نوشته شده توسط : مجله دلتا
فضای اتاق کودک باید به‌گونه‌ای طراحی شود که باعث شکوفایی و پرورش استعدادهای کودک شود و از انزوا و پرخاشگری او جلوگیری کند.
طراحی دکوراسیون اتاق کودک

دکوراسیون اتاق کودک روی روحیه او خیلی تاثیر دارد. استانداردهای خاصی برای طراحی اتاق کودک بکار می‌روند که شاید برخی والدین به آن توجه کمی داشته باشند. ممکن است نحوه دکوراسیون اتاق کودک از نظر اکثر افراد یک امر سلیقه‌ای باشد، اما نمی‌توان استانداردها و اصول طراحی آن را نادیده گرفت. برای آشنایی با نکات طراحی دکوراسیون اتاق کودک با مجله دلتا همراه شوید.

فضای اتاق را خلوت کنید

شلوغ بودن فضای اتاق کودکان روی روحیه آن‌ها تاثیر بدی دارد و آرامش آن‌ها را می‌گیرد. یادتان نرود که اتاق خواب، فضایی برای استراحت و خوابیدن است. اگر دکوراسیون آن بیش از حد شلوغ باشد، عملکرد خود را از دست می‌دهد. بنابراین، تا حد امکان سعی خود را بکار بگیرید تا فضایی که طراحی می کنید، آرامش بخش باشد.

دکوراسیون اتاق کودک

ایجاد فضایی سالم

باید روی سلامت اتاق نیز حساس باشید. کاغذ دیواری‌های نامناسب باعث می‎‌شوند گرده‌های ریز در فضا پخش شوند. این گرده‌ها برای ریه کودکان مضر هستند. سعی کنید به کیفیت کاغذ دیواری اتاق کودک توجه کنید.

در چیدمان این اتاق از الیاف طبیعی استفاده کنید، زیرا این الیاف باعث ایجاد حساسیت در کودکان نمی شوند. پس ایجاد یک فضای سالم از ایجاد فضایی زیبا مهم‌تر است.

انتخاب رنگ مناسب

در انتخاب رنگ برای دکوراسیون اتاق کودک، علاوه بر بکار بردن رنگ‌های شاد سعی داشته باشید بیش‌تر به سراغ تم‌های ملایم‌تر بروید.  رنگ‌های تیره برای اتاق خواب کودکان مناسب نیستند. استفاده از رنگ لیمویی، سبز روشن، آبی آسمانی و دیگر رنگ‌های ملایم برای این فضا مناسب است.

رنگ مناسب اتاق کودک

نور طبیعی

نور طبیعی در طراحی داخلی اتاق کودک خیلی اهمیت دارد. سعی کنید اتاقی را به کودک خود اختصاص دهید که نور مناسبی دارد. شاید بپرسید علت اهمیت نور طبیعی چیست؟ نور طبیعی در رشد بچه‌ها تاثیر خیلی زیادی دارد. انتخاب پرده نیز در این رابطه خیلی مهم است. شما باید پرده اتاق کودک را از میان انواع کرکره انتخاب کنید. با این پرده‌ها می‌توان نور اتاق را راحت تنظیم کرد.

انتخاب کفپوش مناسب

کفپوش اتاق کودک را بهتر است روشن انتخاب کنید تا فضای اتاق دلباز باشد. این کفپوش باید نرم باشد تا بچه‌ها موقع بازی کردن روی آن آسیب نبینند. همچنین از آن جایی که اکثر کودکان، اتاق خود را کثیف می کنند، بهتر است کفپوش‌هایی را انتخاب کنید که قابلیت شتسشو داشته باشند.

اتاق کودک

تخت‌خواب کودک

جدا از نوع تخت‌خوابی که برای بچه‌ها انتخاب می‌کنید، محلی که برای قرار دادن آن در نظر می‌گیرید نیز مهم است. به هیچ وجه، تخت‌خواب را زیر پنجره اتاق نگذارید. در ضمن باید تخت خواب را جایی قرار دهید که از وسایل گرمازا فاصله مناسبی داشته باشد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب تابلوهای تزئینی برای زیبایی دیوارها را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
تزئین دیوارها تاثیر زیادی روی زیبایی و جذابیت طراحی داخلی منزل دارد. از این رو بهتر است شما به کمک انواع وسایل تزئینی به زیباسازی دیوارهای منزل بپردازید.
دیوارکوب تزیینی

برای تزئین دیوار ابتدا بهتر است به کمک دیوارپوشی شیک و مناسب، سطح روی دیوار را بپوشانید سپس دیوار قسمت‌های مختلف منزل را به کمک دیوارکوبی زیبا تزئین نمایید و از این طریق جذابیت را برای فضای منزل به ارمغان بیاورید. در این نوشتار از مجله دلتا با ما همراه باشید تا با انواع دیوارکوب تزئینی آشنا شوید.

دیوارکوب برای قسمت‌های مختلف منزل

قاب عکس

دیوارکوب‌ها باعث افزایش زیبایی و ایجاد چشم اندازی بی‌نظیر می‌شوند و محیطی خاص را در قسمت‌های مختلف منزل بوجود می‌آورند. از دیوارکوب‌ها می‌توانید در راهروی ورودی و سالن پذیرایی و اتاق خواب و … استفاده کنید که در اینصورت برای هر فضایی بهتر است دیوارکوبی متناسب با همان فضا را انتخاب نمایید.

دیوارکوب در فضای اتاق نشیمن و سالن پذیرایی اغلب روی دیوار پشت مبلمان نصب می‌شود. همچنین در فضای آشپزخانه می‌توانید بین دیوار کابینت‌ها دیوارکوبی مناسب را نصب کنید. برای تزئین دیوار اتاق خواب نیز می‌توانید دیوارکوب‌ها را روی دیوار پشت تختخواب نصب نمایید و زیبایی فضای اتاق خواب را چند برابر کنید.

انواع دیوارکوب

دیوارکوب‌ها دارای انواع مختلفی هستند که انتخاب آن‌ها به سلیقه شخصی و نیاز شما بستگی دارد. بشقاب دیوارکوب از انواع وسایل تزئینی پرطرفدار است و می‌توانید تعدادی بشقاب با طرح و رنگ مختلف را تهیه کنید. سپس آن‌ها را روی بخش مناسبی از دیوار نصب نمایید.

تابلویی هنری یا قاب عکسی بزرگ می‌تواند توجه اغلب افراد را به سمت خود جلب کند و شما می‌توانید به جای یک قاب عکس بزرگ، چندین قاب عکس کوچک را روی دیوار نصب کنید.

دیوارکوب‌های تزیینی

نقش آینه در دکوراسیون داخلی منزل را نمی‌توان نادیده گرفت و می‌توانید از آینه‌های دکوراتیو برای تزئین دیوار بخش‌های مختلف منزل استفاده کنید که در این‌صورت فضای منزل بزرگ و روشن‌تر به نظر خواهد رسید.

تزیین دیوار

قفسه‌ها و شلف دیواری از انواع دیوارکوب‌های پرطرفدار بشمار می‌روند و می‌توانید با نصب شلف زیبایی روی دیوار جذابیت دکوراسیون داخلی منزل را افزایش دهید.

روی قفسه‌های شلف، مجسمه و وسایل دکوری و … را قرار دهید. همچنین با نصب شلف روی دیوار از فضاهای پرت موجود در منزل می‌توانید استفاده بهینه‌ای داشته باشید.

دیوارکوب‌

اگر تمایل دارید فضای منزل زیبا و دلنشین به نظر برسد بهتر است گل‌ها و گیاهان را به صورت دیوارکوب روی دیوار نصب کنید یا از گلدان‌هایی که قابلیت نصب روی دیوار را دارند استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ایده‌های چیدمان مبل در نشیمن را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
چیدمان و دکوراسیون اتاق نشیمن در منزل می‌تواند بسته به کوچکی یا بزرگی فضا چالش برانگیز باشد.
چیدمان مبلمان در اتاق نشیمن

فضای نشیمن بخشی از منزل محسوب می‌شود که حوزه اصلی برای فعالیت‌های روزانه و معاشرت افراد خانواده بوده و از اهمیت زیادی برخوردار است. در این مطلب از مجله دلتا در مورد چگونگی چیدمان مبلمان در اتاق نشیمن پرداخته می‌شود.

توجه به ابعاد اتاق نشیمن

ابعاد فضا به شما کمک می‌کند که مبلمان مورد نظر خود را به درستی چیدمان نمایید، تا تعداد مبلمان برای فضا کم یا زیاد نباشد. به درب‌ها، ورودی و جای پنجره‌ها قبل از خریداری مبلمان حتما توجه کنید.

چیدمان مبلمان

تقسیم فضایی

اگر اتاق بزرگی دارید، فضا را به دو قسمت تقسیم کنید. شما می‌توانید این کار را از طریق دو فرش، پارتیشن و یا با قرار دادن مبلمان در میانه فضا انجام دهید. البته اطمینان حاصل کنید که فضا بسته نشده و راه ارتباطی آسانی در فضا وجود دارد.

ترکیب اندازه و سبک مبلمان مختلف

چیدمان اتاق نشیمن با قرار دادن مبلمانی با اندازه‌های کاملا مشابه، خسته کننده و یکنواخت خواهد بود. به همین دلیل بهتر است از مبلمانی با اندازه‌های مختلف استفاده کنید. این امر با ایجاد جلوه‌های متفاوت در اتاق، فضایی دلنشین‌تر ایجاد می‌کند.

سبک مبلمان مختلف

در چیدمان مبلمان نشیمن تعاملات را فراموش نکنید

به یاد داشته باشید که حوزه نشیمن جایی است که افراد خانواده با هم به تعامل و صحبت می‌پردازند. بنابراین، باید کاربران فضا بتوانند به راحتی و با آرامش جسمی، به تعامل با یکدیگر بپردازند. داشتن دید کافی به دیگر افراد و تعاملات با سایر بخش‌های ضروری در دسترس را فراموش نکنید.

در نظر گرفتن تعادل

در چیدمان مبلمان در اتاق نشیمن به شکل، رنگ، سبک مبلمان و همچنین روابط بصری آن‌ها با یکدیگر دقت کنید.

در واقع دو شکل از تعادل وجود دارد؛ تقارن و عدم تقارن. هنگامی که از تقارن صحبت می‌کنیم، به ترتیب قرارگیری وسایل با نظم و مشابهت اندازه آن‌ها توجه می‌کنیم. منظور از عدم تقارن استفاده از اندازه‌های مختلف مبلمان و دکوری‌ها در دکوراسیون است.

چیدمان نشیمن

ایجاد حوزه‌های کوچک‌تر

در فضای نشیمن در صورت امکان، حوزه‌های کوچک‌تر ایجاد کنید. برای مثال شما می‌توانید کنجی را کنار پنجره برای مطالعه و تماشای منظره بیرون یا نوشیدن یک فنجان قهوه در نظر بگیرید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب دیوارهایی زیباتر با هزینه‌های کم‌تر را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
دکوراسیون آشپزخانه باید زیبا و کاربردی باشد. نظم و چیدمان، دو اصل اساسی در هر آشپزخانه‌ای هستند.
اشتباهات در طراحی آشپزخانه

طراحی آشپزخانه و دکوراسیون آن اهمیت بسیاری دارد. میزی که در طراحی آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد و اشیاء دکوری که در مرکز این میز قرار داده می‌شوند برای تکمیل آشپزخانه کافی نیستند. اشتباهاتی در چیدمان آشپزخانه وجود دارند که مانع از ایجاد فضایی کامل می شوند. در این مطلب از مجله دلتا به اشتباهات در طراحی آشپزخانه اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

پیشخوان نامناسب برای آشپزخانه

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات در طراحی آشپزخانه نداشتن پیشخوان است. در نظر گرفتن یک پیشخوان برای آشپزخانه برای انجام دادن بسیاری از کارها بر روی آن، ضروری است. در عین حال با در نظر گرفتن بیش‌ترین فضا برای کف آشپزخانه، باید اپن آشپزخانه را در جای مناسبی قرار داد.

پیشخان نامناسب برای آشپزخانه

در نظر نگرفتن فضاهای کافی

یک اشتباه بزرگ در اغلب آشپزخانه‌ها در نظر نگرفتن فضاهای کافی برای جاسازی وسایل است. گاهی وسایل آشپزخانه بطور نامنظمی درون کابینت آشپزخانه قرار می‌گیرند و حجم زیادی از فضا را اشغال می‌کنند. مخصوصا لوازم برقی بزرگ مثل دستگاه غذاساز یا مخلوط کن.

پس بهتر است جای مناسبی که دسترسی به آن آسان هم باشد برایشان در نظر بگیریم.

اشتباهات چیدمان آشپزخانه

در نظر گرفتن کاشی‌های محافظ

معمولا افراد، کاشی‌های محافظ را برای دیوار پشت اجاق گاز و سینک در ته لیست خود قرار می‌دهند. این کار ممکن است در کوتاه مدت در هزینه صرفه جویی کند. اما هزینه بلند مدت آن، که ناشی از خرابی و چرب شدن دیوارهاست، بسیار بیشتر خواهد بود.

نورپردازی ضعیف

آشپزخانه به دلیل موقعیت و جایگاهی که در خانه دارد، نیازمند نورپردازی صحیح و به اندازه است. چه بسا نور کم برای سلامتی اشخاصی که با اشیای تیز و برنده مثل چاقو سر و کار دارند بسیار خطرناک است. به علاوه هر چه نورپردازی قوی‌تری در آشپزخانه خود داشته باشید، دکوراسیون و چیدمان آن را بهتر می‌توانید نشان دهید.

اشتباهات آشپزخانه

تهویه نامناسب

حتی بهترین چیدمان‌ها برای آشپزخانه به علت بوی نامطبوع و تند به جا مانده در فضا محو می‌شوند. هودهای ارزان قیمت فقط هوای کثیف را به گردش در می‌آورند. در حالی که یک سیستم تهویه مناسب، کیفیت هوای داخل را بطور محسوسی ارتقا می‌بخشد و به تمیزتر شدن آشپزخانه شما کمک می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب نکات کلیدی برای انتخاب رنگ کفپوش آشپزخانه را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
وقتی صحبت از تغییر دکوراسیون می‌شود، اولین و ساده‌ترین عنصری که می‌تواند تغییر زیادی در چهره دکوراسیون داخلی شما ایجاد نماید دیوارها می باشند.
تغییر دیوارهای خانه

دیوارها را می‌توان به روش‌های گوناگون تغییر داد. گاهی با استفاده از کاغذ دیواری، گاهی رنگ‌آمیزی و یا الحاق کردن تزئینات می‌توان این تغییرات را اعمال کرد. هرکدام از این تغییرات نیازمند هزینه و صرف زمان زیادی است. امروز در مجله دلتا ایده‌های مقرون به صرفه‌ای را برای تغییر دیوارهای خانه با شما در میان می‌گذاریم. با ما همراه باشید.

غلتک‌های طرح‌دار

غلتک‌های طرح‌دار یکی از گزینه‌های ساده‌ای است که به خوبی می‌توانید از آن برای تغییر دیوارهای خانه استفاده کنید. کافی است یکی از آن‌ها را به همراه رنگ مورد علاقه و خوش ترکیب با دکوراسیون خود تهیه کنید و به سادگی، ظاهر دیوارهای خود را تغییر دهید. پیش از خرید از فروشنده دستور العمل آن را بخواهید و سرعت عمل خود را چند برابر کنید.

تغییر دیوار منزل

نقاشی روی دیوار

اگر توانایی و مهارت کافی در نقاشی دارید، می‌توانید از این مهارت خود برای تغییر دیوارهای خانه استفاده کنید. کافی است طرح ساده‌ای را در نظر بگیرید، طرح‌هایی از طبیعت، طرح‌های خوبی است که می‌توانید به کمک رنگ‌های رقیق شده روی دیوار ایجاد کرده و از هنر خود لذت ببرید.

نقاشی روی دیوار

استفاده از چند رنگ

کمی خلاقانه عمل کنید. همیشه استفاده از تک رنگ‌ها برای تغییر دکوراسیون گزینه‌ای مناسب محسوب نمی‌شود. گاهی با کمی خلاقیت و استفاده از جلوه ابر و باد، می‌توانید فضای دکوراسیون خود را تغییر دهید.

این عمل نیاز به کمی تمرین دارد. کافی است سطح دیوار خود را به دو بخش تبدیل کنید. از دو رنگ متفاوت تیره و روشن استفاده کنید و حد فاصل این دو رنگ را با هم ترکیب کنید. برای ترکیب بهتر از حلال مناسب رنگ‌ها استفاده نمایید.

طراحی دیوار خانه

استیکرهای دیواری

استیکرهای دیواری یکی از گزینه‌های پرطرفدار برای تزئین دیوار است که می‌توانید به سادگی با استفاده از مقواهای رنگی آن‌ها را برای فضای اتاق خواب تهیه کنید. کافی است طرحی را به عنوان شابلون انتخاب کنید و روی مقواهای رنگی تعدادی از آن‌ها را بکشید و به اشکال دلخواه روی دیوار نصب کنید.

استیکرهای دیواری

شابلون استنسیل

استفاده از شابلون استنسیل یکی دیگر از گزینه‌های مقرون به صرفه و ساده برای تغییر ظاهر دیوارها است. شابلون آن‌ها را می توانید به سادگی با استفاده از طلق ها، خودتان بسازید یا از نمونه های آماده در بازار کمک بگیرید.

تکنیک استنسیل در دکوراسیون

پیشنهاد مطالعه: مطلب ایجاد نشاط در خانه با تغییر چیدمان را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
زمانی که می‌خواهیم خانه خود را دکوراسیون کنیم باید به ایجاد فضایی مثبت و آرامش بخش توجه ویژه‌ای داشته باشیم.
انرژی‌های منفی در فنگ شویی

گاهی برای این که در خانه خود احساس راحتی کرده و کیفیت زندگی خود را افزایش دهیم، به کمک نیاز خواهیم داشت و فنگ شویی همان چیزی است که می تواند نیاز های ما را برطرف کند. برخی از تغییرات کوچک می توانند به سادگی فضای خانه را تغییر دهند. در این مطلب از مجله دلتا روش‌هایی برای از بین بردن انرژی‌های منفی در فنگ شویی را جمع آوری کرده‌ایم.

تمیز کاری روزانه خانه

برای از بین بردن انرژی‌های منفی، لازم است که به طور مرتب خانه را تمیز کنید. این موضوع در فنگ شویی اهمیت بسیاری داشته و باعث ایجاد فضایی تمیز و فرح بخش می‌شود. همچنین در فواصل مشخص، هوای خانه را به طور کامل تهویه کنید. برای این منظور می‌توانید تمام پنجره‌های موجود در خانه را برای دقایقی باز کرده و به چرخش هوا و ورود هوای تازه به داخل خانه کمک کنید.

تمیز کاری روزانه خانه

 اشیاء اضافه و غیر کاربردی را رها کنید!

یک خانه مرتب و منظم، فضایی آرامش بخش و راحتی را برای شما به همراه خواهد داشت. اشیائی که روی هم جمع شده‌اند را نادیده نگیرید و هرچه سریع‌تر آن‌ها را بررسی کنید. اشیاء بدون استفاده را دور ریخته و اشیاء باقی مانده را مرتب کنید.

از آینه‌های دکوراتیو استفاده کنید

در فنگ شویی محل قرار گیری آینه نیز بسیار اهمیت دارد. توصیه می‌شود که در مقابل درب ورودی و در اتاق خواب از آینه استفاده نشود، زیرا باعث تغییر انرژی شده و تاثیرات منفی ایجاد می‌کند. اما در مکانی مانند اتاق نشیمن می توانید از آینه های زیبا بهره برده و با ایجاد بازتاب و نور و درخشش بیشتر، انرژی مثبت را افزایش دهید.

اصول فنگ شویی

سر تخت خواب را به سمت شمال قرار دهید

زمانی که صحبت از خواب و یا کار کردن می شود، سر انسان همیشه باید به سمت شمال قرار داشته باشد. بر اساس فنگ شویی، این موضوع باعث جریان بهتر انرژی می‌شود. برای ایجاد برخی تغییرات مثبت در خانه می توانید برخی از مبلمان را به سمت شمال قرار داده و جریان انرژی را بهبود ببخشید.

تخت خواب در دکوراسیون

به راهروی ورودی خانه توجه کنید

برای انرژی‌های منفی در فنگ شویی و جلوگیری از ورود آن به خانه، کار را با راهروی ورودی آغاز کنید. دکوراسیون راهروی ورودی، هم زمانی که خود شما وارد خانه می شوید و هم هنگام ورود مهمان ها، بر روی انرژی افراد تاثیر گذار بوده و هر چه طراحی زیباتر و مناسب تری داشته باشد، به همان اندازه از ورود انرژی های منفی به خانه جلوگیری خواهد کرد.

انرژی منفی فنگ شویی

عود و رایحه‌های خوشبو در خانه

عطرها و رایحه‌های خوش بو هم باعث افزایش انرژی مثبت شده و هم تاثیر آرامش بخشی دارند. استفاده از شمع‌های زیبای معطر و عود، همراه با جاعودی‌های دکوراتیو، علاوه بر انرژی مثبت، بر زیبایی محیط نیز تاثیر گذار خواهند بود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۵ رازی که اتاق خواب شما را متحول می‌کند! را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
لوازم تزئینی که در اتاق خواب بکار برده می شوند، این امکان را به شما می‌دهند تا بدون نیاز به تغییر لوازم اصلی و بزرگ اتاق خواب، فضایی جدید و زیبا به آن ببخشید.
لوازم تزئینی اتاق خواب

آنچه که اتاق خواب را به مکانی خاص‌تر تبدیل کرده و ظاهری منحصر به فرد و شخصی به آن می‌بخشد، اکسسوارها و لوازم تزئینی مکملی هستند که در دکوراسیون آن بکار برده می‌شوند. با انتخاب اکسسوری مناسب اتاق خواب می‌توانید اتاق خود را به مکانی گرم، صمیمی، رمانتیک و زیبا تبدیل کنید. برای آشنایی با لوازم تزئینی اتاق خواب با مجله دلتا همراه باشید.

پارچه‌ها و منسوجات اتاق خواب

پارچه ها و منسوجاتی مانند روتختی، ملحفه‌ها، روبالشی‌ها از جمله اکسسوارهای کاربردی و اصلی هستند که در اتاق خواب بکار برده می‌شوند. همچنین می‌توانند ظاهر و زیبایی اتاق خواب را به شکل قابل توجهی تغییر دهند. پس اگر به دنبال ایجاد تغییر در فضای اتاق خواب هستید، رو تختی خود را تغییر دهید.

 اکسسوری مناسب اتاق خواب

یک صندلی راحتی زیبا

صندلی‌های راحتی که با نام تخت خواب روز شناخته می‌شوند، یکی از مبلمانی هستند که می‌توانند ظاهر اتاق خواب را به طور کامل تغییر دهند. البته این مدل صندلی‌ها را باید به عنوان مبلمان مورد بررسی قرار داد. این صندلی‌ها نه تنها از نظر کاربردی و راحتی، بلکه از نظر دکوراتیو نیز تاثیر قابل توجهی در فضای اتاق خواب ایجاد می‌کنند.

اکسسوری اتاق خواب

نیمکت‌ها و پاف‌ها

یک وسیله دیگر که هم به عنوان مبلمان و هم به عنوان اکسسوری مناسب اتاق خواب می تواند مورد استفاده قرار بگیرد، نیمکت‌ها و پاف‌هایی هستند که پایین تخت قرار داده می‌شوند. این پاف‌ها و نیمکت‌ها متناسب با هر سبک دکوراسیونی تولید می‌شوند و به اتاق خواب فضایی زیبا، شیک و ظریف می‌بخشند.

 لوازم تزیینی برای اتاق خواب

شمع‌ها و شمعدان‌ها

در اتاق خواب، برای ایجاد فضایی رمانتیک و لطیف تنها کاری که باید انجام دهید این است که از شمع‌ها و شمعدان‌های زیبا کمک بگیرید. بخصوص شمعدان‌های بلند و پایه‌دار می‌توانند در مکانی مانند اتاق خواب فضایی بی‌نظیر ایجاد کنند.

این روشی ارزان و تاثیر گذار برای ایجاد تغییر در اتاق خواب بشمار می‌رود. بخصوص اگر از شمع‌های معطر برای این منظور استفاده کنید می‌توانید علاوه بر زیبایی، به فضایی آرامش بخش نیز دست پیدا کنید.

شمع در دکوراسیون اتاق خواب

درخشش آینه‌ها

شما هم می‌توانید در اتاق خواب از آینه‌هایی با ابعاد متفاوت و یا قابی که به سبک شما و اتاق خواب نزدیک‌تر باشد بهره مند شده و جلوه‌ای زیبا و درخششی قابل توجه به اتاق خواب خود ببخشید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ترفندهای استفاده از رنگ سبز در اتاق خواب را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
فرش ایرانی گرمابخش خانه‌های مدرن امروزی است و با نقش و طرح‌های منحصر به فرد خود، انرژی زیادی به فضا می‌بخشد.
فرش ایرانی در دکوراسیون

فرش ایرانی نماد فرهنگ و اصالت گذشتگان ایران است. امروزه نیز قالی ایرانی محبوبیت زیادی در سراسر جهان دارد و فرش ایرانی در دکوراسیون امروزی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی نمونه‌هایی از استفاده فرش ایرانی در طراحی خانه مدرن و امروزی پرداخته می‌شود.

جایگاه فرش ایرانی در دکوراسیون امروزی

استفاده از فرش ایرانی در خانه‌های امروزی کار زیاد سختی نیست و با کمی دقت و خلاقیت می‌توان آن را با یک‌پارچگی و هماهنگی با سایر عناصر دکوراسیون مدرن امروزی بکار برد. از دکوراسیون‌های گرم و صمیمی خانه‌های ییلاقی گرفته، تا دکوراسیون ساده و سرد خانه‌های مینیمال شهری و مدرن، همه و همه ظرفیت پذیرش قالی و گلیم ایرانی را در خود دارند.

فرش ایرانی

فرش ایرانی در اتاق نشیمن

اتاق نشیمن جایی است که اعضای خانواده و مهمانان دور هم جمع می‌شوند و به گفتگو و فعالیت‌های روزمره می‌پردازند. از این رو چیدمان اتاق نشیمن در خانه از اهمیت زیادی برخوردار است.

خوشبختانه چه اتاق نشیمن شما بزرگ و چه کوچک باشد، فرش ایرانی را می‌توانید در اندازه‌های مختلف استفاده کنید. بهتر است سرتاسر کف را با فرش نپوشانید و قسمت بیشتری از موکت یا کفپوش خانه را به نمایش بگذارید.

در اتاق نشیمن بزرگ، مانند تصاویر زیر، می‌توانید مبل‌ها را دور فرش و روی کفپوش بچینید. بطوری‌که تنها قسمت کوچکی از فرش زیر مبل قرار گیرد.

فرش ایرانی در طراحی خانه مدرن

 در خانه مدرن، فرش را می‌توان جلوی شومینه یا بخاری قرار داد. این کار حس صمیمیت فضا را بیشتر می‌کند. در استفاده از فرش ایرانی در دکوراسیون امروزی اتاق نشیمن، حتما لازم نیست از شکل مستطیلی فرش تبعیت کنید و آن را به درازا یا پهنای سالن قرار دهید. می‌توانید خلاق باشید و فرش را کمی مدرن‌تر روی زمین پهن کنید.

فرش ایرانی در آشپزخانه

آشپزخانه‌های مدرن و امروزی، ظرفیت داشتن فرش یا گلیم ایرانی را در خود دارند. ترکیب طراحی مدرن آشپزخانه با احساس نوستالژی فرش ایرانی بسیار زیبا شده و آن را تبدیل به یک آشپزخانه کوچک ایرانی شیک و زیبا می‌کند.

فرش ایرانی در آشپزخانه

پیشنهاد مطالعه: مطلب چگونه رنگ دیوار را با مبلمان ست کنیم؟ را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
هر رنگی تاثیر متفاوتی بر روی انسان ایجاد می‌کند. هر رنگی بر اساس سن، محیط زندگی و محیط کاری ما مفهوم متفاوتی را برای انسان ایجاد می‌کند.
هماهنگی رنگ دیوار و مبلمان

در مطالب متعددی در مورد اهمیت رنگ در طراحی داخلی صحبت کرده‌ایم. رنگ مناسب برای مبلمان را مورد بررسی قرار داده و گاهی به رنگ مناسب برای دیوارها پرداخته‌ایم. اما این رنگ‌ها به تنهایی نمی‌توانند تاثیر کافی و درستی را ایجاد کنند، بلکه باید در هماهنگی با یکدیگر انتخاب شده و بکار برده شوند. با مجله دلتا همراه باشید تا هماهنگی رنگ دیوار و مبلمان با یکدیگر را مورد بررسی قرار دهیم.

ترکیب رنگ‌های سرد و رنگ‌های گرم

زمانی که می‌خواهید رنگ مناسبی را برای طراحی انتخاب کنید، باید کارکرد اتاق و فضایی که می‌خواهید در آن اتاق ایجاد کنید را نیز در نظر داشته باشید.

رنگ های گرم و سرد در دکوراسیون

  • رنگ‌های گرم برای مکان‌هایی که می‌خواهید در آن‌ها فضای صمیمانه‌تری را ایجاد کنید، مناسب هستند.
  • رنگ‌های سرد را می‌توانید برای ایجاد فضاهایی آرام‌تر بکار ببرید.

می‌توانید در کنار دیوارهایی که دارای رنگ‌های سرد و خنثی مانند آبی و یا طوسی هستند، از مبلمانی با رنگ‌های گرم، مانند رنگ قهوه‌ای، زرد و یا قرمز استفاده کرده و به فضایی هماهنگ و متعادل دست پیدا کنید.

مبلمان سفید

در هماهنگی رنگ دیوار و مبلمان ، مبلمانی که به رنگ سفید هستند را هم می‌توانید با رنگ‌های سرد ترکیب کرده و هم در کنار رنگ‌های گرم بکار ببرید.

ست رنگ مبل و دیوار

  • اگر به دنبال ایجاد فضایی راحت و آرامش بخش هستید، می توانید مبلمان سفید رنگ را با دیوارهای طوسی، آبی و یا سایر رنگ های سرد ترکیب کنید.
  • برای ایجاد فضایی گرم‌تر و صمیمی‌تر می توانید مبلمان سفید را در کنار دیوارهایی به رنگ زرد، قرمز، شرابی و سایر رنگ‌های گرم بکار ببرید.

مبلمان مدرن

در ست کردن رنگ دیوار و مبلمان، مبلمانی که دارای سبکی بسیار مدرن و منحصر به فرد هستند، می‌توانند دارای رنگ‌های بسیار متفاوتی باشند. به همین دلیل زمانی که می‌خواهید رنگ دیوار را انتخاب کنید، ابتدا باید رنگ مبلمان را در نظر داشته باشید.

اگر مبلمانی که در اختیار دارید دارای رنگ‌های ملایمی مانند بژ و یا رنگ‎‌های خنثی مانند رنگ طوسی هستند، می‌توانید با انتخاب یک رنگ تیره و جذاب مانند رنگ شرابی برای دیوارها، یک پس زمینه فوق العاده برای مبلمان خود ایجاد کرده و به ترکیبی زیبا و مدرن دست پیدا کنید. مبلمان و اکسسوارها زمانی که در مقابل دیواری با رنگ تیره قرار بگیرند، می‌توانند به بهترین شکل خود را نمایان کنند.

رنگ دیوار و مبلمان

مبلمان چوبی

اگر از مبلمان چوبی در چیدمان خانه استفاده می‌کنید، می‌توانید با استفاده از طیف رنگی مانند رنگ خاکی، بژ و استخوانی برای دیوارها، دکوراسیونی گرم و صمیمی ایجاد کنید. شاید این ترکیب فضایی قابل توجه و متفاوت ایجاد نکند، اما می‌تواند ظاهری شیک و اصیل به محیط زندگی شما ببخشد. اگر چنین طراحی را انتخاب کنید، می توانید به عنوان رنگ سوم، تنالیته‌های رنگ آبی را بکار برده و کنتراستی زیبا را به نمایش بگذارید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب چیدمانی متفاوت را در نشیمن خود تجربه کنید! را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
برای افرادی که می‌خواهند خانه خود را طراحی و چیدمان کنند، سبک‌ها و مبلمان بسیار متفاوتی تولید می‌شود و انتخاب‌های بی حد و مرزی وجود دارد.
سبک های چیدمان در دکوراسیون داخلی

طراحی داخلی یک فضا کاری بسیار ظریف و پر از جزئیات است. قبل از شروع طراحی بهتر است ابتدا سبکی که می‌خواهیم در ظاهر و دکوراسیون نشیمن خانه به نمایش بگذاریم را انتخاب کنیم. در این مطلب از مجله دلتا تعدادی از سبک های چیدمان در دکوراسیون داخلی را بررسی می‌کنیم و ویژگی‌های منحصر به فرد آن‌ها را مطرح خواهیم کرد.

سبک اسکاندیناوی

اگر می خواهید نشیمن خانه خود را بر اساس سبک اسکاندیناوی طراحی و چیدمان کنید، فراموش نکنید که منبع الهام شما برای محیط زندگی خود باید طبیعت باشد. مهم‌ترین تفاوتی که سبک اسکاندیناوی با خطوط ظریف و سیال را از سبک‌های مینیمال و مدرن جدا می‌کند، مقیاس رنگ‌ها است.

در سبک اسکاندیناوی، حتی اگر از رنگ‌هایی مانند آبی، سبز و زرد روشن که در طبیعت نیز وجود دارند به میزان کمی استفاده شود، معمولا از رنگ‌های سفید و رنگ چوب فراتر نمی‌رود.

سبک های چیدمان خانه

سبک کانتری

در واقع سبک کانتری یکی از گرم‌ترین سبک‌هایی است که احساس را به محیط زندگی ما می بخشد. سبک کانتری که دارای تم روستایی و احساس نوستالژی است، در آن راحتی و انرژی با ایجاد فضایی ساده برای معاشرت در اولویت قرار دارد.

طرح‌های گلدار، مبلمان چوبی، پارچه‌های طبیعی، پالت رنگی خنثی و نقوش و اشیاء الهام گرفته از طبیعت در این سبک برای افرادی که به دنبال ایجاد فضایی گرم و خانوادگی هستند بسیار ایده آل بشمار می‌رود.

سیک کانتری در دکوراسیون

سبک مینیمال

در سبک مینیمال در طراحی داخلی، تنها باید از لوازم و مبلمانی که به آن ها نیاز دارید استفاده کنید. سبک های چیدمان مینیمال هم مصرف گرایی را کاهش داده و هم ویژگی آرام بخشی محیط را در بالاترین حد خود حفظ می‌کند. همچنین دارای طراحی فرح بخش و فضاهای باز است و خانه‌هایی پر از آرامش و ساده را به نمایش می‌گذارد.

سبک مینیمال

سبک روستیک

در سبک روستیک؛ صنایع دستی، اشیائی که با لوازم طبیعی مانند حصیر ساخته شده اند و پارچه ها و سطوح طبیعی بسیار پرکاربرد هستند. چوب خام و کار نشده از عناصر اصلی بشمار می‌روند که در این سبک کاربرد بسیاری دارند.

طرح‌ها و نقوش محلی، کاشی و سرامیک‌های کلاسیک و ظروف چینی از عناصری هستند که در سبک روستیک نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت. در مورد رنگ‌ها نیز رنگ‌های خنثی و خاکی در ترکیب با رنگ‌های سیاه و سفید در این سبک بیش‌ترین کاربرد را دارند.

سبک روستیک در دکوراسیون

سبک ترکیبی از سبک‌های چیدمان

یکی از سبک های چیدمان در دکوراسیون داخلی سبک ترکیبی است که با نام التقاطی نیز شناخته می شود. در واقع این سبک، با ترکیب سبک‌های متفاوت ایجاد می‌شود و می‌توان گفت که امروزه از پرکاربردترین سبک‌های چیدمان در طراحی داخلی بشمار می‌رود.

در دنیای امروزی سلیقه ها و تکنولوژی های تولید بسیار پیشرفت کرده و انسان ها بر اساس سلیقه شخصی از سبک های مورد علاقه خود یک ترکیب بندی التقاطی ایجاد کرده و طراحی محیط زندگی خود را انجام می دهند.

سبک ترکیبی در دکوراسیون

پیشنهاد مطالعه: مطلب برای تغییر دکوراسیون آماده‌‌اید! را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
برای افرادی که می‌خواهند خانه خود را طراحی و چیدمان کنند، سبک‌ها و مبلمان بسیار متفاوتی تولید می‌شود و انتخاب‌های بی حد و مرزی وجود دارد.
سبک های چیدمان در دکوراسیون داخلی

طراحی داخلی یک فضا کاری بسیار ظریف و پر از جزئیات است. قبل از شروع طراحی بهتر است ابتدا سبکی که می‌خواهیم در ظاهر و دکوراسیون نشیمن خانه به نمایش بگذاریم را انتخاب کنیم. در این مطلب از مجله دلتا تعدادی از سبک های چیدمان در دکوراسیون داخلی را بررسی می‌کنیم و ویژگی‌های منحصر به فرد آن‌ها را مطرح خواهیم کرد.

سبک اسکاندیناوی

اگر می خواهید نشیمن خانه خود را بر اساس سبک اسکاندیناوی طراحی و چیدمان کنید، فراموش نکنید که منبع الهام شما برای محیط زندگی خود باید طبیعت باشد. مهم‌ترین تفاوتی که سبک اسکاندیناوی با خطوط ظریف و سیال را از سبک‌های مینیمال و مدرن جدا می‌کند، مقیاس رنگ‌ها است.

در سبک اسکاندیناوی، حتی اگر از رنگ‌هایی مانند آبی، سبز و زرد روشن که در طبیعت نیز وجود دارند به میزان کمی استفاده شود، معمولا از رنگ‌های سفید و رنگ چوب فراتر نمی‌رود.

سبک های چیدمان خانه

سبک کانتری

در واقع سبک کانتری یکی از گرم‌ترین سبک‌هایی است که احساس را به محیط زندگی ما می بخشد. سبک کانتری که دارای تم روستایی و احساس نوستالژی است، در آن راحتی و انرژی با ایجاد فضایی ساده برای معاشرت در اولویت قرار دارد.

طرح‌های گلدار، مبلمان چوبی، پارچه‌های طبیعی، پالت رنگی خنثی و نقوش و اشیاء الهام گرفته از طبیعت در این سبک برای افرادی که به دنبال ایجاد فضایی گرم و خانوادگی هستند بسیار ایده آل بشمار می‌رود.

سیک کانتری در دکوراسیون

سبک مینیمال

در سبک مینیمال در طراحی داخلی، تنها باید از لوازم و مبلمانی که به آن ها نیاز دارید استفاده کنید. سبک های چیدمان مینیمال هم مصرف گرایی را کاهش داده و هم ویژگی آرام بخشی محیط را در بالاترین حد خود حفظ می‌کند. همچنین دارای طراحی فرح بخش و فضاهای باز است و خانه‌هایی پر از آرامش و ساده را به نمایش می‌گذارد.

سبک مینیمال

سبک روستیک

در سبک روستیک؛ صنایع دستی، اشیائی که با لوازم طبیعی مانند حصیر ساخته شده اند و پارچه ها و سطوح طبیعی بسیار پرکاربرد هستند. چوب خام و کار نشده از عناصر اصلی بشمار می‌روند که در این سبک کاربرد بسیاری دارند.

طرح‌ها و نقوش محلی، کاشی و سرامیک‌های کلاسیک و ظروف چینی از عناصری هستند که در سبک روستیک نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت. در مورد رنگ‌ها نیز رنگ‌های خنثی و خاکی در ترکیب با رنگ‌های سیاه و سفید در این سبک بیش‌ترین کاربرد را دارند.

سبک روستیک در دکوراسیون

سبک ترکیبی از سبک‌های چیدمان

یکی از سبک های چیدمان در دکوراسیون داخلی سبک ترکیبی است که با نام التقاطی نیز شناخته می شود. در واقع این سبک، با ترکیب سبک‌های متفاوت ایجاد می‌شود و می‌توان گفت که امروزه از پرکاربردترین سبک‌های چیدمان در طراحی داخلی بشمار می‌رود.

در دنیای امروزی سلیقه ها و تکنولوژی های تولید بسیار پیشرفت کرده و انسان ها بر اساس سلیقه شخصی از سبک های مورد علاقه خود یک ترکیب بندی التقاطی ایجاد کرده و طراحی محیط زندگی خود را انجام می دهند.

سبک ترکیبی در دکوراسیون

پیشنهاد مطالعه: مطلب برای تغییر دکوراسیون آماده‌‌اید! را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
رنگ‌هایی که ما در خانه‌ها و محیط اطراف خود استفاده می‌کنیم روی خوب بودن حال ما از نظر روحی و جسمی تاثیر می‌گذارد.
انتخاب رنگ اتاق

از مواردی که باید هنگام انتخاب رنگ اتاق به آن توجه داشته باشید این است که کدام رنگ با کاربری هر اتاق به بهترین شکل مناسبت دارد. برای مثال در اتاق خواب، رنگی آرامش بخش و دلپذیر را انتخاب کنید و در اتاق ناهارخوری رنگی که تحریک کننده اشتها باشد. با مجله دلتا همراه باشید.

رنگ پذیرایی و نشیمن

اتاق پذیرایی و اتاق نشیمن یا اتاق خانواده، جایی است که افراد خانواده شما خستگی شان را رفع می‌کنند. این یک مکان اجتماعی است و جایی است که بعد از یک روز طولانی کاری، دوست دارید در آن سرگرم باشید.

اتاق های پذیرایی‌ که در رنگ سفید هستند حس آرامش و آسودگی را القا می‌کنند. دیوارهای سفید با انعکاس نور، فضاها را بزرگتر نشان می‌دهند. بسیاری از عناصر زیبای طبیعت نیز به رنگ سفید هستند؛ نظیر ابرها، شن و ماسه در ساحل، صدف‌ها، سنگ‌ها و صخره‌ها.

رنگ سفید اغلب حس خلوص و پاکیزگی را القا می‌کند و به بزرگتر شدن بصری فضا کمک می‌کند.

رنگ مناسب اتاق

یک اتاق پذیرایی سفید، جلوه‌ای دلباز و آرامش بخش دارد که حال و هوای اتاق را برای آرامش گرفتن و تفکر، مناسب می‌کند.

رنگ های سفید گرم به اتاق شما ظاهری لطیف تر و سنتی تر می‌دهند درحالی که رنگ های سفید سرد به اتاق شما جلوه ای امروزی تر و براق تر می‌دهند.

رنگ اتاق خواب

شما احتمالا حدود یک سوم از زندگی خود را در اتاق خواب خود می‌گذرانید. اتاق خواب جایی برای استراحت و خوابیدن است. رنگ سبز به ایجاد فضای آرامش بخش کمک می‌کند. سبز با طبیعت، راحتی، آرامش و آسودگی ارتباط دارد.

این رنگ برای اتاق خواب، انتخابی عالی است. اگر شما زندگی پرمشغله و شلوغی دارید، با اضافه کردن مقداری رنگ سبز به اتاق خواب خود، می‌توانید باعث تعادل انرژی شده و حسی آرامش بخش به ارمغان بیاورد.

رنگ اتاق در دکوراسیون

به یاد داشته باشید که اتاق خواب تماما مربوط به شما می‌شود و دکوراسیون آن صرفا به رنگ دیوار محدود نمی‌شود. روتختی و ملحفه، بالشت ها و دیگر لوازم نیز باید بیانگر انتخاب و سلیقه شما باشند.

رنگ آشپزخانه

فضاهای آماده سازی غذا باید فضاهایی گرم و پرنشاط باشند تا بتوانید در آن ها خلاق باشید. به تزئینات غذای خود بپردازید و اشتهای افراد را بالا ببرید و از عطر و طعم غذاهای خوشمزه‌ای که می‌پزید لذت ببرید.

رنگ مناسب اتاق

رنگ زرد به فضای پخت و پز ما شادی و نشاط می بخشد. رنگ زرد رنگی گرم، شاد و درخشان است. به وسایل و دکوری‌ها در رنگ زرد درخشان فکر کنید.

آن‌ها به طور کلی القا کننده حس مثبت و تازگی هستند. نظیر لیموهای رسیده سبز، موز، گل‌های زرد آفتابی و حتی خود آفتاب. همانند رنگ سفید، رنگ زرد نیز به انعکاس نور کمک می‌کند که این بخصوص برای آشپزخانه‌های تاریک بسیار مفید است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب  را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
رنگ‌هایی که ما در خانه‌ها و محیط اطراف خود استفاده می‌کنیم روی خوب بودن حال ما از نظر روحی و جسمی تاثیر می‌گذارد.
انتخاب رنگ اتاق

از مواردی که باید هنگام انتخاب رنگ اتاق به آن توجه داشته باشید این است که کدام رنگ با کاربری هر اتاق به بهترین شکل مناسبت دارد. برای مثال در اتاق خواب، رنگی آرامش بخش و دلپذیر را انتخاب کنید و در اتاق ناهارخوری رنگی که تحریک کننده اشتها باشد. با مجله دلتا همراه باشید.

رنگ پذیرایی و نشیمن

اتاق پذیرایی و اتاق نشیمن یا اتاق خانواده، جایی است که افراد خانواده شما خستگی شان را رفع می‌کنند. این یک مکان اجتماعی است و جایی است که بعد از یک روز طولانی کاری، دوست دارید در آن سرگرم باشید.

اتاق های پذیرایی‌ که در رنگ سفید هستند حس آرامش و آسودگی را القا می‌کنند. دیوارهای سفید با انعکاس نور، فضاها را بزرگتر نشان می‌دهند. بسیاری از عناصر زیبای طبیعت نیز به رنگ سفید هستند؛ نظیر ابرها، شن و ماسه در ساحل، صدف‌ها، سنگ‌ها و صخره‌ها.

رنگ سفید اغلب حس خلوص و پاکیزگی را القا می‌کند و به بزرگتر شدن بصری فضا کمک می‌کند.

رنگ مناسب اتاق

یک اتاق پذیرایی سفید، جلوه‌ای دلباز و آرامش بخش دارد که حال و هوای اتاق را برای آرامش گرفتن و تفکر، مناسب می‌کند.

رنگ های سفید گرم به اتاق شما ظاهری لطیف تر و سنتی تر می‌دهند درحالی که رنگ های سفید سرد به اتاق شما جلوه ای امروزی تر و براق تر می‌دهند.

رنگ اتاق خواب

شما احتمالا حدود یک سوم از زندگی خود را در اتاق خواب خود می‌گذرانید. اتاق خواب جایی برای استراحت و خوابیدن است. رنگ سبز به ایجاد فضای آرامش بخش کمک می‌کند. سبز با طبیعت، راحتی، آرامش و آسودگی ارتباط دارد.

این رنگ برای اتاق خواب، انتخابی عالی است. اگر شما زندگی پرمشغله و شلوغی دارید، با اضافه کردن مقداری رنگ سبز به اتاق خواب خود، می‌توانید باعث تعادل انرژی شده و حسی آرامش بخش به ارمغان بیاورد.

رنگ اتاق در دکوراسیون

به یاد داشته باشید که اتاق خواب تماما مربوط به شما می‌شود و دکوراسیون آن صرفا به رنگ دیوار محدود نمی‌شود. روتختی و ملحفه، بالشت ها و دیگر لوازم نیز باید بیانگر انتخاب و سلیقه شما باشند.

رنگ آشپزخانه

فضاهای آماده سازی غذا باید فضاهایی گرم و پرنشاط باشند تا بتوانید در آن ها خلاق باشید. به تزئینات غذای خود بپردازید و اشتهای افراد را بالا ببرید و از عطر و طعم غذاهای خوشمزه‌ای که می‌پزید لذت ببرید.

رنگ مناسب اتاق

رنگ زرد به فضای پخت و پز ما شادی و نشاط می بخشد. رنگ زرد رنگی گرم، شاد و درخشان است. به وسایل و دکوری‌ها در رنگ زرد درخشان فکر کنید.

آن‌ها به طور کلی القا کننده حس مثبت و تازگی هستند. نظیر لیموهای رسیده سبز، موز، گل‌های زرد آفتابی و حتی خود آفتاب. همانند رنگ سفید، رنگ زرد نیز به انعکاس نور کمک می‌کند که این بخصوص برای آشپزخانه‌های تاریک بسیار مفید است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب  را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
بودن بعضی وسایل در خانه نه فقط باعث زیباتر شدن آن می‌شود؛ بلکه می‌تواند آن را مجلل کند. این وسایل همان‌هایی هستند که ارزش هنری زیادی دارند و به دلیل همین متفاوت بودن، می‌توانند خانه‌ای با شکوه برایتان بسازند.
چیدمان خانه ساده و شیک

اگر به دنبال این هستید که یک چیدمان ساده و شیک برای خانه خود داشته باشید و از دیدنش لذت ببرید، تهیه وسایلی که در این مقاله از مجله دلتا راجع به آن‌ها می‌خوانید، شما را به هدفتان خواهد رساند. می‌توانید با توجه به بودجه‌ خود سراغ هر کدام یا تمام این گزینه‌ها بروید.

فرش را دست کم نگیرید

یکی از بهترین وسایلی که می‌توانید با اضافه کردن آن به محیط خانه‌ خود، فضایی مجلل و شیک بوجود آورید، فرش است. فرش مثل یک تابلوی زمینی عمل می‌کند که می‌تواند دنیایی از نقش و نگار را به محیط خانه اضافه کند؛ نقش و نگارهایی که نماینده سلیقه صاحب خانه هستند.

چیدمان خانه

مبلمان استیل و کلاسیک

بهترین مدل برای چیدمان خانه ساده و شیک، مبلمان استیل است. یکی دیگر از نکاتی که خوب است به آن دقت کنید، داشتن کنده‌کاری‌های زیبا روی مبلمان، میز ناهار خوری یا حتی تخت خواب است که ناخود آگاه احساس شیک بودن را بیشتر به خودتان و مهمان‌هایتان انتقال خواهد داد.

دکوراسیون خانه

کدام ظروف مجلل هستند؟

شاید برایتان جالب باشد بدانید، ظروفی که در خانه و آشپزخانه‌ خود بکار می‌برید، نقشی اساسی در چیدمان خانه ساده و شیک ایفا می‌کنند. در چیدمان خانه ساده و شیک معمولا ظروف مجلل را که شامل ظروف نقره، مس و کریستال است؛ بکار می برند اما با توجه به اینکه ظروف نقره هزینه زیادی به خودشان اختصاص می‌دهند در این وضعیت از روش‌های زیر کمک بگیرید:

  • انتخاب ظروف سیلور: ظروف سیلور یکی از بهترین جایگزین‌ها برای ظرف‌های نقره کلاسیک هستند.
  • توجه به رنگ‌ها: بخاطر داشته باشید استفاده از رنگ‌های طلایی و نقره‌ای و ترکیب آن‌ها با رنگ سفید، می‌تواند ظروف شما را مجلل و رویایی کند.
  • ظروف کریستالی: اگر بودجه‌ای که برای خرید ظرف کریستالی در نظر گرفته‌اید، زیاد نیست، ظرفی بخرید که در مرکز توجه واقع شود.

خانه لوکس

 

توجه به انواع اکسسوری‌ها

اکسسوری یا لوازم تزئینی در ایجاد محیط زیبای خانه نقش پر رنگی ایفا می‌کنند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم به جای خرید چند قطعه لوازم دکوری معمولی، پولتان را صرف خرید یک قطعه وسیله دکوری خاص و زیبا کرده و سعی کنید در هر شرایطی هارمونی را رعایت کنید.

چیدمان خانه

استفاده از وسایل قدیمی

معمولا در هر خانه‌ای وسیله‌ای قدیمی پیدا می‌شود که به مرور زمان ارزش مادی و معنوی بیشتری پیدا کرده است؛ اما بسیاری به جای اینکه این وسایل را در معرض دید قرار دهند، آن‌ها را در نقاط کور دکوراسیون خانه می‌گذارند. چنانچه قصد خرید وسیله‌ای را دارید که عتیقه است یا در حال حاضر یک شیء قدیمی با ارزش در منزل خود دارید، سعی کنید آن را به مرکز توجه تبدیل کنید و چیدمان خانه ساده و شیک را برای خود داشته باشید.

چیدمان خانه ساده و شیک

پیشنهاد مطالعه: مطلب رنگ‌هایی که نباید برای خانه استفاده کنید! را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
یکی از مواردی که طراحی آشپزخانه را دچار مشکل می‌کند، کوچک بودن فضا است. بنابراین در آشپزخانه‌های کوچک عناصری مانند رنگ، روشنایی و چیدمان از اهمیت زیادی برخوردار است.
آشپزخانه خانه کوچک

اگر شما نیز دارای آشپزخانه‌ای کوچک هستید و طراحی آن برای شما دشوار است، توصیه‌های الهام بخشی برای آشپزخانه خانه کوچک به شما ارائه می‌کنیم که می‌توانند بسیار کارآمد باشند. برای این که یک آشپزخانه کوچک را به مکانی وسیع‌تر، دلبازتر و کاربردی تر تبدیل کنید، با مجله دلتا همراه باشد.

معایب معماری را به یک امتیاز تبدیل کنید

ممکن است که همیشه معماری آشپزخانه به شکل کاربردی نباشد. در چنین شرایطی می‌توانید از  ایده هایی استفاده کنید که فضای نامناسب آشپزخانه را به مکانی کاربردی‌تر تبدیل می‌کند. برای مثال می‌توانید یک نقطه پرت و غیر کاربردی آشپزخانه را به عنوان مکانی برای نشستن و غذا خوردن طراحی کنید.

آشپزخانه کوچک

از نور طبیعی به بهترین شکل ممکن استفاده کنید

یکی از تاثیرگذارترین راه‌ها برای ایجاد فضایی فرح بخش در مکانی کوچک این است که ورود نور طبیعی به داخل مکان را به بیش‌ترین حد ممکن برسانید. با بزرگ‌تر کردن پنجره‌ها و یا با استفاده از شیشه بر روی درب بالکنی که به آشپزخانه باز می‌شود، فضای دلبازتری در این مکان ایجاد کنید. حتی در صورت امکان، با برداشتن دیوارها و استفاده از آجرهای شیشه‌ای می‌توانید ورود نور به آشپزخانه را افزایش دهید.

طراحی کانتر بر اساس شکل آشپزخانه

کانتر و صفحه کابینت در میان تمام تجهیزات آشپزخانه از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و شکل و ابعاد آن در راحتی و کاربردی بودن مکان بسیار تاثیر گذار است. هر چه کانتر آشپزخانه بزرگ‌تر باشد، به همان اندازه آشپزخانه مکانی کاربردی‌ترخواهد بود. به همین دلیل، بر اساس فرم آشپزخانه، استفاده از صفحه کابینتی که تمام دیوارهای آشپزخانه را بپوشاند بسیار کارآمد خواهد بود.

دکوراسیون آشپزخانه کوچک

فضای ذخیره سازی کاربردی

قانون طلایی در طراحی آشپزخانه خانه کوچک، ایجاد فضای ذخیره سازی کاربردی و متعدد در این مکان است. بخصوص استفاده از فضای عمودی آشپزخانه به عنوان فضایی برای ذخیره سازی اشیاء، یک امتیاز بزرگ بشمار می‌رود. هر چه فضای ذخیره سازی در آشپزخانه بیشتر باشد، به همان اندازه  فضا کاربردی‌تر خواهد بود.

انتخاب سبک مناسب برای طراحی آشپزخانه

سبک‌های دکوراسیونی که در آن‌ها نور طبیعی، رنگ‎های روشن، گیاهان و تزئینات کوچک بکار برده می‌شوند، برای ایجاد فضایی فرح بخش در آشپزخانه خانه کوچک انتخاب مناسبی بشمار می‌روند. سبک مدیترانه‌ای نمونه خوبی برای این منظور به حساب می آید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب چه رنگ‌هایی مناسب آشپزخانه هستند را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
رنگ‌هایی که در خانه مورد استفاده قرار می گیرند به قدری بر روح انسان تاثیر گذار هستند که قبل از رنگ کردن تمام دیوارها باید به اندازه کافی به آن فکر کنید.
رنگی مناسب برای دیوارها

بعضی از رنگ‌ها هر چقدر هم که مورد پسند شما باشند، می‌توانند بر حال روحی شما تاثیر منفی بگذارند. اگر می‌خواهید هنگام ورود به خانه انرژی مثبت بدست بیاورید، بهتر است از رنگی مناسب برای دیوارها استفاده کنید و از این رنگ‌ها دوری کنید. برای شناخت این رنگ‌ها با مجله دلتا همراه باشید.

رنگ‌هایی را که بر روحیه شما تاثیر منفی می‌گذارند

رنگ نامناسب دیوار خانه

قهوه‌ای لجنی (پانتون)

بر اساس تحقیقات انجام شده، قهوه‌ای لجنی که با نام پانتون شناخته می‌شود، رنگی است که انسان‌ها کم‌ترین تمایل را به آن دارند. این رنگ برای دیوارها رنگ مناسبی نیست. اگر رنگی شاد و دل باز برای خانه می‌خواهید، از این رنگ دوری کنید.

هلویی

رنگ هلویی که در دهه ۱۹۶۰ برای دکوراسیون داخلی بسیار مورد استفاده قرار می گرفت، امروزه از مد افتاده است. این رنگ از نظر روانشناسی برای لباس و لوازم خانه مناسب است، اما در صورت استفاده بر روی دیوارها باعث کاهش انرژی می‌شود.

 صورتی یخی (پاستلی)

رنگ صورتی یخی و یا  صورتی پاستلی که در مجله‌های مد زیاد دیده می‌شود برای رنگ اتاق خواب انتخاب مناسبی نخواهد بود. برای جان بخشیدن به اتاق خواب خود از رنگ‌های درخشان استفاده کنید. رنگ‌های مات و پاستلی انرژی و درخشش مکان را از بین می‌برند.

رنگ‌هایی که مناسب منزل نیست

رنگ نامناسب خانه

زرد آتشی (زرد روغنی)

رنگ زرد و تنالیته‌های آن که در نور خورشید نیز دیده می شوند سال ها است که برای جان بخشیدن به خانه‌ها در دکوراسیون منزل مورد استفاده قرار می‌گیرند. این رنگ باید با احتیاط مورد استفاده قرار بگیرد. استفاده بیش از اندازه از رنگ زرد باعث ایجاد حس اضطراب و استرس می‌شود.

نارنجی پاپسیکل (نارنجی براق)

رنگ نارنجی در مکان‌های کوچک، تا زمانی که به مقدار مناسب مورد استفاده قرار بگیرد، باعث ایجاد حس گرما در آن مکان می‌شود. اما رنگی مناسب برای دیوارها نخواهد بود. شاید رنگ نارنجی را دوست داشته باشید، اما استفاده از این رنگ بسیار دشوار است. استفاده بیش از اندازه از رنگ نارنجی آزار دهنده خواهد بود.

قرمز

رنگ قرمز و تنالیته‌های مختلف آن باعث بروز حس عصبانیت می‌شوند. رنگ زرد، رنگی نامناسب برای دیوارها است. اما این بدین معنا نیست که باید رنگ قرمز را از زندگی خود حذف کنید. می توانید درب ورودی خانه رابه رنگ قرمز رنگ آمیزی کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ترفندهایی ساده برای تغییر دکوراسیون پذیرایی را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
هیچ چیزی در دکوراسیون داخلی خانه مانند دیوار آجری دلپذیر و گرم کننده نیست. گرمی و نمای روستیک آجر یکی از بهترین گزینه‌ها برای پوشش و تزئین دیوار است.
ددیوار آجری در فضای داخلی

دیوار آجری در منزل، یکی از صمیمی ترین مصالح ساختمانی می‌باشد که حضور آن در دکوراسیون داخلی علاوه بر منحصر به فرد کردن آن حالت صمیمی و ساده ای به آن می‌بخشد. به همین منظور امروز در مجله دلتا می خواهیم کاربرد دیوار آجری در فضای داخلی را با شما در میان بگذاریم.

دیوار آجری در ورودی و راهرو

در دکوراسیون این خانه با طراحی بسیار زیبا و متفاوت دیوار راهروی ورودی مواجه هستیم. برای طراحی این دیوار آجری، از چیدمان قاب عکس و همچنین چراغ دیواری استفاده شده است. طراحی سقف این راهرو هم بی نظیر و متفاوت است و برای تزئین آن از کلاف نخ‌های رنگی استفاده شده است و ظاهر این فضا را بیش از پیش منحصر به فرد کرده است.

درب ورودی

دیوار آجری در دکوراسیون نشیمن

همان طور در تصویر می‌بینید در دکوراسیون داخلی این نشیمن برای تزئین دیوار پشت تلویزیون، از آجر استفاده شده است. دیوار آجری در منزل ظاهری صمیمی‌تر و با اصالت به این دکوراسیون مدرن بخشیده است. تلفیق رنگ گرم آجر با رنگ سرد مبلمان توانسته است به سادگی تعادل را در فضای این دکوراسیون برقرار کند.

پذیرایی

دکوراسیون آشپزخانه با دیوار آجری

شاید انتخاب آجر به دلیل نظافت سخت، برای فضایی مانند آشپزخانه کمی دور از ذهن به نظر برسد، اما با کمی زیرکی می‌توانید از آن برای فضاهایی مانند دیوار ورودی آشپزخانه و یا اطراف کابینت‌های دور از گاز و سینک استفاده کنید و ظاهری صمیمی با دیوار آجری به دکوراسیون آشپزخانه خود ببخشید.

تزیین دیوار

دیوار آجری در اتاق غذاخوری

یکی از زیباترین کاربرد‌های آجر، در دکوراسیون سنتی است. استفاده از دیوار آجری در دکوراسیون داخلی نه تنها برای دکوراسیون سبک‌های سنتی بلکه برای انواع سبک مینیمال و مدرن نیز استفاده می‌شود، که شما بسته به نوع سلیقه و سبک خانه خود یا محیط کار خود می‌توانید از آن استفاده کنید.

پذیرایی

دکوراسیون اتاق خواب با دیوار آجری

سرویس خواب از ضروریات جدایی ناپذیر یک اتاق خواب است. باید در انتخاب سرویس خواب، به تمام نکات، مخصوصا رنگ و طرح دیوارهای اتاق خواب توجه زیادی داشت. تلفیق دیوار آجری با سرویس تخت و روتختی‌های کرم قهوه‌ای فضای گرم و دلچسبی را به وجود می آورد.

اتاق خواب

ترکیب دیوار آجری با چوب در دکوراسیون داخلی

یکی از متریال‌هایی که می‌توان به راحتی در کنار آجر قرار داد، چوب است. چوب و دیوار آجری در منزل در کنار هم هماهنگی بسیار زیادی دارند و جلوه خاصی به محیط می‌بخشند. برای ترکیب این دو متریال می‌توانید یکی از دیوارها را به عنوان دیوار آجری انتخاب کنید و برای کف، از پوشش پارکت استفاده کنید. از مبلمان‌های رنگ روشن‌تر هم برای داشتن تنالیته مناسب رنگی و طیف بیشتر می‌توانید بهره ببرید.

چوب

پیشنهاد مطالعه: مطلب رنگ مبلمان خانه را چگونه انتخاب کنیم؟ را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
رنگ‌ها بر روح و روان انسان تاثیر بسزایی دارند. پس تاثیر رنگ‌هایی که در دکوراسیون مورد استفاده قرار می‌گیرند را بر روحیه انسان مد نظر داشته باشید.
رنگ سبز در اتاق خواب

رنگ سبز، در هر مکانی که بکار برده شود، فضایی آرام و راحت ایجاد می‌کند. روش‌های مختلفی برای بکار بردن رنگ سبز در دکوراسیون وجود دارد. در این مطلب از مجله دلتا به کاربردهای رنگ سبز در اتاق خواب خواهیم پرداخت.

ترکیب رنگی سبز و کرم

رنگ کرم یکی از رنگ‌هایی است که هماهنگی بسیار زیبا و دل‌نشینی را با رنگ سبز ایجاد می‌کند. بخصوص اگر از تنالیته‌های تیره‌تر رنگ سبز استفاده شود رنگ کرم جلوه‌ای زیبا به سبز تیره می‌بخشد. برای مثال می‌توانید دیوارها را به رنگ سبز تبدیل کرده و از رو تختی کرم رنگ با طرح‌های سبز استفاده کنید. سرویس خواب و مبلمان موجود در اتاق را در رنگ کرم انتخاب کرده و منسوجاتی مانند پرده‌ها و روتختی را در رنگ سبز بکار ببرید.

ترکیب رنگی سبز و کرم در اتاق خواب

نورپردازی سبز رنگ

اگر به دنبال فضایی آرام و راحت در اتاق خواب هستید، می‌توانید از سیستم روشنایی نیز بهره ببرید. با استفاده از چراغ‌های ال ای دی سبز رنگ، می‌توانید به فضایی آرامش بخش دست پیدا کنید.

هماهنگی رنگ سبز با مبلمان چوبی

یکی از زیباترین ترکیب رنگ‌های موجود، ترکیب رنگ سبز با رنگ قهوه‌ای است. این ترکیب رنگی که در واقع الهام گرفته از طبیعت است، می‌تواند فضایی فوق العاده زیبا و متعادل را در اتاق خواب ایجاد کند. زمانی که گرمای رنگ چوب با رنگ سبز ترکیب شود، هم‌زمان در اتاق خواب هم فضایی آرامش بخش و هم ظاهری زیبا ایجاد خواهد کرد.

هماهنگی رنگ سبز با مبلمان چوبی

روتختی سبز رنگ

یکی دیگر از کاربردهای رنگ سبز در اتاق خواب، بکار بردن روتختی سبز رنگ است که با سایر رنگ‌های موجود در اتاق هماهنگی داشته باشد. طرح‌ها، رنگ‌ها و کیفیت روتختی سبز رنگی که بکار می‌برید، می‌تواند فضای اتاق خواب را بطور کامل تغییر داده و آرامشی که به دنبال آن هستید را ایجاد کند.

کاغذ دیواری‌های سبز رنگ

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای بهره بردن از رنگ سبز، استفاده از کاغذ دیواری سبز رنگ است. کاغذ دیواری‌های متنوعی را می‌توان یافت که از رنگ سبز در آن‌ها استفاده شده باشد.

کاغذ دیواری‌های سبز رنگ

تابلوهای سبز رنگ

یکی دیگر از راه‌های ساده برای دعوت رنگ سبز، استفاده از تابلوها و تصاویری است که رنگ سبز در آن‌ها بکار رفته باشد. بهترین روش برای این منظور بکار بردن تصاویری از طبیعت است. رنگ سبز، رنگ طبیعت و زندگی است و نصب یک تصویر از طبیعت به دیوار اتاق خواب می‌تواند حس حضور در طبیعت را ایجاد کند.

رنگ کردن دیوارها به رنگ سبز

یکی دیگر از این ترفندها، رنگ کردن دیوارها با رنگ سبز است. برای این منظور می‌توانید تنها یکی از دیوارها، مانند دیوار پشت تخت خواب را به رنگ سبز تغییر داده و با روشی ساده و کم هزینه به اتاق خواب خود رنگ و آرامش ببخشید.

رنگ سبز در اتاق خواب

پیشنهاد مطالعه: مطلب چگونه یک اتاق خواب آرامش بخش داشته باشیم؟ را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
یکی از بهترین تغییرها در دکوراسیون منزل، جابجایی وسایل و مبلمان است. چرا که چیدمان مبلمان در خانه بعد از مدتی چشم را خسته می‌کند و یکنواخت می‌شود.
ایجاد تغییر در دکوراسیون

با ایجاد برخی تغییرات در عادت‌ها، بدون این که نیاز به تغییر سبک خود داشته باشید، می‌توانید فضایی متفاوت را در خانه ایجاد کرده و به فضایی تازه و زنده دست پیدا کنید. پس اگر برای ایجاد تغییر در دکوراسیون آماده هستید، با مجله دلتا همراه باشید.

دکوراسیون آپارتمان کوچک

در یک واحد آپارتمانی کوچک، ابعاد مبلمان اهمیت بسیاری دارد. هیچ قانون مطلقی وجود ندارد که بگوید، تمام لوازم بکار برده شده در این مکان باید در اندازه‌های کوچک باشند. چند عدد اکسسوار و مبلمان بزرگ می‌توانند فضای اتاق را بطور کامل تغییر دهند.

 ایجاد تغییر در دکوراسیون

  • در یک اتاق خواب کوچک، استفاده از تاج تخت خواب باعث می شود تا ارتفاع اتاق بلندتر به نظر برسد.
  • با حذف کردن میز جلو مبلی و میزهای عسلی در اتاق نشیمن، می‌توانید فضای کافی برای یک کاناپه بزرگ و حجیم ایجاد کنید.
  • استفاده از چراغ‌های دیواری بزرگ به جای لوسترهای سقفی و آباژورها باعث می‌شود که یک سبک منحصر به فرد ایجاد شود.

نکاتی مختصر در مورد ایجاد تغییر در دکوراسیون

عناصر قدیمی و جدید را با یکدیگر ترکیب کنید

اگر در یک خانه قدیمی مربوط به ۴۰ سال پیش زندگی می‌کنید، چند مبلمان که بازتابی از آن دوره هستند را با فرش‌ها، اکسسوارها و چراغ‌های مدرن ترکیب کنید. اما اگر در یک خانه تازه ساخت زندگی می‌کنید، می‌توانید مبلمان مدرن را با یک فرش سنتی و آینه‌های آنتیک ترکیب کنید.

از رنگ‌ها به درستی استفاده کنید

از رنگ‌های درخشان کمتر استفاده کنید، زیرا ممکن است خسته کننده باشند. به عنوان مثال اگر در مقابل یک دیوار قرمز رنگ از مبلمان و اکسسوارهای زرد و نارنجی استفاده کنید، یک فضای جادویی در محیط خانه ایجاد خواهد شد.

با این وجود خود را مجبور به این کار نکنید و در نهایت سه رنگ را انتخاب کرده و در طراحی داخلی بکار ببرید.

تغییر دکوراسیون منزل

استفاده از میز سرو

می‌توان میزهای سرو را به عنوان یک عنصر دکوری و یا حتی کاربردی در خانه‌های کوچک نیز بکار برد. می‌توانید در طبقه بالای این میز یک آباژور و یا اکسسوار تزئینی قرار دهید. از طبقات پایین آن برای نگه‌داری از لوازم کاربردی دیگر استفاده کنید.

استفاده از یک لوستر زیبا

یک لوستر زیبا، هم به مکان ارزش بیشتری بخشیده و هم فضای روشن‌تری در آن ایجاد می‌کند. مجبور نیستید که حتما از لوسترهای آویز سقفی استفاده کنید. بنابراین لوسترهای دیواری، آباژورهای ایستاده و رومیزی نیز از جمله منابع روشنایی بخشی هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

استفاده از یک لوستر زیبا در دکوراسیون

پیشنهاد مطالعه: مطلب رنگ مبلمان خانه را چگونه انتخاب کنیم؟ را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
یکی از مواردی که در انتخاب رنگ مبل‌ها بسیار تاثیر گذار است، سبک دکوراسیونی است که انتخاب کرده‌اید.
رنگ مناسب مبلمان

یکی از مواردی که در انتخاب رنگ مناسب مبلمان بسیار تاثیر گذار است، سبک دکوراسیونی است که انتخاب کرده‌اید. به همین دلیل ابتدا باید بدانید که هر مبلمان و هر رنگی برای کدام سبک مناسب‌تر است. در این مطلب از مجله دلتا به این موضوع خواهیم پرداخت که هر رنگی از مبلمان برای کدام سبک دکوراسیون مناسب‌تر است.

سبک مدرن

مناسب‌ترین ترکیب رنگی که با سبک مدرن هماهنگی بسیار زیبایی ایجاد می‌کند، رنگ‌های سفید و سیاه در کنار یکدیگرند. رنگ‌های قرمز و بنفش درخشان نیز در این سبک، ظاهری زیبا ایجاد می‌کنند. اکسسوارهای فلزی و نقره‌ای رنگ نیز برای استفاده در سبک مدرن انتخاب‌های مناسبی هستند.

رنگ مبل در دکوراسیون

سبک کانتری

سبک روستایی نام دیگر سبک کانتری بوده و ایجاد فضای گرم و نوستالژیک از ویژگی‌های این سبک بشمار می‌رود. مانند سبک روستیک در سبک کانتری نیز از چوب طبیعی بسیار استفاده می‌شود، اما ظاهر مدرن‌تری نسبت به سبک روستیک دارد.

رنگ مناسب مبلمان برای سبک کانتری معمولا از رنگ‌های بهاری مانند رنگ‌های صورتی، سفید و سبز همراه با طرح و پارچه‌های گل‌دار استفاده می‌شود.

سبک کلاسیک

سبک کلاسیک ظاهری شیک و مجلل دارد. بنابراین از رنگ‌ها و طرح‌های متنوع و متعددی می‌توانید استفاده کنید. در مبلمان؛ کنده کاری‌ها، تزئینات چوبی و استفاده از رنگ طلایی بسیار پرکاربرد است. از آنجایی که مبلمان سبک کلاسیک دارای ظاهری مجلل هستند، می‌توانید از رنگ‌هایی مانند رنگ‌های بفش و قرمز استفاده کنید. البته از آنجایی که اشیاء موجود در سبک کلاسیک دارای ابعاد بزرگی هستند از رنگ سفید نیز می‌توانید استفاده کنید.

اننتخاب رنگ مبلمان

سبک روستیک

در سبک روستیک با استفاده از چوب‌ها و تنه‌های درختان تلاش می‌شود تا مکانی طبیعی و در ارتباط با طبیعت ایجاد شود. در این سبک بیشتر از مبلمان سبک کلاسیک استفاده می‌شود. در مورد رنگ نیز، رنگ‌های هماهنگ و متناسب با رنگ چوب، از جمله سبز تیره، شرابی و قهوه‌ای بسیار پرکاربرد هستند.

سبک رترو

این سبک نیز مانند سبک کانتری فضایی نوستالژیک دارد، اما با این تفاوت که آنچه را که در زمان‌های گذشته مد بوده است را به نمایش می‌گذارد.

رنگ‌ها در این سبک بسیار غالب هستند. تنالیته‌های مختلف رنگ‌هایی مانند رنگ سبز، قرمز، آبی و خردلی در سبک رترو بسیار پرکاربرد است. پارچه‌های گل‌دار و چهارخانه نیز انتخاب مناسبی برای این سبک بشمار می‌روند.

انتخاب رنگ مبلمان

سبک مینیمال

محبوب‌ترین و پرکاربردترین رنگ مبلمان در سبک مینیمال، رنگ سفید است که نمادی از بزرگی و وسعت بشمار می‌رود. اما در کنار رنگ سفید می‌توانید از اشیائی با رنگ‌های خنثی مانند رنگ طوسی نیز استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب روش‌های مطرح دنیا در دکوراسیون داخلی را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
در دکوراسیون و چیدمان یک منزل شیک، باید برای ست کردن فرش و مبل و پرده به رنگ و طرح آن‌ها توجه کنید و بین آن‌ها هماهنگی ایجاد کنید.
ست کردن مبل و فرش

می‌خواهید مبل‌های خود را با فرش ست کنید؟ کار سختی پیش رو ندارید! اگر به خوبی با اصول هماهنگ سازی مبلمان و وسایل، آشنایی داشته باشید، قادر خواهید بود به راحتی یک ست زیبا از آن‌ها بسازید. در این مطلب از مجله دلتا اصول ست کردن مبل و فرش ارائه می‌شود.

هر دو را به یک رنگ انتخاب کنید

یکی از ساده‌ترین گزینه‌ها برای ست کردن مبل و فرش این است که هر دوی آن‌ها را به یک رنگ انتخاب کنید. این پیشنهاد ظاهر ساده و یک‌دستی به فضا می‌دهد. البته بهتر است رنگ دیگر وسایل را متفاوت انتخاب کنید تا فضا بی روح نشود.

هماهنگی بین مبل و فرش

دو رنگ مختلف بکار ببرید

می‌توان به جای در نظر گرفتن یک رنگ خاص و انتخاب مبل و فرش طبق آن رنگ، از دو رنگ کمک گرفت. فرش‌های تک‌رنگ به شما امکان انتخاب‌های بیشتری برای رنگ مبل را نمی‌دهند. اگر فرش شما از دو رنگ تشکیل شده است، می‌توانید یکی از آن‌ها را در انتخاب مبل لحاظ کنید یا در صورت تمایل، هر دوی آن‌ها را در نظر داشته باشید.

رنگ‌های مکمل را انتخاب کنید

شما می‌توانید برای ست کردن مبل و فرش از دو رنگ که مکمل یکدیگر هستند، استفاده کنید. رنگ‌های بسیاری هستند که با قرار گرفتن در کنار هم، ترکیب زیبایی ایجاد می کنند. پس اگر با این پیشنهاد موافق باشید، گزینه‌های بیش‌تری پیش روی شما خواهد بود.

رنگ کوسن‌ها را با فرش ست کنید

گاهی اوقات می‌توان به صورت غیر مستقیم، تناسب بین رنگ مبل و فرش را بوجود آورد. نمونه این حالت، زمانی است که شما تمرکز روی رنگ مبل را کنار گذاشته و به جای آن، رنگ کوسن‌ها را در تناسب با فرش انتخاب می‌کنید. با تهیه کردن چند کوسن که هم رنگ فرش شما هستند، می توانید این مشکل را برطرف کرده و آن ها را با یکدیگر هماهنگ کنید.

ست کردن فرش و مبلمان

بدنه مبل را با فرش ست کنید

برای این که مبل‌های شما در هماهنگی با فرش قرار بگیرند، لازم نیست حتما روی جنس پارچه آن‌ها تمرکز داشته باشید. شما می‌توانید به جای ست کردن مبل و فرش، بدنه آن را به صورت هماهنگ در نظر بگیرید. این یعنی رنگ پایه ها و دسته ها به گونه‌ای انتخاب شود که در هماهنگی با رنگ فرش قرار بگیرد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب چگونه یک اتاق خواب آرامش بخش داشته باشیم؟ را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
روش‌های زیادی برای تزئین و دکوراسیون اتاق خواب وجود دارد، اما این اتاق باید بیشتر از همه بتواند حس آرامش و خواب را القا کند.
اتاق خواب آرامش‌ بخش

به همان اندازه که کیفیت تخت خواب در حال روحی ما تاثیر گذار است، طراحی اتاق خواب نیز از اهمیت مشابهی برخوردار است. به همین دلیل باید اتاق خواب خود را به گونه‌ای دکوراسیون کنید که آرامش و راحتی را با خود به همراه داشته باشد. با مجله دلتا همراه باشید تا با نکات اتاق خواب آرامش‌ بخش آشنا شوید.

پوشش مات برای پنجره‌ها

برای پنجره‌های اتاق خواب از پوشش‌های مات و تیره استفاده کنید. بدن شما نیاز دارد تا خودش را هنگامی که خواب هستید بازسازی کند که تاریکی، لازمه‌ انجام دادن این کار به طور موثر است. گزینه‌های زیادی برای رنگ‌های تیره و مات وجود دارند که می‌توانند نور را به اندازه‌ کافی فیلتر کنند.

پالت رنگ آرامش بخش

در حالی که بسیاری از افراد رنگ‌های گرم‌ را نسبت به سرد ترجیح می‌دهند اما رنگ‌های سردتر انتخاب بهتری هستند و آن به دلیل تاثیر آرامش بخش آن‌هاست. آبی، یاسی و رنگ‌های خاکستری سرد، حس آرامش و استراحت را تلقین می‌کنند. در حالی که رنگ‌های گرم می‌توانند اغلب حس انرژی و نشاط را القا کنند که ممکن است این حس شما را در طول شب بیدار نگه دارد.

اتاق خواب با آرامش

موقعیت درست تخت خواب‌ها

مهم است که تخت خواب را تا جای ممکن از دور از درب اتاق قرار دهید. در عین حال اطمینان یابید که درب از موقعیت خواب قابل مشاهده باشد. با این حال اگر پنجره‌ای در اتاق وجود داشته باشد، باید قادر باشید تا هم درب و هم پنجره را هم‌زمان از روی تخت ببینید.

استفاده از دکور کوچک

استفاده از یک بخش دکوری مانند تصویر زیر فضای اتاق شما را تغییر می‌دهد. یک دکور جالب و جذاب در اطراف تخت، باعث فاصله گرفتن ذهن شما از افکار روزمره خواهد شد.

استفاده از دکور کوچک برای اتاق خواب

روشنایی قابل تنظیم

یکی از نکات کلیدی در طراحی اتاق خواب آرامش‌ بخش انتخاب سیستم نورپردازی ملایمی است که فضایی آرام و راحت را در اختیار شما قرار دهد. بدون شک زیر یک نور سفید فلورسنت نمی‌توان آرامش را تجربه کرد. روشنایی کنار بالین‌ها بسیار مهم است. نور تسکین دهنده و ملایم، برای یک اتاق خواب ایده آل است. داشتن وسایل روشنایی با یک تارکننده‌ی نور، به شما اجازه می‌دهد که میزان روشنایی را تنظیم کنید.

اتاق خواب آرام

آثار هنری آرامش بخش

برای حفظ تم آرامش بخش و ساکت محیط اتاق خواب، باید نوعی از آثار هنری را انتخاب کنید که همان حس را القا می‌کنند. آثار هنری خود را هوشمندانه انتخاب کنید و آن‌ها را در اتاق خواب خود پراکنده کنید. فراموش نکنید که نباید آن‌ها موجب حواس پرتی شوند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب نکاتی که باید در مورد دکور اتاق خواب بدانید را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
روش‌های زیادی برای تزئین و دکوراسیون اتاق خواب وجود دارد، اما این اتاق باید بیشتر از همه بتواند حس آرامش و خواب را القا کند.
اتاق خواب آرامش‌ بخش

به همان اندازه که کیفیت تخت خواب در حال روحی ما تاثیر گذار است، طراحی اتاق خواب نیز از اهمیت مشابهی برخوردار است. به همین دلیل باید اتاق خواب خود را به گونه‌ای دکوراسیون کنید که آرامش و راحتی را با خود به همراه داشته باشد. با مجله دلتا همراه باشید تا با نکات اتاق خواب آرامش‌ بخش آشنا شوید.

پوشش مات برای پنجره‌ها

برای پنجره‌های اتاق خواب از پوشش‌های مات و تیره استفاده کنید. بدن شما نیاز دارد تا خودش را هنگامی که خواب هستید بازسازی کند که تاریکی، لازمه‌ انجام دادن این کار به طور موثر است. گزینه‌های زیادی برای رنگ‌های تیره و مات وجود دارند که می‌توانند نور را به اندازه‌ کافی فیلتر کنند.

پالت رنگ آرامش بخش

در حالی که بسیاری از افراد رنگ‌های گرم‌ را نسبت به سرد ترجیح می‌دهند اما رنگ‌های سردتر انتخاب بهتری هستند و آن به دلیل تاثیر آرامش بخش آن‌هاست. آبی، یاسی و رنگ‌های خاکستری سرد، حس آرامش و استراحت را تلقین می‌کنند. در حالی که رنگ‌های گرم می‌توانند اغلب حس انرژی و نشاط را القا کنند که ممکن است این حس شما را در طول شب بیدار نگه دارد.

اتاق خواب با آرامش

موقعیت درست تخت خواب‌ها

مهم است که تخت خواب را تا جای ممکن از دور از درب اتاق قرار دهید. در عین حال اطمینان یابید که درب از موقعیت خواب قابل مشاهده باشد. با این حال اگر پنجره‌ای در اتاق وجود داشته باشد، باید قادر باشید تا هم درب و هم پنجره را هم‌زمان از روی تخت ببینید.

استفاده از دکور کوچک

استفاده از یک بخش دکوری مانند تصویر زیر فضای اتاق شما را تغییر می‌دهد. یک دکور جالب و جذاب در اطراف تخت، باعث فاصله گرفتن ذهن شما از افکار روزمره خواهد شد.

استفاده از دکور کوچک برای اتاق خواب

روشنایی قابل تنظیم

یکی از نکات کلیدی در طراحی اتاق خواب آرامش‌ بخش انتخاب سیستم نورپردازی ملایمی است که فضایی آرام و راحت را در اختیار شما قرار دهد. بدون شک زیر یک نور سفید فلورسنت نمی‌توان آرامش را تجربه کرد. روشنایی کنار بالین‌ها بسیار مهم است. نور تسکین دهنده و ملایم، برای یک اتاق خواب ایده آل است. داشتن وسایل روشنایی با یک تارکننده‌ی نور، به شما اجازه می‌دهد که میزان روشنایی را تنظیم کنید.

اتاق خواب آرام

آثار هنری آرامش بخش

برای حفظ تم آرامش بخش و ساکت محیط اتاق خواب، باید نوعی از آثار هنری را انتخاب کنید که همان حس را القا می‌کنند. آثار هنری خود را هوشمندانه انتخاب کنید و آن‌ها را در اتاق خواب خود پراکنده کنید. فراموش نکنید که نباید آن‌ها موجب حواس پرتی شوند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب نکاتی که باید در مورد دکور اتاق خواب بدانید را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
در قوانین طراحی آشپزخانه معمولا توصیه می‌شود که کمتر سراغ رنگ‌های خیلی تیره، خنثی‌های سرد و سایر رنگ‌‌های سرد ازجمله طیف‌های آبی و دیگر رنگ‌های هم‌خانواده بروید.
رنگ مناسب آشپزخانه

آشپزخانه قلب هر خانه‌ای است و اولین چیزی که در هر آشپزخانه‌ای، کوچک یا بزرگ به‌چشم می‌آید، رنگ آشپزخانه است. در این مطلب از مجله دلتا قصد داریم از راز و رمزهای انتخاب رنگ مناسب آشپزخانه برای‌ رشما بگوییم. اگر دلتان می‌خواهد آشپزخانه‌ای زیبا داشته باشید پس با ما همراه باشید.

خنثی‌های گرم

اغلب افراد می‌ترسند رنگی را انتخاب کنند که بعدها از انتخابش پشیمان شوند. اما معمولا اگر از طیف‌های میانی رنگ‌های خنثی انتخاب کنید، راحت‌تر خواهید بود. شاید بگویید که رنگ‌های خنثی خسته‌کننده‌اند، اما فقط کافی است این رنگ‌ها را با رنگ‌هایی مانند قرمز، زرد یا نارنجی ترکیب کنید تا حس‌ و حال گرم‌تری بگیرند. برعکس، اگر رنگ‌های خنثی را با سبز، آبی یا بنفش ترکیب کنید، سرد می‌شوند.

انواع رنگ خانه

طیف‌های قرمز

استفاده از رنگ قرمز در آشپزخانه شاید با سلیقه‌ خیلی‌ها جور درنیاید، اما اگر علاقه دارید که آشپزخانه‌ را با چاشنی رنگ‌ها، روح تازه‌ای ببخشید قرمز انتخاب مناسبی است. مثلا در آشپزخانه‌هایی که در آن‌ها بیشتر از رنگ‌های تیره استفاده شده است، تزریق رنگ قرمز می‌تواند تیرگی و دل‌مردگی محیط را ازبین ببرد. اگر در آشپزخانه‌ای عمدتا از رنگ‌های خاکستری و وسایل استیل استفاده شده است، استفاده‌ هم‌زمان از رنگ قرمز می‌تواند نقطه‌ کانونی خوش‌منظره‌ای را مقابل چشم رقم بزند.

رنگ مناسب

طیف‌های زرد ملایم

زرد روشن در آشپزخانه رنگ برنده‌ است. این رنگ را نه‌تنها اغلب افراد می‌پسندند، بلکه رنگ مکمل انواع کابینت‌های چوبی است. رنگ‌های طیف زرد درست مثل طیف‌های سفید حداکثر نور محیط را بازتاب می‌دهند. طیف‌های پررنگ‌تر زرد در صورتی‌ که با کمی مشکی ترکیب شوند، حس‌ و حال آشپزخانه‌های سنتی و کلاسیک را القا خواهند کرد و درعین‌حال توناژ قوی خود را نیز حفظ می‌کنند.

آشپزخانه

سراسر سفید

سراسر سفید یعنی کابینت‌ها، دیوارها، سقف، پیشخوان و هر چیز دیگری که در آشپزخانه پیداست، همه سفید باشند. کابینت‌های سفید ام‌دی‌اف ترموفیل می‌توانند ظاهر خیلی خوبی به آشپزخانه ببخشند. اگر می‌خواهید آشپزخانه ظاهر مدرن‌تری به‌خود بگیرد، از صندلی‌های اپن سفید، ساعت دیواری سفید و چند وسیله‌ سفید روی کابینت‌ها استفاده کنید.

رنگ آشپزخانه

طیف‌های آبی

آبی معمولا رنگ مناسب آشپزخانه نیست، زیرا گفته می‌شود که رنگ آبی به تحریک و افزایش اشتها کمکی نمی‌کند. با‌این‌حال استفاده‌ محدود از طیف درست این رنگ در آشپزخانه‌های کوچک، می‌تواند فضای مطبوع و دل‌نشینی را رقم بزند. پس اگر از این رنگ در حد کم یا به‌عنوان یک رنگ تأکیدی استفاده شود، می‌تواند رنگ قابل قبولی برای آشپزخانه باشد.

رنگ آشپزخانه

پیشنهاد مطالعه: مطلب نکات کلیدی برای انتخاب رنگ کفپوش آشپزخانه را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
با بررسی سبک‌های مختلف دکوراسیون داخلی می‌توانید طراحی‌هایی نه چندان دشوار و مناسب با محیط زندگی خود را به نمایش بگذارید.
سبک‌ های مطرح دکوراسیون داخلی

اگر محیطی که در آن زندگی می کنید خسته کننده و کسالت آور به نظر می رسد، زمان آن فرا رسیده است که تغییری اساسی در دکوراسیون منزل خود ایجاد کنید. از میان سبک‌ های مطرح دکوراسیون داخلی سبکی را که به شما نزدیک‌تر است انتخاب کنید. با مجله دلتا همراه باشید.

سبک تایپوگرافی 

از میان سبک‌ های مطرح دکوراسیون داخلی که در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است، سبک تایپوگرافی در دکوراسیون است. با استفاده از اکسسوارهای نوشتاری مکان مورد نظر شما به محیطی جذاب تبدیل می‌شود.

سبک های دکوراسیون

برای اجرای این سبک، از اکسسوارهای نوشتاری مانند تابلوهایی که دارای نوشته هستند یا استیکرهای حروف و غیره برای دکور کردن دیوارها استفاده کنید. مکانی را که از گذراندن زمان خود در آن لذت می‌برید را در نظر داشته باشید، قطعا می‌توانید از  تابلوها و قاب عکس‌هایی برای دکور کردن دیوارها استفاده کنید.

سبک هوگا 

سبک Hygge در دکوراسیون که «هوگا» تلفظ می‌شود، کلمه‌ای نروژی است که عمدتا به عنوان احساس آرامش داشتن و راحتی ترجمه می‌شود. این سبک یکی از مطرح‌ترین ترندهای دکوراسیون داخلی در سال‌های اخیر است. سبک هوگا، مناسب افرادی است که به دنبال سادگی در محیط زندگی خود هستند.

سبک هوگا در دکوراسیون

سبک هوگا به ویژه برای مکان‌های کوچک و تنگ بسیار مناسب است. چرا که باعث می‌شود از لوازم و مبلمان موجود در فضا بیش‌ترین استفاده انجام شود. برای اجرای این سبک تا جای ممکن اشیاء کاربردی را در محیط زندگی خود بکار ببرید.

سبک کانتری

در سبک کانتری چوب طبیعی در لوازم دکوری و مبلمان بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از چوب طبیعی در دکوراسیون داخلی به یکی از ترندهای محبوب تبدیل شده است. اگر به دنبال ظاهر طبیعی و استفاده از چوب طبیعی در دکوراسیون هستید، سبک کانتری می‌تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد.

سبک کانتری در دکوراسیون

یکی دیگر از ویژگی‌های سبک کانتری استفاده از طرح‌های گل‌دار است. انتخاب پارچه‌های رومبلی گل‌دار می‌تواند انتخاب مناسبی برای اجرای این سبک باشد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب سبک‌های محبوب در دکوراسیون آشپزخانه را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله دکوراسیون دلتا همراه  باشید.



:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
یکی از لذت‌بخش‌ترین کارها برای خانم‌های خانه، چیدمان و دکوراسیون منزل است. وقتی وارد خانه‌ای می‌شوید، سلیقه‌ای که در چیدمان آن بکار رفته است، تحسین شما را بر می‌انگیزد.
زیباتر کردن فضای خانه

داشتن خانه زیبا، تقریبا یکی از خواسته‌های مشترک بین تمام افراد جهان است. اکثر افراد، زمان و هزینه زیادی را برای زیباتر کردن فضای خانه صرف می‌کنند. گاهی با چند ترفند ساده و استفاده از طراحی‌های کم هزینه می‌توان خانه‌ای زیبا و شیک داشت. با مجله دلتا همراه باشید.

فضای خانه را شلوغ نکنید

برای زیباتر کردن فضای خانه پیش از هر کاری، باید اقدام به حذف لوازم اضافی منزل خود کنید. توجه داشته باشید که لوازم زیاد و خانه شلوغ، مانع زیباتر به نظر رسیدن فضای خانه شما می‌شود. با کمک ترفندهای خانه‌داری می‌توانید فضای خانه خود را همواره مرتب نگه دارید.

زیباسازی فضای خانه

تعمیرات را عقب نیندازید

یکی از پاسخ‌های مهمی که می‌توانیم به سوال ” چگونه اتاقمان را زیبا کنیم” بدهیم، تعمیرات است.

در مرحله اول زیباتر کردن فضای خانه باید بخش‌های خراب شده فضای خانه را تعمیر کنید. برای این کار کافی است خودتان دست به کار شوید. در طول این فرایند کاری، مهارت‌های زیادی یاد می‌گیرید.

از گیاهان گل‌دار استفاده کنید

وجود گیاهان گل‌دار در فضای خانه می‌تواند زیبایی خانه شما را دو چندان کند. علاوه بر آن باعث خوشبو شدن فضای خانه نیز می شود. همین موضوع تاثیر مثبتی در فضای داخلی خانه شما خواهد داشت. به سادگی می‌توانید گیاهان گل‌دار مناسب فضای داخلی خود را انتخاب کنید و خانه زیباتری داشته باشید.

گیاهان گل‌دار در دکوراسیون خانه

در چیدمان خانه تقارن داشته باشید

داشتن تقارن و تعادل در فضای خانه یکی از المان‌هایی است که با کمک آن می‌توانید خانه زیباتری داشته باشید. همچنین چیدمان متقارن به شما کمک می‌کند فضای خانه شما منظم‌تر از قبل به نظر برسد. یکی از سبک‌های دکوراسیونی که تقارن در آن‌ها به خوبی دیده می شود، سبک کلاسیک است.

از ترکیب رنگی مناسب استفاده کنید

بهترین مبلمان و بهترین چیدمان اگر رنگ نامناسبی داشته باشند، هیچ جلوه و ارزش تحسینی نخواهند داشت. برای داشتن خانه زیبا و جلوگیری از هزینه‌های اضافی، باید از ترکیب رنگ‌های مناسب برای فضای داخلی خود استفاده کنید. با این کار تا حد زیادی از میزان هزینه‌های اضافی در فضای خانه شما جلوگیری می‌شود و در عین حال خانه زیباتری نیز خواهید داشت.

خانه زیبا

وسایل چشم‌گیر خانه را نو کنید

با تعویض یکی از وسایل مورد علاقه خود که تاثیر زیادی در فضای داخلی دارد، می توانید به سادگی خانه خود را زیباتر کنید. این وسیله می‌تواند روکش مبلمان، پرده، روتختی و یا لوازمی از این قبیل باشد. با تعویض آن علاوه بر تغییر دکوراسیون مقرون به صرفه، می‌توانید زیبایی فضای داخلی خود را دو چندان کنید.

نورپردازی مناسب داشته باشید

نور طبیعی می‌تواند تا حد زیادی در زیبایی خانه تاثیرگذار باشد. گاهی به دلایل مختلف امکان بهره‌گیری از نور طبیعی در فضای خانه وجود ندارد. در چنین مواقعی با جایگزین کردن نورپردازی مناسب در فضا می‌توانید زیبایی مطلوب را در خانه خود ایجاد نمایید.

نورپردازی مناسب در دکوراسیون

پیشنهاد مطالعه: مطلب چه رنگی برای اتاق نشیمن مناسب است؟ را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله دکوراسیون دلتا همراه  باشید.



:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
انتخاب رنگ مناسب برای دیوارهای اتاق نشیمن به شدت به فضایی که شما می­‌خواهید ایجاد کنید بستگی دارد.
رنگ‌‌ آمیزی اتاق نشیمن

چه رنگی برای دیوار اتاق نشیمن مناسب است؟ رنگی که شما برای رنگ‌‌ آمیزی اتاق نشیمن و پذیرایی منزل خود انتخاب می‌کنید، منجر به ایجاد حس و حالی خواهد شد که برای این فضا به دنبال آن بوده‌اید. با مجله دلتا همراه باشید.

رنگ خاکستری

خاکستری رنگی محبوب و در عین شیک بودن، آرامش‌بخش است. همچنین خاکستری با اکثر رنگ‌های دیگر به خوبی ترکیب می‌شود. بنابراین انتخابی منعطف برای یک اتاق نشیمن است. در تصویر زیر، دیوارهای خاکستری روشن، رنگ شاداب کوسن‌های صورتی و زرد را به خوبی در فضا حل می‌کند و سبب تقویت دریچه‌های چوبی و قاب‌ پنجره‌ها نیز می‌شود.

رنگ خاکستری برای نشیمن

رنگ سفید

برای رنگ‌‌ آمیزی اتاق نشیمن از رنگ سفید بهره ببرید. با سفید نگه داشتن دیوارها، به خودتان این فرصت را می‌دهید که با مبلمان، کاشی‌ها و لوازم فرعی، فضا را طراحی کنید. در تصویر زیر، سقف و دیوارهای سفید و روشن یک تضاد خیره‌کننده را با مبلمان، تابلوهای هنری و لوازم فرعی مشکی و قهوه‌ای برقرار ساخته‌اند.

رنگ سفید برای نشیمن

رنگ آبی تیره

از طیف آبی تیره استفاده نمایید. دیوارهای آبی تیره، انتخابی عالی برای اتاق نشیمن هستند زیرا فضا را دنج‌تر می‌سازند و پیش‌زمینه‌ای مناسب برای تابلوهای هنری و مبلمان فراهم می‌سازند. در تصویر زیر، این اتاق باز و وسیع است، اما دیوارهای آبی تیره، حس وحالی دنج ایجاد می‌کنند.

خطوط نرم و رنگ‌های روشن مبلمان در برابر چنین رنگ متضادی، به خوبی جلوه می‌کنند. اگر می‌خواهید فضا را دنج‌تر نمایید، سقف را نیز با همان آبی تیره رنگ‌آمیزی نمایید.

رنگ آبی تیره برای نشیمن

رنگ سبز

رنگ سبز را فراموش نکنید. برای داشتن یک اتاق نشیمن بی‌نظیر، یکی از انتخاب‌ها رنگ‌آمیزی دیوارها با رنگ سبز کمرنگ و ملایم است. در تصویر زیر دیوارها به فضا حسی آرامش‌بخش می‌دهند و با منظره حیاط‌خلوت ترکیب می‌شوند. طیف صورتی کوسن‌ها و صندلی پارچه‌ای نیز در کنار پارچه مخمل مبل‌ها، به آرامش اتاق می‌افزاید.

رنگ دیوار نشیمن

رنگ آبی روشن

خنکی رنگ آبی را تعدیل کنید. آبی روشن رنگی آرامش‌بخش برای اتاق نشیمن است، اما اگر نگران بیش از حد سرد بودن آن هستید، تصویر زیر به شما نشان خواهد داد که جای نگرانی نیست.

دیوارهای آبی روشن با کوسن‌ها و قالی‌هایی به رنگ آبی تیره کامل شده‌اند. علاوه بر این، افزودن بافت‌های طبیعی به فضا گرما بخشیده‌ است. یک گلدان از شکوفه‌های صورتی انتخابی عالی برای همراهی با رنگ آبی است، چرا که این دو رنگ در کنار هم زیباتر بنظر می‌رسند.

رنگ در دکوراسیون نشیمن

پیشنهاد مطالعه: مطلب نکات کلیدی برای انتخاب رنگ کفپوش آشپزخانه را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله دکوراسیون دلتا همراه  باشید.



:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

کفپوش آشپزخانه در انواع طرح و رنگ‌های  متنوع موجود است. شما می‌توانید از بین این مدل‌های متنوع کفپوش مناسب و  زیبایی را برای آشپزخانه منزل خود انتخاب کنید.

انتخاب رنگ کفپوش آشپزخانه

کفپوش آشپزخانه تاثیر زیادی روی زیبایی و جذابیت فضای آشپزخانه دارد. از  این رو بهتر است در انتخاب آن حساسیت لازم را به خرج دهید. برای انتخاب  رنگ کفپوش آشپزخانه عوامل متعددی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. با  مجله دلتا همراه باشید. 

اندازه آشپزخانه

شاید اولین موردی که بر انتخاب شما تاثیر می‌گذارد، اندازه آشپزخانه  باشد. این که آشپزخانه منزل شما چه قدر مساحت دارد، روی انتخاب رنگ اجزای  مختلف آن تاثیر می‌گذارد. انتخاب رنگ کفپوش به اندازه فضایی بستگی دارد که  قرار است آن را پوشش دهد.اگر آشپزخانه کوچکی دارید، بهتر است گزینه‌های  تیره را کنار گذاشته و به سراغ آن‌هایی بروید که روشن‌تر هستند. کفپوش‌های  روشن‌تر نور را منعکس کرده و فضا را روشن‌تر و دلبازتر نشان می‌دهند.

رنگ کفپوش آشپزخانه

روشنایی آشپزخانه

اگر آشپزخانه شما نورگیر یا پنجره دارد و به طور کلی فضای آن روشن است، گزینه‌های  تیره‌تر هم برای انتخاب کفپوش، مناسب خواهند بود. اگر آشپزخانه شما نورگیر و  پنجره ندارد، بهتر است از کفپوش‌های صیقلی با رنگ روشن استفاده کنید. به  این ترتیب همان میزان نوری که در اختیار دارید را بیش‌تر کرده و فضا را  روشن‌تر جلوه دهید.

دکور آشپزخانه

مسلما رنگ کفپوشی که شما انتخاب می‌کنید، باید با سایر اجزا و بخش‌های  آشپزخانه شما هماهنگی داشته باشد. اگر دکوراسیون کل آشپزخانه را بصورت  همزمان انجام می‌دهید، رنگ کفپوش را هم جزو فاکتورهای مهم قرار دهید. سعی کنید انتخاب آن را بر اساس تناسب  با رنگ کاشی‌ها یا کاغذ دیواری و همچنین کابینت‌های خود انجام دهید تا  ترکیب رنگ مناسبی ایجاد شود.

بهترین رنگ کفپوش آشپزخانه

پاکیزگی آشپزخانه

پاکیزگی آشپزخانه تا حد زیادی به خود شما و زمانی که برای تمیز کردن کف  آشپزخانه اختصاص می‌دهید، وابسته است. به طور کلی، کفپوش‌های روشن‌ خیلی  سریع کثیف می‌شوند و آلودگی‌های مختلف را روی سطح خود نشان می‌دهند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ترفندهایی ساده برای تغییر دکوراسیون پذیرایی را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

همچنین بخوانید:

توصیه‌های رنگی برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه 

تغییر دکوراسیون آشپزخانه سفید، با ایده‌های رنگی 

دکوراسیون آشپزخانه بدون پنجره 

طراحی فضای غذاخوری در آشپزخانه 

سبک‌های محبوب در دکوراسیون آشپزخانه 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

هنگام شروع دکوراسیون اتاق پذیرایی،  لوازم اصلی و اساسی اتاق را مد نظر داشته باشید. مبلمانی تطبیق پذیر و بی  رنگ خریده، سپس آن‌گونه که دوست دارید به آن‌ها جلوه دهید.

تغییر دکوراسیون پذیرایی

اتاق پذیرایی و نشیمن کلیدی‌ترین بخش هر  خانه‌ای است. چون ساکنین خانه اکثر وقت خود را در این بخش سپری می‌کنند.  بعضی نکات هستند که کمک می‌کنند چیدمان بهتری در اتاق پذیرایی منزل خود  داشته باشید. در این مطلب از مجله دلتا نکاتی در مورد تغییر دکوراسیون پذیرایی ارائه می‌شود.

فرشی با اندازه مناسب

فرش پرزدار و نرم در زیر پا احساس راحتی و خوش آیندی را منتقل می‌کند و  هنگامی که بخواهید آن را در اتاق پذیرایی پهن کنید هر چه بزرگ‌تر باشد  مشخصا بهتر است. اگر در حال حاضر فرش خیلی کوچکی دارید می‌توانید همیشه آن  را روی فرش بزرگ دیگری با رنگ تیره یا فرشی با الیاف طبیعی با رنگی خنثی  بیندازید.

تغییر چیدمان پذیرایی

قفسه بندی خود را سفارشی و اختصاصی کنید

دیوار قفسه‌ها چه از نوع سفارشی ساخته باشد یا به صورت آزاد ایستاده  باشد، کاربردی هستند و جلوه نمایشی برای یک طراحی ایجاد می‌کنند. قفسه‌های  از کف تا سقف معمولا چه در اتاق‌های کوچک و چه در اتاق‌های بزرگ‌تر کاملا  خوب عمل می‌کنند. هنگامی که یک قفسه بزرگ داشته باشید اتاق شما بزرگ‌تر و  منظم‌تر از زمانی می‌شود که از چندین قفسه کوچک در جاهای مختلف فضای خانه  خود استفاده می‌کنید.

آویزان کردن چراغ آویزی در ارتفاع پایین

چراغ آویزی بزرگ باعث یک تغییر خوشایند نسبت به ترکیب معمولی لوازم  روشنایی که به طور مستقیم به دیوار نصب شده ایجاد می‌کند. آویزان کردن  لوازم روشنایی در ارتفاع پایین‌تر و درست روی میز جلو مبلی، جایی برای گفت و  گوهای گرم و صمیمی پدید می‌آورد که به افراد اشاره می‌کنند تا در آنجا  بنشینند.

دکوراسیون اتاق پذیرایی

شکل جدیدی از مبلمان را امتحان کنید

یکی از راه‌های تغییر دکوراسیون پذیرایی تغییر شکل مبلمان است. شکل  مبلمان شما سبک اتاق پذیرایی شما را تنظیم می‌کند. مبلمان چسترفیلد به طور  کلی رسمی‌تر هستند. در حالی که مبلمانی با ارتفاع کم‌تر برای راحت تکیه  دادن مناسب‌تر هستند. مبلمان مدولار کوتاه مانند برای تکیه دادن عالی هستند  و می‌توان با توجه به فعالیت مورد نظر چیدمان آن‌ها را تغییر داد.

به مبل قدیمی خود ظاهری جدید بدهید

به جای هزینه کردن برای تهیه مبلمانی کاملا نو، می‌توانید ظاهر مبلمان  قدیمی خود را بهبود ببخشید. بررسی کنید ببینید آیا روکش مبلمانی تولید شده  است که دقیقا با ابعاد مبل شما متناسب باشد.

دکوراسیون پذیرایی

پالت رنگی خود را محدود کنید

یک طرح رنگی که به خوبی تعریف شده باشد، می‌تواند ظاهر اتاق پذیرایی شما  را منظم‌تر نشان دهد. یک رنگ خنثی برای پس زمینه، یک ترکیب رنگ و رنگ  تاکیدی کوچکتر انتخاب کنید. سپس از فضای خود هر که با این طرح رنگ انتخابی  شما هماهنگ نمی‌شود را حذف کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب تاثیر نور بر انتخاب رنگ مناسب دکوراسیون را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

همچنین بخوانید:

ترفندهای اجرای سبک مدرن در دکوراسیون 

نکات انتخاب فرش فانتزی در دکوراسیون 

با این ایده‌‌ها خانه خود را دلبازتر کنید! 

ترفندهای استفاده بهینه از فضاهای خانه 

ایده‌های طراحی دکوراسیون داخلی خانه 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

یک رنگ در مکان‌های مختلف، می‌تواند  فضاهای متفاوتی را ایجاد کند. دلیل این موضوع مقدار نوری است که وارد خانه  شده و جهتی است که خانه به سمت آن قرار دارد.

رنگ مناسب دکوراسیون منزل

نور از فاکتورهای مهمی است که در انتخاب  رنگ مناسب دکوراسیون منزل بسیار تاثیر گذار است. به همین دلیل باید رنگ  مناسب را بر اساس نور موجود در خانه انتخاب کنید. آیا می‌دانید انتخاب رنگ  بر اساس نور چگونه انجام می‌شود؟ برای پاسخ به این پرسش و برای آشنایی با  نحوه انجام آن، با مجله دلتا همراه باشید.

اتاق‌هایی که نور صبحگاهی دریافت می‌کنند

میزان نوری که در بیشتر اوقات به این  اتاق‌‎ها می‌‎تابد، متفاوت است. نوری که در اوایل صبح و هم‌زمان با طلوع  خورشید می‌تابد، رنگ صورتی دارد. در ساعت‌‎های نزدیک به ظهر رنگ آبی به خود  گرفته و در ساعت‌‎های بعدی سایه‌‎های ملایمی ایجاد می‌کند. به همین دلیل  برای بهره‌مندی بیشتر از نور روز، می‌توانید دیوار‌‎ها را به رنگ آبی  پاستلی و یا سبز روشن، رنگ آمیزی کنید.

اتاق‌هایی که نور صبحگاهی دریافت می‌کنند

اتاق‌هایی که در تمام روز نور دریافت می‌کنند

اگر اتاق شما در تمام طول روز، نور یکسانی  دریافت می‌کند با استفاده از انتخاب رنگ‌‎های پاستلی و خنثی به فضایی  روشن‌‎‌تر و دلباز‌‎‌تر دست پیدا کنید. رنگ‌‎های طلایی با تابش نور روز،  گرمای بیشتری به اتاق می‌بخشند. از سوی دیگر طیف‌‎های رنگ آبی باعث ایجاد  فضایی آرام‌‎‌تر خواهند شد؛ به همین دلیل می‌توانید بر اساس سلیقه خود هر  رنگی که مورد پسند شما است بکار ببرید.

اتاق‌هایی که در تمام روز نور دریافت می‌کنند

اتاق‌هایی که نور عصرگاهی دریافت می‌کنند

این اتاق‌‎ها معمولاً در ساعات اولیه روز  بسیار سرد و دل‌گیر بنظر می‌رسند اما درطول روز رفته رفته گرم‌‎‌تر  می‌شوند. به همین دلیل استفاده از رنگ زرد روی دیوار‌‎ این اتاق‌ها، فضایی  گرم‌‎‌تر و صمیمی‌تر ایجاد خواهد کرد. اگر می‌خواهید مکانی برای آرامش خود  در خانه طراحی کنید، طیف‌‎های روشن رنگ زرد، انتخاب مناسبی خواهند بود.

رنگ در دکوراسیون

برای انتخاب رنگ مناسب دکوراسیون خانه؛ از نور مصنوعی استفاده کنید

اگر اتاق‌‎های شما از نور طبیعی روز دور  هستند و فقط با سیستم نورپردازی مصنوعی روشن می‌شوند، برای انتخاب رنگ  مناسب دکوراسیون منزل که با نورپردازی آن هماهنگ باشد، به این نکات توجه  کنید:

نور زرد

اگر از لامپ‌‎های زرد رنگ و یا شمع برای  روشن کردن اتاق استفاده می‌کنید، بکار بردن رنگ‌‎هایی مانند نارنجی و قرمز،  فضایی بسیارگرم ایجاد خواهد کرد. به همین دلیل بهتر است در مکان‌‎هایی که  بیشتر برای شب مورد استفاده قرار می‌گیرند از رنگ قرمز در کنار نور زرد  استفاده کنید.

نورسفید

لامپ‌‎هایی که نور سفید دارند، فضایی شبیه  به نور روز ایجاد می‌کنند. به همین دلیل فرقی نمی‌کند چه رنگی برای دیوار  انتخاب کنید، زیرا در هر صورت نتیجه‎ خوب و مناسبی خواهد داشت.

نور ال ای دی

از آن‌جاکه لامپ‌‎های ال ای دی نور  آبی‌‎‌تری دارند، استفاده از رنگ‌‎های خنثی مانند طوسی و یا رنگ‌‎های  پاستلی روی دیوار‌‎ها باعث می‌شود تا فضای مدرن‌‎‌تری ایجاد شود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب نکاتی که باید در مورد دکور اتاق خواب بدانید را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

همچنین بخوانید:

چگونه اتاق نشیمن زیبایی داشته باشیم؟ 

دکوراسیون داخلی برای منزل کوچک 

ایجاد هماهنگی در رنگ پرده و فرش 

کدام رنگ‌ها در دکوراسیون، همیشه مد هستند؟ 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

اتاق خواب مکانی است که در آن روز خود  را آغاز کرده و به پایان می‌رسانیم. به همین دلیل زیبایی این اتاق به  اندازه راحتی آن بر روی انسان تاثیر گذار است.

طراحی دکور اتاق خواب

طراحی دکور اتاق خواب اغلب از نظر بسیاری از افراد بی‌اهمیت محسوب  می‌شود و به چگونگی چیدمان این اتاق توجه چندانی نمی‌شود.  در دکوراسیون  اتاق خواب نکاتی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه داشته باشید. با مجله دلتا همراه باشید.

محل قرارگیری اتاق خواب

اگر در خانه شما بیشتر از یک اتاق وجود دارد، اتاقی را که در خلوت‌ترین  بخش خانه قرار دارد را به عنوان اتاق خواب خود انتخاب کنید. سعی کنید تا  جای ممکن ارتباط اتاق خواب را با سر و صداهای بیرون را از بین ببرید. به  همین منظور اتاقی را انتخاب کنید که بیشترین فاصله را با اتاق نشیمن و  آشپزخانه داشته باشد.

بخش‌های جنوبی و یا شرقی را برای اتاق خواب انتخاب کنید!

برای این که اتاق خواب شما دارای نور کافی باشد، باید نور طبیعی روز به  اندازه کافی وارد اتاق شود. به همین دلیل بهتر است اتاقی را  انتخاب کنید  که در قسمت شرقی و یا جنوبی خانه قرار داشته باشد. این‌گونه می توانید از  نور روز به خوبی بهره ببرید.

دکوراسیون اتاق خواب

سبک دکوراسیون داخلی مورد نظر خود را به نمایش بگذارید!

سبک دکوراسیونی که برای طراحی اتاق نشیمن خانه از آن استفاده کرده‌اید  را در طراحی دکور اتاق خواب نیز بکار ببرید. طراحی داخلی خانه یک کلیت است و  بهتر است که تمام اتاق‌ها به یک سبک طراحی شوند.

استفاده از رنگ‌های تیره برای خواب بهتر!

به افراد بد خواب که در خوابیدن دچار مشکل هستند، نیز توصیه می‌شود که  در طراحی اتاق خواب از رنگ‌های تیره استفاده کنند تا فضایی آرام در اتاق  ایجاد شود. با استفاده از روتختی‌ و لوازم و اکسسوارهای تیره رنگ موجود در  اتاق، می‌توانید دکور زیبایی را ایجاد کنید.

چیدمان اتاق خواب

استفاده بهینه از فضای خالی بالای تخت خواب!

اگر اتاق خواب کوچکی دارید از فضای بالای سر خود به بهترین شکل استفاده  کنید. برای این منظور می‌توانید بر روی دیواری که پشت تخت خواب قرار دارد،  در دو طرف و بالای تخت خواب از کمدها و طبقات متعدد برای جاسازی اشیاء بهره  ببرید.

به سیستم روشنایی توجه کنید!

علاوه بر روشنایی کلی، استفاده از چراغ خواب در دو طرف تخت خواب نیز  بسیار مفید خواهد بود. به همین دلیل حتما در طراحی دکور اتاق خواب، هم از  لوستر مرکزی و هم از چراغ خواب استفاده کنید. استفاده از چند منبع نور به  اتاق خواب عمق بخشیده و ظاهری شیک و زیبا ایجاد می کند.

سیستم روشنایی در اتاق خواب

از زیر تخت خواب استفاده کنید!

ممکن است در زیر تخت خواب شما کشو و سیستم جاسازی وجود نداشته باشد. با  استفاده از سبدهای زیبا و جعبه‌های مدرن فضای خالی زیر تخت را مورد استفاده  قرار دهید و از آن برای جاسازی اشیای مختلف بهره ببرید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب انرژی مثبت را به خانه خود دعوت کنید! را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

همچنین بخوانید:

نکات کلیدی برای دکوراسیون اتاق خواب صورتی! 

نکات استفاده از رنگ آبی در اتاق خواب 

ترفندهایی که اتاق خواب شما را زیباتر جلوه می‌دهد! 

اصول رنگ‌آمیزی اتاق خواب چیست؟ 

۴ اشتباه رایج در دکوراسیون اتاق خواب 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

نقش محیط فیزیکی اطراف شما با تاثیر روحی و روانی که بر روی شما ایجاد می‌کند، از آن‌چه که تصور می‌کنید بیشتر است.

ایجاد انرژی مثبت در دکوراسیون

دلیل محکمی وجود دارد که کارشناسان تاکید می‌کنند، محیط زندگی خود را  به‌گونه‌ای طراحی کنید تا بازتابی از شما و سبک زندگیتان باشد. به همین  دلیل برای افرادی که با هر مسئله‌ای دچار استرس شده و احساس نگرانی شدید  می‌کنند، کوچک‌ترین جزئیات در دکوراسیون داخلی از اهمیت بالایی برخوردار  است. در این مطلب از مجله دلتا به راهکارهای ایجاد انرژی مثبت در دکوراسیون پرداخته می‌شود.

استرس را بیرون از خانه رها کنید!

این که خانه چگونه از ما استقبال می‌کند از اهمیت بالایی برخوردار است.  یکی از راه‌های ایجاد انرژی مثبت در دکوراسیون این است که  ورودی خانه؛  نشاط بخش، راحت، گرم، دوستانه، استقبال کننده و جذاب باشد. به همین دلیل  تلاش کنید تا به راهروی ورودی خانه خود شخصیتی دوست داشتنی بخشیده و بر  اساس سلیقه شخصی خود آن را دکوراسیون کنید.

گیاهان سبز و درختان خانگی!

حضور در اتاقی که گیاهان سبز و طبیعی در آن قرار دارند به کاهش استرس و  افزایش انرژی مثبت کمک می‌کند. به ویژه گیاهان و درختان بزرگ خانگی با تازه  کردن هوای اتاق یکی از موثرترین و زیباترین ایده دکوری برای کاهش استرس  بشمار می‌روند.

گیاهان سبز و درختان خانگی در دکوراسیون

از قدرت آرامش‌بخش رنگ آبی بهره ببرید!

این یک حقیقت است که تنالیته‌های مختلف رنگ آبی سرعت گردش خون را کاهش  می‌دهند. از نظر علمی ثابت شده است که رنگ آبی باعث آرامش و انرژی مثبت در  انسان می‌شود. از این رنگ در دکوراسیون محیط زندگی خود استفاده کنید. حتی  رنگ کردن تنها یک دیوار به رنگ آبی، باعث می‌شود تا اتاق به مکانی آرام و  متعادل تبدیل شود.

انرژی مثبت در دکوراسیون

تمام شلف‌ها و طبقات را با وسیله پر نکنید!

محیط‌های شلوغ و فشرده، ترس‌ها و استرس‌های انسان را افزایش می‌دهند.  قطعا شما نیز حسی را که باعث افزایش میزان استرس می شود در محیط زندگی خود  نمی‌خواهید. نیازی نیست که تمام طبقات و کتابخانه خود را با اشیاء پر کنید.  شلف‌هایی که نیمی از آن‌ها خالی باشند، فضایی باز و آرام ایجاد کرده و به  وسیله‌ای آرامش بخش و دکوراتیو تبدیل می‌شوند.

محیط اطراف خود را مرتب نگه دارید!

نامنظم و نامرتب بودن مکان نیز مانند شلوغی و ازدیاد، یکی از دلایل  انرژی منفی بشمار می‌رود. همانطور که در مورد شلف‌ها و قفسه‌ها گفته شد، در  چیدمان مبلمان و لوازم نیز از شلوغی دوری کنید. دکوراسیون‌های مینیمال  خیلی سریع مرتب می‌شوند. با این روش می‌توانید محیطی آرامش بخش و سرشار از  انرژی مثبت برای خود ایجاد کنید.

انرژی مثبت در خانه

پیشنهاد مطالعه: مطلب با این ترفندها خانه خود را بزرگ‌تر کنید! را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

همچنین بخوانید:

نکات استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی 

ایده‌های طراحی دکوراسیون داخلی خانه 

ترفندهایی برای دیزاین مبلمان خانه 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

معمار هم که نباشید، اگر کمی از رنگ‌ها  و تاثیرات آن‌ها بدانید، می‌توانید آرامش را در خانه خود تجربه کنید. برای  دانستن راز رنگ‌های ملایم و آرامش بخش مطلب را تا انتها بخوانید.

رنگ‌ های آرامش‌ بخش در دکوراسیون

طراحان حرفه‌ای و دکوراتورهای مجرب، با انجام اقدامات ساده‌ مانند: باز و  بسته کردن فضاها، کم و زیاد کردن نور و سایه، تغییر دادن سبک مبلمان و  بازی با رنگ‌ها به فضای خانه آرامش می‌بخشند. در این مطلب از مجله دلتا به بررسی رنگ‌ های آرامش‌ بخش در دکوراسیون پرداخته می‌شود.

رنگ سفید

سفید، پادشاه رنگ‌های روشن و روشن‌ترین آن‌هاست. سفید، با همه رنگ‌ها به  خوبی ست می‌شود و منزل شما را دلباز و روشن می‌کند. با رنگ سفید می‌توانید  آرامش و صلح را تجربه کنید.

رنگ سفید در دکوراسیون

رنگ آبی

آبی جزء شاخص‌ترین رنگ‌ های آرام‌ بخش در دکوراسیون است. کافی است به  آسمان صبحگاهی نگاهی کنید تا متوجه شوید. رنگ آبی آسمانی در میان طیف‌های  مختلف این رنگ، بیش‌ترین حس آرامش را ایجاد می‌کند. آبی، رنگ اعتماد و  دوستی است.

رنگ خاکستری

خاکستری دوست داشتنی‌ترین رنگ خنثی است. نمی‌توانید رنگی پیدا کنید که  با خاکستری هماهنگ نباشد. گذشته از این، خاکستری وقاری دارد که شاید کم‌تر  رنگی تا این حد از آن برخوردار باشد. این رنگ، وقار و شایستگی را به  دکوراسیون داخلی نیز القا می‌کند.

رنگ خاکستری در دکوراسیون

رنگ لیمویی

اگر می‌خواهید به دکوراسیون منزل خود رنگ و روح دهید، ولی با رنگ زرد  میانه ای ندارید، شاید بد نباشد لیمویی را امتحان کنید. رنگ لیمویی، روحیه  شما را بالا خواهد برد. این رنگ که سایه انعطاف پذیری از زرد است، برای  دکوراسیون منزل شما در هر فصلی مناسب است.

رنگ لیمویی در دکوراسیون

رنگ کرم

کرم از سری رنگ‌های گرمی است که خیلی خوب با حال و هوای هر خانه‌ای جور  در می‌آید. وقار و ملایم بودن این رنگ و هماهنگی فوق العاده‌ای که با رنگ  قهوه ای دارد، رمز محبوب بودن آن است.

رنگ‌ ملایم در دکور

رنگ گلبهی

رنگ گلبهی جزو زیباترین‌ رنگ‌ های آرامش‌ بخش در دکوراسیون است و خصوصا  برای اتاق خواب پیشنهاد می‌شود. اگر روحیه لطیفی دارید و احساساتی هستید،  به این رنگ یک شانس بدهید.

رنگ‌ آرام در دکوراسیون

رنگ هلویی

رنگ هلویی گاهی اوقات با مرجانی اشتباه گرفته می‌شود. این رنگ مابین  نارنجی و صورتی است که در طیف‌های روشن می‌تواند بی نهایت دوست داشتنی و  متمایز باشد. انرژی و جذابیت رنگ نارنجی و ملایمت رنگ صورتی را می‌توانید  در این رنگ پیدا کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب برترین رنگ‌های مکمل‌ فیروزه‌ای در دکوراسیون کدامند؟ را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

همچنین بخوانید:

رنگ پاستلی در دکوراسیون داخلی 

ترفندهایی که اتاق خواب شما را زیباتر جلوه می‌دهد! 

طراحی‌کابینت، متناسب با هر آشپزخانه 

ایده‌آل‌ترین مدل مبل برای اتاق پذیرایی 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

انتخاب مبلمان بر اساس سبک طراحی داخلی و بر اساس نوع معماری و ساختار فضا از مهم‌ترین مراحل در طراحی دکوراسیون داخلی بشمار می‌رود.

مبلمان اتاق پذیرایی

ست مبلمان از جمله لوازم اساسی در اتاق نشیمن و سالن پذیرایی بشمار  می‌رود. زمانی که می‌خواهیم خانه خود را دکوراسیون کنیم، اولین چیزی که به  ذهن ما خطور می کند، کاناپه و ست مبلمان است. برای این که بدانید در انتخاب  مبلمان اتاق پذیرایی به چه نکاتی باید توجه کنید، با مجله دلتا همراه باشید.

با مبل اسپرت به نشیمن خود نشاط ببخشید

قبل از انتخاب مبلمان اتاق پذیرایی، ابتدا باید نوع طراحی داخلی و نوع  معماری فضا را در نظر داشته باشید. اگر پذیرایی بزرگی در اختیار دارید و  خانواده پر رفت و آمدی هستید، بهتر است که مبل‌های مدل اسپرت را انتخاب  کنید.

با مبل اسپرت به پذیرایی خود نشاط ببخشید

با کاناپه‌های اسپرت ساده و یا تخت خواب شو، هم می‌توانید دکوراسیونی  ساده و مینیمال را به نمایش بگذارید. این مدل کاناپه و مبلمان از نظر قیمتی  نیز هزینه کمتری نسبت به مدل‌های دیگر دارند.

نشیمنی به سبک کلاسیک با مبلمان کلاسیک!

اگر به سبک کلاسیک علاقه‌مند هستید، مبل‌های سبک کلاسیک بهترین انتخاب  برای شما خواهند بود. با مبل‌های سبک کلاسیک می‌توانید زیبایی سالن پذیرایی  خود را به حد اعلا برسانید. زیبایی ظاهری مبل‌های کلاسیک، فضای سبک کلاسیک  را در خانه ایجاد می‌کنند و از نظر ظاهری مکانی زیبا و تاثیر گذار ایجاد  خواهند کرد.

نشیمنی به سبک کلاسیک با مبلمان کلاسیک!

با مبلمان سبک مدرن سلیقه خود را به نمایش بگذارید

اگر فرد خوش سلیقه‌ای هستید و می‌خواهید مبلمان اتاق پذیرایی را بر اساس  سلیقه شخصی خود طراحی کنید، مبلی با طراحی مدرن را انتخاب کنید. مبل‌های  مدرن بر اساس اندازه مورد نظر شما تولید می‌شوند. با استفاده از مبل‌های  مدرن می‌توانید دکوراسیونی که در نظر دارید را اجرا کنید.

تاثیر مبلمان پذیرایی در دکوراسیون

مبل‌های تاشو و تخت خواب شو

مبل‌های تخت خواب شو و تاشو نیز جای خود را در طراحی داخلی خانه‌ها باز کرده‌اند. این مدل  مبل‌ها معمولا برای خانه‌های کوچک ترجیح داده می‌شوند. این مبل‌ها به دلیل  راحتی و کاربردی که دارند، ظاهری زیبا به اتاق پذیرایی می‌بخشند. از  ویژگی‌های این مبل‌ها این است که به شما این امکان را می دهند تا به راحتی  دکوراسیونی ساده و مینیمال را طراحی کنید.

مبلمان اتاق پذیرایی

پیشنهاد مطالعه: مطلب چه فرشی خانه را بزرگ‌تر نشان می‌دهد؟ را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

همچنین بخوانید:

شال مبل، کامل کننده دکوراسیون اتاق 

رنگ پاستلی در دکوراسیون داخلی 

نکات کلیدی برای دکوراسیون اتاق خواب صورتی! 

با اقدامات کوچک، خانه خود را زیباتر کنید! 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

مهم‌ترین نکته برای بزرگتر نشان دادن  خانه‌های کوچک، انتخاب رنگ‌ فرش است. استفاده از طیف‌های مختلف یک رنگ برای  فرش‌ها و سایر وسایل خانه باعث هماهنگی فضا می‌شود.

فرش مناسب فضای کوچک

افزایش جمعیت، کم بودن فضا برای ساخت‌ و  ساز منازل و بالا بودن قیمت‌ها مردم را مجبور به زندگی در آپارتمان‌ و  خانه‌های کوچک کرده است. طراحی دکور و انتخاب فرش مناسب فضای کوچک سخت‌  است، زیرا در صورت رعایت نکردن برخی اصول، فضا کوچک‌تر از آنچه که هست  به‌نظر می‌رسد. انتخاب فرش برای خانه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که  تاثیر بالایی در سبک و اندازه دکوراسیون خانه دارد که در مجله دلتا به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

رنگ فرش مناسب برای فضای کوچک

فرش دست بافت

در طراحی دکوراسیون منازل یک اصلی کلی  برای انتخاب رنگ فرش وجود دارد. انتخاب فرش­ تیره، محیط را کوچک‌تر و  فرش‌­های روشن فضا را بزرگ‌تر از آنچه که هست نشان می­‌دهند. اگرچه در  طراحی دکوراسیون توصیه می‌شود رنگ فرش تیره‌تر از رنگ مبلمان و پرده انتخاب  شود در فضاهای کوچک می­‌توان این مورد را نادیده گرفت. مگر آن‌که همه‌  طیف‌­های رنگی به کار رفته در دکوراسیون از بین رنگ­‌های روشن انتخاب شده  باشند.

مدل و طرح فرش برای خانه کوچک

فرش ماشینی

هر چه طرح و نقش فرش ماشینی بیشتر باشد،  در اصطلاح شلوغ‌تر به نظر می‌­رسد. فرش‌­های شلوغ بخصوص اگر دارای رنگ­‌های  تیره باشند، فضا را کوچک‌تر نشان می‌­دهند.  استفاده از فرش‌­های پر نقش و  نگار در فضاهای کوچک انتخاب مناسبی نیست. چنانچه به فرش‌های پر نقش و نگار  علاقه دارید رنگ آن را از میان رنگ­‌های روشن انتخاب کنید تا به این ترتیب  تاثیر شلوغی فرش را کاهش داده باشید.

فرش افشان مناسب برای خانه های کوچک

فرش

در انتخاب فرش مناسب فضای کوچک، فرش‌های  طرح افشان به دلیل نداشتن ترنج در وسط فرش و پراکندگی گل‌ها، فرش های  مناسبی برای خانه آپارتمانی و کوچک هستند و باعث بزرگتر دیده شدن فضای خانه  می‌شوند.

قالی مناسب تر است یا فرش؟

فرش مناسب فضای کوچک

انتخاب قالی یا فرش به نظر و سلیقه خودتان بستگی دارد. در این مورد محدودیتی وجود ندارد. ممکن است بخواهید کف اتاق خود را با یک قالی یا گلیم بپوشانید.

 بهتر است مانند فرش گرد، ابعاد قالی را طوری در نظر بگیرید که نه خیلی کوچک باشد و نه اینکه پایه‌های مبلمان بر روی آن قرار بگیرند.

در این صورت طرح و جلوه قالی بخصوص اگر  دستباف باشد، بیش‌تر به چشم می­‌آید. همچنین برای مجزا کردن میز غذاخوری یا  قسمت­‌های مختلف منزل، قالی­‌ها می­‌توانند کارایی خوبی برای شما داشته  باشند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب سبک‌های محبوب در دکوراسیون آشپزخانه را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

همچنین بخوانید:

دکوراسیون داخلی برای منزل کوچک 

چگونه اتاق نشیمن زیبایی داشته باشیم؟ 

چه رنگ کاغذ دیواری، خانه را بزرگ‌تر نشان می‌دهد؟ 

نکاتی مهم، در دکوراسیون خانه‌های کوچک 

بهترین مکان میز غذاخوری در دکوراسیون خانه 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

با گذشت زمان سبک‌های بسیار زیادی به معماری وارد شده‌اند که هر کدام دارای خصوصیات و زیبایی‌های مربوط به خود هستند. 

سبک‌های دکوراسیون آشپزخانه

اولین قدم برای طراحی داخلی آشپزخانه، انتخاب سبک دکوراسیون است.  سبک‌های محبوب آشپزخانه شهرت جهانی دارند و معمولا جزو انتخاب‌های اصلی  کارفرمایان بشمار می‌روند. اگر می‌خواهید مثل یک معمار به طراحی دکوراسیون  آشپزخانه خود بپردازید، بهتر است قبل از اقدام به هر کاری با خواندن این  مطلب از مجله دلتا با سبک‌های دکوراسیون آشپزخانه آشنا شوید.

سبک مدرن

امروزه دکوراسیون خانه‌های امروزی، بیش‌تر مطابق با اصول سبک مدرن اجرا  می‌شود. سبک مدرن می‌تواند انتخاب مناسبی برای طراحی داخلی آشپزخانه‌ها  باشد. در سبک مدرن از متریال‌هایی مثل سنگ، شیشه و چوب به فرم تراش خورده و  مسطح استفاده می‌شود. در آشپزخانه‌هایی که به این سبک اجرا می‌شوند، خطوط  مستقیم و لوازم ساده از جمله خصوصیات برجسته بشمار می‌روند.

سبک مدرن در دکوراسیون آشپزخانه

سبک مینیمالیسم

یکی دیگر از سبک‌های دکوراسیون آشپزخانه سبک مینیمالیسم است. مصالح این  سبک نیز شبیه به سبک مدرن هستند. در این سبک از ترئینات خبری نیست.  دکوراسیون آشپزخانه‌های مینیمال به طور عمده با استفاده از رنگ سفید طراحی  می‌شوند. کابینت‌ها در چنین سبکی پیوسته و عموما بدون دستگیره هستند و تک  رنگ اجرا می‌شوند.

سبک مینیمالیسم در دکوراسیون آشپزخانه

سبک روستیک

روستیک، سبکی است که از طراحی داخلی خانه های روستایی برگرفته شده است.  از خصوصیات دکوراسیون سبک روستیک می‌توان به استفاده از متریال‌های طبیعی  بدون پرداخت و با شکل اولیه اشاره کرد. چوب از جمله مشهورترین متریال‌های  این سبک است و معمولا جلا داده نمی‌شود. استفاده از چراغ‌هایی به شکل فانوس  می‌تواند به اجرای این سبک کمک کند.

سبک روستیک در دکوراسیون آشپزخانه

سبک کلاسیک

در اجرای این سبک در آشپزخانه، از کابینت‌های نه چندان یکپارچه و دارای  سطوح فرورفته و بیرون زده استفاده می‌شود. این کابینت‌ها معمولا  دستگیره‌های فلزی با شکل‌های متنوع دارند. سنگ و چوب از مصالح اصلی این سبک  هستند. استفاده از کابینت‌هایی با درب شیشه‌ای، لوستر کلاسیک و تزئینی و  صندلی‌های لوکس با پایه‌های تراش خورده و منحنی از ویژگی‌های طراحی داخلی  آشپزخانه به این سبک است.

سبک دکوراسیون آشپزخانه

سبک معاصر

سبک معاصر شامل خصوصیاتی است که می‌تواند هم از سبک مدرن و هم از  سبک‌های دیگر سرچشمه بگیرد.  برای اجرای دکوراسیون آشپزخانه خود به سبک  معاصر، می‌توانید از مصالح جدید یا قدیمی، طبیعی یا صنعتی و ساده یا پرداخت  شده استفاده کنید. در چنین سبکی محدودیت‌ها برداشته می‌شود. همچنین  می‌توان با ترکیب عناصر مدرن و کلاسیک به اجرای دکور مورد علاقه خود  پرداخت.

سبک طراحی آشپزخانه

پیشنهاد مطالعه: مطلب توصیه‌های رنگی برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

همچنین بخوانید:

تغییر رنگ در دکوراسیون آشپزخانه 

توصیه‌های رنگی برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه 

ترفندهای نورپردازی آشپزخانه کوچک 

کابینت‌های رنگی، پیشنهادی جذاب در دکوراسیون آشپزخانه 

طراحی‌کابینت، متناسب با هر آشپزخانه 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

برای این که در شب تمام خستگی‌های روز  گذشته را رفع کرده و انرژی کافی برای شروع روز جدید کسب کنید، به اتاق  خوابی نیاز خواهید داشت که بدون اشتباه طراحی شده باشد.

اشتباهات رایج در طراحی اتاق خواب

طراحی اتاق خواب به شکلی بی نقص و کامل کار ساده‌ای نیست و به همین دلیل  اشتباهاتی در طراحی آن رخ می‌دهد. برای این که مرتکب این اشتباهات رایج در  طراحی اتاق خواب نشویم با این مطلب از مجله دلتا همراه باشید.

انتخاب تخت خواب نامناسب

ما انسان‌ها یک سوم از زندگی خود را در خواب سپری می‌کنیم. اگر این زمان  را بر روی تختی راحت و سالم بگذرانید، حال روحی شما در طول روز تحت  تاثیرات مثبت قرار خواهد گرفت. بهتر است تخت خواب را به عنوان عنصر اصلی  طراحی اتاق خواب در نظر بگیرید. همچنین با انتخاب تخت خوابی راحت و پوشاندن  آن با روتختی زیبا و ظریف می‌توانید به اتاق خوابی فوق العاده دست پیدا  کنید.

انتخاب تخت خواب نامناسب

نامرتب بودن فضای اتاق خواب

اگر کمد و کشوهای موجود در اتاق خواب برای نگه داری از لباس‌ها و لوازم شخصی شما کافی نباشند، ظاهر اتاق خواب  شما نامنظم خواهد بود. بنابراین باید طراحی اتاق را به‌گونه‌ای انجام دهید  که فضای کافی برای جاسازی اشیاء داشته باشید. در این‌صورت اتاق خوابی زیبا،  ظریف و شیک که همیشه مرتب و منظم است، خواهید داشت.

دکوراسیون اتاق خواب

بهم ریختگی فرش های کوچک

استفاده از فرش‌های متعدد کوچک به جای یک فرش بزرگ در کف اتاق خواب، یکی  از اشتباهات رایج در طراحی اتاق خواب است. از آنجا که فرش‌های کوچک، مرتب  از جای خود تکان می‌خورند در نتیجه ظاهری نامرتب در اتاق خواب ایجاد خواهند  کرد. استفاده از یک فرش بزرگ و لطیف، اتاق خواب شما را به مکانی ظریف و  زیبا تبدیل خواهد کرد.

چیدمان مناسب اتاق خواب

استفاده از تابلوها و قاب عکس‌های متعدد

زمانی که اتاق خواب به شکلی ساده و مینیمال طراحی شود، باعث می شود تا  حال روحی بهتری را در آن تجربه کنید. اتاق هایی که با تابلوها و قاب  عکس‌های متعدد تزئین شده‌اند، فضایی بهم ریخته ایجاد می‌کنند. اتاق خوابی  که به شکلی ساده و تنها با یک تابلو دکوراسیون شده باشد، باعث آرامش روحی و  روانی شما خواهد شد.

استفاده از تابلوها و قاب عکس‌های متعدد

پیشنهاد مطالعه: مطلب نکات استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

همچنین بخوانید:

طراحی دکوراسیون اتاق خواب را از کجا شروع کنیم؟ 

۷ وسیله که اتاق خواب شما کم دارد! 

چگونه پرده را با روتختی در اتاق خواب ست کنیم؟ 

۶ ترفند بدون هزینه، برای اتاق خواب کوچک 

اصول رنگ‌آمیزی اتاق خواب چیست؟ 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 182
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

آینه علاوه بر زیبایی بخشیدن به خانه، به دلیل انعکاس نور می‌تواند به روشن‌تر شدن فضای منزل و بزرگ‌تر دیده شدن آن نیز کمک کند.

آینه در دکوراسیون داخلی

آینه از جمله وسایلی است که به طرق مختلفی  می‌تواند در دکوراسیون داخلی خانه شما نقش داشته باشد؛ اما اغلب افراد به  سادگی از کنار این وسیله می‌گذرند و خیلی از آینه در دکوراسیون داخلی خانه  کمک نمی‌گیرند. البته نیاز است بدانید که همانند هر وسیله دیگر، اصولی در  بکارگیری آینه نیز وجود دارد. در این مطلب از مجله دلتا می‌خواهیم نکات مهم درباره استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی را با شما در میان بگذاریم.

آینه دکوری

از آینه های بزرگ برای فضای کوچک استفاده کنید

آینه بزرگ، عمق بیشتری به یک اتاق کوچک  می‌بخشد؛ بنابراین می‌تواند گزینه خوبی برای بزرگ‌نمایی اتاق باشد. اگر  اتاق نشیمن کوچکی دارید، یک آینه بزرگ به دیوار آن بیاویزید یا از یک آینه  قدی بزرگ و شیک برای جذاب‌تر کردن فضای اتاق استفاده کنید.

آینه را در نقاط کور خانه آویزان نکنید

ایده استفاده از یک یا چند آینه کوچک و  بزرگ در خانه می‌تواند بسیار خوب و کاربردی باشد؛ اما به شرطی که مطمئن  باشید آینه‌ را در جایی قرار می‌دهید که منظره زیبایی را منعکس می‌کند.  استفاده از آینه در نقاط کور خانه هیچ کاربردی برای شما نخواهد داشت.

دکوراسیون پذیرایی

آینه را در نقطه کانونی اتاق قرار دهید

یکی از مهم‌ترین نکات استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی، استفاده از آینه در نقطه صحیحی از خانه یا همان نقطه کانونی است.

یک آینه بزرگ یا آینه دکوراتیو می‌تواند  ایده خوبی برای نقطه کانونی اتاق باشد؛ چرا که نقطه کانونی اولین نقطه‌ای  است که هر فردی با ورود به اتاق می‌بیند. بنابراین اگر اتاق پذیرایی کوچکی  داشته باشید با قرار دادن یک آینه بزرگ در نقطه کانونی آن موجب می‌شوید  افراد با ورود به اتاق با یک فضای بزرگ و وسیع روبرو شوند و احساس نکنند در  جایی کوچک و تاریک نشسته‌اند.

تزیین دیوار با آینه

بیش از حد از آینه در اتاق خواب استفاده نکنید

همانطور که گفته شد، آینه باید منظره زیبا  و باارزشی را منعکس کند. قرار دادن چند آینه در گوشه و کنار اتاق خواب که  همه فقط تخت خواب را نشان می‌دهند موجب می‌شود اتاق خواب شما شلوغ و درهم  به نظر برسد. پیشنهاد می‌شود هنگام استفاده از آینه در اتاق خواب دقت داشته  باشید که آینه را در جایی قرار دهید که انعکاس خودتان هنگامی که خواب  هستید را در آن نبینید. در حقیقت بهتر است آینه بالای سرتان قرار بگیرد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب با اقدامات کوچک، خانه خود را زیباتر کنید! را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

همچنین بخوانید:

اشتباهات رایج در دکوراسیون 

ایده‌هایی ارزان برای تغییر دکوراسیون خانه 

ایده‌های طراحی دکوراسیون داخلی خانه 

ترفندهایی برای دیزاین مبلمان خانه 

با این ایده‌‌ها خانه خود را دلبازتر کنید! 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

برای این که خانه، احساسات زیبا در ما  ایجاد کرده و به ما انرژی مثبت ببخشد، لازم است که هر از گاهی در محیط  زندگی خود تغییرات کوچکی انجام دهیم.

تغییر دکوراسیون در منزل

همان‌طور که می‌دانید ایجاد تغییر دکوراسیون در منزل و تعویض مبلمان،  کاری بسیار دشوار و پر هزینه است. البته نیازی نیست که مرتب تغییرات اساسی و  کلی ایجاد کرد. گاهی با اقدامات کوچک و ساده در دکوراسیون می‌توانید خانه  خود را زیباتر کنید. در ادامه روش‌های ساده، کارآمد و اقتصادی که می‌توانید  با آن‌ها در محیط زندگی خود تغییرات ایجاد کنید را معرفی خواهیم کرد. با مجله دلتا همراه باشید.

اکسسوارها و تزئینات

اکسسوارهای کوچک، بسیار بیشتر از آنچه که تصور می‌کنید، انرژی روزانه  شما را تحت تاثیر قرار می‌دهند. شمع‌های معطر، عود و دستگاه بخور، از جمله  این اکسسوار‌های کوچک هستند که می توانند فضای خانه را تغییر دهند.

اکسسوارها محیط خانه را پر از انرژی مثبت می‌کنند. استفاده از عکس ها و  تصاویر قاب شده، تابلوها و آثار هنری برای تزئین دیوارها می‌تواند فضایی  منحصر به فرد و متفاوت به خانه شما ببخشد.

تغییر دکوراسیون خانه

پارچه‌ها و منسوجات خانگی

در زندگی روزانه، آنچه که لمس می‌کنیم به اندازه آنچه که می‌بینیم،  می‌شنویم و استشمام می کنیم، در کیفیت زندگی ما تاثیر گذار است. به همین  دلیل منسوجات خانگی نه تنها از نظر زیبایی، بلکه از نظر احساس لامسه نیز در  زندگی ما تاثیر گذار هستند.

تعویض روکش مبل‌های قدیمی یا تعویض پرده‌ها،  می‌تواند دکوراسیون اتاق  نشیمن را به طور کامل تغییر داده و فضایی تازه و متفاوت به آن ببخشد.

پارچه‌ها و منسوجات خانگی در دکوراسیون

سازمان دهی و کاربردهای ساده اجزا در دکور خانه

با تغییر دکوراسیون در منزل و ایجاد کاربردهای ساده، می‌توانید کیفیت  زندگی را افزایش داده و ظاهری زیباتر به خانه شما ببخشید. برای مثال ایجاد  روشنایی بر روی صفحه کابینت‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

برای ایجاد فضایی سالم‌تر و کارآمد‌تر، از چراغ‌های زیرکابینتی برای روشن کردن صفحه کابینت‌ها استفاده کنید.

تغییر دکوراسیون

ارتباط طبیعت با فضای داخلی خانه

اگر در خانه خود تازگی و طبیعت را می خواهید لازم است که از گل‌های  تازه، رنگارنگ و خوش بو استفاده کرده و آن‌ها را به دکوراسیون فضای زندگی  خود بیفزایید. باغچه‌های دیواری برای این منظور انتخاب مناسبی خواهند بود.

ارتباط طبیعت با فضای داخلی خانه

نظم و تمیزی منزل

فراموش نکنید که مهم‌ترین ویژگی در طراحی داخلی یک خانه، تمیزی است.

یک تمیزی کلی و با جزئیات باعث خواهد شد تا احساس تازگی در خانه داشته  باشید. برای تمیزی تمام جزئیات را در نظر بگیرید. همچنین برای ایجاد فضایی  روشن‌تر و دلبازتر در خانه، تمیز کردن پنجره‌ها را نیز فراموش نکنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ترفندهای استفاده بهینه از فضای کنج دیوارها را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

همچنین بخوانید:

اشتباهات رایج در دکوراسیون 

نکاتی برای کاغذ دیواری مناسب اتاق خواب 

ترفندهای اجرای سبک مدرن در دکوراسیون 

رایج‌ترین اشتباهات در چیدمان خانه 

راهکارهایی برای زیباتر جلوه دادن دیوار پشت تلویزیون 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

از فضاهای پرت خانه به سادگی نگذرید. از همین فضاهای بلا استفاده می‌توانید بهترین استفاده‌ها را ببرید.

فضاهای پرت در دکوراسیون

اگر پلان منزل شما خوب طراحی نشده باشد، با فضاهای پرت رو به رو هستید.  این فضاها را اگر خالی رها کنید، خیلی بیشتر به چشم می آیند و مانند یک نقص  به نظر می رسند. شاید یک کنج یا گوشه آن قدر کوچک باشد که شما نتوانید  برای استفاده درست از آن تصمیم گیری کنید. در این مطلب از مجله دلتا به بررسی ترفندهای استفاده بهینه از فضاهای پرت در دکوراسیون پرداخته ایم.

آویزان کردن صندلی آویز در گوشه دیوار

اخیرا نمونه‌های جدیدی از صندلی تولید شده که بجای داشتن سطح اتکا روی  زمین، از سقف آویزان می‌شوند و در واقع معلق هستند. این صندلی‌ها معمولا  فضای بسیار کمی اشغال می‌کنند. همچنین گزینه فوق العاده‌ای برای پر کردن  فضاهای پرت در دکوراسیون مانند کنج‌ها هستند.

آویزان کردن صندلی آویز در گوشه دیوار

ایجاد فضای کار در کنج دیوار

تقریبا همه ما به فضایی جهت انجام کار در منزل نیاز داریم. شاید چنین  فضایی به صورت مجزا در پلان منزل شما به چشم نخورد. در صورتی که فضاهای پرت  در دکوراسیون منزل خود دارید می‌توانید با ساخت یک میز سفارشی کوچک از آن  به عنوان فضای کار استفاده کنید.

ایجاد فضای کار در کنج دیوار

نصب کردن شلف در دکوراسیون گوشه

شلف‌ها از محبوب‎‌ترین عناصر دکوری در دکوراسیون داخلی منزل بشمار  می‌روند که کاربردهای بسیاری دارند. اگر فضای پرت مد نظر شما آن قدر کوچک  است که نمی‌توان وسیله خاصی را در آن قرار داد می‌توانید از شلف‌های دیواری  که مخصوص کنج دیوارها طراحی و اجرا می شوند، استفاده کنید.

استفاده از فضاهای پرت در دکوراسیون

استفاده از گلدان

از دیگر راهکارهای پرطرفدار و ساده‌ای که معمولا همیشه جزو گزینه‌های  اصلی پر کردن یک فضای خالی و بدون کاربرد  هستند استفاده از گلدان است.  گلدان‌ها تقریبا در هر خانه‌ای جایگاه خاص خود را دارند و معمولا هم در  گوشه‌ها قرار داده می‌شوند.

فضای پرت

گذاشتن مبل راحتی در گوشه فضا

مبل‌های راحتی کوچک هم از جمله مبلمانی هستند که عموما در دکوراسیون داخلی منازل مختلف به چشم می خورند.

برای مثال، یک مبل راحتی کوچک که در گوشه دنجی قرار گرفته، می‌تواند  فضای بسیار خوبی برای مطالعه یا پرداختن به سرگرمی‌های محبوب باشد.

حس دنج بودنی که وجود یک مبل راحتی در گوشه فضا ایجاد می کند، بسیار دلپذیر است.

گذاشتن مبل راحتی در گوشه فضا

پیشنهاد مطالعه: مطلب نکات ضروری برای انتخاب رنگ اتاق خواب را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

همچنین بخوانید:

اشتباهات رایج در دکوراسیون 

نکاتی برای کاغذ دیواری مناسب اتاق خواب 

ترفندهای اجرای سبک مدرن در دکوراسیون 

رایج‌ترین اشتباهات در چیدمان خانه 

راهکارهایی برای زیباتر جلوه دادن دیوار پشت تلویزیون 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 ارديبهشت 1400 | نظرات ()