پوشاندن ستون وسط خانه با ایده های جدید
نوشته شده توسط : مجله دلتا
ستون‌هایی که درست در وسط فضای داخلی منزل ساخته شده‌اند و جلوه زیبایی ندارند. از این رو اغلب افراد با وجود چنین ستون‌هایی در فضای منزل خود به مشکل می‌خورند.
پوشاندن ستون وسط خانه

روش‌های کاربردی برای پوشاندن ستون

ستون‌هایی که در فضای داخلی منزل وجود دارند به دو دسته ستون‌های اصلی و تزیینی تقسیم می‌شوند. ستون‌های اصلی که به باربر معروف اند، به هیچ وجه قابل حذف و جابه جایی نیستند. ستون‌های تزیینی نیز به ستون دکوراتیو معروف و این ستون‌ها به صورت پیش ساخته موجود اند و می‌توانید آن ها را تهیه و در دکوراسیون داخلی منزل از آن‌ها استفاده نمایید. در ادامه این نوشتار از مجله دلتا روش‌هایی برای تزیین و پوشاندن ستون وسط خانه را معرفی خواهیم کرد.

پوشاندن ستون وسط خانه

ایده‌هایی برای تزیین ستون منزل

ایده‌های زیادی برای پوشاندن و تزیین ستون وجود دارد و اگر شما بتوانید ستون‌های اصلی منزل را به زیبایی تزیین نمایید، تغییرات مثبتی در دکوراسیون داخلی منزل کوچک یا بزرگ ایجاد می‌شود.

تزیین ستون با گیاهان

ستون‌هایی که در وسط منزل قرار دارند می‌توانند بستر مناسبی برای ایجاد دیوار سبز باشند و شما می‌توانید به کمک این ستون‌ها دیوار سبز زیبایی را طراحی نمایید و طراوت را برای دکوراسیون داخلی منزل به ارمغان بیاورید.

 

پوشاندن ستون

تزیین ستون با کناف

کناف نوعی از صفحات روکش دار گچی، که دارای انعطاف پذیری و استحکام بالایی است و می‌توانید برای تزیین ستون از کناف استفاده نمایید. توجه داشته باشید که کناف ستون می‌تواند باعث ایجاد تغییرات مثبت در دیزاین داخلی منزل شود. برای تزیین ستون می‌توانید از انواع طرح‌های گچ‌بری و سر ستون‌های شیک و … استفاده نمایید.

پوشاندن ستون

تزیین ستون به کمک رنگ آمیزی

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای تزیین ستون‌ها استفاده از رنگ‌های ساختمانی است. اگر دیوارهای خانه به کمک کاغذ دیواری طرح‌دار پوشانده شده‌اند، بهتر است ستون‌هایی را که در فضای منزل وجود دارند به کمک رنگی زیبا رنگ آمیزی نمایید و جلوه زیبایی را به طراحی داخلی منزل ببخشید. همچنین می‌توانید رنگ ستون را از بین رنگ‌های موجود در کاغذ دیواری انتخاب و هارمونی زیبایی را در بین دیوار و ستون ایجاد کنید.

تزیین ستون به کمک کاغذ دیواری

کاغذ دیواری از انواع متریال‌هایی است که امروزه برای پوشاندن دیوار‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای پوشاندن ستون وسط خانه به کمک کاغذ دیواری می‌توانید از انواع طرح‌های سه بعدی و پوستری یا ساده کاغذ دیواری استفاده نمایید.

پوشاندن ستون خانه

تزیین ستون با دیوارکوب‌ها

یکی از قدیمی‌ترین و کاربردی‌ترین روش‌ها برای تزیین ستون استفاده از دیوارکوب‌ها و بشقاب‌های دیواری سنتی است. شما می‌توانید بشقاب هایی با رنگ دلخواه خود را تهیه نمایید و آن‌ها را روی ستون بزنید. از این مدل پوشاندن ستون می‌توانید در دکوراسیون‌های مدرن و کلاسیک استفاده کنید.

تزیین ستون با سنگ‌های طبیعی و آنتیک

یکی از بهترین روش‌ها برای تزیین ستون استفاده از سنگ‌های طبیعی و آنتیک است. این سنگ‌ها می‌توانند جلوه‌ای خیره کننده را به منزل ببخشند و علاوه بر این باعث می‌شوند تا فضای خانه گرم و دلنشین‌تر به نظر برسد.

پوشاندن ستون خانه

تزیین ستون به کمک آلومینیوم

تزیین ستون با ورق‌های آلومینیومی یکی از انواع تکنیک‌های جدیدی است که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد و با توجه به اینکه طرح‌های به کار رفته روی ورق آلومینیوم برجسته یا فرو رفته اند، از این رو جذابیت خاص دارند. همچنین ورق‌های آلومینیومی نیمه مات اند و تا حدودی نور روی آن‌ها شکست دارد.

نورپردازی ستون

یکی از انواع ایده‌های کاربردی برای تزیین ستون‌ها نورپردازی است. شما می‌توانید سطح ستون‌ها را به کمک نور مخفی یا نور‌های مستقیم نورپردازی نمایید. این کار باعث می‌شود تا ارتفاع منزل بلندتر به نظر برسد.

پوشاندن ستون وسط خانه

ایجاد کتابخانه به کمک ستون‌های وسط منزل

فضای بین دو ستون مکانی مناسب برای ایجاد کتابخانه است. می‌توانید بعد از ساخت کتابخانه در بین ستون از فضای کتابخانه برای قرار دادن لوازم دکوری و کتاب و …. استفاده نمایید.

تزیین ستون وسط خانه

نصب تلویزیون روی ستون وسط خانه

اغلب افراد تصور می‌کنند که این ایده پیچیده است در حالی که شما می‌توانید به آسانی ستون وسط منزل را به مکانی برای نصب تلویزیون تبدیل نمایید و به جای اینکه به ستون به چشم یک عنصر مزاحم نگاه کنید آن را به نقطه کانونی تبدیل نمایید و مبلمان را هم روبروی ستون بچینید و از تماشای تلویزیون لذت ببرید.

پوشاندن ستون

 

پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر نوشتار “اتاق‌ ناهار‌خوری لوکس‌تر” را مطالعه نمایید.





:: بازدید از این مطلب : 280
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: