نوشته شده توسط : مجله دلتا
برای طراحی و تغییر دکوراسیون اتاق خواب باید به نورپردازی فضا اهمیت دهید و وسایلی مانند لوستر، صندلی و آینه را به اتاق اضافه کنید. استفاده از موارد گفته شده نقش مهمی در لوکس شدن فضای داخلی اتاق خواب دارد.
طراحی دکوراسیون اتاق خواب

تزیین اتاق خواب لوکس شاید در نگاه اول کمی پرهزینه به نظر برسد و نیازمند خرید لوازم و وسایلی گران قیمت با طرح‌های خاص باشد، اما باید بدانید که تمام طراحی‌های ژورنالی و خاص هم لزوما پر هزینه نیست و با کمی دانش در رابطه با چگونگی انتخاب وسایل مناسب و ست کردن جزییات موجود در فضای خود می‌توانید اصول طراحی دکوراسیون اتاق خواب را رعایت کرده و آن را به یکی از لوکس‌ترین اتاق خواب‌ها تبدیل کنید. با صفحه دکوراسیون مجله دلتا همراه باشید.

به نورپردازی دیوار‌ها اهمیت دهید

یکی از راه‌های ایجاد ظاهری لوکس برای فضای داخلی طراحی نورپردازی مناسب است. با انتخاب منابع نور نقطه‌ای و یا استفاده از نورپردازی‌های مخفی که معمولا در سقف های  کاذب‌ ایجاد می‌شوند، می‌توانید علاوه بر نورپردازی سقف و ایجاد فضایی روشن‌تر، اتاق خواب را گرم‌تر و زیبا‌تر نشان دهید.

سرتخت مناسبی انتخاب کنید

انتخاب یک سر تخت جذاب برای تخت خواب می‌تواند دکوراسیون اتاق خواب را تا حد زیادی از حالت معمولی خارج کند و شخصیت ویژه‌ای به آن ببخشد. می‌توانید با توجه به لوازم و وسایل موجود در اتاق خواب، جنس سر تخت را انتخاب کنید و یا از سر تخت‌هایی با پارچه‌های فاخر مثل مخمل و چرم کمک بگیرید.

طراحی دکواسیون

از لوستر‌های پر زرق و برق استفاده کنید

یکی از راه‌های لوکس نمایی فضای داخلی استفاده از مبلمان پر زرق و برق است! لوستر‌ها یکی از پر زرق و برق‌ترین وسایل فضای داخلی است که می‌توانید برای اتاق خواب تهیه کنید. هنگام انتخاب لوستر حتما به ارتفاع سقف توجه کنید، اگر سقف کوتاهی دارید از انتخاب لوستر‌های پر شاخه بپرهیزید چرا که فضای شما را گرفته خواهد کرد.

در اتاق خواب‌های کوچک جایگزین لوستر‌های بزرگ و پر شاخه می‌توانید از چراغ خواب‌ها و یا آباژور‌های ایستاده با ظاهری براق استفاده کنید، آباژور‌هایی با بدنه‌های رزگلد و یا نقره‌ای برای این منظور بسیار مناسب است.

اتاق خواب لوکس

به اتاق خواب صندلی اضافه کنید

انتخاب یک صندلی شیک مثل صندلی راک یا مبل تابی، هر چند کوچک برای فضای اتاق خواب تا حد زیادی در ایجاد ظاهری منحصر فرد و لوکس موثر است. شما می‌توانید این صندلی را در کنار پنجره و یا در نزدیکی تخت قرار دهید و از آن برای مطالعه و یا حتی قرار دادن موقت لباس های خود استفاده کنید.
اگر فضای اتاق خواب نسبتا بزرگ است، استفاده از مبل‌های پای تختی را فراموش نکنید. این نوع از مبلمان در دکوراسیون‌های اشرافی گذشته به وفور یافت می‌شوند و می‌توانند در لوکس نمایی فضای اتاق خواب شما نیز موثر باشند.
توجه داشته باشید که این نوع از مبلمان را با شزلون‌ها اشتباه نگیرید. شزلون‌ها به گونه‌ای از مبلمان گفته می‌شود که به صورت مبل تک در فضای دکوراسیون داخلی قرار می‌گیرد و معمولا دارای یک دسته قوس دار است، اما مبلمان پای تختی صرفا پای تخت قرار می‌گیرند و الزاما دسته دار نیستند.

از آینه‌ها استفاده کنید

استفاده از آینه‌هایی با قاب‌هایی پر زرق و برق یکی از ساده‌ترین و البته موثرترین روش برای ایجاد فضایی لوکس است.  می‌توانید با کمک آینه‌ها فضای داخلی را هم بزرگتر نشان دهید، پس اگر قصد دارید دکوراسیون اتاق خواب کوچک خود را لوکس جلوه دهید حتما آینه‌هایی با قاب‌های خاص و رنگ‌هایی مثل طلایی را در فضای اتاق قرار دهید، حتی اگر آینه  موجود رنگ دلچسبی ندارد خودتان دست به کار شوید و با یک اسپری رنگ آن را لوکس کنید!

دکوراسیون اتاق خواب

 تخت خواب مناسب بخرید

اولین و مهمترین عنصر موجود در دکوراسیون اتاق خواب شما تخت خواب است، پس در انتخاب تخت مناسب باید بیشتر دقت کنید. حتی اگر تخت انتخابی شما ظاهر چندان لوکسی نداشت با انتخاب یک رو تختی طرح دار و کوسن‌های متنوع می‌توانید به سادگی ظاهر تخت خواب را باشکوه‌تر جلوه دهید.

 





:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: