۴ ماسک صورت مخصوص شب
نوشته شده توسط : مجله دلتا
برای داشتن پوست سالم و زیبا، استفاده از ماسک‌های مخصوص شب را به شما توصیه می‌کنیم.
 

اگر فکر می‌کنید که زندگی شلوغ و پرمشغله‌تان شما را از خوابی که برای داشتن پوست خوب به آن احتیاج دارید یا سر زدن به سالن‌های زیبایی دور کرده است، نگران نباشید؛ می‌توانید با استفاده از این ۴ ماسک مخصوص شب که طرز تهیه آن‌ها بسیار ساده است، نه تنها به پوست درخشان و شفاف دست پیدا کنید، بلکه هزینه‌ خرید محصولات بهداشتی آرایشی را هم کاهش دهید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که چند دقیقه قبل از خواب برای آن وقت بگذارید. این ماسک‌ها روی پوست خشک می‌شوند و وقتی شما خوابید تاثیرشان را می‌گذارند؛ راه حل خوبی برای رسیدن به پوست رویایی و نرمی که آرزو دارید. برای داشتن پوست زیبا و سالم، با این مطلب مجله دلتا با ما همراه باشید.

 

۱. ماسک مخصوص شب با زردچوبه و شیر

زردچوبه یک تمیز کننده بسیار موثر برای پوست است که سلول‌های مرده را از سطح پوست پاک و آن را درخشان می‌کند. آرد نخودچی هم تیرگی پوست ناشی از آفتاب و لک‌های تیره پوست را از بین می‌برد و در کنار آن باعث کاهش چربی اضافی پوست می‌شود. زردچوبه و آرد نخودچی در کنار هم باعث از بین رفتن جوش می‌شوند. شیر موجود در این ماسک نیز خواص زیادی برای زیبایی و شادابی پوست دارد.

مواد لازم:

  • ۱ قاشق غذاخوری زردچوبه
  • شیر به میزان لازم
  • ۱ قاشق غذاخوری آرد نخودچی

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با طرز تهیه یک ماسک دیگر با زردچوبه، “طرز تهیه ماسک زردچوبه ؛ درمان کننده جوش و آکنه” را مطالعه کنید.

 

 

طرز تهیه:

یک کاسه بردارید و زردچوبه، شیر و آرد نخودچی را در آن خوب باهم مخلوط کنید. مخلوط نرمی به دست می‌آید که می‌توانید با استفاده از انگشتان خود روی تمام صورت و گردن بمالید. اجازه دهید این ماسک روی صورت شما بماند و صبح روز بعد با آب سرد صورت‌تان را شست‌وشو دهید. برای نتیجه بهتر می‌توانید این ماسک مخصوص شب را ۳ تا ۴ بار در هفته هم استفاده کنید.

۲. ماسک عسل و جو دوسر

ترکیب عسل و جو دوسر در رفع خشکی پوست بسیار موثر است و علاوه بر آن به آب‌رسانی پوست کمک و رطوبت مورد نیاز آن ‌را تامین می‌کند. در واقع این ماسک صورت خانگی به عنوان یک پاک کننده طبیعی و جوان‌ساز پوست عمل می‌کند.

مواد لازم:

  • ۲ قاشق غذاخوری عسل
  • ۲ قاشق غذاخوری جو دوسر پرک

 

طرز تهیه:

ابتدا این دو را با هم در یک پیاله کوچک ترکیب کرده؛ سپس مخلوط را کنار بگذارید تا به مرور نرم شود و بعد خوب آن‌ را بکوبید و مخلوط کنید. این ماسک را قبل از خواب روی صورت و گردن خود بمالید و اجازه دهید تمام شب روی صورت شما بماند. این ماسک مخصوص شب تاثیر خوبی در آب‌رسانی و ترمیم پوست‌تان در زمان خواب دارد. ماسک صورت عسل و جو دوسر برای انواع پوست مناسب و قابل استفاده است.

۳. ماسک عسل و گوجه فرنگی

گوجه‌فرنگی سرشار از لیکوپن است که پروسه پیر شدن را کند می‌کند. همچنین گوجه فرنگی باعث روشن شدن پوست صورت و گردن می‌شود. خواص عسل طبیعی هم در آنتی‌باکتریال بودن آن است که باعث رفع جوش صورت و آکنه می‌شود. در نهایت این ماسک باعث روشن و پاک شدن پوست از جوش و آکنه می‌شود.

مواد لازم:

  • ۱ قاشق غذاخوری عسل
  • ۱ قاشق غذاخوری آب گوجه فرنگی تازه

طرز تهیه:

در یک ظرف کوچک آب گوجه فرنگی و عسل را باهم ترکیب کنید. صورت خود را خوب تمیز کنید؛ طوری که هیچ آرایشی روی پوست شما باقی نمانده باشد؛ سپس این ترکیب را روی صورت و گردن خود بمالید. با انگشتان خود برای چند دقیقه ترکیب را به صورت دورانی ماساژ دهید. صبح روز بعد ماسک را با استفاده از آب گرم از صورت خود بشویید.

 

۴. ماسک توت فرنگی و شیر

این ماسک صورت خانگی هنگامی که پوست شما به دلیل قرار گرفتن در معرض اشعه‌های مضر نور خورشید دچار آسیب شده است، تاثیر خوبی در نجات آن دارد. توت‌فرنگی دارای ویتامین C و فولیک اسید است که باعث بهبود فرایند تولید سلول‌های جدید می‌شود. شیر هم به عنوان یک تونر صورت عالی عمل و پوست را درخشان می‌کند.

مواد لازم:

 

طرز تهیه:

ابتدا توت‌فرنگی‌ها را خوب له و سپس شیر را به آن اضافه کنید. آن‌ها را خوب با هم مخلوط کنید (می‌توانید در صورت نیاز از بلندر یا گوشت‌کوب برقی استفاده کنید که کاملا با هم مخلوط شوند). قبل از استفاده پوست خود را کاملا تمیز کرده و سپس ماسک صورت توت‌فرنگی و شیر را روی صورت خود قرار دهید و بخوابید. صبح روز بعد ماسک را با آب ولرم از روی صورت خود بشویید. این ماسک مخصوص شب باعث درخشندگی و شفافیت پوست می‌شود.





:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: