انتخاب فضای نگهداری وسایل بر اساس کاربرد اتاق
نوشته شده توسط : مجله دلتا
فضای ذخیره سازی مناسب بر هر مکان کدام است و چگونه می توان بهترین انتخاب را انجام داد؟
انتخاب فضای ذخیره سازی

فضای ذخیره سازی

هر مکانی از خانه نیاز به نظم مخصوص به خود دارد. به همین دلیل لازم است که در هر اتاق فضای ذخیره سازی مخصوص به آن را ایجاد کرده و باید بر اساس کاربرد و استفاده‌ای که دارد منظم طراحی شود. برای این که با انتخاب فضای ذخیره سازی بر اساس کاربرد اتاق بیشتر آشنا شوید، با این نوشتار از مجله دلتا همراه باشید.

انتخاب فضای ذخیره سازی

اتاق نشیمن

یکی از پرکاربرد‌ترین مکان‌های خانه، اتاق‌نشیمن است. در واقع می‌توان اتاق‌نشیمن را به عنوان اصلی‌ترین فضاهای خانه معرفی کرد. به همین دلیل فضای ذخیره سازی که برای این مکان انتخاب می‌شود، باید بسیار کاربردی و همچنین ظاهری دکوراتیو داشته باشد تا طراحی اتاق نشیمن را کامل کند.

  • استفاده از قفسه های باز در اتاق نشیمن

در واقع زمانی که صحبت از نظم می‌شود، اولین چیزی که به ذهن خطور می‌کند، کمد‌هایی با  در‌های بسته است. اما شلف‌ها و قفسه‌های باز نیز هویتی مخصوص به خود داشته و بسیار کاربردی است. اگر تصور می‌کنید که ممکن است قفسه‌های باز بسیار بهم ریخته و شلوغ به نظر برسند، می‌توانید از سبد‌های دکوراتیو در داخل آن‌ها استفاده کنید.

فضای ذخیره سازی

 

  • انتخاب مناسب برای علاقه مندان به خرید

اگر از جمله افرادی هستید که مدام در حال تغییر دادن لوازم خانه بوده و یا دوست دارید که چیز‌های جدید خریداری کنید، می‌توان گفت که خانه شما پر از لوازم اضافه خواهد بود. در چنین شرایطی مبلمانی که فضای ذخیره سازی و صندوق دارند، بهترین انتخاب برای شما به‌شمار می‌روند. برای مثال مبل‌هایی که در زیر آن‌ها فضای خالی برای جاسازی اشیاء وجود دارد و یا پاف‌های صندوق دار…

فضای ذخیره سازی

  • علاقه مندان به فیلم و موسیقی

افرادی که به دیدن فیلم و یا گوش کردن به موسیقی علاقه‌مندند، معمولا اشیاء و لوازم بسیاری در این رابطه دارند. بهترین راه برای ذخیره‌سازی و جاسازی این اشیاء، استفاده از میز تلویزیونی است که پر از کشو و طبقات متعدد باشد.

اتاق غذاخوری

برای این که بتوانید از غذا خوردن لذت بیشتری ببرید، لازم است که فضای منظم‌تری را در اتاق غذاخوری ایجاد کنید. ببرای پنهان کردن  تمام  ظروف و اکسسوار‌های مربوط به میز غذاخوری ، انتخاب‌های متنوعی پیش روی شما قرار دارند.

  • فضای ذخیره‌سازی هنری روی دیوار

قفسه‌ها و ویترین‌های دیواری، هم برای نگه‌داری از ظروف و هم برای به نمایش گذاشتن آن‌ها، ایده فوق العاده‌ای به‌شمار می‌روند. حتی با نصب کردن چند بشقاب زیبا و تزیینی به دیوار می‌توانید دکوراسیون این مکان را تقویت کرده و زیبایی منحصر به فردی به آن ببخشید.

ذخیره سازی

 

  • کنسول‌های جادار

کنسول‌هایی که طبقات و قفسه‌های متعدد دارند، یکی از باید‌ها برای ذخیره‌سازی ظروف به‌شمار می‌روند. نسبت به فضایی که در اختیار دارید، هرچه ابعاد کنسول بزرگ‌تر باشد، به همان اندازه اتاق غذا‌خوری منظم‌تری را در اختیار خواهید داشت.

ذخیره سازی

  • ذخیره سازی بهینه

اگر اتاق غذاخوری دارای فضای محدودی است، می‌توانید از کنسول‌های باریکی که دارای دو پایه بوده و به دیوار متصل می‌شوند استفاده کنید.

اتاق خواب

برای این که بتوان در اتاق خواب فضای منظمی ایجاد کرد، بسیار مهم است که هر وسیله‌ای که در این اتاق مورد استفاده قرار می‌گیرد، از جمله لباس‌ها، ملحفه‌ها، لوازم آرایشی و بهداشتی و غیره، جای مخصوص به خود  داشته باشند.

  • تورفتگی به جای تاج تخت خواب

می‌توانید با استفاده از تو رفتگی‌های داخل دیوار فضایی منحصر به فرد در اتاق خواب ایجاد کنید. برای مثال در فضای بالای تخت خواب تورفتگی هایی را ایجاد کرده و آن را به یک نقطه کانونی در اتاق خواب تبدیل کنید. در این تورفتگی‌ها می‌توانید کتاب‌ها، مجلات و یا وسایل دکوری خود را قرار دهید.

فضای ذخیره سازی

 

  • کشو ها بزرگترین ناجی های اتاق خواب

هر چه تعداد کشوهایی که در اتاق خواب وجود دارند بیشتر باشند، به همان اندازه امکان ذخیره سازی اشیاء بزرگ و کوچک افزایش می‌یابد. یکی از کارآمدترین کشو‌ها در اتاق خواب، کشوهایی است که در فضای زیر تخت خواب قرار دارند. این کشو‌ها این امکان را می‌دهند تا از فضای خالی زیر تخت به بهترین شکل ممکن بهره‌مند شوید.

ذخیره سازی

  • تخت‌های جک دار

اگر فضا یا اتاق اضافه برای انبار کردن لوازم خود ندارید، تخت‌های جکدار می‌توانند نقش یک انبار کوچک را برای شما بازی کنند.

انتخاب فضای ذخیره سازی

 

پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر “دیوارکوب های تزیینی” را بخوانید.





:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: