ایده های باورنکردنی برای دکوراسیون پذیرایی کوچک
نوشته شده توسط : مجله دلتا
با ایده هایی از جمله استفاده از سبک مونوکروم در دکوراسیون داخلی و استفاده از لوازم تک رنگ می‌توانید خانه های کوچک را بزرگ تر نشان دهید.
دکوراسیون داخلی پذیرایی کوچک

در قرن حاضر با افزایش روز افزون جمعیت و نیاز به مسکن‌های بیشتر، ابعاد خانه‌ها کوچک‌تر شده است. یکی از مشکلات سر راه طراحان داخلی و هم‌چنین ساکنان، چیدمان خانه به شکلی زیبا و کاربردی است. با در نظر گرفتن چندین عامل و تغییرات هوشمندانه در دکوراسیون داخلی پذیرایی کوچک می‌توان اتاق را به مکانی دل‌نشین و دوست‌داشتنی تبدیل کرد. با مجله دلتا همراه شما هستیم.

انباری جای لوازم اضافه است

حتی یک پذیرایی بزرگ که با وسایل زیاد و غیرضروری پرشده باشد بی‌نظم و کوچک به چشم می‌آید. در اتاق شلوغ نقش عناصر طراحی داخلی تحت تأثیر به‌ هم‌ ریختگی قرار خواهد گرفت. اتاق پذیرایی مکانی برای استراحت، تماشای تلویزیون و گفتگوهای دوستانه است، برای نگهداری لوازم اضافی از انباری استفاده کنید. اگر وسایلی دارید که ممکن است هرچند وقت یکبار به آن‌ها نیاز پیدا کنید از فضاهای پنهانی مثل کاناپه صندوقی، کابینت، کشو، کمد و یا کنسول در دار استفاده کنید. استفاده از شلف و کتابخانه  فضا را زیبا می‌کند، و برای قرار دادن لوازم تزیینی  مختلف و وسایل، مناسب است. با انجام این کار بدون صرف هزینه فضا را بزرگ تر کرده اید.

الگوهای سرگرم کننده

پس از اینکه لوازم غیرضروری را که سهمی در زیبایی پذیرایی نداشته‎اند کاهش دادید، لوازم تزیینی و وسایل دلخواه را با الگوهای جذاب و چشمگیر به دکوراسیون پذیرایی اضافه کنید. الگوهای ریز فضا را کوچک تر نشان می‌دهد و چشم ها را به گردش وامی‌دارند. دیواری را به عنوان دیوار آکسان انتخاب کنید و آن را با کاغذ دیواری طرح دار بپوشانید.

خطوط

برای مانور دادن روی خط، جایی بهتر از اتاق های کوچک نیست. با توجه به ویژگی خط در عناصر طراحی داخلی، هر جا که نیاز بود کشیده تر شود از خطوط عمودی استفاده کنید. در مقابل نیز خط افقی برای ایجاد تعادل و عریض تر کردن به کمک شما می‌آید.

مبلمان

از مبلمان ال و بزرگ بهره ببرید، در این صورت جای کافی برای نشستن افراد ایجاد می‌کنید. سعی کنید به هنگام چیدمان آن را به دیوار بچسبانید تا حداکثر استفاده را از فضا ببرید. رنگ های سفید و خنثی، به ویژه رنگ سفید در دکوراسیون داخلی فضا را بزرگ تر از آن چه هست جلو می‌دهند، مبلمان طوسی یا آبی روشن با کوسن های سفید و سایه های آن را انتخاب کنید.

دکوراسیون داخلی پذیرایی کوچک

پایه را حذف کنید

در نگاهی کلی به اتاق، لبه های دیوار و اشیا در بزگ یا کوچک دیده شدن فضا نقش مهمی دارد. به همین دلیل توجه به نور پردازی روی لبه ها توصیه می‌شود. از میزهای دیواری بدون پایه استفاده کنید، با نوار ال ای دی از نور سرد زیر میز استفاده کنید و با روشن کردن فضای خالی زیر میز فضا را بزرگتر نشان دهید. این توصیه را در دکوراسیون داخلی پذیرایی کوچک خود عملی کنید.

سبک مونوکروم

از وسایل تک در فرم های واحد استفاده کنید. بازیِ نگاه در این فضای هماهنگ و چرخش بین لوازم دکوری، باعث می‌شود کوچک بودن پذیرایی را حتی خودتان هم فراموش کنید.

زاویه های تند

دیوارهایی با عرض بسیار کم یا نامتقارن معمولا بی استفاده می‌مانند و ایده ای برای زیبا شدن آن به ذهن‎مان نمی‌رسد. با استفاده از نورپردازی تاکیدی، انتخاب رنگی گرم روی یک دیوار یا نصب آثار هنری زیبا در بخشی دیگر از اتاق پذیرایی توجه را از آن دیوار برداشته و به نقطه ای دیگر معطوف کنید.

دکوراسیون داخلی پذیرایی کوچک





:: برچسب‌ها: دکوراسیون داخلی , دکوراسیون منزل , دیزاین ,
:: بازدید از این مطلب : 323
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 مهر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: