راهنمای انتخاب کفش تابستانی
نوشته شده توسط : مجله دلتا
تنوع کفش‌های تابستانی و انواع صندل‌ها به قدری زیاد است که هر نوع سلیقه‌ای را پوشش می‌دهد. اما برای خرید کفش فقط توجه به سلیقه کافی نیست. مهم‌ترین نکات برای خرید کفش تابستانی را در این مطلب بخوانید.
 

هوا کم کم رو به گرم شدن می‌رود و همه را وادار به تجهیز برای روزهای داغ تابستان می‌کند. این تجهیز طبق معمول هر سال از خرید لباس‌های نازک‌تر و روشن آغاز می‌شود و تا کفش‌ و صندل‌های خنک و رنگی ادامه پیدا می‌کند. در این میان انتخاب یک کفش تابستانی راحت و کارا کمی سخت‌تر از سایر پوشاک است؛ کفشی که سبک، نرم، راحت و خنک باشد و کفی آن همزمان با سبکی و نازکی، سلامت پا را نیز حفظ کند. در این مطلب مجله دلتا برای انتخاب یک کفش تابستانی مناسب، پنج نکته مهم را برای شما گردآوری کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

 

به کیفیت کفش فکر کنید

مهم است که کفش تابستانی خود را با چه کیفیتی می‌خرید. این تصور که با پیش‌فرض خرید یک کفش ارزان به سراغ هر نوع فلت و یا صندل بروید، اشتباه است. درست است که کفش‌های تابستانی به ظاهر کوچک، سبک و ارزان می‌آیند؛ اما اشتباه در انتخاب کفش مناسب به سلامت پای شما به شدت آسیب می‌زند. این کفش‌ها به دلیل برش‌های خاص و کفی‌های نازک به صورت عادی امکان آسیب رساندن به پا را دارند؛ پس بیش از اهمیت به شکل و شمایل و رنگ و قیمتشان ، به کیفیت آن‌ها فکر کنید.

 

کفش سبک و راحت بخرید

اواخر بهار و تابستان مترادف است با پیاده‌روی زیاد. این یعنی شما باید کفشی را انتخاب کنید که وزن زیادی نداشته باشد و شما را در پیاده‌روی‌های طولانی‌مدت آزار ندهد. به این موضوع خاصیت ارتجاعی و کششی رویه و کفی را نیز اضافه کنید. برای مثال در این مورد کفش‌هایی با کفی چرم مصنوعی و یا رویه پارچه‌ای می‎تواند انتخابی مناسب باشد. همچنین به این موضوع توجه داشته باشید که کفشی با سایز مناسب (حتی شاید نیم شماره بزرگ‌تر) خریداری کنید تا ورم عادی پا در فصل تابستان و نیز ورم آن بعد از یک پیاده‌روی در گرما را تاب آورد.

 

به تنفس پای خود اهمیت دهید

تنها موضوع مهم در انتخاب کفش تابستانی این نیست که بخشی از رویه آن باز و یا بند داشته باشد؛ جنس پارچه به کار رفته در آن نیز اهمیت زیادی دارد. یک بند پلاستیکی که به پای شما می‌چسبد و یا رویه کوچکی که باعث می‌شود پای شما در همان نقطه مقدار بسیار زیادی عرق کند، انتخاب خوبی نیست. این سلیقه شماست که می‌خواهید با کفش تابستانی جوراب بپوشید یا نه؛ اما به این موضوع توجه کنید که رویه کفش باید در همان قسمت‌های محدود نیز به پا اجازه تنفس بدهد.

 

در انتخاب رنگ دقت کنید

این نکته مهمی است که کفش تابستانی خود را با چه لباسی هماهنگ می‌کنید. ممکن است زیبایی و یا زرق و برق یک کفش تابستانی شما را مجذوب خود کند؛ اما بعد از آن که آن را خریدید، این موضوع را در نظر داشته باشید که چگونه آن را با لباس‌های تابستانی همیشگی خود ست کنید. اگر عادت دارید در تابستان لباس‌های سفید و یا بسیار روشن بپوشید، می‌توانید در انتخاب رنگ کفش خود آزادانه‌تر عمل کنید. اما اگر به یک طیف رنگ‌هایی مانند آبی و یا سبز تمایل دارید، کمی بیشتر تامل کنید. همچنین می‌توانید از رنگ‌های خنثی برای همراهی با انواع لباس‌ها استفاده کنید.

 

جسورانه انتخاب کنید

در انتخاب کفش تابستانی هراس نداشته باشید. ممکن است اهل پوشیدن کفش‌های باز نباشید و برای تابستان به یک جفت فلت آن هم با اکراه بسنده کنید. اما پیشنهاد می‌کنیم تابستان امسال با شجاعت از انتخاب‌های سنتی و همیشگی خود فاصله بگیرید و یک صندل زیبا بخرید. چنین انتخابی تیپ ظاهری شما را تا اندازه زیادی تغییر خواهد داد. در هر حال کفش‌های تابستانی بیش از کفش‌های زمستانه که در گل و لای فرو می‌روند، زیبایی خود را نشان می‌دهند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با چگونگی افزایش عمر کفش، “عمر کفش خود را بیشتر کنید” را مطالعه کنید.

 

برای مشاهده مطالب بیشتر از مجله مد و زیبایی دلتا دیدن نمایید

 





:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: