چرخ سرو غذا در دکوراسیون خانه
نوشته شده توسط : مجله دلتا
چرخ‌هایی که برای حمل وسایل کوچک استفاده می شوند ترولی نام دارند، چرخ سرو وزن سبکی دارد و افراد چه در خانه و چه در محل کار خود می‌توانند از آن به‌ راحتی استفاده کنند.
کاربرد چرخ سرو

چرخ سرو 

در دهه‌های اخیر یکی از اشتباهاتی که در دکوراسیون‌های داخلی به چشم می‌خورد، نبود چرخ سرو در خانه‌ها بود، زیرا بسیاری از مردم و حتی طراحان داخلی فکر می‌کردند که چرخ سرو فقط برای رستوران‌ها و تالارها کاربرد دارد. در این نوشتار از مجله دلتا می‌خواهیم انواع چرخ‌های سرو و کاربرد آن‌ها را به‌صورت کامل توضیح دهیم تا بدانید که اگر از این مدل چرخ‌ سرو یا میزهای چرخ‌دار استفاده کنید و یا اگر به‌عنوان دکور در خانه داشته باشید تا چه اندازه‌ای می‌توانند برای منازل مفید و کاربردی باشند. حتما باید به این نکته توجه داشته باشید که شما در کجای خانه می‌خواهید از آن استفاده کنید که در آخر، استفاده ازچرخ سرو بستگی به سلیقه و سبک زندگی شما دارد.

کاربرد چرخ سرو

کاربرد چرخ سرو در خانه

استفاده از چرخ سرو اکثرا در خانه‌های بزرگ مد شده زیرا کاربرد بسیار زیادی برای بردن وسایل سفره، جمع‌کردن وسایل و همین‌طور سرو غذا روی آن را دارد ولی باید گفت که برای خانه‌های کوچک هم می‌توانید از آن استفاده کنید، زیرا برخلاف اینکه بعضی از افراد فکر می‌کنند چون خانه کوچکی دارند، جایی برای چرخ سرو نیست باید گفت که اتفاقا در این خانه‌ها بسیار کاربردی و زیبا است و برای سرو نوشیدنی و غذا روی بالکن یا حتی در بعضی از خانه‌های کوچک به‌عنوان جزیره آشپزخانه یا همان کانتر می‌توان استفاده کرد.

چرخ سرو

کاربرد چرخ سرو به‌عنوان میز اصلی

این مدل از چرخ سرو یا میز چرخ‌دار، دو چرخ و دو پایه‌ ثابت دارد و برای زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که شما میز اصلی غذا را برای میهمانان سرو کردید و به یک میز اصلی دیگر نیاز دارید که در میهمانی به‌ صورت ثابت گوشه سالن قرار بگیرد تا مهمانان به شکل سلف ‌سرویس از نوشیدنی‌ها و ظروف روی آن استفاده نمایند.

چرخ سرو

کاربرد چرخ سرو به‌عنوان میز ناهارخوری کمکی

در بسیاری از میهمانی‌ها یک میز ناهارخوری بزرگ به‌عنوان میز اصلی در نظر گرفته  و از این مدل چرخ سرو برای کنار میز ناهارخوری استفاده می‌شود که مثلا بسیاری از وسایلی که روی میز اصلی جا نمی‌شوند یا اولویت اصلی صاحب ‌مجلس نیستند، روی این میز قرار می‌گیرند.

چرخ سرو

بهتر است بدانید چینش در چرخ سرو معمولا به این صورت است که در طبقه اول غذاها و خوراکی‌ها، در طبقه‌ پایین ظروف و بقیه موارد هم در طبقه‌ آخر قرار می‌گیرند. فقط توجه داشته باشید که این میز متحرک است و اگر به‌صورت اصولی و درست وسایل در آن چیده نشوند، امکان ریختن غذاها و ظروف وجود دارد.

کاربرد چرخ سرو برای تزیین ورودی منزل

این مورد یکی از جذاب‌ترین کاربردهای چرخ سرو است، به این صورت که شما به ‌جای استفاده از کمدها و جاکفشی از این میزهای چرخ‌دار برای خوش‌آمد گویی به میهمانان خود استفاده می‌کنید. یعنی میهمانان به‌جای دیدن آن وسایل تکراری با میزی مواجه شوند که با انواع گلدان، سبدهای حصیری، دکوری‌های زیبا و خیلی وسایل دیگر به صورتی چشم‌نواز تزیین ‌شده است و باید بدانید که انتخاب هرکدام از این موارد هم بستگی به سلیقه و سبک چیدمان منزل دارد.

کاربرد چرخ سرو

کاربرد چرخ سرو به‌عنوان میز کنار مبلی

شما با داشتن یک میز در کنار مبل یا تخت خود، می‌توانید وسایلی را که دوست یا نیاز دارید نزدیک شما باشند داشته باشید. چرخ سرو متحرک است و وقتی شما از آن به‌عنوان میز کنار تخت خود استفاده می‌کنید باید بدانید که به ‌راحتی می‌توانید آن را در اتاق خود جابه‌جا کنید و اینکه چون جنبه‌ دکوراتیو و تزئینی پیدا می‌کند، انتخاب مدل آن بسیار مهم است و باید با توجه به دکوراسیون اتاق خود آن را انتخاب کنید.

کاربرد چرخ سرو

 

پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر نوشتار “میز جلو مبلی و نکاتی برای تزیین آن” را بخوانید.





:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: