فرش و گلیم ایرانی در دکوراسیون‌ داخلی
نوشته شده توسط : مجله دلتا
استفاده از فرش و گلیم ایرانی در طراحی دکوراسیون داخلی علاوه بر حفظ اصالت فرهنگ ایرانی، فضایی دلنشین و صمیمی در خانه ایجاد می‌کند.
 

طراحی دکوراسیون داخلی با مبلمان هر چقدر هم جذاب و زیبا باشد، اضافه کردن یک فرش و گلیم ایرانی با نقش و نگار منحصربه‌فرد زیبایی آن را دو چندان می‌کند. فرش ایرانی نماد فرهنگ، هنر و اصالت ایرانی و برندی معتبر و نام آشنا در تمام دنیاست. معجزه فرش ایرانی درخشیدن آن در هر نوع دکوراسیونی، چه مدرن و چه کلاسیک است. هارمونی طیف‌های رنگی متفاوت در کنار هم و از همه مهم‌تر طرح‌های اصیلی که خاص فرهنگ ایران است، باعث شد فرش های ایرانی شهرت جهانی پیدا کنند و خوش بدرخشند.

با وجود این که هر سال طرح‌ها و رنگ‌های متفاوتی برای دکوراسیون داخلی فراگیر می‌شود، فرش ایرانی با تمام این طرح‌ها قابلیت ترکیب شدن دارد. نقش و نگار و رنگ‌های فرش و گلیم ایرانی در چیدمان مدرن و امروزی به حفظ فرهنگ اصیل ایرانی کمک می‌کند. در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مدرن، نقش اصلی را مبلمان ایفا می‌کنند؛ امّا در فضاهای بین مبل‌ها، کنار شومینه و راهروها می‌توانید فرش و گلیم با طرح‌های سنتی پهن کنید.

شاید استفاده کردن از فرش ایرانی در دکوراسیون‌های امروزی کمی برایتان دشوار باشد، اما نگران نباشید چون ما در این مطلب مجله دلتا به جایگاه فرش ایرانی در دکوراسیون داخلی می‌پردازیم.

فرش ایرانی در دکوراسیون آشپزخانه

فرش و گلیم ایرانی را در همه قسمت‌های خانه از دکوراسیون اتاق خواب گرفته تا راه‌پله، راهرو و نشیمن می‌توان استفاده کرد. استفاده از فرش و گلیم ایرانی در تمام قسمت‌های منزل حتی در آشپزخانه حس گرما و صمیمیت را به محیط منتقل می‌کند.

 

فرش ایرانی در دکوراسیون نشیمن

در اتاق نشیمن می‌توانید فرش و گلیم را وسط مبل‌ها پهن کنید تا کفپوش خانه  هم جلوه خود را داشته باشد. البته لزومی ندارد حتما تابع شکل مستطیلی فرش باشید که وسط مبل‌ها قرار بگیرد. با کمی خلاقیت می‌توانید از گلیم فرش‌هایی در ابعاد کوچک استفاده کنید و آنها را اطراف مبل‌ها پهن کنید.

 

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با چگونگی استفاده از فرش ایرانی در دکوراسیون داخلی “ ۷ قانون مهم در انتخاب و استفاده از فرش ایرانی ” را مطالعه کنید.

اگر از موکت به عنوان کفپوش خانه استفاده می کنید، می‌توانید گلیم‌هایی در ابعاد کوچک را روی موکت پهن کنید. البته اگر رنگ موکت از طیف‌های رنگی خنثی باشد، جلوه فرش بیشتر نمایان می‌شود.

 

 

برای مشاهده مطالب بیشتر از مجله دکوراسیون دلتا دیدن نمایید

 





:: برچسب‌ها: دکوراسیون، دلتا، مجله دلتا، مجله دکوراسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: