نوشته شده توسط : مجله دلتا
اتاق خواب برای هر کسی محل آرامش و گوشه امن خانه است و فرقی نمی‌کند در چه سنی باشید ولی متاسفانه در اکثر مواقع، آنگونه که سزاوارش باشد، مهم شمرده نمی‌شود.
اتاق مستر

حقیقت آن است که اگر به دنبال فرصت مناسبی برای تغییر دکوراسیون یا بازسازی اتاق خواب خود هستید، هرگز این زمان نخواهد رسید و خودتان باید در هر شرایطی که هستید، دست به کار شوید. در این مطلب از مجله دلتا قرار است به بررسی ۴ نکته برای طراحی اتاق مستر بپردازیم.

تخت خواب ماندگار انتخاب کنید

دنبال وسایل از مدافتاده و قدیمی نباشید و هنگام انتخاب تخت خواب، چندان سراغ ترندهای روز نروید. بهتر است مدل های مدرن و ساده‌تری انتخاب کنید که سال‌های زیادی قابل استفاده باشد. شما با انتخاب پایه‌های فلزی یا لوازم منحصر به ‌فرد همیشه می ‌توانید از فضاهای تکراری فاصله بگیرید و اتاق مستر شیک برای خود داشته باشید.

دکوراسیون اتاق مستر

از وسایل دکوری استفاده کنید

اتاق خواب مکان مناسبی برای اضافه ‌کردن وسایل دکوری جذاب و سرگرم ‌کننده است. کوسن‌، تابلو و پرده‌ به فضا رنگ می‌‌دهد و چراغ‌های رومیزی در عین کاربردی‌ بودن، به طراحی اتاق مستر شیک تنوع می ‌دهد. طراحی تخت‌ خواب ساده‌ترین راه برای تاثیرگذاری در فضا است؛ با تغییر روتختی، بالش و روکش آن‌ها می‌توانید تخت‌ خواب خود را به ‌روز کنید. البته این فضا برای عکس‌های خصوصی و یادگاری‌های شخصی بهترین مکان است.

اتاق خواب

چند وسیله خاص اضافه کنید

اگر به قدر کافی فضا دارید، چند چیز دیگر برای شخصیت‌ بخشیدن به فضا اضافه کنید. یک میز آرایش، نیمکت اتاق خواب، و صندلی‌های عثمانی و کوسن‌های خاص فضای شما را زیبا و منحصربه ‌فرد می‌‍کند. نیمکت‌ پهن، صندلی‌ راحتی، و مبل تخت‌خواب‌شو می‌‌تواند قسمتی از یک اتاق‌ خواب را که بی‌مصرف باقی مانده، تبدیل به فضایی برای مطالعه یا چرت روزانه کند.

دکوراسیون اتاق مستر

یک نورپردازی مناسب انتخاب کنید

در یک اتاق خواب، استفاده از حجم درست نور بسیار مهم است. قبل از هر چیز شما نیاز به یک نورپردازی ملایم و رمانتیک دارید. قراردادن چراغ‌ رومیزی روی پا‌تختی‌ معمولا انتخاب رایجی است، اما چراغ‌ دیواری با نور ملایم جایگزین بهتری خواهد بود.

طراحی اتاق خواب



:: بازدید از این مطلب : 261
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
تراس کوچک، تنها چیزی است که می‌توانید در یک آپارتمان نقلی در شهر شلوغ برای خلوت کردن یا نوشیدن چای داشته باشید. در اینجا ایده‌هایی برای چیدمان تراس کوچک بررسی شده است که حتما کمکتان خواهد کرد و می‌توانید از همین چند متر جا نهایت استفاده را ببرید.

تراس برای بسیاری از ما، یکی از مهمترین عناصر خانه به حساب می‌آید که ممکن است حتی خیلی کوچک باشد، اما وزن زیادی دارد. تراس، بیشتر از همه در فصل بهار و تابستان مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما در پاییز یا زمستان هم می‌تواند یک فضای دنج و عالی برای نشستن باشد. مسلما اینکه یک تراس بزرگ داشته باشیم خیلی ایده آل است، اما اگر در آپارتمان زندگی می‌کنید، احتمالا این اتفاق دور از ذهن است. به همین دلیل در این بخش از مجله دلتا ایده‌هایی برای دکوراسیون تراس کوچک مطرح می‌کنیم.

 فضا‌ها را تقسیم بندی کنید

اولین نکته که رعایت کردن آن باعث می‌شود فضای تراس بهینه سازی شود، متمایز کردن فضا‌ها از یکدیگر است. برای مثال، مشخص کنید که در کدام قسمت پنجره نصب می‌شود، در کجا قرار است میز و صندلی قرار دهید  یا اگر قرار است قفسه‌هایی در تراستان قرار بگیرد، محل آن کجا خواهد بود؟ سعی کنید از حاشیه‌ها بهترین استفاده را بکنید.

دکوراسیون بالکن

 نیازسنجی کنید

مرحله‌ بعدی این است که نیاز‌ها و عادت‌هایتان را قبل از هزینه کردن برای اسباب و اثاثیه بررسی کنید. چند نفر قرار است در تراس پشت میز‌ها بنشینند؟ آیا به یک سایه انداز هم نیاز دارید؟ صندلی‌های تاشو می‌خواهید یا ثابت؟ اصلا به میز و صندلی نیاز دارید؟ این‌ها فقط تعدادی از سوالات است، لازم است از خود بپرسید و با مشورت سایر اعضای خانه، به آن‌ها پاسخ دهید تا بتوانید بهترین استفاده را از تراس ببرید و آن را برای نیاز‌های واقعی مهیا کنید.

دکوراسیون تراس

گوشه‌های سبز ایجاد کنید

از تراس برای ایجاد فضای سبز و آوردن طبیعت به خانه استفاده کنید. می‌توانید از گیاهان رونده استفاده کنید یا از اثاثیه‌ چوبی که حس و حال طبیعت در تراستان وجود داشته باشد. در صورتی که محدودیت بودجه ندارید می‌توانید با استفاده از تجهیزاتی باغچه‌های شهری روی تراس خود ایجاد کنید.
برای این کار باید با یک متخصص امور باغبانی صحبت کنید تا زیرساخت‌های مورد نیاز را در تراس درست کرده و آسیبی به ساختمان نرسد.

از نرده‌ها استفاده کنید

این روز‌ها گلدان‌های بسیار متنوعی در بازار پیدا می‌شود که سایز و شکل مختلفی دارد. اگر بالکن شما از خیابان دید دارد، می‌توانید از گلدان‌ها و فلاور باکس‌های آویز در قسمت بیرونی نرده استفاده کنید تا علاوه بر زیبایی داخلی و خارجی، فضای موجود تراس را حفظ کنید و بتوانید از کف استفاده‌های دیگری ببرید.

 تراس

فضایی مرتبط با دکوراسیون داخل خانه ایجاد کنید

در صورتی که بالکن شما به فضای داخلی اتاق نشیمن دید دارد و در آن از آنجا باز می‌شود، بهتر است یک تداوم میان فضای اتاق نشیمن و فضای تراس کوچک خانه‌تان ایجاد کنید. با این کار هم فضای اتاق نشیمن جذاب‌تر و بزرگتر به نظر می‌رسد و هم فضای بالکن. این کار را می‌توانید با یکسان انتخاب کردن کف سازی یا انتخاب مبلمان هم رنگ و هماهنگ برای داخل و تراس میسر کنید.

بالکن‌تان را به انباری تبدیل نکنید

تا جایی که امکان دارد از بالکن به عنوان انباری و نگهداری وسایلی که نمی‌خواهید در دید خانه باشد استفاده نکنید. اما اگر واقعا جای کمی در خانه دارید، می‌توانید یک کمد کوچک یا یک تخت کوچک برای تراس تهیه کنید که روی آن‌ها با کوسن برای نشستن و لم دادن مناسب سازی شده است و زیر و درون آن‌ها برای نگهداری وسایلی که نمی‌خواهید در دیدتان باشد، استفاده شود.

بالکن



:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
هنگامی که صحبت از اصول طراحی دکوراسیون اتاق خواب می‌شود، بسیاری از افراد اهمیت نورپردازی را از یاد می‌برند. اما باید توجه داشت که برای جلوه بهتر دکوراسیون، نور مناسب و استاندارد اولین و ضروری‌ترین گزینه است.
دکوراسیون اتاق خواب

لازمه هر اتاقی، نورپردازی مناسب است و این قاعده در ارتباط با اتاق خواب نیز صدق می‌کند. در این مطلب از مجله دلتا با بهترین ایده‌ها برای نورپردازی اتاق خواب آشنا خواهید شد.

ترکیبی از منابع نوری مختلف

از اهمیت منابع مختلف نور در دکوراسیون اتاق خواب کوچک غافل نشوید. اگر اتاق خواب شما خیلی کوچک باشد، تنها به یک منبع نوری احتیاج دارید. در غیر این صورت باید ترکیبی از منابع نوری مختلف را برای نورپردازی اتاق خواب خود استفاده کنید.  

لوستر

طراحی‌های ساده 

لازم نیست که یک لامپ یا یکی از انواع مدل لوستر فانتزی، طراحی فوق العاده‌ای داشته باشند تا در دکوراسیون داخلی اتاق تاثیر شگرفی ایجاد نماید؛  طراحی‌های ساده می توانند تاثیری فوق العاده روی دکوراسیون اتاق خواب ایجاد کنند.

لوستر سقفی شیک

یکی از ساده‌ترین راه‌های ایجاد نورپردازی شیک در فضای اتاق خواب، استفاده از چراغ‌های سقفی به جای آباژورها است.

چراغ‌های توکار

چراغ‌های توکار ایده بسیار مناسبی برای ایجاد یک نور ملایم و استاندارد در شب است و می‌تواند در زیبا کردن فضای اتاق نیز موثر باشد.

نورپردازی

لوستر‌های کریستالی

جلوه‌ای که لوسترهای کریستالی ایجاد می‌کنند قابل مقایسه با هیچ منبع نوری در اتاق خواب نیست؛ این لوسترها بسیار شکیل و زیبا است که فضای اتاق خواب را بسیار جذاب خواهند کرد.

لوستر مدرن

در حالی که لوسترها اغلب طراحی سنتی دارند و از کریستال ساخته می‌شوند، اما تنها گزینه برای اتاق خواب‌ها محسوب نمی‌شوند. لوسترهای مدرن و زیبایی نیز برای نورپردازی اتاق، در بازار یافت می‌شوند.

لامپ‌های رشته‌ای در اتاق خواب

درست است که اغلب از چراغ‌های رشته‌ای، در اتاق نشیمن و آشپزخانه استفاده می‌شود، اما این بدان معنا نیست که این چراغ‌ها در اتاق خواب جایگاهی نخواهند داشت.

نورپردازی رنگی

یکی از راه‌های جذاب برای ایجاد فضای رنگی در اتاق خواب، استفاده از لامپ‌ها و چراغ‌هایی است که دارای روکش‌هایی با طرح و رنگ‌های فوق العاده است.

اتاق خواب

لوستر‌های چوبی

در این اتاق از المان‌های مختلف چوبی برای ایجاد سبکی سنتی یا کلاسیک در اتاق خواب استفاده شده که لوستر چوبی آن جلوه‌ای بسیار زیبا دارد.

آباژور‌های تکی

به جای استفاده از یک چراغ خواب خسته کننده و بی روح، می‌توانید از آباژورهایی جذاب و تکی استفاده کنید. برای مثال آباژور و چراغ خواب‌هایی با طرح جغد یا طراحی برجسته از یک اسب یا حتی یک صدف زیبا!

 



:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
درست مانند یک کاغذ سفید، یک اتاق خالی هم می‌تواند یک فرصت یا یک چالش باشد. راه‌های زیادی برای نحوه چیدمان مبلمان خانه وجود دارد اما چطور بدانیم که از کجا باید شروع کنیم؟
چیدمان مبلمان

چیدمان مبل برای بسیاری از افراد و بسیاری از خانه ها یک چالش بزرگ است و پیدا کردن بهترین آرایش مبل و البته مکان مناسب برای آن تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می گیرد. در این مطلب از مجله دلتا درباره بهترین چیدمان مبلمان در دکوراسیون داخلی صحبت خواهیم کرد.

نحوه استفاده از مبلمان در فضای منزل

توجه داشته باشید که از فضای مورد نظر برای انجام چه فعالیت‌هایی استفاده می‌کنید و اکثر مردم چگونه از چنین فضایی چه استفاده خواهند کرد. در این صورت نوع و تعداد مبلمان و دیگر وسایل مورد نیاز مشخص خواهد شد.

دکوراسیون داخلی

نقطه کانونی در دکوراسیون منزل

نقطه کانونی فضا را مشخص کنید و مبلمان را بر اساس آن بچینید. نقطه کانونی می‌تواند شومینه، تلویزیون یا حتی یک چشم انداز و منظره بیرون از خانه باشد. به عنوان مثال اگر قصد تماشای تلویزیون دارید، دقت کنید که فاصله بین مبلمان و تلویزیون باید سه برابر سایز صفحه نمایش باشد. یعنی اگر صفحه نمایش ۴۰ اینچی دارید، باید فاصله ۳ متری با مبلمان را در نظر داشته باشید.

به غیر از تلویزیون می‌توانید از المان‌های دیگری مانند شومینه، یک تابلوی نقاشی زیبا، پیانو و حتی یک دیوار تک رنگ برای ایجاد نقطه کانونی استفاده نمایید.

تقارن در چیدمان مبلمان

برای فضاهای رسمی‌تر مثل پذیرایی، همواره تقارن جوابگو است. چیدمان نامتقارن حس و حال غیر رسمی بودن به فضا می‌بخشد. علاوه بر این، سبک دکوراسیون منزل هم می‌تواند تاثیر زیادی بر متقارن بودن یا نبودن چیدمان مبلمان داشته باشد. معمولا سبک های کلاسیک دارای تقارن و سبک های مدرن بدون تقارن چیدمان می‌شوند.

دکوراسیون منزل

شلوغی و تجمع در چیدمان مبلمان در دکوراسیون منزل

سعی کنید مسیرهای ورودی را چندان شلوغ نکنید. از قرار دادن مبل های بزرگ و دست و پاگیر در ورودی فضا خودداری کنید. حداقل فاصله از ورودی ۶۰ سانتی متر و حداکثر میزان آن ۱۲۰ سانتی متر است. توصیه می‌شود وسایل را در اطراف فضا پراکنده کنید و آن را در قسمت مرکزی قرار ندهید. زیرا تجمع وسایل در مرکز فضا، آن را به نشیمن کوچک تبدیل می‌کند. در حالی که اگر وسایل را دور تا دور بچینید، یک نشیمن بزرگ خواهید داشت.

تنوع در چیدمان مبلمان در دکوراسیون منزل

برای چشم نواز کردن فضا می‌توانید از مبلمان با سایزهای مختلف استفاده کنید. تعادل دکوراسیون را با قرار دادن دو قطعه بزرگ روبروی هم برقرار کنید و از قرار دادن دو شی بزرگ یا بلند در کنار یکدیگر خودداری کنید.

مبلمان

کنتراست در دکوراسیون منزل

از ترکیب خطوط راست و منحنی برای ایجاد تضاد استفاده کنید. مثلا اگر مبلمانتان از مدل ال یا صاف، منظم و مدرن است، از یک میز گرد برای ایجاد تضاد استفاده کنید. اگر هم مبلمان گرد و منحنی دارید، از یک میز زاویه دار استفاده کنید.

سهولت استفاده در چیدمان مبلمان

همواره میز جلو مبلی را به گونه ای قرار دهید که از همه مبل‌ها قابل دسترسی باشد. اگر از چند میز استفاده می‌کنید بهتر است اندازه‌های مشابه داشته باشند. اگر قرار است روی مبل بنشینید و کتاب بخوانید، برای تامین نور کافی حتماً یک چراغ با آباژور کنارش قرار دهید.

اتاق نشیمن



:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
جهانی‌ که در آن زندگی می‌کنیم، پُر از رنگ‌های متنوع و زیباست. به‌ همین‌ دلیل، افراد سلیقه‌ها و علایق متفاوتی در انتخاب رنگ‌ها دارند.
دکوراسیون رنگی

از آنجا که هر کسی دوست دارد خانه‌اش را آن‌طور که خودش می‌خواهد بیاراید، عنصر رنگ و داشتن دکوراسیون رنگی نقش زیادی در زیبایی دکوراسیون ایفا کند. در این مقاله با مجله دلتا همراه باشید.

طرح‌های انتزاعی و رنگ‌های ملایم

اگر از ادغام طرح‌های مینمالیستی با رنگ‌های پاستلی روشن خوش‌تان نمی‌آید، می‌توانید از ترکیب طرح‌های انتزاعی و رنگ‌های ملایم استفاده کنید. به‌عنوان ‌مثال، استفاده از مبلمانی به رنگ آبی بسیار روشن در کنار چند کوسن و صندلی‌هایی با طرح‌ها و رنگ‌های ملایم، برای اتاق نشیمن مناسب است.

کاغذ دیواری‌های رنگی با طرح پروانه

کاغذ دیواری‌هایی با پروانه‌های رنگی، پاف گلدار رنگارنگ، روبالشتی‌هایی با طرح اندونزیایی و لحاف گلدوزی‌شده‌ همگی به دیوارهای سفید این اتاق جلوه‌ خاصی بخشیده‌اند.

دکوراسیون اتاق خواب

استفاده از فرش‌های رنگی

رنگ آبی تیله‌ای دیوار به‌همراه فرشِ پُرنقش و نگار، زیبایی چشمگیری به فضای اتاق نشیمن داده است.

استفاده از پرده‌های رنگی در فضاهای بی‌رنگ

استفاده از پرده رنگی و گلدار می‌تواند به روشن‌ شدن فضای خنثی کمک کند. برای زیباتر شدن فضای اتاق، یک نقاشی انتزاعی را به آن رنگارنگ اضافه کرده‌اند.

تکرار رنگ‌ها

می‌توانید به‌‌جای استفاده از رنگ‌های بسیار، دو تا سه رنگ را در برخی از وسایل اتاق تکرار کنید. رنگ ارغوانی در کوسن، آباژور و همچنین گلدان دیده می‌شود. در کنار آن، رنگ آبی نیز در برخی از وسایل به چشم می‌خورد. استفاده از وسایل تزیینی مختلف با رنگ ارغوانی می‌تواند یکپارچگی خوبی در محیط ایجاد کند.

استفاده از رنگ صورتی و زرد

شما می‌توانید فضای کوچک خانه‌‌ خود را با استفاده از وسایلی با رنگ‌های دلنشین، زیبا کنید. در این تصویر دیوارها به رنگ سرمه‌ای و مبلمان به رنگ صورتی و زرد طراحی شده‌اند.

 دکوراسیون داخلی

دیوارِ رنگی

یکی از راه‌های ایجاد دیوارِ رنگی، پاشیدن رنگ‌های مختلف روی دیوار است که می‌تواند جالب توجه باشد.

استفاده از زرد لیمویی در آشپزخانه

آشپزخانه‌ای که به‌طور کامل با رنگ سفید تزیین شده باشد، کمی بی‌روح خواهد بود. در این عکس از کاشی‌های طرح‌دار با رنگ‌های جذاب استفاده شده است. همچنین صندلی‌های لیمویی به شاداب‌تر شدن فضا کمک می‌کند.

 دکوراسیون داخلی

استفاده از خال‌های رنگی روی دیوار

شما می‌توانید برای ایجاد نشاط از خال‌های رنگی در تزیین دیوار استفاده کنید. این تصویر طراحی دکوراسیون اتاق کودک را نشان می‌دهد که برای تزیین دیوارهای آن از خال‌های رنگی استفاده شده است.

دکوراسیون شاد

استفاده از رنگ صورتی

بسیاری از طراحانِ دکوراسیون داخلی علاقه‌ خاصی به استفاده از رنگ صورتی دارند. استفاده از رنگ صورتی در این فضا جلوه زیبایی به مبلمانِ چوبیِ از‌ مُدافتاده بخشیده است.

اتاق خواب شاد

در این عکس، اتاق‌خواب بزرگسال با رنگ‌های آب‌نباتی تزیین شده است. تاجِ فیروزه‌ای‌ بالای تخت، مهره‌ اصلی در توازن رنگ اتاق است. تخت‌خواب رنگی به‌همراه روبالشتی و ملحفه‌های رنگی و سایر وسایل، این اتاق را روشن ‌تر کرده‌اند.

دکوراسیون اتاق خواب

استفاده از ترکیب رنگ‌های مختلف

اگر به‌دنبال دکوراسیونی هستید که محیط زندگی شما را سرزنده نگه دارد، می‌توانید از رنگ بنفش و طیف رنگ‌های مختلف استفاده کنید. همان‌طور که در تصویر می‌بینید می‌توانید رنگ‌های گرم و سرد را در کنار هم به‌ کار ببرید. اگر به تابلوهای روی دیوار توجه کنید، متوجه می‌شوید که تمام ترکیب‌های رنگی به‌کاررفته در اتاق در تابلو نیز وجود دارند.



:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
برای داشتن دکوراسیون خانه مدرن، علاوه بر انتخاب مبلمانی با سبک و سیاق مدرن باید با روش‌های طراحی و چیدمان سبک مدرن آشنا باشید تا بتوانید دکوراسیونی ایده آل و به روز داشته باشید.
دکوراسیون خانه مدرن

یکی از مهمترین جزییاتی که در دکوراسیون خانه مدرن و در بخش طراحی داخلی هر فضایی باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب سبک  است. انتخاب سبک دکور تا حد زیادی به سلیقه افراد و عوامل محیطی مثل متراژ فضا، نوع پلان، نورپردازی محیط و… بستگی دارد. در این میان یکی از پرطرفدارترین سبک‌های دکوراسیون داخلی منزل، سبک مدرن است. در ادامه این بخش از مجله دلتا قصد داریم شما را با ویژگی‌های دکوراسیون خانه مدرن آشنا کنیم.

دکوراسیون مدرن

دکوراسیون نشیمن مدرن

سبک نشیمن شما تا حد زیادی معرف سبک کلی فضای منزل شماست؛ بنابراین باید توجه داشته باشید که عناصر طراحی به کاربرده در این فضا حتما معرف سبک مدرن باشند. از جمله ویژگی‌های سبک مدرن که باید حتما در طول طراحی منزل‌تان به آن توجه داشته باشید به شرح زیر است:

  • سادگی در تمام عناصر موجود در فضا
  • ترکیب رنگ‌های هماهنگ و غالبا خنثی و روشن
  • پرهیز از تزیینات و جزییات اضافه در فضا
  • عدم تقارن در طراحی مبلمان و چیدمان لوازم و وسایل
  • استفاده از خطوط قائمه و راست گوشه در طراحی مبلمان و فضا

بر طبق موارد گفته شده در بند قبل برای دکوراسیون خانه مدرن باید از مبلمانی ساده با رنگ‌های نسبتا روشن و یا خنثی استفاده کنید. مبلمان ال شکل و یا ست‌های راحتی بهترین گزینه برای مبلمان خانه‌های مدرن است، پس اگر قصد دارید خانه‌ای به سبک و سیاق مدرن داشته باشید از انتخاب مبلمان استیل و کلاسیک بپرهیزید، همچینی توجه داشته باشد که در چیدمان مبلمان خود تقارن نداشته باشید، چرا که تقارن رکن اصلی نقض مدرنیته در فضا است. داشتن کتابخانه دیواری و انواع مدل‌های جدید بوفه نیز علاوه بر اینکه فضای کمتری اشغال می‌کند بر زیبایی منزل شما نیز می‌افزاید.

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون آشپزخانه مدرن 

استفاده از کابینت‌هایی با طراحی‌های ساده، عدم استفاده از جزییات اضافی، استفاده از خطوط قائمه و راست گوشه در طراحی جزیره آشپزخانه و سایر جزییات آن همگی معرف سبک مدرن در طراحی این آشپزخانه است.
دکوراسیون مدرن

دکوراسیون غذا خوری مدرن

دکوراسیون مدرن برای خانه‌های کوچک بهترین انتخاب محسوب می‌شود. در خانه‌های کوچک عموما بین فضای نشیمن و غذاخوری حائلی وجود ندارد و این دو فضا به صورت یکپارچه طراحی می‌شوند. انتخاب میز و صندلی‌های راست گوشه با زوایای قائمه مناسب‌ترین مبلمان برای دکوراسیون غذاخوری خانه‌های مدرن هستند.
در انتخاب اکسسوری‌ها و تزیینات فضای غذاخوری حتما به سادگی و پرهیز از به کارگیری جزییات اضافه توجه داشته باشید، چراکه تزیینات و جزییات اضافی دشمن اصلی سبک مدرن است و تمامی قوانین و اصول مدرنیته را زیر سوال می‌برد.

دکوراسیون داخلی

 دکوراسیون اتاق خواب مدرن

ایجاد سبک مدرن در فضای اتاق خواب می‌تواند تا حد زیادی ساده‌تر از سایر بخش‌های دکوراسیون منزل باشد، چراکه دراین فضا غالبا جزییات محدودتری نسبت به سایر فضا‌ها دارد. انتخاب سرویس خواب ساده با کمترین جزییات و خطوط قائمه در کنار استفاده از رنگ‌های خنثی مثل طوسی می‌تواند شروع سبک مدرن در فضای اتاق خواب شما باشد. توجه داشته باشید که در کنار استفاده از رنگ‌های خنثی برای ایجاد تعادل در فضا می‌توانید از نورپردازی‌هایی با نور‌های گرم و آفتابی و یا جنس‌های مثل چوب استفاده کنید تا توازن مناسب در فضا احساس شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
بعد از یک روز طولانی سخت و خسته کننده و رهایی از کارهای روزانه هیچ چیز به اندازه دراز کشیدن روی تخت خواب و آسودن در خواب دلپذیر شبانه، دلچسب نیست.
دکوراسیون اتاق خواب

در این مطلب از صفحه دکوراسیون مجله دلتا درباره چند ترفند برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب صحبت خواهیم کرد. نکاتی که نه تنها موجب زیبا شدن ظاهر آن می‌شود بلکه باعث خواب راحت نیز می‌شود. خبر خوب اینکه برای این پیاده کردن این ترفندها نیاز به صرف هزینه زیادی نیست، فقط کافی است شیوه طراحی و چیدمان خود را تغییر دهید و اولویت‌های جدیدی در نظر بگیرید.

طراحی دکوراسیون اتاق خواب

حذف مبلمان اضافی

اتاقی پر از مبلمان و اکسسوری می‌تواند حس بی‌نظمی و درهم ریختگی به وجود آورد. یک قطعه مبلمان غیرضروری را از اتاق حذف کنید و تفاوت شگفت انگیز آن را ببینید. این کار فضای بیشتری در اتاق آزاد می‌کند و آن را مرتب‌تر و بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

توجه به ابعاد و اندازه مبلمان

هنگام خرید مبلمان برای اتاق خواب، واقع بین باشید و قطعاتی انتخاب کنید که اندازه‌شان متناسب با فضای شما باشد. یک تخت خواب خیلی بزرگ و حجیم به اندازه‌ای که می‌تواند فوق العاده به نظر برسد، در صورت کوچک بودن اتاق بسیار نامناسب به نظر می‌رسد.

چیدمان اتاق خواب

تخت خواب تان را قاب کنید!

تخت خواب را با یک سرتختی برجسته قاب کنید و تختتان را تاج گذاری کنید! شما هر نوع تخت ساده قدیمی را می‌توانید با یک سرتختی زیبا، حیرت انگیز کنید.

دیوارهای اتاق خواب

انتخاب رنگ مناسب برای اتاق خواب می‌تواند منجر به خوابی آسوده در شب و اثری آرام کننده بر فردی که وارد اتاق می‌شود، داشته باشد. رنگ‌های آرامش بخش شامل رنگ‌های خنثی مانند خاکستری و قهوه‌ای روشن، بژ و کرمی می‌شود. با اضافه کردن رنگ‌هایی مثل آبی، سبز  پاستلی، طلایی و زرد  فضا را جذاب‌تر کنید.

اتاق خواب

فرش و قالیچه در دکوراسیون اتاق خواب

برای همه ما بسیار لذت بخش است که هنگام پایین آمدن از تخت، پاهایمان سطحی نرم و لطیف را لمس کند. فرش، گرم‌ترین و نرم‌ترین نوع پوشش کف برای اتاق خواب است که به شما آرامش می‌بخشد. اگر کف اتاق خواب خود را با کاشی و سرامیک یا چوب کفپوش کرده‌اید، با استفاده از یک قالیچه روی آن، گرما و جذابیت فضا را دوچندان کنید.

سقف اتاق خواب

رنگ‌های روشن و درخشان در اتاق خواب بسیار مناسب است زیرا آن را بازتر و جادارتر نشان می‌دهد. مخصوصا در اتاق خواب‌های کوچک. سعی کنید سقف‌ها را به رنگ دیوارها رنگ آمیزی کنید. این کار خطوط تیره و سایه‌دار بین سقف و دیوار را از بین می‌برد و به چشم شما این حس را می‌دهد که اتاق بزرگتر از اندازه واقعی‌اش است.

طراحی دکوراسیون اتاق خواب



:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
بعد از یک روز طولانی سخت و خسته کننده و رهایی از کارهای روزانه هیچ چیز به اندازه دراز کشیدن روی تخت خواب و آسودن در خواب دلپذیر شبانه، دلچسب نیست.
دکوراسیون اتاق خواب

در این مطلب از صفحه دکوراسیون مجله دلتا درباره چند ترفند برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب صحبت خواهیم کرد. نکاتی که نه تنها موجب زیبا شدن ظاهر آن می‌شود بلکه باعث خواب راحت نیز می‌شود. خبر خوب اینکه برای این پیاده کردن این ترفندها نیاز به صرف هزینه زیادی نیست، فقط کافی است شیوه طراحی و چیدمان خود را تغییر دهید و اولویت‌های جدیدی در نظر بگیرید.

طراحی دکوراسیون اتاق خواب

حذف مبلمان اضافی

اتاقی پر از مبلمان و اکسسوری می‌تواند حس بی‌نظمی و درهم ریختگی به وجود آورد. یک قطعه مبلمان غیرضروری را از اتاق حذف کنید و تفاوت شگفت انگیز آن را ببینید. این کار فضای بیشتری در اتاق آزاد می‌کند و آن را مرتب‌تر و بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

توجه به ابعاد و اندازه مبلمان

هنگام خرید مبلمان برای اتاق خواب، واقع بین باشید و قطعاتی انتخاب کنید که اندازه‌شان متناسب با فضای شما باشد. یک تخت خواب خیلی بزرگ و حجیم به اندازه‌ای که می‌تواند فوق العاده به نظر برسد، در صورت کوچک بودن اتاق بسیار نامناسب به نظر می‌رسد.

چیدمان اتاق خواب

تخت خواب تان را قاب کنید!

تخت خواب را با یک سرتختی برجسته قاب کنید و تختتان را تاج گذاری کنید! شما هر نوع تخت ساده قدیمی را می‌توانید با یک سرتختی زیبا، حیرت انگیز کنید.

دیوارهای اتاق خواب

انتخاب رنگ مناسب برای اتاق خواب می‌تواند منجر به خوابی آسوده در شب و اثری آرام کننده بر فردی که وارد اتاق می‌شود، داشته باشد. رنگ‌های آرامش بخش شامل رنگ‌های خنثی مانند خاکستری و قهوه‌ای روشن، بژ و کرمی می‌شود. با اضافه کردن رنگ‌هایی مثل آبی، سبز  پاستلی، طلایی و زرد  فضا را جذاب‌تر کنید.

اتاق خواب

فرش و قالیچه در دکوراسیون اتاق خواب

برای همه ما بسیار لذت بخش است که هنگام پایین آمدن از تخت، پاهایمان سطحی نرم و لطیف را لمس کند. فرش، گرم‌ترین و نرم‌ترین نوع پوشش کف برای اتاق خواب است که به شما آرامش می‌بخشد. اگر کف اتاق خواب خود را با کاشی و سرامیک یا چوب کفپوش کرده‌اید، با استفاده از یک قالیچه روی آن، گرما و جذابیت فضا را دوچندان کنید.

سقف اتاق خواب

رنگ‌های روشن و درخشان در اتاق خواب بسیار مناسب است زیرا آن را بازتر و جادارتر نشان می‌دهد. مخصوصا در اتاق خواب‌های کوچک. سعی کنید سقف‌ها را به رنگ دیوارها رنگ آمیزی کنید. این کار خطوط تیره و سایه‌دار بین سقف و دیوار را از بین می‌برد و به چشم شما این حس را می‌دهد که اتاق بزرگتر از اندازه واقعی‌اش است.

طراحی دکوراسیون اتاق خواب



:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
با کوچک شدن آپارتمان‌های امروزی سبک مدرن در دکوراسیون اتاق پذیرایی ایرانی یکی از سبک‌های پرطرفدار محسوب می‌شود، این سبک مدرن را می‌توانید به سادگی با انتخاب مبلمان مدرن در فضای دکوراسیون خود ایجاد نمایید
دکوراسیون اتاق پذیرایی

همه شما می‌دانید که فضای نشیمن و اتاق پذیرایی در دکوراسیون منزل یکی از مهمترین بخش‌ها است چرا که در واقع به عنوان ویترین منزل شما به شمار می‌آید. بنابراین در تزیین اتاق پذیرایی علاوه بر سلیقه باید به اصول طراحی نیز توجه ویژه‌ای داشت. به همین منظور در این مطلب از مجله دلتا می‌خواهیم درباره اصول طراحی دکوراسیون اتاق پذیرایی صحبت کنیم.

مبلمان راحتی

مبلمان راحتی از آن دسته مبلمان محبوبی است که به راحتی می‌توانید آن‌ها را با هر نوع دکوراسیونی هماهنگ کنید، این مبلمان با تنوع بی‌حدشان در طرح و رنگ از دیرباز جلوه‌گر اتاق پذیرایی ایرانی بودند.

دکوراسیون اتاق نشیمن

مبلمان کلاسیک

پیش از انتخاب مبلمان کلاسیک برای دکوراسیون پذیرایی خود بهتر است ابعاد و اندازه‌های فضای داخلی خود را در نظر بگیرید، چرا که تناسب مبلمان کلاسیک با فضای نشیمن شما تا حد زیادی تاثیر بسیاری در جلوه فضای داخلی شما دارد. پس اگر فضای کوچکی دارید انتخاب مبلمان کلاسیک را برای دکوراسیون اتاق پذیرایی ایرانی خود فراموش کنید و به سراغ نمونه های راحتی و مدرن بروید.

مبلمان چوبی دست ساز 

این مبلمان برای شما که می‌خواهید ظاهر متفاوت، منحصر به فرد و ایرانی به دکوراسیون پذیرایی خود ببخشید بهترین گزینه است، هم نشینی این مبلمان با طرح‌های مشبک در کنار یک فرش ایرانی با نقش‌های ساده می‌تواند جلوه دکوراسیون اتاق پذیرایی ایرانی شما را دو چندان کند.

اتاق نشیمن

فرش

بعد از بررسی و انتخاب مبلمان نوبت به انتخاب فرش برای اتاق پذیرایی می‌شود. همه ما می‌دانیم که فرش‌های ایرانی یکی از نمونه‌های منحصر به فرد فرش در دنیا است. بزرگترین قابلیت فرش‌های ایرانی هماهنگی آن با سبک‌های مختلف دکوراسیون است، پس اگر می‌خواهید به دنبال فرشی بروید که با دکوراسیون اتاق پذیرایی شما هماهنگ باشد فرش ایرانی را فراموش نکنید.

پرده 

بعد از انتخاب فرش نوبت به انتخاب پرده می‌رسد. بهتر است سبک و تم پرده انتخابی شما با نوع مبلمانتان هماهنگ باشد برای ایجاد روح و جلوه بیشتر در فضا می‌توانید کوسن مبلمان خود را هماهنگ با طرح پرده انتخاب کنید تا ظاهر منحصر به فردتری را در دکوراسیون پذیرایی خود ایجاد کنید.

لوستر

انتخاب لوستر و نورپردازی فضای اتاق پذیرایی یکی از مهمترین عوامل در یک طراحی ایده آل محسوب می‌شود، همان‌طور که اشاره شد لوسترها نیز باید با نوع سبک دکوراسیون شما هماهنگ باشد، پس از انتخاب یک لوستر مناسب و هماهنگ با سبک دکوراسیون خود در مرحله بعد باید به ارتفاع آن در فضای داخلی توجه کنید، با تغییر ارتفاع لوسترها می‌توانید تاکید را روی بخش مورد نظر خود بیشتر کنید.

اتاق پذیرایی

گل و گیاه 

هیچ دکوراسیونی را نمی توان یافت که بدون حضور عنصری به نام گیاه زیبایی و جلوه تمام عیار داشته باشد. بنابراین اگر می خواهید فضای دکوراسیون تان را منحصر به فرد تر تزیین کنید، گل و گیاه را مهمان دکوراسیون اتاق پذیرایی ایرانی خود کنید.



:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
شكل و اندازه میزهای غذاخوری، صندلی‌ها، و مبلمان باید در طراحی دکوراسیون اتاق غذاخوری به دقت در نظر گرفته شوند تا وقتی مهمانان در این فضا مشغول غذا خوردن و رفت و آمد هستند دچار مشكل نشوند.
دکوراسیون اتاق غذاخوری

از فضاهای غذاخوری به طور معمول کم‌تر از دیگر فضاهای خانه استفاده می‌شود، اما در هر صورت اتاق غذاخوری باید دارای طراحی داخلی و وسایل خاصی باشد و در این مورد فرقی نمی‌کند که این فضا کاملا جدا از دیگر اتاق‌ها باشد یا در یک نقشه باز با دیگر قسمت‌ها ترکیب شده باشد. در این مطلب از مجله دلتا درباره دکوراسیون اتاق غذاخوری صحبت خواهیم کرد.

اتاق‌های غذاخوری سنتی

اتاق‌های غذاخوری سنتی معمولا دارای فضای کافی است و به خوبی می‌توان وسایل را در آن‌ها چیدمان کرد. میزهای دراز و مستطیل‌شکل در کنار صندلی‌هایی قرار می‌گیرند که از نظر سبک طراحی کاملا با هم هماهنگ است و در کنار این مجموعه میزهای کناری وجود دارند که فضای کافی برای نگهداری از دستمال‌های سفره، ظروف پذیرایی، لیوان‌ها، و غیره فراهم می‌کنند و هم‌چنین به عنوان فضایی برای پذیرایی از مهمانان عمل می‌کنند.

انواع میز غذاخوری

ارتباط میز غذاخوری با آشپزخانه

با استفاده از تابلوهای هنری و هم‌چنین قرار دادن میز غذاخوری در آشپزخانه توازن خوبی در این فضا ایجاد شده و فضای غذاخوری به طور کامل در آشپزخانه تعریف شده است. میز غذاخوری در این چیدمان در مرکز آشپزخانه قرار گرفته است و می‌توان آن را از اتاق نشیمن دید. هم‌چنین می‌توان در بزرگ چوبی و کشویی آشپزخانه را بست و آشپزخانه را تبدیل به فضایی برای پخت و پز کرد و در عین حال از میز غذاخوری به عنوان سطحی برای انجام کار بهره گرفت. چنین امکانی باعث می‌شود بتوان از تمام فضاهای موجود به طور بهینه استفاده کرد. این ایده بسیار مناسب خانه‌های کوچک است. توجه کنید که صندلی‌های سبک باعث ایجاد یک ظرافت بصری در فضا شده و در عین حال به راحتی می‌توان در هنگام نیاز آن‌ها را جابه‌جا کرد، که چنین ویژگی‌ در چنین چیدمانی کاملا ضروری و مهم است.

صندلی‌های میز غذاخوری

صندلی‌های میز غذاخوری در شکل‌ها، اندازه‌ها، و سبک‌های بسیار متنوعی در بازار وجود دارند. این‌که کدام یک از این صندلی‌ها به درد خانه شما می‌خورد کاملا به ابعاد فضای غذاخوری و هم‌چنین نوع طراحی داخلی خانه شما بستگی دارد.

اتاق غذاخوری

میزهای غذاخوری مستطیل

هنگام خرید میزهای غذاخوری به دقت به شکل آن‌ها توجه کنید. میزهای غذاخوری مستطیل‌شکل سنتی‌ترین نوع این میزها هستند و انواع و اقسام آن‌ها هنوز هم در بازار طرفداران خود را دارد. برخی از این نوع میزها به گونه‌ای طراحی می‌شوند که می‌توان هنگام نیاز طول آن‌ها را افزایش داد که در این صورت افراد بیش‌تری می‌توانند دور آن بنشینند.

میزهای غذاخوری مربع

اخیرا میزهای غذاخوری به شکل مربع طرفداران زیادی پیدا کرده و از این نوع میز بیش‌تر تولید می‌شود. اگرچه میزهای مربع‌شکل با ابعاد ۹۱، ۱۰۷، و ۱۲۲ سانتی‌متری قبلا هم در برخی از مبل‌فروشی‌ها به فروش می‌رسیدند، اما اکنون می‌توان میزهایی را در بازار پیدا کرد که ابعاد آن‌ها ۱۳۷، ۱۵۲، و ۱۸۳ سانتی‌متر است.

میز غذاخوری

میزهای غذاخوری بیضی

یکی از میزهای غذاخوری که هم نوع سنتی و هم نوع مدرن آن‌ها در بازار وجود دارد میزهای غذاخوری بیضی‌شکل است. این میزهای جذاب هم در ابعادی با طول ۱۹۸ سانتی‌متر و عرض ۱۲۱ سانتی‌متر و هم ابعادی با طول ۲۴۴ سانتی‌متر و عرض ۱۳۷ سانتی‌متر تولید می‌شوند.

میزهای غذاخوری گرد

یکی دیگر از گرایش‌های مدرن در طراحی میزهای غذاخوری ساخت میزهای گرد است. آن‌ها که دوست دارند هنگام صرف وعده‌های غذایی فضای صمیمی‌تری داشته باشند و بتوانند با دیگران به گفتگو بپردازند می‌توانند از میزهای غذاخوری گرد استفاده کنند، چراکه افراد می‌توانند به راحتی افراد دیگر حاضر در میز را ببینند و با آن‌ها به گفتگو بپردازند.



:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
کاناپه‌ باکیفیت مستحکم و قوی است. برای امتحان استحکام روی آن بیافتید و سپس آن را از یکی از گوشه‌هایش بلند کرده و تکان دهید. اگر احساس سبکی و لغزندگی کردید نشان می‌دهد که کاناپه خوبی را انتخاب نکرده‌اید.
مبلمان مناسب اتاق نشیمن

به‌دنبال کاناپه‌هایی باشید که چهارچوب آن‌ها از چوب‌های قوی مانند چوب درخت بلوط، توسکا، فان، افرا، یا تخته‌های سه‌لایی باکیفیت ساخته شده باشند. فنرهای مارپیچی با دست دوخته‌شده نشانه یک مبلمان خوب است، اما فنرهای مارپیچی S شکل نیز می‌تواند راحتی خوبی اایجاد کنند. در ادامه این مطلب از مجله دلتا درباره مبلمان مناسب اتاق نشیمن صحبت خواهیم کرد.

داخل اکثر بالشتک‌ها از فوم پلی یورتان پر شده است و هر چه این فوم متراکم‌ باشد، سنگین‌تر و دوام آن بیش‌تر خواهد بود. در مبلمان‌های ارزان‌قیمت بالشتک فقط با فوم پولی یورتان پر شده است. در مبلمان‌های باکیفیت‌تر از پنبه‌های داکرون استفاده می‌شود. کاناپه‌های باکیفیت‌تر ترکیبی از مواد مختلف شامل پنبه و فنر است.

اتاق نشیمن

کاناپه‌ای انتخاب کنید که با چیدمان و طراحی فضای شما متناسب باشد. اگر طراحی داخلی شما سنتی است، از کاناپه‌ای با دسته‌های نیم‌دایره، پشتی منحنی، و بالشتک‌های دامن‌دار و تافته استفاده کنید. کاناپه‌های مدرن خطوط ساده‌تر، تزئینات کم‌تر، و جزئیات بیش‌تری دارند.

ابعاد اتاق را در نظر بگیرید و براساس آن کاناپه‌ای را انتخاب کنید که عرض، طول و ارتفاع آن مناسب فضای شما باشد.

اگر می‌خواهید ساعات طولانی روی کاناپه لم بدهید یا روی آن مطالعه و چرت بزنید، از فاصله بین دسته‌ها مطمئن شوید. فقط به طول کلی آن بسنده نکنید چرا که عرض دسته‌ها بر فضای بین آن‌ها تاثیر می‌گذارد.

اگر فضای کمی در اختیار دارید از کاناپه‌هایی استفاده کنید که دسته‌های کوچک یا اصلا بدون دسته است. این باعث می‌شود تا فضای شما بزرگ‌تر به نظر برسد.

کاناپه

کاناپه‌هایی که پشتی بالشتی دارند راحت‌تر و جذاب‌تر است، اما یک عیب دارند: اگر از آن‌ها خیلی خوب استفاده نکنید شکل آن‌ها کمی تغییر می‌کند. اگر از آن دسته افراد هستید که دائما روی کاناپه می‌خوابید و از آن زیاد استفاده می‌کنید کاناپه‌های دارای پشتی‌های ثابت  بیشتر مناسب کار شما است.

از آن‌جا که خرید کاناپه هزینه‌بر است، همه ما می‌خواهیم کاناپه‌ای بخریم که همیشه به‌روز باشد. بهترین راه استفاده از کاناپه‌هایی است که پارچه آن‌ها رنگی خنثی دارد. با این کار همیشه می‌توانید از کوسن‌هایی با رنگ‌ و طرح‌های مختلف استفاده کنید. در ضمن مزیت این کار این است که هر گاه خواستید تغییر دکوراسیون دهید، می‌توانید کوسن‌ها را با قیمت کمی عوض کنید.

مبلمان مناسب

هر پارچه‌ای که انتخاب می کنید، از فروشنده بخواهید که نمونه آن یا تکه‌ای از آن را به شما بدهد تا بتوانید پیش از خرید آن را امتحان کنید. با این کار می توانید این پارچه را زیر نور اتاق خود و در کنار دیگر اجزای محیط امتحان کنید. چون پول زیادی بابت یک کاناپه می‌دهید پس به همه جزئیات آن توجه داشته باشید

در این مطلب از مجله دلتا درباره راهکارهای انتخاب مبلمان مناسب نشیمن صحبت کردیم. امیدواریم که برایتان مفید باشد. در ضمن برای خرید مبلمان مناسب منازل کوچک مطلب “مبلمان مناسب خانه های کوچک” را هم مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
دکوراسیون باغچه بر خلاف نظر عده‌ای، بسیار مهم و حائز اهمیت است. باغچه و حیاط یک موجود زنده است که همواره در حال رشد و نمو است. سرزندگی و رشد آن، روی سلامت و روحیه افراد تاثیر به سزایی دارد.
دکوراسیون باغچه

همان قدر که دکوراسیون داخلی بر تمایل افراد به حضور و احساس رضایت ساکنان تاثیرگذار است، نقش حیاطی زیبا و سرزنده بر سلامت ذهنی و روحی انسان‌ها انکار ناپذیر است. در این مطلب به معرفی تکنیک‌ها و ایده‌ها برای دکوراسیون باغچه می‌پردازیم . با مجله دلتا همراه باشید.

فضایی برای نشستن ایجاد کنید

با گذاشتن چند صندلی و یک میز هر چند کوچک، فضایی برای استراحت و لذت بردن از باغچه‌ خود ایجاد کنید. در حقیقت تمام تلاش و زحمات شما در ایجاد و نگهداری از باغچه‌تان برای این است که بتوانید از آن استفاده و لذت ببرید. برای این مورد احتیاجی به مبلمان لوکس و تشریفاتی ندارید، بالعکس اگر از وسایل دست ساز برای دکوراسیون باغچه خود بهره برید، محیطی دلنشین‌تر و طبیعی‌تر خواهید داشت.

فضای سبز

 باغچه عمودی بسازید

برای ساخت چنین باغچه‌هایی خودتان دست به کار شده و با تخته‌های کهنه و وسایل دیگر شروع به ساخت کنید. این باغچه‌ها محاسن بسیاری دارند. از جمله این نکات مثبت می‌توان به رشد گیاهان در ارتفاع به جای فضای افقی اشاره کرد. اگر باغچه‌ای کوچک دارید، با این روش می‌توانید فضایتان را سبز‌تر کرده و از گیاهان مختلف و متعددی برای زینت بخشیدن به باغچه و حیاطتان بهره برید.

 از تایر‌های کهنه استفاده کنید

با رنگ کردن تایر‌های کهنه و بی استفاده یک طرح متفاوت برای باغچه خود در نظر بگیرید. زینت دادن تایر‌های متفاوت با گیاهان مختلف یک ایده‌ نو و بکر برای دکوراسیون باغچه به حساب می‌آید. در انتخاب رنگ‌ها شجاع بوده و از رنگ‌های شاد و زنده بهره برید. مسلما برای بهتر به چشم آمدن تایر‌ها از گیاهان پوششی و یا گیاهان بسیار بزرگ نباید استفاده کنید. انتخاب گل‌های متنوع بهترین گزینه در چنین دکوراسیونی برای باغچه است.

دکوراسیون فضای سبز

گل‌آرایی منظمی داشته باشید

ایجاد نظم در کاشت گیاهان اهمیت بسیاری دارد. این امر وقتی که بخواهید از آن گیاهان بهره‌مند شوید نمایان‌تر خواهد شد. یک راه آسان برای این منظور، استفاده از تخته‌های چوبی جعبه‌های میو‌ها و سبزیجات است. تخته‌ها را از هم باز کرده، و با فاصله‌ مناسب در زمین مستقر کنید. بهتر است گیاهانی که در این بخش می‌کارید، سبزیجات و مواد غذایی باشند، تا برای منزلتان همیشه بخشی از مواد غذایی تان تازه و به بهترین کیفیت باشد. از طرفی این کار لذت خاص خودش را دارد.

به دکوری‌های خاص اهمیت دهید

یکی از راه‌های دکوراسیون باغچه استفاده از لوازم کهنه و به دور از استفاده در حیاط است. به طور کلی می‌توان گفت: هیچ وسیله‌ای دور ریختنی نیست و شما هر چیزی را می‌توانید تبدیل به یک عنصر دکوری و خاص در حیاط و باغچه تان کنید. استفاده از کنسول و دراور به عنوان گلدانی مدرن در حیاط برای کاشت گیاهان در این وسایل مانند قبل عمل کنید. مقدار خاک و کود در صورت لزوم در سطح مورد نظر ریخته و گیاه را بکارید. مسلما گیاه انتخابی شما باید گل‌های دائمی و یا فصلی باشد.

با ایجاد یک آتشدان محیط خود را گرم کنید

شما می‌توانید بسته به فضا و متراژ و سبک طراحی خود از فرم‌ها و طرح‌های دیگری بهره جویید. استفاده از چنین آتشدان‌هایی علاوه بر زیبایی می‌تواند در فصل زمستان، میل شما را برای استفاده از طبیعت بیرون زیادتر کند. حتی می‌توانید طراحی این آتشدان را به گونه‌ای انجام دهید تا بتوانید از آن برای بعضی سرخ کردنی‌ها روی سیخ‌های مربوطه و دم کردن چای نیز استفاده کنید.

دکوراسیون فضای سبز

 معجزه آب را فراموش نکنید

برای داشتن یک پکیجی بی نظیر و کامل، تا آن جا که فضایتان اجازه می‌دهد، در دکوراسیون باغچه خود آب را در نظر بگیرید. اگر فضای کوچکی دارید می‌توانید از حوضچه‌های کوچک‌تر و یا حتی در مواردی عمودی و آبشار مانند بهره برید. امروزه به لطف طراحان و تولید کنندگان، هر چیزی برای هر نیازی موجود است.

گل آرایی

 

 



:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
یکی از اصلی‌ترین بخش‌های هر خانه‌ای اتاق خواب آن است؛ بنابراین بهتر است هنگام طراحی دکوراسیون اتاق خواب بیشترین دقت را به کار ببرید و از انجام اشتباهات رایج پرهیز کنید.
اشتباهات دکوراسیون اتاق خواب کوچک

داشتن فضای کم و اندک در دکوراسیون محدودیت ایجاد می‌کند و شاید باعث شود نتوانید همه آنچه در ذهن دارید را اجرا کنید. البته نباید فکر کنید در اتاق کوچک هیچ کاری نمی‌توان انجام داد و این فضا بدون استفاده باقی می‌ماند. گاهی برخی اشتباهات در دکوراسیون باعث می‌شود از پتانسیل موجود به شکل بهینه استفاده نشود و حتی محدودیت فضا بیشتر هم به نظر برسد. با آگاهی از رایج‌ترین اشتباهات دکوراسیون اتاق خواب کوچک می‌توانید دکوراسیون اتاق خود را به بهترین شکل اجرا کنید. با این مطلب مجله دلتا همراه ما باشید.

از شلف استفاده نمی‌کنید

در اتاق‌های کوچک، سطح کف موجود کمتر است، پس می‌توانید از دیوارها هم بهترین استفاده را داشته باشید. شلف‌های دیواری و طبقات نظم‌دهنده راه حل مناسبی برای قرار دادن کتاب، لوازم دکوری و هر وسیله دیگری است که ترجیح می‌دهید جلوی چشم باشد. این طبقه‌ها را در قسمتی از اتاق نصب کنید که خطر افتادن نداشته و ترجیحا از تخت خواب دور باشد.

چیدمان اتاق خواب

از آینه غافل می‌شوید

یکی از رایج‌ترین اشتباهات دکوراسیون اتاق خواب کوچک استفاده نکردن از آینه است. آینه این مزیت را دارد که نور را منعکس می‌کند و می‌تواند از نظر بصری فضا را بزرگ‌تر جلوه دهد. نترسید و آینه قدی بزرگی را در اتاق خواب قرار دهید. حتی می‌توانید یکی از دیوارها را کاملا آینه‌کاری یا در قسمت‌های مختلف از آینه‌های کوچک‌تر استفاده کنید. بعد از نصب آینه، تاثیر چشمگیر آن را حس خواهید کرد.

اتاق خواب کوچک

وسایل را به درستی انتخاب نمی‌کنید

انتخاب وسایل و سرویس خواب اشتباه، یکی از متداول‌ترین اشتباهات دکوراسیون اتاق خواب کوچک است. این چالش کمی هم دردسرساز به نظر می‌رسد و به راحتی حل نمی‌شود. بر اساس خصوصیات فضا و نیازهای شخصی که از اتاق خواب استفاده می‌کند، نوع سرویس خواب و وسایل متغیر است. اولین نکته این است: چیزی را انتخاب کنید که کاربرد بیشتری دارد و هر آنچه نمی‌خواهید را از اتاق خارج کنید. حتی می‌توانید آن دسته از اکسسوری‌ها و وسایل تزیینی که غیرضروری است را هم حذف کنید. اگر تخت خواب یا وسیله‌ای که در ذهن دارید را برای ساخت به نجار سفارش دهید، کارتان راحت‌تر می‌شود.

اتاق خواب

از ورود نور طبیعی جلوگیری می‌کنید

اگر یک اتاق کوچک، کم‌نور و تاریک باشد، کوچک‌تر به نظر می‌رسد. برای حل این مسئله از هر نقطه که امکان دارد، نور خورشید را به درون فضا وارد کنید. از پرده‌های ضخیم استفاده نکنید و به دنبال پرده‌های نازک و سبک‌تر باشید. پرده‌های رومی، زبرا، کرکره، لوردراپه، پرده‌های حریر و تور انتخاب مناسبی برای ورود نور به اتاق خواب هستند.

نورپردازی اتاق

از رنگ می‌ترسید

برخی افراد تصور می‌کنند رنگ‌های روشن به خوبی در اتاق‌های کوچک نمی‌نشینند؛ ولی کاملا برعکس است! می‌توانید از رنگ‌های روشن‌تر برای برجسته کردن فضا و توجه بیشتر به آن استفاده کنید. بر اساس توصیه طراحان با تجربه، انتخاب حداکثر سه رنگ کافی است. ترجیحا به دنبال رنگ‌هایی باشید که از درجه رنگی مشابه است.

دکوراسیون اتاق خواب مدرن

فرش‌های بسیار کوچک پهن می‌کنید

شاید غیرمنطقی به نظر برسد، ولی استفاده از فرش با ابعاد بزرگ در مرکز یک اتاق کوچک انتخاب بهتری است. اگر یک میز کوچک یا کاناپه هم در کنار آن قرار دهید، فضا زیباتر می‌شود. حتما فکر می‌کنید این وسایل برای اتاق کوچک اضافی خواهد بود، ولی این‌گونه نیست. یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات دکوراسیون اتاق خواب کوچک که افراد مرتکب آن می‌شوند این است که عناصر صحیح را برای طراحی داخلی نمی‌شناسند.

استفاده از فرش بزرگ‌تر با مبلمان مناسب، توجه بیننده را به بخش مشخصی از فضا جلب می‌کند. این نکته احساس کوچکی اتاق را از بین می‌برد. عناصر بزرگ‌تر کمک می‌کنند واحدهای کوچک‌تری در اتاق برای خود تعریف کنید.

دکوراسیون منزل کوچک

اشتباهاتی که در دکوراسیون اتاق خواب کوچک انجام می‌شود، به فضای موجود آسیب می‌زند. سعی کنید تا حد ممکن از اشتباهاتی که گفته شد اجتناب کنید. با رعایت این نکات می‌توانید به بهترین شکل از اتاق خواب استفاده و فضایی خلق کنید که برای افراد خانه خودمانی‌تر، آرام‌تر و خوشایندتر باشد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با راهکارهای بزرگتر نشان دادن اتاق خواب، “چگونه اتاق خواب را بزرگتر نشان دهیم؟” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
خیلی‌ها به‌اشتباه کلمات مدرن و امروزی را به‌جای یکدیگر استفاده می‌کنند؛ درصورتی‌که معانی آن‌ها متفاوت است. کلمه‌ مدرن به سبک مشخصی اشاره می‌کند، اما واژه‌ امروزی به سبک‌های رایج هر دوره‌ برمی‌گردد.
دکوراسیون اتاق خواب مدرن

مدرن بودن دکوراسیون داخلی قسمت‌های مختلف خانه امتیاز بزرگی است. یکی از قسمت‌هایی که برای داشتن آرامش باید حس خوبی نسبت به آن داشته باشید اتاق خواب است، بنابراین شیک‌ بودن و داشتن یک اتاق خواب مدرن اهمیت زیادی دارد. در این مطلب از مجله دلتا ایده‌هایی درباره دکوراسیون اتاق خواب مدرن را مطرح می‌کنیم.

رنگ‌ بندی مدرن

قالب رنگی در سبک مدرن، رنگ‌های خنثی‌ای مثل سایه‌روشن رنگ قهوه‌ای، کرم، خرمایی، مشکی، طوسی و سفید است. طراحان اولیه در باوهاوس (مدرسه‌ای معماری در آلمان)، کمی هم از رنگ‌های زرد، قرمز یا آبی برای زنده کردن فضا استفاده می‌کردند. با پخته‌تر شدن این سبک، رنگ‌های خنثی، به‌عنوان رنگ‌های اولیه در جای خود باقی‌ ماندند، ولی استفاده از رنگ‌های براق و شاد بیشتر متداول شد.

دکوراسیون اتاق خواب

مواد اولیه طبیعی در اتاق خواب مدرن

در سبک مدرن و مدرنِ اواسط قرن حاضر از متریال‌های طبیعی، به‌ویژه چوب، در دکوراسیون استفاده می‌شود. بااین‌حال، استفاده از کروم و پلاستیک‌ها بخش جدایی‌ناپذیری از ظاهر سبک مدرنِ اواسط قرن است.

نورافکن های هنری

در دکوراسیون اتاق خواب مدرن، خرت‌وپرت‌های پرزرق‌وبرق، کلکسیون‌های غیرضروری و تجملات به‌چشم نمی‌خورد؛ درعوض از نورافکن‌های هنری زیبا، تابلوهای نقاشی خیلی بزرگ، پوستر‌ها و یا چاپ روی دیوار استفاده می‌شود.

وسایل پایه دار

وسایل پایه‌دار، به‌خصوص قلاب‌های فلزی یا پایه‌های چوبی ساده در سبک مدرنِ اواسط قرن حاضر زیاد دیده می‌شوند. وسایل پایه‌دار، ظرافت‌های بصری در این سبک را نشان می‌دهد و برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب کوچک بسیار مناسب است. این اتاق خواب یک میز آرایش کاملا منطبق با سبک مدرنِ اواسط قرن ۲۱ را نشان می‌دهد.

اتاق خواب مدرن

رنگ‌های درخشان

با اینکه رنگ‌های ملایم و خنثی یکی از نشانه‌های دکوراسیون مدرن است، ولی جلوه‌هایی از رنگ‌های تند و تیز هم فضا را از بی‌روحی نجات می‌دهد. قرمز و نارنجی جز رنگ‌های شادِ پرطرفدارند، ولی از رنگ‌های موردعلاقه‌ دیگر هم می‌توان استفاده کرد. ببینید چطور استفاده از این رنگ‌ها باعث زنده شدن این اتاق خواب شده است.

سطوح درخشان

در سبک مدرن، سطوح غالبا صاف و درخشان است. کف پولیش‌شده، مبلمان پولیش‌شده یا لاک الکل‌خورده‌، قطعات فلزی به‌ویژه فلز کروم و شیشه همگی فضایی تمیز و مدرن ایجاد می‌کنند.

نور طبیعی

خانه‌های سبک مدرن اواسط قرن حاضر، دارای پنجره‌های بزرگ و نور طبیعی زیاد است. پرده‌ها یا شید‌های ساده، هم حریم خصوصی را حفظ می‌کنند، هم بدون شلوغ کردن فضا ازنظر بصری، نور را از خود عبور می‌دهند.

دکوراسیون اتاق خواب

تخت خواب های کابین دار

تخت‌خواب‌های کابین‌دار در اتاق خواب‌های مدرن، مخصوصا مدرن اسکاندیناویایی زیاد استفاده می‌شوند.



:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
انتخاب رنگ مناسب و نور کافی برای طراحی دکوراسیون پذیرایی مربع شکل بسیار ضروری است و شما بعد از اینکه پذیرایی را به خوبی طراحی کردید باید به این دو مورد هم فکر کنید.

ابعاد و فضای اتاق پذیرایی هر خانه‌ای می‌تواند تاثیر زیادی روی طراحی دکوراسیون پذیرایی و چیدمان مبلمان داشته باشد, در این مطلب از مجله دلتا درباره دکوراسیون پذیرایی مربع شکل  صحبت خواهیم کرد. همراه ما باشید.

برخی از پذیرایی‌ها به شکل مربع یا مستطیل طراحی می‌شوند، طراحی دکوراسیون داخلی پذیرایی  مربع شکل کمی دشوار است و باید با دقت و حساسیت زیادی انجام شود همچنین در طراحی دکوراسیون داخلی این مدل پذیرایی‌ها باید از فضای پذیرایی برای چیدمان وسایل مختلف نهایت استفاده را ببرید.

چیدمان پذیرایی مربع

چیدمان پذیرایی مربع شکل با طراحی زیبا و مدرن

در طراحی دکوراسیون پذیرایی شکل ابتدا باید یک نقطه کانونی برای اتاق پذیرایی انتخاب کنید که این نقطه کانونی می تواند تلویزیون یا در صورت وجود شومینه در فضای پذیرایی، شومینه باشد, سپس بعد از انتخاب نقطه کانونی می‌توانید مبلمان را به شیوه‌ای اصولی و مناسب  رو به روی نقطه کانونی قرار دهید.

مبلمان را می توانید به صورت کلاسیک و یا مدرن در فضای پذیرایی خود بچینید. مبلمان را در پذیرایی‌های مربع در امتداد یک خط بچینید و دکوراسیونی ساده و کلاسیک را در فضای پذیرایی خود ایجاد نمایید همچنین می‌توانید مبلمان را به صورت زاویه دار بچینید و دکوراسیون پذیرایی مدرن و متفاوتی را به وجود آورید.

اگر پذیرایی منزل شما کوچک است و به صورت مربع طراحی شده است می‌توانید از رنگ‌های روشن برای طراحی دکوراسیون پذیرایی‌های مربع شکل با مساحت کوچک استفاده کنید.
طراحی نورپردازی در اتاق‌های پذیرایی مربع یکی دیگر از نکاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

دکوراسیون پذیرایی

انتخاب رنگ و نور مناسب برای طراحی دکوراسیون

برای اینکه دکوراسیون پذیرایی را به بهترین نحو ممکن طراحی کنید، بهتر است از رنگ هایی استفاده کنید که هماهنگی بیشتری با یکدیگر دارند و یک دست هستند. این رنگ ها موجب می‌شود که پذیرایی شما زیباتر از آنچه که هست نشان داده شود. دقت داشته باشید که اگر پذیرایی شما تا حدودی کوچک است و مساحت آن هم به صورت مربع می باشد، باید از رنگ های روشن برای طراحی آن استفاده کنید تا بزرگتر از آنچه که هست نشان داده شود. در واقع باید بدانید رنگ‌های روشن تاثیر بسیاری در زیبایی و جذابیت پذیرایی ها دارند.

چیدمان پذیرایی مربع

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با دکوراسیون پذیرایی مستطیل شکل، مطلب “ترفندهایی برای دکوراسیون پذیرایی مستطیل شکل” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
حتما در رستوران‌های مناطق ییلاقی شهر، انواع آلاچیق شیشه ای را دیده اید. آلاچیق در ذهن اکثر ما به صورت یک اتاقک چوبی با سقف مخروطی است که چند پایه دارد، دیوار ندارد و می‌توان در سایه آن نشست و از مناظر اطراف لذت برد.
آلاچیق شیشه ای

در دنیای دکوراسیون و طراحی ساختمان و فضای سبز، انواع آلاچیق‌ شیشه ‌ای تولید شده‎‎اند که محیطی امن را در فضای سبز شما ایجاد کنند. در این مطلب مجله دلتا، با هم درباره این سازه‌های کوچک زیبا و انواع اتاقک‌های شیشه‌ای صحبت می‌کنیم.

 جنس انواع آلاچیق 

  1. آهن
  2. ترموود
  3. ترکیب اسکلت آلاچیق با شیشه

 آلاچیق شیشه ای مقاوم است؟

شاید تصور کنید که استفاده از شیشه در آلاچیق‌های آهنی یا ترموود خطرناک است و ممکن است بشکند و برای افرادی که در آلاچیق شیشه‌ای نشسته‌اند، خطر بیافریند. صنعت ساختمان برای این مشکل راه حل دارد و آن استفاده از جنس شیشه مقاوم و سکوریت است.

آشنایی با شیشه سکوریت

  • شیشه‌های سکوریت نشکن اند: زیرا در کارخانه تحت فرآیندهای حرارتی قوی قرار گرفته‌اند.
  • خرد نمی‌شوند: اگر با احتمال خیلی کم، شیشه بشکند، خرد و پخش نمی‌شود و به صورت قطعه‌ای در می‌آید
  • مقاومت بالا دارند: بسته به نوع شیشه سکوریت، مقاومت‌ به نور، صدا، ضربه، دما و خیلی فاکتورهای دیگر از شیشه سکوریت انتظار می‌‌‌رود.

بنابراین استفاده از شیشه سکوریت در آلاچیق شیشه‌ای، بسیار مفید و هوشمندانه است.

انواع آلاچیق شیشه ای

آلاچیق شیشه ای کجا به درد می خورد؟

حالا که با ویژگی‌های آلاچیق شیشه‌ای آشنا شدیم، بیایید ببینیم طراحان ساختمان، آلاچیق شیشه‌ای را بیشتر در چه فضاهایی به کار می‌برند؟

انواع مدل آلاچیق شیشه ای

فکر نکنید آلاچیق شیشه ای به یک مدل گرد یا چهارگوش که دور آن شیشه است ختم می‌شود. صنعت‌گران و تولیدکنندگان چنین سازه‌هایی انواع مدل‌‌ها و طرح‌ها را بنا به سلیقه کارفرما یا طراح فضای سبز تولید می‌کنند تا کاربران بتوانند به خوبی از فضای سبز بهرمند شوند.

  • آلاچیق شیشه‌ای  آکاردئونی
  • آلاچیق شیشه‌ای گرد
  • آلاچیق شیشه‌ای چهار گوش
  • اتاقک شیشه‎ای پیش ساخته

طراحی آلاچیق‌های شیشه‌ای محدودیتی ندارد و شما می‌توانید با سازنده این سازه‌ها در مورد طرح دلخواه‌تان مشورت کنید، مثلا شکل‌های دایره، مستطیل و اشکال هندسی دیگر را بسازید یا اصلا اتاقک‌های شیشه‌ای پیش ساخته را در فضای سبز موردنظرتان به کار برید.

فضای سبز

آلاچیق شیشه ای آکاردئونی

نام دیگر آلاچیق شیشه‌ای آکاردئونی، آلاچیق شیشه ای تاشو است. در این مدل طراح، آلاچیق را طوری می‌سازد که شیشه‌های آن با لولاهای مناسب، روی هم بتوانند جمع شوند. این قابلیت برای مناطق معتدل که در زمان‌هایی از سال خنک‌اند، وزش نسیم دارند و جابه‌جایی هوا در آلاچیق شیشه‌ای حس خوبی دارد، مناسب است.

آلاچیق شیشه ای گرد

سازه‌های گرد به دلیل دید مناسب‌تر‌ و ۳۶۰ درجه به کل فضا همیشه بیشتر مورد توجه است و مسلما به دلیل طراحی دشوارتر و دستگاه‌های پیش‌رفته‌تر برای تولید قیمت بالاتری دارند. با این‌حال فضا آلاچیق شیشه ای گرد نمای زیباتر و حس دنج‌تری به ساکنان القا می‌کند.

آلاچیق شیشه ای چهارگوش

آلاچیق شیشه‌ای چهارگوش ساده‌ترین نوع آلاچیق است زیرا می‌توان متریال آن را به راحتی طراحی کرد و کنار هم قرار داد. طراحی ساده و نصب راحت این نوع آلاچیق سبب استفاده گسترده آن در بیشتر طراحی‌های فضای سبز مراکز تفریحی و رستوران‌ها شده است.

اتاقک شیشه ای

 آلاچیق شیشه ای مناسب هر فضایی کدام است ؟

بسته به این که آلاچیق شیشه‌ای را برای چه فضایی می خواهید بخرید، می توانید هر یک از این مدل های آلاچیق را که معرفی کردیم، سفارش دهید. مثلا:

آلاچیق شیشه ای برای فضاهای عمومی

  • آلاچیق گرد: دنج و زیباست و فضای کوچک خصوصی برای مهمان ها ایجاد می کند
  • آلاچیق چهار گوش: اگر رستوران یا باغی دارید که ظرفیتش بالاست، باید آلاچیق های چهارگوش را سفارش دهید زیرا آلاچیق های گرد محدودیت فضایی ایجاد می کنند اما تقسیم فضا با آلاچیق چهارگوش بسیار راحت تر است.

آلاچیق شیشه ای برای فضاهای خصوصی

اگر آلاچیق شیشه‌ای را برای روف گاردن یا حیاط باغ شخصی می‌خواهید، می‌توانید انواع طراحی‌های منحصر به فرد را در آن به کار ببرید بدون این که نگران محدودیت فضایی و اماکن آن باشید مثل طرح ها زیر:

  • آلاچیق تمام شیشه
  • آلاچیق شیشه‌ای ترکیب شده با ترموودهای زیبا
  • آلاچیق ها ی شیشه‌ای ترکیب شده با آجر

در پایان

می‌توان در دنیای شلوغ امروزی در فضایی با تردد زیاد یک فضای کاملا خصوصی داشت و از منظره لذت برد. این فضای خصوصی با آلاچیق‌های شیشه ای خیلی کاربردی و زیبا می شود.



:: بازدید از این مطلب : 419
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
آیا به نشستن بر روی زمین عادت دارید؟ آیا هنگامی که یک مهمانی در منزل خود برگزار می‌کنید، فضای کافی برای نشستن ندارید؟
چگونه در هفت مرحله یک پوف بسازیم

خب واقعیت این است که نشستن بر روی زمین بر روی کف‌پوش های سنگی و سرامیکی کمی ناخوشایند و خسته‌کننده است. اگر به دنبال یک راه‌حل ساده و کم‌خرج برای حل این مشکل هستید، چه چیزی بهتر از ساختن پوف می‌تواند به شما کمک کند؟ مجله دلتا در این مطلب به شما آموزش پاف با سلیقه خود شما را می‌دهد.

poof

لوازم مورد نیاز:

حدود ۲ متر پارچه، یک قیچی پارچه بر، ۵۰ سانتیمتر زیپ، ۳ متر نوار اریب، کاغذ الگو، اتو و مقداری گلوله‌های PVC، پلی استایرن و پلی‌پروپیلن برای پر کردن داخل پوف.

چگونه-یک-پوف-بسازیم

گام اول در ساخت پوف

گام اول:

یک دایره ۴۵ سانتیمتری از کاغذ الگو برش دهید و با استفاده از سوزن یا سنجاق به پارچه متصل کنید و آن را ببرید. این تکه ی بالایی پوف شما خواهد بود.

پوف-بسازیم

گام دوم:

یک قطعه پارچه به ابعاد ۴۵ در ۴۸ سانتیمتر را برش دهید. سپس ضلع ۴۸ سانتیمتری را نیز به دو قسمت مساوی ۲۴ سانتیمتری تقسیم کنید.

چگونه-در-هفت-مرحله-یک-پوف-بسازیم

گام سوم:

لبه‌های ۴۵ سانتیمتری پارچه را در کنار یکدیگر قرار دهید و زیپ ۵۰ سانتیمتری را با استفاده از سوزن به قسمت زیرین این دو لبه متصل کنید. سپس زیپ را به‌وسیله چرخ خیاطی به لبه پارچه‌ها بدوزید.

poof-delta

گام چهارم:

الگوی دایره‌ای که در بخش اول تهیه کرده‌اید را این بار بر روی پارچه زیپ‌دار مرحله قبل قرار داده و آن را برش دهید. به هیچ عنوان لازم نیست نگران زیپ باشید، تنها مطمئن شوید که قسمت متحرک آن در زیر کاغذ الگو قرار گرفته باشد. این قطعه قسمت پایینی پوف شما خواهد بود.

poof-delta-livingroom

گام پنجم:
حال که قسمت بالا و پایین پوف را برش دادید، نوبت به دوختن نوار اریب بر روی محیط آنها رسیده است. با توجه به اینکه قطعات دایره‌ای ۴۵ سانتیمتر قطر دارند، پس برای هر تکه حدود ۱.۵ متر نوار اریب در نظر بگیرید.

نوار اریب ها را با استفاده از سوزن به روی پارچه (قسمت طرح دار و بیرونی) متصل کنید به گونه‌ای که مطابق شکل کاملاً لبه پارچه را پوشش دهد. سپس با استفاده از چرخ خیاطی نوار اریب ها را به پارچه‌های دایره‌ای بدوزید.

poof-delta-delta

گام ششم:

اکنون نوبت به قسمت استوانه‌ای پوف رسیده است. یک تکه پارچه به ابعاد ۴۰ در ۱۴۲ سانتیمتر برش دهید. واضح است که ضلع ۴۰ سانتیمتری ارتفاع پوف خواهد بود که بسته به سلیقه شما می‌تواند تغییر کند، اما ضلع ۱۴۲ سانتیمتری دقیقاً به‌اندازه محیط دایره‌های ۴۵ سانتیمتری است.

دو ضلع ۱۴۲ سانتیمتری این پارچه را مطابق شکل، از قسمت زیرین به دایره‌های ۴۵ سانتیمتری متصل کنید و سپس با استفاده از چرخ خیاطی آنها را به هم بدوزید.

poof-delta-delta

ساختار نهایی پوف

گام هفتم:

ساختار اصلی پوف شما آماده شده است، تنها کافیست داخل پوف را با موادی نظیر گلوله‌های PVC، پلی استایرن، پلی‌پروپیلن، پشم شیشه و یا حتی پارچه پر کنید به‌قدری که حالتی ایستاده و محکم به خود بگیرد. طبیعی است که مواد پلیمری ماندگاری بیشتری دارند و ساختار آنها دیرتر تغییر می‌کند.

پاف

 

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با انواع و کاربرد پاف  کاربرد پاف در دکوراسیون را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
قفسه‌های دیواری معلق ( شلف‌ها) عناصر بسیار خوبی برای اضافه شدن به فضای خانه محسوب می شوند، به ویژه برای کسانی که به طراحی مینی‌مالیستی علاقه زیادی دارند.
Shelf-delta-decor-lighting

قفسه‌های دیواری معلق دارای پایه‌های زشت و بدشکل نیستند که زیبایی طراحی خانه را از بین ببرند و ظاهر خانه را زشت ‌کنند. شلف‌ها بسیار ساده و زیبا  و نگهداری از آن‌ها راحت است. یکی دیگر از مزایای شلف‌ها این است که بسیار محکم اند و نسبت به قفسه‌های پایه‌دار ماندگاری و دوام بیشتری دارند چراکه با پیچ به دیوار نصب  و از مواد و مصالح بهتر و بادوام‌تری ساخته می‌شوند. مجله دلتا در ایت مطلب به چند کاربرد مهم شلف‌ها می‌پردازد.

Shelf-delta

قفسه ها اگر خوب نصب شده باشند، می‌توانید بدون نگرانی از آسیب دیدن روی شلف‌ها وسایل سنگین قرار دهید. قفسه‌های دیواری معلق هم‌چنین فضای بسیار خوبی برای به نمایش گذاشتن اشیای تزئینی و نیز فضاهای نگهدارنده خوبی برای کتاب‌ها فراهم می‌کنند. از شلف ها می‌توان در آشپزخانه به عنوان محلی برای نگهداری بشقاب‌ها، ظروف، و دیگر وسایل آشپزخانه استفاده کرد.

شلف‌ها اندازه‌های متنوعی دارند و می‌توان آن‌ها را در هر فضایی از خانه قرار داد و هم‌چنین از آن‌ها برای نگهداری از وسایل مختلف استفاده کرد. شلف های دیواری جلوه‌ای زیبا و خاص به فضای داخلی هر خانه‌ای اضافه می‌کنند و هم‌چنین عناصری بسیار کارآمد و کاربردی محسوب می شوند.

Shelf-delta-decor

شلف‌ها روی دیوار آشپزخانه

این شلف‌های دیواری زیبا که از استیل ضدزنگ ساخته شده‌اند بسیار منحصربه‌فرد و با طراحی کلی آشپزخانه هماهنگی فوق‌العاده زیادی دارند. این شلف‌ها نه فقط زیبایی خاصی به آشپزخانه داده‌اند، بلکه بسیار کارایی دارند  و وسایل زیادی برای نمایش روی آن‌ها قرار گرفته است.

 

Shelf-delta-decor22

شلف‌ها روی دیوار سرویس بهداشتی

شلف‌های دیواری معلق به زیبایی در این فضا قرار گرفته‌اند. این شلف‌ها جلا داده شده، پاکیزه، و زیبا به نظر می رسند و با ایده طراحی سینک هماهنگی بسیار خوبی دارند.

Shelf-delta-decor-wc

شلف‌های دیواری در اتاق کار

این شلف‌های دیواری معلق که نورپردازی خوبی پیرامون آن‌ها انجام شده است بسیار لوکس، زیبا، و چشم‌گیرند و این ویژگی‌ها به دلیل نوع و محل قرارگیری آنها است. طراحی این قفسه‌ها واقعا منحصربه‌فرد است.

 

Shelf-delta-decor-living-room.

شلف‌های دیواری در اتاق نشیمن

ایده‌ای فوق‌العاده عالی برای ایجاد فضاهای نگهدارنده در یک اتاق نشیمن. این شلف های دیواری معلق زیبایی و کارایی زیادی به این اتاق اضافه کرده‌اند. این شلف‌ها ظاهر جذابی دارند و در عین حال با طراحی کلی فضا هماهنگ شده اند.

 

Shelf-delta-decor-tvroom

شلف‌ها در بالای میز تلویزیون

عنصری خاص و زیبا که به اتاق تلویزیون این خانه اضافه شده است: این شلف های دیواری معلق نه فقط عنصری تزئینی در این فضا محسوب می شوند بلکه از بی‌روح شدن اتاق جلوگیری کرده‌اند. استفاده از این شلف ها ایده بسیار خوبی است، نظر شما در این مورد چیست؟

 

Shelf-delta-decor-lighting

شلف‌ها با نورپردازی خاص

در این فضا از چراغ‌های LED برای روشن ساختن شلف‌ها استفاده شده است. این کار باعث شده تا این قفسه‌ها زیباتر و شیک‌تر به نظر برسند و این زیبایی در کنار میز آینه حمام دوچندان شده است.

 

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با انواع شلف نوشته ی ” انواع مدل های شلف دیواری مدرن” را مطالعه کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
قبل از اینکه به ایده‌های طراحی بالکن کوچک برسیم، باید بدانیم که تراس، بالکن و ایوان تعاریف مشخصی دارند ولی امروزه با تغییر سبک زندگی و ساختمان‌ها این کلمات به جای همدیگر هم به کار می‌روند. ایوان فضایی بین داخل خانه و فضای بیرونی آن است که در معماری سنتی ایرانی و خانه‌های قدیمی دیده می‌شود. بالکن نسل امروزی ایوان خانه‌های قدیمی است که در آپارتمان‌ها طراحی می‌شود و حداقل از یک طرف به فضای برون اشراف دارد. تراس یا بهارخواب فضایی مانند بالکن است ولی سقف ندارد در نتیجه مساحت آن جزو آپارتمان محسوب نمی‌شود.
طراحی تراس و بالکن کوچک

این روزها که اغلب خانه‌ها از داشتن حیاط و فضای باز بی‌بهره‌اند؛ داشتن یک بالکن و تراس هم غنیمت است حتی اگر خیلی بزرگ نباشد. بالکن‌های کوچک خانه‌های امرزوی نسل جدیدی از ایوان‌های قدیمی است که نور و هوای تازه را به خانه می‌آورند و ارتباط بین فضای داخلی و خارجی را برقرار می‌کنند. همانطور که برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل برنامه‌ریزی می‌کنید می‌توانید با طراحی تراس و بالکن کوچک خانه خود فضایی جذاب و دلباز ایجاد کنید که از عصرهای بهاری نهایت استفاده را ببرید. در این مطلب ایده‌های متنوعی برای طراحی بالکن و تراس کوچک آورده‌ایم. اگر شما هم به دنبال طراحی تراس خانه خود هستید با این مطلب از مجله دلتا همراه باشید.

 

طراحی نرده‌ها

نوع نرده‌های به کار رفته در تراس و بالکن آپارتمان در زمان ساخت تعیین می‌شود ولی ممکن است شما بخواهید تغییری در نرده‌های بالکن بدهید. در انتخاب نوع نرده به کار رفته در بالکن و تراس عواملی مانند: میزان محصور شدن فضای بالکن، سبک طراحی بالکن و سلیقه شما در انتخاب متریال، استفاده کودکان از بالکن و تراس و.. بستگی دارد.

انواع مختلف نرده و جان‌پناه برای به کار بردن در بالکن و تراس مانند: نرده کابلی، حفاظ چوبی، نرده فلزی، حفاظ شیشه‌ای، حفاظ و نرده‌های سنگی، استفاده از فلاورباکس و… در بازار وجود دارد.

ترفند برای دنج کردن بالکن

بهره گیری از مبلمان

یکی از عناصر مهم برای طراحی بالکن و تراس کوچک انتخاب مبلمان برای آن است. با توجه به کوچک بودن بالکن، انتخاب مبلمان مناسب برای  این بالکن ها اهمیت زیادی دارد. عواملی مانند: مدت زمان استفاده از فضای بالکن، تعداد افرادی که قرار است همزمان در بالکن باشند، اقلیم منطقه، جنس مبلمان، نوع استفاده شما از بالکن؛ ممکن است شما از بالکن برای نشستن با مهمان خود و گپ زدن استفاده کنید، در این صورت یک نیمکت هم می‌تواند به ایجاد فضای کافی برای نشستن کمک کند. در طراحی بالکن کوچک خانه استفاده از کوسن‌های رنگی و متناسب با مبلمان را فراموش نکنید. در انتخاب مبلمان مناسب علاوه بر اندازه به تناسب رنگی آنها هم توجه کنید.

بهره گیری از مبلمان

استفاده از نورپردازی

با نورپردازی بالکن و تراس کوچک خانه می‌توانید از این فضای جذاب شب‌ها هم استفاده کنید. استفاده از ریسه‌های نور، فانوس‌های جذاب و چراغ‌های روشنایی مینیمال تراس کوچک خود را روشن کنید.

استفاده از گیاهان برای جذابیت بالکن کوچک

یکی از مهم‌ترین عناصری که به جذابیت و زیبایی بالکن کوچک خانه شما کمک می‌کند استفاده از گیاهان است. با توجه به اندازه بالکن و تراس، می توانید از چند گلدان کوچک استفاده کنید، فلاورباکس‌هایی با گیاهان بلند برای  محصور شدن فضا به کاربرید و یا چند گیاه رونده برای سبز شدن دیواره بالکن در نظر بگیرید. یکی از کارهایی که به جذابیت و سبز شدن بالکن شما کمک می‌کند استفاده از دیوار سبز متناسب با فضای بالکن است، دیوار سبز علاوه بر اینکه طراوت و سرسبزی را به بالکن شما اضافه می‌کند فضایی روی زمین اشغال نمی‌کند .

استفاده از گیاه برای جذاب کردن بالکن کوچک

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با طراحی بالکن مطلب چیدمان تابستانی بالکن را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
دنبال یک ایده‌ خوب برای پر کردن دیوار‌های خالی خانه خود هستید؟ یا به فکر راهی برای تغییر حال و هوای آن؟ اهمیت و تاثیر دکوراسیون داخلی با آینه کاری است و از ایده‌هایی است که این روز‌ها در منازل به شدت محبوبیت پیدا کرده و طرفداران بسیاری دارد.
آینه کاری سه بعدی دیوار

آینه کاری دیوار‌های خالی، سبب ایجاد نوعی درخشش و زرق و برق و به تبع آن جنبه لوکس بخشیدن به فضایتان خواهد شد. از طرفی استفاده از آینه در فضا سبب سبکی و در نتیجه بزرگتر جلوه دادن فضا می شود. مخصوصا در فضا‌های کوچک نصب آینه به دلیل بیشتر کردن و منعکس کردن نور توصیه می‌شود. با طراحی آینه‌ها به صورت خاص و ویژه، جنبه‌ای دکوری‌تر به آن بخشیده و فضا را از کمبود آثار هنری نجات دهید. برای آشنایی بیشتر با مدل‌ها و نمونه‌های آینه کاری دیوار این مطلب مجله دلتا را از دست ندهید.

آینه کاری‌های هندسی منفرد

یکی از مدل‌های فانتزی و ساده‌ی آینه کاری دیوار، برش آن به اشکال هندسی است. این طرح‌ها هم آماده سازی راحت تری دارند هم نصب سریع‌تر و ساده تر. از طرفی این مدل‌ها یک ایده‌ خاص و منحصر به فرد برای فضای شما هستند و  می‌توانید با توجه به سلیقه و طرح خود نسبت به آینه کاری دیوار خود اقدام کنید.

از طرفی این مدل طرح‌ها فضا را بیش از حد شلوغ نکرده و جنبه‌ فانتزی نیز به آن می‌بخشند. در ذهن بیننده نیز چنین سبک‌هایی ماندگار و جالب خواهد بود.

 آینه کاری کلاسیک

آینه کاری دیوار طرح آجر

از دیگر نمونه‌های آینه کاری دیوار، آینه کاری به صورت آجر است. در حقیقت با این روش شما یک دیوار را به طور کامل آینه کاری کرده و تنها چند شیار بینشان دارید. این چنین طرح‌هایی چندان فانتزی نبوده و در کنار آن‌ها نیازمند رعایت نکات دکوراسیون برای ارتفای کیفیت فضای خود هستید. یکی از راه‌هایی که می‌تواند در بهتر نشان دادن دیوارتان به شما کمک شایانی کند، نورپردازی دیوار است. رنگ نور  انتخابی نیز بسته به ترکیب رنگ به کار رفته در کل فضا و دیوارهایتان خواهد بود.

 آینه کاری ستون

آینه کاری دیوار طرح لوزی

خطوط مورب این مدل آینه کاری چشم نواز‌تر از مدل قبلی بوده و از لحاظ زیبا شناختی در جایگاه بالاتری قرار گرفته است. شایان ذکر است که محبوبیت این مدل آینه کاری دیوار باعث شده تا به یکی از تکراری‌ترین مدل‌ها نیز شود؛ بنابراین اگر قصد دارید جلوه‌ای خاص به فضای داخلی خانه خود اضافه کنید، از انتخاب این مدل صرف نظر کرده و به دنبال ایده‌های جدید و نو بگردید.

آینه کاری مدرن دیوار

مدل آینه کاری مدرن یکی از مدل‌های محبوب طراحان داخلی است. همان طور که می‌بینید ابعاد مختلف آینه‌ها تنوع خاصی به ظاهر دیوار بخشیده که جنبه‌ای مدرن نیز دارد. این ایده کم‌تر در منازل ایرانی استفاده شده و خاص‌تر به نظر می‌رسد. شایان ذکر است زیبایی این آینه کاری زمانی بیشتر می‌شود که اطراف آن را شلوغ نکرده و چشم معطوف آن شود. از طرفی اگر اطراف آن را شلوغ کنید، نتیجه‌ی معکوس داده و فضا گرفته و دلگیر به نظر می‌رسد؛ که این خود نیز سبب نوعی اغتشاش بصری در فضا تبدیل خواهد شد.

آینه کاری مدرن

آینه کاری سه بعدی دیوار

این مدل یکی از خاص‌ترین مدل‌های آینه کاری دیوار است که اگر به درستی از آن استفاده شود می‌تواند نقش یک اثر هنری در فضا را ایفا کند؛ بنابراین اگر علاقه دارید دیوار خالی خانه جلوه‌ای منحصر به فرد به خود بگیرید از چنین نمونه‌هایی ایده گرفته و آن را با نهایت دقت اجرا کنید.

آینه کاری دیوار با طرح‌های منظم

این آینه کاری ترکیب دو هندسه مربع و لوزی است که باعث شده است فضای شما از سادگی بیش از اندازه در آمده، ولی هم چنان لوکس به نظر بیاید. این گونه طرح‌ها برای جا‌هایی به کار می‌آید که مخصوصا علاقه‌ای به شلوغ کردن فضا نداشته باشید و البته باید ذکر کرد این طرح از نمونه‌های مربع و یا لوزی تنها خاص‌تر است.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با کابینت های گلاس مطلب “کابینت های گلاس، مزایا و معایب” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
دکوراسیون یک واژه ی فرانسوی است که معادل فارسی آن بر اساس تعریف لغتنامه دهخدا عبارتست از : فّن و تخصص و رشته آموزشی آذین، آذین بندی، آراستن.
دکوراسیون_داخلی

براساس معنی مندرج در دانشنامه ویکی پدیا، دکوراسیون داخلی عبارت است از:  هماهنگ سازی طراحی شده برای به جلوه درآوردن رنگ‌ها، اثاثیه و سایر اشیاء در یک اتاق یا ساختمان به صورت هنرمندانه.

دکوراسیون داخلی مانند هنرهای دیگر، دارای سبک و سیاق و اصولی است که براساس سلیقه‌ها و نیازهای هر دوره، دستخوش تغییر می‌شوند. مجله دلتا در این مطلب می‌خواهد شما را با معماری داخلی به طور مختصر آشنا می‌کند تا شما بتوانید مفاهیم  و مسایل مربوط به دکوراسیون داخلی را بیشتر و بهتر درک .
معماری داخلی در واقع همان خلق فضاست، فضایی که در عین زیبایی و اثرگذار بودن کارایی لازم را نیز داشته باشد. طراح با ترکیب اصول و ارکان تخصصی معماری داخلی با حس زیبایی شناسی، فضایی را ایجاد می‌کند که معرف هویت، نیاز، درک و خواسته‌های طرف مقابلش است.

دکوراسیون داخلی حلقه اتصال بین دو علم معماری و طراحی داخلی است. این رشته از یک طرف مانند علم معماری با ساختمان و اجزاء و عناصر تشکیل دهنده آن ارتباط  دارد و از طرف دیگر همانند طراحی داخلی بر فضاهای داخلی تمرکز می کند.
علم معماری با مسائلی با مقیاس کلان شهری در ارتباط است، اما رشته معماری داخلی در مقیاس های انسانی و در رابطه با فضاهای عمومی و شخصی است  و نتیجه آن ارتباط انسان با جهان اطراف خود است. معمار داخلی علاوه بر برخورداری از علم کافی در زمینه معماری به تحلیل و بررسی حس دریافتی از فضاهای معمارانه می‌پردازد به نحوی که حس تعلق و یکپارچگی را در فضا ایجاد می‌نماید و به بیان دیگر به معماری فضا از دیدگاه ساکنان یا استفاده کنندگان از آن می‌پردازد.

دکوراسیون-داخلی-خانه-مجله-دلتا

آیا دکوراسیون داخلی هنری پرمخاطبی است ؟
در دنیای امروز بخش عمده زندگی افراد در فضاهای بسته و داخلی سپری می‌شود. اگرچه همه ما زمان‌هایی را برای تفریح و هواخوری و گریز از محیط های بسته در فضای آزاد می‌گذرانیم، اما همین نشاط ناشی از جدایی از محیط بسته، خود نشانگر کثرت اوقاتی است که در اتاق‌ها می‌گذرانیم. به همین سبب دکوراسیون داخلی با کیفیت مناسب، بهترین روش برای بهبود وضعیت حرفه ای، تحصیلی و زندگی‌مان می‌باشد.

تعداد دکوراتورهای داخلی در سطح جامعه بسیار بیشتر از آن است که عامه مردم تصور می‌کنند. اگرچه شاید شاغلین این حرفه به شهرت طراحان مد و یا هنرمندان دیگر رشته‌ها نباشند، اما با این وجود بسیاری از دکوراتورهای داخلی از این حرفه درآمد بسیار بالایی کسب می‌کنند.

دکوراسیون-داخلی-مجله-دلتا

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با مطالب دکوراسیون داخلی  “دکوراسیون داخلی خانه ایرانی” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 269
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
تابستان است و هوا روز به روز گرم تر می‌شود، برای رهایی از گرم تر شدن فضای خانه خود چه روش هایی را در پیش می گیرید؟
طراحی دکوراسیون خنک

با شروع فصل تابستان همه ما به فکر آماده کردن دکوراسیون داخلی خانه های خود برای فرار از گرما هستیم. تغییر دکوراسیون منزل و سازگار کردن آن با حال و هوای تابستان، تحمل گرما را امکان‌پذیر کرده و اوقات خوشی را برای ما فراهم می کند. در این نوشتار از مجله دلتا ترفندهای برای طراحی دکوراسیون خنک را معرفی خواهیم کرد که به وسیله آن‌ها می‌توانید با گرما مقابله کنید و آسایش بیشتری را برای خودتان در فصل‌های گرم پدید بیاورید.

طراحی دکوراسیون خنک گلدان

استفاده از رنگ‌های روشن

از آنجاکه رنگ‌های روشن گرمای کمتری را در خود نگه می‌دارند، بهتر است که در فصل‌های گرم سال، برای خانه‌هایمان هم تن پوشی از رنگ‌های روشن فراهم کنیم. دیوارهای خانه، قاب پنجره‌ها، پرده‌ها و حتی رو مبلی‌ها نیز می‌توانند در فصل‌های گرم، رنگ های روشن داشته باشند.

دکوراسیون داخلی طراحی دکوراسیون خنک

پارچه و الیاف نازک

در فصل های گرم، پارچه های ضخیم و با بافت های متراکم را کنار بگذارید، زیرا این نوع پارچه‌ها مانع از حرکت هوا در خانه می‌شوند و همین مساله می‌تواند در فصل های گرم آزار دهنده باشد. برای مثال می توانید پرده‌های خانه را از جنس حریرهایی با رنگ‌های روشن در نظر بگیرید یا برای رومبلی‌ پارچه‌هایی با الیاف درشت استفاده کنید.

رنگ های روشن طراحی دکوراسیون خنک

استفاده از گیاهان خانگی

حتما شما هم تجربه هوای سنگین خانه در تابستان را دارید، برای حل این مشکل، توصیه می‌شود که از گل و گیاهان استفاده کنید.گیاهان علاوه بر زیبایی دکوراسیون داخلی خانه، در تصفیه هوای خانه موثر خواهند بود.

گیاهان خانگی طراحی دکوراسیون خنک

استفاده از سایبان

برای پنجره‌های خانه سایبان درست کنید. سایبان‌های رنگی و زیبا که مانع از این می شود که نور آفتاب به خانه برسد.

طراحی دکوراسیون خنک استفاده از سایبان

استفاده از مات کننده‌های شیشه

برچسب شیشه مات کن، راه حلی مناسب برای حفظ حریم خصوصی است، این تنها کاربرد آن ها نیست. شما می‌توانید از این برچسب‌ها برای طراحی دکوراسیون خنک و کاهش دمای داخلی خانه استفاده کنید. این برچسب ها باعث می‌شوند تا نور خورشید به صورت مستقیم داخل خانه وارد نشود و در کاهش دما موثر خواهند بود.

مات کننده

آبنمای خانگی

وجود عنصر آب در خانه علاوه بر تاثیر روانی مثبت می‌تواند به شما کمک کند تا روزهای گرم لذت‌بخش‌تر سپری شود. آب همیشه برای انسان‌ نشانه‌ای از آرامش و طراوت بوده است. این آبنماها هم می‌توانند در دکوراسیون داخلی استفاده شوند هم در فضای بیرونی خانه.

آبنمای خانگی

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با روش های انتخاب رنگ در دکوراسیون داخلی مطلب “بهترین رنگ برای دکوراسیون داخلی خانه” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 312
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
کدام مبل مناسب خانه های کوچک است؟ بی ‎مقدمه بگوییم: برای مبله کردن خانه ‎های کوچک می ‎توانید از مبل‌ های ال، یا یک کاناپه تک به همراه چند صندلی، یا یک نیم ست و یا یک دست کامل یا ناقص مبلمان ظریف و جمع و جور استفاده کنید که دارای کمترین حد از انحنا و دسته باشند.
مبل مناسب خانه های کوچک

در بهترین ‎حالت برای تهیه مبل مناسب خانه های کوچک، می ‎توانید از مبل‌ هایی استفاده کنید که اصولاً فاقد دسته باشند و اسکلت‌ بندی آن‌ ها کاملاً بدون انحنا و در قالب خطوط مستقیم عمودی و افقی و نیز به گونه ‎ای طراحی شده باشند که بتوانند در کنج خانه نیز قرار گیرند تا امکان استفاده بهینه از فضای کوچک خانه شما به حداکثر خود برسد. چنین مبلمانی غالباً همان مبل ال خواهد بود. با صفحه دکوراسیون مجله دلتا همراه باشید.

مبل ال، گزینه مطرح مبل مناسب خانه های کوچک

ما معمولا مبل‌‌های ال را به صورت مبل‌های راحتی نه چندان زیبا و با کیفیت می‎ شناسیم اما امروزه انواع مدل‌های مبلمان ال به قدری متنوع‎اند که هر سلیقه‌ ای را می ‎توانند راضی نگه دارند. امروزه حتی مبل‌ های سلطنتی نیز به شکل مبل ال طراحی می ‎شوند که تنها در دو انتها دسته دارند. این مبل‌ ها از نظر بلندی پایه و تاج‌ ها و منبت ‎کاری و … کاملاً شبیه مدل های سبک مبل سلطنتی است با این تفاوت که همچون مبل‌ های ال در کنار هم قرار می ‎گیرند و تنها در دو انتها از دسته برخوردارند.

تهیه مبل مناسب

خلاصه اینکه هر نوع مبلی را که بپسندید نوع ال آن هم وجود دارد . البته مبل‌ های ال که به عنوان مبل مناسب خانه‌های کوچک انتخاب می‎‎شوند عمق کمی دارند و کوتاه‎اند هم به لحاظ اندازه بدنه و هم ارتفاع پشتی، تا فضا را کمتر پر کنند و گاه بهتر است که کلاً بدون پایه باشند تا ارتفاع آن‌ها به حداقل برسد. بنابراین هنگام انتخاب مبل مناسب برای خانه های کوچک، به اندازه پایه‌ ها، بدنه و پشتی دقت کنید.

همچنین در ساخت برخی مبل‌ های ال از چوب و در برخی دیگر از چرم، شیشه و روکش‌ های شبه فلز یا شبه شیشه استفاده می ‎شود که دسته اول حس و حال گرمتر و دنج‎ تری به خانه شما می‎‎بخشند و دسته دوم جلوه مدرن‌ تری ایجاد می‎کنند که شما می ‎توانید بسته به سلیقه و علاقه خود از میان انواع مختلف مبل ال دست به انتخاب بزنید.

همچنین مبل های ال گرد وارد بازار شده‌ اند که بسیار چشم نوازاست؛ همانطور که می ‎دانید خطوط بدون زاویه، نرم‌ تر، مهربان‌ تر و همچنین نوازشگرتر از خطوط دارای کنج و زاویه‎اند. این مبل‌ ها می‎‎توانند یکی از عناصر یک دکوراسیون مدرن و به روز باشند و حس و حال صمیمی‌ تری را به دکوراسیون منزل شما ببخشند؛ زیرا می‎‎توانند به راستی میهمانان شما را کنار و دور هم بنشانند.

انواع مبل

۴ انتخاب مطرح برای تهیه مبل مناسب خانه‌های کوچک

  • مبل ال
  • کاناپه تک به همراه هر نشیمن دیگری که می‎ پسندید از پاف و صندلی‎ های خاص و معمولی گرفته تا مبل تک
  • نیم ست
  • یک ست کامل یا ناقص از مبل‌ های جمع و جور با دسته های کوچک یا تقریبا حذف شده

ابتدای مقاله، در مورد مبل ال به تفصیل صحبت کردیم، اما اگر شما به هر دلیل مبل‌ های ال را دوست ندارید و در پی یک ست مبل مناسب برای خانه های کوچک هستید، گمان نکنید که به دلیل کوچک بودن خانه مجبور به تهیه مبل‎های خاص و محدودی هستید.

بلکه شما می‌ توانید یک کاناپه تک از مدل مبل مورد علاقه خود خریداری کنید و با اضافه کردن چند پاف ،صندلی یا مبل تک خاص، که می‎ تواند لزوما از مدل کاناپه هم نباشد، یک نیم ست درست کنید. مطمئن باشید که اگر این کارها را با سلیقه و دقت انجام دهید خانه شما زیبا خواهد شد

مبلمان ال

کیفیت برای دکوراسیون‌ هایی که با محدودیت‌ های عمومی مواجه اند یک نکته کلیدی است. کیفیت خوب اجزای دکوراسیونی که انتخاب می ‎کنید موجب جلوه بیشتر و راحتی بیشتر می‎شود که کاملاً نقص های احتمالی دکوراسیون شما را می‎ پوشاند.

 



:: بازدید از این مطلب : 288
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
اتاق خواب می تواند یک اتاق چند منظوره باشد، ولی در نهایت یک اتاق خوب برای خواب است. دکوراسیونی که در اتاق خواب ایجاد می‌کنید، نشان دهنده علایق، شخصیت و احساسات شما است. این اتاق باید شخصی‌ترین قسمت خانه باشد که موجب آرامش و راحتی است.
دکوراسیون اتاق خواب

افرادی که از بی‌خوابی، کابوس، خواب‌های آشفته و یا اختلال خواب رنج می‌برند به همه راهکارهایی که باعث خواب راحت و خوب شود احتیاج دارند. هرچند ممکن است دارو، تغییر سبک زندگی و یا تجهیزات پزشکی مختلفی نیاز باشد ولی دکوراسیون اتاق خواب هم می‌تواند تاثیر مثبت داشته باشد. با صفحه دکوراسیون مجله دلتا همراه باشید.

چگونه دکوراسیون اتاق خواب را برای خواب بهتر درست کنیم؟

زمانی که می‌خواهید فضای آرام و راحتی را برای خواب در نظر بگیرید، رنگ اتاق خواب بسیار مهم است. بر اساس روانشناسی رنگ‌ها، هر رنگی در دکوراسیون اتاق احساس خاصی را ایجاد می‌کند و بر این اساس می‌توان رنگ مناسب را انتخاب کرد.

طراحی دکوراسیون اتاق خواب

کدام رنگ حس بهتری را برای استراحت ایجاد می کند؟

در مصر باستان، از رنگ‌ها برای شفا و درمان استفاده می‌شد. استفاده از رنگ با این هدف به نام کروموتراپی شناخته شده است و بسیاری از مردم از این روش برای ایجاد احساس بهتر استقبال می کنند.

رنگ آبی 

سایه‌های آبی رنگ بیشتر اثر آرامش بخشی دارند در حالی که رنگ قرمز مهیج است. رنگ آبی علاوه بر مناسب بودن برای استراحت، بیماری را تسکین و درد را کاهش می دهد. از آنجایی که بودن در اتاق آبی رنگ ممکن است حتی فشار خون و سرعت تنفس و ضربان قلب را کاهش دهد، یک انتخاب مناسب برای اتاق خواب است. نور آبی دارای قویترین ارتباط با احساسات آرامش بخش است.

طراحی دکوراسیون

رنگ سبز 

رنگ سبز احساس امنیت ایجاد می کند. اگر رنگ آبی مورد علاقه شما نیست، رنگ سبز را  برای دکوراسیون اتاق خواب استفاده کنید تا خواب عمیق‌تری داشته باشید. رنگ سبز واقعی یک رنگ قوی است، بنابراین ممکن است بخواهید از این رنگ در جزئیات دکوراسیون اتاق خواب استفاده کنید؛ مانند پتو، بالش ها و یا کوسن صندلی ها.

 رنگ های ملایم را انتخاب کنید

رنگ‌های شاد و درخشان هیجان انگیزند ولی گاهی بهتر است برای اتاق خواب استفاده نشود. به خصوص اگر شما بد خواب هستید از رنگ‌های آرام  و ملایم مانند آبی کم رنگ، سبز و نیلی استفاده کنید. از رنگ‌های روشن در جزئیات و قیمت‌هایی از وسایل به کار ببرید. به طور کلی بهتر است به جای رنگ‌های اصلی و پررنگ در دکوراسیون اتاق خواب از رنگ‌های ملایم و آرامش بخش و تنالیته‌های رنگی که مورد علاقه شماست استفاده کنید تا حس خوبی داشته باشید.

به جز رنگ اتاق خواب، عوامل دیگری هم در زیبایی دکوراسیون اتاق خواب و برای داشتن خوابی راحت، اهمیت دارد، در دکوراسیون اتاق خواب این عوامل را در نظر بگیرید:

سقف اتاق را نادیده نگیرید

بهتر است رنگ سقف ملایم‌تر از رنگ دیوارها باشد، چرا که باعث پایین‌تر آمدن سقف از نظر بصری می‌شود و حس صمیمیت و راحتی ایجاد می‌کند.

اتاق خواب را ساده نگه دارید

 در اتاق خواب فقط وسایل ضروری و چند وسیله برای تزئین و زیبایی قرار دهید.

مبلمان با اندازه مناسب انتخاب کنید

وسایلی که برای دکوراسیون اتاق خواب درنظر می گیرید باید متناسب با اندازه اتاق خواب باشد وسایل بزرگ برای اتاق خواب کوچک مناسب نیستند.

طراحی دکوراسیون اتاق خواب

فضای کافی برای وسایل در نظر بگیرید

برای آرامش بیشتر بهتر است بیشتر وسایل دور از چشم باشند و داخل کشو و کمد قرار بگیرند تا فضای اتاق خواب خیلی شلوغ نباشد.

چندین گزینه روشنایی برای دکوراسیون اتاق خواب داشته باشید

بهتر است به جز نور محیطی که کل اتاق را روشن میکند، از روشنایی های کوچک برای مطالعه و یا فعالیت های کوچکتر استفاده کنید. در این صورت نیازی که روشنایی کل اتاق ندارید.

بی نظمی در اتاق خواب باعث اضطراب و به هم ریختن خواب می‌شود

با توجه به قوانین فنگ شویی هرچقدر وسایل شما کمتر و منظم‌تر باشد آرامش بیشتری خواهید داشت. وسایل زیاد و اتاق خواب شلوغ موجب اضطراب و ناآرامی می شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
امروزه کاغذهای دیواری تنوع زیادی پیدا کرده‌اند از انواع مدل کاغذ دیواری سه بعدی تا انواع متنوعی دیگر با رنگ طرح و جنس ‌های متفاوت و ... به طوری که اگر سری به فروشگاه‌های آن‌ها بزنید قطعا طرحی مطابق با سلیقه خود انتخاب خواهید کرد
کاغذ دیواری پذیرایی

استفاده از کاغذ دیواری پذیرایی ایده جدیدی برای دکوراسیون داخلی منازل نیست و این ایده از زمان‌های قبل‌تر هم وجود داشته که امروزه با طرح‌های جدیدی که دارد طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است. اگر شما هم قصد استفاده از کاغذ دیواری برای پذیرایی را دارید در ادامه با مجله دلتا همراه باشید

مدل‌های کاغذ دیواری 

اتاق پذیرایی یکی از پر رفت و آمدترین مکان‌های خانه بوده و همیشه محلی برای گرد هم آمدن و گفت و گو دوستان و آشنایان به دور میزی پر از غذاهای رنگارنگ و دلپذیر است که طراحی هوشمندانه آن می‌تواند به دلپسند بودن فضا کمک بیشتری کند.

استفاده از طرح کاغذ دیواری مناسب و زیبا به تنهایی تاثیر زیادی روی ایجاد این حس در فضا دارد. مدل کاغذ دیواری که انتخاب می‌کنید می‌تواند اتاق پذیرایی را بزرگ‌تر، گرم‌تر و روشن‌تر نشان داده و حتی خرابی‌های روی دیوار را هم بپوشاند. مثلا برای بزرگ‌تر نشان دادن فضا و بلندتر نمایاندن سقف بهتر است از رنگ‌های خنک و لطیف مانند سبز، آبی یا ارغوانی استفاده کنید.

پذیرایی شما هر حالتی که داشته باشد چه فضایی رسمی چه فضایی شاد و جذاب، می‌توانید با اضافه کردن کاغذ دیواری به پذیرایی چهره‌ای پویا و پرانرژی بدهید. برای آرایش محیط پس زمینه پذیرایی می‌توان از مدل‌های متنوع با اشکال متفاوت مانند طرح‌های گل‌دار و متالیک براق یا از رنگ‌هایی مانند قرمز، طلایی، سبز و مشکی استفاده کنید. البته برای فضاهای کوچک بهتر است از کاغذ دیواری‌های رنگ روشن در پذیرایی استفاده کنید تا از دلگیر شدن محیط جلوگیری کرده باشید.

اگر شما ترجیح می‌دهید که در منزل‌تان فضایی آرام را ایجاد کنید کاغذ دیواری‌های گلدار با رنگ‌های ملایم می‌توانند برای شما ایده مناسبی باشند.  استفاده از کاغذ دیواری‌ با رنگ‌های شاد و روشن که طرح‌های هندسی و هنری دارند فضای اتاق خواب شما را پرهیجان می‌کنند. مشاهده این کاغذ دیواری‌ها هر بیننده‌ای را سر ذوق می‌آورد.

انتخاب کاغذ دیواری
یکی از مهم‌ترین نکاتی که در هنگام انتخاب طرح کاغذ دیواری باید به آن توجه کنید هماهنگی آن با کفپوش است. اگر کفپوش پذیرایی شما ساده است بهتر که از کاغذ دیواری‌هایی با طرح گلدار و شلوغ استفاده کنید. اگر کفپوش پذیرایی شما طرح‌دار و شلوغ است انتخاب کاغذ دیواری‌هایی با طرح ساده برای منزل شما می‌تواند بهترین ایده باشد. همچنین اگر می‌خواهید در دیوارهای اطراف مبلمان خود از کاغذ دیواری استفاده کنید باید بین پارچه مبل و کاغذ دیواری همخوانی و مطابقت ایجاد کنید. اگر پارچه‌های مبلمان شما ساده است هرگز از کاغذ دیواری‌هایی با طرح ساده استفاده نکنید زیرا فضای پذیرایی سرد و بی‌روح می‌شود. علاوه بر این استفاده از کاغذ دیواری‌هایی با طرح منظره برای اتاق خواب ایده ای بسیار عالی است

خرید کاغذ دیواری

مدل‌های کاغذ دیواری سه بعدی برای پذیرایی

یکی از جدیدترین نمونه‌های کاغذ دیواری طرح‌های سه بعدی است که برای تزیین دیوارهای اتاق پذیرایی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. کاغذ دیوارهای سه بعدی با طرح اشکال هندسی و گل‌های متنوع موجود است و این طرح‌های کاغذ دیواری می‌توانند دکوراسیون منزل شما را خاص و متفاوت کنند. برای پذیرایی‌هایی که مبلمان استیل و فرش‌های ابریشمی دارند کاغذ دیواری‌ها با نقش و نگارهای برجسته می‌توانند بهترین ایده باشند.

کاغذ دیواری سه بعدی

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با راه‌های تزیین دیوار بالای تخت مطلب “راهکارهای تزیین دیوار بالای تخت خواب” را مطالعه کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
فضای اتاق پذیرایی از سایر نواحی منزل بزرگ‌تر و فراخ‌تر است. این بزرگی و فراخی در محیط منزل سبب استفاده از ایده‌های جذاب تزیینی می‌شود.
تزیین دیوار پذیرایی

معمولاً بیشترین فضای اختصاص یافته در هر منزلی معطوف به اتاق پذیرایی می‌شود. همه ما به دنبال زیبایی این اتاق هستیم، از این رو ایده‌های بسیاری را برای دکوراسیون آن به کار می‌بریم. در این مطلب از مجله دلتا چند ایده متفاوت از تزیین دیوار پذیرایی را به شما ارائه کرده ایم.

اصول کاربردی برای تزیین دیوار پذیرایی

تزیین دیوار پذیرایی باید با رعایت اصول و نظم اجرا شود. به عنوان مثال ابتدا فضای روی دیوار را در نظر بگیرید. برای تزیین دیوار باید فضای کافی در اختیار داشته باشید. اگر دیوار اتاق پذیرایی شما کوچک است، از طرح‌های ساده استفاده کنید. در چنین دیواری نباید از طرح‌های پر نقش و نگار یا شلوغ استفاده کنید. طراحی تزیینات دیوار باید با تناسبی از رنگ‌ها با رنگ دیوار اتاق پذیرایی انجام شود. به گونه‌ای که از یک رنگ خاص به طور مداوم استفاده نشود. مخصوصا اگر این رنگ جز رنگ‌های تیره باشد.

طراحی دیوار پذیرایی

ایده های جذاب طراحی دیوار پذیرایی

استفاده از استیکرهای جذاب و زیبا

برای طراحی دیوار اتاق نشیمن بنا به سلیقه شخصی می‌توانید از استیکرهای مختلف استفاده کنید. این استیکرها، چشم انداز منزل شما را متفاوت و زیبا می‌سازد.

نورپردازی

یکی از ایده‌های فوق العاده و جذاب برای تزیین دیوار پذیرایی, نورپردازی زیباست. بسیاری از نورپردازی‌ها به روش تاکیدی روی دیوار انجام می‌شوند. با اعمال این نورپردازی، بسیاری از تزیینات دیوار نیز جلوه می‌یابند.

استفاده از طرح های زیبا در دیوار اتاق

بسیاری از طرح‌ها دارای بعد است. با  اعمال این طرح‌ها در دیوار اتاق، به فضای اتاق پذیرایی بعد می‌بخشید. این گزینه زمانی مورد توجه و حائز اهمیت است که شما اتاق پذیرایی کوچکی داشته باشید. در این صورت بهتر است از طرح‌های سه بعدی در زمینه روشن کمک بگیرید.

تزیین پذیرایی

تابلوهای هنری

تابلوهای هنری دلخواه خود را متناسب با ابعاد اتاق انتخاب و  نیازی نیست در اتاق پذیرایی کوچک از تابلوهای هنری بزرگ استفاده کنید.

استفاده از نقش های برجسته روی دیوار

نقاط برجسته روی دیوار بسیار کاربردی است . این نقش‌های برجسته، دیوار اتاق را متمایزتر از همیشه نشان می‌دهند.

استفاده از قفسه و شلف روی دیوار

توجه داشته باشید که برای تزیین دیوار پذیرایی لازم نیست چیزی به دکوراسیون دیوار اضافه گردد. گاهی اوقات با وسایل ساده و عادی منزل از جمله قفسه‌های دیواری، طراحی دیوار را به شکل زیبا انجام می‌دهند. در این روش دیوار زیباتر شده و علاوه بر آن نیز بخش اعظمی از وسایل در جای مناسبی مستقر و ساکن شده‌اند.

دیوار پذیرایی

دکورها

شاید بیشترین تزیین و طراحی دیوار مربوط به استفاده از دکور است. دایره وسایل دکوری نیز بسیار وسیع است و بنا به نظر شخصی شما بسیار متفاوت و سلیقه‌ای است.

 



:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
کاغذ دیواری عنصری دکوری است که برای زیباتر کردن فضا به کار می‌رود. اما برای انتخاب کاغذ دیواری باید مواردی را در نظر داشته باشید و به آن‌ها دقت کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید و از آن پشیمان و نا امید نشوید.
خرید کاغذ دیواری

کاغذ دیواری از عناصر دکوراسیونی است که به فضای داخلی روح می دهد و آن را زیباتر و جذاب تر می کند. کاغذ دیواری انواع گوناگونی دارد و به همین دلیل باید در انتخاب آن دقت زیادی داشت. در این مطلب از مجله دلتا نکات مهمی را که لازم است برای خرید کاغذ دیواری مناسب بدانید با شما مطرح می کنیم.

کاغذ دیواری اتاق خواب

کاغذ دیواری اتاق خواب بهتر است رنگ ملایمی داشته باشد. رنگ‌های گرم باعث می‌شوند فضا صمیمی‌تر شود و رنگ‌های تند مانع خواب راحت خواهند شد..

کاغذ دیواری اتاق پذیرایی

برای اتاق پذیرایی کاغذ دیواری باید با سبک دکوراسیون خانه هماهنگ باشد. همچنین باید به رنگ وسایل دقت و کاغذ دیواری را که ترکیب رنگی هماهنگ با آن‌ها دارد انتخاب کنید. کاغذ دیواری با طرح‌های شلوغ برای دکوراسیون و مبلمان ساده و بدون طرح مناسب است، اگر از طرح‌های پیچیده و شلوغ در کنار مبلمان و وسایل نقش دار استفاده کنید فضا کوچک تر  و در دکوراسیون هرج و مرج و آشفتگی دیده می‌شود.

کاغذ دیواری سه بعدی

کاغذ دیواری اتاق کار

کاغذ دیواری‌هایی که رنگ‌های شارپ دارند و یا گل دار و شلوغ اند مناسب برای اتاق کار نیستند. این طرح‌ها باعث جلب توجه و حواس پرتی افراد می‌شوند. برای این فضا بهتر است طرح‌های ساده و یا طرح‌هایی که رسمی‌اند مانند راه راه یا طرح‌های هندسی ظریف را انتخاب کنید. همچنین کاغذ دیواری‌هایی که طرح‌های آن بصورت سایه روشن دیده می‌شوند و یا خودشان بافت و طرح دارند برای اتاق و یا دفتر کار مناسب‌اند.

کاغذ دیواری اتاق کودک

اگر کاغذ دیواری را برای اتاق کودک می‌خواهید انواعی که دارای شخصیت‌های کارتونی مورد علاقه فرزندتان است و یا انواعی که طرح‌های فانتزی و کودکانه و رنگ های شاد و یا ملایم دارند مناسب اند.

انواع کاغذ دیواری عبارتند از

  • کاغذ دیواری کاغذی
  • کاغذ دیواری PVC  با روکش وینیل
  • کاغذ دیواری نانو
  • کاغذ دیواری مخملی
  • کاغذ دیواری سه بعدی

انواع کاغذ دیواری

کاغذ دیواری کاغذی

کاغذ دیواری کاغذی نازک و غیر قابل شستشو است. دوام آن ۱ تا ۲ سال است و نکته‌ای که باید در نظر گرفت این است که به راحتی پاره می‌شود.

کاغذ دیواری PVC با روکش وینیل

کاغذ دیواری PVC با روکش وینیل محکم و دوام آن ۵ سال است و به راحتی پاره نمی‌شود. این نوع کاغذ دیواری قابل شستشو و ضدخش بوده و به همین دلیل گزینه مناسبی برای اتاق کودکان است.

کاغذ دیواری نانو

کاغذ دیواری نانو با تکنولوژی نانو ساخته می‌شود. این نوع کاغذ دیواری علاوه بر تمام ویژگی‌های کاغذ دیواری PVC ، مزیت‌های دیگری نیز دارد:

  • ضد دوده و کثیفی است.
  • ضد حساسیت است.
  • در برابر آفتاب مقاوم است.
  • پاره نمی شود.
  • عایق گرما و صدا است.

همچنین به این دلیل که در ساخت آن از تکنولوژی نانو استفاده شده است قیمت بالاتری نسبت به سایر انواع کاغذ دیواری دارد.

جنس کاغذ دیواری

کاغذ دیواری مخملی

کاغذ دیواری مخملی زمینه‌ای از جنس پارچه یا کاغذ دیواری  PVC دارد که نقش و نگارهای روی آن از جنس مخمل پارچه‌ای یا مخمل پلاستیکی است. وجود نقش و نگارهای مخملی باعث می‌شود تا این نوع کاغذ دیواری قابل شستشو با مواد شوینده نباشد. کاغذ دیواری مخملی معمولا طرح‌های کلاسیک و رنگ‌های تیره دارد. برای خانه‌هایی که سبک دکوراسیون کلاسیک و لوکس دارند بهترین انتخاب است و به خوبی با مبلمان هماهنگ می‌شود. این نوع کاغذ دیواری بسیار خاص و زیباست و از کاغذ دیواری‌های معمولی قیمت بیشتری دارد.

کاغذ دیواری سه بعدی

کاغذ دیواری سه بعدی از فاصه چند متری به دلیل طرح‌ها و سایه‌هایی که روی آن داده شده، برجسته دیده می‌شود. همچنین این نوع کاغذ دیواری قابل شستشو بوده و بسیار پرطرفداراست. پس اگر می‌خواهید فضای خاصی داشته باشید و به آن بعد جدیدی بدهید این کاغذ دیواری مناسب است.



:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
 لوستر‌ها یکی از المان‌ها اصلی و مهم هر خانه محسوب می شوند. گرما و حس خوب هر محیط، مقدار زیادی به لوستر آن محیط مربوط می‌شود. اما هر لوستر برای یک فضای خاص مناسب است و باید با دیگر آیتم‌های دکوراسیون داخلی نیز همخوانی داشته باشد.
انواع لوستر

لوستر‌ها را باید براساس فاکتور‌های مختلف از جمله متراژ مورد نظر، میزان نوردهی لوستر، رنگ، ظاهر و متریال انتخاب کنید. در ادامه این مطلب از مجله دلتا با انواع لوستر های شیک و زیبا و فضا‌های مناسب برای نصب و استفاده از آن‌ها آشنا خواهید شد.

چراغ‌های آویز

این مدل چراغ‌ها که به چراغ‌های ادیسونی هم معروف‎اند، مدتی است که طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. این مدل آویز، برای فضا‌های مختلفی از جمله فضا‌های بیرونی، اتاق خواب، آشپزخانه، هال و پذیرایی، و همچنین فضا‌های داخلی، راهرو و ورودی کاملا مناسب است.

لوستر آویزان

لوستر آویز چوب و کنف

چوب و کنف، همیشه ترکیب زیبایی را خلق می‌کنند. این ترکیب جذاب، برای لوستر نیز بسیار مناسب و خاص است. این مدل لوستر بیشتر برای دکوراسیون داخلی اسپرت و امروزی و همچنین برای فضا‌های داخلی، اتاق خواب، آشپزخانه، هال و پذیرایی، ورودی و راهرو مناسب خواهد بود.

خرید لوستر

لوستر ریسه‌ای دم ماهی

لوستر‌های ریسه‌ای همیشه جزء گزینه‌های لوکس و باکلاس به حساب می‌آید. این مدل لوستر بیشتر مناسب هال و پذیرایی است. هنگام خرید به این نکته توجه داشته باشید که برای سقف‌های نسبتا کوتاه خیلی مناسب نیست. همچنین از آنجا که فضای نسبتا زیادی را اشغال می‌کند، بهتر است که در سالن‌های بزرگ مورد استفاده قرارگیرد. پس اگر یک سالن پذیرایی بزرگ دارید و به دنبال یک لوستر لوکس هستید، این گزینه از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید انتخاب کنید.

لوستر مدرن

لوستر سقفی دایره‌ای

این گزینه بیشتر مناسب آن دسته از افرادی است که به دنبال لوستر‌های مدرن و مینیمال هستنند. لوستر‌های سقفی ال‌ای‌دی، نسل جدیدی از لوسترها است و طرفداران زیادی خصوصا در میان جوانان دارد.

لوستر لوکس

لوستر چوبی خاص

این مدل لوستر چوبی خاص، بیشتر مناسب اتاق خواب، آشپزخانه و راهرو است. همچین این مدل لوستر برای مصارف خارج از منزل، مثل مغازه، رستوران و کافی شاپ نیز کاملا مناسب است.

لوستر مدرن

لوستر سقفی مستطیلی

این مدل لوستر سقفی ۶ شعله گزینه مناسبی برای منازل امروزی و اسپرت است. همچنین اگر مبلمان منزل شما چوبی یا طرح چوب است، می‌توانید با استفاده از این مدل لوستر، ترکیب هماهنگ و جذابی خلق کنید. از دیگر ویژگی‌های این مدل لوستر می‌توان به ضد خش بودن بدنه و کیفیت بالای رنگ آن اشاره کرد.

خرید لوستر

لوستر سقفی مدرن

از ویژگی‌های این لوستر می‌توان به کیفیت بالا و ظاهر مناسب و زیبای آن اشاره کرد. همچنین این مدل لوستر سقفی در ۴ رنگ مختلف موجود  و از این رو برای رنگ‌های مختلف دکوراسیون داخلی قابل استفاده است. این لوستر را به راحتی می‌توانید در منازل اسپرت و همچنین رسمی‌تر استفاده کنید.

لوستر لوکس

لوستر آویز مدرن

جنس بدنه این مدل لوستر شیک و مدرن، از فلز بوده و ارتفاع آن حدود ۷۵ سانتی متر است. از این لوستر می‌توان در فضا‌های مختلف مثل اتاق خواب، آشپزخانه، هال و پذیرایی جمع و جور و نقلی استفاده کرد. این لوستر شیک امروزی، در دو رنگ سفید و مشکی موجود است و از این رو هم با دکوراسیون رنگ روشن و هم رنگ تیره همخوانی دارد.

لوستر آویزان

 



:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
چیدمان دکوراسیون پذیرایی مستطیل شکل یک کار هنرمندانه است. نحوه چیدن وسایل در پذیرایی مستطیل شکل در زیبایی و جذابیت خانه تأثیر به سزایی دارد.
دکوراسیون پذیرایی مستطیل

شکل هندسی هر خانه‌ای، یک چیدمان خاصی را می‌پذیرد. مثلاً چیدمان یک پذیرایی مربع شکل با چیدمان یک پذیرایی مستطیل شکل کاملا متفاوت است. وقتی می‌خواهید خانه‌ای را بخرید، اگر پذیرایی آن مستطیل شکل باشد، در بدو ورود به خانه احساس می‌کنید که وارد یک تونل تنگ و باریک شده‌اید. ولی با چیدمان صحیح این نوع پذیرایی‌ها می توان شکل آن را تغییر داد، به نحوی که احساس خوبی به افرادی که به خانه وارد می‌شوند، می‌دهد.در ادامه این بخش از مجله دلتا درباره ترفندهای دکوراسیون پذیرایی مستطیل صحبت خواهیم کرد، همراه ما باشید.

پذیرایی کوچک

قبل از شروع چیدمان پذیرایی ابتدا باید ابعاد آن را اندازه گیری  و سپس وسایل مورد نیاز با پذیرایی را از قبیل مبلمان، تلویزیون، میز ناهارخوری و … تهیه کنیم. در این قسمت ترفندهایی برای چیدمان صحیح پذیرایی مستطیل شکل ارائه خواهیم داد.

نکته اول این است که محل شومینه، درها و پنجره ها را بررسی و بعد با توجه به آن‌ها محل مبلمان ها و تلویزیون را تعیین کنیم.

اگر صاحب یک خانه با پذیرایی مستطیل شکل کوچک هستید، بهتر است از مبلمان راحتی استفاده کرده و مبلمان را یک طرف سالن پشت به دیوار بچینید و روبروی آن تلویزیون را قرار دهید. دقت داشته باشید که اگر پذیرایی شما دارای شومینه است، سعی کنید مبلمان را به گونه‌ای بچینید که جلوی شومینه را اشغال نکند. همچنین از قرار دادن وسایل اضافی در پذیرایی خودداری کنید تا فضا را کوچک تر و دلگیر نکند.

پذیرایی بزرگ

اما اگر خانه‌ای با پذیرایی مستطیل شکل بزرگ دارید، به جای یک دست مبلمان می‌توانید از دو دست مبلمان استفاده کرده که یک دست را مبلمان راحتی و دست دوم را مبلمان مجلسی یا استیل انتخاب کنید. مبلمان راحتی را سمت شومینه و مبلمان مجلسی را در طرف دیگر بگذارید. با این دو دست مبلمان، خانه به دو قسمت تقسیم می‌شود و جدا کننده آن‌ها می‌تواند وسایل تزیینی باشد یا اینکه هر دست مبلمان را به صورت گرد و پشت به هم بچینید. فقط دقت داشته باشید که رنگ مبلمان‌ها باید  همخوانی داشته باشند.

همچنین در پذیرایی‌های مستطیل شکل بزرگ می‌توانید بجای استفاده از دو دست مبل، یک طرف پذیرایی را که قسمت نشیمن خانه است با یک دست مبل و طرف دیگر را که فضای غذاخوری است با میز ناهارخوری پر کنید. در این حالت نیز رنگ مبلمان و میز ناهارخوری باید همخوانی داشته باشند.

دکوراسیون پذیرایی

رنگ ها نیز در زیبایی پذیرایی تأثیر منحصر به فردی دارند. انتخاب رنگ مبلمان و بقیه دکوراسیون و وسایل سالن پذیرایی بستگی به سلیقه صاحب خانه دارد. رنگ های گرم و شاد مثل نارنجی و قرمز باعث ایجاد فضایی گرم در خانه می‌شود و صمیمیت بین اعضا را بیشتر می‌کند. همچنین رنگ‌های سرد مثل آبی و سبز، استرس و خستگی را از افراد دور می‌کند.

استفاده از رنگ‌های شاد در خانه‌هایی که ممکن است بعضی از اعضای آن افسردگی داشته باشند، بسیار تأثیرگذار خواهد بود و به روند بهبودی آن‌ها کمک خواهد کرد همچنین تاثیر زیادی در بزرگتر نشان دادن فضای خانه دارد. رنگ های سیاه و سفید نیز جز رنگ‌های خنثی محسوب می‌شوند. ترکیب این دو رنگ با هم یک دکوراسیون شیک و منحصر به فرد ارائه می کند که معمولاً با هر سلیقه ای سازگار است.



:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
انواع مدل کابینت‌های گلاس وجود دارد که از ترکیب رنگ‌های مختلف و های گلاس‌های مات و براق ساخته می‌شوند. این نوع کابینت‌ را با توجه به مزایا و معایب آن‌ها و دکوراسیون خانه خود انتخاب کنید.
کابینت های گلاس

در سال‌های اخیر، در میان انواع مدل‌های جدید کابینت آشپزخانه کابینت‌هایی از جنس گلاس و لمینت به دلیل زیبایی فوق‌العاده‌شان بسیار پرطرفدار شده‌اند. جدای از جنس کابینت‌ها، جنس پوشش روی کابینت بسیار مهم است. هر مدل و متریالی مزایا و معایب خودش را دارد که شما باید با توجه به آن‌ها و اولویت‌ها و استایل آشپزخانه‌تان یکی را انتخاب کنید.‌ در ادامه مجله دلتا درباره مزایا و معایب کابینت های گلاس بیشتر صحبت خواهیم کرد.

های گلاس چیست؟‌

های گلاس درواقع همان ام دی اف است که یک روکش پلکسی گلاس دارد. اما پلکسی گلاس چیست؟ نوعی پلاستیک شیشه مانند و بسیار شفاف است. این پلاستیک از شیشه کم وزن تر، اما مقاوم‌تر است و قابلیت تولید در رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی دارد. به علت براقی و تنوع زیاد این متریال در طراحی کابینت‌های آشپزخانه و سرویس بهداشتی بسیار استفاده می‌شود.

مزایای کابینت‌ های گلاس

انواع مدل کابینت‌‌ های گلاس، بسیار چشمگیر است و با دکوراسیون مدرن آشپزخانه یا سرویس بهداشتی همخوانی بالایی دارند. این مدل بیشتر برای آشپزخانه‌های مدرن مناسب است تا آشپزخانه‌های سنتی.

  • یکی از مهم‌ترین دلایلی که صاحبان خانه، کابینت‌ های گلاس را انتخاب می‌کنند، بازتاب خوبی است که نسبت به نور دارد. بازتاب نور توسط متریال‌ های گلاس، باعث می‌شود فضا بزرگتر و روشن‌تر به نظر برسد و این برای کسانی که آشپزخانه کوچک دارند نکته‌ی مهمی است؛ بنابراین مهم نیست آشپزخانه چند متر است، به هر حال کابینت‌ های گلاس آن را بزرگتر نشان می‌دهد.
  • یکی دیگر از مزایای استفاده از کابینت‌ های گلاس این است که این جنس کابینت به سادگی پاک می‌شود. هر لکه‌ای به راحتی و بدون هیچ زحمتی از روی آن تمیز می‌شود. فقط کافیست از یک پارچه‌ی نرم استفاده کنید تا روی کابینت‌ها خش نیافتد.

کابینت آشپزخانه

  • کابینت‌ های گلاس، همچنین ضد آب است. این موضوع هم آ‌ن‌را برای استفاده در آشپزخانه و حمام مناسب‌تر می‌کند.
  • یکی دیگر از مزایای کابینت‌ های گلاس، سادگی طرح است. آشپزخانه محلی است که به علت ظرف و ابزار‌های زیاد، جزئیات بصری بی‌شماری در آن به چشم می‌خورد. این جزئیات در کنار یک کابینت تک رنگ و براق و البته بدون فریم زیبایی عجیبی به دکوراسیون داخلی آشپزخانه‌تان می‌دهد.

معایب کابینت‌ های گلاس

خب از مزایای مدل کابینت‌های گلاس گفته شد. مسلما هیچ چیز خوب یا بد مطلق نیست؛ های گلاس هم همینطور.

  • کابینت‌ های گلاس از آنجا که رفلکس نوری زیادی دارند، هرگونه لک و اثر انگشت را خیلی زود و واضح نشان می‌دهند. اگر شما زمان زیادی برای رسیدگی به کابینت‌هایتان ندارید و نمی‌توانید وقت زیادی صرف دستمال کشیدن آن‌ها کنید، بهتر است مدل مات آن‌ها را برگزینید تا خط و خش و لک روی آن نمایان نباشد. (البته همانطور که گفتیم تمیز کردن‌ های گلاس بسیار بی دردسر است). همچنین رنگ تیره نسبت به رنگ روشن‌ های گلاس، نقص‌ها و لک‌ها را بیشتر نشان می‌دهد.

مزایای کابینت های گلاس

  • به این نکته توجه داشته باشید که کابینت‌ های گلاس مات، کمی دشوارتر از کابینت‌های گلاس براق تمیز می‌شود. ضمن اینکه‌ های گلاس مات می‌تواند بافت دار هم انتخاب شود. در این صورت درست است که کمتر لک و خش را نشان می‌دهد، اما سخت‌تر هم تمیز می‌شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 مرداد 1399 | نظرات ()