تزیین اتاق نوزاد با ایده‌های جذاب
نوشته شده توسط : مجله دلتا
تزیین اتاق نوزاد بر اساس جنسیت مدت هاست از مد افتاده. می‌توانید با انتخاب تم جداب و پالت رنگی متنوع، فضایی جذاب و مدرن برای نوزادتان طراحی کنید
تزیین اتاق نوزاد

تزیین اتاق نوزاد برای پدر و مادر جذاب و سرگرم کننده است. اما اگر ندانید از کجا باید شروع کنید، ممکن است شما را گیج و سر در گم کند. این نکات کلیدی به شما کمک می‌کند تا اتاق نوزادتان را با ایده‌های جذاب و شیک تزیین کنید. با مجله دلتا همراه باشید.

یک سبک یا تم خاص انتخاب کنید

اگرچه محدود کردن دکوراسیون اتاق نوزاد به یک مفهوم خیلی ضروری نیست، اما انتخاب تم به شما کمک می‌کند تا روی محدوده مشخصی تمرکز کنید و طراحی منسجم تری داشته باشید.

قبل از رنگ آمیزی دیوارها، روتختی و پرده‌ها را انتخاب کنید

بهتر است ابتدا روتختی و پرده مورد علاقه تان را انتخاب کنید، سپس با توجه به آن‌ها دیوار‌ها را رنگ کنید. به این ترتیب احتمال بروز ناهماهنگی در چیدمان اتاق را به حداقل می‌رسانید. از آنجا که دست‎تان در انتخاب رنگ دیوار باز است، می‌توانید با خیال راحت پارچه‌های پرده و روتختی مورد علاقه تان را انتخاب کنید.
در انتخاب مبلمان (گهواره، میز تعویض، دراور و کمد) لازم نیست همه یک شکل و یک رنگ باشند، گاهی ترکیبی از طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت در کنار هم (بر اساس پالت رنگی مورد نظرتان) فضای جذابی خلق می‌کند.

 دکوراسیون اتاق نوزاد

نقطه کانونی اتاق را مشخص کنید

معمولا در اتاق نوزاد، گهواره در مرکز توجه قرار دارد. گهواره در کنار دیواری که تزیینات یا رنگ جذابی دارد قرار می گیرد. همچنین می‌توانید گزینه‌های دیگری مانند یک پنجره بزرگ، کمد رنگی یا اسباب بازی بزرگ را به عنوان نقطه کانونی اتاق در نظر بگیرید.

تزئین سقف را فراموش نکنید

نوزادان بیشتر وقت خود را به پشت می‌خوابند و به بالا نگاه می‌کنند. رنگ آمیزی سقف با یک رنگ آرامش بخش و قرار دادن المان‌هایی که برای نوزاد جلب توجه کند، موجب سرگرمی او می‌شود.

تزیین دیوار‌ها به اتاق جان می‌دهد

طراحی اسم نوزاد روی دیوار، نقاشی دیواری، تابلو‌هایی با رنگ‌های متضاد برای جلب توجه نوزاد، یا عکس‌هایی از دوران بارداری و تولد نوزاد، ایده‌هایی برای جذاب کردن دیوار‌های اتاق است. چیدمان اتاق

فرش را فراموش نکنید

فرش، اتاق نوزاد را گرم و دلپذیر نشان می‌دهد. می‌توانید فرشی با الیاف ضد حساسیت و مطابق با پالت رنگی برای تزیین اتاق نوزاد انتخاب کنید.

 فضایی برای تعویض پوشک نوزاد آماده کنید

یکی از ضروریات اتاق نوزاد، فضایی برای تعویض پوشک است. برای حفظ بهداشت و جلوگیری از آلودگی سطوح، روی میز تعویض ژل آنتی باکتریال و حوله‌های کاغذی قرار دهید. بایستی روزانه سطح میز تعویض را با دستمال‌های آنتی باکتریال، ضدعفونی کنید. همچنین محلی برای دفع پوشک‌های کثیف و لباس‌های آلوده نوزاد در نظر بگیرید، به گونه‌ای که فضای اتاق آلوده نشود.

دور اندیشی کنید

هنگام انتخاب مبلمان و اثاثیه اتاق نوزاد، دور اندیشی کنید. تختخواب نوزاد هرچند زیبا و جذاب به نظر می‌رسد، اما یک سال بعد دیگر کاربردی ندارد و نیاز به تخت بزرگتری برای کودک نوپایتان خواهید داشت. یک تختخواب قابل تبدیل گزینه مناسبی است. میز تعویض نیز می‌تواند یک دراور با کشو‌هایی بزرگ و کاربردی باشد. به این ترتیب در آینده استفاده بیشتری برایتان خواهد داشت. دور اندیشی موجب می‌شود که از بودجه و فضایتان بهترین استفاده را داشته باشید.

از پنجره‌ها غافل نشوید

پرده‌های اتاق نوزاد، فقط جنبه زیبایی ندارد، بلکه برای حفظ سلامت و ایمنی نوزاد ضروری است.
پرده‌هایی نصب کنید که توانایی تاریک کردن فضای اتاق را داشته باشد. می‌توانید از زیر پرده‌ای برای این منظور استفاده کنید. تاریکی اتاق به کودک کمک می‌کند تا طولانی‌تر و راحت‌تر بخوابد. مهمتر از همه، باعث می‌شود اتاق در طول روز بیش از حد گرم نشود

تزیین دیوار

فضای اتاق نوزاد را کاملا ایمن کنید

نوزاد در ماه‌های اولیه، حرکت نمی‌کند، اما این زمان زود می‌گذرد و در مدت کوتاهی راه می‌افتد و اگر محیط ایمن نباشد، فاجعه به بار می‌آید. بهتر است از همین حالا پریز‌های برق را بپوشانید، کابل‌ها را از روی زمین جمع کنید. کمد‌ها را به دیوار و میز‌ها را به زمین ثابت کنید تا خطر لغزش آن‌ها وجود نداشته باشد. مراقب خطرات احتمالی باشید. نوزادان در سال اول زندگی همه چیز را در دهانشان می‌گذارند. اسباب بازی‌ها، وسایل کوچک، دارو‌ها، پماد‌ها و دیگر موارد خطرناک را از دسترس کودک خارج کنید.

سخن آخر

تنوع طراحی و تزیین اتاق نوزاد دست شما را برای ایجاد سبک مورد علاقه تان کاملا باز می‌گذارد. به این ترتیب لازم نیست خود را به رنگ های صورتی و آبی محدود کنید. کلیشه ها را فراموش و دنیایی از طرح و رنگ را به نوزادتان هدیه کنید.

 





:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: