در این اتاق خواب با آرامش بخوابید
نوشته شده توسط : مجله دلتا
بعد از یک روز طولانی سخت و خسته کننده، بعد از رهایی از کارهای روزانه هیچ چیز به اندازه دراز کشیدن روی تخت‌خواب و آسودن در خواب دلپذیر شبانه، دلچسب نیست.
دکوراسیون اتاق‌خواب

دکوراسیون اتاق‌خواب برای داشتن خواب راحت شبانه

خواب راحت شبانه به عوامل متعددی وابسته است که یکی از عوامل تاثیر گذار بر آن، محیط و دکوراسیون اتاق‌خواب است. ما همیشه روی زیبایی و شیک بودن اتاق تمرکز می‌کنیم، در حالی که نکاتی را نیز باید برای سلامت روح و جسم در دکوراسیون در نظر بگیریم. در ادامه این نوشتار از مجله دلتا مواردی را شرح خواهیم داد تا با رعایت آن‌ها خواب راحت و لذت‌بخش‌تری داشته باشید.

دکوراسیون اتاق‌خواب

نکاتی برای داشتن خواب راحت شبانه در دکوراسیون اتاق‌خواب

همیشه ما روی دکوراسیون اتاق‌خواب و رنگ آن تمرکز کرده‌ایم، ولی آیا تا به حال به روش‌هایی فکر کرده‌اید که عادت‌های خوابیدن را بهبود بخشد؟ اگر با خواب شبانه خود به مشکل برخورده‌اید، اتاق‌خواب بهترین مکان است تا با ایجاد تغییراتی در آن، بتوانید خواب راحتی داشته باشید. از کوچک‌ترین تغییر مانند مرتب و تمیز کردن اتاق‌خواب تا تغییر بزرگی مانند عوض کردن رنگ دیوارها، می‌توانند کیفیت خواب را بهبود بخشند.

دکور اتاق‌خواب

رنگ مناسب برای دیوارهای اتاق خواب

اگر آماده یک تغییر بزرگ در اتاق هستید تا خواب بهتری در شب داشته باشید، پس رنگ دیوارها را عوض کنید. رنگ‌های درخشان ذهن انسان را به فکر کردن تحریک می‌کند، بنابراین گزینه مناسبی برای اتاق‌خواب نمی‌تواند باشد. در مقابل رنگ‌های سرد کم رنگ آرام‌بخش اند و به داشتن خواب راحت و آرام کمک می‌کنند.

دکور اتاق‌خواب

اتاق خوابتان را همیشه تمیز و مرتب نگهدارید

شاید باور نکنید که اتاق‌خواب تمیز و مرتب، کیفیت خواب را بهبود می‌بخشد. تمیز کردن اتاق‌خواب فقط باعث از بین رفتن گرد و خاک و کثیفی‌ها نمی‌شود، بلکه از حواس پرتی و عدم تمرکز جلوگیری می‌کند و اجازه می‌دهد که به آرامش برسید. مرتب و تمیز کردن اتاق را هر روز صبح، با مرتب کردن تخت شروع کنید. طبق مطالعات انجام شده توسط محققان، افرادی که ابتدای صبح تختشان را مرتب می‌کنند، نسبت به افرادی که این کار را انجام نمی‌دهند، خواب بهتری دارند. پس حتما زمانی را برای مرتب کردن تخت در ابتدای صبح در نظر بگیرید.

دکوراسیون اتاق‌خواب

از اسانس‌های مخصوص برای خواب آرام استفاده کنید

اگر به دنبال خواب بهتری هستید، اسانس و افشانه‌های مخصوص می‌تواند کمک کند. اسانس اسطوخودوس برای موارد زیادی کاربرد دارد ولی عمدتا به تاثیر آرام‌بخش آن برای خواب راحت شناخته می‌شود. شما می‌توانید قبل از خوابیدن آن را در هوا پخش یا به طور موضعی از آن استفاده کنید.

دکوراسیون اتاق‌خواب

از ملحفه‌های با کیفیت استفاده کنید

همان‌طور که تشک تخت روی کیفیت خواب اثر دارد، ملحفه نیز روی خوابیدن تاثیر‌گذار است. از ملحفه‌های ضخیم و خشن استفاده نکنید چون تاثیر منفی روی خواب خواهند داشت. ملحفه‌هایی با تراکم الیاف بالا و با قابلیت تنظیم دمای بدن را تهیه کنید، مانند ملحفه‌هایی از جنس بامبو و میکروفیبر که بسیار مناسب است.

اتاق‌خواب

اجازه ورود نور به اتاق‌خواب را در شب ندهید

تا به حال به این دقت کرده بودید که کوچکترین نوری در شب حواس انسان را به خود جلب می‌کند؟ بنابراین هنگام خواب منابع ایجاد نور در اتاق خواب را خاموش کنید و از پرده‌هایی از جنس پارچه بلک اوت استفاده کنید تا از ورود نور از خارج جلوگیری کند. در ضمن بهتر است که گوشی و یا تبلت خود را در زمان خوابیدن به اتاق خواب نبرید تا نور آبی آن‌ها در تاریکی، شما را آزرده نکند.

اتاق‌خواب

محیط اتاق خواب را خنک نگهدارید

دمای اتاق خواب شدیدا روی کیفیت خواب تاثیر می‌گذارد. دمای ایده‌آل برای خواب راحت بین ۱۵ تا ۲۰ درجه سانتی گراد است. علت آن هم این است که دمای بدن در هنگام خواب شروع به تغییر می‌کند و یک محیط خنک باعث خواب آرام می‌شود. همان طور خنک نگه داشتن اتاق در زمستان آسان است، در مقابل این کار در تابستان کار سختی است. از سالم بودن سیستم تهویه هوا اطمینان پیدا کنید و مطمئن شوید که توانایی این را دارد که به اندازه مناسب هوای خنک تولید کند. ممکن است که پنکه سقفی هم ایده مناسبی برای خنک نگه داشتن اتاق باشد.

دکوراسیون اتاق‌خواب

پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر “انواع پرده برای اتاق خواب” را بخوانید.





:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: