نکات طلایی در دکوراسیون اتاق کودک
نوشته شده توسط : مجله دلتا
تزیین اتاق کودک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ زیرا زیبا بودن محیط سبب می‌شود فرزند شما روحیه‌ای شاد داشته باشد.
 

چگونه اتاق کودک را تزیین کنیم ؟

وقتی که لفظ دکوراسیون بر زبان جاری می‌شود اغلب مردم فکر می‌کنند منظور از این کلمه، چیدمان بخش‎‌ هایی مانند سالن یا اتاق نشیمن منازل است. باید بدانید که دکوراسیون خانه فقط شامل سالن پذیرایی نمی‌شود، بلکه تمام نقاط را در برمی‌گیرد. تزیین اتاق کودک یکی از این فضاها است که در صورت رعایت برخی نکات و بهره‎‌مندی از چیدمان درست و اصولی می‌تواند کاری بسیار لذت‌بخش باشد و محیط خانه‎ را عوض کند.

به گزارش اختصاصی مجله دلتا، در سال‌ های گذشته با افزایش توجه به تزیین اتاق کودک، پس از یک دوره طولانی تحقیق و بررسی محققان به این نتیجه رسیده‌ اند که برای رشد و تعالی شخصیت فردی و اجتماعی، کودکان به این فضاهای شخصی سازی شده نیاز دارند. به این ترتیب، آن‌ ها می‌توانند محیطی آرام برای خود داشته باشند و زمانی را برای خواندن یک کتاب یا رسم یک تصویر اختصاص دهند و به راحتی در محیط شخصی خود به مطالعه بپردازند.

در این بین با توجه به اهمیت این موضوع، چگونگی چیدمان دکوراسیون اتاق کودک نیز در سال‌ های گذشته دستخوش تغییرات بسیاری شده و انواع وسیله‌ های مورد نیاز و مفید برای داشتن چیدمانی مناسب با طراحی ‎‌های نوین و متنوع در حال ارائه به بازار است. برای تزیین اتاق کودک طرح‌ های گوناگونی وجود دارد. دغدغه والدین این است که با توجه به وجود گزینه‌ های فراوان، بهترین انتخاب را برای فرزندان در نظر بگیرند؛ اما باید بدانید که چیدمان اتاق کودک دارای قواعدی است که حتما باید رعایت شود.

 

اتاق پسرانه

توجه داشته باشید که تزیین اتاق کودک زمانی درست و اصولی به نظر خواهد رسید که با سلیقه آن‌ ها چیده شود نه با نظر بزرگ‌تر ها؛ زیرا در نهایت اتاق برای کودک است و او زمان زیادی را در آن سپری خواهد کرد، بنابراین باید به شکلی چیده شود که باعث شادی و نشاط هرچه بیش‌تر آن ها گردد. به طور مثال برای اتاق پسرانه که معمولا به فوتبال علاقه دارد می‌توانید از وسیله ‎‌هایی مانند توپ و اشکال مختلف موجود در زمین فوتبال استفاده کنید.

یکی از این موارد مهم، توجه به انتخاب درست رنگ است. رنگ و طرح در تزیین اتاق کودک باید به گونه ‎‌ای انتخاب شود که با گذشت زمان و بزرگ شدن کودک نیز قابل استفاده باشد و زیبایی روانی و بصری خود را از دست ندهد. با توجه به این نکات، می‌توانید به یک دکوراسیون شیک و هوشمندانه دست پیدا کنید.

 

اتاق دخترانه

برای رنگ دیوارهای اتاق می‌توانید از رنگ ‎‌های ملایم کمک بگیرید. این کار باعث می‌شود تا اتاق بزرگ‎‌تر از آنچه که هست دیده شود. علاوه بر این، به کار بردن رنگ‌ های جذاب و پویا نیز می‌تواند در روحیه کودک تاثیر مثبتی داشته باشد؛ مثلا رنگ صورتی یا ترکیب دو رنگ نارنجی و سبز زیبایی بی‌نظیری را برای اتاق دخترانه ایجاد می‌کند. البته می‌توانید به جای رنگ از کاغذ دیواری هم استفاده کنید. بیش تر دختران به اشکال رنگارنگ علاقه دارند که توصیه می‌شود کاغذ دیواری ‎های گل‌دار، رنگارنگ یا طرح‎‌دار را برای اتاق آن‌ ها در نظر بگیرید.

 

انتخاب مبلمان مناسب

مبلمان را از رنگ‌‎ های روشن انتخاب کنید. رنگ‌ های آبی، سفید و کرم از جمله رنگ‌ هایی هستند که در برجسته‎‌تر کردن ترکیب اتاق کودک می‌توانند نقش مهمی را ایفا کنند. البته دانستن این نکته ضروری است که برای ایجاد کنتراست، رنگ‎‌های کاملا متفاوت یا مکمل نیز به یاری شما خواهند آمد. برای مثال بهتر است در کنار تخت کرم رنگ از رنگ‎ آبی و یا نارنجی که از رنگ ‎های مکمل به شمار می‌روند، استفاده کنید، یا در کنار میزی که به رنگ سفید رنگ آمیزی شده از صندلی‌ های سبز رنگ برای تکمیل رنگ آمیزی اتاق بهره ببرید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیش تر با نقش رنگ در فضای داخلی خانه، مطلب “روانشناسی رنگ در دکوراسیون” را مطالعه کنید.

همچنین در تکمیل تزیین اتاق کودک می‌توانید از تختخواب و کمد لباس متناسب با سایر وسیله ‎ها استفاده کنید و به جای خالی گذاشتن دیوار اتاق یا آویزان کردن وسیله‎‌ های بی مورد، از تابلوهای مختص کودکان یا جدول‌ های آموزشی کمک بگیرید. علاوه بر این، وجود قفسه ‎های رنگی کتاب نیز می‌تواند به عنوان یک عنصر زیبا برای دکوراسیون اتاق نقش مهمی ایفا کند.

 

فضایی آرام برای مطالعه

  برای مهیا کردن محیط مناسب مطالعه برای کودکان می‌توان از چراغ ‎هایی که با دکوراسیون میز و صندلی اتاق هماهنگی دارند، استفاده کرد. این چراغ‌ ها در طرح‌ ها و اندازه‌‎ های مختلف در بازار موجود است و می‌توان از مدل‌هایی مانند طرح ابر، گل و یا الگوهای هندسی برای این چیدمان بهره برد.

با استفاده از این موارد، فضای اتاق را برای کودک لذت‌بخش‎ و با قرار دادن میز و صندلی‌ هایی متناسب با قد آن‌ ها محیطی دل‌نشین و کاربردی برای بازی با دوستان و همسالان آن‌ ها ایجاد کنید.

 

برای مشاهده مطالب بیشتر از مجله دکوراسیون دلتا دیدن نمایید

 





:: برچسب‌ها: دکوراسیون، دلتا، مجله دلتا، مجله دکوراسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: