دکوراسیون اتاق پذیرایی
نوشته شده توسط : مجله دلتا
همه ما به محض اینکه وارد اتاق پذیرایی می‌شویم سریعا نظرمان به المانی جذاب و خیره کننده جلب می‌شود که به آن نقطه کانونی فضای پذیرایی می‌گوییم. در این مطلب از نقطه های کانونی در دکوراسیون سخن می‌گوییم .
طراحی داخلی پذیرایی

در این مطلب قصد داریم شما را با انواع نقاط کانونی در طراحی داخلی پذیرایی آشنا کنیم. اگر می پرسید نقطه کانونی چیست؟ در جواب باید بگوییم نقطه کانونی پذیرایی  اولین چیزی است که به محض ورود به فضا نظر شما را به خود جلب می‌کند و در فضاهای مختلف این کانون‌ها با یکدیگر تفاوت دارند. در ادامه این مطلب از مجله دلتا با ما همراه باشید.

نقاط جذاب اتاق پذیرایی

در دکوراسیون داخلی پذیرایی تصویر زیر، سه نقطه کانونی وجود دارد. سقف چوبی روستیک (محلی و قدیمی) فضای اتاق را بزرگتر از آن چه هست نشان می‌دهد  و از همان اول چشم‌ها را به سمت خود جلب می‌کند.  همچنین شومینه سنگی که در مرکز اتاق به عنوان المانی جذاب قرار گرفته، به راحتی هویت اتاق را به عنوان فضایی مستقل مشخص می‌کند. دیوار شاخص آجری اتاق نیز، حس گرمی و صمیمت را به فضای مدرن اتاق می‌بخشد.

اصول طراحی اتاق پذیرایی

ایجاد نقطه کانونی اطراف یک دیوار نافرم

اگر ابعاد دیوار فضا به اندازه کافی بزرگ و یا متناسب با چیدمان پذیرایی نبود؛ مطابق شکل زیر از ترکیب المان‌های تاثیرگذار و کاربردی مثل یک آینه طلایی دایره‌ای همراه یک آباژور ایستاده خیره کننده و یک میز بار جذاب استفاده کنید. این اجزا کنار یکدیگر قرینه نیستند و همین ویژگی تعادل متناسبی را در فضای اتاق پذیرایی بوجود می‌آورد.

دکوراسیون نشیمن کوچک

کاغذ دیواری

با انتخاب یک مدل کاغذ دیواری زیبا و جسورانه که کاملا به چشم بیاید، تمام حواس افراد را به محض ورود، به فضای پذیرایی خود جلب کنید. برای دیوار پذیرایی شکل زیر، یک مدل زیبای کاغذ دیواری با طرح گل به همراه یک آینه بزرگ دیواری استفاده شده که ترکیب هردوی این المان‌ها با هم، نقطه کانونی مشخصی را برای اتاق پذیرایی ایجاد کرده‌ است.

طراحی داخلی نشیمن مدرن

پنجره شاخص

از پنجره های بزرگ یا تمام قد به عنوان نقطه کانونی چیدمان وسایل در فضای پذیرایی، به راحتی می‌توان کمک گرفت. همانطور که در دکوراسیون پذیرایی تصویر زیر می‌بینید اولین چیزی که با ورود به فضای پذیرایی توجه شما را به خود جلب می‌کند، پنجره اتاق و قرار گرفتن وسایل، حول این نقطه کانونی است.

زیباترین دکوراسیون پذیرایی

لوستر بزرگ

در طراحی دکوراسیون پذیرایی شکل زیر تنها چیزی که ابتدا نظر افراد را به خود جلب می‌کند، لوستربزرگی است که از سقف آویزان است. در واقع لوستر بزرگ این اتاق به عنوان یک نقطه کانونی موثر در فضا جلب توجه کرده است.

دکوراسیون پذیرایی مستطیل شکل

دیوارپوش چوبی

از  دیوارپوش های زیبای چوبی به عنوان نقطه مرکزی پذیرایی به راحتی می‌توان بهره گرفت و دکوراسیون تلفیقی روستیک (محلی ) و مدرنی در فضا بوجود آورد.

دکوراسیون داخلی پذیرایی مدرن

دیوار گالری

در تصویر زیر دیواری طراحی شده با تابلوها و قاب‌های حیرت انگیز که بدون شک نظر هرکسی را به محض ورود به این فضا به خود جلب خواهد کرد . دیوار گالری یکی از نقاط کانونی موثر در دکوراسیون پذیرایی به حساب می‌آید.

طراحی داخلی پذیرایی کوچک

دیوار آجری قرمز

در دکوراسیون داخلی پذیرایی تصویر زیر، دیوار آجری قرمز رنگ سمت راست نقطه کانونی پذیرایی به حساب می‌آید؛ همچنین دیوار سفید رنگ سمت چپ و مبل راحتی زرد رنگ، در چشمگیر شدن این دیوار تا حد زیادی موثر بوده است.

دکوراسیون داخلی پذیرایی

در این مطلب چندین المان را برای پیدا کردن نقاط کانونی در طراحی دکوراسیون داخلی پذیرایی به شما معرفی کردیم. نظرات خود را با خوانندگان مجله دلتا در میان بگذارید.

پیشنهاد مطالعه: برای اطلاع بیشتر درباره دکوراسیون پذیرایی ” ایده‌هایی برای دکوراسیون هال و پذیرایی ” را مطالعه کنید.





:: برچسب‌ها: دکوراسیون، دلتا، مجله دلتا، مجله دکوراسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: