آمستردام ؛ بهشت قاره سبز
نوشته شده توسط : مجله دلتا
آمستردام پایتخت کشور هلند سال‌هاست که با جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر خود لقب بهشت قاره سبز را از آن خود کرده است.
 
آمستردام مهم‌ترین بندر تجاری اروپا در فهرست زیباترین شهرهای دنیا می‌درخشد. دیدنی های آمستردام فراوانند؛ ساختمان‌های منحصربه‌فرد، عمارت‌های اعیان‌نشین در کنار رودخانه و قایق‌های رنگارنگ در کنار طبیعت زیبا که همگی کنار هم شهری رویایی را پدید آورده‌اند. به‌علاوه، این شهر با معماری‌های زیبا از قرون وسطا، گنجینه‌های هنری، موزه‌ها و گالری‌های متعدد، سرزمین رویایی هنردوستان است. در سفری کوتاه به دیدنی‌های آمستردام با مجله دلتا همراه باشید.

موزه‌ ریکس Rijksmuseum

موزه ریکس از مهم‌ترین دیدنی های آمستردام در سال ۱۸۰۹ افتتاح شده و محل ‌نگهداری مجموعه‌ عظیم آثار هنری و عتیقه‌جات است. تقریبا هفت میلیون اثر هنری و بیش از ۳۵ هزار نسخه کتاب و دست‌نوشته در این موزه نگهداری می‌شود.

 

موزه‌ ون‌گوگ vangoghmuseum

موزه‌ ون‌گوگ در سال ۱۹۷۳ افتتاح شده و بزرگ‌ترین مجموعه‌آثار ون‌گوگ در این موزه نگهداری می‌شوند. بیش از ۲۰۰ نقاشی، ۵۰۰ طراحی و ۷۰۰ نامه از ون‌گوگ در این موزه نگهداری می‌شوند. همچنین کارها و موارد مرتبط با ون‌گوگ و معاصرین او در این موزه قرار دارند.

 

کاخ سلطنتی paleisamsterdam

کاخ سلطنتی پیش از این شهرداری آمستردام بود، ولی اکنون هر زمان که پادشاه به شهر می‌آید در این کاخ ساکن می‌شود. ساخت این کاخ عظیم در سال ۱۶۴۸ آغاز شد و معمار کاخ سلطنتی از معماری رم باستان برای طراحی آن الهام گرفته است. زوایا، تزئینات، مجسمه‌های مرمرین و کتیبه‌های بسیاری در تزئین این کاخ به کار رفته‌اند. سقف این کاخ را شاگردان رامبرانت، فردیناندبول و گوورت فلینک نقاشی کرده‌اند.

 

بگینج هاف begijnhof

بگینج هاف یکی از مناطق آرام آمستردام است. این منطقه آن‌قدر آرام است که گردشگران معمولا متوجه آن نمی‌شوند. این گوشه‌ قدیمی از شهر واقعا دیدنی است. بیشتر خانه‌های قدیمی این محله مسکونی است، ولی جاده‌ و راه‌های باریک اطراف آنها در دسترس عموم قرار دارند و شما می‌توانید به‌راحتی در آنها قدم بزنید. می‌توانید چمن‌های سبز و مرتب و حیاط‌های اطراف این خانه‌های قدیمی آمستردام را ببینید. تنها خانه‌چوبی به‌جامانده از قرن چهاردهم نیز در همین محله قرار دارد.

 

کلیسای قدیمی Oude Kerk

کلیسای قدیمی در سال ۱۳۰۶ میلادی ساخته‌ شد. این بنا اولین کلیسای سالن‌دار در شمال هلند است. طی سال‌ها، بخش‌های زیادی به این کلیسا اضافه‌ شده‌اند؛ مثلا کلیسا‌های جانبی بزرگ این مجموعه که در اوایل دهه‌ ۱۵۰۰ ساخته‌ شدند. برج این کلیسا نیز در قرن شانزدهم اضافه‌ شد. ناقوس این برج در سال ۱۶۵۸ ساخته‌ شد که می‌توان آن را یکی از بهترین ناقوس‌های کلیسا در کل کشور دانست. به‌علاوه، منظره‌ی بالای برج نیز بسیار دیدنی است.

 

بندر آمستردام

بندر آمستردام با ۱۹ کیلومتر طول، یکی از شلوغ‌ترین بنادر هلند است. کشتی‌های مسافربری و باربری از این بندر راهی رودخانه‌ راین می‌شوند و به سمت دوسلدورف، کوبلنز و بازل حرکت می‌کنند. اگر توانستید یک یا دو ساعت را روی کشتی‌های تفریحی اطراف بندر و کانال‌های شهر بگذرانید. این گردش به‌خصوص در شب‌ها که چراغ‌های خانه‌ها و پل‌ها روشن‌ هستند بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با مقاصد گردشگری اروپا می‌توانید “زوریخ ؛ شهر سوژه‌های عکاسی” را مطالعه کنید.

 

کلیسای جدید و موزه‌ی ملی Nieuwe Kerk

کلیسای جدید در قلب آمستردام و در کنار قصر سلطنتی در میدان دام (Dam) قرار دارد. این کلیسا پنجره‌های زیبایی دارد که با شیشه‌های رنگی تزیین شده‌اند. یکی از آنها متعلق به سال ۱۶۵۰ میلادی است. این پنجره داستان اهدای نشان سلطنتی به شهر توسط پادشاه ویلیام چهارم را نشان می‌دهد. پنجره‌ دیگر پنجره‌ ملکه نام دارد. این پنجره در سال ۱۸۹۸ ساخته‌ شده است. شیشه‌های رنگی این پنجره، روز تاج‌گذاری ملکه ویلهمینا را به تصویر می‌کشند.

 

پیشنهاد مطالعه : درباره “برترین جاذبه های گردشگری پراگ” در مجله دلتا بخوانید.

 

برای مشاهده مطالب بیشتر از مجله گردشگری دلتا دیدن نمایید

 





:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: