طراحی دکوراسیون اتاق غذاخوری
نوشته شده توسط : مجله دلتا
شكل و اندازه میزهای غذاخوری، صندلی‌ها، و مبلمان باید در طراحی دکوراسیون اتاق غذاخوری به دقت در نظر گرفته شوند تا وقتی مهمانان در این فضا مشغول غذا خوردن و رفت و آمد هستند دچار مشكل نشوند.
دکوراسیون اتاق غذاخوری

از فضاهای غذاخوری به طور معمول کم‌تر از دیگر فضاهای خانه استفاده می‌شود، اما در هر صورت اتاق غذاخوری باید دارای طراحی داخلی و وسایل خاصی باشد و در این مورد فرقی نمی‌کند که این فضا کاملا جدا از دیگر اتاق‌ها باشد یا در یک نقشه باز با دیگر قسمت‌ها ترکیب شده باشد. در این مطلب از مجله دلتا درباره دکوراسیون اتاق غذاخوری صحبت خواهیم کرد.

اتاق‌های غذاخوری سنتی

اتاق‌های غذاخوری سنتی معمولا دارای فضای کافی است و به خوبی می‌توان وسایل را در آن‌ها چیدمان کرد. میزهای دراز و مستطیل‌شکل در کنار صندلی‌هایی قرار می‌گیرند که از نظر سبک طراحی کاملا با هم هماهنگ است و در کنار این مجموعه میزهای کناری وجود دارند که فضای کافی برای نگهداری از دستمال‌های سفره، ظروف پذیرایی، لیوان‌ها، و غیره فراهم می‌کنند و هم‌چنین به عنوان فضایی برای پذیرایی از مهمانان عمل می‌کنند.

انواع میز غذاخوری

ارتباط میز غذاخوری با آشپزخانه

با استفاده از تابلوهای هنری و هم‌چنین قرار دادن میز غذاخوری در آشپزخانه توازن خوبی در این فضا ایجاد شده و فضای غذاخوری به طور کامل در آشپزخانه تعریف شده است. میز غذاخوری در این چیدمان در مرکز آشپزخانه قرار گرفته است و می‌توان آن را از اتاق نشیمن دید. هم‌چنین می‌توان در بزرگ چوبی و کشویی آشپزخانه را بست و آشپزخانه را تبدیل به فضایی برای پخت و پز کرد و در عین حال از میز غذاخوری به عنوان سطحی برای انجام کار بهره گرفت. چنین امکانی باعث می‌شود بتوان از تمام فضاهای موجود به طور بهینه استفاده کرد. این ایده بسیار مناسب خانه‌های کوچک است. توجه کنید که صندلی‌های سبک باعث ایجاد یک ظرافت بصری در فضا شده و در عین حال به راحتی می‌توان در هنگام نیاز آن‌ها را جابه‌جا کرد، که چنین ویژگی‌ در چنین چیدمانی کاملا ضروری و مهم است.

صندلی‌های میز غذاخوری

صندلی‌های میز غذاخوری در شکل‌ها، اندازه‌ها، و سبک‌های بسیار متنوعی در بازار وجود دارند. این‌که کدام یک از این صندلی‌ها به درد خانه شما می‌خورد کاملا به ابعاد فضای غذاخوری و هم‌چنین نوع طراحی داخلی خانه شما بستگی دارد.

اتاق غذاخوری

میزهای غذاخوری مستطیل

هنگام خرید میزهای غذاخوری به دقت به شکل آن‌ها توجه کنید. میزهای غذاخوری مستطیل‌شکل سنتی‌ترین نوع این میزها هستند و انواع و اقسام آن‌ها هنوز هم در بازار طرفداران خود را دارد. برخی از این نوع میزها به گونه‌ای طراحی می‌شوند که می‌توان هنگام نیاز طول آن‌ها را افزایش داد که در این صورت افراد بیش‌تری می‌توانند دور آن بنشینند.

میزهای غذاخوری مربع

اخیرا میزهای غذاخوری به شکل مربع طرفداران زیادی پیدا کرده و از این نوع میز بیش‌تر تولید می‌شود. اگرچه میزهای مربع‌شکل با ابعاد ۹۱، ۱۰۷، و ۱۲۲ سانتی‌متری قبلا هم در برخی از مبل‌فروشی‌ها به فروش می‌رسیدند، اما اکنون می‌توان میزهایی را در بازار پیدا کرد که ابعاد آن‌ها ۱۳۷، ۱۵۲، و ۱۸۳ سانتی‌متر است.

میز غذاخوری

میزهای غذاخوری بیضی

یکی از میزهای غذاخوری که هم نوع سنتی و هم نوع مدرن آن‌ها در بازار وجود دارد میزهای غذاخوری بیضی‌شکل است. این میزهای جذاب هم در ابعادی با طول ۱۹۸ سانتی‌متر و عرض ۱۲۱ سانتی‌متر و هم ابعادی با طول ۲۴۴ سانتی‌متر و عرض ۱۳۷ سانتی‌متر تولید می‌شوند.

میزهای غذاخوری گرد

یکی دیگر از گرایش‌های مدرن در طراحی میزهای غذاخوری ساخت میزهای گرد است. آن‌ها که دوست دارند هنگام صرف وعده‌های غذایی فضای صمیمی‌تری داشته باشند و بتوانند با دیگران به گفتگو بپردازند می‌توانند از میزهای غذاخوری گرد استفاده کنند، چراکه افراد می‌توانند به راحتی افراد دیگر حاضر در میز را ببینند و با آن‌ها به گفتگو بپردازند.





:: بازدید از این مطلب : 263
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: