تخت دو طبقه؛ استفاده بهینه از فضای اتاق
نوشته شده توسط : مجله دلتا
استفاده از تخت دو طبقه یکی از بهترین راه‌ها برای استفاده بهینه از فضای محدود اتاق خواب‌های کوچک است.
 

 هر چند در گذشته فقط در مکان‌های شلوغ مثل خوابگاه‌ها از تخت دو طبقه استفاده می‌شد تا از فضای محدود اتاق‌ها نهایت استفاده را ببرند؛ اما امروزه که زندگی در آپارتمان‌های کوچک فراگیر شده استفاده از این تخت‌‌خواب‌ها هم باب شده است. عموما در خانه‌هایی که تعداد اتاق‌ها برای فرزندان کافی نیست یا متراژ اتاق جوابگوی نیازهای ساکنین آن نیست، تختخواب دو طبقه‌ مشکل را حل می‌کند. نکات کلیدی  برای خرید تختخواب دو طبقه را  در این مطلب مجله دلتا بخوانید.

 تختخواب دو طبقه

در گذشته منظور از تختخواب دو طبقه صرفا دو تخت بود که با فاصله‌ای معقول روی هم قرار داشتند؛ اما امروزه این تختخواب‌های دو طبقه اصولا طوری طراحی می‌شوند که علاوه بر محل خوابیدن و استراحت جوابگوی نیازهای دیگری درخانه‌های کوچک آپارتمانی باشند. در طراحی این تخت‌ها عموما سعی بر این است فضاهایی برای استفاده‌های دیگر در نظر گرفته شود و با فاصله گرفتن از مدل‌های قدیمی، به زیبایی دکوراسیون اتاق خواب هم کمک کند.

 

تنوع در طراحی، اندازه و امکانات تختخواب‌های دو طبقه به شما این امکان را می‌دهد که متناسب با نیاز خود تختخواب مناسب را خریداری کنید و برای انتخاب به مشکل نخورید. برای مثال در اتاق کودکان بیشتر فضاهای جانبی برای بازی تعبیه شده است. در اتاق نوجوان‌ها که عموما وسایل و لباس بیشتری دارند دراور و قفسه در دل تخت‌خواب تعبیه شده است. برای دانش آموزان، تخت خواب امکان تبدیل شدن به میز مطالعه را دارد. در کنار همه این مزایا توجه به جنبه زیبایی شناختی تختخواب در طراحی و تأثیر آن در جلوه دکوراسیون داخلی اتاق خواب هم مزید بر علت شده که طرفدران زیادی پیدا کند.

 

نکات مهم برای خرید تخت دو طبقه

  • استحکام تخت

در بررسی استحکام این تخت‌ها به جنس و کیفیت متریال آن، نردبان تعبیه شده بین دو طبقه، محل‌های اتصال دو تخت و کیفیت اتصال آن‌ها دقت کنید.

  • ایمنی تخت

ایمن بودن تختخواب برای کسی که طبقه بالا می‌خوابد بسیار مهم است. تخت طبقه بالا باید مجهز به نرده‌های محافظتی با ارتفاع مناسب باشد.

  • ارتفاع و فاصله بین دو طبقه

با در نظر داشتن اندازه اتاق، یکی از فاکتورهای مهم برای خرید هر نوع تخت ابعاد آن است. اما در مورد تخت خواب دو طبقه علاوه بر طول تخت، باید توجه داشته باشید فاصله بین دو تخت طوری باشد که در طبقه پایین امکان نشست و برخاست داشته باشد. همچنین دقت کنید فاصله تخت بالا با سقف متعادل باشد. فراموش نکنید در سنین کودکی و نوجوانی رشد سریع قد بچه‌ها را هم در خرید تخت خواب دو طبقه در نظر داشته باشید.

 

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با تخت‌های چند منظوره ” ۹ نکته طلایی برای انتخاب مبل تختخواب شو ” را مطالعه کنید.

 

برای مشاهده مطالب بیشتر از مجله دکوراسیون دلتا دیدن نمایید

 





:: برچسب‌ها: دکوراسیون، دلتا، مجله دلتا، مجله دکوراسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: