صفر؛ میزان معاملات مسکن در فروردین‌ ۹۹
نوشته شده توسط : مجله دلتا

براساس گزارش‌ها، میزان معاملات مسکن در فروردین‌ماه 99 به دلیل عدم فعالیت مشاوران املاک به صفر رسیده است.

وضعیت بازار مسکن در فروردین 99

آخرین گزارش‌ها از وضعیت بازار مسکن در فروردین ۹۹ از صفر شدن معاملات در نخستین ماه سال جدید حکایت دارد. این در حالی است که در اسفندماه ۹۸ تعداد معاملات در مقایسه با اسفندماه سال ۹۷ با کاهش ۳۷ درصدی مواجه بوده است.

به گزارش مجله دلتا رئیس اتحادیه املاک ، با بیان اینکه بسیاری از مالکان از مراجعه حضوری امتناع می‌کنند و اجازه بازدید از ملک خود را به مستاجران نمی‌دهند، گفت: مالکان و مشاوران املاک لازم است با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی اجازه بازدید و یا تمدید قرارداد را بدهند چرا که در این شرایط مستاجران هم با مشکلات بسیار زیادی مواجه می‌شوند.

مصطفی قلی خسروی ادامه داد: در رایزنی‌هایی که با مشاوران املاک سراسر کشور انجام شد، آنها اعلام کرده‌اند که بسیاری از مالکان اجاره فروردین ماه خود را بخشیده و قرارداد ملک خود را تا ۶ ماه تمدید کرده‌اند که این خود باعث ایجاد فرهنگ سازی در بین بسیاری از مالکان و مشاوران املاک شده است.

رئیس اتحادیه املاک تهران با اشاره به اینکه همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور در اسفندماه ۹۸ میزان معاملات مسکن ۳۷ درصد نسبت به اسفند ماه سال ۹۷ کاهش داشته است، گفت: این در حالی است که هر سال میزان معاملات در این ماه در مقایسه با ماه‌های گذشته بیشتر می‌شد.

وی با اشاره به وضعیت بازار مسکن در فروردین ۹۹ ادامه داد: در فروردین امسال میزان معاملات مسکن تقریباً صفر بوده و به دلیل عدم فعالیت مشاوران املاک هیچ معامله‌ای صورت نگرفته و البته قیمت‌ها هم در این ایام کاهش نیافته است.

مصطفی قلی خسروی اظهار کرد: دولت باید هرچه سریعتر اقدامات لازم برای بهبود وضعیت مستاجران را در دستورکار خود قرار دهد که یکی از این برنامه‌ها تمدید ۶ ماهه قرار داد مستاجران  است که به نظر می‌رسد اگر اجرایی شود باعث برطرف شدن نگرانی و دغدغه بسیاری از آن‌ها خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه : برای آگاهی از آخرین اخبار‌ مسکن “آخرین اخبار ثبت نام طرح ملی مسکن” را مطالعه کنید.





:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: