ایده‌های طراحی دکوراسیون تراس کوچک
نوشته شده توسط : مجله دلتا
تراس کوچک، تنها چیزی است که می‌توانید در یک آپارتمان نقلی در شهر شلوغ برای خلوت کردن یا نوشیدن چای داشته باشید. در اینجا ایده‌هایی برای چیدمان تراس کوچک بررسی شده است که حتما کمکتان خواهد کرد و می‌توانید از همین چند متر جا نهایت استفاده را ببرید.

تراس برای بسیاری از ما، یکی از مهمترین عناصر خانه به حساب می‌آید که ممکن است حتی خیلی کوچک باشد، اما وزن زیادی دارد. تراس، بیشتر از همه در فصل بهار و تابستان مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما در پاییز یا زمستان هم می‌تواند یک فضای دنج و عالی برای نشستن باشد. مسلما اینکه یک تراس بزرگ داشته باشیم خیلی ایده آل است، اما اگر در آپارتمان زندگی می‌کنید، احتمالا این اتفاق دور از ذهن است. به همین دلیل در این بخش از مجله دلتا ایده‌هایی برای دکوراسیون تراس کوچک مطرح می‌کنیم.

 فضا‌ها را تقسیم بندی کنید

اولین نکته که رعایت کردن آن باعث می‌شود فضای تراس بهینه سازی شود، متمایز کردن فضا‌ها از یکدیگر است. برای مثال، مشخص کنید که در کدام قسمت پنجره نصب می‌شود، در کجا قرار است میز و صندلی قرار دهید  یا اگر قرار است قفسه‌هایی در تراستان قرار بگیرد، محل آن کجا خواهد بود؟ سعی کنید از حاشیه‌ها بهترین استفاده را بکنید.

دکوراسیون بالکن

 نیازسنجی کنید

مرحله‌ بعدی این است که نیاز‌ها و عادت‌هایتان را قبل از هزینه کردن برای اسباب و اثاثیه بررسی کنید. چند نفر قرار است در تراس پشت میز‌ها بنشینند؟ آیا به یک سایه انداز هم نیاز دارید؟ صندلی‌های تاشو می‌خواهید یا ثابت؟ اصلا به میز و صندلی نیاز دارید؟ این‌ها فقط تعدادی از سوالات است، لازم است از خود بپرسید و با مشورت سایر اعضای خانه، به آن‌ها پاسخ دهید تا بتوانید بهترین استفاده را از تراس ببرید و آن را برای نیاز‌های واقعی مهیا کنید.

دکوراسیون تراس

گوشه‌های سبز ایجاد کنید

از تراس برای ایجاد فضای سبز و آوردن طبیعت به خانه استفاده کنید. می‌توانید از گیاهان رونده استفاده کنید یا از اثاثیه‌ چوبی که حس و حال طبیعت در تراستان وجود داشته باشد. در صورتی که محدودیت بودجه ندارید می‌توانید با استفاده از تجهیزاتی باغچه‌های شهری روی تراس خود ایجاد کنید.
برای این کار باید با یک متخصص امور باغبانی صحبت کنید تا زیرساخت‌های مورد نیاز را در تراس درست کرده و آسیبی به ساختمان نرسد.

از نرده‌ها استفاده کنید

این روز‌ها گلدان‌های بسیار متنوعی در بازار پیدا می‌شود که سایز و شکل مختلفی دارد. اگر بالکن شما از خیابان دید دارد، می‌توانید از گلدان‌ها و فلاور باکس‌های آویز در قسمت بیرونی نرده استفاده کنید تا علاوه بر زیبایی داخلی و خارجی، فضای موجود تراس را حفظ کنید و بتوانید از کف استفاده‌های دیگری ببرید.

 تراس

فضایی مرتبط با دکوراسیون داخل خانه ایجاد کنید

در صورتی که بالکن شما به فضای داخلی اتاق نشیمن دید دارد و در آن از آنجا باز می‌شود، بهتر است یک تداوم میان فضای اتاق نشیمن و فضای تراس کوچک خانه‌تان ایجاد کنید. با این کار هم فضای اتاق نشیمن جذاب‌تر و بزرگتر به نظر می‌رسد و هم فضای بالکن. این کار را می‌توانید با یکسان انتخاب کردن کف سازی یا انتخاب مبلمان هم رنگ و هماهنگ برای داخل و تراس میسر کنید.

بالکن‌تان را به انباری تبدیل نکنید

تا جایی که امکان دارد از بالکن به عنوان انباری و نگهداری وسایلی که نمی‌خواهید در دید خانه باشد استفاده نکنید. اما اگر واقعا جای کمی در خانه دارید، می‌توانید یک کمد کوچک یا یک تخت کوچک برای تراس تهیه کنید که روی آن‌ها با کوسن برای نشستن و لم دادن مناسب سازی شده است و زیر و درون آن‌ها برای نگهداری وسایلی که نمی‌خواهید در دیدتان باشد، استفاده شود.

بالکن





:: بازدید از این مطلب : 241
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: