صندلی شفاف، صندلی که به نام روح معروف شد!
نوشته شده توسط : مجله دلتا
شاید شما هم به نقش مداد رنگی سفید در جعبه مداد رنگی فکر کرده باشید. کاربرد این مداد در محو کردن و طراحی روی کاغذهای تیره است، پس رنگ همواره نمی‌تواند پاسخ مناسبی برای طراحی ما باشد.
صندلی پلاستیکی شفاف

صندلی پلاستیکی شفاف

بیشتر ما با پرکردن پذیرایی با مبلمان بزرگ فضایی خفه را به‌وجود می‌‌آوریم؛ یعنی سکوت و فرصت مکث را از فضا می‌گیریم. دانستن این که برای چه فضایی، چه مقدار از سکوت استفاده کنیم یکی از مهم‌‌ترین توانایی‌‌های طراحان است که در این نوشتار از مجله دلتا به صندلی پلاستیکی شفاف پرداخته‌ایم، پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

صندلی پلاستیکی شفاف

چرا مبلمان شفاف

زمانی که درگیر طراحی داخلی هستید، باید تعادل بصری را حفظ کنید. منظور از تعادل و وزن بصری، سنگینی ظاهری اجسام است، یعنی یک وسیله تا چه اندازه‌ای توجه را به سمت خود جلب می‌کند. با اضافه کردن مبلمان شفاف، به دلیل ظاهر شفافش، به شما این اطمینان را می‌دهد که تعادل بصری دکوراسیون حفظ شده است.

صندلی پلاستیکی شفاف

مبلمان اکریلیک یا لوسیت، به عنوان یک وسیله متعادل کننده مناسب است تا شما را به هدف برساند. از آنجا که می‌توانید آن سمت وسیله را به دلیل شفاف بودن متریال آن ببینید، وزن بصری یا دیداری کمی به فضای داخلی اضافه می‌کند و فرصت‌های زیادی را برای دیگر وسایل داخلی مهیا می‌کند تا خودنمایی کنند. همچنین این مبلمان فضا را کاربردی هم جلوه می‌دهد.

اگر احساس می‌کنید نیاز است چیزی روی صندلی‌های شفاف خود قرار دهید تا از ظاهر سبک و بی‌رنگ خود کمی دورتر شوند، می‌توانید از کوسن یا تشک صندلی استفاده کنید.

صندلی پلاستیکی

ساخت صندلی شفاف

از آن جا که جنس این صندلی پلاستیکی است هیچ‌ گونه مفاصلی نداشته و می‌ تواند در برابر باران، سرما و رطوبت بماند. این صندلی در هتل‌ ها، رستوران‌ها، سالن‌های کنسرت و فضای باز استفاده  و هم‌چنین در ابعاد مینیاتوری برای کودکان هم تولید شده است. این صندلی شفاف باعث القای فضای بیش‌تر در آپارتمان‌های کوچک نیز می‌گردد.

صندلی شفاف

صندلی شفاف، مدرنیته غیرمعمول

الهام گرفتن از تاریخ، همیشه راه‌ حل طراحان بوده؛ چون خاطرات مشترک با یک محصول باعث ارتباط ذهنی و روانی ما با آن می‌‌شود و احساس راحتی ما را در فضا تأمین می‌کند. توسعه مبلمان پلاستیکی سازگار با محیط‌ زیست، یک روش جدید برای زندگی است.

صندلی شفاف

تاریخچه صندلی شفاف، میراث لوئی شانزدهم

داستان صندلی با مردی به نام لوئی در قرن هجدهم آغاز می‌‌شود. پادشاه فرانسه به طراحی کلاسیک یونانی و روم علاقه‌‌مند شد، به‌ گونه‌‌ای که در طول سلطنت پادشاهی او انواع هنرها توسعه یافت. در این میان، یک صندلی با پشتی گرد، خطوط صاف، پایه‌‌های خم‌ شده به سمت بیرون و یک قاب چوب برجسته، قدرت ماندگاری داشت و درنهایت به نام پادشاه درآمد. این صندلی به یکی از محبوب‌ ترین طرح‌‌های صندلی تا به امروز بدل شد که سه قرن طراحی مبلمان اروپا را بازنمود می‌کند.

صندلی پلاستیکی شفاف

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با مبلمان مدرن نوشتار “مبل توگو” را بخوانید.





:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: