دکوراسیون پذیرایی کوچک، استفاده‌ بهتر از فضا
نوشته شده توسط : مجله دلتا
قرار نیست، چون خانه‌مان کوچک است تسلیم کوچکی شویم و نتوانیم دکوراسیون دلخواهمان را در آن پیاده کنیم. در این مقاله نکاتی را خواهید خواند که به شما در دکوراسیون پذیرایی کوچک کمک می‌کند.
دکوراسیون پذیرایی کوچک

دکوراسیون پذیرایی بزرگ کمی راحت‌تر است تا دکوراسیون پذیرایی کوچک اما با راهکارهایی می‌توان یک پذیرایی کوچک را بهتر به نمایش بگذارید. داشتن یک اتاق پذیرایی کوچک به این معنا نیست که نمی‌توانید دکوراسیون و سبک خودتان را اجرا کنید. به خانه تان تنها به چشم یک فضای کوچک که باید با آن سر کنید نگاه نکنید. فکرتان را باز کنید چرا که چندین روش وجود داد که می‌توانید این نکته‌ی منفی را به یک مزیت تبدیل کنید. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید.

میز بزرگ ممنوع

به جای یک میز عسلی بزرگ به دنبال چند عسلی کوچک باشید. از میز‌های غول پیکر که فقط و فقط فضا را اشغال می‌کنند و جای رفت و آمد را تنگ، دوری کنید.

دکوراسیون اتاق نشیمن

کف را روشن کنید

اگر کف سازی شما تیره رنگ است، با افزودن یک قالیچه‌ی رنگ روشن رنگ‌ها را باهم ترکیب کنید. هرچه از رنگ‌های روشن بیشتر استفاده کنید، احساس دلبازی بیشتری به خانه‌تان می‌دهید.

یکی برای همه

به دنبال اسباب و اثاثیه‌ای باشید که با داشتنشان با یک تیر چند نشان بزنید!

چیدمان پذیرایی

رنگ‌های خنثی و هماهنگ کارساز هستند

اگر می‌خواهید ریسک نکنید، به سراغ رنگ‌های خنثی بروید که بر فضای اتاق چیره نشوند، مثل سفید. سپس یک ترکیب همانگ از آن بیرون بکشید و در همه جای خانه از آن پیروی کنید.

دکوراسیون اتاق نشیمن

جسارت داشته باشید

با اینکه فضای پذیرایی شما ممکن است کوچک باشد، اما مجبور نیستید حتما از رنگ‌های خنثی استفاده کنید. رنگ‌های بولد و تیره هم می‌توانند فضا را دلباز نشان دهند، پس نگران نباشید و اجازه دهید خلاقیتتان شکوفا شود. اما اگر تصمیم به این کار گرفتید، از رنگی استفاده کنید که براق و صیقلی باشد تا نور را به خوبی بازتاب دهد. درست مثل رنگ‌های خنثی یا آیینه، اینکار هم فضای بزرگتری ایجاد می‌کند.

پرده‌ها را بالا نصب کنید

به جای نصب پرده‌ها درست در بالای پنچره آن‌ها را در نزدیکی سقف نصب کنید. این کار باعث می‌شود حس ارتفاع بیشتری در اتاق ایجاد شود و آنگاه فضا بزرگتر به نظر می‌رسد.

چیدمان پذیرایی

مبلمان با پایه‌های باریک

از مبلمان اثاثیه‌ی حجیم دوری کنید و لوازمی را انتخاب کنید که پایه‌های باریک و با فاصله کمی از سطح زمین دارند. این امر به جریان هوا، فضا و انرژی کمک می‌کند و از شلوغی فضا می‌کاهد.

نور طبیعی را به خانه بیاورید

حتی اگر پرده در خانه دارید، بازهم جلوی ورود نور خورشید به خانه را نگیرید. نور یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها در دکوراسیون پذیرای کوچک به حساب می‌آید؛ بنابراین با دریافت نور به حداکثر توان حس کوچکی فضا را به کل فراموش کنید.

نورپردازی پذیرایی

با استفاده از آینه تصور فضای بیشتر ایجاد کنید

آینه‌ها همیشه یک راه کلاسیک برای دکوراسیون پذیرایی کوچک بوده‌اند. آینه علاوه بر بازتاب نور با منعکس کردن تصویری از فضا به ذهن شما و میهمانان شما حقه می‌زنند تا تصور کنید که در فضای بزرگتری هستید.

 





:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: