حیاط خلوت کوچک و ایده هایی جذاب
نوشته شده توسط : مجله دلتا
برخی افراد در خانه خود حیاط خلوت کوچک و کم‌جایی دارند. در این مطلب ایده های جذابی برای داشتن حیاط خلوت دنج و جذاب را به شما ارائه می کنیم.
حیاط خلوت کوچک

بسیاری از صاحبخانه‌های با سلیقه و خوش ذوق ایرانی نمی‌دانند چگونه ایده‌هایشان را برای طراحی یک حیاط خلوت دنج و زیبا پیاده کنند. در این مطلب ایده های جالب و جذابی را برای داشتن فضایی دلنشین و باصفا در حیاط خلوت کوچک به خوانندگان مجله دلتا معرفی می‌کنیم.

حیاط خلوتی کوچک با گل‌های معطر

حیاط خلوت کوچک خود را با انواع گل‌ها و گیاهان معطر بپوشانید و فضای دنج و آرامش بخشی را خلق کنید. گل های میخک، بوته یاسمن و.. مناسب کاشت در حیاط خلوت کوچک است.

حیاط خلوت کوچک و زیبا

یک باغچه رویایی خلق کنید

باغچه‌ای به شکل جزیره طراحی کنید و در آن از انواع رنگ‌های جسورانه و زیبا برای گلدان‌هایتان استفاده کنید. گل و گیاهان بلند را در مرکز باغچه بکارید و سایز گلدان‌ها را هم بزرگ در نظر بگیرید که کاملا از هر طرف، زیبایی باغچه‌ای که خلق کرده‌اید به نظر برسد

باغچه کوچک

میوه های آبدار و خوشمزه پرورش دهید

میوه‌های خوشمزه ای مثل سیب، هلو، گلابی و آلو  روی حصار حیاط خود پرورش دهید و از زیبایی ایجاد شده لذت ببرید.

طراحی حیاط خلوت زیبا و باصفا

سبزی‌های معطر بکارید

یک باغچه کوچک با حصار چوبی درست و قسمت آفتابگیر آن را انتخاب کنید و سبزیجات معطری مثل نعنا و سبزی خوردن و ..  در آن بکارید. سبزیجاتی که همیشه در دسترس شما و زینت بخش حیاط خانه است.

حیاط خلوت ایرانی

حیاط کوچک خود را چراغانی کنید

خیلی راحت می‌توانید با وسایل دور ریختنی مثل قوطی‌های شیشه‌ای و با استفاده از چراغ های ال ای دی آویز زیبایی درست و شب‌های خاطره انگیزی در حیاط خلوت کوچک خود خلق کنید. از ریسه‌های نوری هم در میان شاخه‌های درختان می‌توانید به زیبایی استفاده کنید.

تزیین حیاط خلوت با وسایل دور ریختنی

در گلدان مرکبات بکارید

با کاشت هسته مرکباتی مثل لیمو یا پرتقال در گلدان‌های کوچک و سفالی زیبا، حتی فضای کمتری را در حیاط خلوت خود اشغال کنید. هسته پرتغال، گریپ فروت و لیمو در گلدان و در فضای باز خنک خوب رشد می‌کنند.

گلدان سفالی شیک

نردبان چوبی و منظره‌ای بی‌نظیر

از یک نردبان چوبی برای نگهداشتن گلدان‌های زیبای خود در گوشه ای از حیاط خلوت بهره ببرید. حتی می‌توانید این نردبان را با رنگ‌های شاد و روشن رنگ کرده و زیبایی منظره‌ای را که ایجاد کرده‌اید دوچندان کنید.

ایده هایی برای حیاط خلوت خیلی کوچک

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر درباره طراحی حیاط خلوت “ حیاط خلوت ؛ شادابی فراموش شده خانه های ایرانی ” را مطالعه کنید.





:: برچسب‌ها: دکوراسیون، دلتا، مجله دلتا، مجله دکوراسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: