دکوراسیون اتاق خواب کم جا
نوشته شده توسط : مجله دلتا
مسلما فضاهای خانه با دیگری تفاوت دارد، البته شاید در ظاهر همگی یک شکل باشند اما تفاوت در ماهیت‌شان است.
دکوراسیون اتاق خواب کمجا

اتاق خواب کم جا

فرار از یک روز پرتنش و رسیدن به آرامش باید یک اتفاق معمولی در اتاق خواب باشد. اما آیا دکوراسیون اتاق خواب کم جا هم می‌تواند زمینه را برای رسیدن به این آرامش فراهم کند؟ اتاق‌خواب کوچک شما می‌تواند با کمک تنها چند ایده ساده به اتاقی رویایی تبدیل شود. شناخت باید و نبایدهای چیدمان، وسعت و آرامش بیش‌تر را به اتاق کوچک شما خواهد آورد. با این نوشتار از مجله دلتا همراه باشید.

حذف هر گونه شلوغی در دکوراسیون اتاق‌خواب کم جا

هر چه تعداد وسایل موجود در دکوراسیون اتاق‌خواب کوچک بیش‌تر باشد فضا تنگ‌تر به نظر می‌رسد. فضا را از  هرگونه وسیله بی‌استفاده خالی و آن را خلوت کنید. در این صورت هنگام ورود به اتاق چشم به آسانی می‌توانید اتاق را برانداز کنید و در نتیجه دکوراسیون اتاق‌خواب وسیع‌تر به نظر می‌رسد. حتی اگر میز پاتختی یا هر میز دیگری در اتاق خود دارید سعی کنید همیشه روی آن را خلوت نگه داشته و وسایل را در کمدها جای دهید. اگر سادگی بیش از اندازه را دوست ندارید، نهایتا از چند وسیله دکوری یا گیاهان استفاده کنید.

 اتاق خواب کمجا

گوشه دنج مطالعه در دکوراسیون اتاق‌خواب کم جا

این که دکوراسیون اتاق‌خواب کوچک تنها جایی برای خوابیدن و لباس عوض کردن باشد، باوری نادرست است. با قرار دادن یک صندلی کوچک و یک چراغ در گوشه‌ای از اتاق به راحتی یک گوشه دنج و راحت برای مطالعه بسازید. برخلاف تصور، یک میز حتما نباید فرم مستطیل شکل و پایه‌های قطور داشته باشد، یک شلف ساده نصب شده روی دیوار هم می‌تواند همان نقش را برای شما بازی کند.

دکوراسیون اتاق خواب

فضاهای ذخیره سازی در دکوراسیون اتاق خواب کم جا

برای نجات اتاق از شلوغی و خلوت و منظم نگه داشتن فضا، استفاده از سبدهای تزیینی و قفسه‌ها و طبقه‌های دیواری برای ذخیره سازی اشیا و عناصر مختلف که لازم نیست دیده شوند بسیار توصیه می‌شود، در این خصوص نوآور و مبتکر باشید. حتی از فضای زیر تخت نیز استفاده کنید و با قراردادن سبد و جعبه‌ها درآن فضا، فضاهای ذخیره سازی نو به وجود آورید. در این صورت می‌توانید برای قرار دادن کتاب‌ها، مجله‌ها و اسباب بازی‌های فرزندان نیز جای مشخص تدارک ببینید.

دکوراسیون اتاق خواب

رنگ در دکوراسیون اتاق‌خواب کوچک

رنگ‌های تیره در یک اتاق‌خواب کوچک می‌تواند باعث کوچک‌تر شدن آن شود. اگر به استفاده از رنگ‌های تیره برای اتاق‌خواب کوچک خود علاقه زیادی دارید، برای وسایل جانبی از قبیل کوسن‌ها، قالیچه‌ها و ملحفه تخت‌خواب از رنگ‌های تیره و برای رنگ قسمت‌های اصلی دکوراسیون اتاق خواب کم جا از قبیل دیوارها و سقف از رنگ روشن استفاده کنید تا فضا باز و وسیع به نظر برسد. تا آن جا که می‌شود نور طبیعی را به داخل دکوراسیون اتاق‌خواب خود راه دهید، زیرا نور طبیعی در بزرگ نمایی فضا بسیار خوب عمل می‌کند. اگر تم رنگی اصلی دکوراسیون اتاق خواب کم جا خود را روشن در نظر بگیرید، برای انتخاب رنگ سایر وسایل با محدودیتی مواجه نخواهید شد و به راحتی می‌توانید رنگ‌های تیره‌تر را با آن ترکیب نمایید.

اتاق خواب کمجا

تعیین مقیاس دکور را با اندازه تخت

مسلما شاخصه اول تخت‌خواب راحتی آن برای استراحت و خوابیدن است، اما در دکوراسیون اتاق‌خواب کوچک کمی انتخاب مشکل به نظر می‌رسد. بسته به اندازه اتاق‌خواب، تخت خواب می‌تواند به نقطه کانونی در فضا تبدیل شود. وجود یک تخت خواب بزرگ در یک اتاق کوچک می‌تواند سبب شود تا اتاق بسیار تنگ و ناراحت به نظر برسد. برای اتاق‌خواب خود تخت خوابی کوچک‌تر و ظریف در نظر بگیرید و از میز کنار تختی مناسب با آن استفاده کنید. البته تخت خواب تاشو هم می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

اتاق خواب کمجا

جذابیت‌های دیداری سقف

در یک دکوراسیون اتاق خواب کم جا به خاطر وضعیت قرارگیری برای خوابیدن، ناخودآگاه سقف را زیاد خواهیم دید. در واقع می‌توان گفت در سال‌های اخیر، دکوراسیون سقف در اتاق خواب به کاری محبوب تبدیل شده است. در حقیقت این کار می‌تواند یک بعد پنجم را به اتاق بیفزاید، که اغلب نادیده گرفته می شود. اگر اتاقی با سقف استاندارد دارید تو صیه می‌کنیم سقف را با رنگی روشن رنگ آمیزی کنید. این کار سبب ایجاد خطای دید شده و اتاق را باز و وسیع نشان  می‌دهد، برعکس سقفی که با رنگ تیره رنگ آمیزی شود اتاق را تنگ و خفه می‌کند. سقف شما هرچه ساده تر باشد، از شلوغی اتاق جلوگیری می‌کند. در صورتی که به آویز و لوستر علاقه دارید مدل های ساده و کوتاه آن را انتخاب نمایید.

دکوراسیون اتاق خواب کمجا

ایجاد یک نقطه کانونی برای دکوراسیون اتاق خواب کم جا

اگر شما یک اثر هنری فوق العاده زیبا دارید، آن را بالای تخت خود بیاویزید و چشم‌ها را از قست‌های دیگر اتاق به سمت تخت خواب جذب کنید. اگر تخت خواب جذابی ندارید و به جای آن میز توالت به نظرتان زیبا و خاص می‌آید و علاقه مندید در جایگاه نقطه کانونی قرار بگیرد، یک گلدان رنگی زینتی را روی آن قرار دهید تا نظرها را به آن سمت بکشاند. در دکوراسیون اتاق خوب کم جا خود ایجاد جذابیت و گیرایی کنید تا کوچکی اتاق خواب به چشم نیاید. این نقطه کانونی می‌تواند خیلی ساده ایجاد شود، مثلا رنگ آمیزی خاص یک دیوار یا حتی آینه‌ای قدیمی در بالای تخت.

دکوراسیون اتاق خواب کم جا

 





:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: