لباس ورزشی مناسب
نوشته شده توسط : مجله دلتا

پوشیدن لباس ورزشی مناسب، ورزش کردن را لذت بخش‌تر می‌کند.

لباس ورزشی

خوشبختانه روز به روز به تعداد علاقمندان به ورزش اضافه می‌شود و عده بیشتری متوجه تاثیرهای بی‌نظیر ورزش هستند. اگر شما هم ورزشکار هستید بهتر است از لباس‌های ورزشی مناسب و حرفه‌ای استفاده کنید تا هنگام فعالیت، بدن آرامش بیشتری داشته باشد و از ورزش کردن لذت بیشتری ببرید. با مجله دلتا همراه باشید تا با انواع لباس‌ ورزشی مناسب آشنا ‌شوید.

اهمیت دادن به جنس لباس

این روزها به دلیل شرایط اقتصادی، کیفیت خیلی چیزها پایین آمده است تا قیمت‌ها برای اقشار مختلف، مناسب باشد. انواع ست‌های ورزشی زنانه و مردانه در بازار موجود هستند که علیرغم رنگبندی زیبا و قیمت پایین، برای ورزش کردن آن هم به صورت حرفه‌ای مناسب نیستند. در ساخت این لباس‌ها از الیاف مصنوعی مانند پلاستیک استفاده شده و به همین دلیل ورزشکار علاوه بر تعریق زیاد، از بوی بد بدن هم اذیت خواهد شد و همین دو نکته کافی است که لذت ورزش را از بین ببرد. به همین دلیل برای انتخاب لباس ورزشی سراغ الیاف طبیعی یا الیاف تکنولوژیک مثل نانو بروید تا دچار این دردسرها نشوید.

برند مهم است؟

در هر حیطه‌ای برندهایی هستند که به صورت تخصصی کار می‌کنند. برای مثال شلوارها و لگ‌های زنانه برندهای معتبر ورزشی، علاوه بر داشتن الیاف مناسب، در بخش زانوها دارای الیاف متفاوتی هستند که حرکت را آسان‌تر کند. به همین دلیل است که ورزشکاران حرفه‌ای تنها سراغ محصولات برندهای معتبر می‌روند. اگر شما هم به صورت حرفه‌ای ورزش می‌کنید؛ حتما برای تهیه لباس ورزشی استاندارد هزینه کرده و به این هزینه به دید یک سرمایه گذاری برای سلامتی‌ خود نگاه کنید.

لباس ورزشی مناسب

معجزه رنگ‌ها

رنگ‌ها نه فقط در زندگی روزمره، بلکه در ورزش هم نقشی بسیار پر رنگ ایفا می‌کنند.

رنگ‌های شاد و پر انرژی و تاثیر آنها بر روحیه افراد می‌تواند باعث نشاط بیشتری در ورزش شود. همین نشاط به انگیزه بالاتر تبدیل خواهد شد. بنابراین موقع خرید لباس ورزشی سراغ رنگ‌های زیبایی که به رنگ پوستتان می‌آیند، بروید.

ست مناسب باشگاه

خیلی مهم است که در باشگاه لباسی بپوشید که آزاد نباشد. لباس آزاد نظارت شما را بر عملکرد عضله‌ها پایین ‌آورده و از انگیزه ورزش کردن کم می‌کند؛ در حالی که لباس‌های فیت باعث می‌شوند با دقت بیشتری ورزش کنید. پوشیدن ست‌های زیر در باشگاه هم به زیبایی بیشتر شما کمک می‌کند و هم عملکرد ورزشی‌ را بالا می‎‌برد:

شلوارک و نیم تنه: پوشیدن نیم تنه به خصوص برای خانم‌هایی که در قسمت شکم و پهلو اضافه وزن ندارند، بهتر است.

– شلوارک و تاپ ورزشی: پوشیدن تاپ برای افرادی که به نیم تنه علاقه ندارند یا شکم و پهلو دارند، توصیه می‌شود.

– لگ و تاپ: در نیمه دوم سال که هوا سرد است، به جای پوشیدن شلوارک، می‌توانید تاپ ورزشی را با لگ ست کنید.

– لگ و نیم تنه: گزینه‌ای است که هم برای تابستان و هم برای زمستان مناسب است.

لباس ورزشی زنانه

ست ورزشی با هودی زنانه

هودی‌های زنانه گزینه جدید و بسیار پرطرفدار این روزهای دنیای ورزش است. زیباترین مدل های هودی زنانه را می‌توان با لگ بلند، لگ برمودا و شلوار دمپا گشاد ورزشی ست کرد و ترکیب زیبایی به وجود آورد. هودی را بسته به جنس آن می‌توان در فصل‌های مختلف پوشید؛ اما بیشتر طرفداران در فصل‌های سرد سال سراغ این مدل لباس می‌روند. پوشیدن یک هودی آزاد و بلند با شلوار دمپا گشاد می‌تواند گزینه‌ مناسبی برای پیاده‌روی و دویدن باشد.

لباس و کفش ورزشی

اهمیت کفش ورزشی

کفش‌های ورزشی اغلب دارای رویه مشبک یا توری هستند تا باعث گردش هوا و مانع از تعریق پا شوند. این کفش‌ها باید کفی مناسب و کاملا استاندارد داشته باشند. دقت کنید که برندهای ورزشی برای هر ورزش خاص، کفش مخصوص طراحی می‌کنند تا ورزشکار بتواند بهترین عملکرد را از خود نشان دهد. پس با توجه به نوع ورزشی که می‌خواهید انجام دهید، کفش ورزشی مناسب انتخاب کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با انواع لباس ورزشی مردانه “لباس ورزشی مردانه در یک نگاه” را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

آقایان خوش تیپ این گونه اند !

راهنمای انتخاب لباس مجلسی برای عروسی

برای خوش تیپ بودن، این ۵ اصل را فراموش نکنید!

راهنمای انتخاب دامن مناسب

انتخاب لباس مردانه متناسب با رنگ پوست

برای مشاهده مطالب بیشتر از مجله مد و زیبایی دلتا دیدن نمایید





:: بازدید از این مطلب : 294
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: