نوشته شده توسط : مجله دلتا
روتختی یکی از ملزومات اتاق خواب است که به تنهایی می‌تواند نقش بسزایی در زیبایی دکور اتاق خواب داشته باشد.
انتخاب روتختی مناسب

یکی از مهم‌ترین وسایلی که در اتاق خواب جای می‌گیرد، تخت خواب شما است. مسلما در چیدمان یک اتاق خواب به انتخاب فرش، پرده و مبلمان توجه زیادی می‌شود، اما اگر دقت در انتخاب روتختی را فراموش کنید، همه چیز بی فایده خواهد بود. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکاتی برای انتخاب روتختی مناسب اتاق خواب می‌پردازیم.

روتختی از جنس پلی استر

روتختی پلی استری گرمای بیشتری در خودش نگه می‌دارد. اگر از آن دسته آدم‌ها هستید که شب سردشان می‌شود، این گزینه خوبی برای شما به‌حساب می‌آید. این دسته از روتختی‌ها را می‌توانید در لباس‌شویی بشویید یا به خشک‌شویی محل بسپارید؛ مگر این‌که تولید‌کننده توصیه ویژه‌ای در این زمینه داشته و روی محصول نوشته باشد. پلی استر در مقایسه با جنس‌های دیگر گران نیست. اگرچه تولید آن برای محیط‌زیست خوشایند نخواهد بود.

روتختی مناسب اتاق خواب

روتختی از جنس پلی کتان

از ترکیب دو جنس پلی استر و کتان، به پلی کتان می‌رسیم. پارچه پلی کتان مقاوم است. مدت طولانی برای شما کار می‌کند. درعین حال نرم و لطیف خواهد بود. پارچه پلی کتان خوبی‌های پلی استر و کتان را با هم دارد. شست‌وشوی روتختی پلی کتان پیچیده نیست و در لباس‌شویی شسته می‌شود.

روتختی مناسب اتاق خواب

روتختی از جنس ساتن

سرویس روتختی ساتن براق و شیک به‌نظر می‌رسد. چروک نمی‌شود و سر و شکل قشنگی دارد. اغلب روتختی‌های ساتن با توردوزی تزیین می‌شوند و زیبایی اتاق خواب را دو چندان می‌کنند. این سبک روتختی برای استفاده روزمره چندان جذاب نیست. به همین دلیل بیشتر به سرویس جهیزیه یا سرویس روتختی عروس معروف بوده و کلاسیک و چشم‌نواز هستند.

روتختی از جنس ساتن

روتختی از جنس ساتن پلی استر

هنگامی‌که دو جنس ساتن و پلی استر با هم ترکیب می‌شوند، پارچه ساتن پلی استر شکل می‌گیرد. این پارچه نرم، براق و بادوام است. به گرانی ساتن نیست و ظاهر شیکی به اتاق می‌دهد. روتختی ساتن پلی استر را می‌توانید در لباس‌شویی بشویید.

روتختی از جنس ساتن پلی استر

روتختی از جنس لینن

لینن بافت طبیعی دارد و موردپسند افرادی‌ است که انتخاب الیاف طبیعی برای‌شان مهم است. لینن به‌ویژه برای فصل گرما انتخاب خیلی خوبی‌ است. اگر شما هم با تغییر فصل، ست کالای خواب را عوض می‌کنید، حتما لینن را برای بهار کنار بگذارید. این پارچه با طراحی اتاق به سبک روستیک هماهنگ است. به این نکته هم دقت کنید که به‌اندازه پارچه نخی، نرم نیست و چروک می‌شود.

روتختی از جنس لینن

روتختی از جنس بامبو

شاید نام بامبو شما را یاد گیاه و درختچه بیندازد، اما پارچه بامبو به‌طور مستقیم از گیاه بامبو تهیه نشده است. این پارچه ضدآلرژی ا‌ست و آنتی باکتری به‌حساب می‌آید. پس نگران حساسیت پوستی و تنفسی نباشید. روتختی و ملافه بامبو نرم و لطیف است و حس دنج و راحتی به شما می‌دهد. دوام خوبی هم دارد. البته قیمت این پارچه‌ها گران است.

روتختی از جنس بامبو

روتختی از جنس ابریشم

ابریشم همیشه پارچه لوکسی به‌شمار می‌رود. خنک است و پوست زیر آن خوب نفس می‌کشد. وزن سبکی دارد و ضدآلرژی ا‌ست. خوبی دیگر روتختی ابریشمی این است که چروک نمی‌شود. اگر دنبال گزینه لوکسی برای اتاق خواب هستید، به ابریشم فکر کنید. البته که گذشته از گران بودن، در اثر نور آفتاب صدمه می‌بیند. الکتریسیته ساکن هم ایجاد می‌کند.

روتختی از جنس ابریشم

روتختی از جنس میکرو فیبر

برای انتخاب روتختی مناسب اتاق خواب به سراغ جنس میکروفیبر بروید. میکروفیبر اغلب بافت متراکمی دارد و دوامش زیاد است. وزن آن سبک است و حس سنگینی نمی‌دهد. میکروفیبرها از پارچه‌های قابل تنفس به‌حساب می‌آیند. میکروفیبر اغلب الکتریسیته ساکن تولید می‌کند، به همین دلیل موی حیوان خانگی یا خود شما به آن می‌چسبد.

روتختی از جنس میکرو فیبر

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۷ راهکار کم‌هزینه در تغییر دکور منزل که نمی‌دانید را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: برچسب‌ها: مجله معماری و دکوراسیون دلتا , دکوراسیون , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
همیشه هم لازم نیست برای تغییر دکوراسیون خانه هزینه زیادی را پرداخت کنید. گاهی با اقدامات ساده و ارزان می‌توان تحولی در دکور خانه ایجاد کرد.
نکات ارزان برای چیدمان منزل

هر قدر دکوراسیون خانه را با دقت و حوصله انتخاب کرده و چیده باشید، یک روزی از آن خسته می‌شوید. شما می‌توانید با خرید وسایل نه چندان قیمتی، حس خوبی به خانه خود بیاورید. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکات ارزان برای چیدمان منزل می‌پردازیم.

با شلف خانه دلپذیرتر می‌شود

از نکات ارزان برای چیدمان منزل می‌توان خرید تعدادی مجسمه، گلدان کوچک، جاشمعی و خرده‌ریزه‌های تزیینی اشاره کرد. با خرید شلف دیواری و چیدن وسایل دکوراتیو روی آن، حس تازه‌ای به خانه می‌دهید. شلف‌ها در چیدمان مدرن و کلاسیک به‌کار می‌روند و با سلیقه‌ خیلی‌ها هماهنگ هستند. تابلوی قدیمی را از روی دیوار بردارید و شلف نو به‌جای آن قرار دهید.

نکات ارزان برای چیدمان منزل

یک ساعت زیبا فضای خانه را عوض می‌کند

در سال‌های اخیر ساعت‌های فانتزی و دکوراتیو بیشتری در بازار می‌بینید. دیگر نقش ساعت فقط نشان دادن زمان نیست، با دکور خانه هماهنگ می‌شود و زیبایی‌اش را به‌ رخ می‌کشد. شما هم می‌توانید با اضافه کردن یک ساعت قشنگ رومیزی یا دیواری تغییری در خانه ایجاد کنید.

نکات ارزان برای چیدمان منزل

گل و گلدان خانه را به فضایی آرام تبدیل می‌کند

در زندگی آپارتمانی که از هوای تازه و آسمان بالای حیاط محروم هستید، وجود گل و گلدان را در خانه دست‌کم نگیرید. جلوه و حس قشنگ یک گلدان طبیعی با هیچ کریستال و فرشی قابل‌ مقایسه نیست. یکی از کارهایی که حس تازگی به‌ خانه می‌دهد، عوض کردن گلدان‌ است. می‌توانید گلدانی بخرید که هماهنگ با دکوراسیون خانه باشد و خوشگل‌تر به‌نظر برسد.

گل و گلدان در خانه

با خرید استند گلدان جلوه‌ای تازه به اتاق بدهید

حالا که حرف از گل‌های آپارتمانی ا‌ست، به استند گلدان هم فکر کنید. استند ظاهر مرتب‌تری به گلدان‌های قشنگ شما می‌دهد، ضمن این‌که خودش به یک وسیله تزیینی تبدیل می‌شود. استندها در رنگ و جنس‌های مختلفی هستند. باتوجه به چیدمان خانه‌ خود، یک مدل را انتخاب کنید. مطمئن باشید حس تازگی خوبی با خودش به خانه می‌آورد.

استند گلدان

از تاثیر آینه در چیدمان خانه غافل نشوید

آینه فضاهای کوچک را چندبرابر بزرگ و دلباز نشان می‌دهد. خانه‌های کم‌نور باوجود آینه روشن‌تر به‌نظر می‌رسند. از این‌ها بگذریم، آینه جلوه لوکسی به اتاق می‌دهد. می‌توانید در فضاهای مختلف خانه از آینه‌های ساده یا دکوراتیو بهره ببرید.

آینه در چیدمان خانه

کوسن رنگ‌وروی اتاق را عوض می‌کند

مبل‌ها یا روتختی را نمی‌شود هر سال عوض کرد. یکی از نکات ارزان برای چیدمان منزل خرید کاور کوسن است. کاورهای قدیمی را مدتی در کمد بگذارید و چند کاور نو بخرید. اگر قبلی‌ها رنگ‌های ملایم و خنثی بوده‌اند، سراغ کوسن طرح‌دار و شاد را بگیرید.

کوسن مناسب مبلمان

با خرید ریسه خانه را رویایی کنید

تزیین اتاق با ریسه و نورپردازی یکی از کارهایی‌ است که فضا را دگرگون می‌کند. ریسه‌ها گران نیستند، اما جلوه زیادی دارند. می‌توانید کتابخانه، دیوار، سقف اتاق خواب، گلدان‌ها، و بالای تخت‌خواب‌ خود را با ریسه تزیین کنید. غروب که بشود و لامپ‌های ال‌ای‌دی را روشن کنید، خواهید دید که چه حس رویایی و خوبی ایجاد می‌شود.

ریسه در دکور خانه

پیشنهاد مطالعه: مطلب بهترین پرده لوکس و شیک برای نشیمن منزل شما را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: برچسب‌ها: مجله معماری و دکوراسیون دلتا , دکوراسیون , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
پرده‌ها مانند یک اثر هنری، زیبایی دکوراسیون را تکمیل می‌کنند. بدون آن‌ها تزئینات و هارمونی چیدمان داخلی خانه ناقص و ناتمام است. 
پرده‌ لوکس برای اتاق نشیمن

اتاق نشیمن محل جمع شدن اعضای خانواده است. هرچه این فضا گرم‌تر و صمیمی‌تر باشد افراد احساس بهتری خواهند داشت. پرده‌های شید این روزها جای خود را در دکوراسیون منازل باز کرده‌اند و به‌عنوان پرده‌ لوکس برای اتاق نشیمن محسوب می‌شوند. با مجله دلتا همراه باشید.

پرده شید رول

شید رول‌ها یا پرده‌های غلتکی به‌عنوان پرده‌ لوکس برای اتاق نشیمن محسوب می‌شوند و برای پنجره‌های بزرگ پیشنهادی عالی هستند، در دو مدل تکی و دو لایه در بازار موجود بوده و از ورود اشعه‌های آفتاب به فضای داخلی خانه ممانعت می‌کنند.

پرده‌ لوکس برای اتاق نشیمن

پرده شید رومی

شیدهای رومی یا رومن‌شیدها از پرده‌های جذاب بالارونده‌ هستند که برای فضاهای مسکونی نیز استفاده می‌شوند. این پرده‌ها دید از بیرون را محدود می‌کنند و برای اهالی خانه فضایی امن و دلپذیر فراهم خواهند کرد. رومن‌شیدها عایق نور و صدا هستند و به فضای شما عمق می‌بخشند.

پرده‌ لوکس برای اتاق نشیمن

پرده شید بالونی

شیدهای بالونی ظاهر خاص‌تری نسبت به انواع دیگر پرده‌های شید دارند. اگر این سبک پرده را به‌عنوان پرده لوکس برای اتاق نشیمن خود انتخاب می‌کنید باید مراقب باشید که شکل ظاهری این نوع شیدها باید با تم کلی دکور شما متناسب باشد. زمانی که شید بالونی باز است، از چشم بیننده به شکل پرده‌ای با چین‌های پف‌دار دیده می‌شود.

پرده شید بالونی

پرده شید تکی

شیدهای تکی معمولا از یک پارچه و یک زنجیر برای جمع و باز کردن پرده تشکیل شده‌اند و نسبت به شیدهای دو لایه قیمت ارزان‌تری دارند.

پرده شید دولایه

پرده‌های شید دو لایه یک لایه توری و یک لایه آستری دارند و هرکدام با یک زنجیر مجزا جمع و باز می‌شوند. لایه آستر پارچه‌ای ضخیم است که نور ورودی را کنترل کرده و پارچه توری با شفافیت خود فضا را روشن‌تر می‌کند. شیدهای دو لایه به‌دلیل مقاومت خود در برابر آفتاب، جلوی بور شدن لوازم منزل شما مانند مبلمان و فرش‌ها را می‌گیرند.

پرده شید دولایه

پرده شید زبرا

ترکیب شیدرول و پرده کرکره تبدیل به نوع جدید و پرطرفداری از پرده شید شده است به نام شید زبرا. این شیدها مجموعه‌ای از تور و پارچه هستند. اگر علاقه دارید روی پرده شید زبرا تصویر موردعلاقه‌ خود را چاپ کنید باید بدانید که بخشی از تصویر شما روی تور چاپ می‌شود و ممکن است کیفیت دلخواه شما را نداشته باشد.

پرده شید زبرا

پیشنهاد مطالعه: مطلب با این وسایل دکوری چیدمان خانه خود را متحول کنید را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: برچسب‌ها: مجله معماری و دکوراسیون دلتا , دکوراسیون , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
استفاده از برخی لوازم دکوری خاص می‌تواند تاثیر شگفت‌انگیزی در دکوراسیون منزل شما بر جای گذارد.
وسایل دکوری در دکوراسیون

امروز دکوراسیون منزل به یکی از موضوعات بسیار مهم در خانواده‌ها تبدیل شده است. چیدمان و طراحی داخلی به قدری اهمیت پیدا کرده است که حتی در نوع خرید منزل نیز تاثیر می‌گذارد. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی وسایل دکوری در دکوراسیون می‌پردازیم.

مجسمه‌ها

مجسمه‌ها یکی از معمول‌ترین لوازم دکوری شیک محسوب می‌شوند. زیرا در هر خانه‌ای معمولا از یکی از انواع مجسمه‌ها استفاده شده است. زیبایی فضای منزل، به دقت در انتخاب نوع مجسمه بستگی دارد. همخوانی رنگ و نوع و حجم مجسمه با دیگر وسایل و رنگ‌آمیزی خانه از اهمیت بالایی برای شیک‌تر شدن منزل برخوردار است.

مجسمه‌ ها

میز کنسول

یک میز چوبی با پایه‌های آهنی، هم می‌تواند به‌عنوان یکی از اجزای اصلی دکوراسیون در خانه شما مورد استفاده قرار گیرد و هم به عنوان یک اکسسوری جانبی، که جنبه زیبایی دارد. این میز کنسول یا استند پایه‌دار چوبی، حتی می‌تواند جایگاهی برای قرار دادن سایر اکسسوری‌ها باشد.

میز کنسول

صندلی راک، کلاسیک و زیبا

از وسایل دکوری در دکوراسیون، صندلی راک بوده که یکی از وسایل بسیار خاص و ویژه در طراحی داخلی منزل به‌شمار می‌رود. صندلی‌های راک یکی از بهترین و راحت‌ترین صندلی‌ها هستند. این صندلی‌ها طوری طراحی شده‌اند که هنگام نشستن روی آن‌ها احساس آرامش و راحتی کنید. اکثر صندلی‌های راک چوبی هستند. استفاده از چوب در ساخت این صندلی‌ها باعث شده تا ظاهر زیباتر و شیک‌تری داشته باشند.

امروزه از طرح‌های مدرن‌تر اینگونه صندلی‌ها که معمولا دارای کفی فوم و پارچه‌های شیک یا پایه‌های استیل هستند می‌توان در هر دکوراسیون مدرنی استفاده کرد.

وسایل دکوری در دکوراسیون

با روفرشی رنگ و لعاب خانه خود را تغییر دهید

روفرشی یکی از وسایل بسیار خاص در دکوراسیون منزل است. اگر به سال‌ها قبل برگردیم معمولا روفرشی‌ها زیبایی خاصی نداشتند و صرفا برای جلوگیری از آسیب دیدن فرش از آن‌ها استفاده می‌شد. امروزه روفرشی‌ها طرح‌ها و تنوع زیادی پیدا کرده‌اند.

روفرشی ارزان‌ترین روش برای تغییر چهره و رنگ و لعاب خانه شما است. ما ایرانی‌ها معمولا از یک یا چند فرش در پذیرایی استفاده می‌کنیم و استفاده از روفرشی‌های متنوع باعث می‌شود هر از چندگاهی بدون نیاز به تغییر اساسی و صرف هزینه زیاد منزل خود را نو کنیم.

وسایل دکوری در دکوراسیون

گلدان‌های تزیینی

گیاهان فقط یک اکسسوری محسوب نمی‌شوند؛ آن‌ها جزء اصلی و کاربردی و ضروری هر خانه‌ای هستند. وظیفه اصلی گیاهان، ایجاد تعادل روحی و تلطیف فضای خانه است. گیاهان را می‌توانید در انواع گیاهان برگ سبز و گل‌های آپارتمانی به فضای خانه خود دعوت کنید و از زندگی در کنار آن‌ها لذت ببرید.

گلدان‌ های تزیینی

پیشنهاد مطالعه: مطلب ایده‌‌های شیک و کاربردی برای تزیین دیوار منزل را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: برچسب‌ها: مجله معماری و دکوراسیون دلتا , دکوراسیون , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
تزیین روی دیوار یکی از راهکارهای همیشگی طراحان داخلی و دکوراتورها برای زیباسازی فضای منزل است. دیوارها سهم زیادی از فضای داخلی خانه را دارند.
طراحی و تزیین دیوارها

طراحی و تزیین دیوارها با توجه به وسعت آن‌ها در خانه می‌تواند موجب تغییرات بزرگی شود که روح تازه‌ای در خانه بدمد. از جمله راهکارهای تغییر دیوارها را می‌توان به ایجاد طرح روی دیوار، نقاشی روی دیوار و چسباندن استیکر اشاره کرد. با مجله دلتا همراه باشید.

طراحی دیوار مینیمال

در دنیای امروز برخلاف گذشته اغلب افراد به دنبال سادگی و خلوت بودن فضا بوده و به عبارت دیگر، ترجیح می‌دهند از طرح‌های مدرن و مینیمال برای تزیین دیوار استفاده کنند. در طراحی دیوار مینیمال تلاش می‌شود تا سادگی و زیبایی با هم تلفیق شوند و در اغلب آن‌ها از قاب عکس‌هایی با قاب‌های ظریف استفاده می‌شود و خبری از دیوارهای رنگارنگ در آن‌ها مشاهده نمی‌شود.

طراحی و تزیین دیوارها

دکور دیوار پذیرایی با چوب

از دیگر نمونه‌های بسیار زیبا و پرطرفدار که می‌توان برای دکوراسیون دیوار استفاده نمود، وسایل چوبی است. وسایل چوبی استفاده شده برای دکور دیوار همیشه نیاز نیست که وسایل تراشیده شده با تجهیزات و ابزارهای حرفه‌ای باشد. گاهی با چند تکه چوب ساده و کمی خلاقیت می‌توان طراحی‌های فوق العاده جذابی را ارائه داد.

دکور دیوار پذیرایی با چوب

تزیین دیوار منزل با شلف

برای چیدن وسایل تزیینی، کتاب و گلدان‌های کوچک کاکتوس و سایر گل‌های آپارتمانی بر روی دیوار از شلف‌های جذاب و بسیار ساده و ارزان می‌توان استفاده نمود. گاهی این شلف‌ها می‌تواند کاملا طراحی شده و چند ضلعی باشند و در بسیاری از مواقع تنها با چند چوب ساده و تخت می‌توان شرایط را برای نگهداری از گلدان و وسایل تزیینی استفاده نمود. برای بهتر و زیباتر شدن طرح و تزیینی کلی، بهتر است علاوه بر شکل شلف، به رنگ آن نیز توجه شود که در کنار رنگ دیوار ترکیب مناسب و جذابی به‌وجود آورد.

تزیین دیوار منزل با شلف

طراحی دیوار با قاب رنگی

برای طراحی و تزیین دیوارها می‌توان از قاب‌های رنگی استفاده کرد. رنگ‌ها از مهم‌ترین المان‌ها در دکوراسیون است که به شدت بر احساسات افراد حاضر در فضا تاثیرگذار هستند. برای دعوت رنگ‌های جذاب به دکوراسیون، طراحی دیوار با قاب رنگی بزرگ و کوچک می‌تواند انتخاب عالی و جذابی باشد. نحوه چیدمان این قاب‌ها و همچنین ترکیب رنگ‌هایی که در آن‌ها استفاده می‌شود باید  با تفکر و دقت انتخاب شوند. در این صورت تزیینی فوق‌العاده جذاب و شیک را برای دیوار پذیرایی و اتاق خواب به‌وجود می‌آورند.

طراحی دیوار بوهو

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در طراحی و تزیین دیوارها باید مد نظر قرار داد، تناسب آن با سبک دکوراسیون منزل است. به‌عنوان مثال، برای منازلی که از سبک دکوراسیون بوهمیان یا آفریقایی تبعیت می‌کنند، لازم است دیوارهایی با تزیینات تقریبا شلوغ و کاملا منحصربه‌فرد را طراحی کنید.

از مهم‌ترین ویژگی‌های این سبک دکوراسیون می‌توان به شلوغ بودن و استفاده از قاب‌های زیاد، تابلوهای چوبی همراه با ریسه‌های بلند و جذاب اشاره نمود.

طراحی و تزیین دیوارها

پیشنهاد مطالعه: مطلب پنج مدل مبل شیک و خاص در دکور منزل را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: برچسب‌ها: مجله معماری و دکوراسیون دلتا , دکوراسیون , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
مبلمان فضای زیادی در خانه به خود اختصاص می‌دهند و اولین چیزی است که به محض ورود به هر خانه مورد توجه قرار می‌گیرد.
مبلمان در دکوراسیون منزل

مبلمان در دکوراسیون منزل به جزئی جدایی ناپذیر از وسایل هر خانه‌ای تبدیل شده است و شاید بتوان گفت که خانه بدون مبل، مگر در موارد خاص، کمی ناقص به‌نظر می‌رسد. برای این که بدانید چند نوع مبل وجود دارد در ادامه با مجله دلتا همراه باشید.

مبلمان چستر

این مدل پرفروش مبل، با پشتی کوتاه، دسته‌های پهن و بدنه دکمه‌دار، مبلمانی شیک، راحت و در عین حال رسمی است. ویژگی مهم مبلمان چسترفیلد این است که هم می‌تواند انتخاب خوبی برای نشیمن باشد و هم مبلمانی مناسب و شیک برای پذیرایی. می‌توان روی آن لم داد و تلویزیون دید و یا رسمی نشست و از هم صحبتی با مهمانان لذت برد.

 ولی مدل‌های دیگری از مبل چسترفیلد هم هستند که دسته‌های گرد دارند و لبه‌های اغلب منحنی شکل است. این مدل از مدل‌های مکعبی بزرگ‌تر هستند و طبیعتا برای سالن‌های بزرگ مناسب‌تر هستند.

مبلمان در دکوراسیون منزل

مبل ال

شاید مبل ال یکی از اولین گزینه‌ها برای خرید مبلمان در دکوراسیون منزل باشد. یعنی هر کدام از ما که به دنبال خرید مبل هستیم، حتما یک بار مبلمان ال را برای فضای مورد نظرمان، تجسم می‌کنیم. برخی مبل ال را بزرگ و جاگیر می‌دانند. برخی آن را راحت می‌دانند چرا که می‌توان روی آن حسابی لم داد و خوابید. ولی مهم‌ترین ویژگی مبل ال این است که به واسطه آن می‌توانیم از فضای کنج خوب استفاده کنیم. پس اگر سالن کوچکی دارید می‌توانید با خرید یک ست مبل شامل یک مبل ال و یک مبل تک‌نفره، یک اتاق نشیمن شیک و کاربردی داشته باشید.

مبلمان در دکوراسیون منزل

مبل روستیک

روستیک اشاره به حس و حال آشنا، گرم و صمیمی روستایی دارد. پس هر مبلمانی که به سبک روستیک است، دعوت کننده، کمی غیر رسمی، با ظاهری پرداخت نشده و طبیعی است. این مدل مبلمان به طبیعت و بافت دست نخورده متریال نزدیک‌تر هستند و در رنگ‌های طبیعی بیشتر دیده می‌شوند.

مبل روستیک

مبلمان فانتزی

خلاقیت در مبلمان فانتزی، حرف اول را می‌زند. این مبل‌ها تاحدودی با تعریفی که ما از مبل در ذهن داریم، متفاوت هستند. مبل‌های فانتزی ممکن است فرم یا متریال متفاوتی داشته باشند. همین تفاوت‌ها موجب شده است تا در لیست جدیدترین مبلمان ۱۴۰۰ قرار بگیرند.

مبلمان فانتزی

مبلمان راحتی لاوسیت

مبل لاوسیت، یکی از انواع مبل راحتی دونفره بوده که بسیار ساده و در عین حال کاربردی است. لاوسیت یکی از انواع مبل مدرن است که دارای ۲ نوع هستند، هم مانند کاناپه و هم بدون پشتی. مبل لاوسیت این روزها در همه جای دنیا طرفداران زیادی دارد و به‌ویژه برای جلو تلویزیون بسیار کاربردی است. این مبل‌ها اغلب پارچه لطیف و نرمی دارند که موجب می‌شود نشستن‌های طولانی بر روی آن، خوشایند باشد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب هفت میز کنسول شیک و مدرن برای دکور منزل را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: برچسب‌ها: مجله معماری و دکوراسیون دلتا , دکوراسیون , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
از میزهای کنسول علاوه بر ورودی خانه، در نشیمن، اتاق خواب، اتاق نشیمن نیز می‌توان استفاده کرد. میز‌های کنسول زمانی که در کنار سایر اجزای خانه قرار بگیرند بسیار زیبا به‌نظر می‌رسند.
میز کنسول در دکوراسیون منزل

تا زمانی که یک میز کنسول به دکوراسیون داخلی خود اضافه نکنید، متوجه کارایی و ضرورت وجود آن در منزل نخواهید شد. میزهای کنسول فضایی برای قرار دادن وسایل دکوری ایجاد می‌کنند. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی مدل‌های میز کنسول در دکوراسیون منزل می‌پردازیم.

میز کنسول برنجی

میز کنسول ساخته شده از فلز برنج با قفسه‌های شیشه‌ای، بهترین گزینه برای دکوراسیون داخلی منزل شما است. در حال حاضر، فلز برنج یکی از اجزای پرطرفدار برای دکوراسیون داخلی است و این جذابیت برای سال‌های آینده نیز باقی خواهد ماند.

میز کنسول در دکوراسیون منزل

میز کنسول آینه‌‌ای

میز کنسول آینه‌‌ای این خصوصیت را دارد که منظره هر اتاقی را چشم‌نواز کند. این نوع میز گزینه مناسبی برای گذاشتن اشیای هنری و کتاب‌ها است.

میز کنسول در دکوراسیون منزل

میز کنسول پایه طلایی با سنگ مرمر

یک میز کنسول ساخته شده از فلز طلایی و سنگ مرمر با طراحی ساده و خطوط منظم، در فضاهای مختلف خانه شما کارایی خواهد داشت. این میز برای پذیرایی از مهمان‌ها نیز گزینه بسیار خوبی است.

میز کنسول پایه طلایی

میز کنسول سفید روستیک

این میز کنسول ظاهری خانگی و خودمانی به بخش ورودی منزل شما خواهد بخشید. جنس چوبی این میز بر جذابیت طبیعی خانه می‌افزاید. البته این میز کنسول با سبک چیدمان سنتی هماهنگ‌تر است.

میز کنسول سفید روستیک

میز کنسول چوبی خاکستری رنگ

میز کنسول چوبی خاکستری رنگ به ما حس زندگی در یک خانه روستایی می‌بخشد. این میز با پنل‌های شیشه‌ای در قسمت بالایی، مکانی برای قرار دادن خرده‌ریزها و زودتر پیدا کردن آن‌ها خواهد بود.

میز کنسول چوبی خاکستری رنگ

میز کنسول اکریلیک

برای خانه‌هایی که سبک چیدمان آن‌ها به سبک مدرن است، میز کنسولی که از جنس اکریلیک ساخته شده گزینه بسیار مناسبی است. با استفاده از این میز کنسول در ورودی خانه و تزیین فضای اطراف آن، می‌توانید به سادگی یک فضای دلنشین را خلق کنید.

میز کنسول اکریلیک

میز کنسول نقره‌ای

قرار دادن یک میز کنسول نقره‌ای با رویه شیشه‌ای در قسمت ورودی خانه، یک طراحی چیدمان تاثیرگذار ایجاد خواهد کرد. انعکاس نور در میز کنسول نقره‌ای و جزئیات به‌کار رفته در آن بسیار زیبا است.

میز کنسول نقره‌ای

پیشنهاد مطالعه: مطلب پنج نکته کلیدی برای انتخاب کاغذ دیواری مناسب را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: برچسب‌ها: مجله معماری و دکوراسیون دلتا , دکوراسیون , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
برخی افراد علاقه دارند دیوارهای اتاق یا خانه خود را با رنگ بپوشانند. اگر شما هم مثل آن‌ها فکر می‌کنید بهتر است پیش از انتخاب کاغذ دیواری چند نکته اصلی در این باره را بخوانید.
کاغذ دیواری مناسب در دکوراسیون

کاغذ دیواری از عناصر دکوراسیونی است که به فضای داخلی روح می‌دهد و آن را زیباتر و جذاب‌تر می‌کند. کاغذ دیواری انواع گوناگونی دارد و به همین دلیل باید در انتخاب آن دقت زیادی داشت. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکات کاغذ دیواری مناسب در دکوراسیون می‌پردازیم.

سرتاپای خانه را با کاغذ دیواری کادو نکنید

اولین و مهم‌ترین چیزی که لازم است به عنوان طراح دکوراسیون به شما تذکر بدهم این است که در استفاده از کاغذ دیواری‌ها، افراط نکنید.

کاغذ دیواری‌ها خصوصا نمونه‌های شاخص با رنگ‌های برجسته و نقش و نگارهای متعدد، تنها برای یک یا نهایتا دو دیوار (در یک فضای بزرگ) مناسب هستند. در اغلب خانه‌های کوچک و متوسط بهتر است برخی از دیوارها را فقط رنگ کرده و به صورت کاملا ساده در نظر بگیرید و کاغذ دیواری های شاخص را برای یک دیوار نمایشی نگاه دارید.

کاغذ دیواری مناسب در دکوراسیون

رنگ‌های تیره را انتخاب نکنید

حتی اگر به یک رنگ بسیار تند یا تیره علاقه بسیاری داشته باشید، باز هم پس از مدتی از فضای تیره خانه دلزده و خسته خواهید شد. به علاوه، در اغلب موارد، رنگ‌های تیره می‌تواند موجب کوچک‌تر به‌نظر رسیدن یک فضا شود و بهتر است کاغذ دیواری‌های تیره در ترکیب با رنگ‌های روشن و تزیینات ساده دیوار به‌کار رود.

به این موضوع نیز دقت داشته باشید که رنگ‌های تیره و یکدستی همانند تونالیته‌های رنگ طوسی، با دکوراسیون‌های مدرن و مینیمال همخوانی بیشتری دارند تا دیزاین به سبک کلاسیک و مبلمان های استیل یا سلطنتی.

کاغذ دیواری مناسب در دکوراسیون

انتخاب کاغذ دیواری برای تزیین آشپزخانه

اگر تمایل دارید بخش‌هایی از آشپزخانه خصوصا فضای بین کابینت‌ها کاغذ دیواری شود، کابینت‌های آشپزخانه بایستی با رنگ‌های بسیار روشن و ملایم و بدون طرح انتخاب شوند.

فضای آشپزخانه به‌ خودی‌ خود یک فضای شلوغ و پر از انواع وسیله و اسباب ریز و درشت است و اضافه کردن رنگ‌ها به میزان زیاد، بر هرج‌ومرج آن اضافه می‌کند.

کاغذ دیواری برای تزیین آشپزخانه 

رنگ و طرح کاغذ دیواری بین کابینتی علاوه بر کابینت‌ها و دکوراسیون آشپزخانه، لازم است با فضاهای مجاور مانند پذیرایی، راهرو یا نشیمن نیز هماهنگ شود و با تم کلی اکسسوری‌های آشپزخانه نیز هماهنگ شده باشد.

انتخاب کاغذ دیواری‌های پوستری و سه بعدی

اگر تمایل به استفاده از کاغذ دیواری‌هایی با طراحی‌های بزرگ و برجسته مانند منظره دارید بهتر است بدانید که این کاغذ دیواری تنها در یکی از دیوارهای منزل و به‌عنوان یک تابلوی دیواری بزرگ و یک اکسسوری شاخص استفاده می‌شوند.

این مکان می‌تواند دیوار پشت تلویزیون، دیوار پشت تختخواب در اتاق، دیوار رو به در ورودی در اتاق کودک و نوجوان و دیوار مقابل در ورودی در لابی یا پیش ورودی منزل باشد.

کاغذ دیواری‌های سه بعدی

سبک کاغذ دیواری

هماهنگی نوع و طرح کاغذ دیواری با سبک و شکل چیدمان خانه نیز مهم است. به‌طور مثال برای خانه‌ای که سبکی بسیار فانتزی و مدرن دارد، باید از کاغذ دیواری‌هایی ساده و با نقش و نگار کم استفاده کنید و برای خانه‌هایی که با مبلمان استیل و فرش‌های ابریشمی چیدمان شده‌اند، باید کاغذ دیواری‌هایی سنگین با نقش و نگارهای برجسته به‌کار ببرید.

سبک کاغذ دیواری

پیشنهاد مطالعه: مطلب طراحی ورودی منزل با جذاب‌ترین ایده‌ها را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: برچسب‌ها: مجله معماری و دکوراسیون دلتا , دکوراسیون , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
فرقی نمی‌کند خانه شما کوچک باشد یا بزرگ و تفاوتی هم ندارد با چه سبکی آن را چیده باشید. به‌ هر حال باید فکری برای تزئین ورودی بکنید.
طراحی و چیدمان ورودی

اثری که دکوراسیون ورودی منزل می‌گذارد خیلی زیاد است، چرا که هر کس وارد خانه می‌شود، اول جذب این‌ مکان می‌شود. یا خودتان اولین صحنه‌ای که بعد از یک روز کاری سخت هنگام ورود به خانه با آن مواجه می‌شوید، همینجا است. پس اگر تا به حال حواس‌تان به طراحی و چیدمان ورودی خانه‌ نبوده، با خواندن این مطلب در مجله دلتا تغییر را شروع کنید.

پاف یا نیمکت؛ راحت و چشم‌نواز

هر کسی که وارد خانه می‌شود، می‌خواهد کفشش را از پا درآورد. این‌جاست که نیمکت یا پاف؛ حسابی کارتان را راه می‌اندازد. پاف و نیمکت گذشته از کاربردی بودن، ظاهر جذابی دارند و اگر در انتخاب رنگ و استایل آن دقت کافی داشته باشید، همه در نگاه اول جذب خانه می‌شوند. پاف ممکن است با پایه یا بدون آن باشد. این دیگر به سلیقه شما برمی‌گردد. بعضی از مدل‌های نیمکت فضای ذخیره‌سازی در اختیار شما قرار می‌دهند.

پاف یا نیمکت؛ راحت و چشم‌نواز

آینه؛ زیبا و کاربردی

آینه‌های گروهی که به شکل‌های مختلفی طراحی شده‌اند و می‌توانند چیدمان متفاوتی هم داشته باشند، حسابی به ورودی خانه جان می‌دهند. هم قشنگ هستند و هم نور را بازتاب می‌دهند.

دکوراسیون ورودی

نورپردازی؛ انتقال حس گرما و صمیمیت

ورودی کم‌نور و دلگیر هیچ حس خوبی به شما نمی‌دهد. خواه در این ناحیه نور طبیعی داشته باشید یا نه. نورپردازی ورودی خانه را دست‌کم نگیرید. در دکوراسیون ورودی منزل نور حس خوش‌آمدگویی را تقویت می‌کند؛ از طرف دیگر با انتخاب لوستر یا آباژور زیبا، سلیقه‌ خود را به رخ می‌کشید.

کاغذ دیواری با رنگ و طرح شلوغ

ممکن است رنگ‌ محافظه‌کارانه و خنثی را برای رنگ‌آمیزی خانه بپسندید که خیلی هم عالی ا‌ست. ولی برای ورودی خانه می‌توانید به رنگی تند یا کاغذ‌دیواری طرح‌دار فکر کنید. چیزی که در موقع ورود فرد را غافلگیر کند. ممکن است انتخاب شما رنگی باشد که دوستش دارید.

کنسول شیک و زیبا در خانه

کنسول

یکی از روش‌ها در طراحی و چیدمان ورودی، اگر خانه شما جای کافی داشته باشد، انتخاب کنسول است. بالای کنسول را با آینه یا تابلو تزئین ‌کنید. از داخل آن به‌عنوان فضای ذخیره‌سازی بهره ببرید و رویش را با لوازم جانبی دکوراتیو مثل گل، کتاب یا مجسمه تزئین کنید.

طراحی و چیدمان ورودی

جالباسی؛ یک دیزاین کاربردی

در طراحی و چیدمان ورودی هیچ خانه‌ای نیست که نیاز به جالباسی نداشته باشد. هر کس از راه می‌رسد کت، مانتو، کاپشن، کیف یا وسایلی دارد که بهتر است در جلوی ورودی از آن‌ها جدا شود. خوشبختانه اقسام مختلف جالباسی برای انواع سلیقه‌ها وجود دارد. بعضی از مدل‌ها فضای ذخیره‌سازی برای کیف، کفش و چتر هم دارند.

طراحی و چیدمان ورودی

تابلو

بعضی‌ها چیدمان شلوغ را دوست ندارند، اما می‌خواهند دکوراسیون ورودی منزل جذابی داشته باشند. این طور وقت‌ها می‌شود سراغ تابلو رفت. یک تابلوی بزرگ یا چند تابلوی کوچک کنار هم جلوه قشنگی به راهرو یا ورودی خانه می‌دهند.

طراحی و چیدمان ورودی

تخته سیاه

در دکوراسیون ورودی هیچ‌ عاملی به‌اندازه خلاقیت اثرگذار و چشم‌گیر نیست. اگر بیشتر آدم‌ها آینه و تابلو به دیوار می‌کوبند، شما تخته سیاه بخرید. تخته سیاه و گچ‌های سفید و رنگی نه‌تنها حس نوستالژیک را زنده می‌کنند، بلکه امکان نوشتن یادداشت‌های مهم، لیست خرید و درست کردن تقویم هفتگی را نیز به شما می‌دهند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب با کمترین هزینه چیدمان منزل خود را تغییر دهید را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: برچسب‌ها: مجله معماری و دکوراسیون دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
همیشه برای تغییر دکوراسیون نیاز به تغییرات بزرگ و هزینه آنچنانی نیست گاهی با تغییرات جزئی و بدون صرف هزینه می‌توان دکوراسیون منزل را تغییر داد.
تغییر دکوراسیون خانه بدون هزینه

تغییر اکسسوری‌ها مانند آباژورها، کوسن‌ها، مجسمه‌ها و به‌طور کلی وسایل تزیینی می‌تواند راه خوبی برای تغییرهای بزرگی باشد که ما را به هدف تغییر دکوراسیون خانه بدون هزینه می‌رساند. با مجله دلتا همراه باشید.

تغییر آباژورها

اگر آباژورهایی با پایه چوبی و کلاهک پارچه‌ای دارید کار شما برای تغییر آن راحت خواهد بود. ابتدا کلاهک را از پایه جدا کنید. پایه را سمباده زده و مجددا با رنگ دلخواه، رنگ‌آمیزی کنید. قسمت کلاهک پارچه‌ای را نیز می‌توانید با تعویض پارچه، تغییر دهید. فقط به یاد داشته باشید نهایت دقت را در چسباندن پارچه داشته باشید. در این صورت ظرافت کار با روشن شدن نور در پشت کلاهک بیشتر نمایان می‌شود.

تغییر دکوراسیون خانه بدون هزینه

تغییر لوسترها

اگر لوسترهایی دارید که مدت زیادی از عمر آن‌ها می‌گذرد و کمی از مد افتاده‌اند؛ با رنگ‌آمیزی می‌توانید لوسترها را کمی مدرن‌تر و به روز کنید. اگر فکر می‌کنید لوسترها با داشتن شاخه‌های زیاد هنوز نور کافی ندارند با چسباندن نگین‌های درشت به روشنایی بیشتر لوستر کمک کنید زیرا نگین‌ها از پلاستیک شفاف و پشت نقره‌ای رنگ می‌توانند نور را به مقدار زیادی بازتاب کنند و به زیبایی هرچه بیشتر لوستر شما هم کمک زیادی می‌کند.

تغییر دکوراسیون خانه بدون هزینه

استفاده تزیینی از ضبط صوت و کاست‌های قدیمی

اگر از گذشته علاقه به موسیقی داشتید پس حتما ادوات گوش دادن به موسیقی مانند ضبط صوت و کاست‌های قدیمی در خانه شما پیدا می‌شود با رنگ آمیزی و نو کردن آن‌ها می‌توانید برای تزیین از آن‌ها استفاده کنید. برچسب کاست‌ها را عوض کنید. ضبط صوت را تمیز کنید و در جایی روی میز قرار دهید.

تبدیل شیشه نوشیدنی به گلدان

یکی از روش‌ها برای تغییر دکوراسیون خانه بدون هزینه که بسیار پرطرفدار است، رنگ کردن شیشه نوشیدنی‌ها و استفاده آن‌ها به جای گلدان است. برای این کار بهتر است، ابتدا شیشه‌ها را به خوبی بشویید و اجازه دهید کاملا خشک شوند. رنگ مورد نظر را درون شیشه‌ها بریزید و در آن را ببندید. سپس شیشه را تکان دهید تا رنگ به همه قسمت‌های آن برسد، وقتی رنگ خشک شد، گلدان قابل استفاده است.

تبدیل شیشه نوشیدنی به گلدان

تبدیل ظروف به گلدان

اگر ظروف خاص و زیبایی مانند قوری چینی دارید که لب پر شده است یا در ندارد، می‌توانید به عنوان گلدان از آن‌ها استفاده کنید. برای این کار خود ظروف که آب را در برمی‌گیرند می‌توانند گلدان باشند ولی اگر ظرف شما بشقاب است، می‌توانید آن را با استفاده از انبر به قطعات کوچک تبدیل کنید و تهیه یک قالب و مخلوط سیمان سفید و آب، یک گلدان جدید بسازید.

تبدیل ظروف به گلدان

پیشنهاد مطالعه: مطلب هفت قانون طلایی برای داشتن خانه‌ای شیک را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: برچسب‌ها: مجله معماری و دکوراسیون دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
تعیین محل وسایل و مبلمان منزل یکی از مهم‌ترین تصمیمات در طراحی دکوراسیون داخلی منزل است. به خصوص اگر فضای کوچکی در اختیار داشته باشیم.
قوانین پایه چیدمان منزل

داشتن خانه‌ای زیبا دیگر یک رویای دست نیافتنی نیست. فقط کافی است که چند نکته را بلد باشید و در چیدمان منزل‌ خود به‌کار بگیرید. خیلی زود متوجه خواهید شد که این تغییرات تا چه اندازه می‌توانند تاثیرگذار باشند. در این مطلب از مجله دلتا به بیان قوانین پایه چیدمان منزل می‌پردازیم.

 ناحیه‌ای را به عنوان ناحیه‌ اصلی خانه انتخاب کنید

هر خانه‌ای نیاز به یک نقطه‌ کانونی دارد. نقطه‌ای که خیره‌کننده، جذاب، هیجان‌انگیز و تاثیرگذار باشد. این یکی از مهم‌ترین قوانین پایه چیدمان منزل است. نقطه‌ کانونی به عنوان مثال می‌تواند یک وسیله با اندازه‌ای غیر متعارف، یک تم رنگی خیره‌کننده، یک فرش با نقش و نگار افسانه‌ای، یک اثر هنری و یا یک دیوار با تزیینات منحصربه‌فرد باشد.

قوانین پایه چیدمان منزل

شکل‌های هندسی مختلف را با هم ترکیب کنید

در هر یک از بخش‌های منزل همواره المان‌ها و عناصر گوناگونی با شکل‌های هندسی مختلف وجود دارند. چیدمان عناصر با شکل‌های مختلف در کنار هم می‌تواند بسیار الهام‌بخش باشد. به همین دلیل به‌عنوان یکی از قوانین چیدمان منزل بر آن تاکید می‌شود.

به‌عنوان مثال قرار دادن میز گرد غذاخوری بر روی فرش گرد، استفاده از المان‌های عمودی و افقی متناسب با فضا در کنار هم به نحوی که با هم هارمونی داشته باشند، مناسب است.

قوانین پایه چیدمان منزل

تابلو‌ها و دیوارکوب‌ها را درست آویزان کنید

اغلب افراد ساعت دیواری، قاب عکس‌ها و دیوارکوب‌های تزیینی خود را در ارتفاع بسیار بالایی نصب می‌کنند و فکر می‌کنند که این درست است. در حالی که نصب قاب عکس چه در ارتفاع بالا و چه در ارتفاع بسیار پایین درست نیست. بهترین و مناسب‌ترین مکان برای نصب دیوارکوب‌ها این است که آن‌ها را متناسب با نقطه‌ دید‌ خود تنظیم کنید.

تابلو‌ها و دیوارکوب‌ها

ارتفاع کاذب ایجاد کنید

می‌توانید از روش‌هایی استفاده کنید که دیوارهای منزل‌ شما بلندتر به‌نظر برسند. به‌عنوان مثال از کاغذ دیواری با خطوط عمودی استفاده کنید. قفسه‌های کتاب را باریک و بلند بسازید. از پرده‌های بلند استفاده کنید. همچنین می‌توانید آباژورهای پایه بلند را به‌عنوان یک المان عمودی تاثیرگذار در دیزاین خانه به‌کار ببرید.

فرش را دست کم نگیرید

انتخاب دقیق و هوشمندانه‌ فرش نقش بسیار تعیین کننده‌ای در دکوراسیون داخلی خانه دارد. قرار گرفتن فرش در یک اتاق نه تنها آن‌ را جایی مناسب برای نشستن می‌نماید، بلکه بهترین راه برای افزودن رنگ، بافت و نرمی به دکوراسیون داخلی منزل است.

فرش مناسب

دیوار را حذف کنید

لزومی ندارد که یک مبل حتما در کنار دیوار قرار گرفته یا به آن چسبیده باشد. اگر در منزل خود فضای کافی دارید، یک متر یا دو متر مبل را با فاصله از دیوار قرار داده و به جای آن یک واحد قفسه یا کنسول را روی دیوار قرار دهید. این امر نه تنها امکان بیشتری را برای زیباسازی فضا در پشت مبل به‌وجود می‌آورد.

دیوار را حذف کنید

حتما کمی فضای خالی نیز در نظر بگیرید

در چیدمان خانه حتما نقاطی را برای استراحت چشم نیز در نظر بگیرید. با هدف قرار دادن فضای خالی در یک اتاق، یا کم و زیاد نمودن روشنایی در مکان‌های مختلف به صورت هدفمند می‌تواند طراحی و چیدمان خانه را متعادل نماید.

فضای خالی در نظر بگیرید

پیشنهاد مطالعه: مطلب هرگز این پنج اشتباه را در چیدمان پذیرایی انجام ندهید را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: برچسب‌ها: مجله معماری و دکوراسیون دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
در نظر گرفتن سلیقه و توجه به اصول چیدمان دکوراسیون به شما کمک می‌کند تا خانه‌ای زیباتر، با ویژگی‌هایی جذاب‌تر برای خود رقم بزنید.
اشتباهات رایج در دکوراسیون پذیرایی

اتاق پذیرایی یکی از اصلی‌ترین مکان‌های منزل است که بیشترین تاثیر را بر روی افراد ساکن خانه می‌‎گذارد. برای زیبایی بیشتر و جلوه بخشیدن به دکوراسیون آن باید نکاتی را رعایت کنیم تا زیبایی دو چندان پیدا کند. در این مطلب از مجله دلتا به بیان اشتباهات رایج در دکوراسیون پذیرایی بپردازیم.

مبل‌ها را ردیفی نچینید

یکی از بیشترین اشتباهاتی که افراد در هنگام چیدن مبلمان منزل انجام می‌دهند این است که برای جلوگیری از محدودیت کمبود جا مبل‌ها را به صورت ردیفی به دیوار تکیه می‌دهند و مثل پشتی دور خانه قرار می دهند که این باعث می‌شود زیبایی منزل شما به طرز چشمگیری کاهش پیدا کند.

همیشه وقتی که می‌خواهید چیدمان مبلمان را انجام دهید یک فاصله استاندارد بین هر کاناپه با یکدیگر قرار دهید تا افراد بتوانند به خوبی با یکدیگر در ارتباط باشند و همچنین کاناپه‌ها را از دیوار فاصله بدهیم تا هم مبلمان ظاهرش را بهتر نشان دهد و هم رفت و آمد از پشت مبلمان هم مقدور باشد.

اشتباهات رایج در دکوراسیون پذیرایی

یک فرش کوچک برای مبل‌ها انتخاب نکنید

در بیشتر خانه‌های ایرانی طبق فرهنگی که ما داریم از فرش‌ها استفاده می‌شود. وقتی که می‌گوییم یک اتاقی دارای فرش است منظور ما این است که با توجه به ابعاد اتاق برای آن فرش تهیه شده است که گوشه‌های اتاق را هم می‌پوشاند. در واقع فرش‌ها فضایی را مشخص کنند که شما بتوانید روی آن غذا بخورید، استراحت کنید و یک فضایی برای نشستن شما باشد. همیشه فرشی مناسب است که کنج خانه را بگیرد.

اشتباهات رایج در دکوراسیون پذیرایی

تلویزیون را محور چیدمان مبل‌ها قرار ندهید

بیشتر چیدمان در فضای خانه‌های ایرانی با توجه به تابش نور آفتاب است و مجل قرارگیری میز تلویزیون است که در نهایت مبل‌ها را با توجه به محور تلویزیون قرار می‌دهند.

اگر تصمیم داشتید که یک چیدمان بی‌نقص در منزل خود داشته باشید مبل‌ها را دور از تلویزیون دور هم بچینید که باعث شود فضای صحبت شما به صمیمی‌تر و گرم‌تر باشد. بهتر است تمام توجه افراد به سمت تلویزیون نباشد تا صمیمیت از فضا دور شود و افراد دیگر به صحبت‌های هم توجه نکنند.

چیدمان مبل‌ها

عدم استفاده از آینه

آینه باعث انعکاس نور و تصویر می‌شود. وسیله‌ای که در فضاهای کوچک معجزه‌آفرین است. هم فضا را بزرگنمایی می‌کند، هم با انعکاس نور فضا، باعث روشن‌تر دیده شدن فضا می‌شود. عدم استفاده از آن در درکوراسیون یکی از اشتباهاتی است که افراد مرتکب می‌شوند.

آینه در دکوراسیون

استفاده بیش از حد از وسایل دکوری

یکی از اشتباهات رایج در دکوراسیون پذیرایی استفاده بیش از حد از وسایل دکوری، بخصوص دکوری‌های ریز است. این کار باعث شلوغ شدن فضا و ایجاد اغتشاش بصری می‌شود. لازم است لوازم دکوری هدفمند انتخاب شوند تا هم از تعداد مناسبی از آن‌ها استفاده شود، هم یکدستی و سیالی فضا را بهم نریزد.

وسایل دکوری

پیشنهاد مطالعه: مطلب با فرش‌های کهنه و قدیمی چه کنیم را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: برچسب‌ها: مجله معماری و دکوراسیون دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
آیا منزل شما نور کافی ندارد و تاریک است؟ برای افزایش روشنایی منزل خود چه کارهایی را انجام داده‌اید؟ اگر هنوز دست بکار نشده‌اید نگران نباشید، این مطلب را تا انتها بخوانید.
افزایش روشنایی خانه

با استفاده از برخی روش‌هایی که بعضا بسیار ساده و ابتدایی به‌نظر می‌رسند، می‌توان فضای منزل را روشن‌تر، پرنورتر و بزرگ‌تر جلوه داد. این ترفندهای هوشمندانه می‌توانند به‌طور کل محل زندگی شما را تغییر دهند و به فضایی جذاب‌تر و زیباتر تبدیل کنند. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکاتی در مورد افزایش روشنایی خانه پرداخته می‌شود.

استفاده از نقاط نورانی فضا

به کار بردن پرده‌های کرکره‌ای، به جای پرده‌های پارچه‌ای ضخیم و تیره می‌تواند احساس طراوت و تازگی بیشتری به اتاق و فضای عمومی خانه ببخشد و در عین حال، با استفاده از آن‌ها از نور طبیعی خورشید هم بیشترین بهره را برد.

به این ترتیب پنجره‌ها که به عنوان نقاط نورانی خانه شناخته می‌شوند، کمک بسیار بیشتری به روشن شدن اتاق ها خواهند کرد. همچنین پرده‌های کرکره‌ای باعث خواهند شد که جزئیات دکوراتیو پنجره‌ها که در زیبایی معماری اتاق‌ها نقش مهمی دارند، بیشتر به چشم بیایند. سعی کنید طرح‌هایی را برای پرده‌های کرکره‌ای اتاق‌ها انتخاب کنید که بافتی مسطح و ساده دارند و رنگ آن‌ها روشن و شفاف باشد. بهتر است هماهنگی مناسبی میان رنگ کرکره‌ها با دیگر وسایل خانه هم برقرار باشد.

افزایش روشنایی خانه

تضادهای جذاب تیره و روشن

در اتاقی که به میزان زیادی در معرض نور طبیعی خورشید قرار دارد، می‌توان از طیف‌های رنگی تیره برای دکور اتاق‌ها و رنگ آمیزی دیوارها استفاده کرد. این کار در شخصی سازی فضای منزل نقش بسیار موثری ایفا خواهد کرد و به ظاهر اتاق‌ها شخصیت و زیبایی بسیار خاصی می‌بخشد. به‌عنوان نمونه استفاده از رنگ سبز تیره جنگلی، می‌تواند بازتاب بسیار خوبی از رنگ‌های طبیعت را در خانه ایجاد کند و طراوت بسیار مناسبی را به فضای خانه منتقل نماید.

به‌ویژه به‌کارگیری این نوع رنگ در کنار نور روشن پنجره‌ها، تضاد بسیار خوبی میان فضای بیرون و داخل منزل ایجاد می‌کند. همچنین بهره‌گیری از رنگ‌های شفاف طیف زرد در کنار رنگ‌های تیره نیز خالی از لطف نخواهد بود، می‌تواند تضاد جذابی را در فضای داخلی اتاق ها به وجود بیاورد.

افزایش روشنایی خانه

طراحی هوشمندانه راهروها

راهروها و سالن های بزرگ خانه اغلب اوقات از نور طبیعی بیرون از خانه چندان بهره ای نمی برند.اما با انتخاب هوشمندانه کاغذ دیواری های طرح دار می توان محیط این بخش های خانه را بسیار روشن تر و چشم نوازتر کرد.طرح هایی همچون اشکال هندسی زاویه داردر چنین مواردی بسیار مناسب هستند.

 بهره‌گیری از آینه‌ها

قرار دادن آینه‌هایی با اندازه بزرگ در اتاق‌ها و فضای داخلی خانه‌هایی که دارای فضاهای محدود هستند، بسیار مفید خواهد بود. این آینه‌ها علاوه بر بزرگ‌تر نشان دادن فضای خانه می‌توانند با بازتاب نور طبیعی در هنگام روز، و یا روشنایی چراغ‌ها در هنگام شب، فضا را بسیار روشن‌تر نشان دهند. بهتر است این آینه‌ها در محل‌هایی از تعبیه شوند که روبروی پنجره باشند.

 بهره‌گیری از آینه‌ها

لوسترهای بلند و خوش طرح

با استفاده از چراغ‌های روشنایی می‌توانید چشم افراد را به سمت بالا متمرکز کنید. از این طریق فضای کوچک اتاق‌ها را بزرگ‌تر نشان داده می‌شود و روشنایی خانه افزایش می‌یابد. همچنین نور اینگونه چراغ‌ها و لوسترها به‌صورت بهینه‌تری در فضا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لوسترهای بلند و خوش طرح

پیشنهاد مطالعه: مطلب بهترین رنگ‌ها در دکوراسیون خانه کوچک را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: برچسب‌ها: مجله معماری و دکوراسیون دلتا , دکوراسیون , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
آیا منزل شما نور کافی ندارد و تاریک است؟ برای افزایش روشنایی منزل خود چه کارهایی را انجام داده‌اید؟ اگر هنوز دست بکار نشده‌اید نگران نباشید، این مطلب را تا انتها بخوانید.
افزایش روشنایی خانه

با استفاده از برخی روش‌هایی که بعضا بسیار ساده و ابتدایی به‌نظر می‌رسند، می‌توان فضای منزل را روشن‌تر، پرنورتر و بزرگ‌تر جلوه داد. این ترفندهای هوشمندانه می‌توانند به‌طور کل محل زندگی شما را تغییر دهند و به فضایی جذاب‌تر و زیباتر تبدیل کنند. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکاتی در مورد افزایش روشنایی خانه پرداخته می‌شود.

استفاده از نقاط نورانی فضا

به کار بردن پرده‌های کرکره‌ای، به جای پرده‌های پارچه‌ای ضخیم و تیره می‌تواند احساس طراوت و تازگی بیشتری به اتاق و فضای عمومی خانه ببخشد و در عین حال، با استفاده از آن‌ها از نور طبیعی خورشید هم بیشترین بهره را برد.

به این ترتیب پنجره‌ها که به عنوان نقاط نورانی خانه شناخته می‌شوند، کمک بسیار بیشتری به روشن شدن اتاق ها خواهند کرد. همچنین پرده‌های کرکره‌ای باعث خواهند شد که جزئیات دکوراتیو پنجره‌ها که در زیبایی معماری اتاق‌ها نقش مهمی دارند، بیشتر به چشم بیایند. سعی کنید طرح‌هایی را برای پرده‌های کرکره‌ای اتاق‌ها انتخاب کنید که بافتی مسطح و ساده دارند و رنگ آن‌ها روشن و شفاف باشد. بهتر است هماهنگی مناسبی میان رنگ کرکره‌ها با دیگر وسایل خانه هم برقرار باشد.

افزایش روشنایی خانه

تضادهای جذاب تیره و روشن

در اتاقی که به میزان زیادی در معرض نور طبیعی خورشید قرار دارد، می‌توان از طیف‌های رنگی تیره برای دکور اتاق‌ها و رنگ آمیزی دیوارها استفاده کرد. این کار در شخصی سازی فضای منزل نقش بسیار موثری ایفا خواهد کرد و به ظاهر اتاق‌ها شخصیت و زیبایی بسیار خاصی می‌بخشد. به‌عنوان نمونه استفاده از رنگ سبز تیره جنگلی، می‌تواند بازتاب بسیار خوبی از رنگ‌های طبیعت را در خانه ایجاد کند و طراوت بسیار مناسبی را به فضای خانه منتقل نماید.

به‌ویژه به‌کارگیری این نوع رنگ در کنار نور روشن پنجره‌ها، تضاد بسیار خوبی میان فضای بیرون و داخل منزل ایجاد می‌کند. همچنین بهره‌گیری از رنگ‌های شفاف طیف زرد در کنار رنگ‌های تیره نیز خالی از لطف نخواهد بود، می‌تواند تضاد جذابی را در فضای داخلی اتاق ها به وجود بیاورد.

افزایش روشنایی خانه

طراحی هوشمندانه راهروها

راهروها و سالن های بزرگ خانه اغلب اوقات از نور طبیعی بیرون از خانه چندان بهره ای نمی برند.اما با انتخاب هوشمندانه کاغذ دیواری های طرح دار می توان محیط این بخش های خانه را بسیار روشن تر و چشم نوازتر کرد.طرح هایی همچون اشکال هندسی زاویه داردر چنین مواردی بسیار مناسب هستند.

 بهره‌گیری از آینه‌ها

قرار دادن آینه‌هایی با اندازه بزرگ در اتاق‌ها و فضای داخلی خانه‌هایی که دارای فضاهای محدود هستند، بسیار مفید خواهد بود. این آینه‌ها علاوه بر بزرگ‌تر نشان دادن فضای خانه می‌توانند با بازتاب نور طبیعی در هنگام روز، و یا روشنایی چراغ‌ها در هنگام شب، فضا را بسیار روشن‌تر نشان دهند. بهتر است این آینه‌ها در محل‌هایی از تعبیه شوند که روبروی پنجره باشند.

 بهره‌گیری از آینه‌ها

لوسترهای بلند و خوش طرح

با استفاده از چراغ‌های روشنایی می‌توانید چشم افراد را به سمت بالا متمرکز کنید. از این طریق فضای کوچک اتاق‌ها را بزرگ‌تر نشان داده می‌شود و روشنایی خانه افزایش می‌یابد. همچنین نور اینگونه چراغ‌ها و لوسترها به‌صورت بهینه‌تری در فضا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لوسترهای بلند و خوش طرح

پیشنهاد مطالعه: مطلب بهترین رنگ‌ها در دکوراسیون خانه کوچک را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: برچسب‌ها: مجله معماری و دکوراسیون دلتا , دکوراسیون , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
وقتی با کمبود فضا مواجه باشید سعی می‌کنید با روش‌های مختلف فضا را بزرگ‌تر و دلبازتر نشان دهید.یکی از روش‌هایی که می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند، انتخاب رنگ مناسب برای دیوارها است.
رنگ آمیزی خانه‌های کوچک

به نظر شما رنگ‌ آمیزی خانه های کوچک چه تفاوتی با خانه‌های دارد؟ در این مطلب از مجله دلتا با ایده‌هایی برای رنگ آمیزی خانه‌ های کوچک همراه شما هستیم. چیزی که معمولا در همه‌ ایده‌ها به آن توجه می‌شود، بزرگ‌تر جلوه دادن خانه است. احتمالا شما هم چنین دغدغه‌ای دارید. نکاتی وجود دارند که اگر به آن‌ها توجه کنید، می‌توانید با یک رنگ‌آمیزی اصولی خانه کوچک خود را کمی بزرگ‌تر نشان دهید.

اصول رنگ آمیزی خانه‌ های کوچک

رنگ آمیزی خانه‌ های کوچک

  • برای رنگ آمیزی خانه های کوچک به سراغ رنگ‌های روشن بروید.
  • از رنگ‌های متضاد در کنار رنگ‌های روشن برای تزیین استفاده کنید.
  • رنگ های خنثی بهترین گزینه برای خانه های کوچک هستند.
  • رنگ‌های تیره برای رنگ آمیزی خانه‌های کوچک مناسب نیستند. مگر اینکه خانه‌ کاملا نورگیر و روشن باشد.
  • قبل از رنگ آمیزی خانه های کوچک باید رنگ سایر المان‌های به کار رفته در دکوراسیون را به دقت بررسی کنید. مثلا رنگ پرده‌ها، رنگ مبل، کفپوش یا کوسن‌ها. تقویت رنگ‌های روشن و داشتن هارمونی در انتخاب رنگ مهم‌ترین فاکتورهایی هستند که باید به آن‌ها توجه کنید.
  • برای رنگ آمیزی آشپزخانه های کوچک توجه به مدل و رنگ کابینت‌ها بسیار مهم است.

از چه رنگ‌هایی برای رنگ آمیزی خانه‌های کوچک استفاده کنیم؟

هر رنگی که دوست دارید. اما اگر می‌خواهید خانه را بزرگ جلوه دهید باید به سراغ تنالیته‌های روشن رنگ مورد علاقه‌ خود بروید. می‌توانید در کنار رنگ‌های روشن از رنگ‌های متضاد آن‌ها با تنالیته‌های تیره‌تر نیز استفاده کنید. البته بهتر است که رنگ‌های تیره حکم آرایش دکوراسیون را داشته باشند و در بخش‌های اصلی به‌کار نروند.

رنگ آمیزی خانه‌ های کوچک

چند ایده برای رنگ آمیزی خانه های کوچک

  • می‌توانید اجازه بدهید که دیوارها سفید یا بی‌رنگ بمانند اما سقف خانه را رنگی کنید. البته این ایده به هیچ عنوان برای خانه‌هایی با سقف کوتاه توصیه نمی‌شود.
  • دیوار خانه را به صورت طرح‌دار رنگ‌آمیزی کنید.
  • استفاده از طرح‌های راه‌راه عمودی یا افقی برای رنگ آمیزی خانه‌های کوچک فضای خانه را مرتفع‌تر و وسیع‌تر نشان می‌دهد.
  • می‌توانید بخشی از دیوار –مثلا یک‌سوم پایین دیوار را رنگی کنید و اجازه بدهید که بخش‌‌های بالایی دیوار به صورت بی‌رنگ (سفید) یا بسیار روشن باشند.
  • روی دیواری که رنگ تیره دارد از آینه استفاده کنید تا رنگ دیوارهای روشن کناری یا روبرویی را انعکاس دهد و تشدید کند.

رنگ خانه کوچک

پیشنهاد مطالعه: مطلب کدام میز تلویزیون مناسب دکور منزل شماست را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: برچسب‌ها: مجله معماری و دکوراسیون دلتا , دکوراسیون , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
میز تلویزیون یکی از مهم‌ترین وسایل دکوری در اتاق نشیمن محسوب می‌شود که حول محور آن چیدمان را انجام می‌دهیم.
میز تلویزیون در دکوراسیون منزل

یکی از عناصر پرطرف‌داری که ظاهر دکوراسیون شما را بسیار تغییر می‌دهد، میز تلویزیون است. میزهای تلویزیون را می‌توانید بر اساس سبک دکوراسیون و بخصوص مبلمان خود انتخاب کنید. به طور کلی چون محل قرارگیری تلویزیون در نشیمن خصوصی است بنابراین باید میز تلویزیون خود را مناسب با سبک مبلمان‌تان انتخاب کنید. با مجله دلتا همراه باشید تا انواع میز تلویزیون در دکوراسیون منزل را بررسی کنیم.

میز تلویزیون مدرن

میز تلویزیون مدرن نسبت به سایر میزها در دکوراسیون‌های امروزی طرفداران بیشتری دارد. توجه داشته باشید که میز تلویزیون شما باید هماهنگ با مبلمان شما انتخاب شود. این هماهنگی می‌تواند در غالب رنگ، جنس و… با مبلمان شما باشد. ویژگی مهمی که در مورد بهترین مدل میزهای تلویزیون وجود دارد، تنوع زیاد در طرح و مدل آن‌هاست.

میز تلویزیون در دکوراسیون

میز تلویزیون چوبی

میز تلویزیون چوبی یکی از بهترین گزینه‌ها برای میز تلویزیون در دکوراسیون منزل شما است. می‌توانید میز تلویزیون چوبی را هماهنگ با رنگ چوب مبلمان خود انتخاب کنید. در این‌صورت هماهنگی خاصی را در فضای دکوراسیون خود ایجاد می‌کنید. میز تلویزیون ام دی اف هم همانند میزهای چوبی، محبوبیت چشمگیری در بازار دارد.

میز تلویزیون چوبی

میز تلویزیون کلاسیک

میز تلویزیون کلاسیک بهترین گزینه برای دکوراسیون‌های به سبک کلاسیک و یا لوکس است. این میزها بر خلاف میز تلویزیون مدرن می‌تواند از هر جنسی باشد. این میزها غالبا چوبی بوده و طرح و نقش‌های خاصی در بدنه خود دارند که به خوبی با سبک کلاسیک دکوراسیون شما هماهنگ می‌شوند.

میز تلویزیون کلاسیک

میز تلویزیون ال سی دی

نکته‌ای که در انتخاب مدل میز تلویزیون ال سی دی باید بدانید، سادگی در طراحی آن است. فراموش نکنید که در این مورد، موضوع مهم خود تلویزیون و لذت بردن از تماشای آن است. بنابراین وجود هر وسیله اضافی در اطراف آن باعث شلوغی بی‌جا و عدم تمرکز بر دیدن برنامه مورد نظر شما خواهد شد.

میز تلویزیون ال سی دی

میز تلویزیون دیواری

اگر فضای زندگی شما کوچک است بهترین گزینه برای دکوراسیون شما انتخاب میز تلویزیون دیواری است. این میزها که از جمله میزهای کم‌جا است می‌تواند بجای اشغال سطح کف شما، فضای دیوار را اشغال کند. بنابراین در انتخاب میز تلویزیون خود ابعاد فضایی را در نظر بگیرید. این مدل میزهای تلویزیون می‌توانند در دسته میزهای مدرن نیز قرار بگیرند و بیش‌تر برای دکوراسیون مدرن و امروزی استفاده می‌شوند.

میز تلویزیون دیواری

پیشنهاد مطالعه: مطلب بایدها و نبایدهای چیدمان صحیح وسایل خانه را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: برچسب‌ها: مجله معماری و دکوراسیون دلتا , دکوراسیون , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
آشپزخانه یکی از فضاهای مورد استفاده مهم در خانه شما است. بنابراین باید به‌گونه‌ای طراحی و چیدمان شود که کاملا راحت و کاربردی باشد.
اشتباهات در دکوراسیون آشپزخانه

طراحی آشپزخانه و دکوراسیون آن اهمیت بسیاری دارد. اشتباهاتی در چیدمان آشپزخانه وجود دارند که مانع از ایجاد فضایی کامل می‌شوند. با در نظر داشتن اهمیت بالای این فضا، در این مطلب از مجله دلتا به بیان اشتباهات در دکوراسیون آشپزخانه می‌پردازیم.

عدم استفاده صحیح از فضا

به‌طور معمول آشپزخانه پیچیدگی‌های زیادی دارد. در اغلب طراحی‌ها پشت کابینت‌ها فضای بدون مصرفی باقی می‌ماند که از بارزترین اشتباهات در دکوراسیون آشپزخانه به‌شمار می‌رود.

تقریبا در هر آشپزخانه‌ای فضای پرت، وجود دارد، اما با برنامه ریزی دقیق و طراحی درست می‌توان این فضا را به حداقل رساند. اگر آشپزخانه شما کوچک است، با نصب کابینت‌های هوایی جای بیشتری برای خود، درست کنید.

اشتباهات در دکوراسیون آشپزخانه

پیشخوان نامناسب برای آشپزخانه

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات در دکوراسیون آشپزخانه نداشتن پیشخوان است. در نظر گرفتن یک پیشخوان برای آشپزخانه برای انجام دادن بسیاری از کارها بر روی آن، ضروری است. در عین حال با در نظر گرفتن بیش‌ترین فضا برای کف آشپزخانه، باید پیشخوان آشپزخانه را در جای مناسبی قرار داد که هم دسترسی به آن آسان بوده هم فاصله بین فضاها به صورت مناسب رعایت شود.

اشتباهات در دکوراسیون آشپزخانه

انتخاب بین کابینتی شلوغ از اشتباهات چیدمان آشپزخانه

بین کابینتی از کاربردی‌ترین بخش‌های آشپزخانه است که در عین حال سهم زیادی در جلوه نهایی دیزاین آن دارد. با انتخاب یک بین کابینتی با طرح‌های شلوغ و پراکنده، انسجام چیدمان آشپزخانه متاثر می‌شود و همچنین بعد از مدت کوتاهی برای شما خسته کننده خواهد شد. بنابراین سعی کنید انواعی از آن که طرح‌هایی ساده‌تر، منسجم‌تر و در عین حال باشکوه دارند را به دکوراسیون آشپزخانه اضافه کنید.

انتخاب بین کابینتی شلوغ

در نظر نگرفتن فضاهای کافی وسایل بزرگ

یک اشتباه بزرگ در اغلب آشپزخانه‌ها در نظر نگرفتن فضاهای کافی برای جاسازی وسایل است. گاهی وسایل آشپزخانه به‌طور نامنظمی درون کابینت آشپزخانه قرار می‌گیرند و حجم زیادی از فضا را اشغال می‌کنند. مخصوصا لوازم برقی بزرگ مثل دستگاه غذاساز یا مخلوط کن.پس بهتر است جای مناسبی که دسترسی به آن آسان هم باشد برای آن‌ها در نظر بگیریم. استفاده از اکسسوری درون کابینت ریلی یکی از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شود.

چیدمان آشپزخانه

قفسه های باز در چیدمان آشپزخانه

شلف‌ها و قفسه‌های باز از مدرن‌ترین ایده‌ها برای بخش‌های مختلف منزل از جمله آشپزخانه هستند. شلف‌ها در عین سادگی، جذابیت زیادی به فضا می‌بخشند و همچنین کاربرد زیادی دارند. اما مثل هر ایده دیگری، زیاده‌روی در اضافه کردن آن‌ها به دکوراسیون تعادل آن را بر هم می زند.

آیا نیاز است تمام ماگ‌ها، بشقاب‌ها و دیگر ظرف‌های شما در معرض نمایش باشند؟ البته که نه! بنابراین بخش بزرگ‌تری از فضای ذخیره‌سازی را به‌صورت کابینت و بخش باقی مانده را به‌صورت شلف‌ها و قفسه‌های باز انتخاب کنید.

قفسه های باز در چیدمان آشپزخانه

پیشنهاد مطالعه: مطلب این پنج راهکار خانه شما را بزرگ و دلباز می‌کند را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: برچسب‌ها: مجله معماری و دکوراسیون دلتا , دکوراسیون , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
با توجه به کوچک شدن فضای خانه‌ها همه ما به دنبال نکته‌هایی از دکوراسیون داخلی هستیم که بتوانیم فضای اتاق‌های کوچک خانه را بزرگ‌تر از آنچه که هستند نشان دهیم.
راهکارهای چیدمان خانه کوچک

امروزه زندگی در خانه‌های کوچک بسیار رایج شده است. شاید در نگاه اول آپارتمان کوچک و دلگیر به‌نظر برسد اما راهکارهایی وجود دارد تا شما بتوانید خانه‌های کوچک و دلگیر خود را بزرگ‌تر از آنچه هست نشان دهید. با ما در این مطلب از مجله دلتا همراه باشید تا با راهکارهای چیدمان خانه کوچک آشنا کنیم.

از آینه‌های بزرگ استفاده کنید

استفاده از آینه و قرار دادن آن در جایی مناسب از خانه به عنوان مثال روبروی پنجره یا کنار درب ورودی، همینطور قرار دادن آینه‌ها به‌طوری که نور را به یکدیگر منعکس کنند، فضای شما را روشن‌تر، زیباتر و بزرگ‌تر می‌کند.

افزایش نورپردازی منزل به‌وسیله آینه که نوعی منبع نور محسوب می‌شود و روشن کردن آن به هر طریقی از جمله روشن کردن دیوارها بوسیله رنگ‌های کمرنگ و روشن مانند سبز ، آبی یا صورتی کمرنگ نقش بسزایی در دلباز کردن و بزرگ نشان دادن منزل شما دارد.

از مبل ال استفاده کنید

از راهکارهای چیدمان خانه کوچک استفاده از مبل ال است. استفاده از مبل ال هم کنج‌های اتاق نشیمن یا پذیرایی که معمولا بی‌استفاده می‌مانند، پر می‌کند و هم تعداد نفرات بیشتری می‌توانند از مبلمان استفاده کنند. سعی کنید عسلی‌ها را در کناره‌ها قرار داده یا از مبلمانی استفاده کنید که دسته‌های آن‌ها به عنوان عسلی استفاده می شوند.

برای خانه‌های کوچک استفاده از مبل‌های ظریف و مخصوصا رنگ روشن مناسب‌تر است زیرا حجم کمتری از فضا را اشغال کرده و خانه را روشن‌تر می‌کنند و در نتیجه منزل شما بزرگ‌تر به‌نظر می‌رسد.

راهکارهای چیدمان خانه کوچک

استفاده از کاغذ دیواری با گل‌های کوچک

در انتخاب کاغذ دیواری برای دیوارها از کاغذ دیواری‌هایی که گل‌های درشت دارند، استفاده نکنید. طرح مورد نظر شما هرچه گل‌های کوچک‌تری داشته باشد فضای خانه را بزرگ‌تر و دلبازتر نشان می‌دهد.

راهکارهای چیدمان خانه کوچک

استفاده از تابلوهای کوچک

در انتخاب تابلو برای دیوار باید این نکته را در نظر داشته باشید که تابلوهای بزرگ فضا را کوچک‌تر نشان می‌دهند. همچنین تابلوهای کوچک فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهند.

استفاده از تابلوهای کوچک

کم کردن اشیا در خانه کوچک

حتی الامکان از قرار دادن وسایل اضافی در منزل خود جلوگیری کنید. فضاهای شلوغ و فضاهایی که تزیینات زیادی دارند ناخودآگاه کوچک‌تر دیده می‌شوند.

برای بزرگ‌تر کردن فضا میز تلویزیون را بردارید و با تهیه قفسه برای تلویزیون آن را به یک دیوار وصل کنید. از وسایل تزیینی به همان اندازه‌ای که نیاز است استفاده کنید. همچنین دیوار و ویترین‌های منزل خود را از مجسمه‌ها و وسایل تزیینی کوچک پر نکنید.

کم کردن اشیا در خانه کوچک

پیشنهاد مطالعه: مطلب آینه‌کاری مدرن و شیک در دکوراسیون منزل را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: برچسب‌ها: مجله معماری و دکوراسیون دلتا , دکوراسیون , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
برای ایجاد تغییرات و مدرن‌ کردن خانه همیشه لازم نیست هزینه‌های زیادی را پرداخت کنید. همراه ما باشید تا با ترفندهای ساده و جذاب دکور خانه خود را زیبا و مدرن کنید.
آینه کاری مدرن در دکوراسیون

آینه کاری مدرن در دکوراسیون شیوه جدیدی است که در آن عملکرد و زیبایی در هم ادغام شده است. این سبک آینه کاری بر سادگی تاکید دارد. دیگر از عناصر مجلل آینه‌کاری کلاسیک خبری نیست. آینه‌کاری باید به شکلی انجام شود که بتواند تاثیر روشنایی و جادار بودن را منعکس کند.با مجله دلتا همراه باشید.

آینه‌کاری دیوار پشت کنسول

آینه‌های بزرگ که تمام دیوار را می‌پوشانند، همیشه یک مزیت عمده برای بزرگ نشان دادن فضا هستند. برای این منظور به دنبال یک دیوار خالی باشید که میز کنسول یا بوفه خود را به آن تکیه داده‌اید، سپس تمام سطح دیوار با شکل شبکه‌ای از آینه‌ها تزئین کنید.

می‌توانید فواصل هر قطعه از آینه‌ها را با قاب زینت ببخشید و یا برای ایجاد یک احساس مدرن‌تر، قاب را از آن حذف کنید. آینه کاری مدرن دیوار پشت میز کنسول یا بوفه هچنین تاکید بیشتری بر وسایل زینتی و عناصر حجمی دیگر جلوی دیوار دارند.

آینه کاری مدرن در دکوراسیون

آینه‌کاری میز جلو مبلی

میزهای جلومبلی آینه کاری شده می‌تواند سبک فضای نشیمن و پذیرایی را به کلی تغییر دهد. این مورد را حتی می‌توان با میز ناهارخوری و کنسول هم انجام داد. استفاده آینه برای سطح روی میز می‌تواند جلوه خاصی به سبک دکوراسیون خانه دهد، ولی تنها ایران آن می‌تواند نشان دادن کثیفی و گرد و غبار باشد. از این رو، ضروری است شیشه روزانه با پارچه تمیز شود.

آینه کاری مدرن در دکوراسیون

آینه‌کاری فضای ناهارخوری

این شیوه آینه‌کاری را می‌توان در اغلب منازل مشاهده کرد. ایده استفاده از آینه در پشت دیوار فضا ناهارخوری یک ویژگی زیبا برای تداعی کننده ارزش صرف غذا و دورهم جمع کردن اعضای خانواده و یا احترام به میهمانان است.

با روشنایی مناسب در فضا، آینه‌ها نور را منعکس می‌کنند و فضای غذاخوری را جادارتر و روشن‌تر نشان می‌دهند. آینه به‌طور حتم توجه ویژه‌ای را به خود جلب می‌کند و باعث می‌شود افراد دور یک میز احساس مثبت و نشاط بیشتری داشته باشند.

آینه‌ کاری فضای ناهارخوری

آینه‌کاری دیوار پشت تختخواب

آینه کاری تمام دیوار پشت تختخواب به ایجاد یک فضای بزرگ و روشن کمک می‌کند. به ویژه زمانی از روز که نور خورشید از پنجره به داخل اتاق خواب می‌تابد، می‌تواند انعکاس نور را بر روی آینه پشت تختخواب مشاهده کرد که چگونه فضا را روشن کرده است.

اگر هم از آینه کاری تمام دیوار پشت تختخواب لذت نمی‌برید، می‌تواند ارتفاع دیوار را به دو قسمت تقسیم کنید و آینه کاری را فقط برای نیمه بالایی در نظر بگیرید.

دیوار پشت تختخواب

آینه‌کاری دیوار نشیمن

می‌توانید با ترکیب کردن آینه و متریال دیگری مانند چوب یا حتی کاغذ دیواری، جلوه بصری بسیار خاصی را در فضای نشیمن ایجاد کنید. ترکیب دو ماده می‌تواند به صورت راه راه افقی و آن هم برای تنها یک دیوار انجام شود.

اگر هم در فضای نشیمن تلویزیون دارید، بهتر است دیوار پشت تلویزیون را آینه کاری نکنید، زیرا انعکاس نور بر روی آینه باعث اذیت شدن چشم‌ها شما در هنگام تماشای تلویزیون می‌شود.

آینه‌ کاری دیوار نشیمن

پیشنهاد مطالعه: مطلب نکات اصولی برای چیدمان پذیرایی که نمی‌دانید را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: برچسب‌ها: مجله معماری و دکوراسیون دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
بعضی نکات هستند که کمک می‌کنند چیدمان بهتر و ایده‌آل‌تری در اتاق پذیرایی منزل خود داشته باشید. برای دانستن این نکات این مطلب را تا انتها بخوانید.
اصول چیدمان در اتاق پذیرایی

افراد خانواده بیشتر وقت خود را در اتاق پذیرایی می‌گذرانند و تمام گپ‌وگفت‌ها و دورهمی‌ها نیز در این بخش از خانه صورت می‌گیرد. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکاتی برای اصول چیدمان در اتاق پذیرایی می‌پردازیم.

خصوصیات یک پذیرایی خوب

یک پذیرایی خوب باید جایی آرامش‌بخش و خالی از تنش باشد. افراد بعد از پشت سر گذاشتن یک روز کاری، برای آرامش و درکنار خانواده بودن زمان خود را در قسمت پذیرایی خانه سپری می‌کنند.

اصول چیدمان در اتاق پذیرایی

انتخاب مبلمان پذیرایی باید باتوجه به وسعت فضا و با در نظر گرفتن مسیر حرکت انجام شود. برای خانه‌هایی با پذیرایی کوچک بهتر است از مبل ال استفاده شود و برای خانه‌هایی با داشتن پذیرایی بزرگ‌تر می‌توان از انواع مبلمان موجود در بازار استفاده کرد.

نور در قسمت پذیرایی خانه

اهمیت نور در طراحی قسمت پذیرایی خانه بر هیچکس پوشیده نیست. میزان نور بر روحیه افراد، هیجانات و ساعت بیولوژیکی بدن بسیار تاثیرگذار است. از این رو لازم است در طراحی و نورپردازی قسمت پذیرایی دقت لازم را به خرج بدهید.

اصول چیدمان در اتاق پذیرایی

بر خلاف تصور عموم در نورپردازی قسمت نشیمن و پذیرایی خانه باید از نورهای شدید و مستقیم پرهیز کرد. نور زیاد باعث عدم آرامش، کلافگی و همچنین خستگی افراد می‌شود. بهتر است در نورپردازی قسمت نشیمن از نورهای متعدد استفاده شود.

یک منبع نوری بالای میز پذیرایی می‌تواند به زیبایی فضا و تامین نور مورد نیاز کمک کند. لامپ‌ها و هالوژن‌هایی که قابلیت جابجایی دارند برای استفاده از نورپردازی قسمت نشیمن مناسب هستند.

اصول و قواعد چیدمان مبلمان در دکوراسیون پذیرایی

نکته‌ای که در چیدمان مبلمان پذیرایی مهم است وجود فضای ارتباطی کافی برای رفت و آمد و ارتباط افراد با یکدیگر است. سعی کنید چیدمان فضای پذیرایی به‌گونه‌ای باشد که کار پذیرایی و رفت و آمد به سهولت انجام پذیرد.

چیدمان مبلمان در دکوراسیون پذیرایی

از نزدیک کردن بیش از حد مبل‌ها و میز به یکدیگر خودداری کنید. سعی کنید در کنار مبلمان پذیرایی از میزهای عسلی کوچک استفاده کنید. همچنین از دورکردن بیش از حد مبل‌ها از هم خودداری کنید. فاصله مبل‌ها از یکدیگر باید طوری باشد که افراد به سادگی در دیدرس هم باشند و در شنیدن صدای یکدیگر با مشکل مواجه نشوند.

چیدمان مبل ها در فضای پذیرایی بهتر است حول یک میز یا لوستر باشد و از یک مرکزیت برخوردار باشد. از چیدن مبل‌ها و میزها در امتداد هم و زیر دیوار خودداری کنید.

چیدمان مبلمان

نکات خرید وسایل برای دکوراسیون پذیرایی

اگر فضای پذیرایی شما کوچک است با خرید وسایل کوچک خانه خود را خالی نشان ندهید. همواره قبل از خرید وسایل بخش پذیرایی ابعاد و مقیاس فضا را در نظر بگیرید.

پیش از خرید وسایل تم رنگی مورد نظر خود را انتخاب کنید. هماهنگی رنگ پرده با فرش و مبلمان تاثیر بسیار زیادی در زیبایی فضا می‌گذارد. همچنین استفاده از رنگ‌های روشن در بزرگ دیده شدن فضا تاثیر دارد.

چیدمان اتاق پذیرایی

از اصول چیدمان در اتاق پذیرایی استفاده از وسایل تزئینی و اکسسوری‌ها بوده که می‌تواند زیبایی این فضا را چند برابر کند. سعی کنید همواره از رنگ‌های هماهنگ برای پرده، فرش، مبل‌ها و وسایل تزئینی در این فضا استفاده کنید. از شلوغ کردن بیش از حد فضا بپرهیزید. وجود وسایل تزئینی زیاد در فضا حس بهم ریختگی و نامرتب بودن را القا می‌کند.

نکات خرید وسایل برای دکوراسیون

پیشنهاد مطالعه: مطلب با این لوسترها خانه خود را شیک و لوکس کنید را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: برچسب‌ها: مجله معماری و دکوراسیون دلتا , مجله دلتا , دکوراسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
لوسترها از جمله شیک‌ترین لوازم دکوراسیون خانه‌ها هستند که می‌توانند زرق و برق خاصی را به فضای زندگی شما اضافه کنند. لوسترها حس لوکس و جذابی را به فضاهای شما می‌دهند.
انواع لوستر شیک در دکوراسیون

وجود یک لوستر در اتاق پذیرایی، همیشه بهترین ایده برای طراحی داخلی منزل به‌شمار می‌آید. اگر بخواهید اتاق پذیرایی را روشن و پرنور کنید ایده‌های دیزاین منزل با انواع لوستر، کمک می‌کنند فضا اختصاصی‌تر و دیدنی‌تر شود. در این مطلب از مجله دلتا ما به بررسی انواع لوستر شیک در دکوراسیون می‌پردازیم.

لوستر طبقه‌ای

طبقات از لحاظ بصری بدون صرف هزینه‌ای گزاف، باعث می‌شوند لوستر بزرگ‌تر جلوه کند؛ از این رو، لازم نیست تلاشی برای تخفیف گرفتن کنید. لوسترهای طبقه‌ای در هر سبکی خوش می‌درخشند و شما می‌توانید از این لوسترها در انواع چیدمان مدرن و سنتی برای روشنایی خانه استفاده کنید.

انواع لوستر شیک در دکوراسیون

لوستر سنتی

معمولا لوسترهای بزرگ تزئینی جزو لوسترهای سنتی به‌حساب می‌آیند. شما می‌توانید این لوسترها را به آسانی از نوع طراحی، آویزهای به‌کاررفته در آن شناسایی کنید. این لوسترها از مواد با کیفیت و متنوع ساخته شده‌اند.

انواع لوستر شیک در دکوراسیون

لوستر ال‌ای‌دی

لوستر سقفی ال‌ای‌دی نمونه‌ای از لوسترهای مدرن شناخته می‌شوند. این لوسترها از زیبایی بسیاری برخوردار بوده و قابلیت تغییر رنگ لامپ و کم و زیاد شدن نور به وسیله ریموت کنترل را دارند. لوسترهای ال ای دی از مصرف انرژی پایینی برخوردار هستند.

لوستر ال‌ای‌دی

لوستر ریسه‌ای

لوستر ریسه‌ای نمونه‌ای دیگر از انواع لوستر زیبا است که می‌توان از آن در نورپردازی خانه استفاده کرد. لوستر سقفی ریسه‌ای انتخاب مناسبی برای خانه‌هایی به سبک مدرن است.

لوستر ریسه‌ ای

لوستر برنزی

یکی از انواع لوستر شیک در دکوراسیون لوستر برنزی است. این لوستر از جمله زیباترین انواع لوستر محسوب می‌شود که در بخش‌های مختلف خانه مانند اتاق خواب، اتاق پذیرایی، نشیمن و آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. جنس این لوسترها از برنز است و نقش و نگارهای نئوکلاسیک و تزئینی بسیاری بر روی بدنه آن‌ها وجود دارد. نکات بیشتر در مورد نکات انتخاب لوستر را در مطلب چگونه لوستر پذیرایی را انتخاب کنیم؟ بخوانید.

لوستر برنزی

لوستر شمعی

لوسترهای شمعی معمولا دارای سه، پنج یا تعداد بیشتری شمع هستند، این نوع لوستر برای کسانی مناسب است که سبک روستیک را ترجیح می‌دهند. لوسترهای شمعی به اندازه مدل‌های دیگر بزرگ نیستند و به فضای زیادی نیز احتیاج ندارند.

امروزه این لوسترها را به جای شمع، با چراغ‌هایی به شکل شمع می‌سازند. استفاده از لوسترهای شمعی در اتاق پذیرایی خانه‌هایی به سبک روستیک بسیار مناسب و زیبا است و جلوه منحصربه‌فردی را به نمایش می‌گذارد.

لوستر شمعی

لوستر شیشه‌ای

از انواع لوستر شیک در دکوراسیون می‌توان به لوستر شیشه‌ای اشاره کرد. این لوسترها بسیار رایج هستند و شما در یافتن یکی از مدل‌های متناسب با طراحی دکوراسیون داخلی خانه خود دچار مشکل نخواهید شد. لوسترهای شیشه‌ای از نوع لوسترهای مدرن محسوب می‌شوند و نور درخشان و زیبایی را در خانه شما به‌وجود می‌آورند.

لوستر شیشه‌ ای 

پیشنهاد مطالعه: مطلب با کمترین هزینه دیوارهای خانه را تزیین کنید را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: برچسب‌ها: مجله معماری و دکوراسیون دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
وقتی صحبت از تغییر دکوراسیون می‌شود، اولین و ساده‌ترین عنصری که می‌تواند تغییر زیادی در چهره دکوراسیون داخلی شما ایجاد نماید دیوارها می باشند.
تغییر دیوارهای خانه

دیوارها را می‌توان به روش‌های گوناگون تغییر داد. گاهی با استفاده از کاغذ دیواری، گاهی رنگ‌آمیزی و یا الحاق کردن تزئینات می‌توان این تغییرات را اعمال کرد. هرکدام از این تغییرات نیازمند هزینه و صرف زمان زیادی است. امروز در مجله دلتا ایده‌های مقرون به صرفه‌ای را برای تغییر دیوارهای خانه با شما در میان می‌گذاریم. با ما همراه باشید.

غلتک‌های طرح‌دار

غلتک‌های طرح‌دار یکی از گزینه‌های ساده‌ای است که به خوبی می‌توانید از آن برای تغییر دیوارهای خانه استفاده کنید. کافی است یکی از آن‌ها را به همراه رنگ مورد علاقه و خوش ترکیب با دکوراسیون خود تهیه کنید و به سادگی، ظاهر دیوارهای خود را تغییر دهید. پیش از خرید از فروشنده دستور العمل آن را بخواهید و سرعت عمل خود را چند برابر کنید.

تغییر دیوار منزل

نقاشی روی دیوار

اگر توانایی و مهارت کافی در نقاشی دارید، می‌توانید از این مهارت خود برای تغییر دیوارهای خانه استفاده کنید. کافی است طرح ساده‌ای را در نظر بگیرید، طرح‌هایی از طبیعت، طرح‌های خوبی است که می‌توانید به کمک رنگ‌های رقیق شده روی دیوار ایجاد کرده و از هنر خود لذت ببرید.

نقاشی روی دیوار

استفاده از چند رنگ

کمی خلاقانه عمل کنید. همیشه استفاده از تک رنگ‌ها برای تغییر دکوراسیون گزینه‌ای مناسب محسوب نمی‌شود. گاهی با کمی خلاقیت و استفاده از جلوه ابر و باد، می‌توانید فضای دکوراسیون خود را تغییر دهید.

این عمل نیاز به کمی تمرین دارد. کافی است سطح دیوار خود را به دو بخش تبدیل کنید. از دو رنگ متفاوت تیره و روشن استفاده کنید و حد فاصل این دو رنگ را با هم ترکیب کنید. برای ترکیب بهتر از حلال مناسب رنگ‌ها استفاده نمایید.

طراحی دیوار خانه

استیکرهای دیواری

استیکرهای دیواری یکی از گزینه‌های پرطرفدار برای تزئین دیوار است که می‌توانید به سادگی با استفاده از مقواهای رنگی آن‌ها را برای فضای اتاق خواب تهیه کنید. کافی است طرحی را به عنوان شابلون انتخاب کنید و روی مقواهای رنگی تعدادی از آن‌ها را بکشید و به اشکال دلخواه روی دیوار نصب کنید.

استیکرهای دیواری

شابلون استنسیل

استفاده از شابلون استنسیل یکی دیگر از گزینه‌های مقرون به صرفه و ساده برای تغییر ظاهر دیوارها است. شابلون آن‌ها را می توانید به سادگی با استفاده از طلق ها، خودتان بسازید یا از نمونه های آماده در بازار کمک بگیرید.

تکنیک استنسیل در دکوراسیون

پیشنهاد مطالعه: مطلب با کاغذ دیواری دکور پذیرایی را زیبا و شیک کنید را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: برچسب‌ها: مجله معماری و دکوراسیون دلتا , دکوراسیون , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
مهم‌ترین بخش دکوراسیون منزل که نیاز به کاغذ دیواری دارد اتاق پذیرایی است و باید برای انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی حرفه‌ای عمل کنید.
کاغذ دیواری مناسب پذیرایی

کاغذ دیواری که محبوب‌ترین نوع دیوارپوش شناخته می‌شود، به‌عنوان یکی از مراحل مهم در طراحی داخلی تکمیل کننده فضا است که مهر تاییدی بر دکوراسیون منزل شما می‌زند. اتاق پذیرایی که رسمی‌ترین بخش خانه است باید به‌گونه‌ای طراحی شود که بسیار جذاب باشد. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکاتی برای انتخاب کاغذ دیواری مناسب اتاق پذیرایی می‌پردازیم.

ترکیب رنگی را فراموش نکنید

انتخاب کاغذ دیواری مناسب اتاق پذیرایی به رنگ وسایل خود دقت کنید. ترکیب رنگی دکوراسیون باید هماهنگ باشد تا بتواند تاثیر خود را بگذارد در غیر این صورت باعث هرج و مرج می‌شود. این هماهنگی می‌تواند به شکل استفاده از تنالیته رنگی مشابه و یا رنگ‌های مکمل در دکوراسیون پذیرایی باشد.
کاغذ دیواری مناسب پذیرایی

کاغذ دیواری پذیرایی کلاسیک

برای استفاده از کاغذ دیواری طرح‌دار باید احتیاط بیشتری کنید. استفاده از کاغذ دیواری پذیرایی با طرح شلوغ مناسب دکوراسیون ساده و وسایل بدون طرح و نقش است. اگر نقوش کاغذ دیواری دارای طرح‌های اسلیمی یا کلاسیک است، این نوع را در دکوراسیون کلاسیک به‌کار ببرید.
کاغذ دیواری مناسب پذیرایی

کاغذ دیواری پذیرایی مدرن

در دکوراسیون مدرن کاغذ دیواری پذیرایی باید تک رنگ و یا دارای طرح و نقش‌های ساده و منظم باشد. برای تکمیل فضا دقت کنید که سادگی سبک مدرن حرف اول را می‌زند.
انتخاب کاغذ دیواری ساده برای دکوراسیون پذیرایی بسیار هوشمندانه است. چون علاوه بر اینکه باعث نمی‌شود بعد از مدتی از دکوراسیون خود خسته شوید، هماهنگی و همخوانی بیشتری با انواع مبلمان دارد که می‌تواند نتیجه نهایی بسیار مطلوب‌تری از خود را به جای بگذارد.
کاغذ دیواری پذیرایی مدرن

طرح و رنگ های کاغذ دیواری پذیرایی

  • کاغذ دیواری با طرح‌های عمودی و راه راه باعث می‌شود دیوار بلندتر و سقف مرتفع‌تر به‌نظر برسد.
  • طرح‌های افقی در کاغذ دیواری باعث می‌شود با خطای دید در پهن شدن دیوار، فضا وسیع‌تر و بزرگ‌تر به‌نظر برسد. سقف در این حالت کوتاه می‌شود.
  • کاغذ دیواری پذیرایی با خطوط شکسته یا نقوش تیز و هندسی انرژی، هیجان و پویایی فضا را بیشتر می‌کند.
  • برای اینکه دکوراسیون پذیرایی شما دارای فضایی آرام باشد، طرح کاغذ دیواری باید کوچک و کمرنگ باشد و رنگ ملایم آن فضا را آرامش ببخشد.
  • استفاده از رنگ‌های گرم در کاغذ دیواری پذیرایی باعث می‌شود فضای ایجاد شده صمیمیت و دلنشینی بیشتری داشته باشد و در مهمانی، افراد رابطه بهتری با هم داشته باشند.
  • رنگ‌هایی مانند سبز و آبی باعث حس تازگی و خنکی در دکوراسیون پذیرایی می‌شود. در فضاهای کوچک از رنگ‌های روشن استفاده کنید تا گرفتگی و تنگ شدن پذیرایی بوجود نیاید.
  • اگر مبلمان پذیرایی شما دارای پارچه ساده و بدون نقش است، بهتر است برای کاغذ دیواری پذیرایی طرحی را انتخاب کنید که علاوه بر هماهنگی با سبک دکوراسیون خانه، جلوه بیشتری به فضا بدهد.

کاغذ دیواری در هماهنگی با کفپوش

برای داشتن دکوراسیون یا طراحی درست و دقیق باید به همه عناصر در فضا دقت کرد. علاوه بر دیوار و نقوش آن باید به ضلع دیگر یعنی کف هم دقت کنید. هماهنگی دیوار با کفپوش هم برای داشتن دکوراسیون مناسب نباید فراموش شود.
چیدمان زیبای اتاق نشیمن
پیشنهاد مطالعه: مطلب میزهای جلو مبلی شیک در دکوراسیون منزل را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: برچسب‌ها: مجله معماری و دکوراسیون دلتا , دکوراسیون , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
انواع میز جلو مبلی می‌شناسید؟ هر یک از این میزها چه کاربردی دارند و برای چه فضا و دکوراسیونی مناسب هستند؟ برای پاسخ به این سوالات این مطلب را تا انتها بخوانید.
انواع میز جلو مبلی در چیدمان

همان‌طور که خیلی خوب می‌دانید، فروشگاه‌های مبلمان، پر از انواع و اقسام میزهای جلو مبلی هستند. تنوع زیادی که شما را در انتخاب و خرید آن‌ها سردرگم می‌کنند. در این مطلب از مجله دلتا قصد داریم انواع میز جلو مبلی در چیدمان را بر اساس شکل، سبک، جنس و مدل و کاربرد هر کدام از آن‌ها را معرفی کنیم.

میزهای جلو مبلی بر اساس سبک طراحی آن‌ها

باید بدانید که انواع میز جلو مبلی در چیدمان بر اساس سبک، به دو دسته کلاسیک و مدرن تقسیم‌بندی می‌شوند.

جلومبلی کلاسیک

توجه داشته باشید که میزهای کلاسیک، جزئیات و ظریف کاری بسیاری دارند. معمولا پایه این میزها قوس و انحنا دارد و در بخش های مختلف آن منبت کاری و حکاکی انجام شده است.

با این ویژگی‌هایی که توضیح دادیم، این جلو مبلی‌ها به دکوراسیون منزل شما جلوه‌ای رسمی و سلطنتی می‌دهند. پس بهتر است که از آن‌ها در پذیرایی و فضاهایی که دکوراسیون کلاسیک دارند، استفاده کنید.

انواع میز جلو مبلی در چیدمان

جلو مبلی مدرن و امروزی

در مقابل، میزهای مدرن و امروزی جزئیات و ظریف کاری‌های اضافه‌ای ندارند و ظاهر آن‌ها ساده و بی آلایش‌تر از میزهای کلاسیک است. پس با توجه به این ویژگی‌ها، از این نوع میزها می‌توانید در سبک دکوراسیون مدرن و امروزی و فضاهای خودمانی و صمیمی، مثل نشیمن استفاده کنید.

انواع میز جلو مبلی در چیدمان

میزهای جلو مبلی بر اساس شکل طراحی آن‌ها

میز جلو مبلی مستطیلی و بیضی

میزهای مستطیلی و بیضی، یکی از پراستفاده‌ترین میزها در نشیمن و پذیرایی خانه‌های ایرانی هستند. چرا که با طول بلندی که دارند، دسترسی به خانواده و مهمان‌های شما به آن را آسان‌تر می‌کند.

اگر کودک دارید، پیشنهاد می‌کنم که به جای میز مستطیلی، از میز بیضی استفاده کنید. چرا که این نوع میز گوشه ندارد و برای کودکان خطر کمتری دارد.

اگر نشیمن و پذیرایی مستطیل شکل دارید و یا مبل‌های شما را مانند تصویر زیر مقابل هم چیدمان کرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که از میز جلو مبلی مستطیل یا بیضی استفاده کنید.

میز مستطیلی و بیضی

میز جلو مبلی مربع یا دایره‌ای

بیشترین کاربرد میزهای مربع و دایره‌ای برای مبلمان ال شکل است. پس اگر چنین مبلمانی و چیدمانی دارید، بهتر است که از این نوع میزها استفاده کنید. یادتان باشد که طول میز جلو مبلی، از طول مبلی که جلوی آن قرار دارد، نباید بیشتر باشد. در واقع طبق پیشنهاد طراحان داخلی، این اندازه بهتر است که بین یک دوم تا سه چهارم طول مبل باشد.

میز مربع یا دایره‌ای

پیشنهاد مطالعه: مطلب کدام رنگ کوسن مناسب مبلمان شماست را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: برچسب‌ها: مجله معماری و دکوراسیون دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
صرف نظر از اینکه چیدمان خانه شما چگونه است، خانه به دکور و تزیینات نیاز دارد و انوعی از لوازم تزیینی وجود دارند که مناسب تمام سلیقه‌ها و خانه‌ها هستند.
لوازم تزیینی خانه

لوازم تزیینی خانه معمولا از جنس چینی، شیشه، کریستال، استیل یا ترکیبی از این مواد ساخته می‌شوند. جاشمعی، دیوارکوب طلایی، گلدان طلایی، مجسمه‌ها و ظروف کریستالی بهترین گزینه‌های پیش روی شما است. پس برای اینکه ببینید چگونه می‌توانید با دکوری های جدید و ساده خانه خود را لوکس و جذاب کنید تا آخر این مطلب همراه مجله دلتا باشید.

جاشمعی و شمع طلایی

آتش یکی از چهار عنصر اصلی آفرینش جهان است و شمع نماد و منبع کوچکی از این عنصر جاودانگی است که در خانه‌های ما وجود دارد و فضا را گرم و دلپذیر می‌کند. استفاده از شمع و شمع طلایی و طیف رنگی آن فضای دکوراسیون شما را متحول و جذاب می‌کند.

این عناصر ساده یکی از لوکس‌های تزیینی لوکس است که هرگز از مد نمی‌افتد و همیشه می‌توان از آن استفاده کرد. روی شومینه، دور میز پذیرایی و میز ناهارخوری مکان خوبی برای قرار دادن جاشمعی و شمع است.

لوازم تزیینی خانه

دیوارکوب طلایی

استفاده از هر نوع دیوارکوب لوکس و طلایی بر روی دیوار، لوکس و دکوراسیون شما را مجلل و با شکوه‌تر می‌کند. به‌طور کلی، رنگ طلایی و طیف گسترده‌ای از آن در ساخت انواع لوازم تزیینی لوکس وجود دارد. به یاد داشته باشید که قبل از انجام نهایی کار، تست محکم بودن آویز و تحمل وزن گل و گلدان را داشته باشد.

لوازم تزیینی خانه

کلکسیونی کوچک

با کمک چند ظرف تزیینی زیبا می‌توانید یک مجموعه کوچک و خاص ایجاد کنید. این ظروف یا وسایلی که به عنوان مجموعه کنار هم قرار می دهید باید دارای یک یا چند مورد مشترک باشند مانند رنگ ، مواد ، طرح و غیره. به‌عنوان مثال می‌توانید تعدادی صفحه با اشتراک لازم در گوشه مناسب بر روی دیوار نصب کنید و یک کلکسیون دیواری کوچک را داشته باشید.

کلکسیونی کوچک

گلدان طلایی

استفاده از گل و گیاه فضای خانه و دکوراسیون شما را گرم و شاد می‌کند. از استفاده آن‌ها غافل نشوید. گلدان آویزان می‌تواند جذاب و همچنین جذاب باشد. برای نصب آویزها حتما قبل از انجام کار نهایی ، آویز و وزن گل و گلدان را آزمایش کنید.

گلدان طلایی

ظروف کریستالی جدید

در گذشته، همه مادران ظروف لوکس و کریستالی خود را در بوفه و کمد خود نگهداری می‌کردند. اکنون وقت آن است که ظروف کریستالی را از کمد خارج کرده و از آن‌ها به عنوان لوازم تزیینی خانه خود استفاده کنید یا از جدیدترین مدل‌های بوفه برای دکوراسیون لوکس منزل خود استفاده کنید.

مجسمه برای دکور خانه

مجسمه‌ها دسته‌ای از لوازم تزیینی لوکس هستند که طرفداران خاص خود را دارند و در دکوراسیون لوکس جایگاه ویژه‌ای دارند. مجسمه‌های نقره‌ای یا طلایی یکی از لوکس‌های تزیینی لوکس به سبک مدرن و کلاسیک است. مجسمه‌ها دیگر مانند گذشته نمادی از انسان و اندام او نیستند و به اشکال مختلف دیده می‌شوند.

مجسمه برنزی را می‌توان در بخش‌های مختلف خانه قرار داد. اتاق نشیمن یکی از مناسب‌ترین مکان‌ها برای مجسمه است که می‌تواند به عنوان یک نقطه کانونی در این فضا عمل کند. فضاهای ارتباطی خانه مانند راهروها نیز فضای مناسبی برای قرار دادن مجسمه ها است که می‌تواند این فضا را ساده‌تر کند، با نورپردازی می‌توانید این فضا را دلنشین‌­تر کنید.

مجسمه برای دکور خانه

پیشنهاد مطالعه: مطلب ایده‌های جذاب پاییزی برای چیدمان خانه شما را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: برچسب‌ها: مجله معماری و دکوراسیون دلتا , دکوراسیون , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
مبل‌ها را بسته به سلیقه خود می‌توانید با کوسن‌های متفاوت دیزاین کنید. این امر بسته به سلیقه و چیدمان داخلی شما دارد. با معرفی بهترین راه‌های ست کردن کوسن با مبل همراه ما باشید تا کوسن‌های مطابق با هارمونی رنگ منزل خود را راحت‌تر انتخاب کنید.
ایده‌ های چیدمان کوسن روی مبل

اینکه از چه کوسنی برای چه چیدمانی استفاده کنیم، به نوع سبک دکوراسیون داخلی خانه شما مربوط می‌شود. با مجله دلتا همراه باشید تا شما را با جدیدترین ایده‌ های چیدمان کوسن روی مبل آشنا شویم. بعد از مطالعه این مطلب شما خواهید توانست بهترین نوع کوسن را برای مبلمان خود انتخاب کنید.

کوسن‌های رنگی برای مبلمان ساده

یکی از ایده‌ های چیدمان کوسن روی مبل این است که برای مبلمان ساده از کوسن‌های رنگی استفاده کنید. اگر مبل شما رنگ ساده و روشنی دارد، انتخاب ما برای شما کوسن‌های با رنگ جیغ است. بدون تردید کوسن‌های رنگ روشن در دکوراسیون بسیار مشهود است. از همین رو می‌توانید چیدمان داخلی خود را نیز با این سبک چیدمان تلفیق کنید.

ایده‌ های چیدمان کوسن روی مبل

کوسن برای مبلمان راه راه

اگر طرح مبلمان شما رنگی و راه راه است و نیاز به راهنمایی برای ترکیب رنگ آن با کوسن دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم از کوسن‌های رنگی استفاده کنید. کوسن‌های رنگی در کنار مبلمان رنگی به شما یک چیدمان سنتی را ارائه می‌دهد. برای جلوه دادن بیشتر به فضا می‌توانید از گلدان‌های طبیعی در دکوراسیون خود استفاده کنید.

ایده‌ های چیدمان کوسن روی مبل

کوسن برای مبلمان گل‌دار

اگر مبلمان شما گل‌دار است، می‌توانید از دو ایده بهره بگیرید. در ابتدا به شما پیشنهاد می‌کنیم از کوسن‌های ترکیبی استفاده کنید. به این صورت که کوسن مبل گل‌دار را با گل مبل و کوسن ساده ترکیب کنید.

انتخاب دیگر شما استفاده از کوسن‌های رنگی ساده به صورت ترکیبی و تک رنگ است. همه این عوامل به سلیقه شما و فضای اطراف شما  بستگی دارد. به عنوان مثال اگر علاقه‌مند به دکوراسیون شلوغ نیستید، می‌توانید از کوسن‌هایی که هارمونی رنگ آن با مبل هماهنگ بوده و به صورت ساده طراحی شده، استفاده کنید.

کوسن برای مبلمان گل‌دار

ست کردن کوسن با مبل طوسی رنگ

همانطور که در این تصویر می‌بینید این مبل طوسی رنگ ساده، با کوسن‌هایی به رنگ زیبا ست شده و یک دکوراسیون ایده‌آل را به ارمغان آورده است. بنابراین می‌توانید از انواع کوسن‌های رنگی برای این مبل استفاده کنید.

کوسن با مبل طوسی رنگ

کوسن سفید و مبل سفید

شاید تمایل به استفاده رنگ‌ها نداشته باشید و استفاده از مبل سفید را به هر مبل دیگری ترجیح دهید. برای اینکه سادگی فضای شما به خوبی حفظ شود به شما استفاده از کوسن‌های مترداف با مبل و فضا را پیشنهاد می‌کنیم. این امر سبب می‌شود هارمونی رنگ موجود در فضا به هم نخورد و آرامشی که مد نظر شما است در چیدمان منزل شما به‌خوبی حفظ شود.

کوسن سفید و مبل سفید

مبلمان آبی و کوسن‌های رنگی

برای مبل‌های رنگ روشن توصیه ما استفاده از رنگ‌های روشن و جیغ است. در صورتی‌که تمایل به چیدمان شلوغ و رنگارنگ نداشته باشید، همانند تصویر زیر می‌توانید از کوسن‌های مشابه با مبل بهره ببرید. استفاده از کوسن‌های رنگ شاد و رنگی در دیزاین زیر سبب شده است شما یک دکوراسیون زیبا و آرامش‌بخش را تجربه کنید.

مبلمان آبی و کوسن‌ های رنگی

پیشنهاد مطالعه: مطلب ایده‌های چیدمان مبل در نشیمن را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: برچسب‌ها: مجله معماری و دکوراسیون دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
چیدمان مبل در اتاق نشیمن اصول و قوانین خاصی دارد که باید با توجه به اندازه و شکل اتاق و سبک دکوراسیون داخلی منزل شما انجام شود.
چیدمان مبلمان در اتاق نشیمن

فضای نشیمن بخشی از منزل محسوب می‌شود که حوزه اصلی برای فعالیت‌های روزانه و معاشرت افراد خانواده بوده و از اهمیت زیادی برخوردار است. در این مطلب از مجله دلتا در مورد چگونگی چیدمان مبلمان در اتاق نشیمن پرداخته می‌شود.

توجه به ابعاد اتاق نشیمن

ابعاد فضا به شما کمک می‌کند که مبلمان مورد نظر خود را به درستی چیدمان نمایید، تا تعداد مبلمان برای فضا کم یا زیاد نباشد. به درب‌ها، ورودی و جای پنجره‌ها قبل از خریداری مبلمان حتما توجه کنید.

چیدمان مبلمان

تقسیم فضایی

اگر اتاق بزرگی دارید، فضا را به دو قسمت تقسیم کنید. برای تقسیم فضا می‌توانید از دو فرش، پارتیشن یا با قرار دادن مبلمان در میانه فضا استفاده کنید. البته اطمینان حاصل کنید که رفت و آمد آسانی در فضا وجود داشته باشد.

ترکیب اندازه و سبک مبلمان مختلف

چیدمان اتاق نشیمن با قرار دادن مبلمانی با اندازه‌های کاملا مشابه، خسته کننده و یکنواخت خواهد بود. به همین دلیل بهتر است از مبلمانی با اندازه‌های مختلف استفاده کنید. این امر با ایجاد جلوه‌های متفاوت در اتاق، فضایی دلنشین‌تر ایجاد می‌کند.

سبک مبلمان مختلف

در چیدمان مبلمان نشیمن تعاملات را فراموش نکنید

به یاد داشته باشید که حوزه نشیمن جایی است که افراد خانواده با هم به تعامل و صحبت می‌پردازند. بنابراین، باید کاربران فضا بتوانند به راحتی و با آرامش جسمی، به تعامل با یکدیگر بپردازند. داشتن دید کافی به دیگر افراد و تعاملات با سایر بخش‌های ضروری در دسترس را فراموش نکنید.

ایجاد تعادل در چیدمان نشیمن

در چیدمان مبلمان در اتاق نشیمن به شکل، رنگ، سبک مبلمان و همچنین روابط بصری آن‌ها با یکدیگر دقت کنید.هنگامی که از تقارن صحبت می‌کنیم، به ترتیب قرارگیری وسایل با نظم و مشابهت اندازه آن‌ها توجه می‌کنیم. منظور از عدم تقارن استفاده از اندازه‌های مختلف مبلمان و دکوری‌ها در دکوراسیون است.

چیدمان نشیمن

ایجاد حوزه‌های کوچک‌تر

در فضای نشیمن در صورت امکان، حوزه‌های کوچک‌تر ایجاد کنید. به عنوان مثال می‌توانید از فضای کنار پنجره برای مطالعه، تماشای منظره بیرون یا نوشیدن یک فنجان قهوه استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۷ اشتباه بزرگ در تزیین منزل که نمی‌دانید! را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: برچسب‌ها: مجله معماری و دکوراسیون دلتا , دکوراسیون , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
وسایل تزیینی در زیبایی دکوراسیون منزل نقش مهمی را دارند. گاهی اوقات یک انتخاب‌های اشتباه باعث می‌شوند که چیدمان خانه زشت به نظر برسد. برای جلوگیری از این اشتباهات این مطلب را تا انتها بخوانید.
اشتباهات در تزیین منزل

بسیاری از مردم استفاده از تزیینات در فضای داخلی را امری پر هزینه می‌دانند. اما باید بگوییم برای داشتن یک منزل شیک نیاز به صرف هزینهٰ‌های بالا ندارید، فقط کافی است هفت اشتباه عمده در تزیینات داخلی را بشناسید و آن‌ها را به‌کار نگیرید. پس با این مطلب از مجله دلتا همراه باشید تا با اشتباهات در تزیین منزل آشنا شویم.

انتخاب رنگ در مرحله اول تزیین منزل

درست است که انتخاب رنگ یکی از بهترین روش‌هایی است که می‌توانید با کمک آن جزییات طراحی خود را ساده‌تر انتخاب کنید اما به این معنا نیست که لزوما انتخاب رنگ اولویت طراحی و تزیین منزل شما باشد. گاهی بهتر است شما پس از انتخاب طرح و پارچه مبلی خود به سراغ انتخاب یک رنگ هماهنگ با آن بروید.اشتباهات در تزیین منزل

خرید مبلمان بدون اندازه‌گیری در تزیین منزل

از بزرگ‌ترین اشتباهات در تزیین منزل خرید مبلمان بزرگ‌تر یا کوچک‌تر فضای خانه است. پس برای داشتن یک دکوراسیون منحصربه‌فرد بهتر است پیش از خرید اندازه‌ و ابعاد فضا را بدانید تا مبلمان مناسب فضای خود را به راحتی انتخاب کنید. مبل‌ها باید در فضای شما تناسب داشته باشند.

اشتباهات در تزیین منزل

خرید جزییات تزیینی منزل در یک مغازه

شاید خرید کلی از یک مغازه در وهله اول خوشایند به‌نظر برسد اما باید بگوییم که این موضوع تا حد زیادی اشتباه است چرا که جلوه بصری فضای شما را محدود می‌کند. سعی کنید مغازه‌ها و فروشگاه‌های مختلف را برای یافتن وسیله ایده‌آل خود جست‌وجو کنید. مسلما تزیین منزل باید با دقت و بررسی اکسسوری‌ها و وسایل متنوع انجام شود.

جزییات تزیینی منزل

خرید مجموعه‌ای کامل از لوازم در تزیین منزل

وقتی شما یک مجموعه کامل طراحی شده را خریداری می‌کنید در واقع راه‌حل چندانی برای ایجاد تغییرات دکوراسیونی، تزیین منزل یا حتی جابه‌جایی وسایل ندارید.

بنابراین به اجبار دکوراسیونی کسل کننده را برای خود تدارک می‌بینید که قدرت تغییر آن را نخواهید داشت یا تغییر آن امر پر هزینه‌ای برای شما خواهد شد. پس بهتر است جزییات متفاوت را خودتان تهیه کنید و چیدمان منحصربه‌فردی برای آن در نظر بگیرید.

لوازم در تزیین منزل

هرگز تزیینات منزل را برجسته نکنید

استفاده بیش از اندازه از رنگ‌ها و عناصر برجسته پس از مدتی برای شما خسته کننده خواهد شد و جایگزینی یک وسیله برجسته دیگر برای آن نمی‌تواند شما را مانند قبل خوشحال کند. پس بهتر است در انتخاب جزییات تزیین منزل خود تعادل را رعایت کنید با این کار می‌توانید برای مدت بیشتری از آن‌ها لذت ببرید، بدون آنکه از آن‌ها خسته شوید.

زیبایی اتاق نشیمن

تزیینات منزل را برجسته کنید

 بهتر است با برجسته کردن برخی از تزیینات یک نقطه کانونی در فضای خود ایجاد کنید. این نقطه کانونی با کمک یک تابلو نقاشی جسورانه، یا کوسن های خوش رنگ و… می‌تواند در فضای شما ایجاد شود و از آن لذت ببرید.

در تزیین منزل از گذشته رها شوید

از گذشته رها شوید و جزییات جدید را تجربه کنید. استفاده از یک سبک دکوراسیون برای مدت‌های طولانی می‌تواند کسالت آور باشد. بهتر است بعد از مدتی ظاهر دکوراسیون خود را تغییر دهید و چهره منحصربه‌فردی به آن ببخشید لوازم قدیمی را با لوازم نو تعویض کنید و طرح و نقش جذاب‌تری به فضای داخلی شما ببخشید.

تزیینات نشیمن زیبا

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۷ نکته برای افزایش روشنایی خانه شما را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: برچسب‌ها: مجله معماری و دکوراسیون دلتا , دکوراسیون , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
نورگیر بودن خانه برای همه مهم است چرا که خانه را دلباز و بزرگ نشان می‌دهد. شما می‌توانید با راه‌های متفاوتی میزان نور موجود در خانه را افزایش دهید.
افزایش روشنایی منزل

تغییرات فصلی بر نور خانه تاثیر زیادی می‌گذارند. در طول فصل‌های مختلف نور ورودی به برخی خانه‌ها تغییر می‌کند. وقتی نور خانه کم شود می‌تواند بر روحیه شما اثر داشته باشد. برای افزایش روشنایی منزل توصیه‌هایی وجود دارد که در این مطلب از مجله دلتا به آن می‌پردازیم.

تناسب کفپوش و فرش

اگر کفپوش چوبی تیره یا فرش و موکت‌هایی به رنگ تیره دارید توصیه می‌شود فرش یا موکت روشنی روی آن بیندازید و اگر فرش یا موکت تیره دارید آن را تغییر دهید.

افزایش روشنایی منزل

 

دیوارهایی با رنگ روشن

دیوارهای کمرنگ فضای اتاق را کم‌نورتر می‌کنند. اما توجه کنید که لزوما هر رنگی با برچسب سفید درخشان و یا خاکستری قرار نیست، نور خانه را بیشتر کند. خاکستری‌های سرد یا سفیدهای روشن روی دیوار واقعا دلگیر به‌نظر می‌رسند.

این رنگ‌ها فقط در اتاق‌های آفتابی و رو به جنوب بسیار عالی به‌نظر می‌رسند، اما در اتاق‌های تاریک یا رو به شمال این طور نیست. به فکر انتخاب یک رنگ سفید گرم یا یک رنگ بسیار کمرنگ و گرم باشید. صورتی کمرنگ می‌تواند رنگ مناسبی باشد.

افزایش روشنایی منزل

شلوغ کردن دکور خانه

برای افزایش روشنایی منزل سعی کنید تا جایی که می‌توانید دکور خانه را شلوغ کنید. چیزهایی را که دوست دارید در قفسه‌ها بچینید کنار برخی قاب‌ها یک آینه بگذارید که نور را منعکس کند.

نوع مبلمان

به‌طور کلی سعی کنید از مبلمان بزرگ و سنگین اجتناب کنید، اما گاهی اوقات اجتناب‌ناپذیر است. متناسب با اتاق، مبلمان را بچینید. در یک اتاق نشیمن کوچک، مبل کوچک‌تر و صندلی راحتی بیش از یک مبل بزرگ به‌کار می‌آید.

مبل‌هایی با پایه کوتاه‌تر و تختخواب‌های بدون تخته پایه را انتخاب کنید. یک قفسه کتاب با درهای شیشه‌ای نور را منعکس می‌کند. مبلمان چوبی تیره می‌توانند عمق و گرما داشته باشد اما سنگین است. به همین خاطر به رنگ‌کردن آن‌ها فکر کنید.

نوع مبلمان

روشنایی چندلایه

اگر همه آنچه شما دارید یک چراغ آویز مرکزی است، احتمالا حس خوبی ندارد. مرکز آن بسیار روشن است اما در اتاق کم‌نور می‌شود. اتاقی که لایه‌های نور متفاوت داشته باشد بهتر به‌نظر می‌رسد. از طریق اتصال بیشتر لامپ‌های رومیزی و لامپ‌های مستقل یا چراغ‌های روشن می‌توان نور را لایه‌لایه کرد.

قسمت بالای کمدها (مثلاً در آشپزخانه‌ها یا واحدهای مستقل در اتاق خواب‌ها یا اتاق ‌نشیمن) را روشن کنید تا نور را به سقف بتابانید و روشنایی عمومی را افزایش دهید. از یک نوار LED که می‌تواند به برق وصل شود یا از یک سیستم ساده که توسط یک برق‌کار نصب شده استفاده کنید.

روشنایی چندلایه

مات‌ بودن پنجره‌ها ممنوع

یک جفت پرده کشیده سنگین می‌تواند در صورت کشیدن به عقب تا یک‌سوم پنجره را مسدود کند. نصب یک ریل بلندتر اطمینان از کشیده شدن پرده‌ها از پنجره را فراهم می‌کند. از قرار دادن مبلمان حجیم در مقابل پنجره پرهیز کنید.

تعویض لامپ‌ها

یکی از راه‌های افزایش روشنایی منزل تغییر نوع لامپ است نیز می‌تواند تفاوت ایجاد کند. به دنبال درجه کلوین باشید که نشان‌دهنده درجه حرارت رنگ (نه گرما) لامپ است. هرچه عدد بیشتر باشد، نور سفیدتر می‌شود. ال‌ای‌دی‌های ارزان‌تر با شاخص رنگ پایین‌تر در حدود ۸۰ است، در حالی که نور روز در حدود ۱۰۰ است.

به فکر تهیه خانه خود با چیزهایی باشید که نور را منعکس می‌کنند، مانند آینه و شیشه. آینه دیواری یک آینه روشن است در مقابل پنجره قرار دارد، به این معنی است که شما نور را به داخل اتاق منعکس می‌کنید. هرچه بزرگ‌تر بهتر.

تعویض لامپ‌ ها

پیشنهاد مطالعه: مطلب انتخاب بهترین رنگ برای دکوراسیون خانه را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: برچسب‌ها: مجله معماری و دکوراسیون دلتا , دکوراسیون , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
هنگامی که به یک فضا وارد می‌شوید اولین چیزی که می‌بینید رنگ‌های موجود در آن فضا است. بنابراین انتخاب رنگ مناسب در طراحی دکوراسیون منزل شما بسیار مهم است.
ترکیب رنگ‌ های مناسب در دکوراسیون

انتخاب رنگ برای دیوار خانه با وجود هزاران طیف رنگی متنوع کار بسیار سختی است، بهترین رنگ برای دیوار خانه های ایرانی کدام است؟در این مطلب از مجله دلتا به بیان ترکیب رنگ‌ های مناسب در دکوراسیون می‌پردازیم.

قانون ۱۰- ۳۰-۶۰ چیست؟

قانون ۱۰- ۳۰-۶۰ یک قانون و روش سنتی چیدمان و دکور است که در خصوص به‌کارگیری مجموعه‌ای از رنگ‌ها برای فضای مورد نظر کمک می‌کند. این قانون می‌گوید ۶۰ درصد فضای اتاق باید دارای رنگ غالب، ۳۰ درصد رنگ فرعی و ۱۰ درصد نهایی باید رنگ شاخص باشد.

ترکیب رنگ‌ های مناسب در دکوراسیون

اصول طراحی دکور بر مبنای قانون ۱۰ -۳۰ -۶۰

منظور از ۶۰ درصد، انتخاب رنگ مربوط به فضای کل اتاق است و چنانچه مایل باشید می‌تواند رنگ زمینه‌ای آن باشد. به‌طوری که وقتی فضای آن اتاق را می‌بینید، بگویید مثلا رنگ این اتاق خاکستری است و در وهله اول آن رنگ را ببینید.

ترکیب رنگ‌ های مناسب در دکوراسیون

عدد بعدی در این قانون ۳۰ درصد است که در واقع رنگ فرعی به‌کاررفته در فضای اتاق است که به نوعی به رنگ اصلی کمک می‌کند اما درنظر داشته باشید رنگی کاملا متفاوت است که بتواند درخصوص ترکیب رنگ‌ های مناسب در دکوراسیون اتاق جذابیت لازم را ایجاد کند.

رنگ زیبای اتاق نشیمن

اما عدد جالبی که در این قانون می‌بینید ۱۰ درصد است که در واقع براساس ظاهری که برای اتاق خود مورد نظر دارید باید این رنگ به مراتب کاملا دقیق‌تر از رنگ‌های قبلی انتخاب شود چرا که بر انتخاب مبنای این ۱۰ درصد رنگ است که فضای اتاق، جان می‌گیرد و یا بالعکس به رنگی عادی و بی‌روح جلوه می‌کند.

آیتم‌ها و جزئیات مشخص در قانون ۱۰-۳۰-۶۰

۶۰ درصد

مواردی که باید در خصوص انتخاب رنگ ۶۰ درصد فضای اتاق در نظر گرفته شوند شامل دیوارها، نقاط کانونی فضا (شاخص)، قالیچه‌ها، کاناپه و قطعات بزرگ پایه و اصلی است.

انتخاب رنگ اتاق

۳۰ درصد

مواردی که باید در خصوص انتخاب رنگ ۳۰ درصد فضای اتاق در نظر گرفته شوند شامل پرده‌ها، رنگ مبلمان، صندلی‌های کناری و قطعات کوچک اصلی است.

۱۰ درصد

مواردی که باید در خصوص انتخاب رنگ ۱۰ درصد فضای اتاق در نظر گرفته شوند شامل طرح پارچه کوسن، وسایل دکوری و اثر هنری است.

طرح پارچه کوسن

پیشنهاد مطالعه: مطلب ایده‌هایی جذاب برای دکوراسیون مدرن آشپزخانه را بخوانید.
دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: برچسب‌ها: مجله معماری و دکوراسیون دلتا , دکوراسیون , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
کارکردن در آشپزخانه‌ای که دکوراسیون آن زیبا باشد جالب و دلنشین‌تر است، مخصوصا اگر آشپزخانه به سبک مدرن طراحی و دکوراسیون شده باشد.
دکوراسیون مدرن آشپزخانه

دکوراسیون مدرن آشپزخانه چه ویژگی‌هایی دارد؟ در این مطلب از مجله دلتا می‌خواهیم درباره این موضوع حرف بزنیم که چطور می‌توانیم یک آشپزخانه مدرن داشته باشیم. با ما همراه باشید.

دکوراسیون آشپزخانه مدرن با کابینت‌های رنگی

به گفته طراحان داخلی، امروزه استفاده از رنگ‌های غیر منتظره، شارپ و غلیظ در دکوراسیون آشپزخانه مدرن بسیار رایج شده است. رنگ‌هایی مانند:آبی، سبز، سیاه، سفید از جمله پرکاربردترین این رنگ‌ها بوده و البته بیش‌تر هم در تنالیته‌های تیره دیده می‌شوند.

البته رنگ‌هایی مانند خاکستری و سفید برای کابینت‌ها همچنان پیشتاز بوده و در بازسازی‌ها رایج‌تر از بقیه هستند. پیشنهاد طراحان برای به‌کار بردن رنگ‌های خاص کابینت در این است که تا حد ممکن دیوارهای آشپزخانه را ساده در نظر گرفته بگیرید و کابینت‌ها را رنگی انتخاب کنید.

دکوراسیون مدرن آشپزخانه

سنگ مرمر در دکوراسیون آشپزخانه مدرن

معمولا افراد خانه به دنبال یک جلوه جذاب و بی‌نظیر برای صفحات کابینت آشپزخانه مدرن خود می‌‌گردند. برای این منظور امروزه سنگ مرمر طبیعی بیش‌تر از سایرین مورد استفاده قرار گرفته و جذابیت بیشتری را در فضا به‌وجود می‌‌آورد.

بخصوص اگر این امکان وجود داشته باشد که صفحه سنگی به‌صورت کاملا یکدست و بدون هیچگونه درزی روی کابینت‌ها نصب شود. البته ممکن است تا حدودی نسبت به سایر متریال‌ها گران‌تر تمام شود اما دوام بالا و مقاوت در برابر آب و لکه‌ها ارزش این هزینه زیاد را خواهد داشت.

دکوراسیون مدرن آشپزخانه

نصب شلف‌های باز در آشپزخانه مدرن

در طراحی‌های امروزی برای یک آشپزخانه مدرن، دکوراتورها بر این عقیده هستند که استفاده از شلف‌های باز می‌‌تواند فضای یک آشپزخانه را دلبازتر و با کیفیت‌تر نشان بدهند. چیدمان صحیح در این قفسه‌ها، نه تنها باعث شلوغی و بهم ریختگی آشپزخانه نمی‌شود بلکه می‌‌تواند نظم و ترتیب خوبی را به افراد القا نماید.

به‌طور مثال در دکوراسیون آشپزخانه مدرن با تنالیته‌های رنگی خنثی، وجود شیشه‌های رنگی حبوبات و آجیل، طراحی مینیمال بسیار جذابی را خلق خواهد کرد. همچنین ادامه یافتن شلف‌ها تا نزدیکی سقف به بزرگ‌تر نشان داده شدن آشپزخانه کمک زیادی می‌‌کند.

دکوراسیون مدرن آشپزخانه

دکوراسیون مدرن آشپزخانه با وسایل استیل

در دکوراسیون آشپزخانه به سبک مدرن وسایل استیل طرفداران بسیار زیادی را به سمت خود جذب کرده‌اند. زیرا این وسایل دارای خطوط صاف و یک‌دستی هستند که باعث می‌‌شود به راحتی در کنار سایر وسایل قرار بگیرند و هم خوانی خوبی با کل فضای آشپزخانه داشته باشند.

برای به‌کار بردن این وسایل می‌‌توان فضای کلی را به صورت ساده و خنثی نگه داشته و فقط ماشین لباسشویی، یخچال و گاز را استیل انتخاب نمود. این متریال تقریبا هم برای سبک‌های سنتی و هم برای سبک‌های مدرن قابل استفاده خواهد بود.

وسایل استیل در آشپزخانه

وجود نور در آشپزخانه مدرن

از نظر طراحان و کاربران، نور مهم‌ترین عنصر یک آشپزخانه مدرن است. هرچند که چراغ‌ها و لوسترها و به‌طور کلی نورپردازی تاثیر بسیار زیادی بر کیفیت فضای آشپزخانه خواهد گذاشت، اما در نهایت نور طبیعی می‌‌تواند همه چیز را تغییر بدهد. بنابراین بهتر است تا جای ممکن از پنجره و نور طبیعی در فضای آشپزخانه مدرن بهره ببرید.

وجود نور در آشپزخانه

پیشنهاد مطالعه: مطلب دیوار پشت مبل را چگونه تزیین کنیم؟ را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: برچسب‌ها: مجله معماری و دکوراسیون دلتا , دکوراسیون , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
معمولا مبل و کاناپه اصلی، مقابل بزرگ‌ترین دیوار قرار می‌گیرد که بیشترین مساحت عمودی سالن را به خود اختصاص می‌دهد.
دیوار پشت مبل

یکی از مهم‌ترین دیوارهای خانه که تزیین آن بر طراحی فضا بسیار تاثیرگذار خواهد بود، دیوار پشت مبل است. زیرا این دیوار بسیار در معرض دید بوده و تزیین آن می‌تواند سلیقه شخصی را به نمایش گذاشته و حتی به یک نقطه‌ کانونی در طراحی ‌داخلی تبدیل شود. پس اگر می‌‌خواهید دیوار پشت کاناپه را به زیبایی طراحی کنید با این بخش از مجله دلتا همراه باشید.

رنگ تیره

اگر مبل دارای رنگ روشن است، برای آن که جلوه بیشتری به آن بدهید، بهترین راه این است که دیوار پشت آن را به یک رنگ تیره رنگ‌آمیزی کنید.

دیوار پشت مبل

شلف یا طاقچه

نصب چندین تابلو متعدد در شکل‌ها، فرم‌ها، سبک‌ها و رنگ‌های متفاوت و ترکیب‌بندی آن‌ها با یکدیگر نیز از جمله روش‌های کلاسیک تزیین این ‌دیوار به شمار می‌رود.

برای استفاده از تابلوها در پشت کاناپه می‌توانید از شلف‌ها و طاقچه‌های دیواری استفاده کنید و تابلوها را روی آن قرار دهید. این روش علاوه بر این که مانع از سوراخ شدن بیش از اندازه دیوار می‌شود، این امکان را نیز می‌دهد تا هر وقت که خواستید چیدمان تابلو‌ها را تغییر داده یا حتی آن‌ها را تعویض کنید.

دکوراسیون پشت مبل

 

چراغ دیواری

اگر دیوار پشت کاناپه بزرگ‌ترین دیوار خانه است، با تزیین آن می‌توانید وسعت بیشتری به خانه ببخشید. به همین دلیل یک تابلوی بزرگ یا یک آینه بزرگ انتخاب مناسبی خواهند بود، اما بهتر است که در کنار این تابلو یا آینه و در دو طرف آن چراغ‌های دیواری نصب کرده یا دو عدد آباژور قرار دهید.

این چراغ‌ها می‌توانند هم این دیوار را تبدیل به یک نقطه‌ کانونی کرده و هم روشنایی مکان را افزایش دهند و جلوه زیباتری به فضای زندگی خواهند بخشید.

چراغ دیواری

آینه

یکی از روش‌های استفاده از آینه به جای آینه‌‌های کوچک این است که دیوار پشت کاناپه را به طور کامل با آینه بپوشانید. این روش علاوه بر این که جلوه زیبایی به دیوار می‌‎بخشد، باعث می‌شود تا مکان، حس دلبازتری یافته و روشنایی موجود در آن افزایش یابد.

تزیین دیوار پشت مبل

چیدمان افقی و عمودی

این موضوع را در نظر داشته باشید که هر عنصری که برای تزیین دیوار پشت کاناپه مورد استفاده قرار می‌دهید، اگر به شکل افقی چیدمان شده باشند، باعث می‌شوند دیوار وسعت بیشتری یافته و اگر به صورت عمودی قرار داده شوند، باعث می‌شوند تا ارتفاع دیوار بیشتر احساس شود.

چیدمان افقی و عمودی

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات دکوراسیون مطلب با ساده‌ترین وسایل زیباترین خانه را داشته باشید؟ را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: برچسب‌ها: مجله معماری و دکوراسیون دلتا , دکوراسیون , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
آیا تا به حال از خود پرسیده‌اید که چه چیز باعث می‌شود که برخی خانه‌ها شیک‌تر به‌نظر برسند؟ برای پاسخ این سوال تا انتهای مطلب همراه ما باشید.
چیدمان و دکوراسیون منزل

یکی از بهترین و لذت‌بخش‌ترین کارها برای خانم‌های خانه، چیدمان و دکوراسیون منزل است. شاید برای شما هم پیش آمده باشد وقتی وارد خانه‌ای شده‌اید ذوق و سلیقه‌ای که در چیدمان و دکوراسیون منزل به‌کار رفته است حس تحسین شما را برانگیخته و شما را به وجد آورده است. برای داشتن خانه‌ای زیبا با این مطلب از مجله دلتا همراه باشید.

استفاده از آینه‌های بزرگ

اگر در طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود از آینه‌های بزرگ استفاده نمایید، علاوه بر آن که به شما وسعت دید می‌دهد روح و طراوت را از طریق بازتاب نور و بازتاب رنگ‌های اثاث و وسایل خانه به منزل شما هدیه می‌دهد.

چیدمان و دکوراسیون منزل

استفاده از رومیزی‌های زیبا و متنوع

استفاده از رومیزی‌های متنوع و رنگی برای میز ناهار خوری از طریق تغییر پس زمینه دکوراسیون داخلی، زیبایی فضای خانه را چندین برابر می‌کند. مخصوصا اگر میز ناهارخوری خارج از فضای آشپزخانه قرار گرفته باشد. با خرید یک رومیزی زیبا با صرف هزینه‌ای کم تغییر را در دکوراسیون خانه خود احساس نمایید.

استفاده از رومیزی‌های زیبا

استفاده از کارهای هنری در چیدمان و دکوراسیون منزل

استفاده از اثرهای هنری مثل تابلوهای نقاشی، تابلوفرش‌ها، تابلوهای منبت کاری و غیره می‌تواند تاثیر به‌سزایی در زیباسازی فضای خانه داشته باشند. با کنار هم قرار دادن این آثار که در آن ترکیب رنگ‌ها و هماهنگی لازم رعایت شده است می‌توان کلکسیونی از کارهای هنری ایجاد کرد که شکوه و جلوه خاصی به فضای خانه می‌بخشد.

استفاده از کارهای هنری

استفاده از اکسسوری‌ها و وسایل تزیینی

از جمله چیزهایی که باعث می‌شوند فضای خانه شما با صرف هزینه‌ای کم زیباتر به‌نظر برسد اکسسوری‌ها و وسایل تزیینی هستند. اکسسوری‌ها و وسایل تزیینی حس و حال دکوراسیون فضای خانه شما را تغییر می‌دهند و از این طریق فضای گرم و دلنشین را برای شما ایجاد می‌کنند. از جمله اکسسوری‌ها و وسایلی که جنبه تزئینی دارند می‌توان به قاب عکس که ممکن است بر روی دیوار نصب شود و یا بر روی میز خاطرات قرار بگیرد.

استفاده از اکسسوری‌ها

استفاده از لوسترها در چیدمان منزل

ایجاد فضای دراماتیک و زیبا با خرید و استفاده از لوسترها و یا آویزهای تزیینی امکان پذیر است. لوسترها و یا آویزهایی که از طریق آن می‌توان در فضای خانه سایه‌های مناسب و نورهای زیبا ایجاد کرد.

چیدمان و دکوراسیون منزل

پیشنهاد مطالعه: مطلب با این ۷ ترفند بی‌نظیر دکور منزل خود را نو کنید! را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: برچسب‌ها: مجله معماری و دکوراسیون دلتا , دکوراسیون , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
تغییر دکوراسیون یکی از لذت‌بخش‌ترین مواردی است که شادابی و نشاط را به فضای دکوراسیون منزل شما مهمان می‌کند. با چند تغییر ساده می‌توانید فضای خانه خود را متفاوت کنید.
تغییر دکوراسیون منزل بدون هزینه

تغییر دکوراسیون منزل بدون هزینه همیشه در صورتی امکان‌پذیر و دلخواه است که در ابتدای امر زمانی که به خرید لوازم منزل اقدام می‌کنید، از بهترین اجناس و کیفیت‌ها انتخاب کنید تا در مرور زمان با تغییر مختصری در آن‌ها، تنوع خوبی به‌دست آورید. پس در انتخاب وسایل خود دقت کنید و در ادامه با این مطلب از مجله دلتا همراه باشید.

عکس‌ها و تابلوها

استفاده از عکس‌ها و تابلوها بخشی از تغییر چیدمان منزل به حساب می‌آیند، چون نسبت به سایر لوازم منزل هم کوچک هستند و هم زمان کم و هزینه کمی برای تغییر آن‌ها نیاز است.

تغییر دکوراسیون منزل بدون هزینه

استفاده از گلدان‌های گل

اگر از دسته افرادی هستید که در خانه از گل و گیاهان نگهداری می‌کنید و گیاهان بخشی از دکوراسیون داخلی منزل شما را تشکیل می‌دهند. بنابراین می‌توانید از تغییر در گلدان‌ها بهره بگیرید و از تغییر دکوراسیون منزل بدون هزینه زیاد لذت ببرید.

تغییر دکوراسیون منزل بدون هزینه

تزیین دیوارها

تغییر دیوارها با توجه به وسعت آن‌ها در خانه می‌تواند موجب تغییرات بزرگی شود که روح تازه‌ای در خانه بدمد. از جمله راهکارهای تغییر دیوارها را می‌توان به ایجاد طرح روی دیوار، نقاشی روی دیوار و چسباندن استیکر اشاره کرد.

تزیین دیوارها 

تغییر و تولید اکسسوری‌های خانه

تغییر اکسسوری‌ها مانند آباژورها، کوسن‌ها، مجسمه‌ها و به‌طور کلی وسایل تزیینی می‌تواند راه خوبی برای تغییرهای بزرگ باشد که ما را به هدف تغییر دکوراسیون می‌رساند.

تغییراتی برای مبلمان

مبلمان مانند دیوار بخش مهمی از خانه را تشکیل می‌دهد و تغییر آن می‌تواند حس تازه‌ای دهد. برای تغییر مبلمان ایده‌های زیادی وجود دارد که در زیر به ایده‌های عملی آن در خانه اشاره شده است.

 

تغییراتی برای مبلمان 

رنگ آمیزی دوباره مبلمان چوبی

اگر صندلی‌های ناهار خوری چوبی دارید، می‌توانید رنگ آمیزی آن‌ها را تغییر دهید. به‌طور مثال اگر قهوه‌ای هستند، رنگ طوسی، قرمز، سبز، آبی و … را که با خانه هماهنگی بیشتری دارد انتخاب کنید و صندلی‌ها را رنگ‌آمیزی کنید. متاسفانه رنگ‌آمیزی مبل‌ها در خانه مقدور نیست ولی می‌توانید آن‌ها را به دست تعمیرکاران مبل بسپارید و برای تغییر دلخواه خود، تعمیرکار را هدایت کنید.

استفاده از فرش‌های کهنه

فرش‌های کهنه همیشه در تغییر دکوراسیون منزل نادیده گرفته می‌شوند. یکی از روش‌های تغییر دکوراسیون منزل بدون هزینه تبدیل فرش‌های کهنه به ویژه فرش‌های دستی قدیمی به کوسن، تشک، مبل پاف و فرش جلودری است.

تغییر در پرده‌ها

برای تغییر دکوراسیون منزل تغییر در پرده‌ها با توجه به فابریک نرم و انعطاف پذیر آن‌ها می‌توان راحت‌تر از سایر لوازم خانه باشد. تغییر رنگ چوب پرده‌ها، گلدوزی پرده‌های قدیمی و تبدیل آن‌ها به کوسن و روتختی از جمله تغییراتی است که در پرده‌ها قابلیت اجرا دارد.

تغییر در پرده‌ ها 

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۶ ایده دکوری شیک و مدرن برای زیباتر شدن منزل را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: برچسب‌ها: مجله مدوزیبائی دلتا , مجله دلتا , استایل ,
:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
المدام منطقه‌ای در امارات متحده‌ عربی است که در گذشته محل سکونت قبایل مختلفی بوده، اما امروزه بیش از یک دهه است که به منطقه‌ای متروکه تبدیل شده است.
دهکده دفن شده در المدام

در فاصله‌ای به حدود ۲ کیلومتری جنوب غرب المدام، شهر کوچکی در امتداد جاده‌ قدیمی دبی ـ هاتا قرار دارد که امروزه محلی متروک است. این دهکده در گذشته محل سکونت مردم قبیله‌ ال کوتبی بوده است که جزو ۳ قبیله‌ برجسته‌ای بودند که در همسایگی المدام زندگی می‌کردند. بنا به دلایلی، مردمان این قبیله بار خود را بستند و بیش از یک دهه است که آن‌جا را ترک کرده‌اند. در افسانه‌های محلی آمده است که جن‌ها کاری کرده‌اند که مردم از این دهکده فاصله گرفته‌اند. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا به دهکده دفن شده در المدام سفر کنیم.

دهکده دفن شده در المدام

بومیان معتقدند که اتفاقی فرازمینی در المدام رخ داده است که سبب شده تا به منطقه‌ای متروکه تبدیل شود، اما در حقیقت، هجوم ماسه‌های ناخوانده‌ صحرا بوده که باعث خالی شدن این دهکده از ساکنان آن شده است.

این دهکده از ۲ ردیف خانه‌ با شکل‌هایی مشابه و مسجدی در یک انتهای آن تشکیل شده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که این خانه‌ها در اواخر دهه‌ ۱۹۷۰ یا ۱۹۸۰ به‌عنوان بخشی از یک پروژه‌ ساخت مسکن، بنا شده‌اند. همچنین این خانه‌ها، بناهایی خوش ساخت و محکم هستند که حتی با گذشت بیش از یک دهه از متروکه ماندن آن‌ها، دیوارهای فرو ریخته یا پوسته پوسته شدن رنگ آن‌ها به‌ندرت مشاهده می‌شود. بااین‌که هیچ‌کدام از این خانه‌ها تخریب نشده‌اند، اما اتاق به اتاق و خانه به خانه‌ آن‌جا تا نیمه در زیر ماسه‌ها دفن شده‌اند. در حقیقت این شن و ماسه‌ها بود که باعث راندن ساکنان آن‌جا شد، نه حضور جن‌‌ها.

مسیر دسترسی

المدام در فاصله‌ ۶۰ کیلومتری از شهر دبی و ۵۰ کیلومتری از شهر شارجه واقع شده است. این منطقه، به‌نام شهر قدیمی المدام شناخته می‌شود. این دهکده‌ متروک، امروزه به مکانی معروف در میان گردشگران و کاربران شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند سفر به عمارتی که سالی یکبار محو می‌شود!

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا , مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
با شنیدن نام ونیز احتمالا یاد قایق‌هایی در دل شهر می‌افتید، شهری که در خیابان‌هایش آب جاری است و در واقع شهری شناور بر روی آب به شمار می‌رود.
ونیز ایران در روستای صراخیه

ایران هم روستایی داریم که شاید کمتر کسی نام آن را شنیده باشد، روستایی که آب از وسطش می‌گذرد و مردم در آن با قایق عبور و مرور می‌کنند. رفت و آمد در این روستا شما را به یاد رفت و آمد در ونیز می‌اندازد. تالاب شادگان یک تالاب بین‌المللی است که عمده آب خود را از رودخانه جراحی تامین می‌کند و در میان روستای صراخیه (سراخیه) و رگبه جریان دارد. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا به ونیز ایران در روستای صراخیه سفر کنیم.

ونیز ایران در روستای صراخیه

معماری روستای صراخیه بسیار جالب توجه است و می‌توان گفت نمونه‌های آن را در جهان کمتر می‌توان یافت. خانه‌ها در روستای صراخیه با خشت، گل و نی ساخته شده است. روستایی که ۹۰ خانوار دارد و مردمش با زبان عربی صحبت می‌کنند و دشداشه (لباس بلند عربی) می‌پوشند. تنها وسیله رفت و آمد در صراخیه، قایق یا بلم است و همین دلیل سبب شده تا این روستا را با نام ونیز ایران بشناسند.

حیوانات بومی

اگر به این روستا بروید، متوجه افراد محلی می‌شوید که با قایق‌های پارویی و قایق‌های موتوری می‌خواهند شما را به دل تالاب ببرند که می‌تواند تجربه‌ای متفاوت برایتان باشد. دیدن یک روستا و خانه‌های روستایی در دل تالاب، دیدن پرندگان بومی کم نظیر و برخی پرندگان در خطر انقراض جهانی همچون عقاب تالابی خالدار، عقاب دریایی دم سفید، اردک سرسفید، گیلانشاه خالدار، اردک مرمری، عروس غاز، اکراس آفریقایی و پلیکان پا خاکستری که متاسفانه هنوز شکار می‌شوند.

اردک مرمری تنها در تالاب شادگان زیست می‌کند و در جای دیگری از جهان وجود ندارد. بنابراین آنها که به پرنده نگری علاقه دارند می‌توانند سری هم به این تالاب بزنند. گذر از کنار نی‌های سبز داخل تالاب نیز در کنار شنیدن صدای آرام آب برایتان جذاب خواهد بود.

روستای صراخیه در شهرستان شادگان و نزدیک به اهواز و آبادان در استان خوزستان قرار گرفته و همچون دیگر شهرهای جنوبی ایران از اواسط مهرماه تا اواسط اسفندماه، مطبوع‌ترین آب و هوای خود را تجربه می‌کند. در واقع این روستا ۱۱۰ کیلومتر از اهواز و ۶۳ کیلومتراز خرمشهر فاصله دارد. مردم این منطقه علاوه بر اجاره قایق به گردشگران از صنایع دستی ساخته شده از برگ درختان نخل نیز کسب درآمد می‌کنند. همچنین تعدادی خانه که با نخل خرما ساخته شده و کپر نام دارد در وسط تالاب و در نزدیکی روستا قرار گرفته به مسافران اجاره داده می‌شود.

مسیر دسترسی

اصلی ترین مسیر دسترسی روستای صراخیه و تالاب شادگان از شهر اهواز است. می‌توانید به شهر اهواز بروید و از آنجا به سمت آبادان حرکت کنید تا به منطقه دارخوین برسید. زمانی که در حال خروج از دارخوین هستید. جاده‌ای می‌بینید که شما را به سمت شهر شادگان می‌برد. از شادگان تا روستای صراخیه راهی نیست.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند سفر به عمارتی که سالی یکبار محو می‌شود!

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا , مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
تجربه ترس، ترشح آدرنالین و گردشگری وحشت یکی از تفریحاتی است که این روزها طرفداران بسیاری دارد.
جنگلی در مشهد که جیغ می کشد

جنگل جیغ، یکی از ترسناک‌ترین جنگل‌های ایران و یکی از جاهای دیدنی مشهد است که گردشگران را هر سال به‌سمت روستای سربرج می‌کشاند. نام این جنگل هر کسی را کنجکاو می‌کند و همه می‌خواهند سر از راز این جنگل دربیاورند. جنگل جیغ مشهد بر اساس داستان‌های محلی، جنگلی نفرین شده و محل زندگی اجنه و شیاطین است؛ اما آیا این داستان واقعی است؟ با ما در مجله دلتا همراه باشید تا به جنگلی در مشهد که جیغ می کشد سفر کنیم.

جنگل جیغ مشهد

جنگلی در مشهد که جیغ می کشد

برای بازدید از جنگل جیغ مشهد باید دل شیر داشته باشید؛ زیرا این جیغ‌ها کاملا واقعی هستند و این داستان تنها برای جذب گردشگر روایت نشده است. چه بسیار افرادی که در ابتدا فکر می‌کردند با داستانی تخیلی روبه‌رو هستند؛ اما با شنیدن صدای جیغ‌ها در جنگل پا به فرار گذاشته‌اند. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را به سفری در میان این جنگل مخوف و ترسناک با جیغ‌های گوش‌خراش ببریم.

جنگل جیغ کجاست؟

جنگل جیغ یکی از جاهای دیدنی روستای سربرج در بخش طرقبه در استان خراسان رضوی است. این روستا در جنوب مشهد قرار دارد و فاصله آن تا مرکز این شهر تنها ۳۲ کیلومتر است. بسته به ترافیک و ساعت حرکت، حدود ۴۰ تا ۵۰ دقیقه برای رسیدن به سربرج از مشهد باید رانندگی کنید. فاصله جنگل جیغ تا تهران ۹۲۴ کیلومتر است و طی کردن این مسافت حدود ۱۱ ساعت به طول می‌انجامد.

جنگلی که جیغ می کشد

دلیل نام‌گذاری جنگل جیغ

جنگل جیغ را به خاطر صداهای عجیبی (شبیه به سوت یا جیغ) که در طول شب تا سپیده‌دم در آن طنین می‌اندازد به این نام نام‌گذاری کرده‌اند. تمام افرادی که تا به امروز از جنگل جیغ مشهد دیدن کرده‌اند، این صدای جیغ گوش‌خراش و عجیب را تایید می‌کنند. یک نکته ترسناک دیگر درباره این جنگل این است که صدای جیغ به‌محض تاریک شدن هوا به گوش می‌رسد و روزهای این جنگل با دیگر جنگل‌های معمولی هیچ تفاوتی ندارد.

صدای جیغی که در جنگل جیغ مشهد به گوش می‌رسد دقیقا به صدای جیغ زنی شباهت دارد که گویی در حال سوختن در آتش است و از ته دل فریاد می‌زند. بدون شک، شنیدن این صدا هر کسی را خواهد ترساند. در سال‌های اخیر بسیاری از افراد که این داستان را باور نداشتند یا اهل ماجراجویی بودند به بازدید از جنگل جیغ رفته‌اند؛ اما بسیاری از آن‌ها در نیمه راه پشیمان می‌شوند و بازمی‌گردند.

در جنگل جیغ که با نام جنگل سربرج و جنگل مج نیز شناخته می‌شود، گیاهانی چون درختان میوه گیلاس، گردو، سیب و چنارهای سر به‌فلک کشیده در اطراف رودخانه و حیواناتی چون گرگ، روباه و پرندگانی چون عقاب و قرقی دیده می‌شوند.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند روستای مرموزی در البرز که جزو نقشه ایران نیست!

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله معماری و دکوراسیون دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
ایجاد هماهنگی و تناسب در چیدمان منزل منجر به ایجاد دکوری زیبا و چشم نواز می‌گردد. از این رو آشنایی با اصول اولیه چیدن منزل نقش مثبتی در دکوراسیون داخلی آن خواهد داشت.
ایده هایی برای چیدمان منزل

اتاق نشیمن یا سالن پذیرایی، اتاق پذیرایی و هر اسمی که شما بر آن نهاده‌اید، مرکز اصلی منزل شما محسوب می‌شود. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکات و ایده هایی برای چیدمان منزل اشاره می‌شود.

ایده‌های جدید و بسیار زیبا برای چیدمان منزل

منزل خود را همانند صفحه‌ای سفید و یا بوم سفید نقاشی مجسم کنید، حال این شما هستید که موظف هستید زیباترین نقاشی را روی این بوم انجام دهید و تصاویری لذت بخش و دوست‌داشتنی بر روی آن ایجاد کنید.

ایده هایی برای چیدمان منزل

انتخاب سبک موردنظر

اولین اقدام در این زمینه انتخاب سبک مورد نظر است. می‌توانید برای چیدمان منزل خود از ایده‌های مدرن، کلاسیک و یا ترکیبی از هر دو استفاده کرده و فضایی دلچسب و زیبا ایجاد کنید.

بعد از انتخاب سبک موردنظر، باید اقدام به تهیه وسایل موردنیاز برای سبک انتخاب شده کنید، سپس آن‌ها را در محل مناسب قرار داده و شروع به چیدن و تزیینات خانه کنید. محل قرار دادن هر یک از وسایل منزل از اهمیت فوق العاده برخوردار هستند. ابتدا نقطه کانونی منزل را که می‌تواند تلویزیون، شومینه و… باشد را انتخاب نموده و سپس مبلمان را بر اساس آن بچینید.

ایده هایی برای چیدمان منزل

انتخاب وسایل مناسب

بعد از چیدن مبلمان به سراغ سایر وسایل مورد نیاز در فضای منزل بروید. همانگونه که می‌دانید میز ناهار خوری، انواع کمد و گنجه، میزهای عسلی و … از جمله مواردی هستند که اغلب در منزل مورد استفاده قرار می‌گیرند و می‌توان آن‌ها را از جمله وسایل ضروری دانست. از این رو انتخاب مکانی مناسب برای چیدن آن‌ها می‌تواند اهمیت فراوانی در دیزاین داخلی و چیدن وسایل منزل داشته باشد.

انتخاب وسایل مناسب

ایجاد هماهنگی در رنگ‌ها

یکی از افزودن رنگ به فضای منزل و استفاده از هارمونی رنگ‌ها در دکوراسیون از ایده هایی برای چیدمان منزل به‌شمار می‌روند که میزان جذابیت فضا را تا حد زیادی افزایش می‌دهند. تصویر زیر نمونه‌هایی از استفاده از رنگ‌ها در دیزاین داخلی منزل را نشان می‌دهد که می‌تواند الگوی مناسبی برای شما باشد.

ایجاد هماهنگی در رنگ‌ ها

هماهنگی و توازن در خانه

از هماهنگی و توازن اجزا غافل نشوید و سعی کنید با استفاده از وسایل کوچک و بزرگ و قرار دادن آن‌ها در کنار یکدیگر فضایی دلچسب و آرامش بخش ایجاد کنید. این قانون تنها مختص چیدمان اتاق پذیرایی با نشیمن نیست و شما برای داشتن منزلی زیبا و عالی باید توازن لازم را در تمامی بخش‌های منزل از جمله آشپزخانه، اتاق خواب‌ها، راهروها و… ایجاد کنید.

هماهنگی و توازن در خانه

استفاده از قاب عکس و تابلو

استفاده از قاب عکس‌ها و تابلوهای زیبا، دکوری‌های متنوع و جالب، گلدان‌های جدید و شیک و دیگر وسایل تزیینی منجر به ایجاد فضایی دلچسب و زیبا می‌گردد.

بعد از اینکه وسایل اصلی و ضروری منزل را در محل های مناسب قرار دادید و چیدن منزل به اتمام رسید، باید به سراغ وسایل تزیینی بروید و آن‌ها را با توجه به طراحی و دیزاین اصلی منزل در محل‌های مناسب قرار دهید تا زیبایی بخش خانه شما شوند.

استفاده از قاب عکس و تابلو
پیشنهاد مطالعه: مطلب چه پرده‌ای را برای اتاق پذیرایی انتخاب کنیم؟ را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: برچسب‌ها: مجله معماری و دکوراسیون دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
اتاق پذیرایی مهم‌ترین بخش هر خانه‌ای است زیرا نه تنها اعضای خانواده در آن دور یکدیگر جمع می‌شوند، بلکه مهمان‌ها هم به محض ورود در سالن پذیرایی می‌نشینند.
انتخاب پرده مناسب برای پذیرایی

دکوراسیونی شیک و بی‌نظیر مسلما با پرده‌ای جذاب و زیبا تکمیل می‌شود. دکوراسیون اتاق پذیرایی از دیگر فضاهای منزل بسیار مهم‌تر است. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکاتی برای انتخاب پرده مناسب برای پذیرایی می‌پردازیم.

نکاتی برای انتخاب پرده پذیرایی

مکمل کاغذ دیواری

اگر دیوارهای شما با کاغذ دیواری‌های طرح‌دار و شلوغ پوشیده شده، توصیه می‌کنیم که حتما برای انتخاب پرده مناسب برای پذیرایی از مدل‌های ساده استفاده کنید، زیرا اگر پرده پذیرایی هم طرح‌دار باشد، فضا بسیار شلوغ شده و پس از مدتی دکوراسیون برای شما خسته کننده خواهد شد.

انتخاب پرده مناسب برای پذیرایی

ست کردن با رنگ دیوار

یکی از بهترین ایده‌های تغییر دکوراسیون این است که رنگ پرده پذیرایی را با رنگ دیوار یا کاغذ دیواری ست کنید. شما می‌توانید با توجه به سلیقه و علاقه خود پرده را دقیقا هم رنگ با دیوار و یا اینکه چند درجه پر رنگ یا کمرنگ‌تر از آن خریداری کنید.

ست کردن رنگ پرده با مبلمان

از آنجایی که مبلمان جزو وسایل بزرگ پذیرایی است، جلوه زیادی دارند و ست کردن رنگ پرده باعث جلوه بیشتر پرده ساده خواهند شد. شما می‌توانید پرده ساده پذیرایی را با طرح و رنگ مبلمان خود ست کنید، به‌طوری که مبل یا پرده، ساده و دیگری طرح‌دار باشند. تفاوت طرح این دو نه تنها هارمونی زیبایی در پذیرایی به‌وجود می‌آورد بلکه باعث بزرگ نشان دادن متراژ اتاق نشیمن نیز می‌شود.

انتخاب پرده مناسب برای پذیرایی

ست کردن با فرش

معمولا ما ایرانیان دوست داریم که فرش‌هایی با طرح‌های شلوغ و گل‌دار روی کف خانه خود پهن کنیم. پرده های ساده و شیک پذیرایی، بهترین انتخاب برای ترکیب با فرش‌های طرح‌دار هستند. برای زیبایی و جذابیت بیشتر، می‌توانید رنگ پرده ساده را مطابق با بیشترین رنگی که در فرش به‌کار رفته است، انتخاب کنید.

بهترین مدل پرده های ساده و شبک پذیرایی

پرده‌های ساده حریر

پارچه حریر به دلیل جنس نازک و لطیفی که دارد، همیشه محبوب بوده و هرگز از مد نمی‌افتد. پرده‌های ساده حریر برای پذیرایی و اتاق خواب بسیار ایده‌آل هستند و در عین حال که ظاهر بسیار ساده‌ای دارند، بسیار شیک و زیبا نیز هستند.

پرده‌ های ساده حریر

پرده زبرا

آیا می‌توان از پرده زبرا برای پذیرایی استفاده کرد؟ مدل پرده‌های زبرا یک مدل پرده مدرن است که برای پذیرایی، اتاق خواب و آشپزخانه بسیار مناسب است. ظاهر و عملکرد پرده زبرا مشابه کرکره است اما طرح آن از لایه‌های افقی و موازی تور و پارچه تشکیل شده است.

پرده زبرا به دلیل ویژگی‌هایی مانند ظاهر منحصر به فرد، حفاظت از حریم خصوصی، نصب آسان، ایجاد فضایی سایه و روشن، کنترل نور و تنوع در طرح و رنگ، به‌عنوان یکی از بهترین گزینه‌های پرده‌های ساده و شیک پذیرایی به‌شمار می‌رود.

پرده زبرا

پرده پانچ

یکی دیگر از انواع مدل پردهای ساده پذیرایی، پرده پانچ است که این روزها غوغایی به پا کرده است. یکی از روش‌های بلند به‌نظر رسیدن سقف پذیرایی، استفاده از پرده‌هایی با طول بلند است که پرده پانچی، این ویژگی مهم را دارد.

ارتفاع این پرده معمولا از سقف تا کف است و نحوه ایستادن آن بسیار شیک است و به جلوه و شکوه سالن پذیرایی می افزاید. پرده پانچ معمولا ۸ حلقه دارد که میله پرده از داخل آن‌ها عبور کرده و به همین خاطر این مدل پرده نصب بسیار آسانی دارد.

پرده پانچ

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۵ میز جلومبلی زیبا و خاص برای خانه شما را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: برچسب‌ها: مجله معماری و دکوراسیون دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
افراد زیادی هستند که با وجود هزینه‌های فراوان نتوانسته‌اند چیدمان مناسبی را در منزل خود انجام دهند که علت آن ندانستن اصول، نکات چیدمان و اشتباهاتی است که انجام می‌دهند.
رازهایی برای چیدمان خانه

چیدمان منزل مانند بسیاری از کارهای دیگر نیازمند رعایت یک سری نکات است تا نتیجه دلخواه بدست بیاید. وقتی به شکلی صحیح و زیبا منزل خود را چیدمان کنید می‌توانید در آن احساس آرامش و رضایت کنید. در این مطلب از مجله دلتا به بیان رازهایی برای چیدمان منزل می‌پردازیم.

فضای منزل را شلوغ نکنید

برخی از افراد گمان می‌کنند هر چه فضای خانه را با وسایل تزیینی و اشیا مختلف پر کنند، نمای ظاهری منزل زیباتر می‌شود. در حالی که این موضوع تصوری کاملا اشتباه است. فضای شلوغ نه تنها از جلوه و زیبایی فضای خانه کم می‌کند بلکه می‌تواند آرامش اعضای خانواده را نیز از آن‌ها بگیرد. طراحی و چیدمان وسایل خانه باید به‌گونه‌ای باشد که فضا نه آن چنان خلوت و نه شلوغ باشد.

رازهایی برای چیدمان خانه

تعمیرات واجب را سریع‌تر انجام دهید

اگر وسایل یا قسمتی‌هایی از منزل شما نیاز به تعمیر دارد، سعی کنید هر چه سریع‌تر به این کار اقدام کنید. خراب بودن وسایل می‌تواند باعث ایجاد بی‌نظمی در خانه شود و به نامرتب بودن دامن بزند. به همین خاطر سعی کنید در اولین فرصت در صدد تعمیر قسمت مورد نظر برآیید.

اگر مشکل به‌گونه‌ای است که خودتان توانایی تعمیر آن را دارید کمی زمان بگذارید و آن را انجام دهید. در غیر این صورت از کمک افرادی که در این زمینه مهارت دارند استفاده کنید. تعمیرات وسایل تخریب شده نه تنها در چیدمان منزل موثر است بلکه می‌تواند ذهن شما را آرام‌تر سازد.

استفاده از ترکیب رنگ‌های مناسب

استفاده از ترکیب رنگ‌های مناسب رازهایی برای چیدمان منزل است. اگر قرار است در چیدمان منزل خود از چند رنگ استفاده کنید بهتر است که آن رنگ‌ها با هم هارمونی داشته باشند. به‌طوری که ترکیب و قرار گرفتن آن‌ها در کنار هم جلوه زیبایی به فضای خانه ببخشد. بنابراین قبل از این که چیدمان را انجام دهید ببینید که چه رنگ‌هایی در کنار هم ترکیب جالب‌تری خواهند داشت.

رازهایی برای چیدمان خانه

از گل‌های آپارتمانی استفاده کنید

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند به چیدمان خانه شما روح ببخشد و فضای منزل شما را سرزنده نگه دارد، استفاده از گل‌های آپارتمانی است. در واقع گیاهان خانگی می‌توانند تکمیل کننده چیدمان فضای خانه باشند. البته مراقب باشید در استفاده از گل و گیاهان زیاده روی نکنید. داشتن یک یا دو گیاه جذاب و چند گلدان کوچک کفایت می‌کند. با این حال، انتخاب مناسب تا حدی زیادی بستگی به وسعت و مدل هر خانه دارد.

از تقارن در چیدمان منزل غافل نشوید

از دیگر اصولی که برای چیدمان بهتر است مورد توجه قرار بگیرد چیدمان متقارن است. این نوع چیدمان برای فضاهای رسمی مانند پذیرایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. چیدمان متقارن در فضاهای رسمی می‌تواند جلوه و سبک شیکی را به فضا ببخشد.

تقارن در چیدمان خانه

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۷ ترفند برای بزرگ نشان دادن آشپزخانه کوچک را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 مهر 1400 | نظرات ()