طرز تهیه سرم طبیعی تقویت مژه
نوشته شده توسط : مجله دلتا
برای داشتن مژه‌های پرپشت و تقویت آن‌ها، می‌توانید به جای انجام کاشت و اکستنشن، از روش‌های طبیعی و بدون ضرر استفاده کنید.
 

مژه‌ها یکی از اجزای مهم چهره هستند که علاوه بر زیبایی خودشان، به زیباتر شدن چشم و صورت کمک بسیار زیادی می‌کنند. همچنین مژه‌ها علاوه بر زیبایی، یک عامل محافظتی هم محسوب می‌شوند که در فرایند پلک زدن به خارج شدن مواد خارجی از چشم کمک می‌کنند. در این مطلب مجله دلتا طرز تهیه یک سرم طبیعی برای تقویت مژه آورده شده است. با ما همراه باشید.

 

سرم برای افزایش رشد و تقویت مژه

هرچند داشتن مژه‌ با بلندی طبیعی وابسته‌به ژن است؛ اما به این معنی نیست که افرادی که ژن مربوط را ندارند نمی‌توانند طول مژه‌های خود را افزایش دهند.

مواد لازم

  • ۱ قاشق چای‌خوری روغن کرچک
  • ۱ قاشق چای‌خوری روغن شترمرغ
  • نصف قاشق چای‌خوری روغن نارگیل
  • ۲ کپسول روغن ویتامین E

 

نکته: اضافه کردن یک قطره روغن اسطوخودوس به سرم، می‌تواند خواص شگفت‌انگیز آن را بیشتر کند. حتما در استفاده از این مواد محتاط باشید و اگر واکنش حساسیتی نسبت به این مواد دارید، از مصرف سرم خودداری کنید.

طریقه مصرف

  1. تمام مواد را باهم مخلوط کنید و در یک قطره‌چکان بریزید.
  2. یک قطره از مواد را بردارید و روی انگشتتان یا یک تکه پنبه بریزید و روی خط مژه خود ماساژ دهید. بهتر است این کار را شب قبل از خواب انجام دهید و اجازه دهید تا سرم تمام شب روی مژه باقی بماند و صبح روز بعد بشویید.
  3. هر روز این کار را انجام دهید تا نتیجه بهتری در راستای تقویت مژه بگیرید.

 

می‌توانید این مواد را روی ابروی خود بمالید تا به ضخیم شدن و تقویت ابروها هم کمک کنید.

نکته: در صورتی که مواد را در ظرف مناسب نگهداری کنید، می‌توانید حداقل یک سال از آن استفاده کنید. دقت داشته باشید که آب و مایعات دیگر وارد سرم شما نشود؛ زیرا می‌تواند آن را خراب کند.

نکات مهم برای تقویت مژه و مراقبت از آن

  1. هیچ‌وقت مژه‌های خود را نکشید و چشم‌هایتان را نمالید. ریشه مژه بسیار ظریف است و اگر هر روز این عادت نامناسب را انجام دهید مژه‌ها به‌سادگی می‌شکنند.
  2. زمانی که از فرمژه استفاده می‌کنید آن را به پلک خود نزنید.
  3. قبل از خواب ریمل خود را پاک کنید (خشک‌شدن ریمل می‌تواند سبب شکسته‌شدن مژه شما شود). از یک آرایش‌پاک‌کن مناسب استفاده کنید. به‌آرامی آرایش را از روی چشم خود پاک کنید. آن را فشار ندهید یا نمالید.
  4. تا حد امکان از ریمل‌های قدیمی استفاده نکنید. این‌کار در حفظ سلامتی چشم و مژه به شما کمک می‌کند. هر سه یا شش ماه ریمل خود را عوض کنید. ریمل تازه عاری از میکروب است و ایجاد التهاب نمی‌کند.

 

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با خواص روغن کرچک، “کرچک؛ روغن زیبایی” را مطالعه کنید.

 

برای مشاهده مطالب بیشتر از مجله مد و زیبایی دلتا دیدن نمایید

 





:: بازدید از این مطلب : 278
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: