دکوراسیون اتاق کودک پسر با طراحی جذاب
نوشته شده توسط : مجله دلتا
در دکوراسیون داخلی اتاق کودک پسر از خودِ او کمک بگیرید و لذتی دو چندان را در کنار هم تجربه کنید. با استفاده از لوازم ارزان و کارهایی آسان فضای بهتری ایجاد کنید.
دکوراسیون اتاق کودک پسر

پیش تر در چیدمان اتاق کودک ایده های مختلفی برای طراحی داخلی اتاق بیان کردیم. در این بخش از مجله دلتا به دکوراسیون اتاق پسرانه می‌پردازیم. دکوراسیون اتاق کودک پسر باید به گونه ای باشد که نیازهای او را با توجه به سن و علایق رفع کند. با دانستن چند نکته، طراحی دکوراسیون اتاق کودکان با توجه به جنسیت کار دشواری نخواهد بود.

دکوراسیون داخلی اتاق کودک پسر با الهام از شخصیت او

در تلاش هستیم به شما ایده هایی بدهیم که بتوانید دکوراسیون اتاق کودک پسر را برای سنین سه تا دوازده سال دیزاین کنید. کودکان به سرعت در حال رشد فیزیکی و تکامل ذهنی هستند، بنابراین باید به نیازهای جسمی متغییر آن ها توجه داشت. هم چنین با شکل گیری استقلالِ کودکان، در انتخاب طرح و رنگ باید نظر کودک را اولویت قرار داد و آن را جهت دهی کرد.

طراحی داخلی اتاق پسرانه یا دنیای انیمیشن

تقریبا از سه سالگی کودکان به داشتن اتاقی مستقل گرایش پیدا می‌کنند و حس تملک در آن ها پر رنگ می‌شود. تا قبل از دوران مدرسه کودک زمان زیادی را مشغول بازی در اتاق و رویا پردازی در مورد شخصیت های انیمیشن مورد علاقه خود است. بنابراین فضایی طراحی کنید که به رشد خلاقیت و شادابی کودک منجر شود.

استیکرهای دیواری شخصیت های کارتونی مورد علاقه او را تهیه کنید، روی کمد و میز بچسبانید. این گونه به او می‌فهمانید که در تعیین سبک زندگی خود دخیل است. در برش زدن و چسباندن استیکر از کودک کمک بگیرید. به او آموزش دهید که برای داشتن مکانی امن و دوست داشتنی باید تلاش کند.

رنگ پسرانه در دکوراسیون داخلی اتاق کودک پسر

با توجه به تاثیر روانشناسی رنگ در دکوراسیون از رنگ های روشن و رنگ هایی که شادی و هیجان را در فضا القا می‌کنند استفاده کنید. رنگ های نارنجی، کرم و صورتی فضایی گرم و دوستانه در اتاق کودک ایجاد می‌کنند. اگر از آبی استفاده می‌کنید برای ایجاد تعادل بصری می‌توانید از ترکیب رنگ های گرم روی دیوار آکسان یا لوازم بهره بگیرید.

رنگ سفید یادآور صلح و پاک دامنی در ناخودآگاه انسان است، این رنگ را با سایر رنگ ها ترکیب و سایه ای سفید در آن ها ایجاد کنید. یا به بیانی دیگر رنگی از بین رنگ های روشن برگزینید. از به کار بردن رنگ های تیره، مشکی، قهوه ای سوخته و سورمه ای پرهیز کنید. وجود این رنگ ها در دراز مدت تاثیر ناخوشایندی بر ضمیر کودکان خواهند گذاشت.

عناصر طراحی داخلی

فرم، یکی از عناصر طراحی داخلی، به خودی خود قابل دسته بندی به “اشکال کودکانه یا بزرگ‌سال” نیست. در دکوراسیون داخلی اتاق کودک پسر باید خواست او را در اولویت بگذارید. اگر علاقه ای به استفاده از طرح های کارتونی ندارد، فرم های ساده و گرد را به او پیشنهاد دهید. خطوط منحنی آرامش و لطافت را در فرد زنده می‌کنند و خطوط شکسته القا کننده خشونت و تحرک بیش از حد در کودک هستند.

مونوکروم

کودکان ذاتی پویا، پر جنب و جوش و رویاپرداز دارند. برای زنده نگه داشتن این خصوصیات نه فقط در زندگی، بلکه از المان های موجود در دنیای اطراف کودک یاری بگیرید. دنیای کودک در ذهن و همان اتاق چند متری خلاصه می‌شود، سعی کنید با دانش کافی دکوراسیون داخلی اتاق کودک پسر را تزیین کنید تا اتاق او به بهترین جای دنیا تبدیل شود.

انتخاب یک رنگ برای اتاق کودک، یا دکوراسیون داخلی مونوکروم برای اتاق کودکان پیشنهاد نمی‌شود، مگر اینکه چند نکته را در نظر بگیرید و یکنواختی را از بین ببرید. استفاده از تک رنگ در اتاق کودک، باعث یکنواخت شدن فضا می‌شود و در تضاد با ذات پویای کودکان است. اما اگر تصمیم دارید فقط یک رنگ انتخاب کنید، و برای مثال با استفاده از رنگ سفید یا آبی اتاق را روشن تر جلوه دهید، سعی کنید از اکسسوری های رنگی، اسباب بازی، کف‌پوش های طرح دار و روتختی رنگی استفاده کنید. اجازه دهید ذهن کودک با طرح و الگو به رقص درآید و متوقف نشود.

کودک اما هنرمند

برای داشتن یک دکوراسیون مناسب نیازی نیست هزینه های هنگفتی برای خرید آثار هنری پرداخت کنید. علایق کودکان به سرعت در حال تغییر است و هر سال به چیز جدیدی گرایش پیدا می‌کنند. به او عزت نفس ببخشید و با نقاشی های او اتاق را تزیین کنید. هر چند وقت یک بار نقاشی قدیمی را با یک نقاشی جدید عوض و فضا را برای او تازه کنید.

طراحی با توجه به نیازهای سنی

یک میز با ارتفاع مناسب را در گوشه اتاق قرار دهید و لوازم بازی کودک را روی آن قرار دهید. با افزایش سن و شروع دوران مدرسه، از این میز به عنوان میز تحریر استفاده خواهد شد. چراغ مطالعه مناسبی روی آن قرار دهید یا از نورپردازی روی دیوار جانبی استفاده کنید تا به راحتی بتوانید تکالیف خود را انجام دهد.

طرح روتختی، برچسب های روی کمد و رنگ پرده را هم زمان با رشد کودک و تغییر سلیقه عوض کنید. اگر فرزند شما به یک گروه ورزشیِ خاص علاقه مند است از پوسترهای ورزشی و تم رنگی لباس های آن تیم در دکوراسیون استفاده و او را به ورزش تشویق کنید. وجود کشوهای نگهدارنده برای نگهداری لوازم شخصی، وسایل مدرسه و لباس ها لازم است. تختی خریداری کنید که چندین سال بتواند از آن استفاده کند. اگر تختی با طول کم تهیه کنید ممکن است در سه سالگی مناسب باشد اما حتی در چهار سالگی نیز برای او کوچک خواهد بود. بنابراین تختی با سایز بزرگ تر مناسب تر است. در سنین پایین تر از کتابخانه برای نگهداری اسباب بازی که جذابیت دارند استفاده کنید و در سنین بالاتر آن را به کتاب و دفتر مشق اختصاص دهید.

در مطالب بعدی به دکوراسیون اتاق های دو نفره برای کودکان و هم چنین دکوراسیون مناسب کودک دختر خواهیم پرداخت.

همچنین بخوانید:

پرده شید و مزایای استفاده از آن در خانه

طرز صحیح چیدمان سرویس خواب به چه شکل است؟

کاغذ دیواری ضد آب چیست؟

دکوراسیون رنگارنگ با گیاهان آپارتمانی





:: برچسب‌ها: دکوراسیون داخلی , دکوراسیون منزل , دیزاین ,
:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 آبان 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: