شال مبل، کامل کننده دکوراسیون اتاق
نوشته شده توسط : مجله دلتا
مبلمان همیشه به عنوان نقطه کانونی خانه‌ها بوده و هست پس شاید نیاز به توجه بیش‌تری داشته باشد. شال مبل، یکی از روش‌هایی است که می‌تواند زیبایی مبل را دوچندان کند.
شال مبل

شال مبل

همیشه آن قدری که به کلیات می‌پردازیم جزییات را نادیده می‌گیریم. در این نوشتار از مجله دلتا به نکته‌ای کوچک اما زیبا “شال مبل” و انواع روش‌های استفاده از آن برای کامل شدن چیدمان مبلمان در دکوراسیون منزل پرداخته شده است. روشی بسیار ساده و ارزان که با کمی خلاقیت و به کار گرفتن سلیقه بهترین نتیجه را برای شما خواهد داشت. کاربردهای مختلفی را می‌توانیم برای شال مبل در نظر بگیریم. گاهی اوقات به عنوان یک کاور برای جلوگیری از کثیف شدن مبل استفاده می‌شود و گاهی اوقات هم فقط جنبه تزیینی دارد. بعضی از افراد هم دوست دارند که در زمستان‌ها پوشش گرمی روی مبل خود گذاشته و از آن  استفاده نمایند. مهم این است که در ابتدا شما هدفتان را از استفاده شال مبل مشخص کنید.

شال روی مبلی

پوشش تمام مبل

شال مبل را به روش‌های متنوعی می‌توان به کار برد. یکی از آن‌ها به کار بردن شال‌های بلند است به صورتی که تمام مبل را پوشش داده و بیش تر حکم کاور را پیدا می‌کند. این حالت‌ برای شب‌های سرد زمستان بسیار ایده‌آل و لذت‌بخش خواهد بود. که در این حالت باید از پتوهای کوچک و بافتنی‌ها استفاده نمایید. البته این را یادآوری کنیم که شال مبل فقط برای مبلمان نشیمن استفاده نمی‌شود، برای هر مبل تکی یا صندلی در هر جای خانه و حتی حیاط هم می‌توانید آن را به کار ببرید.

شال روی مبلی

چیدمان دسته مبل

یکی دیگر از روش‌های پهن کردن شال روی مبل، استفاده از دسته مبل است. در این حالت اندازه پارچه نسبت به حالت قبلی می‌تواند کوچک‌تر باشد. این که فقط روی دسته قرار بگیرد یا تا روی زمین ادامه پیدا کند به سلیقه و خواست شما باز می‌گردد. این روش حالت دکوراتیو و ژورنالی زیبایی به فضای شما می‌بخشد.

شال مبل

پهن کردن روی تکیه گاه مبل

شاید این حالت برای خیلی از ما آشناتر باشد. قرار دادن شال مبل روی تکیه‌گاه، به طوری که روی دسته‌ها را هم بپوشاند یا حتی تا روی زمین ادامه پیدا کند. یک مدل برای این حالت وجود دارد که جنبه تزیینی آن را بیش‌تر می‌کند. این که شما شال را به شکل مثلث روی مبل پهن کنید و با چیدمان‌های مختلف کوسن‌ها در کنار آن، تنوع چشمگیری را به وجود بیاورید.

شال روی مبل

قرار‌گیری روی نشیمن‌گاه مبل

این حالت هم با شال‌های کوچک انجام می‌شود، هم با شال‌های بزرگ. ممکن است شما بخواهید فقط از یک پارچه مستطیل شکل کوچک برای پهن کردن روی مبل استفاده یا شاید هم کاملا برعکس، بخواهید پارچه‌ای بلند تا روی زمین پهن کنید. برای این مورد شال‌های خزدار و حتی شال‌های مخمل در ابعاد کوچک را پیشنهاد می‌کنیم. زیرا علاوه بر این که جذاب اند حس گرمی و لطافت خاصی را هم القا می‌کنند.

شال روی مبل

شال روی پاف

بهتر است اندازه شال را به گونه‌ای انتخاب نمایید که کل پاف را در بر گیرد. در این حالت هم پارچه‌های خزدار و مخمل نتیجه خوبی در برخواهند داشت. نکته آخری که برای انتخاب شال مبل باید در نظر داشته باشید، رنگ آن است. رنگ‌های سفید، خاکستری و به‌ طورکلی رنگ‌های خنثی نمونه‌های خوبی است، زیرا با هر مبلمانی ست می‌شوند. می‌توانید به وسیله همین شال رنگ‌ها را وارد فضا کنید به این صورت که از پارچه‌های رنگارنگ اما در ابعاد کوچک استفاده نمایید. روش ساده‌تر انتخاب رنگ الگو گرفتن از رنگ کوسن‌های روی مبل است.

شال مبل





:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: