اتاق خواب مدرن
نوشته شده توسط : مجله دلتا
خیلی‌ها به‌اشتباه کلمات مدرن و امروزی را به‌جای یکدیگر استفاده می‌کنند؛ درصورتی‌که معانی آن‌ها متفاوت است. کلمه‌ مدرن به سبک مشخصی اشاره می‌کند، اما واژه‌ امروزی به سبک‌های رایج هر دوره‌ برمی‌گردد.
دکوراسیون اتاق خواب مدرن

مدرن بودن دکوراسیون داخلی قسمت‌های مختلف خانه امتیاز بزرگی است. یکی از قسمت‌هایی که برای داشتن آرامش باید حس خوبی نسبت به آن داشته باشید اتاق خواب است، بنابراین شیک‌ بودن و داشتن یک اتاق خواب مدرن اهمیت زیادی دارد. در این مطلب از مجله دلتا ایده‌هایی درباره دکوراسیون اتاق خواب مدرن را مطرح می‌کنیم.

رنگ‌ بندی مدرن

قالب رنگی در سبک مدرن، رنگ‌های خنثی‌ای مثل سایه‌روشن رنگ قهوه‌ای، کرم، خرمایی، مشکی، طوسی و سفید است. طراحان اولیه در باوهاوس (مدرسه‌ای معماری در آلمان)، کمی هم از رنگ‌های زرد، قرمز یا آبی برای زنده کردن فضا استفاده می‌کردند. با پخته‌تر شدن این سبک، رنگ‌های خنثی، به‌عنوان رنگ‌های اولیه در جای خود باقی‌ ماندند، ولی استفاده از رنگ‌های براق و شاد بیشتر متداول شد.

دکوراسیون اتاق خواب

مواد اولیه طبیعی در اتاق خواب مدرن

در سبک مدرن و مدرنِ اواسط قرن حاضر از متریال‌های طبیعی، به‌ویژه چوب، در دکوراسیون استفاده می‌شود. بااین‌حال، استفاده از کروم و پلاستیک‌ها بخش جدایی‌ناپذیری از ظاهر سبک مدرنِ اواسط قرن است.

نورافکن های هنری

در دکوراسیون اتاق خواب مدرن، خرت‌وپرت‌های پرزرق‌وبرق، کلکسیون‌های غیرضروری و تجملات به‌چشم نمی‌خورد؛ درعوض از نورافکن‌های هنری زیبا، تابلوهای نقاشی خیلی بزرگ، پوستر‌ها و یا چاپ روی دیوار استفاده می‌شود.

وسایل پایه دار

وسایل پایه‌دار، به‌خصوص قلاب‌های فلزی یا پایه‌های چوبی ساده در سبک مدرنِ اواسط قرن حاضر زیاد دیده می‌شوند. وسایل پایه‌دار، ظرافت‌های بصری در این سبک را نشان می‌دهد و برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب کوچک بسیار مناسب است. این اتاق خواب یک میز آرایش کاملا منطبق با سبک مدرنِ اواسط قرن ۲۱ را نشان می‌دهد.

اتاق خواب مدرن

رنگ‌های درخشان

با اینکه رنگ‌های ملایم و خنثی یکی از نشانه‌های دکوراسیون مدرن است، ولی جلوه‌هایی از رنگ‌های تند و تیز هم فضا را از بی‌روحی نجات می‌دهد. قرمز و نارنجی جز رنگ‌های شادِ پرطرفدارند، ولی از رنگ‌های موردعلاقه‌ دیگر هم می‌توان استفاده کرد. ببینید چطور استفاده از این رنگ‌ها باعث زنده شدن این اتاق خواب شده است.

سطوح درخشان

در سبک مدرن، سطوح غالبا صاف و درخشان است. کف پولیش‌شده، مبلمان پولیش‌شده یا لاک الکل‌خورده‌، قطعات فلزی به‌ویژه فلز کروم و شیشه همگی فضایی تمیز و مدرن ایجاد می‌کنند.

نور طبیعی

خانه‌های سبک مدرن اواسط قرن حاضر، دارای پنجره‌های بزرگ و نور طبیعی زیاد است. پرده‌ها یا شید‌های ساده، هم حریم خصوصی را حفظ می‌کنند، هم بدون شلوغ کردن فضا ازنظر بصری، نور را از خود عبور می‌دهند.

دکوراسیون اتاق خواب

تخت خواب های کابین دار

تخت‌خواب‌های کابین‌دار در اتاق خواب‌های مدرن، مخصوصا مدرن اسکاندیناویایی زیاد استفاده می‌شوند.





:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: