نوشته شده توسط : مجله دلتا
بررسی آگهی‌های اجاره موجود نزد بنگاه‌های ملکی و موتورهای جست‌وجو از عرضه بسیار محدود حکایت دارد.
 
بررسی آگهی های اجاره آپارتمان در تهران نشان می‌دهد موتور بازار اجاره چه از طریق بنگاه‌های ملکی و چه از طریق موتورهای جست‌وجو هنوز روشن نشده و عرضه املاک اجاری بسیار محدود است.

به گزارش مجله دلتا تحقیقات میدانی از بازار اجاره حکایت از بی‌رمقی این بازار در آستانه خردادماه دارد که این موضوع بیش از هر چیز به شرایط ویژه ناشی از شیوع کرونا بازمی‌گردد. در حال حاضر بسیاری از موجران اعلام می‌کنند که مستاجر آنها اجازه بازدید از آپارتمان توسط متقاضیان اجاره برای سال جدید را نمی‌دهند؛ چراکه نگران ابتلای خود و خانواده به کرونا در جریان نقض فاصله‌گذاری اجتماعی طی بازدیدهای ملکی هستند. طبیعی است مستاجران تمایل ندارند محیط خصوصی زندگی خود را در معرض مخاطره انتشار ویروس قرار دهند و این حق را برای خود قائل هستند که تا پایان مدت سکونت در ملک، از امنیت خاطر لازم در این شرایط ویژه برخوردار باشند.

این ماجرا سبب شده برخی از قراردادها بدون اینکه به شکل رسمی تمدید شود، با توافق دو طرف برای مدت دو تا سه ماه آتی اعتبار داشته باشد تا امکان بازدید ملکی با کنترل شیوع اپیدمی کرونا فراهم شود. در عین حال برخی از مستاجران نیز با موجران به شکل محدود همکاری می‌کنند، به این صورت که فقط در یک ساعت مشخص و فقط به یک نفر با فرض مجهز بودن به تجهیزاتی نظیر ماسک و دستکش، اجازه بازدید می‌دهند.

در جدول زیر تازه‌ترین آگهی های اجاره آپارتمان در تهران ارائه شده است. برای اطلاع از قیمت دقیق خرید یا رهن و اجاره آپارتمان در تهران و سایر شهرستان‌ها به سایت املاک دلتا مراجعه کنید.

 

پیشنهاد مطالعه : برای آگاهی از آخرین گزارش های ملکی  “قیمت آپارتمان های ۷۰ تا ۱۰۰ متری” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
کارشناسان معتقدند قیمت مسکن حبابی بوده و قیمت حقیقی واحدهای مسکونی تا یک سوم قیمت فعلی قابل کاهش است.
 

عضو سابق شورای عالی سیاست‌گذاری مسکن با اشاره به پدیده شکست در بازار و پیش بینی قیمت مسکن در ماه های آینده گفت: در بهترین حالت بیش از ۶۰ درصد قیمت مسکن حبابی است و قیمت حقیقی هر متر مربع واحدهای مسکونی تا یک سوم قیمت فعلی قابل کاهش است.

به گزارش مجله دلتا افشین پروین‌پور عضو سابق شورای عالی سیاست‌گذاری مسکن و کارشناس اقتصادی گفت: به دلیل افزایش حبابی قیمت‌ها، بخشی از تقاضاهای موثر مصرفی موجود در بازار به تقاضاهای مصرفی غیر موثر تبدیل شده و از این رو بازار با شکست مواجه خواهد شد.

این کارشناس اقتصادی افزود: در حالی که بازار مسکن در سال‌های گذشته با تقاضای فراوانی روبرو بوده اما شاهد فضای رکود سنگین در این حوزه بوده‌ایم. در واقع رشد نجومی قیمت مسکن منجر به غیرموثر کردن بخش عمده‌ای از تقاضاهای مصرفی در این حوزه شده است که چنین شرایطی مقدمات پدیده شکست بازار مسکن را فراهم می‌آورد.

پروین‌پور، در ارتباط با دلایل رشد حبابی قیمت مسکن در سال‌های گذشته و پیش بینی قیمت مسکن در ماه های آینده گفت: توجه به تورم عوامل تولید مسکن و افزایش شدید قیمت واحدهای مسکونی در بازه‌های زمانی کوتاه، موید این نکته است که در بهترین حالت بیش از ۶۰ درصد قیمت مسکن حبابی است و قیمت حقیقی هر متر مترمربع واحدهای مسکونی تا یک سوم قیمت فعلی قابل کاهش است.

 

ایجاد مقدمات کاهش قیمت مسکن

محمد حمیدزاده کارشناس دیگر حوزه اقتصاد مسکن نیز ضمن اشاره به راهکارهای عبور از شرایط شکست بازار در حوزه مسکن، گفت: کاهش قیمت مسکن و تخلیه حباب قیمتی واحدهای مسکونی، منجر به افزایش قدرت خرید تقاضاهای غیر موثر شده و زمینه تاثیرگذاری این تقاضا را در بازار مسکن فراهم می‌آورد.

این کارشناس حوزه اقتصاد مسکن، در بیان راهبردهای اصلی کاهش قیمت مسکن و افزایش قدرت خرید تقاضاهای مصرفی، گفت: ابزارهای مالیات تنظیمی، بهترین ابزار دولت به منظور خروج سوداگران از بازار مسکن و فراهم شدن شرایط کاهش قیمت تلقی می‌شوند. مالیات‌های تنظیمی نظیر مالیات بر خانه‌های خالی و مالیات بر عایدی سرمایه، با ایجاد مانع در مقابل تقاضاهای سرمایه‌ای امکان عرض اندام را از سوداگران و سفته بازان گرفته و شرایط را به منظور کاهش قیمت مسکن و تخلیه حباب قیمتی فراهم می آورند.

اخذ مالیات تنظیمی به منظور ساماندهی بازارهای کشور، سال‌هاست مورد توجه کارشناسان حوزه اقتصاد قرار گرفته است و به همین دلیل، اخذ مالیات بر خانه‌های خالی و مالیات بر عایدی سرمایه در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است. انتظار می‌رود هر چه سریعتر بسترهای قانونی و اجرایی لازم برای اخذ این مالیات‌های تنظیمی، فراهم شود تا شاهد خروج بازار مسکن از قبضه سوداگران باشیم.

پیشنهاد مطالعه : برای آگاهی از آخرین گزارش های ملکی  “قیمت آپارتمان های ۷۰ تا ۱۰۰ متری” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
استکهلم با دیدنی‌ها و جاذبه‌های گردشگری شگفت انگیزش، میزبان گردشگران بسیاری است.
 

استکهلم که ونیز اروپای شمالی نامیده می‌شود مجموعه‌ای از جزایر و شبه جزیره است که مناظر چشم‌نوازش آن‌ها آمیزه‌ای از آب و خاک در کنار هم را به نمایش می‌گذارد. جالب است بدانید علاوه بر بناها، موزه‌های بین‌المللی، تئاترها و گالری‌ها که استکهلم به خاطر آن‌ها زبانزد است، این شهر از پاک‌ترین شهرهای دنیاست؛ چرا که استفاده از دوچرخه به شدت میان مردم رواج دارد. مجله دلتا را با معرفی جاذبه های گردشگری استکهلم ورق بزنید.

محله قدیمی

قدمت این محله به دهه ۱۲۰۰ میلادی بازگشته و پر از مناظر و بناهای دیدنی، کافه و رستوران‌های با کیفیت و همچنین بوتیک و مغازه است. محله قدیمی یا «گامْلا اِستان» (Gamla Stan) یک موزه زنده است که در قلب شهر نفس می‌کشد. برای خیلی‌ها اینجا اولین توقف سفر ماجراجویانه در شهر خواهد بود. قطعا هیچ راهی سریع‌تر و بهتر از بازدید اینجا برای رویارویی با روح استکهلم و آشنایی با فرهنگ غالب شهر نیست. می‌توانید از مغازه‌های متعدد این قسمت شهر، سوغاتی‌ و هدیه‌های جالبی تهیه کنید.

با پرسه زدن در هزارتوی کوچه‌های باریک و پیچ در پیچ محله قدیمی به دوران قرون وسطی سفر خواهید کرد. طاق‌ها و نقاشی‌های قدیمی در پشت ورودی‌های زیبا پنهان‌ شده‌اند. کلیسای جامع استکهلم، موزه نوبل و کاخ سلطنتی همگی در محله قدیمی قرار دارند و بازدید از آن‌ها بسیار واجب است. اگر به کاخ سلطنتی رفتید حتما سعی کنید تعویض گاردها را تماشا کنید.

 

کاخ سلطنتی

بازدید از کاخ سلطنتی به تنهایی می‌تواند یک روز شما را پر کند. این کاخ که در لب آب و در کمربندی محله قدیمی قرار دارد، محل رسمی اقامت پادشاه سوئد است. جالب است بدانید اقامتگاه ملکه در جایی دیگر، در جزیره‌ای زیبا به نام «دروتنینگهلم» به معنی جزیره ملکه قرار دارد. در این بنا می‌توانید غنا و شکوه امپراتوری سوئد را ببینید.

کاخ سلطنتی یکی از بزرگ‌ترین کاخ‌های اروپا بوده و بیش از ۶۰۰ اتاق و ۵ موزه را در خود جای داده است. تاریخ ساخت این بنای بزرگ به قرن هجدهم و سبک باروک بازگشته و یک گوهر گران‌قدر محسوب می‌شود. تاج نقره‌ای ملکه کریستینا، موزه عتیقه‌جات، اسلحه‌ خانه، خزانه و موزه سه تاج (Tre Kronor) در این مجموعه نگهداری می‌شوند. همان‌طور که گفته شد، بازدیدکنندگان می‌توانند تعویض گاردهای سلطنتی را تماشا کنند.

 

یورگوردِن

«یورگوردن» جزیره‌ای در قلب شهر استکهلم است که گردشگران و اهالی شهر را به خود جذب می‌کند. اینجا مکانی عالی برای گردش و پیک‌نیک بوده و برخی از موزه‌ها و جاذبه‌های برتر شهر را نیز می‌توانید اینجا تماشا کنید. تعدادی کافه، رستوران، اسنک فروشی، بار و هتل نیز در محوطه پراکنده شده‌اند. بازدیدکنندگان می‌توانند برای طی مسیرهای داخل جنگل دوچرخه کرایه کنند و یا اگر به دنبال ماجراجویی بیشتر هستند سوار قایق‌ شوند.

 

موزه اِسکانسِن

قدیمی‌ترین موزه رو باز جهان، موزه «اسکانسن» (Skansen) در جزیره یورگوردن قرار دارد و یکی از هیجان‌انگیزترین جاذبه‌های خانوادگی به ویژه برای خانواده‌هایی با فرزندان کوچک محسوب می‌شود. در اینجا به جز موزه می‌توانید از باغ وحش استکهلم نیز دیدن کنید. با وجود بیش از ۱۵۰ ساختمان متفاوت که از کل کشور گردآوری شده و به این ناحیه منتقل گردیدند، می‌توانید نمایی از کل سوئد را یکجا ببینید. خانه‌‌های اربابی، نانوایی، کلیسای چوبی و زیبای سِگلورا و یک سفالگری بخشی از این ساختمان‌ها هستند. در باغ وحش نیز می‌توانید گوزن شمالی، خرس، گرگ، شیر دریایی و سیاه‌گوش‌ها را تماشا کنید.

 

گردش‌ با قایق

دریا در شریان‌های استکهلم جریان دارد و در ماه‌های تابستان شهر پر از قایق‌هایی با اندازه و شکل‌های گوناگون می‌شود. بسیاری از شهرنشینان در مجمع‌‌الجزایر اطراف شهر، خانه تابستانی دارند و اگر نگوییم کل تابستان، حداقل اکثر آخر هفته‌ها را در آنجا سپری می‌کنند. دیدن مناظر استکهلم از مسیرهای آبی، قطعا یکی از بایدهای سفر به این شهر محسوب می‌شود. می‌توانید با قایق از زیر پل‌های استکهلم عبور کرده و از مناظر زیبا لذت ببرید.

 

رویال پارک ملی شهر

گردش، یکی از بخش‌های جدایی ناپذیر فرهنگ سوئدی است. رویال پارک از جاذبه های گردشگری استکهلم فضای سبزی به طول ۱۰ کیلومتر است که در استکهلم پیچ و تاب می‌خورد. اینجا اولین پارک ملی شهری در جهان بوده و جمعیت گردشگران و اهالی شهر در آن مشغول پرسه زدن هستند. در بیشه‌های این پارک می‌توان گوزن شمالی، روباه، پرندگان نادر و زیبایی‌های بسیار دیگری را تماشا کرد. موزه‌ها، قلعه‌ها، تئاترها، هتل‌ها، امکانات ورزشی و خانه‌های تاریخی از جاذبه‌های این پارک به شمار می‌روند. عاشقان طبیعت از کاوش روح‌بخشی که در میان درختان بلوط چند صد ساله، دریاچه‌ها، رودها، تپه‌ها و نقطه‌های مخصوص شنا خواهند داشت قطعا نهایت لذت را می‌برند.

 

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه های گردشگری سنت پترزبورگ ”سنت پترزبورگ روسیه؛ شهر شب‌های سفید” را مطالعه کنید.

 

برای مشاهده مطالب بیشتر از مجله گردشگری دلتا دیدن نمایید

 



:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
شانزه لیزه بلواری نوستالژیک با نمایی زیبا در پاریس است که گردشگران بسیاری برای خرید و پیاده‌روی روزانه در این خیابان قدم می‌زنند.
 

خیابان شانزه لیزه پاریس نیازی به معرفی ندارد. روزانه نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر از شانزه لیزه به عنوان اثری که در فهرست جاذبه‌های برتر گردشگری پایتخت فرانسه در صدر مقاصد گردشگری اروپا قرار دارد، برای تحسین بناهای باشکوه آن، لذت بردن از یک خرید خیابانی دلچسب یا شرکت در جشن‌ها و فستیوال‌های برگزار شده دیدن می‌کنند. در شانزه لیزه، در امتداد یکی از زیباترین خیابان‌های جهان، روز یا شب همیشه ماجرای جالبی برای لذت بردن در انتظار گردشگران است. با مجله دلتا در خیابان شانزه لیزه پاریس از نوستالژیک‌ترین خیابان‌های دنیا قدم بزنید.

گذشته و حال شانزه لیزه

شانزه لیزه واقعا یک خیابان دوست داشتنی است که اغلب بر صحنه کارت پستال‌ها نیز با زیبایی هر چه تمام تر ظاهر می‌شود. این خیابان زیبا حدود ۲ کیلومتر طول دارد و از میدان کنکورد آغاز شده و به میدان شارل دوگل (میدان اِتوال) ختم می‌شود. اگرچه از زمان‌های دور، شانزه لیزه به “زیباترین خیابان جهان” تبدیل شده است، جالب است بدانید که این خیابان تا قبل از قرن هفدهم میلادی باتلاقی بیش نبود! در قرن هفدهم بود که آندره لو نتر (André Le Nôtre )، معروف به باغبان پادشاهی خورشید، این خیابان را احداث کرد و به این ترتیب یک افسانه به دنیا آمد! با گذشت هر دهه زیبایی این خیابان معروف پاریس بیشتر نیز می‌شود.

 

قدم زنی در خیابان شانزه لیزه

خیابان شانزه‌لیزه پاریس به دو ناحیه تقسیم می‌شود: ناحیه پایین که در مجاورت ساختمان‌هایی مانند موزه پتی پله پاریس و قصر شکوهمند گراند پله (Grand Palais) قرار دارد و ناحیه بالا که مجسمه مشهور پیروزی پاریس در امتداد آن قرار یافته است. در طول این خیابان زیبا و منحصربه‌فرد برخی از زیباترین و لاکچری‌ترین فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، مراکز خرید و سینماها وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها بازدید نمایید.

 

جاذبه‌های شانزه لیزه

بناهای تاریخی و جاذبه‌های فراوانی در امتداد خیابان وجود دارند. برخی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری شانزه لیزه عبارت است از:

  • پتی پاله | Petit Palais
  • میدان کنکورد | Place de la Concorde
  • موزه دو لورانژری | Musée de l’Orangerie
  •  لا مادلن | La Madeleine
  •  موزه دِزِگو دو پاریس | Musée des égouts de Paris
  • کاخ الیزه | Elysee Palace
  • مجسمه شارل دو گل | La Statue du General de Gaulle
  • ساختمان تاریخی بالزاک | Le Balzac
  • مجسمه سیمون بولیوار | Simon Bolivar Statue

بهشتی برای خرید 

انواع و اقسام فروشگاه‌ها در امتداد شانزه لیزه، می‌تواند هر خریداری را به وجد آورد. در این خیابان برای همه سن‌ها و سلیقه‌ها چیزی برای خرید وجود دارد. برای یک خرید دلچسب و  فوق العاده در شانزه لیزه آماده شوید.

خیابان شانزه لیزه علاوه بر جاذبه‌های تاریخی، مرکزی مشهور برای خرید کردن است. تمام برندهای لوکس و مشهور دنیا در شانزه لیزه شعبه دارند و اگر به دنبال خریدی لوکس و اوریجینال هستید این خیابان بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. برندهای مشهوری مثل لویی ویتون، دیور، اوگو باس، شنل، کنزو، رالف لورن، هرمس، لیوایز، گوچی، آدیداس، نایکی و صدها برند دیگر در شانزه لیزه شعبه دارند و بهترین و جدیدترین محصولاتشان را به مشتریان عرضه می‌کنند. علاوه بر این جواهرفروشی مشهور تیفانی نیز در شانزه لیزه قرار دارد و جدیدترین جواهراتش را در بوتیکی بزرگ به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع به مشتریان عرضه می‌کند.

 

اگر بودجه کمی دارید، نگران نباشید: خیابان شانزه لیزه همچنین برندهای دیگر با قیمت‌های مقرون به صرفه‌تر و لباس‌های ورزشی مناسب و ارزان مانند گپ، زارا، سپهورا و نایک را در اختیار شما قرار می‌دهد. به علاوه می‌توانید به فروشگاه رسمی PSG که لباس‌های ورزشی را طرح تیم های فوتبال معروف پاریس را ارائه می‌دهد نیز سری بزنید. همچنین برای یک تجربه دیداری چشمگیر هنگام خرید، می‌توانید به فروشگاه عظیم پوشاک آبرکروبی و فیچ بروید، جایی که نور کم نور باعث می‌شود نقاشی های دیواری هنرمند آمریکایی Mark Beard جلوه بسیار زیبایی داشته باشند.

خوراکی های خوشمزه

لذت بردن از نمونه های زیادی از غذا های خوشمزه فرانسوی در حین پیاده روی در امتداد شانزه لیزه میسر است: رستوران Ladurée در امتداد این خیابان وجود دارد که به ماکارونی‌های فرانسوی بی‌نظیرش معروف است. همچنین از دیگر رستوران‌های معروف این ناحیه می‌توان به رستوران نولیتا (NoLita) اشاره کرد که در مقابل خیابان شانزه لیزه قرار دارد. این رستوران جزو رمانتیک‌ترین رستوران‌های شهر پاریس محسوب می‌شود و غذاهای خوشمزه‌ای سرو می‌کند.



:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
دمی گوجه یکی از غذاهای سنتی ایرانی است با برنج و گوجه‌فرنگی درست می‌شود.
 

دمی گوجه با مواد بسیار ساده‌ای طبخ می‌شود، اما طعم بی‌نظیری دارد و در عین سادگی مورد علاقه بسیاری از مردم است. دمی گوجه با گوشت و با مرغ هم درست می‌شود، اما نوع ساده آن فقط برنج و گوجه‌فرنگی دارد. برای آشنایی با طرز تهیه دمی گوجه با مجله دلتا همراه باشید.

مواد لازم تهیه دمی گوجه:

  • برنج: یک و نیم پیمانه
  • گوجه‌فرنگی: ۶ عدد
  • پیاز :۲ عدد
  • رب گوجه‌فرنگی: یک قاشق غذاخوری
  • کره: ۳۰ گرم
  • نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم
  • لیمو عمانی: یک عدد در صورت تمایل

 

طرز تهیه دمی گوجه:

برنج را چند ساعت با آب خیس کنید تا هنگام پخت خوب دم بکشد و به اصطلاح ری کند.

این پلو بهتر است به صورت کته درست شود تا خوشمزه‌تر شود و مواد مغذی برنج از بین نرود.

آب برنج باید اندازه‌ای باشد که حدود نصف یک بند انگشت آب بالای آن باشد. کمی نمک به آن اضافه کنید. حتما برنج را بچشید تا میزان نمک زیاد نشود.

پیاز را نگینی خرد کرده و با مقداری روغن تفت دهید. وقتی پیاز نرم و سبک شد، به آن فلفل و زردچوبه بزنید.

رب را به مواد افزوده و تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود و رنگ دهد. افزودن رب برای خوش‌رنگ شدن غذا است.

گوجه‌فرنگی‌ها را پوست گرفته و خرد کنید؛ سپس با کره و مقداری نمک به مواد بیفزایید.

شعله را ملایم کنید تا گوجه‌ها بپزند و آبشان کشیده شود.

 

قابلمه برنج را روی شعله متوسط گذاشته و در آن را ببندید تا آب برنج به جوش بیاید و بخار شود.

اگر یک عدد لیمو عمانی به برنج در حال جوش اضافه کنید، غذا خوشمزه‌تر می‌شود.

قبل از اینکه آب برنج کاملا کشیده شود، مایه دمی گوجه را به برنج افزوده و خوب مخلوط کنید تا آب برنج کاملا کشیده شود.

حرارت را کم کرده و دمکنی بگذارید تا پلو دم بکشد. بعد از دم کشیدن غذا روی آن مقداری کره بریزید.

پس از ۵۰ دقیقه غذا آماده است؛ آن را در ظرف بکشید و در کنار سالاد شیرازی، ترشیجات مختلف و سبزی خوردن میل کنید.

برای آشنایی با یک غذای اصیل ایرانی “فوت و فن پخت استانبولی پلوی خوشمزه” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 385
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
خورشت آلو مسما با رب انار یکی از غذاهای خوشمزه ایرانی است که با مرغ و آلو و رب انار درست می‌شود.
 

خورشت آلو انواع گوناگونی دارد و هم با گوشت قرمز و هم با مرغ طبخ می‌شود. وقتی این خورشت با مرغ درست شود، آلو مسما نام دارد که یکی از خورشت‌های پرطرفدار ایرانی است. برای آشنایی با طرز تهیه خورشت آلو مسما با رب انار با مجله دلتا همراه باشید.

مواد لازم تهیه خورشت آلو مسما با رب انار :

  • مرغ: ۴ قطعه
  • برگه قیسی: یک چهارم لیوان
  • آلو خورشتی: نصف لیوان
  • زرشک:۲ قاشق غذاخوری
  • رب گوجه‌‌فرنگی: یک قاشق غذاخوری
  • رب انار: ۴ قاشق غذاخوری
  • نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم
  • روغن مایع: ۴ قاشق غذاخوری
  • پیاز: یک عدد
  • شکر به میزان لازم

 

طرز تهیه خورشت آلو مسما با رب انار :

پیاز را نگینی خرد کرده و در روغن تفت دهید تا سبک و رنگ آن طلایی شود. ادویه‌ها را به پیاز داغ افزوده و تفت دهید.

تکه‌های مرغ را به مواد بیفزایید و دوباره تفت دهید تا ادویه‌ها به خورد مرغ بروند. حدود ۱۰ دقیقه برای این کار کافی است؛ سپس رب گوجه‌فرنگی را افزوده و کمی تفت دهید تا رنگ رب باز شود و بوی خامی آن از بین برود.

آلو خورشتی و برگه قیسی و زرشک را از قبل شسته و حدود یک ربع خیس کنید. پس از خیس خوردن، با رب انار به مواد اضافه کرده و تفت دهید.

مقداری آب جوش در حدی که روی مرغ‌ها را کاملا بپوشاند در قابلمه بریزید. در قابلمه را ببندید و حدود دو ساعت روی شعله ملایم بگذارید تا خورشت پخته شود و جا بیفتد.

نیم ساعت آخر پخت غذا، به مقدار دلخواه شکر اضافه کرده و میزان ترشی یا شیرینی غذا را بنا به ذائقه اندازه کنید. در آخر باید حدود یک لیوان از آب خورشت باقی بماند و خورشت غلیظ شده باشد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با طرز تهیه خورشت آلو مسما با رب گوجه‌فرنگی “خورشت آلو مسما” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
چاقی منافاتی با خوش تیپی ندارد و با به کار بردن چند نکته می‌توانید یک مرد چاق و خوش تیپ باشید.
 

اگر چاق هستید و فکر می‌کنید لباسی به شما نمی‌آید، سخت در اشتباهید. کافی است بدانید چه بپوشید؛ آن وقت یک مرد خوش تیپ خواهید بود. با مجله دلتا همراه باشید تا با لباس مناسب مردان چاق آشنا شوید.

انتخاب لباس‌ هایی با خطوط عمودی

لباس‌هایی که خطوط عمودی دارند، شما را قد بلند‌تر و لاغرتر نشان می‌دهند. لباس‌هایی را که خط‌های پهن و افقی دارند، فراموش کنید؛ آنها شما را پهن‌تر نشان می‌دهند. همچنین از لباس‌هایی که طرح‌های برجسته و جالب توجه دارند هم دوری کنید.

 

پوشیدن تی‌شرت ‌های یقه هفت یا پیراهن ‌های یقه دار

تی‌شرت‌های یقه هفت و پیراهن‌های یقه دار، توجه را از زیر چانه‌ برداشته و اگر خط گردن باریکی داشته باشید، باعث گمراه کردن مخاطب می‌شود. همچنین بهتر است از پوشیدن یقه اسکی اجتناب کنید، چون گردن را پنهان کرده و باعث جلب توجه به غبغب می‌شود.

لباس ‌های تنگ نپوشید

به هیچ وجه سراغ لباس‌های تنگ نروید، چون در این لباس‌ها، تمام اندام چاق به راحتی مشهود است. به جای آن تی‌شرت یا پیراهن‌هایی را که اندازه‌ هستند انتخاب کنید.

 

پوشیدن لباس‌ های تیره

پوشیدن لباس‌های تیره رنگ شما را لاغرتر نشان می‌دهد. پس به سراغ رنگ‌های سیاه، سرمه‌ای، قهوه‌ای یا هر لباس تیره‌ دیگری بروید. لباس‌های تیره مخاطب را گمراه کرده و باعث می‌شود به نظر برسد که چند کیلویی لاغرتر هستید.

لباس ‌های پارچه ‌ای ضخیم نپوشید

از پوشیدن سوییشرت‌های جیب‌دار، آزاد و ضخیم دوری کنید. به جای آن سوییشرت‌های یقه هفت و شال‌های نازک پشمی انتخاب کنید. لباس‌های ضخیم به حجم اندام اضافه می‌کنند.

انتخاب ژاکت یا کت سه دکمه

پوشیدن ژاکت یا کت سه دکمه بدن را درازتر نشان می‌دهد و باعث می‌شود قد بلندتر و لاغرتر به نظر بیایید.

جیب ‌ها را پر نکنید

گوشی هوشمند، کیف پول پر و چیزهای دیگری را که خیلی جا می‌گیرند در جیب‌ها نگذارید. این کار شلوار یا پیراهن را پهن و افتاده و در نتیجه شما را چاق‌تر نشان می‌دهد.

 

شلوارهای فاق کوتاه بپوشید

منظور این است که شلوارهایی نپوشید که روی کمرتان بسته می‌شوند. بهتر است شلواری انتخاب کنید که زیر چربی‌های پهلو بسته شود. دور شلوار باید آنقدری طول داشته باشد که باعث فشرده شدن زیر شکم و در نتیجه بیرون افتادن شکم از روی شلوار نشود.

وضعیت ایستادن صحیح

آخرین مورد که کم اهمیت هم نیست، این است که وضعیت ایستادن می‌تواند یک فرد چاق را لاغر و یک فرد لاغر را چاق نشان دهد. بنابراین وضعیت ایستادن صحیح خیلی مهم است. تا جایی که می‌توانید صاف بایستید، این باعث خواهد شد لاغرتر به نظر بیایید و در عین حال استایل خوبی هم داشته باشید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با انواع کت کردانه “کت تک، آچار فرانسه استایل مردانه” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
کراوات یکی از اکسسوری‌های مردانه است که برای مراسم‌های مختلف رسمی استفاده می‌شود.
 
برای اینکه یک کراوات مناسب و شیک داشته باشید، باید هنگام انتخاب کراوات به نکاتی مانند انتخاب سایز، رنگ و طرح، مدل بستن کراوات و نقش و نگار آن توجه کنید و در نظر داشته باشید که کراوات را برای چه مجلسی می‌خواهید. برای آشنایی با نکات انتخاب کراوات مناسب، با مجله دلتا همراه باشید.

 

انتخاب سایز، طول و پهنای کراوات

مهم‌ترین نکته برای انتخاب کراوات، سایز آن است. یک کراوات مناسب باید از نظر اندازه با مشخصات ظاهری فردی که آن را می‌پوشد متناسب باشد. برای افراد بلند قد و قوی هیکل کراوات کمی بلند و افراد با قد کوتاه‌ و لاغر کراوات‌هایی با پهنای کمتر از ۶ تا ۷ سانت مناسب است.

توجه داشته باشید در کنار قد و قواره، مدل ژاکت یا کت و پیراهنی که می‌پوشید، استایل کراوات و مدل کراوات بستن شما را تکمیل می‌کند.

برای اینکه بدانید کراوات روی پیراهن شما دقیقا باید کجا قرار بگیرد، این نکته را در نظر داشته باشید که برای افرادی با قد کوتاه، انتهای کراوات باید نزدیک مرکز سگک کمربند و برای افراد بلند قد روی سگک کمربند قرار بگیرد. همچنین اندازه گره کراوات باید درز و شکاف یقه را کامل پر کند.

 

رنگ کراوات

بسیاری از افراد برای انتخاب رنگ مناسب کراوات سردرگم می‌شوند و گاهی اوقات با تمام وسواسی که به خرج می‌دهند، رنگ نامناسبی را انتخاب می‌کنند.

یک نکته مهم و کاربردی برای انتخاب یک کراوات مناسب و شیک رنگ چهر‌ه شما است. اگر پوست شما بور و سفید است، از رنگ‌های تیره استفاده نکنید. رنگ‌های کم‌رنگ و ملایم معروف به پاستلی بهترین انتخاب برای شما هستند.

اگر پوست سفیدی دارید اما چشم و ابرو مشکی هستید، از رنگ‌های متوسط استفاده کنید؛ مانند سبز کله غازی یا صورتی مایل به سرخابی و خردلی.

افرادی با پوست سبزه هم بهتر ست رنگ پیراهن و کراواتی که انتخاب می‌کنند، به هم نزدیک باشد. در مجموع رنگ‌های پاستلی و ملایم برای بهار  تابستان و رنگ‌های جیغ و تیره برای پاییز و زمستان بهترین انتخاب هستند.

 

طرح و نقش و نگار پارچه کراوات

بعد از انتخاب رنگ کراوات، انتخاب یک طرح مناسب مهم‌ترین اصل برای انتخاب و هماهنگی پیراهن و کراوات است. حتما از رنگی برای پیراهن استفاده کنید که با رنگ طرح‌ها و نقش و نگار کراوات همخوانی داشته باشد، نه با رنگ زمینه کراوات. البته این قانون زمانی کاربرد دارد که شما از کراوات‌های طرح‌دار و شلوغ استفاده کنید.

یک نکته مهم دیگر این است که طرح کراوات با طرح پیراهن نباید یکی باشد. مثلا یک کراوات راه راه ریز را با یک پیراهن راه راه ریز ست نکنید. بهترین انتخاب برای پیراهن‌های راه راه درشت، کراوات‌هایی با طرح راه راه ریز، خال خالی یا ساده هستند.

اما در مجموع بهترین طرح پیراهن برای کراوات‌های پر نقش و نگار یا طرح‌دار، پیراهن‌های ساده هستند. رنگ‌های پاستلی، شیری، کرم، آبی آسمانی و روشن و سفید به خوبی با تمام طرح‌های کراوات ست می‌شوند و نیازی به دقت و وسواس زیادی ندارند.

 

ست کردن کراوات با کت و شلوار

یکی دیگر از مهم‌ترین اصول برای انتخاب کراوات، ست کردن طرح و رنگ آن با انواع کت و شلوار است.

کت و شلوارهای مرسوم و روزمره و حتی رسمی معمولا به رنگ سورمه‌ای، مشکی یا طوسی هستند. این رنگ‌ها برای ست کردن با انواع رنگ و طرح کراوات مناسب هستند و شما باید بیشتر با توجه به رنگ پیراهن خود کراوات انتخاب کنید. این قانون در مورد کت و شلوارهای سفید هم صادق است.

البته اگر می‌خواهید شیک‌تر به نظر برسید، بهترین کار این است که با کت و شلوار طوسی، کراوات‌هایی با تناژ رنگی قرمز و بنفش استفاده کنید که هر چه تیره‌تر باشد بهتر است.

برای کت و شلوار سورمه‌ای هم بهترین رنگ، کراوات آبی تیره است. قرمز و زرشکی‌های طرح‌دار هم انتخاب‌های خوبی هستند.

اگر کت و شلوار شما قهوه‌ای یا کرم است، انواع رنگ آبی و طوسی و کراوات‌های طرح‌دار با همین تناژ رنگی بهترین انتخاب هستند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با اصول خوش تیپی “آقایان خوش تیپ اینگونه اند” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

کد پستی ده رقمی کاملا مکان جغرافیایی مورد نظر را مشخص می‌کند. بدین شکل که پنج رقم اول محدوده جغرافیایی، رقم ششم ردیف ساختمان را در محدوده جغرافیایی و چهار رقم آخر شماره شناسایی مکان مورد نظر در ساختمان را مشخص می‌کند.

کد پستی

به هر اداره و ارگانی که مراجعه می‎کنیم کد پستی و تاییدیه کدپستی یکی از مدارک لازم برای پیشبرد کار ما در آنجاست. ایران در زمینه پست همیشه حرفی برای گفتن داشته است. اتحادیه جهانی پست در سال ۲۰۱۲ به ایران گواهینامه استاندارد آدرس‌نویسی را اعطا کرد. یکی از اصلی‌‌ترین شاخص‌های دریافت این گواهینامه، داشتن جزئیات نشانی است. از جمله شاخص‌های دیگری که به دریافت این گواهینامه منجر شد، داشتن جزئیات نشانی در بخش‌های نشانی شهری، روستایی، صندوق شخصی و پست رستانت (پستی که فرد بدون آدرس گیرنده آن را ارسال می‌کند) است. حال در این نوشتار به ذکر شرایط دریافت سریع کد پستی پرداخته‌ایم. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید.

کد پستی ۱۰ رقمی

کد پستی ده رقمی کاملا مکان جغرافیایی مورد نظر را مشخص می‌کند. بدین شکل که پنج رقم اول محدوده جغرافیایی، رقم ششم ردیف ساختمان را در محدوده جغرافیایی و چهار رقم آخر شماره شناسایی مکان مورد نظر در ساختمان را مشخص می‎کند.

دریافت کد پستی

دریافت کد پستی از طریق پیامک و اینترنت

افراد می‌توانند با ورود به سایت https://epostcode.post.ir و انتخاب گزینه‌ دریافت کد پستی مشترکین وارد صفحه‌ اداره کل جغرافیایی و کدگذاری پستی کشور شوند که در آن ” فرم استعلام کد پستی ۱۰ رقمی” با انتخاب دو گزینه‌ “اماکن مسکونی” و “اماکن تجاری” اطلاعاتی از متقاضیان خواسته می‌شود که پس از تکمیل آن می‌توانند در مدت کوتاهی، کدپستی را دریافت کنند.

افرادی که پیش‌تر ثبت‌نام کرده‌اند می‌توانند از طریق کد رهگیری ۱۰ رقمی‌شان کدپستی خود را دریافت کنند. در فرم درخواست اماکن مسکونی و تجاری آمده است: “در صورت اظهار و تکمیل ناقص اطلاعات درخواستی امکان دسترسی به کدپستی ده رقمی میسر نیست”.

در این سیستم مشخصات متقاضی شامل نام، نام خانوادگی، شماره ملی، کد شهرستان،‌ شماره ثابت، شماره تلفن همراه، کدپستی قدیمی و ایمیل خواسته می‌شود. در ادامه مشخصات مکانی که درخواست دریافت کدپستی آن را دارید از متقاضیان خواسته می‌شود که شامل استان، شهرستان، دهستان، بخش، خیابان و آدرس کامل است. همچنین در صورت تایید اطلاعات مذکور برای ورود اطلاعات خانوار می‌توان کلید تایید را برای ادامه انتخاب کرد تا با دریافت کد رهگیری، کدپستی آن‌ها ارسال شود.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی بیشتر با نکات ملکی “پاسخ به چند پرسش ملکی” را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

خرید املاک موروثی

تخلیه فوری ملک

دریافت خسارت در تصادفات رانندگی

در چه جرایمی متهم حق ملاقات با وکیل ندارد؟

شکایت از همسایه

برای مشاهده مطالب بیشتر از مجله حقوقی دلتا دیدن نمایید



:: بازدید از این مطلب : 279
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
وجه التزام با ضرر و زیان و خسارت انجام ندادن تعهد متفاوت است. چون وجه التزام یک مبلغ مقطوع و مشخص شده در قرارداد است و اگر به هر دلیل دو طرف در قرارداد این مبلغ را قید نکنند، شخص متضرر باید ثابت کند که ضرر به واسطه تاخیر متعهد در انجام تعهد یا انجام ندادن تعهد بوده است.
 

وجه التزام یکی از مهمترین موضوعات حقوقی و پرکاربرد در تمام قراردادها است. وجه التزام مبلغ مشخص و مقطوعی است که دو طرف در زمان تنظیم قرارداد به عنوان جریمه تاخیر در انجام دادن یا ندادن تعهداتشان پیش‌بینی می‎کنند. در واقع نوعی ضمانت اجرای حقوقی است که احتمال نقض و تخلف از قرارداد را به حداقل می‎رساند. در این نوشتار به بررسی اثرات حقوقی وجه التزام در قرارداد می‌پردازیم. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید.

وجه التزام چیست؟

وقتی دو نفر با هم قرارداد می‎بندند ملزم به اجرای مفاد آن قرارداد هستند. اگر در زمان اجرای قرارداد یکی از دو طرف قرارداد به تعهد خود عمل نکند مبلغی را برای جبران انجام ندادن تعهد باید به طرف دیگر بپردازد. به عنوان مثال در یک قرارداد مشارکت در ساخت ممکن است شرط شود که اگر سازنده در موعد مقرر نسبت به تحویل آپارتمان‌های موضوع قرارداد اقدام نکند به ازای هر روز تاخیر در انجام تعهد مبلغی به عنوان خسارت تاخیر در انجام تعهد به مالک پرداخت کند. یا در قولنامه خرید و فروش ملک دو طرف توافق کنند اگر در تاریخ مشخصی در دفترخانه حاضر نشوند مبلغی را بابت عدم حضور به طرف دیگر بپردازد و تعهد خود را نیز انجام دهد. بنابراین اگر یکی از طرف‌های قرارداد اجرای تعهد را با تاخیر انجام دهد و یا به صورت کلی از انجام تعهد خودداری کند، طرف دیگر قرارداد می‎تواند دادخواست مطالبه وجه التزام را به دادگاه بدهد.

 

تعیین میزان وجه التزام

دادگاه نمی‎تواند فرد متخلف را به بیشتر یا کمتر از وجهی که در قرارداد به عنوان وجه التزام ذکر شده محکوم کند. اگر مبلغ وجه التزام مبلغی غیرمتعارف باشد و با تعهد اصلی متناسب نباشد، برخی از مراجع قضایی تا سقف تعهد اصلی و یا حد متعارف حکم صادر می‎کنند. اما اکثر دادگاه‌ها به استناد قانون و همچنین اصل حاکمیت اراده نسبت به پرداخت وجه التزام تا هر میزانی که دو طرف در قرارداد توافق کرده‌اند حکم صادر می‎کنند.

آیا متعهد می‎تواند با پرداخت وجه التزام، خود را اجرای تعهد اصلی معاف کند؟

وجه التزام برای پایبندی و تضمین اجرای تعهدات متعهد است. در چنین مواردی دادگاه در ابتدا قصد دو طرف را شناسایی و احراز می‎کند تا بعد از اطلاع از توافق آنها، تصمیم بگیرد که اگر وجه التزام انجام ندادن تعهد، از متخلف گرفته شده، دیگر او را به اجرای تعهد اصلی ملزم نکند. در واقع برخی از دادگاه‌ها این اعتقاد را دارند که زمانی می‎توان وجه التزام انجام ندادن تعهد را مطالبه کرد که امکان الزام متعهد به اجرای تعهد اصلی وجود نداشته باشد. با این حال متعاملان می‎توانند در عقد تصریح کنند که دریافت وجه التزام جایگزین تعهد اصلی نیست و با آن قابل تجمیع است. یعنی در صورت تخلف، متخلف هم ملزم به اجرای تعهد اصلی باشد و هم وجه التزام را پرداخت کند.

شایان ذکر است وجه التزام با ضرر و زیان و خسارت انجام ندادن تعهد متفاوت است. چون وجه التزام یک مبلغ مقطوع و مشخص شده در قرارداد است و اگر به هر دلیل دو طرف در قرارداد این مبلغ را قید نکنند، شخص متضرر باید ثابت کند که ضرر به واسطه تاخیر متعهد در انجام تعهد یا انجام ندادن تعهد بوده و برای این موضوع باید به دادگاه دادخواست مطالبه ضرر و زیان ارائه کند که بعد از اثبات، مبلغ ضرر توسط کارشناس دادگستری محاسبه و تعیین می‎شود.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی بیشتر با نحوه گرفتن خسارت در قراردادهای ملکی “خسارت قرارداد در معاملات ملکی” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
می‌گویند آشپزخانه، قلب تپنده خانه است. پس باید به فکر زیبا کردن قلب خانه نیز بود.
آشپزخانه مدرن

به گزارش مجله دلتا، آشپزخانه یکی از بخش‌هایی است که افراد  خانواده، اوقات زیادی را در آن سپری می‌کنند باید گفت دلیل اصلی اهمیت داشتن دکوراسیون آشپزخانه شیک لذت بردن تک‌تک افراد خانواده از فضای زیبای آن است.

طراحی دکوراسیون آشپزخانه با سنگ مرمر

دکوراسیون آشپزخانه شیک

در طول تاریخ دکوراسیون داخلی همیشه استفاده از سنگ مرمر در طراحی فضای داخلی آشپزخانه جز کارهای بسیار لوکس و شیک قرار داشته است.

طراحی هر یک از اجزای آشپزخانه و ایجاد هماهنگی بین سبک طراحی کابینت و دیگر قسمت‌های آشپزخانه مسئله مهمی است که بسیار در زیبایی نتیجه کار تاثیرگذار است؛ پس اگر از سنگ مرمر استفاده می‌کنید، حتماً به هماهنگی آن با سایر اجزای آشپزخانه توجه کنید.

 نقش صندلی در دکوراسیون آشپزخانه شیک

 

دکوراسیون آشپزخانه شیک و مدرن

استفاده از صندلی‌های شیک و لوکسی که برای کابینت جزیره انتخاب می‌شوند، می‌تواند یک دکوراسیون آشپزخانه شیک و مدرن را به همراه داشته باشد. پس در انتخاب صدلی‌ها دقت کنید.

کمی زرق و برق به فضای داخلی در دکوراسیون آشپزخانه شیک و مدرن اضافه کنید. منظور استفاده از اکسسوری‌های زرق و برق دار حتماً لوسترها یا میزهای سلطنتی درخشان نیستند.

می‌توانید فقط وسایل ساده، مثل تزیینی‌هایی از جنس مس استفاده کنید.. بدون اینکه درخشندگی زننده در فضا ایجاد شود با استفاده از فلز مس، هم از این متریال محبوب در دکوراسیون مدرن استفاده شده و هم فضا، شکل دیگری به خود خواهد گرفت.

نورپردازی در دکوراسیون آشپزخانه شیک

آشپزخانه

نورپردازی آشپزخانه به خصوص اگر فضا تاریک باشد، اهمیت زیادی دارد. اگر در فضای داخلی آشپزخانه نور کم یا نورگیر و پنجره‌هایی در ارتفاع زیاد یا در سقف دارید، می‌توانید از فلزهای براق برای طراحی رویه کابینت استفاده کنید.

فلزات براق و صیقلی از جمله متریال‌های محبوب در طراحی دکوراسیون مدرن هستند. می‌توانید برای ایجاد فضایی لوکس و منحصر به فرد از این فلزات برای کابینت‌ها استفاده کنید. با این روش فضای داخلی آشپزخانه نیز بزرگتر و دلبازتر دیده می‌شود.

استفاده از گیاهان آپارتمانی

استفاده از گیاهان آپارتمانی

فضای سبز از مشخصه‌های طراحی دکوراسیون آشپزخانه شیک و مدرن است. با استفاده از گیاهان طبیعی و سبز رنگ، قدرت و زندگی تازه ای در فضای دکوراسیون آشپزخانه شیک و مدرن ایجاد کنید.

استفاده از گیاهان سبز علاوه‌بر اینکه روح تازه‌ای به خانه شما می‌بخشد، محیط خانه و آشپزخانه شما را بسیار لوکس و مدرن می‌کند.

 هر دکوراسیون آشپزخانه ساده ای با ترکیب رنگ سبز نما و جلوه خاصی را به خود می‌گیرد.

نصب لامپ‌های آویزی در آشپزخانه

دکوراسیون آشپزخانه شیک

شاید انتخاب لوستر را همیشه از میان همان مدل‌هایی که در ویترین مغازه‌ها دیده ایم، انجام داده باشیم. اما لامپ‌های آویزی که خلاقیت زیادی در دکوراسیون مدرن برای ساخت آن‌ها وجود دارند می‌توانند انتخابی منحصر به فرد باشند.

آویختن دو لوستر آویزی زیبا و مدرن در یک آشپزخانه که دکوراسیون آن ترکیبی از چوب طبیعی باشد، از جزئیاتی هستند که زیبایی فضای داخلی را دو چندان می‌کنند.

استفاده از فرش‌های زیبا

فرش در آشپزخانه

مسلماً استفاده از فرش دقیقا در قسمت زیرین صندلی‌های کابینت جزیره آشپزخانه ایده خوبی نیست. در خیلی از موارد هم کمبود فضا می‌تواند دلیل اصلی برای استفاده نکردن از فرش باشد.

با این حال اگر فضای بزرگ و کافی در اختیار دارید، استفاده از یک فرش یا قالیچه زیبا دقیقاً در قسمت مرکزی یا در محل سرو غذا در آشپزخانه می‌تواند زیبایی خاصی به دکوراسیون ببخشد.

انتخاب رنگ برای دکوراسیون آشپزخانه

دکوراسیون آشپزخانه شیک

رنگ یکی از مهمترین عناصر دکوراسیون داخلی است که اگر در کنار رنگ‌های مکمل استفاده شود، جلوه‌ای زیبا به فضا می‌دهد. به‌همین دلیل توصیه می‌کنیم در انتخاب رنگ و‌هارمونی‌ای که باید با سایر وسایل و باقی بخش‌های خانه داشته باشد، وسواس به خرج دهید.



:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
کفپوش چوبی در دکوراسیون منزل، محل کار، حمام، روف گاردن، حیاط، تراس، سرویس بهداشتی، ساخت راه پله‌ها، فضای اطراف استخر و در بخش‌های مختلف دیگر، کاربرد دارد.
 

به گزارش مجله دلتا، کفپوش که یکی از مهمترین عناصر دکوراسیون داخلی است، نقش پس زمینه را دارد و همه‌ی المان‌های دیگر دکوراسیون را تحت تاثیر قرار می‌دهد و به همین دلیل برای داشتن دکوراسیون مناسب باید با انواع کفپوش چوبی در دکوراسیون آشنا بود.

امروزه، طیف بسیار وسیعی از انواع کفپوش‌های چوبی و کفپوش‌هایی که طرح و ظاهر چوبی دارند در بازار موجود است که این تنوع زیاد فرآیند انتخاب و تصمیم‌گیری را دشوار می‌کند.

انواع کفپوش چوبی

پارکت

پارکت به کفپوشی گفته می‌شود که از چوب طبیعی درختان ساخته می‌شود و بسته به نوع درختی که چوب از آن تهیه می‌شود، انواع مختلفی دارد. پارکت را به کف می‌چسبانند، سپس با ساب زدن، سطح آن‌را صاف و صیقلی می‌کنند.

 

این کفپوش برای پوشاندن کف اتاق پذیرایی، نشیمن و پله‌ها بسیار مناسب است.

لمینیت

لمینیت از انواع کفپوش چوبی است که از جنس الیاف چوب فشرده می‌باشد و مانند پارکت مستقیماً از چوب درختان ساخته نمی‌شود. سطح خارجی آن روکشی است که تصویر نقش و نگارهای چوب طبیعی بر روی آن چاپ شده است. لمینیت از طریق اتصالات فاق و زبانه، بدون اینکه به کف چسبانده شود نصب می‌شود.

پی وی سی (وینیل)

کفپوش‌های طرح چوب PVCیا پلاستیک فشرده در ضخامت‌ها و رنگ‌های مختلف و به صورت تایل و رول در بازار موجود هستند. برای نصب این کفپوش‌ها از چسب صنعتی استفاده می‌شود. این نوع کفپوش معمولاً در آشپزخانه‌ها و سرویس بهداشتی که کف آن‌ها بیشتر خیس می‌شود مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لینولئوم (مشمع)

 

لینولئوم از دیگر انواع کفپوش چوبی است که با طرح چوب نیز تولید می‌شود. این کفپوش از مواد کاملاً طبیعی مثل روغن بزرک و فراورده‌های چوبی ساخته می‌شود. لینولئوم به صورت رولی و تایلی در بازار موجود است و کفپوش مناسبی برای استفاده در آشپزخانه به حساب می‌آید.

بامبو

بامبو ظاهری شبیه به چوب دارد اما نسبت به سایر انواع کفپوش چوبی مقرون به صرفه‌تر است. علاوه‌بر این گیاه بامبو به سرعت رشد می‌کند؛ بنابراین این کفپوش مصالحی تجدیدپذیر به حساب می‌آید و استفاده از آن به جای چوب می‌تواند از قطع درختان جلوگیری کند.

چوب‌پنبه

چوب‌پنبه مانند بامبو مصالحی سازگار با محیط زیست است چرا که از پوسته‌ی درختان ساخته می‌شود. این کفپوش سطح نسبتاً نرم و انعطاف پذیری دارد. همچنین در مقابل کپک، فاسد شدن، آفات و قارچ مقاوم است.

 

چوب پنبه تا حدی عایق صوتی و حرارتی است، سطح آن دارای بافت است و در مقابل رطوبت مقاوم است.

ترمو وود

ترمو وود یا چوب ترمو به چوب‌هایی گفته می‌شود که با طی یک فرآیند مشخص، عمده‌ی خصوصیات منفی چوب را از دست می‌دهند. از برخی از انواع ترمووود به عنوان کفپوش استفاده می‌شود.  این کفپوش‌ها علاوه‌بر فضاهای داخلی خانه، در فضاهای باز و نیمه باز (مانند تراس) نیز قابل استفاده هستند.

 سرامیک طرح چوب

کفپوش‌های سرامیکی را می‌توانید در تمام اتاق‌ها مانند آشپزخانه، حمام، پذیرایی، نشیمن و اتاق خواب به کار ببرید.



:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
ویتامین‌ها ترکیبات بسیار مهمی برای ادامه حیات اندام‌های بدن هستند که کمبودشان اختلالات شدیدی به وجود آورده و گاه منجر به مرگ می‌شود.
 

به گزارش مجله دلتا، پیش از اینکه در مورد ویتامین های مورد نیاز بدن صحب کنیم، ابتدا بهتر است بدانیم، ویتامین چیست.

ویتامین‌ها ترکیباتی ارگانیک یا طبیعی هستند که در مقدار کم برای پایدار نگه‌داشتن زندگی مورد نیازند. نیاز بدن به ویتامین‌ها از طریق غذا تامین می‌شود.

بدن نیاز خود به ویتامین‌ها را از طریق غذا تامین می‌کند، چرا که یا اصلاً آن‌ها را تولید نمی‌کند یا مقدار تولید شده توسط بدن بسیار کم است.

ویتامین های مورد نیاز بدن کارهای مختلفی انجام می‌دهد و بدن به هر کدام از آن‌ها در اندازه‌های معینی نیاز دارد.

نکاتی مهم درباره ویتامین‌ های مورد نیاز بدن

  • سیزده ویتامین شناخته شده وجود دارد.
  • ویتامین‌ها به دودسته‌ی محلول در چربی و ویتامین‌های محلول در آب تقسیم می‌شود.
  • بدن، ویتامین‌های محلول در چربی را راحت‌تر ذخیره می‌کند.
  • ویتامین‌ها، حاوی عنصر کربن هستند و به همین دلیل به همین دلیل ویتامین یک ارگانیک است.
  • غذا بهترین منبع ویتامین است، ولی برخی اوقات به تجویز پزشک فرد مجبور به استفاده از مکمل‌های ویتامین دارویی می‌شود.

ویتامین‌های محلول در چربی

 

این دسته ویتامین در بافت‌های چرب بدن و کبد ذخیره می‌شود. ویتامین آ، د، ای و کا از جمله ویتامین‌های محلول در چربی بوده و راحت‌تر از ویتامین‌های محلول در آب داخل بدن ذخیره می‌شود.

از طرفی دیگر، این دسته از ویتامین برای مدت بیش‌تری حتی تا چند ماه درون بدن باقی می‌ماند و به کمک چربی‌ها یا لیپیدها از طریق دستگاه گوارشی جذب می‌شود.

ویتامین‌های محلول در آب

این گروه برای مدت زیادی در بدن باقی نمی‌ماند و بدن قادر به ذخیره‌ی آن نیست. یک ویتامین محلول در آب به راحتی توسط ادرار دفع می‌شود. به همین دلیل گروه ویتامین محلول در آب به نسبت دسته‌ی اول باید سریع‌تر جایگزین شود.

انواع ویتامین های مورد نیاز بدن

ویتامین آ (Vitamin A)

غذاهای حاوی ویتامین آ: سیب زمینی شیرین، هویج، اسفناج، غلات صبحانه‌ی غنی‌شده

کاربرد:

حس بینایی، سیستم ایمنی و تولید مثل به آن نیاز دارد.

ویتامین ب ۱ یا تیامین (Vitamin B1)

غذاهای حاوی ویتامین: غلات کامل، مواد غذایی غنی شده مانند نان‌ها و غلات صبحانه

کاربرد:

کمک به فرایند هضم کربوهیدرات‌ها و بخشی از پروتئین‌ها

ویتامین ب ۲ یا ریبوفلاوین (Vitamin B2)

غذاهای حاوی ویتامین: شیر، نان و محصولات مشتق از آن و غلات صبحانه‌ی غنی شده

کاربرد:

کمک به تبدیل غذا شدن به انرژی و ساخت گلبول‌های قرمز خون

 

ویتامین ب ۳ (Vitamin B3)

غذاهای حاوی ویتامین: گوشت، ماهی، گوشت پرندگان (مرغ، بوقلمون، غاز، اردک و …)، نان سبوس‌دار یا نان و غلات صبحانه‌ی غنی شده

کاربرد:

کمک به گوارش و ساخت کلسترول

ویتامین ب ۵ (Vitamin B5)

غذاهای حاوی ویتامین: مرغ، گوشت گاو، سیب‌زمینی، جو دوسر، غلات صبحانه و گوجه

کاربرد:

کمک به تبدیل کربوهیدرات، پروتئین و چربی به انرژی

ویتامین ب ۶ (Vitamin B6)

غذاهای حاوی ویتامین: غلات صبحانه و فراورده‌های سویای غنی شده، نخود، سیب زمینی و فراورده‌های فرعی گوشت یا احشا

کاربرد:

کمک به فرایند سوخت و ساز بدن، سیستم ایمنی بدن و رشد مغز نوزادان

ویتامین ب ۷ (Vitamin B7)

غذاهای حاوی ویتامین: جگر، میوه‌ها و گوشت

کاربرد:

کمک به بدن برای ساخت چربی، پروتئین و دیگر مواد مورد نیاز سلول‌ها

ویتامین ب ۱۲ (Vitamin B12)

غذاهای حاوی ویتامین: ماهی، گوشت پرندگان، گوشت قرمز، محصولات لبنی، غلات صبحانه‌ی غنی شده

کاربرد:

کمک به بدن برای ساخت گلبول‌های قرمز خون

ویتامین ث (Vitamin C)

غذاهای حاوی ویتامین: فلفل دلمه‌ای قرمز و سبز، کیوی، پرتقال و دیگر مرکبات، توت فرنگی، بروکلی، گوجه

کاربرد:

کمک به حفاظت علیه‌ی آسیب سلولی، حمایت از سیستم ایمنی بدن، کمک به بدن برای ساخت کلاژن

 

ویتامین د (Vitamin D)

غذاهای حاوی ویتامین: روغن جگر ماهی، ماهی‌های با چربی بالا، شیر و محصولات لبنی و غلات صبحانه غنی شده

کاربرد:

استخوان‌ها، عضلات، سیستم ایمنی و ارتباطات قسمت‌های مختلف مغز با هم و سایر قسمت‌های بدن به این ویتامین نیاز دارد.

ویتامین ای (Vitamin E)

غذاهای حاوی ویتامین: غلات صبحانه غنی‌شده، دانه‌ی آفتابگردان، بادام، کره‌ی بادام زمینی، روغن‌های گیاهی

کاربرد:

کمک به حفاظت علیه‌ی آسیب سلولی

ویتامین کا (Vitamin K)

غذاهای حاوی ویتامین: سبزیجات سبز مانند اسفناج، کلارد یا کلم سبز، کلم بروکلی، کلم بروکسل، کلم پیچ

کاربرد:

دارای نقش تعیین‌کننده و مهم در لخته کردن خون و سلامت استخوان‌ها



:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

کاهش طول عمر انسان

به گزارش مجله دلتا، بیشتر ما می‌دانیم که عاداتی مانند سیگار کشیدن یا ورزش نکردن می‌توانند به سلامت‌مان آسیب برسانند، اما برخی عادات روزانه دیگر نیز وجود دارند که ممکن است کمتر مورد توجه قرار گرفته اما موجب کاهش طول عمر انسان شوند.

نشستن بیش از حد

کاهش طول عمر انسان

پژوهشگران معتقدند که یک سبک زندگی کم‌تحرک، می‌تواند طول عمر انسان را کاهش دهد. نتایج یک مطالعه نشان داد که اگر کمتر از سه ساعت از روز خود را در حالت نشسته سپری کنیم و تماشای تلویزیون را به کمتر از دو ساعت در روز محدود کنیم، می‌توانیم تقریباً ۲٫۵ سال به عمر متوسط خود اضافه کنیم.

یک سبک زندگی کم‌تحرک با چاقی، دیابت، بیماری قلبی و برخی انواع سرطان پیوند خورده است که می‌توانند عمر انسان را کاهش دهند.

وقت گذرانی بیش از حد در برابر نمایشگرها

کاهش طول عمر انسان

در این مورد انواع مختلف نمایشگرها مانند تلویزیون، رایانه، تبلت و گوشی هوشمند در نظر گرفته می‌شوند. نور آبی‌ای که از نمایشگر دستگاه‌های الکترونیکی ساطع می‌شود، می‌تواند به مغز و سلول‌های شبکیه چشم آسیب برساند. نور آبی چه به نمایشگر نگاه کنید یا نکنید می‌تواند اثر منفی بر سلامت انسان داشته باشد.

عدم مدیریت اضطراب و استرس

کاهش طول عمر

پژوهش‌های مختلف نشان داده‌اند که اضطراب و استرس می‌تواند به کوتاه شدن تلومرها، ساختارهای محافظ در نوک هر کروموزوم، منجر شود. مطالعه‌ای در دانمارک نشان داد که تلومرهای کوتاه‌تر احتمال مرگ زودرس را به میزان ۲۵ درصد افزایش می‌دهد.

خواب ناکافی و بی‌کیفیت

بی خوابی

خواب ناکافی و بی‌کیفیت می‌تواند در تشکیل پلاک در سرخرگ‌ها و افزایش سطوح سلول‌های التهابی در رگ‌های خونی نقش داشته باشد. به‌طور همزمان، خواب ضعیف سطوح هورمونی که این سلول‌های التهابی را کنترل می‌کند، کاهش می‌دهد. این امر می‌تواند زمینه را برای یک سکته مغزی فراهم کند.

مصرف الکل، علت مهم کاهش طول عمر انسان

نوشیدن الکل

مصرف الکل، به‌ویژه زیاده‌روی در این کار، می‌تواند احتمال ابتلا به مشکلات سلامتی مختلف و موجب کاهش طول عمر انسان شود. مصرف الکل با افزایش سن می‌تواند خطر بیشتری برای فرد ایجاد کند زیرا جذب و گوارش الکل با سرعت کمتری نسبت به زمانی که فرد جوان‌تر بوده است، انجام می‌شود.

مصرف الکل با افزایش خطر مشکلات کبد، پرفشاری خون، حمله قلبی، و سکته مغزی پیوند خورده است. برخی مطالعات نشان داده‌اند که زیاده‌روی در مصرف الکل حتی می‌تواند چهار تا پنج سال از عمر متوسط انسان را کاهش دهد.

عدم تامین آب مورد نیاز بدن

آب نوشیدن

هرگز نباید منتظر احساس تشنگی باشید تا متوجه شوید باید آب بنوشید. بدن ممکن است با کم‌آبی مزمن سازگار شده و ارسال سیگنال‌های تشنگی را متوقف کند. در این شرایط به آن میزان که باید احساس تشنگی را تجربه نمی‌کنید. از این‌رو، آبرسانی به بدن حتی در صورت عدم احساس تشنگی اهمیت دارد.

آب به تنظیم دمای بدن کمک می‌کند و از مغز و نخاع محافظت می‌کند. همچنین، آب امکان رشد و بازتولید را برای سلول‌های بدن فراهم می‌کند.

مصرف غذاهای ناسالم

مصرف غذاهای ناسالم

دنبال کردن یک رژیم غذایی ناسالم بیش از مجموع سیگار کشیدن و فشار خون بالا موجب مرگ افراد می‌شود. رژیم‌غذایی نقش قابل توجهی در افزایش طول عمر شما ایفا می‌کند.

رعایت نکردن بهداشت دهان‌و‌دندان

بهداشت دهان و دندان

مطالعات متعدد پیوند بین بیماری لثه با برخی انواع سرطان، بیماری قلبی، دیابت، و بیماری کلیوی را نشان داده‌اند. عدم رعایت بهداشت دهان و دندان می‌تواند تاثیر چشمگیری بر کاهش طول عمر انسان داشته باشد.

بیماری لثه و بیماری ریوی نیز با یکدیگر پیوند خورده‌اند که سفر باکتری‌های مضر از دهان به ریه‌ها از دلایل احتمالی این پیوند است.

همچنین بخوانید:

خواص پاپ کورن

خواص معجزه آسای موسیر

فندق و هزار خاصیت درمانی

۵ دمنوش برای داشتن خواب راحت

خوراکی های انرژی زا برای رفع خستگی صبحگاهی

 

برای مشاهده مطالب بیشتر از مجله سلامتی دلتا دیدن نمایید



:: بازدید از این مطلب : 289
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
 

به گزارش مجله دلتا، بیشتر ما می‌دانیم که عاداتی مانند سیگار کشیدن یا ورزش نکردن می‌توانند به سلامت‌مان آسیب برسانند، اما برخی عادات روزانه دیگر نیز وجود دارند که ممکن است کمتر مورد توجه قرار گرفته اما موجب کاهش طول عمر انسان شوند.

نشستن بیش از حد

 

پژوهشگران معتقدند که یک سبک زندگی کم‌تحرک، می‌تواند طول عمر انسان را کاهش دهد. نتایج یک مطالعه نشان داد که اگر کمتر از سه ساعت از روز خود را در حالت نشسته سپری کنیم و تماشای تلویزیون را به کمتر از دو ساعت در روز محدود کنیم، می‌توانیم تقریباً ۲٫۵ سال به عمر متوسط خود اضافه کنیم.

یک سبک زندگی کم‌تحرک با چاقی، دیابت، بیماری قلبی و برخی انواع سرطان پیوند خورده است که می‌توانند عمر انسان را کاهش دهند.

وقت گذرانی بیش از حد در برابر نمایشگرها

 

در این مورد انواع مختلف نمایشگرها مانند تلویزیون، رایانه، تبلت و گوشی هوشمند در نظر گرفته می‌شوند. نور آبی‌ای که از نمایشگر دستگاه‌های الکترونیکی ساطع می‌شود، می‌تواند به مغز و سلول‌های شبکیه چشم آسیب برساند. نور آبی چه به نمایشگر نگاه کنید یا نکنید می‌تواند اثر منفی بر سلامت انسان داشته باشد.

عدم مدیریت اضطراب و استرس

 

پژوهش‌های مختلف نشان داده‌اند که اضطراب و استرس می‌تواند به کوتاه شدن تلومرها، ساختارهای محافظ در نوک هر کروموزوم، منجر شود. مطالعه‌ای در دانمارک نشان داد که تلومرهای کوتاه‌تر احتمال مرگ زودرس را به میزان ۲۵ درصد افزایش می‌دهد.

خواب ناکافی و بی‌کیفیت

 

خواب ناکافی و بی‌کیفیت می‌تواند در تشکیل پلاک در سرخرگ‌ها و افزایش سطوح سلول‌های التهابی در رگ‌های خونی نقش داشته باشد. به‌طور همزمان، خواب ضعیف سطوح هورمونی که این سلول‌های التهابی را کنترل می‌کند، کاهش می‌دهد. این امر می‌تواند زمینه را برای یک سکته مغزی فراهم کند.

مصرف الکل، علت مهم کاهش طول عمر انسان

 

مصرف الکل، به‌ویژه زیاده‌روی در این کار، می‌تواند احتمال ابتلا به مشکلات سلامتی مختلف و موجب کاهش طول عمر انسان شود. مصرف الکل با افزایش سن می‌تواند خطر بیشتری برای فرد ایجاد کند زیرا جذب و گوارش الکل با سرعت کمتری نسبت به زمانی که فرد جوان‌تر بوده است، انجام می‌شود.

مصرف الکل با افزایش خطر مشکلات کبد، پرفشاری خون، حمله قلبی، و سکته مغزی پیوند خورده است. برخی مطالعات نشان داده‌اند که زیاده‌روی در مصرف الکل حتی می‌تواند چهار تا پنج سال از عمر متوسط انسان را کاهش دهد.

عدم تامین آب مورد نیاز بدن

 

هرگز نباید منتظر احساس تشنگی باشید تا متوجه شوید باید آب بنوشید. بدن ممکن است با کم‌آبی مزمن سازگار شده و ارسال سیگنال‌های تشنگی را متوقف کند. در این شرایط به آن میزان که باید احساس تشنگی را تجربه نمی‌کنید. از این‌رو، آبرسانی به بدن حتی در صورت عدم احساس تشنگی اهمیت دارد.

آب به تنظیم دمای بدن کمک می‌کند و از مغز و نخاع محافظت می‌کند. همچنین، آب امکان رشد و بازتولید را برای سلول‌های بدن فراهم می‌کند.

مصرف غذاهای ناسالم

 

دنبال کردن یک رژیم غذایی ناسالم بیش از مجموع سیگار کشیدن و فشار خون بالا موجب مرگ افراد می‌شود. رژیم‌غذایی نقش قابل توجهی در افزایش طول عمر شما ایفا می‌کند.

رعایت نکردن بهداشت دهان‌و‌دندان

 

مطالعات متعدد پیوند بین بیماری لثه با برخی انواع سرطان، بیماری قلبی، دیابت، و بیماری کلیوی را نشان داده‌اند. عدم رعایت بهداشت دهان و دندان می‌تواند تاثیر چشمگیری بر کاهش طول عمر انسان داشته باشد.

بیماری لثه و بیماری ریوی نیز با یکدیگر پیوند خورده‌اند که سفر باکتری‌های مضر از دهان به ریه‌ها از دلایل احتمالی این پیوند است.



:: بازدید از این مطلب : 185
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

در حال حاضر توصیه متخصصان به افراد این است که جهت جلوگیری از انواع بیماری‌ها با تغذیه درست و سالم و استفاده گیاهان مغذی، سلامتی خود را تضمین کنند.

خواص جنسینگ

به گزارش مجله دلتا، جنسینگ Ginseng یک گیاه بومی شرق آسیا و شمال آمریکااست و ریشه آن خواص دارویی بسیاری دارد که از زمان‌های بسیار قدیم به عنوان «گیاه جوانی» شناخته شده است. در این مطلب می‌خواهیم به خواص جنسینگ بپردازیم و از شما دعوت می‌کنیم با ما همراه باشید.

مردم کره و چین و همین‌طور سرخ‌پوست‌های آمریکا از این گیاه برای کاهش خستگی، افزایش انرژی بدن و درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌کردند.

خواص جنسینگ

خواص جنسینگ

  • بهبود فعالیت حافظه
  • افزایش شادابی و نشاط
  • افزایش قدرت تحمل و پایداری
  • از بین بردن استرس
  • مقابله با پیری و عوارض آن
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • تنظیم سوخت‌وساز (متابولیسم) بدن
  • جلوگیری از سردرد
  • بهبود بی‌خوابی و بد‌خوابی
  • کاهش عوارض یائسگی
  • برطرف کردن یا بهبود مشکلات جنسی
  • رفع خستگی، ضعف و بی‌حالی
  • افزایش قدرت سیستم قلبی و عروقی
  • تنظیم فشار خون (کاهش‌دهنده فشار خون در صورت بالا بودن آن و افزایش‌دهنده فشار خون در صورت پایین بودن آن)
  • تنظیم سطح قند خون بدن
  • مقابله با افسردگی
  • سم‌زدایی بدن
  • بالا بردن تحمل بدن در مقابل گرسنگی
  • تقویت ‌کننده قوای عمومی بدن و به‌‌ویژه تقویت‌‌کننده توانایی جنسی مردان
  • کاهش میزان و شدت سرماخوردگی در فصل زمستان
  • از مؤثرترین مواد جهت تسریع روند بهبود آسیب‌های ناشی از تابش‌های رادیواکتیو
  • پیشگیری از بروز بیماری‌های ریوی و ایجاد تومور‌ها با مصرف جنسینگ و نوشیدن چای آن

نحوه مصرف جنسینگ

خواص جنسینگ

اول اینکه، این گیاه را بیش از اندازه نخورید و حتماً قبل از مصرف آن با پزشک‌تان مشورت کنید. همانطور که می‌دانید هر خوراکی مفیدی در کنار خواصی که دارد، عوارضی نیز به همراه دارد. پس برای اینکه از خواص جنسینگ بهره‌مند شوید، باید اندازه و طریق مصرف آن‌را بدانید.

به نظر برخی از محققان مصرف ۲۰۰ تا ۶۰۰ میلی‌گرم جنسینگ در روز کافیست. نکته دیگر اینکه بهتر است در مصرف جنسینگ به خودتان استراحت بدهید. مثلاً بعد از ۲ هفته که مصرف کردید، ۲ هفته خوردن آن‌را قطع کنید.

معمولاً برای مصرف جنسینگ ریشه خشک شده آن را پودر می‌کنند و به تنهایی یا با مواد دیگر مصرف می‌کنند؛ اما راحت‌ترین و بهترین نحوه مصرف آن دم کردن چای جنسینگ است. مطمئن باشید خواص جنسینگ با دم‌کردن آن از بین نخواهد رفت. همچنین، می‌توانید کپسول آن‌را از داروخانه تهیه کنید.

برای نرم شدن ریشه، آن‌را داخل آب بجوشانید یا در ماکروفر گرم کنید ( مواظب باشید نسوزد) و بعد آن را برش دهید و با عسل میل کنید.

برای تقویت حافظه:

خواص جنسینگ

هر روز ناشتا و به مدت ۴۵ روز یک عدد کپسول ۳۰۰ میلی‌گرمی جنسینگ مصرف کنید.

برای تقویت قوای جنسی:

روزانه ۱ گرم ریشه‌ خشک جینسنگ را در سوپ یا غذاهای دیگر بریزید. این گیاه را بیش از ۳ ماه مصرف نکنید.

برای جلوگیری از ریزش موها:

یک قطره عصاره‌ روغنی جنسینگ، ۱ قطره عصاره‌ روغنی گیاه رازک، ۱ قطره روغن سویا و ۱ قطره روغن ذرت را به شامپوی‌تان اضافه کرده و موهایتان را با آن بشویید. اجازه دهید این شامپو به مدت ۱۵ دقیقه روی موهایتان بماند و سپس شستشو دهید. مدت زمان این دوره‌ درمانی ۳ ماه است.

در آخر باز هم یادآور می‌شویم که اگرچه خواص جنسینگ انکارناپذیر است اما شما قبل از مصرف آن با پزشک مشورت کنید.

همچنین بخوانید:

آب هویج و زنجبیل ، معجون سلامتی

کدام مواد غذایی امگا ۳ دارند؟

فواید قارچ خوراکی

تاثیر کرونا بر زنان باردار و شیرده

مسمومیت با الکل

برای مشاهده مطالب بیشتر از مجله سلامتی دلتا دیدن نمایید



:: بازدید از این مطلب : 241
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
مشاوران املاک در مناطق مختلف پایتخت از بازگشت گروهی از متقاضیان مصرفی برای خرید مسکن به بازار خبر می‌دهند.
آپارتمان های 70 تا 100 متری

به گفته مشاوران املاک برخی از خریداران به ویژه متقاضیان آپارتمان های ۷۰ تا ۱۰۰ متری به‌دلیل نگرانی از افزایش قیمت در ماه‌های آتی و نگرانی از آینده بازار مسکن تصمیم گرفته‌اند با رعایت شرایط بهداشتی در بازار حاضر و در صورت امکان خرید خود را انجام دهند.

به گزارش مجله دلتا از ابتدای سال جاری به‌دلیل شیوع و فراگیری ویروس کرونا، فعالیت در بازار معاملات مسکن همچون بسیاری از بخش‌های اقتصادی با رکود و تعطیلی همراه بود. همین موضوع منجر به کاهش شدید حجم معاملات ثبت شده در بنگاه‌های املاک شهر تهران شد. تعطیلی خودخواسته بنگاه‌های املاک سطح شهر از یکسو و همچنین دغدغه و نگرانی متقاضیان برای حضور در بازار ناشی از شیوع ویروس کرونا از مهم‌ترین دلایل شکل‌گیری رکود شدید معاملات در بازار بود. اما همزمان با بازگشایی برخی کسب‌و‌کارها طی روزهای اخیر، مشاوران و فعالان بازار مسکن از ورود تدریجی متقاضیان به بنگاه‌ها برای جست‌و‌جو و احتمالا خرید واحد مسکونی موردنظر خبر می‌دهند.
به گفته مشاوران املاک برخی از متقاضیان به‌دلیل نگرانی از افزایش قیمت در ماه‌های آتی تصمیم گرفته‌اند با رعایت شرایط بهداشتی در بازار حاضر و در صورت امکان خرید خود را انجام دهند. به گفته فعالان بازار مسکن، ترس و نگرانی گروهی از متقاضیان مصرفی از افزایش مجدد قیمت‌ها در بازار خرید و فروش ملک سبب شده تا جست‌و‌جو برای یافتن مسکن موردنظر مجددا از سر گرفته شود. این در حالی است که مشاوران املاک عنوان می‌کنند تعداد زیادی از سازندگان و فروشندگان مسکن به‌دلیل نامشخص بودن وضعیت آتی بازار، فعلا قصد جدی برای عرضه واحد مسکونی خود به بازار ندارند.

در جدول زیر تازه‌ترین آگهی آپارتمان های ۷۰ تا ۱۰۰ متری در تهران ارائه شده است. برای اطلاع از قیمت دقیق خرید یا رهن و اجاره آپارتمان در تهران و سایر شهرستان‌ها به سایت املاک دلتا مراجعه کنید.

جدیدترین قیمت آپارتمان در تهران

پیشنهاد مطالعه : برای آگاهی از آخرین قیمت‌ مسکن در تهران “قیمت رهن کامل آپارتمان در تهران” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
در سفر به سنت ‌پترزبورگ، علاوه بر گشت و گذارهای عالی، شاهد رویدادهای متنوع و جشن‌های پر انرژی تابستانه خواهید بود.
 

سنت پترزبورگ غربی‌ترین شهر روسیه، در بین مردم روس به «پنجره‌ای به اروپا» مشهور است. با اینکه این شهر زیبا در مقایسه با بسیاری از شهرهای دنیا شهر جوانی محسوب می‌شود، اما از لحاظ جاذبه‌های تاریخی و طبیعی یکی از غنی‌ترین شهرهای دنیاست و هر کسی که به سنت پترزبورگ رفته است می‌گوید که برای دیدن حداقل نیمی از جاذبه‌های دیدنی این شهر افسانه‌ای به دو یا سه روز زمان نیاز دارید. در بخش گردشگری مجله دلتا سعی کرده‌ایم تا از بین جاهای دیدنی سنت ‌پترزبورگبهترین‌ها را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

پدیده شب‌های سفید

گرچه شب‌های سفید پدیده‌ای معروف است و فقط به روسیه و سنت پترزبورگ خلاصه نمی‌شود؛ اما هیچ شب سفیدی را مانند شب‌های سفید سنت پترزبورگ نخواهید یافت. در شب‌های سفید این شهر می‌توانید شور و هیجان، موسیقی عالی، نمایش‌های هنری را در کنار مردم و در محیطی دوستانه تجربه کنید.

 

مسجد سنت پترزبورگ

مسجد جامع سنت پترزبورگ که با الگوبرداری از آرامگاه تیمور لنگ در سمرقند ساخته شده است، تا سال ۱۹۹۰ میلادی بزرگ‌ترین مسجد اروپا بود. اکنون این مسجد در رتبه چهارم مساجد روسیه قرار دارد. مسجد سنت پترزبورگ دارای دیوارهایی از گرانیت خاکستری و گنبدی به رنگ لاجوردی به ارتفاع ۳۹ متر با ۵۵ متر کاشی و دو مناره بلند است و نمای آن با خوشنویسی احادیث قرآنی تزیین شده است. همچنین این مسجد دارای نمای ترکیبی از زیورآلات شرقی و موزاییک های آبی فیروزه‌ای است. اولین نماز این مسجد در تاریخ ۲۲ فوریه ۱۹۱۳ برگزار شد.

 

خیابان نوفسکی

خیابان نوفسکی، خیابان ۴.۵ کیلومتری سنت پترزبورگ از بهترین، عجیب‌‌ترین، پرزرق‌ و برق‌ترین و معروف‌ترین خیابان‌‌های روسیه است. ساختمان‌‏های باشکوهی در حاشیه خیابان نوسکی قرار دارند که هر کدام مربوط به دوره‌ خاصی از تاریخ و دارای معماری ویژه‏‌ای است. با اطمینان می ‌‌توان گفت هیچ ساختمان زشت و بی‌کیفیتی در این خیابان وجود ندارد. نوفسکی حق مقایسه با شانزه لیزه در پاریس و رقبای بسیار زیبایی از آمستردام و ونیز را داراست.

 

موزه ارمیتاژ

موزه ارمیتاژ (در فرانسه به معنای مکان خلوت) از جاهای دیدنی سنت ‌پترزبورگ با بیش از سه میلیون اثر هنری که در خود جای ‌داده یکی از بزرگ‌‌ترین و البته معتبرترین موزه‌‌های جهان به شمار می‏‌رود. ارمیتاژ، مجموعه‌‌ای است از شاهکارهای امپرسیونیست و گنجینه‌‌های شرقی جذاب. این موزه مجموعه‌‌های نفیسی از اشیا با قدمتی برابر با عصر حجر را در خود جای ‌داده است.

 

کاخ زمستانی

کاخ زمستانی، معروف‌ترین ساختمان در سنت ‌پترزبورگ، در جنوب رودخانه نوا قرار دارد و نمادی از هنر، سیاست و فرهنگ روسیه در سه قرن پیش است. کاخ زمستانی سنت ‌پترزبورگ، به‌عنوان بخشی از موزه ارمیتاژ در سال ۱۹۱۷ ساخته شد. اتاق‌های دولتی کاخ زمستانی هم ‌اکنون از محبوب‌ترین بخش‌های این کاخ بوده و بازدیدکنندگان را مجذوب زیبایی تاریخی خود می‌کند. در این کاخ که در ابتدا محل اقامت پترکبیر بوده، تزییناتی از نقاشی فرانسه نیز به چشم می‌خورد.

 

گمرک سنت ‌پترزبورگ

گمرک سنت ‌پترزبورگ با فضایی گسترده و کشتی‌‌های باربری و مسافربری، یک مرکز تجاری بزرگ و  از جاهای دیدنی سنت پترزبورگ است. علاوه بر کشتی‌‌های بزرگ کروز، مراکز خرید و خدمات زیادی در این گمرک خواهید دید. کشتی ‌های کوچک کروز نیز رودخانه نوا را درمی‌‌نوردند.

 

باغی تابستانی

مرکز شهر سنت ‌پترزبورگ دارای فضای بازی است که موزه بزرگی را در خود جای ‌داده است. در پتروهوف و در ۲۹ کیلومتری غرب سنت ‌پترزبورگ، منطقه سرسبزی وجود دارد که به خلیج فنلاند معروف است. این خلیج و باغ‌های اطراف آن جزیی از مایملک و باغ‌های رسمی پترکبیر در سال بوده‌اند.

نقطه عطف این باغ، قصر بزرگی است که در بخشی از قسمت‌های طبیعی و سرسبز این باغ قرار دارد با تراسی که ۱۶ متر ارتفاع آن است و مجسمه‌های طلاکاری و یا نقره فام که در دهانه‏ چشمه‌ای زیبا مشاهده می‌شود. آبشار بزرگی در مرکز استخر آبی، با شکوهی بی‌نظیر در فوران است.

 

میدان سنت اسحاق

میدان سنت اسحاق از فضاهای اصلی و عمومی سنت پترزبورگ، بزرگ‏‌ترین شاهکارهای معماری روسی در قرن‌های ۱۹ و ۲۰ را در دل خود جای داده است. ساخت‌ و ساز میدان سنت اسحاق حدود ۱۰۰ سال به طول انجامید.

 

کلیسای ناجی در خون

کلیسای ناجی در خون یکی از مکان ‌های خاص در سنت ‌پترزبورگ به شمار می‏ رود که در آن الکساندر دوم در تاریخ ۱۸۸۱ ترور شد. این کلیسا که در سبک بناهای قرن ۱۷ روسیه (قرون ‌وسطی) توسط شخصی به نام آلفرد پارلند طراحی شده، با آنچه در اطراف آن، در سنت ‌پترزبورگ مشاهده می‌ شود متفاوت است، چرا که نمای شهر سنت ‌پترزبورگ به سبک باروک و کلاسیک است.

 

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه های گردشگری ازمیر ”ازمیر ؛ شهر زیتون و ماهی های کبابی” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
کبه نوعی پیش غذای عربی است که در جنوب ایران و خوزستان هم طبخ می‌شود.
طرز تهیه کبه عربی

کبه عربی یا کبه برنجی پیش غذایی خوشمزه است که به عنوان یک شام سبک هم مصرف می‌شود. این غذا بسیار راحت تهیه می‌شود و برای افطاری هم مناسب است. برای آشنایی با طرز تهیه کبه عربی و فوت و فن‌های پخت آن، با مجله دلتا همراه باشید.

مواد لازم تهیه کبه عربی :

  • برنج: ۳ پیمانه
  • گوشت چرخ‌کرده: ۲۰۰ گرم
  • کشمش: ۱۰۰ گرم
  • پیاز: یک عدد
  • نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم
  • زرده تخم‌مرغ: یک عدد
  • جعفری یا گشنیز در صورت تمایل

کبه عربی

طرز تهیه کبه عربی :

برنج را با کمی نمک در آب جوش بریزید تا بپزد و کمی له شود. وقتی آب برنج تمام شد، در آن روغن بریزید و مانند کته دم کنید.

در فاصله دم کشیدن برنج، مواد میانی کبه را آماده کنید.

پیاز را نگینی خرد کرده و با کمی روغن تفت دهید. گوشت چرخ‌کرده را با نمک، فلفل و زردچوبه به پیاز افزوده و تفت دهید.

کشمش را از قبل در آب داغ خیس کرده و پس از آبکش کردن به مواد بیفزایید.

در صورت تمایل می‌توانید به مواد میانی جعفری یا گشنیز خرد شده هم اضافه کنید.

کبه برنجی

وقتی برنج دم کشید، آن را در یک سینی بزرگ خالی کرده و همان طور که داغ است، با گوشت‌کوب له کنید. وقتی برنج سرد شد، آن را خوب ورز دهید تا به شکل خمیر دربیاید. سپس دست را کمی خیس کرده و به اندازه یک گلوله از خمیر برنجی برداشته و گرد کنید. وسط آن را خالی کرده و یک قاشق مواد گوشتی داخل کبه بگذارید و محکم کنید تا باز نشود.

بعد از اینکه همه کبه‌ها آماده شدند، به آنها زرده تخم‌مرغ بزنید و با روغن و کمی زردچوبه سرخ کنید. مراقب باشید شعله کم باشد تا کبه‌ها نسوزند. وقتی دو طرف آنها طلایی شد، آماده هستند و می‌توانید سرو کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با یک پیش غذای عربی “حمص، پیش غذای لبنانی” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
زیبایی و تمیزی دندان‌ها روی زیبایی ظاهری افراد تاثیر دارد و اعتماد به نفس را بالا می‌برد.
زیبایی دندان

بسیاری از افراد به‌ خاطر دندان‌های نامرتب یا رنگ‌ گرفته، از اعتماد به ‌نفس کافی برای صحبت‌ کردن با دیگران برخوردار نیستند. اما ماجرا از این قرار است که دیگر دوران معذب‌ بودن و خجالت‌ کشیدن از ظاهر دندان‌ها به سر آمده است. چون انبوهی از خدمات متنوع دندانپزشکی برای زیبا سازی دندان‌ها وجود دارد. با مجله دلتا همراه باشید تا درباره زیبایی دندان و راه‌های داشتن لبخندی درخشان، آشنا شوید.

تغییر رنگ و سفید کردن دندان ‌ها

لایه‌های جرمی که روی دندان‌ها ایجاد می‌شود و مشکلات دیگر بهداشت دهان و دندان، باعث می‌شود رنگ سفید دندان‌ها تغییر کند.

این جرم‌ها زمانی که حسابی ماندگار می‌شوند، رنگ دندان‌ها را تغییر می‌دهند و ظاهر آنها را خراب می‌کنند. زرد شدن دندان با روش‌های گوناگونی قابل‌ درمان است؛ اما پیش از آن باید بدانیم چرا ایجاد می‌شود.

زردی دندان

دلایل زردی دندان :

۱- سیگار کشیدن

همه ما بسیاری از عوارض جانبی خطرناک سیگار کشیدن را می‌دانیم. یکی از بدترین‌ عواقب آن، همین زرد و خراب ‌شدن دندان‌ها است. سیگاری که بعضی‌ها عاشقانه دود می‌کنند و به ‌فکر آثار منفی آن روی سلامت‌ خود نیستند، ردیف‌ترین و سفیدترین دندان‌ها را هم به ‌مرور زمان زرد و خراب می‌کند و مشکلات متعددی برای سلامت آن‌ها به وجود می‌آورد.

ترک سیگار، سلامت بدن و زیبایی ظاهر را به سیگاری‌ها باز می‌گرداند. اگر شما هم سیگاری هستید و دندان‌هایتان به ‌واسطه آن زرد و زشت شده است، سریع‌تر آن را کنار بگذارید.

البته نگران زردی و زشتی دندان‌ها هم نباشید؛ چون انواع روش‌های دندانپزشکیِ به شما در رفع این مشکلات کمک می‌کند.

۲- افزایش سن

همه پیر می‌شوند؛ دندان‌ها هم به ‌مرور زمان پیر و ظاهر آنها خراب می‌شود. با افزایش سن، مینای دندان‌ها نازک‌تر شده و استحکام خود را از دست می‌دهند. این مشکلات می‌تواند باعث زردی دندان و مشکلات دهان و دندان شود. اما در سنین بالا هم امکان سفید سازی و رفع مشکلات دندان وجود دارد.

فقط یادتان باشد که اثر افزایش سن روی تخریب و زرد شدن دندان‌ها زیاد است؛ پس باید سریع و زود برای رفع مشکلات دهان و دندان در سنین بالاتر به متخصص مراجعه کرد.

دندان زیبا

روش‌ های زیبا سازی دندان

خبر خوشی که از کلینیک‌های دندانپزشکی به گوش می‌رسد، ساده ‌بودن عمل‌ها و روش‌های زیبا سازی دندان است. سفید کردن دندان‌ها به روش‌های مختلف یا با استفاده از راهکارهای متنوع اصلا با درد همراه نیست. مثلا استفاده از لیزر برای سفید سازی دندان‌ها از روش‌های بی ‌دردسر و زود بازدهی است که می‌تواند اعتماد به ‌نفس و لبخند زیبا را به شما برگرداند.

روش‌های متنوع دیگری هم وجود دارند که باعث مرتب ‌کردن و زیبایی دندان‌ها می‌شوند. مثلا کامپوزیت دندان یا لمینت دندان از روش‌های رایجی هستند که این روزها برای زیباتر شدن دندان‌ها استفاده می‌شوند.

زیبا سازی دندان

البته روش‌های جدیدتر و بی‌ دردسرتری هم وجود دارد. درباره اسنپ آن اسمایل چیزی شنیده‌اید؟ این روش یکی از خدمات زیبا سازی دندان‌ها است که دردسر کمتری نسبت به کامپوزیت و لمینت دارد. در این روش، دندانپزشک از دندان‌ها قالب‌ گیری می‌کند و به لابراتوار می‌فرستد. در آنجا قالبی ردیف و سفید از دندان‌ها می‌سازند. با اسنپ آن اسمایل، در کمترین زمان ممکن، روکشی سفید و زیبا برای دندان‌ها آماده می‌شود.

مراقب دندان‌هایتان باشید؛ هر قدر زیبایی و سلامت دندان‌ها بیشتر باشد، جذابیت چهره‌ و لبخند و در نتیجه اعتماد به نفس، بیشتر می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با از بین بردن زردی دندان “رفع زردی دندان با روش‌های خانگی” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 302
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

اگر در شناسنامه پدر، سیادت او (سید بودن) ذکر شده باشد، در شناسنامه فرزندان او نیز آوردن "سید یا سادات" کنار اسم آن‎ها، الزامی است.

اسم

مطابق با ماده ۲۰ قانون ثبت احوال کشور، قوانینی درخصوص تغییر نام و نام‌خانوادگی وجود دارد که فرد با داشتن شرایط مشخص شده می‌تواند درخواست تغییر اسم و فامیل خود را بدهد. در مجله دلتا به بررسی نظر قانون در خصوص تغییر نام و نام خانوادگی پرداخته شده است.

قوانین تغییر نام و نام‌ خانوادگی

به نقل از سازمان ثبت احوال کشور، انتخاب اسم با اعلام‎کننده است. برای نام‎گذاری افراد، یک نام ساده یا مرکب که در عرف جامعه یک نام محسوب می‌شود، انتخاب خواهد شد. شایان ذکر است که آوردن سیادت (سید بودن) در شناسنامه ساداتی که سیادت آنان در شناسنامه والدین آن‎ها درج شده باشد یا سیادت آنان با دلائل شرعی ثابت گردد، الزامی است. مگر کسانیکه خود را سید ندانند و یا عدم سیادت آنان شرعا احراز شود.

لیست اسامی مجاز برای تغییر نام

به ‎موجب ماده ۲۰ قانون ثبت احوال و تبصره‌های آن انتخاب نام‌های زیر ممنوع و دارندگان آن‌ها می‌توانند با رعایت مقررات مربوطه نسبت به تغییر آن اقدام کنند.

۱. اسامی مرکبی که عرفا یک نام محسوب نمی‌شوند (اسامی مرکب ناموزون) مانند: سعید بهزاد، شهره ، فاطمه، حسین معروف به کامبیز و…

۲. نام‌هایی که موجب هتک حیثیت مقدسات اسلامی می‌گردد. مانند: عبدالات، عبدالعزی (لات و عزی، نام دو بت در مکه معظمه دوران قبل از اسلام است)

۳. عناوین؛ اعم از عناوین لشکری و یا کشوری و یا ترکیبی از اسم و عنوان. مانند: سروان، سرتیپ، دکتر، شهردار و یا سروان محمد و شهردار علی

۴. القاب؛ اعم از ساده و مرکب. مانند: ملک الدوله، خان، یا شوکت الملک، حاجیه سلطان و سلطانعلی

۵. اسامی زننده و مستهجن؛ زننده و مستهجن آن دسته از اسم‌هاست که بر حسب زمان، مکان یا مورد به دلایل زیر برای دارنده آن زننده و مستهجن باشد و مراتب به تایید شورای عالی برسد.

  • اسامی که معرف صفات مذموم و مغایر با ارزش‌های والای انسانی است. مانند: گرگ، قوچی و…
  • اسامی که با عرف و فرهنگ غالب و مقدسات مذهبی مردم مغایر باشد. مانند: لات، خونریز، چنگیز و …
  • اسامی که موجبات اشاعه و ترویج فرهنگ بیگانه گردد. مانند: وانوشکا، ژاکاردو، شاهدوست و…
  • اسامی که موجب تحقیر اشخاص بوده و یا معنای لغوی آن در جامعه قابل پذیرش نباشد. مانند: صد تومانی، گت آقا، کنیز، گدا و …

شناسنامه

۶. اسامی نامتناسب با جنس. مانند: ماشاءاله برای زنان و یا انتخاب نام اشرف و یا اکرم برای آقایان

۷. حذف کلمات زائد و غیرضروری در نام اشخاص. مانند: قلی، غلام، گرگ ( مثل غلامعلی – غلامرضا و…) ذولف و قوچ

۸.  تصحیح اشتباهات املائی در نام اشخاص که بدلیل عدم آشنایی مامور ثبت با لهجه‌ها و الفاظ و معانی محلی و یا ناشی از تلفظ اظهارکننده پیش آمده است. مانند زُهراب به سهراب و یا منیجه به منیژه و…

۹. هم نام بودن فرزند با پدر و یا مادر در یک خانواده.

۱۰. هم نام بودن برادران یا خواهران در یک خانواده.

۱۱. تغییر اسم از صورت عربی به شکل فارسی از قبیل رحمن به رحمان، اسمعیل به اسماعیل، اسحق به اسحاق و …

۱۲. تغییر نام کسانیکه با تأیید مراجع ذی‎صلاح به دین مبین اسلام مشرف می‌شوند.

۱۳. تغییر نام افرادی که نام آن‌ها اسامی ایام هفته باشد. مثل شنبه، جمعه و …

۱۴.تغییر نام اشخاصی که تغییر جنسیت داده و دادگاه حکم به تغییر نوع جنس درمدارک هویتی آن‎ها داده است.

شایان ذکر است پیشوند ” عبد ” خاص اسامی و صفات ذات پروردگار است و در سایر موارد متقاضی می‌تواند تقاضای حذف آن ‎را داشته باشد.

شرایط تغییر نام

اشخاص زیر می‌توانند با مراجعه به ادارات ثبت احوال نسبت به درخواست تغییر نام اقدام کنند:

  •  اشخاص بالای ۱۸ سال
  •  افراد کمتر از ۱۸سال که دارای حکم رشد باشند.
  • پدر یا جد پدری با ارائه شناسنامه خود برای فرزندان کمتر از ۱۸سال
  • سرپرست قانونی (قیم، امین، وصی) برای افراد صغیر و محجور با ارائه مدارک مستند که سمت او احراز شده باشد.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی بیشتر با شرایط حذف نام همسر از شناسنامه”حذف نام همسر از شناسنامه” را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

خرید املاک موروثی

تغییر سن در شناسنامه

حقوق شهروندی

اجاره طولانی مدت اماکن تجاری

اصول قانونی پس گرفتن طلب

برای مشاهده مطالب بیشتر از مجله حقوقی دلتا دیدن نمایید



:: بازدید از این مطلب : 175
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

ترکیب چوب سنگ در کنار یکدیگر، تلفیقی باشکوه و زیبااست که یادآور طبیعت است.

سنگ و چوب

به گزارش مجله دلتا، چوب و سنگ هر دو بافتی محبوب و با استحکام بالا هستند. تلاقی این دو بافت در محیط داخلی منزل، سبب زیبایی و متفاوت شدن خانه خواهد شد. تلفیق این دو عنصر در کنار یکدیگر، طبیعت را به منزل شما می‌آورد.

امروزه استفاده از بافتی با تلفیق سنگ و چوب در طراحی داخلی آپارتمان بسیار باب شده است. ترکیب این دو در قسمت‌های مختلف آپارتمان‌ها مانند نشیمن، کانتر آشپزخانه، سرویس بهداشتی و… نمای بسیار زیبایی به دکوراسیون منزل می‌دهد.

چوب و سنگ

در دکوراسیون با تلفیق سنگ و چوب نور اهمیت زیادی دارد و بیشتر نور طبیعی مورد مصرف قرار می‌گیرد. در این سبک اغلب، از پرده‌های روشن و نازک برای عبور نور استفاده می‌کنند تا فضای خانه روشن شود.

همچنین، می‌توانید از پنل‌های چوبی به عنوان دیوارپوش استفاده کنید یا از انواع کنسول یا میزهایی که با پنل‌های چوبی و طرح‌های متنوع تزیین شده، استفاده کنید.

در نظر داشته باشید، خانه‌ها با سقف‌هایی چوبی با الوارهای موازی و یا ضربدری شما را به یاد خانه‌های روستایی می‌اندازد. برای ساخت یک خانه به سبک روستیک شما نیز نیازمند یک سقف چوبی هستید تا خانه زیباتر دیده شود. خانه‌های با سقف چوبی سبب می‌شوند یک نمای طبیعی از فضای بیرون به خانه داده شود.

زمانی که پلان خانه منسجم است، استفاده و نصب کفپوش‌های مختلف و متفاوت از هم، یک شیوه بسیار خوب برای جدا کردن اتاق‌های مختلف در یک خانه است.

سنگ و چوب

اگر می‌خواهید در آشپزخانه همنشینی این دو عنصر را داشته باشید، می‌توانید از اسلب‌های سنگ طبیعی برای صفحه کابینت یا کانتر استفاده کنید. این اسلب‌ها در کنار کابینت‌های چوبی یا روکش چوب، نمای بسیار زیبایی برای آشپزخانه به وجود می‌آورند. تلفیق سنگ و چوب در آشپزخانه ایجاد فضایی برگرفته از طبیعت‌گرایی روستایی خواهد بود.

چوب یک متریال طبیعی است که در کنار گل و گیاه می‌تواند فضایی بسیار دنج را خلق کند. این نوع متریال از لحاظ قیمتی از سنگ مرمر و گرانیت ارزانتر است. اما کابینت‌های چوبی به توجه مداوم و نگهداری با دقت بالا نیاز دارند. بهتر است قبل از خرید این نوع کابینت اطمینان یابید که سطح آن با مواد نگهدارنده مرغوب صیقل یافته باشد. این نوع متریال در برابر سرما و رطوبت بسیار آسیب‌‌پذیر است و با کوچک‌ترین بی‌مبالاتی در نگهداری، دچار فتق و ترک می‌شود.

می‌توانید با ایجاد تغییرات کوچک خانه‌ای با ترند ۲۰۲۰ داشته باشید. به عنوان مثال استفاده از وسایلی که از ترکیب چوبی و سنگی استفاده کرده‌اند مثلاً یک میز تلویزیون.

مدل میز تلویزیون‌های جدید به صورت تلفیق سنگ و چوب طبیعی است و گاهی در ترکیب با شومینه‌های برقی یا گازی برای منزل طراحی می‌شوند. مدل‌های جدید برای خانه‌های مدرن بسیار زیبا هستند. عناصر طبیعی حال و هوای مثبتی در خانه ایجاد می‌کنند.

سنگ و چوب

یکی از تغییرات کوچک و باصرفه که سبب تغییر و تحول بزرگی در فضای داخلی شما می‌شود، تغییر دیوار پشت تلویزیون است. این تغییر و تحول به معنای تغییر در رنگ، کاغذ دیواری، بافت، مصالح و یا حتی دکوری‌های دیوارها است.

تلفیق این دو عنصر طبیعی و زیبا فقط منحصر به قسمت‌هایی که گفتیم، نمی‌شود. شما می‌توانید از سنگ و چوب در اتاق‌خواب‌ها یا سرویس‌های بهداشتی استفاده کنید.

با این ترکیب زیبا و دلنشین علاوه‌بر اینکه دکوراسیون منزل خود را برگرفته از طبیعت کرده‌اید، از یک چیدمان زیبا و به روز نیز بهره‌مند شده‌اید.

همچنین بخوانید:

استفاده از کوسن برای مبلمان ال

کابینت ایتالیایی در آشپزخانه ایرانی

رنگ مناسب برای روتختی اتاق خواب

ایده هایی برای نورپردازی منزل

آشنایی با سبک‌های چیدمان برای تعیین سبک دکوراسیون داخلی

برای مشاهده مطالب بیشتر از مجله دکوراسیون دلتا دیدن نمایید



:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

کوی فراز، از محله‌های واقع در شمال غربی تهران به‌عنوان لاکچری‌ترین محله‌ سعادت آباد شناخته می‌شود.

خرید آپارتمان در کوی فراز

کوی فراز در منطقه ۲ شهرداری تهران و در شمال بلوار سعادت‌آباد قرار دارد. برخورداری از امکانات رفاهی استاندارد و آب و هوای مطلوب و همچنین تراکم خانه‌های نوساز سبب بالا رفتن قیمت ملک البته افزایش تقاضا برای خرید آپارتمان در کوی فراز شده است. مجله دلتا اینبار در محله گردی خود به کوی فراز رفته است. با ما همراه باشید.

دسترسی به کوی فراز

محله کوی فراز از جنوب به بزرگراه یادگار امام می‌رسد، خیابان ارغوان و بلوار ذبیحی محدوده شمالی، بلوار جوریکی محدوده غربی و خیابان شهدای شرکت برق محدوده شرقی کوی فراز را مشخص می کنند. قرار گرفتن کوی فراز در شمالی‌ترین نقطه تهران باعث شده تا این محله از مناطق مرکزی و جنوبی تهران فاصله زیادی داشته باشد. البته وجود بزرگراه یادگار امام به سهولت رفت و آمد این منطقه کمک زیادی کرده است.

از خیابان‌های مهم کوی فراز می‌توان به خیابان ذبیحی، خیابان شهدای شرکت برق، خیابان فراز ، خیابان ارغوان و… اشاره کرد که تردد شما را با خودروی شخصی آسان می‌کند.

خط ۷ مترو تهران که در دست احداث است نیز در نزدیکی کوی فراز ایستگاه دارد، تا آن زمان شما می‌توانید از ایستگاه متروی میدان صنعت برای رسیدن به سعادت آباد و به این محله استفاده کنید. خطوط اتوبوسرانی هم برای خدمت رسانی در سعادت آباد وجود دارند.

کوی فراز

مکان های عمومی مهم کوی فراز

بیمارستان مدرس، پارک های پرواز و سعادت آباد از فضاهای شاخص این محله هستند. از طرف دیگر رستوران ها و کافی‌شاپ های زیادی در این محله برای آسایش ساکنان وجود دارد که همین موضوع باعث شده تا شب نشینی‌های کافه ای در این محله بیشتر به چشم بخورد. ارتفاعات البرز و بام تهران در جوار کوی فراز از مناظر زیبا و دیدنی این محله است که نه فقط برای ساکنان کوی فراز بلکه برای شهروندان تهرانی اوقات خوشی را فراهم کرده و بسیاری را به فکر خرید یا رهن و اجاره آپارتمان در کوی فراز انداخته است.

قیمت ملک

کوی فراز به‌عنوان یکی از محله های لاکچری شمال تهران، دارای ساختمان‌هایی شیک و مدرن و البته گران‌قیمت است. به طور کلی به دلایلی مثل موقعیت جغرافیایی کوی فراز، گرایش مردم و سونامی ساخت و ساز ها در این محله، میانگین قیمتی خانه‌ها و آپارتمان‌ها در کوی فراز، از میانگین قیمتی تهران بالاتر است. در این میان موارد خاص هم می توانید بیابید که بسیار لوکس ساخته شده اند و قیمتی نجومی دارند. ارزش هر متر مربع آپارتمان در محله کوی از ۲۴ میلیون تومان آغاز و به ۳۵ میلیون تومان می‌رسد. برای اطلاع دقیق از قیمت خرید آپارتمان در کوی فراز و سایر مناطق تهران به سایت املاک دلتا مراجعه کنید.

پیشنهاد مطالعه : برای آگاهی از آخرین گزارش‌های ملکی “قیمت آپارتمان های ۷۰ تا ۱۰۰ متری” را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

خرید آپارتمان در شهران شمالی

خرید آپارتمان در میرداماد

خرید آپارتمان در ظفر

خرید آپارتمان در بلوار کشاورز

خرید آپارتمان در تهرانپارس

برای مشاهده مطالب بیشتر از املاک دلتا دیدن نمایید



:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

آرامش، شادی و هیجان و طعم غذاهای رنگارنگ را می‌توانید در جذاب‌ترین شهر ترکیه یعنی استانبول تجربه کنید.

استانبول شهری پر از بازارهای قدیمی، بناهای تاریخی، کافه‌های‌ خیابانی و رستوران‌های خوش طعم و رنگ در کوچه‌‌ها و خیابان‌های‌ سحرآمیز است. با مجله دلتا همراه باشید، می‌خواهیم در دانستنی های سفر به استانبول ۱۰ تفریح هیجان‌انگیز در سفر به این شهر را به شما بگوییم.

بازار ادویه

بازار ادویه استانبول که به بازار مصری‌ها نیز معروف است، در حقیقت دومین مجموعه‌ سر‌پوشیده‌ شهر استانبول بعد از «بازار بزرگ» مشهور این شهر است. اگر قصد خرید ادویه‌های خوش‌عطر ترکی و مدیترانه‌ای، خاویار، شیرینی‌های سنتی ترکی مثل باقلوا، پنیر ترکی، موم عسل، آجیل و انواع مغزها، میوه‌ خشک، قهوه ترک و انواع چای از سر‌تا‌سر جهان را دارید، بازار ادویه واقع در محله‌ «اِمینونو» یک مقصد رویایی برای شماست.

به‌محض ورود به این بازار اِل‌‌شکل (L) با نمای آجری و طاق‌های بلند، بوی خوش انواع ادویه هوش از سرتان می‌پراند. بازار ادویه در تمام ایام هفته به‌جز یکشنبه‌ها باز است. روزهای یک‌شنبه نیز از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر می‌توانید به بازار ادویه بروید و حتی برای رفع خستگی چند لحظه‌ای بنشینید و در یکی از معروف‌ترین قهوه‌فروشی‌های استانبول که قهوه‌های برند مختص به خودش را دارد، یک فنجان قهوه ترک بنوشید.

بازار ادویه دانستنی های سفر به استانبول

تماشای مراسم رقص سماع

قونیه آرامگاه «مولانا جلال‌الدین محمد بلخی»، شاعر پارسی‌گوست و مراسم رقص سماع که منصوب به مولاناست، یکی از جاذبه‌های گردشگری ترکیه است که سال‌هاست گردشگران بسیاری را به‌سوی خود می‌کشاند. می‌توانید یک روز سفرتان را با قطار از استانبول به قونیه بروید و از دیدن رقص سماع لذت ببرید.

مراسم رقص سماع

کومپیر بخورید

سیب‌زمینی تنوری ترک‌ها یا همان «کومپیر» (kumpir) یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین غذاهای خیابانی ترکیه است. کومپیر تنوری یک سیب‌زمینی پخته‌شده در تنور با شکمی پر از پنیر کاشار، سوسیس، ذرت، سس مایونز، نخودفرنگی و هویج است که ترکیب این مزه‌ها با سیب‌زمینی تنوری، یک وعده‌ی غذایی لذیذ، پُر‌انرژی و مقرون‌به‌صرفه را برای شما فراهم می‌کند.

کومپیر دانستنی های سفر به استانبول

تماشای قصر غرق‌شده

بازدید از آب‌انبار سلطنتی «باسیلیکا» که به «قصر غرق‌شده» (Basilica Cistern) مشهور است یکی از جاهای دیدنی استانبول است. این آب‌انبار در زمان حکومت رومی‌ها بر سرزمین عثمانی طراحی و ساخته شده است و تنها چند قدم با «مسجد کبود» فاصله دارد. این آب انبار ازجمله مکان‌های دیدنی استانبول و اتفاقا لوکیشن یکی از فیلم‌های جیمز باند در سال ۱۹۶۳ به نام «از روسیه با عشق» بوده است.

تماشای قصر غرق‌شده دانستنی های سفر به استانبول

پرسه در دهکده‌ بِبِک

یکی از محله‌های تاریخی و مرفه‌نشین شهر استانبول «دهکده‌ی ببک» (Bebek) در سواحل اروپایی تنگه‌ بسفر و در محدوده‌ منطقه‌ بشیکتاش است که در گذشته پاتوق ماهی‌گیران یونانی بوده است. قدم‌زدن در ساحل این محله، تماشای خانه‌های ویلایی و کاخ‌های ییلاقی، صرف صبحانه‌ ترکی و قدم‌زدن در پارک ببک از دانستنی های واجب برای سفر به استانبول است و قطعا روزی هیجان‌انگیز و به‌یاد‌ماندنی را برای شما رقم می‌زند.

پرسه در دهکده‌ بِبِک 

قدم زدن روی پل گالاتا

اگر اهل قدم‌زدن و غذاهای دریایی هستید، روی پل «گالاتا» (Galata Bridge) بروید و یک دل سیر غذاهای دریایی میل کنید. پل «گالاتا» یک پل دو طبقه است که بر روی خلیج «شاخ طلایی» کشیده شده است و شمال و جنوب قسمت اروپایی استانبول را به‌هم وصل می‌کند. این پل در سال ۱۹۲۲ توسط یکی از مشهورترین مهندسان پل‌سازی جهان ساخته شد. طبقه‌ی بالای این پل برای عبور ماشین‌ها و طبقه‌ی پایین آن محل گذر مردم است. مجموعه‌ای از رستوران‌های دریایی در این قسمت دایر هستند و مسافران استانبول می‌توانند انواع غذاهای دریایی بسیار خوشمزه را در این رستوران‌ها میل کنند. بیشتر کشتی‌های ماهی‌گیری در زیر این پل پهلو گرفته و بازار ماهی‌فروشان حسابی پُررونق است.

دانستنی های سفر به استانبول پل گالاتا

قایق‌سواری در بسفر

اگر وقت‌تان محدود است و زمان زیادی برای گردش در شهر استانبول ندارید، یکی از بهترین تفریحاتی که می‌توانید انجام بدهید، یک سفر دریایی روی آب‌های تنگه‌ «بسفر» و انداختن نگاهی اجمالی به جاذبه‌های شهر استانبول است. به احتمال زیاد در مسیر این سفر دریایی یک‌روزه کاخ «دولما باغچه»، قلعه‌ تاریخی «روملی حصار»، برج «مایدن» و بسیاری از مساجد، موزه‌ها و باغ‌های تاریخی را خواهید دید.

تنگه بسفر دانستنی های سفر به استانبول

دسر سوتلاچ

«سوتلاچ» (Sütlaç) نوعی پودینگ برنجی نرم است که گرم سرو می‌شود و شبیه شیربرنج است. بنابر روایت استانبولی‌ها، دستور سوتلاچ از آشپزخانه‌های کاخ «توپکاپی» به‌دست مردم کوچه و بازار رسیده است. استانبولی‌ها معمولا سوتلاچ را با دارچین تزیین می‌کنند و به‌همراه گردو و کشمش می‌خورند.

سوتلاچ دانستنی های سفر به استانبول

میدان اسب‌سواری استانبول

میدان اسب‌سواری استانبول یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر است که مسابقات اسب‌سواری و ارابه‌رانی با اسب در آنجا برگزار می‌شود. این مکان در دوره‌ بیزانس محل اصلی اجتماعات و مراسم مردمی بود.

میدان اسب‌سواری دانستنی های سفر به استانبول

جزایر نُه‌گانه‌ی پرنس

جزایر نُه‌گانه «پرنس» (Princes’ Islands) در دریای مرمره و در حد فاصل قسمت آسیایی و اروپایی موسوم به «اوراسیا» واقع شده‌اند. در این جزایر بکر که بزرگ‌ترینِ آنها جزیره‌ «بیوک آدا» است، خبری از خودرو و وسیله‌ی نقلیه‌ی دیگری نیست و برای رفت‌وآمد باید از اسب، درشکه و گاری استفاده کنید.

princes-islands-turkey دانستنیهای سفر به استانبول

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه های گردشگری سنت پترزبورگ ”سنت پترزبورگ روسیه؛ شهر شب‌های سفید” را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

تفریحات جالب در سفر به بالی

دیدنی های گرجستان

دیدنی های باکو

هند و دیدنی های افسانه‌ای

توکیو؛ شهر شکوفه های گیلاس

برای مشاهده مطالب بیشتر از مجله گردشگری دلتا دیدن نمایید



:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

کوکی شکلاتی یک شیرینی ساده و خوشمزه است که با نوتلا درست می‌شود.

کوکی شکلاتی

اگر می‌خواهید یک شیرینی خوشمزه درست کنید که همه اعضای خانواده دوست داشته باشند، کوکی شکلاتی بهترین گزینه است. این شیرینی که شباهت زیادی به بیسکویت دارد، مناسب عصرانه و میان وعده‌ای سالم است. طرز تهیه کوکی شکلاتی را در مجله دلتا بخوانید.

مواد لازم تهیه کوکی شکلاتی :

  • کره: نصف پیمانه
  • شکر قهوه‌ای: سه چهارم پیمانه
  • شکر سفید: نصف پیمانه
  • تخم‌مرغ: یک عدد
  • زرده تخم‌مرغ: یک عدد
  • وانیل: یک قاشق چای‌خوری
  • شکلات نوتلا: نصف پیمانه
  • آرد: ۳۰۰ گرم
  • جوش شیرین: یک قاشق چای‌خوری
  • آرد ذرت: یک قاشق چای‌خوری
  • نمک: نصف قاشق چای‌خوری
  • چیپس شکلات: یک پیمانه

طرز تهیه کوکی شکلاتی

طرز تهیه کوکی شکلاتی :

از قبل در سینی فر کاغذ روغنی بگذارید و فر را روشن کنید تا گرم شود.

در ظرف گودی کره نرم شده را حدود یک دقیقه با همزن بزنید تا صاف و یکدست شود. شکر قهوه‌ای و شکر سفید را به کره افزوده، دوباره با همزن بزنید تا شکر به خورد کره برود.

تخم‌مرغ، زرده تخم‌مرغ و وانیل را به مواد بیفزایید و با دور تند همزن بزنید؛ سپس نیمی از نوتلا را با قاشق با مواد مخلوط کنید.

در ظرف جداگانه‌ای مواد خشک شامل آرد، جوش شیرین، آرد ذرت و نمک را با هم مخلوط کرده و کم کم به مواد تر افزوده و با دور آرام همزن بزنید. نصف چیپس شکلات را با مواد مخلوط کرده و چند ثانیه دیگر، هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند.

کوکی

در آخر نصف دیگر نوتلا را به مواد بیفزایید و با قاشق مخلوط کنید. سپس خمیر را با قاشق یا اسکوپ، روی کاغذ روغنی در سینی فر بچینید. فاصله‌ها را حدود دو برابر اسکوپ بگذارید، چون کوکی بعد از پخت پهن می‌شود.

کوکی‌ها را ۱۰ دقیقه در فر بگذارید تا کمی تغییر رنگ دهند؛ سپس از فر بیرون بیاورید و بقیه چیپس شکلات را روی کوکی‌های داغ بپاشید.

بگذارید کوکی‌ها خنک شوند؛ سپس آنها را سرو کنید. کوکی شکلاتی را در ظرف دردار نگه دارید تا خشک نشود. 

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با طرز تهیه یک شیرینی ساده و خوشمزه “شیرینی اتریشی، ساده برای عید” را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

طرز تهیه دسر سوهان

طرز تهیه کیک شیر داغ

نان خامه ای بدون فر

شیرینی هندی ویژه ماه رمضان

بامیه خانگی ویژه ماه رمضان

برای مشاهده مطالب بیشتر از مجله آشپزی دلتا دیدن نمایید



:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

پوشیدن لباس ورزشی مناسب، ورزش کردن را لذت بخش‌تر می‌کند.

لباس ورزشی

خوشبختانه روز به روز به تعداد علاقمندان به ورزش اضافه می‌شود و عده بیشتری متوجه تاثیرهای بی‌نظیر ورزش هستند. اگر شما هم ورزشکار هستید بهتر است از لباس‌های ورزشی مناسب و حرفه‌ای استفاده کنید تا هنگام فعالیت، بدن آرامش بیشتری داشته باشد و از ورزش کردن لذت بیشتری ببرید. با مجله دلتا همراه باشید تا با انواع لباس‌ ورزشی مناسب آشنا ‌شوید.

اهمیت دادن به جنس لباس

این روزها به دلیل شرایط اقتصادی، کیفیت خیلی چیزها پایین آمده است تا قیمت‌ها برای اقشار مختلف، مناسب باشد. انواع ست‌های ورزشی زنانه و مردانه در بازار موجود هستند که علیرغم رنگبندی زیبا و قیمت پایین، برای ورزش کردن آن هم به صورت حرفه‌ای مناسب نیستند. در ساخت این لباس‌ها از الیاف مصنوعی مانند پلاستیک استفاده شده و به همین دلیل ورزشکار علاوه بر تعریق زیاد، از بوی بد بدن هم اذیت خواهد شد و همین دو نکته کافی است که لذت ورزش را از بین ببرد. به همین دلیل برای انتخاب لباس ورزشی سراغ الیاف طبیعی یا الیاف تکنولوژیک مثل نانو بروید تا دچار این دردسرها نشوید.

برند مهم است؟

در هر حیطه‌ای برندهایی هستند که به صورت تخصصی کار می‌کنند. برای مثال شلوارها و لگ‌های زنانه برندهای معتبر ورزشی، علاوه بر داشتن الیاف مناسب، در بخش زانوها دارای الیاف متفاوتی هستند که حرکت را آسان‌تر کند. به همین دلیل است که ورزشکاران حرفه‌ای تنها سراغ محصولات برندهای معتبر می‌روند. اگر شما هم به صورت حرفه‌ای ورزش می‌کنید؛ حتما برای تهیه لباس ورزشی استاندارد هزینه کرده و به این هزینه به دید یک سرمایه گذاری برای سلامتی‌ خود نگاه کنید.

لباس ورزشی مناسب

معجزه رنگ‌ها

رنگ‌ها نه فقط در زندگی روزمره، بلکه در ورزش هم نقشی بسیار پر رنگ ایفا می‌کنند.

رنگ‌های شاد و پر انرژی و تاثیر آنها بر روحیه افراد می‌تواند باعث نشاط بیشتری در ورزش شود. همین نشاط به انگیزه بالاتر تبدیل خواهد شد. بنابراین موقع خرید لباس ورزشی سراغ رنگ‌های زیبایی که به رنگ پوستتان می‌آیند، بروید.

ست مناسب باشگاه

خیلی مهم است که در باشگاه لباسی بپوشید که آزاد نباشد. لباس آزاد نظارت شما را بر عملکرد عضله‌ها پایین ‌آورده و از انگیزه ورزش کردن کم می‌کند؛ در حالی که لباس‌های فیت باعث می‌شوند با دقت بیشتری ورزش کنید. پوشیدن ست‌های زیر در باشگاه هم به زیبایی بیشتر شما کمک می‌کند و هم عملکرد ورزشی‌ را بالا می‎‌برد:

شلوارک و نیم تنه: پوشیدن نیم تنه به خصوص برای خانم‌هایی که در قسمت شکم و پهلو اضافه وزن ندارند، بهتر است.

– شلوارک و تاپ ورزشی: پوشیدن تاپ برای افرادی که به نیم تنه علاقه ندارند یا شکم و پهلو دارند، توصیه می‌شود.

– لگ و تاپ: در نیمه دوم سال که هوا سرد است، به جای پوشیدن شلوارک، می‌توانید تاپ ورزشی را با لگ ست کنید.

– لگ و نیم تنه: گزینه‌ای است که هم برای تابستان و هم برای زمستان مناسب است.

لباس ورزشی زنانه

ست ورزشی با هودی زنانه

هودی‌های زنانه گزینه جدید و بسیار پرطرفدار این روزهای دنیای ورزش است. زیباترین مدل های هودی زنانه را می‌توان با لگ بلند، لگ برمودا و شلوار دمپا گشاد ورزشی ست کرد و ترکیب زیبایی به وجود آورد. هودی را بسته به جنس آن می‌توان در فصل‌های مختلف پوشید؛ اما بیشتر طرفداران در فصل‌های سرد سال سراغ این مدل لباس می‌روند. پوشیدن یک هودی آزاد و بلند با شلوار دمپا گشاد می‌تواند گزینه‌ مناسبی برای پیاده‌روی و دویدن باشد.

لباس و کفش ورزشی

اهمیت کفش ورزشی

کفش‌های ورزشی اغلب دارای رویه مشبک یا توری هستند تا باعث گردش هوا و مانع از تعریق پا شوند. این کفش‌ها باید کفی مناسب و کاملا استاندارد داشته باشند. دقت کنید که برندهای ورزشی برای هر ورزش خاص، کفش مخصوص طراحی می‌کنند تا ورزشکار بتواند بهترین عملکرد را از خود نشان دهد. پس با توجه به نوع ورزشی که می‌خواهید انجام دهید، کفش ورزشی مناسب انتخاب کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با انواع لباس ورزشی مردانه “لباس ورزشی مردانه در یک نگاه” را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

آقایان خوش تیپ این گونه اند !

راهنمای انتخاب لباس مجلسی برای عروسی

برای خوش تیپ بودن، این ۵ اصل را فراموش نکنید!

راهنمای انتخاب دامن مناسب

انتخاب لباس مردانه متناسب با رنگ پوست

برای مشاهده مطالب بیشتر از مجله مد و زیبایی دلتا دیدن نمایید



:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

برخی از سودجویان و کلاهبرداران با شناسایی املاکی که مدت ها از مالکانشان خبری نیست، به جعل اسناد این املاک( زمین - خانه ) اقدام و برای آن‎ها مشتری پیدا کرده و معامله خود را هم کاملاً قانونی جلوه می‎دهند و با سوء استفاده از برخی آژانس‎های املاک، ملک را واگذار می‎کنند.

کلاهبرداری املاک هر روز با استفاده از روش‎های جدید در حال افزایش است و هر روز با شنیدن اخبار از گوشه و کنار کشور از این موضوع با خبر می‎شویم. چه بسا افرادی با امید خرید سرپناه و یا فروش خانه و ملک‎شان که شاید تنها سرمایه آن‎هاست در دام کلاهبرداران و شیادان افتاده‎اند و حاصل یک عمر زندگی خود را به دلیل بی‎توجهی و ناآشنایی با قوانین خرید و فروش یک‎ شبه بر باد داده‎ و ضررهایی جبران‎ناپذیر به خود و خانواده وارد کرده‎اند. در این نوشتار سعی کرده‎ایم برخی شگرد ها در کلاهبرداری املاک توسط سودجویان را بیان کنیم. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید.

نکات مهم برای جلوگیری از کلاهبرداری

 ۱. فقط معامله ملک را در بنگاه‌های دارای پروانه کسب و کدرهگیری انجام دهید. مهم‎ترین مزیت سامانه کد رهگیری جلوگیری از کلاهبرداری در فروش یک ملک به چند مشتری است.

۲. از اعتماد بی‎جا پرهیز کنید و به خویشاوندان نزدیک هم اعتماد نکنید. قبل از معامله در خصوص تمام زوایای معامله و قرارداد بررسی‌های لازم را انجام دهید. ممکن است نزدیک‎ترین فرد به شما هم به دلیل بی‎توجهی دچار اشتباه شده و توسط سودجویان فریب خورده باشد.

۳. از طمع کردن که معمولاً به واسطه چرب‎زبانی و دروغ‎گویی واسطه‎گران و افراد سودجو ایجاد می‎شود، بپرهیزید و با دقت و تحقیق بیشتر در موارد زیر راجع به تصمیم خود اطمینان حاصل کنید.

  • ملک مورد معامله و قیمت آن
  • مالکیت رسمی آن
  • کاربری ملک
  • ممنوع المعامله نبودن مالک و فروشنده
  • موقعیت جغرافیایی ملک برای اطلاع از این‎که در طرح‎های عمرانی شهرداری و … واقع نشده باشد.

۴. در بسیاری از موارد کلاهبرداری املاک مشاهده شده که فروشنده یا بنگاه‎های ملکی نامعتبر، واحدی  را به مشتری نشان داده اما در قرارداد مشخصات ملک دیگری را قید کرده‎اند که یا اصلاً وجود خارجی ندارد  یا در منطقه غیر از محل و موقعیت ملک قرار داشته است.

کلاهبرداری املاک

۵. در پیش‎خرید باید ابتدا از تعداد کل واحدهای مسکونی در ساختمانی که برای پیش‎فروش عرضه شده مطلع شد و بعد از آن، تعداد واحدهایی که پیش‎فروش شده را شناسایی کنید. اگر بیشتر از نیمی از واحدها به صورت قطعی پیش‎فروش شده است، برای انجام معامله کمی تامل کنید. زیرا در برخی موارد سازنده‎هایی که اکثر واحدهای ساختمان را از قبل پیش‎فروش کرده‎اند، معمولاً تعهداتشان را اجرا نمی‎کنند. کلاهبرداری از طریق پیش‎فروش آپارتمان فقط در ساختمان‎ها و مجتمع‎های کوچک اتفاق نمی‎افتد، بلکه انبوه سازان نیز به دلایل مختلف از عمل به تعهداتشان ناتوان و از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرده و متواری می‎شوند.

۶. گاهی کلاهبردار، ملکی را اجاره می‎کند و بعد از مدتی با مانورهای متقلبانه خود را به عنوان مالک معرفی و ملک اجاره‎ای را برای فروش آگهی می‎کند.

۷. برخی از سودجویان و کلاهبرداران با شناسایی املاکی که مدت‎ها از مالکانشان خبری نیست، به جعل اسناد این املاک( زمین – خانه ) اقدام و برای آن‎ها مشتری پیدا کرده و معامله خود را هم کاملاً قانونی جلوه می‎دهند و با سوءاستفاده از برخی آژانس‎های املاک، ملک را واگذار می‎کنند.

حتی در مواردی کلاهبردار، با کمک شرکای خود در مدتی کوتاه یک بنگاه معامله املاک صوری تاسیس کرده و پس از اجرای نقشه خود آن را تعطیل کرده و متواری می‎شود.

کلاهبرداری املاک

۸. بعضی از کلاهبرداران ملکی هنگام خرید ملک با پرداخت مبلغ کمی از ثمن معامله، خود را مالک خانه می‎کنند و از پرداخت بقیه مبلغ مورد معامله خودداری و به نوعی حق فسخ تعیین شده را از فروشنده سلب می‎کنند. بنابراین حتماً در قرارداد فروش ذکر شود که در صورت پرداخت نشدن به موقع اقساط یا وصول نشدن چک‎ها، معامله فسخ و ضرر و زیان عدم پرداخت از متخلف دریافت می‎شود.

۹. در برخی از موارد که کلاهبرداری املاک انجام شده است، افراد متقلب خود را به عنوان نماینده شرکت‌ها و یا موسسات معرفی می‎کنند. در صورت خرید اراضی و املاکی که در مالکیت اشخاص حقوقی اعم از شرکت‎ها، بانک‎ها و ارگان‎های دولتی و غیر دولتی است، باید مصوبات اعضای هیئت مدیره درباره واگذاری آن املاک و مجوزهای صاحبان امضا با توجه به اساسنامه و صحت معرفی‎نامه‎های نمایندگان حقوقی آن‎ها رویت و مورد توجه کافی قرار گیرد.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی بیشتر با شرایط خرید املاک ورثه‌ای “خرید املاک موروثی” را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

خرید املاک موروثی

حقوق شهروندی

حقوق مسافران در صورت تاخیر و لغو پرواز

مجازات دسترسی غیر مجاز به تلفن همراه دیگران

مجازات سردواندن ارباب رجوع

برای مشاهده مطالب بیشتر از مجله حقوقی دلتا دیدن نمایید



:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
تابلو یکی از مهم‌ترین عناصر دکوراسیون داخلی است و اگر مناسب و متناسب با فضا نباشد از جلوه دکوراسیون منزل به شدت می‌کاهد.
تابلو برای پذیرایی

به گزارش مجله دلتا، تابلوها را می‌توان یکی از عناصر تکمیل‌کننده دکوراسیون خانه به شمار آورد. اما آیا هر تابلویی مناسب هر اتاقی است؟ قطعاً معیار انتخاب تابلو برای پذیرایی با تابلو برای اتاق‌خواب متفاوت است. اگر تمایل دارید بدانید کدام تابلو مناسب پذیرایی است، همراه ما باشید.

راهنمای انتخاب تابلو برای پذیرایی

هماهنگی میان رنگ و مدل تابلوها با زمینه رنگی به کار رفته در چیدمان باعث ایجاد هماهنگی تمامی عناصر با هم می‌شود.

مکان نصب تابلو

تابلو برای پذیرایی

هنگام خرید تابلو برای پذیرایی به جایی که می‌خواهید آن‌را نصب کنید، فکر کنید. بهتر است تابلوهای بزرگ را بر روی دیوارهای اصلی پذیرایی نصب کنید.

همچنین، دیوار پشت کاناپه معمولاً بهترین مکان برای نصب تابلو است. اما باید در نظر داشته باشید که طول تابلوها نباید از طول کاناپه بیشتر باشد.

تابلوهای کوچک‌تر را گاهی به جای نصب بر روی دیوار می‌توان بر روی میز و یا شلف قرار داد.

برای نصب تابلوهای مدرن در اتاق پذیرایی یا اتاق نشیمن بهتر است که آنها را پشت سر کاناپه اصلی یا روی دیوار کانونی نصب کنید.

عرض تابلوی شما نباید بیشتر از عرض کاناپه باشد. اندازه ایده‌آل این است که عرض آن، حداکثر دو سوم دیوار بالای مبل، پیش برود. در مورد نصب گروهی تابلوها هم این نکته را رعایت کنید.

همیشه تابلوها را طوری نصب کنید که با سطح دید شما هم تراز باشند. تابلوهای خیلی بالاتر یا پایین‌تر از خط دید، فضا را بی‌تناسب نشان می‌دهند.

تابلو برای پذیرایی

اگر می‌خواهید چند تابلوی نقاشی را کنار هم در چند ردیف قرار دهید بهتر است تابلوهای روشن را بالاتر و آنهایی را که رنگ تیره‌تری دارند در ردیف‌های پایین‌تر نصب کنید.

موضوع تابلوهای کنار هم را یکسان در نظر بگیرید. به طور مثال، اگر به تابلوهایی با موضوع دریا و اقیانوس علاقه‌مند هستید، تصاویری از خانه‌های ساحلی، ماهیگیری، قایقرانی و … را کنار هم قرار دهید.

بعد از خرید تابلوهای جدید، بلافاصله سراغ میخ و چکش نروید. درباره اینکه می‌خواهد تابلوها را چطور کنار هم قرار دهید خوب فکر کنید. می‌توانید یک دایره، مستطیل یا حتی مثلث فرضی را در ذهن‌تان مجسم کنید و تابلوها را طوری کنار هم بچینید تا فرم نهایی آنها کنار هم تعریف شده باشد.

برای راحتی کار، تابلوهای مورد نظرتان را روی یک مقوا یا کاغذ بزرگ روی زمین بچینید و بعد از هر کدام الگویی تهیه کنید. حالا این الگوها را روی دیوار کنار هم بچسبانید و بعد جای میخ را مشخص کنید. به این ترتیب، دیوارهای شما به دلیل آزمون و خطاهای مختلف هنگام نصب، سوراخ‌سوراخ نمی‌شود.

تابلو برای پذیرایی

اگر تصویر مورد نظر شما کوچک است اما می‌خواهید آن‌را داخل یک قاب بزرگ بگذارید باید به سراغ تهیه پاسپارتو بروید. پاسپارتو یک مقوای ساده است که به عنوان یک حاشیه بزرگ یا کوچک دور نقاشی یا تصویر مورد نظرتان قرار می‌گیرد. رنگ آن باید با یکی از رنگ‌های اصلی نقاشی هماهنگ اما با رنگ قاب تضاد داشته باشد. گاهی اوقات می‌توانید از قاب‌های حاشیه‌دار هم برای بزرگ‌تر کردن اندازه ابعاد تصویر استفاده کنید.

اگر می‌خواهید تابلوی شما بیشتر به چشم بیاید، در بخش بالایی آن چراغی برای نورپردازی نصب کنید که شاخه آن قابلیت تنظیم شدن را داشته باشد و نور را روی سطح تابلو بتاباند. در این صورت تابلوی شما جلوه بیشتری خواهد داشت.

اگر می‌خواهید دیوار شما بلندتر به نظر برسد از چیدمان عمودی استفاده کنید اما اگر می‌خواهید دیوار پهن‌‌تر شود، تابلوها را به صورت افقی کنار هم قرار دهید.

گاهی اوقات می‌توانید از تابلوها برای پوشاندن نقص‌های دیوارها استفاده کنید اما یادتان باشد که در این صورت هم باید ارتباط مشخصی بین این قاب با سایر تابلوها وجود داشته باشد تا تابلویی که برای این منظور در نظر گرفته‌اید ناموزون و بی‌ربط به نظر نرسد.



:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

مردم در حین کار پای خود را تکان می‌دهند، با موهای خود بازی می‌کنند یا حتی صورت خود را لمس می‌کنند. فرد باید در مورد آسیب رسان بودن این اقدامات آگاه بوده و در هنگام کار کردن، در طول جلسات و یا صحبت کردن با موبایل حرکات دست خود را کنترل کند.

دست زدن به صورت

به گزارش مجله دلتا، با شیوع ویروس کرونای جدید، اولین چیزی که متخصصان روی آن تاکید بسیار کردند، دوری از دست زدن به صورت‌ و شست‌وشوی مداوم و اصولی دست‌هایمان بود.

چرا نباید به صورتمان دست بزنیم؟

  • لمس صورت با دست آلوده خطر ابتلا به ویروس آنفلوانزا، سرماخوردگی و کرونای جدید را افزایش می‌دهد‌.
  • ویروس‌ها به راحتی از راه دهان و چشم‌ها به بدن وارد می‌شوند.
  • تحقیقات نشان می‌دهد که افراد به صورت متوسط هر یک ساعت ۱۶ بار صورت خود را لمس می‌کند.
  • امکان آلوده شدن دست‌ها در فاصله‌ی بین شستن دست‌ها و تماس با صورت وجود دارد.
  • به عقیده‌ی دانشمندان پوشیدن دستکش باعث ترک تماس مکرر دست و صورت خواهد شد.

دست زدن به صورت

همه‌ی ما در طول روز به شکل مکرر به صورت خود دست می‌زنیم. همه‌ی افراد بدون اینکه خود متوجه باشند در هنگام خستگی چشم‌های خود را می‌مالند یا به بینی خود دست می‌زنند و دهان خود را با پشت دست پاک می‌کنند.

با این همه، لمس مرتب صورت به کمک دست خطر ابتلا به ویروس سرماخوردگی و آنفولانزا و به صورت خاص ویروس کرونای جدید را افزایش می‌دهد. به راحتی از طریق دهان و چشم‌ها ویروس وارد بدن می‌شود، لمس این نواحی حتی با انگشت آلوده هم منجر به انتقال ویروس می‌شود.

ویروس از طریق ذرات تنفسی فرد بیمار در هنگام عطسه و سرفه به فرد دیگر منتقل می‌شود. از طرفی دیگر اگر فرد با دست آلوده به ویروس صورت، چشم‌ها، دهان و بینی خود را لمس کند در معرض خطر ابتلا به بیماری قرار خواهد گرفت.

فرد به راحتی می‌تواند از فرد بیمار دوری کند و برای جلوگیری از برخورد با ذرات ویروس در مولکول‌های هوا از ماسک استفاده کند ولی لمس نکردن سطوح آلوده تقریباً غیر ممکن است.

آیا ما صورت خود را همیشه لمس می‌کنیم؟

دست زدن به صورت

تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد که افراد دائما صورت خود را لمس می‌کنند. در پژوهشی که سال ۲۰۰۸ انجام شد، ده نفر به مدت ۳ ساعت در یک محیط اداری مورد بررسی قرار گرفتند. در نهایت معلوم شد که این افراد در هر ساعت به صورت متوسط ۱۶ بار صورت خود را لمس می‌کنند.

در سال ۲۰۱۵ هم تحقیق دیگری روی ۲۶ دانشجوی پزشکی در دانشگاه‌های استرالیا انجام شد و بر اساس آن مشخص شد که این افراد به صورت متوسط در هر ساعت ۲۳ بار صورت خود را لمس می‌کنند. در نیمی از این تماس‌ها دست به دهان، بینی و چشم‌ها برخورد می‌کند و همان‌گونه که می‌دانیم راحت‌ترین راه انتقال ویروس و باکتری به بدن است. حتی کادر درمان هم هر دو ساعت به صورت متوسط ۱۹ بار صورت خود را لمس می‌کنند.

توصیه‌های روانشناسان برای جلوگیری از دست زدن به صورت

دست زدن به صورت

روانشناسان برای جلوگیری از لمس صورت در هنگام شیوع ویروس کرونا توصیه‌هایی دارند:

فرد باید در مورد ضرورت لمس نکردن صورت خود آگاه باشد، گاهی یک مکث کوتاه به فرد کمک می‌کند تا بداند با دست خود در حال انجام چه کاری است.

روی برگه‌های کوچکی ضرورت عدم تماس دست و صورت را ذکر کرده و در جای‌جای محل کار و خانه قرار دهید. دیدن این یادداشت‌ها به صورت مرتب به فرد یادآوری می‌کند که نباید صورت خود را لمس کند.

دست‌های خود را مشغول نگه دارید. اگر در منزل در حال تماشای تلویزیون هستید، به صورت همزمان لباس‌های شسته شده را تا کنید، ایمیل‌های خود را مرتب کنید یا یک شی را در دست بگیرید. حتی نگه داشتن یک دستمال کاغذی هم به شما کمک می‌کند تا از دست زدن به صورت خود پرهیز کنید.

از صابون‌ها و یا مواد ضدعفونی کننده‌ی معطر استفاده کنید. رایحه‌ی این مواد روی دست باقی می‌ماند و زمانی که دست نزدیک صورت می‌شود، فرد آگاه شده و آن را از صورت خود دور می‌کند.

در هنگام حضور در کلاس یا شرکت در یک جلسه‌ی کاری دست‌های خود را روی پاهای خود قرار داده یا انگشتان دست را در هم قلاب کنید.

از طرفی دیگر اگر فرد بنا به عادت مرتب در حال  دست زدن به صورت خود است، پوشیدن دستکش تا حدود زیادی کمک‌کننده خواهد بود.

فرد در هنگام حضور در فضاهای عمومی و لمس اشیای مشکوک به آلودگی بهتر است دستکش به دست داشته باشد و زمانی‌که به خانه رسید، دستکش آلوده را دور بیندازد.

شاید دستکش به دست داشتن در محیط خانه عجیب به نظر برسد ولی برای ترک لمس مکرر صورت گزینه‌ی مناسبی است.

همچنین بخوانید:

کرونا، راه‌های پیشگیری

ضدعفونی میوه در زمان کرونا

مقابله با کرونا با تغییر در ورودی خانه

فواید خوردن ماهی

با علائم پوستی کرونا آشنا شویم

برای مشاهده مطالب بیشتر از مجله سلامتی دلتا دیدن نمایید



:: بازدید از این مطلب : 640
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
آبشار خروشان زمرد در شهرستان تالش و در جنگل حویق قرار دارد. این آبشار را با نام آبشارهای دوقلو نیز می شناسند.
 

گیلان را باید یکی از زیباترین استان‌های کشور دانست. طبیعت فوق العاده این منطقه، پوشیده از جنگل‌های هیرکانی است. از دریا گرفته تا دامنه رشته کوه‌های البرز، قله درفک و سماموس را می‌توانید در این استان زیبا ببینید. آبشاری به نام زمرد، در دل جنگل حویق که در شهری به همین نام واقع شده است. آبشار زمرد گیلان که به نام آبشار دوقلو نیز معروف است در تمام طول سال میزبان گردشگران و بخصوص کوه‌نوردانی است که در دل جنگل‌های شمال به دنبال کشف ناشناخته‌ها هستند. در معرفی این آبشار با مجله دلتا همراه باشید.

همان‌طور که گفته شد این آبشار را با نام آبشارهای دوقلو نیز می‌شناسند؛ چرا که از دو آبشار کوچک و بزرگ تشکیل شده است؛ یکی از این دو آبشار سطحی پلکانی دارد و کم آب تر است و دومی ارتفاع بیشتری دارد و آب با شدت بیشتری از آن به سمت پایین می‌ریزد.

آبشار زیبای زمرد تقریبا در چهار فصل سال خروشان است و آب و هوای معتدل و طبیعت فوق العاده رویایی آن موجب می‌شود گردشگران زیادی علاقه‌مند سفر به این آبشار باشند. همچنین آبگیرهای آبشار زمرد محل زندگی ماهی های قزل آلاست و به همین خاطر ماهیگیری از تفریحات محبوب این منطقه محسوب می شود. به غیر از ماهیگیری، آبتنی نیز از تفریحات جذاب سفر به آبشار زمرد است.

 

قدم زدن در جنگل تا رسیدن به آبشار، خود یک تفریح فوق العاده است. شنیدن صدای پرندگان و جانوران مختلف، حسی متفاوت را به شما القا می‌کند. در این جنگل گونه‌های گیاهی و درختان مختلفی از جمله بلوط، آکاسیایی، گلابی، له له خزر، شمشاد، انار، ارجنگ، آلوچه، گردو و صد‌ها گونه مختلف دیگر را می‌توانید مشاهده کنید. بعد از گذر از جنگل شما به منطقه آبشار خواهید رسید. در لحظه اول تصویری که می‌بینید بسیار جذاب است؛ محوطه‌ای بزرگ دارای دو آبشار که در زاویه‌های مختلف از هم قرار گرفته‌اند.
آبشار بلندتر و پر آب‌تر در کناره سمت چپ قرار گرفته است. این آبشار از ارتفاع بالاتری فرود می‌آید و بخشی از آن به خاطر وجود سنگ‌های زیرش به صورت پلکانی درآمده است. زیر آبشار نیز یک حوضچه نسبتا بزرگ قرار دارد که می‌توانید در آن کمی آب‌تنی کنید. رفتن به کنار آبشار سخت است. اما اگر توان جسمی و مهارتش را دارید، بازهم باید مراقب لغزندگی شدید سنگ‌های زیر پایتان باشید تا مشکلی پیش نیاید.
آبشار کوچک‌تر که در رو به روی شماست در دسترس‌تر است. آب آن ابتدا به یک حوض کوچک ریخته و سپس توسط یک مسیر چند متری وارد حوضچه اصلی و بزرگ‌تر می‌شود. برای سفر به آبشار زمرد بهتر است فصل بهار یا اوایل پاییز را انتخاب کنید که هوا مناسب باشد. در زمستان این منطقه بسیار سرد است و در تابستان نیز هوای شرجی، سفر شما را سخت‌تر خواهد کرد.

 

همه چیز درباره آبشار زمرد، زیبا و تماشایی ست، اما برای رسیدن به آن یک مشکل وجود دارد و آن لغزندگی مسیر رسیدن به آبشار است. بر روی تخته سنگ هایی که در مسیر آبشار و حوزه اطراف آن وجود دارند، جلبک روییده است که باعث لغزندگی مسیر می شود. همچنین بخش‌هایی از مسیر شیب تند و جاده سنگلاخی دارد، بنابراین باید در مسیر رسیدن به آبشار با دقت حرکت کنید و ابزار مناسب همراه داشته باشید تا مشکلی برای تان به وجود نیاید.

دسترسی به آبشار زمرد گیلان

برای بازدید از آبشار زمرد گیلان باید از دل طبیعت دست نخورده عبور کنید. بهتر است لباس و کفش مناسب همراهتان باشد، چون پیاده‌روی نسبتا سختی را خواهید داشت. وقتی وارد شهر حویق شدید به سمت جنوب شهر در مسیر کوهستان قرار بگیرید. از مردم محلی آدرس زمرد محله را بپرسید. بعد از رسیدن به زمرد محله شما مجبور به پیاده‌روی ۳۰ دقیقه‌ای در داخل جنگل هستید. بهتر است که یک فرد راه‌بلد یا محلی همراه شما باشد. البته با پرسیدن هم می‌توان راه را پیدا کرد. به هر حال شما باید مسیر رودخانه را پیش بگیرید. سعی کنید همیشه رودخانه در سمت راست حرکت شما قرار بگیرد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه های طبیعی ایران “دماوند؛ دشت آزو” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
توکیو، پایتخت ژاپن، سرزمینی هزار رنگ و زیبا از فرهنگ‌های سنتی و بومی و جدیدترین پیشرفت‌های دنیای مدرن است.
 

توکیو از گران قیمت‌ترین شهرهای دنیاست و به دلیل برخورداری از خطوط حمل و نقل فراوان، یکی از بهترین و راحت‌ترین مقاصد برای گردشگری به شمار می‌رود. بخش فرهنگی توکیو به دلیل موزه‌ها، تئاترها، فستیوال، غذاهای محلی بین‌المللی و باشگاه‌های ورزشی از قبیل بیس‌بال، فوتبال و ورزش‌های باستانی ژاپنی زبانزد است. این شهر همچنین به دلیل برگزاری نمایش‌های متفاوت از ژاپنی تا درام و کنسرت‌های متنوع سمفونی، پاپ و راک، در زمینه موزیک و تئاتر بسیار غنی است. در ادامه با مجله دلتا و معرفی کوتاهی از جاذبه های گردشگری توکیو همراه باشید.

قصر امپراتوری ژاپن

کاخ امپراتوری توکیو با قدرت تمام، سعی در حفظ فرهنگ و سنت باستانی این کشور داشته است. این کاخ سلطنتی و باغ زیبای آن که با دیوارها و خندق‌ها احاطه شده، متعلق به قرن هفدهم میلادی است و از دیرباز تاکنون توسط خاندان سلطنتی ژاپن استفاده می‌شود.

 

منطقه گینزا

گینزا شلوغ‌ترین محله خرید در توکیو است. این منطقه قرن‌ها قطب تجارت کشور بوده و محلی است که پنج جاده باستانی، شهرهای اصلی ژاپن را به هم متصل می‌کند. گینزا مملو از فروشگاه‌های منحصر به فرد و مغازه‌های مجلل است. در منطقه گینزا می‌توان چرخی زد و یا حتی در یکی از بی‌شمار کافی‌شاپ و یا رستوران‌های آن استراحت کرد و از تماشای جمعیتی که در حال عبور هستند لذت برد.

 

آساکوسا و معبد سنسوجی

در محله آساکوسا در توکیو، مشهورترین معبد شهر یعنی معبد سنسوجی، در انتهای خیابانی مملو از مغازه‌های فروش شانه‌های چوبی، اسباب بازی، کیمونو، پارچه و … قرار دارد. این معبد که به کانون (Kannon) خدای مهربانی تعلق دارد، در سال ۶۴۵ پس از میلاد تاسیس شد و تاکنون به‌رغم بازسازی‌های متعدد، چهره اولیه خود را حفظ کرده است. از مهم‌ترین قسمت‌های معبد، دروازه Kaminari-mon با فانوس کاغذی قرمز رنگ و با ارتفاع ۳.۳ متر است.

 

پارک و باغ وحش اوئنو

در قلب شلوغی‌های توکیو، اوئنو مانند بهشتی قرار گرفته و به‌عنوان بزرگ‌ترین فضای سبز این شهر شناخته می‌شود. علاوه بر فضاهای زیبایی که در آن قرار دارد، پارک شامل باغ وحش، آکواریوم و معبد و موزه‌های بی‌شماری است. تمامی ۱۲ هکتار پارک با مسیرهای شنی زیبایی علامت‌گذاری شده و مسیرهای خاص آن به راحتی قابل دسترسی هستند. قایق سواری در دریاچه شینوبازو (Shinobazu)، دیدن جزیره کوچکی با معبد Bentendo، تماشای معبد Toshogu که در قرن هفده بنا شده و یا قدم زدن در باغ وحش اوئنو می‌تواند از تفریحات شما باشد. شهرت اونئو به خاطر پانداهایش است که اصالتا متعلق به جمهوری چین هستند. لذت بازدید از آکواریوم Aqua-Zo که بزرگ‌ترین آکواریوم آسیا است را از دست ندهید.

 

برج توکیو اسکای تری

برج مخابراتی توکیو یا برج توکیو اسکای تری با ارتفاع ۶۳۴ متر که به عنوان برج مخابراتی و محل تماشای شهر شناخته می‌شود، در منطقه (Sumida) همانند یک فضاپیما قرار گرفته است. اسکای‌تری در سال ۲۰۱۲ افتتاح و به واسطه چشم انداز بی‌نظیرش به سرعت به یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های دیدنی شهر تبدیل شد.

 

تئاتر کابوکی-زا

هرچند توکیو منزلگاه تئاترهای فوق‌العاده‌ و متنوعی است، اما هیچ‌کدام شهرت تئاتر تاریخی (Kabuki-za) در منطقه شلوغ (گینزا که نمایش کابوکی را عرضه می‌کند، ندارند. با توجه به اجراهای قرون وسطایی و با مهارت ترکیبی از آواز و رقص، این نمایش بین غیر ژاپنی‌ها، به اندازه ژاپنی‌ها پرطرفدار و مشهور است. این تئاتر با ظرفیت ۲۵۰۰ نفر و با فضایی صمیمی شبیه دورهمی‌های خانوادگی اوقات خوشی را برای شما فراهم می‌کند.

 

پارک ملی شینجوکو

پارک ملی زیبای شینجوکو گیوئن یکی از شلوغ‌ترین و محبوب‌ترین نقاط توکیو است که در تضاد با آسمانخراش‌های این منطقه قرار گرفته است. اگر در توکیو به دنبال جایی آرام برای استراحت و دیدن مردم محلی هستید، دیدن این باغ را به شما توصیه می‌کنیم. پارک شینجوکو گیوئن دارای ۱۳۰۰ درخت با ۶۵ نوع مختلف ساکورا یا شکوفه گیلاس است و یکی از پارک‌های معروف توکیو برای برگزاری جشن شکوفه‌های گیلاس به شمار می‌رود.

 

پل رنگین کمان

پل رنگین‌کمان از جاذبه های گردشگری توکیو در محله میناتو روی خلیج توکیو احداث شده است. برای چراغانی این پل از انرژی خورشیدی استفاده می‌شود که در هنگام غروب آفتاب، زیبایی فوق العاده دارد. همچنین برج‌هایی که در نزدیکی پل ساخته شده‌اند به رنگ سفید هستند تا با رنگ‌های پل هماهنگ باشند. زمانی که شما از اودیبا به این منظره نگاه می‌کنید، متوجه هارمونی رنگ‌ها خواهید شد.

 

دیزنی لند توکیو

دیزنی‌لند توکیو، اولین دیزنی‌لندی است که خارج از آمریکا ساخته شده است. این پارک شکلی مشابه «دیزنی‌لند کالیفرنیا» و «مجیک‌کینگدام در فلوریدا» دارد و با الهام از کاراکترها و شخصیت‌های کمپانی «والت دیزنی» ساخته شده است. از دیدنی‌ترین قسمت‌های این دیزنی‌لند می‌توان به کاراناوال عروسک‌ها و کاراکترهای والت دیزنی در شب اشاره کرد که با نور و موسیقی همراه است و طرفداران زیادی دارد.

 

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه های گردشگری سوئیس ”سوئیس ؛ کشوری با مناظر بی‌نظیر” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
کارشناسان معتقدند تورم زمین و شیوه ساخت‌وساز دو عامل اصلی در ساخت مسکن بی کیفیت است.
 

یک کارشناس مسکن می‌گوید سود از کیفیت ساخت ‌و ساز مسکن و تورم زمین دو نوع کسب سودی است که در سرمایه‌ گذاری بازار مسکن وجود دارد، در ایران عمده سود سازنده‌ها از تورم زمین است نه از کیفیت ساخت ‌و ساز.

به گزارش مجله دلتا عمر ساختمان به عنوان یک فاکتور اصلی در انتخاب مسکن برای متقاضیان خرید مسکن در ایران محسوب می‌شود. تفاوت قیمت عجیبی بین یک آپارتمان نوساز و چند سال ساخت وجود دارد؛ به‌عنوان مثال یک آپارتمان نوساز با متراژ ۶۰ متر، در محله صادقیه تهران با متری ۲۲ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده، در حالی که در همان محدوده و با همان شرایط آپارتمانی که ۱۵ سال عمر دارد با متری ۱۸ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

مهدی غلامی، کارشناس مسکن در مورد این تفاوت قیمتی می‌گوید: میانگین عمر ساختمان و قیمت مسکن با هم تناسب دارند. به عبارتی، هرچه میزان عمر ساختمان پایین تر بیاید، تفاوت قیمت نوساز و چند سال ساخت بیشتر می‌شود.

این کارشناس مسکن در ادامه می‌گوید: میانگین قیمت مسکن تهران در سال ۹۵ حدود ۴ میلیون تومان بود. در روال کلی در عرف بازار مسکن هر سالی که به عمر ساختمان اضافه می‌شد، صد هزار تومان از ارزش ساختمان کم می‌شود اما امروز عرف بازار تغییر کرده است و قیمت‌گذاری از روال خاصی پیروی نمی‌کند.

وی می‌افزاید: میانگین عمر مسکن در ایران فقط در حدود ۳۰ سال است که بخشی از این ضعف در نحوه ساخت‌وساز است، صنعت ساخت‌وساز در ایران سنتی است و عامل مهم دیگر، نحوه کسب سود در ساخت ‌و ساز مسکن است.

 

عامل اصلی کیفیت پایین مسکن

این کارشناس بازار مسکن افزود: سود از کیفیت ساخت‌وساز، سود از تورم زمین دو نوع کسب سودی است که در سرمایه‌ گذاری بازار مسکن وجود دارد، در ایران عمده سود سازنده‌ها از تورم زمین است نه از کیفیت ساخت‌وساز.

وی خاطر نشان کرد: سازنده‌ها به جای توجه به کیفیت ساخت مسکن برای بالابردن عمر مفید ساختمان، با در نظر گرفتن فاکتور تورم همواره به دنبال این هستند که یک ملک و یا زمین را در زمانی خاص بخرند و بعد از ساخت‌وساز در زمانی که بیشترین سود را دارد، بفروشند.

غلامی بیان کرد: تا زمانی که این دو مشکل تورم زمین و شیوه ساخت‌وساز حل نشود همچنان با مشکل ضعف مسکن روبه‌رو خواهیم بود.

نوسازی بر اساس مدل پلاکی

این کارشناس بازار مسکن در ارتباط با نوسازی در بافت های فرسوده گفت:نوسازی در ایران بر اساس مدل پلاکی است، منظور از مدل پلاکی این است که یک یا چند ساختمان در بافت فرسوده از نو ساخته می‌شود در بسیاری مواقع با ادغام زمین‌ها،ساختمان‌های بلند مرتبه ساخته می‌شود و دردسرهای خاص خود را دارد.

وی افزود: یکی از مشکلات در نوسازی با مدل پلاکی این است که تراکم محله و کوچه را افزایش می‌دهیم بدون اینکه سرانه‌های خدماتی افزاش یابد.

غلامی در پایان با بیان این که برای حل مشکل ساخت و ساز نیاز به توجه بیشتر به مدل ساخت و ساز داریم، گفت: در ایران کارگاه‌های صنعتی به شکل جدی وجود ندارد، در صورت ساخت مسکن با روش‌های صنعتی هزینه، زمان و انرژی به شکل چشمگیری کاهش می‌یابد.

پیشنهاد مطالعه : برای آگاهی از آخرین قیمت‌ مسکن در تهران “مظنه آپارتمان‌های نقلی در تهران” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 280
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
پروژه مسکن ملی وابستگی شدیدی به تامین مالی برای اتمام در زمان مقرر دارد و تاخیر در آورده مالی، تحویل واحدها را با تاخیر مواجه خواهد کرد.
 

براساس جدیدترین اخبار طرح ملی مسکن و همچنین اعلام رسمی معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، سرعت ساخت و اتمام پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن وابستگی بسیاری به تامین مالی دارد.

به گزارش مجله دلتا از ۴۰۰ هزار واحد در طرح اقدام ملی مسکن، اجرای ۱۰۰ هزار واحد بر عهده شرکت بازآفرینی است که در بافت‌های فرسوده اجرا می‌شود. از ۳۰۰ هزار واحد دیگر ۲۳۰ هزار در مراحل اجرایی قرار دارد و مابقی نیز در مراحل مختلف از جمله تهاتر زمین، اخذ پروانه یا انتخاب سازنده است.

محمود محمودزاده در پاسخ به این سوال که آیا طرح اقدام ملی مسکن تا پایان دولت دوازدهم به اتمام می‌رسد؟ گفت: اگر متقاضیان، آورده خود را به موقع واریز کنند قطعا در زمان مقرر به پایان می‌رسد ولی اگر پروژه ها با اختلافات داخلی مواجه شود یا اینکه آورده متقاضیان با تاخیر مواجه شود، در پروژه تاثیر می‌گذارد.

پروژه‌ای که یک ساله تمام شد

محمود زاده با اشاره به ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد طرح اقدام ملی مسکن که به عنوان اولین واحدها قرار است خرداد یا تیر ماه تحویل متقاضیان شود گفت: این پروژه خرداد سال گذشته آغاز و به یک تعاونی واگذار شد، اما با توجه به اینکه اعضا آورده خود را به موقع پرداخت کردند، ظرف ۱۲ تا ۱۳ ماه آماده شده است.

 

افزایش مدت اقساط زمین از ۵ به ۱۰ سال

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه افزایش مدت بازپرداخت بهای زمین واحدهای طرح اقدام ملی از ۵ به ۱۰ سال را به دولت پیشنهاد داده‌ایم گفت: همه تلاش ما این است که جذابیت بیشتری برای متقاضیان مسکن ملی ایجاد کنیم. با توجه به اینکه تسهیلات بانکی جزو منابع دولتی است و امکان کاهش سود آن وجود ندارد تصمیم گرفتیم که از منابع و امکانات وزارت راه و شهرسازی برای کمک به متقاضیان استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: در آیین نامه اجازه داشتیم که زمین را با اقساط پنج ساله واگذار کنیم. به دولت پیشنهاد دادیم که این زمان را به ۱۰ سال افزایش دهد. اگر دولت با این پیشنهاد موافقت کند این طرح بزرگ‌ترین ارزش افزوده را برای متقاضیان ایجاد خواهد کرد.

به گفته محمودزاده، دو سال در زمان ساخت طرح اقدام ملی، تنفس داده می‌شود و هشت سال اقساط زمین دریافت می‌شود. با توجه به مطالعات اقتصادی و در نظر گرفتن این مسئله که فروش اقساطی زمین، بدون کارمزد است قیمت نهایی زمین بسیار پایین تمام می‌شود و حتی بیشتر از وام‌های ارزان‌قیمت و یارانه دار برای متقاضیان ارزش افزوده ایجاد می‌کند.

بر اساس جدیدترین اخبار طرح ملی مسکن اولین واحدهای مسکن ملی در بعضی مناطق کشور، خرداد یا تیرماه امسال تحویل می‌شود. پیش از این هم محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی گفته بود که ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد در شهرهای کوچک آماده واگذاری است.

پیشنهاد مطالعه : برای آگاهی از آخرین اخبار‌ مسکن “چرا مسکن بی کیفیت ساخته می‌شود؟” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 365
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
گاهی با پیش آمدن اشتباهاتی در آشپزی، نتیجه مطلوب را نمی‌گیرید و نمی‌دانید ایراد کار کجا است.
 

خوب است با اشتباهات آشپزی آشنا شوید و راه حل برطرف کردن آنها را بدانید. در این صورت با رعایت نکات آشپزی به نتیجه دلخواه در طبخ غذا می‌رسید. با مجله دلتا همراه باشید تا با اشتباهات رایج آشپزی و راه حل‌های آنها آشنا شوید.

جایگزینی مواد

جابجا کردن یکی از مواد غذایی با دیگری همیشه جواب نمی‌دهد. به عنوان مثال استفاده از بیکینگ پودر به جای بیکینگ سودا در بعضی موارد احتمالاً همان مقدار که می‌خواهید پف نمی‌کند.

البته این مشکل همیشگی نیست، مثلا می‌توانید عسل را به جای شکر سفید و خامه را به جای شیر غلیظ و یا آرد ذرت را به جای آرد گندم به کار ببرید. اما برای اجتناب از اشتباه اول، در هنگام جایگزینی از یک آشپز حرفه‌ای یا یک کتاب معتبر آشپزی کمک بگیرید.

 

پر کردن بیش از اندازه تابه

همه مواد را با هم و در یک نوبت در تابه نریزید. بهتر است مواد غذایی را در چند نوبت سرخ کنید تا هم آب نیندازد و هم یکنواخت سرخ شود؛ در غیر این صورت ممکن است نیمی از غذا بیش از حد سرخ ‌شود و مابقی نیم‌پز بماند.

نگهداری روغن و ادویه نزدیک گاز

نگهداری ادویه‌ها و روغن نزدیک گاز، باعث می‌شود تا عطر و کیفیت خود را به دلیل گرما به مرور از دست بدهند. بهتر است روغن و ادویه‌ها را در جای خنک، تاریک و خشک نگه دارید.

 

داغ نکردن تابه هنگام آشپزی

اگر مواد غذایی سرد را در روغن داغ نشده در یک تابه سرد بریزید، غذا روغن را جذب می‌کند و مجبورید دوباره روغن اضافه کرده و یک غذای چرب داشته باشید.

همیشه تابه را روی حرارت بگذارید و پس از اینکه داغ شد، روغن بریزید. سپس مواد غذایی را که به دمای محیط رسیده، اضافه کنید. این کار از چسبیدن غذا هم جلوگیری می‌کند.

ترس از نمک

مقدار نمک مناسب هم غذا را خوشمزه می‌کند و هم به سلامتی آسیب نمی‌رساند. نمک علاوه بر طعم ‌دهندگی در غذا، کاربردهای دیگری هم دارد. به عنوان مثال نمک با مایه خمیر به ور آمدن خمیر کمک می‌کند. پس تنها در صورتی از نمک اجتناب کنید که به دستور پزشک باشد.

 

روغن در آب پاستا

یکی از اشتباهات آشپزی افزودن روغن در آبی است که پاستا را در آن می‌پزید. اگر پاستا با کیفیت است، نیازی به اضافه کردن روغن در آب جوش ندارد. اگر پاستا را بیش از زمانی که لازم است نجوشانید، به هم نمی‌چسبد.

مخلوط کردن بیش از حد مواد خمیر

مواد خمیر را بیش از اندازه هم نزنید. این کار باعث می‌شود گلوتن موجود در آرد از آن جدا شده و باعث سفت شدن کیک یا مافین ‌شود. همین که احساس کردید مواد به صورت یکنواخت مخلوط شده‌اند، کفایت می‌کند.

پر کردن لیوان آرد

بسیاری از آشپزها با اینکه از لیوان استفاده می‌کنند، اما نتیجه کارشان رضایت‌ بخش نیست و دلیل آن را نمی‌فهمند. دلیل این مشکل آن است که لیوان را داخل آرد کرده و آن را با فشار پر می‌کنند که در این صورت مقدار آرد از اندازه مورد نظر بیشتر می‌شود. برای اندازه‌گیری درست، لیوان را با یک قاشق پر کرده و روی آن را با پشت قاشق صاف کنید تا آرد اضافی بیرون بریزد.

 

برای مشاهده مطالب بیشتر از مجله آشپزی دلتا دیدن نمایید

 



:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
نان تافتون خانگی یکی از نان‌هایی است که می‌توان راحت و بی دردسر و با کمترین مواد اولیه در خانه درست کرد.
 

طرز تهیه نان تافتون بسیار ساده است و در پخت آن نیازی به خمیر مایه فوری نیست. این نان خوشمزه و فوری بهترین گزینه برای صبحانه یا عصرانه است. برای آشنایی با طرز تهیه نان تافتون خانگی با مجله دلتا همراه باشید.

مواد لازم تهیه نان تافتون :

  • آرد گندم: ۳ لیوان
  • نمک: نصف قاشق غذاخوری
  • بیکینگ پودر: یک قاشق غذاخوری
  • روغن مایع: ۴ قاشق غذاخوری
  • آب: یک لیوان

 

طرز تهیه نان تافتون :

آرد را دو بار الک کرده؛ سپس با نمک و بیکینگ پودر مخلوط کنید.

روغن را به مواد افزوده و وقتی یکدست شد، یک لیوان آب اضافه کنید.

با لیسک همه مواد را هم زده و مخلوط کنید تا خمیر لطیفی به دست بیاید. سپس خمیر را خوب ورز دهید تا جاافتاده‌تر شود. توجه داشته باشید که برای ورز دادن خمیر حتما دست را چرب کنید.

خمیر آماده شده را در ظرفی گذاشته و روی آن را با پلاستیک یا پارچه بپوشانید تا حدود ۲۰ دقیقه در دمای محیط استراحت کند.

روی سطح صافی را آردپاشی کرده و با وردنه خمیر را روی آن پهن کنید. با چاقو یا کاتر خمیر را به حالت دایره برش بزنید تا منظم شود.

تابه را بدون روغن داغ کرده و نان را داخل آن پهن کنید. وقتی یک طرف نان پخت، آن را برگردانید تا طرف دیگر هم بپزد.

توجه داشته باشید به محض اینکه نان را داخل تابه گذاشتید، حباب‌هایی روی نان ایجاد می‌شود که نشان می‌دهد نان در حال پختن است؛ مراقب باشید نسوزد.

به محض پخته شدن نان، آن را از تابه بیرون آورده، داخل پارچه گذاشته و روی آن را بکشید تا نان گرم بماند و خشک نشود.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با طرز پخت یک نان خانگی خوشمزه “نان شیرمال خانگی” را مطالعه کنید.

 

برای مشاهده مطالب بیشتر از مجله آشپزی دلتا دیدن نمایید

 



:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
در این مطلب ۴ ورزش مؤثر به شما معرفی می‌کنیم که پیری و افتادگی پوست صورت را به تأخیر می‌اندازد.
 

ورزش صورت یکی از بهترین راه‌ها برای جوان و شاداب نگه داشتن پوست صورت است. ورزش صورت زحمت چندانی ندارد و وقت زیادی هم نمی‌گیرد. درحالی‌ که بسیاری از ما از این حقیقت آگاهیم، کمتر کسی به ورزش صورت اهمیت می‌دهد. با مجله دلتا همراه باشید تا با ۴ تمرین روزانه برای جلوگیری از پیری پوست صورت و حفظ شادابی و استحکام آن آشنا ‌شوید.

 

تقویت نقاط مشکل ‌ساز

معمولا بخش پایینی صورت زودتر از دیگر قسمت‌ها دچار افتادگی و شل‌شدگی می‌شود. این تمرین به تقویت این بخش از صورت کمک می‌کند.

با بند انگشتان اشاره و میانی همراه با روغن ماساژ مناسب،‌ خط آرواره را از گونه‌ها به سمت گوش‌ها مالش دهید. ابتدا بند انگشتان را در گوشه آرواره بگذارید؛ سپس پوست را به بالا و به سمت گوش‌ها بکشید. این حرکت با تکرار به کشیده شدن پوست به سمت بالا کمک می‌کند.

اکنون به ‌آرامی آرواره پایینی را رها کنید. آرنج‌ها را روی میزی بگذارید و بخش بالایی استخوان گونه‌ها را به دست‌ها تکیه دهید. سنگینی سر را روی دست‌ها بیندازید و بگذارید سرتان آرام بگیرد. آرواره را همچنان باز و رها نگه دارید. برای ۱۰ ثانیه یا بیشتر این حالت را حفظ و سپس حرکت را تکرار کنید. این حرکت در کشش ماهیچه‌های گونه‌ها مؤثر است.

قوام ‌دهنده صورت

این حرکت به ‌ویژه در میان بازیگرها بسیار پرطرفدار است، چون همه ماهیچه‌های صورت را درگیر می‌کند. ابتدا ماهیچه‌های صورت را رها کنید؛ سپس به آرامی و با صدای بلند این حروف را تلفظ کنید: A، E، I، O و U. نکته این است که برای تلفظ حروف، بهتر است دهان را به‌تمامی باز کرده و تا جایی ‌که می‌شود ماهیچه‌ها را درگیر کنید. اگر به‌اندازه کافی روی هر حرف تاکید کنید، متوجه می‌شوید که همه ماهیچه‌ها از سینه تا گونه‌ها به‌کار گرفته می‌شوند.

برای تاثیر بهتر، این حرکت را همراه با ماساژ صورت انجام دهید. ابتدا ماهیچه‌ها را با ماساژ دادن همراه با روغن گرم کنید؛ سپس حرکت را انجام دهید. همراهی این دو با یکدیگر، ماهیچه‌ها را با قوام‌تر و سفت‌تر می‌کند.

کشش یوگا

ماهیچه‌های تحت‌ فشار ممکن است به افتادگی صورت و بسته شدن منافذ منجر شوند. برای کشش و آرامش ماهیچه‌های صورت که از پرکاربردترین ماهیچه‌های بدن هستند، تمرینی شگفت‌انگیز اما ساده دارد به نام کشش یوگا است.

برای انجام این تمرین، انگشتان اشاره را در دهان فرو کنید. آنها را روی لپ‌ها حرکت دهید تا به جایی برسید که کام و گونه‌ها به هم متصل ‌شوند. اکنون با فشار انگشتان را به پایین و به سمت آرواره پایینی بچرخانید. این کار باعث کشش و رفع تنش در ماهیچه‌های خسته صورت می‌شود.

 

کشش چشم

درست مانند تمریناتی که برای بدن انجام می‌دهیم، این تمرین ‌هم با تکرار به نتیجه می‌رسد. هدف پرورش ماهیچه‌های صورت نیست، بلکه می‌خواهیم با کمی کشش ماهیچه‌های صورت را رها و تنش را از آنها دور کنیم. در این تمرین با تحریک نقاط فشار، جریان خون افزایش می‌یابد و مواد مغذی بیشتری به پوست صورت می‌رسد. این از هر جهت برای پوست صورت مفید است و توصیه می‌شود این حرکت ساده را هر صبح انجام دهید.

با انگشتان اشاره‌ روی ابروها را پوشانده و آنها را بالا ببرید. همزمان چشم‌ها را ببندید و جمع کنید. آهسته تا ۳ بشمارید و سپس چشم‌ها و ابروها را رها کنید. این تمرین به طراوت پلک‌ها و درمان پف زیر چشم هم کمک می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با راه‌های جلوگیری از پیری پوست صورت “از پیر شدن پوست جلوگیری کنید” را مطالعه کنید.

 

برای مشاهده مطالب بیشتر از مجله مد و زیبایی دلتا دیدن نمایید

 



:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
بسیاری از خانم‌ها از اینکه ریشه موهایشان درآمده و رنگ آن متفاوت با رنگ مو باشد، خوششان نمی‌آید و دوست دارند با رنگ کردن مو در خانه سریع آن را برطرف کنند.
 

اگر ریشه موهای شما زود در می‌آید و وقت کافی برای رفتن به آرایشگاه برای رنگ ریشه ندارید، با مجله دلتا همراه باشید تا با اصول و نکات رنگ کردن مو در خانه آشنا شوید.

انتخاب رنگ مو

رنگ روی ژورنال یا بسته‌بندی رنگ مو با رنگی که روی مو‌های شما ایجاد می‌شود، متفاوت است. برای اینکه رنگ موها دقیقا شبیه رنگ ژونال شود، باید موها را با پایه قوی دکلره کنید تا تقریبا به ‌رنگ زرد بسیار روشن برسد و سپس مو را رنگ کنید. البته بهتر است قبل از رنگ کردن مو، مقداری از آن را روی نوک موها امتحان کنید تا ببینید نتیجه دلخواه را می‌گیرید یا نه.

شستن مو

بهتر است که یک تا دو روز قبل از رنگ کردن مو، سر را خوب بشویید تا چربی یا کثیفی باعث خوب عمل نکردن رنگ مو یا تیره شدن آن نشود. البته بلافاصله پس از حمام هم نباید مو را رنگ کرد، چون این کار به مو‌ها و پوست سر آسیب می‌زند.

جنس مو

اگر مو‌های زبر یا خشک دارید، آن را قبل از شروع کار با مقدار کمی روغن گیاهی چرب کنید تا راحت‌تر رنگ بگیرد.

 

انتخاب اکسیدان

اکسیدان عامل فعال‌ کننده و تسریع‌کننده رنگ مو است و بدون آن رنگ مو عمل نمی‌کند. بنابراین اکسیدان خود را با توجه به طیف رنگ مویی که دارید، انتخاب کنید.

۴ نوع اکسیدان وجود دارد؛ اکسیدان ۳ درصد که ضعیف‌ترین نوع اکسیدان است و برای رنگساژها، هایلایت‌ها، مش‌ها و انواع لایت‌ها و همینطور در رنگ‌های تیره مثل مشکی و قهوه‌ای تیره برای ثبات و تیرگی بیشتر مو کاربرد دارد.

اکسیدان ۶ درصد که قوی‌تر از اکسیدان ۳ درصد است و برای رنگ کردن مو‌های سفید، دکلره‌های ضعیف، تکنیک آمبره و سامبره و رنگ کردن ریشه مو و ابرو کاربرد دارد.

اکسیدان ۹ درصد که بسیار قوی است و قابلیت روشن‌ کنندگی دارد و برای رنگ‌های روشن‌تر و رنگ مو‌هایی با پایه متوسط تا بلوند کاربرد دارد.

اکسیدان ۱۲ درصد که قوی‌ترین نوع دکلره است و توصیه می‌شود خودتان از این نوع اکسیدان استفاده نکنید، چون بسیار قوی بوده و مو‌ها را با سرعت زیاد روشن می‌کند و روش کار با آن را آرایشگران حرفه‌ای می‌دانند.

معمولا بهترین ترکیب برای رنگ و اکسیدان، یک به یک است؛ مگر اینکه روی بسته اکسیدان یا رنگ، دستورالعمل خاص دیگری ذکر شده باشد.

 

از کجا شروع کنیم؟

رنگ کردن مو را از پشت سر شروع کنید و بعد به سراغ جلوی مو و بغل گوش‌ها بروید. برای شروع کار، مقداری کرم مرطوب‌کننده یا وازلین دور صورت و محل رویش موها بمالید تا درصورت برخورد رنگ مو به پوست، پس از شستن، اثر آن راحت‌تر پاک شود.

ابتدا مو‌ها را دسته‌ دسته کنید؛ سپس قسمت انتهایی هر دسته را رنگ کنید. حدود ۱۰ دقیقه بعد ریشه را رنگ کرده و دور آن دسته از مو را فویل بپیچید و به‌سراغ دسته بعدی بروید.

پس از اینکه رنگ را کاملا روی تمام قسمت‌های مو گذاشتید، کلاه مخصوص رنگ مو یا یک عدد مشما روی سر بگذارید؛ سپس سشوار را روی درجه گرم گذاشته و مو‌ها را سشوار کنید تا گرما باعث شود که موها زودتر رنگ بگیرد.

اگر جنس موها نرم است، ۳۰ دقیقه و اگر زبر است، حدود ۴۰ دقیقه صبر کنید؛ سپس موها را با آب بشویید.

بهتر است تا یک روز برای شستن موها از شامپو استفاده نکنید. پس از رنگ کردن مو، حتما هر شب از محصولات مراقبتی مو مانند روغن زیتون یا ماسک‌های طبیعی و گیاهی استفاده کرده و موها را چرب نگاه دارید.



:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
دادخواست الزام به ملاقات فرزند مشترک مانند سایر دعاوی حقوقی، توسط خواهان به طرفیت خوانده و با موضوع ملاقات طفل مطرح می‌شود.
 

ملاقات فرزند مشترک حق طبیعی، اخلاقی و قانونی والدین است و نمی‎توان هیچ یک از والدین را از این حق بدون دلیل قانونی محروم کرد. بنابراین، در صورتیکه هر یک از والدین ادعا کند که دیگری شرایط دیدار با فرزند را ندارد، باید این ادعا را در دادگاه صالح اثبات کند. در مجله دلتا به بررسی قوانین و مقررات مربوط به ملاقات فرزند پرداخته شده است.

ملاقات فرزند بعد از طلاق

مدت زمان ملاقات بعد از طلاق، محدودیت ندارد، مگر اینکه طفل بعد از سن رشد (۱۸ سال تمام)، تمایلی به ملاقات نداشته باشد. با ارائه لایحه و نوشتن دلیل و مستندات می‎توان از دادگاه تقاضای افزایش زمان ملاقات طفل را مطرح کرد. همچنین چنانچه قبل از طلاق، فرزند نزد هر یک از والدین بوده و از ملاقات طرف دیگر جلوگیری شود، طرف مقابل می‎تواند از طریق مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و ارجاع دعوی به دادگاه خانواده تقاضای خود را مطرح کند.

 

امتناع از تحویل فرزند

دادخواست الزام به ملاقات فرزند مشترک مانند سایر دعاوی حقوقی، توسط خواهان به طرفیت خوانده و با موضوع ملاقات طفل مطرح می‎شود. دادگاه نسبت به موضوع رسیدگی کرده و در صورت احراز صلاحیت و همچنین مصالح کـودک رای مقـتضی را صادر می‎کند. هیچ یک از والدین حق ممانعت از ملاقات فرزند مشترک برای طرف مقابل را ندارند، حتی مشکلات اخلاقی پدر یا مادر هم باعث نمی‎شود از ملاقات او با فرزندش جلوگیری شود. در صورت ممانعت از تحویل فرزند و عدم توجه به دستور مقام قضایی با او برخورد قانونی خواهد شد.

سلب حق ملاقات طفل

در مواردی ممکن است حق ملاقات از پدر یا مادر سلب شود. در این شرایط باید مشخص کرد که در صورت تحویل فرزند به طرف مقابل چه خطرات و مشکلات و یا شرایط ناگواری احتمال دارد طفل را تهدید کند. در زیر بخشی از مواردی که موجب سلب حق ملاقات می‌شود ذکر شده است.
۱. بیماری حاد و مُسری
۲. خطرات جانی
۳. سایر مواردی‎ که طبق نظریه پزشکی قانونی به عبارتی موجب ترس و تحولات روحی، روانی، اخلاقی و… است.

گاهی به محض جدائی موقت یا دائم، یکی از زوج‌ها به شهر یا کشور دیگری می‎رود و حق ملاقات را برای طرف دیگر با بُعد مسافت و هزینه مواجه می سازد. این گونه افراد به دستور و بررسی قاضی پرونده، نقطه ملاقات را بر حسب مسافت تعیین می‎کنند که برای طرف‌ها امکان ملاقات باشد.

 

تعیین مکان ملاقات فرزند

تعیین مکان ملاقات می‌تواند توافقی باشد و در صورت عدم توافق به تشخیص دادگاه است. برخی دادگاه‎ها نیز برای حل این مشکل، کلانتری را محل ملاقات قرار می‎دهند، در حالیکه این اقدام به طفل آسیب روحی و روانی جدی وارد می‎کند و ترس و اضطراب ناشی از این ملاقات‎ها آرامش روحی او را در معرض خطرات جدی قرار می‎دهد. در قانون حمایت خانواده قانونگذار به لزوم ایجاد امکانات مناسب برای ملاقات فرزندان طلاق با والدینشان تاکید می‌کند.

مدارک لازم برای دادخواست ملاقات فرزند

۱. کارت ملی
۲. شناسنامه
۳. سند ازدواج یا طلاق‌نامه

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی بیشتر با شرایط بخشیدن مهریه برای حضانت فرزند “بخشیدن مهریه در قبال حضانت فرزند” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
در دوران عده طلاق رجعی، کلیه حقوق و تکالیف زوجین به قوت خود باقی است. مثلاً نفقه زن همچنان بر عهده شوهر است یا اگر یکی از زوج‌ها فوت کند، دیگری از او ارث می‎برد.
 

باورهای اشتباه افراد درباره طلاق سبب می‎شود تا فکر کنند جدایی از همسر بهترین و کارآمدترین گزینه است. بر این اساس، قانون راهی را برای زوج‌ها گذاشته است تا در صورت پشیمانی پلی برای بازگشت داشته باشند. در این نوشتار به بررسی و روند طلاق رجعی پرداخته شده است. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید.

تعریف طلاق رجعی

گاهی در طلاق زن و شوهر به اجبار خود یا دیگران یا تحت تاثیر رویدادها و اتفاقاتی و حتی گاهی بر اثر دشواری‎های زندگی و فشارهای عصبی در لحظه تصمیم گرفته و تن به طلاق می‎دهند. پذیرش این نوع طلاق برای هر زوجی دشوار است و پیامدهای منفی این نوع طلاق بیشتر از دیگر طلاق‎ها است. در طلاق رجعی تا زمانی که عده زن به پایان نرسیده است، رابطه نکاح کاملاً قطع نشده و به تعبییر قانون، زنی که در عده طلاق رجعی است در حکم زن شوهردار است. در این دوران، کلیه حقوق و تکالیف زوجین به قوت خود باقی است؛ مثلاً نفقه زن همچنان بر عهده شوهر است یا اگر یکی از زوج‌ها فوت کند دیگری از او ارث می‎برد. لازم به ذکر است ازدواج شوهر با زن دیگر قبل از اتمام دوران عده زن اول، نیاز به اذن دادگاه دارد.

 

نحوه ثبت رجوع

رجوع می‎تواند با لفظ یا عملی مثل نزدیک شدن به زن به قصد بازگشت باشد و نیاز به هیچ‎ گونه تشریفات خاصی ندارد. ثبت رجوع در دفتر رسمی طلاق شرط صحت آن نیست اما عدم ثبت رجوع، طبق قانون جرم شناخته می‎شود.

حقوق زوجین در طلاق رجعی

از جمله حقوق زوج‌ها در طلاق رجعی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. در صورت فوت یکی از زوجین، طرف مقابل از او ارث می‌برد.
  2. زن مستحق دریافت نفقه است.
  3. در صورت فوت یکی از زوج‌ها، امکان غسل دادن او توسط طرف دیگر وجود دارد.
  4. زکات فطره مطلقه رجعیه برعهده شوهر است.
  5. هزینه کفن مطلقه رجعیه برعهده شوهر است.
  6. نزدیکی شوهر در مدت عده به مطلقه رجعیه رجوع محسوب می‌شود؛ حتی اگر شوهر قصد رجوع نداشته باشد.
  7. خواستگاری از مطلقه رجعیه چه به‌ صراحت و چه به‌ اشاره جایز نیست.
  8. در صورت زنای هریک، زنای آنها محصنه است و با اجتماع شرایط رجم می‌شوند.
  9. قسم یاد کردن مبنی بر ترک روابط زناشویی برای مطلقه رجعیه صحیح است.
  10. تا زمانی که مطلقه رجعیه در عده است، شوهر نمی‌تواند خواهر او را به همسری بگیرد.
  11. حق ازدواج مرد ساقط است.
  12. زنا با مطلقه رجعیه در حال عده، باعث حرمت ابدی است.
  13. اگر شوهر فوت کند، مطلقه رجعیه باید عده وفات نگهدارد.
  14. برای حج مستحب اجازه شوهر برای مطلقه رجعیه شرط است؛ اما در حج واجب اجازه شرط نیست.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی بیشتر با شرایط داوری در طلاق “داوری در طلاق چیست و چه مراحلی دارد؟” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 221
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
دکوراسیون اتاق کار خانگی کار پیچیده‌ای نیست. فقط کافی‌است برخی نکات را دانسته و از آن پیروی کنیم.
 

به گزارش مجله دلتا، با شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، برای جلوگیری از ابتلای افراد به این ویروس، بیشتر کارمندان محل کار خود را به خانه منتقل کرده‌اند و بخشی از چیدمان خانه را به دکوراسیون اتاق کار خانگی تغییر دادند.

ازآنجاکه برای ویروس کووید ۱۹ هیچ دارو یا واکسنی پیدا نشده، لذا این مهمان ناخوانده مدتی بیشتر از حد انتظار با ما می‌ماند و بهتر است خود را با شرایط زندگی کنونی، وفق دهیم.

یکی از این شرایط، انتقال محل کار به خانه است که اگر محیط مناسبی نداشته و از اصول چیدمان درست تبعیت نکرده باشد، اتاقی کسل‌کننده خواهیم داشت که حضور در آن ملال‌آور خواهد بود.

از طرفی، دکوراسیون اتاق کار خانگی نباید به‌گونه‌ای باشد که به چیدمان سایر بخش‌های خانه، به ویژه اگر یک اتاق کار جداگانه در اختیار ندارید، لطمه وارد کند.

برای طراحی فضای اداری ایده‌آل در خانه، باید به عملکرد و شخصیت فضای موجود توجه کنید؛ زیرا به خصوص در اتاق کار خانگی که تمرکز به نسبت کمتر از دفتر کار خارج از منزل است، احتمال می‌رود که تداخلاتی در کار پیش آید؛ از این‌رو، برای داشتن یک دکوراسیون اتاق کار خانگی مناسب و افزایش کیفیت کار، و همچنین استفاده بهینه از فضای موجودتان با ما همراه باشید.

ایجاد محیطی که بتوان در آن متمرکز بود

 

دفتر کار شما فقط شامل یک میز و صندلی نیست. وسایل متعددی در یک اتاق کار وجود دارد که می‌تواند تمرکز شما را از بین ببرد. مواردی که در اتاقتان موجود است را بررسی کنید و سپس زمینه‌های لازم برای ایجاد بالاترین سطح تمرکز را به وجود آورید. مثلاً، ممکن است تلفن مانع از کار مفید شما باشد؛ می‌توانید آن‌را از فضا دور کنید. همچنین، می‌توانید برای کار گروهی یا ملاقات با مشتری، قسمتی مجزا را اختصاص دهید.

صندلی کار مناسب

 

صندلی مهمترین وسیله هر دفتر کار است؛ زیرا بیشترین ساعات کاری را روی آن نشسته‌ایم. بنابراین، راحتی و استاندارد بودن آن بسیار مهم است. به ارتفاع صندلی نیز توجه کنید. زیرا در صورت عدم ارتفاع مناسب و ناراحت بودن آن، زودتر از وقت معمول احساس خستگی خواهید کرد و به مرور زمان این مسئله سبب مشکلات جسمانی شما نیز می‌شود.

نور کافی

 

نور‌پردازی مناسب سبب روشن‌تر شدن اتاق و افزایش تمرکز می‌شود. درنتیجه، کیفیت و راندمان کار افزایش می‌یابد. پس تا آنجاکه ممکن است از نور طبیعی بهره بگیرید. در مواقع لزوم و کمبود نور طبیعی، نورهای غیرطبیعی، مانند چراغ‌های مطالعه را وارد فضای کاری کنید تا از خستگی چشم جلوگیری کرده و از عدم وضوح دید به دلیل کمبود نور بکاهید.

انعکاس هویت شخصی

 

دفتر شما باید فضایی مختص خود شما باشد. به یاد داشته باشید که از طریق رنگ‌ها و فرم‌ها، لوازم دکوری و تزئینی می‌توانید هویتی متعلق به خودتان را در فضا ایجاد کنید.

این تم شخصی، علاقه شما را به حضور در محل کار افزایش می‌دهد. درنتیجه، راندمان کاری‌تان بیشتر می‌شود. از طرفی، سبب می‌شود به میز کار خود دلبستگی داشته باشید و اینگونه از اینکه پشت آن بنشینید، نه‌تنها احساس بدی پیدا نخواهید کرد، بلکه از انجام کارهایتان پشت چنین میزی، لذت خواهید برد.

استفاده از گیاهان در دکوراسیون اتاق کار خانگی

 

چه درخانه و چه در محل کار سعی کنید گیاهانی را متناسب با فضای کار و باتوجه به آب‌وهوای شهرتان انتخاب کنید. استفاده از گیاهان علاوه‌بر نشاط‌بخش بودن، موجب می‌شود دکوراسیون اتاق کار خانگی شما، شیک و مدرن به‌نظر برسد.



:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 ارديبهشت 1399 | نظرات ()