روف گاردن، مزایا و معایب
نوشته شده توسط : مجله دلتا
خیلی از افرادی که در شهرها زندگی می‌کنند و فضای سبز نزدیک به خود ندارند، به فکر طراحی یک فضای سبز بر روی پشت بام خانه‌شان می‌افتند.
روف گاردن

روف گاردن به پوشش گیاهان روی پشت بام گفته می‌شود که این پوشش گیاهی باعث بهبود در مصرف انرژی در ساختمان خواهد شد. در ادامه این بخش از مجله دلتا با مزایا و معایب روف گاردن آشنا خواهید شد که امیدواریم از مطالعه این مطلب نهایت بهره را ببرید.

اگر در خانه‌های آپارتمانی زندگی می‌کنید، می‌توانید علاوه بر طراحی مناسب برای دکوراسیون بالکن و تراس به کمک روف گاردن نیز باغی کوچک و ایده آل را به محوطه خانه بیاورید.

بام سبز

 مزایا و معایب

بام سبز یا روف گاردن می‌تواند فضایی بی‌نظیر را در اختیار شما و اعضای خانواده‌تان قرار دهد، از این رو بهتر است در هنگام طراحی روف گاردن دقت و حساسیت لازم را به خرج دهید و مزایا و معایب آن را نیز در نظر بگیرید.

مزایای روف گاردن

  1.  بام سبز دارای جذابیت بصری است و می‌تواند باعث خلق منظره‌ای بکر در نزدیک‌ترین نقطه به شما شود.
  2. اگر شما در شهری شلوغ زندگی می‌کنید، می‌تواند تا حدی از سر و صدای محیط اطراف بکاهد و آلودگی‌های هوا و صوتی را کاهش دهد.
  3. بام سبز در برابر سرما و گرما عایق خوبی است و نقش موثری را ایفا می‌کند به صورتی که در فصل سرما نیاز کمتری به سیستم گرمایشی دارید و در فصل گرما نیز نیاز به استفاده از سیستم های سرمایشی کمتر می‌شود.
  4.  فضایی مناسب و ایده آل را روی پشت بام ایجاد می‌کند و شما می‌توانید ساعت‌ها در این مکان زیبا و بکر استراحت کنید.
  5. باعث تصفیه هوا و کاهش دی اکسید کربن می‌
  6. بهبود مناظر اطراف ساختمان و فراهم آوردن فضایی سبز و زیبا
  7. به شما این امکان را می‌دهد که به کشاورزی مشغول شوید و با کاشت سبزیجات و صیفی‌جات تا حدودی در خرید مواد غذایی صرفه جویی نمایید.
  8. برای افرادی که به باغبانی و کشاورزی علاقه‌مند هستند، می‌تواند باعث ایجاد حس خوبی ‌شود.

مزایای روف گاردن

معایب روف گاردن

بام سبز علاوه بر اینکه دارای مزایای فراوانی است ، معایبی نیز دارد که بهتر است با آن آشنا شوید و هنگام طراحی این مشکلات را مد نظر داشته باشید

  1. اجرای این طرح از هزینه زیادی برخوردار است زیرا نیاز به نگهداری، عایق بندی، رسیدگی و ضد آب کردن بیشتری نسبت به دیگر سقف‌های ساده یا معمولی دارد
  2. امکان ایجاد روف گاردن در فضاهای کوچک وجود ندارد.
  3. اگر پشت بام نتواند وزن روف گاردن را تحمل کند باعث نشست سقف می‌شود و خسارت‌هایی را برای ساختمان ایجاد می کند
  4. نمی‌توان همه نوع پوشش گیاهی را کاشت، علاوه بر این، پوشش گیاهی باید با شرایط آب و هوایی منطقه مطابقت داشته باشد.
  5. از دیگر معایب بام سبز می‌توان به سنگین شدن سقف و نفوذ ریشه گیاهان در سقف اشاره کرد که این موضوع باعث ته نشین شدن ذرات خاک می‌شود و در نتیجه سقف نشست می‌کند.
  6. مراقبت از روف گاردن با توجه به نوع طراحی آن از ساده تا پیچیده متفاوت می‌باشد و دستور نگهداری در هر یک از این طراحی‌ها با یکدیگر متفاوت است.

 

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با روش‌های بزرگ نشان دادن اتاق خواب مطلب “۶ ترفند برای بزرگ نشان دادن اتاق خواب” را بخوانید.

 





:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: