رنگ سفید در دکوراسیون داخلی
نوشته شده توسط : مجله دلتا
استفاده از رنگ سفید علاوه بر زیبایی احساس امنیت و آرامش در فضا ایجاد می‌کند. برای تعادل بخشیدن به محیط و ایجاد جذابیت، از کنتراست و رنگ هایی مانند مشکی در یک یا دو وسیله تزیینی استفاده کنید.
رنگ سفید در دکوراسیون داخلی

اتاقی با دیوار کاملا سفید، مانند بوم خالی برای نقاشی است. پس زمینه سفید توانایی بالایی برای انجام دادن تغییرات هیجان انگیز دارد و در مقابل انتظارات را بالا می‌برد. با الهام از ایده هایی که در این بخش از مجله دلتا گردآوری کرده ایم، مانند یک طراح حرفه ای از وجود رنگ سفید در دکوراسیون داخلی خانه لذت ببرید.

انتخاب رنگ سفید در دکوراسیون داخلی

برخلاف آنچه به نظر می‌رسد به کاربردنِ رنگ سفید در دکوراسیون آسان نیست. استفاده از پالت رنگی سفید و خالی از سایر رنگ ها، زشتی و خطاها را به راحتی نشان نمی‌دهد، فضا را بزرگ تر و روشن تر جلوه می‌دهد اما احتمالِ دیزاین کردن اتاقی بی روح و معمولی را در پی دارد. سایه های مختلفی از رنگ سفید وجود دارد؛ سفید مایل به نارنجی روشن (ناواجو)، سفید مرواریدی، سفید مایل به نقره ای، سفید مایل به فیروزه ای و … .

دکوراسیون آشپزخانه

برای شروع سراغ دکوراسیون آشپزخانه می‌رویم. آشپزخانه قلب خانه محسوب می‌شود. سایه های گرمِ رنگ سفید را در نظر داشته باشید و از آن  در کنار رنگ غالب استفاده کنید، تا فضا حال و هوای دوستانه خود را حفظ کند و محیط سردی نداشته باشید. اگر نمی‌خواهید سایه های سفید را وارد کنید، نورپردازی زیر کابینت با نورهای گرم انتخابی مناسب است.

عناصر طراحی داخلی در دکوراسیون داخلی

شلف

شلف (قفسه) سفید با پس زمینه سفید هماهنگ می‌شود و نگاه را به سمت خود منحرف نمی‌کند. لوازم تزیینی با رنگ های تند و الگوهای مورد علاقه خود را روی قفسه قرار دهید. تضاد سفید و رنگ لوازم کنتراست بصری ایجاد کرده و لوازم تزیینی جلوه پیدا می‌کنند.

قفسه در دکوراسیون داخلی

سبک خودتان را ایجاد کنید

دیوار سفید جان می‌دهد برای تابلوهای هنری و قاب عکس. عکس های خانوادگی، آثار هنری و یا حتی نقاشی های خود را در قاب های سفید به دیوار بیاوزید و سبک منحصر به فرد خودتان را در دکوراسیون داخلی ایجاد کنید.

رنگ سفید در دکوراسیون داخلی

عناصر هفتگانه

طراحی داخلی به معنای تلفیقِ دانش و هنر است. با خلاقیت و به کارگیری هوشمندانه از عناصر طراحی داخلی، بدون نگرانی از سفید استفاده کنید و از نتیجه لذت ببرید.

فرم

اگر به درستی از فرم کمک بگیرید دیگر به سایر رنگ ها نیاز ندارید. یک فرم واحد را به فضا اضافه کنید و آن ها را در جا های گوناگون قرار دهید. یک میز جلو مبلی گرد، چراغ آویزهای گرد، لامپ های حبابی و یا آینه ای با قاب دایره شکل هماهنگی دکوراسیون را جذاب می‌کند.

فرم در دکوراسیون داخلی

الگو

همان طور که در عکس زیر می‌بینید الگو هایی که با طوسی روشن روی سنگ مرمر نقش بسته، با اینکه در زمینه ای کاملا سفید قرار دارد جذابیت و تنوع دیداری در دکوراسیون ایجاد کرده است.

الگو در دکوراسیون داخلی

کنتراست

یک یا دو وسیله را از رنگ های تیره و یا مشکی انتخاب کنید. درون خانه گیاهانی با برگ های بزرگ و سبز رنگ پرورش دهید. وجود سایر رنگ ها کنار سفید، کنتراستی جذاب ایجاد می‌کند.

رنگ سفید در طراحی داخلی

گرما ببخشید

از تاثیر روانشناسی رنگ در دکوراسیون بر روان و احساسات غافل نشوید. سفید، رنگی خنثی محسوب می‌شود اما استفاده از آن در ابعاد بزرگ و عدمِ وجود رنگ گرم، حس سرما را به محیط القا می‌کند. برای جلوگیری از سرد شدن فضا به دلیل وجود حجم زیاد سفید می‌توانید چند ترفند را به کار گیرید. برای کف خانه کفپوش های چوبی انتخاب کنید. مبلمانی که پایه های چوبی دارند و کوسن هایی به رنگ شاد شما را در گرما بخشیدن به خانه یاری خواهند کرد.

رنگ گرم در طراحی داخلی





:: برچسب‌ها: دکوراسیون داخلی , دکوراسیون منزل , دیزاین ,
:: بازدید از این مطلب : 350
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 مهر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: