رنگ کردن مو در خانه
نوشته شده توسط : مجله دلتا
بسیاری از خانم‌ها از اینکه ریشه موهایشان درآمده و رنگ آن متفاوت با رنگ مو باشد، خوششان نمی‌آید و دوست دارند با رنگ کردن مو در خانه سریع آن را برطرف کنند.
 

اگر ریشه موهای شما زود در می‌آید و وقت کافی برای رفتن به آرایشگاه برای رنگ ریشه ندارید، با مجله دلتا همراه باشید تا با اصول و نکات رنگ کردن مو در خانه آشنا شوید.

انتخاب رنگ مو

رنگ روی ژورنال یا بسته‌بندی رنگ مو با رنگی که روی مو‌های شما ایجاد می‌شود، متفاوت است. برای اینکه رنگ موها دقیقا شبیه رنگ ژونال شود، باید موها را با پایه قوی دکلره کنید تا تقریبا به ‌رنگ زرد بسیار روشن برسد و سپس مو را رنگ کنید. البته بهتر است قبل از رنگ کردن مو، مقداری از آن را روی نوک موها امتحان کنید تا ببینید نتیجه دلخواه را می‌گیرید یا نه.

شستن مو

بهتر است که یک تا دو روز قبل از رنگ کردن مو، سر را خوب بشویید تا چربی یا کثیفی باعث خوب عمل نکردن رنگ مو یا تیره شدن آن نشود. البته بلافاصله پس از حمام هم نباید مو را رنگ کرد، چون این کار به مو‌ها و پوست سر آسیب می‌زند.

جنس مو

اگر مو‌های زبر یا خشک دارید، آن را قبل از شروع کار با مقدار کمی روغن گیاهی چرب کنید تا راحت‌تر رنگ بگیرد.

 

انتخاب اکسیدان

اکسیدان عامل فعال‌ کننده و تسریع‌کننده رنگ مو است و بدون آن رنگ مو عمل نمی‌کند. بنابراین اکسیدان خود را با توجه به طیف رنگ مویی که دارید، انتخاب کنید.

۴ نوع اکسیدان وجود دارد؛ اکسیدان ۳ درصد که ضعیف‌ترین نوع اکسیدان است و برای رنگساژها، هایلایت‌ها، مش‌ها و انواع لایت‌ها و همینطور در رنگ‌های تیره مثل مشکی و قهوه‌ای تیره برای ثبات و تیرگی بیشتر مو کاربرد دارد.

اکسیدان ۶ درصد که قوی‌تر از اکسیدان ۳ درصد است و برای رنگ کردن مو‌های سفید، دکلره‌های ضعیف، تکنیک آمبره و سامبره و رنگ کردن ریشه مو و ابرو کاربرد دارد.

اکسیدان ۹ درصد که بسیار قوی است و قابلیت روشن‌ کنندگی دارد و برای رنگ‌های روشن‌تر و رنگ مو‌هایی با پایه متوسط تا بلوند کاربرد دارد.

اکسیدان ۱۲ درصد که قوی‌ترین نوع دکلره است و توصیه می‌شود خودتان از این نوع اکسیدان استفاده نکنید، چون بسیار قوی بوده و مو‌ها را با سرعت زیاد روشن می‌کند و روش کار با آن را آرایشگران حرفه‌ای می‌دانند.

معمولا بهترین ترکیب برای رنگ و اکسیدان، یک به یک است؛ مگر اینکه روی بسته اکسیدان یا رنگ، دستورالعمل خاص دیگری ذکر شده باشد.

 

از کجا شروع کنیم؟

رنگ کردن مو را از پشت سر شروع کنید و بعد به سراغ جلوی مو و بغل گوش‌ها بروید. برای شروع کار، مقداری کرم مرطوب‌کننده یا وازلین دور صورت و محل رویش موها بمالید تا درصورت برخورد رنگ مو به پوست، پس از شستن، اثر آن راحت‌تر پاک شود.

ابتدا مو‌ها را دسته‌ دسته کنید؛ سپس قسمت انتهایی هر دسته را رنگ کنید. حدود ۱۰ دقیقه بعد ریشه را رنگ کرده و دور آن دسته از مو را فویل بپیچید و به‌سراغ دسته بعدی بروید.

پس از اینکه رنگ را کاملا روی تمام قسمت‌های مو گذاشتید، کلاه مخصوص رنگ مو یا یک عدد مشما روی سر بگذارید؛ سپس سشوار را روی درجه گرم گذاشته و مو‌ها را سشوار کنید تا گرما باعث شود که موها زودتر رنگ بگیرد.

اگر جنس موها نرم است، ۳۰ دقیقه و اگر زبر است، حدود ۴۰ دقیقه صبر کنید؛ سپس موها را با آب بشویید.

بهتر است تا یک روز برای شستن موها از شامپو استفاده نکنید. پس از رنگ کردن مو، حتما هر شب از محصولات مراقبتی مو مانند روغن زیتون یا ماسک‌های طبیعی و گیاهی استفاده کرده و موها را چرب نگاه دارید.





:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: