چیدمان تابستانی بالکن
نوشته شده توسط : مجله دلتا

 

چیدمان فضای بالکن به ویژه برای تابستان یکی از ضروریات است. اگرچه در سایر فصل‌ها نیز می‌توان از بالکن استفاده کرد اما گذراندن روزهای تابستان در یک فضای باز، لطف دیگری دارد.

چیدمان فضای بالکن

حالا که تابستان دوباره از راه رسیده، فرصت خوبی برای استفاده از فضای باز خانه فراهم شده است. یکی از این فضاها که حتی آپارتمان‌های امروزی نیز آن‌را دارند، بالکن است؛ پس دست به کار شوید و فضای بالکن خود را تابستانی کنید.

ایده‌های مختلفی وجود دارد که اگر با کمی حوصله و سلیقه آن‌ها را اجرا کنید، بدون شک عاشق فضای بالکن کوچک خود خواهید شد. می‌توانید یک یا چند مورد از این ایده‌ها را با توجه به علاقه و فضایی که در اختیار دارید، برای اجرا مد نظر قرار دهید.

با مجله دلتا برای آشنایی با این ایده‌های خلاقانه جدید، همراه شوید.

کفپوش مناسب برای چیدمان فضای بالکن

چیدمان فضای بالکن

چمن مصنوعی

یکی از اولین اقداماتی که باید برای داشتن یک بالکن زیبا و دوست‌داشتنی انجام داد، انتخاب کفپوش است. در صورتی‌که بالکن شما محیط بی‌رنگ‌ورو و کسل‌کننده‌ای دارد، پیشنهاد ما این است که از چمن مصنوعی برای زیبا کردن محیط آن استفاده کنید.

قالیچه

شاید این را ندانید، اما استفاده از یک قالیچه کوچک می‌تواند به بالکن روح بدهد. به همین دلیل است که اگر یک قالیچه هر چند کوچک در بالکن خود پهن کنید، خواهید دید که فضای آن مثل محیط داخل خانه دلچسب و صمیمی می‌شود.

صندلی راحتی

صندلی راحتی

اگر به بالکن‌هایی که در فیلم‌ها و سریال‌ها نمایش داده می‌شود، نگاهی بیندازید، می‌بینید که صندلی‌های راحتی به عنوان یک جزء جدانشدنی در همه آن‌ها وجود دارند. مسلما یک بالکن برای این که فضای دلچسب و راحتی داشته باشد به صندلی راحتی نیاز دارد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با زیباسازی حیاط خلوت ”طراحی حیاط خلوت” را مطالعه کنید.

نیمکت

شاید همه بالکن‌ها به ما اجازه قرار دادن نیمکت را ندهد، اما اگر فضای نسبتا بزرگی داشته باشید، این ایده فوق‌العاده خواهد بود. سعی کنید از نیمکت‎های کم ارتفاع استفاده کنید. تشکچه هم در این مواقع به درد می‌خورد.

کوسن

کوسن

این روزها تقریبا دکوراسیون هر فضایی که به نشستن اختصاص یافته باشد، کوسن نیز می‌خواهد. اگر صندلی راحتی یا نیمکت را قبلا تهیه کرده‌اید، حالا، وقت این است که دکور آن‌را با یک یا چند کوسن تکمیل کنید. کوسن شاید بیشتر دکوری باشد، اما به بالکن شما حس گرما و صمیمیت خاصی می‌دهد و آن‌را دوست‌داشتنی‌تر می‌کند.

میز عصرانه

 هیچ چیز بیشتر از گفت‎ و گو و خوردن عصرانه در هوای آزاد، آن هم عصر تابستان نمی‌چسبد.ما میزهای دایره‌ای را پیشنهاد می‌کنیم؛ زیرا فضای کم‌تری اشغال می‌کند. اگر فضای کافی برای قرار دادن میزهای معمولی ندارید، انواع تاشو را انتخاب کنید.

میز جمع‌وجور

میز جمع‌وجور

ممکن است فضای بالکن شما به قدری کوچک باشد که نتوانید هیچ مدل میزی در آن جای دهید. در این صورت، ما پیشنهاد دیگری داریم. یک میز جمع‌وجور و ثابت روی لبه بالکن نصب کنید.

گلدان

تقریبا همه از بالکن‌های خود برای قرار دادن گل و گیاه استفاده می‌کنند؛ به این دلیل که در چنین فضایی می‌توان نور کافی برای گیاهان تامین کرد. اگر گلدان‌های خود را به بالکن ببرید ضمن این که شرایط را برای آن‌ها مناسب می‌کنید از حضورشان نیز لذت خواهید برد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با زیباسازی باغچه ”گل و گیاه مناسب باغچه خانه” را مطالعه کنید.

چیدمان فضای بالکن

دیوار سبز

یک ایده سبز و جذاب دیگر برای چیدمان فضای بالکن تابستانی، فراهم کردن دیوار سبز است. دیوار سبز برای بالکن‌هایی که چشم‌انداز زیاد جالبی ندارند، خیلی مفید است. دیوار سبز می‌تواند فضای خنکی نیز برای بالکن ایجاد کند.

پرده

اگر قادر هستید بالکن خود را با پرده بپوشانید، دید از اطراف را محدود خواهید کرد و فضای دنج و خصوصی خود را خواهید داشت. البته گزینه‌های دیگری مثل کرکره و نرده هم وجود دارد.

نورپردازی

نورپردازی

شب‌ها بالکن تاریک می‌شود و مسلما اگر بخواهید شب هنگام از فضای آن استفاده کنید، باید نور مناسبی تامین کنید. با استفاده از شمع، فانوس و چراغ‌های ریسه‌ای می‌توان فضای دلچسب و آرامش‌بخشی ایجاد کرد. می‌توانید از لامپ‌های سقفی نیز استفاده کنید.

سایبان

دردسری که تابستان و پرتوهای تیز و سوزان خورشید آن ایجاد می‌کند، آفتاب‌سوختگی و گرمای زیاد است که می‌تواند شما را کلافه کند. برای این‌که از چنین دردسری در امان بمانید، می‌توانید از سایبان استفاده کنید. با استفاده از آن در گرم‌ترین روزهای سال نیز قادر خواهید بود از محیط بالکن خانه استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با انواع آلاچیق ”طراحی آلاچیق زیبا” را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

طراحی فضای سبز حیاط خانه

روف گاردن، طراحی و اجرا

طراحی باغچه حیاط از ایده تا اجرا

گل و گیاه مناسب باغچه خانه

دیوار سبز، از ایده تا اجرا

برای مشاهده مطالب بیشتر از مجله دکوراسیون دلتا دیدن نمایید





:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: