نوشته شده توسط : مجله دلتا
اگر احساس می‌کنید فضای منزل شما بی‌روح و تکراری شده است بهتر است به دنبال روشی ساده‌تر از نقاشی ساختمان باشید.
تغییر خانه بدون نقاشی

به خانه رنگ و روح ببخشیم

نقاشی کردن ساختمان و دیوارهای منزل کار پردردسری است، شما برای انجام آن مجبور می‌شوید همه وسایل منزل را جمع کنید و تا زمانی که نقاشی و خشک شدن رنگ به پایان نرسیده است نمی‌توانید به زندگی عادی بازگردید. پس اگر احساس می‌کنید فضای منزل شما بی‌روح و تکراری شده است بهتر است به دنبال تغییر خانه بدون نقاشی باشید. روش‌هایی مثل اضافه کردن مبلمان جدید، منسوجات و چیزهایی که با یک نصب ساده به دکوراسیون منزل شما اضافه می‌شوند. اما هر اتاقی شرایط متفاوتی دارد و برای هر یک از اتاق‌های منزل باید روشی خاص و متفاوت به کار بگیرید. در این نوشتار از مجله دلتا به شما راهکارهایی برای تغییر خانه بدون نقاشی و صرف هزینه زیاد ارایه خواهیم داد.

اتاق نشیمن یکی از مهم‌ترین اتاق‌های منزل

اگر بودجه محدودی دارید می‌توانید وسایل ارزان‌ و کوچک‌تر مثل روکش مبل‌ها، رومیزی، گلدان‌ها و اکسسوری‌های تزیینی اتاق را عوض کنید یا چیزهای جدیدی به دکوراسیون اضافه کنید، مثل یک پتو روی کاناپه یا چند گیاه سبز زیبا یا در صورت داشتن بودجه بیشتر مبلمان اتاق را تغییر دهید و از وسایل رنگی‌ و شادتر استفاده کنید. پس اگر احساس می‌کنید که اتاق نشیمن به تنوع و نو شدن نیاز دارد لازم نیست به نقاش ساختمانی زنگ بزنید، کافی است نگاهی به وسایل و مبلمان موجود در اتاق بیندازید و با انتخاب رنگ‌های زیبا و شادتر رنگ و روح تازه‌ای به فضا بدهید.

 تغییر خانه

اتاق ناهارخوری

برای رنگ و رونق دادن به اتاق ناهارخوری هم راه‌های زیادی وجود دارد. مثلا می‌توانید یک سینی بزرگ و زیبا وسط میز قرار دهید و از دو عدد شمعدانی چشمگیر و جذاب برای کامل کردن ست میز استفاده کنید. این اشیا را در رنگ‌هایی شاد و زیبا انتخاب و برای جذاب‌تر شدن دکوراسیون اتاق ناهارخوری یک اثر هنری با رنگ و طرحی جذاب که برای فضای اتاق ناهارخوری هم مناسب باشد انتخاب و به دیوار آویزان کنید. می‌توانید از روکش‌های صندلی در رنگ‌های شاد استفاده و رومیزی را نیز به رنگی جذاب و متناسب با محیط انتخاب کنید.

تغییرات دکوراسیون

آشپزخانه

بدون تردید مهم‌ترین بخش منزل شما که قلب خانه هم به شمار می‌رود آشپزخانه است. آشپزخانه محیطی بسیار مناسب برای اضافه کردن رنگ و زیبایی به دکوراسیون است اما برای این کار لازم نیست حتما کابینت‌های آشپزخانه را عوض کنید یا به فکر نصب سرامیک‌های جدید باشید. چیزهای دیگری هم در آشپزخانه وجود دارند که اگرچه به اندازه کابینت‌ها به چشم نمی‌آیند ولی بر فضای آشپزخانه تاثیر فوق العاده‌ای دارند.

مثلا فرشی که در کف آشپزخانه پهن کرده‌اید می‌تواند یک فرش رنگی و زیباتر باشد و کاشی‌هایی را که از دیدنشان خسته شده‌اید مخفی کند. اگر در آشپزخانه خود فرش ندارید بهتر است برای تهیه آن اقدام کنید، چون فرش آشپزخانه کار شما را برای نظافت و … بسیار راحت خواهد کرد و از نظر زیبایی نیز تعیین کننده است به شرط آن که دوام زیادی داشته و قابل شستشو باشد.

تغییرات خانه بدون هزینه

اتاق خواب

اگر اتاق‌های دلباز و زیبایی ندارید نگران نباشید، تنها می‌توانید با عوض کردن چند اکسسوری و منسوجات مورد استفاده، رنگ و روح تازه‌ای به اتاق خود بدهید. روتختی‌ اولین چیزی است که در هر اتاق خواب به چشم می‌آید، بنابراین آن‌ را از رنگی زیبا و شاد انتخاب کنید. فرش اتاق هم می‌تواند رنگی‌ و شادتر شود به شرطی که دیگر اثاثیه اتاق تیره و خنثی باشند، در غیر این صورت بهتر است فرش را از رنگی ملایم و خنثی انتخاب کنید.

تغییر خانه بدون هزینه

حمام و دستشویی

تغییر دادن فضای این بخش‌ها هم نیاز به هزینه زیادی ندارد. به جای عوض کردن کاشی‌ها و سرامیک‌ها و وان حمام و … کافی است یک پرده حمام خوش‌رنگ و طرح‌دار برای حمام تهییه و از حوله‌های حمام جدید و جذاب استفاده کنید. اکسسوری‌های دیگر را نیز دست کم نگیرید، قفسه‌های حمام و قسمت‌های دیگر نیز اگرچه جزیی است اما تغییرات چشمگیری در فضا ایجاد می‌کنند.

تغییر دکوراسیون

راهروها

این قسمت شاید جزو قسمت‌هایی باشد که کمتر کسی به دکوراسیون آن توجه می‌کند. حتی طراحان هم ممکن است دکوراسیون راهروها را بی‌اهمیت تلقی کنند اما این قسمت پررفت و آمدترین قسمت منزل است و هر کسی هر روز بارها از آن‌ها عبور می‌کند. در نتیجه این فضا روی روحیه و احساس شما اثر خواهد داشت.

برای زیباتر کردن این قسمت شما می‌توانید از یک آینه و کنسول استفاده کنید و تعدادی لوازم آنتیک روی آن قرار دهید تا نور را انعکاس دهند و راهروها را روشن کنند و نظر کسانی را که از این فضا عبور می‌کنند به خود جلب کنند.

 تغییر خانه

پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر نوشتار “اشتباه‌های رایج در دکوراسیون” را بخوانید.



:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
مدل سوپرمارکت کابینت آشپزخانه فضای کمی از آشپزخانه منزل را اشغال می‌کند و می‌توانید در کوچک‌ترین فضا نیز این طرح از کابینت‌ها را نصب نمایید.
سوپرمارکت کابینت آشپزخانه

کابینت سوپر مارکت‌دار چیست؟

امروزه به دلیل کمبود وقت خریدهای روزانه جای خود را به خریدهای هفتگی داده‌اند. جای دادن خریدهای هفتگی و ماهانه، طبقه‌بندی و نظم‌دهی آن‌ها به نحوی که همواره در دسترس باشند کمی دشوار است، به خصوص اگر فضای کافی در کابینت برای این منظور نداشته باشید. برای حل این چالش اکسسوری‌های داخل کابینت یا کابینت‌های سوپری می‌تواند بسیار کمک کند. سوپرمارکت کابینت آشپزخانه معمولا فضای کمی را از آشپزخانه اشغال می‌کند و در کوچک‌ترین فضاها هم قابل استفاده است و چون به صورت عرضی یا ریلی باز می‌شوند، وسایلی که در انتهای آن‌ها قرار گرفته‌اند نیز به‌راحتی قابل دسترس‌اند. در این نوشتار از مجله دلتا می‌خواهیم شما را با معجزه کابینت سوپرمارکت‌دار در آشپزخانه آشنا کنیم با ما همراه باشید.

سوپرمارکت آشپزخانه

انواع مدل کابینت سوپرمارکت دار

کابینت سوپری به طور کلی به یک انباری متحرک گفته می‌شود که در هر بخش آشپزخانه می‌توان به شکل خاصی آن را طراحی کرد. کابینت سوپرمارکت دار به دو دسته تقسیم می‌شود:

  • کابینت سوپری ضروری
  • کابینت سوپری زینتی

کابینت سوپری مواد غذایی

به طور کلی سوپری‌ و اکسسوری‌هـای آشپزخانه، به دو دسته تقسیم شده اند، یا به عنوان اکسسوری‌های ضروری یا جنبه زیبایی و تجملاتی دارند.کابینت سوپری مواد غذایی جزو دسته اول است که مدل‌های مختلف آن برای طبقه‌بندی انواع مواد غذایی در فضای کابینت مورد استفاده قرار می‌گیرد و باعث می‌شوند اقلام خود را به راحتی در دسترس داشته باشید. کابینت سوپری مواد غذایی معمولا در نزدیکی یخچال قرار می‌گیرد و مواد غذایی را که نیاز به دمای محیط دارند در خود نگه می‌دارد.

سوپرمارکت کابینت

کابینت سوپری ظروف

کابینت سوپری ظروف یکی از تجهییزات داخلی کابینت از نوع دوم است، که علاوه بر ایجاد زیبایی ظاهری برای فضای داخلی کابینت، سبب می‌شود که ظروف چینی و شکستنی ایمن‌تر در فضای کابینت قرار گیرد.

کابینت سوپرمارکتی

کابینت سوپری کنار گاز

نوع دیگر کابینت‌های سوپری که معمولا در کنار گاز و برای گذاشتن ادویه‌ یا روغن و سایر اقلام مورد نیاز برای پخت و پز مورد استفاده قرار می‌گیرند. این سوپری‌ها معمولا کوچک‌تر و کم عرض‌تر از سایر سوپر مارکت کابینت آشپزخانه در دکوراسیون آشپزخانه است.

کابینت سوپری مواد شوینده

نوع دیگری از مدل سوپرمارکت در کابینت آشپزخانه، اکسسوری‌های نظم‌دهنده مواد شوینده است که معمولا در کنار ماشین لباس‌شویی یا ماشین ظرف‌شویی یا فضاهایی خدماتی قرار می‌گیرد، کابینت سوپری موادشوینده است. برای این منظور می‌توان از سبدریلی داخل کابینت استفاده کنید و به مواد شوینده خود نظم ببخشید.

کابینت سوپرمارکت دار

سبدریلی داخل کابینت

سبدریلی داخل کابینت از انواع سوپرهای الحاقی پرطرفدار به کابینت‌ها است که می‌توانید خود سوپری مناسب آشپزخانه را خریداری کرده و داخل کابینت نصب کنید و لوازم و وسایل شوینده خود را در آن جای دهید. معمولا این سبدها زیر سینک قرار می‌گیرند که می‌توانید سطل زباله تفکیک شده را هم در کنار آن‌ها در نظر بگیرید.

کابینت آشپزخانه

پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر “باید و نبایدهای دکوراسیون آشپزخانه کوچک” را بخوانید.



:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
اتاق‌خواب در عین پرداختن به نیازهای جسمی و رفع خستگی‌ها باید از لحاظ روحی و ذهنی نیز انسان را از خستگی خارج کند.
وسایل اتاق خواب

اتاق خواب

در دید اکثر ما در نگاه اول اتاق‌خواب محدود به تخت‌خواب و کمد می‌شود، اما شاید جزییات ریزی کنار این دو عنصر اصلی و اولیه قرار می‌گیرد که نقش بیشتری در جلوه و زیبایی بصری دکوراسیون داخلی اتاق خواب داشته باشد، جزییاتی که تاثیرگذاری آنها در برخی موارد بیشتر از داشتن یک تخت‌خواب نرم می‌تواند در آرامش‌پذیری ما موثر باشد. با این نوشتار از مجله دلتا همراه باشید تا با هم به بررسی برخی از وسایل اتاق خواب ساده اما کاربردی بپردازیم.

آباژور

یک آباژور منحصر به فرد همان چیزی است که در نگاه اول شما را جذب می‌کند. این آباژور حتی اگر در ترکیب رنگی با دیگر عناصر اتاق نباشد به عنوان یک عنصر جذاب و منحصر به فرد می‌تواند عمل کند. آباژور زیبا و جذاب از آن عناصر ویژه‌ای است که نیاز نیست فقط در زمان کاربرد حضورشان مفید باشد. حتی زمانی که خاموش است و کاربردی ندارد می‌تواند جذاب باشد و تاثیر خود را در محیط ایجاد کند.

اباژور اتاق خواب

آینه

آینه الزاما نباید با یک کنسول همراه باشد. خودتان را از قید و بندهای قوانین طراحی دکوراسیون رها کنید. آنچه که  بیشتر از همه برای شما با اهمیت است حس فردی و درونی نسبت به وسایل اتاق خواب است. البته این موضوع را نباید نادیده گرفت که هنجارشکنی‌ها هم باید روی قاعده و قانون باشند. به سادگی دیوار مقابل تخت را با یک آینه شیک و منحصربه‌فرد پر کنید.

وسیله اتاق خواب

کتابخانه

کتابخانه‌ یکی دیگر از همان عنصرهای دوست داشتنی است که کاربردی بیشتر از یک اکسسوری نظم دهنده دارد. می‌توانید این طبقات را با کتاب‌های رنگارنگ یا حتی مجلات روزمره و لوازم دکوری جذاب کنید. قطعا داشتن یک کتابخانه جذاب شما را بیشتر برای مطالعه ترغیب می‌کند.

تابلو

تاثیر چشم‌گیر تابلو‌ها را در فضای اتاق‌خواب جدی بگیرید. این تابلوها می‌تواند اثر هنری، منظره‌ای روح‌نواز یا حتی لحظات دوست‌داشتنی و خصوصی شما باشند. حتی می‌توانید از قاب عکس‌های زیبا استفاده کنید که پس زمینه آن‌ها قابل تعویض است و هر از گاهی عکس پس‌زمینه را عوض کنید و به سادگی یک تغییر دکوراسیون جذاب و بی‌دغدغه و مقرون به صرفه داشته باشید.

اتاق خواب

پاف

پوف‌های جذاب همان دوست داشتنی‌های خارق العاده‌اند که به سادگی می‌توانند با روح و روان ما بازی کنند. یکی از آن‌ها را تهیه کنید و در اتاق خواب قرار دهید و مطمئن باشید که همه شیفته‌اش می‌شوند.

دکور اتاق خواب

فرش

از فرش غافل نشوید. فرش‌ عنصر کاربردی در فضا است که می‌تواند فضا را منحصربه‌فرد کند. حتی اگر فرش شما ابعاد کوچکی دارد باید روی طرح و کیفیت آن تمرکز کنید. فرش می‌تواند نقطه کانونی اتاق‌خواب و در زیبایی بصری اتاق‌خواب تاثیر به‌سزایی داشته باشد.

سبد

اگر از آن دسته افراد پر مشغله هستید که فرصت شست و شو و اتو کشی لباس را ندارید و این پروسه خطیر را به آخر هفته‌ها موکول می‌کنید برای لباس‌های خود سبدی تهیه کنید و در کمد قرار دهید. طبقه‌بندی و نظم‌دهی کمدها به اندازه خود فضای داخلی اتاق بااهمیت است و در آرامش فکری  بسیار موثر خواهد بود.

دکوراسیون اتاق خواب

 

پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر نوشتار “دکوراسیون اتاق خواب بی نقص!” را بخوانید.



:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
دیوارهای فرورفته برخلاف تصور رایج، امکان ایجاد فضاسازی‌های خلاقانه و کاربردی را به شما می‌دهند و می‌توانند از فضایی بلااستفاده به بخش محبوب و جالب خانه تبدیل شوند.
پوشاندن فرورفتگی‌های روی دیوار

فرورفتگی روی دیوار

شاید برای شما هم پیش آمده است در فضای کار یا زندگی خود با فرورفتگی‌ها یا برجستگی‌هایی روی سطح دیوار مواجه شوید، این برجستگی‌ و فرورفتگی‌ها که معمولا ستون‌ها و فضای بین ستون‌ها را تشکیل می‌دهند، براساس ستون‌گذاری نامطلوب یا باتوجه به نیاز فضا به ستون اضافه، ایجاد می‌شود که غالبا این فضا را در طراحی دکوراسیون داخلی می‌توان تبدیل به فضاهای کاربردی و نقطه عطف طراحی تبدیل کرد. به همین منظور در این نوشتار از مجله دلتا می‌خواهیم شما را با ایده‌های پوشاندن فرورفتگی‌های روی دیوار آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید.

پوشاندن فرورفتگی‌های کوچک دیوار

طاقچه‌ها به عنوان یکی از فرورفتگی‌های دکوراتیو و کاربردی در معماری‌های گذشته ایرانی به شمار می‌روند، اما در معماری امروزی حضور چنین طاقچه‌هایی درفضای داخلی ممکن است با سبک و سیاق دکوراسیون همخوانی نداشته باشد، اما می‌توانید به سادگی با کمی خلاقیت مثل نورپردازی و نصب تابلو، این فرورفتگی‌ها را تبدیل به نقطه عطف دکوراسیون داخلی کنید و ظاهر منحصر به فردی به آن ببخشید.

پوشاندن فرورفتگی‌ دیوار

پوشاندن فرورفتگی دیوار ورودی

برای پوشاندن فرورفتگی دیوار ورودی یا راهروها می‌توانید از ایده کمددیواری استفاده کنید! با این روش می‌توانید به سادگی فضایی برای نظم‌دهی لوازم و وسایل ایجاد کنید. توجه داشته باشید که برای این منظور می‌توانید خلاقانه‌تر عمل کنید و تمام فضای فرورفتگی را تبدیل به کمد نکنید؛ به طور مثال بخشی از فرورفتگی را تبدیل به کمد و قسمت بالای آن را تبدیل به فضای دکوری کنید و ظاهر ویژه‌ای به ورودی و راهروهای خود ببخشید.

تبدیل فرورفتگی دیوار به بوفه

یکی از جزییاتی که از گذشته در فضای نشیمن خانه‌های ایرانی محبوب بوده، ویترین و بوفه است. شما هم می‌توانید فرورفتگی دیوار را به ویترین یا بوفه تبدیل کنید؛ برای این منظور کافی است از یک متخصص کمک بخواهید تا در فضای فرورفته دیوار بوفه‌ای را ایجاد کند تا علاوه بر پوشاندن فرورفتگی دیوار یک ویترین جذاب در دکوراسیون داخلی داشته باشید.

پوشاندن فرورفتگی‌های دیوار

تبدیل فرورفتگی‌های دیوار به فضای نشیمن

اگر فرورفتگی‌های دیوار خانه در فضایی مانند فضای نشیمن یا اتاق‌خواب قرار دارد، می‌توانید آن را به نشیمن‌های دنج و جمع و جور تبدیل کنید و ظاهر متفاوتی به آن‌ها ببخشید. برای این منظور کافی است فضای فرورفتگی را تا ارتفاع مشخصی پر و با کوسن‌های تزیینی فضای دنجی را برای خود ایجاد کنید. می‌توانید با قرار دادن شلف‌های تزیینی در این فرورفتگی‌ها ظاهر مستقل‌تری به این فضا ببخشید و از داشتن آن در دکوراسیون داخلی لذت ببرید.

فرورفتگی‌های دیوار

پوشاندن فرورفتگی‌های دیوار نشیمن

راه حل دیگر پوشاندن فرورفتگی‌های دیوار فضای نشیمن با استفاده از شلف‌ است که می‌توانید با کمک آنها این فضا را با چند المان دکوری یا عناصر کاربردی مثل آباژور به فضای دکوراتیو و جذاب دکوراسیون داخلی تبدیل و اگر اهل مطالعه هستید و کتاب‌های زیادی دارید می‌توانید از آن به عنوان کتابخانه استفاده کنید و به کتاب‌ها نظم ببخشید.

فرورفتگی‌های روی دیوار

پوشاندن فرو رفتگی‌های دیوار آشپزخانه

برای پوشاندن فرورفتگی‌های روی دیوار آشپزخانه می‌توانید از شلف‌ها استفاده کنید. با این کار علاوه بر ایجاد ظاهر متفاوت برای فضای آشپزخانه به سادگی می‌توانید به لوازم و وسایل مختلف موجود در آشپزخانه نظم ببخشید و ظاهر مرتبی به آشپزخانه خود ببخشید.

پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر نوشتار “فضاهای پرت خانه را رها نکنید!” را بخوانید.



:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
میز اتوها در انواع مختلف سبک‌ها تولید شده‌اند که هر کدام از آنها را می‌توانید در قسمتی از خانه قرار دهید.
فضاهای مناسب برای میز اتو

فضاهای مناسب برای میز اتو

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با میز اتو خود درگیر و از جا دادن آن در فضای داخلی خانه عاجز شده باشید. ما امروز می‌خواهیم فضاهای مناسب برای میز اتو را ارائه دهیم تا برای میز اتو جایی ثابت پیدا کنید و دیگر نگران در چشم بودن آن و مشکلات مخفی کردن آن را نداشته باشید. پس تا انتهای این نوشتار از مجله دلتا همراه باشید.

میز اتو جمع شونده پشت در کابینت

کابینت‌هایی که در فضای رخت‌شوی خانه قرار دارند بهترین مکان برای گذاشتن میزهای اتو است، می‌توانید صفحات میز اتو را توسط اهرم‌هایی  به پشت در کابینت‌ها متصل کنید، البته توجه داشته باشید که صفحه رویی میز اتو باید تاشو باشد.

فضای میز اتو

میز اتو درون کمد

اگر در خانه رخت‌شوی خانه ندارید و لباس‌ها را در اتاق خواب اتو می‌کنید، کمدهایی که در این فضا قرار دارند بهترین گزینه است تا میز اتو را درون آن‌ها قرار دهید. این میزها به راحتی قابل دسترسی است و به راحتی هم جمع و از جلوی چشم ناپدید می‌شوند.

فضاهای مناسب برای اتو

میز اتو جمع شونده درون کشو

برخی از میزهای اتو صفحه‌ای تاشو دارند که برای فضاهای کوچک بسیار مناسب است، این میزهای اتو به راحتی در هر فضایی جایی میگیرند، مخصوصا در فضاهای کوچکی مثل کشوها . این میزهای جمع‌شوند به راحتی قابل دسترس است. آن‌ها به وسیله صفحات و اهرم‌هایی خاص درون کشو‌ها  یا هر فضای کوچک دیگری جای می‌گیرند. برای این که چنین میز اتویی داشته باشید، می‌توانید از نجاری یا شرکت‌هایی که طراحی کابینت انجام می‌دهند کمک بگیرید.

فضای مناسب برای میز اتو

میز اتوهای کشویی

در قسمت قبل راجع به میز اتوهایی گفتیم که درون کشوها جای می‌گیرند، ولی در این قسمت می‌خواهیم میز اتوهایی را به شما معرفی کنیم که دارای غلتک است و عملکردی مانند کشو‌ها دارند. فقط کافی است تا ریل‌های زیر کشو را در زیر میز اتو‌ها قرار دهید و به راحتی آن‌ها را به زیر هر صفحه‌ای که خواستید جای دهید.

میز اتو

میز اتوهای دیواری

همان‌طور که از اسم این میزهای اتو مشخص است، می‌توان حدس زد که این میزها به دیوار متصل می‌شوند و می‌توانید بنا بر سلیقه خود این میزهای اتو را درون یک کمد مخفی کنید، یا این که آن‌ها را همان ‌طور به دیوار آویزان کنید.

فضاهای مناسب میز اتو

میز اتوهایی در فرورفتگی‌های دیوار

میز های اتو دیواری را که در قسمت قبل به آن ها اشاره کردیم  می‌توانید در فرورفتگی‌های دیوار هم جای دهید، این هم می‌تواند یک ایده دیگر باشد.

فضا مناسب برای میز اتو

 

پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر نوشتار “اشتباهات رایج چیدمان کمد لباس” را بخوانید.



:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
دکوراسیون داخلی خانه یکی از معیارهای اصلی برای داشتن خانه زیبا و مدرن است.
اشتباهات دکوراسیون داخلی

اشتباهات‌ دکوراسیون داخلی

همیشه پرسش مشترکی در بین مخاطبان وجود دارد که چرا دکوراسیون خانه به دلمان نمی‌نشیند؟ برخلاف این که همه چیز را از قبل تهیه و تدارک دیده‌اند، سبک مناسب را انتخاب کرده‌اند، حتی با هزینه زیاد مبلمان و وسایل را خریداری کرده اما باز هم به آن چیزی که می‌خواستند نرسیده‌اند. پاسخ این سوال را در این نوشتار از مجله دلتا بیان کرده‎ایم و اشکال کار در عدم آگاهی از اشتباهات دکوراسیون داخلی است.

طراحی شلوغ اطراف تلویزیون

بعضی از افراد به این علاقه دارند که تمام دکوری‌ها و وسایل تزیینی به خوبی دیده شوند. بنابراین آن‌ها را در اطراف تلویزیون می‌چینند. اما باید بدانید که واقعا لازم نیست تلویزیون مرکز توجه خانه باشد! بهتر است ابتدا قبل از قرار دادن تلویزیون، دیوار پشت آن را طراحی کرده و محل دقیقی مشخص کنید. این کار باعث می‌شود که همه چیز تعریف شده باشد و به یک طراحی شیک برسید.

اشتباهات دکوراسیون داخلی

عدم وجود گیاهان خانگی

دکوراسیون بدون حضور گیاهان بسیار سرد و بی‌روح خواهد بود. به خصوص فضاهایی مانند نشیمن و اتاق‌خواب بدون وجود سبزی و گیاهان خانگی ناکامل به نظر می‌رسند. شما مجبور نیستید که خانه را به یک گلخانه بزرگ تبدیل کنید! فقط کافی است که گیاه مورد علاقه خود را پیدا کرده و چند گلدان کوچک تهیه و حتی می‌توانید از آن‌ها فقط برای روی میز استفاده کنید.

انتخاب آباژور نامناسب در چیدمان

یک آباژور با یک سبک منحصر به فرد می‌تواند جذابیت را به یک فضا اضافه کند، اما انتخاب کلاهک نامناسب می‌تواند نتیجه کاملا برعکس داشته باشد. بهتر است در انتخاب مدل کلاهک آباژور دقت بیشتری داشته و سبک و اندازه آن را متناسب با اتاق در نظر بگیرید.

اشتباهات چیدمان دکوراسیون

چیدن قاب عکس های زیاد در دکوراسیون

بعضی از افراد به عکس‌ها و خاطرات قدیمی علاقه دارند و به همین دلیل فضاهای مختلف خانه را پر از قاب عکس می‌کنند. در صورتی که این کار نه تنها باعث دیدن نشدن عکس‌ها می‌شود، بلکه شلوغی و هرج و مرج را به همراه دارد. برای ایجاد گالری دیواری بهتر است یکی از دیوارهای خالی خانه را انتخاب کرده و آن را به یک گالری عکس تبدیل نمایید. با این کار عکس‌های موردعلاقه خود را روی دیوار نصب کرده و هر زمان می‌توانید آن را عوض کنید.

اشتباهات دکوراسیون

نادیده گرفتن فضای ورودی خانه

فضای ورودی فرصتی فوق العاده برای نشان دادن شخصیت شما است و نماینده آن چیزی است که در خانه وجود دارد. خیلی از افراد به این فضا اهمیتی نمی‌دهند و آن را به حال خود رها می‌کنند.یک طراحی بسیار ساده خلق نمایید. لازم نیست حتما ایده‌های خیلی خاص و پیچیده داشته باشید. گاهی با استفاده از یک رنگ یا کاغذدیواری برای دیوارها، نصب آینه یا تابلوی هنری، جاکفشی زیبا و …. می‌توان یک ورودی جذاب طراحی نمود.

مبلمان یکپارچه

بعضی از افراد فکر می‌کنند که حتما باید همه مبلمان و وسایل با یکدیگر ست شود. در صورتی که این یک اشتباه بزرگ است.سعی نمایید تعادل را بین مبلمان و وسایل برقرار کرده و تنوعی بین آن‌ها ایجاد کنید. به طور مثال اگر مبل‌های بزرگ و سنگین دارید از میزجلومبلی شیشه‌ای و آباژور ظریف در کنارش استفاده کنید.

دکوراسیون

نگه داشتن وسایلی که دوستشان ندارید

یکی از بزرگترین اشتباهات دکوراسیون داخلی نگه‌داشتن چیزهایی است که واقعا علاقه‌ای به آن‌ها ندارید. خلاص شدن از آن بهترین راه حل است.  این وسایل را از خانه بیرون برده و جایگزین بهتری انتخاب نمایید.

خانه نامرتب

نامرتب و نامنظم بودن خانه نه تنها باعث ایجاد یک زندگی پر از استرس می‌شود، بلکه تمام زیبایی یک فضا را نیز خراب می‌کند. استفاده از فضای ذخیره‌سازی مخفی. سبدهای حصیری متناسب با دکوراسیون می‌توانند به راحتی در کمدها و قفسه‌ها قرار گرفته و فضای مناسبی برای نگهداری وسایل اضافی باشند.

چیدمان دکوراسیون

پیروی از مد روز

پیروی از یک مد که بعد از مدتی نیز قدیمی می‌شود از اشتباهات بزرگ دکوراسیون داخلی خواهد بود. زیرا برای رسیدن به آن مد هزینه می‌کنید اما پس از مدتی زیبایی خود را از دست داده و وسایل خریداری شده را نیز نمی‌توانید دور بیندازید. سبک خود را انتخاب کنید. رسیدن به سبک شخصی در دکوراسیون باعث می‌شود همیشه از دیدن آن لذت ببرید و هیچ‌گاه هم قدیمی نخواهد شد.

فرش نامناسب برای دکوراسیون

فرش‌هایی که بیش از اندازه کوچک است علاوه بر این که فضا را خالی نشان می‌دهند به راحتی حرکت کرده و روی کفپوش سر می‌خورند. اگر فرش انتخابی شما اندازه مناسب داشته باشد، به راحتی تا پایه‌های مبلمان رسیده و علاوه بر پر کردن فضا حرکت نیز نمی‌کند.

کاور مبل نامناسب

اگر مبلمان خود را دوست دارید، راه‌های جالب دیگری به جز استفاده از روکش‌های ضخیم پلاستیکی برای محافظت از آن‌ها وجود دارد. استفاده از روکش‌های شیک بهتر از پارچه‌های سبک و ساده برای مبلمان است. گاهی اوقات پهن کردن یک پتو به عنوان شال مبل نیز می‌تواند همان کار را برای شما انجام دهد.

دکوراسیون داخلی

پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر نوشتار “باید و نبایدهای دکوراسیون آشپزخانه کوچک” را بخوانید.



:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
پترن، عنصری تکرارشونده است که بر یک شبکه منظم و یکنواخت قرار می‌گیرد. پترن‌ها چه در پارچه به کار روند و چه در پوشش دیوارها و کف به سطوح اتاق هیجان دیداری می‌دهند.
ترکیب پترن در دکوراسیون

استفاده از پترن

ترس بیشتر افراد برای استفاده از پترن‌ها، شلوغی و ایجاد عدم توازن در دکوراسیون است، اما در حقیقت، ترکیب پترن در دکوراسیون زمانی که به درستی استفاده می‌شود، می‌توانند جذابیت‌های داخلی را افزایش دهند، اما هنگامی که به اشتباه استفاده می‌شوند، ممکن است یک فضای ایده‌آل با دکوراسیونی متناسب را نیز خراب کرده و در آن عدم توازن ایجاد کنند. از این رو با این نوشتار از مجله دلتا در ادامه با برخی نکات کاربردی در مورد نحوه ترکیب متناسب پترن‌ها همراه باشید.

تصمیم‌گیری درباره طرح رنگی

اول و مهمتر از همه، شما باید بدانید که چه رنگی برای دکوراسیون داخلی شما مناسب است. رنگ‌هایی را انتخاب کنید که با هم ترکیب زیبایی ایجاد می‌کنند. این یک شروع خوب برای انتخاب رنگ پترن‌ها خواهد بود. به عنوان مثال اگر در دکوراسیون منزل رنگ‌های سیاه و سفید دارید می‌توانید از خال خال  یا راه راه  سفید مشکی استفاده کنید و الگوی رنگی موجود در دکوراسیون را در پترن‌ها نیز تکرار نمایید. مزیت انجام این کار ایجاد هماهنگی و نگاهی منسجم در دکوراسیون فضاست.

پترن مختلف در دکوراسیون

 

از طرح‌های چاپی و پترن‌ مورد علاقه خود شروع کنید

از طرح‌های چاپی و گرافیکی و پترن‌های مورد علاقه خود کمک بگیرید و سپس با رنگ‌های به کار رفته در دکوراسیون منزل آن‌ها را امتحان کنید یا در صورت علاقه، از رنگ‌های دارای هارمونی با سایر اجزا یا در تضاد کامل برای ایجاد نقاط کانونی و قسمت‌های مورد علاقه برای قرار دادن مرکز توجه بصری از آن‌ها استفاده کنید. برای انتخاب طرح به کوچکی و بزرگی پترن‌ها برای تاثیرگذاری بیشتر توجه کنید. از پترن‌های ریز در نقاط دور از دید چشم استفاده نکنید و مقیاس پترن را با ابعاد اجزایی از دکوراسیون که در آن پترن به کار می‌رود مورد نظر قرار دهید تا به خوبی دیده شوند و هم تاثیر بصری مثبتی در دکوراسیون ایجاد کنند.

پترن مختلف

بازی با رنگ‌های خنثی

اگر فکر می‌کنید افزودن الگوهای بیشتر و رنگارنگ دکوراسیون منزل را شلوغ و نا‌به‌سامان می‌کند، می‌توانید به جای صرف نظر از  به کارگیری پترن‌های مختلف در کنار هم از رنگهای خنثی استفاده کنید. برای مثال می‌توانید از تناژهای رنگی سفید، کرم یا بژ استفاده کنید. این رنگ‌ها می‌توانند رنگ پایه و زمینه خوبی برای پترن‌ها باشند تا بدون نگرانی از پترن‌های بیشتری در صورت تمایل استفاده کنید.

ترکیب پترن در دکور

توجه به اندازه پترن‌ها

ضروری است که به اندازه الگوهایی که با هم ترکیب می‌کنید، توجه داشته باشید. بهتر است از استفاده از پترن‌هایی با اندازه و مقیاس‌های مشابه در کنار یکدیگر اجتناب کنید. به عنوان مثال، می‌توانید از الگوی بزرگتر برای پرده و کوچکتر برای کوسن‌ها استفاده کنید. ترکیب‌های متفاوت مقیاس و اندازه الگوها باعث ایجاد هماهنگی بیشتر در منزل خواهند شد.

دکوراسیون

ترکیب پترن‌هایی به رنگ سفید در کنار یک تک رنگ

از دیگر راه‌های امن برای استفاده از الگوها این است که آن را با سفید ترکیب یا فقط یک الگو با پس زمینه سفید انتخاب کنید. می‌توانید با ترکیب رنگ‌های مختلف پترن خاصی را با پایه سفید امتحان کنید. البته باید بدانید با این کار پترن‌ها کمتر به چشم می‌آیند و اگر دکوراسیون شلوغی دارید و علاقه به استفاده از پترن‌ها دارید یا دکوراسیون مینیمال‌تر را ترجیح می‌دهید، این انتخاب خوبی برای شما خواهد بود. البته شایان ذکر است طرح پترن‌ها و ظرافت آن‌ها نیز در این سادگی بسیار تاثیرگذار است.

ترکیب پترن مختلف

ترکیب رنگ‌های پررنگ با پترن‌ها

در واقع فارغ از شکل و طرح‌های متفاوت، پترن ها به دلیل داشتن طرح و افزودن الگوهای گرافیکی به فضا کمی فضا را شلوغ تر می‌کنند و این تاثیرات بصری می‌تواند با رنگ‌های شاد و پررنگ بیشتر شده  و تاثیرات بیشتری در دکوراسیون ایجاد کنند.

ترکیب پترن

تعداد پترن‌ها در کنار هم

درباره این موضوع که چگونه می‌توان چند الگو را در یک فضای مورد استفاده قرار داد می‌توان گفت پیشنهاد طراحان استفاده از سه تا چهار الگو در مقیاس و اندازه‌های مختلف است که بهتر است یکی از پترن‌ها با مقیاس بزرگتر استفاده شود تا بقیه الگوها را تحت تاثیر قرار دهد و ترکیب مناسب‌تری ایجاد کند.

 

پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر نوشتار “پارچه سوزن دوزی، برای یک دکوراسیون امروزی!” را بخوانید.



:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
فعالان بازار مسکن از افزایش آپارتمان‌های نوساز در گروه متراژی بیش از ۱۰۰ متر خبر می دهند.
خانه‌ های نوساز آپارتمان‌های بزرگ‌ متراژ

در شرایطی که به گفته مشاوران املاک میزان خرید و فروش واحدهای مسکونی در بنگاه‌های املاک رونق ندارد و همچنین تعداد آپارتمان‌های عرضه شده به بازار به دلیل نااطمینانی و بی‌ثباتی در شرایط اقتصادی کشور به‌شدت کاهش پیدا کرده، خانه‌ های نوساز با زیربنای بیش از ۱۰۰ متر افزایش یافته است.

به گزارش مجله دلتا در وضعیت کنونی تعداد واحدهای مسکونی کوچک‌متراژ به‌شدت در بازار اندک است و همین مساله سبب شده بودجه خرید بخش زیادی از متقاضیان مصرفی برای معامله آپارتمان‌های بزرگ‌ متراژ  مناسب نباشد. از همین رو این گروه از متقاضیان خرید خانه فعلا از بازار عقب‌نشینی کرده‌اند.

در مقابل چند هفته‌ای است که وضعیت املاک بزرگ ‌متراژ عرضه شده در بازار نسبت به قبل تغییراتی کرده است. به‌طوری‌که در میان معدود آگهی‌های عرضه شده به بنگاه‌ها، بخش عمده آنها به آپارتمان‌های بزرگ‌ متراژ مربوط می‌شود.

مشاوران املاک عنوان می‌کنند به‌طور طبیعی متقاضیان این گروه از آپارتمان‌های عرضه شده در بازار املاک، افرادی‌اند که به‌دنبال تبدیل به احسن ملک خود هستند.

در جدول زیر جدیدترین آگهی‌های فروش خانه‌ های نوساز و چند سال ساخت در شهر تهران ارایه شده است. برای اطلاع از قیمت دقیق خرید یا رهن و اجاره آپارتمان در تهران و سایر شهرستان‌ها به سایت املاک دلتا مراجعه کنید.

خرید و فروش واحدهای مسکونی

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “اجاره مسکن تا پایان امسال چقدر بالا می‌رود؟” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 252
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
افزایش قیمت مسکن سبب شده تا با وجود اینکه دو میلیارد تومان، رقمی بسیار فراتر از پس‌انداز غالب خانوارهاست، خرید مسکن با این بودجه همچنان محدودیت‌هایی را به همراه داشته باشد.
خرید-آپارتمان-با-2-میلیارد-تومان

تا کمتر از یک سال گذشته خرید آپارتمان با ۲ میلیارد تومان در بهترین نقاط شمال شهر وجود داشت؛ اما اکنون این موضوع ممکن نیست و افرادی که با دو میلیارد تومان قصد خرید مسکن دارند، شاید شانس بسیار کمی برای خرید خانه در شمال شهر و مناطق یک و سه داشته باشند. زیرا با این بودجه در این مناطق فقط امکان خرید واحدهای متراژ پایین وجود دارد و آپارتمان با متراژ پایین در شمال تهران بسیار کمتر از سایر نقاط است.

به گزارش مجله دلتا هم‌اکنون امکان خرید آپارتمان با ۲ میلیارد تومان فقط در برخی نقاط تهران امکان وجود دارد؛ اما شاید از نظر متراژ، سال ساخت، محله و… با محدودیت‌هایی همراه باشد. با این بودجه در جنوب تهران واحدهای بزرگتر با سن کمتر و در غرب، شرق و مرکز، با توجه به محله‌ای که آپارتمان در آن قرار گرفته، امکان خرید مسکن با متراژ پایین‌تر و سن بیشتر وجود دارد. مناطق ۲ و ۵ از مناطقی است که واحدهای زیادی با این بودجه در آن‌ها برای  فروش به بنگاه‌های املاک عرضه می‌شود.

اغلب آگهی‌هایی که در سایت‌های خرید و فروش املاک با این بودجه وجود دارد، مربوط به غرب و شرق تهران است. پونک، صادقیه، طرشت و… از مناطقی است که کارشناسان مشاور املاک با بودجه دو میلیارد تومانی پیشنهاد می‌کنند و با توجه به متراژ ادعا دارند که این واحدها موارد مناسبی برای سرمایه‌گذاری است!

قیمت مسکن در پونک از متری ۳۰میلیون تومان شروع می‌شود. بنابراین در این محله امکان خرید واحدهای بین ۴۰ تا ۶۰متری وجود دارد. یک واحد ۶۱متری و یک سال ساخت در این محله، ۲میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است.

برای خرید مسکن در صادقیه نیز به حداقل ۲۵میلیون تومان برای هر متر مربع سرمایه نیاز است. در این محله نیز با ۲میلیارد تومان می‌توان واحدهای بین ۴۰ تا ۸۰متری خریداری کرد. قیمت یک واحد ۷۰متری و ۴سال ساخت در این محله دو میلیارد تومان اعلام شده است.

اگر هم سن و هم متراژ واحد در اولویت باشد، محله‌های جنوب تهران گزینه‌های مناسی برای خرید ملک است. برای مثال یک واحد آپارتمان ۱۰۰متری و نوساز در جیحون دو میلیارد تومان قیمت‎‌گذاری شده است. برای خرید یک واحد ۱۲۰متری و نوساز در جوادیه نیز باید یک میلیارد و ۹۰۰میلیون تومان پرداخت کرد.

آپارتمان-دو-میلیارد

یک واحد ۷۰متری و نوساز در شادمان ۲میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است و مالک یک واحد ۶۴متری و ۴سال ساخت در جنت‌آباد، قیمت واحد را یک میلیارد و ۹۵۰میلیون تومان اعلام کرده است. همچنین یک واحد آپارتمان ۵۴متری و ۱۵سال ساخت در شیخ بهایی دو میلیارد تومان اعلام شده است.

شهرک اکباتان یکی دیگر از مناطقی است که با دو میلیارد تومان امکان خرید سوییت در آن وجود دارد. یک آپارتمان ۸۵متری در هروی که ۱۵سال از ساخت آن می‌گذرد، یک واحد ۶۵متری و ۱۵سال ساخت در همیلا و یک واحد ۷۰متری و ۳۰سال ساخت در بلوار کشاورز از دیگر مواردی است که کارشناسان مشاور املاک با این بودجه پیشنهاد کرده‌اند.

برای اینکه با این بودجه در مرکز شهر، واحدی خریداری کنید، با توجه به متوسط قیمت مسکن در این نقاط، می‌توان واحدهای بین ۴۰ تا ۶۰متر خریداری کرد. یک واحد آپارتمان ۵۰متری در فاطمی ۲میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است.

باتوجه به معاملاتی که در مردادماه صورت گرفته است، تهرانپارس یکی از مناطقی است که با دو میلیارد تومان واحدهای زیادی در آن معامله شده است . یک واحد ۱۱۰متری و نوساز ماه گذشته دو میلیارد و ۱۴۰میلیون تومان در این محله به فروش رفت.

یک واحد آپارتمان ۸۲متری و ۶سال ساخت در آپادانا، آپارتمانی ۶۷متری و ۹سال ساخت در جنت‌آباد، واحدی ۹۶متری و ۷سال ساخت در ابوذر و یک واحد آپارتمان ۸۳متری و ۱۰سال ساخت در اسفندیاری از دیگر معاملاتی است که در ماه اخیر با بودجه‌ای حدود دو میلیارد تومان منعقد شد.

با بررسی قیمت مسکن در بسیاری از مناطق تهران، متوجه می‌شویم که امکان خرید مسکن حتی با متراژ کمتر و سن بیشتر با این بودجه در آن‌ها وجود دارد؛ ولی یک کارشناس مشاور املاک که در مرکز تهران فعالیت دارد گفت: اخیرا واحدهای زیادی در این بودجه عرضه نمی‌شود و علت آن احتمالا به عدم ثبات قیمت مسکن در تهران و همچنین دست نگه داشتن فروشندگان برای فروش واحد باز می‌گردد.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “با ۵۰۰ میلیون کجای تهران می‌توان خانه خرید؟” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
لیسبون برخلاف اکثر شهرهای بزرگ اروپا که با گسترش شهرها در پیرامون شهرهای قدیمی شکل گرفته‌اند، سال‌های بسیاری است که بدون گسترش چشم‌گیری، به‌صورت قدیمی خود باقی‌مانده‌است.
لیسبون پرتغال

شهر لیسبون

شهر لیسبون پرتغال که به عنوان پایتخت این کشور شناخته می‌شود، از جمله مهم‌ترین اماکن دیدنی این کشور به شمار می‌آید و به خاطر قرار گرفتن در امتداد رودخانه تاگوس، از آب و هوایی معتدل و دلنشین برخوردار است. وجود کافه‌ها و رستوران‌های متعدد، کلیساها و آثار باستانی خیره کننده و کوچه‌ها و خیابان‌های رازآلود در دل این شهر باعث شده است، تا سالانه گردشگران بیشماری راهی این شهر شده و از جاذبه‌های گردشگری شهر لیسبون دیدن کنند.

لیسبون

کلیسای جامع لیسبون | Lisbon Cathedral

کلیسای جامع لیسبون، از جمله بناهایی است که توجه تمام گردشگران را به خود جلب می‌کند و معماری آن تلفیقی از معماری دوره‌های تاریخی مختلف است. ساخت این کلیسا در سال ۱۱۵۰ تمام شده و در طول سالیان طولانی، بارها و بارها دچار تخریب و مجددا بازسازی شده است. این کلیسا با نام اختصاری سه (SE) نیز نامیده و بازدید از آن به همه گردشگران توصیه می‌شود.

کلیسای لیسبون

موزه ملی کاشی لیسبون | National Azulejo Museum

اگر به شهر لیسبون سفر کرده‌اید، حتما بخشی از زمان خود را به بازدید از موزه کاشی این شهر که در کلیسا و خیابانی با نام Convento da Madre de Deus قرار گرفته است، اختصاص دهید. این موزه، مجموعه‌ای از زیباترین کاشی‌ها را از دوره‌های تاریخی مختلف گردآوری نموده و بازدیدکنندگان با تماشای آن‌ها می‌توانند، اوقاتی خوش و به یادماندنی را تجربه کنند.

موزه کاشی لیسبون

آسانسور سانتا جاستا | Santa Justa Lift

آسانسور سانتا جاستا، یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی شهر لیسبون است که با ظاهری عجیب و بسیار زیبا، توجه تمام گردشگران را به خود جلب می‌کند. این آسانسور که در مرکز شهر لیسبون به چشم می‌خورد، دارای ظاهری شبیه به برج ایفل بوده و جالب است بدانید که معمار آن Raoul Mesnier du Ponsard، شاگرد گوستاو ایفل، معمار برج ایفل بوده است. گردشگران به راحتی می‌توانند، چشم اندازی زیبا و خارق‌العاده را بر فراز این آسانسور عجیب و زیبا تماشا کنند.

آسانسور

برج تاریخی بلم | Belém Tower

برج تاریخی بلم که به عنوان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر لیسبون شناخته می‌شود، در مجاورت با رودخانه تاگوس قرار گرفته است. این برج در سال ۱۵۱۵ احداث شده و در آن زمان به عنوان استحکامات نظامی شهر لیسبون، نقش بسیار مهمی را ایفا نموده است. برج بلم در لیست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده و امروزه مورد حفاظت بسیار شدید قرار گرفته است.

برج تاریخی بلم

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مطالب گردشگری “جاذبه های گردشگری کیتو در اکوادور” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
تجربه سرعت بالا، ارتفاعات حیرت انگیز و چشم اندازهای خیره کننده، افرادی را که به دنبال هیجان هستند جذب خطوط کابلی سراسر دنیا می‌کند.
زیپ لاین

زیپ لاین‌های هیجان انگیز

روش کار زیپ لاین به این صورت است که فرد با ریسمان و طناب به صورت نشسته و یا به روی شکم قرار می‌گیرد و سپس با سرعت بسیار زیاد که گاه به ۱۰۰ مایل در ساعت (۱۶۰ کیلومتر در ساعت) می‌رسد، روی کابل‌های معلق در هوا سر می‌خورد. سواری گرفتن از خطوط کابلی با ترکیبی برابر از هیجان و وحشت، تجربه‌ای است که افراد مشتاق ماجراجویی نمی‌توانند آن را از دست بدهند. چه بخواهید به تنهایی روی این خطوط به پرواز درآیید، چه با یک یا دو نفر دیگر همراه شوید، در این مقاله برخی از جالب ترین، سریع‌ترین، مرتفع‌ترین و خیره کننده‌ترین زیپ لاین‌ها معرفی شده است. با بخش گردشگری مجله دلتا همراه باشید.

هیجان

۱- اسلات زیلا (SlotZilla)

از آنجا که زیپ لاین‌های شهری زیادی وجود ندارند که تمام طول سال فعال باشند، اسلات زیلا در لاس وگاس (Las Vegas) نسبتا منحصر به فرد است. اگرچه این خط بلندترین، سریع‌ترین و یا طولانی‌ترین خط در جهان نیست، اما به سواران خود اجازه می‌دهد، درحالی که فقط ۷۷ پا (۴/۲۳متر) بالاتر از جمعیت مردم شهر هستند، وارد مرکز شهر وگاس شوند.

سرعت حرکت، بسیار بالاست و سواران بر کابل تنها در حد یک نگاه اجمالی، فرصت تماشای چراغ‌های چشمک زن شهر وگاس و صحنه‌های تفریح و مهمانی را دارند.

بازی

۲- لا ترولی ین (La Tyrolienne)

آیا می‌خواهید به سفری بروید که بعدها به آن افتخار کنید؟ اگر چنین است، پس سواری روی زیپ لاین «لاترولی ین» در استراحتگاه وال تورنز (Val Thorens) را تجربه کنید. این خط کابلی با ارتفاع ۱۰۵۹۷ پا (۳۲۲۹ متر)، بلندترین خط در جهان و البته مناسب همه است. همچنین، مناظر خیره کننده کوهستان آلپ، بخش فرانسوی (French Alps)، تاثیرگذارترند. سواران این خطوط در رده سنی ۸ تا ۸۸ می‌توانند بر فراز کوهستان پوشیده از برف عبور کنند و تجربه‌ای فراموش نشدنی برای خود رقم بزنند.

هیجان انگیز

۳- مانستر (The Monster)

در سال ۲۰۱۶، نام زیپ لاین مانستر واقع در پارک ماجراجویی تورو ورد (Toro Verde) در کتاب رکوردهای جهانی گینس به عنوان طولانی‌ترین خط کابلی در جهان ثبت شد. این خط بیش از یک و نیم مایل (۴/۲ کیلومتر) در سراسر منطقه روستایی جنگلی پورتوریکویی (Puerto Ricans)، کشیده شده است و می‌تواند با سرعت ۹۵ مایل در ساعت (۱۵۳ کیلومتر در ساعت) حرکت کند و درست وقتی که فکر می‌کنید هیچ چیز، دیگر بهتر از آن نخواهد بود، می‌بینید هنوز هم موردی بهتر وجود دارد. خطوط کابلی مانستر در نورو ورد، بابت هر نفر که بر این کابل سوار می‌شود، درصدی به بنیاد ریکی مارتین که با قاچاق انسان مبارزه می‌کند، هدیه می‌دهد.

شهربازی

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مطالب گردشگری “جاده‌های رویایی‌” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
چه شهرهایی 24 ساعت شبانه روز بیدارند؟
شهرهای 24 ساعته

شهرهای ۲۴ ساعته جهان را می‌شناسید؟

آیا می‌دانید شهرهای ۲۴ ساعته جهان در کدام کشورها قرار دارند؟ سبک زندگی در این شهرهای شب زنده‌دار متفاوت است. همه چیز در آن به سرعت اتفاق می‌افتد. در گوشه گوشه این شهرها پارتی‌های شبانه روزی، غذاخوری‌ها و دیگر اماکن خوشگذرانی در هر لحظه برقرار است. از این رو، شهرهای ۲۴ ساعته هرگز به خواب فرو نمی‌روند.  با بخش گردشگری مجله دلتا همراه باشید.

شبانه روزی

  1. نیویورک، ایالات متحده آمریکا یکی از شهرهای ۲۴ ساعته جهان

شهر نیویورک مترادف شب زنده داری بی‌‎حد و حصر است. عجیب و غریب‌ترین پارتی‌های جهان را در این شهر شاهد خواهید بود. نیویورک هرگز به خواب نمی‌رود و اگر نیمه‌های شب هوس پیاده‌روی کنید، مطمئن باشید که به هیجان انگیزترین مهمانی های شبانه دعوت خواهید شد. خیابان‌های نورانی، کافه‌های شبانه روزی و بارهای زیرزمینی پر زرق و برق، نیویورک را در صدر لیست شهرهای ۲۴ ساعته جهان قرار می‌دهد.

شهر 24 ساعته

  1. مونته ویدئو، اروگوئه (Montevideo, Uruguay)

یک مهمانی ساحلی را تصور کنید. اما تا آخر شب صبر کنید… هنوز که اتفاقی نیفتاده است. یکی از بهترین پارتی‌های عمرتان را در مونته ویدئو تجربه خواهید کرد. این شهر با سواحل پهناور و مناطق سرسبز به بهشت شکارچیان شب زنده‌دار تبدیل شده است.

شب زنده دار

  1. مادرید، اسپانیا (Madrid, Spain)

انرژی این شهر مُسری است. به زبان ساده‌تر می‌توان گفت زمانی که کل جهان به خواب فرو می‌رود، مادرید تازه از خواب بیدار می‌شود. موسیقی‌های وجدآور تمام طول شب در کافه‌ها و بارهای ۲۴ ساعته آن برقرار است.

اسپانیا

  1. بیروت، لبنان (Beirut, Lebanon)

بیروت، نیویورک خاورمیانه و پایتخت پارتی آن محسوب می‌شود. در این شهر فرهنگ‌های متفاوتی به چشم می‌خورد و شب زنده‌ داری‌های پر جنب و جوشی انجام می‌شود.

لبنان

  1. پاریس، فرانسه (Paris, France)

پاریس، شهر نور است و پس از تاریکی به یکی از زیباترین چشم اندازهای جهان تبدیل می‌شود. روشنایی برج ایفل چشم‌ها را خیره می‌کنند و خیابان مقابل آن شاد و پر هیاهو به نظر می‌رسد. ظاهر ظریف شهر و مردم فعال پاریس، در جهان، دومی ندارند.

فرانسه

  1. قاهره، مصر (Cairo, Egypt)

زمانی که در قاهره هستید، زمان مثل برق و باد می‌گذرد. جذابیت ۲۴ ساعته شهر با سرگرمی‌های شبانه آن چند برابر می‌شود. هیچ چیز مثل قلیان آخر شب یا نوشیدنی خوشمزه نمی‌تواند حالتان را جا بیاورد. شما می‌توانید در حالیکه قلیان می‌کشید از تماشای مردم محلی لذت ببرید.

مصر

  1. مغرب، مراکش (Marrakech, Morocco)

مراکش یک سرزمین فوق‌العاده است و آخر شب ها منفجر می‌شود. مراکش در روز بسیار پر جنب و جوش است اما شب‌ها رویایی می‌شود. آب و هوای این شهر برای یک نوشیدنی شامگاهی بسیار ایده‌آل است. مراکش یک سرزمین بی‌نظیر است که هرگز اجازه نمی‌دهد از حال خوشی که دارید پایین بیایید. میدان اصلی شهر منزلگاه غذاخوری‌های بی‌شمار و پاتوق افراد شکمو است که نیمه شب بدنبال رستوران در خیابان‌ها چرخ می‌زنند.

مراکش

  1. بمبئی، هند (Mumbai, India)

برخلاف دیگر نقاط جهان، بمبئی شهری است که هر روز از خاکستر آتش شب قبل بر می‌خیزد و دوباره با تاریک شدن هوا پارتی واقعی شروع می‌شود. کلاب های شبانه، استراحتگاه‌های جالب و رانندگی در کنار دریا، شب شما را می‌سازند. این مقصد مانند ساعتی است که هرگز از حرکت باز نمی‌ایستد. بمبئی یکی از بزرگترین شهرهای ۲۴ ساعته در هند به شمار می‌رود.

هند

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مطالب گردشگری “موزه‌های خنده‌دار دنیا‌” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
پترن، عنصری تکرارشونده است که بر یک شبکه منظم و یکنواخت قرار می‌گیرد. پترن‌ها چه در پارچه به کار روند و چه در پوشش دیوارها و کف به سطوح اتاق هیجان دیداری می‌دهند.
ترکیب پترن در دکوراسیون

استفاده از پترن

ترس بیشتر افراد برای استفاده از پترن‌ها، شلوغی و ایجاد عدم توازن در دکوراسیون است، اما در حقیقت، ترکیب پترن در دکوراسیون زمانی که به درستی استفاده می‌شود، می‌توانند جذابیت‌های داخلی را افزایش دهند، اما هنگامی که به اشتباه استفاده می‌شوند، ممکن است یک فضای ایده‌آل با دکوراسیونی متناسب را نیز خراب کرده و در آن عدم توازن ایجاد کنند. از این رو با این نوشتار از مجله دلتا در ادامه با برخی نکات کاربردی در مورد نحوه ترکیب متناسب پترن‌ها همراه باشید.

تصمیم‌گیری درباره طرح رنگی

اول و مهمتر از همه، شما باید بدانید که چه رنگی برای دکوراسیون داخلی شما مناسب است. رنگ‌هایی را انتخاب کنید که با هم ترکیب زیبایی ایجاد می‌کنند. این یک شروع خوب برای انتخاب رنگ پترن‌ها خواهد بود. به عنوان مثال اگر در دکوراسیون منزل رنگ‌های سیاه و سفید دارید می‌توانید از خال خال  یا راه راه  سفید مشکی استفاده کنید و الگوی رنگی موجود در دکوراسیون را در پترن‌ها نیز تکرار نمایید. مزیت انجام این کار ایجاد هماهنگی و نگاهی منسجم در دکوراسیون فضاست.

پترن مختلف در دکوراسیون

 

از طرح‌های چاپی و پترن‌ مورد علاقه خود شروع کنید

از طرح‌های چاپی و گرافیکی و پترن‌های مورد علاقه خود کمک بگیرید و سپس با رنگ‌های به کار رفته در دکوراسیون منزل آن‌ها را امتحان کنید یا در صورت علاقه، از رنگ‌های دارای هارمونی با سایر اجزا یا در تضاد کامل برای ایجاد نقاط کانونی و قسمت‌های مورد علاقه برای قرار دادن مرکز توجه بصری از آن‌ها استفاده کنید. برای انتخاب طرح به کوچکی و بزرگی پترن‌ها برای تاثیرگذاری بیشتر توجه کنید. از پترن‌های ریز در نقاط دور از دید چشم استفاده نکنید و مقیاس پترن را با ابعاد اجزایی از دکوراسیون که در آن پترن به کار می‌رود مورد نظر قرار دهید تا به خوبی دیده شوند و هم تاثیر بصری مثبتی در دکوراسیون ایجاد کنند.

پترن مختلف

بازی با رنگ‌های خنثی

اگر فکر می‌کنید افزودن الگوهای بیشتر و رنگارنگ دکوراسیون منزل را شلوغ و نا‌به‌سامان می‌کند، می‌توانید به جای صرف نظر از  به کارگیری پترن‌های مختلف در کنار هم از رنگهای خنثی استفاده کنید. برای مثال می‌توانید از تناژهای رنگی سفید، کرم یا بژ استفاده کنید. این رنگ‌ها می‌توانند رنگ پایه و زمینه خوبی برای پترن‌ها باشند تا بدون نگرانی از پترن‌های بیشتری در صورت تمایل استفاده کنید.

ترکیب پترن در دکور

توجه به اندازه پترن‌ها

ضروری است که به اندازه الگوهایی که با هم ترکیب می‌کنید، توجه داشته باشید. بهتر است از استفاده از پترن‌هایی با اندازه و مقیاس‌های مشابه در کنار یکدیگر اجتناب کنید. به عنوان مثال، می‌توانید از الگوی بزرگتر برای پرده و کوچکتر برای کوسن‌ها استفاده کنید. ترکیب‌های متفاوت مقیاس و اندازه الگوها باعث ایجاد هماهنگی بیشتر در منزل خواهند شد.

دکوراسیون

ترکیب پترن‌هایی به رنگ سفید در کنار یک تک رنگ

از دیگر راه‌های امن برای استفاده از الگوها این است که آن را با سفید ترکیب یا فقط یک الگو با پس زمینه سفید انتخاب کنید. می‌توانید با ترکیب رنگ‌های مختلف پترن خاصی را با پایه سفید امتحان کنید. البته باید بدانید با این کار پترن‌ها کمتر به چشم می‌آیند و اگر دکوراسیون شلوغی دارید و علاقه به استفاده از پترن‌ها دارید یا دکوراسیون مینیمال‌تر را ترجیح می‌دهید، این انتخاب خوبی برای شما خواهد بود. البته شایان ذکر است طرح پترن‌ها و ظرافت آن‌ها نیز در این سادگی بسیار تاثیرگذار است.

ترکیب پترن مختلف

ترکیب رنگ‌های پررنگ با پترن‌ها

در واقع فارغ از شکل و طرح‌های متفاوت، پترن ها به دلیل داشتن طرح و افزودن الگوهای گرافیکی به فضا کمی فضا را شلوغ تر می‌کنند و این تاثیرات بصری می‌تواند با رنگ‌های شاد و پررنگ بیشتر شده  و تاثیرات بیشتری در دکوراسیون ایجاد کنند.

ترکیب پترن

تعداد پترن‌ها در کنار هم

درباره این موضوع که چگونه می‌توان چند الگو را در یک فضای مورد استفاده قرار داد می‌توان گفت پیشنهاد طراحان استفاده از سه تا چهار الگو در مقیاس و اندازه‌های مختلف است که بهتر است یکی از پترن‌ها با مقیاس بزرگتر استفاده شود تا بقیه الگوها را تحت تاثیر قرار دهد و ترکیب مناسب‌تری ایجاد کند.

 

پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر نوشتار “پارچه سوزن دوزی، برای یک دکوراسیون امروزی!” را بخوانید.



:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
نشیمن‌ پشت پنجره می‌تواند برای نشستن باشد یا افزودن یک فضای شیک به دکوراسیون داخلی منزل.
نشیمن پشت پنجره

نشیمن مدرن پشت پنجره

داشتن یک گوشه دنج در خانه که بتوان ساعاتی از روز را در آن به مطالعه، نوشتن اتفاقات روزانه یا نوشیدن چای پرداخت، کمک زیادی به روحیه می‌کند، مخصوصا اگر در خانه پنجره‌هایی دارید که از دریچه آن می‌توانید به منظره زیبای روبرو نگاه کنید. پنجره بهترین مکان برای ایجاد چنین گوشه‌های دنج و راحتی است. نشیمن پشت پنجره پناهگاه خستگی‌های شما است و اجازه می‌دهند ساعتی را به روش خود زندگی کنید و از آن لذت ببرید. در این نوشتار از مجله دلتا ایده‌هایی را برای چنین گوشه‌هایی خواهیم گفت. پس با ما همراه باشید.

کاربرد نشیمن پشت پنجره

این گوشه‌های دنج می‌تواند فضایی جذاب برای ترغیب کودکان به کتاب خواندن باشد. چرا که شفافیت پنجره نور کافی را برای خواندن در اختیار آن‌ها می‌گذارد و هم این که کودک می‌تواند با نگاه کردن به مناظر زیبای اطراف خستگی را از چشمان خود دور کند. کتابخانه‌ معمولا جزو فضاهایی‌ است که دارای پنجره‌های سرتاسری‌ است. از این رو پتانسیل بالایی برای ایجاد نشیمن‌های زیبای پشت پنجره دارند.

پشت پنجره

پشت پنجره، می‌تواند به‌سان نشیمن‌ خصوصی برای پذیرایی از یک دوست صمیمی هم عمل کند. این نشیمن‌های زیبا را با رنگ‌های انرژی بخش نظیر قرمز یا نارنجی تزیین کنید و از زیبایی و تاثیرگذاری آن لذت ببرید.

نشیمن‌ پشت پنجره در طراحی دکوراسیون اتاق کار هم می‌تواند کاربرد داشته باشد. هر گاه نشستن طولانی مدت روی صندلی چوبی مخصوص میزکار شما را خسته کرد می‌توانید به این نشیمن‌ها که در کنار آن طراحی کرده‌اید پناه ببرید. کوسن‌های زیبا بگذارید، پاها را دراز کنید و از ادامه کار خود لذت ببرید.

گوشه دنج

راهروهای ارتباطی هم فضایی مناسب برای داشتن گوشه‌ای دنج است. اگر در راهروهای خانه پنجره دارید که رو به منظره‌ای زیبا باز می‌شود حتما از این ایده برای طراحی دکوراسیون داخلی آن استفاده کنید با این کار شما راهرویی متفاوت و منحصر به فرد خواهید داشت.

شما حتی در اتاق‌خواب هم می‌توانید گوشه‌ای دنج و مخصوص به خود داشته باشید. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که حتما برای انتخاب رنگ عناصر تزیینی این گوشه‌های دنج به رنگ‌های غالب و سبک طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب توجه کنید.

پنجره

اگر فکر می‌کنید گوشه‌های دنج پشت پنجره یکنواخت و کسل‌کننده است، با اضافه کردن چند کوسن زیبا به آن این حس را از بین ببرید. یادتان باشد که کوسن های کوچک، تغییرات بزرگی در دکوراسیون‌داخلی خانه ایجاد می‌کند. در انتخاب رنگ کوسن دقت کنید تا از رنگ‌های مکمل و هماهنگ با طراحی دکوراسیون داخلی خانه خود استفاده کنید.

نشیمن

برای داشتن نشیمن‌های پشت پنجره‌ای و گوشه‌های دنج با هیچ محدودیتی روبرو نیستید، اگر در فضایی احساس آرامش می‌کنید می‌توانید این نشیمن‌ها را در آن به وجود بیاورید.

پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر نوشتار “فضاهای پرت خانه را رها نکنید!” را بخوانید.



:: بازدید از این مطلب : 248
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
همه ما به دنبال نور کافی در دکوراسیون منزل هستیم و برای خرید، طراحی و … نور طبیعی منزل را در نظر می‌گیریم. 
پذیرایی بدون پنجره

 پذیرایی بدون پنجره 

وقتی اتاقی در خانه بدون پنجره است ما نور طبیعی ورودی به داخل فضا را از دست می‌دهیم و فضا حالتی گرفته و کسل‌کننده به خود می‌گیرد. پنجره‌ها به فضا حس و حالی باز و سرزنده می‌دهند و باعث ورود نور طبیعی چه در روز و چه در شب به خانه می‌شوند. اما با استفاده از راه‌های مشخص می‌توان این حس و حال را به فضا اضافه کرد.پس با این نوشتار از مجله دلتا همراه باشید تا راه‌هایی را معرفی کنیم تا به وسیله آن‌ها بتوانید مشکل پذیرایی بدون پنجره را حل کنید.

استفاده از نورهای تاکیدی

یکی از ایده‌های عالی برای نورپردازی دکوراسیون پذیرایی بدون پنجره، استفاده از نورهای تاکیدی است. این لامپ‌ها گرچه انرژی کمی برای تامین نور استفاده می‌کنند اما در روشنایی محیط منزل بسیار تاثیر گذار اند. ضمن اینکه شیوه جدیدی از نورپردازی به شکل مدرن را به نمایش می‌گذارند و از این رو بسیار مورد توجه اند. اگر چه نور مصنوعی جایگزین کاملی برای نور طبیعی محسوب نمی‌شود اما با شیوه به کارگیری صحیح، می‌توان کمبود نور را به شکلی عالی در منزل جبران کرد.

دکور پذیرایی

استفاده از رنگ‌های روشن

توجه داشته باشید که استفاده از رنگ‌های تیره در فضای دکوراسیون بدون پنجره کار اشتباهی است. چنین رنگ‌هایی محیط منزل را بیش از اندازه تاریک می‌سازد. البته در صورت تمایل می‌توانید رنگ‌های خنثی را در دکوراسیون پذیرایی به کار ببرید. این رنگ‌ها نیز کمبود نور را تا حد قابل قبولی جبران می‌کنند. از این رو گزینه مناسبی برای ااستفاده در محیط‌های بدون پنجره است. بهتر است درصد نورهای روشن به کار رفته در آن، نسبت به رنگ‌های تیره بیشتر باشد.

دکوراسیون پذیرایی

استفاده از رنگ دیوار خنثی یا روشن

رنگ دیوار پذیرایی را روشن، ترجیحاً سفید انتخاب کنید. تصور نکنید دکوراسیون پذیرایی بدون پنجره محیطی دلهره آور و کمبود نور غیر قابل جبران است. شما می‌توانید با شگردهای دکوراسیون این تاریکی و فقدان نور را جبران کنید.

لامپ‌های ایستاده

در طراحی پذیرایی بدون پنجره حتماً از لامپ‌های ایستاده استفاده کنید. این لامپ‌ها ضمن اینکه محیط منزل را زیبا می‌سازند، جلوه‌ای از دکوراسیون پرنور را در منزل خلق می‌کنند. به همین خاطر بسیار مورد توجه اند.

دکوراسیون بدون پنجره

 ساده گرایی

برای چیدمان وسایل در این طراحی باید از وسایل تزیینی جذاب در عین سادگی کمک بگیرید. در چنین دکوراسیونی نباید محیط اتاق نشیمن را بیش از اندازه شلوغ کرد.

پذیرایی

پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر نوشتار “آینه کاری سالن پذیرایی” را بخوانید.



:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
هر فضای خانه وسایل ضروری مخصوص به خود را دارد که به فضا شخصیت مستقل از دیگر فضاهای داخلی خانه می‌بخشد.
دیوار پشت تخت خواب

دیوار پشت تخت خواب

یکی از وسائلی که دکوراسیون‌داخلی اتاق‌خواب را تحت تاثیر قرار می‌دهد تخت خواب است. تخت‌خواب‌ها را می‌توان متناسب با دکوراسیون داخلی اتاق‌خواب تزیین کرد، مثلا می‌توانید با ایجاد تغییراتی در دیوار پشت تخت خواب آن‌ را با اتاق هماهنک کنید. در ادامه این نوشتار از مجله دلتا می‌خواهیم چند ایده را به شما پیشنهاد دهیم. پس با ما همراه باشید.

استفاده از کاشی‌های نقش برجسته در دیوار پشت تخت‌خواب

شما می‌توانید با ایجاد تغییر در دیوار پشت تخت‌خواب بر زیبایی چهره آن تاثیرگذار باشید. به طور مثال می‌توانید از کاشی‌های نقش برجسته  روی دیوار اتاق استفاده و بعد رو تختی را هماهنگ با رنگ این کاشی‌ها انتخاب کنید تا زیبایی چهره تخت‎خواب دوچندان شود.

طراحی دیوار تخت خواب

کاغذدیواری‌های منحصر به فرد برای دیوار پشت تخت‌خواب

می‌توانید دیوار پشت تخت خواب را با استفاده از کاغذدیواری‌های منحصربه‌فرد تزیین کنید تا هم دکوراسیون‌داخلی اتاق خواب دست‌خوش تغییرات شود، هم تخت‌خواب جلوه جذاب‌تر پیدا کند.

دیوار تخت خواب

استفاده از رنگ‌ها و نقش‌های جذاب برای دیوار پشت تخت‌خواب

اگر روحیه هنرمندانه دارید می‌توانید از نقش‌ها و طرح‌های هنری به همراه رنگ‌های جذاب در دیوار پشت تخت خواب استفاده کنید و دیواری هنرمندانه و جذاب در اتاق خواب داشته باشید.

زیبایی اتاق‌خواب با رنگ‌های جذاب

اگر می‌خواهید بر تاثیر گذارترین عنصر اتاق‌خواب که همان تخت است تاکید کنید، دیوار پشت تخت را یک دست مشکی کرده و پشتی تخت‌خواب را با استفاده از رنگ سفید و طرح‌های کوچک مشکی رنگ تزیین کنید، جمله‌ای انرژی بخش روی یک تابلو بنویسید و آن را بر دیوار نصب کنید، به این ترتیب شما یک اتاق و تخت‌خواب جذاب و منحصر به فرد خواهید داشت.

تخت خواب

دیواری با متریال متفاوت در پشت تخت‌خواب

اگر به دنبال تغییرات چشمگیرتری هستید می‌توانید از مواد و مصالح متفاوت‌تری برای دیوار پشت تخت خواب استفاده کنید. مثلا متریال پشت دیوار را از سنگ‌های آنتیک کار کنید و کنسولی کوتاه پایه پشت تخت قرار دهید تا بتوانید آباژورهای زیبا و جذاب را روی آن قرار دهید. روی دیوار تابلویی جذاب یا یک آینه شیک و منحصر به فرد نصب کنید تا در نهایت اتاق‌خوابی منحصر به فرد و زیبا داشته باشید.

طراحی دیوار پشت تخت خواب

استفاده از پارچه‌هایی جذاب برای پشت تخت خواب

اگر در طراحی دکوراسیون‌داخلی اتاق‌خواب از رنگ روشن استفاده کرده‌اید، بهتر است که با استفاده از یک پارچه زیبا و جذاب به آن روح و انرژی بیافزایید. استفاده از پارچه گلهبی ملایم رنگ برای کوسن‌ها و پشتی دیوارتخت این اتاق را به اتاقی جذاب و هیجان‌انگیز تبدیل کرده است.

قاب عکس‌ برای دیوار پشت تخت‌خواب

استفاده از قاب عکس می‌تواند دیوار پشت تخت‌خواب را دست خوش تغییرات دلنشین کند. استفاده از این قاب عکس‌ها شاید ایده ساده به نظر بیاید، اما دکوراسیون‌داخلی اتاق را تحت تاثیر قرار می‌دهد. پس دست به کار شوید و نتیجه شگفت‌انگیز آن را ببینیند.

اتاق خواب

استفاده از چوب در پشت تخت‌خواب

استفاده از چوب در فضای داخلی خانه می‌تواند حس طراوت طبیعت را مهمان فضای داخلی خانه کند، برای این که بتوانید این حس و حال را به فضای اتاق‌خواب خود هم وارد کنید، بهترین گزینه استفاده از یک تکه چوب در پشت تخت‌خواب است. این تکه چوب می‌تواند منقوش و حتی حکاکی شده باشد تا زیبایی آن بیش از بیش در اتاق به چشم بیاید.

دیوار پشت تخت خواب

پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر “دکوراسیون اتاق خواب بی نقص!” را بخوانید.



:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
آیا می‌دانید که رنگ آشپزخانه می‌تواند باعث شود که موقع آشپزی و هم زمان صرف غذا راحتی و آرامش بیشتری در محیط حس کنید؟
انتخاب رنگ آشپزخانه

رنگ مناسب آشپزخانه

گفته می‌شود که رنگ‌های خاکی، خنثی‌های گرم و رنگ‌های روشن می‌توانند در ایجاد آرامش مؤثر باشند. این رنگ‌ها نه‌تنها نور را خوب بازتاب می‌دهند، بلکه هر وقت هم که قصد فروش یا اجاره‌ منزل‌ را داشته باشید، خیال‌تان راحت است که چنین طیف‌هایی به سلیقه‌ خیلی‌ها خوش می‌نشیند. در این نوشتار از مجله دلتا قصد داریم درباره انتخاب رنگ آشپزخانه بگوییم، پس با ما همراه باشید.

قوانین انتخاب رنگ آشپزخانه

در طراحی آشپزخانه معمولا توصیه می‌شود که کمتر سراغ رنگ‌های خیلی تیره، خنثی‌های سرد و سایر رنگ‌‌های سرد ازجمله طیف‌های آبی، سبز، ارغوانی، بنفش و دیگر رنگ‌های هم‌خانواده بروید، زیرا این رنگ‌ها اشتهابرانگیز نیستند و چندان به‌درد آشپزخانه نمی‌خورند. البته صرفا توصیه‌ است، چراکه انتخاب رنگ آشپزخانه درنهایت به سلیقه‌ شخصی افراد بستگی دارد.

طراحی آشپزخانه

خنثی‌های گرم

خیلی‌ها می‌ترسند رنگی را انتخاب کنند که بعدها از انتخابش پشیمان شوند، اما معمولا اگر از طیف‌های میانیِ رنگ‌های خنثی انتخاب کنید، راحت‌تر خواهید بود. شاید بگویید که رنگ‌های خنثی خسته‌کننده‌اند، اما فقط کافی است این رنگ‌ها را با رنگ‌هایی مانند قرمز، زرد یا نارنجی ترکیب کنید تا حس‌وحال گرم‌تری بگیرند. برعکس، اگر رنگ‌های خنثی را با سبز، آبی یا بنفش ترکیب کنید، سرد می‌شوند.

طیف‌های قرمز

استفاده از رنگ قرمز در آشپرخانه شاید با سلیقه‌ خیلی‌ها جور درنیاید، اما اگر علاقه دارید که آشپزخانه‌ را با چاشنی رنگ‌ها روح تازه‌ای ببخشید، قرمز انتخاب مناسبی است. مثلا در آشپزخانه‌هایی که در آنها بیشتر از رنگ‌های تیره استفاده شده است، تزریق رنگ قرمز می‌تواند تیرگی و دل‌مردگی محیط را ازبین ببرد. اگر در آشپزخانه‌ای عمدتا از رنگ‌های خاکستری و وسایل استیل استفاده شده است، استفاده‌ هم‌زمان از رنگ قرمز می‌تواند نقطه‌ی کانونی خوش‌منظره‌ای را مقابل چشم رقم بزند.

کابینت آشپزخانه

طیف‌های قهوه‌ای پررنگ

قهوه‌ای ازجمله رنگ‌های خاکی و یادآور محل رویش خوراکی‌ها در دل زمین است. این رنگ برای کسانی که علاقه‌ به رنگ‌های خنثی ندارند، می‌تواند علی‌رغم خنثی‌ بودن انتخاب مطمئنی باشد. رنگ‌های زیادی را می‌توانید با قهوه‌ای ترکیب کنید. اگر تابه‌حال از قهوه‌ای بیزار بوده‌اید و اکنون میل دارید که این رنگ را به آشپزخانه‌ بیاورید، شاید بد نباشد که از یک قهوه‌ای تیره استفاده کنید.

 

رنگ

سراسر سفید

سراسر سفید یعنی کابینت‌ها، دیوارها، سقف، پیشخوان و هر چیز دیگری که در آشپزخانه پیداست، همه سفید باشند. کابینت‌های سفید اِم‌دی‌اِف ترموفیل می‌توانند ظاهر خیلی خوبی به آشپزخانه ببخشند. اگر می‌خواهید آشپزخانه ظاهر مدرن‌تری به‌خود بگیرد، از صندلی‌های اپن سفید، ساعت دیواری سفید و چند وسیله‌ی سفید روی کابینت‌ها استفاده کنید.

انتخاب رنگ

طیف‌های زرد ملایم

زرد روشن در آشپزخانه رنگ برنده‌ است. این رنگ را نه‌تنها اغلب سلیقه‌ها می‌پسندند، بلکه مکمل بیشتر انواع کابینت‌های چوبی است. رنگ‌های طیف زرد درست مثل طیف‌های سفید حداکثر نور محیط را بازتاب می‌دهند و برای خیلی‌ها حس بیمارستانی رنگ سفید را ندارند. طیف‌های پررنگ‌تر زرد در صورتی‌ که با کمی مشکی ترکیب شوند، حس‌وحال آشپزخانه‌های سنتی و کلاسیک را القا خواهند کرد و درعین‌حال توناژ قوی خود را نیز حفظ می‌کنند.

آشپزخانه

طیف‌های آبی

آبی معمولا رنگ چندان مناسبی برای آشپزخانه نیست، زیرا گفته می‌شود که رنگ آبی به تحریک و افزایش اشتها کمکی نمی‌کند. با‌این‌حال استفاده‌ی محدود از طیف درست این رنگ در آشپزخانه‌های کوچک می‌تواند فضای مطبوع و دل‌نشینی را برای آبی‌دوستان رقم بزند. پس اگر از این رنگ در حد جسته‌گریخته یا به‌عنوان یک رنگ تأکیدی استفاده شود، می‌تواند رنگ قابل قبولی برای آشپزخانه باشد.

رنگ آشپزخانه

 

پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر نوشتار “انتخاب لوستر مناسب برای آشپزخانه” را بخوانید.



:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
دکوراسیون و نورپردازی داخلی منزل یکی از اصول مهم در زیباسازی است که در این میان راهروها جزو مناطق فراموش شده‌اند.
نورپردازی مناسب راهرو

لوستر مناسب راهرو

راهروها در واقع تونل‌های ورودی خانه‌اند که یا در امتداد درب ورودی قرار دارند یا در دیگر بخش‌های خانه به عنوان تقسیم کننده اتاق‌خواب‌ها و دیگر بخش‌های خانه ایفای نقش می‌کنند. در هر صورتی که باشد نمی‌توان تزیین راهرو ورودی منزل را نادیده گرفت و به سبب باریک بودن از خیر دکوراسیون آنها گذشت. نورپردازی و انتخاب لوستر و چراغ‌های متناسب با فضای راهرو می‌تواند از شدت کشیدگی و فضای تنگی که بر راهرو حاکم است بکاهد. در این نوشتار از مجله دلتا روش‌های نورپردازی راهرو را بررسی خواهیم کرد، با ما همراه باشید.

نورپردازی راهرو

برای نورپردازی مناسب راهرو خانه از دو گزینه می‌توانید استفاده کنید، اول لوسترهای آویز یا سقفی است و بعد نوبت به دیوارکوب‌ها می‌رسد. اگر راهرو منزل باریک و سقف بلندی داشته باشد چراغ و لوسترهای آویز می‌توانند نمایی شیک و پر نور به دکوراسیون هال ورودی خانه بدهند. بهتر است مدل لوستری که برای راهرو انتخاب می‌کنید هماهنگ و تا حدی شبیه به روشنایی سالن پذیرایی و نشیمن باشد تا هارمونی نورپردازی خانه در این دو بخش رعایت شود. مثلا اگر در سالن لوستر کریستالی نصب کرده‌اید می‌توانید یک مدل ساده‌تر و کوچک‌تر از این مدل لوستر را برای نورپردازی و تزیین راهرو انتخاب کنید.

نورپردازی راهرو ورودی

اگر ارتفاع سقف راهرو منزل، اجازه نصب لوستر و چراغهای آویز را نمی‌دهد. آن وقت باید به سراغ پایه‌های هالوژنی رفت که روی سقف نصب می‌شوند. معمولا روی این پایه‌ها بسته به مدلی که دارند میتوان از سه تا هشت چراغ هالوژنی نصب کرد و امکان تغییر زاویه نوردهی چراغ‌ها وجود دارد. حالت فانتزی و تجملاتی که در لوسترهای آویز وجود دارد روی پایه‌های هالوژنی دیده نمی‌شود و در واقع این چراغ‌های ساده به شیک‌ترین شکل ممکن، تزیین راهرو خانه را بر عهده می‌گیرند.

نورپردازی

گزینه آخری که می‌توان برای دکوراسیون و نورپردازی مناسب راهرو منزل در نظر گرفت چراغهای دیوارکوب است. این مدل چراغ‌ها به دلیل زاویه نصبی که دارند معمولا تابش نور لایت و ملایم‌تری نسبت به لوسترهای سقفی دارند. کسانی که مایلند دکوراسیون راهرو خانه، شاعرانه و رمانتیک به نظر بیاید می‌توانند از این مدل نورپردازی بهره ببرند. بعضی افراد، کشیدگی دیوار کریدور را با کمک تابلوهای تزیینی به یک گالری کوچک تبدیل می‌کنند. در این مواقع نورپردازی با دیوارکوب‌ها در کنار تابلوهای دیواری می‌تواند پیام‌آور خوش‌سلیقگی صاحب‌خانه باشد.

نورپردازی راهرو

پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر نوشتار “کاغذ دیواری مناسب راهرو” را بخوانید.



:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
بسیاری بر این تصورند که دکوراسیون داخلی مدرن جای اکسسوری‌های نوستالژیک نیست.
دکوراتیوهای نوستالژیک

وسیله قدیمی و نوستالژیک

گذشت زمان نه‌تنها چیزی از ارزش وسایل قدیمی کم نکرده، بلکه آنها را به اشیای ارزشمندی تبدیل کرده است؛ به‌طوری‌که برخی مجموعه‌داران اشیای آنتیک حاضرند پول خوبی در قبال این وسایل بپردازند. در این نوشتار از مجله دلتا فهرستی از دکوراتیوهای نوستالژیک ارزشمند را معرفی خواهیم کرد.

ماشین‌ تایپ

مدت‌هاست که با ظهور رایانه، پرینتر و انواع ‌و اقسام صفحه‌کلیدها، استفاده از ماشین‌های تایپ پرسروصدای قدیمی منسوخ شده است. هرچه تاریخ ساخت این ماشین‌ها قدیمی‌تر باشد، ارزش مادی آنها بیشتر است. اگر یکی از این ماشین‌های تایپ قدیمی را در خانه دارید، قدر آن را بدانید.

دکوری های قدیمی

تلفن

تلفن‌ قدیمی از جمله دکوراتیوهای نوستالژیک است که در بسیاری از خانه‌ها پیدا می‌شوند. برخی مدل‌های کمیاب تلفن‌های قدیمی بسیار گران‌قیمت‌اند.

وسیله نوستالژیک

گرامافون و صفحه وینیل

گوش‌دادن آهنگ‌های ضبط‌شده بر صفحه گرامافون‌های قدیمی بسیار دل‌نشین است. گرامافون جزو وسیله‌های قدیمی و قیمتی‌ است که امروزه به‌عنوان وسایل تزیینی در برخی منازل دیده می شوند. صفحه‌های وینیل و آهنگ‌های قدیمی ضبط‌شده روی این صفحه‌ها نیز دست‌کمی از خود دستگاه گرامافون ندارند و بسیار ارزشمندند.

 

نوستالژیک

قاشق‌ چنگال‌های نقره

قاشق‌ چنگال‌های نقره در زمان خود هم ارزشمند بودند و معمولا در مراسم خاص استفاده می‌شدند. بی‌شک گذر زمان و جنس خاص این قاشق‌ چنگال‌ها ارزش آنها را چندبرابر کرده است. امروزه قاشق‌ چنگال‌های نقره‌ قدیمی قیمت زیادی دارند.

دکوراتیوهای نوستالژیک

ظروف چینی

کاسه‌بشقاب‌های آنتیک، قوری‌های چینی قدیمی، سرویس‌های پذیرایی، گلدان‌های خوش‌نقش‌ و نگار و فنجان‌نعلبکی‌های طلاکاری‌شده جزو وسایلی‌اند که هرچه قدیمی‌تر باشند، ارزش بیشتری دارند.

دکوراتیوهای نوستالژی

چمدان‌‌ها و صندوق‌های قدیمی

بسیاری از کلکسیون دارهای لوازم آنتیک علاقه بسیاری به جمع‌آوری چمدان‌‌های قدیمی دارند. صندوقچه‌ها، جعبه‌های جواهرات، صندوق‌های چوبی و فلزکاری‌‌شده و چمدان‌های رنگی قدیمی اگر خیلی کهنه و زوار دررفته نشده باشند، باارزش‌اند.

وسایل دکوری قدیمی

کتاب‌

کتاب‌های خطی و نسخه‌های اول برخی کتاب‌ها از لحاظ مادی بسیار ارزشمند است و بسته به موضوع و عنوان کتاب، کلکسیون دارها حاضرند قیمت‌ زیادی برای داشتن آنها بپردازند.

وسایل بازی

وسایل بازی ازقبیل مهره‌های خراطی‌شده و صفحات چوبی یا چرمی شطرنج، صفحه منچ، قطارهای اسباب‌‌بازی و تخته‌نردهای منبت‌کاری‌شده قدیمی از وسیله‌هایی است که اگر در وضعیت خوبی نگهداری شده باشند، گاهی چند میلیون قیمت دارند.

دکوری قدیمی

شیشه‌های عطر

شاید با گذشت زمان، عطرهای قدیمی بو و کیفیت خود را از دست بدهند؛ اما شیشه‌های برخی از عطرها باارزش‌تر می‌شوند. نگهداری و جمع‌آوری شیشه‌های عطر یکی از سرگرمی‌های کلکسیونرها است. این افراد برای اضافه‌کردن شیشه‌ عطرهای قدیمی و کمیاب به مجموعه خود، پول خوبی می‌پردازند.

رادیو و ضبط‌صوت‌

رادیوها و دستگاه‌های ضبط‌صوت قدیمی، بسته به نوع و تاریخ ساخت، ممکن است ارزش مادی زیادی داشته باشند.

نوستالژی

دوربین‌ عکاسی

با ظهور موبایل‌های هوشمند، مردم کمتر به‌سراغ خرید دوربین‌های عکاسی می‌روند؛ اما دوربین‌های عکاسی دستی یا پایه‌دار قدیمی از وسایل نوستالژیکی‌ است که بعد از گذشت سال‌ها هنوز هم خریدار دارند. دوربین‌های عکاسی قدیمی ساخت شرکت‌های مشهور معمولا گران‌قیمت‌اند.

چراغ‌

چراغ‌های لاله، شمعدان، پریموس، گردسوز، پیه‌سوز و خوراک‌پزی و فانوس‌ها و زنبوری‌های قدیمی طرف‌داران خاص خود را در میان علاقه‌مندان اشیای آنتیک دارند. امروزه می‌توانید مدل‌های کمیاب، خاص و زیبای این وسایل را به قیمت‌ زیاد بفروشید.

دکوری

اتو

اتوهای زغالی و حتی برخی مدل‌های قدیمی اتوهای برقی نمونه‌ای دیگر از اشیای نوستالژیک باارزشند. اگر یکی از این اتوهای قدیمی را در خانه دارید، می‌توانید آن را به کلکسیون دارهای اتو بفروشید یا از آن به‌عنوان دکور روی میز ‌خاطره‌های خانه‌ استفاده کنید.

سماور

سماورهای برنجی و زغالی قدیمی برای بسیاری از ما یادآور صفا و صمیمیت خانه مادربزرگ است و خاطرات دوران کودکی را در ذهن زنده می‌کنند. این دکوراتیوهای نوستالژیک و زیبا باتوجه ‌به سال ساخت، جنس و شکل ظاهری قیمت‌گذاری می‌شوند. برخی مدل‌های کمیاب و خاص سماورهای قدیمی بسیار گران‌قیمت‌اند.

دکور قدیمی

آلات موسیقی

پیانو، تار، سازهای دهنی و محلی و سایر آلات قدیمی موسیقی بسته به قدمت و مرغوبیت آنها ارزش زیادی دارند.

روزنامه‌ها و مجلات قدیمی

برخی از نسخه‌های کم‌تکرار مجلات مشهور ممکن است ارزش نسبتا زیادی ازنظر کلکسیون‌دارها داشته باشند. محتوا و تاریخ انتشار این مجلات روی قیمت آنها تأثیر می‌گذارد.

ساعت‌

ساعت‌های مچی، جیبی، دیواری و رومیزی قدیمی از دیگر وسایل نوستالژیک و باارزشند. برخی از این ساعت‌ها بسته به شرکت سازنده، قدمت، جنس و اندازه آنها ممکن است صدها میلیون قیمت داشته باشند.

دکوراتیو

مجسمه

مجسمه‌های قدیمی نیز جزو دکوراتیوهای زیبایی‌اند که گاهی ارزش فراوانی دارند. طرح، هنرمند سازنده، جنس و قدمت مجسمه در قیمت آن تأثیرگذارند.

فرش

قالیچه، فرش‌ و تابلوفرش‌های دست‌باف به‌خودی‌خود گران‌بهاست. گذشت زمان ارزش و قیمت بسیاری از فرش‌ها را چندین برابر می‌کند. طرح‌های کمیاب فرش‌های قدیمی اگر خیلی مندرس و رنگ‌ورورفته نباشند، مشتریان فراوانی دارند.

تابلوهای نقاشی

تابلوهای نقاشی به‌خودی‌خود و به‌عنوان آثار هنری ارزشمندند. معمولا با گذشت زمان ارزش این آثار چندین برابر می‌شود. برخی از این دکوراتیوهای نوستالژیک که اثر هنرمندان مشهوری‌اند، شاهکار هنری‌ به شمار می‌روند و شاید میلیاردها تومان ارزش داشته باشند.

وسایل چوبی

برخی از وسایل چوبی قدیمی مثل صندلی‌، کمد لباس، ویترین وسایل دکوری، قاب‌آینه، کنسول، گنجه کشودار، در و پنجره‌ بسیار ارزشمندند. جنس مواد ب‍ه‌کاررفته در ساخت این وسایل و طرح و نقش روی آنها در قیمت این وسایل تأثیرگذارند.

چرخ‌خیاطی

چرخ‌خیاطی‌های خوش‌رنگ‌ و لعاب قدیمی اگر ساخت برندهای مشهور باشند، بسیار گران‌اند. اگر یکی از این چرخ‌های دستی یا پدالی قدیمی را در انبار دارید، ممکن است بتوانید آن را به قیمت زیادی بفروشید.

دکوری نوستالژی

پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر نوشتار “دیوارکوب تزیینی برای زیبایی دیوارها” را بخوانید.



:: بازدید از این مطلب : 249
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
استفاده از اکسنت وال یکی از راهکارهای مؤثر و عالی برای عوض‌کردن حال‌وهوای اتاق یا خانه، بدون صرف وقت و هزینه‌های آن‌چنانی است.
اکسنت وال در طراحی داخلی

 استفاده از اکسنت وال در طراحی داخلی

برخی از افراد فکر می‌کنند که هنگام ورود به هر اتاقی، دیواری که پیش از بقیه جلوی چشم قرار می‌گیرد، بهترین انتخاب برای تبدیل‌شدن به دیوار شاخص است؛ اما این طرز فکر اشتباه است و کارکردن اکسنت وال در جای اشتباه، فضایی عجیب‌ و غریب یا گیج‌ و گنگ به طراحی داخلی خانه خواهد داد. در ادامه این نوشتار از مجله دلتا از بایدها و نبایدهای استفاده از اکسنت وال در دکوراسیون داخلی خواهیم گفت تا با کسب اطلاعات بیشتر درباره قواعد و اصول کار، بهترین انتخاب را انجام دهید.

استفاده از رنگ‌های برجسته یا رنگ‌هایی که زیاد جلب‌توجه می‌کنند

اگر اکسنت وال را انتخاب می‌کنید، نباید در استفاده از رنگ‌های برجسته یا آنهایی که خیلی جلب‌توجه می‌کنند بترسید. تنها نکته این است که رنگ مورد استفاده شما باید در هماهنگی کامل با رنگ و دکوراسیون سایر دیوارها و قسمت‌های اتاق باشد. تا زمانی که این قاعده را رعایت کنید، از هر رنگی می‌توانید استفاده کنید.

 

اکسنت وال

استفاده از طرح‌های خاص برای رنگ‌آمیزی اکسنت وال

باید گاهی به تفکر خارج از چهارچوب و روش‌های نو و مبتکرانه روی بیاورید تا نتیجه کار به آنچه می‌خواهید نزدیک‌تر شود و واقعا دیوار شاخص به چشم بیاید. به‌عنوان‌مثال، هنگام انتخاب رنگ و طرح مناسب برای اکسنت وال، بد نیست روش‌ها و رنگ‌های رایج و پراستفاده را کنار بگذارید و ذهنیت‌ را به‌سمت طرح‌هایی ببرید که کمتر به کار گرفته می‌شوند؛ مثلا راه‌راه‌کردن دیوار شاخص برای طراحی داخلی اتاق، شاید ایده بدی نباشد یا مثلا رنگ‌کردن برخی قسمت‌های دیوار با رنگ‌های متالیک. چنین کارهای خلاقانه‌ای اگر با سلیقه صورت بگیرند، نقش مؤثری در کسب نتیجه دلخواه خواهند داشت.

اکسنت وال در طراحی داخلی

استفاده از روش‌های دیگر برای برجسته‌کردن دیوار شاخص

برجسته‌کردن دیوار شاخص، صرفا با رنگ‌آمیزی آن صورت نمی‌گیرد؛ مثلا می‌توانید به‌جای رنگ‌آمیزی، دیوار را کاشی یا سنگ‌کاری کنید. استفاده از قفسه‌ها با طرح‌ها و رنگ‌های متنوع روی دیوار می‌تواند راهکار دیگری برای تبدیل‌کردن آن به اکسنت وال باشد. راهکار دیگر این است که به‌جای رنگ‌آمیزی، با نصب تابلوهای نقاشی یا تابلوهای عکس، دیوار را از سایر قسمت‌ها و دیوارهای اتاق متفاوت کنید.

دیوار کانونی

استفاده از اکسنت وال در اتاقی با دیوارهایی به رنگ‌های خنثی

باید بر تصمیم‌ استفاده از اکسنت وال پایبند باشید، حتی اگر اتاق را با رنگ‌های خنثی رنگ‌آمیزی کرده‌اید. دیوارهای شاخص حتی در چنین اتاق‌هایی هم کاربرد دارند و قابل‌اجرا است. در طراحی داخلی، معمولا وقتی صحبت از اکسنت وال می‌شود، رنگ‌هایی مثل قرمز یا آبی روشن در ذهنمان تداعی می‌شوند؛ اما وقتی رنگ‌آمیزی اتاق به رنگ‌های خنثی باشد، رنگی مثل قهوه‌ای تیره هم می‌تواند انتخابی ایده‌آل برای دیوار شاخص باشد.

تعیین دیوار یکپارچه برای اکسنت وال

نباید دیواری را به‌عنوان اکسنت وال انتخاب کنید که در یا پنجره دارد. اگر دیوار مورد نظر در یا پنجره داشته باشد، نه‌تنها با جلوه‌ای زیبا از سایر قسمت‌های اتاق متمایز نمی‌شود، بلکه طراحی داخلی اتاق شما فضایی گنگ و مبهم پیدا می‌کند. علت‌های مختلفی باعث این مسئله می‌شوند؛ مثلا نور واردشده از پنجره‌ها باعث می‌شود رنگ دیوار شاخص تیره‌تر جلوه کند و طراحی داخلی، حداقل در بخشی از روز، متفاوت از آن چیزی باشد که در ابتدا در ذهن داشته‌اید.

دیوار شاخص

استفاده بهینه از نقاط و قسمت‌های مرکزی و کانونی در اتاق

باید گاهی تمرکز را روی قسمت‌هایی از اتاق بگذارید که بیشتر به چشم می‌آیند و جلوه می‌کنند. می‌توانید از ویژگی این قسمت‌ها برای درست ‌کردن اکسنت وال بهره بگیرید؛ مثلا اگر در اتاقتان روی یکی از دیوارها شومینه دیواری نصب شده است، دیگر برای انتخاب دیوار مناسب گیج نمی‌شوید و مدام انتخاب‌های مختلف‌ را بررسی نمی‌کنید. شما می‌توانید همین دیواری را که شومینه دارد و بیشتر به چشم می‌آید، به‌طور متفاوتی از سایر قسمت‌ها رنگ‌آمیزی و آن را به اکسنت وال تبدیل کنید.

دیوار شاخص

نقاط و قسمت‌های کانونی یا مرکزی دیگری هم وجود دارند که گزینه‌هایی ایده‌آل برای تبدیل‌شدن به دیوار شاخص‌اند:

  • دیواری که تاج تخت‌خواب، پشت به آن قرار می‌گیرد.
  • دیواری که یکی از وسایل مهم اتاق (مثلا کاناپه یا چیزی شبیه به آن) مقابل آن قرار گرفته است.
  • دیواری که روی آن تابلوی نقاشی، یا وسیله تزیینی دیگری خودنمایی می‌کند.

توصیه‌هایی درباره رنگ‌آمیزی اکسنت وال

بهتر است این نکات را هنگام رنگ‌آمیزی اکسنت وال در ذهن داشته باشید و به آنها توجه کنید.

۱. انتخاب رنگی تیره برای دیوار شاخص

بهترین نتیجه زمانی به دست می‌آید که برای دیوار شاخص، از رنگی تیره‌تر (در مقایسه با رنگ سایر دیوارها) استفاده کنید. البته برعکس این ترکیب هم امکان‌پذیر است: سایر دیوارها تیره‌تر باشند و دیوار شاخص روشن‌تر؛ اما این کار کمی دشوارتر است و معمولا فقط طراحان داخلی‌ باتجربه و متخصص از پس انجام آن برمی‌آیند.

اکسنت وال

۲. حفظ هماهنگی رنگ اکسنت وال با سایر قسمت‌ها

بهترین کاری که می‌توانید برای حفظ این هماهنگی انجام دهید، آن است که رنگ یکی از وسایل تزیینی یا چیز دیگری در اتاق (مثلا بالش‌های کوچک روی تخت) را برای اکسنت وال انتخاب کنید؛ اما از انتخاب رنگ قسمت‌های غالب (مثلا پرده‌ها یا اثاثیه بزرگ و جاگیر) برای اکسنت وال خودداری کنید؛ چون با این کار تمایز و تفاوت موردنظر حاصل نمی‌شود و فضای داخلی اتاق، بیش از حد یکدست می‌شود.

اکسنت وال

۳. حفظ هماهنگی رنگ اکسنت وال با وسایل تزیینی و تابلوهای نصب‌شده بر آن

اگر رنگ آنچه روی دیوار شاخص نصب می‌کنید، خیلی شبیه به رنگ خود دیوار باشد، فضای داخلی جلوه چندان جالبی پیدا نخواهد کرد. رنگ وسایل و تابلوهای وصل‌شده روی دیوار شاخص باید در تضاد با رنگ دیوار باشند تا به چشم بیایند. تنها نکته این است که این تضاد را باید با سلیقه و خلاقیت به وجود آورید.

اکسنت وال در طراحی داخلی

پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر نوشتار “دیوارکوب تزیینی برای زیبایی دیوارها” را بخوانید.



:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
میزان نور موجود در هر فضایی روی بینایی، روحیه و هیجانات افراد و ساعات بیولوژیک بدن تاثیرگذار است.
نورپردازی سالن پذیرایی

نورپردازی پذیرایی

نورپردازی یکی از مهم‌ترین ارکان در طراحی دکوراسیون‌ پذیرایی است. بنابراین اگر نورپردازی در سالن پذیرایی به درستی انجام شود همه اجزای دکوراسیون به چشم می‌آیند و فضای پذیرایی زیباتر به نظر می‌رسد. در این نوشتار از مجله دلتا ایده‌هایی برای طراحی نورپردازی پذیرایی را بیان خواهیم کرد.

نورپردازی سالن پذیرایی

نکاتی برای طراحی نورپردازی پذیرایی

اگر به دکوراسیون سالن پذیرایی خود اهمیت می‌دهید و تمایل دارید رنگ و طرح وسایل در دکوراسیون پذیرایی جلب توجه کند، بهتر است در طراحی نورپردازی پذیرایی دقت لازم را به خرج دهید تا به کمک نور فضای پذیرایی جلوه زیباتری پیدا کند.
توجه داشته باشید که برای طراحی نورپردازی در سالن‌پذیرایی باید منابع نور متعدد در سطوح مختلف وجود داشته باشد تا نورپردازی دلپذیرتر به نظر برسد. اغلب افراد تصور می‌کنند که سالن‌پذیرایی باید کاملا روشن باشد در صورتی که این تصور نادرست است و نور زیاد باعث‌ می‌شود تا در سالن‌پذیرایی احساس راحتی و آرامش نداشته باشید.

نورپردازی
بهتر است کانون تمرکز نور در سالن‌پذیرایی روی میز پذیرایی در نظر گرفته شود تا توجه مهمان‌ها به مرکز اتاق‌پذیرایی جلب شود. مناسب‌ترین منبع نور برای میز پذیرایی لوسترهای کلاسیک پر زرق و برق اند و می‌توانید این مدل لوسترها را در بالای میز پذیرایی نصب کنید. از لامپ‌های قوی برای این مدل لوسترها استفاده نکنید زیرا شدت نور آزاردهنده می‌شود و جذابیت لوستر نیز کمتر به نظر می‌رسد. در سالن‌های پذیرایی بزرگ اغلب از چند لوستر با نور کمتر برای طراحی نورپردازی مناسب و کاربردی استفاده می‌شود.

سالن پذیرایی

در سایر قسمت‌های سالن‌پذیرایی بهتر است از نورپردازی غیرمستقیم استفاده کنید. نصب دیوارکوب‌هایی که نور را به سمت سقف پذیرایی می‌تابانند می‌تواند ایده مناسبی برای نورپردازی غیرمستقیم باشد. همچنین شما می‌توانید برای این مدل نورپردازی از آباژورهایی که پوشش‌های مات دارند استفاده کنید. چراغ‌های باتری‌دار که در میان ظرف‌های چینی و سنگ‌های تزیینی نیز کار گذاشته شده‌اند می‌توانند ایده مناسبی برای ایجاد نورپردازی غیرمستقیم باشند.

نورپردازی سالن پذیرایی
اگر در فضای سالن‌پذیرایی بوفه وجود دارد می‌توانید لامپ‌های هالوژنی با نور ملایم را درون بوفه قرار دهید و از نور این لامپ‌ها به عنوان نورپردازی غیرمستقیم استفاده کنید.
یکی دیگر از ایده‌های جالب برای طراحی نورپردازی پذیرایی روشنایی دور تا دور سقف کاذب است توجه داشته باشید که نورپردازی در سقف می‌تواند نشان‌دهنده جزئیات بیشتر کار معمار باشد.

پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر نوشتار “انواع لوستر، کدام مناسب منزل شماست؟” را بخوانید.



:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
شاید همه این گونه فکر کنیم که فقط می‌توانیم یکی از آن‌ها را انتخاب نماییم یا تنها یکی از دیوارها را متفاوت از دیگران باقی بگذاریم.
ترکیب رنگ و کاغذدیواری

ترکیب رنگ و کاغذدیواری

در این نوشتار از مجله دلتا قصد داریم روش‌هایی که طراحان‌داخلی برای ترکیب رنگ و کاغذدیواری در منازل را استفاده می‌کنند معرفی کنیم تا با این نوع دکوراسیون بیشتر آشنا شوید. سپس نکات مربوط به انتخاب رنگ و طرح آن‌ها را می‌گوییم تا بتوانید به صورت صحیح و اصولی در خانه اجرایش کنید.

ترکیب رنگ و کاغذدیواری

روش‌هایی برای ترکیب رنگ و کاغذ دیواری

توجه داشته باشید برای ترکیب رنگ و کاغذدیواری در بخش‌های مختلف منزل، روش‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه پرکاربردترین آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

  • ترکیب رنگ و کاغذدیواری در اتاق خواب

در این روش باید دیوار پشت تاج‌تخت را به عنوان دیوار تاکیدی کاغذدیواری کنید و دیگر دیوارها را با رنگ ملایم و ترجیحا خنثی نقاشی کنید. اما راه خلاقانه دیگر برای ترکیب رنگ و کاغذدیواری، کاغذ کردن سطح داخلی بخش‌های قاب‌بندی شده دیوار اتاق‌خواب است. بنابراین اگر دیوارهای اتاق قاب‌بندی شده است، از این روش می‌توانید استفاده کنید.

ترکیب رنگ و کاغذدیواری

همچنین اتاق خواب‌هایی که دیوارشان توسط داکت‌های سیم برق و یا گچ بری به دو قسمت تقسیم شده‌اند، برای به کاربردن همزمان کاغذ دیواری و رنگ بسیار مناسب‌اند که می‌توانید در آن‌ها، یک قسمت را نقاشی و قسمت دیگر را کاغذ کنید.

کاغذدیواری

  • ترکیب رنگ و کاغذدیواری در پذیرایی و نشیمن

مانند اتاق‌خواب، کاغذدیواری کردن یک دیوار و نقاشی باقی دیوارها در پذیرایی و نشیمن خانه، بسیار پرکاربرد است. می‌توانید در این روش، تنها دیوار بالای شومینه، دیوار پشت بزرگ‌ترین مبل، دیوار پشت تلویزیون یا دیواری را که تابلوهای هنری روی آن قرار دارد  کاغذ و دیوارهای دیگر را نقاشی کنید. همچنین دیوارهای قاب‌بندی شده یا دیوارهایی که به دو قسمت تقسیم شده‌اند، گزینه مناسبی برای استفاده همزمان رنگ و کاغذدیواری در پذیرایی و نشیمن است.

کاغذدیواری

  • استفاده از کاغذدیواری و رنگ در راهرو و راه‌پله‌های خانه

راه پله و راهرو، بخش‌های دیگری از خانه هستند که می‌توان در آن‌ها از رنگ و کاغذدیواری استفاده کرد. برای این کار می‌توانید یکی از دیوارها را کاغذ و دیوار دیگر را نقاشی کنید. همچنین همان‌طور که در موردهای قبلی گفته‌ایم، اگر دیوارهای راهرو خانه دارای دوبخش است، می‌توانید یک بخش آن را رنگ و بخش دیگر را کاغذدیواری کنید.

کاغذدیواری

رنگ کاغذدیواری و دیوارها 

اگر بعد از خواندن موارد بالا تصمیم گرفتید که از ترکیب رنگ و کاغذدیواری در یکی از بخش‌های منزل استفاده کنید، باید نکاتی را در مورد انتخاب رنگ آن‌ها بدانید که در ادامه آن‌ها را توضیح داده‌ایم:

  • ترکیب رنگ و کاغذدیواری با انتخاب رنگ مشابه

یکی از گزینه‌هایی که برای انتخاب رنگ نقاشی دیوار و کاغذدیواری وجود دارد، انتخاب رنگ مشابه است که فضایی منسجم و هماهنگ ایجاد می‌کند. اما توجه داشته باشید، در این حالت بهتر است که سراغ رنگ‌های جسورانه و تیره نروید، چرا که نقاشی و کاغذدیواری تمام دیوارها به این نوع رنگ‌ها، فضای دلگیر و خسته‌کننده‌ای به وجود می‌آورد و بعد از مدت کوتاهی دل را می‌زند. اگر هم اکنون دیوارها نقاشی شده‌اند، برای صرفه جویی در هزینه می‌توانید کاغذدیواری را بخرید که رنگ زمینه آن، مانند رنگ دیوارها باشد.

ترکیب رنگ و کاغذدیواری

  • ترکیب رنگ و کاغذدیواری با انتخاب رنگ متفاوت

اما ترکیب رنگ و کاغذدیواری تنها به رنگ مشابه محدود نمی‌شود و می‌توانید رنگ‌های متفاوتی را برای آن‌ها در نظر بگیرید که جذابیت و زیبایی بیشتری نسبت به مورد قبلی دارد. توجه داشته باشید که در این روش، رنگ دیوارها بهتر است ساده، ملایم و روشن باشند و در مقابل از رنگ‌های زیبا و جسورانه برای کاغذدیواری استفاده کنید تا طرح و نقش کاغذدیواری به خوبی جلوه کند. اگر رنگ دیوارها سفید است تنها کافی است که یکی از دیوارها را با کاغذ دیواری زیبا و رنگارنگ دکور کنید.

ترکیب رنگ و کاغذدیواری

چگونه در این روش، طرح کاغذ دیواری را انتخاب کنیم؟

شکل و طرح الگو کاغذدیواری را بر اساس سلیقه و جلوه‌ای که قصد دارید در فضای داخلی به وجود آورید، انتخاب کنید. اما توجه داشته باشید اگر می‌خواهید بین عناصر دکوراسیون ارتباط و هماهنگی وجود داشته باشد، می‌توانید طرح کاغذدیواری را به صورتی انتخاب کنید که به رنگ یکی از وسایل دکوری شباهت داشته باشد.

طرح و الگوهای بزرگ کاغذدیواری، فضای داخلی را کوچک و طرح و الگوهای ظریف و کوچک، فضای‌داخلی را دلباز و بزرگ‌تر از آن چه که هست نشان خواهد داد.

پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر نوشتار “کاغذ دیواری سقفی ، ایده‌ای برای دیوار پنجم خانه!” را بخوانید.



:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
خیلی از شما دوست دارید کاری کنید که فضا بزرگتر به نظر برسد. این خواسته غیر ممکن نیست بلکه با انتخاب کف‌پوش مناسب می‌توانید خانه را کوچک‌تر یا بزرگتر از آنچه که هست نشان دهید.
پارکت برای خانه‌های کوچک

نکات مربوط به انتخاب پارکت در خانه‌های کوچک

برای انتخاب پارکت برای خانه‌های کوچک، نیاز به دانستن اصول و نکاتی دارید تا بتوانید با رعایت آن‌ها، جلوه فضای داخلی را بزرگ و دلبازتر نشان دهید. بنابراین در این نوشتار از مجله دلتا در مورد رنگ، اندازه، نحوه نصب و مات یا براق بودن پارکت‌های چوبی که همگی بر کوچک یا بزرگ‌تر جلوه دادن اتاق تاثیر دارند، توضیحاتی ارائه داده‌ایم تا انتخاب اصولی و مناسبی برای کفپوش منزل داشته باشید.

پارکت

 

چه رنگ پارکتی برای خانه‌های کوچک مناسب است؟ 

همان‌طور که می‌دانید رنگ‌های روشن، نور بیشتری را نسبت به رنگ‌های تیره بازتاب می‌دهند و با توجه به این ویژگی، فضای داخلی را بزرگ و دلبازتر جلوه می‌دهند. با این تعریف خیلی از افراد تصور می‌کنند که پارکت چوبی روشن برای خانه‌های کوچک مناسب است.

اگر شما هم چنین تصوری دارید، باید بدانید که استفاده از پارکت‌های روشن، تاثیر زیادی بر بزرگ‌تر نشان دادن فضا ندارد. چرا که اگر اتاق را یک مکعب در نظر بگیریم، کف آن تنها یک وجه و سقف و دیوارها، پنج وجه دیگرِ مکعب را تشکیل می‌دهند. پس رنگ کفپوش تاثیر بسیار کمتری نسبت به رنگ دیوارها و سقف، بر کوچک یا بزرگ‌تر نشان دادن فضا دارد.

پارکت برای خانه‌های کوچک

البته اگر روی کف پارکت شده فرش پهن کنیم که سطح زیادی از آن را می‌پوشاند، اثر رنگ پارکت را باز هم کمتر می‌کند. پس در نتیجه، در انتخاب رنگ خودتان را محدود نکنید و با توجه به جلوه‌ای که می‌پسندید، پارکت روشن یا تیره را خریداری کنید. بهتر است که اگر رنگ فرش روشن است، پارکت تیره را انتخاب کنید و در مقابل اگر رنگ فرش تیره است، پارکت روشنی را بخرید. برای این که فضای خانه بزرگ به نظر برسد، تمام بخش‌های آن را به یک رنگ و طرح، پارکت کنید.

کفپوش

 

پارکت با چه اندازه‌ای برای خانه‌های کوچک مناسب است؟

یکی از نکاتی که طراحان داخلی برای دکوراسیون فضاهای کوچک به آن تاکید دارند، این است که تا حد امکان باید از ایجاد فضایی شلوغ دوری کنید. بنابراین برای اینکه درز بین پارکت‌ها، سطح کف خانه را بیش از حد شلوغ به چشم نیاورد، آن‌هایی که عرض خیلی کمی دارند (کمتر از ۷.۵ سانتیمتر) را انتخاب نکنید.

پارکت

 

در فضاهای کوچک، پارکت را چگونه نصب کنیم تا آن را بزرگ تر نشان دهد؟

باید بدانید که نحوه نصب پارکت‌ها نیز بر بزرگ‌تر نشان دادن فضای خانه بسیار تاثیر دارد. از این رو بهتر است که پارکت‌ها را به صورت مورب نصب کنید، زیرا در این حالت، درز بین پارکت‌ها خطوط طولانی‌تری را در سطح زمین ایجاد می‌کنند و این حس را انتقال می‌دهند که اتاق بزرگ و دلباز است. توجه داشته باشید که نصب مورب پارکت‌ها نسب به حالت‌های نصب دیگر، پِرتی و ضایعات بیشتری دارد. اگر سطح زیادی از کف خانه را فرش‌ها پوشش می‌دهند، نیازی نیست که بر نحوه نصب پارکت‌ها سخت گیری کنید.

پارکت

پارکت مات برای فضاهای کوچک مناسب است یا پارکت براق؟

نکته دیگری که در دکوراسیون خانه‌های کوچک باید رعایت کنید، این است که توجه افراد را به اندازه فضا جلب نکنید. پس برای این که سطح کوچک کف اتاق جلب نظر نکند، بهتر است که از پارکت‌های براق استفاده نکنید و نوع مات آن را خریداری کنید.

پارکت برای خانه‌های کوچک

 

پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر نوشتار “فرش سالن پذیرایی؛ کلیدی‌ترین عنصر خانه” را بخوانید.



:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
بعد از یک روز طولانی سخت و خسته کننده، بعد از رهایی از کارهای روزانه هیچ چیز به اندازه دراز کشیدن روی تخت‌خواب و آسودن در خواب دلپذیر شبانه، دلچسب نیست.
دکوراسیون اتاق‌خواب

دکوراسیون اتاق‌خواب برای داشتن خواب راحت شبانه

خواب راحت شبانه به عوامل متعددی وابسته است که یکی از عوامل تاثیر گذار بر آن، محیط و دکوراسیون اتاق‌خواب است. ما همیشه روی زیبایی و شیک بودن اتاق تمرکز می‌کنیم، در حالی که نکاتی را نیز باید برای سلامت روح و جسم در دکوراسیون در نظر بگیریم. در ادامه این نوشتار از مجله دلتا مواردی را شرح خواهیم داد تا با رعایت آن‌ها خواب راحت و لذت‌بخش‌تری داشته باشید.

دکوراسیون اتاق‌خواب

نکاتی برای داشتن خواب راحت شبانه در دکوراسیون اتاق‌خواب

همیشه ما روی دکوراسیون اتاق‌خواب و رنگ آن تمرکز کرده‌ایم، ولی آیا تا به حال به روش‌هایی فکر کرده‌اید که عادت‌های خوابیدن را بهبود بخشد؟ اگر با خواب شبانه خود به مشکل برخورده‌اید، اتاق‌خواب بهترین مکان است تا با ایجاد تغییراتی در آن، بتوانید خواب راحتی داشته باشید. از کوچک‌ترین تغییر مانند مرتب و تمیز کردن اتاق‌خواب تا تغییر بزرگی مانند عوض کردن رنگ دیوارها، می‌توانند کیفیت خواب را بهبود بخشند.

دکور اتاق‌خواب

رنگ مناسب برای دیوارهای اتاق خواب

اگر آماده یک تغییر بزرگ در اتاق هستید تا خواب بهتری در شب داشته باشید، پس رنگ دیوارها را عوض کنید. رنگ‌های درخشان ذهن انسان را به فکر کردن تحریک می‌کند، بنابراین گزینه مناسبی برای اتاق‌خواب نمی‌تواند باشد. در مقابل رنگ‌های سرد کم رنگ آرام‌بخش اند و به داشتن خواب راحت و آرام کمک می‌کنند.

دکور اتاق‌خواب

اتاق خوابتان را همیشه تمیز و مرتب نگهدارید

شاید باور نکنید که اتاق‌خواب تمیز و مرتب، کیفیت خواب را بهبود می‌بخشد. تمیز کردن اتاق‌خواب فقط باعث از بین رفتن گرد و خاک و کثیفی‌ها نمی‌شود، بلکه از حواس پرتی و عدم تمرکز جلوگیری می‌کند و اجازه می‌دهد که به آرامش برسید. مرتب و تمیز کردن اتاق را هر روز صبح، با مرتب کردن تخت شروع کنید. طبق مطالعات انجام شده توسط محققان، افرادی که ابتدای صبح تختشان را مرتب می‌کنند، نسبت به افرادی که این کار را انجام نمی‌دهند، خواب بهتری دارند. پس حتما زمانی را برای مرتب کردن تخت در ابتدای صبح در نظر بگیرید.

دکوراسیون اتاق‌خواب

از اسانس‌های مخصوص برای خواب آرام استفاده کنید

اگر به دنبال خواب بهتری هستید، اسانس و افشانه‌های مخصوص می‌تواند کمک کند. اسانس اسطوخودوس برای موارد زیادی کاربرد دارد ولی عمدتا به تاثیر آرام‌بخش آن برای خواب راحت شناخته می‌شود. شما می‌توانید قبل از خوابیدن آن را در هوا پخش یا به طور موضعی از آن استفاده کنید.

دکوراسیون اتاق‌خواب

از ملحفه‌های با کیفیت استفاده کنید

همان‌طور که تشک تخت روی کیفیت خواب اثر دارد، ملحفه نیز روی خوابیدن تاثیر‌گذار است. از ملحفه‌های ضخیم و خشن استفاده نکنید چون تاثیر منفی روی خواب خواهند داشت. ملحفه‌هایی با تراکم الیاف بالا و با قابلیت تنظیم دمای بدن را تهیه کنید، مانند ملحفه‌هایی از جنس بامبو و میکروفیبر که بسیار مناسب است.

اتاق‌خواب

اجازه ورود نور به اتاق‌خواب را در شب ندهید

تا به حال به این دقت کرده بودید که کوچکترین نوری در شب حواس انسان را به خود جلب می‌کند؟ بنابراین هنگام خواب منابع ایجاد نور در اتاق خواب را خاموش کنید و از پرده‌هایی از جنس پارچه بلک اوت استفاده کنید تا از ورود نور از خارج جلوگیری کند. در ضمن بهتر است که گوشی و یا تبلت خود را در زمان خوابیدن به اتاق خواب نبرید تا نور آبی آن‌ها در تاریکی، شما را آزرده نکند.

اتاق‌خواب

محیط اتاق خواب را خنک نگهدارید

دمای اتاق خواب شدیدا روی کیفیت خواب تاثیر می‌گذارد. دمای ایده‌آل برای خواب راحت بین ۱۵ تا ۲۰ درجه سانتی گراد است. علت آن هم این است که دمای بدن در هنگام خواب شروع به تغییر می‌کند و یک محیط خنک باعث خواب آرام می‌شود. همان طور خنک نگه داشتن اتاق در زمستان آسان است، در مقابل این کار در تابستان کار سختی است. از سالم بودن سیستم تهویه هوا اطمینان پیدا کنید و مطمئن شوید که توانایی این را دارد که به اندازه مناسب هوای خنک تولید کند. ممکن است که پنکه سقفی هم ایده مناسبی برای خنک نگه داشتن اتاق باشد.

دکوراسیون اتاق‌خواب

پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر “انواع پرده برای اتاق خواب” را بخوانید.



:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
فضای غذاخوری یکی از قسمت‌های مهم خانه است، فضایی که در آن وقت خود را با اعضای خانواده و اقوام می‌گذرانید.
دیوار اتاق غذاخوری

طراحی دیوار اتاق غذاخوری

دیوار اتاق غذاخوری فضایی از خانه است که امکان انجام کاری کاملا غیر منتظره می‌دهد. حتی کوچکترین اتاق غذاخوری می‌تواند کاغذ‌دیواری طرح‌دار و رنگ دیوار تیره داشته باشد. از آنجا که اتاق غذاخوری ۲۴ ساعت شبانه روز استفاده نمی‌شود، می‌توانید خلاقیت بیشتری با رنگ و دکوراسیون آن داشته باشید. در این نوشتار از مجله دلتا چند مورد ایده‌ برای دیوار اتاق غذاخوری رویایی را معرفی میکنیم.

فضای اتاق غذاخوری خود را با چوب بازیافتی گرم کنید

این یک چالش برای گرم کردن یک فضای غذاخوری باز و شخصیت دادن به یک اتاق ساده است. قطعات چوب بازیافتی از ترندهای حال حاضر هستند و می‌توانند با رنگ و بافت خود، نقطه کانونی یک فضای غذاخوری باشند.

ایده دیوار اتاق غذاخوری

کاغذ دیواری متالیک به اتاق غذاخوری خنثی جذابیت می‌دهد

اگر می‌خواهید اتاق غذاخوری را خنثی نگه دارید، بافت و طرح، راه جالب نگه داشتن آن است. کاغذ دیواری متالیک معاصر و الگوهای گرافیکی، اتاق را روشن کرده و لوازم روشنایی را برجسته می‌کنند. حتی خنثی‌ترین یا مینیمالیستی‌ترین اتاق هم از جذابیت آیتم‌های متالیک بهره می‌برند، تا زمانی که پالت رنگ خود را ساده نگه دارید.

اتاق غذاخوری

با پارچه به دیوار اتاق غذاخوری خود رنگ اضافه کنید

چه مستاجر باشید و چه وقت یک پروژه رنگ‌آمیزی را نداشته باشید، پرده‌ها می‌توانند رنگی که می‌خواهید را به شما ارائه دهند. پرده‌های چاپی یا طرح‌دار می‌توانند مقدار زیادی رنگ به اتاق غذاخوری شما اضافه کنند و به شما رنگ‌های خاص زیادی برای پالت دکوراسیون بدهند.

بهترین نکته برای استفاده از پرده برای دکور کردن یک دیوار، دست و دلباز بودن است – به معنی اضافه کردن یک مقدار اضافی به میله برای پر کردن سطح دیوار. اگر می‌خواهید از پرده‌ها به عنوان نقطه مرکزی اتاق غذاخوری خود استفاده کنید، میله پرده را با عرضی بیش‌تر از پنجره خود نصب کنید و فضای اضافی را با پرده اضافی پر کنید.

دیوار اتاق غذاخوری

دیوار اتاق غذاخوری را با طرح راه راه جذاب کنید

نوارهای افقی پررنگ می‌توانند یک فضای کوچک را بزرگ‌تر جلوه داده و تکنیک جزئیات معماری را ایجاد کنند. آثار هنری ساده و بزرگ در یک اتاق ناهارخوری راه راه بهتر به نظر می‌رسند- آثار هنری کوچک و شلوغ روی یک دیوار راه راه به چشم نمی‌آیند.

ایده دیوار اتاق غذاخوری

رنگ‌ها و طرح‌ها را ترکیب کنید

هنگام طراحی دکوراسیون در مورد ترکیب کردن الگوها و رنگ‌ها ترس نداشته باشید. شما برای اتاق‌های کم استفاده خانه خود گزینه‌های خلاقانه‌ای دارید، بنابراین در انتخاب‌های خود بی باکانه عمل کنید. اگر می‌خواهید الگوها را ترکیب کنید (مثل طرح راه راه و گلدار) اما نمی‌خواهید افراط کنید، یک پالت تک رنگ می‌تواند کمک کند.

اتاق غذاخوری

عکس دیواری، یک اتاق غذاخوری کوچک را دلباز می‌کند

یک عکس دیواری می‌تواند اتاق غذاخوری را طوری جلوه دهد که انگار بی‌انتهاست. یک تصویر ساحلی آرام به مهمانان یک منظره آرام‌بخش می‌دهد که در هنگام صرف شام از آن لذت ببرند. تصویر دیواری را به عنوان یک دیوار خاص در نظر گرفته و رنگها را برای پالت دکوراسیون خود به داخل آن بکشید.

اتاق غذاخوری

از به کار بردن رنگ‌های خاص نترسید

ما رنگ‌های خاص را دوست داریم و اتاق غذاخوری شما نقطه‌ای عالی برای نشان دادن آن‌هاست. مانند اتاق آرایش، می‌تواند رنگ مورد علاقه‌تان را به راحتی بپذیرد. اگر آماده نیستید همه دیوارها را نقاشی کنید، اجازه دهید جزئیات معماری اتاق غذاخوری، راهنمای شما باشند. لبه دیوار ، پنل‌ها و قالب‌بندی‌ها به راحتی، دیوار را برای رنگ آمیزی تقسیم‌بندی می‌کنند. اگر اتاق غذاخوری در حال حاضر دارای جزئیاتی است که دیوار را شامل دو رنگ می‌کند، اضافه کردن قالب بندی یا یک نوار ساده را برای جدا کردن دو رنگ در نظر داشته باشید.

دیوار اتاق غذاخوری

با سقف اتاق غذاخوری فضا را نمایشی کنید

می‌دانیم که اتاق‌های غذاخوری، دارای چهار دیوار هستند، اما آیا می‌دانستید که یک دیوار پنجم نیز برای دکوراسیون وجود دارد؟ سقف اتاق غذاخوری شما بخش مهمی از برنامه دکوراسیون است. یک لوستر، اغلب نقطه کانونی فضای غذاخوری است، که همه چشم‌ها را به سمت سقف خیره می‌کند. شما می‌توانید با اضافه کردن یک رنگ خاص، چوب بازیافتی یا حتی کاغذ‌دیواری از این دیوار اضافی استفاده کنید. سقف، بوم خالی شماست.

دیوار اتاق غذاخوری

پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر نوشتار “لوستر مناسب میز ناهارخوری” را بخوانید.



:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
آیا کارهای هر روز صبح شما با تلاش برای پوشیدن چند لباس متفاوت شروع می‌شود و سپس آن‌ها را روی تخت خوابتان می‌اندازید؟
چیدمان کمد لباس

به هم ریختگی کمد لباس

آیا وسایل درون کمد لباس شما بیشتر اوقات را به جای اینکه در کمد قرار بگیرد، در اتاق خوابتان پخش شده است؟ با استفاده از این نکات، قفسه لباس خود را به مسیر اصلی آن برگردانید. اگر در تلاش هستید تا کمد لباس خود را مرتب کنید، ما نکات و ترفندهایی برای ایجاد کمی نظم در چیدمان کمد لباس شما را در این نوشتار از مجله دلتا آورده‌ایم.

چیدمان کمد لباس

 

نصب یک قلاب در کمد لباس برای لباس‌های اضافی

از پرت کردن لباس خودداری کرده و شروع به آویز کردن لباس‌های اضافی خود کنید. یک قلاب را در پشت در کمد لباس خود قرار دهید و هنگام تعویض لباس‌هایی که نپسندیده‌اید، می‌توانید آن‌ها را که باعث جلب نظر شما نشده است،  آویزان کنید. به این ترتیب همه چیز را بدون چین و چروک نگه می‌دارید و می‌توانید وقتی زمان بیشتری پیدا کردید، آن‌ها را در جای خود و مرتب آویزان کنید.

چیدمان کمد

یک رخت آویز ایستاده را با یک کیسه مخصوص آویز لباس اضافه کنید

از چوب لباسی کمد برای آویزان کردن لباس‌هایی که مرتب می‌پوشید استفاده کنید، به خصوص چیزهایی مانند کت‌ که هر روز می‌پوشید یا شلوار جین مورد علاقه خود. هر چیزی که برای لباسشویی در نظر گرفته شده باشد، می‌تواند تا زمانی که نوبت به شستشوی آن برسد، در کیسه مخصوص آویز لباس ریخته شود.

چیدمان لباس

نحوه سر و کله زدن با انبوه جواهرات در کمد لباس

اگر جواهرات شما مکانی برای مرتب‌سازی مانند کمد لباس ندارند، در نهایت باعث به هم ریختگی کمد می‌شوند. برای رفع این مشکل درهم و برهمی دو گزینه ساده وجود دارد.

آویز کردن جواهرات مورد علاقه خود در پشت در کمد لباس، یک راه حل خوب برای زمانی است که کمد شما کوچک است. می‌توانید انواع گزینه‌ها را برای آویز کردن مرتب جواهرات پیدا کنید، اما اگر بودجه کافی دارید، چند قلاب یا حلقه کوچک این کار را به خوبی انجام می‌دهد.

چیدمان کمد لباس

با داشتن مقادیر زیادی جواهرات و لوازم جانبی کوچک، اغلب راحت‌تر می‌توان همه چیز را در یک کشو ترتیب داد. اگر با بودجه سازماندهی شده کار می‌کنید، مجموعه‌ای از فنجان‌ها و وسایل مربوط به آن، یک راه حل جالب و مقرون به صرفه را فراهم می‌کند.

چیدمان کمد

قفسه‌های آزاد، کمک به فضاسازی کمد لباس

قفسه‌بندی باز و آزاد در اتاق خواب یا کمد لباس، مکان مناسبی را برای نمایش برخی از وسایل مورد علاقه شما ایجاد می‌کند. این قفسه را مرتب نگه دارید و سعی کنید همه چیز را جوری نگه دارید که اتاق تنفس کافی داشته باشد.

چیدمان کمد

تقسیم‌کننده‌های فلزی کمد لباس

مجموعه‌ای از تقسیم کننده‌های فلزی در کمد لباس باعث مرتب‌سازی چیدمان کمد لباس‌های شما در قفسه‌های باز می‌شود. آن‌ها نه تنها جلوه‌ای مدرن به قفسه می‌دهند، بلکه به جدا کردن تکه‌های لباس شما نیز کمک می‌کنند. برای جلوگیری از ازدحام بیش از حد، سعی کنید گروه‌های لباس خود را به پنج عدد یا کمتر محدود کنید.

کمد لباس

آیا کمد لباس شما در حال خفه شدن است؟

اگر لباس‌ها در حال سرازیر شدن از کمد لباس است، مواردی وجود دارد که ممکن است کمک کند چند اینچ اضافی را در آن اضافه کنید. چوب لباسی‌های غیر یک شکل را از کمد لباس خود خارج کنید. برای ایجاد یکنواختی بیشتر روی میله کمد خود، از چوب لباسی‌های یک شکل استفاده کنید. این کار به وسایل شما امکان می دهد که به طور مرتب در کنار هم قرار بگیرد و فضا را ذخیره می‌کند. از این فرصت استفاده کنید تا چوب لباسی خود را به یک نوع روکش‌دار مخملی تغییر دهید تا از لیز خوردن لباس‌ها جلوگیری شود.

پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر نوشتار “ویژگی‌های کمددیواری مناسب در اتاق‌خواب” را بخوانید.



:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
هماهنگ کردن فرش با دیگر وسیله‌ها بسیار کار سختی است. اما به راحتی می‌توانید با خرید فرش، دیگر وسایل را با آن هماهنگ کنید. 
فرش سالن پذیرایی

فرش سالن پذیرایی

فرش‌های ماشینی از جنس پلی استر، آکریلیک، پی پروپیلن و … تهیه می‌شوند. هر کدام از این جنس‌ها ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. فرش‌های دستباف نیز به صورت پشمی و ابریشمی در بازار وجود دارند. فرش سالن پذیرایی بهتر است بسیار با کیفیت و بادوام و همچنین ضخیم باشد زیرا رفت و آمد در سالن پذیرایی زیاد است. در این نوشتار از مجله دلتا به نکات انتخاب فرش پذیرایی پرداخته‌ایم.

سالن پذیرایی

انتخاب بهترین طرح

یکی از مهم‌ترین کارها برای چیدمان خانه، انتخاب طرح و رنگ فرش سالن پذیرایی است. با توجه به تنوع بالایی که فرش‌ها دارند بسیاری از افراد در انتخاب بین آن‌ها سردرگم می‌شوند و نمی‌دانند چه طرحی برای خانه آن‌ها مناسب‌تر است. باید قبل از خرید فرش بدانید که قرار است چه دکوراسیونی را برای منزل خود در نظر بگیرید. در این صورت راحت‌تر می‌توانید خرید فرش سالن پذیرایی را انجام دهید.

فرش

بسیاری از افراد دکوراسیون با طرح‌های کلاسیک را می‌پسندد. در این صورت آن‌ها باید از فرش‌های با طرح سنتی و کلاسیک استفاده کنند. این طرح از فرش‌ها اصولا دارای نقش‌های ریزی است و شلوغ به نظر می‌رسند. در این فرش‌ها رنگ‌های بسیار زیادی به کار رفته است. فرش با طرح  سنتی و کلاسیک می‌تواند نشاط و گرما را به محیط خانه شما بیاورد.

دکوراسیون مدرن از سبک‌هایی است که هم اکنون طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. این دکوراسیون فرشی متناسب با خود می‌خواهد. فرش با طرح مدرن و امروزی بسیار ساده‌تر و خلوت‌تر از فرش‌های کلاسیک و سنتی است. در این فرش‌ها تنوع رنگی کمتری دیده می‌شود. این فرش‌ها زیبایی در عین سادگی را به نمایش می‌گذارند.

فرش پذیرایی

برخی از فرش‌ها حالت تلفیقی دارند و نمی‌توان آن‌ها را در شمار فرش‌های مدرن یا کلاسیک قرار داد. این فرش‌ها نیز زیبایی خاص خود را دارند و دارای تنوع رنگی بیشتر و طرح شلوغ‌تری دارند، اما مانند فرش کلاسیک‌ نیستند. فرش با این سبک حالت میانه را دارد.

نکات مهم در خرید فرش سالن پذیرایی

برای خرید فرش باید به نکات فراوانی دقت داشت تا بتوان فرش سالن پذیرایی را به نحوی خریداری کرد که بیشترین هماهنگی را با دکوراسیون منزل داشته باشد. برخی از این نکات مهم شامل موارد زیر است:

فرش

  • اگر سرویس مبلمان دارای پارچه‌های طرح‌دار و شلوغ است، حتما فرش خود را از بین طرح‌های ساده انتخاب کنید. اگر فرش‌های شلوغ را انتخاب کنید چشم را خسته می‌کند و زیبایی چندانی نخواهد داشت.
  • لزومی ندارد اگر دکوراسیون مدرن بود، فرش مدرن و ساده را انتخاب کنید. می‌توانید با یک دید هوشمندانه فرشی را خریداری کنید که زیبایی منزل را دو چندان کند. این تضاد با خلاقیت و بکارگیری سلیقه می‌تواند بسیار خاص و متفاوت باشد.
  • اگر سالن پذیرایی کوچک است به هیچ عنوان از فرش‌های شلوغ خریداری نکنید، زیرا این فرش‌ها فضای محیط را کوچکتر نشان می‌دهد. بهتر است برای فضاهای کوچک از فرش خلوت استفاده کنید.

فرش سالن پذیرایی

 

پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر نوشتار “اصول پهن کردن فرش” را بخوانید.



:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
طراحی دکور برای آپارتمانی کوچک با فضایی محدود دشوار است، اما بین فضاهای مختلف آپارتمان کوچک، دکوراسیون اتاق نشیمن، چالش‌های خاص خود را دارد.
مبل بزرگ در نشیمن کوچک

مبل بزرگ در نشیمن کوچک

با انتخاب مبلمان مناسب و وسایل مورد نیاز می‌توان از فضای اتاق نشیمن استفاده بهینه داشت و در نتیجه بدون چشم پوشی از دکوراسیون دلخواهمان، به طرحی ایده‌آل برای اتاق نشیمن خانه برسیم. پس با این نوشتار از مجله دلتا همراه باشید تا راه های استفاده از مبل بزرگ در نشیمن کوچک را بررسی کنیم.

فضا را پر کنید

همان طور که در این نشیمن مشاهده می‌کنید، از یک مبل ال شکل استفاده شده و یک عثمانی ست مبلمان نیز در وسط اتاق قرار داده شده است. هیچ چیز اضافی دیگری در این فضا وجود ندارد در عین حال که فضای نشستن کافی نیز در اختیار ساکنین قرار داده شده است.

مبل بزرگ در نشیمن کوچک

استفاده از کاناپه بدون دسته

دسته‌های کاناپه را بر می‌دارید و متوجه می‌شوید که می‌توانید به راحتی آن را در فضای مورد نظر جای دهید. این ترفند یک روش برای استفاده از مبل‌های بزرگ و سه نفره است. در نتیجه کار، مشاهده می‌کنید که یک فضای نشستن بزرگ را در یک مکان جمع و جور در اختیار شما قرار داده و نبود دسته‌ها مشکلی پیش نیاورده است.

نشیمن کوچک

پایه‌های کاناپه را نشان دهید

گاهی اوقات این سبک مبلمان است که باعث می‌شود مبل کوچک یا بزرگ به نظر برسد نه اندازه‌اش! این موضوع زمانی که می‌خواهید یک کاناپه بزرگ را در نشیمنی کوچک جای دهید، خود را نشان می‌دهد. زمانی که کاناپه دارای پایه‌های چوبی و مشخص باشد راحت‌تر می‌تواند در فضا قرار بگیرد. دلیل این امر این است که پایه‌های ظریف فضای زیر کاناپه را نیز نشان می‌دهند و به طور کلی کاناپه از لحاظ بصری فضای کم‌تری را اشغال خواهد کرد. بنابراین علاوه بر حس سبکی و ظرافتی که به فضا انتقال می‌دهد در نشیمن هم جا می‌شود.

نشیمن کوچک

استفاده از فضای زیر پنجره

یک مبل بسیار کوچک را انتخاب کنید اما آن را با یک صندلی کنار پنجره کامل کنید. طراحی محل نشستن جمع و جور و کوچک در یک فضای بدون استفاده، در عین حال که محیط نشستن را برای شما افزایش می‌دهد، فضا را در اطراف کاناپه بزرگ خالی کرده و از تنگ و کم جا شدن نشیمن جلوگیری می‌نماید و در عین حال شما دو جای نشستن متفاوت در خانه طراحی کرده‌اید.

مبل بزرگ

از گوشه‌ها استفاده کنید

تنها چیزی که در همه خانه‌ها و نشیمن‌های کوچک پیدا می‌شود، کنج‌ها و گوشه‌های دیوارهاست. پس سعی نمایید از آن‌ها به بهترین شکل استفاده کنید. از مبل‌های ال شکل استفاده کرده و آن‌ها را در کنار دیوارهای نشیمن بچرخانید تا بتوانید بهترین محل را پیدا نمایید. با این کار به راحتی مبل‌های راحتی بزرگ در فضای کوچک جای می‌گیرند.

مبل بزرگ در نشیمن کوچک

ساخت نیمکت در کنار کاناپه

در فضاهای بدون استفاده مانند فرورفتگی دیوارها از نیمکت استفاده نمایید. یک نیمکت ساده می‌تواند متناسب با هر فضایی طراحی شده و به راحتی زاویه‌های ناقص را در خود جای دهد. همچنین می‌توانید از فضای زیر آن برای ذخیره‌سازی استفاده کنید. با این کار سایر قسمت‌های نشیمن برای قرار دادن کاناپه بزرگ خالی مانده و به راحتی می‌توانید آن را جای دهید، بنابراین  مجبور نخواهید بود برای افزایش فضای نشستن از مبل‌های تکی در کنار کاناپه استفاده کنید و فضای نشیمن را از دست بدهید.

مبل نشیمن کوچک

پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر نوشتار “ایده‌هایی برای دیزاین مبل‌ها” را بخوانید.



:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
برای ایجاد دکوراسیونی شیک و متفاوت در فضای راهروی منزل از مدل کاغذ دیواری راهرو برای پوشاندن دیوارها استفاده نمایید.
کاغذ دیواری راهرو

کاغذ دیواری راهرو

امروزه دکوراسیون منزل با کاغذ دیواری طرفداران زیادی پیدا کرده است و شما می‌توانید برای تزیین راهرو و سالن پذیرایی و اتاق خواب و… از کاغذدیواری با طرح و رنگ‌های متنوع استفاده کنید. در این نوشتار از مجله دلتا تصاویری از انواع مدل کاغذ دیواری راهرو را معرفی خواهیم کرد تا بتوانید از بین آن‌ها کاغذدیواری با طرح و رنگ مناسبی را انتخاب نمایید.

مدل کاغذ دیواری راهرو شیک و جدید

تزیین راهرو ورودی با کمک کاغذدیواری محبوبیت زیادی در بین افراد و طراحان دکوراسیون داخلی پیدا کرده است و شما می‌توانید برای جذابیت بیشتر دکوراسیون راهرو منزل از انواع کاغذدیواری‌ها با طرح و رنگ‌های چشمگیر استفاده و فضایی متفاوت را در راهروهای منزل ایجاد نمایید.

کاغذ دیواری راهرو

کاغذ دیواری طرح‌دار و ساده راهرو

کاغذدیواری‌های طرح‌دار و برجسته از انواع مدل کاغذهای دیواری پرطرفدار است که از آن‌ها می‌توانید در بخش‌های مختلف منزل استفاده کنید. توجه داشته باشید که اگر تمایل دارید دیوارهای راهروی منزل را به کمک کاغذدیواری طرح برجسته و طرح‌دار بپوشانید بهتر است طرح و رنگ این مدل کاغذهای دیواری را با توجه به طرح و رنگ سایر وسایل موجود در منزل و اندازه ابعاد راهرو انتخاب نمایید.

اگر فضای دکوراسیون داخلی خانه به صورت مینیمال و تک رنگ طراحی شده است مدل کاغذ دیواری‌های ساده و تک رنگ برای پوشاندن دیوارهای راهرو انتخابی مناسب و ایده‌آل محسوب می‌شوند.

کاغذ دیواری

علاوه بر طرح کاغذدیواری باید هنگام انتخاب رنگ کاغذدیواری برای راهروی منزل توجه لازم را داشته باشید. کاغذدیواری‌ها با رنگ‌های روشن برای راهرو انتخابی مناسب و ایده‌آل است، زیرا در این بخش از منزل معمولا منبع نور قوی وجود ندارد. بنابراین می‌توانید به کمک کاغذهای دیواری رنگ روشن فضای دلباز و بی‌نظیری را در راهروی ورودی و راهروی اتاق‌خواب‌ها ایجاد نمایید. اگر شما تمایل دارید از رنگ‌های تیره کاغذ دیواری برای پوشاندن دیوارهای راهرو استفاده کنید، بهتر است کاغذهای دیواری با زمینه روشن و طرح‌های تیره را انتخاب نمایید.

کاغذ دیواری راهرو

با انتخاب یک مدل کاغذدیواری راهرو با طرح و رنگ جذاب و خاص می‌توانید حال و هوایی بی‌نظیر را در دکوراسیون داخلی راهروی ورودی و راهروی اتاق خواب‌ها ایجاد کنید. از این رو بهتر است  هنگام انتخاب مدل و رنگ کاغذدیواری برای راهرو حساسیت لازم را به خرج دهید.

پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر “دکوراسیون راهروی باریک” را بخوانید.



:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
رنگ اتاق غذاخوری بخشی از طراحی و دکوراسیون داخلی این بخش از خانه است.
رنگ مناسب اتاق غذاخوری

رنگ‌های دیدنی برای اتاق غذاخوری

یکی از المان‌های مهم در طراحی و چیدمان دکوراسیون داخلی انتخاب یک رنگ مناسب و البته زیباست. رنگها به فضا روح می‌بخشند و در اتاقی که مخصوص سرو غذاست می‌توانند یکی از تحریک کننده‌های اشتها باشند. با استفاده از تغییر رنگ، محل غذا خوردن را به فضایی دل نشین و زیبا تبدیل کنید، از رنگ قرمز گرفته تا رنگ‌های ملایم‌تر برای این فضاها به کار ببرید. در این نوشتار از مجله دلتا چند نمونه از رنگ مناسب اتاق غذاخوری را معرفی می‌کنیم، پس با ما همراه باشید.

چند پیشنهاد حرفه‌ای برای تغییر رنگ اتاق غذاخوری

قرمز روشن :رنگ‌های سفید و بژ را کنار بگذارید و ریسکی انجام دهید و دیوارها را با رنگ قرمز نقاشی کنید. البته این رنگ برای همه افراد توصیه نمی‌شود و برای کاهش انرژی آن می‌توانید بخشی از دیوار را سفید کنید.
اتاق غذاخوری
زرد خردلی : هوای گرم تابستان را با این رنگ خنک‌تر کنید. این رنگ اشتها را تحریک می کند و هچنین می توانید پرده و صندلی و لوستر را با هم هماهنگ کنید. این پیشنها باعث درخشندگی بیشتر منزل می‌شود.
رنگ اتاق غذاخوری
آبی روشن : آبی روشن باعث خیرگی چشم می‌شود ، این رنگ روی دیوار بسیار خیره کننده است و وسایل روشن تاثیرات زیادی را روی اتاق می‌گذارد. قاب آینه و عکس‌ها را رنگ طلایی بزنید چون ارزشمند دیده  می‌شود.
اتاق غذاخوری
صورتی :این رنگ بسیار رمانتیک و قابل پسند برای نوجوان و جوانان است. اگر تمایل داشته باشید می‌توانید کل دیوارها را با صورتی نقاشی کنید.
رنگ
سبز تیره :با استفاده از این رنگ می‌توانید طبیعت را به منزل بیاورید، سبز ویژگی آرام‌بخشی هم دارد و مناسب وضعیت پر استرس جامعه است.
 اتاق غذاخوری

پرتقالی : با استفاده از رنگ‌های شاد و دلربا انرژی را به منزل بیاورید. همان طور که می‌دانید رنگ پرتقالی برای محل غذاخوری بسیار مناسب است. نکته قابل توجه این است که از رنگ نامناسب در محل مناسب استفاده کنید. با انتخاب رنگ مناسب به چشم دردتان پایان دهید یا از وسایل پرتقالی برای چشم نوازی آشپزخانه استفاده کنید.

اتاق غذاخوری

بنفش : معمولا از رنگ بنفش بیشتر در اتاق خواب استفاده می‌شود، اما می‌توانید در اتاق‌غذاخوری هم از این رنگ استفاده کنید، چون این رنگ بسیار چشم‌گیر است.
رنگ اتاق غذاخوری
سبز نعناعی : محل غذاخوری را با رنگ نعناعی طراوات و شادی ببخشید. این رنگ روی دیوار و وسایل زیبا به نظر می‌رسد این رنگ را با رنگ‌های دیگر ترکیب کنید تا فضایی آرام و راحت بدست بیاید که بعد از یک روز کاری پر استرس بتوانید نهایت آرامش را ایجاد کنید.
رنگ اتاق غذاخوری
پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر نوشتار “اتاق غذاخوری لوکس و پرجلوه” را بخوانید.


:: بازدید از این مطلب : 505
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
تا همین چند سال پیش، تلویزیون‌ها از لحاظ ابعاد به گونه‌ای طراحی می‌شدند که برای قرار گرفتن در دکوراسیون و استفاده، نیازمند یک میز تلویزیون بودند.
میز تلویزیون برای کنج دیوار

میز تلویزیون

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، ابعاد بورد‌ها و سایر قطعات الکترونیکی تلویزیون‌ها، به طرز قابل توجهی کوچک شده؛ تا آن جا که می‌توانید تلویزیون باریک را به راحتی روی دیوار نصب کنید و از تماشای برنامه‌ها لذت ببرید! اما با این وجود، چرا هنوز هم میزهای تلویزیون روز به روز با مدل‌های جدید متنوع‌تری تولید و عرضه می‌شوند؟! در این نوشتار از مجله دلتا میز تلویزیون برای کنج دیوار را معرفی کرده ایم، با ما همراه باشید.

میز تلویزیون برای کنج دیوار

میز تلویزیون برای کنج دیوار

بهتر است دیوار کانونی اتاق نشیمن را به عنوان محل قرارگیری میز تلویزیون در نظر بگیرید، اما اگر چیدمان مبلمان به گونه‌ای است که کانون توجه به کنج میان دو دیوار معطوف می‌شود، می‌توانید از میز تلویزیون کنج استفاده کنید. ایده میز تلویزیون کنج، ایده متفاوت و خاص می‌تواند باشد.

تلویزیون برای کنج دیوار

خرید میز تلویزیون کنج

اگر می‌خواهید تلویزیون را در کنج اتاق قرار دهید، بهتر است میز‌های طولی با طول بیش از ۱.۲ متر را فراموش کنید! چرا که هرچه طول میز بیش‌تر باشد، فضای خالی و بی‌استفاده کنج دیوار بیش‌تر خواهد شد و از لحاظ بصری تاثیر چندان خوبی نخواهد داشت.
اگر هم میزهای کشیده و طولی دوست دارید، باید از انواع بازودار آن‌ها خریداری کنید تا بدنه اصلی میز (محل قرارگیری تلویزیون)، در کنج دیوار قرار گرفته و مفصل‌های کناری (کشوها و دکور‌های جانبی)، بر دیوارها مماس شوند.

میز تلویزیون

مدل میز تلویزیون کنج

میز تلویزیون‌های کنجی با تلویزیون‌های معمولی کمی تفاوت دارند. اگر خوب دقت کنید، متوجه می‌شوید که گوشه‌های آن‌ها معمولاً پخ خورده است و در بسیاری مدل‌ها، صفحه میز با قاعده مثلث طراحی می‌شود تا کنج دیوار را به صورت کامل پر کرده و کاملاً میان دو دیوار فیکس شود.

  • میز تلویزیون کنجی دیواری

مدل‌های میز تلویزیون کنجی، طوری طراحی شده‌اند که با تعدادی نبشی فلزی یا پایه داخلی به راحتی به دیوار کنسول می‌شوند. مزیت این میز تلویزیون‌های کنجی در این است که می‌توانید تلویزیون را دقیقاً در ارتفاع مدنظر قرار دهید. علاوه بر آن، از فضای خالی زیر میز هم می‌توانید به خوبی استفاده کنید.

میز تلویزیون کنج دیوار

  • میز تلویزیون دیواری مدرن

میز تلویزیون‌های دیواری اصولا به سبک مدرن و مینیمال ساخته می‌شوند و شاید کمتر میز تلویزیون دیواری را پیدا کنید که کلاسیک باشد و این موضوع با اصل پایداری و جزئیات در سبک کلاسیک بی ارتباط نیست.

میز تلویزیون برای کنج دیوار

  • میز تلویزیون خاص

میز تلویزیون کنجی شما حتماً نباید ویژگی‌ها و طراحی عجیب و پیچیده‌ای داشته باشد؛ می‌توانید با اضافه کردن یکی دو شلف دیواری و المان‌های متناسب با میز، آن را به یک میز تلویزیون خاص تبدیل کنید.

 

میز تلویزیون

پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر نوشتار “طراحی دیوار پشت تلویزیون” را بخوانید.



:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
وسایلی همچون بوفه و ویترین برای نمایش وسایل مجلل، دکوری‌ها و ظرف‌های زیبا ساخته شده اند.
بوفه و ویترین در دکوراسیون

بوفه و ویترین در دکوراسیون

هر چه جمعیت بیشتر و خانه‌ها کوچک شد، ویترین‌ و بوفه‌ها هم جای خود را به شلف و استندها دادند. در صورتیکه با هدف قرار دادن ظروف‌چینی و کریستال آن‌ها را خریداری می‌کنید باید جای مناسبی هم برای قرار دادن قاشق، چنگال و ظروف استیل در نظر بگیرید و مدل‌هایی را انتخاب کنید که درب شیشه‌ای در قسمت بالا و کشوهای ذخیره سازی و دراور در قسمت پایینی داشته باشد. اگر فقط هدف نگهداری از وسایل و ظروف است به دنبال مدل‌هایی با ارتفاع کوتاه‌تر و کشیده‌تر که فقط دارای فضای ذخیره‌سازی اند باشید. با این نوشتار از مجله دلتا همراه باشید تا از جنبه‌های مختلف بوفه‌ها را بررسی کنیم.

بوفه و ویترین در دکوراسیون

تفاوت‌ها و شباهت‌های استند و بوفه

بوفه و استند از انواع ویترین است و با هدف زیباتر کردن فضای خانه خریداری و صرفا برای زیباتر شدن فضای منزل استفاده می‌شوند و جنبه کاربردی ندارند. اغلب بوفه‌ها ابعاد بزرگتری نسبت به استندها دارند و معمولا داخل آنها ظروف تزیینی بزرگ قرار می‌دهند. بوفه‌ها معمولا محفظه‌ی بسته و در‌دار اند که گرد وغبار کمی را روی ظرف‌ها می‌نشاند ولی استندها اندازه کوچکتری دارند و مناسب محیط‌های کوچک و محدود اند.

ویترین در دکوراسیون

پس با توجه به اینکه بوفه‌ها در دارند، می‌توان ظرف‌ها را درون آن‌ها قرار داد و در را قفل کرد و برای خانه‌هایی که بچه کوچک دارند مناسب‌تر است. ولی استندها در ندارند و وسایل به راحتی قابل دسترس اند.

تفاوت دیگری که دارند این است که بوفه‌ها اغلب مانند کمدی زیبا و محل خوبی برای نگهداری اشیاء اند پس عمق بیشتری دارند، در صورتی‌ که استندها عمق کمی دارند و در هر جایی فقط یک وسیله می توان گذاشت. بطور کلی چون استندها جنبه تزیینی دارند نسبت به بوفه‌ها زیباترند.

بوفه

جذابیت بیشتر با ایجاد هماهنگی بوفه و ویترین در دکوراسیون منزل

قبل از اینکه جای مناسب ویترین و بوفه را انتخاب کنید باید مدل متناسب با سبک محیط و دکوراسیون منزل را برگزینید. به طور مثال اگر سبک دکور منزل به صورتی است که مبلمان کلاسیک در خانه دارید بهتر است مدل بوفه و ویترین به نسبت وقتی که محیط مدرن است متفاوت باشد.

بوفه و ویترین در دکوراسیون

در چیدمان حتما به ابعاد خانه توجه کنید

همیشه ابعاد خانه را برای خرید وسایل از هر نوعی در نظر بگیرید بوفه‌های کوتاه سبک جدیدی از ویترین در طراحی خانه محسوب می شوند که به خاطر فضای کمی که اشغال می‌کنند برای منازل کوچک بسیار مفیدند. شما می‌توانید برای زیبایی بیشتر روی بوفه‌های کوتاه تابلوهای زیبا قرار دهید تا دکوراسیون شما زیباتر شود . اگر خانه‌ای با ابعاد کوچک دارید پیشنهاد می‌کنیم که از ویترین و بوفه استفاده نکنید زیرا فضای زیادی را اشغال می‌کند و نه تنها نمی‌توانید دکوری‌های خود را به نمایش بگذارید بلکه به عنوان یک وسیله اضافه در خانه به حساب می‌آید.

بوفه و ویترین

بهترین محل برای بوفه در منازل

در هر خانه‌ای بهترین جایی که برای گذاشتن بوفه مناسب است نزدیک محل غذاخوری است تا بتوانید به راحتی به آن دسترسی داشته باشید. در صورتی که خانه شما کوچک است می‌توانید با یک ویترین آینه‌دار فضای خانه را بزرگتر جلوه دهید و فقط باید توجه کنید که نباید داخل ویترین را زیاد از کریستال پر کنید زیرا باعث می‌شود که فضا شلوغ‌تر جلوه کند و نتیجه عکس بگیرید. پیشنهاد می‌کنیم زمینه‌ بوفه و ویترین خود را با ست غذاخوری هماهنگ کنید تا جلوه بهتری به محیط ببخشید. حتی می‌توانید ترکیب رنگ‌ها را طوری انتخاب کنید که هماهنگی بین میز غذاخوری ویترین برقرار شود.

بوفه و ویترین در دکوراسیون

با توجه به تنوعی که امروزه ویترین‌ها دارند می‌توانند در جاهای مختلف خانه با توجه به دکوراسیون آنها را قرار داد ولی بهترین جا بین مثلث نشیمن غذاخوری و آشپزخانه است که باعث می‌شود فضا مناسب‌تر دیده شود. در صورتی که شما تصمیم دارید که ویترین یا بوفه خود را در اتاق نشیمن بگذارید باید توجه کنید که فضایی که در نظر میگیرید کنج خانه باشد تا بتوان به دکور دید داشت. اگر دکوری در پشت مبلمان قرار گیرد و قسمتی از دیوار نشیمن یا غذاخوری را اشغال کند، بهتر است در کنج خانه باشد.

پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر نوشتار “بوفه چوبی و نقش آن در زیبایی دکوراسیون داخلی” را بخوانید.



:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
مسلما فضاهای خانه با دیگری تفاوت دارد، البته شاید در ظاهر همگی یک شکل باشند اما تفاوت در ماهیت‌شان است.
دکوراسیون اتاق خواب کمجا

اتاق خواب کم جا

فرار از یک روز پرتنش و رسیدن به آرامش باید یک اتفاق معمولی در اتاق خواب باشد. اما آیا دکوراسیون اتاق خواب کم جا هم می‌تواند زمینه را برای رسیدن به این آرامش فراهم کند؟ اتاق‌خواب کوچک شما می‌تواند با کمک تنها چند ایده ساده به اتاقی رویایی تبدیل شود. شناخت باید و نبایدهای چیدمان، وسعت و آرامش بیش‌تر را به اتاق کوچک شما خواهد آورد. با این نوشتار از مجله دلتا همراه باشید.

حذف هر گونه شلوغی در دکوراسیون اتاق‌خواب کم جا

هر چه تعداد وسایل موجود در دکوراسیون اتاق‌خواب کوچک بیش‌تر باشد فضا تنگ‌تر به نظر می‌رسد. فضا را از  هرگونه وسیله بی‌استفاده خالی و آن را خلوت کنید. در این صورت هنگام ورود به اتاق چشم به آسانی می‌توانید اتاق را برانداز کنید و در نتیجه دکوراسیون اتاق‌خواب وسیع‌تر به نظر می‌رسد. حتی اگر میز پاتختی یا هر میز دیگری در اتاق خود دارید سعی کنید همیشه روی آن را خلوت نگه داشته و وسایل را در کمدها جای دهید. اگر سادگی بیش از اندازه را دوست ندارید، نهایتا از چند وسیله دکوری یا گیاهان استفاده کنید.

 اتاق خواب کمجا

گوشه دنج مطالعه در دکوراسیون اتاق‌خواب کم جا

این که دکوراسیون اتاق‌خواب کوچک تنها جایی برای خوابیدن و لباس عوض کردن باشد، باوری نادرست است. با قرار دادن یک صندلی کوچک و یک چراغ در گوشه‌ای از اتاق به راحتی یک گوشه دنج و راحت برای مطالعه بسازید. برخلاف تصور، یک میز حتما نباید فرم مستطیل شکل و پایه‌های قطور داشته باشد، یک شلف ساده نصب شده روی دیوار هم می‌تواند همان نقش را برای شما بازی کند.

دکوراسیون اتاق خواب

فضاهای ذخیره سازی در دکوراسیون اتاق خواب کم جا

برای نجات اتاق از شلوغی و خلوت و منظم نگه داشتن فضا، استفاده از سبدهای تزیینی و قفسه‌ها و طبقه‌های دیواری برای ذخیره سازی اشیا و عناصر مختلف که لازم نیست دیده شوند بسیار توصیه می‌شود، در این خصوص نوآور و مبتکر باشید. حتی از فضای زیر تخت نیز استفاده کنید و با قراردادن سبد و جعبه‌ها درآن فضا، فضاهای ذخیره سازی نو به وجود آورید. در این صورت می‌توانید برای قرار دادن کتاب‌ها، مجله‌ها و اسباب بازی‌های فرزندان نیز جای مشخص تدارک ببینید.

دکوراسیون اتاق خواب

رنگ در دکوراسیون اتاق‌خواب کوچک

رنگ‌های تیره در یک اتاق‌خواب کوچک می‌تواند باعث کوچک‌تر شدن آن شود. اگر به استفاده از رنگ‌های تیره برای اتاق‌خواب کوچک خود علاقه زیادی دارید، برای وسایل جانبی از قبیل کوسن‌ها، قالیچه‌ها و ملحفه تخت‌خواب از رنگ‌های تیره و برای رنگ قسمت‌های اصلی دکوراسیون اتاق خواب کم جا از قبیل دیوارها و سقف از رنگ روشن استفاده کنید تا فضا باز و وسیع به نظر برسد. تا آن جا که می‌شود نور طبیعی را به داخل دکوراسیون اتاق‌خواب خود راه دهید، زیرا نور طبیعی در بزرگ نمایی فضا بسیار خوب عمل می‌کند. اگر تم رنگی اصلی دکوراسیون اتاق خواب کم جا خود را روشن در نظر بگیرید، برای انتخاب رنگ سایر وسایل با محدودیتی مواجه نخواهید شد و به راحتی می‌توانید رنگ‌های تیره‌تر را با آن ترکیب نمایید.

اتاق خواب کمجا

تعیین مقیاس دکور را با اندازه تخت

مسلما شاخصه اول تخت‌خواب راحتی آن برای استراحت و خوابیدن است، اما در دکوراسیون اتاق‌خواب کوچک کمی انتخاب مشکل به نظر می‌رسد. بسته به اندازه اتاق‌خواب، تخت خواب می‌تواند به نقطه کانونی در فضا تبدیل شود. وجود یک تخت خواب بزرگ در یک اتاق کوچک می‌تواند سبب شود تا اتاق بسیار تنگ و ناراحت به نظر برسد. برای اتاق‌خواب خود تخت خوابی کوچک‌تر و ظریف در نظر بگیرید و از میز کنار تختی مناسب با آن استفاده کنید. البته تخت خواب تاشو هم می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

اتاق خواب کمجا

جذابیت‌های دیداری سقف

در یک دکوراسیون اتاق خواب کم جا به خاطر وضعیت قرارگیری برای خوابیدن، ناخودآگاه سقف را زیاد خواهیم دید. در واقع می‌توان گفت در سال‌های اخیر، دکوراسیون سقف در اتاق خواب به کاری محبوب تبدیل شده است. در حقیقت این کار می‌تواند یک بعد پنجم را به اتاق بیفزاید، که اغلب نادیده گرفته می شود. اگر اتاقی با سقف استاندارد دارید تو صیه می‌کنیم سقف را با رنگی روشن رنگ آمیزی کنید. این کار سبب ایجاد خطای دید شده و اتاق را باز و وسیع نشان  می‌دهد، برعکس سقفی که با رنگ تیره رنگ آمیزی شود اتاق را تنگ و خفه می‌کند. سقف شما هرچه ساده تر باشد، از شلوغی اتاق جلوگیری می‌کند. در صورتی که به آویز و لوستر علاقه دارید مدل های ساده و کوتاه آن را انتخاب نمایید.

دکوراسیون اتاق خواب کمجا

ایجاد یک نقطه کانونی برای دکوراسیون اتاق خواب کم جا

اگر شما یک اثر هنری فوق العاده زیبا دارید، آن را بالای تخت خود بیاویزید و چشم‌ها را از قست‌های دیگر اتاق به سمت تخت خواب جذب کنید. اگر تخت خواب جذابی ندارید و به جای آن میز توالت به نظرتان زیبا و خاص می‌آید و علاقه مندید در جایگاه نقطه کانونی قرار بگیرد، یک گلدان رنگی زینتی را روی آن قرار دهید تا نظرها را به آن سمت بکشاند. در دکوراسیون اتاق خوب کم جا خود ایجاد جذابیت و گیرایی کنید تا کوچکی اتاق خواب به چشم نیاید. این نقطه کانونی می‌تواند خیلی ساده ایجاد شود، مثلا رنگ آمیزی خاص یک دیوار یا حتی آینه‌ای قدیمی در بالای تخت.

دکوراسیون اتاق خواب کم جا

 



:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
در حالی که نشیمن دارای وسایل دکوری زیادی است، هیچ چیز مهم‌تر و برجسته‌تر از مبل راحتی نیست.
دیزاین مبل

دیزاین مبل

از کوسن‌های دکوری تا میز جلو مبل، هر روشی که برای دیزاین مبل انجام دهید روی فضا و محیط خانه تاثیر خواهد گذاشت. شما با دیزاین مبل می‌توانید ظاهر جدیدی به دکوراسیون نشیمن خانه دهید. پس با این نوشتار از مجله دلتا همراه باشید.

برای دیزاین مبل، به رنگ مبل توجه کنید.

قبل از اینکه شروع به خریدن هر محصول جدیدی برای مبل کنید، به رنگ مبل توجه کنید. بهترین مبل‌های راحتی که می‌توان آن‌ها را دیزاین کرد، مبل‌هایی به رنگ خنثی است. اگر چه این جمله به این معنی نیست که  مبل‌هایی با رنگهای روشن‌تر زیبا نیستند! یک یا دو عکس از مبلتان بگیرید که هنگام خرید دکوریجات، به آن‌ها مراجعه کنید. این عکس‌ها به شما کمک خواهد کرد تا خرید راحت‌تری داشته باشید. عکس‌ها را در میزان روشنایی و نورهای مختلفی بگیرید تا وسایلی که برای آن انتخاب می‌کنید در هر شرایطی مناسب باشند.

 

چیدمان مبلمان

کوسن‎های دکوری برای دیزاین مبل راحتی

وقتی که نوبت به تزیین مبل می‌رسد، ببینید که آیا مبل شما به اندازه مورد نیاز کوسن دارد؟ شما باید کوسن‌هایی با انواع شکل‌ها و اندازه‌ها تهیه کنید. کوسن‌ها اجازه می‌دهند تا سبک دکوراسیون خانه بسیار خاص شود. یک قانون برای دیزاین مبل، استفاده از کوسن به تعداد عدد فرد است. دیگر ترفند فوق العاده برای کوسن‌های دکوری، ترکیب آن‌ها با انواع و اقسام سایز‌ها است. بزرگ‌ترین کوسن را نزدیک دسته مبل قرار دهید. اگر مقدور است یک کوسن نیز برای وسط مبل در نظر بگیرید که بسیار ایده خوبی می تواند باشد.

چیدمان مبل

پتوهای نازک دکوری برای دیزاین مبل راحتی

همه دوست دارند که با پتوهای مورد علاقه خود به روی مبل استراحت کنند. این بهترین راه برای استراحت کردن است و همین طور یک عنصر عالی برای این که بخواهید مبل را دیزاین کنید. این نکته را در نظر بگیرید که استفاده از این پتوها روی مبل به فضای اتاق حس و حال غیر رسمی و خودمانی می‌دهد، ولی مورد علاقه همه است. پتو را به پهنا تا کنید و به نحوی آن را قرار دهید که بخشی از آن دسته مبل را بپوشاند. همچنین می‌توانید آن را سه گوش تا کنید و در گوشه مبل قرار دهید تا جلوه خودمانی و راحت بدهد. کوسن‌ها را نیز در جلو پتو قرار دهید.

دیزاین مبل

دیزاین مبل با استفاده از میز کناری

اگر فضا خانه به شما اجازه می‌دهد از میزهای کوچک کنار مبل استفاده کنید تا جلوه بهتری به محیط خانه دهند و از آن میز نیز استفاده کاربردی کنید. این میز مکان بسیار مناسبی است برای قرار دادن لیوان چای و قهوه و حتی می‌توانید با قرار دادن یک گلدان زیبا روی آن منزل خود را زیبا کنید. ارتفاع میز کناری مبل باید حداقل تا قسمت نشیمن مبل باشد.

چیدمان مبل

استفاده از آباژور برای دیزاین مبل

آباژور برای مبل یک عنصر دکوری عالی به شمار می‌آید، همین طور اگر زیاد مطالعه می‌کنید برای شما کاربرد نیز خواهد داشت. شما می‌توانید از آباژورهای رومیزی در کنار مبل استفاده کنید. این نکته را در نظر بگیرید که برای نشیمن‌هایی که مبل‌ها به صورت بخش بخش و با فاصله زیاد از هم چیده شده‌اند، آباژورهای رومیزی مناسب نیستند. بلکه باید از آباژورهای پایه بلند در این نشیمن استفاده کنید تا نور کافی برای تمام فضا ایجاد کند.

مبل

دیزاین مبل و دکوراسیون دیوار پشت آن

در حالی که کل تمرکز خود را روی دکور مبل و فضای نزدیک آن گذاشته اید، باید بگوییم که تزیین دیوار پشت مبل را نباید فراموش کنید. دکور دیوار پشت مبل، فضایی عالی با دکوراسیونی زیبا برای اتاق نشیمن به وجود می‌آورد. برای مثال می‌توانید از آینه روی دیوار استفاده کنید تا فضا را روشن و بزرگ‌تر جلوه دهد.

دیزاین مبل

پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر نوشتار “تزیین میز جلو مبل” را بخوانید.



:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
دیوار یکی از مهم‌ترین قسمت های یک خانه است. دیزاین دیوار مناسب می‌تواند تمام توجه‌ها را به خودش جلب کند و تبدیل به قلب خانه شود.
دیزاین دیوار

دیزاین دیوار

اگر خانه شما سفید و خالی است از همین حالا به فکر دیزاین شیک و مناسب دیوار آن باشید. در این نوشتار از مجله دلتا به پیشنهادهای ارائه شده توجه کنید و هر یک از آن‌ها را که به سلیقه شما نزدیک تر بود اجرا کنید.

شلف‌های باز نصب کنید.

شلف‌ها اکثرا از چوب ساخته شده‌اند و به روی دیوار به راحتی نصب می‌شوند. می‌توانید انواع و اقسام دکوری‌های زیبا را روی آن‌ها بگذارید. شلف‌ها را در کنج دیوار‌ها نیز می‌توانید نصب کنید. این نوع دیزاین، انتخاب‌های هوشمندانه‌ای برای دیوارهای خالی است.

دکور دیوار

دیزاین دیوار با قاب عکس‌ها

شما می‌توانید دیوار خالی خود را با سایزهای مختلف قاب عکس بپوشانید. قاب عکس‌ها را با طرح و سلیقه کنار هم نصب و در دیوار خانه خود جاذبه ایجاد کنید. اگر می‌خواهید فضایی مدرن و خاص در منزلتان داشته باشید، از قاب عکس‌های خالی استفاده کنید.

طراحی دیوار

 نصب بشقاب طرح‌دار

بشقاب‌های طرح‌دار با طرح‌های هنری، سنتی یا قدیمی تهیه کنید و به روی دیوار مورد نظر آن‌ها را نصب کنید.

دیزاین دیوار

استفاده از شابلون و استیکر دیواری 

  شابلون و استیکرهای دیواری با طرح های متنوع در بازار موجودند. استفاده از آن‎ها ایده شیکی برای دیزاین دیوار اتاق‎خواب است. در نظر داشته باشید  که باید در نصب آن‎ها دقت کنید یا از متخصص آن برای نصب، کمک بگیرید.

دیزاین دیوار

استفاده از چوب، روشی ساده برای دیزاین دیوار

استفاده از چوب می‎تواند راه حل ساده‌ای باشد. شما می‌توانید از چوب با طرح‌ها و رنگ‌های مختلف استفاده کنید و روی دیوار خود نصب کنید.

دکور دیوار

فرش و پارچه طرح‎دار در دیزاین دیوار اتاق

پارچه‌های طرح‌دار و هنری و حتی تابلو فرش‌ها، امروزه بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. این پارچه‌ها و تابلو فرش‌ها بهتر است روی دیوار سفید استفاده شوند تا جلوه بیشتری داشته باشند.

طراحی دیوار

 دیزاین دیوار با رنگ کردن آن

رنگ کردن دیوار همیشه به خانه زیبایی و گرمی منحصر به فردی می‎دهد. شما می‎توانید از طیف رنگی یکسان برای دیوار‎های خانه خود استفاده  و روی آن‎ها از شلف‎های مختلف استفاده کنید و جذابیت و گرما را به خانه خود بیاورید.

دیزاین دیوار

پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر مطلب “ایده‌هایی برای کتابخانه دیواری” را بخوانید.



:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
اگر در خانه از رنگ‌های خثنی استفاده کرده‌اید و دکوراسیون شما جذاب، گرمابخش و دوستانه نیست، از رنگ‌های پاستلی در دکوراسیون داخلی خانه خود بهره بگیرید.
رنگ پاستلی در دکوراسیون داخلی

رنگ‌های پاستلی

این روز‌ها رنگ‌های پاستلی بسیار محبوب شده‌ و نماد دکوراسیون مدرن است و محبوبیت بیشتری نسبت به رنگ‌های کلاسیک مانند قهوه‌ای، زرشکی، فیروزه‌ای و… دارند. در این نوشتار از مجله دلتا ترفندهای استفاده از رنگ پاستلی در دکوراسیون داخلی، برای شیک  و زیبا شدن خانه را خواهیم گفت.

رنگ‌های پاستلی چه نوع رنگ‌هایی است!

رنگ‌های پاستلی حالت ملایم و دوست داشتنی دارند و نماد لطافت و معصومیت اند. رنگ‌های پاستلی به ترکیب رنگ‌های روشن و شاد با رنگ‌های سفید می‌گویند، رنگ‌هایی مانند: زرد کوراتز، آبی ملایم، سبز نعنایی، بنفش یاسی، هلویی و صورتی کم رنگ .

رنگ پاستلی در دکوراسیون

ترفند‌هایی برای اجرای رنگ پاستلی در دکوراسیون داخلی:

به ترفند‌های زیر دقت کنید تا بتوانید از رنگ‌های پاستلی در خانه خود، استفاده کنید.

۱.در استفاده از رنگ پاستلی در دکوراسیون داخلی، عجله نکنید!

اگر می‌خواهید رنگ پاستلی را در دکوراسیون داخلی خانه خود به کار ببرید، باید به آرامی شروع و قسمت کوچکی از خانه را انتخاب کنید و وسایلی از آن را به رنگ پاستلی در آورید . مثلا از راهرو خانه شروع یا وسایلی از آشپز‌خانه را به رنگ پاستلی  انتخاب کنید مثل نمکدان‌ها، کفگیر‌ها یا وسایل تزیینی آشپزخانه را به این رنگ انتخاب کنید.

رنگ پاستلی در دکوراسیون داخلی

۲.دکوراسیون داخلی اتاق خواب، به رنگ پاستلی:

اتاق‌خواب شروع هوشمندانه‌ای برای اجرای رنگ پاستلی است . زیرا اتاق خواب از قسمت‌های دیگر خانه، مجزا است و می‌توان آن را به راحتی تغییر دکوراسیون داد. شما می‌توانید روتختی به رنگ پاستلی تهیه کنید و با چراغ‌خواب اتاق را هماهنگ کنید. در نظر داشته باشید از به کار گیری رنگ سفید  در اتاق‌خواب خود غافل نشوید.

رنگ در دکوراسیون داخلی

۳.استفاده از رنگ متناقض رنگ پاستلی، در دکوراسیون داخلی:

استفاده از رنگ‌های متناقض، مانند قهوه‌ای، بژ، نخودی و… در کنار رنگ‌های پاستلی می‌تواند ایده‌ای هوشمندانه، برای این سبک رنگ باشد.

رنگ پاستلی

۴.استفاده از رنگ سفید در کنار رنگ پاستلی در دکوراسیون داخلی:

در نظر داشته باشید استفاده از رنگ سفید در کنار رنگ‌های پاستلی، بسیار مدرن و شیک است. رنگ‌های پاستلی را در زمینه رنگ سفید استفاده کنید و زیبایی خیره کننده‌ای به وجود آورید .

رنگ پاستلی

۵.رنگ پاستلی در دکوراسیون داخلی آشپزخانه:

انتخاب جسورانه برای استفاده از رنگ‌های پاستلی در آشپزخانه، انتخاب کابینت‌ها به رنگ پاستلی که بسیار زیبا و خاص است. در مقابل انتخاب محتاطانه برای اجرای رنگ پاستلی در آشپزخانه، انتخاب رنگ سفید برای کابینت‌ها و انتخاب رنگ‌های پاستلی برای جزییات آشپزخانه است.

رنگ پاستلی در دکوراسیون داخلی

پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر نوشتار “نکات مهم برای انتخاب رنگ دیوار” را بخوانید.



:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
پرده‌ها نسبت به جنس و ضخامتشان، عایق صوتی و گرمایی اند که این ویژگی‌ها پرده را تبدیل به گزینه مناسبی برای اتاق خواب می‌کند تا خوابی آرام‌بخش و بدون دردسر داشته باشیم.
انواع پرده اتاق خواب

معرفی انواع پرده برای اتاق خواب

اتاق‌خواب بخش شخصی خانه است و هر فرد علاقه دارد که آن را با توجه به سلیقه خود دکور و چیدمان کند. اما باید بگوییم دکوراسیون اصولی اتاق خواب، تنها به سلیقه ما و زیبایی آن وابسته نیست و باید در کنار این دو، محیطی آرام‌بخش و به دور از استرس ایجاد کنیم که نقش پرده بر تمام این ویژگی ها، تاثیر دارد. بنابراین در این نوشتار از مجله دلتا، انواع پرده برای اتاق خواب را با توجه به میزان نوری که از خود عبور می‌دهند توضیح خواهیم داد، تا در عین زیبایی، اتاق خوابی آرامش بخش و امن داشته باشید.

پرده اتاق خواب

۱. انواع پرده‌هایی که اغلب نور را از خود عبور می‌دهند

انواع پرده‌هایی که تقریبا تمام نور خورشید را از خود عبور می‌دهند، از پارچه‌های نازک و شفافی مانند تور و حریر دوخته می‌شوند. این نوع پرده‌ها برای اتاق خوابی مناسب خواهند بود که نورگیر نیستند، تا در طول روز از طریق آن‌ها، میزان نور کافی برای فعالیت‌های روزمره وارد محیط شود. اما دقت کنید که با توجه به این ویژگی، آن‌ها به هیچ میزان حریم شخصیتان را حفظ نخواهند کرد و افراد دیگر از بیرون به اتاق خوابتان، دید خواهند داشت.

انواع پرده اتاق خواب

بنابراین اگر از این پرده می‌خواهید استفاده کنید، از پرده آستری که جنس ضخیم‌تری دارد، در پشت آن استفاده کنید. همچنین می‌توانید، پرده‌های ضخیم‌تری را در جلوی پرده توری یا حریر به کار ببرید تا در مواقع نیاز، جلو ورود نور به اتاق خواب را بگیرد.

انواع پرده اتاق خواب

۲. انواع پرده‌هایی که به طور متوسط نور را از خود عبور می‌دهند

انواع پرده‌هایی که میزان متوسطی از نور را از خود عبور می‌دهند، از جنس پارچه‌های نیمه شفاف مانند نخ، کتان و ابریشم دوخته می‌شوند. این نوع پرده‌ها نسبت به پارچه‌های تور و حریر، ضخامت بیشتری دارند و حریم شخصی را تا حد بیشتری برای افراد حفظ می‌کنند. اما به یاد داشته باشید که از میل پرده‌ای استفاده کنید که کنار زدن پرده در آن آسان باشد تا بتوانید میزان نور دلخواه را در طول روز وارد محیط کنید.

پرده اتاق خواب

پرده‌های نخی به راحتی قابل تمیز کردن و شست و شو است. اما پرده‌های کتان نسبت به پرده‌های نخی وزن سنگین‌تری دارند و شست و شوی آن‌ها نسبتا سخت‌تر است. همچنین پرده‌هایی از جنس پارچه ابریشم، پرده‌های گران قیمت و لوکسی است که جلوه بسیار زیبا و تجملی را به اتاق خواب می‌دهند. اما در نگهداری این نوع پرده باید دقت کنید، زیرا به صورت خاص باید شست و شو شوند.

پرده اتاق خواب

۳. انواع پرده‌هایی که نور را از خود عبور نمی‌دهند

پرده‌های شید، کرکره‌ای و پرده‌های پارچه‌ای که از جنس پارچه‌های بلک اوت، مخمل و کرباس اند، در هنگام بسته بودن، اجازه عبور هیچ نوری را از خود نمی‌دهند و حریم شخصی را بیش‌تر از هر نوع پرده دیگری حفظ می‌کنند. استفاده از این نوع پرده‌ها برای افرادی که هنگام خواب به نور حساسیت دارند، بسیار مناسب خواهد بود. دقت داشته باشید که پرده‌های شید و کرکره‌ای قابل تنظیم اند و در مواقع مختلف می‌توان میزان ورود نور طبیعی مورد نیاز محیط را، با آن‌ها کنترل کرد. اما اگر از نوع پارچه‌ای این پرده‌ها می‌خواهید استفاده کنید، آن‌ها را روی میل پرده‌ای نصب کنید که کنار زدن و بستن آن‌ها به آسانی انجام گیرد.

انواع پرده اتاق

پرده‌های مخملی علاوه بر حفظ حریم شخصی، عایق گرما است که آن را تبدیل به گزینه مناسبی در مناطق سردسیر می‌کند. اما توجه داشته باشید که شست و شوی آن‌ها بسیار سخت است.

پرده‌هایی که از پارچه کرباس دوخته شده‌اند، از نظر بافت و ظاهر بسیار شبیه پرده‌های کتان است ولی ضخامت نسبتا بیشتری دارند. البته که شست و شوی کرباس بسیار ساده است که این ویژگی آن را تبدیل به گزینه مناسبی در محیط‌های غیر رسمی مانند اتاق خواب می‌کند.

پرده اتاق خواب

 

پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر نوشتار “رازهای دکوراسیون اتاق‌خواب” را بخوانید.



:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
فضای محدود و کم کابینت‌ها، سطح باریک اُپِن یا پیشخوان، نبودن هیچ فضایی برای قرار دادن میز ناهارخوری و محیط دلگیر و کم نور، بخشی از مشکلات مهمی است که همه ما در چیدمان و دکوراسیون آشپزخانه کوچک با آن روبرو هستیم.
دکوراسیون آشپزخانه کوچک

دکوراسیون آشپزخانه کوچک

طراحان داخلی در این خصوص با ارائه ترفندها و تولید نظم دهنده‌ها و تجهیزات مخصوص به کمک آمده‌اند تا از دکوراسیون آشپزخانه کوچک به بیشترین شکل ممکن بتوانیم استفاده و آن را به درستی دکوراسیون کنید. بنابراین در این نوشتار از مجله دلتا قصد داریم این نکات و تجهیزات خاص را در غالب باید و نباید معرفی تا بتوانید به کمک آن‌ها، آشپزخانه نقلی منزلتان را به صورت مناسب چیدمان و دکور کنید و فضای آن را بزرگ‌تر جلوه دهید.

دکور آشپزخانه کوچک

از سبک‌های مدرن و مینیمال استفاده کنید!

یکی از مهم‌ترین مواردی که در دکوراسیون آشپزخانه کوچک باید رعایت کنید، ایجاد فضایی مرتب و به دور از درهم ریختگی آن است. در واقع هر چه فضای این نوع آشپزخانه‌ها شلوغ و بی‌نظم‌تر باشد، کوچک و دِلگیر جلوه می‌کند.

پس برای ایجاد چنین فضایی باید تمام ظروف و وسایل آشپزی را با توجه به کاربردی که دارند، انتخاب کنید و موارد غیر‌ضروری را کنار بگذارید. توجه داشته باشید که چنین کاری علاوه بر ایجاد محیطی مرتب، فضای کابینت و کشوها را نیز بیشتر می‌کند تا بتوانید تمام وسایل مورد نیاز را داخل آن‌ها بچینید.

دکوراسیون آشپزخانه

داخل کابینت‌های آشپزخانه کوچک را اصولی چیدمان کنید!

محیط آشپزخانه‌های کوچک باید مرتب باشند، پس تا حد امکان باید سطح پیشخوان آن را خلوت نگه دارید و بیشتر ظروف و وسایل را داخل کابینت‌ها قرار دهید. ابتدا تمام ظرف‌های غیر ضروری و کم کاربرد را شناسایی کنید و آن‌ها را در بخش دیگری از منزل یا در کابینت‌های بالایی که دسترسی سختی دارند، قرار دهید.

توسط نظم دهنده‌ها و نصب اکسسوری‌های مخصوص تمام موارد پرکاربرد دیگر را در کابینت‌ها بچینید تا از حداکثر فضای آن‌ها بتوانید استفاده کنید. ناگفته نماند که در قسمت پاخور نیز می‌توانید کشوهای مخصوصی نصب کنید و در آن‌ها برخی ظروف کم کاربرد را قرار دهید تا از فضای کوچک آشپزخانه به خوبی استفاده کنید.

آشپزخانه کوچک

از سطح خالی دیوارها در دیزاین آشپزخانه کوچک غافل نشوید!

در دیزاین آشپزخانه‌های کوچک، باید از هر جایی برای قرار دادن وسایل و ابزار آشپزی استفاده کنید تا به تمام آن‌ها دسترسی آسانی داشته باشید. با این تعریف پیشنهاد می‌کنیم که روی سطح خالی برخی از دیوارهایی که کابینت‌کاری نشده‌اند، پگ بورد، قفسه‌های باز یا آهنربا و میله نصب و وسایل را در آن‌ها چیدمان کنید.

دکوراسیون آشپزخانه کوچک

سطح محدود روی اپن یا پیشخوان آشپزخانه را بیشتر کنید!

بعد از فضای کم کابینت‌ها، این سطح محدود و باریک اپن است که کار کردن در آشپزخانه‌های کوچک را دشوار می‌کند. در واقع اندازه پیشخوان اپن آشپزخانه‌ها هنگام آشپزی، فضای کافی و مناسبی را برای قرار دادن وسایل مورد نیاز ایجاد نمی‌کند و به سرعت سطح آن پر و در هم ریخته می‌شود.

برای حل این مشکل، ابتدا باید تا حد امکان روی آن وسیله و دکوری غیر ضروری قرار ندهید تا هنگام آشپزی دست و پاگیر نشوند. سپس می‌توانید با استفاده از تخته خردکن مخصوص سینک، میز کشویی آشپزخانه و جزیره ثابت یا متحرک به سطح پیشخوان آشپزخانه اضافه کنید تا کارها را آسان‌تر انجام دهید.

دکوراسیون آشپزخانه

در آشپزخانه کوچک به جای جزیره ثابت، از جزیره‌های متحرک نیز می‌توانید استفاده کرده که معمولا ابعاد کوچک‌تری دارند و می‌توانید آن را با توجه به نیاز جا به جا کنید.

در آشپزخانه کوچک از میزهای ناهار خوری معمولی استفاده نکنید!

مطمئنا یکی از بدیهیات در دکوراسیون آشپزخانه‌ کوچک، به کار نبردن میزهای ناهار‌خوری معمولی در آن‌ها است. در این حالت به جای میزهای معمولی باید میزهای تاشو و یا میزهای ناهارخوری کشویی تهیه کنید تا فضای کم آشپزخانه را اشغال نکنند.

البته به غیر از میزهای تاشو و کشویی، پیشخوان آشپزخانه نیز جایگزین مناسبی برای میزهای ناهارخوری است که می‌توانید برای سرو غذا روی آن، از صندلی مخصوص اپن استفاده کنید.

دکوراسیون آشپزخانه

دیوارها و کابینت ها را به رنگ تیره انتخاب نکنید!

رنگ‌های تیره، فضا را دلگیر و کوچک جلوه می‌دهند. بنابراین برای دلباز و بزرگ‌تر به نظر رسیدن آشپزخانه، باید رنگ دیوارها و کابینت‌های آن را به رنگ روشن انتخاب کنید. همچنین بهتر است که رنگ دیوار و کابینت‌ها مشابه باشند تا آشپزخانه فضایی یکپارچه و بزرگ‌تر داشته باشد. جدا از رنگ روشن کابینت‌ها، بهتر است آن‌ها را از جنس هایگلاس انتخاب کنید تا سطح بازتاب دهنده آن‌ها فضای آشپزخانه را دلبازتر کند.

آشپزخانه کوچک

آشپزخانه کوچک را به صورت اصولی نورپردازی کنید!

اما بعد از رنگ، نور عاملی است که در کوچک یا بزرگ‌تر جلوه دادن یک فضا بسیار تاثیر دارد. در قدم اول برای اینکه به آشپزخانه نور خورشید مناسبی وارد و دلبازتر شود، پنجره آن را با پرده کرکره‌ای یا حریر روشن بپوشانید. سپس برای تامین نور محیطی به جای آویز، از چراغ‌های سقفی توکار استفاده کنید، چرا که آویزها فضای زیادی را در بر میگیرند و آشپزخانه را کوچک‌تر می‌کنند.

آشپزخانه کوچک

در قدم آخر برای اینکه آشپزخانه را به صورت اصولی نورپردازی کنید، زیر کابینت‌های بالایی، ال ای دی نواری نصب کنید تا علاوه بر ایجاد فضایی زیبا و با ظرافت، روی پیشخوان را برای انجام دادن راحت‌تر کارها، نورپردازی کرده باشید.

کاشی‌های بین کابینتی را به صورت افقی و کفپوش آشپزخانه را موازی با ورودی آن نصب کنید!

جالب است بدانید که یکی از ترفندها برای بزرگ‌تر نشان دادن آشپزخانه‌های کوچک، نصب کاشی‌های بین کابینتی به صورت افقی است. زیرا خطوط افقی این کاشی‌ها باعث می‌شود که دیوار آشپزخانه عریض‌تر از آن چه که هست به نظر برسد. همچنین سرامیک یا پارکت کف آشپزخانه را نیز موازی با ورودی نصب کنید تا به بزرگ‌تر جلوه دادن سطح آشپزخانه کمک کند.

دکوراسیون آشپزخانه کوچک



:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
زندگی آپارتمانی امروزی ارتباط ما را با فضای باز شخصی، تنها به تراس‌های کوچک خانه محدود کرده است.
پوشاندن دید تراس

پوشاندن دید تراس

همه ما خانه را فضایی خصوصی برای خود و خانواده‌مان می‌دانیم و قطعا در چنین موقعیتی برای حفظ حریم شخصی خود دنبال راه‌حل می‌گردیم. اگر دچار چنین مشکلی هستید، دیگر جایی برای نگرانی نیست. در این نوشتار از مجله دلتا قصد داریم راه‌حلی کاربردی برای پوشاندن دید تراس و حفظ حریم خانه را به شما آموزش دهیم. این کار را به‌راحتی می‌توانید به کمک گیاهان انجام دهید و با یک تیر دو نشان بزنید. در این صورت هم از وجود سرسبزی و زیبایی گیاهان در تراس لذت می‌برید و هم دید همسایگان به آن را محدود می‌کنید.

پوشاندن دید تراس

گیاه لاغر و قد بلند، حصار محدودکننده دید در تراس

گونه‌ای بلند و باریک گیاه بامبو یک راه‌حل عالی برای حفظ حریم خصوصی تراس خانه‌های مدرن محسوب می‌شود. این گیاه بدون اینکه رشد عرضی زیادی داشته باشد تا ارتفاع شش متر رشد می‌کند؛ بنابراین برای تراس‌هایی با مساحت کم بسیار مناسب است. به کمک روش در هم بافتن درختان بامبو حریمی مناسب برای تراس خانه شما فراهم خواهد شد. در روش در هم بافتن درختان، کاشت آنها با فاصله کم صورت می‌گیرد و باغبان با جدا کردن شاخ و برگ قسمت زیرین درختان، فضایی منفی را نسبت به قسمت بالای آن به وجود می‌آورد.

پوشاندن دید

گیاهان با مراقبت کمتر

اگر فکر می‌کنید زمان کافی برای نگهداری و مراقبت از گیاهان در تراس خانه‌ ندارید، باز هم جای نگرانی نیست؛ زیرا گیاهی مانند یوکا از آن دسته گیاهانی است که علاوه بر تامین حریم تراس خانه شما نیازمند نگهداری دائم و پیگیر نیست. این گیاه نسبت به شرایط نامساعد نور، دما و هوا بسیار مقاوم است و در هر جای خانه می‌توان از آن استفاده کرد؛ به همین دلیل در اکثر خانه‌ها نیز دیده می‌شود. درست است که این گیاه برگ‌های پهنی ندارد اما ساختار رشد شاخ و برگ آن به شما کمک خواهد کرد تا با قرار دادن تعدادی از آنها در کنار هم به هدف مورد نظرتان دست پیدا کنید.

پوشاندن تراس

گیاه گلداری که دید را به تراس خانه شما محدود می‌کند!

مگنولیای گل درشت یکی از انواع مشهور پرورش یافته‌ مگنولیاهای همیشه سبز است. این درخت دارای انواع گوناگونی است که هر کدام خصوصیات متفاوتی دارند. مگنولیای گل‌درشت می‌تواند تا ۱۵۰ سانتی‌متر رشد کند.

پوشاندن دید تراس

گیاهی با رنگ و رویی منعطف و ترکیبی

گیاه شمشیری یا سانسوریا، گیاهی همیشه سبز و از محبوب‌ترین گیاهان زینتی خانگی محبوب به شمار می‌رود. شمشیری که به نام «زبان مادر شوهر» نیز شناخته می شود، می‌تواند رشدی تا ارتفاع۱۴۰ سانتی‌متر داشته باشد؛ بنابراین هنگامی که آن را به صورت فشرده و در کنار هم بکارید و در حاشیه بالکن خانه قرار دهید، مرز میان تراس خانه و فضای اطرافش را تعیین خواهد کرد.

پوشاندن تراس

گیاه رونده و پیچک ‌مانند برای از بین بردن دید

شاید بتوان به جرات گفت که یکی از بهترین گزینه‌ها برای از بین بردن دید همسایه‌ها به فضای تراس خانه استفاده از گیاهان رونده مانند پوتوس است. گیاه پوتوس به عنوان گیاهان آپارتمانی یا خانگی بسیار مناسب است؛ البته این را فراموش نکنید که فضاهای زیاد روشن برگ‌های آن را می‌سوزاند و در نهایت گیاه را از بین می‌برد. در صورتی که بالکن آپارتمان شما در سایه قرار نمی‌گیرید، بهتر است از این گیاه استفاده نکنید.

پوشاندن دید تراس

شاید تراس‌های فرورفته در بدنه ساختمان مکان مناسبی برای رشد و نگهداری این گیاه باشند. پوتوس می‌تواند تا ۵/۲ متر رشد کند. این گیاه زیبا با حالت آبشاری می‌تواند از اطراف سقف بالکن خانه شما آویزان شود یا با تهیه داربست به شکل دهی آن کمک کنید. همچنین می‌توانید شاخه‌های این پیچک را با قلاب طوری به دیوار وصل کنید که از اطراف دیوار تراس خانه شما بالا برود.

پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر نوشتار “ایده‌های طراحی دکوراسیون تراس کوچک” را بخوانید.



:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
انتخاب رنگ اتاق همیشه یک دغدغه اساسی است . قطعاً هر رنگی تأثیر متفاوتی بر فضای خانه و روحیه شما می‌گذارد.
رنگ اتاق‌خواب

رنگ اتاق‌خواب

از نظر بیشتر افراد سه ویژگی مهم برای اتاق خواب آرامش، دلپذیر بودن و صمیمیت است. رنگ‌هایی مانند خاکستری، آبی، سبز و بنفش و طیف‌های رنگی آنها می‌توانند ما را در داشتن اتاق خواب آرام کمک کنند و به علاوه طیف‌های روشن این رنگ‌ها می‌تواند فضا را بزرگتر از آنچه هست نمایش دهد. در این نوشتار از مجله دلتا با موضوع انتخاب رنگ اتاق‌خواب  با ما همراه باشید.

رنگ اتاق‌خواب

رنگ خاکستری آبی

این رنگ به نوعی تسکین بخش خستگی است و می‌توان آن را به عنوان بهترین رنگ اتاق خواب انتخاب کرد. این رنگ ویژگی‌های مختلفی دارد از جمله: خنکی، آرام، سکوت. اگر نگران استفاده از این رنگ به عنوان رنگ دیوار هستید، می‌توانید این رنگ را در قالب یک اثر بزرگ هنری در دیوار اتاق خواب خود جای دهید.

رنگ اتاق‌خواب

برای کمک  به تکمیل انرژی این رنگ، می‌توانید از رنگ سفید برای سقف استفاده کنید. حالا برای جلوگیری از استفاده بیش از اندازه طیف‌های رنگ سرد می‌توانید از چوب و فیبرهای طبیعی برای کف سازی فضا بهره بگیرید.

رنگ خاکستری روشن

برای داشتن اتاق‌خواب روشن، رنگ خاکستری روشن را پیشنهاد می‌کنیم. اتاق خواب با دیوارها و سقف سفید یکدست، احساس بی‌رنگ و روح بودن فضا را القا می‌کند. با اضافه کردن یک رنگ خاکستری روشن فضا را از بی‌حالی نجات دهید.

کنتراست بین این دو رنگ برای اتاق‎‌‌‎خواب می‌تواند با خود کلی انرژی را به همراه آورد. برای تکمیل این فضا از رنگ خاکستری تیره در وسایل استفاده و انرژی را دو چندان کنید.

رنگ

رنگ آبی روشن

چرا برای دکور اتاق‌خواب از طبیعت الهام نگیریم! بهترین رنگ اتاق خواب از طبیعت الهام گرفته شده است. رنگ آبی سرشار از آرامش است و چه چیزی بهتر از آرامش برای این فضا است؟ آبی روشن الهام گرفته از رنگ آسمان روشن و جذاب، رنگی مناسب برای دیوارهای اتاق خواب است.

همچنین رنگ نارنجی مکمل رنگ آبی است، اما بهتر است برای رنگ اتاق خود از این رنگ زیاد بهره نگیرید. پیشنهاد ما برای تکمیل کننده رنگ آبی، رنگ شکلاتی و قهوه‌ای است.

اتاق‌خواب

رنگ سبز

این رنگ‌ احساس شادابی و سرزندگی را به ارمغان می‌آورد. این رنگ‌ها چون از طبیعت الهام گرفته شده‌اند مانند رنگ آبی برای این فضا بسیار مناسب هستند. رنگ سبز همراه خود حس خنکی فضا را نیز دارد. اگر در رنگ سبز کمی رنگ خاکستری ملایم را ترکیب کنید حس خنکای فضا را بیشتر کرده‌اید و این ترکیب تبدیل به رنگ مناسب اتاق خواب خواهد شد.

اتاق‌خواب

رنگ بنفش

رنگ بنفش به کمک ما می‌آید تا استرس و تنش‌های روزانه را از خود دور کنیم، پس این رنگ نیز رنگ مناسبی برای دیوار اتاق خواب است. رنگ بنفش تند را هرگز برای اتاق خواب انتخاب نکنید و از رنگی نظیر یاسی یا بنفش کمرنگ استفاده کنید، اما چون این رنگ از خانواده رنگ‌های سرد است، برای کفپوش محیط به فکر پارکت‌های چوبی یا فرش‌های دستباف باشید تا گرما را به فضا بیاورید و از سرمای فضا بکاهید.

رنگ اتاق‌خواب

 

پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر نوشتار “رازهای دکوراسیون اتاق خواب” را بخوانید.



:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 شهريور 1399 | نظرات ()