طراحی دکوراسیون داخلی با چوب
نوشته شده توسط : مجله دلتا
دکوراسیون چوبی در فضاهایی مانند منازل و کافی‌شاپ‌ها استفاده می‌شود و انرژی و زیبایی موجود در طبیعت را به این مکان‌ها منتقل می‌کند.
دکوراسیون داخلی با چوب

چقدر با طراحی دکوراسیون داخلی با چوب آشنا هستید؟ حتما این را می‌دانید که زمان‌های قدیم در ساخت ساختمان‌ها و منازل عناصر و نشانه‌های طبیعت بیش از هر چیز دیگری به چشم می‌خورد؛ عناصری مانند چوب، سنگ و غیره؛ مواردی که باعث می‌شدند حس آرامش و زیبایی جاری در طبیعت به منازل شخصی نیز القا شود. اما امروزه استفاده از عناصر طبیعت در ساخت منازل بسیار کاهش پیدا کرده و جای خود را به بتن، گچ و غیره داده ‌است. با این حال هنوز افرادی هستند که به حضور عناصر طبیعت در اطرافشان اهمیت می‌دهند. چوب در دکوراسیون داخلی فضاهای گوناگون نظیر منازل، ادارات، کافه‌ها و غیره، کاربردهای وسیعی دارد. در این مطلب مجله دلتا با ما همراه باشید تا شما را با دکوراسیون داخلی چوبی بیشتر آشنا کنیم.

دکوراسیون منزل با چوب

دکوراسیون چوبی در طراحی داخلی

همان‌طور که اشاره شد امروزه از متریال‌های متفاوتی برای دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود؛ اما چوب نیز یکی از انتخاب‌هایی است که افراد اهل هنر و کسانی که به طبیعت علاقه دارند، از آن برای دکوراسیون منزل استفاده می‌کنند. طراحی دکوراسیون داخلی با چوب در مکان‌ها و فضاهای گوناگون نظیر منازل، ادارات، کافی‌شاپ‌ها، رستوران‌ها و غیره کاربرد داشته و با توجه به ایجاد طرح‌های گوناگون روی چوب، زیبایی و نمای قابل توجهی را به فضاهای گوناگون می‌بخشد.

اتاق پذیرایی شیک

  • دکوراسیون داخلی منزل با چوب

در واقع چوب به عنوان یکی از پایه‌ای‌ترین و اصلی‌ترین متریال‌هایی است که در ساخت منازل از آن استفاده می‌شده است. برای ساخت درب ورودی منزل، سقف، دیوار، کف، دیوارپوش و … می‌توان از چوب بهره گرفت. با توجه به قابلیت ایجاد نقش و نگارهای گوناگون روی چوب، این متریال می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای طراحی داخلی منازل به شمار بیاید. برای مثال در تزئین دیوار با چوب شما می‌توانید هنر و خلاقیت بسیاری به خرج داده و از طرح‌های گوناگون روی چوب لذت ببرید. به این ترتیب با داشتن یک دکور چوبی زیبا، می‌توانید آرامش را از دل طبیعت به منازل خود بیاورید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با روش‌های تمیز کردن پارکت چوبی، “براق کردن پارکت چوبی” را مطالعه کنید.

دکوراسیون چوبی

  • دکوراسیون چوبی کافی‌شاپ

کافی‌شاپ‌ها یکی از فضاهای مناسب برای استفاده از چوب در طراحی داخلی است. یک قرار عاشقانه را تصور کنید! قرار است دو فنجان قهوه سفارش دهید و در این قرار عاشقانه از رویاهایتان بگویید! حالا فرض کنید دکوراسیون داخلی کافی‌شاپ، چوبی باشد و بی‌نهایت حس خوب به شما منتقل کند. لذت‌بخش نیست؟ در بسیاری از کافی‌شاپ‌ها طراحی داخلی چوبی مورد استفاده قرار می‌گیرد. دیوارها، در، پنجره‌ها و حتی میز و صندلی می‌توانند گزینه‌های چوبی جذابی برای زیباسازی فضا باشند.

دکور کافی شاپ چوبی

تنه‌ درخت در دکوراسیون

حتما دیده‌اید که هنگام ساخت برخی ساختمان‌ها برای احترام به طبیعت درخت‌های حوالی یا مرکز را قطع نمی‌کنند و خانه را در اطراف درخت می‌سازند. این امر علاوه بر احترام به طبیعت و گیاه، زیبایی چشم‌نوازی را به ارمغان می‌آورد. طراحی دکوراسیون داخلی با چوب طبیعی یکی از روش‌های جالب دکوراسیون  است.

در طراحی داخلی نیز می‌توان از تنه درخت در دکوراسیون یا تنه درختان رها شده در طبیعت استفاده کرد. تنه درختان و شاخه‌های شکسته می‌توانند در طراحی و ساخت کتابخانه، میز آرایش، ستون و یا به عنوان یک وسیله دکوراتیو نیز مورد استفاده قرار بگیرند. حتی با ایده‌های خلاقانه‌تر می‌توان چوب را بیش از پیش در دکور منزل مورد استفاده قرار داد؛ برای مثال ساخت لوستری زیبا با یک تنه درخت. این ایده‌های خلاقانه زیبایی و آرامش را در فضای منزل جاری می‌کنند.

دکوراسیون اتاق خواب با چوب

جنس چوب های مورد استفاده در دکوراسیون داخلی

در طراحی داخلی چوبی از انواع چوب‌های طبیعی و مصنوعی استفاده می‌کنند. چوب بلوط، کاج، راش، گیلاس، گردو، توسکا، ماهون، افرا، صنوبر و غیره از جمله چوب‌های طبیعی مورد استفاده در دکور چوبی منزل و سایر فضاهاست.

چوب مصنوعی نیز از جمله مصالحی است که کاربردهای فراوانی در دکوراسیون داخلی دارد. چوب مصنوعی در واقع از بازیافت مواد گوناگونی نظیر پلاستیک، چوب، کاغذ و غیره تولید می‌شود. استفاده از چوب مصنوعی مزایای گوناگونی دارد. برای مثال، از این چوب می‌توان در فضاهای دارای رطوبت بالا استفاده کرد. همچنین احتمال حمله حشرات به چوب مصنوعی وجود ندارد. چوب مصنوعی استحکام بیشتری نسبت به چوب طبیعی دارد و همه این عوامل، آن را مناسب استفاده در طراحی داخلی کرده است.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با تمیز کردن وسایل چوبی، “برق انداختن وسایل چوبی خانه” را مطالعه کنید.





:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: