اتاق شما کوچک، بزرگ، دراز یا باریک باشد. با استفاده از روش‌های چیدمان مبلمان و وسایل، سبک طراحی خودتان را ایجاد کنید و حس خوبی به مهمان‌ها بدهید. در این مطلب از مجله دلتا به بررسی اصول چیدمان مبل در اتاق پذیرایی می‌پردازیم. ببینید کدام یک از آن‌ها برای خانه‌ شما قابل اجرا است.

تقارن در چیدمان اتاق پذیرایی

در تصویر زیر می‌بینید که برای چیدمان اتاق پذیرایی شومینه به عنوان نقطه‌ کانونی در مرکز قرار گرفته است. تقسیم کردن مساوی مبل‌ها در دو طرف موجب می‌شود که مهمان‌ها دقیقا روبه‌روی یکدیگر قرار بگیرند. معمولا سبک‌های متقارن مانند این نشان دهنده‌ موقعیت‌های رسمی هستند.

تقارن در چیدمان

چیدمان اتاق پذیرایی مینیمالیستی

در این سبک از مبل‌های کوتاه استفاده می‌شود تا توجه به سمت معماری خانه جلب شود. برای چیدمان مبل در اتاق پذیرایی در این سبک احتیاجی به استفاده از میز عسلی یا موارد دیگر نیست.

چیدمان مینیمالیستی

چیدمان اتاق پذیرایی متوازن

مبل‌های چند نفره را فراموش کنید. با استفاده از مبل‌های تک‌نفره یک مکان آرامش‌بخش و خودمانی را بوجود بیاورید. این چیدمان که در مرکز آن نیز می‌تواند یک میز گرد وجود داشته باشد، بهترین مکان برای دورهم جمع شدن و نوشیدن چای و گپ‌ و گفت خودمانی است.

چیدمان اتاق پذیرایی متوازن

هماهنگی در چیدمان اتاق پذیرایی

این اتاق پذیرایی دارای انواع مختلفی از مبلمان است که البته با یکدیگر همخوانی دارند. همچنین می‌تواند از مهمان‌های متعددی پذیرایی کند. میز جلومبلی گرد در مرکز قرار گرفته و سایر مبل‌ها در اطراف آن چیده شده‌اند تا افراد به انجام مکالمه ترغیب شوند.

هماهنگی در چیدمان اتاق پذیرایی

چیدمان اتاق پذیرایی کوچک

اتاق‌های پذیرایی کوچک این ندا را به طراح می‌دهند که به دنبال راحتی مهمان‌ها باشند. استفاده از یک مبل دو نفره‌ سنتی به جای مبل راحتیِ سه نفره در وسط اتاق به خوبی جواب داده است.

ترکیب آن با دو مبل یک نفره توانسته فضای جادار و گرمی را ایجاد کند. همچنین توجه کنید که طراح چطور با قرار دادن یک نیمکت در پشت مبل، فضای اضافه‌ای را برای مهمان‌ها فراهم کرده است.

چیدمان اتاق پذیرایی کوچک

چیدمان اتاق پذیرایی هنری

اگر دستی در هنر دارید، اجازه دهید که شخصیت اتاق پذیرایی را هنر شکل دهد. در تصویر زیر می‌بینید که رنگ مبل با دیوار یکی است و به همین دلیل، وسایل هنری و تزئینی بیشتر در مرکز توجه قرار گرفته‌اند. همچنین نیمکت‌های توپی نیز باعث افزایش تحرک هنری اتاق می‌شوند.

چیدمان اتاق پذیرایی هنری

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۳ نکته مهم در انتخاب مبل راحتی که باید بدانید! را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
تقریبا این روزها نمی‌توان خانه‌ای را بدون مبلمان تصور کرد. استفاده از انواع مبلمان در فضای منزل علاوه بر زیبایی بخشیدن به محیط باعث راحتی و آسایش افراد می‌شود.
نکات انتخاب مبل راحتی

مبل راحتی یکی از بزرگ‌ترین اجزای خانه بوده که پول زیادی هم برای آن پرداخت می‌شود. این وسیله برای مدت طولانی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در این مطلب از مجله دلتا به بررسی نکات انتخاب مبل راحتی در دکوراسیون می‌پردازیم.

چگونه به کیفیت ساخت مبل راحتی پی ببریم

استحکام آن را چک کنید

مبل‌های راحتی با کیفیت، سنگین‌تر از سایر مبلمان هستند. این مبل‌ها حتی از لحاظ ظاهری هم مستحکم دیده می‌شوند. برای بررسی مبل ابتدا چرخی به دور آن زده و سپس آن را از یک گوشه بلند کنید. بعد از بلند کردن کمی آن را در هوا تکان دهید. اگر مبل سبک بود یا اینکه موقع تکان دادن صدا یا لرزش ریزی داشت، بدانید که آن مبل بی‌کیفیت است.

جنس بدنه فریم نیز بسیار مهم است. فریم مبل‌های با کیفیت از چوب طبیعی و محکم مثل بلوط، توسکا، افرا، گردو، روس و در مواردی مدل‌های باکیفیت چوب چندلا ساخته می‌شوند.

استحکام آن را چک کنید

بررسی رویه و تشک مبل

هسته درونی تشک مبل با‌کیفیت عمدتا از جنس فوم پلی‌یورتان صنعتی است. هر چه فوم چگالی بالاتری داشته باشد، وزن آن سنگین‌تر بوده و دوام بیشتری هم خواهد داشت.

در مبلمان ارزان فقط از فوم پلی‌یورتان تنها استفاده می‌شود. در حالی که مبل‌های با‌کیفیت، دور فوم پلی‌یورتان، یک روکش پارچه‌ای از جنس تترون یا داکرون نیز کشیده می‌شود که استحکام و راحتی بیشتری به فوم می‌دهد.

رویه و تشک مبل راحتی

بررسی کلاف و محل اتصالات

بهترین مدل‌های مبل راحتی برای متصل کردن مفصل‌های کلاف مبل به یکدیگر از چسب درجه یک و پیچ استفاده می‌کنند. در مبل‌های بی‌کیفیت بجای چسب و پیچ، از منگنه‌های بزرگ یا میخ برای اتصال استفاده می‌شود.

در مبل‌های با کیفیتِِ بدنه و پایه مبل یک تکه هستند و با چسب یا میخ به بدنه متصل نشده‌اند. البته در برخی مبل‌ها پایه‌ها توسط مکانیسمی از بدنه جدا می‌شوند. در این صورت جابجایی مبل بین فضاها و عبور از درب ورودی راحت‌تر صورت می‌گیرد.

مبل مناسب دکور خانه

یکی از نکات انتخاب مبل راحتی این است که به استایل و سبک منزل خود نگاه کنید.

  • اگر از دکوراسیونی سنتی و کلاسیک استفاده می‌کنید مبلمانی با طرح سنتی و کلاسیک انتخاب کنید.
  • اندازه مبل بستگی به فضای اتاق دارد و متناسب با آن مبل را انتخاب کنید.
  • اگر از مبل راحتی برای خوابیدن استفاده می‌کنید، باید دسته‌های مبل فضای کافی برای دراز کشیدن داشته باشد. همچنین خود دسته مبل می‌تواند جای یک بالش قرار بگیرد.
  • برای فضاهای کوچک مبل‌های بدون دسته انتخاب بهتری هستند. با این مبل‌ها فضای اتاق شما بزرگ‌تر دیده می‌شود.

مبل راحتی در دکوراسیون

انتخاب رنگ مناسب

از آنجایی که مبل‌های راحتی هزینه زیادی بر روی دست ما می‌گذارند، باید رنگ آن طوری باشد که بعداز مدتی از مد افتاده دیده نشود.

  • مطمئن‌ترین رنگ برای مبل‌های راحتی رنگ‌های خنثی هستند.
  • اگر پارچه مبل خنثی باشد، با اضافه کردن کوسن‌های رنگی، دکوراسیون را از یکنواختی دربیاورید.

انتخاب مبل راحتی

پیشنهاد مطالعه: مطلب با این ایده‌ها اتاق نشیمن خود را مدرن کنید! را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
آشپزخانه مکانی است که به روشنایی در آن بسیار نیاز داریم و از نظر ظاهری باید فضایی دل‌باز داشته باشد. اما آشپزخانه‌های کوچک و کم نور چگونه باید دکوراسیون شوند؟
افزایش روشنایی در آشپزخانه

آشپزخانه یکی از بخش‌های مهم خانه بشمار می‌رود. آشپزخانه اگر  ظاهری مناسب نداشته باشد بر تمام فضای خانه تاثیر منفی می‌گذارد. امروزه به دلیل ازدیاد ساختمان‌ها به سختی می‌توان خانه‌ای دارای آشپزخانه بزرگ و نورگیر پیدا کرد. بنابراین ما تصمیم داریم در این مطلب از مجله دلتا به راهکارهای افزایش روشنایی در آشپزخانه بپردازیم.

استفاده از درب‌های شیشه‌ای برای کابینت‌ها

استفاده از سطوح متفاوت بازتاب دهنده نور برای آشپزخانه کوچک می‌تواند یک راه حل مناسب باشد. استفاده از درب‌های شیشه‌ای به ویژه در کابینت‌های بالایی، باعث ایجاد فضایی دل‌باز و روشن در آشپزخانه می‌شود.

استفاده از درب‌های شیشه‌ای برای کابینت‌ها

سطوح سفید منعکس کننده نور

زمانی که صحبت از آشپزخانه‌های تاریک می‌شود، اولین چیزی که به ذهن خطور می‌کند، رنگ سفید است. رنگ سفید به دلیل این که باعث بازتاب نور می‌شود، مکان را بزرگ‌تر از آن‌چه که هست نشان می‌دهد. به ویژه در آشپزخانه‌ها برای ایجاد فضایی باز، تمیز و سالم تاثیر رنگ سفید بسیار زیاد است. اگر دارای آشپزخانه‌ای کوچک و تاریک هستید رنگ کابینت‌ها را به رنگ سفید تغییر دهید. قطعا متوجه تفاوت ایجاد شده خواهید شد.

روشنایی برای آشپزخانه

استفاده از دو رنگ برای ایجاد عمق

در این روش برای کابینت‌های پایینی از رنگ تیره و برای کابینت‌های بالایی از رنگ روشن و درخشان استفاده می‌شود. این مدل برای افرادی که به دنبال راه حلی برای آشپزخانه تاریک خود هستند، بسیار ایده آل است.

روشنایی مناسب آشپزخانه

با این روش رنگ تیره کابینت‌های پایینی از ایجاد سایه جلوگیری کرده و ظاهری عمیق و یکدست ایجاد می‌کند. همچنین باعث می‌شود تا نور موجود بهتر و به شکلی مناسب‌تر بازتاب یابد.

نور اضافه در زیر کابینت‌ها

برای افزایش روشنایی در آشپزخانه با نصب نور کمکی در زیر کابینت‌های بالایی سطح کابینت‌ها روشن‌تر می‌شود. این چراغ‌ها بصورت آماده وجود داشته و نصب آن‌ها بسیار ساده است. می‌توانید شخصا، بدون کمک فرد حرفه‌ای آن‌ها را نصب کنید.

نور اضافه در زیر کابینت‌ها

رنگ دیوارها

رنگ دیوارها می‌تواند باعث تاریک‌تر یا روشن‌تر شدن و بزرگ‌تر یا کوچک‌تر دیده شدن فضا شود. برای این که فضا از آن‌چه که هست روشن تر دیده شود معمولا از رنگ‌های روشن و یا خنثی برای دیوارها استفاده می‌شود.

اگر آشپزخانه شما دارای تعداد زیادی کابینت است، استفاده از رنگ متضاد برای دیوار باعث ایجاد عمق در فضا می‌شود.

اگر رنگ کابینت‌ها روشن است می‌توانید از رنگ تیره هم برای دیوارها استفاده کنید. یک رنگ روشن اما درخشان نیز می‌تواند تاثیر بسزایی داشته و فضایی شیک ایجاد کند.

نورپردازی برجسته

آشپزخانه‌ای که نور طبیعی دریافت نمی‌کند باید به درستی نور پردازی شود. برای یک نورپردازی مناسب استفاده از یک چراغ مرکزی با نور قوی کافی نخواهد بود.

در این نوع آشپزخانه‌ها باید از نورپردازی چند لایه استفاده شود. بهتر است که در قسمت‌های مختلف آشپزخانه کم نور از روشنایی‌های متعدد استفاده کرد.

نورپردازی برجسته

پیشنهاد مطالعه: مطلب هرگز این رنگ‌ها را در اتاق خواب بکار نبرید! را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
شاید باورتان نشود ولی انتخاب نوع رنگ در اتاق خواب بر احساس شما در لحظاتی  که آنجا هستید تاثیر خیلی زیادی می‌گذارد.
رنگ در اتاق خواب

اتاق خواب یکی از امن‌ترین و آرامش بخش‌ترین اتاق‌های یک خانه است. بسیاری از افراد می‌خواهند فضا و رنگ اتاق خوابشان دل‌چسب و صمیمی به‌نظر برسد. همین نگاه ویژه باعث می‌شود عده‌ای در انتخاب رنگ اتاق خواب و نحوه دکوراسیون اتاق خواب محدودیت خاصی نداشته باشند. در این میان یک سری از رنگ‌ها را نباید در اتاق خواب بکار برد. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی این رنگ‌ها می‌پردازیم.

رنگ مشکی

  • رنگ مشکی اتاق را تیره و تاریک می‌کند.
  • اتاق خواب را کوچک نشان می‌دهد.
  •  توانایی بیدار شدن در صبح زود را در فرد از بین می‌برد.
  •  از نظر روانی انرژی را در شما کاهش داده و شما را کسل و افسرده می‌کند.

انتخاب رنگ اتاق خواب

رنگ‌های فسفری

  • رنگ‌های نئونی یا فسفری به رنگ‌های شب‌تاب معروف هستند.
  • این رنگ‌هاخیلی شفاف و جیغ هستند که در شب مانند چراغ پرنور عمل می‌کنند.
  •  از رنگ‌های فسفری مثل سرخابی یا لیمویی درخشان در اتاق خواب خود استفاده نکنید.
  • این رنگ‌ها به اتاق حالتی هیجان انگیز و مملو از انرژی می‌دهند.
  • این رنگ‌ها به راحتی هیجان شما را دقیقا لحظاتی که می‌خواهید مستعد خواب شوید برانگیخته می‌کنند. همچنین مانع راحت خوابیدن شما می شود.

رنگ مناسب اتاق خواب

رنگ زرد

رنگ زرد به رنگ خورشید و طلوع صبحگاهی و لحظه بیدار شدن از خواب مرتبط است. اگر در اتاق خواب شما رنگ زرد خالص بکار رفته باشد، خوابیدن شما را با مشکل روبرو می‌کند. اگر قصد دارید بخوابید، وقتی رنگ زرد را می‌بینید در شما هیجان ایجاد می‌شود. در نتیجه نمی‌توانید به راحتی بخوابید.

رنگ زرد

رنگ قرمز

  • رنگ قرمز نیز همانند رنگ زرد خیره کننده و بسیار قابل توجه است.
  • رنگ‌های پررنگ از قبیل قرمز حس هیجان و انرژی را بالا می‌برند.
  • این رنگ‌ها در اتاق خواب احساس پریشانی و ناآرامی را در فرد ایجاد می‌کنند.

رنگ قرمز

رنگ پرتقالی

آیا رنگ نارنجی پرتقالی برای اتاق خواب مناسب است؟ یکی از طراحان در زمینه دکوراسیون و طراحی داخلی می‌گوید:
در اوایل ازدواج من و همسرم فکر کردیم که اتاق خوابمان را به رنگ نارنجی پرتقالی در بیاوریم. بعد از خشک شدن رنگ دیوارها برای استراحت و خواب شبانه به اتاق خواب رفتیم.

بعد از خاموش کردن چراغ متوجه شدیم، اتاق هنوز روشن و از رنگ نارنجی پرتقالی، درخشان است. درنهایت فردا برای تغییر مجدد رنگ دیوارهای اتاق خواب تصمیم جدیدی گرفتیم.

رنگ پرتغالی

قهوه‌ای تیره

تیرگی زیاد یک رنگ حس سنگینی و خمودی و افسردگی را به شما القا می‌کند. هنگام برخاستن از رختخواب هنگام صبح، انرژی کافی را نخواهید داشت. شما می‌توانید از رنگ‌های روشن‌تر قهوه‌ای استفاده کنید. در این صورت در هنگام صبح و برخاستن از خواب حس بهتری به شما القا می‌شود.

رنگ اتاق خواب

پیشنهاد مطالعه: مطلب خانه کوچک را چگونه چیدمان کنیم؟ را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 خرداد 1400 | نظرات ()