لوستر مناسب میز ناهارخوری
نوشته شده توسط : مجله دلتا
داشتن نور طبیعی در دکوراسیون یک نعمت بزرگ است اما گاهی کافی نیست یا ممکن است برای جلوه دادن به فضا از یک روشنایی مصنوعی استفاده کنید.
لوستر مناسب میز ناهارخوری

چراغ بالای میز ناهارخوری

لوستر یا چراغ آویز در هر فضایی که باشد علاوه بر ایجاد روشنایی و نور، خصوصیت مهم دیگری نیز دارند: زیبایی و شیک بودن. یک منبع نوری زمانی می‌تواند کارایی مناسب داشته باشد که علاوه بر تامین نور مورد نیاز، با سایر عناصر دکوراسیون نیز هماهنگ بوده و بتواند به عنوان یک عنصر تزیینی عمل نماید. در این نوشتار از مجله دلتا نکاتی را بررسی می‌نماییم تا با توجه به فضا، لوستر مناسب میز ناهارخوری را انتخاب کنید.

لوستر

انتخاب لوستر با توجه به شکل میز غذاخوری

ممکن است فکر کنید که شکل و ظاهر میز غذاخوری تاثیری بر میزان روشنایی و نوردهی یک لوستر یا چراغ ندارد، اما نکاتی وجود دارد که در انتخاب مدل آن می‌تواند راهنمای خوبی باشد. اگر ابعاد یک میز بزرگ بوده و نمی‌توانید از یک لوستر استفاده کنید، انتخاب مدل‌های دوتایی می‌تواند ایده‌آل باشند. این مدل علاوه بر تامین نور در همه قسمت‌های میز تعادل بصری را نیز برقرار می‌کند.

لوستر میز ناهارخوری

اندازه مناسب لوستر غذاخوری

مسلما یکی از موارد مهم در انتخاب چراغ و لوستر اندازه آن‌هاست. اگر نمی‌دانید که مدل کوچک یا بزرگ را باید انتخاب نمایید، بهتر است به نمای کلی فضای غذاخوری دقت داشته باشید. به این معنا که یک فضا به غیر از میز و صندلی غذاخوری عناصر دیگری مانند کاغذ دیواری، آینه، تابلوی هنری و …. داشته و طرح و مدل چراغ می‌تواند بر دیده شدن یا نشدن آن‌ها تاثیر مستقیم بگذارد.

لوستر

میزان روشنایی لوستر غذاخوری

مسلما نوع لامپ میزان روشنایی لوستر و چراغ را تعیین می‌نماید، اما مدل کلی چراغ نیز در این موضوع تاثیرگذار خواهد بود. به طور مثال، لوسترها با بدنه سلب و پوشیده، نور را بیش تر در یک نقطه متمرکز می‌کنند و برعکس، بدنه‌های شفاف‌تر و شیشه‌ای روشنایی را پخش خواهند کرد. امروزه مدل‌های مشبک زیبایی طراحی و ساخته می‌شوند که با تابیدن نور چراغ سایه‌های زیبایی را در فضا خلق می‌کنند.

لوستر میز ناهارخوری

انتخاب لوستر با توجه به سبک اتاق

یک منبع نور می‌تواند به تنهایی تاثیر مستقیم بر سبک دکوراسیون  فضا داشته باشد. شما می‌توانید یک مدل کاملا هماهنگ با سبک خانه انتخاب کرده یا برعکس، نمونه‌ای متفاوت در نظر بگیرید. معمولا مدل‌های فلزی، کریستال و درخشان حس و حال رسمی در فضا به وجود می‌آورند در حالی که لوستر‌های چوبی، حصیری و پارچه‌ای فضایی خودمانی و سنتی‌تر ایجاد می‌کنند. چراغ آویزهای شیشه‌ای اگر ساده و بدون تزیین باشند سبکی مدرن را القا کرده و اگردارای تزیین و جزییات زیاد باشند سمت و سویی کلاسیک به خود می‌گیرند.

لوستر مناسب میز ناهارخوری

نکات مهم در انتخاب چراغ بالای میز ناهارخوری

  • در انتخاب لوستر یا چراغ آویز می‌توانید به عناصر کنار آن مانند آینه‌ها یا آویزهای دیگر توجه کنید.
  • دیمرها می‌توانند نقش اساسی در نورپردازی اتاق ناهار‌خوری داشته باشند. در طراحی دکوراسیون دیمر برای ایجاد یک محیط جذاب مهم است.
  • ارتفاع استاندارد چراغ آویز بین ۷۰ تا ۹۰ سانتی‌متر بالای میز غذاخوری است. اگر فضای شما سقف بلندی داشته می‌توانید آن را در ارتفاع ۷۵ سانتی‌متری بالای میز نصب نمایید.
  • در مورد اندازه چراغ آویز یا لوستر بالای میز غذاخوری نمی‌توان قانون ثابتی در نظر گرفت اما به طور معمول لوستر باید نزدیک به ۱۵ سانتی‌متر از دو طرف عرض میز فاصله داشته و بتواند روشنایی کل میز را تامین نماید.

پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر نوشتار “اتاق غذاخوری لوکس و پرجلوه” را بخوانید.





:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: