نوشته شده توسط : مجله دلتا
یک انتخاب نامناسب برای رنگ پرده اتاق پذیرایی می‌تواند زیبایی تمام خانه را از بین ببرد. در عین حال، اگر رنگ آن‌ها به درستی انتخاب شود می‌توانند شما را شگفت زده کنند.
انتخاب رنگ پرده پذیرایی

هنگامی که وارد یک خانه می‌شویم ممکن است ابتدا فقط مبلمان و وسایل دکوری آن را ببینیم و به نحوه چیدمان آن دقت کنیم. اما چیزی که تا حد زیادی به خانه حس گرما و زندگی می بخشد، پرده‌های آن است. علاوه بر نوع و سبک پرده اتاق پذیرایی، رنگ آن نیز بسیار اهمیت دارد و انتخاب رنگ مناسب می‌تواند دکوراسیون شما را متحول کند. نکات مهمی در انتخاب رنگ پرده پذیرایی نقش دارند که در این مطلب به آن‌ها می پردازیم. با مجله دلتا ما همراه باشید.

انتخاب رنگ پرده پذیرایی را از کجا شروع کنیم؟

ابتدا به فضای خود نگاه کنید. اگر سالن پذیرایی شما کوچک است بهتر است از رنگ‌های روشن استفاده کنید. رنگ‌های جیغ یا تیره باعث می‌شوند که فضا کمی کوچک‌تر به‌نظر برسد. پرده‌های تیره رنگ باعث می‌شوند که نور به اندازه کافی وارد فضا نشود و این موضوع علاوه بر کوچک شدن فضا، باعث تاریک شدن خانه می‌شود.

انتخاب رنگ پرده پذیرایی

اگر اتاق پذیرایی شما بزرگ و پر نور است می‌توانید به راحتی رنگ‌های پر رنگ یا تیره را انتخاب کنید. پرده‌های طرح‌دار نیز برای این فضاها مناسب بوده و شور و نشاط را به اتاق پذیرایی شما می‌بخشند.

چگونه رنگ پرده پذیرایی را با وسایل دیگر ست کنیم؟

برای ست کردن پرده با دیگر مبلمان به طور کلی سه روش وجود دارد:

روش اول

رنگ پرده اتاق پذیرایی را دو درجه پر رنگ‌تر یا کم رنگ‌تر از مبلمان، فرش یا دیوارها انتخاب کنید. به‌طور مثال اگر مبلمان شما سفید است، پرده‌های طوسی یا عاجی انتخاب کنید. دقت کنید که اگر پرده، مبلمان و دیوارها دقیقا به یک شکل باشند باعث می‌شود به مرور زمان خسته شوید و این ترکیب برای شما خسته کننده شود.

انتخاب رنگ پرده پذیرایی

روش دوم

بین رنگ مبلمان و پرده، تضاد ایجاد کنید. این سبک انتخاب رنگ پرده را بسیار جذاب و منحصربه‌فرد می‌کند. می‌توانید رنگ‌های سرد و گرم را در کنار یکدیگر بگذارید.

انتخاب رنگ پرده نشیمن

روش سوم

رنگ‌های خنثی را به‌کار بگیرید. این رنگ‌ها به راحتی با هر دکوراسیون و هر رنگی ترکیب می‌شوند و ست کردن آن‌ها با مبلمان خانه کار سختی نیست. مانند رنگ‌های طوسی، خاکستری و کرم.

رنگ های خنثی برای پرده

پیشنهاد مطالعه: مطلب ترفندهای کاربردی و جذاب برای چیدمان آپارتمان‌های کوچک را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
برای داشتن یک خانه دلباز، متراژ خانه مهم نیست. این مهم است که چقدر در انتخاب و چیدمان وسایلتان دقیق و درست رفتار کنید.
ایده‌ های دکوراسیون در آپارتمان کوچک

زندگی کردن در آپارتمان همیشه مشکلاتی به همراه داشته است. مهم‌ترین مشکل کمبود فضا و جاگیری وسایل در خانه‌های کوچک است. شاید شما بار‌ها به این موضوع فکر کرده‌اید که چگونه می‌توانید فضا را بزرگ‌تر از قبل نشان دهید و یا امکانات بیشتری در فضای منزل خود ایجاد کنید. ما در این‌ مطلب از مجله دلتا به بیان ایده‌ های دکوراسیون در آپارتمان کوچک می‌پردازیم.

میز‌های کوچک، بهترین گنجینه‌ها

میز‌های عسلی و میز‌های دست و پاگیر را کنار بگذارید. میز‌هایی که قابلیت گنجینه شدن را دارند، انتخاب کنید. این میز‌ها می‌توانند با بالا رفتن سطح میز یا با دارا بودن کشوهایی برای ذخیره مجله‌ها، روزنامه‌ها، کتاب‌های خانواده و حتی محلی برای وسایل دم ‌دستی اتاق نشیمن باشند. با بالا رفتن سطح میز یا استفاده از کشو همچنین می‌توانید در یک سطح فضای مشخص از امکان استفاده بیشتری از یک میز عادی برخوردار باشید.

ایده‌ های دکوراسیون در آپارتمان کوچک

قفسه‌های دیواری

یکی از ایده‌ های دکوراسیون در آپارتمان کوچک استفاده از قفسه‌های دیواری است. در منازل کوچک استفاده از دیوارها اهمیت ویژه‌ای می‌یابد. قفسه‌های دیواری امکان بسیار خوبی برای شما ایجاد می‌کنند که به صورت کاربردی یا تزئینی بتوانید از آن‌ها استفاده کنید. وجود قفسه در اتاق خواب یا اتاق نشیمن می‌تواند زیبایی خانه را بیشتر کند و در عین حال دست شما را برای دکور خانه بازتر نماید.

ایده‌ های دکوراسیون در آپارتمان کوچک

نیمکت

استفاده از نیمکت‌ مزیت‌های زیادی دارد. شما می‌توانید یک نیمکت را متناسب با میز ناهارخوری و همچنین متناسب با مبلمان خریداری کنید. از لحاظ رنگ و بافت می‌توانید ترکیبی مناسب را انتخاب کرده و اینگونه از آن‌ها بهترین استفاده را بکنید. یک نیمکت ساده می‌تواند در مواقع ضروری همراه میز‌ ناهارخوری استفاده شود و یا هنگام شلوغی منزل به ‌عنوان همراه در کنار مبلمان قرار گیرد. همچنین اگر نیازی به آن نداشتید می‌توانید آن را در زیر میز ناهارخوری پنهان کنید و یا در هر گوشه و کناری قرار داده و به شکلی دیگر از آن استفاده کنید.

دکور آپارتمان کوچک

کشو‌ها را فراموش نکنید

کشو‌ها بهترین چیزی هستند که می‌توانند در فضا‌های کوچک و شلوغ‌ به‌کار گرفته شوند. میز تحریرهای کشویی، قفسه‌های دارای کشو و سیار برای قرار دادن وسایل دم دستی، میز‌ ناهارخوری کشودار برای قرار دادن قاشق و چنگال و … می‌توانند از گزینه‌هایی باشند که به شما کمک بسیاری در سازماندهی منزل شما می‌کنند. کشو‌ها می‌توانند فضای شما را بسته نگه دارند. همچنین وسایلی که فقط فضا را شلوغ می‌کنند و نمی‌توانند به ‌عنوان عنصری مهم در طراحی داخلی مورد استفاده قرار گیرند را در خود پنهان می‌کنند.

کشو‌ها را فراموش نکنید

مبلمان کم‌جا

با توجه به تمام نکات بالا باز هم باید به این موضوع توجه کرد که مبل‌ ها از مهمترین و کاربردی ‌ترین وسایل منزل هستند. اما باید سعی کنید از این وسایل به بهترین شکل استفاده کنید تا آن‌ها به شما در طراحی داخلی کمک کنند نه این که تبدیل به عنصری اضافی و دست و پاگیر شوند.

مبلمان کم‌جا

پیشنهاد مطالعه: مطلب نکاتی که باید در مورد دکور اتاق خواب بدانید را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
اتاق خواب مکانی است که در آن روز خود را آغاز کرده و به پایان می‌رسانیم. به همین دلیل زیبایی این اتاق به اندازه راحتی آن بر روی انسان تاثیر گذار است.
طراحی دکور اتاق خواب

طراحی دکور اتاق خواب اغلب از نظر بسیاری از افراد بی‌اهمیت محسوب می‌شود و به چگونگی چیدمان این اتاق توجه چندانی نمی‌شود.  در دکوراسیون اتاق خواب نکاتی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه داشته باشید. با مجله دلتا همراه باشید.

محل قرارگیری اتاق خواب

اگر در خانه شما بیشتر از یک اتاق وجود دارد، اتاقی را که در خلوت‌ترین بخش خانه قرار دارد را به عنوان اتاق خواب خود انتخاب کنید. سعی کنید تا جای ممکن ارتباط اتاق خواب را با سر و صداهای بیرون را از بین ببرید. به همین منظور اتاقی را انتخاب کنید که بیشترین فاصله را با اتاق نشیمن و آشپزخانه داشته باشد.

بخش‌های جنوبی و یا شرقی را برای اتاق خواب انتخاب کنید!

برای این که اتاق خواب شما دارای نور کافی باشد، باید نور طبیعی روز به اندازه کافی وارد اتاق شود. به همین دلیل بهتر است اتاقی را  انتخاب کنید که در قسمت شرقی و یا جنوبی خانه قرار داشته باشد. این‌گونه می توانید از نور روز به خوبی بهره ببرید.

دکوراسیون اتاق خواب

سبک دکوراسیون داخلی مورد نظر خود را به نمایش بگذارید!

سبک دکوراسیونی که برای طراحی اتاق نشیمن خانه از آن استفاده کرده‌اید را در طراحی دکور اتاق خواب نیز بکار ببرید. طراحی داخلی خانه یک کلیت است و بهتر است که تمام اتاق‌ها به یک سبک طراحی شوند.

استفاده از رنگ‌های تیره برای خواب بهتر!

به افراد بد خواب که در خوابیدن دچار مشکل هستند، نیز توصیه می‌شود که در طراحی اتاق خواب از رنگ‌های تیره استفاده کنند تا فضایی آرام در اتاق ایجاد شود. با استفاده از روتختی‌ و لوازم و اکسسوارهای تیره رنگ موجود در اتاق، می‌توانید دکور زیبایی را ایجاد کنید.

چیدمان اتاق خواب

استفاده بهینه از فضای خالی بالای تخت خواب!

اگر اتاق خواب کوچکی دارید از فضای بالای سر خود به بهترین شکل استفاده کنید. برای این منظور می‌توانید بر روی دیواری که پشت تخت خواب قرار دارد، در دو طرف و بالای تخت خواب از کمدها و طبقات متعدد برای جاسازی اشیاء بهره ببرید.

به سیستم روشنایی توجه کنید!

علاوه بر روشنایی کلی، استفاده از چراغ خواب در دو طرف تخت خواب نیز بسیار مفید خواهد بود. به همین دلیل حتما در طراحی دکور اتاق خواب، هم از لوستر مرکزی و هم از چراغ خواب استفاده کنید. استفاده از چند منبع نور به اتاق خواب عمق بخشیده و ظاهری شیک و زیبا ایجاد می کند.

سیستم روشنایی در اتاق خواب

از زیر تخت خواب استفاده کنید!

ممکن است در زیر تخت خواب شما کشو و سیستم جاسازی وجود نداشته باشد. با استفاده از سبدهای زیبا و جعبه‌های مدرن فضای خالی زیر تخت را مورد استفاده قرار دهید و از آن برای جاسازی اشیای مختلف بهره ببرید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ساده‌ترین روش برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: برچسب‌ها: مجله معماری و دکوراسیون دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
شما می‌توانید با کمترین هزینه و با استفاده از ساده‌ترین وسایل و راهکارهایی که ما در اختیار شما قرار می‌دهیم، دکوراسیون و چیدمان آشپزخانه خود را تغییر دهید.
تعویض روکش کابینت‌ ها

یکی از مهم‌ترین فضاهای خانه که قلب هر خانه‌ای است و گاهی احتیاج به تغییر دارد، آشپزخانه است. افراد می‌توانند با تعویض کابینت‌ها این تغییرات را ایجاد کنند. ترمیم و نوسازی کابینت‌ها بهترین راه‌حل برای تغییر دکور آشپزخانه است. بهتر است بدانید تعویض روکش کابینت‌ ها در آشپزخانه هم شامل مواردی است که باید به آن دقت کرد. با مجله دلتا همراه باشید.

قدم اول

در قدم اول باید این نکته را در نظر گرفت که آیا کابینت فعلی با شرایطی که در حال حاضر دارد توانایی تحمل این تغییرات را دارد یا نه؟ اگر بدنه کابینت یا درها از نظر فیزیکی شرایط بدی داشته باشند یا چوب‌های آن به دلیل خیس شدن از بین رفته باشند شاید مجبور شوید کل کابینت‌ها را عوض کنید.

تعویض روکش کابینت‌ ها

چرا تعویض روکش؟

نقطه قوت تعویض روکش کابینت‌ ها در تغییر دکور آشپزخانه این است که باعث کاهش هزینه‌ها و مواد اولیه به مقدار قابل توجهی شده فرایند بازسازی را ساده می‌کند. انتخاب رنگ‌ها فاکتور مهمی در انتخاب‌های شما است. رنگ مسی کابینت که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید یک مکمل آرامش‌بخش با کف چوبی است که در کنار آن رنگ قرمزی که در قسمت اجاق گاز استفاده شده تضاد زیبایی را در فضا ایجاد نموده است.

آیا این راه برای شما مناسب است؟

اگر کابینت‌ها بدنه محکمی دارند تعویض روکش برای شما گزینه مناسبی است. همچنین می‌توانید درها یا دستگیره‌های کابینت را تغییر دهید. می توانید بهترین تغییرات را با صرف کمترین هزینه انجام دهید.

معرفی ایده‌هایی برای آشپزخانه

  • ترکیب رنگ سیاه و سفید یکی از ترکیب رنگ‌هایی است که هیچگاه از مد نمی‌افتد. ترکیب پیشخوان مشکی براق در کنار کابینت‌های سفید ترکیبی بی‌نظیر برای آشپزخانه شما است.

تعویض روکش کابینت‌ ها

بیشتر خانه‌ها به صورت سنتی طراحی شده‌اند. در مورد اینگونه طراحی‌ها بهترین انتخاب کابینت‌های کلاسیک است. در تصویر بالا نیز می‌توانید تغییراتی که با تعویض روکش کابینت‌ها و بدون انجام تغییرات اساسی در آشپزخانه انجام شده ببینید. همانگونه که مشاهده می کنید رنگ قهوه‌ای سوخته استفاده شده در کابینت‌ها گرمی بیشتری به فضا بخشیده است.

تغییر دکوراسیون آشپزخانه

در این تصویر نیز رنگ قهوه‌ای روشن استفاده شده در بدنه کابینت‌ها حس خاص بودن را منتقل می‌کند. همانگونه که مشاهده می‌کنید عناصر اصلی آشپزخانه هنوز سر جای خود هستند. تنها تفاوت این است که درهای کابینت و کشوها با طرح جدیدی جایگزین شده است.

چیدمان آشپزخانه

پیشنهاد مطالعه: مطلب چگونه خانه خود را لوکس و شیک نشان دهیم؟ را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
آیا تا به حال از خود پرسیده‌اید که چه چیز باعث می‌شود که برخی خانه‌ها شیک‌تر به نظر برسند؟ برای پاسخ سوال خود تا انتهای مطلب همراه ما باشید.
نکات شیک شدن خانه

عناصر زیادی در طراحی و دکوراسیون خانه مورد استفاده قرار می‌گیرند اما شاید همه آن‌ها به اندازه رنگ‌ها مهم نباشند. شاید تمامی وسایل این قدرت را نداشته باشند که فضایی همسو با شخصیت افراد را ایجاد کنند و تاثیر طولانی مدتی بگذارند در صورتی که این کار از عهده رنگ‌ها بر می‌آید. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکات شیک شدن خانه می‌پردازیم.

دکوراسیون استخوانی با رنگ زرد

اگر طرفدار فضای گرمتری هستید، می‌توانید از ترکیب استخوانی با رنگ‌های دیگر استفاده کنید. یکی از این رنگ‌های فوق العاده زرد است که رنگی شاد و درعین حال لوکس به حساب می‌آید. بدون اینکه هزینه‌ زیاد و قابل توجهی را صرف کنید به وسیله‌ رنگ‌ها چیدمان فوق‌العاده‌ای برای خانه‌ خود ایجاد کنید.

نکات شیک شدن خانه

به کل خانه نگاه کنید

قبل از آنکه چیدمان خانه را آغاز کنید دوباره به پایه‌های اصلی چیدمان خانه‌ خود نگاه کنید. ممکن است بسیاری از فضاهای خانه‌ شما به رنگ‌های کرم و سفید باشند اما نه آنقدر جذاب و تمیز که حسی پر نشاط را القا کنند.

جالب است بدانید که بسیاری از افراد در مقابل رنگ آمیزی خانه از خود مقاومت نشان می‌ دهند این در حالی است که بعد از اتمام کار متوجه می‌ شوند که رنگ آمیزی خانه بسیار مهم بوده است و چه تأثیر شگرفی را در فضا ایجاد می کند.

نکات شیک شدن خانه

یک قالیچه کرم رنگ یا عاج فیلی به اتاق اضافه کنید

یک از نکات شیک شدن خانه استفاده از قالیچه کرم رنگ است. اگر شما در خانه‌ای اجاره‌ای زندگی می‌کنید دست شما برای اینکه پایه‌ریزی خانه را تغییر دهید کمی بسته است به همین منظور راه‌حل‌هایی نیز برای رفع این مشکل وجود دارند که از جمله‌ آن‌ها می‌توان به استفاده از قالیچه‌ها پناه برد. افزودن یک قالیچه به رنگ استخوانی می‌تواند رنگ اتاق نشیمن شما را فوق‌ العاده کند.

این فرش‌ها می‌توانند نور منعکس کننده‌ای را مهیا سازند در نتیجه اتاق لوکس‌تر و زیباتر به‌نظر می‌آید. پوشاندن کف و سطح وسیعی از خانه با رنگ استخوانی می‌تواند راهی عالی برای روشن کردن فضا باشد.

قالیچه کرم رنگ یا عاج فیلی

از مبلمانی استفاده کنید که روکش قابل تعویض دارند

مسلما یکی از مشکل‌های اساسی استفاده از مبلمان به رنگ روشن کثیف شدن آن‌ها است. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که حتما از مبل‌هایی استفاده کنید که روکش دارند و پس از کثیف شدن می‌توانند به راحتی تعویض یا شسته شوند. برای این منظور از پارچه‌هایی استفاده کنید که بسیار محکم و مقاوم باشند تا بتوانید از آن‌ها برای مدت زمان زیادی استفاده کنید.

خانه زیبا و شیک

حباب لامپ‌ها را تعویض کنید

بزرگ‌ترین اشتباه افراد هنگام تزئین مبلمان و وسایلی به رنگ‌ استخوانی، کرم و سفید انتخاب نور است. در این حالت بهتر است از نورهایی که کمتر دارای رنگ زرد بوده و متناسب با فضا هستند، استفاده کنید تا اتاق را همانگونه که هست نشان دهد. یکی از روش‌های ساده این است که حباب‌های لامپ را به رنگ‌هایی که در فضا نیاز داریم، انتخاب کنیم.

خانه لوکس و شیک

پیشنهاد مطالعه: مطلب هرگز از این مبلمان برای خانه کوچک استفاده نکنید! را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
اگر شما نیز در خانه‌های آپارتمانی کوچک زندگی می‌کنید، برای شما نیز این سوال مطرح شده است که مبل مناسب خانه‌های کوچک، چه نوع مبل‌هایی است؟
مبل خانه کوچک

اگر برای خرید مبل، سری به بازارهای مبل بزنید، تنوع زیاد شما را سردرگم خواهد کرد. اما اگر خانه شما کوچک است برای انتخاب مبل خانه های کوچک ناگزیر باید بخشی از این مبل‌های زیبا را کنار بگذارید. با مجله دلتا همراه باشید.

مبل لاکچری نخرید!

مبل‌های لوکس و لاکچری، به مبل‌هایی اطلاق می‌شود که بدنه بزرگ یا بلند دارند. در چوب‌های آن‌ها از رنگ‌های سفید و طلایی و یا منبت کاری‌های درشت و فراوان استفاده شده است. این مبل‌ها واقعا زیبا هستند. بهتر است بدانید که این طرح‌ها، مبل مناسب خانه‌های کوچک نیستند.

مبلمان خانه کوچک

مبل چستر، نخرید!

مبل‌های چستر، به مبل‌هایی گفته می‌شود که در پارچه رویی آن از لمسه کاری، یا فرورفتگی‌های دکمه‌دار استفاده شده است. این نوع مبل‌ها معمولاً از پارچه‌های اعلا و نسبتا براق ساخته می‌شوند. مبل چستر، مبل خانه های کوچک نیست. این مبل زمانی می‌تواند خوب جلوه کند که در فضای بزرگ استفاده شود.

مبل مناسب خانه کوچک

مبلمان با رنگ تیره

در استفاده از رنگ‌ها باید دقت داشته باشید که رنگ‌های تیره، فضا را از آنچه که هست نیز، کوچک‌تر نشان می‌دهد. پس مبلمان با زمینه‌های یک دست سیاه، قهوه‌ای پررنگ، نوک مدادی و سایر رنگ‌های تیره یک دست، نمی‌تواند باشد. مطالب بیشتر در زمینه انتخاب رنگ مبل را در مطلب رنگ مبلمان خانه را چگونه انتخاب کنیم؟ بخوانید.

رنگ مبل

مبلمان با طرح‌های شلوغ

بدون شک یکی از مهم‌ترین المان‌های زیبایی و تناسب دکوراسیون، طرح و رنگ است. در خانه‌های کوچک، با کمبود فضا روبه‌رو هستیم. در استفاده از ترکیب رنگ‌ها دقت لازم را داشته باشید. استفاده از طرح‌های شلوغ باعث نامرتب دیده شدن خانه شما خواهد شد. بنابراین مبل‌هایی با طرح‌های شلوغ و مملو از رنگ را انتخاب نکنید.

طرح مبل

مبلمان با طرح‌ و گل‌های درشت

اگر می‌خواهید از مبلمان دارای طرح‌درا و گل‌دار در خانه استفاده کنید، بهتر است بدانید که طرح‌های درشت را انتخاب نکنید. مبلمان با طرح‌های درشت خانه شما را کوچک‌تر از آن چیزی که هست نشان می‌دهد.

مبلمان با طرح‌ و گل‌های درشت

پیشنهاد مطالعه: مطلب سقف کوتاه خانه را بلندتر نشان دهید! را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: برچسب‌ها: مجله معماری و دکوراسیون دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
طراحی خانه‌هایی که سقف کوتاهی دارند بعنوان امری چالش برانگیز برای طراحان داخلی تلقی می‌شود. سقف کوتاه بر افراد تاثیر منفی گذاشته و باعث ایجاد گرفتگی محیط می‌شود.
سقف کوتاه خانه

در برخی از خانه‌ها نیز سقف‌ها از ارتفاع استاندارد کوتاه‌تر است و فضای موجود بسیار تنگ و فشرده بنظر می‌رسد. اگر یک سقف کمتر از ۲.۵ متر ارتفاع داشته باشد، باعث می‌شود تا احساس کنید که دیوارهای موجود در خانه به شما فشار وارد می‌کنند. اگر شما نیز در خانه‌ای با سقف کوتاه زندگی می‌کنید، با مجله دلتا همراه باشید تا با ترفندهای بلندتر نشان دادن سقف کوتاه خانه آشنا شوید.

رنگ سقف‌های کوتاه را بر روی دیوارها ادامه دهید

اولین روشی که می‌توانید بکار ببرید این است که رنگ سقف را بر روی دیوارها ادامه دهید. این روش در مورد ایجاد خطای دید در مرزهای موجود سقف، روشی بسیار کارآمد است.

 ایده برای سقف‌های کوتاه

اما به چه میزان باید این رنگ را ادامه داد؟ برای این منظور می‌توانید یک سوم و یا حتی یک دوم دیوار را در نظر گرفته و رنگ سقف را بر روی آن ادامه دهید. اگر این کار هماهنگ با سلیقه شما نیست، می‌توانید تنها ۱۰ سانتی متر از دیوار را در نظر گرفته و رنگ سقف را بر روی آن امتداد دهید.

مبلمانی با ارتفاع کوتاه

اگر در مبلمان، مدل‌هایی با ارتفاع کوتاه‌تر را انتخاب کنید، به نوعی خطای دید ایجاد شده و سقف از آن‌چه که هست بلندتر احساس می‌شود. ویژگی دیگر مبلمان کوتاه این است که اگر در مقابل پنجره‌ها قرار بگیرند، مانع از ورود نور طبیعی به داخل خانه نخواهند شد.

برای اینکه چیدمان مبل خانه خود را به درستی انجام دهید، مطلب بایدها و نبایدهای چیدمان مبل در خانه شما را بخوانید.

سقف های کوتاه

 

طراحی‌های عمودی را بکار ببرید

استفاده از تزئینات و چیدمان‌های عمودی بر روی دیوار باعث می‌شود تا سقف از آنچه که هست بلندتر دیده شود. برای این منظور می‌توانید از یک کتابخانه عمومی استفاده کنید. همچنین شلف‌ها، قفسه‌های دیواری، قاب عکس‌ها و تابلوها را به شکل عمودی بر روی دیوار نصب کرده و تا سقف آن‌ها را ادامه دهید.

طراحی‌های عمودی

از پرده‌ها کمک بگیرید

پرده‌ها را به چوب پرده‌هایی آویزان کنید که به سقف متصل می‌شوند. یا در نزدیک‌ترین فاصله به سقف آن‌ها را نصب کنید. این‌گونه چشم بیننده دچار خطای دید شده و پنجره و ارتفاع سقف را از آن‌چه که هست بزرگ‌تر احساس خواهید کرد. ارتفاع پرده نیز در این مورد بسیار تاثیرگذار خواهد بود. به همین دلیل بهتر است که ارتفاع پرده ها را از سقف تا کف زمین در نظر بگیرید.

از پرده‌ها کمک بگیرید

استفاده از خطوط عمودی

بدون شک یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین راه‌ها برای بلندتر نشان دادن سقف، استفاده از خطوط و طرح‌های عمودی بر روی رنگ دیوار و یا استفاده از کاغذ دیواری است. خطوط عمودی بدون استثنا در هر مکانی باعث می‌شوند تا ارتفاع آن مکان بلندتر از آن‌چه که هست دیده شود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۷ ترفند کاربردی برای چیدمان آشپزخانه را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: برچسب‌ها: مجله معماری و دکوراسیون دلتا , دکوراسیون , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
اگر به چیدن آشپزخانه خود اهمیت می‌دهید و می‌خواهید از ایده‌های جدید استفاده کنید بهتر است تا پایان همراه ما باشید.
ترفند‌های چیدمان در آشپزخانه

وجود ایده و ترفند‌های مختلف باعث خواهد شد تا آشپزخانه به یک مکان دنج و گرم برای اعضای خانواده تبدیل شود. در این مطلب از مجله دلتا قصد داریم تا به بیان ایده‌ها و ترفند‌های چیدمان در آشپزخانه بپردازیم.

استفاده بهینه از کابینت

تقریبا می‌توان گفت که حدود نیمی از ارتفاع کشو و کابینت‌های آشپزخانه شما بی‌استفاده به حال خود رها شده‌اند. بنابراین امروزه طراحان دکوراسیون آشپزخانه فضای هر کشو را به بخش‌های مختلف و مجزا تقسیم می‌کنند تا بتوانند وسایل بیشتری را در آن‌ها جای دهند.

ترفند‌های چیدمان در آشپزخانه

کابینت مخصوص برای لوازم خانگی

اگر در آشپزخانه کوچک خود وسایلی دارید که اغلب از آن‌ها استفاده می‌کنید اما در عین حال می‌خواهید سطح کانتر و کابینت‌های آشپزخانه نیز تمیز و مرتب باقی بمانند، یک کابینت مخصوص می‌تواند راه‌حل مناسبی باشد. این کابینت در واقع فضایی شبیه به کابینت معمولی است که درب آن به صورت کرکره‌ای باز و بسته می‌شود. در نتیجه شما می‌توانید وسایلی نظیر توستر، مخلوط‌کن و دیگر لوازم پراستفاده خود را در آنجا قرار دهید.

ترفند‌های چیدمان در آشپزخانه

قفسه‌های کاربردی در فضاهای باریک

در بیشتر آشپزخانه‌ها فضای کوچکی در کنار گاز قرار دارد که اغلب یا به صورت ظاهری با پوششی از جنس درب کابینت‌ها پر می‌شود یا به یکی از کابینت‌های مجاور خود متصل می‌گردد و به علت نداشتن در، دسترسی به آن بسیار سخت خواهد بود. به‌تازگی طراحان کابینت آشپزخانه برای این فضای باریک یک قفسه کشویی باریک طراحی می‌کنند که برای قرار دادن ادویه‌جات و روغن‌ها مناسب است.

ترفندهای دکوراسیون آشپزخانه

رک‌های نگهدارنده ظروف

معمولا از ارتفاع کابینت‌ها استفاده زیادی نمی‌شود. از سوی دیگر اگر تعداد طبقات کابینت را نیز زیاد کنیم دسترسی به ظروف و وسایل کمی سخت می‌شود. از این رو، طراحان دکوراسیون آشپزخانه رک‌های متحرکی در داخل کابینت‌ها قرار می‌دهند که می‌توان ظروف مختلف نظیر ماهی‌تابه را به آن‌ها آویزان کرد یا بر روی آن‌ها قرار داد. این رک‌ها را می‌توان به شکل ثابت در فضای بین کابینت‌های بالا و پایین ‌بر روی دیوار نیز نصب کرد.

رک‌ های نگهدارنده ظروف

فضایی برای چهارپایه‌های تاشو

چهارپایه وسیله‌ای کاربردی برای دسترسی به کابینت‌های بالا است. اگر دقت کنید درمی‌یابید که چهارپایه‌ها معمولا وسیله‌ای اضافه در آشپزخانه هستند که جای ثابتی نداشته و ایجاد مزاحمت می‌کنند. از این رو می‌توان از چهارپایه‌های تاشو استفاده کرد و در فضای خالی زیر کابینت‌های پایین یک مخزن نگهداری برای آن ایجاد نمود.

فضایی برای چهارپایه‌های تاشو

جزیره به‌جای میز

قرار دادن یک میز ناهارخوری در آشپزخانه بسیار رایج است؛ اما می‌توان از همین فضا به شکلی استفاده کرد که هم فضایی برای نگهداری وسایل ایجاد نمود و هم امکان نشستن برای افراد را فراهم کرد. جزیره، طرحی است که دقیقا می‌تواند شما را به این دو هدف برساند. جزیره‌ها در میان آشپزخانه قرار می‌گیرند و معمولا از یک یا دو سمت دارای در هستند.

جزیره به‌جای میز

چرخ دستی به‌جای جزیره

از ترفند‌های چیدمان در آشپزخانه میتوان به جزیره اشاره کرد. بی‌شک تمام آشپزخانه‌ها فضای کافی برای نصب جزیره را ندارند. در این مواقع طراحان دکوراسیون آشپزخانه پیشنهاد می‌دهند که از یک چرخ دستی با ظاهری شبیه به یک جزیره اما ابعادی کوچک‌تر استفاده کنید. این چرخ‌ها معمولا برای قرار دادن ظروف استفاده می‌شود اما می‌توان از آن‌ها برای جای دادن لوازم آشپزی و حتی سطل زباله نیز استفاده کرد.

چرخ دستی به‌جای جزیره

پیشنهاد مطالعه: مطلب پرده رنگ روشن بهتر است یا تیره؟ را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: برچسب‌ها: مجله معماری و دکوراسیون دلتا , دکوراسیون , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
انتخاب پرده برای دکوراسیون منزل از سخت‌ترین و البته مهم‌ترین خریدهایی است که قبل از آن حتما به یک راهنما نیاز دارید. برای انتخاب رنگ مناسب پرده تا انتهای مطلب همراه ما باشید.
انتخاب رنگ مناسب برای پرده‌

انتخاب رنگ پرده مناسب می‌تواند ظاهر ساده اتاق شما را به ظاهری فوق العاده و جذاب تغییر دهد. رنگی که انتخاب می‌کنید چه تیره و چه روشن اول از هر چیز باید علایق و سلیقه خودتان را در نظر گرفته و در مرحله بعد مواردی نظیر اندازه اتاق، اندازه پنجره و میزان نور ورودی به داخل اتاق را بررسی کنید. در این مطلب از مجله دلتا نکات انتخاب رنگ مناسب برای پرده‌ و مزایا و معایب آن‌ها خواهیم پرداخت.

پرده‌هایی با رنگ روشن

انتخاب رنگ مناسب برای پرده‌

  • برای انتخاب رنگ مناسب برای پرده‌ پرده‌هایی با رنگ روشن گزینه مناسبی هستند. این پرده‌ها مخصوص نوع سفید و خنثی آن‌ها هیچ وقت قدیمی نمی‌شوند و همواره می‌تواند برای شما جدید و جذاب باشد.
  • استفاده از آن‌ها می‌تواند فضای اتاق خواب را بزرگ‌تر و دلبازتر نشان دهد.
  • به جهت اینکه این رنگ پرده‌ها بیشتر از پارچه‌های سبک درست شده‌اند، به زیبایی آویزان می‌شوند. این قضیه بخصوص در قسمت پذیرایی می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.
  • پرده‌هایی با رنگ‌های روشن به جهت اینکه گرما را کمتر به خود جذب می‌کنند برای اتاق‌هایی که نور مستقیم به آن‌ها می‌تابد مناسب هستند.

پرده‌هایی با رنگ تیرهانتخاب رنگ مناسب برای پرده‌

  • مدل‌های پرده تیره در فضاهای جادار و با سقف‌های بلند خیلی شیک به‌نظر می‌رسند و به اتاق‌ها ظاهری دنج‌تر می‌دهند.
  • این محصولات گرد و غبار و لکه را واضح نشان نداده به همین دلیل حفظ و نگهداری آسان‌تری دارند و انتخاب خوبی برای اتاق‌های پر رفت و آمد و آشپزخانه است.

یک نکته مهم

خانه‌های شمالی که در طول روز میزان مناسب و حتی زیادی نور خورشید دریافت می‌کنند، می‌توانند از پرده‌های ضخیم‌تر به رنگ‌های سرد مثل سبز و آبی و خاکستری بهره برده و خانه‌هایی که به سمت جنوب، شرق و غرب هستند و نور مستقیم خورشید را دریافت نمی‌کنند، می‌توانند برای پرده‌ها از رنگ‌های گرم مثل زرد، نارنجی و قهوه‌ای استفاده کنند.

انتخاب رنگ پرده

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۵ رازی که اتاق خواب شما را متحول می‌کند! را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: برچسب‌ها: مجله معماری و دکوراسیون دلتا , دکوراسیون , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
لوازم تزئینی که در اتاق خواب بکار برده می‌شوند، این امکان را به شما می‌دهند تا بدون نیاز به تغییر لوازم اصلی و بزرگ اتاق خواب، فضایی جدید و زیبا به آن ببخشید.
لوازم تزئینی اتاق خواب

آنچه که اتاق خواب را به مکانی خاص‌تر تبدیل کرده و ظاهری منحصر به فرد و شخصی به آن می‌بخشد، اکسسوارها و لوازم تزئینی مکملی هستند که در دکوراسیون آن بکار برده می‌شوند. با انتخاب اکسسوری مناسب اتاق خواب می‌توانید اتاق خود را به مکانی گرم، صمیمی، رمانتیک و زیبا تبدیل کنید. برای آشنایی با لوازم تزئینی اتاق خواب با مجله دلتا همراه باشید.

پارچه‌ها و منسوجات اتاق خواب

پارچه ها و منسوجاتی مانند روتختی، ملحفه‌ها، روبالشی‌ها از جمله اکسسوارهای کاربردی و اصلی هستند که در اتاق خواب بکار برده می‌شوند. همچنین می‌توانند ظاهر و زیبایی اتاق خواب را به شکل قابل توجهی تغییر دهند. پس اگر به دنبال ایجاد تغییر در فضای اتاق خواب هستید، رو تختی خود را تغییر دهید.

لوازم تزئینی اتاق خواب

یک صندلی راحتی زیبا

صندلی‌های راحتی که با نام تخت خواب روز شناخته می‌شوند، یکی از مبلمانی هستند که می‌توانند ظاهر اتاق خواب را به طور کامل تغییر دهند. البته این مدل صندلی‌ها را باید به عنوان مبلمان مورد بررسی قرار داد. این صندلی‌ها نه تنها از نظر کاربردی و راحتی، بلکه از نظر دکوراتیو نیز تاثیر قابل توجهی در فضای اتاق خواب ایجاد می‌کنند.

لوازم تزئینی اتاق خواب

نیمکت‌ها و پاف‌ها

یک وسیله دیگر که هم به عنوان مبلمان و هم به عنوان اکسسوری مناسب اتاق خواب می تواند مورد استفاده قرار بگیرد، نیمکت‌ها و پاف‌هایی هستند که پایین تخت قرار داده می‌شوند. این پاف‌ها و نیمکت‌ها متناسب با هر سبک دکوراسیونی تولید می‌شوند و به اتاق خواب فضایی زیبا، شیک و ظریف می‌بخشند.

نیمکت‌ها و پاف‌ها

شمع‌ها و شمعدان‌ها

در اتاق خواب، برای ایجاد فضایی رمانتیک و لطیف تنها کاری که باید انجام دهید این است که از شمع‌ها و شمعدان‌های زیبا کمک بگیرید. بخصوص شمعدان‌های بلند و پایه‌دار می‌توانند در مکانی مانند اتاق خواب فضایی بی‌نظیر ایجاد کنند.

این روشی ارزان و تاثیر گذار برای ایجاد تغییر در اتاق خواب بشمار می‌رود. بخصوص اگر از شمع‌های معطر برای این منظور استفاده کنید می‌توانید علاوه بر زیبایی، به فضایی آرامش بخش نیز دست پیدا کنید.

شمع در دکوراسیون اتاق خواب

درخشش آینه‌ها

شما هم می‌توانید در اتاق خواب از آینه‌هایی با ابعاد متفاوت و یا قابی که به سبک شما و اتاق خواب نزدیک‌تر باشد بهره مند شده و جلوه‌ای زیبا و درخششی قابل توجه به اتاق خواب خود ببخشید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ترفندهای استفاده از رنگ سبز در اتاق خواب را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: برچسب‌ها: مجله معماری و دکوراسیون دلتا , دکوراسیون , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
ست کردن مبلمان و پرده تنها به این معنی نیست که آن‌ها را دقیقا به یک رنگ انتخاب کنیم. پرده و مبلمان می‌توانند در یک طیف رنگی بوده یا مکمل یکدیگر باشند.
ست کردن رنگ مبل و پرده

اگر می خواهید خانه‌ای منظم داشته باشید که همه اجزا به‌طور مناسبی با یکدیگر در ارتباط باشند، باید طرز درست ترکیب کردن رنگ‌ها با یکدیگر را جدی بگیرید. در صورتی که در خانه شما رنگ‌ها به خوبی با یکدیگر ترکیب نشوند، باعث ایجاد بی‌نظمی در خانه می‌شوند. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکاتی برای ست کردن رنگ مبل و پرده پرداخته می‌شود.

آیا باید پرده و مبلمان منزل هماهنگ شوند؟

رنگ پرده را با مبلمان خانه ست کنید تا چیدمانی منظم به خانه خود ببخشید. اگر علاوه بر رنگ، جنس و بافت پرده‌ها را مانند مبلمان انتخاب کنید نتیجه بسیار جذاب‌تر خواهد شد. به عنوان مثال اگر مبلمان شما از جنس مخمل است سعی کنید قسمتی از پرده‌ها را از جنس مخمل تهیه کنید.

ست کردن رنگ مبل و پرده

روش های ست کردن مبلمان با پرده

سبک دکوراسیون خانه

برای خرید پرده ابتدا باید سبک دکوراسیون خانه را در نظر بگیرید. اگر از مبلمان سلطنتی استفاده می‌کنید بهتر است از پرده‌های سلطنتی و پر زرق و برق نیز استفاده کنید و از والان‌های طرح‌دار نیز برای آن‌ها اسنفاده کنید. اگر دکوراسیون خانه شما مدرن است پرده را نیز باید مدرن انتخاب کنید تا به درستی با مبلمان شما ترکیب شود.

ست کردن رنگ مبل و پرده

ست کردن پرده طرح‌دار با مبل ساده

استفاده درست از پرده‌های گل‌دار در خانه، نشاط ایجاد می‌کند و حس طراوت و تازگی به فرد می‌بخشد. در صورتی که از پرده‌های گل‌دار استفاده می‌کنید بهتر است مبلمان شما ساده بوده و طرحی نداشته باشند.

پرده طرح‌دار با مبل ساده

به‌طور مثال اگر مبلمان شما به رنگ آبی هستند، پرده‌هایی را انتخاب کنید که گل‌های آبی دارند یا پس زمینه‌ای آبی با گل‌های رنگارنگ دارند. اگر مبلمان شما به رنگ خنثی هستند شرایط فرق می‌کند. برای مبلمان طوسی بهتر است پرده‌هایی را انتخاب کنید که کمی رنگ در آن‌ها باشد.

ست کردن پرده با مبل طرح‌دار

یکی از روش‌های ست کردن رنگ مبل و پرده این است که برای مبلمان طرح‌دار باید از پرده‌های ساده استفاده کنید تا فضا بیش از حد شلوغ نشود. برای رنگ پرده، می‌توانید از بین رنگ گل‌های مبل خود انتخاب کنید. اگر مبلمان شما دارای گل‌های سبز و قرمز است، پرده را به رنگ سبز تهیه کنید زیرا رنگ قرمز نیز باعث می‌شود، فضا شلوغ شود.

پرده با مبل طرح‌دار

اگر به پرده‌های ساده علاقه‌ای ندارید، می‌توانید یک پرده کناره گل‌دار نیز در کنار پرده‌های ساده خود بیاویزید اما بیشتر از وسایل طرح‌دار استفاده نکنید. اگر کاغذ دیواری های شما طرح‌دار هستند، پرده کناره گل‌دار را به طور کل فراموش کنید و فقط به دنبال پرده‌های ساده بروید.

ست کردن پرده با مبلمان خنثی

بسیاری از خانه‌های ایرانی مبلمانی به رنگ‌های کرم، طوسی و خاکستری دارند. اگر شما نیز از این دسته افراد هستید، پرده‌ها را باید طوری انتخاب کنید که خانه را سرد و بی‌روح نکرده و به فضا گرما ببخشند.

ست کردن پرده با مبلمان خنثی

برای مبلمان خنثی نیازی نیست که پرده‌ها در همان رنگ یا طیف رنگی باشند. می‌توانید از طیف رنگ‌های مختلف استفاده کنید. همچنین با استفاده از پرده‌های جیغ تضادی ایجاد کنید که تمامی توجه را به خود جلب کند یا از رنگ‌های کمرنگ استفاده کنید تا یک هارمونی آرامش‌بخش در خانه ایجاد کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ناگفته‌های طلایی از چیدمان فرش که باید بدانید! را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: برچسب‌ها: مجله معماری و دکوراسیون دلتا , دکوراسیون , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
فرش و قالی در خانه ما ایرانی‌ها در دکوراسیون حرف اول را می‌زند. پس باید توجه داشته باشید فقط رنگ و طرح فرش ملاک نیست بلکه باید به این نکته توجه داشت فرش را کجا و چگونه پهن کنید.
تاثیر فرش در چیدمان فضاهای خانه

فرش‌ها تکه‌های مجزایی از پوشش کف هستند که اغلب با حاشیه‌های زیبا و اندازه استاندارد بافته شده و برای پوشاندن کف اتاق به‌کار می‌روند. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکاتی در مورد چیدمان فرش در معماری داخلی و تاثیر فرش در چیدمان فضاهای خانه می‌پردازیم.

کارکردهای فرش

فرش در چیدمان فضای داخلی می‌تواند به عنوان عنصر سازمان‌بخش و نظم‌دهنده، پوشش کف، نقطه کانونی یا عنصر تزئینی به‌عنوان تابلو فرش مورد استفاده قرار گیرد. می‌توانیم از آن به عنوان عاملی برای تفکیک فضاهایی مثل نشیمن و غذاخوری از هم استفاده کنیم. نقوش فرش می‌تواند در طراحی لوازم تزئینی، مبلمان، دکوراسیون، طرح و جزئیات معماری داخلی مفید واقع شود.

تاثیر فرش در چیدمان فضاهای خانه

تاثیر فرش در فضای داخلی

فرش می‌تواند کف را به عنصر عمده فضا تبدیل کند. همچنین طرح‌های جهت‌دار فرش می‌توانند باعث کوچک‌تر یا بزرگ‌تر به نظر رسیدن فضا می‌شود. پس از اینکه فضایی تعریف شد و فرش مصالح کف انجام شد، نوبت به آن می‌رسد که نسبت به چیدمان لوازم و اثاثیه مرتبط با دکوراسیون داخلی خانه اقدام کنیم.

تاثیر فرش در چیدمان فضاهای خانه

تناسب و چیدمان فرش و مبل

برای آنکه تاثیر فرش در چیدمان فضاهای خانه بیشتر شود باید به تناسب در چیدمان آن توجه کرد. چیدمان فرش و مبل در کنار عناصر دکوراتیو مورد استفاده در فضا از اولین نکاتی است که در چیدمان خانه باید به آن توجه شود. برای نمونه بهتر است در سبک مدرن با مبلمان ساده و بدون تزئینات از فرش‌هایی با حال‌و‌هوای مدرن استفاده کرد.

تناسب و چیدمان فرش و مبل

در سبک روستیک که حال‌و‌هوای روستایی دارد از فرش‌هایی با نقشه‌های ساده مانند گلیم و جاجیم و در سبک کلاسیک از فرش‌هایی با نقشه‌‌های اصیل و سنتی مانند فرش‌هایی با نقشه‌های ایرانی استفاده کنیم.

ست کردن فرش و پرده

نکته بسیار مهم دیگری که باید مورد توجه قرار بگیرد ست کردن فرش و پرده یا ست کردن فرش و مبل با یکدیگر است. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید تمامی این عناصر با یکدیگر هماهنگ بوده و یک هارمونی جذاب را ایجاد کرده است.

ست کردن فرش و پرده

چیدمان فرش در دکوراسیون منزل

اتاق‌خواب

هر صبحی که از خواب برمی‌خیزید، نخستین جایی که پایتان را می‌گذارید باید با یک کفپوش مناسب، گرم و نرم پوشیده شده باشد، پس با توجه به ابعاد اتاق و سایز تخت نسبت به انتخاب فرش اقدام کنید.

فرش اتاق خواب

دقت کنید که باید تمام یا بخش اعظم فرش به صورتی که در تصویر نشان داده شده است زیر تخت قرار بگیرد. از فرش‌های گرد یا کوچک که بخشی از فضای پایین تخت را اشغال می‌نماید، استفاده نکنید.

نشیمن

بهتر است در اتاق نشیمن، فرش را طوری قرار دهید که مبلمان به‌طور کامل بر روی آن قرار گیرد. این امر موجب می‌شود که همه اجزای مبلمان اتاق مانند یک گروه عمل کرده و متحد به‌نظر برسند.

فرش نشیمن

حالت دیگر این است که حداقل پایه جلویی مبلمان روی فرش قرار بگیرد. در این حالت همچنان توجه به سمت مرکز اتاق خواهد بود. غیرمعمول‌ترین حالت هم این است که پایه تمام اجزا مبلمان (کاناپه، مبل تک و میز کناری) خارج از فرش باشد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب با ترفندهایی ساده مبلمان خانه را نو کنید! را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

 

در این مطلب با روش‌هایی ساده برای نو کردن مبل کهنه منزل آشنا می‌شوید که امیدواریم با استفاده از این روش بتوانید تغییرات مثبتی را در طرح و رنگ مبلمان منزل خود ایجاد کنید.
نو کردن مبل کهنه

آیا مبل‌تان دیگر جلوه سابق را ندارد و قدیمی به نظر می‌رسد؟ این صرفا دلیل نمی‌شود که به‌ فکر خریدن مبل تازه بیفتید. راهکارهای متعددی برای نو کردن مبل کهنه وجود دارد. شما می‌توانید این راهکارها را جایگزین کارهایی مثل خرید مبل جدید کنید. با مجله دلتا همراه باشید.

تعویض روکش مبل

اگر احساس می‌کنید رنگ‌ و روی مبل رفته است، دو راهکار پیش رو خواهید داشت: رنگ‌کردن روکش بالشتک‌ها یا عوض‌کردن روکش‌ها.

رنگ‌کردن روکش بالشتک‌ها

رنگ کردن روکش پارچه‌ای

برای نو کردن مبل کهنه به این روش، به رنگ گچی و کمی چسب کاغذی نیاز پیدا می‌کنید. رنگ را در آب حل کنید تا محلول شفاف و روشنی درست شود. قسمت‌هایی را که به رنگ نیاز ندارند، با چسب کاغذی بپوشانید. سپس، با برس ظریفی به‌دقت نقاط موردنظر را رنگ کنید. در پایان، چسب‌ها را جدا کنید و با درجه‌حرارت کم سشوار، قسمت‌های رنگ‌خورده را خشک کنید.

نو کردن مبل

رنگ کردن روکش چرمی

برای رنگ‌کردن روکش‌های چرمی، به رنگ اکریلیک چرم و برسی با سریِ زبر نیاز پیدا می‌کنید. برای رسیدن به نتیجه مطلوب، نیاز است سه لایه رنگ اکریلیک روی روکش چرمی بزنید. با اتمام هر لایه رنگ، ۴۵ دقیقه صبر کنید و سپس لایه بعدی را بزنید. بعد از آنکه هر سه لایه رنگ را زدید، به‌مدت یک‌شبانه‌روز از نشستن روی مبل خودداری کنید و اجازه دهید خشک شود.

عوض‌کردن روکش‌ها

اگر زمان و حوصله کافی برای رنگ‌زدن روکش را ندارید، می‌توانید روکش‌های جدید سفارش بدهید یا آنکه خودتان روکش جدید بدوزید. البته اگر این کار را به کارگاه‌های مخصوص بسپارید، بهتر است؛ چراکه نتیجه نهایی کار آن‌ها، بخاطر دستگاه‌ها و تجهیزاتی که دارند، بهتر و مطمئن‌تر خواهد بود.

نو کردن مبل قدیمی

خرید کوسن‌های جدید

با خریدن چند کوسن جدید، ظاهر جدیدی به مبل خود ببخشید. از آن‌جایی که هزینه کمی صرف خرید کوسن‌های جدید می‌کنید، انتخاب ایده آلی برای نو کردن مبل کهنه خواهد بود. حتی برای کمترکردن این هزینه می‌توانید به‌جای سفارش‌دادن کوسن با طرح و رنگ دلخواه، از محصولات موجود در بازار استفاده کنید.

خرید کوسن‌های جدید

تعویض پایه‌های مبل

  • با این کار، مبلتان ظاهر کاملا تازه‌ای پیدا می‌کند. پایه‌های مبل در انواع‌ و اقسام مدل‌ها و شکل‌های مختلف عرضه می‌شوند. به‌هنگام تعویض پایه‌ها، از این فرصت برای تنظیم ارتفاع مبل استفاده کنید.
  • اگر پایه‌های مبل قابلیت تعویض نداشتند، برای نو کردن مبل کهنه می‌توانید پایه‌ها را رنگ بزنید. توصیه می‌شود برای این منظور از رنگ گچی استفاده کنید.

تعویض پایه‌های مبل

پیشنهاد مطالعه: مطلب هر آنچه که باید درباره فرش آشپزخانه بدانید! را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر خانه به‌طور یقین آشپزخانه محسوب می‌شود. از این رو یک فرش مناسب برای آشپزخانه تاثیر فوق العاده در زیبایی فضای خانه خواهد داشت.
استفاده از فرش در آشپزخانه

آیا انداختن فرش در آشپزخانه مهم است یا خیر؟ فرش فضای آشپزخانه را بسیار دنج و دلنشین می‌کند. در این مطلب از مجله دلتا می‌خواهیم به صورتی کاملا منطقی مزایا و معایب استفاده از فرش در آشپزخانه را بررسی کنیم.

مزایای استفاده از فرش

  • فرش‌ها نرم و گرم بوده و احساس محافظت و ایمن بودن به فضا می‌دهند. در هوای سرد به پاهای شما گرما می‌بخشد و در هنگام افتادن ظروف در بیشتر مواقع از آن‌ها مواظبت می‌کنند.
  • انداختن فرش در آشپزخانه به فضا حالتی پذیرا و خوشایند می‌بخشد.
  • همچنین این روزها که آشپزخانه یکی از مکان‌های مهم برای ارتباط میان اعضای خانواده است فضایی دنج و دوست داشتنی برای دورهمی‌ها ایجاد می‌کند و این یک امتیاز مثبت است.

معایب استفاده از فرش

استفاده از فرش در آشپزخانه

  • پاک کردن و تمیز کردن فرش‌ها بسیار سخت‌تر از تمیز کردن کاشی‌ها و سیمان‌ها است.
  • بافت فرش‌ها دارای تراکم است و سریع چرب، فرسوده و پاره می‌شود. پس فرش‌ها ظاهری تازه و تمیز به آشپزخانه نمی‌دهند.

معرفی انواع فرش آشپزخانه

بعد از بررسی معایب و مزایای استفاده از فرش در آشپزخانه می‌خواهیم به انواع الگوها و نقش و نگارهای مختلف فرش‌ها که می‌توان در آشپزخانه آن‌ها را مورد استفاده قرار داد بپردازیم.

استفاده از فرش در آشپزخانه

فرش با نقش مشبک

این فرش یکی از موارد پرطرفدار است. نقش آن ساده و درجه یک است و هیچ‌گاه کسل کننده نیست بلکه یک الگوی شیک و همه کاره است.

فرش با نقش مشبک

فرش قرمز بخارا

آشپزخانه‌ها فاقد رنگ هستند. کفپوش‌ها و کابینت‌ها اغلب همه سفید هستند و یک فرش رنگی با نقش خاص می‌تواند خودش را در فضا به خوبی نشان دهد. فرش قرمز بخارا یکی از گزینه‌های عالی برای آشپزخانه‌های تک‌رنگ است. الگوهای سنتی روی آن، ظاهر تمیز و شادابی آن بسیار مناسب فضای آشپزخانه‌های مدرن است.

فرش قرمز بخارا 

فرش با نقش استارلایت

در آشپزخانه‌های مدرن فرش می‌تواند نقطه اتصال میان اجزای مختلف باشد و ظاهری گرم و جذاب ایجاد کند. برای آشپزخانه‌هایی با کابینت‌های سفید در کنار قطعاتی به رنگ چوب می‌توان از فرش با نقش استارلایت استفاده کرد. مدلی که در عین سادگی طراوت و زیبایی خاصی به فضا می‌دهد.

فرش با نقش استارلایت

فرش‌های گرد

براساس نوع چیدمان آشپزخانه‌تان و ابعاد آن ممکن است که یک فرش باریک و بلند، یک مربع یا یک فرش گرد تهیه کنید. فرش‌های گرد اما حس خوب صمیمیت برای جمع‌های خانوادگی به همراه دارد.

فرش‌های گرد

فرش با الگوها و نقش و نگارهای گل گلی

این فرش را می‌توان برای فضاهای مختلفی از جمله آشپزخانه‌ها به‌کار برد. این فرش‌ها به خصوص در فضاهای ساده و با رنگ‌های خنثی گزینه‌های بسیار خوبی هستند.

فرش با الگوهای گل گلی

فرش بریگلا

این فرش نسخه‌ای چند رنگ با سایه‌های قرمز و نارنجی است. رنگ‌ها در پس زمینه بژ به شکل جسورانه در کنار هم قرار می‌گیرند. طرح‌های انتزاعی این فرش کمک می‌کند تا بتوانید از آن در انواع فضاها و دکورهای مختلف استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب هرگز این ۷ اشتباه را در چیدمان نشیمن انجام ندهید! را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: برچسب‌ها: مجله معماری و دکوراسیون دلتا , دکوراسیون , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
از آنجایی که اتاق نشیمن یکی از پرکاربردترین فضاهای خانه به‌شمار می‌آید، توجه به طراحی و دکوراسیون آن اهمیت فراوانی دارد.
اشتباهات رایج در چیدمان نشیمن

چیدمان اتاق نشیمن و پذیرایی از مهم‌ترین موارد برای زیبایی در خانه محسوب می‌شود چرا که نسبت به سایر  بخش‌های خانه بیشتر در مقابل دید افراد است. در این مطلب از مجله دلتا به اشتباهات رایج در چیدمان نشیمن می‌پردازیم.

نصب بیش از حد تابلوها و قاب‌ها روی دیوار

آویزان کردن بیش از حد تابلوها روی دیوار باعث شلوغی فضا می‌شود. برای نصب تابلوهای مدرن در اتاق نشیمن بهتر است که آن‌ها را پشت سر کاناپه اصلی یا روی بزرگ‌ترین دیوار نصب کنید. همچنین عرض تابلوی شما نباید بیش‌تر از عرض کاناپه‌ باشد. همیشه تابلوها را طوری نصب کنید که با سطح دید شما هم تراز باشند.

نصب بیش از حد تابلوها

نصب تلویزیون روی شومینه

بعضی افراد مایل هستند دیزاین متفاوتی را در خانه‌ خود به‌کار بگیرند تا همیشه خاص و منحصربه‌فرد باشند، یکی از این دیزاین‌ها نصب تلویزیون بر روی دیوار بالای شومینه است. وسایل الکتریکی و گرما ضد همدیگر هستند. به زبان ساده‌تر بگوییم گرما باعث آسیب رساندن به وسایل الکتریکی می‌شود.

محدود کردن نور نشیمن به لوستر و چراغ‌های سقفی

محدود کردن نور فضا به نور سقف بسیار آزاردهنده بوده و باعث می‌شود حس بودن روی صحنه تئاتر به شما دست بدهد. نورپردازی اتاق نشیمن به سه نوع تاکیدی، محیطی و فعالیتی تقسیم می‌شود که نور سقف تنها نور محیطی را تامین می‌کند.

نور تاکیدی برای تاکید بر عناصری همچون تابلوها، کتابخانه، مجسمه یا شومینه استفاده شده و از طریق نورهای دیواری تامین می‌شود. نور فعالیتی برای کارهایی همچون مطالعه در اتاق نشیمن کاربرد دارد که از طریق لامپ‌های زمینی و چراغ‌های رومیزی تامین می‌شود.

اشتباهات رایج در چیدمان نشیمن

انتخاب مبلمان نامناسب

انتخاب مبلمان نامناسب از اشتباهات رایج در چیدمان نشیمن است. یک مبل خوب نه تنها رمز اصلی در راحت بودن فضای اتاق نشیمن است، بلکه بیشترین تاثیر را در حس و حالی که ما از آن فضا می‌گیریم، دارد. در انتخاب مبل برای اتاق نشیمن به اندازه فضایی که به‌عنوان اتاق نشیمن در اختیار دارید و همچنین اینکه چه مقدار از این فضا را می‌خواهید به آن اختصاص دهید، توجه کنید.

اشتباهات رایج در چیدمان نشیمن

استفاده از وسایل غیر کاربردی در دکوراسیون

قبل از اینکه در مورد استفاده از عناصر دکوراسیون اتاق نشیمن و وسایل پذیرایی تصمیم بگیرید، سعی کنید به این سوال پاسخ دهید که آیا از آن وسیله استفاده‌ٰ خواهید کرد یا خیر. پس بهتر است از وسایل کاربردی در چیدمان نشیمن خود استفاده کنید.

استفاده از وسایل غیر کاربردی

نادیده گرفتن اهمیت مقیاس‌ها

وقتی وارد یک اتاق می‌شوید بهتر است فضای آن مثل منظره یک شهر به‌نظر برسد، یعنی ترکیبی از ارتفاعات مختلف باشد. نباید تمام عناصر اتاق در یک سطح و اندازه باشند، رعایت این مقیاس‌ها کار ساده‌ای نخواهد بود. راز رسیدن به مقیاس های مناسب برای اتاق نشیمن در ترکیب اندازه، ارتفاع و شکل های مختلف برای عناصر دکوراسیون است.

 نداشتن نقطه کانونی در چیدمان نشیمن

یکی از اشتباهات رایج در چیدمان نشیمن نبود نقطه کانونی است. هر اتاقی به یک نقطه کانونی نیاز دارد. منظور از نقطه کانونی عنصری از دکوراسیون یا بخشی از معماری فضا است که بیشترین توجه را به خود جلب می‌کند و دکوراسیون منزل شما حول آن چیده می‌شود.

 نداشتن نقطه کانونی

پیشنهاد مطالعه: مطلب رنگ مبلمان خانه را چگونه انتخاب کنیم؟ را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: برچسب‌ها: مجله معماری و دکوراسیون دلتا , دکوراسیون , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
یکی از مواردی که در انتخاب رنگ مبل‌ها بسیار تاثیر گذار است، سبک دکوراسیونی است که انتخاب کرده‌اید.
رنگ مناسب مبلمان

یکی از مواردی که در انتخاب رنگ مناسب مبلمان بسیار تاثیر گذار است، سبک دکوراسیونی است که انتخاب کرده‌اید. به همین دلیل ابتدا باید بدانید که هر مبلمان و هر رنگی برای کدام سبک مناسب‌تر است. در این مطلب از مجله دلتا به این موضوع خواهیم پرداخت که هر رنگی از مبلمان برای کدام سبک دکوراسیون مناسب‌تر است.

سبک مدرن

مناسب‌ترین ترکیب رنگی که با سبک مدرن هماهنگی بسیار زیبایی ایجاد می‌کند، رنگ‌های سفید و سیاه در کنار یکدیگرند. رنگ‌های قرمز و بنفش درخشان نیز در این سبک، ظاهری زیبا ایجاد می‌کنند. اکسسوارهای فلزی و نقره‌ای رنگ نیز برای استفاده در سبک مدرن انتخاب‌های مناسبی هستند.

رنگ مبل در دکوراسیون

سبک کانتری

سبک روستایی نام دیگر سبک کانتری بوده و ایجاد فضای گرم و نوستالژیک از ویژگی‌های این سبک بشمار می‌رود. مانند سبک روستیک در سبک کانتری نیز از چوب طبیعی بسیار استفاده می‌شود، اما ظاهر مدرن‌تری نسبت به سبک روستیک دارد.

سبک کانتری

رنگ مناسب مبلمان برای سبک کانتری معمولا از رنگ‌های بهاری مانند رنگ‌های صورتی، سفید و سبز همراه با طرح و پارچه‌های گل‌دار استفاده می‌شود.

سبک کلاسیک

سبک کلاسیک ظاهری شیک و مجلل دارد. بنابراین از رنگ‌ها و طرح‌های متنوع و متعددی می‌توانید استفاده کنید. در مبلمان؛ کنده کاری‌ها، تزئینات چوبی و استفاده از رنگ طلایی بسیار پرکاربرد است. از آنجایی که مبلمان سبک کلاسیک دارای ظاهری مجلل هستند، می‌توانید از رنگ‌هایی مانند رنگ‌های بفش و قرمز استفاده کنید. البته از آنجایی که اشیای موجود در سبک کلاسیک دارای ابعاد بزرگی هستند از رنگ سفید نیز می‌توانید استفاده کنید.

اننتخاب رنگ مبلمان

سبک روستیک

در سبک روستیک با استفاده از چوب‌ها و تنه‌های درختان تلاش می‌شود تا مکانی طبیعی و در ارتباط با طبیعت ایجاد شود. در این سبک بیشتر از مبلمان سبک کلاسیک استفاده می‌شود. در مورد رنگ نیز، رنگ‌های هماهنگ و متناسب با رنگ چوب، از جمله سبز تیره، شرابی و قهوه‌ای بسیار پرکاربرد هستند.

سبک روستیک

سبک رترو

این سبک نیز مانند سبک کانتری فضایی نوستالژیک دارد، اما با این تفاوت که آنچه را که در زمان‌های گذشته مد بوده است را به نمایش می‌گذارد.

رنگ‌ها در این سبک بسیار غالب هستند. تنالیته‌های مختلف رنگ‌هایی مانند رنگ سبز، قرمز، آبی و خردلی در سبک رترو بسیار پرکاربرد است. پارچه‌های گل‌دار و چهارخانه نیز انتخاب مناسبی برای این سبک بشمار می‌روند.

انتخاب رنگ مبلمان

سبک مینیمال

محبوب‌ترین و پرکاربردترین رنگ مبلمان در سبک مینیمال، رنگ سفید است که نمادی از بزرگی و وسعت بشمار می‌رود. اما در کنار رنگ سفید می‌توانید از اشیائی با رنگ‌های خنثی مانند رنگ طوسی نیز استفاده کنید.

سبک مینیمال

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۶ مدل فرش که چیدمان خانه شما زیبا و شیک می‌کند! را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: برچسب‌ها: مجله معماری و دکوراسیون دلتا , دکوراسیون , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
فرش می‌تواند به عنوان عنصری که در خانه اکثر ایرانی‌ها نقش پررنگی دارد موضوعی جذاب باشد، چراکه به نوعی نماینده هویت ایرانی در خانه‌های ماست.
مدل‌ های فرش در دکوراسیون خانه

ما همیشه به دنبال راه‌های ساده برای ایجاد تغییرهای بزرگ در چیدمان خانه هستیم. اگر بتوان با اضافه کردن یک وسیله تغییر بزرگی در خانه ایجاد کرد، آن وسیله قطعا می‌تواند فرش باشد. مناسب‌ترین فرش برای بخش نشیمن و پذیرایی فرشی است که ترکیبی از رنگ‌های غالب خانه شما را داشته باشد. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی مدل‌ های فرش در دکوراسیون خانه می‌پردازیم.

با انتخاب فرش آبی فضای ساحلی ایجاد کنید

با خرید یک فرش جدید و چند وسیله جانبی می‌توانید فضای ساحلی را در خانه خود ایجاد کنید. یک فرش با ترکیبی از رنگ آبی دریا و رنگ‌های خنثی مثل بژ، خاکستری یا سفید انتخاب کنید. فرش‌های راه راه یا آن‌هایی که طرح گل و گیاه دارند هم می‌توانند برای این کار مناسب باشند.

مدل‌ های فرش در دکوراسیون خانه

با قالیچه‌های صورتی رنگ سبک خانه را تغییر دهید

اگر سبک بوهو ار دوست دارید و نمی‌خواهید که دیوارهای خانه را صورتی کنید، انتخاب قالیچه‌های رنگی رای می‌تواند بسیار مفید باشد. رنگ‌های روشن وقتی روی زمین باشند به چشم زیباترند و به خانه رنگ زیبایی می‌دهند. با این تغییر جزئی می‌توانید فضای داخلی خانه خود را شاداب کنید.

مدل‌ های فرش در دکوراسیون خانه

از فرش‌های طبیعی استفاده کنید

فرش‌هایی که اصطلاحا به آن‌ها mineral rug می‌گویند، می‌تواند جلوه فوق‌العاده‌ای به هر خانه دهد. شما حتی می‌توانید رنگ دکوراسیون خانه خود را کاملا به این رنگ درآورید. با خرید این فرش‌ها که این روزها بسیار باب شده‌اند، جلوه فوق العاده‌ای به خانه خود بدهید.

فرش‌ های طبیعی

با قالیچه‌ها حال و هوای خانه خود را عوض کنید

آیا می‌خواهید بدون استفاده از قلم رنگ به خانه‌ای که اجاره کرده‌اید رنگ دهید؟ یکی از مدل‌‌های فرش در دکوراسیون خانه قالیچه‌های رنگی بوده که در کنار کاناپه رنگی ترکیب فوق العاده‌ای به خانه شما می‌دهد. با ایجاد این تغییر ساده، خانه شما از سادگی و یکرنگی بیرون می‌آید.

فرش در دکور خانه

ترکیب فرش سنتی با سبک مدرن

یک مدل چیدمان می‌تواند در طول زمان خسته کننده شود. اگر می‌خواهید خانه خود را طوری بچینید که هیچ موقع از مد نیفتد، به آن حال و هوای مدرن دهید، حتی اگر چیدمان خانه شما سنتی باشد. ایجاد یک تفاوت جزئی در سبک غالب خانه اضافه کردن اشیای سنتی به سبک مدرن یا بالعکس فضای جالبی به خانه شما می‌بخشد. ایده تلفیق طرح‌های مدرن با رنگ‌های سنتی هم می‌تواند جالب باشد.

ترکیب فرش سنتی با سبک مدرن

دکوراسیون سیاه و سفید خانه شما را منحصربه‌فرد می‌کند

انتخاب فرش سیاه و سفید همه را غافلگیر می‌کند. اگر می‌خواهید خانه خود را منحصربه‌فرد کنید، از رنگ سیاه که البته استفاده از آن جسارت می‌خواهد استفاده کنید. رنگ سیاه مخصوصا در سبک روستیک رنگ خنثی به‌حساب می‌آید.

دکوراسیون سیاه و سفید

پیشنهاد مطالعه: مطلب مهم‌ترین نکات در مورد چیدمان آشپزخانه که باید بدانید! را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: برچسب‌ها: مجله معماری و دکوراسیون دلتا , دکوراسیون , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
نکات دکوراسیون آشپزخانه

آشپزخانه مکانی است که بسیاری از کارهای خانه در آن انجام می‌گیرد، به‌طوری که ما در آشپزخانه زندگی می‌کنیم. از مهمانی‌های سرگرم کننده گرفته تا دورهمی‌های خودمانی، آشپزخانه قلب خانه است. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکات دکوراسیون آشپزخانه پرداخته می‌شود.

راز استفاده از رنگ‌ها

تغییر رنگ یکی از سریع‌ترین و ارزان‌ترین راه‌های جذابیت بخشیدن به اتاق است. آشپزخانه‌های رنگی جذاب بدون حساب و کتاب به دست نمی آیند و راز زیبایی آن‌ها این سه پالت رنگی است.

نکات دکوراسیون آشپزخانه

  • رنگی که در آشپزخانه وجود دارد و درحال حاضر تغییرناپذیر است. رنگ پیشخوان یا کابینت‌ها.
  • رنگی خنثی به انتخاب خودتان. رنگ تازه‌ای که انتخاب می‌کنید باید مکمل پالت رنگی شماره ۱ باشد و به‌عنوان رنگ پس زمینه به‌کار رود.
  • رنگی که آشپزخانه شما را خاص می‌کند و معمولا رنگی برجسته و غیرمنتظره است که با پالت رنگی شما همخوانی دارد. این رنگ به آشپزخانه شما گرما و هیجان می‌دهد و می‌توانید این رنگ را در یکی از لوازم، صندلی‌های اپن، گلدان‌ها یا لوازم پخت و پز استفاده کنید.

بهترین راه برای پیدا کردن بهترین پالت رنگی استفاده از رنگ‌های مورد علاقه خود در نقاط مختلف آشپزخانه و جابه‌جایی آن‌ها است تا زمانی که ترکیب دلپذیری ایجاد شود.

نقطه‌ای کانونی داشته باشید

سعی کنید آشپزخانه را از دید تازه وارد نگاه کنید. به آشپزخانه بروید و ببینید اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب می‌کند، چیست. نقطه‌ای که توجه شما را جلب کرده و دیوار پشت آن را به‌عنوان نقطه کانونی درنظر بگیرید.

نقطه‌ای کانونی داشته باشید

برای ایجاد دیوار کانونی، یکی از این تکنیک‌ها را به‌کار بگیرید:

  • دیوار را با سایه رنگ برجسته‌ای که برای پالت رنگی انتخاب کرده‌اید، رنگ کنید.
  • اثر هنری بزرگی به دیوار آویزان کنید.
  • از کاغذ دیواری بافت‌دار یا طرح‌دار استفاده کنید.

قفسه‌های روباز را اضافه کنید

از نکات دکوراسیون آشپزخانه استفاده از قفسه های روباز است. اگر آشپزخانه خود را رنگ‌های جذاب و دیواری کانونی تزئین کرده‌اید، حالا نوبت اضافه کردن لایه است. قفسه‌ها از نظر بصری آشپزخانه شما را جلا می‌دهند. البته حواستان باشد که ظروف خوش‌رنگ و زیبا را روی این قفسه‌ها بگذارید.

می‌توانید روی این قفسه‌ها با لوازمی مینیمال و خوش‌رنگ پر کنید تا آشپزخانه شما درست مثل آشپزخانه‌های زیبایی شود که در اینستاگرام یا مجله ها می بینید.

قفسه‌های روباز

دیوار برگزیده

برای طراحی گالری دیواری می‌توانید از این ایده‌ها کمک بگیرید:

دیوار شاخص آشپزخانه

  • عکس های قاب شده
  • سبد
  • کاغذ دیواری یا پارچه زیبای قاب شده
  • بشقاب های قدیمی
  • قاب‌های خالی آنتیک در اندازه‌ها و شکل‌های مختلف
  • آینه‌های جورواجور

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۵ مدل میز ناهارخوری شیک برای منزل شما را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: برچسب‌ها: مجله معماری و دکوراسیون دلتا , دکور ,
:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
میز ناهارخوری هم می‌تواند در آشپزخانه قرار بگیرد و هم در اتاق غذاخوری، هنگام خرید میز ناهارخوری باید آن را هماهنگ با مبلمان و سبک دکوراسیون منزل خود انتخاب کنید.
انتخاب میز ناهارخوری مناسب

یکی از وسایل مورد نیاز آشپزخانه های امروزی, میز ناهار خوری است. میزهای ناهار خوری امروزی در مدل‌ها و طرح‌های مختلفی ساخته می‌شوند. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکاتی برای انتخاب میز ناهارخوری مناسب می‌پردازیم.

مدل میز ناهارخوری چوبی

این مدل از میزهای ناهارخوری از چوب‌های مختلف ساخته شده و در نتیجه رنگ‌های متفاوتی هم دارند. بیشتر افراد تمایل دارند از این مدل استفاده کنند که متریال غالب در دکوراسیون آن‌ها چوب باشد. بنابراین دقت کنید که رنگ آن متناسب با دکوراسیون شما باشد.

انتخاب میز ناهارخوری مناسب

قیمت این میزها بر اساس چوب به‌کار رفته در آن و دوام، جنس چوب بستگی دارد. نکته دیگری که در رابطه از میزهای چوبی وجود دارد این است که برخی از آن‌ها فضای کمی را اشغال کرده و مدل‌های مختلف قدرت انتخاب بیشتری به افراد می‌دهند.

انواع میز ناهارخوری فلزی

میز و صندلی فلزی یکی دیگر از انواع میزهای ناهارخوری هستند که از لحاظ کاربردی عملکرد بالایی دارند این نوع میزها در درجه اول از دوام بالایی برخوردار هستند و گزینه مناسبی برای دکوراسیون‌های مدرن به‌شمار می‌روند. البته انواع ساده آن نیز وجود دارد. میزهای فلزی را علاوه بر آشپزخانه می‌توانید در فضایی مانند بالکن‌ها و حیاط نیز استفاده کنید.

انتخاب میز ناهارخوری مناسب

میزهای ناهارخوری استیل

یکی از گزینه‌های بسیار قابل توجه در انتخاب میز ناهارخوری مناسب در رابطه با میزهای ناهارخوری نوع استیل آن است. این میزها که بسیار زیبا هستند و در ساخت آن‌ها از ظرافت بالایی رعایت شده است. متریال به‌کار رفته در این مدل از میزهای ناهارخوری معمولا چوب، شیشه و استیل است.

میزهای ناهارخوری استیل

قیمت این مدل به علت به‌کار رفتن مواد گران قیمت بسیار بالا است. این ترند میزناهارخوری معمولا مناسب دکوراسیون‌های لوکس و کلاسیک است. این مدل میز را میزناهارخوری سلطنتی هم می‌نامند که طرفداران خاص خود را دارد.

میزهای ناهارخوری مینمالیسیتی

این نوع میزهای ناهارخوری که معمولا در دسته مبلمان راحتی قرار می‌گیرند متناسب مکان‌هایی با متراژ کم هستند. صندلی‌های این مدل میز به نحوی طراحی شده است که صندلی‌ها جای کمتری می‌گیرند. شما می‌توانید پس از استفاده با قرار دادن صندلی‌ها در جای خود به راحتی تردد کنید.

میز ناهارخوری جاساز شده در اپن آشپزخانه

یکی دیگر از انواع مدل‌های میز ناهارخوری فوق العاده و بسیار کاربردی میز ناهارخوری اپن آشپزخانه است. مهم‌ترین نکته در این مدل این است که فضای بسیار کمی را اشغال می‌کند.

برخلاف تصور افراد این مدل از میز ناهارخوری برای پذیرایی از مهمانان هم قابل استفاده است. شکل این نوع میز ناهارخوری به شرایط سلیفه و شکل آشپزخانه ی شما بستگی دارد.

میز ناهارخوری مناسب

پیشنهاد مطالعه: مطلب قوانین طلایی برای چیدمان پذیرایی را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: برچسب‌ها: مجله معماری و دکوراسیون دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
چیدمان در اتاق پذیرایی اصول و قوانین خاصی دارد که باید با توجه به اندازه و شکل اتاق و سبک دکوراسیون داخلی منزل شما انجام می‌شود.
اصول چیدمان پذیرایی

طراحی اصولی و چیدمان پذیرایی به شکلی مطلوب علاوه بر خلق دکوراسیونی زیبا فضایی بسیار هماهنگ و منسجم ایجاد کرده که به سرعت نظر شما را به خود جلب می‌کند. در این مطلب از مجله دلتا همراه ما باشید تا به بیان نکاتی ارزنده در مورد اصول چیدمان پذیرایی بپردازیم.

اندازه فرش نسبت به مبلمان

در حالت ایده‌آل همه وسایل در چیدمان پذیرایی باید روی فرش قرار بگیرند و فاصله بین لبه‌های فرش و دیوارهای اتاق حدود ۲۵ تا ۵۰ سانتیمتر باشد. پایه‌های جلویی مبل‌ها هم باید طوری روی فرش قرار بگیرند که از هر دو طرف لبه مبلمان تا فرش بین ۱۵ تا ۲۵ سانتیمتر فاصله باشد. یعنی اگر عرض مبل شما ۱۶۰ سانتیمتر است عرض فرش باید تقریبا ۲ متر باشد.

اصول چیدمان پذیرایی

اگر فرش خیلی کوچکی دارید که اندازه آن مناسب چیدمان پذیرایی نیست، می‌توانید آن را روی یک فرش یا موکت بزرگ‌تر پهن کنید تا نسبت‌ها درست به‌نظر برسند.

نشستن راحت روی مبل

تعداد افرادی که بتوانند به راحتی روی مبل بنشینند به دو عامل بستگی دارد:

  • طول مبل
  • تعداد تشکچه‌های روی مبل

اصول چیدمان پذیرایی

باید برای هر نفر یک تشکچه یا فضایی به اندازه ۶۵ تا ۷۵ سانتیمتر در نظر گرفته شود. در صورتی که بخواهید سه نفر به راحتی در کنار هم بنشینند، طول مبل انتخابی شما باید بین ۱۹۵ تا ۲۲۵ سانتیمتر باشد.

ارتفاع میزها

از اصول چیدمان پذیرایی توجه به ارتفاع میز است. ارتفاع میز وسط باید با ارتفاع مبل و صندلی‌های میزبان یکسان باشد. ارتفاع میزهای عسلی نیز باید دسته مبل هم‌اندازه بوده یا کمی پایین‌تر باشد.

ارتفاع میزها

اندازه صفحه نمایش تلویزیون

اگر تلویزیون در اتاق پذیرایی شما قرار دارد بهتر است آن را روی دیواری نصب کنید که مقابل مبلمان قرار می‌گیرد. برای تعیین اندازه صفحه نمایش تلویزیون فاصله بین مبل و دیوار را اندازه بگیرید و آن را بر سه تقسیم کنید.

نکات چیدمان پذیرایی

به این ترتیب ابعاد ایده‌آل تلویزیون برای اتاق پذیرایی شما به‌دست می‌آید. به عنوان مثال اگر فاصله مبل تا دیوار سه متر است یک تلویزیون ۴۰ اینچ برای این فضا مناسب است.

قانون اعداد فرد

در طراحی و چیدمان پذیرایی وقتی نوبت به لوازم دکوری می‌رسد بهتر است آن‌ها را در گروه‌های سه یا حداکثر پنج تایی قرار دهید. این نوع چیدمان بدون آن که تقارن بیش از حد داشته باشد بین عناصر مختلف هماهنگی و تعادل بصری برقرار می‌کند.

نکات دکوراسیون پذیرایی

در زمان چیدمان یا خرید لوازم دکوری همیشه به ایجاد نوعی تضاد فکر کنید. به عنوان مثال می‌توانید دو قطعه روشن در کنار یک قطعه تیره‌تر قرار دهید. همچنین لوازم مات و براق در کنار هم قرار داده یا از لوازمی با ارتفاع‌های مختلف استفاده کنید.

میزهای عسلی

مهمانان باید به راحتی به میز وسط یا میزهای عسلی دسترسی داشته باشند تا لیوان نوشیدنی یا ظروف خود را روی آن قرار دهند. شما باید فاصله‌ای به اندازه ۳۵ تا ۴۵ سانتیمتر بین مبل و میز وسط در نظر بگیرید.

میزهای عسلی

محل نصب آثار هنری

در چیدمان پذیرایی برای نصب قاب عکس، تابلوهای نقاشی، آیینه یا مجموعه‌ای از این لوازم دکوری روی دیوار پشت مبل باید مطمئن شوید که آن‌ها را متناسب با عرض مبل قرار داده‌اید.

به این ترتیب که در مجموع عرض فضایی که روی دیوار اشغال کرده‌اند باید تقریبا به اندازه دو سوم عرض مبل باشد. به‌طور کلی قاب‌ها و تابلوها باید طوری نصب شوند که قسمت مرکزی آن‌ها تقریبا یک و نیم متر از سطح زمین فاصله داشته باشد.

نصب آثار هنری

پیشنهاد مطالعه: مطلب چه پرده‌ای مناسب دکوراسیون منزل شماست؟ را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: برچسب‌ها: مجله معماری و دکوراسیون دلتا , دکور ,
:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
هر فرد باید پرده‌ای برای خانه خود انتخاب کند که علاوه بر زیبایی بتواند میزان ورود و خروج گرما یا سرما را و یا وارد شدن نور کافی به خانه را کنترل کند. برای انتخاب پرده مناسب تا انتهای مطلب همراه ما باشید.
نکات انتخاب پرده مناسب برای خانه

پرده در زیبایی خانه نقش بسیار مهمی دارد. برای اینکه خانه‌ای امن و گرم داشته باشید از معجزه پرده‌ها غافل نشوید. اگر بدانید چه نوع پرده‌ای مناسب فضای منزل شما است، خیلی بهتر است. در این مطلب از مجله دلتا نکات انتخاب پرده مناسب برای خانه پرداخته می‌شود.

پرده اتاق پذیرایی

برای اینکه نمای خانه را با پرده‌ها زیباتر کنید، جدا از اینکه جنس خاصی را برای پرده‌های پذیرایی در نظر گرفته می‌گیرید باید به طرح مناسب آن‌ها هم فکر کنید. در اتاق پذیرایی اغلب تلفیقی از سه یا چهار پرده را در قالب والان، دکور، پرده اصلی زمینه و پرده آستری آویزان می کنند که به لحاظ جنس و حتی ضخامت با هم متفاوت هستند.

نکات انتخاب پرده مناسب برای خانه

پارچه پرده این فضا، معمولا از میان رنگ‌های کرم، شیری، سفید، طلایی با بافت‌هایی ساده یا طرح‌دار انتخاب می‌شود. این بسته به نوع دکوراسیون کلاسیک، مدرن، معاصر و. . . دارد که شما را به سمت چه طرح و حتی جنسی می کشد. اما نکته اینجاست که با چند ترفند ساده می توانید به پرده‌های خانه جلوه بیشتری بدهید.

پرده مناسب برای پذیرایی

نکات انتخاب پرده مناسب برای خانه

  • از نکات انتخاب پرده مناسب برای خانه اینکه اگر می‌خواهید سقف خانه شما بلندتر به‌نظر برسد، چوب پرده را هر قدر که می‌توانید بالا ببرید. پرده‌ها هر قدر که بالاتر باشند خانه بزرگ‌تر نشان داده می‌شود.
  • یکی کردن پنجره‌ها هم می‌تواند خانه را بزرگ و عریض کند. اگر فضای بین دو پنجره زیاد نیست می‌توانید به جای جدا کردن پرده‌ها آن‌ها را یک سره درست کنید.
  • برای پنجره‌های بلند از قاب‌های چوبی بالای پرده استفاده کنید و در زمانی که پنجره‌ها کوتاه هستند، اصلا سراغ این ابزار خاص نروید.
  • در پنجره‌های کوتاه و معمولی از پرده‌هایی استفاده می‌کنند که حاشیه پایین آن‌ها تزیینات بیشتری دارد و نگاه بیننده به آن قسمت جلب می‌شود.

پرده مناسب برای پذیرایی

پرده اتاق خواب

برای اتاق خواب بهتر است که  دو مدل و دو جنس متفاوت برای پرده در نظر داشته باشید. یکی برای بهار و فصل گرم سال و یکی دیگر برای پاییز و زمان سرما.

پرده اتاق خواب

جنس پرده‌های تابستانی باید حریر یا ساتن نازک باشد تا باعث گرم شدن بیش از اندازه اتاق در فصول گرم سال نشود. برای پرده‌های زمستانی هم پارچه‌های مخملی، پشمی سبک یا پارچه‌هایی با الیاف فشرده انتخاب کنید.

پرده آشپزخانه

اولین مساله درباره آشپزخانه تحریک اشتها است. بنابراین در انتخاب رنگ پرده آشپزخانه باید سراغ رنگ‌های گرم مانند قرمز، زرد و نارنجی ملایم بروید. از رنگ‌های سرد و خنثی برای پرده استفاده نکنید چون انرژی فضا را کم می‌کند. رنگ کابینت‌های خانه که در انتخاب رنگ پرده بسیار مهم هستند.

پرده آشپزخانه

  • از نکات انتخاب پرده مناسب برای خانه اینکه می‌توانید از تورهای حاشیه‌ای مخصوص آشپزخانه به اندازه‌های ۳۰ تا ۹۰ سانتی‌متر با کناره‌های هماهنگ یا پرده‌های نیمه استفاده کنید.
  • پرده‌های بالارونده با دوخت رومی هم می‌توانند برای پنجره‌های آشپزخانه گزینه مناسبی باشند.
  • یادتان باشد هیچ‌وقت برای آشپزخانه از پرده‌های کرکره‌ای استفاده نکنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب چند ایده‌ عالی برای تزیین آپارتمان‌های کوچک را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: برچسب‌ها: مجله معماری و دکوراسیون دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
ایجاد تغییر در دکوراسیون داخلی و چیدمان در قدم اول نیاز به ایده دارد، ایده‌هایی که با استفاده از آن‌ها می‌توان چیدمان خانه کوچک را زیباتر کرد.
تزیین آپارتمان‌ های کوچک

اگر شما هم با کمبود ایده برای تزیین آپارتمان‌ های کوچک مشکل دارید، پس این مطلب خیلی به کارتان خواهد آمد. بهتر است بدانید پرده‌ها نقش مهمی در تزیین خانه شما دارند. در آپارتمان‌ها، انتخاب پوشش مناسب برای پرده‌ها خیلی مهم است، چون اگر انتخاب اشتباهی بکنید ممکن است خانه شما دلگیر و گرفته به‌نظر برسد. برای یک انتخاب مناسب با این مطلب از مجله دلتا همراه باشید.

نکات انتخاب پرده‌ مناسب در آپارتمان‌های کوچک

تزیین آپارتمان‌ های کوچک

  • یادتان باشد از رنگ‌های روشن مثل سفید، خاکستری روشن، و مواردی مشابه استفاده کنید. همواره رنگ‌ها توجه زیادی را جلب می‌کنند و به این ترتیب پنجره‌ها به مرکز اتاق تبدیل شده و باعث می‌شوند اتاق مرتب و منظم به‌نظر برسد.
  • سعی کنید تمام پنجره‌های یک اتاق را با یک نوع پرده بپوشانید. ۲ نوع شکل متفاوت پرده در یک اتاق ظاهری بهم ریخته به اتاق داده که همین می‌تواند موجب نامرتب به‌نظر رسیدن در آپارتمان‌های کوچک شود.
  • بهتر است رنگ پرده‌های شما با رنگ دیوارها همخوانی داشته باشد.
  • برای ایجاد توهم اتاقی بزرگ، تا جایی که می‌شود طرح پرده‌ها را ساده انتخاب کرده و لایه‌ لایه روی هم پرده نزنید.

پرده و دراپه برای پنجره‌ آپارتمان‌های کوچک

در میان انواع مختلف پرده‌های رایج، پرده‌های معمولی و دراپه‌ها به عنوان راهکاری ایده‌آل برای پوشاندن پنجره‌ها به‌شمار می‌آیند. اگر اندازه‌ پنجره‌ها هم در منزل‌ شما کوچک است، به سراغ پرده‌هایی کوتاه با رنگ روشن بروید. پرده‌های چین‌دار را انتخاب کرده و خیلی لایه لایه پرده نزنید.

پرده و دراپه برای پنجره‌

پرده‌های حریری از جمله پرده‌های مطلوب‌تر برای اتاق‌های کوچک هستند. رنگ روشن و پارچه‌ی نیمه شفاف آنها احساس راحتی و دل‌باز بودن به اتاق داده و از همین رو باعث می‌شوند که اتاق بزرگ‌تر به نظر برسد.

استفاده از شاترها

برای تزیین آپارتمان‌ های کوچک می‌توان از شاترها استفاده کرد. شاترها ظاهری ساده و آراسته دارند و از جمله محبوب‌ترین پوشاننده‌ها برای پنجره‌های کوچک به‌شمار می‌روند. علاوه بر کنترل حریم خصوصی، آن‌ها اجازه ورود میزان مناسبی از نور را به درون منزل می‌دهند. میله‌های افقی آن‌ها باعث می‌شود که دیوار اتاق گسترده‌تر به نظر برسد.

استفاده از شاترها

پرده کرکره برای آپارتمان‌های کوچک

کرکره‌ها از جمله موثرترین پوشش‌ها برای پنجره هستند. اگر به دنبال پرده‌ای زیبا و بی‌نظیر اما در عین حال به صرفه از لحاظ اقتصادی هستید، می‌توانید از کرکره‌های لانه‌زنبوری، استفاده کنید.

پرده کرکره برای آپارتمان‌

به غیر از اینکه این کرکره‌ها عایق خوبی هستند، اجازه می‌دهند نوری ملایم هم وارد اتاق شود. از کرکره‌های رولر یا همان غلتکی که کاملا فضا را تاریک می‌کنند، دوری کنید. این پرد‌ها ۱۰۰% ورود نور را مسدود کرده و باعث می‌شود منزل‌ شما دلگیر و گرفته به‌نظر برسد.

برای کسانی که دوست دارند چند لایه پرده بزنند

با اینکه چند لایه کردن پرده‌ها خیلی ایده‌ی مناسبی برای آپارتمان‌هایی که محدودیت فضایی دارند نیست، اما اگر می‌خواهید به هر ترتیب این کار را انجام دهید ما برای‌ شما راهکاری داریم.

شاید بخواهید پرده‌های روشن و دراپه‌ها را با شاتر یا پرده‌های لانه زنبوری هماهنگ کنید تا از مزایای هر دو بهره‌مند شوید. این کار به شما انعطاف‌پذیری‌ قابل توجه و حریم خصوصی قابل کنترل‌تری را هدیه می‌دهد.

پرده چند لایه

پیشنهاد مطالعه: مطلب دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون را جذاب کنید! را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: برچسب‌ها: مجله معماری و دکوراسیون دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
هر رنگ و طرحی که برای دیوار پشت تلویزیون منزل استفاده می‌کنید، بر جلوه فضای داخلی آن تاثیر می‌گذارد. پس کاغذ دیواری که برای پشت تلویزیون انتخاب می‌کنید را با دقت انتخاب کنید.
دکوراسیون دیوار تلویزیون

چه طرح و الگویی برای دکور پشت تلویزیون با کاغذ دیواری مناسب است؟ این که بهترین رنگ یا زیباترین طرح کاغذ دیواری برای دیوار پشت تلویزیون کدام است، کاملا به سلیقه شخصی خودتان بستگی دارد. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی ایده‌هایی برای دکوراسیون دیوار تلویزیون می‌پردازیم.

کاغذ دیواری پشت تلویزیون را به چه رنگی انتخاب کنیم؟

استفاده از کاغذ دیواری یکی از راهکارهای جذاب برای دکوراسیون دیوار تلویزیون است. در ادامه به بیان نکات انتخاب رنگ مناسب برای کاغذ دیواری می‌پردازیم.

دکوراسیون دیوار تلویزیون

کاغذ دیواری رنگ تیره خنثی

اگر ساعات زیادی را صرف دیدن برنامه‌های تلویزیونی مورد علاقه خود می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم، دیوار پشت تلویزیون را با کاغذ دیواری تیره دیزاین کنید.

دکوراسیون دیوار تلویزیون

چرا که این نوع رنگ‌ها مثل ذغالی، سورمه‌ای و خاکستری، فضایی مثل سالن سینما در نشیمن شما ایجاد می‌کنند و آن را دنج و صمیمی جلوه می‌دهند. زمینه تیره و خنثی دیوار، باعث می‌شود که تمام تمرکز شما روی برنامه‌ای که در حال تماشای آن هستید، باشد.

کاغذ دیواری به رنگ خنثی روشن

رنگ‌های خنثی روشن، مثل کرم، بژ، طلایی و شیری، به راحتی با رنگ و نقش‌های عناصر دیگر نشیمن هماهنگ می‌شوند و فضای داخلی را دلباز و آرامش‌بخش می‌کنند. اگر می‌خواهید انتخابی بدون ریسک داشته باشید، پیشنهاد ما کاغذ دیواری خنثی روشن برای دکوراسیون دیوار تلویزیون است.

کاغذ دیواری به رنگ خنثی روشن

رنگ زمینه روشن این نوع کاغذ دیواری‌ها، با رنگ تیره تلویزیون تضاد دارد و باعث می‌شود که تلویزیون، به مرکز توجه نشیمن منزل شما تبدیل شود.

کاغذ دیواری با رنگ‌های تند و جسورانه

این رنگ‌ها، گزینه مناسبی برای دکور پشت تلویزیون با کاغذ دیواری نیستند. چرا که رنگ‌های جسورانه و خالص، به سرعت چشم را به خود جذب می‌کنند. می‌توانید این رنگ‌های زیبا و انرژی‌بخش را در عناصر دیگر نشیمن خود به‌کار ببرید.

کاغذ دیواری پشت تلویزیون را چه طرحی انتخاب کنیم؟

طرح کاغذ دیواری بر اساس سبک دکوراسیون

این که کدام یک از این طرح‌ها را برای کاغذ دیواری پشت تلویزیون انتخاب می‌کنید، کاملا به سلیقه و سبک دکوراسیون داخلی خانه شما برمی‌گردد.

طرح کاغذ دیواری بر اساس سبک دکوراسیون

  • اگر خانه‌ای مدرن و امروزی دارید، پیشنهاد می‌کنیم که سراغ کاغذ دیواری‌های ساده یا با طرح‌های هندسی بروید.
  • برای اتاق پذیرایی و نشیمن کلاسیک و رسمی، بهتر است کاغذ دیواری با طرح کلاسیک را انتخاب کنید.

کاغذ دیواری با طرح محو یا متضاد

کاغذ دیواری‌هایی که رنگ الگوی آن‌ها با رنگ زمینه مشابه است، محو هستند و آنچنان توجه را به خود جلب نمی‌کنند. پس جلوه‌ای ساده و شیک به فضا می‌دهند و هنگام دیدن تلویزیون، حواستان را پرت نمی‌کنند.

کاغذ دیواری با طرح محو یا متضاد

کاغذ دیواری با طرح ریز یا درشت

هر چه طرح کاغذ دیواری بزرگ‌تر باشد، آن کاغذ دیواری حواس را بیشتر به خود جلب می‌کند و فضا را هم نیز کوچک‌تر جلوه می‌دهد. در نتیجه بهتر است که سراغ کاغذ دیواری با طرح‌های کوچک و متوسط بروید.

کاغذ دیواری با طرح ریز یا درشت

کاغذ دیواری با طرح عمودی یا افقی

اگر سقف نشیمن منزل شما کوتاه است، با کاغذ دیواری پشت تلویزیون که الگوهای عمودی دارد، آن را بلندتر نشان دهید. همچنین کاغذ دیواری با طرح افقی، دیوار را عریض‌تر نشان می‌دهد و برای دیوار تلویزیونی که عرض کمی دارد، مناسب است.

کاغذ دیواری با طرح افقی

پیشنهاد مطالعه: مطلب زیباترین ترکیب‌های رنگی برای اتاق خواب شما را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: برچسب‌ها: مجله معماری و دکوراسیون دلتا , دکوراسیون , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
یکی از اصل‌های مهم در چیدمان، شناختن ترکیب رنگ‌های اصولی است. ترکیب‌های رنگی بسیار زیبا و متنوعی وجود دارند که شما می‌توانید برای رنگ کردن اتاق‌ خواب خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.
ترکیب رنگی مناسب برای اتاق خواب

پیدا کردن مناسب‌ترین رنگ برای اتاق‌ خواب همیشه کاری جذاب است. ممکن است تردیدها و ترس‌های فراوانی در مورد اینکه شاید رنگ درستی برای اتاق خود انتخاب نکرده‌اید، سراغ‌ شما بیایند.
نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که کار شما فقط انتخاب رنگ‌های مورد علاقه‌ خود نیست بلکه باید حواستان جمع باشد تا رنگ‌هایی که انتخاب کرده‌اید با یکدیگر هماهنگی مناسبی داشته باشند. در این مطلب از مجله دلتا نکاتی در مورد ترکیب رنگی مناسب برای اتاق خواب ارائه می‌شود.

اتاق خواب طوسی و زرد

اگر از این ترکیب رنگ مدرن به صورت درست و مناسبی استفاده قرار شود، اتاق از نظر رنگی و حس و حال توازن بسیار خوبی پیدا خواهد کرد. رنگ طوسی هیچ فشاری به چشم‌های بیننده نمی‌آورد و نقاطی که رنگ زرد در آن‌ها استفاده شده است توجه بیننده را کاملا به خود جلب می‌کنند.
شما می‌توانید با قرار دادن رنگ زرد در مناطقی که می‌خواهید توجه بیشتری به آن‌ها صورت بگیرد، چشم بیننده را در اتاق‌ خواب هدایت کنید. این رنگ در عین حال حس‌ و حالی پرانرژی و شاد به بیننده انتقال می‌دهد. فقط حواستان باشد که در استفاده از آن زیاده‌روی نکنید.
با این وجود اگر شما نور طبیعی زیادی در اتاق خود ندارید و برای کارهایتان نیاز به نور دارید، این ترکیب رنگی چندان مناسب شما نخواهد بود.

رنگ اتاق خواب

اتاق خواب سبز و طوسی

اگر به دنبال ترکیب رنگی مناسب برای اتاق خواب خود می‌گردید که همیشه بروز باشد و هیچ‌گاه از مد نیفتد، ما ترکیب سبز و طوسی را به شما پیشنهاد می‌دهیم. رنگ سبز که همیشه نماینده‌ای از طراوت و شادابی است و در کنار یک رنگ ملایم و خنثی مانند طوسی، هارمونی بسیار جذابی را خلق می‌کند.
برای استفاده از این رنگ هم می‌توانید طوسی را به عنوان رنگ زمینه و پرتکرار در اتاق خواب به کار ببرید و هم سبز را برای قسمت‌های مختلف یعنی دیوارها، پرده و سرویس خواب انتخاب نمایید. البته بهتر است از سبزهای ملایم و روشن برای این فضا استفاده کنید.

رنگ اتاق خواب

 اتاق خواب به رنگ‌های روشن و خنثی

در این ترکیب بجای رنگ‌های تیره، از رنگ‌های روشن استفاده می‌شود. اگر می‌خواهید نور طبیعی بیشتری در اتاق خود داشته باشید این ترکیب رنگ برای شما مناسب‌تر است. ته‌رنگ‌های آبی برای ایجاد توازن با نورهای گرمی که از بیرون وارد اتاق می‌شوند، کاملا مناسب خواهند بود اما از رنگ‌هایی مانند خاکی و کرمی هم غافل نشوید.

اتاق خواب سبز و صورتی

این ترکیب که مثل ترکیب رنگ‌های یک گل است، حالتی زنده و تازه دارد. رنگ سبز می‌تواند بسته به سلیقه شما از میان سبزهای نعنایی و سردتر، یا سبزهای زیتونی و گرمتر انتخاب شود. این مسئله کاملا به سلیقه شما و فضایی که به دنبال آن هستید بستگی دارد. رنگ صورتی می‌تواند تنالیته‌های متنوعی از صورتی روشن تا بنفش را در برگیرد.

رنگ اتاق خواب

پیشنهاد مطالعه: مطلب اشتباهات رایج در انتخاب رنگ خانه را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: برچسب‌ها: مجله معماری و دکوراسیون دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
اشتباهات رنگ، دکوراسیون خانه را می‌تواند کاملا متفاوت با آنچه در فکر دارید هدایت کند، موضوع مهمی به نام رنگ در چیدمان و تاثیر آن در طراحی داخلی خانه اهمیت ویژه‌ای دارد.
اشتباهات انتخاب رنگ در خانه

با توجه به اینکه تنوع زیادی در رنگ‌ها و سایه‌های آن وجود دارد، ممکن است که افراد انتخابی اشتباه داشته باشند. در این میان یک سری اشتباهات مرتبط با انتخاب رنگ وجود دارد که بین طراحان و مردم عادی رایج‌تر است. برای دانستن این اشتباهات انتخاب رنگ در خانه و رفع آن‌ها این مطلب از مجله دلتا را دنبال کنید.

حضور نور را نادیده می‌گیرید

نورپردازی تاثیر زیادی در نحوه به‌نظر رسیدن و حس یک اتاق دارد. اگر نورپردازی اتاق را در نظر نگیرید، احتمال این وجود دارد که سایه‌های متفاوت با آنچه که قصدش را داشتید، ایجاد کنید. قبل از اینکه رنگی را انتخاب کنید، چند نمونه بگیرید.

بعد نمونه‌ها را در نقاط مختلف اتاق قرار داده و تاثیر نور بر روی آن را در طول روز تماشا کنید. شاید متوجه شوید که رنگ و سایه‌های روشن‌تر یا تیره‌تر از آنچه که انتظارش را داشتید، پیدا می‌کند.

اشتباهات انتخاب رنگ در خانه

تعادل بین رنگ‌ها را فراموش می‌کنید

از اشتباهات انتخاب رنگ در خانه این است که تعادل بین رنگ‌ها را در نظر نمی‌گیرید. وقتی در اتاق از چند رنگ استفاده می‌کنید، باید به تعادل میان آن‌ها توجه داشته باشید. بهتر است رنگ‌های برجسته و رنگ‌های کم‌رنگ و خنثی در بخش‌های مختلفی از اتاق استفاده شوند. با این حال اگر هر کدام از این ترکیب رنگی‌ها بیش از حد استفاده شده باشند و در این صورت فضا یا خیلی شلوغ می‌شود یا خیلی کسل کننده به‌نظر می‌رسد.

اشتباهات انتخاب رنگ در خانه

در این مواقع باید از قانون ۱۰-۳۰-۶۰ استفاده کنید. این قانون نشان می‌دهد که در طرح رنگی‌ شما چند درصد از اتاق باید توسط هر سایه احاطه شود. ۶۰درصد اصلی رنگ پایه‌ شما بوده و معمولا رنگی خنثی است. ۳۰ درصد رنگ ثانویه‌ بوده که چیزی میانه است و ۱۰ درصد رنگی است که از تمامی رنگ‌ها برجسته‌تر است.

هر اتاق را جداگانه طراحی می‌کنید

ممکن است منطقی به‌نظر برسد که هر اتاق را جداگانه طراحی کنید، چرا که هر اتاقی کاربرد مخصوص به خود را دارد. با این حال بهتر است که به منزل‌ خود نگاهی متحدانه داشته باشید و حین طراحی همه‌ آن را با هم در نظر بگیرید و بدین ترتیب برای تمام اتاق‌ها پالت رنگی مشابه داشته باشید.

اشتباهات رنگ خانه

برای طراحی منزل‌ خود مدنظر داشته باشید که تمام اتاق‌ها با هم در هماهنگی بوده و به‌طور کلی رنگ‌ها در تمام اتاق‌ها با هم نزدیکی و شباهت داشته باشند.

به کنتراست رنگ توجه ندارید

لازم نیست که اتاق‌ها را تماما شبیه به هم طراحی کنید. وقتی رنگ‌ها بیش از حد به هم شباهت داشته باشند اتاق‌ها چشم را خسته می‌کنند. در این شرایط همه چیز شکل هم است و هیچ چیز جلوه‌ خاصی ندارد.

کنتراست رنگ در خانه

اما خوشبختانه اگر این اشتباهی است که در طراحی دکوراسیون مرتکب شده‌اید، به راحتی و با اضافه کردن کنتراست می‌توانید آن را برطرف کنید. راه‌های زیادی برای انجام این کار است. می‌توانید به رنگ دیوار، رنگ یا طرح جدیدی اضافه کرده و یا در رنگ اکسسوری‌هایی مثل کوسن و پرده، تجدید نظر کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب زیباترین ترکیب‌های رنگی برای اتاق خواب شما را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: برچسب‌ها: مجله معماری و دکوراسیون دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
برای تهیه پرده از پارچه‌های مختلف و متنوعی استفاده می‌شود. این تنوع هم بر اساس سلیقه و هم با توجه به کاربرد و مکانی که قرار است پرده در آن نصب شود، تعیین می‌شود.
انتخاب پارچه مناسب برای پرده

یکی از ضروری‌ترین وسایل خانه که باید قبل از هر چیزی تهیه شود، پرده خانه است. ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که چگونه یک پرده مناسب برای خانه خود انتخاب کنید؟ انتخاب جنس پارچه پرده ممکن است کمی سخت به‌نظر برسد و شما باید با توجه به مدل پرده‌ای که انتخاب می‌کنید پارچه را نیز تعیین کنید. در این مطلب از مجله دلتا به بیان روش‌های انتخاب پارچه مناسب برای پرده می‌پردازیم.

رنگ پارچه پرده را در اولویت قرار دهید

برگزیدن یک رنگ برای پرده کاری سخت است. کافی است نکاتی را راجع به آن بدانید و با توجه به آن‌ها پرده مورد علاقه خود را تهیه کنید. ابتدا باید مطمئن شوید که این رنگ به بقیه وسایل خانه شما می‌آید یا خیر. رنگ پرده یا باید متناسب با رنگ مبلمان خانه باشد یا در تضاد با آن باشد.

مطالب بیشتر در مورد رنگ پرده را در مطلب رنگ پرده‌های منزل را چگونه انتخاب کنیم؟ بخوانید.

انتخاب پارچه مناسب برای پرده

جنس پارچه پرده

در انتخاب جنس پارچه پرده عوامل زیادی تاثیر دارند. این که پرده برای چه فضایی مورد استفاده قرار خواهد گرفت بسیار مهم است. برای پرده پذیرایی باید رسمی‌تر و شیک‌تر باشد و از پارچه‌های مرغوب برای آن استفاده شده باشد. بهتر است برای این فضا از پارچه‌های مخمل یا ابریشمی استفاده کنید زیرا هم زیبایی خاص خود را دارند و هم بسیار با دوام هستند.

انتخاب پارچه مناسب برای پرده

پرده‌های اتاق خواب را می‌توانید از جنس حریر انتخاب کنید اما اگر دوست ندارید در طول روز نور خورشید زیادی وارد اتاق شما شود بهتر است از پارچه‌های ضخیم‌تری مانند کتان استفاده کنید. پرده‌های کرکره‌ای نیز برای اتاق خواب مناسب هستند. مزیتی که پرده‌های حریر یا نخی و کتان نسبت به پرده‌های دیگر دارند، شست و شوی آسان آن هاست.

ضخامت پارچه را بر اساس نیاز تعیین کنید

پرده‌هایی که ضخیم‌تر هستند مانند عایق عمل می‌کنند و مانع خروج گرمای ایجاد شده در خانه می‌شوند و همچنین از ورود هوای سرد به داخل خانه جلوگیری می‌کنند. همچنین آن‌ها در فصل تابستان باعث می‌شوند که سرمای ایجاد شده توسط کولر داخل خانه بماند و هوایی مطبوع به‌وجود بیاید. فقط این موضوع را در نظر بگیرید که برای فضاهای کوچک از پرده‌های ضخیم استفاده نکنید زیرا که فضا را کوچک‌تر از آنچه که هست نشان می‌دهند.

ضخامت پارچه پرده

همچنین ضخامت پرده در میزان نور ورودی به خانه تاثیر دارد. اگر دوست دارید فضای زندگی تان غرق در نور باشد، پرده های ضخیم گزینه مناسبی برای شما نیستند.

جنس آستر مناسب برای پرده

برای انتخاب آستر پرده ابتدا باید بدانید که به چه دلیلی می‌خواهید از آن استفاده کنید. اگر پرده شما حریر است بهتر است از آسترهای نخی استفاده کنید که بیش از حد ضخیم نباشد. آستر باعث می شود نور مستقیم آفتاب به پرده‌ها نتابد و از این جهت به بالا رفتن طول عمر آن کمک می‌کند. اگر خانه‌ای کم‌نور دارید بهتر است از آستر استفاده نکنید زیرا که جلوی ورود نور را می‌گیرد.

جنس آستر مناسب برای پرده

پیشنهاد مطالعه: مطلب هرگز این ۷ وسیله را در اتاق خواب خود قرار ندهید! را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: برچسب‌ها: مجله معماری و دکوراسیون دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
شاید بخواهید در فضای دکوراسیون اتاق خواب خود تغییرات اساسی ایجاد کنید، برای این منظور از کجا شروع می‌کنید؟ چه لوازم و وسایلی را تغییر می‌دهید و چه وسایلی را نگه می‌دارید؟
وسایل غیرضروری در اتاق خواب

اتاق خواب قرار است محل آرامش و آسایش باشد، اما گاهی اوقات رسیدن به این شرایط کمی دشوار است. در این مطلب از مجله دلتا قصد داریم وسایل غیرضروری در اتاق خواب که باید از اتاق خارج کنید و یا در نحوه‌ استفاده از آن‌ها تغییراتی ایجاد کنید تا به آرامش مطلوب‌ در این اتاق دست پیدا کنید را به شما معرفی کنیم.

وسایل نامنظم و بهم ریخته در اتاق

جعبه‌ها، پلاستیک‌ها و هر چه که زیر تختخواب جمع کرده‌اید را منظم کرده و سر و سامانی بدهید. بهتر است وسایلی که خیلی از آن‌ها استفاده نمی‌کنید را زیر تخت قرار دهید، اما حواستان به نظم‌دهی آن‌ها باشد. همچنین لباس‌ها را سر جای خودشان آویزان کنید. بهم ریختگی فقط آن‌ها را آشفته‌تر می‌کند.

وسایل غیرضروری در اتاق خواب

دور کردن لوازم غیر ضروری

از وسایل غیرضروری در اتاق خواب می‌توان به وسایلی مانند لوازم آرایش یا اکسسوری‌ها که مدت‌ها است استفاده نکرده‌اید، اشاره کرد. بهتر است آن‌ها را به جای دیگری منتقل کرده و فقط وسایلی که زیاد استفاده می‌کنید را نزدیک خود قرار دهید.

وسایل غیرضروری در اتاق خواب

تعداد زیاد کتاب‌ها

کتاب خواندن خوب است، اما انباشت آن‌ها اطراف تخت و روی میز‌ها فقط اتاق را شلوغ نشان داده و انرژی منفی ایجاد می‌کند. پس به جز چند کتاب که مشغول خواندن‌ آن‌ها هستید، بقیه را در قفسه بگذارید.

استفاده زیاد از گل‌ها

با این که گیاهان تاثیرات آرامش‌بخش نیز دارند، باید به اندازه محدود از آن‌ها استفاده کرد. خیلی‌ها دوست دارند در اتاق‌ خود گل داشته باشند، اما باید در نظر داشته باشید که گل‌ها در فضای اتاق خواب پژمرده خواهند شد، گرد و غبار جذب می‌کنند و می‌توانند برای افراد دارای آلرژی مضر باشند.

استفاده زیاد از گل‌ها

وسایل مربوط به تکنولوژی

این روز‌ها همه افراد موبایل یا لپ‌تاپ خود را تا آخرین لحظه با خود در رختخواب دارند، اما باید دانست که این وسایل به دلیل نوری که از خود ساطع می‌کنند باعث خستگی چشم شما می‌شوند. بهتر است این وسایل را یک ساعت قبل از خواب کنار بگذارید.

 رنگ‌های روشن و پررنگ

از رنگ‌های روشن و جیغ مثل نارنجی و زرد و قرمز که نماد انرژی هستند استفاده نکنید و در عوض از رنگ‌های ملایم و آرامش‌بخش همچون بنفش استفاده کنید.

رنگ‌های روشن و پررنگ

قرار دادن آینه مقابل تخت

از لحاظ فنگ‌شویی روبه‌روی آینه خوابیدن اصلا توصیه نمی‌شود، چرا که آینه‌ها انرژی را منعکس کرده و در واقع انرژی بین بدن شما و آینه در طول شب در رفت و آمد است. یا آینه‌ها را شب‌ها بپوشانید یا حد الامکان آن‌ها را در اتاق دیگری قرار دهید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب نکات مهم برای انتخاب لوستر منزل شما را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: برچسب‌ها: مجله معماری و دکوراسیون دلتا , دکوراسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
نور پردازی و انواع لوستر، نه تنها یکی از ارکان کلیدی در طراحی یک فضا است، بلکه نقش مهمی در زیبایی دکوراسیون داخلی و چیدمان آن دارد.
نکات مهم برای انتخاب لوستر

ممکن است که شما به دنبال خرید اولین لوستر خود باشید و تجربه‌ای در این زمینه نداشته باشید و نمی‌دانید از کجا باید شروع کنید تا لوستری مناسب منزل خود تهیه کنید. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکات مهم برای انتخاب لوستر پرداخته می‌شود.

فضای اتاق را در نظر بگیرید

وقتی لوستر را انتخاب می‌کنید مهم است که فضایی مناسب و ایده‌آل برای آن در نظر گرفته باشید. به این فکر کنید که اگر اتاق خیلی کوچک است و لوستری بزرگ را خریداری کرده‌اید به طور حتم از لحاظ ظاهری و فضای در نظر گرفته شده به مشکل خواهید خورد.

نکات مهم برای انتخاب لوستر

پس مهم است که قبل از خرید لوستر ابعاد و اندازه اتاق را یادداشت کنید و از کمک متخصصان و مشاوران این حوزه غافل نشوید.

به سبک دکوراسیون فضا فکر کنید

بهتر است قبل از هرگونه اقدامی سبک دکوراسیون مورد نظر خود را انتخاب کنید. پس از آن که یکی از سبک‌های مطرح مثل سبک مینیمال، سبک کلاسیک، سنتی، سبک مدرن و … را انتخاب کردید کار شما برای انتخاب و خرید لوستر کمی راحت‌تر می‌شود.

نکات مهم برای انتخاب لوستر

انتخاب لوستر رابطه مستقیمی با سبک دکوراسیون فضای مورد نظر شما دارد. به طور مثال اگر قصد دارید از سبک دکوراسیون مدرن استفاده کنید بعید به‌نظر می‌رسد که بخواهید لوستری با سبک سنتی بخرید.

جنس لوستر

لوسترها در طیف گسترده‌ای از مواد مثل برنج، فلز، کریستال و آهن تولید می‌شوند. معمولا جنس لوستر با سبک کلی لوستر ارتباط دارد و باید به این فکر کنید که جنس و رنگ لوستر چگونه در برابر مبلمان فعلی، کاغذ دیواری و پرده‌ها خود را نشان می‌دهند. حتی تلاش برای ایجاد انسجام با سایر وسایل روشنایی که در آن مکان قرار دارند ضروری است.

جنس لوستر

ارتفاع سقف

از نکات مهم برای انتخاب لوستر ارتفاع اتاق است. ارتفاع اتاق یک عامل اساسی در تصمیم‌گیری برای انتخاب و خرید لوستر است. اتاق‌هایی که سقف با ارتفاع زیاد دارند، مناسب لوسترهایی با ارتفاع و شاخه‌های بیشتر به همراه آویز هستند.

ارتفاع سقف

همانطور که احتمالا این نوع لوستر را تصور کردید متوجه شدید که اصلا انتخاب خوبی برای اتاقی با ارتفاع کم نیست و برای اینگونه فضاها لوسترهایی ساده و کم‌ارتفاع با شاخه‌های کم مناسب‌تر است.

اندازه لوستر

آخرین نکته برای خرید لوستر اندازه آن است و باید از اندازه‌های متفاوت لوستر برای فضاهای مختلف استفاده کنید. به‌طور مثال برای اتاق نشیمن از لوستر بزرگ‌تری نسبت به لوستر آشپزخانه استفاده کنید. لوسترهای بزرگ برای مناطقی که دارای فضای باز و جادار هستند، مناسب است.

اندازه لوستر

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۷ نکته طلایی برای انتخاب مبل راحتی که باید بدانید! را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: برچسب‌ها: مجله معماری و دکوراسیون دلتا , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
انتخاب مبلمان مناسب صرفا انتخاب طرحی زیبا با پارچه‌های جذاب نیست بلکه انتخابی است حساس که برای آن باید فاکتورهای زیادی را مد نظر قرار داد.
انتخاب مبل راحتی مناسب

فضای نشیمن یکی از بهترین و محبوب‌ترین فضاهای خانه است. مبلمان راحتی و مناسب نیز نقش زیادی در راحتی و آرامش فضای نشیمن خانه دارند. در این مطلب از مجله دلتا به بررسی نکات انتخاب مبل راحتی پرداخته‌ایم.

توجه به ابعاد و اندازه نشیمن

شما قبل از خرید مبل باید تصمیم بگیرید که چه مقدار از فضایی پذیرایی را می‌خواهید توسط مبل پر کنید؟ آیا می‌خواهید مبل و صندلی زیادی در فضا قرار دهید؟ آیا در این فضا میز ناهارخوری هم قرار می‌دهید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، مبلمان مناسب برای شما یک مبل راحتی یا مبل ال شکل است.

انتخاب مبل راحتی مناسب

اگر می‌خواهید مبلمان شما به نقطه توجه و کانونی شما تبدیل شود. می‌توانید مبل‌هایی را انتخاب کنید که دورتا دور فضای پذیرایی شما چیده شده و فضای زیادی برای نشستن هم به شما می‌دهد.

توجه به نحوه چیدمان مبلمان

نحوه چیدمان مبلمان بیشتر به سبک زندگی شما بر می‌گردد. خانواده شما از نشیمن چه استفاده‌ای دارد؟ آیا تلویزیون مرکز توجه نشیمن است؟ در این صورت بهتر است جهت مبل را با تلویزیون تنظیم کنید.

انتخاب مبل راحتی مناسب

اهل بازی کردن و دورهمی و گپ‌وگفت خانوادگی هستید؟ بهتر است مبلمان شما به صورت دایره یا نیم‌دایره و حول یک میز مرکزی چیدمان شود. نکات بیشتر در مورد چیدمان مبلمان را در مطلب بایدها و نبایدهای چیدمان مبل در خانه شما بخوانید.

مناسب‌ترین شکل مبلمان

پس از دانستن کاربرد هر یک از سبک مبل باید بدانید چه مبلمانی مناسب فضای شماست. مثلا اگر می‌خواهید نشیمن را از فضای ناهارخوری تفکیک کنید. این مدل مبلمان انتخاب مناسبی است.

مناسب‌ترین شکل مبلمان

مبل راحتی دارای فرم دایره یا نیم دایره هم برای فضاهای کوچک کارایی خوبی دارد. چون هم فضایی برای دورهمی و هم فضایی برای تماشای تلوزیون ایجاد می کند.

پارچه رویه مبلمان

زمان خرید مبل چیزی که توجه شما را جلب می‌کند رویه مبلمان است. اما باید بدانید هر جنس پارچه‌ای چه کاربردی دارد و برای چه کسانی مناسب است؟ زیبایی پارچه رویه مبل نباید تنها ملاک شما برای اتنخاب آن باشد. بلکه باید به کارایی و دوام آن هم دقت داشته باشید.

مطالب بیشتر در مورد انتخاب جنس مبلمان را در مطلب مناسب‌ترین پارچه‌های رومبلی برای خانه شما بخوانید.

پارچه رویه مبلمان

انتخاب رنگ مبلمان

برای انتخاب رنگ مبلمان باید به سبک دکوراسیون داخلی منزل توجه کنید. اگر سبک دکوراسیون شما مدرن است. رنگ مناسب برای خرید مبل رنگ‌های روشن است. اگر دکور داخلی شما کلاسیک است، رنگ‌های تیره و رنگ‌های خنثی انتخاب بهتری برای رنگ مبلمان است.

انتخاب رنگ مبلمان

توجه به سبک مبلمان

برای انتخاب مبلمان راحتی مناسب به سبک مبلمان خانه توجه کنید. به سبک مبلمان در زمان خرید مبل توجه داشته باشید و مبلمانی را انتخاب کنید که با سبک دکوراسیون شما هماهنگی داشته باشد. چندان زیبا نیست اگر سبک دکوراسیون شما مدرن است یک مبل کلاسیک خریداری کنید.

توجه به سبک مبلمان

چوب به‌کار رفته در مبلمان

مبلمانی که از چوب‌های گردو و راش یا گیلاس ساخته شده‌اند، بسیار گران و البته شیک و بی‌نظیر هستند اما با توجه به گران بودن این چوب‌ها برای کاهش قیمت تمام شده مبلمان از چوب‌های جایگزین و همچنین از لمینت‌ها استفاده می‌شود.

چوب به‌کار رفته در مبلمان

پیشنهاد مطالعه: مطلب با این پرده‌ها اتاق خواب خود را زیباتر کنید! را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: برچسب‌ها: مجله معماری و دکوراسیون دلتا , دکوراسیون , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
پرده‌ها نسبت به جنس و ضخامت آن‌ها، عایق صوتی و گرمایی نیز هستند که این ویژگی‌ها پرده را تبدیل به گزینه مناسبی برای اتاق خواب می‌کند تا خوابی آرامش‌بخش و بدون دردسر داشته باشیم.
انواع پرده اتاق خواب

اتاق‌خواب بخش شخصی خانه است و هر فرد علاقه دارد که آن را با توجه به سلیقه خود دکور و چیدمان کند. اما باید بگوییم دکوراسیون اصولی اتاق خواب، تنها به سلیقه ما و زیبایی آن وابسته نیست و باید در کنار این دو، فضایی آرامش‌بخش و به دور از استرس ایجاد کنیم که نقش پرده بر تمام این ویژگی‌ها، تاثیر دارد. بنابراین در این نوشتار از مجله دلتا، انواع پرده برای اتاق خواب را با توجه به میزان نوری که از خود عبور می‌دهند توضیح خواهیم داد، تا در عین زیبایی، اتاق خوابی آرامش بخش و امن داشته باشید.

پرده اتاق خواب

انواع پرده‌هایی که اغلب نور را از خود عبور می‌دهند

انواع پرده‌هایی که تقریبا تمام نور خورشید را از خود عبور می‌دهند، از پارچه‌های نازک و شفافی مانند تور و حریر دوخته می‌شوند. این نوع پرده‌ها برای اتاق خوابی مناسب خواهند بود که نورگیر نیستند، تا در طول روز از طریق آن‌ها، میزان نور کافی برای فعالیت‌های روزمره وارد محیط شود. اما دقت کنید که با توجه به این ویژگی، آن‌ها به هیچ میزان حریم شخصیتان را حفظ نخواهند کرد و افراد دیگر از بیرون به اتاق خوابتان، دید خواهند داشت.

انواع پرده اتاق خواب

بنابراین اگر از این پرده می‌خواهید استفاده کنید، از پرده آستری که جنس ضخیم‌تری دارد، در پشت آن استفاده کنید. همچنین می‌توانید، پرده‌های ضخیم‌تری را در جلوی پرده توری یا حریر به کار ببرید تا در مواقع نیاز، جلو ورود نور به اتاق خواب را بگیرد.

انواع پرده اتاق خواب

انواع پرده‌هایی که به‌طور متوسط نور را از خود عبور می‌دهند

انواع پرده‌هایی که میزان متوسطی از نور را از خود عبور می‌دهند، از جنس پارچه‌های نیمه شفاف مانند نخ، کتان و ابریشم دوخته می‌شوند. این نوع پرده‌ها نسبت به پارچه‌های تور و حریر، ضخامت بیشتری دارند و حریم شخصی را تا حد بیشتری برای افراد حفظ می‌کنند. اما به یاد داشته باشید که از میل پرده‌ای استفاده کنید که کنار زدن پرده در آن آسان باشد تا بتوانید میزان نور دلخواه را در طول روز وارد محیط کنید.

پرده اتاق خواب

پرده‌های نخی به راحتی قابل تمیز کردن و شست و شو است. اما پرده‌های کتان نسبت به پرده‌های نخی وزن سنگین‌تری دارند و شست و شوی آن‌ها نسبتا سخت‌تر است. همچنین پرده‌هایی از جنس پارچه ابریشم، پرده‌های گران قیمت و لوکسی است که جلوه بسیار زیبا و تجملی را به اتاق خواب می‌دهند. اما در نگهداری این نوع پرده باید دقت کنید، زیرا به صورت خاص باید شست و شو شوند.

پرده اتاق خواب

انواع پرده‌هایی که نور را از خود عبور نمی‌دهند

پرده‌های شید، کرکره‌ای و پرده‌های پارچه‌ای که از جنس پارچه‌های بلک اوت، مخمل و کرباس اند، در هنگام بسته بودن، اجازه عبور هیچ نوری را از خود نمی‌دهند و حریم شخصی را بیش‌تر از هر نوع پرده دیگری حفظ می‌کنند. استفاده از این نوع پرده‌ها برای افرادی که هنگام خواب به نور حساسیت دارند، بسیار مناسب خواهد بود. دقت داشته باشید که پرده‌های شید و کرکره‌ای قابل تنظیم اند و در مواقع مختلف می‌توان میزان ورود نور طبیعی مورد نیاز محیط را، با آن‌ها کنترل کرد. اما اگر از نوع پارچه‌ای این پرده‌ها می‌خواهید استفاده کنید، آن‌ها را روی میل پرده‌ای نصب کنید که کنار زدن و بستن آن‌ها به آسانی انجام گیرد.

انواع پرده اتاق

پرده‌های مخملی علاوه بر حفظ حریم شخصی، عایق گرما است که آن را تبدیل به گزینه مناسبی در مناطق سردسیر می‌کند. اما توجه داشته باشید که شست و شوی آن‌ها بسیار سخت است.

پرده‌هایی که از پارچه کرباس دوخته شده‌اند، از نظر بافت و ظاهر بسیار شبیه پرده‌های کتان است ولی ضخامت نسبتا بیشتری دارند. البته که شست و شوی کرباس بسیار ساده است که این ویژگی آن را تبدیل به گزینه مناسبی در محیط‌های غیر رسمی مانند اتاق خواب می‌کند.

پرده اتاق خواب

پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر مطلب کدام آباژور برای دکوراسیون منزل شما مناسب‌تر است؟ را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: برچسب‌ها: مجله معماری و دکوراسیون دلتا , مجله دلتا , دکوراسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
انتخاب آباژور باید مناسب با دکوراسیون خانه باشد رنگ اندازه و نوع آن همه در زیبا نشان دادن خانه موثر هستند پس قبل از خرید همه جوانب را در نظر بگیرید.
نقش آباژور در دکوراسیون خانه

برای زیبا شدن خانه باید به غیر از نورهای مستقیم، از نورهای جانبی هم استفاده کنیم. به این کار هنر نورپردازی می‌گویند که بهترین راه استفاده از نورهای غیر مستقیم در خانه، استفاده از آباژور است که به رویایی شدن خانه کمک می‌کند. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی آباژور در دکوراسیون خانه پرداخته می‌شود.

به نکات زیر برای انتخاب مدل آباژور مناسب برای دکوراسیون منزل خود توجه کنید

  • اندازه آباژور نباید از میزی که روی آن قرار دارد، بزرگ‌تر باشد.
  • مدل آباژور باید با دکوراسیون خانه، همخوانی داشته باشد.
  • رنگ مناسب برای لامپ آباژور، رنگ آفتابی است. از رنگ سفید( مهتابی) برای چراغ مطالعه استفاده کنید.

 چه مدل آباژورهایی برای دکوراسیون خانه وجود دارد؟

به‌طور کلی می‌توان با توجه به سبک‌های دکوراسیون داخلی، آباژورها را به دو دسته کلاسیک و مدرن تقسیم کرد. دقت کنید که اگر دیزاین منزل شما به سبک کلاسیک و سلطنتی است، از آباژورهای کلاسیک، و اگر دکوراسیونی مدرن و مینیمال دارید، از آباژورهای مدرن استفاده کنید.

نقش آباژور در دکوراسیون خانه

آباژور در دکوراسیون خانه به دو دسته پایه بلند و پایه کوتاه تقسیم می‌شود. در ادامه کاربرد هر یک از این دو نوع را در بخش‌های مختلف خانه، توضیح خواهم داد.

آباژورهای مناسب نشیمن و پذیرایی 

انتخاب آباژور برای اتاق نشیمن و پذیرایی باید با دقت زیادی انجام شود زیرا این آباژور علاوه بر زیبایی و جلوه زیاد باید توانایی نورپردازی مناسب را در فضای اتاق پذیرایی و نشیمن داشته باشد.

در پذیرایی هم از آباژورهای پایه کوتاه و هم از آباژورهای پایه بلند می‌توان استفاده کرد. از کاربردهای آباژور در دکوراسیون خانه می‌توان به پر کردن کنج‌های خالی اشاره کرد. همیشه آباژورها را در کنج خانه استفاده کنید و روی میز عسلی، یا روی کنسول یا در گوشه بین دو مبل قرارشان دهید.

آباژورهای مناسب نشیمن

دقت کنید محل قرارگیری آباژور نباید به‌گونه‌ای باشد که مانع رفت و آمد شود. رنگ آباژور باید با رنگ کاغذ دیواری، رنگ پرده و رنگ تابلو هماهنگی فراوانی داشته باشد.

آباژورهای مناسب اتاق خواب 

معمولا آباژورهای مخصوص اتاق خواب، آباژورهایی پایه کوتاه هستند و از دو آباژور در دو طرف تخت استفاده می‌کنند که بهتر است رنگ آن با رنگ کاغذ دیواری، رنگ دیوار، رنگ تختخواب یا تابلو هماهنگ باشد. سعی کنید در اتاق خواب از آباژورهای ساده استفاده کنید، زیرا آباژورهای سلطنتی مناسب اتاق خواب نیستند.

نقش آباژور در دکوراسیون

پیشنهاد مطالعه: مطلب اشتباهات رایج در دکوراسیون اتاق خواب کوچک را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: برچسب‌ها: مجله معماری و دکوراسیون دلتا , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
یکی از اصلی‌ترین بخش‌های هر خانه‌ای اتاق خواب آن است؛ بنابراین بهتر است هنگام طراحی دکوراسیون اتاق خواب، بیشترین دقت را به‌کار ببرید و از انجام اشتباهات رایج پرهیز کنید.
اشتباهات چیدمان اتاق خواب کوچک

داشتن فضای کم و اندک در دکوراسیون محدودیت ایجاد می‌کند و شاید باعث شود نتوانید همه آنچه در ذهن دارید را اجرا کنید. گاهی برخی اشتباهات در دکوراسیون باعث می‌شود از پتانسیل موجود به شکل بهینه استفاده نشود و حتی محدودیت فضا بیشتر هم به‌نظر برسد. با آگاهی از رایج‌ترین اشتباهات چیدمان اتاق خواب کوچک می‌توانید دکوراسیون اتاق خود را به بهترین شکل اجرا کنید. با این مطلب مجله دلتا همراه ما باشید.

از شلف استفاده ‌نمی‌کنید

در اتاق‌های کوچک، سطح کف موجود کمتر است، پس می‌توانید از دیوارها هم بهترین استفاده را داشته باشید. شلف‌های دیواری و طبقات نظم‌دهنده راه حل مناسبی برای قرار دادن کتاب، لوازم دکوری و هر وسیله دیگری است که ترجیح می‌دهید جلوی چشم باشد. این طبقات را در قسمتی از اتاق نصب کنید که خطر افتادن نداشته و ترجیحا از تختخواب دور باشد.

اشتباهات چیدمان اتاق خواب کوچک

از آینه غافل می‌شوید

یکی از رایج‌ترین اشتباهات چیدمان اتاق خواب کوچک استفاده نکردن از آینه است. آینه این مزیت را دارد که نور را منعکس می‌کند و می‌تواند از نظر بصری فضا را بزرگ‌تر جلوه دهد. نترسید و آینه قدی بزرگی را در اتاق خواب قرار دهید. حتی می‌توانید یکی از دیوارها را کاملا آینه‌کاری یا در قسمت‌های مختلف از آینه‌های کوچکتر استفاده کنید. بعد از نصب آینه، تاثیر چشمگیر آن را حس خواهید کرد.

 آینه در اتاق خواب

وسایل را به درستی انتخاب ‌نمی‌کنید

انتخاب وسایل و سرویس خواب اشتباه، یکی از متداول‌ترین اشتباهات چیدمان اتاق خواب کوچک است. اولین نکته این است: چیزی را انتخاب کنید که کاربرد بیشتری دارد و هر آنچه نمی‌خواهید را از اتاق خارج کنید. حتی می‌توانید آن دسته از اکسسوری‌ها و وسایل تزیینی که غیرضروری است را هم حذف کنید. اگر تخت خواب یا وسیله‌ای که در ذهن دارید را برای ساخت به نجار سفارش دهید، کارتان راحت‌تر می‌شود.

دکوراسیون اتاق خواب کوچک

از رنگ می‌ترسید

برخی افراد تصور می‌کنند رنگ‌های روشن به خوبی در اتاق‌های کوچک نمی‌نشینند؛ ولی کاملا برعکس است! می‌توانید از رنگ‌های روشن‌تر برای برجسته کردن فضا و توجه بیشتر به آن استفاده کنید. بر اساس توصیه طراحان با تجربه، انتخاب حداکثر سه رنگ کافی است. ترجیحا به دنبال رنگ‌هایی باشید که از درجه رنگی مشابه است.

دکوراسیون اتاق خواب کوچک

از ورود نور طبیعی جلوگیری می‌کنید

اگر یک اتاق کوچک، کم‌نور و تاریک باشد، کوچکتر به‌نظر می‌رسد. برای حل این مسئله از هر نقطه که امکان دارد، نور خورشید را به درون فضا وارد کنید. از پرده‌های ضخیم استفاده نکنید و به دنبال پرده‌های نازک و سبک‌تر باشید. پرده‌های رومی، زبرل کرکره، پرده‌های حریر و تور انتخاب مناسبی برای ورود نور به اتاق خواب هستند.

نور طبیعی در اتاق

پیشنهاد مطالعه: مطلب مناسب‌ترین پارچه‌های رومبلی برای خانه شما را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: برچسب‌ها: مجله معماری و دکوراسیون دلتا , دکوراسیون , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
پارچه رومبلی با الیاف مصنوعی نسبت به پارچه‌های طبیعی، در مقابل لکه مقاومت بیشتری دارند و مقرون‌به‌صرفه‌تر از آن‌ها هستند. بنابراین انتخاب مناسبی برای مبلمان به‌شمار می‌روند.
پارچه‌ های رومبلی مناسب

داشتن یک راهنمای انتخاب انواع پارچه مبلی و اسامی انواع پارچه مبلی اهمیت زیادی دارد. به طور حتم شما نیز پیش از خریداری پارچه رومبلی با مراجعه به یک گالری پارچه مبلی با مدل‌های بیشماری از انواع پارچه مبلی روبه‌رو شده‌اید. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی پارچه‌ های رومبلی مناسب با الیاف مصنوعی برای مبلمان شما می‌پردازیم.

پارچه رومبلی پلی استر

پارچه رومبلی‌های پلی استر، در مقابل پارگی و لکه آب مقاوم هستند و طرح و رنگ‌های متنوعی دارند. این رومبلی‌ها در صورت نگهداری مناسب، عمر طولانی خواهد داشت.

پارچه‌ های رومبلی مناسب

دقت داشته باشید که پاک کردن رومبلی های پلی استر بسیار آسان است و شما می توانید با هر تمیز کننده شیمیایی، بدون نگرانی از آسیب به بافت پارچه، سطح آن ها را تمیز کنید.

پارچه رومبلی میکروفیبر

پارچه میکروفیبر یکی از انواع پارچه‌ های رومبلی مناسب برای مبلمان بوده که با دوام و ضد حساسیت است. مایعات به‌کندی در بافت این رومبلی نفوذ می‌کند و شما فرصت خواهید داشت که قبل از لک شدن، آن‌ها را به سرعت پاک کنید. همچنین این رومبلی‌ها سطح نرمی دارند و نور مستقیم آفتاب باعث تغییر رنگ آن‌ها نخواهد شد.

پارچه‌ های رومبلی مناسب

پاک کردن لکه از رومبلی‌های میکروفیبر سخت است و نیاز به تخصص دارد. همچنین مو حیوانات، گرد و غبار و آشغال‌های ریز به راحتی روی سطح این پارچه جذب می‌شود و باید به‌طور مداوم آن را جارو کرد.

پارچه رومبلی اُلِفین

رومبلی های اُلِفین، به پارچه‌های پشمی شبیه هستند و استفاده از آن‌ها به علت دوام بالا و مقاومتی که در برابر ساییدگی دارند، به تازگی کاربرد زیادی پیدا کرده است. به‌علاوه این پارچه ها اجازه نفوذ آب به بافت خود را نمی دهند و استفاده از آن ها در مناطق مرطوب، باعث کپک زدگی پارچه نمی شود.

پارچه رومبلی اُلِفین

به یاد داشته باشید، بزرگ ترین ویژگی منفی رومبلی الفین، تغییر رنگ و تغییر شکل آن در برابر نور مستقیم خورشید است که باید به آن توجه داشت. همچنین تنوع کم این رومبلی ها، از دیگر نکات منفی آن ها می باشد.

پارچه رومبلی پلی پروپیلن

رومبلی پلی پروپیلن، از الیاف مصنوعی تولید می شوند و دارای بافت محکمی می باشند. بافت این پارچه‌ها اجازه نفوذ سریع آب را نمی‌دهد، بنابراین در مقابل لک شدن بسیار مقاوم هستند. به علت بافت محکم پارچه پلی پروپیلن، این رومبلی‌ها سطح نرم و راحتی ندارد و برای فضاهای غیر رسمی و خودمانی مناسب نیست.

پارچه رومبلی پلی پروپیلن

پارچه رومبلی اَسِتات

پارچه مبلی‌های استات، جلوه‌ای شبیه به ابریشم دارند. توجه داشته باشید که این پارچه‌ها در مقابل رطوبت و آب رفتگی مقاوم هستند.

رومبلی‌های استات، به راحتی کثیف و لک می‌شوند و مقاومت کمی در برابر پارگی، خراشیدگی و چروک شدن دارند. بنابراین بهتر است از این مبل‌ها در اتاق نشیمن و فضاهای پر رفت و آمد استفاده نکنید.

پارچه رومبلی اَسِتات

پارچه رومبلی اکریلیک

رومبلی اکریلیک در برابر لک، چروک و تغییر رنگ مقاوم است و جلوه‌ای شبیه به رومبلی‌های پشمی دارد. همچنین از دیگر ویژگی‌های مثبت این پارچه‌ها، قیمت مناسب آن‌ها است.

پارچه رومبلی اکریلیک

همچنین الکتریسیته ساکن این رومبلی، گرد و غبار را به خود جذب می‌کند و نیاز به تمیز کردن مداوم دارد. جنس شیمیایی این رومبلی برای افرادی که به مواد شیمیایی حساسیت دارند، مناسب نیست و بسیار قابل اشتعال است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب زیباترین مدل‌های کفپوش برای منزل شما را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
کفپوش نقش مهمی در زیباتر شدن خانه دارد و انتخاب صحیح آن می‌تواند برگ برنده‌ای برای فروش منزل شما باشد.
کفپوش مناسب برای خانه

یکی از مهم‌ترین عناصری که در دکوراسیون داخلی خانه باید به آن توجه کنید کفپوش است. برای تکمیل اتاق و اطمینان از یکپارچگی اتاق باید با توجه به دیوارها در مورد دکوراسیون کف تصمیم بگیرید. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی کفپوش مناسب برای خانه شما می‌پردازیم.

سرامیک

یکی از معمول‌ترین انواع کفپوش که امروزه در بسیاری از خانه‌ها یافت می‌شود، سرامیک است. سرامیک به دلیل ضد آب بودن، انتخاب مناسبی برای فضا‌هایی مانند آشپزخانه، راهرو‌ها و پاگردها است. احتمال خیس شدن این مکان‌ها بیشتر از سایر نقاط منزل است.

کفپوش مناسب برای خانه

توجه داشته باشید که هرچه سرامیک براق‌تر باشد، پس از خیس شدن احتمال لیز خوردن روی آن افزایش پیدا می‌کند. دشواری تمیز کردن درز میان سرامیک‌ها یکی از بزرگ‌ترین معایب این کفپوش است. احتمال شکستگی سرامیک‌های بی‌کیفیت در اثر فشار بار یا وزن زیاد وجود دارد.

پارکت چوبی

پارکت به علت زیبایی و دوام بالا، همواره یکی از گزینه‌ها برای انتخاب کفپوش‌ خانه محسوب می‌شود. پارکت به خاطر جنس چوب، یکی از المان‌هایی محسوب می‌شود که انرژی مثبتی به فضا تزریق می‌کند.

کفپوش مناسب برای خانه

این نوع کفپوش ضد آب نیست و بر خلاف سایر کفپوش‌ها، برای نصب در مناطق شرجی ساخته نشده است. پارکت انتخاب مناسبی برای نصب در شهر‌هایی با آب هوای خشک است. این نوع کفپوش حتی اگر با گذشت زمان، دچار خراش یا ساییدگی شود، به سادگی می‌توان آن را برق انداخت. بعضی از پارکت‌ها با گذر زمان، ممکن است سیاه شده و یا تغییر شکل و اندازه دهند.

لمینت

از میان انواع کفپوش‌های موجود در بازار، لمینت یکی از ارزان‌ترین کفپوش‌هاست که علاوه بر نصب آسان، با دوام است و در مقابل گرما و شکستن مقاومت خوبی نشان می‌دهد. کفپوش لمینت در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع موجود است و می‌توان از آن در فضا‌هایی که رفت و آمد بسیار زیاد است، استفاده کرد.

انتخاب کفپوش خانه

این کفپوش بدون نیاز به چسب، روی سطح زمین قرار گرفته و قطعات آن در هم قفل می‌َشوند. یک عیب بزرگ کفپوش لمینت این است که به سادگی خراشیده شده و امکان برق انداختن مجدد سطح آن وجود ندارد. در صورتی که در شهر‌های مرطوب و پرباران زندگی می‌کنید، در انتخاب لمینت دقت کنید؛ توصیه می‌کنیم از لمینت‌های مخصوص مناطق شرجی استفاده کنید.

سنگ مرمر

در صورتی که می‌خواهید کفپوش مناسب برای خانه انتخاب کنید، سنگ مرمر را به شما پیشنهاد می‌کنیم. از سنگ مرمر، علاوه بر پوشش کف، می‌توان برای دیوار‌ها یا پوشاندن ستون‌ها نیز کمک گرفت.

سنگ مرمر

سنگ مرمر به سادگی تمیز شده و به علت طرح و رنگ طبیعی فضایی خاص را به‌وجود می‌آورد. این کفپوش در فضاهایی که به سبک کلاسیک طراحی شده‌اند، نمای المان‌های به‌کار رفته را دو چندان می‌کند.

چوب پنبه

شاید مطرح کردن چوب پنبه به عنوان کفپوش عجیب به‌نظر برسد. ایستادن و راه رفتن برای افراد روی کفپوش Cork راحت بوده و افراد از قرار گرفتن روی آن احساس خستگی و یا لیز خوردن نخواهند کرد. چوب پنبه با توجه به ویژگی‌هایی که در اختیار شما قرار می‌دهد، یکی از گران‌ترین انواع کفپوش به‌شمار می‌رود.
چوب پنبه

پیشنهاد مطالعه: مطلب بهترین رنگ پرده‌ برای منزل شما کدام است؟ را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: برچسب‌ها: مجله معماری و دکوراسیون دلتا , دکوراسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
امروزه پرده به یکی از عناصر حیاتی در دکوراسیون خانه تبدیل شده است. برای خرید پرده در کنار جنس، مدل و بافت آن باید به یک عمل مهم دیگر به نام رنگ پرده هم دقت کنید.

نکات مختلفی برای خرید یا دوخت پرده برای اتاق‌های خانه وجود دارد. یکی از مهم‌ترین نکاتی که در دکوراسیون خانه بسیار تاثیرگذار است، رنگ پرده است. بسیاری از مواقع برای ما این سوال پیش می‌آید که چگونه رنگ پرده را با دکوراسیون خانه ست کنیم؟ در این مطلب از مجله دلتا به بیان اصول انتخاب رنگ پرده منزل می‌پردازیم.

رنگ دیوار را تکرار کنید

  • اگر می‌خواهید رنگ پرده را با رنگ دیوار ست کنید بهتر است پرده طرح‌دار انتخاب کنید. مثلا اگر دیوار شما سفید یا عاجی رنگ است، طرح پرده اتاق نیز می‌توانید ترکیبی از این دو رنگ باشد.

اصول انتخاب رنگ پرده منزل

  • اگر از دو لایه پرده استفاده می‌کنید، می‌توانید رنگ دیوار را برای پرده رویی انتخاب کرده و رنگ دیگر را برای پرده زیرین انتخاب کنید. این در حالی است که رنگ دیوار سفید نباشد و رنگی متفاوت‌تر داشته باشد، در نتیجه شما می‌توانید رنگ سفید را برای پرده زیری به کار بگیرید.
  • هنگام ست کردن رنگ پرده با رنگ دیوار می‌توانید پرده را از رنگی دو درجه تیره‌تر از رنگ دیوار انتخاب کنید.

رنگ پرده را همرنگ وسایل اتاق انتخاب کنید

ممکن است شما از رنگ قرمز برای دکوراسیون اتاق نشیمن خود استفاده کرده باشید، بنابراین احتمالا مبلمان شما نیز چنین رنگی دارند یا دیوارها بر اساس این پالت رنگی رنگ شده‌اند.

اصول انتخاب رنگ پرده منزل

در این صورت رنگ پرده اتاق نیز از همین پالت رنگی انتخاب می‌شود یا حتی همرنگ رنگ کوسن مبل‌ها در نظر گرفته می‌شوند. زمانی که فقط از یک رنگ برای دکوراسیون اتاق خود استفاده می‌کنید، یک دکوراسیون تک رنگ خواهید داشت.

رنگی مکمل دکوراسیون خانه برای پرده انتخاب کنید

از اصول انتخاب رنگ پرده منزل این است که رنگ های مکمل را انتخاب کنید. رنگ‌های مکمل رنگ‌هایی هستند که در چرخه رنگ روبه‌روی هم قرار می‌گیرند. مثلا رنگ‌های آبی و نارنجی مکمل یکدیگرند. یکی از روش‌های استفاده از رنگ مکمل بعنوان رنگ پرده، انتخاب رنگی مکمل رنگ دیوار است.

رنگ پرده پذیرایی

اگر برای دیوار اتاق خود رنگ آبی را در نظر گرفته‌اید، پرده نارنجی می‌تواند انتخاب مناسبی برای این دکوراسیون باشد. اما اگر دیوارهای خانه را رنگ خنثی یا سفید انتخاب کرده‌اید، رنگ پرده را می‌توانید مکمل رنگ مبلمان انتخاب کنید.

برای پرده رنگ خنثی استفاده کنید

اگر رنگی جذاب و چشمگیر به دیوارها زده‌اید یا می‌خواهید مبلمان رنگی شما در دکوراسیون اتاق پذیرایی بدرخشند، می‌توانید رنگی خنثی برای رنگ پرده اتاق خود انتخاب کنید.

رنگ مناسب پرده

رنگ سفید به خوبی می‌تواند در کنار رنگ‌های سرد و گرم قرار بگیرد و در عین حال هم دکوراسیون را زیبا کرده و جذابیت سایر رنگ‌ها را از بین نبرد.

از رنگ‌های متضاد کمک بگیرید

اگر می‌خواهید پرده اتاق پیش از سایر وسایل به چشم بیاید، رنگ پرده اتاق را کاملا متضاد رنگ دیوارها و یا وسایل خانه انتخاب کنید.

استفاده از رنگ‌های متضاد

مثلا اگر دیوارهای اتاق شما آبی رنگ است، استفاده از پرده آبی حتی با یک یا دو درجه تیره‌تر از رنگ دیوار، موجب می‌شود پرده نادیده گرفته شود اما اگر در کنار یک دیوار آبی از پرده‌ای که در آن رنگ زرد به کار رفته استفاده کنید نظرات را به پرده جلب می‌کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب اصول طلایی در چیدمان آشپزخانه که نمی‌دانید! را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: برچسب‌ها: مجله معماری و دکوراسیون دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
اگر می خواهید یک آشپزخانه شیک و زیبا با چیدمان اصولی و صحیح داشته باشید باید نکات مهم دکوراسیون آشپزخانه را بدانید.
قوانین طلایی طراحی آشپزخانه

آشپزخانه با وجود مساحت کوچک خود قسمتی مهم از دکوراسیون منزل محسوب می‌شود. از این رو، همواره تلاش می‌کنیم تا یک فضای دوست داشتنی در آن ایجاد کنیم. ما در این مطلب از مجله دلتا قوانین طلایی طراحی آشپزخانه را دسته‌بندی کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

کفپوش آشپزخانه

تصمیم‌گیری درباره پوشش کف آشپزخانه کار آسانی نیست. آشپزخانه فضایی است که بیشتر از سایر نقاط منزل کثیف می‌شود و شما باید دائما آن را تمیز کنید. با این وصف، کفپوش‌هایی که لکه‌های آب و روغن به‌سرعت بر روی آن‌ها نمایان می‌شود برای آشپزخانه مناسب نیستند.

قوانین طلایی طراحی آشپزخانه

همچنین سرامیک، گرانیت، سنگ یا هرچه که به عنوان کفپوش آشپزخانه انتخاب می‌کنید باید مقاومت بالایی در برابر ضربه اجسام خارجی نظیر پایه میز و صندلی و ظروف فلزی و شیشه‌ای سنگین داشته باشد.

الگوی رنگ آشپزخانه

بهتر است که رنگ‌های تیره را به‌عنوان رنگ اصلی پس‌زمینه آشپزخانه خود انتخاب نکنید. رنگ‌های تیره فضای آشپزخانه را کوچک‌تر از آنچه که هست نمایش می‌دهند. در این موارد بهتر است رنگ تیره را برای لوازم جانبی آشپزخانه نظیر هود، گاز و میز ناهارخوری نظر بگیرید و با پس‌زمینه روشن جلوه آن‌ها را بیشتر کنید.

قوانین طلایی طراحی آشپزخانه

دیوار آشپزخانه

دیوارهای آشپزخانه اغلب نقشی تزئینی دارند. مواد و پوششی که برای دیوارهای آشپزخانه استفاده می‌کنید کاملا بر سبک زندگی شما تاثیر می‌گذارند. باید توجه کنید که پوشش دیوار آشپزخانه باید به‌آسانی تمیز شود و با نظافت مکرر کیفیت خود را از دست ندهد.

دیوار آشپزخانه

همچنین آینه یا سرامیک‌های براق برای دیوارهای آشپزخانه پوشش مناسبی محسوب نمی‌شوند و چون بی‌نظمی، کثیفی و لکه‌ها را بیشتر در خود نشان می‌دهند.

فضای کار یا کانتر

فضای کار در آشپزخانه به فضایی استاندارد گفته می‌شود که می‌توانیم از آن برای انجام کارهای پیش از پخت و پز نظیر خرد کردن و پاک کردن مواد غذایی استفاده کنیم.

فضای کار آشپزخانه

بهتر است شما هم برای آشپزخانه خود به فکر یک فضای کار استاندارد یا اصطلاحا کانتر باشید. امروزه کانترها از مواد کامپوزیتی ساخته می‌شوند که از هزینه کمتری برخوردار هستند و طول عمر و ماندگاری بیشتری دارند. تنوع رنگ آنها نیز موجب می‌شود تا بتوانند با انواع دکوراسیون‌های آشپزخانه هماهنگ شوند.

نورپردازی صحیح آشپزخانه

از قوانین طلایی طراحی آشپزخانه نورپردازی صحیح است. نورپردازی تاثیر زیادی هم در زیبایی دکوراسیون آشپزخانه و هم در افزایش کارایی آن دارد. می‌توانید از دیمر برای تنظیم میزان روشنایی با توجه به ساعات روز نیز کمک بگیرید که این مورد نقش موثری در افزایش عمر سیستم روشنایی و کاهش هزینه برق خواهد داشت.

نورپردازی صحیح آشپزخانه

همچنین استفاده از رنگ‌های روشن در دکوراسیون آشپزخانه نیز در انعکاس نورپردازی تأثیر زیادی دارد.َ

پنهان کردن لوازم

برخلاف گذشته آشپزخانه‌های امروزی از وسایل جانبی زیادی برخوردارند که استفاده از آن‌ها به بخشی از سبک زندگی ما تبدیل شده‌اند. ما دوست نداریم که تمام این لوازم در برابر چشم قرار گیرند زیرا دکوراسیون آشپزخانه را نیز شلوغ و بی‌نظم جلوه می‌دهند.

اصول دکوراسیون آشپزخانه

می توان از ترفندهای متعددی نظیر کابینت‌هایی با درب کرکره‌ای برای پنهان کردن سریع وسایل برای افزایش فضای نگهداری آشپزخانه استفاده می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۵ ایده جذاب برای انتخاب بهترین رنگ روتختی را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: برچسب‌ها: مجله معماری و دکوراسیون دلتا , استایل ,
:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
رنگ‌های روتختی به دلیل استفاده در اتاق خواب بهتر است روشن باشد تا آرامش‌بخش باشد و حس خوبی را برای خواب شما به ارمغان آورد.
انتخاب رنگ مناسب روتختی

این که بهترین رنگ برای روتختی اتاق خواب چیست، به نوع دکوراسیونی که در اتاق خواب خود ایجاد کرده‌اید، برمی‌گردد. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی ایده‌هایی برای انتخاب رنگ مناسب روتختی در اتاق خواب می‌پردازیم.

با رنگ و طرح جسورانه روتختی، آن را به کانون توجه اتاق تبدیل کنید!

روتختی هایی که رنگ های شاد و سرزنده و طرح و الگوهای بزرگ و جسورانه دارند، خود را تبدیل به کانون توجه فضای اتاق خواب شما می‌کنند. دقت داشته باشید که بهتر است این نوع روتختی‌ها را برای اتاقی که دیوار و تخت خواب آن رنگ خنثی، مثل سفید، خاکستری، کرم یا قهوه‌ای دارد، بخرید.

روتختی های شاد و جذاب مثل تصویر زیر، در زمینه خنثی به خوبی جلوه می‌کنند و فضای اتاق خواب شما را از یکنواختی در می‌آورد.

انتخاب رنگ مناسب روتختی

رنگ روتختی را با توجه به دیوار پشت تخت انتخاب کنید!

ایده دیگر برای انتخاب رنگ مناسب روتختی توجه به رنگ دیوار پشت تخت است. توجه داشته باشید که این روش دو حالت دارد:

  • رنگ مشابه زمینه روتختی با دیوار پشت
  • رنگ متضاد زمینه روتختی با دیوار پشت

حالت اول این است که مثل اتاق خواب زیر، رنگ زمینه روتختی را مشابه به دیوار پشت تخت انتخاب کنید تا با این کار، محیط هماهنگ و منسجمی داشته باشید.

انتخاب رنگ مناسب روتختی

اما اگر می‌خواهید طرح و رنگ روتختی به خوبی به چشم بیاید، روتختی بخرید که با رنگ دیوار پشت تخت، متضاد باشد. همچنین تضاد رنگ روتختی و دیوار باعث می شود که فضای اتاقتان پرانرژی و جذاب شود.

بهترین رنگ روتختی

هماهنگ با عناصر دیگر دکوراسیون اتاق خواب انتخاب کنید!

توجه داشته باشید که اگر این طرح‌های رنگارنگ با رنگ های عناصر دیگر اتاق خوابتان تفاوت داشته باشد، جلوه ای ناهماهنگ و شلوغ به فضای آن می دهند. پیشنهاد می‌کنیم مثل تصویر زیر، برخی از طرح‌های آن با پرده، فرش، تابلو و کاغذ دیواری هماهنگی داشته باشد.

روتختی ساده و بدون طرح

یادتان باشد که یکی از اهداف کلیدی دکور اتاق خواب، ایجاد آرامش در آن است تا در آن خواب آرام و بدون استرسی داشته باشید.  می‌توانید سراغ روتختی‌های طرح‌‌دار نروید و آن را به صورت تک‌رنگ خریداری کنید.

روتختی ساده و بدون طرح

روتختی به رنگ‌های گرم خریداری کنید!

باید بدانید رنگ‌ها هم بر آرامشی که برای خوابیدن نیاز دارید، تاثیر می‌گذارند. در واقع بهتر است رنگ غالب فضای اتاق شما به رنگ‌های خنثی یا سرد باشد تا در آن آرامش داشته باشید.

پس به کمک عناصر دیگری مثل روتختی که در آن رنگ‌های گرم، مثل صورتی، زرد و قرمز استفاده شده است، می‌توانید فضا را متعادل کنید و به آن جذابیت دهید.

روتختی به رنگ‌ های گرم

پیشنهاد مطالعه: مطلب نکات طلایی در انتخاب کاغذ دیواری شیک و زیبا را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: برچسب‌ها: مجله معماری و دکوراسیون دلتا , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
کاغذ دیواری عنصری دکوری است که برای زیباتر کردن فضا به کار می‌رود. اما برای انتخاب کاغذ دیواری باید مواردی را در نظر داشته باشید و به آن‌ها دقت کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.
خرید کاغذ دیواری

کاغذ دیواری از عناصر دکوراسیون است که به فضای داخلی روح می‌دهد و آن را زیباتر و جذاب‌‌تر می‌‌کند. کاغذ دیواری انواع گوناگونی دارد و به همین دلیل باید در انتخاب آن دقت زیادی داشت. در این مطلب از مجله دلتا نکات مهمی را که لازم است برای خرید کاغذ دیواری مناسب بدانید با شما مطرح می‌کنیم.

کاغذ دیواری اتاق خواب

کاغذ دیواری اتاق خواب بهتر است رنگ ملایمی داشته باشد. رنگ‌های گرم باعث می‌شوند فضا صمیمی‌تر شود و رنگ‌های تند مانع خواب راحت می‌شوند.

خرید کاغذ دیواری

کاغذ دیواری اتاق پذیرایی

برای اتاق پذیرایی کاغذ دیواری باید با سبک دکوراسیون خانه هماهنگ باشد. همچنین باید به رنگ وسایل دقت شود. کاغذ دیواری که ترکیب رنگی هماهنگ با وسایل دارد را انتخاب کنید.

خرید کاغذ دیواری

کاغذ دیواری با طرح‌های شلوغ برای دکوراسیون و مبلمان ساده و بدون طرح مناسب است. اگر از طرح‌های پیچیده و شلوغ در کنار مبلمان و وسایل نقش‌دار استفاده کنید فضا کوچک‌تر  و در دکوراسیون هرج و مرج و آشفتگی دیده می‌شود.

انواع کاغذ دیواری عبارتند از

  • کاغذ دیواری کاغذی
  • کاغذ دیواری PVC  با روکش وینیل
  • کاغذ دیواری نانو
  • کاغذ دیواری مخملی
  • کاغذ دیواری سه بعدی

کاغذ دیواری کاغذی

کاغذ دیواری کاغذی نازک و غیر قابل شستشو است. دوام آن ۱ تا ۲ سال است و نکته‌ای که هنگام خرید کاغذ دیواری باید در نظر گرفت این است که به راحتی پاره می‌شود.

کاغذ دیواری کاغذی

کاغذ دیواری PVC با روکش وینیل

کاغذ دیواری PVC با روکش وینیل محکم و دوام آن ۵ سال است و به راحتی پاره نمی‌شود. این نوع کاغذ دیواری قابل شستشو و ضدخش بوده و به همین دلیل گزینه مناسبی برای اتاق کودکان است.

کاغذ دیواری با روکش وینیل

کاغذ دیواری نانو

کاغذ دیواری نانو با تکنولوژی نانو ساخته می‌شود. هنگام خرید کاغذ دیواری نانو علاوه بر تمام ویژگی‌های کاغذ دیواری PVC، مزیت‌های زیر را نیز دارد:

  • ضد دوده و کثیفی است.
  • ضد حساسیت است.
  • در برابر آفتاب مقاوم است.
  • پاره نمی شود.
  • دارای عایق گرما و صدا است.

کاغذ دیواری مخملی

کاغذ دیواری مخملی زمینه‌ای از جنس پارچه یا کاغذ دیواری PVC دارد که نقش و نگارهای روی آن از جنس مخمل پارچه‌ای یا مخمل پلاستیکی است. وجود نقش و نگارهای مخملی باعث می‌شود تا این نوع کاغذ دیواری قابل شستشو با مواد شوینده نباشد.

جنس کاغذ دیواری
کاغذ دیواری مخملی معمولا طرح‌های کلاسیک و رنگ‌های تیره دارد. برای خانه‌هایی که سبک دکوراسیون کلاسیک و لوکس دارند، بهترین انتخاب است و به خوبی با مبلمان هماهنگ می‌شود. این نوع کاغذ دیواری بسیار خاص و زیباست و نسبت به کاغذ دیواری‌های معمولی قیمت بیشتری دارد.

کاغذ دیواری سه بعدی

کاغذ دیواری سه بعدی از فاصله چند متری به دلیل طرح‌ها و سایه‌هایی که روی آن داده شده، برجسته دیده می‌شود. همچنین این نوع کاغذ دیواری قابل شستشو بوده و بسیار پرطرفدار است. پس اگر می‌خواهید فضای خاصی داشته باشید و به آن بعد جدیدی بدهید این کاغذ دیواری مناسب است.

چیدمان زیبا با کاغذ دیواری

پیشنهاد مطالعه: مطلب زیباترین ایده‌های چیدمان برای نشیمن منزل را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: برچسب‌ها: مجله معماری و دکوراسیون دلتا , دکوراسیون , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
در این مطلب قصد داریم تا کمی درباره روش‌ها و ایده‌های طراحی اتاق نشیمن که یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر خانه‌ای است صحبت کنیم.
چیدمان نشیمن زیبا

اتاق نشیمن یکی از مهم‌ترین فضاهای خانه است. دکوراسیون اتاق نشیمن باید چگونه باشد؟ اتاق نشیمن را چگونه چیدمان کنیم که هم راحت باشد هم زیبا؟ در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکاتی برای چیدمان نشیمن زیبا می‌پردازیم.

استفاده از مبلمان طرح‌دار

استفاده از مبلمانی که در پارچه آن از الگو و طرح استفاده شده باشد، نمای بسیار زیبایی ایجاد می‌کند. اگر از چنین مبلمانی در طراحی اتاق نشیمن استفاده کردید، بهتر است از یک طراحی ساده برای سایر وسایل استفاده کرده و اجازه دهید این الگوها خودنمایی کنند. برای جلوگیری از ایجاد یکنواختی می‌توانید از یک میز عثمانی به رنگی به غیر از رنگ مبل استفاده کنید.

چیدمان نشیمن زیبا

استفاده از کوسن‌های طرح‌دار

استفاده از کوسن‌های طرح دار بهترین المان برای تزئین مبلمان است. استفاده از کوسن‌ها باعث القای بافت به فضای اتاق می‌شود. این امکان برای شما وجود دارد که از چند نمونه کوسن با طرح‌های مختلف که مکمل یکدیگر هستند را در کنار یکدیگر استفاده کنید.

چیدمان نشیمن زیبا

استفاده از مبلمان سفید و قرمز

رنگ سفید از جمله رنگ‌های خنثی است که به راحتی با دیگر رنگ‌های غالب از جمله رنگ قرمز ترکیب می‌شود. استفاده از رنگ قرمز در کنار مبلمان سفید رنگ باعث ایجاد انسجام در فضای اتاق شده و نمای زیبایی ایجاد می‌کند. به این منظور می‌توانید از وسایل تزئینی قرمز یا کوسن‌هایی به این رنگ استفاده کنید.

استفاده از مبلمان سفید و قرمز

استفاده چند منظوره از مبلمان

برای چیدمان نشیمن زیبا از مبلمان استفاده چند منظوره داشته باشید. آیا به دنبال مبلمان چند منظوره با بهترین طراحی هستید؟ به تصویر زیر نگاه کنید، مبلی که مشاهده می‌کنید دوکاره است و از قفسه کتاب و مکان مناسب برای دراز کردن پاها برخوردار است. با خرید این مدل دیگر نیازی به قفسه کتاب مجزا ندارید؛ زیرا به راحتی می‌توانید کتاب‌های خود را در کنار مبل قرار دهید.

استفاده چند منظوره از مبلمان

 

چیدمان مبلمان منزل کار آسانی نیست، اما با انتخاب مدل زیر این کار را به راحتی می‌توانید انجام دهید؛ زیرا این مبل در گوشه ای از فضا قرار می‌گیرد و نیازی به الگوهای پیچیده برای چیدمان ندارد.

استفاده از مبل کوچک

مبلی که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید دارای پشتی و دسته‌های بلند است، از این رو مبل بزرگ‌تر از آنچه که هست به‌نظر می‌آید. همانطور که مشاهده می‌کنید رنگ آن زرد است و این توهم را به‌وجود می‌آورد که گویی فضا بزرگ‌تر است.

استفاده از مبل کوچک

استفاده از مبلمان اسپرت

اگر قصد استفاده از مبلمان اسپرت دارید بهتر است چیدمان آن به صورت یو مانند صورت گیرد. استفاده از یک میز کوچک در کنار پنجره می‌تواند ایده خوبی در جهت ایجاد نقطه کانونی باشد. این میز باید به دور از مبلمان باشد اما جذابیت آن به‌گونه‌ای باشد که توجه افراد را جلب نماید.

استفاده از مبلمان اسپرت

پیشنهاد مطالعه: مطلب بایدها و نبایدهای چیدمان مبل در خانه شما را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .



:: برچسب‌ها: مجله معماری و دکوراسیون دلتا , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
چیدمان مبل در اتاق پذیرایی و نشیمن اصول و قوانین خاصی دارد که باید با توجه به اندازه و شکل اتاق و سبک دکوراسیون داخلی منزل شما انجام شود.
نکات چیدمان مبلمان

چیدمان مبلمان اگر اصولی باشد باعث دوبرابر شدن زیبایی دکوراسیون منزل می‌شود، نحوه چیدمان مبلمان مهم‌ترین نکته در دکوراسیون منزل است پس سعی کنید نکات مهم و اصول چیدن مبلمان را بدانید. در این مطلب از مجله دلتا مهم‌ترین نکات چیدمان مبلمان را به شما می‌گوییم که بسیار کمک کننده هستند.

مبلمان را در مقابل پریزهای برق قرار ندهید

قرار دادن مبلمان در مقابل پریزهای برق باعث از بین رفتن کاربرد پریزها می‌شود. با انجام این کار میزان دستیابی شما به پریزها در موقع نیاز کم می‌شود. بنابراین به یاد داشته باشید که در مقابل آن‌ها را باز بگذارید.نکات چیدمان مبلمان

جلوی ورود نور به اتاق را نگیرید

مبلمان و وسایل را به‌گونه‌ای بچینید که جلوی ورود منبع نور قرار نگیرد. دلیل این که بیش‌تر افراد لوسترها را در وسط سقف نصب می‌کنند، اطمینان از پخش نور در سراسر اتاق است. وسایل روشنایی برای قسمت‌هایی که نیاز به نور بیشتری دارد مورد استفاده قرار می‌گیرند و به ایجاد فضایی دنج در اتاق کمک می‌کنند.

نکات چیدمان مبلمان

مبلمان را به دیوار نچسبانید

انجام این کار نه تنها باعث ایجاد آسیب زدگی به دیوارها می‌شود، بلکه به فضا جوی سرد القا می‌کند. چیدمان مبلمان باید بیشتر به قسمت داخلی و مرکز اتاق نشیمن متمرکز شود. در هنگام انتخاب مبلمان و صندلی و تلفیق آن‌ها باید به اندازه هر یک توجه کنید تا در ایجاد توازن در فضا دچار مشکل نشوید.

چسباندن مبلمان به دیوار

مهم‌ترین امر در نحوه چیدمان مبلمان ایجاد هارمونی در اتاق نشیمن است. به یاد داشته باشید که اندازه مبلمان نقشی اساسی در ایجاد توازن و در نتیجه ایجاد یک هارمونی در اتاق دارد.

از فرش مناسب استفاده کنید

اگر از یک فرش در اتاق نشیمن استفاده می‌کنید بدون شک تنها راه استفاده از آن در وسط اتاق است. انجام این کار همیشه نتیجه‌ای مثبت در پی دارد، مخصوصا در زمانی که از یک فرش بزرگ و جذاب استفاده شود.

استفاده از فرش مناسب

اگر تمایل به استفاده از بیش از یک فرش دارید، می‌توانید از فرش‌های کوچک در یک گوشه از اتاق استفاده کنید. استفاده از فرش می‌تواند در جهت جداسازی بخش‌های مورد نظر نیز صورت گیرد. به یاد داشته باشید که فاصله بین دیوار و فرش را رعایت کنید.

مبلمان را به صورت مساوی در اتاق پخش کنید

اشتباه بزرگی که باید از انجام آن اجتناب شود، استفاده از مبلمان تنها در یک قسمت و تمرکز بر آن قسمت است. برای مثال برخی از افراد تنها به یک گوشه از اتاق برای چیدن مبلمان تمرکز می‌کنند. این کار نمایی نامتقارن ایجاد می‌کند. بنابراین در چیدمان مبلمان به شکل متقارن دقت کنید.

چیدمان اصولی مبلمان

از تضاد و کنتراست استفاده کنید

استفاده از قانون کنتراست تنها به چگونگی استفاده از رنگ‌ها محدود نمی‌شود. برای مثال استفاده از طرح‌های راه راه در کنار طرح‌های پیچ و تاب‌دار نیز نمونه‌ای از کنتراست بوده و نمایی جذاب ایجاد می‌کند.

از تضاد و کنتراست استفاده کنید

پیشنهاد مطالعه: مطلب در ۵ مرحله آشپزخانه خود را زیبا و شیک کنید! را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن


:: برچسب‌ها: مجله معماری و دکوراسیون دلتا , دکوراسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 شهريور 1400 | نظرات ()