نور مخفی سقف ؛ 5 نمونه نورپردازی مدرن
نوشته شده توسط : مجله دلتا
منابع نور مانند لامپ یا ریسه های ال ای دی را درون پنل های روشنایی قرار می‌دهند، یا با ایجاد فرو رفتگی روی سقف، بالا یا زیر کابینت، آن ها را به صورت توکار نصب می‌کنند، تا نور به صورت غیر مستقیم به داخل بتابد. نور مخفی سقف نمایی مانند نور طبیعی در دکوراسیون ایجاد می‌کند.
نور مخفی سقف

نور مخفی سقف

نورپردازی مهم ترین عنصر طراحی داخلی است که بدون آن علاوه بر اینکه توان حرکت و فعالیت از ساکنان گرفته می‌شود، هیچ یک از اجزای مبلمان و وسایل تزیینی هویتی نخواهند داشت و نقش خود را از دست می‌دهند. یکی از روش های نورپردازی در دکوراسیون استفاده از نور مخفی سقف است که محبوبیت زیادی پیدا کرده و در سبک های مدرن به کار می‌رود.

نور مخفی روی حاشیه سقف کار می‌شود که علاوه بر تزیین سقف، فضا را روشن و وسیع نشان می‌دهد.

با توجه به کاربری محیط، شدت نور را تنظیم کنید تا بتوانید نور مناسب را به دست آورید. ممکن است به دلایل زیر بخواهیم از نور مخفی در منزل استفاده کنیم:

  • برای جبران کمبود نور طبیعی در صورتی که خانه به اندازه کافی پنجره یا نورگیر نداشته باشد.
  • برای تضمین وجود نور کافی در ساختمان و داشتن دید کافی در تمام بخش های ساختمان، که سبب تضمین ایمنی و امنیت می‌شود.
  • برای افزایش نور ملایم در محیط هایی مانند اتاق مطالعه و آشپزخانه که نیاز به نور بیش از سایر بخش ها احساس می‌شود.
  • برای برجسته کردن بخشی از دکوراسیون؛ مانند نور مخفی پشت تلویزیون یا داخل بوفه.
  • برای ایجاد نمایی مدرن، دل نشین و فضایی دوستانه.

نور مخفی، به صورت ملایم می‌تابد و پرتوهای آن مستقیم به اشیا بازتاب نمی‌کند. منبع نور از دید خارج است و مات به نظر می‌رسد. در بخش های مختلف خانه از جمله دکوراسیون آشپزخانه، اتاق خواب عروس، پذیرایی، محل کار و حتی سرویس بهداشتی قابل اجرا است.

رنگ نور مخفی سقف

 

رنگ نور مخفی سقف

زیبایی چیدمان فقط به اجزا و لوازم وابسته نیست. رنگ نور نیز نقش مهمی در چگونه به نظر رسیدنِ فضا بازی می‌کند. هر کدام از رنگ های نور حسی متفاوت در خانه ایجاد می‌کنند. تابش نور رنگی و تلفیق آن با رنگ کاغذ دیواری، سرامیک، مبلمان، تابلو و سایر وسایل تزیینی باعث می‌شود رنگ اصلی به گونه ای متفاوت به نظر برسد. بنابراین پیش از انتخاب رنگ نور، این نکته را در نظر بگیرید و با توجه به سلیقه و نیاز خود رنگ نور مناسب را انتخاب کنید. به طور کلی، رنگ های گرم فضا را کوچک تر و دوستانه، در حالی که رنگ های سرد، مانند سفید، فضا را بزرگ و رسمی جلوه می‌دهند.

 

مدل نور مخفی سقف پذیرایی

نور مخفی سقف پذیرایی مدل های متنوعی دارد که می‌توانید با به کار بردن تکنیک های مختلف نورپردازی اتاق پذیرایی را جذاب و شیک جلوه دهید. تاثیر نورپردازی بسیار زیاد است، با استفاده صحیح و به جا از نور های مخفی می‌توان نمای اتاق را جذاب، یا بر عکس، بدون در نظر گرفتن ویژگی های فضا، جذابیت های محیط را نامناسب جلوه داد. کنترل نور در این بخش از خانه از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا فعالیت های مختلفی در این قسمت صورت می‌گیرد، از جمله تماشای تلویزیون، صرف ناهار یا شام، پذیرایی از مهمان و سایر کارهایی که هر کدام نیاز به شدت نور مختلفی دارند. این کار در واقع مانند تلفیقی از هنر و علم است که با شناخت فضا و تکیه بر خلاقیت، می‌توان نور مطلوب را در اتاق پذیرایی ایجاد کرد.

جدیدترین نور مخفی سقف

 

جدیدترین نور مخفی سقف

در دکوراسیون داخلی خانه های مدرن برای پوشش سقف از کناف و سقف کاذب استفاده می‌شود. جدیدترین نور مخفی سقف، اجرای آن داخلی سقف کاذب است. این مدلِ نورپردازی برای خانه هایی که سقفی با ارتفاع بلند دارند مناسب است. زیرا سقف کاذب حجم زیادی از فضا را اشغال می‌کند و سطح سقف را چندین سانتی متر پایین می‌آورد.

 

نور مخفی سقف با گچ

نور غالب در فضا توسط نور طبیعی و سایر ابزارهای نور پردازی تامین می‌شود و نور مخفی به گونه ای داخل گچ بری سقف قرار داده می‌شود که نور به صورت پراکنده در فضا می‌تابد، و منبع نور به طور مستقیم دیده نمی‌شود. برای جلوگیری از یکنواختی و کسل کننده شدن فضا، آباژور های ایستاده یا چراغ های دیوارکوب را به خانه اضافه کنید و بعضی از نقاط را با استفاده از این ابزارها برجسته تر کنید.

 

نور مخفی سقف اتاق خواب

از بین تمام بخش های خانه، اتاق خواب بخشی است که زمان زیادی را برای استراحت در آن سپری می‌کنید. برای افزایش حس آرامش و راحتی، استفاده از نور مخفی به شما کمک می‌کند. نور مخفی سقف اتاق خواب، نمایی درخشان و لذت بخش در اتاق پدید می‌آورد. در صورت لزوم می‌توانید از چراغ خواب برای داشتن نور موضعی بهره ببرید و یا به جای استفاده از لوستر، روی بخشی از دیوار، نور مخفی کار کنید تا به این صورت نور کافی در دسترس داشته باشید.

نورپردازی به یکی از اساسی ترین گزینه های طراحی دکوراسیون تبدیل شده است واکثر طراحان برای نورپردازی  مناسب دکوراسیون  فضای داخلی خانه به آن توجه دارند. می‌توانید مطابق سلیقه و خلاقیت خود از نور مخفی در تمام بخش های خانه لذت ببرید.

منتظر دریافت نظرات شما هستیم.





:: برچسب‌ها: دلتا،املاک دلتا،دکوراسیون،مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 آذر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: